[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.173 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:35
Scott schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:10:
Dat gaat niet werken denk ik MacCookie. In het .itl-bestand staat dan alsnog de oude locatie, dus dat gaat niet werken. De enige echt haalbare optie (misschien kan het ook anders, maar dan wordt het onnodig ingewikkeld) is zorgen dat iTunes je bieb beheert. Dan plug je een externe harde schijf - met genoeg ruimte voor al je muziek uiteraard - in, verander je de locatie van je iTunes Music-map naar de schijf en zorg dat alles daarheen verplaatst wordt (kan in het menu Bestand - Bibliotheek - Bibliotheek verzamelen).

Je kunt je harde schijf (niet je externe uiteraard ;)) nu formatteren. Installeer iTunes weer en bij het voor het eerst opstarten kies je de bibliotheek die op je externe harde schijf staat. Nu heb je je oude bibliotheek weer. Mocht je de bibliotheek weer op je interne schijf willen hebben, dan verander je de map van iTunes Music gewoon terug.

Als dit nu allemaal als abacadabra klinkt, wil ik wel een stap-voor-stap-beschrijving geven :)
Ja als je dat zou willen doen, dat zou geweldig zijn! _/-\o_

Dus mijn itunes staat geïnstalleerd op de C-schijf, die ik ga formatteren.
De muziek staat op D-schijf, die ik ook is ga opkuisen en waarschijnlijk verandert hierbij ook de locatie van al mijn muziek.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
[ol]
• Laat iTunes je muziek beheren. Wellicht staat dit al aan, anders zet je dit aan. Ga naar de voorkeuren, tabblad 'advanced' (NL: geavanceerd) en vink 'Keep iTunes Music folder organized' (weet niet wat de NL-vertaling is) aan. Pas eventueel de map aan naar een map waar al je muziek past. Waar dat is maakt niet heel veel uit, want uiteindelijk gaat het daar toch weg, als al je muziek maar in die map past. Let op: zorg ervoor dat dit een map is op een schijf die niet geformatteerd zal gaan worden. Je kunt hierbij denken aan een externe harde schijf of een partitie die je niet gaat formatteren.
• Ga naar het menu File - Library - Consolidate library (NL: Bestand - Bibliotheek - Inhoud bibliotheek verzamelen). Nu wordt al je muziek naar de zojuist door jou aangewezen map verplaatst. Laat iTunes rustig zijn werk doen. Als hij klaar is zou het verstandig zijn om te controleren of het gelukt is. Kies drie willekeurige nummers uit, klik rechtermuisknop, klik Get info en kijk in het eerste tabblad of de locatie van het bestand inderdaad in de eerder door jou aangewezen map staat, eventueel in een submap daarvan. Als je podcasts of video's hebt, zou het goed zijn dat ook nog even te controleren, just in case.
• Controleer of in de map iTunes Music (die je net zelf gekozen hebt) ook de bibliotheek-bestanden staan (iTunes Library.itl, iTunes Library Extras.itl en iTunes Library Genius.itl). Als dat het geval is, open je iTunes met shift ingedrukt. Er komt een dialoogvenster waarin je een iTunes bieb kunt kiezen (of maken, maar jij gaat voor kiezen) en dan browse je naar die map waar iTunes Library instaat, welke je uiteraard ook selecteert.

Nu heb je een verplaatsing van bibliotheek gedaan. Elke keer als je iTunes opstart en de schijf waarop je muziek staat is aan je PC gekoppeld, zal hij de bibliotheek van die schijf openen en de muziek ook van die schijf afspelen. Je bibliotheek blijft 100% bewaard, omdat hij alle bestanden meeverplaatst heeft. Vertrouw je het toch niet helemaal, dan kun je in het geval van een externe harde schijf heel makkelijk kijken of hij het doet. Plug de harde schijf in een andere computer waar ook iTunes op staat, open iTunes met shift ingedrukt en kies voor de bibliotheek op die schijf. Als je je muziek af kunt spelen en de ratings en playlists zijn behouden, dan is het dus gelukt. (Als dat niet zo is, post dan hier even met een precieze uitleg van wat je hebt gedaan en wat er niet lukt/foutgaat.)

Je kunt nu je PC formatteren en als je iTunes hebt geïnstalleerd open je die weer met shift (wellicht is dat bij de eerste keer openen van iTunes niet eens nodig, maar dat weet ik niet zeker), en kiest opnieuw voor de bibliotheek op die schijf. Nu zou je ook gewoon je muziek weer af moeten kunnen spelen, echter alleen nog van de externe harde schijf (of die andere partitie, waar jij in het begin voor gekozen hebt). Je verandert de map iTunes Music weer naar waar je hem eigenlijk wil hebben (op dezelfde manier zoals ik hierboven beschreef), en consolideert de bibliotheek via het menu File (NL: Bestand) weer. Nu is de bibliotheek weer verplaatst. Het enige wat je nu nog moet doen is iTunes nog even afsluiten en met shift ingedrukt weer openen. Kies nu voor het bibliotheekbestand dat je net verplaatst hebt en je bent klaar.

Mocht je nou ergens vastlopen, iets niet snappen of niet kunnen vinden, of vragen hebben, laat het hier dan even weten, we kunnen je vast wel helpen :) Wat het belangrijkst is, is het controleren van of alles goed gaat. Niks is zo irritant als al je metadata verliezen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag, via de zoekfunctie kan ik niet vinden of het al eerder behandeld is.

Ik heb een misclick gehad op Quickoffice "aankoop" maar dacht dat er niets aan de hand was omdat ik normaal een venstertje in beeld krijg wat mij vraagt of ik zeker weet dat ik het kopen wil omdat er dan geld van mij creditkaart afgeschreven wordt. Tot mijn verbazing kreeg ik gisteren een overzichtsmail waarin mij verteld werd dat ik het gekocht had. Is er een mogelijkheid om die beveiliging in te stellen want dan was dit niet gebeurd. Ik snap sowieso niet waarom ik dat venster niet meer te zien krijg.
Een beveiliging hiertegen zou wel handig zijn hoewel het commercieel niet aantrekkelijk is natuurlijk.

Dus als iemand weet of het in te stellen is dan hoor ik het graag, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Ik weet niet of je een PC of Mac gebruikt. Maar op de Mac zit die optie onder Voorkeuren --> Store en dan moet je kiezen voor "Koop met behulp van een winkelwagen". Nu staat de 1-Click optie waarschijnlijk aan :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een windows PC maar een dergelijke optie komt me niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Op Windows:

Edit > Preferences > Store > Buy using a Shopping Cart

Een andere oplossing:

Edit > Preferences > Advanced > Reset all dialog warnings

Je krijgt dan weer alle waarschuwingen te zien dat je iets gaat kopen en dat moet je dan bevestigen. Je hebt namelijk zelf een keer aangegeven dat hij dat scherm niet vaker moet laten zien.

[ Voor 66% gewijzigd door MrAcid op 07-08-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dat is voor deze download wel te laat, maar als je een probleem bij Apple report die betrekking heeft op die app, en je legt kort uit wat er foutging, krijg je in 9 van de 10 gevallen een refund in de vorm van store credit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, heb het gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

MrAcid schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:24:
Je krijgt dan weer alle waarschuwingen te zien dat je iets gaat kopen en dat moet je dan bevestigen. Je hebt namelijk zelf een keer aangegeven dat hij dat scherm niet vaker moet laten zien.
Geldt trouwens niet ook dat bij een tweede aankoop binnen korte tijd niet meer om je wachtwoord wordt gevraagd?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Scott schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:30:
http://clickandbuy.com

Maak daar een account aan, zorg dat je bankrekening geverifieerd wordt (dit kan even duren aangezien er een eurocent gestort wordt op je rekening en dit niet meteen zichtbaar kan zijn). Daarna maak je een iTunes-account en klik je bij betaalmethode op Click And Buy. iTunes wil dan je account koppelen, redirect je naar de C&B-site. Daarna kun je gewoon dingen kopen in de store (of niet natuurlijk, als je het alleen voor de album art of gratis items doet), en C&B zal zorgen dat het juiste bedrag van je rekening wordt afgehaald.
Hoe lang kan dit duren dan?
Ik wacht al ongeveer 10 uur (vanochtend 10 uur al account proberen aan te maken...

Site van Clickandbuy geeft aan dat ze gegevens doorsturen naar istore en dan redirecten ze je automatisch naar de apple site (itunes). Op dat moment ga ik ervan uit dat het gelukt is, geen foutmeldingen oid. Ik lik op next binnen itunes, maar dan wordt ik weer doorgestuurd naar clickandbuy, terwijl mijn account daar wel actief is... Ik zit dus in een loop. Is dit normaal of gaat er iets mis?

Mijn account binnen itunes (voor istore) krijg ik dus maar niet actief :(

Edit:
Clickandbuy geeft dus echt aan dat het geverifieerd is en dat mijn account gereed is... Maar op een of andere maniet komt dit niet door bij istore.... Erg vervelend... Weet iemand hoe dit op te lossen?

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 07-08-2009 20:16 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik lees net tot mijn uiterst grote verbazing dat het niet simpel mogelijk is met een iPhone om op de ene pc met iTunes muziek erop te zetten en later op een andere pc er nog wat extra muziek bij te zetten........... Althans, als je niet wilt dat je iPhone leeg wordt gemaakt (wat is dit voor onzin?!?!?!?).

Kan iemand mij vertellen of er niet toch stiekem een manier is om je iPhone op verschillende pc's te beheren? Eenvoudig wel te verstaan en niet zoals in de FAQ staat met rare hack-tooltjes. Want het is voor mij echt onacceptabel/onwerkbaar dat dat maar vanaf 1 pc zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Palomar schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:05:
Ik lees net tot mijn uiterst grote verbazing dat het niet simpel mogelijk is met een iPhone om op de ene pc met iTunes muziek erop te zetten en later op een andere pc er nog wat extra muziek bij te zetten........... Althans, als je niet wilt dat je iPhone leeg wordt gemaakt (wat is dit voor onzin?!?!?!?).

Kan iemand mij vertellen of er niet toch stiekem een manier is om je iPhone op verschillende pc's te beheren? Eenvoudig wel te verstaan en niet zoals in de FAQ staat met rare hack-tooltjes. Want het is voor mij echt onacceptabel/onwerkbaar dat dat maar vanaf 1 pc zou kunnen.
Standaard werkt het vanaf 1 PC. Je kunt het werkend krijgen vanaf meerdere maar dat is niet supported en je zult zelf het een en ander moeten regelen. Is geen onzin maar iets simpel houden als 95% van de beoogde markt het niet ingewikkelder hoeft.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Maarja, hoe 'ingewikkeld' kan het zijn als dat stuk software ook eerst even alle muziek e.d. vanaf de gekoppelde iPhone naar de iTunes-library kopieert (synct) als die nog niet in je itunes-lib staan?? Dan is alles weer synchroon (2way sync) en kun je je iphone op 10000 computers gebruiken, ipv. 1 :{

Gebruik iphone/itunes nog maar kort en vind dit dus een beetje een domper. Alsof je een auto koopt waar achteraf als je nog eens goed kijkt maar 3 wielen op blijken te zitten. Maargoed... met klagen schiet ik hier ook verder weinig op ;) Moet het er dan maar mee doen vrees ik. Deze 'feature' is voor mij alleen erg lastig, omdat ik niet altijd in de buurt van dezelfde pc ben en dan dus helemaal niks erop kan zetten. Had _juist_ van Apple verwacht dat zoiets veel flexibeler zou werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 08-08-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Palomar schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:48:
Maarja, hoe 'ingewikkeld' kan het zijn als dat stuk software ook eerst even alle muziek e.d. vanaf de gekoppelde iPhone naar de iTunes-library kopieert (synct) als die nog niet in je itunes-lib staan?? Dan is alles weer synchroon (2way sync) en kun je je iphone op 10000 computers gebruiken, ipv. 1 :{

Gebruik iphone/itunes nog maar kort en vind dit dus een beetje een domper. Alsof je een auto koopt waar achteraf als je nog eens goed kijkt maar 3 wielen op blijken te zitten. Maargoed... met klagen schiet ik hier ook verder weinig op ;) Moet het er dan maar mee doen vrees ik. Deze 'feature' is voor mij alleen erg lastig, omdat ik niet altijd in de buurt van dezelfde pc ben.
Meer-weg sync klinkt simpel maar is het niet. Er zijn allerlei scenarios waarin het resultaat niet intuitief is. Komt nog bij dat Apple vriendjes wil blijven met de platenmaatschappijen dus dat makkelijk terugsyncen naar een willekeurig PC kun je helemaal vergeten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 08-08-2009 23:54 ]

Zoef

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:30
Ik heb het probleem met meerdere "Greatest Hits" cd's. Overal netjes alle velden en sorteervelden ingevuld. Zelfs disc 1 of 1. En hoewel je alle hoezen goed ziet op de iPod, krijg je als je dan een cd selecteert de nummers van alle cd's te zien.

Dit is een bekend probleem maar heb nog nergens op internet een 'echte' oplossing gezien. Is die er wel of is de enige mogelijkheid om spaties achter de albumtitel te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als ik je goed begrijp is dat precies het gedrag dat ikzelf zou willen zien... Het is tenslotte één album, en met de fysieke beperkingen van de CD (ruim een uur per stuk) heb je in een digitale verzameling gelukkig niets meer te maken. Ik zou er dan ook niet te hard op rekenen dat dit een bug is die ooit opgelost gaat worden :-)

als je zelf zo hecht aan de verschillende fysieke CD's zet dan het CD1 etc gewoon in de albumtitel.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Zpottr schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:30:
[...]

Standaard werkt het vanaf 1 PC. Je kunt het werkend krijgen vanaf meerdere maar dat is niet supported en je zult zelf het een en ander moeten regelen. Is geen onzin maar iets simpel houden als 95% van de beoogde markt het niet ingewikkelder hoeft.
Dat was misschien 15 jaar geleden zo, toen iedereen 1 computer thuis had, maar tegenwoordig heeft 95% van de mensen meer dan 1 pc thuis gok ik zo, dus sluit het totaal niet aan op 95% van de beoogde markt.

Het is goed om een product simpel te houden, maar geef wel de mogelijkheden om verdere instellingen te doen... Is prima te combineren hoor, gewoon een simpele standaard installatie en een knopje geavanceerd waar je meer mogelijkheden kunt instellen. Dan zou het gebruikersvriendelijker zijn...

Bij Apple moet je of heel simpel zijn (1 pc thuis) of een stuk ingewikkelder dat je een NAS hebt staan waarmee je meerdere pc's muziek kunt luisteren, maar dan nog mag je alleen vanaf 1 pc synchroniseren...

Maar de meeste mensen hebben, gok ik, meerdere pc's en geen nas thuis staan... Dus tja dan heb je een "probleem".
Ik moet nu gewoon al mijn oude muziek op mijn pc zetten die ik synchroniseer... Het is niet anders. Maar je kan dit totaal niet afdoen als less=more...
Dat is echt een misser, want het kan gewoon beide... Maar de mogelijkheid wordt ook totaal niet geboden.

Verder leg ik me er gewoon bij neer en het is niet anders. Maar het afdoen als: "het sluit aan bij de markt" vind ik echt een drog-argument. Onder het mom van koste wat het kost Apple verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

@dfrenner: dat heeft te maken met copyrights en rechten. Apple kan hier weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

dfrenner schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:46:
[...]

Dat was misschien 15 jaar geleden zo, toen iedereen 1 computer thuis had, maar tegenwoordig heeft 95% van de mensen meer dan 1 pc thuis gok ik zo, dus sluit het totaal niet aan op 95% van de beoogde markt.

Het is goed om een product simpel te houden, maar geef wel de mogelijkheden om verdere instellingen te doen... Is prima te combineren hoor, gewoon een simpele standaard installatie en een knopje geavanceerd waar je meer mogelijkheden kunt instellen. Dan zou het gebruikersvriendelijker zijn...

Bij Apple moet je of heel simpel zijn (1 pc thuis) of een stuk ingewikkelder dat je een NAS hebt staan waarmee je meerdere pc's muziek kunt luisteren, maar dan nog mag je alleen vanaf 1 pc synchroniseren...

Maar de meeste mensen hebben, gok ik, meerdere pc's en geen nas thuis staan... Dus tja dan heb je een "probleem".
Ik moet nu gewoon al mijn oude muziek op mijn pc zetten die ik synchroniseer... Het is niet anders. Maar je kan dit totaal niet afdoen als less=more...
Dat is echt een misser, want het kan gewoon beide... Maar de mogelijkheid wordt ook totaal niet geboden.

Verder leg ik me er gewoon bij neer en het is niet anders. Maar het afdoen als: "het sluit aan bij de markt" vind ik echt een drog-argument. Onder het mom van koste wat het kost Apple verdedigen.
Ik heb m'n itunes bestanden op een NAS staan (in Windows de My music folder verplaatst naar de NAS en iTunes geinstalleerd op een NDAS). Hiermee kan ik op meerdere PC's iTunes gebruik laten maken van de database en op meerdere PC's synchronisren... Je moet het alleen niet op meerdere PC's tegelijk willen uitvoeren, dat snapt iTunes weer niet ....

Dit werkt natuurlijk alleen binnen je eigen thuisnetwerk en met overal dan dezelfde muziek in je iTunes. Hiermee kan je niet bij vrienden ook muziek die niet van jou is synchronisren...

Groot nadeel is wel dat iTunes erg traag is, mischien bij mij wel omdat alles van de NAS af moet komen...

Wat je ook kan doen ins een NAS nemen die als iTunes server werkt. Dan komt de NAS bij iTunes in de lijst van verbonden servers te staan, maar dan kan je mischien alleen luisteren en nit sychroniseren (ik weet het nie want ik gebruik die funcite niet).

[ Voor 11% gewijzigd door mjl op 14-08-2009 10:26 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Good Fella schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:16:
@dfrenner: dat heeft te maken met copyrights en rechten. Apple kan hier weinig aan doen.
Wat een onzin, we betalen hier op ieder opslagmedium belasting voor de zogenaamde thuiskopieën...
Thuiskopieën zijn ook helemaal niet illegaal, zolang je een itunes niet kunt gebruiken om bestanden te delen met anderen (uploaden) is er niets illegaals aan...
Ik kan ieder willekeurig mp3-tje importeren in itunes. Alles om Apple te verdedigen toch? Eerst van wege less=more en daarna opeens vanwege copyrights.

Ik is gewoon een bud-systeem, dat totaal niet op de vraag aansluit. Simpel as that.
mjl schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:21:
[...]

Ik heb m'n itunes bestanden op een NAS staan (in Windows de My music folder verplaatst naar de NAS en iTunes geinstalleerd op een NDAS). Hiermee kan ik op meerdere PC's iTunes gebruik laten maken van de database en op meerdere PC's synchronisren... Je moet het alleen niet op meerdere PC's tegelijk willen uitvoeren, dat snapt iTunes weer niet ....

Dit werkt natuurlijk alleen binnen je eigen thuisnetwerk en met overal dan dezelfde muziek in je iTunes. Hiermee kan je niet bij vrienden ook muziek die niet van jou is synchronisren...

Groot nadeel is wel dat iTunes erg traag is, mischien bij mij wel omdat alles van de NAS af moet komen...

Wat je ook kan doen ins een NAS nemen die als iTunes server werkt. Dan komt de NAS bij iTunes in de lijst van verbonden servers te staan, maar dan kan je mischien alleen luisteren en nit sychroniseren (ik weet het nie want ik gebruik die funcite niet).
Kan dat met ieder NAS? Nee zeker?
Ik moet toch nog eens een goede aanschaffen dus laten we daar binnenkort maar eens naar gaan kijken... Dat lijkt me wel handig.

[ Voor 45% gewijzigd door BlakHawk op 14-08-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

dfrenner schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:03:

Kan dat met ieder NAS? Nee zeker?
Ik moet toch nog eens een goede aanschaffen dus laten we daar binnenkort maar eens naar gaan kijken... Dat lijkt me wel handig.
In princiepe kan je ook een folder delen met windows en daar je my music folder op zetten, moet de PC wel altijd aan zijn natuurlijk....

Ik weet niet of iTunes nu weigerde om op een netwerk vollume te installeren, ik geloof wel dat Vista telkens liep te blaaaten als er een executable van itunes werd gestart op een netwerk vollume. Ik heb dat uiteindelijk opgelost door een NDAS te gebruiken (AC-Ryan netwerk enclusure) voor de itunes software, de my music folder staat op een NAS. De driver voor een NDAS schijf om je schijf te mappen wordt gezien als een fysieke schijf en daardoor kan er meer mee (wel software installeren om de schijf te benaderen dus en NTFS support).

Ook ideaal als je lightroom gebruikt en je catalogi centraal wilt kunnen opslaan.

Voor een NDAS enclosure kan ik je naar marktplaats doorsturen, een gast in Rotterdam verkoopt nieuw in doos ac-ryan spul voor een redelijke prijs, ook een NDAS met SATA. Ik heb zelf eventueel nog een NDAS met IDE over voor de liefhebbers.

[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 14-08-2009 11:38 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

:') ga toch fietsen. Ventje, kijk naar de verkoopcijfers van Apple en vertel me dan of wat ze doen al dan niet aansluit bij de markt.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne... wat zijn dit voor idiote drogredeneringen man.

Wat je wilt is niet vreemd voor jou of mij - maar we zitten hier op Tweakers. Geloof me nu maar dat voor het over, over, overgrote deel van de mensen het concept van 1 PC die muziek op je iPod zet gewoon ingewikkeld genoeg is.

En tot slot heb ik hierboven al aangegeven dat meer-weg synchronisatie (zeker via een medium met beperkte opslagruimte) zeker geen simpel probleem is. Er zijn talloze scenario's denkbaar waar de resultaten anders zijn dan de gebruiker verwacht, of andersom het lastig is voor de gebruiker om uit te vissen hoe een bepaald doel te bereiken of waarom het niet werkt. Apple zou wel gek zijn z'n software extra gecompliceerd te maken en meer geld kwijt te zijn aan support als ze daarmee een paar nerds kunnen bedienen die allerlei flexibiliteit willen. Je kunt wel zeggen "maar dan plak je er wat extra knopjes op" maar dat is nu juist niet de manier waarop Apple z'n software zo goed heeft gekregen als die nu is.

[ Voor 46% gewijzigd door Zpottr op 14-08-2009 11:54 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
De toon zegt genoeg en staat me totaal niet aan, dus ik staak bij deze de discussie met jou!
mjl schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:35:
In princiepe kan je ook een folder delen met windows en daar je my music folder op zetten, moet de PC wel altijd aan zijn natuurlijk....
Ja, dat vind ik eigenlijk ook verre van ideaal...
Ik gebruik de ene pc nauwelijks, daar staat veel muziek op, maar op mijn laptop download ik altijd, alleen die heeft weer geen grote HD. "Vroeger" deed je gewoon je mp3speler in je usb poort en sleepte je eenmalig alle nummers naar keuze op je mp3 speler (less=more? ;) ). En dan liep je naar de volgende...
Nu is de snelste oplossing de muziek op een usb stick zetten en even kopiëren naar de laptop, aangezien ik de laptop voor de iphone gebruik met itunes...
Ik weet niet of iTunes nu weigerde om op een netwerk vollume te installeren, ik geloof wel dat Vista telkens liep te blaaaten als er een executable van itunes werd gestart op een netwerk vollume. Ik heb dat uiteindelijk opgelost door een NDAS te gebruiken (AC-Ryan netwerk enclusure) voor de itunes software, de my music folder staat op een NAS. De driver voor een NDAS schijf om je schijf te mappen wordt gezien als een fysieke schijf en daardoor kan er meer mee (wel software installeren om de schijf te benaderen dus en NTFS support).

Ook ideaal als je lightroom gebruikt en je catalogi centraal wilt kunnen opslaan.

Voor een NDAS enclosure kan ik je naar marktplaats doorsturen, een gast in Rotterdam verkoopt nieuw in doos ac-ryan spul voor een redelijke prijs, ook een NDAS met SATA. Ik heb zelf eventueel nog een NDAS met IDE over voor de liefhebbers.
Thanx voor de info, maar ik heb toch liever een NAS denk ik, want NDAS gebruikt geen tcpip toch?
Anders moet ik hier maar mee leren leven, tis alleen maar voor de iphone.

Maar ja het is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

dfrenner schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:45:
[...]

De toon zegt genoeg en staat me totaal niet aan, dus ik staak bij deze de discussie met jou!
Goed joh, want "Onder het mom van koste wat het kost Apple verdedigen" is volstrekt normale argumentatie natuurlijk :w En iemand iets in de mond leggen en dat vervolgens tegenspreken, volstrekt normaal uiteraard.

Alleen dan zegt iemand iets onaardigs terug :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Zpottr op 14-08-2009 12:52 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

[...]

Thanx voor de info, maar ik heb toch liever een NAS denk ik, want NDAS gebruikt geen tcpip toch?
Anders moet ik hier maar mee leren leven, tis alleen maar voor de iphone.

Maar ja het is wel jammer.
NDAS is inderdaad niet via TCPIP, maar via het NDAS protocol. Je moet dus een driver installeren om de HDD te benaderen.

Voordeel van een NDAS is dat je een native filesystem kunt gebruiken (NTFS onder Windows bijv) en dat Windows het als een echte HDD ziet ipv en share. Nadeel is dat je altijd software nodig hebt en geen speciale rechten voor folders of meerdere shares kunt toekennen in de NDAS zelf.

Een NAS is vaak EXT3 of FAT32, maar heeft (mogelijk) wel weer meer beveligings opties.

Ja, dat vind ik eigenlijk ook verre van ideaal...
Ik gebruik de ene pc nauwelijks, daar staat veel muziek op, maar op mijn laptop download ik altijd, alleen die heeft weer geen grote HD. "Vroeger" deed je gewoon je mp3speler in je usb poort en sleepte je eenmalig alle nummers naar keuze op je mp3 speler (less=more? ;) ). En dan liep je naar de volgende...
Nu is de snelste oplossing de muziek op een usb stick zetten en even kopiëren naar de laptop, aangezien ik de laptop voor de iphone gebruik met itunes...
Of kopieren via je thuisnetwerk ipv USB stick. Wifi of kabeltje is zo aangesloten.

[ Voor 30% gewijzigd door mjl op 14-08-2009 12:55 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mjl schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:52:
[...]

NDAS is inderdaad niet via TCPIP, maar via het NDAS protocol. Je moet dus een driver installeren om de HDD te benaderen.

Voordel van een NDAS is dat je een native filesystem kunt gebruiken (NTFS onder Windows bijv) en dat Windows het als een echte HDD ziet ipv en share. Nadeel is dat je altijd software nodig hebt en geen speciale rechten voor folders of meerdere shares kunt toekennen in de NDAS zelf.

Een NAS is vaak EXT3 of FAT32, maar heeft (mogelijk) wel weer meer beveligings opties.

[...]

Of kopieren via je thuisnetwerk ipv USB stick. Wifi of kabeltje is zo aangesloten.
Ja er zitten hier al wat kabeltjes in de muren verwerkt met wall-outlets, alleen op een of andere manier werkt het met juist die oude pc voor geen meter, denk een keer opnieuw installeren :(

Maar ik zal me ook eens verdiepen in NDAS, dank voor de info/uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
dfrenner schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:03:
Wat een onzin, we betalen hier op ieder opslagmedium belasting voor de zogenaamde thuiskopieën...
Thuiskopieën zijn ook helemaal niet illegaal, zolang je een itunes niet kunt gebruiken om bestanden te delen met anderen (uploaden) is er niets illegaals aan...
Ik kan ieder willekeurig mp3-tje importeren in itunes. Alles om Apple te verdedigen toch? Eerst van wege less=more en daarna opeens vanwege copyrights.

Ik is gewoon een bud-systeem, dat totaal niet op de vraag aansluit. Simpel as that.
Je kan het onzin vinden dat Apple dit doet vanwege copyrights, maar als ik vanuit hun oogpunt kijk is het een volkomen logische redenering. Op het moment dat Apple toestaat om je iPod te synchroniseren met meerdere library's kan jij bij je vrienden langsgaan en daar direct de gehele library meenemen op je iPod (wat illegaal is, want dat valt niet meer onder "thuiskopieeën" of wel?).

Op het moment dat jij een willekeurig mp3'tje importeert in je iTunes ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je hier rechtmatig aan gekomen bent. Op het moment dat Apple je iPod met meerdere iTunes library's zou laten synchroniseren dan kan je dit zien als faciliteren van functionaliteit om de mp3'tjes te delen. En dat is iets wat Apple waarschijnlijk gewoon niet wil hebben.

Persoonlijk vind ik het ook heel erg onhandig dat het niet mogelijk is om je muziek met meerdere library's te syncen (ten minste voor zover ik weet), maar ik kan ook wel inzien dat Apple dit geblokkeerd heeft.

Nu heb je wel de mogelijkheid om op verschillende computers waar iTunes geinstalleerd staat een machtiging te geven aan de computer aan je apple-id account. Zelf heb ik hier nog niet veel ervaring mee omdat ik mijn iPhone gewoon sync met één enkele pc. Maar hierdoor is het volgens mij wel mogelijk om je Apple product op meerdere computers te syncen, of dit zover gaat dat je ook je library kunt syncen weet ik niet. Zelf denk ik dat het niet zo is, anders zouden denk ik een groot aantal mensen minder problemen hebben met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
sehnugr schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:25:
[...]

Je kan het onzin vinden dat Apple dit doet vanwege copyrights, maar als ik vanuit hun oogpunt kijk is het een volkomen logische redenering. Op het moment dat Apple toestaat om je iPod te synchroniseren met meerdere library's kan jij bij je vrienden langsgaan en daar direct de gehele library meenemen op je iPod (wat illegaal is, want dat valt niet meer onder "thuiskopieeën" of wel?).
Ook dat heet een thuiskopie en dat is dus niet illegaal.

Eerste hit op google:
Er is de laatste tijd veel in het nieuws over piraterijbestrijding, illegaal downloaden en eventuele heffingen op mp3 spelers. Je zou haast vergeten dat consumenten volgens de Auteurswet voor eigen oefening, studie of gebruik een kopie mogen maken van een auteursrechtelijk beschermd werk. U mag dus een kopie maken van die mooie cd van de buren, bijvoorbeeld.
Op het moment dat jij een willekeurig mp3'tje importeert in je iTunes ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je hier rechtmatig aan gekomen bent. Op het moment dat Apple je iPod met meerdere iTunes library's zou laten synchroniseren dan kan je dit zien als faciliteren van functionaliteit om de mp3'tjes te delen. En dat is iets wat Apple waarschijnlijk gewoon niet wil hebben.
Leuk dat Apple dat niet wil hebben, maar we betalen daar gewoon een heffing voor! Dus we betalen voor iets wat Apple niet wil faciliteren... Wordt je in principe dubbel genaaid...

Zelfde hit op google:
Consumenten betalen voor deze thuiskopie indirect een vergoeding: de verkoopprijs van elke blanco cd of dvd bevat een bedrag dat bestemd is voor de auteursrechthebbenden. Dit is geregeld via Artikel 16 van de Auteurswet, waarin staat dat voor het kopiëren op blanco dragers, zoals videobanden, blanco dvd’s en cd’s, een vergoeding moet worden afgedragen. Zo krijgen de componisten, de muzikanten en de producenten toch een vergoeding voor hun artistieke prestatie. Dat is niet meer dan redelijk: zij verkopen door het kopiëren immers minder cd’s en dvd’s.
Persoonlijk vind ik het ook heel erg onhandig dat het niet mogelijk is om je muziek met meerdere library's te syncen (ten minste voor zover ik weet), maar ik kan ook wel inzien dat Apple dit geblokkeerd heeft.

Nu heb je wel de mogelijkheid om op verschillende computers waar iTunes geinstalleerd staat een machtiging te geven aan de computer aan je apple-id account. Zelf heb ik hier nog niet veel ervaring mee omdat ik mijn iPhone gewoon sync met één enkele pc. Maar hierdoor is het volgens mij wel mogelijk om je Apple product op meerdere computers te syncen, of dit zover gaat dat je ook je library kunt syncen weet ik niet. Zelf denk ik dat het niet zo is, anders zouden denk ik een groot aantal mensen minder problemen hebben met iTunes.
En ook dat is niet voor niets, ik hoor bijna nooit mensen om me heen die i-tunes geweldig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
In diskuse kan je toch gewoon andere mp3s erop zetten. Daarna kan je thuis die mp3s in je itunes gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

dfrenner schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:19:
[...]

Ook dat heet een thuiskopie en dat is dus niet illegaal.

Eerste hit op google:
Er is de laatste tijd veel in het nieuws over piraterijbestrijding, illegaal downloaden en eventuele heffingen op mp3 spelers. Je zou haast vergeten dat consumenten volgens de Auteurswet voor eigen oefening, studie of gebruik een kopie mogen maken van een auteursrechtelijk beschermd werk. U mag dus een kopie maken van die mooie cd van de buren, bijvoorbeeld.

[...]

Leuk dat Apple dat niet wil hebben, maar we betalen daar gewoon een heffing voor! Dus we betalen voor iets wat Apple niet wil faciliteren... Wordt je in principe dubbel genaaid...
Jij haalt dingen door elkaar, we betalen helemaal geen heffing over de iPod dus lijkt het me ook niet de bedoeling. Dan nog, Apple is een Amerikaans bedrijf, geen Nederlands bedrijf. Dat het hier mag wil niet zeggen dat Apple daar ook gelijk aan hoeft te voldoen.. Je mag in Nederland gerust een roze auto hebben, maar toch zullen veel merken jou geen roze auto vanuit de fabriek sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Good Fella schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:44:
[...]

Jij haalt dingen door elkaar, we betalen helemaal geen heffing over de iPod dus lijkt het me ook niet de bedoeling. Dan nog, Apple is een Amerikaans bedrijf, geen Nederlands bedrijf. Dat het hier mag wil niet zeggen dat Apple daar ook gelijk aan hoeft te voldoen.. Je mag in Nederland gerust een roze auto hebben, maar toch zullen veel merken jou geen roze auto vanuit de fabriek sturen.
Okee, dan betalen we nog niet op een ipod die heffing, maar de wet blijft gelijk. Naar je buurman lopen om wat muziek over te nemen en deze op je ipod zetten valt ook onder een thuiskopie en ik legaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Gewoon wat nummers erbij zetten vanaf 2e pc kan wel met iPod: http://support.apple.com/kb/HT1202

[ Voor 6% gewijzigd door kaassouffle op 16-08-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
dfrenner schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 02:29:
[...]

Okee, dan betalen we nog niet op een ipod die heffing, maar de wet blijft gelijk. Naar je buurman lopen om wat muziek over te nemen en deze op je ipod zetten valt ook onder een thuiskopie en ik legaal!
Maar dat iets legaal is betekent natuurlijk nog niet dat Apple het ook moet aanbieden als functionaliteit ;) Het staat Apple vrij om dat kiezen. Daarbij vindt de meerderheid van de gebruikers het blijkbaar geen probleem, aangezien de iPods al jarenlang en de iPhones wat korter, uitstekend verkopen.

Het is een mogelijkheid die Apple niet aanbiedt. Het is gissen naar de redenen. Apple is soms gewoon wat excentriek. Het kan liggen aan de gebruikerservaring. Maar het kan ook te wijten zijn aan het feit dat ze in bed liggen met de muziekindustrie.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Een tijdje terug heb ik iemand iets horen zeggen over een programma dat de media info in je ID3 tags bekijkt en deze aanvult met info die je mist, weet iemand hoe dit programmaatje heet?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:02
De enige reden waarom Apple het syncen op meerdere computers niet toelaat is: iTunes Store.

Wanneer jij jouw gekochte liedjes bij iemand anders op zijn computer kunt zetten, verdient Apple er niets aan. Dit proberen ze dus te voorkomen. Kan je leuk vinden of niet, maar als jij de inkomsten van de iTunes Store op je rekening gestort zou krijgen, zou je het ook zo aanpakken.

Door het legaal downloaden van de laatste jaren lijkt het alsof het zicht van mensen nogal vertroebelt. Niet alles moet in het werk gesteld worden om ongebreideld te kopieren.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Apple zou het eventueel mogelijk kunnen maken dat je via MobileMe je iTunes bibliotheken zou kunnen syncen. Op deze manier voorkom je dat de synchronisatie mogelijkheid gebruikt wordt om illegale kopieen te maken vanwege het prijskaartje en ondertussen geef je meer waarde aan een MobileMe abonnement.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MetroidPrime schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:59:
Apple zou het eventueel mogelijk kunnen maken dat je via MobileMe je iTunes bibliotheken zou kunnen syncen. Op deze manier voorkom je dat de synchronisatie mogelijkheid gebruikt wordt om illegale kopieen te maken vanwege het prijskaartje en ondertussen geef je meer waarde aan een MobileMe abonnement.
Ik ga al mijn films en series niet synchen via MM. Dan zouden ze toch wel wat meer ruimte moeten aanbieden. Ook als ik alleen mijn muziek doe gaat dat maar net passen. En ik neem aan dat er ook mensen zijn die een library van een GB of 100 hebben.

Al is het wel een mooi idee, met dat nieuwe DC wat ze straks hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door MoietyMe op 19-08-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Ik zet mijn nieuwe muziek meestal eerst in mijn downloadmap. Maar als ik dan open met Itunes, staat er dat die iets kopieert. Zijn dat slechts gegevens dat hij verzamelt of kopieert hij de mp3 naar itunes muziek map.

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat ligt eraan hoe je iTunes hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Kan ik een Itunes account maken zonder creditcard?? Ik heb namelijk geen creditcard en wil wel de free apps downloaden....

Die button waar iedereen het over heeft krijg ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Good Fella schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:59:
[...]

Ik ga al mijn films en series niet synchen via MM. Dan zouden ze toch wel wat meer ruimte moeten aanbieden. Ook als ik alleen mijn muziek doe gaat dat maar net passen. En ik neem aan dat er ook mensen zijn die een library van een GB of 100 hebben.

Al is het wel een mooi idee, met dat nieuwe DC wat ze straks hebben :)
Liever nog zou ik syncen via wifi zien. Waarom kunnen duizenden 3rd party apps gewoon bakken met data over WiFi binnenhalen (Spotify/Orb/etc), maar moet je je iPhone in een dock zetten om je iTunes muziek binnen te hengelen?

Ze zouden het in Remote app kunnen inbouwen. Daar kan je nu toch al mee door je lokale iTunes library bladeren, wat zou simpeler zijn dan een klein knopje "sync dit nummer/album/playlist naar iPhone"?

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 29-08-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 21:18
Blue_Fear schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:27:
Kan ik een Itunes account maken zonder creditcard?? Ik heb namelijk geen creditcard en wil wel de free apps downloaden....

Die button waar iedereen het over heeft krijg ik ook niet.
De truk is om eerst een gratis applicatie aan te kopen in de appstore.
Als je er eentje gevonden hebt, moet je op "bestel" of "voeg toe" of iets dergelijk klikken. Dan geeft hij aan om te registreren. Gewoon door dat proces lopen en als je je betaalmethode invult zal je zien dat er een optie "Geen" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

MetroidPrime schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:59:
Apple heeft net (eindelijk) aangekondigd dat het syncen van iTunes libraries tussen maximaal 5 verschillende computers op je LAN een nieuwe feature in iTunes 9 is. Ik ben blij dat het eindelijk zover is, nu kan ik eindelijk mijn media bibliotheek tussen mijn PC en mijn MacBook Pro gesynced houden.

[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 09-09-2009 19:19 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:25
Eindelijk indelen op de pc:
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/appleletsrock/appleletsrocktest32.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
MetroidPrime schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:17:
[...]

Apple heeft net (eindelijk) aangekondigd dat het syncen van iTunes libraries tussen maximaal 5 verschillende computers op je LAN een nieuwe feature in iTunes 9 is. Ik ben blij dat het eindelijk zover is, nu kan ik eindelijk mijn media bibliotheek tussen mijn PC en mijn MacBook Pro gesynced houden.
Mijn vraag is dan: kan de iPod ook met alle computers gesynct worden...? Ik heb momenteel niet de beschikking over een iPod, zou iemand dat voor me kunnen testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

iTunes 9 staat erop. Hmz nog steeds geen cocoa-app volgens mij. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Beetje raar dat je een Store account moet hebben om Thuisdeling/Home Sharing te laten werken? Zo duwen ze iedereen wel naar de Store toe inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat is voornamelijk gedaan om een beperking te kunnen toepassen op het aantal computers waar je dit voor gebruikt vermoed ik.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Er zat in iTunes 8 ook al een max (van vijf toch?) aan shared libraries in iTunes, dus dat zal het wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dat denk ik ook ja. Ik ben wel benieuwd hoe dat precies zit.

Zijn de vijf computers binnen je netwerk automatisch ook de computers die geauthoriseerd zijn om nummers van bepaalde iTunes accounts af te spelen ? Als computer x bijvoorbeeld niet in mijn netwerk zit, kan ik die dan wel (nog steeds) authoriseren om muziek af te spelen gekocht met account y ? Hierdoor is er, als ik alle vijf de plekken binnen het netwerk gebruik, dus één computer in het netwerk die geen bij iTunes gekochte nummers af kan spelen, omdat die plek al ingenomen wordt door de PC die niet in het netwerk zit.

Als dat inderdaad kan, dan kun je dus gewoon heel veel iTunes accounts maken en bij het syncen van al die computers in je netwerk steeds even van account wisselen. Bij iTunes gekochte muziek zullen niet alle computers af kunnen spelen dan, maar als je geen muziek bij iTunes koopt heb je dat probleem ook niet meer.

Is er überhaupt iemand die snapt wat ik bedoel ? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Scott schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:41:
Dat denk ik ook ja. Ik ben wel benieuwd hoe dat precies zit.

Zijn de vijf computers binnen je netwerk automatisch ook de computers die geauthoriseerd zijn om nummers van bepaalde iTunes accounts af te spelen ? Als computer x bijvoorbeeld niet in mijn netwerk zit, kan ik die dan wel (nog steeds) authoriseren om muziek af te spelen gekocht met account y ? Hierdoor is er, als ik alle vijf de plekken binnen het netwerk gebruik, dus één computer in het netwerk die geen bij iTunes gekochte nummers af kan spelen, omdat die plek al ingenomen wordt door de PC die niet in het netwerk zit.

Als dat inderdaad kan, dan kun je dus gewoon heel veel iTunes accounts maken en bij het syncen van al die computers in je netwerk steeds even van account wisselen. Bij iTunes gekochte muziek zullen niet alle computers af kunnen spelen dan, maar als je geen muziek bij iTunes koopt heb je dat probleem ook niet meer.

Is er überhaupt iemand die snapt wat ik bedoel ? :')
Geen idee :) maar alle muziek je tegenwoordig koopt in de iTunes store is toch al niet meer beveiligd dus dit soort dingen zijn wat minder belangrijk geworden.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Nou, ik heb me er maar eens aan gewaagd en ik draai nu iTunes 9. Goede nieuws is dat het Windows 7 support heeft (play controls in preview tab, jumplist met linkjes naar de Store). Ben ook wel blij dat het nieuwe Sync venster ook voor m'n iPod Classic aanwezig is. Het lijkt ook ietsje sneller. En m'n media keys op m'n tobo werken nu als iTunes uit focus is.

De Thuisdeling functionaliteit vereist een iTMS Account, en daar heb ik niet echt zin in. Misschien kan je alleen maar liedjes delen die aangeschaft zijn?

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

ik krijg home sharing precies niet aan de praat...ik had twee verschillende accounts, nu heb ik het op dezelfde gezet voor mijn iTunes. Maar het werkt nog steeds niet?

Techno>Music

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Switch schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:59:
De Thuisdeling functionaliteit vereist een iTMS Account, en daar heb ik niet echt zin in. Misschien kan je alleen maar liedjes delen die aangeschaft zijn?
Nee hoor, werkt hier prima met zelf geripte CD's.

Zoef

• MetroidPrime

MetroidPrime

Scott schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:41:
Zijn de vijf computers binnen je netwerk automatisch ook de computers die geauthoriseerd zijn om nummers van bepaalde iTunes accounts af te spelen ?
Ik heb het geprobeerd om mijn MBP die niet geauthoriseerd was(vrijwel alle iTunes content was toch al DRM-vrij), maar ik kreeg inderdaad de melding dat ik eerst mijn computer moest authoriseren voordat ik het sharen aan kon zetten.

Als je een computer buiten je netwerk authoriseert, betekent dat inderdaad dat je thuis een computer minder kunt laten sharen.

[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 10-09-2009 01:21 ]

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
MetroidPrime schreef op donderdag 10 september 2009 @ 01:20:
[...]

Ik heb het geprobeerd om mijn MBP die niet geauthoriseerd was(vrijwel alle iTunes content was toch al DRM-vrij), maar ik kreeg inderdaad de melding dat ik eerst mijn computer moest authoriseren voordat ik het sharen aan kon zetten.

Als je een computer buiten je netwerk authoriseert, betekent dat inderdaad dat je thuis een computer minder kunt laten sharen.
Dus je kunt ook alleen met computers sharen als die computer geauthoriseerd is, terwijl er misschien wel helemaal geen muziek uit de iTunes Store in die bibliotheek staat.

Heb je een iPod of iPhone toevallig ? Kan syncen met zowel je MBP als je andere computer ?

• MetroidPrime

MetroidPrime

Scott schreef op donderdag 10 september 2009 @ 01:30:
[...]

Dus je kunt ook alleen met computers sharen als die computer geauthoriseerd is, terwijl er misschien wel helemaal geen muziek uit de iTunes Store in die bibliotheek staat.

Heb je een iPod of iPhone toevallig ? Kan syncen met zowel je MBP als je andere computer ?
Ik heb een iPhone die ik sowieso al met beide computer syncte. Op de ene computer sync ik alleen mijn Apps en mijn media en op de andere sync ik mijn kalender en contacten. Het viel mij bij het overzetten van mijn muziekbibliotheek op dat de play count niet mee gesynchroniseerd werd. Op de computer waar alles naar toe is gekopieerd heeft alles nog een play count van 0. Ik heb nog niet geprobeerd om mijn iPhone de media te laten syncen met meerdere computers, maar aangezien de play count niet mee over wordt gezet, verwacht ik dat het nog steeds niet mogelijk is.

• Lima

Lima

Techno>Music

is een iTMS account een met of zonder credit card nummer? Want ik heb een account waar mijn credit card nummer enzo nog niet instaat...
Ze zijn alle twee geautoriseerd...
Kan Home Sharing alleen maar met aangekochte media van de iTuns store misschien? Ik dacht dat het met alle geïmporteerde content ging?

[ Voor 28% gewijzigd door Lima op 10-09-2009 09:29 ]

Techno>Music

• MetroidPrime

MetroidPrime

L i m a schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:10:
is een iTMS account een met of zonder credit card nummer? Want ik heb een account waar mijn credit card nummer enzo nog niet instaat...
Ze zijn alle twee geautoriseerd...
Kan Home Sharing alleen maar met aangekochte media van de iTuns store misschien? Ik dacht dat het met alle geïmporteerde content ging?
Bij Home Sharing kun je alles uit de andere muziekbibliotheek kopieeren, dus ook alles wat niet uit de iTunes Store komt.

• Lima

Lima

Techno>Music

Hmmm waarom werkt het dan niet bij mij :(

Techno>Music

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

L i m a schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:45:
Hmmm waarom werkt het dan niet bij mij :(
Error™: Sorry, de kristallen bol staat even op te laden. Als je niet aangeeft wat je gedaan hebt en wat er mis gaat kan niemand je helpen.

Zoef

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Misschien een stomme vraag, maar als ik mijn iphone synchroniseer met iTunes (foto's), moet ik dan als ik een extra map met foto's wil toevoegen alle mappen weer aanvinken die er al in stonden (op mijn iPhone)? Is dit normaal? Want gisteren wilde ik een foto map toevoegen en had alleen die betreffende map aangevinkt. Conclusie: alle mappen van mijn iphone af, 1 nieuwe map toegevoegd (de map die ik gesynchroniseerd had).

Iemand een idee of dit te omzeilen is ofzo?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Wat is die nieuwe UI (iig dat bovenste gedeelte) lelijk op OS X :r

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:41
cv8x schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:25:
Misschien een stomme vraag, maar als ik mijn iphone synchroniseer met iTunes (foto's), moet ik dan als ik een extra map met foto's wil toevoegen alle mappen weer aanvinken die er al in stonden (op mijn iPhone)? Is dit normaal? Want gisteren wilde ik een foto map toevoegen en had alleen die betreffende map aangevinkt. Conclusie: alle mappen van mijn iphone af, 1 nieuwe map toegevoegd (de map die ik gesynchroniseerd had).

Iemand een idee of dit te omzeilen is ofzo?
Ja, alles wat je wilt synchroniseren moet je aanvinken. Alles wat niet is aangevinkt wordt dus niet gesynchroniseerd. Dus als je iets op je iPhone hebt staan en je vinkt het voor het synchroniseren af (dus geen vinkje), dan wordt het van je iPhone verwijderd.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wel maf dat iedereen schrijft over de nieuwe itunes met twitter en facebook functionaliteit terwijl je alleen in de store playlistjes kan delen.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dat komt een beetje door de geruchten. Die waren dat iTunes social networking zou integreren, alleen uitgebreider dan het uiteindelijk is geworden, maar dat zegt men er dan niet bij :P

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ agreed!

Genius mixen kan ik wel aan wennen. Alhoewel ik de genius functie niet zo geniaal vind als dat hij had kunnen zijn.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Right, van <40 mb naar 91 ram in gebruik?

[ Voor 22% gewijzigd door Tomino op 10-09-2009 14:14 ]

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Peabz21 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:26:
Ja, alles wat je wilt synchroniseren moet je aanvinken. Alles wat niet is aangevinkt wordt dus niet gesynchroniseerd. Dus als je iets op je iPhone hebt staan en je vinkt het voor het synchroniseren af (dus geen vinkje), dan wordt het van je iPhone verwijderd.
Bedankt voor je reactie. Maar nu heb ik 3500 foto's op mijn iPhone staan. Stel dat ik een map met 100 foto's erbij wil zetten, moet ik dan al die mappen met 3500 foto's weer aanvinken en die worden dan weer gesynchroniseerd??? Of slaat iTunes deze dan over omdat ze al op mijn iPhone staan?

En dan nog iets; Ik had gisterenavond thuis Shazam erop gezet. Nu ga ik vandaag synchroniseren met mijn iPhone op het werk omdat ik Twitterfon erop wilde zetten. Dit heb ik gedaan. Gevolg: Shazam weg! Nu heb ik die wel weer teruggezet (is gratis), maar hoe kan dit????

Thanks alvast voor de reactie(s).

[ Voor 16% gewijzigd door cv8x op 10-09-2009 15:19 ]

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 22:51
Ik zie net de NAS discussie. Wat is een goede iTunes serverende NAS die niet AppleTV heet?

• Hoedje
Voor mij heeft het niet echt een toegevoegde waarde :) Maar er zullen vast mensen zijn die het kunnen waarderen: iTunes Finally Adds Watched Folder to Automatically Add New Music.

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/lifehacker/2009/09/iTunes_Music.png

• lowfi
Hmmz

Ik beheer mijn collectie nu nog handmatig (dwz: genre>artiest>album). Wat doet itunes ook alweer met compilaties als je alles uit handen geeft?

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
In een map 'Verzamelingen' zetten en dan per album een map waar de nummers van die compilatie in staan geloof ik :)

• MrAcid
  • Niet online
~/Music/iTunes/iTunes Music/Complilations/Titel/01 Track.mp3

Of bedoel je dat niet?

• lowfi
Dat bedoelde ik inderdaad. En albums die uit meerdere cds bestaan?

/music/artist/album/cd1 & /music/artist/album/cd2 ?

Ben beetje huiverig aangezien ik de iTunes map ook voor andere apps gebruik die niet afhankelijk zijn van tags ed.

• MrAcid
  • Niet online
Albums met meerdere CD's worden op tracknaam onderscheiden.

1-01 Track 1 CD1.mp3
1-02 Track 1 CD1.mp3
2-01 Track 1 CD2.mp3
enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
weet iemand of het volgende ook kan met itunes 9:

Ik heb op mn iphone muziek staan van mn hoofd-pc. Nu ben ik op een andere locatie op een andere pc. Kan ik ook op een of andere manier bij mijn muziek op mijn iphone? Als ik in itnues naar mn iphone browse dan kan ik mn muziek wel zien, maar het is greyed out en kan er helemaal niks mee. Heb de pc al authorized, home sharing aangezet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Hoedje schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:49:
Voor mij heeft het niet echt een toegevoegde waarde :) Maar er zullen vast mensen zijn die het kunnen waarderen: iTunes Finally Adds Watched Folder to Automatically Add New Music.

[afbeelding]
Kijk, daar hou ik van! Is het mogelijk om die folder handmatig in te stellen, of wil ik nu teveel?

/EDIT: Hm, het heeft toch nog flink wat nadelen helaas. Bron

[ Voor 10% gewijzigd door domi235 op 11-09-2009 23:39 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Ik deel mijn bibliotheek van een server, en die zie ik ook gewoon op mijn laptop. Als ik echter wil synchroniseren gaat itunes de bibliotheek van de laptop synchroniseren ipv de gedeelde. Iemand een tip? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het nog steeds kak dat de beoordelingen kolom niet smaller kan.. Net of het mogelijk is om 15 sterren te geven ofzo :/

De enige kolom die je niet smaller kunt maken:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1695/schermafbeelding2009091.png

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Hé dat is mij eigenlijk nooit opgevallen... Ik gebruik de Engelse versie en daar passen er precies vijf sterren in die kolom. Misschien moet je de 'bug' bij Apple melden ?

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:10
iTunes negen is toch weer een nette update. Het witte is lekker fris. De Genius mix is genius en home sharing is helemaal uitstekend. Geen enkel probleem dus.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Good Fella schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:06:
Wat is die nieuwe UI (iig dat bovenste gedeelte) lelijk op OS X :r
Geheel mee eens en ik snap er ook niks van dat ze die hebben ingevoerd. Stoten ze eerst brushed metal en Carbon af om met Cocoa een zo uniform mogelijke interface te creëren, wijken ze daar zelf van af... :/
Stomme plastic look. :(

^ Wat hij zegt.

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik lees dat in de nieuwe iTunes store bovenin een zwarte navigatiebalk hoort te zitten met allerlei menu items:

Afbeeldingslocatie: http://static.arstechnica.com/apple/it09_dropdown_nav.jpg

Nou zie ik bij mij die zwarte balk wel, alleen heeft die alleen een home button, maar geen menu items :?
Moet ik dat nog ergens aanzetten?

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik gebruik (noodgedwongen bij gebrek aan voor mij fijn werkende winamp-achtige onder MacOS) iTunes. Wat ik echter extreem irritant vind, is dat het onmogelijk is om 1 nummer te que-en. Voorbeeld: tijdens het luisteren besluit ik dat ik 1 bepaald nummer wil horen. Ik kan hem dan gewoon opzoeken mbv keywords, maar in feite maak je dan een playlist van 1 nummer. Bovendien stopt itunes dan met spelen na dit nummer.

Is hier een oplossing voor?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Rudy_V schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:02:
Ik gebruik (noodgedwongen bij gebrek aan voor mij fijn werkende winamp-achtige onder MacOS) iTunes. Wat ik echter extreem irritant vind, is dat het onmogelijk is om 1 nummer te que-en. Voorbeeld: tijdens het luisteren besluit ik dat ik 1 bepaald nummer wil horen. Ik kan hem dan gewoon opzoeken mbv keywords, maar in feite maak je dan een playlist van 1 nummer. Bovendien stopt itunes dan met spelen na dit nummer.

Is hier een oplossing voor?
iTunes DJ is het equivalent van de queue in Winamp.

Stel in dat die z'n numers haalt ut een lege playlist, een playlist van jouw keuze of je hele library, en spelen maar. Er zijn RMB commando's voor Play in iTunes DJ en Play next in iTunes DJ, en volgens mij kun je op Doug's scripts ook het een en ander vinden (misschien moet je zoeken op party shuffle, dat was de oude naam) zodat je het met het toetsenbord kunt doen.

Oh, QuickSilver kon dit ook ooit, maar ik weet niet of QS nog fatsoenlijk werkt tegenwoordig.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 12-09-2009 13:27 ]

Zoef

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Zpottr schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:22:
[...]

iTunes DJ is het equivalent van de queue in Winamp.

Stel in dat die z'n numers haalt ut een lege playlist, een playlist van jouw keuze of je hele library, en spelen maar. Er zijn RMB commando's voor Play in iTunes DJ en Play next in iTunes DJ, en volgens mij kun je op Doug's scripts ook het een en ander vinden (misschien moet je zoeken op party shuffle, dat was de oude naam) zodat je het met het toetsenbord kunt doen.

Oh, QuickSilver kon dit ook ooit, maar ik weet niet of QS nog fatsoenlijk werkt tegenwoordig.
Werkt eigenlijk prima, thx! Gewoon op afspelen drukken in DJ ipv Music en liedjes naar de DJ slepen.

Het enige dat nog niet werkt is een album luisteren en dan 1 liedje ertussen que-en. Naja, dat is nog wel te overleven.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hmm, m'n iTunes gaat niet meer goed om met albums die uit meerdere cd's bestaan. Is alleen wanneer ik sorteer op 'album op artiest' (maar dat heb ik juist graag). Albums bestaande uit meerdere cd's sorteert ie dan op nummer: eerst nummers 1 van cd1 en cd2, dan nummer 2 ... Dus 1,1,2,2,3,3 enz .... IRRITANT!

[ Voor 10% gewijzigd door kaassouffle op 12-09-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
kaassouffle schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:09:
Hmm, m'n iTunes gaat niet meer goed om met albums die uit meerdere cd's bestaan. Is alleen wanneer ik sorteer op 'album op artiest' (maar dat heb ik juist graag). Albums bestaande uit meerdere cd's sorteert ie dan op nummer: eerst nummers 1 van cd1 en cd2, dan nummer 2 ... Dus 1,1,2,2,3,3 enz .... IRRITANT!
Ik voorkom dat door de tracknummers te voorzien van een nummer van de cd.
Tracks van cd 1 noem ik dus 101, 102, 103 enz
Tracks van cd 2 worden dan 201, 202, 203 enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123
  • Laatst online: 11-09 12:41

Steef123

Luchtfotograafje

Dat is een mogelijkheid, maar natuurlijk enorm veel werk als je veel multi-cd albums hebt. Ik vind dit zelf ook een enorm irritante verandering/bug. Als je sort op album, begrijpt ie het wel. Maar dan heb je je artiest weer 'uit elkaar'.. Er zijn overigens ook meerdere manieren om dit te omzeilen (niet fixen, omzeilen..); het simpelst lijkt mij denk ik playlists maken van de albums die je vaak luistert en die playlist op album laten sorteren.

En de witte interface vind ik ook op z'n minst.. 'wennen'. Nee, het doet het (nog) niet voor mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Steef123 op 13-09-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 07:43
Waarom niet gewoon achter de naam van het album cd2, 3 etc. plakken (bijvoorbeeld: greatest hits cd 1)? Werk hier goed hoor...albums die meer cd's hebben worden dan netjes weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
kaassouffle schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:09:
Daar heb ik geen last van, bij mij gaat de sortering nog gewoon goed. Ik gebruik de Engelse versie van iTunes, misschien dat daar verschil in zit.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123

Steef123

Luchtfotograafje

gelukkie schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:35:
Waarom niet gewoon achter de naam van het album cd2, 3 etc. plakken (bijvoorbeeld: greatest hits cd 1)? Werk hier goed hoor...albums die meer cd's hebben worden dan netjes weergegeven.
Ja, maar dat is ten eerste lelijk (vind ik dan), en ten tweede staat dat onhandig in je iPod (als je naar disc 2 wilt, moet je terug in het menu in plaats van dat ie gewoon doorspeelt). Daarnaast moet je dan alsnog al die albums andere namen gaan geven (hoewel dit wel een stuk minder werk is dan elke track hernoemen, maar toch..)
XyritZz schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:40:
Daar heb ik geen last van, bij mij gaat de sortering nog gewoon goed. Ik gebruik de Engelse versie van iTunes, misschien dat daar verschil in zit.
Ik gebruik ook de Engelse versie. Staat jouw sortering op Album by Artist? op 'Album' doet ie het wel gewoon namelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Steef123 op 13-09-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik sorteer altijd op album en cd2 staat bij mij altijd achter cd1.

Heb je wel alle tags ingevuld?

screenshot1
screenshot2

[ Voor 39% gewijzigd door lowfi op 13-09-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123

Steef123

Luchtfotograafje

Album doet het dus wél goed, maar Album by Artist niet. En ja, ik heb alle tags ingevuld. Voorheen deed ie het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ah verkeerd gelezen...

mja doet ie bij mij ook :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

lowfi schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:19:
Ah verkeerd gelezen...

mja doet ie bij mij ook :S
Als je je albums in een grid weergeeft en dan per album sorteert op track nummer gaat het ook fout. Sorteren op disc nummer gaat wel goed.
Wat ik bedoel:

Fout:
Afbeeldingslocatie: http://thuis.xept.nl/it9-1-small.png

Goed:
Afbeeldingslocatie: http://thuis.xept.nl/it9-2-small.png

Zal wel even een bugreport insturen :) .
offtopic:
Niks tegen mijn muziek he :P

[ Voor 4% gewijzigd door XiN-eViL op 13-09-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

cv8x schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:37:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar nu heb ik 3500 foto's op mijn iPhone staan. Stel dat ik een map met 100 foto's erbij wil zetten, moet ik dan al die mappen met 3500 foto's weer aanvinken en die worden dan weer gesynchroniseerd??? Of slaat iTunes deze dan over omdat ze al op mijn iPhone staan?

En dan nog iets; Ik had gisterenavond thuis Shazam erop gezet. Nu ga ik vandaag synchroniseren met mijn iPhone op het werk omdat ik Twitterfon erop wilde zetten. Dit heb ik gedaan. Gevolg: Shazam weg! Nu heb ik die wel weer teruggezet (is gratis), maar hoe kan dit????

Thanks alvast voor de reactie(s).
Iemand een reactie please, want ik snap er weinig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123

Steef123

Luchtfotograafje

XiN-eViL schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:12:
[...]

Als je je albums in een grid weergeeft en dan per album sorteert op track nummer gaat het ook fout. Sorteren op disc nummer gaat wel goed.
Wat ik bedoel:

Fout:
(..)

Goed:
(..)

Zal wel even een bugreport insturen :) .
offtopic:
Niks tegen mijn muziek he :P
Dit kan ook om de trackvolgorde goed te krijgen, maar dan krijg je eerst álle disc 1's, en daarna álle disc 2s. Je albums zijn dus uit elkaar gehaald (ie eerst album A disc 1, dan album B disc 1, vervolgens album A disc 2 en dan album B disc 2). Van op Album by Artist sorteren is dus geen sprake.
cv8x schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:17:
[...]

Iemand een reactie please, want ik snap er weinig van...
Het eerste lijkt me dat ie die 3500 gewoon overslaat, zoals ie dat met muziek ook doet. Tenzij je hebt ingesteld dat ze niet moeten worden gesynchroniseerd, dan worden ze weggehaald. Met andere woorden: als je met aankruisen werkt: zorg dat die 3500 aangekruist zijn. Waarom niet gewoon proberen..?

Het tweede kan komen doordat de computer op je werk niet de iPhone's 'thuiscomputer' is (ik heb geen iPhone maar ik neem aan dat de synchronisatie hetzelfde werkt als bij iPods. Zo niet: dan gaat dit verhaal niet op). Als je ervoor kiest daarmee te synchroniseren en daar staat Shazam niet op, dan verwijdert iTunes Shazam van je iPhone (immers: Shazam staat daar niet in je iTunes en je wil synchronisatie; dus Shazam gaat weg.)

[ Voor 54% gewijzigd door Steef123 op 14-09-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikad0
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-01 20:27
Ik probeer al een lange tijd om Genius te activeren in Itunes 9 :) met mijn Apple-ID account maar telkens geeft hij mij de foutmelding: ''We are currently experiencing technical difficulties. Please try again later.'' :(
Hebben ze echt technische problemen of is er iets aan de hand? Al lijkt het me sterk dat ze problemen hebben aangezien hier in het topic al aardig veel over Genius wordt gepraat :? .

Probleem al gevonden :9 ..

[ Voor 4% gewijzigd door Mikad0 op 15-09-2009 19:23 . Reden: Probleem gevonden ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.