[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.175 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik blijf de bug houden dat ik elke keer mijn Apple id moet invullen als ik gekochte muziek wil afspelen of synchroniseer met mijn ipod...daarna krijg ik de melding: deze computer is al geautoriseerd...Ik sta wel gewoon altijd ingelogd in de Itunes store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
ik heb nogal wat besturingssystemen gedraaid de laatste tijd en over ook de computer voor itunes store gemachtigd. Nu onder wind 7, wilde ik dat ook weer doen, maar ik schijn al 5 computers gemachtigd te hebben, maar ik kan dus bij de rest niet meer de machtiging intrekken, omdat ik die OS'en al lang niet meer draai, is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

rjvisje schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:19:
ik heb nogal wat besturingssystemen gedraaid de laatste tijd en over ook de computer voor itunes store gemachtigd. Nu onder wind 7, wilde ik dat ook weer doen, maar ik schijn al 5 computers gemachtigd te hebben, maar ik kan dus bij de rest niet meer de machtiging intrekken, omdat ik die OS'en al lang niet meer draai, is hier een oplossing voor?
1x per jaar kun je alle authorizaties ongedaan maken: http://support.apple.com/kb/HT1420

Zoef

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
kaassouffle schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:09:
Hmm, m'n iTunes gaat niet meer goed om met albums die uit meerdere cd's bestaan. Is alleen wanneer ik sorteer op 'album op artiest' (maar dat heb ik juist graag). Albums bestaande uit meerdere cd's sorteert ie dan op nummer: eerst nummers 1 van cd1 en cd2, dan nummer 2 ... Dus 1,1,2,2,3,3 enz .... IRRITANT!
Ik heb hier ook last van. Wat ongeloofelijk scheit irritant inderdaad. Hoe krijgt Apple het voor elkaar om dit zo te verneuken, terwijl het in versie 8 gewoon goed werkte |:( :X

• Papa Hotel
  • Laatst online: 13-04 09:24
Vroeger als ik op het groene plus-teken klikte ging iTunes netjes in minispeler, maar tegenwoordig niet meer. Erg jammer. Is hier een oplossing voor?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Papa Hotel schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:22:
Vroeger als ik op het groene plus-teken klikte ging iTunes netjes in minispeler, maar tegenwoordig niet meer. Erg jammer. Is hier een oplossing voor?
iTunes gedraagt zich gelukkig als een standaard applicatie tegenwoordig ;)

Onder het View-menu vind je de mini player nog, of druk [shift]-[command]-[m]

Zoef

• Papa Hotel
  • Laatst online: 13-04 09:24
Zpottr schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:29:
[...]

Onder het View-menu vind je de mini player nog, of druk [shift]-[command]-[m]
Ik had 'm gevonden, thanks.
Zpottr schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:29:
[...]

iTunes gedraagt zich gelukkig als een standaard applicatie tegenwoordig ;)
Waarom gelukkig? :)

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Omdat één van de voordelen van een Mac de consistentie van de interface is. Alle applicaties wisselen tussen een 'optimale' en 'custom' venstergrootte bij het klikken van de (+)... en iTunes doet dat nu ook. Dat vind ik winst, zeker bij één van Apples standaard-applicaties.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Situatie: ik heb een iPhone, mijn vriendin krijgt dinsdag haar iPhone.
Ik heb een pc, zij heeft een laptop.
Pc en laptop zijn via netwerk met elkaar verbonden.

Vragen:
1) T.o.v. gekochte applicaties, wat is handiger, haar iPhone laten syncen op haar eigen laptop met een eigen versie van iTunes of beide iPhone's op mijn pc laten syncen? (de bestandjes zijn natuurlijk vrij gemakkelijk over te kopieren via het netwerk)

2) T.o.v. Muziek, ik heb het liefst alleen de muziek in de bibliotheek staan die daadwerkelijk op mijn iPhone staan, kan ik 2 bibliotheken maken op mijn pc of is het handiger om haar iPhone op haar laptop met haar bibliotheek te laten syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:42:
[...]

Omdat één van de voordelen van een Mac de consistentie van de interface is. Alle applicaties wisselen tussen een 'optimale' en 'custom' venstergrootte bij het klikken van de (+)... en iTunes doet dat nu ook. Dat vind ik winst, zeker bij één van Apples standaard-applicaties.
Vind ik ook wel, alleen dan is het wel gaar dat iTunes als enige een andere kleur scrollbar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ThinkAboutIt schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:55:
Situatie: ik heb een iPhone, mijn vriendin krijgt dinsdag haar iPhone.
Ik heb een pc, zij heeft een laptop.
Pc en laptop zijn via netwerk met elkaar verbonden.

Vragen:
1) T.o.v. gekochte applicaties, wat is handiger, haar iPhone laten syncen op haar eigen laptop met een eigen versie van iTunes of beide iPhone's op mijn pc laten syncen? (de bestandjes zijn natuurlijk vrij gemakkelijk over te kopieren via het netwerk)
Persoonlijk vind ik 2 aparte notebooks veel handiger. Gebruik iTunes Home Sharing om apps te kopieren.
2) T.o.v. Muziek, ik heb het liefst alleen de muziek in de bibliotheek staan die daadwerkelijk op mijn iPhone staan, kan ik 2 bibliotheken maken op mijn pc of is het handiger om haar iPhone op haar laptop met haar bibliotheek te laten syncen?
Idem, ik vind 2 libraries op 2 MacBooks handiger werken. Maar in beide staat hier véél meer muziek dan op de iPhone past (selectie gaat dmv normale en smart playlists). Gebruik wederom iTunes Home Sharing om muziek die de ander interessant vindt naar zijn of haar computer te kopiëren.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
iTunes Home Sharing heb ik voorbij zien komen bij de installatie van iTunes 9, ik ga mij daar maar eens in verdiepen. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:55
Waarom is er geen iTunes 9 ervaringen & discussie topic? Nou ja, misschien dat iemand hier het weet; volgens mij in het verleden als ik een flac naar iTunes haalde converte iTues het automatisch naar ALAC...iTunes 9 doet dit niet meer...klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:09:
[...]

Vind ik ook wel, alleen dan is het wel gaar dat iTunes als enige een andere kleur scrollbar heeft.
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/28951/scrollbar.png

:P

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zpottr schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:42:
[...]

OK, scrap that: ze hebben het terug veranderd 8)7 |:(

Zoef

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mixed feelings over die change. Je moet daar als kanttekening bij plaatsen dat heel iTunes nou niet bepaald conform de rest van OS X is, het is inmiddels een GUI speeltuin geworden (en dat is nog veel erger :X). De zoom feature deed eigenlijk wat de rest ook al deed: zoomen naar content, alleen gebeurde dat op een wat andere manier dan de rest van OS X (maar dat doen een aantal andere apps zoals Firefox ook, helaas). Als je gaat redeneren vanuit de miniplayer dan klopt het: druk op zoom en hij zoomt naar de content, druk weer op zoom en hij zoomt terug naar de miniplayer. In iTunes 9 hebben ze alleen de mogelijkheid toegevoegd van iets wat op fullscreen lijkt waardoor je dus 3 dingen hebt: miniplayer, je custom grootte en "fullscreen".

Ik vond dat van 9 ook niet echt bepaald geheel conform de rest van OS X omdat hij het meer op de Firefox manier doet (switchen tussen fullscreen en je custom sized window). Het was wel een wat meer OS X-like manier dan voorheen (en nu sinds 9.0.1 dus weer). Gelukkig hebben ze de feature er niet uitgegooid maar het standaard gedrag omgewisseld. Voorheen moest je option klikken om de miniplayer te krijgen, nu moet je dat doen om dat "fullscreen" te krijgen. Vanuit gebruikersoptiek zie ik meer nut voor hoe het nu is gedaan en het voor versie 9 ook al ging omdat je toch switcht tussen een miniplayer en je volledige content (en dat doet het dus gewoon). Switchen tussen je custom window en iets wat lijkt op fullscreen is minder nuttig.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ppl schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:52:Switchen tussen je custom window en iets wat lijkt op fullscreen is minder nuttig.
Als je zoveel content in dat window prakt dat full screen de optimale venstergrootte is klopte het weer toch :P

Zoef

• ppl
  • Niet online
Juist, dus gewoon zorgen dat je custom size fullscreen is en klaar. Kun je switchen tussen je custom/fullscreen size en miniplayer :D

Anyway, aan veel reacties (elders) te zien zijn er heel veel mensen blij dat het weer bij het oude is. Ook wel weer wat waard dat men bij Apple zo snel gehoor geeft aan 1 van de kritiekpunten die men bij iTunes 9 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Mmm, gaar dat je iTunes niet gewoon kunt update...als je iTunes verwijdert, en nieuwe versie installeert, moet ie dan ook weer je hele muzieklibrary importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

CAFC1905 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:53:
Ik lees dat in de nieuwe iTunes store bovenin een zwarte navigatiebalk hoort te zitten met allerlei menu items:

[afbeelding]

Nou zie ik bij mij die zwarte balk wel, alleen heeft die alleen een home button, maar geen menu items :?
Moet ik dat nog ergens aanzetten?
Zelfde hier (onder Windows). Heb je dit kunnen oplossen? Zonder die balk kun je volgens mij niet meer goed door de store browsen, je houdt dan alleen het gare " browse " over waarbij je geen covers etc krijgt te zien en je eigenlijk moet weten welk album je wilt vinden. Ik browse zelf altijd gewoon wat door de store onder genres om nieuwe muziek te leren kennen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

B.A.L. schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:38:
Mmm, gaar dat je iTunes niet gewoon kunt update...
Jawel hoor, ik doe niet anders.
als je iTunes verwijdert, en nieuwe versie installeert, moet ie dan ook weer je hele muzieklibrary importeren?
Je installeert er gewoon overheen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

XiN-eViL schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:12:
[...]

Als je je albums in een grid weergeeft en dan per album sorteert op track nummer gaat het ook fout. Sorteren op disc nummer gaat wel goed.
Wat ik bedoel:

Fout:
[afbeelding]

Goed:
[afbeelding]

Zal wel even een bugreport insturen :) .
offtopic:
Niks tegen mijn muziek he :P
Dit is gelukkig opgelost met de 9.0.1 update. :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
B.A.L. schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:38:
Mmm, gaar dat je iTunes niet gewoon kunt update...als je iTunes verwijdert, en nieuwe versie installeert, moet ie dan ook weer je hele muzieklibrary importeren?
Als je alles van iTunes verwijdert dan uiteraard wel. Indien je dat niet doet ziet hij een oude library en zal hij die proberen te gebruiken en eventueel upgraden naar het nieuwere formaat. iTunes kun je gewoon in OS X en Windows updaten via Software Updates. Als je op Windows dat niet meer hebt dan kun je inderdaad opnieuw gaan downloaden en het over de oude iTunes versie heen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Thanks, Apple Software Update deed de truc idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:53

Nimrod

King in the land of Shinar

Nu ik me ook een Nano aangeschaft heb ...

Ik heb een bijzonder nette grote muziekmap die ik niet wil laten verneuken door iTunes. Als je de consolidate-optie aanvinkt, kopieert iTunes je bestandjes dan zonder die zelf te veranderen? Of niet (je weet maar nooit ...)?

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nimrod schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:17:
Nu ik me ook een Nano aangeschaft heb ...

Ik heb een bijzonder nette grote muziekmap die ik niet wil laten verneuken door iTunes. Als je de consolidate-optie aanvinkt, kopieert iTunes je bestandjes dan zonder die zelf te veranderen? Of niet (je weet maar nooit ...)?
Als je het niet vertrouwt zorg je toch eerst voor een backup :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:53

Nimrod

King in the land of Shinar

Tuurlijk, maar het is iets makkelijker een folder durven toe te voegen zonder telkens snel eerst een back-up te moeten nemen etcet... Lijkt alleszins niet de goede optie te zijn

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

• ppl
  • Niet online
Als je iTunes alles laat doen (dus ook dat consolidatie) dan gaat iTunes z'n eigen structuur gebruiken. Dan krijg je dus mappen per artiest waarin dan weer de albums staan en waarin dan weer de liedjes van dat album staan. Als je het zo toch al deed dan zal er niets veranderen qua structuur maar als je het nu anders doet juist wel. Daarom heb je met iTunes ook de mogelijkheid om 'm te vertellen dat ie met z'n tengels van je collectie moet blijven. Je kunt natuurlijk ook proberen om het hele beheer gebeuren via de filemanager overboord te gooien en alles gewoon in iTunes zelf doen zonder verder na te denken over de onderliggende structuur. Uiteindelijk werk je toch in iTunes zelf en middels dingen als playlists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

CAFC1905 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:53:
Ik lees dat in de nieuwe iTunes store bovenin een zwarte navigatiebalk hoort te zitten met allerlei menu items:

[afbeelding]

Nou zie ik bij mij die zwarte balk wel, alleen heeft die alleen een home button, maar geen menu items :?
Moet ik dat nog ergens aanzetten?
Is er iemand ide hier nog iets over kan zeggen? Ik heb hetzelfde probleem nog steeds en vind nergens een oplossing. Wat ieder geval niet helpt: ie als standaard browser instellen, een repair / reinstall van itunes.

De store is behoorlijk onbruikbaar zonder goede navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Bij mij doet die zwarte balk het wel... Maar het is dus wel met iTunes 9 he, heb je die?

Nu we het daar toch over hebben, komt er geen algemeen iTunes 9 deel?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Bor de Wollef schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:31:
[...]

Is er iemand ide hier nog iets over kan zeggen? Ik heb hetzelfde probleem nog steeds en vind nergens een oplossing. Wat ieder geval niet helpt: ie als standaard browser instellen, een repair / reinstall van itunes.

Is misschien iets regio afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bor de Wollef schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:31:
[...]

Probeer eens uit te loggen in de store en daarna weer aanmelden. Bij mij was dat nodig om de nieuwe layout te zien.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Tourniquet schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:37:
[...]

Probeer eens uit te loggen in de store en daarna weer aanmelden. Bij mij was dat nodig om de nieuwe layout te zien.
Thanks! Dat is inderdaad het enige wat heeft geholpen. Vreemd dat een reinstall geen uitlog ten gevolge heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Is het na de update naar de laatste versie (Windows) niet meer mogelijk om de album art via de slider van maat te veranderen bij de Album view? Ook mis ik de opties om de libraby te bekijken via artiest, album, genre etc... Is dit veranderd of zie ik wat over het hoofd?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dat eerste ben ik ook kwijt, denk dat dat inderdaad niet meer kan. Browsen op artiest, genre en album kan nog wel onder View - Column Browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Hoe kan je ervoor zorgen dat als je een mp3 opent vanaf finder (en wordt toegevoegd aan je iTunes) dat deze niet in de bibliotheek terecht komt die je wilt synchroniseren. Ik hoef namelijk niet alles op mijn iPod Touch en iPhone te hebben aangezien ik alleen hele albums erop heb staan.

Ik heb met opstarten Alt ingedrukt gehouden voor een nieuwe bibliotheek maar kom er toch niet helemaal uit want kan niet echt schakelen tussen die en mijn oude.

[ Voor 22% gewijzigd door stefan_el op 29-09-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Door een mp3 in finder niet te openen met itunes maar bv met quicktime of cog.

Door een (smart) playlist te maken waarmee je je iphone synced ipv alles.

of of of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Scott schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 05:33:
Dat eerste ben ik ook kwijt, denk dat dat inderdaad niet meer kan. Browsen op artiest, genre en album kan nog wel onder View - Column Browser :)
Dat browsen op artiest, genre etc kon vroeger ook in de album art view, en zag er veel mooier uit. Wat een klote update zeg, alle album art etc. voor niets aan mn 400Gb collectie toegevoegd... :(

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Slimme afspeellijsten op de iPod.. is dat nieuw? Dacht dat dat eerst niet kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan toch een smartplaylist maken en daarmee je ipod syncen? Volgens mij doe ik dat al sinds versie 4 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ja, maar op de iPod zelf een slimme afspeellijst aanmaken wanneer deze is aangesloten op iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om een andere telefoon zoals de Sony Ericsson met Itunes te laten synchroniseren? Ik kan wel nummers die ik via Itunes koop handmatig op mijn telefoon zetten en luisteren maar of synchroniseren kan dat vraag ik me af. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:21
Nee dat is niet mogelijk. Je kan wel eens kijken of er misschien jouw nummers die je gekocht hebt automatisch op de sony Ericsson kan zetten.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dat gelijk vanuit I-tunes doen ? en hoe bedoel je automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ja het is wel mogelijk om iets anders dan een iPod/iPhone met iTunes te laten synchroniseren, daar biedt Apple ook alle ruimte voor (dit gaat middels een xml file waarin staat wat waar staat e.d.). Het pijnpunt zit 'm in het feit dat de fabrikant van de mp3 speler of telefoon (in dit geval dus Sony Ericsson) hier dan wel gebruik van moet maken en dat gebeurd niet vaak (ze hebben meer belang bij hun eigen software). Als je een Nokia zou hebben dan had je een goede kans gehad aangezien Nokia aardig wat Mac en iTunes support heeft. Nokia heeft een media manager die een playlist in iTunes maakt. Alles wat je in die playlist zet zal hij synchroniseren met je telefoon. Zo zou het voor andere ook moeten werken.

[ Voor 20% gewijzigd door ppl op 02-10-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Als er muziek op je iPhone staat en die wil je gewoon ergens openen, hoe doe je dat het makkelijkst? Is dat te doen met iTunes of moet je dan per se synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:12:
Ja het is wel mogelijk om iets anders dan een iPod/iPhone met iTunes te laten synchroniseren, daar biedt Apple ook alle ruimte voor (dit gaat middels een xml file waarin staat wat waar staat e.d.). Het pijnpunt zit 'm in het feit dat de fabrikant van de mp3 speler of telefoon (in dit geval dus Sony Ericsson) hier dan wel gebruik van moet maken en dat gebeurd niet vaak (ze hebben meer belang bij hun eigen software). Als je een Nokia zou hebben dan had je een goede kans gehad aangezien Nokia aardig wat Mac en iTunes support heeft. Nokia heeft een media manager die een playlist in iTunes maakt. Alles wat je in die playlist zet zal hij synchroniseren met je telefoon. Zo zou het voor andere ook moeten werken.
Heb je enig idee hoe ik daar achter kan komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

Wat je in ieder geval kunt doen is je SE aansluiten in disk mode (of hoe dat ook heet) en vanuit iTuens gewoon een zooi muziek naar de juiste folder in Finder / Explorer slepen. Geen sync, maar zo kun je wel makkleijk een selectie kopieren.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

De fabrikant van je telefoon daarmee lastig vallen, geen betere partij die je het zou kunnen vertellen dan zij zelf :) Verder kun je de optie die Zpottr voorstelt doen. Je kunt dan ook een speciale playlist maken en zodoende de inhoud van de gehele playlist drag 'n droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Is er een manier in iTunes om niet elke keer opnieuw te beginnen bij het nummer waar je gebleven was de laatste keer? Als je iTunes afsluit en dan weer opent en dan op play drukt speelt hij het eerste nummer in je lijst af, niet nummer 1134 waar je de vorige keer gebleven was, en da's niet alleen knap lastig maar ook ontzettend vervelend (onnodig gescroll).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben echt TOTAAL new to iPod en ik heb precies net een classic gehaald. Op zich wil ik helemaal geen iTunes, maar ik heb begrepen (?) dat dit min of meer verplichte kost is. Prima. Ik heb de bende geinstalleerd.

Maar nu... ik heb wat mp3-mapjes toegevoegd aan mijn library in iTunes. En nu wil ik syncen. Hoe moet dat? In het menu is sync grijs. :S

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hmm... hoe krijg ik er in hemelsnaam mijn .avi's op mijn iPhone?
In iTunes valt er niks te slepen want hij geeft wel een +je aan, maar hij kopuleert niks...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
spaceboy schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:29:
Ik ben echt TOTAAL new to iPod en ik heb precies net een classic gehaald. Op zich wil ik helemaal geen iTunes, maar ik heb begrepen (?) dat dit min of meer verplichte kost is. Prima. Ik heb de bende geinstalleerd.

Maar nu... ik heb wat mp3-mapjes toegevoegd aan mijn library in iTunes. En nu wil ik syncen. Hoe moet dat? In het menu is sync grijs. :S
http://manuals.info.apple...Gebruikershandleiding.pdf

pagina 25

volgende keer eerst bij apple site kijken daarna google of GOT vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Tijgert schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:26:
Hmm... hoe krijg ik er in hemelsnaam mijn .avi's op mijn iPhone?
In iTunes valt er niks te slepen want hij geeft wel een +je aan, maar hij kopuleert niks...
http://support.apple.com/kb/HT1211?viewlocale=nl_NL

voor jou ook idd als boven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb nu weer last van die cover art. De plaatjes netjes folder.jpg genoemd, maar geen sjoege... iTunes zag er ene paar, maar de rest niet...

[ Voor 81% gewijzigd door Tijgert op 11-10-2009 07:13 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, ik begin er langzaam meer van te begrijpen van dat hele iTunes. Blijft een naar pakket en ik ben steeds bang dat hij van alles wijzigt, weggooit of anderszins vernaggelt op mijn pc, maar goed.

Ik heb wel iets aparts. Zowel in iTunes als op m'n iPod heb ik als ik in Cover Flow door m'n cd's blader en ik pak bijvoorbeeld:
Artiest = Nazareth
Album = Greatest Hits

Dan krijg ik behalve die nummers van dat album ook alle nummer van alle albums die Greatest Hits heten. Dus ook Ace of Base zeg maar. :) Hoe voorkom ik dat? Zijn AL mijn id3-tags niet okay voor iTunes?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Daar kom ik ook achter... je moet ALLE iD3 tags aanpassen zodat ze matchen. En als een album twee cd's heeft.. dan moeten ze als album ook het CD nummer hebben anders heb je twee keer 1 onder elkaar staan en twee keer 2 etc.

Wat een poepprogramma/systeem, ik wil gewoon folders kunnen spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Tijgert schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:10:
Daar kom ik ook achter... je moet ALLE iD3 tags aanpassen zodat ze matchen. En als een album twee cd's heeft.. dan moeten ze als album ook het CD nummer hebben anders heb je twee keer 1 onder elkaar staan en twee keer 2 etc.

Wat een poepprogramma/systeem, ik wil gewoon folders kunnen spelen!
Hmm, ja inderdaad. Ik heb sterk het idee dat iTunes echt zo'n programma voor de digibete opa en de gemiddelde huisvrouw is die echt geen enkele notie hebben hoe een computer werkt. En als je dat als doelgroep hebt is het misschien best handig. Maar ik vind het een dood-eng programma die -ik heb niet de illusie dat ik het nu al allemaal doorzie- ongewild allemaal shit met MIJN data uithaalt. Voelt echt heel kut, dat je op zo'n programma bent aangewezen. Heb ook al naar Anapod Explorer gekeken, maar daar krijg ik ook zo'n houtje-touwtje gevoel bij.

Wat dat betreft verlang ik nu al terug naar m'n ouwe mp3-speler. Gewoon aan je pc hangen en je hebt er een harddisk bij. Daar zet IK op wat ik wil wat er op komt. En niet "sync alles automatisch en bepaal zelf maar hoe en in welke mate je mijn bestanden verkloot".

Bah. Ik poep ook op dat hele iTunes. Zelfs nu ik alles op zo manual mogelijk heb staan vertrouw ik dat ding nog voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat dat betreft verlang ik nu al terug naar m'n ouwe mp3-speler.
Amen.

Ik had ondertussen weer wat nieuws leuks... iTunes had problemen met foto's synchen. Ruim 500MB vrij, maar hij weigerde een tiental MB's aan foto's erop te zetten 'geen ruimte' mekkerde hij...

Het werd nog 'leuker' toen ik zag dat hij van de twee mappen aan foto's voor elke map maar de laagste aantal foto's van de twee mappen aangaf. Een map had dus 51 foto's, de andere 214. Hij gaf en geeft steevast voor beide mappen aan dat er 51 foto's per stuk in zitten. De laagste aantal map verwijderen had geen effect.

Uiteindelijk maar de foto map verhuist naar een andere map en die aangewezen in iTunes (hij onthoud te veel, kolere programma) en enkel de map met 214 daarin gezet, toen zag hij er wel 214 staan en synchte hij ze. Daarna de andere map met 51 er bij en voila, hij geeft weer voor beide mappen aan dat er 51 in zitten. Na synchen staan er nog wel 214 in die andere map.het staat nu even goed, dus ik bljf er af, maar het 'lijkt' alsof er om een of andere reden maar de minste van de twee aantallen erin mogen en als hij er meer ziet, dan klaagt hij. Zodra ik er weer tegen aan loop kijk ik wel verder maar als iemand iets weet, help me uit de brand?

Ik wordt helemaal kriegel van iTunes.

edit:
Nog zo iets, heb ik 70MB aan foto's, maakt hij een iPod foto cache van 180MB??? WTF??

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 11-10-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat je tags niet goed zijn is je eigen schuld :) Wat jullie verder aangeven kan allemaal gewoon het kan alleen zijn dat het iets anders werkt dan je gewend bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hier ook...

Ik had een vrij netjes bijgehouden muziekmap, op een externe schijf. Bij eerste gebruik van iTunes het vinkje bij ' werk de map itunes music bij' uitgeschakelt.

Bij elke update van itunes wordt dat vinkje weer aangezet :(

Omdat het programma er zo dolblij van lijkt te worden als het mijn muziek mag beheren, toch maar toegelaten, en opdracht gegeven om de map itunes music (dezelfde map als mijn netjes bijgehouden muziekmap) te ordenen. iTunes heeft de hele nacht staan stampen, en nu heb ik dit:

Een map waar mijn muziek in staat, te weten ' Muziek'
Een map ' Music' IN de map ' muziek' waar al mijn muziek nog een keer staat.

De grootte van de twee komen niet helemaal overeen, dus ergens heeft iTunes iets gemist. Ik heb nu dus op een andere externe schijf een tijdelijk muziekmap aangemaakt. Tegen iTunes gezegd dat ALLE muziek die door iTunes gebruikt wordt, daar naartoe gekopieerd moet worden. Die map heb ik helemaal gecontroleerd, en die klopt.

Nu dus mijn oude muziekmap, en de oude itunes music map verwijderd, en op de oorspronkelijke plek (waar die twee dus stonden) een nieuwe, volledig bijgewerkte iTunes music map laten maken.

Het kost een berg tijd, en moeite, en vooral gevloek, maar ik geloof dat het programma nu tevreden is...

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja, het is een heuze persoonlijkheid dat iTunes... dat hele Apple staat vol van persoonlijkheid... maar niet mijn soort... nou, slikken dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dit had je van te voren allemaal kunnen weten :P Je kan ook als niet ipod gebruiken het programma gewoon downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Gut-o-gut, weer een nieuw 'drama' hoor :S

In iTunes verwijderde ik een app van een gig uit de app library (in plaats van hem eerst uit de app lijst te halen en te synchen), ik zeg dat hij hem echt moet wissen (ook uit de iPhone, want dat vroeg hij wel) en een seconde later was hij klaar en weg uit de library.. echter... hij uninstallde niet zichtbaar van mijn iPhone en plots heb ik dus een gig aan 'other data' (oranje) in de vul-o-meter.

Hoe krijg ik die troep nu weg??

Disregard, iTunes loog weer eens tegen mij alsof ik een kind was. Het was wel uit de library en uit de lijst maar niet uit de telefoon. Ik wis het met het kruisje volgens de standaard wijzen en poef, weg. meteen een stuk van die oramje balk af.

Ik heb wel nog steeds een gig aan oranje in de vul-o-meter. Hoe kom ik er achter wat dat is?

[ Voor 28% gewijzigd door Tijgert op 12-10-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Elke keer als je synched backed iTunes je iPhone up, maar ik kan nergens in iTunes mijn lijst met telefoonnummers o.i.d. vinden
Is het mogelijk deze lijst ergens te zien? Of om het op een andere (lees: vervangings) iPhone te zetten of gewoon zonder iPhone?

Ik zou ERG zuur zijn als mijn iPhone stuk zou gaan en ik zou alles kwijt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Tijgert schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 05:51:
Elke keer als je synched backed iTunes je iPhone up, maar ik kan nergens in iTunes mijn lijst met telefoonnummers o.i.d. vinden
Is het mogelijk deze lijst ergens te zien? Of om het op een andere (lees: vervangings) iPhone te zetten of gewoon zonder iPhone?

Ik zou ERG zuur zijn als mijn iPhone stuk zou gaan en ik zou alles kwijt zijn...
Het is toch helemaal niet interessant om te kijken welke nummers daar in staan? Het zijn alle nummers die op je telefoon staan. Die zijn allemaal gebackupped. Als je tel kapot gaat en je krijgt een nieuwe, kan je die eerder gemaakte backup gewoon daarop zetten en dan heb je al je telefoonnummers weer.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik vind het op zich wel handig om de gebackupte notities te kunnen bekijken op de computer... is dat wel mogelijk?

Oh, en is het mogelijk om iTunes af te sluiten, dan weer te openen en dan weer te laten spelen waar je gebleven was? Hier begint hij elke keer weer bovenaan de muzieklijst na afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Tijgert schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 05:51:

Die staan gewoon in Address Book (en in Windows zal het Outlook zijn).
Wilf schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:51:
Ik vind het op zich wel handig om de gebackupte notities te kunnen bekijken op de computer... is dat wel mogelijk?
In OS X Mail, en volgens mij wederom in Outlook in Windows.

Beide dingen zouden hier toch eigenlijk niet gevraagd hoeven worden...

[ Voor 43% gewijzigd door Zpottr op 13-10-2009 09:35 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan een last played smart playlist maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wilf schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:51:
Oh, en is het mogelijk om iTunes af te sluiten, dan weer te openen en dan weer te laten spelen waar je gebleven was? Hier begint hij elke keer weer bovenaan de muzieklijst na afsluiten.
lowfi schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:28:
Je kan een last played smart playlist maken.
Ja, maar dan heb je letterlijk alleen het/de laatst afgespeelde nummer(s) ;) en hoor je nooit iets anders.

Nee, de echte oplossing hiervoor is iTunes DJ als queue te gebruiken. De album/ nummer lijst is een catalogus van je spul, geen afspeellijst.
Pas de instellingen voor iTunes DJ evt. aan zodat er gevist wordt uit een lege playlist en dump wat je wilt horen op de iTunes DJ playlist (of gebruik RMB -> Play [next] in iTunes DJ). Nu zal na een herstart weer het nummer klaarstaan waarnaar je aan het luisteren was (wel aan het begin van het nummer).

[ Voor 21% gewijzigd door Zpottr op 13-10-2009 09:36 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
potver! Kan ik geen album illustratie toevoegen aan een WAV bestand? (handmatig, want kan niet inloggen omdat ik geen visa, creditcard heb) Heb nu net een nieuwe touch gekocht, en jahoor itunes zit weer tegen

[ Voor 20% gewijzigd door rudyman85 op 13-10-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Het is toch prima mogelijk een iTunes account te maken zonder creditcard?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Rudyyy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:11:
potver! Kan ik geen album illustratie toevoegen aan een WAV bestand? (handmatig, want kan niet inloggen omdat ik geen visa, creditcard heb) Heb nu net een nieuwe touch gekocht, en jahoor itunes zit weer tegen
iTunes kan er ook niet zo veel aan doen dat WAV geen ruimte biedt voor metatada he :)

Even omzetten naar ALAC of zo en het werkt zoals je wilt. Neemt nog minder ruimte ook.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Bedankt voor jullie reactie's! Inmiddels heb ik het opgelost, heb een click en buy acount aangemaakt. Kan nu inloggen in de itunes store en via de rechtermuisknop de album illustraties halen, werkt dus wel met een .wav bestand.

@MaximusTG, volgens mij is dit niet mogelijk als je een account aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

MaximusTG schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:31:
Het is toch prima mogelijk een iTunes account te maken zonder creditcard?
Ik had de optie Geen er staan bij creditcards.

Maar dat was omdat ik aan een actie heb meegedaan bij Itunes, en toen was die optie er.

Heb geen idee hoe het nu is, maar ik heb zonder creditcard, of een andere betaaloptie, een Itunes account.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het is toch helemaal niet interessant om te kijken welke nummers daar in staan?
Het is interessant om te zien OF je nummers veilig staan en als je je iPhone even niet bij de hand hebt, om het toch in te kunnen zien, of uit te printen. Stel hij is stuk en weg voor reparatie? Kan ik niemand meer bereiken... slap hoor..
Als je tel kapot gaat en je krijgt een nieuwe, kan je die eerder gemaakte backup gewoon daarop zetten en dan heb je al je telefoonnummers weer.
En wat als mijn iPhone stuk IS en ik wil NU iemand bellen? En wat als ik geen iPhone meer terug wil? Dan ben ik alles kwijt dus en MOET ik eerst een iPhone aanschaffen voor ik mijn eigen telefoonnummers in kan zien? Are you kidding me??
Die staan gewoon in Address Book (en in Windows zal het Outlook zijn).
Niet dus, ik heb telefoonummers zonder email die hij niet in mijn address book zet van mijn Live mail. Die zou ik voor altijd kwijt zijn, onacceptabel.
In OS X Mail, en volgens mij wederom in Outlook in Windows.
ik gebruik geen Outlook en verplichten om een apart software pakket te kopen is ludicrous.

Nog iets: Ik wil wel album art, maar niet elke mp3 impregneren met additionele rotzooi.
Maar elke keer als ik album art toe voeg, zit hij met al mijn mp3's te prutsen. WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 21:21
Tijgert schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:14:
[...]
ik gebruik geen Outlook en verplichten om een apart software pakket te kopen is ludicrous.
Er wordt je niets verplicht. Vroeger konden mobiele telefoons niet eens syncen met de computer. Het is heel gebruikelijk hoor dat smartphones gegevens synchroniseren met Outlook. Je kan natuurlijk wel overal over ranten en niets goed vinden. Dan had je misschien beter geen iPhone kunnen kopen ;) Maar als je het liever anders ziet. Dan zou je bijv. Google Sync kunnen proberen. Dan heb je ook altijd nog de gegevens toegankelijk via internet.
Nog iets: Ik wil wel album art, maar niet elke mp3 impregneren met additionele rotzooi.
Maar elke keer als ik album art toe voeg, zit hij met al mijn mp3's te prutsen. WTF?
Misschien wordt de album art aan de MP3 toegevoegd in de ID3-tag toegevoegd? Alhoewel me dat vreemd lijkt. iTunes heeft namelijk een apart bestand waar albumart wordt opgeslagen. Dus iTunes slaat het standaard normaal gesproken juist niet op in de ID3-tags.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nouja ik vind het eerlijk gezegt ook dubieus dat je alle onderdelen van je iPhone apart kunt beheren/synchroniseren via iTunes maar NIET je contactlijst! wtf? :) Zo'n beetje het belangrijkste op mijn iPhone zijn mijn opgeslagen telefoonnummers. Ik denk bij velen.

Ik vind die vraag wel degelijk gegrondt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
G-PHREAK schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:56:
Nouja ik vind het eerlijk gezegt ook dubieus dat je alle onderdelen van je iPhone apart kunt beheren/synchroniseren via iTunes maar NIET je contactlijst! wtf? :) Zo'n beetje het belangrijkste op mijn iPhone zijn mijn opgeslagen telefoonnummers. Ik denk bij velen.

Agenda, notities, contacten email etc. kan allemaal niet via iTunes, omdat de meeste mensen daar al andere programma's voor gebruiken (Outlook. iCal, adresboek, mail etc.). Daar is echt niets vreemds aan :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

G-PHREAK schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:56:

Apple kan er toch niets aan doen dat MS lang extra geld wilde voor dat soort basale functies? In OS X heb je iCal en Mail die dat allemaal keurig voor je regelen. Ik geloof dat het wel zo is dat bij de recentere versies van Windows iets dergelijks wordt meegeleverd waarmee dan gesynced kan worden maar ik kan het mis hebben.

Daarbij kun je niet alle onderdelen van je iPhone via iTunes beheren, alleen muziek, video en apps. Voor contacts, agenda, mail, bookmarks, foto's wordt een beroep gedaan op een applicatie die daar goed in is en kun je hooguit een selectie maken. Wel zo elegant lijkt me, in plaats van allerlei functionaliteit en data te dupliceren.

Dan nog, de back-up die gemaakt wordt is er gewoon, Outlook of niet. Je contacten zijn dus veilig als je je systeem netjes back-upped.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Er wordt je niets verplicht. Vroeger konden mobiele telefoons niet eens syncen met de computer
Nog vroeger hadden we zelfs helemaal geen mobiele telefoons, nou en? Wat heeft vroeger met nu te maken? Nu hebben we ze wel en nagenoeg allemaal kunnen ze heel eenvoudig backups maken van telefoon en andere lijsten en zijn die toegankelijk buiten het apparaat zelf om. Het feit dat ik klaag over het blijkbaar ontbreken van deze functie maakt het geen rant en al helemaal niet onterecht.
Er staat inderdaad niemand met een mes op mijn keel, maar je eigen telefoonnummers in kunnen zien op een standaard computer met vrij beschikbare gratis software lijkt me in deze tijd een standaard functie. Blijkbaar zien een aantal mensen het wel zitten dat Apple een beetje alles voor je bepaald en ziet een gebrek aan functies als een soort stijl ofzo... best grappig.

Google synch is een optie, ook al heb ik geen Gmail en draait er dan WEER een progje mee op de achtergrond.

En ja, wellicht had ik dan beter geen iPhone kunnen kopen, want dat hele iPod gebeuren zuigt ook donkey balls. Geen eens folders af kunnen spelen... hoe VERZIN je het... (ja, da's dan een stukje rant)
Misschien wordt de album art aan de MP3 toegevoegd in de ID3-tag toegevoegd? Alhoewel me dat vreemd lijkt. iTunes heeft namelijk een apart bestand waar albumart wordt opgeslagen. Dus iTunes slaat het standaard normaal gesproken juist niet op in de ID3-tags.
Hmmm... dan ga ik het eens voor en na bekijken want hij leest (en zo het er naar uitziet) schrijft alle mp3's een keertje na een album art change.
Agenda, notities, contacten email etc. kan allemaal niet via iTunes, omdat de meeste mensen daar al andere programma's voor gebruiken (Outlook. iCal, adresboek, mail etc.). Daar is echt niets vreemds aan
I beg to differ dear Apple lover (overduidelijk). Enkel Nokia al, de grootste smartphone verkoperaar, heeft alles netjes in zijn software geintegreerd. Van Blackberry weet ik het niet, maar wie het weet mag het zeggen (ik kan het wel raden).
Apple kan er toch niets aan doen dat MS lang extra geld wilde voor dat soort basale functies?
Leg me dat eens uit? MS wou geld zien voordat Apple contacts in iTunes kon weergeven??
Ik geloof dat het wel zo is dat bij de recentere versies van Windows iets dergelijks wordt meegeleverd waarmee dan gesynced kan worden maar ik kan het mis hebben.
Weer een Apple lover die denkt en niet weet (no offence), maar je hebt helaas ongelijk.
En ik meen oprecht 'helaas'.
Voor contacts, agenda, mail, bookmarks, foto's wordt een beroep gedaan op een applicatie die daar goed in is en kun je hooguit een selectie maken. Wel zo elegant lijkt me, in plaats van allerlei functionaliteit en data te dupliceren.
Sorry, maar ik zie dat eerder als 'wij bieden die functie niet, zoek het maar uit', een recht voor zijn raap zienswijze van ontbrekende features. Een selectie maken kan enkel uit keuzemogelijkheden, zonder dat Apple die geeft is er geen selectie mogelijk en blijft het 'ieder voor zich de beste oplossing vinden', zeer ONelegant.

Er is geen sprake van het dupliceren van data of functionaliteit, het probleem is juist dat de data 'veilig' in je iPhone zit en het niet te dupliceren valt zonder hulp van buiten. Het gebrek aan deze functie is juist GEEN elegante oplossing van keuzes maar het stramme geen keuze hebben tenzij je zelf iets verzint.
Dan nog, de back-up die gemaakt wordt is er gewoon, Outlook of niet. Je contacten zijn dus veilig als je je systeem netjes back-upped.
Dat is mijn argument niet. Mijn argument is dat je contact list en agenda punten niet zijn in te zien bij een defect aan de iPhone en dus nooit meer te achterhalen zijn. Nogmaals, als mijn iPhone stuk is, of weg ter reparatie, dan kan ik niemand meer bellen, niemand. Als hij total loss is en ik heb geen garantie dan mag ik eerst 700+ e'tjes lappen voordat ik enkel mijn telefoonnummer weer in kan zien? Dat is niet 'veilig' in mijn ogen maar eerder een stevige brandkast met verloren combinatie.

Dit voorgaande zei ik net ook al, maar menig Apple liefhebber wordt spontaan wat Dislexisch geloof ik ;) (no offence, just kidding, ook aan de mensen die werkelijk aan Dislexie lijden... als ze dit al kunnen lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zeg Tijgert, je toon staat me totaal niet aan maar ik reageer toch maar even om aan te tonen dat je arrogante geblaat echt nergens op slaat.
Tijgert schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:19:
Leg me dat eens uit? MS wou geld zien voordat Apple contacts in iTunes kon weergeven??
Het is een simpel feit dat er lang geen fatsoenlijke applicatie werd meegeleverd met Windows om contacten te bewerken. In het verleden was er voor vrijwel elke PDA dan ook een dependency op Outlook, Lotus of iets anders fijns. En aan de Apple-kant is het standaard perfect geregeld, waarom zou iTunes voor de Windows-gebuikers uitgebreid moeten worden met allerlei rommel die beter elders kan worden opgelost? De standaard gebruiker met een electronisch adresboek op Windows gebruikt Outlook, simpel. Wat wil je nog meer in iTunes, een fotobewerkingstab voor de vakantieplaatjes? Een bookmarkmanager en minibrowser?Het gebash op de bestandsgrootte & geheugengebruik van iTunes is nu al niet van de lucht.

Bovendien zijn er andere (cloud)opties voor contactbeheer maar die zijn blijkbaar ook niet goed genoeg voor je. Ja hoor eens.
Weer een Apple lover die denkt en niet weet (no offence), maar je hebt helaas ongelijk.
Je hebt geen gelijk volgens mij; er bestaat iets als Vista Windows Contacts en daarmee kan een iPhone syncen. Hier doel ik op als ik zeg dat er tegenwoordig iets wordt meegeleverd. Maar ik gebruik het OS niet dus heb het niet getest. Jij wel? Alles wat ik lees is over een Windows Live Mail die blijkbaar zo brak geprogrammeerd is dat contacten zonder e-mail niet kunnen worden opgeslagen.

In ieder geval had je de requirements ook zelf kunnen lezen (maar zie beneden over leesvaardigheid), en had ik dat ook wel verwacht aangezien je het zó'n enorme misser en zó belangrijk vindt.
Sorry, maar ik zie dat eerder als 'wij bieden die functie niet, zoek het maar uit', een recht voor zijn raap zienswijze van ontbrekende features. Een selectie maken kan enkel uit keuzemogelijkheden, zonder dat Apple die geeft is er geen selectie mogelijk en blijft het 'ieder voor zich de beste oplossing vinden', zeer ONelegant.
Het gebruik maken van bestaande Outlook-functionaliteit is volstrekt normaal, en er zijn genoeg PDA-achtigen geweest in het verleden die iets dergelijks deden. En je kunt wel degelijk een selectie maken van welke contact-groepen je wilt hebben, dus op het niveau van werk / prive / voetbalclub kun je dat in iTunes prima selecteren.

Ik vraag me inmiddels nog sterker af waarom je een iPhone gekocht hebt...
Dit voorgaande zei ik net ook al, maar menig Apple liefhebber wordt spontaan wat Dislexisch geloof ik ;) (no offence, just kidding, ook aan de mensen die werkelijk aan Dislexie lijden... als ze dit al kunnen lezen)
Wat een gezellig kereltje ben je toch (en het is dyslectisch en dyslexie :D ). Je zou eerst zelf eens kunnen leren lezen voor je bij anderen zo'n diagnose stelt. Arrogant figuur dat je bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 13-10-2009 22:47 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zeg Tijgert, je toon staat me totaal niet aan maar ik reageer toch maar even om aan te tonen dat je arrogante geblaat echt nergens op slaat.
Als ik je reactie lees krijg ik een 'pot verwijt de ketel' gevoel en ben jij ook niet bepaald onbekend met arrogantie, maar met alle respect, discussies kan je niet altijd sugar coaten en we hebben hier blijkbaar recht tegenover elkaar staande meningen. Ik zeg nog zo 'no offence' dus als je alles toch persoonlijk opvat, jammer maar helaas, niet zo bedoeld. Het allemaal nog eens doorlezende zie ik echter geen teken van arrogantie -> Arrogantie = -bekakt -eigendunkelijk -elitair -hooghartig -hovaardig -neerbuigend -trots -vrijpostig -zelfgenoegzaam -zelfingenomen -waanwijs -verwaand -pretentieus -pedant -laatdunkend -ingebeeld -hoogmoedig -hautain -aanmatigend
Kies er maar een die je toepasselijk vindt (maar leg dan wel uit waarom).
Een sterke mening hebben en iets vinden is geen arrogantie.
Het is een simpel feit dat er lang geen fatsoenlijke applicatie werd meegeleverd met Windows om contacten te bewerken. In het verleden was er voor vrijwel elke PDA dan ook een dependency op Outlook, Lotus of iets anders fijns. En aan de Apple-kant is het standaard perfect geregeld, waarom zou iTunes voor de Windows-gebuikers uitgebreid moeten worden met allerlei rommel die beter elders kan worden opgelost?
Als eerste is het geen 'rommel', het is een functie die blijkbaar een aantal Windows gebruikers nodig acht. Ten tweede heb ik het niet over (een gebrek aan) een Windows functie, maar gebrek aan een iTunes functie in Windows. Ten derde heb ik het hier over de Windows kant van iTunes, niet over de Apple kant dus als jij de Apple kant perfect vindt, whooptidoo, maar dat is niet het onderwerp. Ik spreek idd als Windows gebruiker, maar als Apple dan iTunes voor Windows uit brengt, dan moeten ze dat niet 1:1 doen en dan denken dat ze klaar zijn en weglopen, ze moeten (in mijn ogen) het pakket afmaken en dus aanvullen daar waar Windows blijkbaar te kort schiet (doet mij geen pijn om dat toe te geven). Apple doet dat dus niet, misschien om Windows gebruikers niet te veel te helpen, het blijft een concurerend systeem, misschien om de twee soorten iTunes zoveel mogelijk gelijk te houden. feit is: ik mis, ik wil het.
De standaard gebruiker met een electronisch adresboek op Windows gebruikt Outlook, simpel.
Helaas bestaat er geen 'standaard' gebruiker en volgens die definitie zou ik dan sub-standaard zijn want ik gebruik geen Outlook. Hebben sub-standaard gebruikers dan geen recht op simpele functies als deze?
Moeten wij dan Outlook aanschaffen of anders riskeren alles kwijt te zijn (of een nieuwe iPhone te kopen). Ik vraag niet eens een beheers functie, maar slechts toegang tot de data.
Wat wil je nog meer in iTunes, een fotobewerkingstab voor de vakantieplaatjes? Een bookmarkmanager en minibrowser?
Je haalt er nu wel wat onzinnige voorbeelden bij, ik had het enkel over je contacts en agendapunten kunnen inzien, al was het maar in simpel ASCII, in geval van een technisch manko.
Het gebash op de bestandsgrootte & geheugengebruik van iTunes is nu al niet van de lucht.
Mij hoor je daar niet over, het gaat over een in mijn ogen belangrijke standaard feature, niet de programmeerstijl of gebrek daar aan. Dit is al de tweede keer op rij dat je andere punten aan haalt, try to focus.
Bovendien zijn er andere (cloud)opties voor contactbeheer maar die zijn blijkbaar ook niet goed genoeg voor je. Ja hoor eens.
Ik kreeg Gmail als optie en ik ben daar mee bezig (en dankbaar voor de hint, jammer dat je dat niet ziet), ik gaf enkel aan dat er wat haken en ogen aan het gebruik zaten en dat ik zelf wat anders, simpelers, zocht (als het bestaat). Een simpel progje wat de contacts uit de iPhone haalt en desnoods doormailt ofzo.
Je hebt geen gelijk volgens mij; er bestaat iets als Vista Windows Contacts en daarmee kan een iPhone syncen. Hier doel ik op als ik zeg dat er tegenwoordig iets wordt meegeleverd. Maar ik gebruik het OS niet dus heb het niet getest. Jij wel? Alles wat ik lees is over een Windows Live Mail die blijkbaar zo brak geprogrammeerd is dat contacten zonder e-mail niet kunnen worden opgeslagen.
Nee, ik heb nog XP (wachtende op W7) dus weet niks van Vista. Als je dat bedoeld en het zit er in, dan heb je gelijk. Dat Live Mail brak is geprogrammeerd weet ik niet, ik heb ook geen programmeerkennis.
Wat echter IK weer brak vind is dat iTunes geen Windows Live Mail snapt, wat MS toch een beetje als de standaard (free) mail client promoot, als we dan toch met modder gaan gooien.
In ieder geval had je de requirements ook zelf kunnen lezen (maar zie beneden over leesvaardigheid), en had ik dat ook wel verwacht aangezien je het zó'n enorme misser en zó belangrijk vindt.
Iets een misser vinden en belangrijk achten heeft niks te maken met requirements. Als iets een requirement is ontneemt mij dat niet het recht om te vinden dat het gebrek aan een andere oplossing een misser is.
Dat gezegd hebbende, het staat er inderdaad dat Outlook nodig is voor agendapunten, toch mag ik het een misser vinden dat minimale built in support ontbreekt en dat men vereist een commercieel pakket daarvoor aan te schaffen (my $0,02).
Het gebruik maken van bestaande Outlook-functionaliteit is volstrekt normaal, en er zijn genoeg PDA-achtigen geweest in het verleden die iets dergelijks deden. En je kunt wel degelijk een selectie maken van welke contact-groepen je wilt hebben, dus op het niveau van werk / prive / voetbalclub kun je dat in iTunes prima selecteren.
Het mag 'normaal' zijn, maar het feit dat anderen iets deden? Dat is een beetje 'als je vrienden in de sloot springen, spring jij er dan achter aan?'achtig. In mijn optiek onApple-ig. Ik had het trouwens over een aangeboden selectie uit een aantal oplossingen om te komen tot wat ik wil, geen selectie uit contacts.
Ik vraag me inmiddels nog sterker af waarom je een iPhone gekocht hebt...
moet ik werkelijk alles opsommen? Foto's en video's bekijken, bellen, apps draaien, beetje muziek luisteren. Of was dat een retorische vraag?
Wat een gezellig kereltje ben je toch (en het is dyslectisch en dyslexie ). Je zou eerst zelf eens kunnen leren lezen voor je bij anderen zo'n diagnose stelt. Arrogant figuur dat je bent.
Als eerst voor die meneer daar zonder gevoel voor humor die niet in staat is een smiley te herkennen al zou iemand zeggen 'hey jij daar, meneer zonder humor, kijk, een smiley!', er stond een smiley en NOGmaals 'no offence'. Ik dacht dat dat wel voldoende zou zijn om de 'geste' over te brengen.
Ten tweede, dank je voor de grammaticale correctie, maak ik ook eens een foutje. Goh. Mij ontgaat wel waarom jij het nodig vindt om mij telkens zo aan te vallen, jammer hoor want je hoofdlettergebruik en punctuaties gaven me juist hoop op een intelligente discussie.

Het is mij duidelijk dat JIJ de door mij gewenste functie niet nodig vindt en dat IK daarom geen recht heb om te vinden dat het er in hoort of zelfs maar het te willen hebben, DAT is pas arrogantie.
Als we het nu weer kunnen hebben over hoe datgene te bereiken wat ik (en anderen) graag wil, dan heel graag.
Kent er niemand een app (App store of Cydia) die zo iets met contacts kan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 14-10-2009 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De discussie begint nu wel erg verhit en persoonlijk te worden. Laten we dit maar even laten rusten en hier verder gaan over iTunes.

@Tijgert, je laatste vraag heeft niet echt meer iets met iTunes te maken. Dat kun je beter hier vragen: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nee dat klopt, het was nu wel duidelijk dat de functie er niet in zat, maar gezien de aandacht die het had leek het me een buitenkansje om als laatste toch maar even de vraag te stellen.

Better to ask for forgiveness than to ask for permission ;)

(hopelijk kom ik niet te arrogant over O-))

[ Voor 32% gewijzigd door Tijgert op 14-10-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

IK heb nu de hele tread gelezen en ben mijn probleem nog niet tegengekomen of er mag blijkbaar niet over gesproken worden. Laat ik het toch maar eens proberen.

Ik heb onlangs een Iphone 3g 16 gb gekocht. Toen ik het toestel kocht zat er al de nodige software op en was het toestel gejailbreakt met de laatste software van afgelopen week.

Nu heb ik Itunes geinstalleerd en mijn account aangemeld op de pc, de Iphone op mijn pc aangesloten en alles liep goed. Ik heb daarna een aantal applicaties gedownload vanaf de Itunes store en wilde die toevoegen aan mijn Iphone. Nu komt Itunes elke keer met de melding dat als ik nu de programma's synchroniseer ik alle software op mijn huidige Iphone kwijt zal raken. Nu staan er een aantal applicaties op de Iphone die ik liever niet kwijt raak, zoals Cydia en TomTom.

Mijn vraag is hoe krijg ik het voor elkaar om nieuwe dingen te installeren zonder dat ik al mijn huidige programma's kwijtraak. Ik heb al een reservekopie gemaakt van mijn Iphone (al weet ik niet waar ie alles heeft neergezet want mijn hardeschijf op de pc is er niet echt groter op geworden). Heet iemand dit eerder meegemaakt en is er een patch of een truuk om dit te omzeilen?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Je jailbreak applicaties zal je niet kwijtraken, dus cydia zal er gewoon op blijven staan. De rest van de applicaties zal wel verwijderd worden, tenzij je ook het iTunes account hebt overgenomen van degene waar je het toestel van gekocht hebt. Immers, de TomTom applicatie is gekocht met dat account, en dus kun je die applicatie altijd weer kosteloos downloaden in iTunes.
Volgens mij kun je trouwens wel applicaties direct via de iPhone aanschaffen, dan worden je oude apps niet verwijderd..

[ Voor 13% gewijzigd door MaximusTG op 15-10-2009 10:44 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

MaximusTG schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:43:
Volgens mij kun je trouwens wel applicaties direct via de iPhone aanschaffen, dan worden je oude apps niet verwijderd..
Tuurlijk, als het hetzelfde account is.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Hoe kom ik erachter wat zijn account wachtwoord is? Kan ik dat uit de Iphone ergens halen?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Zpottr schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:40:
[...]

Tuurlijk, als het hetzelfde account is.
Volgens mij niet, als er apps opstaan van een ander account, en je vervolgens via de iPhone apps aanschaft via een ander account, kan je de apps die er al opstaan van het andere account blijven gebruiken.. Alleen kun je dan niet updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

migros schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:27:
Hoe kom ik erachter wat zijn account wachtwoord is? Kan ik dat uit de Iphone ergens halen?
Natuurlijk niet, dan zou je nl. ook apps kunnen kopen met zijn creditcard.

Gekochte apps zijn niet overdraagbaar van account naar account, en ook niet naar een andere gebruiker. Als dat een legaal geïnstalleerde TomTom is (wat me sterk lijkt) waarvoor je betaald hebt moet je je geld terugvragen bij de verkoper.

Als TomTom er niet legaal op zat dan lijkt me dit bij uitstek niet de plek om daar advies over te vragen. De verkoper is een boef (en jij ook).
MaximusTG schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:36:
[...]

Volgens mij niet, als er apps opstaan van een ander account, en je vervolgens via de iPhone apps aanschaft via een ander account, kan je de apps die er al opstaan van het andere account blijven gebruiken.. Alleen kun je dan niet updaten..
Ik begreep je verkeerd, ik dacht dat het ging over de vraag of je op de iPhone gekochte apps terug kunt syncen. Dan nog moet volgens mij de computer waarmee je synced gemachtigd zijn voor het iTunes account waarmee de apps gekocht zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Zpottr op 15-10-2009 13:40 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ik heb nu elke keer dat als mijn iPhone aan iTunes hangt en aan het herstellen/updaten is, dat iTunes af en toe zichzelf het actieve venster maakt als je b.v aan het internetten bent in firefox. Hebben hier meer mensen daar last van of ben ik nu de enige? Het is namelijk verschrikkelijk irritant :(.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

Is het mogelijk om al je aankopen in 1x te downloaden? Hoe onvriendelijk is het dat ik helemaal moet gaan opzoeken wat ik allemaal ooit heb gekocht de afgelopen tijd :/

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Royz schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:50:
Is het mogelijk om al je aankopen in 1x te downloaden? Hoe onvriendelijk is het dat ik helemaal moet gaan opzoeken wat ik allemaal ooit heb gekocht de afgelopen tijd :/
Dat hoef je niet op te zoeken, onder Account info in iTunes staat een lijst met je aankoopgeschiedenis :)

Het lijkt me voor de server load van Apple wel zo prettig als mensen zelf hun back-ups regelen in plaats van eens in de zoveel tijd op de "Download alles opnieuw" knop te rammen ;) Wat heb je gedaan om alles kwijt te raken eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 15-10-2009 13:58 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Royz schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:50:
Jazeker. Ben je alles kwijtgeraakt? Je moet dan even met Apple chatten of stuur ze een email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Is het niet meer mogelijk om te shoppen met mandje?! Nu koopt ie iets gelijk als je wat aanklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

@Zpottr en Eldariel; wat ik heb gedaan? altijd apps gekocht via appstore op mijn iphone, toen crashte mijn laptop + firmware upgrade iphone was helemaal niks meer.

Ik vind een download alles opnieuw knop eigenlijk gewoon klantvriendelijk ;) Wat zijn die apps nou, 1-2 of 3 mb?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Royz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:44:
@Zpottr en Eldariel; wat ik heb gedaan? altijd apps gekocht via appstore op mijn iphone, toen crashte mijn laptop + firmware upgrade iphone was helemaal niks meer.

Ik vind een download alles opnieuw knop eigenlijk gewoon klantvriendelijk ;) Wat zijn die apps nou, 1-2 of 3 mb?
De meeste apps wel ja. TomTom is echter wel wat groter dan dat ;) Bovendien doet Apple iets liever niet dan half, dus dan zouden ze alles dat ooit in de store gekocht is opnieuw ter download aan moeten gaan bieden elke keer. Ook muziek dus. En belangrijker nog, voor Amerikaanse gebruikers: video's en TV-shows. Kun je heel makkelijk zeggen dat ze er dan een limiet aan moeten hangen, of alleen apps, maar zo werkt het bij Apple dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Royz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:44:

Als je alles opniew wilt downloaden, dan moet je even een email sturen of even chatten en je probleem uitleggen. Dat kan hier: http://www.apple.com/support/itunes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Tijgert schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:19:
[...]

Nog vroeger hadden we zelfs helemaal geen mobiele telefoons, nou en? Wat heeft vroeger met nu te maken? Nu hebben we ze wel en nagenoeg allemaal kunnen ze heel eenvoudig backups maken van telefoon en andere lijsten en zijn die toegankelijk buiten het apparaat zelf om. Het feit dat ik klaag over het blijkbaar ontbreken van deze functie maakt het geen rant en al helemaal niet onterecht.
Ah, dan ben jij de man die ik zoek! Vertel mij eens hoe ik de backup die ik met de Nokia Suite heb gemaakt van mijn Nokia N95 op mijn Macje kan inlezen om zodoende de telefoonnummers en smsjes eruit te halen. Ik heb ook nog een backup van mijn Palm Treo 650 waarmee ik hetzelfde wil doen. Hoe doe ik dat bij beide apparaten?

Ook in deze gevallen is het niet mogelijk om gemaakte backups afzonderlijk in te lezen. Dat is bij geen enkele smartphone zo. De backup functionaliteit is bedoeld om je telefoon te backuppen wanneer je een firmware upgrade wil doen of wanneer je je telefoon kwijtraakt en vervangt met exact dezelfde telefoon. Als je het anders wilt hebben dan zul je op een andere wijze je backup moeten doen. Dat kunnen die dingen ook, al sinds jaar en dag. Zo is het vaak mogelijk om de gegevens te exporteren naar een universeler formaat zoals csv maar gebruikelijker is om de telefoon te synchroniseren met de computer. Het grote voordeel is dat de gegevens op computer en smartphone gelijk zijn en je dus op 2 plekken je data hebt staan die je ook gewoon in kunt zien. Erg handig want dan hoef je niet steeds weer naar je telefoon te grijpen of complete verhalen op je telefoon te gaan lopen priegelen. Sterker nog, je hebt als groot voordeel dat je via deze weg meerdere devices van die informatie kunt voorzien. Telefoon stuk/kwijt? Geen probleem, zolang de nieuwe maar met de computer kan syncen is de mikmak aan data weer terug te halen. Uiteraard is dit wel beperkt tot een aantal zaken, als je 3rd party apps hebt wat van een eigen store gebruik maakt heb je pech.
Er staat inderdaad niemand met een mes op mijn keel, maar je eigen telefoonnummers in kunnen zien op een standaard computer met vrij beschikbare gratis software lijkt me in deze tijd een standaard functie. Blijkbaar zien een aantal mensen het wel zitten dat Apple een beetje alles voor je bepaald en ziet een gebrek aan functies als een soort stijl ofzo... best grappig.
Blijkbaar snappen een aantal mensen niet hoe de vork in de steel zit omdat ze een hekel hebben aan Apple en dus ook maar alles aangrijpen om over te miepen. Zo ook hier weer. Wat je nu opsomt is een probleem wat fabrikantonafhankelijk is en dus ook bij firma's als Nokia, RIM, HTC, etc. op gaat. Probeer maar eens smartphones te syncen in iets als Linux of FreeBSD, dan wordt het pas echt lastig. Voor Windows wordt er altijd wel software meegeleverd, voor MacOS X willen ze nog wel eens iSync plugins meeleveren indien iSync het standaard niet ondersteund. Het is jammer dat men niet standaard SynxML ondersteuning biedt, dat zou wellicht een oplossing kunnen zijn.
Google synch is een optie, ook al heb ik geen Gmail en draait er dan WEER een progje mee op de achtergrond.
Not really. Je kunt er ook gewoon voor kiezen om je iPhone met EAS (want dat is Google Sync) te configureren waarbij je alles op handmatig laat staan. Dan draait er niets in de achtergrond. Zodra jij je agenda oproept zal het pas contact gaan zoeken en de boel synchroniseren. Datzelfde kun je ook doen op je eigen computer natuurlijk.
En ja, wellicht had ik dan beter geen iPhone kunnen kopen, want dat hele iPod gebeuren zuigt ook donkey balls. Geen eens folders af kunnen spelen... hoe VERZIN je het... (ja, da's dan een stukje rant)
Dat is geen rant, dat is pure onwetendheid. Een iPod is van meet af aan bedacht als het verlengstukje van iTunes waarbij je de muziek in iTunes op het ding kunt zetten zodat je het in je broekzak mee kunt slepen. Een iPod is nog altijd mobieler dan een MacBook (of iBook/PowerBook destijds). Het beheer van je muziek doe je in iTunes net als het laden van je iPhone. Daarbij kun je prima gebruik maken van playlists en smart playlists, wat je het best zou kunnen vergelijken met die folders. Ik denk dat je je vooraf beter had moeten laten informeren hoe zo'n iPhone, iTunes en iPod nou werkt en op basis daarvan bepalen of je voor de aanschaf gaat of niet.
I beg to differ dear Apple lover (overduidelijk). Enkel Nokia al, de grootste smartphone verkoperaar, heeft alles netjes in zijn software geintegreerd. Van Blackberry weet ik het niet, maar wie het weet mag het zeggen (ik kan het wel raden).
Software die helaas op Windows draait en op geen enkel ander OS. Ik kan het dus niet in Linux gebruiken en ook niet in MacOS X. Bij Blackberry geldt er hetzelfde voor Linux maar niet voor OS X omdat ze daartegenwoordig wel support voor hebben. Gelukkig heeft Nokia voor OS X ook enigszins wat support, ze bieden voor sommige modellen een iSync plugin aan waarmee je de Nokia telefoon met je Mac kunt syncen. Overigens zit niet alles in de Nokia software geintegreerd. De updater en het Nokia Maps verhaal zijn beiden losse applicaties die een icoontje in de Nokia Suite krijgen.
Eerder voor de synchronisatie met haar producten. Niet zo raar, Microsoft heeft een fikse patentenportefeuille en daar willen ze voor een aantal geld zien en voor een aantal niet (die hebben een soort van fair use policy eraan hangen).
Wederom had je hier beter je huiswerk moeten doen. Vanaf Windows Vista zit Microsoft's eigen synchronisatie tool dat voorheen bekend stond als ActiveSync in het OS geintegreerd. Met het nieuwe Windows 7 is dat niet anders. Flamen is ook nergens voor nodig, vooral niet als je geen flauw benul hebt waar je over praat.
Het zou onelegant zijn als men dat niet deed. Het is aan het OS en de user welke apps er worden gebruikt voor bepaalde zaken. Je hebt namelijk ook nog te maken met dingen als de HIG van een OS. Afgezien hiervan heb je ook nog eens te maken met licenties en support waar niet iedere fabrikant soepel en welwillend in is. Met name Microsoft staat bekend om die niet-welwillendheid, ze zijn er namelijk al diverse malen voor veroordeeld met hoge boetes e.d. Helaas zijn zij niet de enigen hierin. Het is een beetje dom om alles richting Apple te schuiven in deze. Als Apple geen medewerking krijgt van anderen dan heeft het ook geen zin om een keuze te presenteren aan de user. Er zit gewoon geen zin om een keuze te presenteren als er geen keuze is. Als jij dat anders ziet ben ik wel erg benieuwd naar je onderbouwing daarvan.
Er is geen sprake van het dupliceren van data of functionaliteit, het probleem is juist dat de data 'veilig' in je iPhone zit en het niet te dupliceren valt zonder hulp van buiten. Het gebrek aan deze functie is juist GEEN elegante oplossing van keuzes maar het stramme geen keuze hebben tenzij je zelf iets verzint.
Er zijn prima synchronisatie mogelijkheden dus die functie is er wel. Het is alleen niet de exacte functie zoals jij die zou willen zien en dat is een heel ander verhaal. Dat is echter (zoals ik al eerder heb gezegd) niet specifiek een Apple probleem maar iets wat de hele industrie plaagt. Je kunt echter ook niet zomaar verwachten dat een fabrikant iedere sync mogelijkheid support, dan moeten ze ineens de meest uiteenlopende dingen gaan lopen ondersteunen wat niet te doen is. Overigens wil dit ook niet zeggen dat Apple hier de boosdoener is. Als een partij als Microsoft, IBM of wie dan ook gewoon geen heil ziet in het synchroniseren met de iPhone dan komt het er niet. Dan lijkt mij niet dat Apple hier als schuldige aan te merken valt.
Dat is mijn argument niet. Mijn argument is dat je contact list en agenda punten niet zijn in te zien bij een defect aan de iPhone en dus nooit meer te achterhalen zijn. Nogmaals, als mijn iPhone stuk is, of weg ter reparatie, dan kan ik niemand meer bellen, niemand. Als hij total loss is en ik heb geen garantie dan mag ik eerst 700+ e'tjes lappen voordat ik enkel mijn telefoonnummer weer in kan zien? Dat is niet 'veilig' in mijn ogen maar eerder een stevige brandkast met verloren combinatie.
En dat argument is dus niet geheel juist. Het gaat alleen om bij gebruik van specifieke stukken software die om wat voor reden dan ook niet de ondersteuning hebben om met de iPhone te synchroniseren. Een probleem wat industriebreed is en ieder apparaat op de markt plaagt. Sommige apparaten gaan zelfs veel verder en ondersteunen helemaal geen desktop sync. Voorbeelden hiervan zijn de webOS devices van Palm (de Pre en de Pixi) en de Sidekick waarbij Microsoft een screw up heeft gemaakt en mensen alles kwijt waren (inmiddels gelukkig weer herstelt!). Dit zijn devices die heel erg cloud minded zijn en cloud services als silver bullet zien (geheel ten onrechte, zie de problematiek rondom de Sidekicks).

Overigens is dit geheel iets wat je vooraf had kunnen weten door domweg een beetje onderzoek te doen. Als je kijkt naar de systeemvereisten van de iPhone dan had je kunnen zien welke software ondersteund wordt qua synchronisatie van data. Dat is denk ik ook het beste wat je met de huidige markt kunt doen: eerst kijken naar de systeemvereisten e.d. om te zien wat het apparaat aan boord heeft en waarmee het overweg kan (ook qua synchronisatie). Je kunt daarnaast ook verder zoeken op internet of mensen toevallig de nodige oplossingen hebben gevonden. Wat je vaak zult zien zijn de producten van firma's als Mark/Space. Zij bieden uitgebreidere synchronisatie tools aan voor diverse soorten mobiele platformen (Blackberry, Windows Mobile, webOS, PalmOS, iPhone). Hun synchronisatie tools zijn er voor Windows en OS X en ze hebben wat de iPhone betreft een erg mooie tool die iTunes zeker kan vervangen. Wellicht dat zij nog iets voor je kunnen betekenen.
Jammer dat je nogal veelvuldig gebruik maakt van dit soort onterechte en vernederende verwoordingen. Dat je kritiek hebt is prima maar dan kun je dat ook op een normale toon verwoorden zonder geflame en gescheld. Dat houdt het niveau van de reacties op je bericht ook hoog en je zult ook eerder oplossingen aangedragen krijgen voor de problemen die je ondervindt.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.