[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.176 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

Eldariel schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:25:
[...]

Als je alles opniew wilt downloaden, dan moet je even een email sturen of even chatten en je probleem uitleggen. Dat kan hier: http://www.apple.com/support/itunes/
Thx, ben benieuwd of het werkt! (binnenkort een NAS met itunes server, dus hopelijk eenmalig?)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Telefoon stuk/kwijt? Geen probleem, zolang de nieuwe maar met de computer kan syncen is de mikmak aan data weer terug te halen.
Helaas is een nieuwe iPhone kopen als de oude stuk is zonder garantie wel wat prijzig. Dat csv formaat wat je eerder noemde zou een uitstekende oplossing zijn, hoe doe ik dat met iTunes?
Blijkbaar snappen een aantal mensen niet hoe de vork in de steel zit omdat ze een hekel hebben aan Apple en dus ook maar alles aangrijpen om over te miepen. Zo ook hier weer.
Right. Ik heb zo'n bloedpest aan Apple dat ik hun telefoon koop. Kritiek hebben is wat anders als haten hoor. (al geef ik wel toe dat mijn kritiek eenzijdig is, maar daar is het dan ook het topic voor en geen algemene praathoek).
Not really. Je kunt er ook gewoon voor kiezen om je iPhone met EAS (want dat is Google Sync) te configureren waarbij je alles op handmatig laat staan. Dan draait er niets in de achtergrond. Zodra jij je agenda oproept zal het pas contact gaan zoeken en de boel synchroniseren. Datzelfde kun je ook doen op je eigen computer natuurlijk.
Dat is dan utstekend! Ik gebruik dat dan gewoon.
Ik denk dat je je vooraf beter had moeten laten informeren hoe zo'n iPhone, iTunes en iPod nou werkt en op basis daarvan bepalen of je voor de aanschaf gaat of niet.
Toegegeven dat ik niks wist van de manier waarop dat werkte, echter had ik niet kunnen bedenken dat het zo veel anders (lees: totaal op i3D tags gericht) zou zijn. Maar dan nog, ik kocht hem niet voor de muziek afspeel mogelijkheden maar was domweg verrast door de voor mij relatief onvriendelijke manier waarop het werkt. Onwetendheid gecombineerd met andere filosofie aanhakelijkheid.

Voor de rest van het verhaal; je uitleg is helder, informatief en af en toe een tikje belerend, maar altijd op een normale toon.
Dank je voor je hulp en dat je even die nare smaak van dat andere persoon wegwaste uit de discussie.
Jammer dat je nogal veelvuldig gebruik maakt van dit soort onterechte en vernederende verwoordingen. Dat je kritiek hebt is prima maar dan kun je dat ook op een normale toon verwoorden zonder geflame en gescheld. Dat houdt het niveau van de reacties op je bericht ook hoog en je zult ook eerder oplossingen aangedragen krijgen voor de problemen die je ondervindt.
Ja ach, de discussie gleed idd wat af, ik bood daar al min of meer excuus voor aan.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Vraagje: Ik ben momenteel bezig om mijn 'oude' muziek van 128 kbps te vernieuwen naar een hogere bitsnelheid. Soms overschrijft het nieuwe nummer het oude, met behoud van info zoals aantal malen afgespeeld, maar vaker nog heb ik dubbele nummers waarbij ik de oude versie weggooi. Is er een mogelijkheid om het aantal malen afgespeeld voor die nieuwe nummers zelf te wijzigen/te verhogen?

Ps. het kan zijn dat het antwoord drie pagina's geleden al ergens staat, maar ik ben van nature lui en het is laat... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Woodpecker op 22-10-2009 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Woodpecker schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 01:42:
Vraagje: Ik ben momenteel bezig om mijn 'oude' muziek van 128 kbps te vernieuwen naar een hogere bitsnelheid. Soms overschrijft het nieuwe nummer het oude, met behoud van info zoals aantal malen afgespeeld, maar vaker nog heb ik dubbele nummers waarbij ik de oude versie weggooi. Is er een mogelijkheid om het aantal malen afgespeeld voor die nieuwe nummers zelf te wijzigen/te verhogen?

Ps. het kan zijn dat het antwoord drie pagina's geleden al ergens staat, maar ik ben van nature lui en het is laat... :)
Sure, in ieder geval op de Mac: er zijn scripts van Doug waarmee je de playcount op een bepaald aantal kunt instellen of met 1 kunt verlagen / verhogen.

Ga daar nou niet over verder ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Hoedje op 22-10-2009 09:31 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:56

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Kreeg gister telkens de 69 error toen ik wat .mov films erop wou gooien :S

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Laatst online: 01-07-2023
Zpottr schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 02:17:
[...]

Sure, in ieder geval op de Mac
Laat ik nou net geen Mac hebben... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Woodpecker schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:11:
[...]

Laat ik nou net geen Mac hebben... ;(
;( geen idee of het werkt maar er zijn ook wat scriptsels voor Windows. Eerste hit in Google, je moet zelf maar even verder zoeken als het niet goed genoeg is.

[ Voor 12% gewijzigd door Zpottr op 22-10-2009 11:31 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Kan ik ervoor zorgen dat mijn itunes coverart download ZONDER dat ik een store account heb? Ik wil best een account aanmaken maar ik heb helaas geen creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Nee, dat kan niet, maar je kan wel een iTunes store account aanmaken zonder CC!
Ik heb het gisteren zelf ook gedaan met behulp van deze handleiding, werkte perfect!

[ Voor 20% gewijzigd door Darkstar op 29-10-2009 10:08 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
iTunes 9.0.2 adds support for Apple TV software version 3.0, adds an option for a dark background for Grid View, and improves support for accessibility.

Vooral dat 2e is voor mij echt de moeite waard meteen te updaten, eindelijk weer rust voor mijn ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Darkstar heeft gelijk, ik heb ook een account zonder ingevulde betaalgegevens!

iTunes 9.0.2 is geen gevaar voor de jailbreakers onder ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Als ik bij Itunes download, kan ik de muziek dan op een cd'tje zetten?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

el-jorge schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:11:
Als ik bij Itunes download, kan ik de muziek dan op een cd'tje zetten?
Ja, je kunt in iTunes een playlist maken die je als een audio CD kunt branden. Vroeger was het volgens mij zo dat je een playlist met gekochte muziek maar een beperkt aantal keren kon branden, maar dat was te omzeilen door een nieuwe playlist met dezelfde nummers aan te maken. Ik weet alleen niet of deze beperking nog toegepast wordt, het zou mij niet verbazen dat de beperking niet meer geld sinds de muziek in iTunes DRM-vrij is geworden.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

EINDELIJK die irritante problemen met muziek afspelen verdwenen :D Ik heb sinds versie 7 steeds lopen klagen, zoals velen, dat het bij veel MP3's soms 20 seconden duurde voordat ie begon te spelen omdat ie het hele nummer ging scannen. Nu is dat bij 9.02 eindeijk opgelost *O*

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:18

RnB

lh-Online.nl schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:56:
iTunes 9.0.2 adds support for Apple TV software version 3.0, adds an option for a dark background for Grid View, and improves support for accessibility.

Vooral dat 2e is voor mij echt de moeite waard meteen te updaten, eindelijk weer rust voor mijn ogen :)
Ik heb serieus overal gekeken, maar ik kan nergens de optie vinden om bij Grid view de achtergrond op zwart te krijgen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hier:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/itunes_gridview_color.jpg

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:18

RnB

No shit, thanks!
Dat ik daar de hele tijd overheen heb gekeken.
Ik hele tijd maar zoeken in het 'View' menu, honderd keer die preferences geopend en dan blijkt ie gewoon bij het eerste tabblad te staan. 8)7

Hm, vind dat lichte eigenlijk veel mooier passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
RnB schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:37:
Hm, vind dat lichte eigenlijk veel mooier passen.
Het lichte pas wel meer ja. Maar dat zwarte vind ik beter voor de ogen.
Nu nog een optie dat je de hele iTunes skin (op de Mac tenminste) van zilver naar zwart kan zetten (beetje de skin van WMP11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Als ik nummer toevoeg aan iTunes komt in het naamveld de naam van het nummer en de artiest. Dit synchroniseerd ook naar mijn iphone/ipod. Als het nummer afgespeeld wordt staat er wel alleen de naam van het nummer.

Afbeeldingslocatie: http://www.deslagers.nl/tweakers/itunes1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.deslagers.nl/tweakers/itunes2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.deslagers.nl/tweakers/itunes3.jpg

Iemand een idee wat er niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Je mp3 ID3 tag klopt dan niet, je muzieksmaak ook niet :+

[ Voor 31% gewijzigd door Cozm0 op 02-11-2009 12:56 . Reden: Linkje dr in ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

je muzieksmaak ook niet
_O-

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook aangeven wat er niet klopt aan mijn MP3 ID3 tag?
Ik gebruik nu twee progjes: MP3TAG en Tag en Rename.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Heb je ze al eens verwijderd uit de bibliotheek en opnieuw ingeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:56
Ik heb het probleem dat als ik het albums "Best Of 538 Dance Smash Hits (5CD)" inlaad in itunes dat hij ze niet als 1 cd ziet. Nu heb ik alle tracks als geselecteerd en dan "info tonen" ->weet u zeker dat u alle files... -> Ja -> albums en groepering ingevuld en aangevinkt. opties->deel van verzameling -> Ja.
Nu is het probleem dat hij na het synchroniseren bij albums 5x het zelfde album ziet.Hierin staan ook allemaal de zelfde nummers. De vraag is nu hoe komt dit, en vooral wat kan ik eraan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik heb een verzameling met singles gemaakt. Elke single heeft aparte cover-art. Dit werkt. Voor de verzameling zelf neemt itunes echter automatisch de cover van de eerste single. Kan ik een andere cover toewijzen aan de verzameling zonder de covers van de singles te overschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:15
Ik heb een paar vraagjes over iTunes, ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen:

- Ik heb nogal wat dubbele nummers in iTunes staan, is het mogelijk om al die dubbele nummers (snel) te verwijderen en dan de nummers bij meerdere albums te laten horen, zodat het nummer maar 1x echt op m'n iPod staat, maar wel bij bijv. 3 albums wordt vermeld?
- Is het mogelijk om de afspeellijsten goed automatisch te synchroniseren met iTunes? Nu is bijv. de afspeellijst "25 meest afgespeelde" en "Onlangs afgespeeld" op m'n iPod totaal verschillend met die van iTunes. Is het mogelijk dat die hetzelfde worden gemaakt op een of andere manier?
- Kunnen ook het aantal malen dat ik een nummer heb afgespeeld in iTunes en op m'n iPod gesynchroniseerd worden? Dat ze telkens bij elkaar gevoegd worden of zo?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
luckyluuk12 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:17:
Ik heb een paar vraagjes over iTunes, ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen:

- Ik heb nogal wat dubbele nummers in iTunes staan, is het mogelijk om al die dubbele nummers (snel) te verwijderen en dan de nummers bij meerdere albums te laten horen, zodat het nummer maar 1x echt op m'n iPod staat, maar wel bij bijv. 3 albums wordt vermeld?
Nee, je kan geen alias o.i.d. voor nummers aanmaken. Dat is natuurlijk ook niet altijd wenselijk, omdat het vaak verschillende versies zijn met subtiele verschillen.
- Is het mogelijk om de afspeellijsten goed automatisch te synchroniseren met iTunes? Nu is bijv. de afspeellijst "25 meest afgespeelde" en "Onlangs afgespeeld" op m'n iPod totaal verschillend met die van iTunes. Is het mogelijk dat die hetzelfde worden gemaakt op een of andere manier?
Bij mij zijn ze gelijk... heb je misschien die nummers niet op je iPod staan?
- Kunnen ook het aantal malen dat ik een nummer heb afgespeeld in iTunes en op m'n iPod gesynchroniseerd worden? Dat ze telkens bij elkaar gevoegd worden of zo?
Dat zou ook standaard moeten gebeuren :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Hoedje schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:19:
[...]

Nee, je kan geen alias o.i.d. voor nummers aanmaken. Dat is natuurlijk ook niet altijd wenselijk, omdat het vaak verschillende versies zijn met subtiele verschillen.

[...]

Bij mij zijn ze gelijk... heb je misschien die nummers niet op je iPod staan?

[...]

Dat zou ook standaard moeten gebeuren :)
Oké ja das natuurlijk ook wel weer waar. Dan laat ik die nummers wel gewoon lekker staan, toch zat ruimte.

Nee op m'n iPod staat alle muziek die ook in iTunes staat.
Ik heb nu ook even geprobeerd een nieuwe slimme afspeellijst te maken. Hetzelfde als die 25 meest afgespeelde alleen dan met 50 nummers en die is wel gewoon goed?
Ik ga is kijken of ze het allemaal wel goed doen als ik ze verwijder en weer opnieuw aanmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer Win XP SP3 mensen die net als ik met de nieuwste Itunes (9.0.2.25) ineens de inhoud van andere browser schermen er doorheen zien komen als ze met de muis in het actieve Itunes scherm bewegen ? Ik heb zowel met Firefox als met IE gechecked en dat maakt geen verschil..
Met vorige Itunes versies nooit dit probleem gehad overigens.

Het probleem wordt tijdelijk opgelost door het Itunes scherm te minimaliseren naar de taskbar en dan weer te maximaliseren. Dan is alle "troep" van m'n browser weer weg, maar even naar de browser switchen en weer terug geeft het probleem weer... Lijkt erop dat hij slecht je scherm ververst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik blijf deze error houden als ik mn iphone aansluit :(

"Itunes kan geen informatie over gegevensklassen uit de synchronisatievoorzieningen laden"

Al 2x opnieuw geinstalleerd op mn asus eee pc maar het helpt niet..
De aller eerste keer dat ik hem aansloot wilde hij wel gaan syncen maar toen was mn iphone nog niet geactiveerd, zou dit ermee te maken kunnen hebben? Dattie ergens een blokkade heeft nu??

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Ik ben van plan om mijn laptop te formatteren en Windows 7 helemaal schoon te installeren. Nu wil ik eigenlijk iTunes, de bibliotheek e.d. backuppen en dan weer terugzetten zodat er helemaal niks veranderd. Kan dit op de een of andere manier (makkelijk)?
Ik zorg ervoor dat de muziek en zo weer op dezelfde locatie komt te staan.

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Luckyluuk op 21-11-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
luckyluuk12 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:58:
Ik ben van plan om mijn laptop te formatteren en Windows 7 helemaal schoon te installeren. Nu wil ik eigenlijk iTunes, de bibliotheek e.d. backuppen en dan weer terugzetten zodat er helemaal niks veranderd. Kan dit op de een of andere manier (makkelijk)?
Ik zorg ervoor dat de muziek en zo weer op dezelfde locatie komt te staan.

Iemand hier ervaring mee?
Yup, ik heb pas win7 opnieuw geïnstalleerd (van RC naar retail) Ik heb gewoon de map iTunes (onder gebruikers) gekopieerd en na herinstallatie weer teruggezet. Al mijn muziek stond en staat nog op een andere schijf. Geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Plurk. schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:39:
[...]

Yup, ik heb pas win7 opnieuw geïnstalleerd (van RC naar retail) Ik heb gewoon de map iTunes (onder gebruikers) gekopieerd en na herinstallatie weer teruggezet. Al mijn muziek stond en staat nog op een andere schijf. Geen problemen gehad.
Oké bedankt en moest je wel nog iTunes installeren of was de map alleen terugzetten voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Houd er rekening mee dat dit alleen werkt als je je mapindeling verder hetzelfde houdt. Als je je muziek naar een andere schijf/partitie of zelfs map verplaatst, dan gaat dat al fout. Kijk hier voor instructies in een dergelijk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Scott schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:27:
Houd er rekening mee dat dit alleen werkt als je je mapindeling verder hetzelfde houdt. Als je je muziek naar een andere schijf/partitie of zelfs map verplaatst, dan gaat dat al fout. Kijk hier voor instructies in een dergelijk geval :)
Oké bedankt.
Nou dan ga ik zo maar is een poging wagen om Windows opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyluuk12 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:46:
[...]

Oké bedankt.
Nou dan ga ik zo maar is een poging wagen om Windows opnieuw te installeren.
Zorg er dan ook even voor dat je iTunes geupdate is naar de laatste versie voor je de backup maakt en herinstalleert. Dan kun je in je verse installatie meteen de nieuwste iTunes installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik net mn iphone binnen krijg ik itunes niet geinstaleert op mn vista home basic x32 versie. Iemand raad?
Ik heb de vista versie gedownload op de site van apple.

Ik had hem graag vandaag nog aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:43:
Heb ik net mn iphone binnen krijg ik itunes niet geinstaleert op mn vista home basic x32 versie. Iemand raad?
Ik heb de vista versie gedownload op de site van apple.

Ik had hem graag vandaag nog aan de praat gekregen.
Wat gaat er dan precies fout? Start hij niet op? Installeert hij hem niet?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het aan de praat gekregen. Idd de pc installeerde itunes niet. de melding van de pc was dat het geen win x32, compattible programma was.
Opnieuw gedownlaod en toen lukte het wel.
Eldariel schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:28:
[...]

Wat gaat er dan precies fout? Start hij niet op? Installeert hij hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het downloaden van podcast's van radio 538
alle podcast van radio 538 duurt eeuwen voordat hij klaar is, maar 7 / 10 keer faalt het downloaden met de error 3259

Nu heb ik al gekeken naar oplossingen van deze error maar ik kom niets tegen wat er op lijkt, meestal geeft deze error aan dat itunes helemaal niet werkt.

Bij werkt het als een zonnetje met alles... ook alle podcast's behalve die van radio 538...

Is er iets mis bij radio 538 wat ik heb gemist..??!!??

Ik werk met Win 7 + Eset NOD32 4
Als ik alle scanners en firewalls uitzet helpt niet...

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
ik heb ook problemen gehad met iTunes in combinatie met NOD32, ik weet niet meer waar ik precies de oplossing gevonden heb maar misschien kan je met google wat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik gedaan.... maar ik kom niet echt op iets wat op mijn probleem lijkt....

Het vreemde is ook dat andere podcast het wel gewoon goed doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:33
Robert,

ik heb precies het zelfde met itunes de podcast duurt eeuwen om binnen te krijgen!
Error 3253, 3259, W7, Avast en firewall uit zelf mijn router er tussen uit gehaald maar niks helpt.All
Alleen als ik 1 voor 1 binnen haal lukt het wel met paar keer 3259 en met wachttijd van 2 uur.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal het wel aan hun liggen.... ik heb btw ook via de Iphone zelf geprobeerd en dit lukt ook niet... wifi & 3G

En een maat van mij tevens met een iphone lukt het ook niet vlekkenloos...

Wel jammer want het zijn zeer lekkere podcast om naar te luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:26:
Ik heb een probleem met het downloaden van podcast's van radio 538
alle podcast van radio 538 duurt eeuwen voordat hij klaar is, maar 7 / 10 keer faalt het downloaden met de error 3259

Nu heb ik al gekeken naar oplossingen van deze error maar ik kom niets tegen wat er op lijkt, meestal geeft deze error aan dat itunes helemaal niet werkt.

Bij werkt het als een zonnetje met alles... ook alle podcast's behalve die van radio 538...

Is er iets mis bij radio 538 wat ik heb gemist..??!!??

Ik werk met Win 7 + Eset NOD32 4
Als ik alle scanners en firewalls uitzet helpt niet...

Robert
538 mag door onze vrienden van BREIN de podcast niet meer dan een week aanbieden.
Dus het hele archief van de podcasts was niet meer online bij 538. :'(
[van de 538 website]
Powermix podcast archief verdwijnt

Helaas hebben we slecht nieuws voor de fans van de wekelijks Powermix podcast. Door regelgeving van muziekrechten in Nederland is het helaas niet mogelijk om vorige edities van de Powermix podcast aan te bieden. Dit betekent dat het archief met alle eerdere podcasts verdwijnt en elke week alleen de nieuwste editie te downloaden zal zijn.
Nu moet je dus zorgen dat je op tijd de laatste podcast binnenhaalt, dan gaat hij prima en snel.
Ook ik miste er een paar van de vakantie en die haalde hij helemaal niet binnen, nu zie ik ook dat hij erg langzaam binnenkomt.

Ook in de rss feed staan ze nu weer allemaal, dat was een paar weken geleden niet zo toen stond er maar 1 alleen de laatste.

Misschien een foutje van 538 of een beleidsverandering.

Beter dan niets zou ik zeggen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thnx voor de info.... dan weet ik dat ook weer!

Wel jammer dat brein overal zn neus laat zien.... maarja das mijn mening :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de podcasts ligt bij 538.

Kijk hier maar eens op de Twitter van 1 van hun DJ's :

http://twitter.com/dennisruyer/status/6301603588

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
Prft, albumart ophalen voor mn library

700 mb ram gebruik van itunes xD

• Mad-Matt
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heren, mogelijk heb ik er overheen gelezen, maar ik kon het zo gauw niet vinden.

Ik heb net een cd overgezet nar Itunes (nieuwe auto heeft Ipod aansluiting, dus cd's zijn overbodig), maar ik krijg het niet voor elkaar om cd1 en cd2 van hetzelfde album bij elkaar te voegen.
Beide mapjes aanklikken in Itunes en "Tracks Verzamelen" klikken werkt niet, ook heb ik slepen geprobeerd, werkt ook niet.

Iemand nog tips?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Mad-Matt schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:43:
Heren, mogelijk heb ik er overheen gelezen, maar ik kon het zo gauw niet vinden.

Ik heb net een cd overgezet nar Itunes (nieuwe auto heeft Ipod aansluiting, dus cd's zijn overbodig), maar ik krijg het niet voor elkaar om cd1 en cd2 van hetzelfde album bij elkaar te voegen.
Beide mapjes aanklikken in Itunes en "Tracks Verzamelen" klikken werkt niet, ook heb ik slepen geprobeerd, werkt ook niet.

Iemand nog tips?
Je moet je ID3-tags aanpassen: Bij beide cd's de tag "album" hetzelfde laten zijn (dus geen cd1 ofzo in de album tag), en dan de tracknummers overeen laten komen met de tracknummers op de cd. De truuc zit hem in de tag "disc number": geef hier alle nummers van cd 1 de waarde 1 en van cd 2 de waarde 2. Dan komen ze keurig onder hetzelfde album te staan in itunes.

Als je "disc number" niet kunt aanpassen in itunes, gebruik dan een 3rd party app als mp3tag (www.mp3tag.de).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Hoi

Ik wil in Itunes en mijn Ipod de albums als volgt laten zien;

In volgorde
bandnaam>jaar>titel

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Al gegoogled enz, maar kan het gewoon niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Album op jaar selecteren in iTunes. iPod weet ik niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Cocytus op 19-12-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Als je op artiest sorteert, heeft iTunes verschillende 'subsorteeropties' (drie keer woordwaarde, en ik win ;)): jaartal, albumtitel, en nog één waar ik op het moment even niet op kan komen. Klik dus net zo lang op het kopje artiest tot hij niet alleen per artiest, maar binnen artiest op jaar sorteert. Als ik me niet vergis is albumtitel dan de volgende waarop gesorteerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer van een via iTunes gedownload nummer een beltoon te maken en krijg dan steeds de volgende melding: iTunes kan geen verbinding maken met iTunes Store. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (11556).

Ik ben dan ingelogd op iTunes en heb gewoon internetverbinding. Wie weet wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie helpt me? ik heb een pak liedjes welke in een map opgeslagen zijn vb muziek Bart via verkenner gesleept naar lime -wire.
Als je een liedje in lime -wire download gaat het automatisch naar i-tunes , maw je vindt het in je lijst van i-tunes
Bij mijn handelswijze ( slepen van map Bart naar lime wire) verschijnen deze mp3's NIET in de lijst van I-tunes.
Wat kan ik doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

edit: @juniorke: Heb je die muziekmap toegevoegd bij "Map aan bibliotheek toevoegen" onder bestand?

In iTunes 8 werkte ik met video's(MP4) en iPod Touch zo:
1. Alle MP4's die ik heb importeren(60 ofzo)
2. iPod in USB doen
3. In iTunes bij de iPod naar het tabblad film gaan
4. In dat tabblad zelf selecteren wat ik wil syncen. (12 ofzo) (lijstweergave)

Nou heb ik nu de versie 9.0.2.x van iTunes, en het werkt nog wel, maar bij punt 4 zie ik nu alle video's als een raster met pictogrammen en een voorbeeldschermpje. De lijstweergave krijg ik niet meer tevoorschijn. Je kan nergens de sorteerprioriteit aangeven, iets dat altijd zo fijn werkte met iTunes overal. en video's zijn nu van links naar rechts gesorteerd, zodat ik moeilijk kan zien van welk seizoen ik welke afleveringen moet syncen.

Weet iemand hoe je lijstweergave zichtbaar kan maken? Of kan sorteren?

[ Voor 6% gewijzigd door jmk op 21-12-2009 21:43 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 08-09 08:51
Waarschijnlijk is het in één van de verschillende topics al voorbij gekomen, maar hoe kan ik zelf album-covers toevoegen in i-tunes ?
Ik heb namelijk 51 albums waarvan hij niet automatisch de albumhoezen kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

daanNL schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:44:
Waarschijnlijk is het in één van de verschillende topics al voorbij gekomen, maar hoe kan ik zelf album-covers toevoegen in i-tunes ?
Ik heb namelijk 51 albums waarvan hij niet automatisch de albumhoezen kan ophalen.
Je kan op het album klikken en dan vanuit je browser oid het plaatje van het album naar het lege vakje slepen ;)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28

Erw

Ik ben over van Vista naar 7 en heb Itunes er opnieuw opgezet, nu moet ik mn Iphone opnieuw aansluiten..... nu geeft Itunes aan dat ik nog maar op 3 andere PCs kan aansluiten? dus dat ik al 2x heb gebruikt, snap er zowie zo weinig van maar goed. Na de syngronisatie is een deel van mn programmas verdwenen? Iemand die weet waarom?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Is er een makkelijke manier om tussen libraries te switchen? Ik heb nu 2 verschillende libraries (1 voor mij en 1 voor m'n vriendin) die ik kan switchen door met shift itunes te openen, maar dat vind ik -met name voor m'n vriendin - erg onhandig. Ik heb het tooltje libra al geprobeerd, maar ik vind dat geen $10 waard tbh.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb weer een nieuw dilemma.

Net een album in de bibliotheek gezet en de nummers komen er allemaal los in.
Ik denk eens even proberen naar de Ipod te zetten want vorige keer ging dit ook goed.

Hij laat elk individueel nummer zien op de Ipod als een album met daarachter alle nummers gekoppeld.
op de cd staan 12 tracks. Deze zijn op de Ipod te zien als 12 aparte albums met in die albums alle 12 de nummers.

Ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Pkunk schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:28:
Is er een makkelijke manier om tussen libraries te switchen? Ik heb nu 2 verschillende libraries (1 voor mij en 1 voor m'n vriendin) die ik kan switchen door met shift itunes te openen, maar dat vind ik -met name voor m'n vriendin - erg onhandig. Ik heb het tooltje libra al geprobeerd, maar ik vind dat geen $10 waard tbh.
Is er volgens mij niet echt. iTunes onthoudt zijn standaardbibliotheek (de laatst geopende) en tenzij je iTunes met shift opent, zal hij altijd die kiezen. Libra lijkt dat wel aan te kunnen passen, en dit zou wellicht ook nog een optie kunnen zijn op een Mac, maar ik denk niet dat er voor Windows iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-Matt schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:57:
Ik heb weer een nieuw dilemma.

Net een album in de bibliotheek gezet en de nummers komen er allemaal los in.
Ik denk eens even proberen naar de Ipod te zetten want vorige keer ging dit ook goed.

Hij laat elk individueel nummer zien op de Ipod als een album met daarachter alle nummers gekoppeld.
op de cd staan 12 tracks. Deze zijn op de Ipod te zien als 12 aparte albums met in die albums alle 12 de nummers.

Ik snap er niets van.
Heb je het vakje "Deel van een verzameling" aangevinkt?
Hebben alle tracks wel dezelfde albumtitel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 02:34:
[...]

Heb je het vakje "Deel van een verzameling" aangevinkt?
Hebben alle tracks wel dezelfde albumtitel?
Nope, die mag ik ook helemaal niet aanvinken, alles is lichtgrijs (niet toegankelijk).
Ze hebben wel hetzelfde albumtitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Iemand ook het probleem dat het drag&drop van images vanuit je browser naar iTunes voor album art niet meer werkt?

Als ik het plaatje sleep zie ik wel het groene "+" teken in het album-art vak, maar als ik het plaatje dan los laat gebeurd er niets.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
ik wil een verse install doen van osx, gezien het upgraden de snelheid niet veel goed heeft gedaan.

Hoe pak ik dit aan zonder dingen kwijt te raken? ik heb 1 iphone gesynced met itunes. In principe staan al mn contacten e.d. op de iphone, dus geen probleem toch(?). Mail staat in imap.
Verder kan ik de itunes map gewoon backuppen. Als ik deze terugzet, gaat alles dan weer zoals voorheen werken?
of moet ik eerst iets "de-autorizen" ?

[ Voor 4% gewijzigd door sharkzor op 01-01-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

sharkzor schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:49:
ik wil een verse install doen van osx, gezien het upgraden de snelheid niet veel goed heeft gedaan.

Hoe pak ik dit aan zonder dingen kwijt te raken? ik heb 1 iphone gesynced met itunes. In principe staan al mn contacten e.d. op de iphone, dus geen probleem toch(?). Mail staat in imap.
Verder kan ik de itunes map gewoon backuppen. Als ik deze terugzet, gaat alles dan weer zoals voorheen werken?
of moet ik eerst iets "de-autorizen" ?
Ik heb zelf windows, maar iTunes werk op bijna dezelfde manier.
Het is idd handig de map iTunes(bij mij staat dat onder Mijn Muziek onder Mijn Documenten) te backuppen. Als je dan voor de nieuwe installatie van iTunes die map terugzet, dan heb je je oude bibliotheek gewoon nog. Dat is ook het makkelijkst. tip: zet je muziek bestanden ook weer op dezelfde map, op dezelfde partitie.

de-autorizen is denk ik wel handig ja! Ik denk daar steeds niet aan en nu heb ik ineens 3 van de 5 PC's gebruikt, niet zo handig van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje:

Ik heb nu 3 computers geactiveerd met mijn iPhone, waarvan 2 op hetzelfde apparaat maar een ander OS.
Moet ik alvorens de PC opnieuw te installeren eigenlijk de iPhone 'de-registreren' op de PC? Of ziet hij zelf wel dat het hetzelfde apparaat is maar een verse install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Tijgert schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:21:
Vraagje:

Ik heb nu 3 computers geactiveerd met mijn iPhone, waarvan 2 op hetzelfde apparaat maar een ander OS.
Moet ik alvorens de PC opnieuw te installeren eigenlijk de iPhone 'de-registreren' op de PC? Of ziet hij zelf wel dat het hetzelfde apparaat is maar een verse install?
Volgens mij moet je het zo doen:
1. Machtiging intrekken
2. Backup maken van iTunes folder
3. Schoon OS erop zetten
4. Backup terugzetten van de iTunes Folder
5. iTunes installeren
6. computer machtigen

Lijkt mij dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1. Machtiging intrekken
Lijkt me de beste oplossing... maar wat als je op fysiek dezelfde PC hetzelfde OS terug zet (en de oude iTunes folder hergebruikt) ZONDER eerst te eh.. 'ontmachtigen'. Ben je dan een machtiging kwijt voor ever and ever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Tijgert schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:06:
[...]

Lijkt me de beste oplossing... maar wat als je op fysiek dezelfde PC hetzelfde OS terug zet (en de oude iTunes folder hergebruikt) ZONDER eerst te eh.. 'ontmachtigen'. Ben je dan een machtiging kwijt voor ever and ever?
Je kunt ook in 1 keer alle machtigingen intrekken. Daarna de juiste PC/Macs weer machtigen, en het is weer 'up-to-date'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je kunt ook in 1 keer alle machtigingen intrekken. Daarna de juiste PC/Macs weer machtigen, en het is weer 'up-to-date'.
Top, wist ik niet. Dacht dat het zo'n soort activatie scheme was zoals je met games wel eens hebt.
No worries dus. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik wil een laptop aanschaffen en de itunes libary en speellijsten syncen vanaf mijn pc naar de laptop.
Dus bij de pc komt nummer a erbij dan wordt deze gecopierd naar libary van de pc en de libary van de laptop nummer b komt erbij zelfde verhaal.

Ik wil ze dus niet delen maar echt automatish copieren zodat ik ze onderweg ook kan luisteren.
Voor de mac ben ik wel wat programmatjes tegen gekomen maar ik draai Windows 7 ultimate op de pc en Windows 7 Home premium op de laptop.
Zou een simpel map-sync programmatje werken of niet? en zo ja heeft iemand een goed en liefst gratis programma als tip?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
naaitsab schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:49:
Ik wil een laptop aanschaffen en de itunes libary en speellijsten syncen vanaf mijn pc naar de laptop.
Dus bij de pc komt nummer a erbij dan wordt deze gecopierd naar libary van de pc en de libary van de laptop nummer b komt erbij zelfde verhaal.

Ik wil ze dus niet delen maar echt automatish copieren zodat ik ze onderweg ook kan luisteren.
Voor de mac ben ik wel wat programmatjes tegen gekomen maar ik draai Windows 7 ultimate op de pc en Windows 7 Home premium op de laptop.
Zou een simpel map-sync programmatje werken of niet? en zo ja heeft iemand een goed en liefst gratis programma als tip?
De ingebouwde Homesharing functie in iTunes? Synct volgens mij niet automatisch, maar gaat wel erg makkelijk en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ik kan wel homesharen met de imac die beneden staat en andersom maar dat is delen als ik een van de twee uitzet dan werkt het niet meer, dus onderweg gaat dat niet echt werken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
naaitsab schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:41:
Ik kan wel homesharen met de imac die beneden staat en andersom maar dat is delen als ik een van de twee uitzet dan werkt het niet meer, dus onderweg gaat dat niet echt werken.
Ik doelde meer op het echt synchroniseren, niet het streamen. Hiervoor moet je wel toestemming geven bij je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Emile schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:56:
[...]

Ik doelde meer op het echt synchroniseren, niet het streamen. Hiervoor moet je wel toestemming geven bij je instellingen.
Ow ik zie dat het een apart iets geworden is bij de oude itunes kon je alleen muziek streamen van pc<->pc
Dit werkt zeker alleen maar als je een nr koopt via de store?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik wil verder mijn itunes uitsorteren en wel op de volgende manier

band/jaar/titel album

hoe kijg ik dat voor elkaar bij de coverflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:39:
Ik wil verder mijn itunes uitsorteren en wel op de volgende manier

band/jaar/titel album

hoe kijg ik dat voor elkaar bij de coverflow?
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/157q6h.png

Door bijvoorbeeld op album te sorteren, druk je op het kopje 'album' in de coverflowmode. Hetzelfde voor Band/jaar. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:23:
[...]

[afbeelding]

Door bijvoorbeeld op album te sorteren, druk je op het kopje 'album' in de coverflowmode. Hetzelfde voor Band/jaar. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt.
Nee, dat is niet wat ik wil.
De volgorde moet echt zo zijn als ik hem aangeef. Dus bijv. alle cd's van muse bij elkaar en dan daarna op volgorde van jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26
ik heb in mijn tabel in itunes het kopje album op jaar, als ik daarop klik worden mijn albums netjes op jaar gesorteerd en blijven de artiesten bij elkaar. Dus alles van U2 wat ik heb wordt netjes gesorteerd op het jaar van uitgifte van het album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

maartend schreef op maandag 11 januari 2010 @ 07:00:
[...]

Nee, dat is niet wat ik wil.
De volgorde moet echt zo zijn als ik hem aangeef. Dus bijv. alle cd's van muse bij elkaar en dan daarna op volgorde van jaar.
Daarvoor kun je beter de columnview gebruiken. Als je het zo specifiek wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
chippie777 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:39:
ik heb in mijn tabel in itunes het kopje album op jaar, als ik daarop klik worden mijn albums netjes op jaar gesorteerd en blijven de artiesten bij elkaar. Dus alles van U2 wat ik heb wordt netjes gesorteerd op het jaar van uitgifte van het album.
Maar als Muse dan een album heeft uit 1999 en Abba uit 2001, wie staat er bij jou dan eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26
maartend schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:21:
[...]

Maar als Muse dan een album heeft uit 1999 en Abba uit 2001, wie staat er bij jou dan eerst?
Abba komt dan als eerst en alle albums van Abba zijn dan gesorteerd op jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Na een hele hoop geklooi met iTunes ben ik de draad een beetje kwijt. Daarom hierbij mijn situatie en vraag.

Ik heb een iMac met daarop 2 profielen (een voor mij en een voor mijn vriendin). Op de iMac is een externe HD aangesloten met daarop al mijn muziek. Deze externe HD is geshared en kan worden benaderd via beide profielen. We hebben allebei een iPhone en willen dus allebei vanaf ons eigen profiel synchroniseren.

Doel: op beide profielen dezelfde muziek beschikbaar hebben waarbij op beide profielen het aantal luisterbeurten/beoordelingen enz. apart wordt bijgehouden. Muziek moet automatisch toegevoegd worden (bij nieuwe aankoop/download) op beide profielen.

Geprobeerde oplossingen:
* Muziek geshared op de externe HD, met elk een eigen iTunes library bestand in je ~/[username] map. Voordeel hiervan is dat alles goed gescheiden is. Nadeel is dat wanneer ik muziek toevoeg, mijn vriendin dit ook nog een keer handmatig moet doen op haar profiel. Niet ideaal dus. Misschien is er een appje of scriptje dat scant op nieuwe toevoegingen op de externe HD en dat toevoegt aan iTunes?

* Gedeelde bibliotheek functie van iTunes. Mijn bibliotheek werd geshared en mijn vriendin verbond daarmee. Dit werkt niet omdat zij geen eigen statistieken heeft, geen eigen afspeellijsten en niet kan syncen met de iPhone.

Zijn er nog andere opties of andere ideeën?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ben bang dat er niet veel anders op zit. Wat je nog als optie zou kunnen overwegen is één bibliotheek gebruiken, met daarin al jullie muziek. Nummers die jullie allebei willen gebruiken zet je dubbel op de harde schijf en voeg je ook dubbel toe aan iTunes. Dan maak je twee mappen met playlists aan: een voor jou en een voor haar en daaronder zet je dan je afspeellijsten. Nadeel hiervan is dan weer dat je muziek dubbel op moet gaan slaan, wat bij grote bibliotheken verre van ideaal is.

Al met al zou ik voor de eerste optie gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Scott schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:21:
Ben bang dat er niet veel anders op zit. Wat je nog als optie zou kunnen overwegen is één bibliotheek gebruiken, met daarin al jullie muziek. Nummers die jullie allebei willen gebruiken zet je dubbel op de harde schijf en voeg je ook dubbel toe aan iTunes. Dan maak je twee mappen met playlists aan: een voor jou en een voor haar en daaronder zet je dan je afspeellijsten. Nadeel hiervan is dan weer dat je muziek dubbel op moet gaan slaan, wat bij grote bibliotheken verre van ideaal is.

Al met al zou ik voor de eerste optie gaan...
Ja muziek dubbel opslaan gaat me een fortuin kosten (lib van ~ 1TB).

Misschien heeft iemand anders nog een truc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
chippie777 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:44:
[...]

Abba komt dan als eerst en alle albums van Abba zijn dan gesorteerd op jaar.
gevonden, het werkt. meerdere keren klikken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Ik heb ook een OS X installatie met twee profielen (voor mij en mijn vriendin). Wij delen dezelfde iTunes bibliotheek en dus ook dezelfde playlists. Wij lossen het pragmatisch op door allebei onze eigen playlisten te maken en die te synchroniseren met de telefoons. Dat werkt prima, maar het heeft twee nadelen. Je ziet elkaars playlisten, wat het overzicht verminderd. Een groter nadeel is dat als ik iTunes open laat staan, dat het andere account niet meer bij iTunes kan.

Een muzieklibrary van 1TB??? Volgens mij heb je dan sowieso geen overzicht meer :)

[ Voor 8% gewijzigd door BugBoy op 13-01-2010 12:16 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42

mjl

Ugh

Wat is iTunes toch onhandig: als ik een nummertje afspeel stopt iTunes met afspelen zodra deze afgelopen is. Ik gebruik de romote app op de iPhone/Touch om de muziek aan te zetten maar dan na 1 nummer stopt iTunes met afspelen.

Na wat zoeken (http://wiki.answers.com/Q...ay_one_song_and_then_stop) blijkt dat dat komt omdat er geen vinkje voor de betreffende nummers staat, maar dat is voor mij (en ik neem aan anderen ook) niet een oplossing omdat alleen de "checked" nummers gesynchroniseerd worden (want de hele muziek collectie past er nooit op).

Iemand die hier een andere oplossing voor heeft?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
mjl schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:07:
Wat is iTunes toch onhandig: als ik een nummertje afspeel stopt iTunes met afspelen zodra deze afgelopen is. Ik gebruik de romote app op de iPhone/Touch om de muziek aan te zetten maar dan na 1 nummer stopt iTunes met afspelen.

Na wat zoeken (http://wiki.answers.com/Q...ay_one_song_and_then_stop) blijkt dat dat komt omdat er geen vinkje voor de betreffende nummers staat, maar dat is voor mij (en ik neem aan anderen ook) niet een oplossing omdat alleen de "checked" nummers gesynchroniseerd worden (want de hele muziek collectie past er nooit op).

Iemand die hier een andere oplossing voor heeft?
Lijkt mij niet. Heb er ook last van, maar al mijn nummers zijn "checked". Bij mij is het dus niet dat probleem. Stream de handel wel over Airtunes, dus misschien dat daar iets zit. Naar je computer gaan en handmatig een nieuw nummer starten doet vaak de truc voor mij (hij speelt dan weer normaal door).
BugBoy schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:15:
Ik heb ook een OS X installatie met twee profielen (voor mij en mijn vriendin). Wij delen dezelfde iTunes bibliotheek en dus ook dezelfde playlists. Wij lossen het pragmatisch op door allebei onze eigen playlisten te maken en die te synchroniseren met de telefoons. Dat werkt prima, maar het heeft twee nadelen. Je ziet elkaars playlisten, wat het overzicht verminderd. Een groter nadeel is dat als ik iTunes open laat staan, dat het andere account niet meer bij iTunes kan.

Een muzieklibrary van 1TB??? Volgens mij heb je dan sowieso geen overzicht meer :)
Jouw oplossing scheidt de playcounts dan toch niet? Of houd hij binnen een playlist de playcount vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Nee, op BugBoys manier heb je geen gescheiden playcount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Ligt het aan mij of kan ik een playlist die op mn iPod Touch staat niet naar iTunes kopiëren? K heb al internet afgestruind, maar ik kan niks vinden :S
Ik ben bij mn herinstall van windows vergeten om de afspeellijsten te exporteren |:(

Iemand nog ideeën? Ik heb ook al het programma 'music rescue' geprobeerd, maar dat maakt een csv bestand aan, dus dat schiet ook niet op ;(
Als ik alleen maar de instellingen van mn slimme-afspeellijsten heb kom ik al een heel eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Kijk eens in de FAQ, misschien zit daar wat voor je bij: 3i FAQ :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

tnx, ik heb verschillende programma's geprobeerd, en het is niet gelukt, sommigen zien de playlist, en je kunt dan de playlist openen en die mp3 bestanden kopiëren, maar niet de afspeellijst (waar de instellingen van de lijst instaan)...

Ik geef het op, en maak de lijsten wel weer handmatig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hoe kan je nu met iTunes backups terugzetten?
Ik zie enkel Restore en Update staan in iTunes.

Ik vraag dit omdat ik mijn contacts per ongeluk gewist heb en ik WEET dat er een backup op mijn systeem staat en waar, enkel niet hoe die terug te zetten.

Ik heb met een iPhone backup Extractor succesvol de backup kunnen vinden en uitpluizen, maar iTunes moet dit toch ook kunnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

pcprutser schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:52:
tnx, ik heb verschillende programma's geprobeerd, en het is niet gelukt, sommigen zien de playlist, en je kunt dan de playlist openen en die mp3 bestanden kopiëren, maar niet de afspeellijst (waar de instellingen van de lijst instaan)...

Ik geef het op, en maak de lijsten wel weer handmatig aan...
Je zou als je afspeellijsten groot zijn de "on the go" playlist kunnen gebruiken. Steeds alle nummers van een PL in de OTG PL, en dan syncen.
Edit: Laat, maar het gaat om smart playlists denk ik? Ik vermoed dat die instellingen niet eens naar je iPod worden gekopieerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Zpottr op 18-01-2010 19:31 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Tijgert schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:11:
Hoe kan je nu met iTunes backups terugzetten?
Ik zie enkel Restore en Update staan in iTunes.

Ik vraag dit omdat ik mijn contacts per ongeluk gewist heb en ik WEET dat er een backup op mijn systeem staat en waar, enkel niet hoe die terug te zetten.

Ik heb met een iPhone backup Extractor succesvol de backup kunnen vinden en uitpluizen, maar iTunes moet dit toch ook kunnen??
Restore zegt het toch al? Daarmee kan je het terug zetten... of wat betekend Restore in jou vertaling? Er wordt dan vanzelf gevraagd om de backup terug te zetten zodra hij klaar is. (als hij er is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Avond!

Heb even een vraag die denk wel hier hoort. Kan je muziek in een afspeellijst in ITunes zetten, zonder dat deze nummers in de bibliotheek worden opgenomen? Zo nee, is er een manier om een aparte lijst (bijvoorbeeld 80's muziek) in Itunes te zetten zonder dat deze bij mijn 'moderne' muziek bibliotheek staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Restore zegt het toch al? Daarmee kan je het terug zetten... of wat betekend Restore in jou vertaling? Er wordt dan vanzelf gevraagd om de backup terug te zetten zodra hij klaar is. (als hij er is natuurlijk)
Als we dan toch zo gaan doen... het is 'jouw vertaling' en restore is herstellen, niet hetzelfde dus als backup terug zetten.
Ondertussen heb ik wel ontdekt dat als je right-clicked op je iPhone in iTunes dat je de optie ziet 'backup terugzetten'.
Blijkbaar wist je dit niet anders had je het me wel verteld denk ik, dus heb jij er ook wat van geleerd.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.