[MobileMe] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/8-Y_XiXTrUYPuK3SLzbyAHga5tCRBi_UaP1zLcPAMg4?dl_name=header.png

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/ybQZ_8DfLgZBlG9xJlHNNQKlnGgs3dstQ9-xH23H3hU?dl_name=nav-left.pngAfbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/1lce_itRO3UAvvR1NVtBIg7b7IoZlfaApF_W6i0jXlg?dl_name=nav-home.pngAfbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/0X7U_NYbB3teQzfJmz4aHQ7ZQOvvhx91MH5sK-899zU?dl_name=nav-seperator.pngAfbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/VPhzG02Ye0AZqm7U3M6J6kebD9tXPIZ5OwVAbcmUsDg?dl_name=nav-overzicht.pngAfbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/0X7U_NYbB3teQzfJmz4aHQ7ZQOvvhx91MH5sK-899zU?dl_name=nav-seperator.pngAfbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/mPLnZspE46Ru7r2MYZe6kcUncozw6NWytew79ePahr8?dl_name=nav-faq.pngAfbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/0X7U_NYbB3teQzfJmz4aHQ7ZQOvvhx91MH5sK-899zU?dl_name=nav-seperator.pngAfbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/x9ioAADJQEFU2LX6JW6Gs5CrXE47K674rvNYufM8Hh4?dl_name=nav-overige.pngAfbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/s7Tlv9BRTPriJqM48evVwaaXriR3YQtGcS3jJ3wXgIU?dl_name=nav-right.png

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/2BUIkGJsyJz53a-ggPWrunLtn0BHvEVk44Ty0iHsqMQ?dl_name=home.png
MobileMe, de opvolger van .Mac is daar :) MobileMe is een betaalde service van Apple waarmee je al je e-mail, contacten, en kalenders op je iPhone, iPod touch, Mac en PC gesynct kan houden doormiddel van Push. Wanneer je een verandering maakt op een apparaat wordt deze verandering automatisch doorgestuurd naar al je apparaten gekoppeld aan jouw MobileMe account. Je bent dus overal altijd up-to-date!

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/nz00l5A1m4JBZibBfyqEAHDMs46LVir7_cOpk8FhxG8?dl_name=overzicht.png
Wanneer je een persoonlijk abonnement voor alleen jezelf wilt kost dat je 79 euro per jaar. Dat abonnement geeft je alle mogelijkheden van MobileMe en een totaal van 20GB aan opslagruimte en 200GB dataverkeer per maand. Je kan maximaal 5 aliassen van je e-mailadres aanmaken :)
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/benl/mobileme/pricing/images/membership20080609.gif

Het Family Pack bevat één hoofdaccount en vier accounts voor overige gezinsleden, elk met een eigen e-mailadres, 5 GB opslagruimte voor e-mail en bestanden en een maximale gegevensoverdracht van 50 GB per maand.

Voor beide type accounts kan je extra opslagruimte kopen: 20GB kost 40 euro per jaar en 40GB 79 euro. Met hoeveel extra dataverkeer deze uitbreidingen komen is mij nog even onduidelijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/benl/mobileme/pricing/images/familypack20080609.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/benl/mobileme/features/images/mac_apps20080618.png

MobileMe werkt met Mail, Adresboek en iCal op een Mac, Microsoft Outlook op een pc met Windows XP of Vista, en de ingebouwde applicaties op je iPhone of iPod touch. Voor meer informatie over de werking van specifieke applicaties of onderdelen kun je het beste naar Apple.com :)

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/B8G683nZEi0S7iEYheE5KXO5HAs7QQo8eDx7YyWcWtk?dl_name=faq.png
:? Het lijkt me wel leuk! Hoe kan ik het proberen zonder gelijk 79 euro te lappen?
Gewoon een trial van 60 dagen aanmaken op Me.com natuurlijk :P

:? Kan ik via me.com e-mailen namens een niet-@me.com adres?
Nee, dit kan niet. Je kunt wel 5 aliases instellen bij de Mail preferences. Dit zijn eveneens @me.com adressen, en deze kun je ook weer verwijderen en daar nieuwe adressen voor in de plaats zetten. Maar je kunt bijvoorbeeld niet namens je @gmail.com account mailen, en ook valt er geen reply-to adres in te stellen.

:? Kan ik e-mail van POP-accounts laten ophalen door MobileMe?
Ja, in beperkte mate. Je kunt één POP-account laten checken. Je kunt echter alleen een gebruikersnaam/wachtwoord en server opgegeven. Als je POP-account afwijkende poorten heeft kun je deze niet instellen en zal het ook niet werken.
Ten tweede wordt alle mail steeds weer opnieuw opgehaald als je de berichten op de server laat staan. Wellicht dat dit nog wordt aangepast door MobileMe in de toekomst, maar op dit moment krijg je alles dus steeds dubbel binnen.
Ten derde wordt de e-mail van de externe POP-account niet automatisch binnengehaald. Op me.com komt er een link bij je mail te staan waarmee je de account handmatig kunt controleren.
Conclusie: Als je wilt dat e-mails op je MobileMe account binnenkomen kun je er beter voor zorgen dat deze hier naar worden doorgestuurd.

:? Kan ik e-mails die binnenkomen op mijn MobileMe-account laten doorsturen?
Ja, dit is mogelijk. Ze kunnen naar één e-mailadres worden doorgestuurd en je kunt instellen dat een copy achterblijft in je MobileMe inbox.

:? Kan ik Notes uit Mail.app syncen met MobileMe?
Notes kunnen alleen maar als 'onbekende' mails worden weergegeven in MobileMe. Je kunt ze hier ook niet aanpassen. Apple raadt aan alleen Mail.app te gebruiken voor Notes.

:? Kan ik een trial-account aanmaken zonder creditcard?
Nee, dit lijkt niet te kunnen. Bij de instellingen kun je je account binnen 60 dagen na activatie opzeggen. Doe je dit niet, dan betaal je automatisch voor één jaar MobileMe.

:? Waar is de share-functie bij iDisk?
Deze is er schijnbaar op het laatste moment uitgehaald. Met deze optie kon je een bestand op je iDisk sharen met anderen d.m.v. een url. Het was mogelijk en wachtwoord in te voeren of het bestand voor slechts een bepaald aantal dagen beschikbaar te maken. Inmiddels zijn de voorbeeld-afbeeldingen op de Apple site ook aangepast, en is het stukje over het sharen gewoon uit het voorbeeld-filmpje geknipt.

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/o/86Vh2Gt32c3OmqJHK9YW_1ZOUtTcKTJHPL5MFEkV-wI?dl_name=overige.png
Handige linkjes m.b.t. MobileMe:En een lijstje van alle handige topics met betrekking tot de iPhone en Mobile Me:De TS is geheel gemaakt door mij ( _/-\o_ ) en voor vragen & opmerkingen staat m'n DM open! Hoedje bedankt voor de toestemming :>

[ Voor 22% gewijzigd door Muthas op 29-08-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 18:04
Nette TS ;)

mobile.me is dus 60 dagen gratis te proberen..

Denk dat ik dus maar een account gaat aanmaken. over 60 dagen heb ik wel weer wat geld op de plank liggen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Ik kan nog steeds niet inloggen op me.com met mijn trial die ik nog tijdens .Mac heb aangemaakt, mail checken op de iPhone en Mac werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12
Muthas schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:03:
Ik kan nog steeds niet inloggen op me.com met mijn trial die ik nog tijdens .Mac heb aangemaakt, mail checken op de iPhone en Mac werkt wel...
ik kon eerst ook niet inloggen met mijn trial, maar ik zat wat te wisselen tussen <gebruikersnaam>@me.com en <gebruikersnaam>@mac.com, dat werkte op een gegeven moment wel, en nu kom ik er elke keer in.

de 1.1 update voor MobileMe is er ook voor OSX, merk zelf geen verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222889

MobileMe werkt bij mij wel erg goed nu. Veel sneller dan de afgelopen dagen en hij onthoud mijn voorkeuren nu tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Inloggen kan gewoon met <gebruikersnaam>, zonder @me.com of @mac.com :).
Bij mij werkt de webmail-app nog steeds niet, verder werkt het allemaal wel aardig nu, behalve dan het pushen van m'n mac naar MobileMe (andersom wel), dat gaat eens per kwartier ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:54
Push lijkt inderdaad eens per kwartier te zijn. Voor zowel iCal als Address Book bij mij.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
me.com werkt erg goed op dit moment, veel sneller dan de afgelopen dagen, behalve 'mail' dat duurt nog veels te lang om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Op een 12" PowerBook past de webinterface soms niet helemaal: o.a het welkomstscherm is niet uit te zetten omdat de knop bij een normale instelling net buiten beeld valt, en je niet naar beneden kunt scrollen. Nu is een PB natuurlijk 'oud', maar de verticale resolutie van een MacBook en MacBook Air zijn niet veel hoger, dus echt handig is het niet..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 23:21
In het begin wat problemen gehad met het synchroniseren van de agenda maar vermoed dat het nu wel goed aan het lopen is. Heb al mijn kalenders verwijderd en maak ze nu gewoon weer aan.

TIP: zoeg dat je een kopie hebt genomen voor je aan het wissen slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-04 23:47
Ik heb momenteel de trial geinstalleerd op twee macs en mijn iPhone 3G. Ik ben nog niet echt te spreken over de snelheid van het pushen van emails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 22:33
Heb je een CC nodig om een trial-account aan te maken? :| Volgens mij was dit met .mac nooit t geval! (3jaar geleden een trial op .mac gehad.. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mijn dotmac account verloopt morgen. Ik heb hier al een serial liggen voor verlenging. Maar waar doe ik dat nu? Want vanuit System Preferences op mijn MacBook kom ik op een niet werkende link. En vanuit .Me zie ik het ook niet? (.Me werkt dus wel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 22:33
Beta schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:48:
Mijn dotmac account verloopt morgen. Ik heb hier al een serial liggen voor verlenging. Maar waar doe ik dat nu? Want vanuit System Preferences op mijn MacBook kom ik op een niet werkende link. En vanuit .Me zie ik het ook niet? (.Me werkt dus wel..)
me.com -> signup -> activation key.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09-2023
Vraagje... ik gebruik zo' 5 verschillende emailadressen. kan ik deze allemaal instellen in een mobileme account? Of gaat alles via een @me.com account?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:33

B2

wa' seggie?

Wanneer ik een POP3 account instel, wordt dit dan automatisch gecheckt?
Ik heb een POP3 account ingesteld, maar wanneer ik nu weer op 'Check mail for ..' klik komen de ongelezen berichten dubbel in mn .me inbox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Klopt, bekend probleem, misschien kan je je POP3 account laten forwarden naar je @me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Muthas schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:17:
Klopt, bekend probleem, misschien kan je je POP3 account laten forwarden naar je @me.
Kan inderdaad, maar dan kan ik het POP3 account niet meer ophalen met mn lokale mail.app.
Lijkt me dat Apple dit nog wel moet fixen. Zo loopt je @me.com mailbox lekker vol...

Wat ik ook nog wel mis is een reply-to mogelijkheid om in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:54:
[...]

me.com -> signup -> activation key.. :)
Hmm okay dan. Dat had ik niet gevonden. Maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 15:43
B2 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:27:
[...]

Kan inderdaad, maar dan kan ik het POP3 account niet meer ophalen met mn lokale mail.app.
Lijkt me dat Apple dit nog wel moet fixen. Zo loopt je @me.com mailbox lekker vol...

Wat ik ook nog wel mis is een reply-to mogelijkheid om in te stellen.
het is precies dit probleem, dat ervoor zorgt dat ik nog even wacht met een account aanmaken.

Hoe krijg je toegang tot die trail versie eigenlijk? Gewoon abboneren en het is altijd standaard eerst een trail versie?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

kRiZzZiZ schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:46:
[...]
Hoe krijg je toegang tot die trail versie eigenlijk? Gewoon abboneren en het is altijd standaard eerst een trail versie?
Trial account is een 60-dagen versie. Account aanmaken en de eerste 2 maanden zijn gratis. Daarna wordt er automatisch 79 euro van je credit card afgehaald. Credit card nummer moet je opgeven bij het aanmaken van een account. Binnen de 2 maanden kun je je me account cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Voor de FAQ:

Kan ik via me.com e-mailen namens een niet-@me.com adres?
Nee, dit kan niet. Je kunt wel 5 aliases instellen bij de Mail preferences. Dit zijn eveneens @me.com adressen, en deze kun je ook weer verwijderen en daar nieuwe adressen voor in de plaats zetten. Maar je kunt bijvoorbeeld niet namens je @gmail.com account mailen, en ook valt er geen reply-to adres in te stellen.

Kan ik e-mail van POP-accounts laten ophalen door MobileMe?
Ja, in beperkte mate. Je kunt één POP-account laten checken. Je kunt echter alleen een gebruikersnaam/wachtwoord en server opgegeven. Als je POP-account afwijkende poorten heeft kun je deze niet instellen en zal het ook niet werken.
Ten tweede wordt alle mail steeds weer opnieuw opgehaald als je de berichten op de server laat staan. Wellicht dat dit nog wordt aangepast door MobileMe in de toekomst, maar op dit moment krijg je alles dus steeds dubbel binnen.
Ten derde wordt de e-mail van de externe POP-account niet automatisch binnengehaald. Op me.com komt er een link bij je mail te staan waarmee je de account handmatig kunt controleren.
Conclusie: Als je wilt dat e-mails op je MobileMe account binnenkomen kun je er beter voor zorgen dat deze hier naar worden doorgestuurd.

Kan ik e-mails die binnenkomen op mijn MobileMe-account laten doorsturen?
Ja, dit is mogelijk. Ze kunnen naar één e-mailadres worden doorgestuurd en je kunt instellen dat een copy achterblijft in je MobileMe inbox.

Kan ik Notes uit Mail.app syncen met MobileMe?
Notes kunnen alleen maar als 'onbekende' mails worden weergegeven in MobileMe. Je kunt ze hier ook niet aanpassen. Apple raadt aan alleen Mail.app te gebruiken voor Notes.

Kan ik een trial-account aanmaken zonder creditcard?
Nee, dit lijkt niet te kunnen. Bij de instellingen kun je je account binnen 60 dagen na activatie opzeggen. Doe je dit niet, dan betaal je automatisch voor één jaar MobileMe.

Waar is de share-functie bij iDisk?
Deze is er schijnbaar op het laatste moment uitgehaald. Met deze optie kon je een bestand op je iDisk sharen met anderen dmv een url. Het was mogelijk en wachtwoord in te voeren of het bestand voor slechts een bepaald aantal dagen beschikbaar te maken. Inmiddels zijn de voorbeeld-afbeeldingen op de Apple site ook aangepast, en is het stukje over het sharen gewoon uit het voorbeeld-filmpje geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Jammer dat het sharen er is uitgehaald :( Weet iemand waarom?

Nog iets, bij de system preferences van MobileMe staat me Sync niet meer aan, als ik dat wel doe dan zegt hij dat mijn MacBook er al in staat en dat hij dan overschreven wordt ofzo, lijkt mij dat ik dan gewoon kan accepteren? Is dat bij meerdere dat sinds MobileMe de Sync uit de Sync weer aangezet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 22:24
Serenity schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:11:
Voor de FAQ:

Kan ik via me.com e-mailen namens een niet-@me.com adres?
Dit is wel heel jammer. Het maakt MobileMe voor mij in één klap totaal onaantrekkelijk. Het is natuurlijk mogelijk om je mail te laten forwarden naar een @me.com adres, maar als je vervolgens geen reply-to kunt instellen schiet dat natuurlijk niet echt op. Ik vind het redelijk onprofessioneel om vanaf een @me.com adres te gaan mailen, terwijl ik een prima eigen domeinnaam heb.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Kan wel vanuit Mail op je Mac en iPhone, maar niet vanaf de webclient...

Oh, trouwens, thanks voor FAQ-items, zal ze erin zetten! :)

[ Voor 30% gewijzigd door Muthas op 13-07-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Muthas schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:30:
Kan wel vanuit Mail op je Mac en iPhone, maar niet vanaf de webclient...

Oh, trouwens, thanks voor FAQ-items, zal ze erin zetten! :)
Ok, dat het vanaf de iPhone wel kan maakt het alweer een stukje aantrekkelijker voor mij. Maar goed, hoop nog steeds dat Apple het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Serenity schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:11:
Voor de FAQ:

Niet dubbel, maar elke keer wanneer jij op de link klikt om je POP3 account te checken worden deze mails als nieuwe mail in je @me.com inbox gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
hmm.. Me Iphone sync, me pc sync ook me mac sync.

alleen via www.me.com kan ik niet inloggen!!

Vanmiddag heb ik me ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

Had toch net iets meer verwacht van Mobile Me waar je toch redelijk wat euro'tjes aan betaald. Dat syncen lijkt me op zich een mooie feature maar de gebrekkige mail maakt het toch net weer even wat minder boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je kan het ook zo zien, het is pas een paar dagen uit, nu al is 1.1 versie geupload waardoor veel verbeteringen zijn doorgevoerd en er zullen d'r vast nog veel aankomen. Ze kunnen natuurlijk ook niet met alles en iedereen rekening houden, en voor de grootste doelgroep (simpele mensen die alleen het exchange gedeelte eraan tof vinden), maar weinig verschillende email adressen gebruiken die zullen het kopen.

Ook een strategie natuurlijk, voor de grootste doelgroep eerst je product ontwikkelen en later functies toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Anoniem: 188434 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:21:
Had toch net iets meer verwacht van Mobile Me waar je toch redelijk wat euro'tjes aan betaald. Dat syncen lijkt me op zich een mooie feature maar de gebrekkige mail maakt het toch net weer even wat minder boeiend.
Kijk met MobileMe heb je niet alleen Mail en Sync. Je kunt ook nu in 1 klik websites van iWeb online gooien, bestanden ff uploaden... Ik vind het echt handig :) Ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 18:54
Had een uur geleden wel een mogelijkheid om mijn account en storage optie te upgraden, maar dit werkte toen niet. Nu ik de optie weer geheel verdwenen. Goed bezig 8)7

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Voor de derde maal mijn vraag dan:

Bij de system preferences van MobileMe staat me Sync niet meer aan, als ik dat wel doe dan zegt hij dat mijn MacBook er al in staat en dat hij dan overschreven wordt ofzo, lijkt mij dat ik dan gewoon kan accepteren? Is dat bij meerdere dat sinds MobileMe de Sync uit de Sync weer aangezet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97369

kRiZzZiZ schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:46:
[...]

het is precies dit probleem, dat ervoor zorgt dat ik nog even wacht met een account aanmaken.

Twee maanden gratis, daarna wordt er 65,- afgeschreven voor de rest van het jaar (10 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het dat uitgaand mailen met MobileMe even niet lukt? Mijn iPhone wil niet zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
FerdiV schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:16:
Voor de derde maal mijn vraag dan:

Bij de system preferences van MobileMe staat me Sync niet meer aan, als ik dat wel doe dan zegt hij dat mijn MacBook er al in staat en dat hij dan overschreven wordt ofzo, lijkt mij dat ik dan gewoon kan accepteren? Is dat bij meerdere dat sinds MobileMe de Sync uit de Sync weer aangezet moet worden?
Als het dezelfde MacBook is die je eerst ook hebt laten syncen dan kan dat gewoon :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Hoedje schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:49:
[...]

Als het dezelfde MacBook is die je eerst ook hebt laten syncen dan kan dat gewoon :)
Dank u _/-\o_

Dit is trouwens nog wel apart bij mijn storage settings:
http://idisk.mac.com/ferdiverbeek-Public/Picture2.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 29-08-2009 15:47 . Reden: http-login popup ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
GRRRRRRRRRRRROOOOOOMMMM

http://www.macrumors.com/...no-mac-to-mobile-me-push/

Lieve apple. Doet het nou gewoon een keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ach het heeft gewoon ff tijd nodig, het is een flinke verandering voor vele mensen. En ik denk niet dat we moeten zeuren als er problemen zijn na 1 of 2 dagen, wacht gewoon even een weekje of 2 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Bij mij werkt de Contacts app ineens niet meer op me.com in Safari 3 op Mac OS X. Hij blijft continue spinnen. In Firefox werkt ie wel, maar ik gebruik liever Safari.

Ook is m'n mail-webapp nu nog waziger. Eerst deed hij continue "Loading", maar nu komt er gewoon niets meer, behalve het navigatie-menu van MobileMe aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
FerdiV schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:28:
Ach het heeft gewoon ff tijd nodig, het is een flinke verandering voor vele mensen. En ik denk niet dat we moeten zeuren als er problemen zijn na 1 of 2 dagen, wacht gewoon even een weekje of 2 af.
Dit heeft niets met de huidige problemen te maken. Dit is een bewuste keuze (Zie de KB hierover). We zijn dus (wederom) voor gelogen door phil in zijn keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 13:00

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

lowfi schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:25:
GRRRRRRRRRRRROOOOOOMMMM

http://www.macrumors.com/...no-mac-to-mobile-me-push/

Lieve apple. Doet het nou gewoon een keer goed!
Nou: Als je bij .mac de auto synch aan had staan, bleven je apps die info synchte veel hangen.
Als je dit instelt op 15 minuten, werkt je app gewoon veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:22
Anoniem: 97369 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:45:
[...]

Twee maanden gratis, daarna wordt er 65,- afgeschreven voor de rest van het jaar (10 maanden).
Die 65 euro is voor de een nieuw jaar, 12 maanden dus. € 65 + 21% = € 79. Die 21% is trouwens het Ierse hoge BTW-tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Inderdaad...
Changes made on your computer will be synced to the MobileMe "cloud" once every 15 minutes (or every hour in Mac OS X 10.4.11).
Ik ga 's ochtends nog even wat mail checken en update m'n agenda. Vervolgens zet ik m'n pc of Mac uit en ga ik op pad. En dan? Geen sync. Dus dan loop je de hele dag rond met je telefoon die niet up-to-date is en ook online valt er niks van terug te vinden.

Echt belachelijk dit. Misschien dat het wel gaat werken zodra ze Mail, iCal, etc. updaten? Maar dit draagt weer mooi bij aan de prachtige en goed voorbereide introductie van MobileMe. Not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Serenity schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:16:
[...]

Inderdaad...

[...]

Ik ga 's ochtends nog even wat mail checken en update m'n agenda. Vervolgens zet ik m'n pc of Mac uit en ga ik op pad. En dan? Geen sync. Dus dan loop je de hele dag rond met je telefoon die niet up-to-date is en ook online valt er niks van terug te vinden.

Echt belachelijk dit. Misschien dat het wel gaat werken zodra ze Mail, iCal, etc. updaten? Maar dit draagt weer mooi bij aan de prachtige en goed voorbereide introductie van MobileMe. Not.
Ik heb het op automatic gezet. ik heb geen 15 min hoeven te wachten op een update!!
Waar je deze info dan vandaanhaalt.

Daarnaast kan je ook handmatig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Die info van die 15 minuten komt van Apple zelf. En inderdaad neem ik aan dat dit een bewuste keuze is, zodat je computer niet constant loopt te synchroniseren. Dus wil je zeker weten dat je up-to-date de deur uit gaat? Even handmatig synchroniseren. Zo erg is dat toch ook niet, lijkt me.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben meer mensen geen verbinding met de uitgaande e-mailserver van MobileMe? Sinds gisteren verzendt mijn iPhone geen e-mail meer via MobileMe en geeft aan dat de server smtp.me.com niet bereikt kan worden... Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
PeterVL57 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:53:
Die info van die 15 minuten komt van Apple zelf. En inderdaad neem ik aan dat dit een bewuste keuze is, zodat je computer niet constant loopt te synchroniseren. Dus wil je zeker weten dat je up-to-date de deur uit gaat? Even handmatig synchroniseren. Zo erg is dat toch ook niet, lijkt me.
Het hele idee is natuurlijk dat je er geen omkijken meer naar hebt. Als je het niet doet kan het maximaal een half uur duren als je leopard hebt en maar liefst 2 uur met tiger voordat een wijziging is door gevoerd op een andere computer.

En volgens mij is het idee van pushen dat er pas iets gezonden wordt als er iets verandert. Het is dus helemaal niet nodig om constant te syncen zoals jij zegt.

Voor thuisgebruikers maakt het natuurlijk niet veel uit maar voor zakelijke gebruikers lijkt me dit echt een dealbreaker. In snowleopard die wel volledig exchange ondersteunt zal dit uiteraard opgelost zijn maar ik denk dat je altijd als gebruiker kritisch moet blijven naar de fabrikant toe. Zeker als er beloftes in keynotes en op de apple site zelf worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
lowfi schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:13:
[...]
Voor thuisgebruikers maakt het natuurlijk niet veel uit maar voor zakelijke gebruikers lijkt me dit echt een dealbreaker. In snowleopard die wel volledig exchange ondersteunt zal dit uiteraard opgelost zijn maar ik denk dat je altijd als gebruiker kritisch moet blijven naar de fabrikant toe. Zeker als er beloftes in keynotes en op de apple site zelf worden gemaakt.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet later wordt toegevoegd als ze het lek boven hebben. In de handleiding voor het instellen van MobileMe op je Mac staat nog gewoon "Set up Push" :P De meeste verwijzingen zijn dan wel verwijderd van de Apple site, maar het is toch duidelijk dat dit initieel wel onderdeel was van MobileMe. Ook de term "automatisch" lijkt me niet de meest logisch voor een sync elke 15 minuten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Ik kan er niet tegen dat Apple er niet eerlijk over is, ze hebben nu de beschrijving op hun site aangepast: http://forums.macrumors.c...2831&posted=1#post5812831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Push doet het hier niet eens zo goed. Als ik Contacts aanzet, verwijderd hij mijn normale contacten, vervolgens haalt hij ze niet op van MobileMe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hoedje schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:19:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet later wordt toegevoegd als ze het lek boven hebben. In de handleiding voor het instellen van MobileMe op je Mac staat nog gewoon "Set up Push" :P De meeste verwijzingen zijn dan wel verwijderd van de Apple site, maar het is toch duidelijk dat dit initieel wel onderdeel was van MobileMe. Ook de term "automatisch" lijkt me niet de meest logisch voor een sync elke 15 minuten.
Aan de internet schandpaal zeg ik je !!!111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Ook leuk, ze hebben het deel van de iDisk share knop ook verwijderd van hun site, en letterlijk ook uit de video geknipt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog steeds iedereen kan uitgaand mailen vanaf zijn iPhone met zijn MobileMe-account?

Krijg hier al de hele dag en nacht smtp.me.com niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 97369 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:36:
Nog steeds iedereen kan uitgaand mailen vanaf zijn iPhone met zijn MobileMe-account?

Krijg hier al de hele dag en nacht smtp.me.com niet bereikbaar.
Waarschijnlijk heb je dan de MobileMe account gesynct vanaf je Mac. Een simpele oplossing is om de MobileMe account via de iPhone te verwijderen en daar (dus op de iPhone!) ook weer opnieuw in te stellen. Dan zou het goed moeten werken :)

Overigens is crossposten natuurlijk niet de bedoeling, dan kun je het beter meteen in het goede topic vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkt... hoe is het mogelijk. Gisteren na een sync werkte het ook. Het viel me op dat er op de Mac staat naam@me.com en op de iPhone naam@mac.com. Denkt dat hij daarop hangt!

Handige tip dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp MobileMe en Push niet zo goed geloof ik.

Ik heb het op de iPhone aangezet (nog even alleen de Agenda). Ik druk op Sync, rechtsbovenin. Dus dan zou het gesynchroniseerd worden naar MobileMe. Als ik inlog, zie ik dat ook.

Wanneer komt het dan op mijn iPhone binnen? Pas na 15 minuten, wat ik uit dit topic begrijp?? Contacten en Bladwijzers verwijderd hij namelijk, maar vult hij niet aan met de in MobileMe opgeslagen gegevens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53
Anoniem: 97369 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:59:
Hebben meer mensen geen verbinding met de uitgaande e-mailserver van MobileMe? Sinds gisteren verzendt mijn iPhone geen e-mail meer via MobileMe en geeft aan dat de server smtp.me.com niet bereikt kan worden... Erg vreemd.
Mijn iPhone verzend helemaal geen email met mijn eigen domein als zowel mijn casema account :(
Overigens krijg ik mijn eigen domein ook niet ingesteld op Mail op me apple (echter wel in entourage).

Heb de trial genomen maar kan er niet mee inloggen :(
Niet zo heel vervelend aangezien ik zag dat het MobileMe pakket al naar me onderweg is.
Ben alleen benieuwd hoe ik dan na 2 maanden op kan zeggen aangezien ik er niet in kan.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet blijkbaar echt de stappen volgen zoals ze staan beschreven op de MobileMe-site voor updates. Nu werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-04 20:36
Changes to Me.com -> Mac (push)
Changes to Me.com -> iPhone push)
Changes to iPhone -> Me.com (push)

Changes to Mac -> Me.com (15 minute sync)
MobileMe's Push Services Detailed, No Mac to MobileMe 'Push'

Zou alleen nog dat Mac naar Me.com gepushed zien willen worden. Maar de rest werkt helemaal goed. Na ongeveer 5 seconden zie je het aangepast worden op je iPhone/MobileMe account.

[ Voor 20% gewijzigd door borstel op 14-07-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

DoctorV64

Cosmopoliet

Even lachen maar niet heus.
Wil ik op mijn werk www.me.com benaderen, krijg ik een unsupported browser melding omdat ik met IE werk?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 22:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Zitten hier Back To My Mac gebruikers? Ik heb het sinds eergisteren uitgeprobeerd, en in het begin werkte het heel handig: overal op m'n laptop m'n iMac gewoon in het rijtje shares. Verbinding maken ging snel en goed, en hij onthoud zelfs m'n instellingen.

Maar nu probeer ik voor het eerst een groter bestand over te zetten (~700 MB) en dan merk je pas hoe traag het is. Volgens de schatting zou het ongeveer 7 uur duren, en dat klopte wel ongeveer met de 'snelheid' waarmee het ging. Net heb ik hetzelfde bestand vanaf diezelfde verbinding op een externe ftp gezet in 10 minuten, en lokaal downloaden zou hier zo'n half uurtje moeten duren. Gaat dat allemaal ook via Apple's servers, of is er iets anders aan de hand?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Nog iets vervelends, de mail app van me.com werkt niet bij mij. ik krijg alleen de bovenste balk en een wit scherm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Zijn er meer mensen die veel spam ontvangen? Ik word namelijk helemaal doodgespamd op m'n nieuwe @me.com account. Inmiddels al van zo'n 30 verschillende sites waar ik zogenaamd ingeschreven sta voor een nieuwsbrief en andere reclame. En die sturen ook gezellig 2x per dag of elke dag een mail. Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

DoctorV64 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:54:
Even lachen maar niet heus.
Wil ik op mijn werk www.me.com benaderen, krijg ik een unsupported browser melding omdat ik met IE werk?
Ja idd, het werkt zelfs op IE 6 niet (meest gebruikte browser). Lekker handig als je geen andere keus hebt. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 14-07-2008 12:52 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tales schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:43:
Nog iets vervelends, de mail app van me.com werkt niet bij mij. ik krijg alleen de bovenste balk en een wit scherm. :(
Ik dus ook, al een tijdje... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 18:17
Tales schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:43:
Zelfde verhaal hier, voorheen blijf hij op Loading... staan maar nu heb ik inderdaad ook alleen nog maar de bovenste balk met een wit scherm. Beetje jammer! Hoop dat dit snel gefixt wordt, anders neem ik geen abonnement...

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Tourniquet schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:51:
[...]

Ja idd, het werkt zelfs op IE 6 niet (meest gebruikte browser). Lekker handig als je geen andere keus hebt. :(
IE6 is 7 jaar oud. Ondersteunt daardoor allerlei web2.0 dingen niet die me.com gebruikt. Het is ondoenlijk om daar rekening mee te gaan houden. Bovendien werkt me.com met ie7 wel (redelijk :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

lowfi schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:08:
[...]

IE6 is 7 jaar oud. Ondersteunt daardoor allerlei web2.0 dingen niet die me.com gebruikt. Het is ondoenlijk om daar rekening mee te gaan houden. Bovendien werkt me.com met ie7 wel (redelijk :+ )
IE6 ondersteuning mogen ze droppen. IE7 moeten ze natuurlijk gewoon kunnen ondersteunen. Of zorg (net als Exchange, Hotmail, etc.) voor een basic versie. In een vaag internetcafe in het buitenland zou ik ook graag bij m'n mail kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267712

Ik krijg de 'Unsupported browser' melding ook met Firefox 3.0.1 op Ubuntu. Terwijl ik gisteren nog wel gewoon het inlogscherm kon zien, erg vreemd. Ik ga er in ieder geval vanuit dat over 1 of 2 weekjes alle startproblemen verholpen zijn. Ik heb een creditcard aangevraagd zodat ik over een weekje MobileMe kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Woops, dat ziet er niet bepaald denderend uit. En het is ook niet wat Apple liet zien tijdens de keynote. Volgens mij heeft het team ergens een fout gemaakt in de 10.5.4 update o.i.d. Hopelijk fixen ze het snel, anders vraag ik mij af of ik de boel verleng dit jaar.

edit: Hee, dit was een reply op een totaal andere post, die waarbij de werking van de MobileMe service door Apple is aangepast.

[ Voor 19% gewijzigd door vgroenewold op 14-07-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Serenity schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:50:
Zijn er meer mensen die veel spam ontvangen? Ik word namelijk helemaal doodgespamd op m'n nieuwe @me.com account. Inmiddels al van zo'n 30 verschillende sites waar ik zogenaamd ingeschreven sta voor een nieuwsbrief en andere reclame. En die sturen ook gezellig 2x per dag of elke dag een mail. Zeer irritant.
Hier ook veel rotzooi, wel minder geworden na inschakelen van me's junkmail filter :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29893

hoi,

Heeft iemand ervaringen met upload vanuit de MobileMe web-client?
Zelf eens klein bestandje van 20kb lukt niet, het upload scherm blijft hangen en als ik die cancel, crasht FF.

Ik zit nu op mijn werk, dus achter een proxy, FF vraagt op een gegeven moment om de proxy-credentials, maar daarna gebeurt er erg weinig. Ik zal vanavond thuis de upload vanaf de webclient eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ik heb er geen problemen mee, met Safari dan. Ik heb al denk 350 mb geupload via me.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29893

FerdiV schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:48:
Ik heb er geen problemen mee, met Safari dan. Ik heb al denk 350 mb geupload via me.com.
is dat op een PC?

Dan ga ik eerst maar eens Safari hier installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

iedereen die afgelopen vrijdag een accoutn heeft aangemaakt: Controleer je credit Card afschrift.

Ik heb me drie keer proberen aan te melden door een nieuw account te maken..

3x een foutmelding gehad maar wel 3x mijn credit caard gecharged.

heb ondertussen een mail gehad van mobileme support dat dit probleem zich vrijdag een tijdje heeft voorgedaan. bedragen worden gecrediteerd op mijn credit Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 14:44
Anoniem: 78574 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:58:
iedereen die afgelopen vrijdag een accoutn heeft aangemaakt: Controleer je credit Card afschrift.

Ik heb me drie keer proberen aan te melden door een nieuw account te maken..

3x een foutmelding gehad maar wel 3x mijn credit caard gecharged.

heb ondertussen een mail gehad van mobileme support dat dit probleem zich vrijdag een tijdje heeft voorgedaan. bedragen worden gecrediteerd op mijn credit Card.
Je hebt toch wel eerst die 60 dagen trial gekozen, neem ik aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

RoelJewel schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:02:
[...]

Je hebt toch wel eerst die 60 dagen trial gekozen, neem ik aan :?
Dat was vraag twee aan de Mobile me helpdesk.. maar ze maken dus wel een transaction in de toekomst op je CC
Je hebt ook niks te kiezen je kunt alleen een nieuw account aanmaken en daarbij vragen ze al je gegevens meteen. inc je CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Anoniem: 29893 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:35:
Heeft iemand ervaringen met upload vanuit de MobileMe web-client?
Heeft hier nog nooit gewerkt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:16
Ik heb ff een vraag, ik heb op mijn imac de software update voor mobileme geinstalleerd en bij systeemvoorkeuren is .mac veranderd in het mooie mobileme wolkje. Via safari (op pc en mac) kan ik keurig netjes inloggen en alles werkt naar behoren, alleen als ik iphoto opstart en naar mijn webgalerie kijk, zie ik dat deze alles upload naar .mac galerie en niet naar .me galerie.
Het zelfde geldt voor imovie. Echter als ik bijvoorbeeld gallery.me.com ga, staan mijn foto's en video's ook! Maar ook nog bij gallery.mac.com

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 14:44
Anoniem: 78574 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:20:
[...]

Dat was vraag twee aan de Mobile me helpdesk.. maar ze maken dus wel een transaction in de toekomst op je CC
Je hebt ook niks te kiezen je kunt alleen een nieuw account aanmaken en daarbij vragen ze al je gegevens meteen. inc je CC
Dat begreep ik idd toen ik het proefaccount aanmaakte. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan meteen iets van je CC afschrijven. Als ik vóór het einde van de proefperiode stop, betaal ik ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mooie review naar mijn idee, en het laat precies de redenen zien waarom ik wel MobileMe heb gekocht. Ook laat het de 'flaws' zien natuurlijk, maar gelukkig zijn dat niet mijn top prioriteiten en daarbij hoop ik dat Apple dit soort feedback meeneemt tijdens het updaten van de service.

* hexagram is blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-03 16:01
De iDisk file share optie is op het moment eruit gehaald, als dit nog niet was langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Staat zelfs in de TS ;) Ik kan nog steeds niet inloggen op Me.com :S Is er een speciale MobileMe helpdesk waar ik contact mee op kan nemen of moet ik gewoon naar Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59489

Ik kon gisteravond ook niet inloggen, kreeg steeds de melding invalid username/password.
Terwijl ik zeker wist dat mijn username/password goed waren. Las op macrumors forum dat iemand zijn password had gereset en het daarna werkte.

Heb ik dus ook gedaan en inderdaad het werkte ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frups
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:44
Hmm, sinds ik mobileme heb geinstalleerd in XP loopt er een process mee genaamd "OutlookSyncClient.exe". Logisch, alleen gebruikt dit achtergrondproces 50% processor-capaciteit. Heeft iemand hier ook last van. De synchronisatie loopt trouwens nog niet goed van de web-agenda naar Outlook of Iphone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53
werkt bij mij niet.
het zal morgen wel binnen komen 8)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Inmiddels kan je de computer sync interval aanpassen:
Feeling conned by the promised "push" technology of MobileMe, specifically when making changes on your Mac, only to find out that it will not push, but instead, sync at 15-minute (60 minutes in 10.4.11) intervals? I found the .plist file that controls the "Automatic" sync interval for MobileMe, and changed it from 15 minutes to 1 minute. The file is located in ~/Library » Preferences » ByHost » com.apple.DotMacSync.your_MAC_address.plist.

Open this file in Property List Editor, find the AutoSyncInterval key, and then set it to the number of minutes after which you want it to sync with the server. I have it set to 1 right now, and it syncs every minute which is good enough for me at the moment. Hopefully this will be of value to anyone who needs something more immediate than a 15-minute sync, and doesn't want to bother with Manual sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Anoniem: 59489 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:22:
Ik kon gisteravond ook niet inloggen, kreeg steeds de melding invalid username/password.
Terwijl ik zeker wist dat mijn username/password goed waren. Las op macrumors forum dat iemand zijn password had gereset en het daarna werkte.

Heb ik dus ook gedaan en inderdaad het werkte ook nog.
Werkt ook niet.. :S 2x gereset, eerst via naam@mac.com, daarna met naam@me.com, no luck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

Zal wel weer domme vragen stellen maar toch:

1* Is er een programma waarmee ik mijn kalender kan beheren op een PC?
2* Ik heb voorheen een .Mac account gehad en nu staat er dus .mac bij Prefs op de mac. Als ik die tutorials bekijk op Apple.com dan staat er Me.com of MobileMe dacht ik. Als ik nu van een .Mac naar MobileMe ga hoe krijg ik dat nu goed op mijn mac. Niet doorverwijzen naar apple.com want daar staat er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

lowfi schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:30:

[...]
En voor de Terminal junkies en mensen zonder Property List Editor kan het ook met een regel in de terminal:
defaults -currentHost write com.apple.DotMacSync AutoSyncInterval <interval>
waarbij <interval> het sync interval in minuten is.

[ Voor 26% gewijzigd door Daedalus op 14-07-2008 19:35 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:30:

[...]
Dat lukt me niet helemaal, ik zie geen 15 staan, wat ik in 1 of 3 kan aanpassen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Anoniem: 97369 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:40:
[...]

Dat lukt me niet helemaal, ik zie geen 15 staan, wat ik in 1 of 3 kan aanpassen. :S
je moet zelf 1 invullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

To_Tall schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:19:
[...]

je moet zelf 1 invullen :+
Heb je de precieze regel dan, ik ben bang dat ik het verknoei in dat bestandje.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 97369 op 14-07-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Anoniem: 97369 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:25:
[...]
Heb je de precieze regel dan, ik ben bang dat ik het verknoei in dat bestandje.
Daedalus schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:34:
[...]
waarbij <interval> het sync interval in minuten is.
Gok eens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 97369 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:41:
Inmiddels is de Sync Interval aan te passen:
* burne doet een schaamteloze crosspost.

Ik zou daar vooral niet aanzitten. Iedere minuut je .Mac/.me syncen geeft veel dataverkeer, veel belasting op je systeem en wellicht problemen. Voor je kalender en contacten is het nauwelijks zinvol, omdat die tegen de tijd dat je thuis bent wel weer bijgewerkt zijn en voor je mail maakt het al helemaal niet uit, omdat Mail.app en .me onderling direct van elkaar op de hoogte zijn middels IDLE.

In het kort: zonder de door jouw beschreven aanpassing doet Mail.app het volgende: Ieder kwartier roept de client NOOP (afkorting van No Operation) om de verbinding open te houden. Je mag 20 minuten ingelogged blijven zonder verkeer, dus je verbinding blijft gewoon open. Als er email binnenkomt roept de server het aantal berichten in de inbox inclusief het net binnengekomen bericht. Als je 3 berichten had staan en er komt een 4de binnen, roept de server:

code:
1
4 EXISTS

Mail.app haalt direct het nieuwe bericht op, en waarschuwt je met geluid.

Iedere minuut NOOP gaan roepen doet _helemaal_ niets. Het wordt er niet sneller van, het wordt er niet beter van, het enige wat je doet is meer verkeer en meer serverbelasting veroorzaken. Met het risico dat Apple maatregelen neemt en mensen die dit doen aanpakt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tot nu toe zuigt het Big Time. Vanmiddag alles afspraken etc etc over zitten zetten van Google Calender naar MobileMe calender en guess what. Nu ik klaar ben en de boel afsluit, ik naar mijn mac loop en alles wilt syncen kom ik tot de conclusie dat alles weer maagdelijk blank is qua calender. Zeikzooi. Kan ik weer alles erin gaan zetten. Is er niet een programma waarmee ik google calender met ical kan syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 87350 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:19:
Tot nu toe zuigt het Big Time. Vanmiddag alles afspraken etc etc over zitten zetten van Google Calender naar MobileMe calender en guess what. Nu ik klaar ben en de boel afsluit, ik naar mijn mac loop en alles wilt syncen kom ik tot de conclusie dat alles weer maagdelijk blank is qua calender. Zeikzooi. Kan ik weer alles erin gaan zetten. Is er niet een programma waarmee ik google calender met ical kan syncen?
Op GoT wordt wat eigen inzet ook gewaardeerd. Daarbij vraag ik me af waarom je alles handmatig gaat overzetten, i.p.v. even te kijken naar een andere oplossing. Met Google is namelijk wel het nodige te vinden.

Toch vraag ik me af wat voor instellingen je gebruikt. Het maakt bij mij niet uit waar ik de wijzigingen opgeven, ze worden overal netjes gesynchroniseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:50:
[...]

Op GoT wordt wat eigen inzet ook gewaardeerd. Daarbij vraag ik me af waarom je alles handmatig gaat overzetten, i.p.v. even te kijken naar een andere oplossing. Met Google is namelijk wel het nodige te vinden.

Toch vraag ik me af wat voor instellingen je gebruikt. Het maakt bij mij niet uit waar ik de wijzigingen opgeven, ze worden overal netjes gesynchroniseerd :)
Inzet zat gedaan. Tutorials die meer een reclamespot zijn op Apple.com etc dus ik ga daar niet op in. Ik heb bij Systeemvoorkeuren/MobileMe alles aangevinkt dat er gesynct moet worden. Tevens na alles weer erin gezet te hebben van Mac naar MobileMe an god dank, het staat in MobileMe. Vervelende is dat het geen twee-weg systeem is. Als ik in MobileMe een afspraak zet zie ik die na een sync niet in mijn iCal verschijnen. De rest heb ik geeneens geprobeerd....1 ding tegelijk.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste