![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |

MobileMe, de opvolger van .Mac is daar
Het Family Pack bevat één hoofdaccount en vier accounts voor overige gezinsleden, elk met een eigen e-mailadres, 5 GB opslagruimte voor e-mail en bestanden en een maximale gegevensoverdracht van 50 GB per maand. Voor beide type accounts kan je extra opslagruimte kopen: 20GB kost 40 euro per jaar en 40GB 79 euro. Met hoeveel extra dataverkeer deze uitbreidingen komen is mij nog even onduidelijk | ![]() |

MobileMe werkt met Mail, Adresboek en iCal op een Mac, Microsoft Outlook op een pc met Windows XP of Vista, en de ingebouwde applicaties op je iPhone of iPod touch. Voor meer informatie over de werking van specifieke applicaties of onderdelen kun je het beste naar Apple.com

Gewoon een trial van 60 dagen aanmaken op Me.com natuurlijk
Nee, dit kan niet. Je kunt wel 5 aliases instellen bij de Mail preferences. Dit zijn eveneens @me.com adressen, en deze kun je ook weer verwijderen en daar nieuwe adressen voor in de plaats zetten. Maar je kunt bijvoorbeeld niet namens je @gmail.com account mailen, en ook valt er geen reply-to adres in te stellen.
Ja, in beperkte mate. Je kunt één POP-account laten checken. Je kunt echter alleen een gebruikersnaam/wachtwoord en server opgegeven. Als je POP-account afwijkende poorten heeft kun je deze niet instellen en zal het ook niet werken.
Ten tweede wordt alle mail steeds weer opnieuw opgehaald als je de berichten op de server laat staan. Wellicht dat dit nog wordt aangepast door MobileMe in de toekomst, maar op dit moment krijg je alles dus steeds dubbel binnen.
Ten derde wordt de e-mail van de externe POP-account niet automatisch binnengehaald. Op me.com komt er een link bij je mail te staan waarmee je de account handmatig kunt controleren.
Conclusie: Als je wilt dat e-mails op je MobileMe account binnenkomen kun je er beter voor zorgen dat deze hier naar worden doorgestuurd.
Ja, dit is mogelijk. Ze kunnen naar één e-mailadres worden doorgestuurd en je kunt instellen dat een copy achterblijft in je MobileMe inbox.
Notes kunnen alleen maar als 'onbekende' mails worden weergegeven in MobileMe. Je kunt ze hier ook niet aanpassen. Apple raadt aan alleen Mail.app te gebruiken voor Notes.
Nee, dit lijkt niet te kunnen. Bij de instellingen kun je je account binnen 60 dagen na activatie opzeggen. Doe je dit niet, dan betaal je automatisch voor één jaar MobileMe.
Deze is er schijnbaar op het laatste moment uitgehaald. Met deze optie kon je een bestand op je iDisk sharen met anderen d.m.v. een url. Het was mogelijk en wachtwoord in te voeren of het bestand voor slechts een bepaald aantal dagen beschikbaar te maken. Inmiddels zijn de voorbeeld-afbeeldingen op de Apple site ook aangepast, en is het stukje over het sharen gewoon uit het voorbeeld-filmpje geknipt.

Handige linkjes m.b.t. MobileMe:En een lijstje van alle handige topics met betrekking tot de iPhone en Mobile Me:
- [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10
- [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 4
- [iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 5
- [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
- [MobileMe] Ervaringen & Discussie
[ Voor 22% gewijzigd door Muthas op 29-08-2009 15:32 ]