Serenity schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:11:
Het werkt steeds hooguit 1-2 minuten. De mail werkte net ook in ieder geval. Volgensmij heb ik nu alles wel gezien, maar heb nergens een optie gezien om andere mail te checken via bijvoorbeeld POP3. Ik zie ook nergens de mogelijkheid om namens een ander adres te mailen of een reply-to-adres in te voeren. Kan vast wel in een client, maargoed, toch jammer.
Je kunt wel mail van een POP3 adres checken. Je moet daarvoor naar de settings onder het mailtabje. Hij haalt het ook op, maar ik weet niet of je push dan ook werkt en ie automatisch regelmatig dat POP3-adres controleert. Als ik op de normale 'check mail' klik dan kijkt ie volgens mij niet naar het POP3-adres. Er zit een aparte optie voor die onderaan je mappenstructuur staat en die laat echt zien dat ie de mail ophaalt.
Ohja, je moet ook uitschakelen dat ie de mail op de server staat want bij elke controle zet ie de volledige inhoud van je POP3-box weer erneer (hij kijkt niet of het bericht er al stond). Beetje slordig.
Beter dus om al je mail automatisch te forwarden naar het me.com adres.
En helaas, ik kon niets vinden om te doen alsof ie vanaf een ander adres mailt... erg jammer zou ik dat vinden

Zou voor mij betekenen dat ik geen webmail meer heb als ik op een vreemde locatie even wat wil mailen... ik wil niets versturen vanaf een me.com-adres... was een kleine moeite voor ze geweest om namens een ander adres te mailen natuurlijk.
De rest ziet er perfect uit, maar door dat laatste twijfel ik een beetje, zit nog een beetje te zoeken naar m'n ideale omgeving voor zoiets. Ik heb thuis een snelle verbinding dus zelf een Exchange-servertje neerzetten is ook een optie. Dan heb ik ook die IMAP-functionaliteit voor mail/agenda/contacts, alleen iDisk mis ik dan (maar komt VPN voor terug). Het fotoalbum gebruik ik niet, daar heb ik een Flickr-account voor.
[
Voor 5% gewijzigd door
Tom op 11-07-2008 10:19
]