Mobile me launch 9 juli!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.652 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
Ik logde net in .mac en zag daar het volgende staan:
MobileMe Launch
7/9/2008, 6pm-12am PT
As part of the MobileMe launch, www.mac.com will be taken offline at 6pm PT on Wednesday, July 9th.
Members will be unable to access www.mac.com or any .Mac services during this time with the exception of .Mac Mail accessed via a desktop application, iPhone, or iPod touch.
MobileMe will be available as soon as possible during this maintenance window.

Ik ben benieuwd! *O*

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

En dan krijgen we ook de nieuwe firmware als het goed is. :)
What will I need for my iPhone or iPod touch to use MobileMe?
You will need to update to software version 2.0 or later to enable push mail, push contacts, push calendar, and push bookmarks. This software update will be available when MobileMe launches.
bron.

Overigens ben ik benieuwd naar de snelheid. dotMac scheen nogal traag te zijn in Europa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Het viel mij op de de snelheid van .mac de afgelopen weken al was toegenomen in vergelijking met een paar maanden geleden...
Iemand anders daar ook ervaringen mee?

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97369

Is dit online direct te koop, of moet je per sé zo'n pakketje bestellen en wachten op een activatiecode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

Mad_Demon

de dokter

Kon er met Google niet uitkomen, werkt MobileMe nou ook op 10.5.2? Ik ben een beetje bang om te updaten i.v.m. de airport problemen die bij 10.5.3 naar boven zijn gekomen...

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Mad_Demon schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:34:
Kon er met Google niet uitkomen, werkt MobileMe nou ook op 10.5.2? Ik ben een beetje bang om te updaten i.v.m. de airport problemen die bij 10.5.3 naar boven zijn gekomen...
MacRumors schreef laatst dat je volgens de voorwaarden zelfs 10.5.4 nodig had (die dus ook binnenkort zal moeten uitkomen). Hopelijk voor jou heeft dat de Airport problemen dan ook direct opgelost.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13
10.5.4 is al een tijdje uit hoor...

Maar 6pm PT is dus ergens vannacht dus, maar in ieder geval eerder dan 11 juli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Ik vind het wel duur 79 euro voor maar een jaar. want behalve push voordelen is er niet veel bijzonders. Het zijn diensten, zoals opslag, e-mail, agenda, die bijv Google ook aanbiedt maar dan gratis. Had eenmalige aanschafsprijs van bijvoorbeeld 100 euro mooier gevonden.

In de US krijg je overigens korting als je het nu aanschaft, iemand dat voor Nederland ook al signaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:27
Anoniem: 33358 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:43:
Ik vind het wel duur 79 euro voor maar een jaar. want behalve push voordelen is er niet veel bijzonders. Het zijn diensten, zoals opslag, e-mail, agenda, die bijv Google ook aanbiedt maar dan gratis. Had eenmalige aanschafsprijs van bijvoorbeeld 100 euro mooier gevonden.

In de US krijg je overigens korting als je het nu aanschaft, iemand dat voor Nederland ook al signaleerd?
http://input.media.euro.a...amme=wantmore0408&lang=nl

via apple krijg je dan volgens mij geld terug.

ook meer info op : http://macme.nl/acties/dot-mac-actie

loopt tot 21 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ben benieuwd of je dan verplicht aan een @me.com/@mac.com adres vast zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

De offline window is volgens mij dus tussen 3 - 9 am Nederlandse tijd ( op 10 juli dus) , klopt dit?

Edit : Het klopte dus niet, volgens mij nu wel ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 193933 op 09-07-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

Mad_Demon

de dokter

Hertog schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:38:
[...]

MacRumors schreef laatst dat je volgens de voorwaarden zelfs 10.5.4 nodig had (die dus ook binnenkort zal moeten uitkomen). Hopelijk voor jou heeft dat de Airport problemen dan ook direct opgelost.
HerQ schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:41:
10.5.4 is al een tijdje uit hoor...
Volgens andere fora blijven de problemen die met 10.5.3 de wereld in zijn geholpen bij 10.5.4 bestaan ;) Denk dat ik dan voorlopig even zonder MobileMe verder ga, heb geen zin in een kreupel systeem namelijk.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Tom schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:51:
Ben benieuwd of je dan verplicht aan een @me.com/@mac.com adres vast zit.....
Je krijgt er wel één bij, maar je kunt met IMAP of POP gewoon je eigen mailadres gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Laatst online: 23-04 13:27
http://swcdn.apple.com/content/downl...y/MobileMe.pkg

mobileme app is te downloaden ! Je kunt er nog niet veel mee aangezien de mobileme dienst nog niet geactiveerd is :) Maar scheelt je weer wat tijd straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Dadelijk om 6:00 even http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/ in de gaten houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Mad_Demon schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:10:
[...]

[...]

Volgens andere fora blijven de problemen die met 10.5.3 de wereld in zijn geholpen bij 10.5.4 bestaan ;) Denk dat ik dan voorlopig even zonder MobileMe verder ga, heb geen zin in een kreupel systeem namelijk.
Ah, ik loop achter zie ik al weer :P In dat geval hoop ik voor je dat de problemen opgelost zijn met 10.5.5 :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222889

Om 11 uur Nederlandse tijd zou MobileMe beschikbaar moeten zijn, iets meer dan een half uurtje nog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
Hmm, nu 11.15 en nog steeds maintenace. Geen problemen hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
"The maintenance window has been extended. We are working hard to make MobileMe available as soon as possible. We apologize for any inconvenience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Je kan het beste ff via Ebay.com shoppen.. Daar kun je voor rond de $70 een .mac code aanschaffen... Werkt perfect! Scheelt een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
Nou, feest. Het is online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Erg fijn dat ze geen membername-check hebben ingebouwd. Not ;( .
Volgensmij is erg veel nog beschikbaar. .Mac was voor zover ik me kon herinneren minimaal 6 tekens voor de username, nu 3. Hij geeft in ieder geval geen error bij namen als 'john'.

+ "Could not save to the database, please try again later." bij registratie. Werkte inmiddels
+ Site is nu down? :')
+ me.com verwijst weer naar http://www.apple.com/mobileme/

Go Apple!

[ Voor 91% gewijzigd door Serenity op 10-07-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Kun je nou je eigen e-mail adres ook gebruiken om te pushen? En nog beter, kun je er meerdere gebruiken zoals bij daanno at tweakers net enz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Serenity schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:10:
Erg fijn dat ze geen membername-check hebben ingebouwd. Not ;( .
Volgensmij is erg veel nog beschikbaar. .Mac was voor zover ik me kon herinneren minimaal 6 tekens voor de username, nu 3. Hij geeft in ieder geval geen error bij namen als 'john'.

+ "Could not save to the database, please try again later." bij registratie. Werkte inmiddels
+ Site is nu down? :')
+ me.com verwijst weer naar http://www.apple.com/mobileme/

Go Apple!
Waar registreer je? Ik krijg alleen 'be the first to know when mobile me goes online' en een guided tour..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Hertog schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:42:
[...]
Waar registreer je? Ik krijg alleen 'be the first to know when mobile me goes online' en een guided tour..
De site was net online. Je kon inloggen en registreren. Na de registratie (met CC enzo) werd ik doorgestuurd naar http://www.apple.com/mobileme/setup/mac/ maar toen ik vervolgens op me.com wilde inloggen reageerde ie niet meer en iets daarna werd 't weer doorgestuurd naar de guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 11:43

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het is weer down, en me.com verwijst weer naar http://www.apple.com/mobileme/

Helaas pindakaas dus :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Het gaat nog niet allemaal even lekker geloof ik. Ik kan wel inloggen maar hij blijft hangen op 'loading' en er gebeurd verder niks.
trouwens: internet explorer 7 wordt niet gesupport! Ik krijg een mooie melding dat Internet explorer de web 2.0 standaard niet goed ondersteund en een linkje naar safari en firefox.

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Jammer, als usernames van < 6 karakters nu ook mogen wil ik er graag bij zijn. Maar we wachten rustig af :)
jellyshock schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:10:
trouwens: internet explorer 7 wordt niet gesupport! Ik krijg een mooie melding dat Internet explorer de web 2.0 standaard niet goed ondersteund
Dat is natuurlijk ook gewoon waar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
jellyshock schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:10:
trouwens: internet explorer 7 wordt niet gesupport! Ik krijg een mooie melding dat Internet explorer de web 2.0 standaard niet goed ondersteund en een linkje naar safari en firefox.
En terecht :)

Is dit nu trouwens het 'grote' MobileMe topic, of wordt er gewerkt aan een discussie/ervaringen versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 18:39
Bij gebrek aan beter laten we dit topic voorlopig nog maar even open. Maar als iemand een "groot" topic wil openen met een fatsoenlijke topicstart, dan horen we het graag :).

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 10-07-2008 14:18 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DaannO schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:38:
Kun je nou je eigen e-mail adres ook gebruiken om te pushen? En nog beter, kun je er meerdere gebruiken zoals bij daanno at tweakers net enz :?
Daar ben ik ook wel benieuwd na ja, lijkt me dan wel een hele handige en fijne optie om alles gesynct te houden met elkaar en toch te kunnen benaderen via webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 11:31
grappig...

mijn idisk (idisk.mac.com/"gebruikersnaam") werkt gewoon nog.
mijn gallery (gallery.mac.com/"gebruikersnaam") werkt de hele dag niet meer, wat ook logisch is

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Afbeeldingslocatie: http://yotz.mine.nu/drop/mobileme.png

Afbeeldingslocatie: http://yotz.mine.nu/drop/mobileme-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hij doet het weer. En ik heb mijn naam :)

Je moet wel je cc invoeren voor je gratis trail, en als je niet zelf opzegt boeken ze de 79 euro af (anders dan .Mac dus, die automatisch eindigde). Geen idee of truckjes met eBay-codes dan nog werken, maar dat zien we dan wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

Japie.G

Colour Classic

Hertog schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:44:
Hij doet het weer. En ik heb mijn naam :)

Je moet wel je cc invoeren voor je gratis trail, en als je niet zelf opzegt boeken ze de 79 euro af (anders dan .Mac dus, die automatisch eindigde). Geen idee of truckjes met eBay-codes dan nog werken, maar dat zien we dan wel weer :)
en nu weer niet.. lekker zinloos zo :P

welke link gebruik je? gewoon me.com?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Japie.G schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:47:
[...]

en nu weer niet.. lekker zinloos zo :P

welke link gebruik je? gewoon me.com?
Ja, maar hij is inderdaad al weer gestopt. Ik ben wel iets verder gekomen dan Serenity net: ik kreeg al een login schermpje voor m'n neus. Geen idee of ik ook daadwerkelijk geregistreerd ben, na het inloggen kwam ik weer bij de Guided Tour uit :P

Edit: registratie lijkt gelukt te zijn, ik kreeg zojuist een mailtje op mijn oude adres getiteld 'Welcome to me.com' met daarin mijn nieuwe account info. De plaatjes in het mailtje doen het overigens nog niet. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Hertog op 10-07-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Kreeg net even het loginscherm :)
Verderklikken ging niet.

Afbeeldingslocatie: http://img60.imageshack.us/img60/975/mebn7.jpg

Anyway, als je je aanmeld voor de free trial, kun je diezelfde username/gegevens later omzetten naar een normaal betaald abonnement of is het echt een trial en zul je je daarna opnieuw moeten aanmelden?
(als iemand dat al weet natuurlijk, de dienst is er nog niet ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Tom op 10-07-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

http://www.me.com/mail/en/ Ja had ook dat scherm, maar nu weer niks meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Tom schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:19:
Kreeg net even het loginscherm :)
Verderklikken ging niet.

[afbeelding]

Anyway, als je je aanmeld voor de free trial, kun je diezelfde username/gegevens later omzetten naar een normaal betaald abonnement of is het echt een trial en zul je je daarna opnieuw moeten aanmelden?
(als iemand dat al weet natuurlijk, de dienst is er nog niet ;))
Zoals ik hierboven al schreef: als je je aanmeld voor de trail moet je direct je credit card gegevens invoeren. Als je de trail niet zelf stop zet voor je twee maanden om zijn wordt je trail automatisch omgezet in een abonnement en wordt de 79 euro afgeboekt. Anders dan bij .Mac het geval was dus, waar de trail automatisch verliep. Je moet hier expliciet toestemming voor geven, maar als je het vergeet zit je er dus direct aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Oeps, je had dat inderdaad al gepost, niet goed gelezen. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Tom schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:23:
Oeps, je had dat inderdaad al gepost, niet goed gelezen. Thanks :)
Ik heb het nu maar even vet gemaakt, want ik vind het wel een belangrijk punt, en eentje die gemakkelijk door veel mensen vergeten zou kunnen worden. Beetje ECI-achtige praktijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het is mij net gelukt om een (3 letterig) account aan te maken. Wel je cc bij de hand houden en blijven proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Tom schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:19:
Anyway, als je je aanmeld voor de free trial, kun je diezelfde username/gegevens later omzetten naar een normaal betaald abonnement of is het echt een trial en zul je je daarna opnieuw moeten aanmelden? (als iemand dat al weet natuurlijk, de dienst is er nog niet ;))
Dat vraag ik me af. Ik was – toen het nog werkte – wat standaard namen aan 't invullen die allang in gebruik zouden moeten zijn. Aangezien @mac.com ook @me.com is geworden, zou je die helemaal niet dubbel moeten kunnen gebruiken. Nadat ik op "Volgende" klikte kreeg ik wel errors bij niet ingevulde voor-/achternaam, maar niks over het in gebruik zijn van de ingevulde username. Van een aantal test wist ik in ieder geval zeker dat die al bezet waren bij .Mac, dus ik heb 't idee dat die check gewoon nog niet goed werkt. Uiteindeiljk een vrij standaard naam van 3 letters geregistreerd en ook later geen foutmelding gekregen maar een mooie bevestiging. Ben benieuwd.

Maar zoals ik al zei was het minimum aantal letters bij .Mac voor zover ik me kan herinneren 5 of 6. Dus 3-letterige usernames zouden in principe nog allemaal vrij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145036

Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een activatiecode via ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ja ik. :)

Er is niks bijzonders aan, je mist alleen het doosje. Het werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

super-muffin schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:01:
Ja ik. :)

Er is niks bijzonders aan, je mist alleen het doosje. Het werkt gewoon prima.
Ok, tnx, momenteel zijn alleen de meeste activatie codes voor .mac.... ik vraag me af of dat nog problemen kan veroorzaken nu de upgrade naar mobileme plaatsgevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222889

Anoniem: 145036 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:14:
[...]

Ok, tnx, momenteel zijn alleen de meeste activatie codes voor .mac.... ik vraag me af of dat nog problemen kan veroorzaken nu de upgrade naar mobileme plaatsgevonden heeft.
Nee hoor, .Mac activatie code=MobileMe activatiecode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Ik kwam net toevallig een alternatief tegen voor MobileMe: http://www.yousync.nl/iPhone3G.html

Heb er nog niet echt naar gekeken, maar je hebt hier en daar wat meer mogelijkheden, maar het is nou niet echt bepaald goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie om in te loggen: http://me.com/login.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 11:55

Floor-is

5.2

Anoniem: 145036 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:56:
Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een activatiecode via ebay?
Ik weet nauwelijks hoe ik er eentje vinden kan :D

Mijn probleem is dat ik geen CC heb, dus online aanschaffen is vrijwel onmogelijk tenzij met PayPal. Vandaar dat ik ook wel interesse heb in een ebay-versie zegmaar ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
http://www.apple.com/support/mobileme/

"All MobileMe Services" staat op groen hehe. Maar het werkt duidelijk nog niet goed.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02
Als ik een trail heb gehad van .mac kan ik dan nu een mobile me trail nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 08:59
Heb zelf MobileMe al besteld (family pack).
Iemand enig idee wat er gebeurt als ik de freetrial probeer?
Of kan ik beter wachten tot dat ik m binnen heb... het is namelijk nog niet verzonden :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
nils7 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:44:
Heb zelf MobileMe al besteld (family pack).
Iemand enig idee wat er gebeurt als ik de freetrial probeer?
Of kan ik beter wachten tot dat ik m binnen heb... het is namelijk nog niet verzonden :(
Als je een free-trial probeert dan heb je gewoon voor een aantal dagen MobileMe, bijvoorbeeld 30 dagen (weet niet precies hoeveel de trial geeft). Als je dan je MobileMe pakket binnen krijgt en je voert de code in dan wordt het gewoon met een jaar verlengt. Volgens mij zelfs als je trial verlopen is wordt het dan weer geactiveerd en heb je een jaar MobileMe met hetzelfde account.

Ik denk trouwens dat de MobileMe pakketten rond deze tijd verzonden worden. Ik wacht er zelf ook op want mijn .Mac loopt af over 20 dagen.
mtenbos schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:16:
Als ik een trail heb gehad van .mac kan ik dan nu een mobile me trail nemen?
Kun je proberen. Ik denk dat het met dezelfde username niet gaat lukken, want de trial is al voorbij.

[ Voor 11% gewijzigd door FerdiV op 10-07-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Floor-is schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:08:
[...]

Ik weet nauwelijks hoe ik er eentje vinden kan :D

Mijn probleem is dat ik geen CC heb, dus online aanschaffen is vrijwel onmogelijk tenzij met PayPal. Vandaar dat ik ook wel interesse heb in een ebay-versie zegmaar ;)
Kan je er niet ff eentje van iemand lenen dan? Vast wel creditcardgebruikers bij je in de buurt :)

Weet er iemand hoeveel ruimte je op de iDisk hebt? Het lijkt mij wel een mooie manier op m'n Lightroom library te backuppen namelijk, maar dan moet ik wel genoeg ruimte hebben, wat ik betwijfel :P

Kan het zelf nergens vinden btw.

Nvm :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

Die web iDisk werkt wel heel erg goed zeg. Als dat een voorbode is voor de andere onderdelen dan gaat het de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Er zit weer wat beweging in :) .

Afbeeldingslocatie: http://yotz.mine.nu/drop/mobileme-3.png

Al kan ik alleen de Calendar bekijken nu, de mail blijft op Loading... staan.
Edit: en het is weer weg :') . Toch grappig dit.

[ Voor 12% gewijzigd door Serenity op 10-07-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij deed het even. Ik snel registreren, maar bij nader inzien wil ik toch een andere gebruikersnaam. Dat is vast niet mogelijk? Het is nu mijnnaam@me.com (prachtig, er is er maar één van natuurlijk) maar wel spam-gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Anoniem: 97369 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:03:
Hij deed het even. Ik snel registreren, maar bij nader inzien wil ik toch een andere gebruikersnaam. Dat is vast niet mogelijk? Het is nu mijnnaam@me.com (prachtig, er is er maar één van natuurlijk) maar wel spam-gevoelig.
Je zou – zodra het weer werkt – die account gewoon moeten kunnen opzeggen en dan een andere aanmaken. Lijkt me niet dat je maar één account per creditcard kunt creëren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, zoiets had ik verwacht namelijk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er komt voor je Mac ook een update.. Is al te downloaden.. Hierbij wordt je .Mac omgecat naar Me..

Hier is de link:
http://swcdn.apple.com/co...w4VfD8VxbSfy/MobileMe.pkg

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=122987&stc=1&thumb=1&d=1215643570

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 68540 op 10-07-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Anoniem: 68540 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:21:
Er komt voor je Mac ook een update.. Is al te downloaden.. Hierbij wordt je .Mac omgecat naar Me..

Hier is de link:
http://swcdn.apple.com/co...w4VfD8VxbSfy/MobileMe.pkg

[afbeelding]
Staat ook bij "Software update...". Tenminste, ik kreeg er bericht van toen ik .Mac aanklikte bij de prefs.

Via Mail.app kan ik er trouwens al bij. Twee mails. 1: welkomsmail, 2: spam :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Serenity schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:24:
[...]

Staat ook bij "Software update...". Tenminste, ik kreeg er bericht van toen ik .Mac aanklikte bij de prefs.

Via Mail.app kan ik er trouwens al bij. Twee mails. 1: welkomsmail, 2: spam :') .
Bij mij gebeurt er niks:S Als ik op Software Update druk of naar .Mac ga in me preferences dan gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan met mn huidige .mac niet eens meer inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:36
Hier ook niets, kan niet inloggen op .mac (in systeemvoorkeuren). Heb zojuist via bovenstaande link mobileme geinstalleerd maar ook daarop kan ik niet inloggen. Dit ben ik toch niet gewend van Apple! Hoop dat ze het snel fixen.

[ Voor 5% gewijzigd door Baynes op 10-07-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Bij de prefs krijg ik ook nogsteeds een status-error. Maar in Mail.app gewoon naam@me.com toegevoegd, en automatisch laten instellen. Vervolgens werkte 't. En nog meer spam!

Afbeeldingslocatie: http://yotz.mine.nu/drop/mobilemespam.png

Right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Hotmail / Live Mail ziet mail van m'n @me.com adres aan als Junk :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou weer wel, af en toe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23
'Your account has been created. Please continue to MobileMe set up.' Aanmelding voor MobileMe is gelukt :). Bevestigingsmailtje op m'n 'oude' mailadres meteen ontvangen.

Blijven proberen als 't de eerste keer niet lukt :).

[ Voor 15% gewijzigd door RoelJewel op 10-07-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Het lijkt weer te werken :) Op de mail na:

Afbeeldingslocatie: http://yotz.mine.nu/drop/mobileme-4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147196

Spijtig dat je een visa-kaartje moet hebben voor trail-account te maken.
Heb ik toch niet nodig gehad bij mijn .mac-trail account (denk ik)

Geen andere oplossing nu mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02
waar kun je die trial account aan maken dan? of kan dat niet als je een .mac trail account heb gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Anoniem: 147196 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:50:
Spijtig dat je een visa-kaartje moet hebben voor trail-account te maken.
Mastercard kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn excuses indien deze vraag al eerder gesteld is.

Is het mogelijk om de mogelijkheden van mobileme icm andere pop-accounts te gebruiken? Ik begrijp dat het bij gMail mogelijk is om je mail automatisch te forwarden naar een ander email-adres (bijvoorbeeld dus je mobileme email adres). Ik heb ook een @home account, deze kan ik niet forwarden (zover ik weet), is het mogelijk om deze op een of andere manier op te nemen in de mobileme service (kun je op een of andere manier in mobiel me instellen dat hij mail van bepaalde op-servers afhaalt)?

Ik zou graag op 1 account al mijn mail kunnen bekijken zonder dat ik iedereen een nieuw email-adres moet doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
In de korte tijd dat ie up was kon ik niet bij de Mail tab, wel bij de instellingen. Hier zag ik geen mail-instellingen en dus ook niets over het ophalen van andere mail of over doorsturen. Edit: de prijs die daar werd aangegeven voor een jaar was € 65,23. Go figure :) .

Je kunt er trouwens wel instellen dat je een domein wilt koppelen en MobileMe voor de hosting wil laten zorgen – via iWeb kun je dan direct sites op je eigen domein laten weergeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Serenity op 10-07-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:53
Anoniem: 145036 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:43:
Mijn excuses indien deze vraag al eerder gesteld is.

Is het mogelijk om de mogelijkheden van mobileme icm andere pop-accounts te gebruiken? Ik begrijp dat het bij gMail mogelijk is om je mail automatisch te forwarden naar een ander email-adres (bijvoorbeeld dus je mobileme email adres). Ik heb ook een @home account, deze kan ik niet forwarden (zover ik weet), is het mogelijk om deze op een of andere manier op te nemen in de mobileme service (kun je op een of andere manier in mobiel me instellen dat hij mail van bepaalde op-servers afhaalt)?

Ik zou graag op 1 account al mijn mail kunnen bekijken zonder dat ik iedereen een nieuw email-adres moet doorgeven.
Via .Mac ging dit wel min of meer! Maar dit was meer handmatig! Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn met MobileMe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228004

het werkt weer,, mail/contacts/ical ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 08:59
free trial werkt niet :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
betaald ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Anoniem: 228004 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:13:
het werkt weer,, mail/contacts/ical ook
En weer weg. Op MacRumors forum zijn ze ook fanatiek aan 't afkraken, al 1000+ berichten over MobileMe. Het blijkt in ieder geval dat een conversie van .Mac naar MobileMe niet goed is verlopen en dat proberen ze nu te corrigeren. Maar als ze nu gewoon even een paar uur extra de tijd nemen om alles te fixen ipv alles half online te zetten, dan zijn we uiteindelijk beter af.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=515200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 10:30
DaannO schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:38:
Ben hier ook nieuwsgierig naar. Want een nieuw mail adres zie ik ook niet zitten. En zijn er nog meer concurrenten dan yousync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
You can set up MobileMe to use any email address as a 'push' email on the iPhone. The first thing you need to do is set your non-MobileMe (.Mac) email address for auto-forward to your MobileMe (.Mac) account.

When you create the email account, make sure you set it up as Other (not as a .Mac or MobileMe account.) Then select IMAP as the type of account. Enter the name and auto-forwarded email address. (This is the email address that will show as the "From" email, even though you're using your MobileMe account.)

For your mail server settings, use your MobileMe settings:
Incoming settings:
Host Name: mail.mac.com
User Name: MobileMe user name
Password: MobileMe password
Outgoing Settings:
Host Name: smtp.mac.com
User Name: MobileMe user name
Password: MobileMe password
Advanced:
Use SSL - On
Authentication - Password
Server Port - 587
Now you're able to receive 'push' email from your non-MobileMe account, and reply without using the @me.com address. (You can use those same settings in the Mail App as well.)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 21:47
Ik heb uit goede bronnen vernomen (voelt goed om dat een keer te zeggen)
dat er een deel van de conversie van accounts van .mac naar me fout is verlopen, er zou geen data weg zijn, maar het is er daardoor wel uitgelopen.
of je het gelooft moet je zelf weten, maar het zal me eerlijk gezegd niets verbazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Tales schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:53:
Ik heb uit goede bronnen vernomen (voelt goed om dat een keer te zeggen)
dat er een deel van de conversie van accounts van .mac naar me fout is verlopen, er zou geen data weg zijn, maar het is er daardoor wel uitgelopen.
of je het gelooft moet je zelf weten, maar het zal me eerlijk gezegd niets verbazen. :)
Dat is inderdaad wat door de helpdesk wordt aangegeven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Perfect die beschrijving lowfi!
Alleen als je via de webmail client gaat mailen dan zal ie zeker wel de me.com afzender gebruiken? Neem aan dat je daar de afzender niet kunt instellen. Maargoed, daar valt mee te leven.

Weet je toevallig ook of je een bestaand mailarchief kunt importeren. Of bouw je een archief op vanaf het moment dat je zo'n abo hebt en kun je zelf niets importeren? Ik heb het nog niet geprobeerd hoor, maar als je dat toevallig weet dan hoor ik het graag.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 10-07-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
Kom net op m'n werk met het idee dat het nu wel zou werken. Niet dus. Er is iets goed fout aan het gaan volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23
cyrax schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:19:
Kom net op m'n werk met het idee dat het nu wel zou werken. Niet dus. Er is iets goed fout aan het gaan volgens mij...
Naar me.com gaan lukt idd niet. Maar de accountinfo, schijfruimte en synchronisatie-instellingen op m'n MBP zelf (via systeemvoorkeuren) worden nu wel goed weergegeven. Dat gaf gisteravond ook problemen. Op die plek staat overigens ook aangegeven over hoeveel dagen het proefabonnement afloopt. Handig voor 't geval je een proefabo overweegt en uiteindelijk toch niet een betaald account wil nemen :).

[ Voor 18% gewijzigd door RoelJewel op 11-07-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 11:31
ME IS ONLINE!!!

gewoon via www.me.com kan inloggen, contacts, calander alles werkt!!!

als je inlogt, kom je eerst op je idisk, al mijn contacten staan er nog, nu nog firmware 2.0 op mijn iphone voor het pushgebeuren

nog ff mijn gallery geprobeerd te starten vanuit MobileMe (gallery.me.com/"gebruikersnaam") maar dat werkt nog niet, het oude .mac gallery werkt nog

[ Voor 68% gewijzigd door Bas Post op 11-07-2008 10:09 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hij is weer weg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Het werkt steeds hooguit 1-2 minuten. De mail werkte net ook in ieder geval. Volgensmij heb ik nu alles wel gezien, maar heb nergens een optie gezien om andere mail te checken via bijvoorbeeld POP3. Ik zie ook nergens de mogelijkheid om namens een ander adres te mailen of een reply-to-adres in te voeren. Kan vast wel in een client, maargoed, toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Serenity schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:11:
Het werkt steeds hooguit 1-2 minuten. De mail werkte net ook in ieder geval. Volgensmij heb ik nu alles wel gezien, maar heb nergens een optie gezien om andere mail te checken via bijvoorbeeld POP3. Ik zie ook nergens de mogelijkheid om namens een ander adres te mailen of een reply-to-adres in te voeren. Kan vast wel in een client, maargoed, toch jammer.
Je kunt wel mail van een POP3 adres checken. Je moet daarvoor naar de settings onder het mailtabje. Hij haalt het ook op, maar ik weet niet of je push dan ook werkt en ie automatisch regelmatig dat POP3-adres controleert. Als ik op de normale 'check mail' klik dan kijkt ie volgens mij niet naar het POP3-adres. Er zit een aparte optie voor die onderaan je mappenstructuur staat en die laat echt zien dat ie de mail ophaalt.
Ohja, je moet ook uitschakelen dat ie de mail op de server staat want bij elke controle zet ie de volledige inhoud van je POP3-box weer erneer (hij kijkt niet of het bericht er al stond). Beetje slordig.
Beter dus om al je mail automatisch te forwarden naar het me.com adres.

En helaas, ik kon niets vinden om te doen alsof ie vanaf een ander adres mailt... erg jammer zou ik dat vinden :{ Zou voor mij betekenen dat ik geen webmail meer heb als ik op een vreemde locatie even wat wil mailen... ik wil niets versturen vanaf een me.com-adres... was een kleine moeite voor ze geweest om namens een ander adres te mailen natuurlijk.
De rest ziet er perfect uit, maar door dat laatste twijfel ik een beetje, zit nog een beetje te zoeken naar m'n ideale omgeving voor zoiets. Ik heb thuis een snelle verbinding dus zelf een Exchange-servertje neerzetten is ook een optie. Dan heb ik ook die IMAP-functionaliteit voor mail/agenda/contacts, alleen iDisk mis ik dan (maar komt VPN voor terug). Het fotoalbum gebruik ik niet, daar heb ik een Flickr-account voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 11-07-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 18:37
Wil me inschrijven voor MobileMe. Wat kan ik het beste doen? Via de AppleStore een MobileMe pakket bestellen of kan ik me ook ergens direct registreren? Krijg alleen een "Houd me op de hoogte" melding :? .

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Zware Unit schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:16:
Wil me inschrijven voor MobileMe. Wat kan ik het beste doen? Via de AppleStore een MobileMe pakket bestellen of kan ik me ook ergens direct registreren? Krijg alleen een "Houd me op de hoogte" melding :? .
Je kunt je online registreren op me.com zodra deze weer werkt. Hiervoor heb je wel een creditcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Het werkt nu weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Jezus, kan je niet gewoon via PayPal ofzo betalen, zelfs iDeal :/? Heb dus geen creditcard, verdorie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 21:47
Je kan naar de winkel gaan en een mobileme doosje kopen? of zie ik dat verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik wil het graag eerst even proberen i.c.m. 2.0 op m'n iPhone en m'n MBP. Eerst 'zien' en dan pas geloven m.b.t. het hele Push etc etc. Zoals al eerder aangehaald was .Mac niet altijd even snel, en ik wil dat het synchroniseren echt direct verloopt (en daarbij vertrouw ik het MobileMe introductie filmpje niet helemaal, beetje biased ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_cw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Hij doet het nu.... mobileme is online

http://www.flickr.com/photos/sanderd777/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

sander_cw schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:20:
Hij doet het nu.... mobileme is online
Misschien overbodig, maar hier nu ook net inderdaad!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.