Mobile me launch 9 juli!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.653 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145036

Mijn excuses indien deze vraag al eerder gesteld is.

Is het mogelijk om de mogelijkheden van mobileme icm andere pop-accounts te gebruiken? Ik begrijp dat het bij gMail mogelijk is om je mail automatisch te forwarden naar een ander email-adres (bijvoorbeeld dus je mobileme email adres). Ik heb ook een @home account, deze kan ik niet forwarden (zover ik weet), is het mogelijk om deze op een of andere manier op te nemen in de mobileme service (kun je op een of andere manier in mobiel me instellen dat hij mail van bepaalde op-servers afhaalt)?

Ik zou graag op 1 account al mijn mail kunnen bekijken zonder dat ik iedereen een nieuw email-adres moet doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
In de korte tijd dat ie up was kon ik niet bij de Mail tab, wel bij de instellingen. Hier zag ik geen mail-instellingen en dus ook niets over het ophalen van andere mail of over doorsturen. Edit: de prijs die daar werd aangegeven voor een jaar was € 65,23. Go figure :) .

Je kunt er trouwens wel instellen dat je een domein wilt koppelen en MobileMe voor de hosting wil laten zorgen – via iWeb kun je dan direct sites op je eigen domein laten weergeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Serenity op 10-07-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:33
Anoniem: 145036 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:43:
Mijn excuses indien deze vraag al eerder gesteld is.

Is het mogelijk om de mogelijkheden van mobileme icm andere pop-accounts te gebruiken? Ik begrijp dat het bij gMail mogelijk is om je mail automatisch te forwarden naar een ander email-adres (bijvoorbeeld dus je mobileme email adres). Ik heb ook een @home account, deze kan ik niet forwarden (zover ik weet), is het mogelijk om deze op een of andere manier op te nemen in de mobileme service (kun je op een of andere manier in mobiel me instellen dat hij mail van bepaalde op-servers afhaalt)?

Ik zou graag op 1 account al mijn mail kunnen bekijken zonder dat ik iedereen een nieuw email-adres moet doorgeven.
Via .Mac ging dit wel min of meer! Maar dit was meer handmatig! Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn met MobileMe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228004

het werkt weer,, mail/contacts/ical ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 08:59
free trial werkt niet :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
betaald ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Anoniem: 228004 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:13:
het werkt weer,, mail/contacts/ical ook
En weer weg. Op MacRumors forum zijn ze ook fanatiek aan 't afkraken, al 1000+ berichten over MobileMe. Het blijkt in ieder geval dat een conversie van .Mac naar MobileMe niet goed is verlopen en dat proberen ze nu te corrigeren. Maar als ze nu gewoon even een paar uur extra de tijd nemen om alles te fixen ipv alles half online te zetten, dan zijn we uiteindelijk beter af.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=515200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 10:30
DaannO schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:38:
Kun je nou je eigen e-mail adres ook gebruiken om te pushen? En nog beter, kun je er meerdere gebruiken zoals bij daanno at tweakers net enz :?
Ben hier ook nieuwsgierig naar. Want een nieuw mail adres zie ik ook niet zitten. En zijn er nog meer concurrenten dan yousync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
You can set up MobileMe to use any email address as a 'push' email on the iPhone. The first thing you need to do is set your non-MobileMe (.Mac) email address for auto-forward to your MobileMe (.Mac) account.

When you create the email account, make sure you set it up as Other (not as a .Mac or MobileMe account.) Then select IMAP as the type of account. Enter the name and auto-forwarded email address. (This is the email address that will show as the "From" email, even though you're using your MobileMe account.)

For your mail server settings, use your MobileMe settings:
Incoming settings:
Host Name: mail.mac.com
User Name: MobileMe user name
Password: MobileMe password
Outgoing Settings:
Host Name: smtp.mac.com
User Name: MobileMe user name
Password: MobileMe password
Advanced:
Use SSL - On
Authentication - Password
Server Port - 587
Now you're able to receive 'push' email from your non-MobileMe account, and reply without using the @me.com address. (You can use those same settings in the Mail App as well.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 21:47
Ik heb uit goede bronnen vernomen (voelt goed om dat een keer te zeggen)
dat er een deel van de conversie van accounts van .mac naar me fout is verlopen, er zou geen data weg zijn, maar het is er daardoor wel uitgelopen.
of je het gelooft moet je zelf weten, maar het zal me eerlijk gezegd niets verbazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Tales schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:53:
Ik heb uit goede bronnen vernomen (voelt goed om dat een keer te zeggen)
dat er een deel van de conversie van accounts van .mac naar me fout is verlopen, er zou geen data weg zijn, maar het is er daardoor wel uitgelopen.
of je het gelooft moet je zelf weten, maar het zal me eerlijk gezegd niets verbazen. :)
Dat is inderdaad wat door de helpdesk wordt aangegeven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Perfect die beschrijving lowfi!
Alleen als je via de webmail client gaat mailen dan zal ie zeker wel de me.com afzender gebruiken? Neem aan dat je daar de afzender niet kunt instellen. Maargoed, daar valt mee te leven.

Weet je toevallig ook of je een bestaand mailarchief kunt importeren. Of bouw je een archief op vanaf het moment dat je zo'n abo hebt en kun je zelf niets importeren? Ik heb het nog niet geprobeerd hoor, maar als je dat toevallig weet dan hoor ik het graag.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 10-07-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
Kom net op m'n werk met het idee dat het nu wel zou werken. Niet dus. Er is iets goed fout aan het gaan volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 13:23
cyrax schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:19:
Kom net op m'n werk met het idee dat het nu wel zou werken. Niet dus. Er is iets goed fout aan het gaan volgens mij...
Naar me.com gaan lukt idd niet. Maar de accountinfo, schijfruimte en synchronisatie-instellingen op m'n MBP zelf (via systeemvoorkeuren) worden nu wel goed weergegeven. Dat gaf gisteravond ook problemen. Op die plek staat overigens ook aangegeven over hoeveel dagen het proefabonnement afloopt. Handig voor 't geval je een proefabo overweegt en uiteindelijk toch niet een betaald account wil nemen :).

[ Voor 18% gewijzigd door RoelJewel op 11-07-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 11:31
ME IS ONLINE!!!

gewoon via www.me.com kan inloggen, contacts, calander alles werkt!!!

als je inlogt, kom je eerst op je idisk, al mijn contacten staan er nog, nu nog firmware 2.0 op mijn iphone voor het pushgebeuren

nog ff mijn gallery geprobeerd te starten vanuit MobileMe (gallery.me.com/"gebruikersnaam") maar dat werkt nog niet, het oude .mac gallery werkt nog

[ Voor 68% gewijzigd door Bas Post op 11-07-2008 10:09 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

En hij is weer weg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Het werkt steeds hooguit 1-2 minuten. De mail werkte net ook in ieder geval. Volgensmij heb ik nu alles wel gezien, maar heb nergens een optie gezien om andere mail te checken via bijvoorbeeld POP3. Ik zie ook nergens de mogelijkheid om namens een ander adres te mailen of een reply-to-adres in te voeren. Kan vast wel in een client, maargoed, toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Serenity schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:11:
Het werkt steeds hooguit 1-2 minuten. De mail werkte net ook in ieder geval. Volgensmij heb ik nu alles wel gezien, maar heb nergens een optie gezien om andere mail te checken via bijvoorbeeld POP3. Ik zie ook nergens de mogelijkheid om namens een ander adres te mailen of een reply-to-adres in te voeren. Kan vast wel in een client, maargoed, toch jammer.
Je kunt wel mail van een POP3 adres checken. Je moet daarvoor naar de settings onder het mailtabje. Hij haalt het ook op, maar ik weet niet of je push dan ook werkt en ie automatisch regelmatig dat POP3-adres controleert. Als ik op de normale 'check mail' klik dan kijkt ie volgens mij niet naar het POP3-adres. Er zit een aparte optie voor die onderaan je mappenstructuur staat en die laat echt zien dat ie de mail ophaalt.
Ohja, je moet ook uitschakelen dat ie de mail op de server staat want bij elke controle zet ie de volledige inhoud van je POP3-box weer erneer (hij kijkt niet of het bericht er al stond). Beetje slordig.
Beter dus om al je mail automatisch te forwarden naar het me.com adres.

En helaas, ik kon niets vinden om te doen alsof ie vanaf een ander adres mailt... erg jammer zou ik dat vinden :{ Zou voor mij betekenen dat ik geen webmail meer heb als ik op een vreemde locatie even wat wil mailen... ik wil niets versturen vanaf een me.com-adres... was een kleine moeite voor ze geweest om namens een ander adres te mailen natuurlijk.
De rest ziet er perfect uit, maar door dat laatste twijfel ik een beetje, zit nog een beetje te zoeken naar m'n ideale omgeving voor zoiets. Ik heb thuis een snelle verbinding dus zelf een Exchange-servertje neerzetten is ook een optie. Dan heb ik ook die IMAP-functionaliteit voor mail/agenda/contacts, alleen iDisk mis ik dan (maar komt VPN voor terug). Het fotoalbum gebruik ik niet, daar heb ik een Flickr-account voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 11-07-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 18:37
Wil me inschrijven voor MobileMe. Wat kan ik het beste doen? Via de AppleStore een MobileMe pakket bestellen of kan ik me ook ergens direct registreren? Krijg alleen een "Houd me op de hoogte" melding :? .

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Zware Unit schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:16:
Wil me inschrijven voor MobileMe. Wat kan ik het beste doen? Via de AppleStore een MobileMe pakket bestellen of kan ik me ook ergens direct registreren? Krijg alleen een "Houd me op de hoogte" melding :? .
Je kunt je online registreren op me.com zodra deze weer werkt. Hiervoor heb je wel een creditcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Het werkt nu weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Jezus, kan je niet gewoon via PayPal ofzo betalen, zelfs iDeal :/? Heb dus geen creditcard, verdorie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Je kan naar de winkel gaan en een mobileme doosje kopen? of zie ik dat verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik wil het graag eerst even proberen i.c.m. 2.0 op m'n iPhone en m'n MBP. Eerst 'zien' en dan pas geloven m.b.t. het hele Push etc etc. Zoals al eerder aangehaald was .Mac niet altijd even snel, en ik wil dat het synchroniseren echt direct verloopt (en daarbij vertrouw ik het MobileMe introductie filmpje niet helemaal, beetje biased ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_cw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Hij doet het nu.... mobileme is online

http://www.flickr.com/photos/sanderd777/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

sander_cw schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:20:
Hij doet het nu.... mobileme is online
Misschien overbodig, maar hier nu ook net inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
Yep :) bij mij ook!

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Nou, heb het maar besteld nu via apple.nl :) Ik ben benieuwd, moest helaas via overboeking en het is vrijdag dus het zal wel even duren.

EDIT: @ Hieronder: Komt dat misschien omdat op de iPod Touch waarmee je synct het andersom staat ingesteld? Wellicht dat hij die settings overneemt ofzo :)

[ Voor 37% gewijzigd door hexagram op 11-07-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Hier ook, alleen een klein 'probleempje' met het sorteren van de contacten. :)

Als ik instel dat ik alles op voornaam wil hebben en sla dat op gaat het goed. Ga ik daarna naar een andere applicatie en dan weer terug naar contacten staat het weer op achternaam. :) Maar goed, dat is niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Hmm, hoe/wanneer veranderd de .Mac applicatie in voorkeuren in MobileMe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Muthas schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:35:
Via software update, ik heb hem gisteren ontvangen maar sommige hebben de update nog niet ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Muthas schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:35:
Klik erop en wacht een aantal seconden, je krijgt dan vanzelf een melding te zien dat de MobileMe update voor je systeem beschikbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 05-05 16:34

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

mijn "oude" mac gallery is nog gewoon via http://gallery.mac.com/username te benaderen.
via me.com kan je de gallery heel goed beheren.
(zelfs wissen van gallery's & toevoegen kan. cool.
Via de iphone gallery's aanmaken on the go :) )

snelheid:
Download van AppleTV/PC/Mac formaat video :

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/5492/afbeelding1ab2.png

Dat gaat nu 2x zo "snel":
Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/7281/afbeelding2vy4.png

Apple, plaats eens heel snel een paar .mac/me.com servers in europa!

Me.update:
Klik hier voor de directe link.
Niet schrikken bij het eerste keer opstarten na de update:
De mail box van .mac is leeg, deze wordt gesyncht met de (gok ik) nieuwe servers.

[ Voor 22% gewijzigd door weeraanmelden op 11-07-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:33

Mad_Demon

de dokter

Ik krijg de Time Zone Support niet werkend in de iCal app op de website. Als ik de 12u naar 24u wijzig en daarna de timezone support activeer krijg ik een refresh van de pagina en staat alles weer op 12u weergave en klopt de tijdzone niet...

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 08:59
kom niet ingelogd (heb geregistreerd)
Maar hij geeft aan dat me inlog en/of ww fout is.
via me.com

Heb nog geen sw update gehad dus kan nog niet op die manier.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 13:23
Ik kan nu weer inloggen op MobileMe (de website dus).

Voor de geïnteresseerden: je kunt via POP mail van een ander account laten ophalen. En je kunt mail van je @me.com account naar een willekeurig ander adres laten doorsturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Zien jullie ergens een "Share" button bij de files zoals die in de MobileMe preview gebruikt werd?

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/mobileme/features/images/idisk_hero20080609.jpg

Ik kan de file alleen zelf downloaden, het sharen zie ik niet staan.

Verder werkt 't allemaal best leuk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Probeer nu m'n PowerBook op te zetten, gaat op zich prima maar hij staat nog op .Mac. SoftwareUpdate geeft die Updater niet en de linkjes hier werken ook niet meer. Niet dat die naam me zo veel boeit, maar volgens mij doet .Mac niet aan push. Vulde net een kalenderdatum in het kwam niet *boom* op mijn Mac terecht :+

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik kreeg die update ook niet via softwareupdate of die linkjes dus maar een torrent genomen. Nu heb ik dus MobileMe maar het werkt nog steeds met syncs? Ik dacht alles naar de cloud zou worden gepushed? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228004

Serenity schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:23:
Zien jullie ergens een "Share" button bij de files zoals die in de MobileMe preview gebruikt werd?

[afbeelding]

Ik kan de file alleen zelf downloaden, het sharen zie ik niet staan.

Verder werkt 't allemaal best leuk d:)b
Als je kijkt bij de help onderwerpen kijkt staat dat sharen er wel bij, mar als je erop klikt krijg je server error. Zal wel nog niet werken vanwege alle andere problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 18:39
Als iemand een mooie topicstart wil maken over MobileMe neem dan even contact op met een van de moderators :).

Muthas gaat weer wat moois maken, maar hulp is altijd welkom :)

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 11-07-2008 16:42 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nils7 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:06:
kom niet ingelogd (heb geregistreerd)
Maar hij geeft aan dat me inlog en/of ww fout is.
via me.com

Heb nog geen sw update gehad dus kan nog niet op die manier.
Dit heb ik dus ook steeds, terwijl ik op mijn mac zelf wel gewoon toegang heb tot alles...

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat syncen is nog steeds te traag. Ik snap dat er wat problemen nu zijn. Maar zit inmiddels al meer dan een uur op een iCal task te wachten die ik op een andere computer heb gemaakt.

De iDisk servers staan alleen in California. Diep triest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
lowfi schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:45:
Dat syncen is nog steeds te traag. Ik snap dat er wat problemen nu zijn. Maar zit inmiddels al meer dan een uur op een iCal task te wachten die ik op een andere computer heb gemaakt.

De iDisk servers staan alleen in California. Diep triest :)
Precies, zouden een lading servers in NL moeten zetten voor een goede dekking voor de EU. Tenslotte toch een centraal routing point hier, en is natuurlijk nog het meest ideaal voor ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:53
Buzzin Hornet schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:03:
[...]

Dit heb ik dus ook steeds, terwijl ik op mijn mac zelf wel gewoon toegang heb tot alles...
Hier hetzelfde, geregistreerd met CC maar kan nog niet inloggen. Zal de drukte wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 08:10
Mobile Me is tot nu toch wel rete traag :'(

Hopelijk wordt het allemaal nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou heb een trial aangevraagd, maar ik vind het een beetje tegenvallen:

1) Externe pop account blijft hij steeds alles opnieuw binnen halen (dus dubbele mails etc)
2) Volgens mij checked hij niet automatisch externe pop accounts
3) geen afzender adres naar keuze invullen

Toch wel een paar grote missers vind ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

scim

Nani?

Ik post dit van mijn iPhone, ik heb echter een klein probleem met mobileme ik kan namelijk niet via de site inloggen. Dan krijg ik steeds member login not found. Op mijn mac en phone kan ik gewoon stuff syncen. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:34
scim schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:08:
Ik post dit van mijn iPhone, ik heb echter een klein probleem met mobileme ik kan namelijk niet via de site inloggen. Dan krijg ik steeds member login not found. Op mijn mac en phone kan ik gewoon stuff syncen. Meer mensen met dit probleem?
Yup, zelfde hier. Alles werkt, behalve via me.com. Kan gewoon niet inloggen.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
ik kan zelf niet inloggen met <mijnnaam>@me.com maar wel met

<mijnnaam>@mac.com
<wachtwoord>

probeer eens misschien werkt het voor jouw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
De webinterface doet het niet de laatste builds van webkit :| Hoewel deze wel echt 100x beter is als de .mac interface.

Denk dat na weekend alle problemen wel opgelost zijn. Ben dit soort launches niet gewend van apple :)

Aan sauron: paar paginas terug heb ik iets geposts over externe pop accounts. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
iCal events verschijnen op Me.com alleen uren eerder / later.

Hmpf...

Ook het "pushen" werkt vaak niet maar dat zal wel door de drukte komen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Eiríkr schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:20:
iCal events verschijnen op Me.com alleen uren eerder / later.
Dat komt waarschijnlijk door het tijdzone verschil tussen Mac en Me.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Rensz schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:21:
[...]
Dat komt waarschijnlijk door het tijdzone verschil tussen Mac en Me.com.
Kan ik zeker bij Account instellen, waar ik dus niet inkom :P
Blijft maar Loading...

-edit-

Duh! Zowel in iCal als op Me.com bij de prefs van iCal ff time zone support aanzetten en de juiste kiezen. Done.

[ Voor 18% gewijzigd door ericafterdark op 11-07-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

SaURoN schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:59:
Nou heb een trial aangevraagd, maar ik vind het een beetje tegenvallen:

1) Externe pop account blijft hij steeds alles opnieuw binnen halen (dus dubbele mails etc)
2) Volgens mij checked hij niet automatisch externe pop accounts
3) geen afzender adres naar keuze invullen

Toch wel een paar grote missers vind ik :(
Je moet de mail van je huidige adres laten forwarden naar het me.com adres. Daarna kun je middels IMAP de mail van me.com ophalen en gebruik maken van de synchronisatie. In het programma wat je als mailclient gebruikt stel je als afzender je eigen mailadres in. Op de vorige pagina staat ergens een beschrijving hoe je het precies moet instellen.
Nadeel is dat je, als je vanuit een andere locatie wat wilt mailen, je bij de webmail standaard wel het me.com-adres als afzender krijgt en zover ik heb gezien kun je dat niet instellen.

Ik trek nog geen conclusie en kijk het nog even aan, maar ik denk dat het em voor mij niet gaat worden. Ik heb voor deze dienst geen 80 eur/jaar over.

Ander nadeel vind ik dat je die iDisk niet fatsoenlijk vanuit Windows kunt benaderen. Dat vind ik wel een misser. Zodra je die wilt openen dan krijg je een browserschermpje waarin een site je bestanden weergeeft. Dat is natuurlijk niet praktisch want je kunt dan nooit vanuit een programma een bestand vanaf een iDisk openen.
Ik denk ik binnenkort voor een 250 euro zelf een simpel servertje koop en die online gooi met Exchange... zeker nu de iPhone ook Exchange-support heeft zie ik niet in wat mij in de weg staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
eh... idisk is gewoon webdav en die kan je onderhand toch wel in windows mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
lowfi schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:41:
eh... idisk is gewoon webdav en die kan je onderhand toch wel in windows mounten?
Al met .mac kon je iDisk mounten als netwerk share onder windows. Er was zelfs een speciaal tooltje van Apple voor om het eenvoudig te doen onder Windows XP. Hiermee kon je je username password en je driveletter opgeven. Na één klik had je je iDisk in je verkenner. Ik weet niet of het nog steeds werkt met mobileme. Heb sindsdien niet meer op mijn Windows laptop gewerkt.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Is het nou ook mogelijk om je agenda in te laten zien door andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 23-04 10:16

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Klopt het dat Push nog niet werkt? Ik heb zelf handmatig de .pkg geïnstalleerd, want hij kwam niet in Software Update. Ietsje later kreeg ik daar wel een 1.1 update, die ik ook heb geïnstalleerd, maar er wordt niks gepushed hier. Zal vast komen door de sloomheid bij die servers :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-03 21:04
Ik denk dat push sowieso niet gaat werken door de 1.1 update, omdat het client update is. Het ligt puur aan de servers van Apple.
Bij mij werkt push ook nog niet. We zullen gewoon wat geduld moeten hebben :)
Airwolf schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:00:
Is het nou ook mogelijk om je agenda in te laten zien door andere mensen?
Dat kan toch allang? Ook zonder MobileMe kan je je kalenders publiceren. Na publicatie kunnen anderen zich abonneren op jou kalender (via Agenda >> Abonneer).
Of bedoel je dit niet?

[ Voor 47% gewijzigd door Raween op 12-07-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Laatst online: 23:53
Ik heb mijn creditcard gegevens etc. ingevuld maar nooit een bevestigingsmailtje ontvangen?

Ben een beetje bang om NOG een keer al die gegevens in te vullen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
The_Cure schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:54:
Ik heb mijn creditcard gegevens etc. ingevuld maar nooit een bevestigingsmailtje ontvangen?

Ben een beetje bang om NOG een keer al die gegevens in te vullen :/
Ik probeer al sinds gisteren me te registreren voor de trail, maar het gaat schijnbaar steeds mis bij de creditcard verification. Krijg namelijk steeds creditcard declined, heb het met 3 creditcards geprobeerd, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 11:31
ik heb tot nu toe nog geen software update voor mac os x via de software update gehad. Weet iemand of deze nog wordt vrijgegeven, want de download links voor de pkg files werken ook niet meer.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Bas Post schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 06:59:
ik heb tot nu toe nog geen software update voor mac os x via de software update gehad. Weet iemand of deze nog wordt vrijgegeven, want de download links voor de pkg files werken ook niet meer.
Klik blij prefs op .Mac, dan kun je je MobileMe-instellingen al bekijken en krijg je iets later bericht dat er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:45

ultimateharry

Team Slayer:-)

Serenity schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 07:07:
[...]

Klik blij prefs op .Mac, dan kun je je MobileMe-instellingen al bekijken en krijg je iets later bericht dat er een update is.
Bij mij staan onder de prefs op .Mac nog gewoon dezelfde instellingen. Daarna volgt nog niet een bericht met update.

Waarschijnlijk moeten we nog even geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Push van iCal en Address Book werkt al beter :D

Nu nog een iPhone en dan is het plaatje compleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:35

Scrummie

Think different

Baal er van dat je een CC nodig hebt. Ik heb er geen en ken ook niemand in mijn omgeving die er 1 heeft. Waarom niet net als iTunes via Click&Buy regelen? :(

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Vraag gewoon een CC aan? Is sowieso handig om te hebben. Ik heb een Mastercard bij mijn Postbank rekening. Super makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Wil graag mijn account upgraden van "Individual" naar "Family", maar bij "Account options" en dan "Upgrades" heb ik geen knop om dit te doen. Kan iemand checken of meer mensen dit probleem hebben?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
Scrummie schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:03:
Baal er van dat je een CC nodig hebt. Ik heb er geen en ken ook niemand in mijn omgeving die er 1 heeft. Waarom niet net als iTunes via Click&Buy regelen? :(
Je kan 'm ook gewoon via de online Apple store bestellen via een overboeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Voor europese me accounts was de max transfer per maand toch 100GB? In mijn account staat 200. Niet dat ik er zo veel aan heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 06:28
lowfi schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:27:
Voor europese me accounts was de max transfer per maand toch 100GB? In mijn account staat 200. Niet dat ik er zo veel aan heb... :)
Bron

Voor het gewone abonnement geldt een limiet van 200 GB. Ook ik haal dat niet met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Ik ben tot nu toe erg te spreken over de web apps op me.com. De gallery is erg handig, en ook Calendar werkt perfect en voelt gewoon aan alsof je in iCal zelf bezig bent. Ook de sync mogelijkheden werken prima vanuit Leopard.

Het enige wat me tegenstaat zijn de mogelijkheden van de mail. De opties zijn maar summier, hier had ik toch wel meer van verwacht. De mail vind ik wel een van de belangrijkere onderdelen in ieder geval, maar heb nog niet echt 't idee dat ik graag alles laat fetchen door of forwarden naar MobileMe om dat vervolgens als primaire mail te gaan gebruiken. In ieder geval niet voor 79 euro per jaar.

Wat dat betreft kun je met Gmail veel meer, en werkt de IMAP daarvan ook prima. Voor de andere onderdelen zijn ook genoeg alternatieven die simpeler of veel goedkoper zijn. Het enige waar ik over twijfel zijn de synchronisatiemogelijkheden en Gallery. Maar ook hiervoor vind ik 79 euro wel weer erg veel. Een Flickr Pro account kost 15 euro per jaar, en daar kun je toch heel wat meer mee.

Al met al ziet het er weer allemaal prachtig uit, maar voor 79 euro... :X Gelukkig is het twee maanden te testen, misschien dat het uiteindelijk toch onmisbaar wordt :) .

Bij de Mail prefs staat het volgende bij Aliases:

Afbeeldingslocatie: http://yotz.mine.nu/drop/mobilememailprefs-20080712-133132.png
Weet iemand hoe dit precies werkt? Of kan iemand met een full account eens kijken? Op het plaatje staan alleen @me.com adressen. Betekent dit dat je onbeperkte andere @me.com aliases kunt aanmaken, of kun je hier toevallig ook niet-@me.com adressen toevoegen? Kan er verder weinig concrete informatie over vinden op de Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Serenity schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:33:

Bij de Mail prefs staat het volgende bij Aliases:

[afbeelding]
Weet iemand hoe dit precies werkt? Of kan iemand met een full account eens kijken? Op het plaatje staan alleen @me.com adressen. Betekent dit dat je onbeperkte andere @me.com aliases kunt aanmaken, of kun je hier toevallig ook niet-@me.com adressen toevoegen? Kan er verder weinig concrete informatie over vinden op de Apple site.
Je kan 5 .me aliassen toevoegen.
Je kan in de webmail geen andere mail accounts toevoegen, maar wel in de mail app voor Windows/Mac.
Logisch, want hotmail kan dit ook niet, maar wel in outlook express.
(of hoe het nu onder Vista heet)
Maar deze extra accounts komen in me.com niet in je inbox terecht.

Wat verwacht je dat je mail app doet?
zelf voor je mailen?
zelf mapjes aan maken met onderwerpen?

Ik mis niets aan .mac mail;
Werkt op mijn iMac/MacBook, de Webversie werkt goed vanaf mijn werk/vrienden, en binnenkort vanaf mijn iPhone.
Ik zou niet weten wat ik nu over het hoofd zie qua functionaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Eiríkr schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:01:
Push van iCal en Address Book werkt al beter :D

Nu nog een iPhone en dan is het plaatje compleet!
Bij mij werkt pushen nog steeds niet, zit nu al 10 minuten te wachten op een push maar nog niks.
Heb jij bij je MobileMe Preferences in Leopard ook gewoon alle vinkjes aan staan, en dan dat hij automatisch moet syncen? En heb je verder nog iets ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Ik denk dat mensen liever zien dat ze ook hun eigen mailbox zouden kunnen 'pushen', dus niet alleen de @mac.com en @me.com-adressen (bijvoorbeeld Gmail).
XiN-eViL schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:50:
[...]

Bij mij werkt pushen nog steeds niet, zit nu al 10 minuten te wachten op een push maar nog niks.
Heb jij bij je MobileMe Preferences in Leopard ook gewoon alle vinkjes aan staan, en dan dat hij automatisch moet syncen? En heb je verder nog iets ingesteld?
Bij mij werkt het ook nog half hoor. Een agenda-entry op mijn iPod wordt bijna direct verwerkt op me.com, maar in iCal duurt het even. Als ik synchroniseer via 'synchroniseer nu' dan komt het wel in iCal te staan, maar dat is niet het idee van 'push-calendar' :)

[ Voor 67% gewijzigd door rclahsen op 12-07-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 18:39
XiN-eViL schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:50:
[...]

Dat snap ik ook niet helemaal. Pushen naar m'n iPhone werkt prima. Maar pushen naar m'n Macbook Pro werkt nog niet. Misschien dat ze daar nog mee bezig zijn :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
rclahsen schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:52:
Ik denk dat mensen liever zien dat ze ook hun eigen mailbox zouden kunnen 'pushen', dus niet alleen de @mac.com en @me.com-adressen (bijvoorbeeld Gmail).
Dat kan toch?

lowfi in "Mobile me launch 9 juli!"

Pushen tussen computers werkt inderdaad nog niet. Of in ieder geval heeeeeel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
lowfi schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:56:
[...]

Dat kan toch?

lowfi in "Mobile me launch 9 juli!"

Pushen tussen computers werkt inderdaad nog niet. Of in ieder geval heeeeeel traag.
Afbeeldingslocatie: http://idisk.me.com/robertclahsen/Public/GoT/fetch.jpg

Ik heb je instructie gevolgd, maar volgens de instellingen in mijn iPod staat e.e.a. nog op 'Fetch' i.p.v. 'Push'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik denk dat ik een bug in iCal heb gevonden, zou iemand even kunnen kijken of bij hem hetzelfde gebeurd:
1: zorg dat iCal is afgesloten
2: start iCal
3: sluit het window van iCal (iCal niet afsluiten dus, alleen het venster weg doen!)
4: open het iCal venster weer
5: voeg iets toe op me.com/calendar
6: wacht totdat hij gesynct is

Bij mij verschijnt het dan niet in iCal. Zodra ik iCal afsluit en weer start is het er wel. Het werkt wel goed als ik stap 3 en 4 niet doe. Is dit bij jullie ook zo? (het is hier ook als ik todo's toevoeg in Mail.app)

-----------

Verder, werkt bij jullie de me.com mail webapp? Want bij mij blijft die loading, terwijl de andere dingen het wel doen. Heb het al op Mac en Windows geprobeerd, in zowel FF3, IE7 als Safari 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Laatst online: 30-03 21:04
woeps, foutje, mag verwijderd worden...

[ Voor 86% gewijzigd door Raween op 12-07-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 05-05 17:03
Twee vraagjes mbt mobileme :)

- Is het ook mogelijk om (zoals bij gmail) externe POP email accounts te laten syncen?
- Kun je ook emails versturen met een andere identity, dus user@mijndomein.nl, zonder dat het @me.com adres terugkomt in de verstuurde email?

Iemand een idee? Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Xandrios schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:33:

- Kun je ook emails versturen met een andere identity, dus user@mijndomein.nl, zonder dat het @me.com adres terugkomt in de verstuurde email?

Iemand een idee? Thanks :)
In ieder geval niet vanuit de webmail-client van MobileMe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Erg jammer tho. Dan is zakelijk gebruik van mobileme dus eigenlijk onmogelijk.. (Of je dat zou moeten willen daargelaten)

[ Voor 18% gewijzigd door Xandrios op 12-07-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Xandrios schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:06:

Erg jammer tho. Dan is zakelijk gebruik van mobileme dus eigenlijk onmogelijk.. (Of je dat zou moeten willen daargelaten)
In Mail op de iPhone maar ook op een Mac kan je bij uitgaande post gewoon een andere SMTP server instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 13:00
De MobileMe site is bij mij nu een stuk sneller dan hij in de voorgaande dagen is geweest. Hopelijk is dit van blijvende aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Muthas schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:11:
[...]

In Mail op de iPhone maar ook op een Mac kan je bij uitgaande post gewoon een andere SMTP server instellen :)
Een van de mooiste features is de snelle webinterface tho :) Gmail is hier de laatste tijd steeds minder sterk in, dus ik ben op zoek naar een alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb sinds gister ook MobileMe.
Ben er tot nu toe erg tevreden over.
Gebruik het nu op mn MacBook en iMac en zodra op de eerst iPhone, software 2.0 kan draaien ga ik het ook ckr daar op gebruiken.

Aan het begin was de site erg langzaam, maar nu gaat het al een stuk beter.
Merk wel dat het in Safari sneller gaat dan in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Xandrios schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:22:
[...]
Een van de mooiste features is de snelle webinterface tho :) Gmail is hier de laatste tijd steeds minder sterk in, dus ik ben op zoek naar een alternatief :)
Snelheid van de Gmail webinterface varieert wat 't laatste jaar heb ik 't idee. Vooral het laden na het inloggen duurt even, maar het gebruik zelf blijft erg snel.

MobileMe is nu duidelijk een stuk sneller dan de afgelopen dagen, maar wat mij betreft nogsteeds veel te traag om fatsoenlijk te kunnen gebruiken. Bij wisselen tussen de verschillende apps (Mail, Calendar) etc duurt het gewoon 10-15 seconden voordat alles geladen is en je aan de gang kunt. Mits dit een paar seconden wordt en alles binnen de app zelf gewoon direct gaat is het wat mij betreft useless voor een betaalde dienst. Op dit moment komt 't qua snelheid in ieder geval niet in de buur van Gmail. Hopelijk verandert dit nog. Maar ik vraag me dus af in hoeverre er uberhaupt servers voor MobileMe in Europa staan en of ze ooit de snelheid van Gmail kunnen evenaren.

Notes syncen vanuit Mail.app naar MobileMe werkt hier niet echt. Maar als ik dit moet geloven heb je er ook weinig aan: http://support.apple.com/kb/TS1756.
Xandrios schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:33:
- Is het ook mogelijk om (zoals bij gmail) externe POP email accounts te laten syncen?
Dit werkt voor geen meter. Je kunt één POP-account instellen. Maar niet meer dan een username/pass en server. Wijken de poorten af zoals bij Gmail dan zie ik niet hoe je dit zou kunnen instellen. De enige manier is dan dus forwarden. Verder wordt de mail niet automatisch gecheckt maar komt er een apart linkje bij de Mail te staan waarmee je 't handmatig kunt ophalen. En in dit topic werd al gepost dat berichten ook doodleuk dubbel worden opgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://yotz.mine.nu/drop/mail-prefs-pop-20080712-224550.png

Voorbeeld van de preferences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Het is inderdaad sneller geworden. Wel is het tot nu toe zo dat als ik iets verander in de online interface ik bv ical offline moet afsluiten en weer opstarten om de veranderingen te zien die ik online hebt gemaakt. Hopelijk verandert dit snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Enige jammer is dat je regels van de mail.app client niet meegenomen worden.
Ik heb alles met kleuren ingesteld, en de webclient geeft deze kleuren niet door.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cAJm9luQu3UPSk3wr9POkI4k/full.png
Kan iemand de account opties controleren? Gisteren had ik nog de optie op additionele storage of een upgrade naar Family aan te vragen. Vandaag is deze optie verdwenen.

UPDATE:
Deze link gevonden op de Apple support website. Blijkbaar heeft iedereen problemen met het upgraden.

[ Voor 28% gewijzigd door Zware Unit op 12-07-2008 23:35 . Reden: Apple support website had meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Laatst online: 10-04 16:15
Is het jullie al opgevallen dat er helemaal geen 'Share File' knop is. Die lijkt er op het laatste moment te zijn uitgehaald :(

EDIT: owja nog iets, bij de system preferences van MobileMe staat me Sync niet meer aan, als ik dat wel doe dan zegt hij dat mijn MacBook er al in staat en dat hij dan opschreven wordt ofzo, lijkt mij dat ik dan gewoon kan accepteren? Is dat bij meerdere dat sinds MobileMe de Sync uit is?

[ Voor 53% gewijzigd door FerdiV op 12-07-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 18:46
Ik zit er aan te denken om ook over te stappen, maar de mail applicatie is zowel in OSX zelf als op me.com echt een gigantische stap achteruit van gmail.
Het enige betere eraan is eigenlijk dat het naar je iPhone gepushed wordt. Het hele sync gebeuren wat MobileMe interessant maakt is onzin in de mail, aangezien IMAP dat al jaren heeft.
  1. Je kan niet je eigen domeinnaam gebruiker.
  2. Syncen flipt als ik iets op mijn iphone verwijder, blijft het gewon staan op me.com. Dit verdwijnt pas al ik Mail.app open en die begint te syncen.
  3. Geen threaded mail.
  4. Gmail zijn spam handling is een stuk beter.
  5. Labels?
  6. Waar is de optie om "laad de afbeeldingen van dit email adres altijd"? Nu moet ik, of alles doorlaten, of elke keer klikken op laad afbeeldingen (zelf bij al geopende emails)
  7. Ik kan op me.com in de email header zelf niet op een adres klikken om deze op te slaan, ook in het menu bovenaan staat hier niets over.
  8. In mijn browser (firefox) header blijft het aantal ongelezen emails staan, ook al heb ik ze allemaal gelezen, dus het window open laten staan is er niet bij..
De rest van MobileMe:
Adressenboek is erg handig, wordt ook goed gesynced.
Kalender lijkt hier ook goed te werken, moest alleen wel wat tijdzones en 24 uur klok instellen op me.com om alle events goed te tonen.
Fotos en iDisk nog geen gebruik van gemaakt.

Weet iemand of je op je iDisk kan vanaf je iPhone?

[ Voor 5% gewijzigd door RuudBurger op 13-07-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Er is weer een nieuwe update voor mobile me, MobileMe 1.1 je kan hem vinden onder software updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Threaded & labels kan je in de offline client iig voor elkaar krijgen met smart folders. Iets waar ik weer niet zonder kan en gmail dus niet heeft ;)

De spamafhandeling werkt echt goed mits je de moeite neemt hem te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Kan iemand wat ervaringen posten met 1.1 zodra iemand deze heeft gedownload? Ik ben nog aan het wachten tot mijn betaling binnen is, dus kan er nog geen gebruik van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

[MobileMe] Ervaringen & Discussie - nu met echte topicstart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ what she said :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.