[MobileMe] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 01:52:
[...]

Inzet zat gedaan. Tutorials die meer een reclamespot zijn op Apple.com etc dus ik ga daar niet op in. Ik heb bij Systeemvoorkeuren/MobileMe alles aangevinkt dat er gesynct moet worden. Tevens na alles weer erin gezet te hebben van Mac naar MobileMe an god dank, het staat in MobileMe. Vervelende is dat het geen twee-weg systeem is. Als ik in MobileMe een afspraak zet zie ik die na een sync niet in mijn iCal verschijnen. De rest heb ik geeneens geprobeerd....1 ding tegelijk.
Quit je iCal eens en start hem weer op (ik denk dat er een bug zit in iCal waardoor hij pas weergegeven wordt nadat je iCal volledig quit, maar alleen als je het venster een keer gesloten hebt zonder iCal volledig af te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN-eViL schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 07:22:
[...]

Quit je iCal eens en start hem weer op (ik denk dat er een bug zit in iCal waardoor hij pas weergegeven wordt nadat je iCal volledig quit, maar alleen als je het venster een keer gesloten hebt zonder iCal volledig af te sluiten).
Helaas, werkt ook niet zo. Het werkt toch gewoon twee richtingen op? Of ben ik gek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Serenity schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:04:
[...]

Heeft hier nog nooit gewerkt :'(
Ik heb al een aantal files en mappen ge-upload met MobileMe en ik moet zeggen dat het smooth gaat... veel beter als de oude dotmac idisk upload functie waar je maar 1 file per keer kon uploaden. Sowieso is de performance de laatste tijd steeds beter van MobileMe. Ik ben i.i.g. erg tevreden over de wijzigingen sinds .mac.

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:05:
[...]

Helaas, werkt ook niet zo. Het werkt toch gewoon twee richtingen op? Of ben ik gek 8)7
Je hebt de 1.1 update geïnstalleerd en de instellingen bij systeemvoorkeuren staan goed? Het werkt bij mij prima beide kanten op (of eigenlijk alle drie, ook naar de iPhone) :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Hoe werkt MobileMe onder Windows als je al een Exchange account hebt? Ik ben een beetje afhoudend om MobileMe te installeren op de pc op mijn werk omdat ik niet wil dat hij mijn Exchange contacts/calendar/email gaat syncen met MobileMe.

Is het mogelijk om in Outlook twee gescheiden accounts te hebben, een voor Exchange (werk) en een voor MobileMe (prive)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Hoe kan ik zien of MobileMe 1.1 is geïnstalleerd? Het .Mac icoon is vrijdag vervangen door die van MobileMe, maar sindsdien heb ik geen updates meer ontvangen volgens mij.

Verder ben ik gebruik gaan maken van het BackUp (v3.1.2) programma van Apple. Werkt prima, maar de BackUp applicatie geeft aan dat ik een max heb van 100mb. Blijkbaar is de applicatie nog niet aangepast voor MobileMe.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Zware Unit schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:13:
Hoe kan ik zien of MobileMe 1.1 is geïnstalleerd? Het .Mac icoon is vrijdag vervangen door die van MobileMe, maar sindsdien heb ik geen updates meer ontvangen volgens mij.
Dat kun je zien onder "systeemvoorkeuren" en dan "software updates". De rechter tab staan de geïnstalleerde updates :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:02:
[...]

Dat begreep ik idd toen ik het proefaccount aanmaakte. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan meteen iets van je CC afschrijven. Als ik vóór het einde van de proefperiode stop, betaal ik ook niets.
Ik heb mijn bank gebeld, en die wisten me keurig te vertellen dat er 3x 121 dollar was afgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:47:
[...]

Je hebt de 1.1 update geïnstalleerd en de instellingen bij systeemvoorkeuren staan goed? Het werkt bij mij prima beide kanten op (of eigenlijk alle drie, ook naar de iPhone) :).
Ja de update heb ik voorbij zien komen bij de fresh install. Tot nu toe nog 2 kanten, derde is onderweg. ETA=zes weken 8)7 De instellingen staan goed, ik heb al een paar jaar een mac dus het is niet nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDwazo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 15:25
Ik heb sinds gisteren mobileme proef account
zowel op de iphone als op de mac lijkt het te werken echter kan ik nog steeds niet inloggen op de webapplicatie. Tevens heb ik al meerdere mailen mijn account gereset echter wil dit niet werken. MobileMe blijft terugkomen met invalid username / password.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, wie zou ik bijvoorbeeld moeten mailen (adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:35:
Ik heb mijn bank gebeld, en die wisten me keurig te vertellen dat er 3x 121 dollar was afgeschreven
Als je een reeds geplaatste bestelling wilt wijzigen, kun je contact opnemen met de afdeling Verkoopondersteuning via telefoonnummer (laag beltarief) 0900 040 08 99. Lijn is open van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Net contact opgenomen met de Apple helpdesk (per telefoon), maar deze kan niks voor MobileMe gebruikers betekenen. Blijkbaar is het niet mogelijk om telefonisch een upgrade te bestellen van Individual naar Family.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Ik heb eigenlijk een simpele vraag, maar ik kan nergens het antwoord vinden.

Ik gebruik nu Outlook, op een Windows PC. Daarop haal ik via POP m'n Gmail binnen. Ik wil MobileMe gaan gebruiken, maar wil niet een ander e-mailadres (dus geen ...@me.com). Kan ik dan wel volop gebruik maken van de push functionaliteit? Dus dat ik op m'n iPhone niet m'n mail hoef te checken? Maar dat het automatisch gepusht wordt? Ook zonder dat m'n Outlook aanstaat op m'n PC?

M.a.w.: kan die "Cloud" mijn Gmail ophalen?

Ik begreep van niet, maar dan snap ik de functionaliteit nog niet echt. In de demo van Apple op de website ziet het er allemaal heel mooi uit, maar volgens mij moet ik voor die functionaliteit een @me.com e-mailadres gaan gebruiken... is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het werkt alleen met een @me.com mailadres. Maar zeker als je een Gmail account hebt werkt het prima daarmee. Je stelt in Gmail gewoon een forward in naar het @me.com mailadres. Vervolgens stel je in je emailprogramma en op de iPhone gewoon de instellingen in van MobileMe, alleen gebruik je als smtp server (voor uitgaande post) de server van gmail. Degenen die dan post ontvangen, zien gewoon het @gmail.com adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 19:56
MrDwazo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:24:
zowel op de iphone als op de mac lijkt het te werken echter kan ik nog steeds niet inloggen op de webapplicatie. Tevens heb ik al meerdere mailen mijn account gereset echter wil dit niet werken. MobileMe blijft terugkomen met invalid username / password.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, wie zou ik bijvoorbeeld moeten mailen (adres)
1) reset je wachtwoord naar een ander wachtwoord
2) gebruik niet de secret question, maar laat een mailtje met link sturen

Dit werkte voor mij om de webomgeving aan de praat te krijgen. Vooralsnog werkt die echter nog niet zo smooth op iets anders dan safari.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:31:
Het werkt alleen met een @me.com mailadres. Maar zeker als je een Gmail account hebt werkt het prima daarmee. Je stelt in Gmail gewoon een forward in naar het @me.com mailadres. Vervolgens stel je in je emailprogramma en op de iPhone gewoon de instellingen in van MobileMe, alleen gebruik je als smtp server (voor uitgaande post) de server van gmail. Degenen die dan post ontvangen, zien gewoon het @gmail.com adres.
Dat noemen ze creatief bezig zijn. Ik doe dat met al mijn mail. In dit geval naar Gmail ivm met de beste spam box ter wereld.

Je zult het niet geloven maar het werkt eindelijk. Heb ik wat veranderd? Nee, dus waarom het niet werkte is mij een compleet raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mmm lekker vreemd is dit. Ik heb dus een MobileMe pakketje gekocht bij Apple voor 80 euro om mijn account te renewen, ik heb nu de code ingevoerd maar dat is niet te zien. Je typt je code in en je account naam en wachtwoord, daarna gaat hij naar de account info van MobileMe zonder even te zeggen 'het is gelukt!'.... Naja dan maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDwazo
quote:
MrDwazo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:24:

1) reset je wachtwoord naar een ander wachtwoord
2) gebruik niet de secret question, maar laat een mailtje met link sturen

Dit werkte voor mij om de webomgeving aan de praat te krijgen. Vooralsnog werkt die echter nog niet zo smooth op iets anders dan safari.
Helaas heb ik dit allemaal geprobeert echter werkt het nog steeds niet. Heb inmiddels de appledesk gemailed echter is dit niet iets wat je over de streep trekt om 80 euro per jaar te gaan betalen!

Iemand misschien nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 19:56
Jammer, bij mij werkte het de eerste keer ook niet, maar toen ik dus een nieuw wachtwoord verzon wel. Volgens mij zijn er verder niet echt opties om uit te proberen.

Je kan wel een nieuwe proefabbo aanmaken en de andere beeindigen.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
jprommen schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:07:
Jammer, bij mij werkte het de eerste keer ook niet, maar toen ik dus een nieuw wachtwoord verzon wel. Volgens mij zijn er verder niet echt opties om uit te proberen.

Je kan wel een nieuwe proefabbo aanmaken en de andere beeindigen.
_/-\o_

Dat deed het hem, je moet je wachtwoord in iets anders veranderen, ik deed gewoon weer m'n oude wachtwoord, thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Hoedje schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:31:
OK, duidelijk antwoord. Jammer dat het niet "gewoon" werkt. Of zal dat in de toekomst nog toegevoegd worden als functionaliteit, automatisch mail ophalen via POP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier sinds vandaag ook MobileMe, ook al heb ik nog geen iPhone (die staat op de reserveringslijst @ T-Mobile) Maar moet zeggen dat ik het toch best jammer dat je enkel je me.com mail kunt pushen en dus niet elk ander pop3 account, ik zou bijvoorbeeld veel liever mijn zakelijke mail pushen, forwarden naar mijn me.com email adres is geen optie, aangezien ik liever niet heb dat mijn klanten als afzender een me.com adres zien... Bovendien moet je pop3 mail handmatig (klopt dat?) binnenhalen in het mailvenster op me.com... beetje raar, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:33:
Hier sinds vandaag ook MobileMe, ook al heb ik nog geen iPhone (die staat op de reserveringslijst @ T-Mobile) Maar moet zeggen dat ik het toch best jammer dat je enkel je me.com mail kunt pushen en dus niet elk ander pop3 account, ik zou bijvoorbeeld veel liever mijn zakelijke mail pushen, forwarden naar mijn me.com email adres is geen optie, aangezien ik liever niet heb dat mijn klanten als afzender een me.com adres zien...
Nee, dat hoeft dus niet. Je kunt gewoon je huidige SMTP server instellen, van je zakelijke account. Dan zien de klanten die dus als afzender. Je kunt zo prima elke emailaccount gebruiken, als je liever niet het @me adres wilt gebruiken.
Bovendien moet je pop3 mail handmatig (klopt dat?) binnenhalen in het mailvenster op me.com... beetje raar, of zie ik iets over het hoofd?
Geen idee, vrijwel alle mailboxen kun je gewoon forwarden vanaf de aanbieder dat werkt toch over het algemeen veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Heeft iemand problemen om een trial account aan te maken? Mij lukt dit namelijk niet :(

Iemand een idee?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt bij jullie trouwens de smtp.me.com al? Ik krijg het niet voor elkaar om de smtp server te gebruiken in Outlook oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:24:
werkt bij jullie trouwens de smtp.me.com al? Ik krijg het niet voor elkaar om de smtp server te gebruiken in Outlook oid
Het staat in Mail.app automatisch ingesteld op poort 25 met SSL ingeschakeld en authenticatie met username/password. Username zonder @me.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:19
Weet er iemand of de hoeveelheid data dat ik met MobileMe binnenhaal nog eens extra door mijn provider zal worden aangerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
etienne1 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:41:
Weet er iemand of de hoeveelheid data dat ik met MobileMe binnenhaal nog eens extra door mijn provider zal worden aangerekend?
Gewoon dataverkeer. Dus zonder flatfee niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Tip voor mensen die van Google Kalender komen en alles op MobileMe willen zetten.

1. Ga naar de webapplicatie van Google kalender
2. Klik op de link onder je kalenders om je kalenders te beheren.
3. Klik op de kalender die je wil verhuizen.
4. Klik op iCal bij je private adres. Kwestie dat je agenda niet gewoon busy of bezet bij elke afspraak toont.
5. Je krijgt nu een link met een ics bestand. Sla dit op.
6. Open iCal en kies archief > importeer. Kies hier voor iCal en selecteer het bestand uit de vorige stap. Even nog de gewenste kalender kiezen en even wachten.
7. Als alles goed verlopen is ben je nu klaar.

Best wel even controleren of tijden kloppen, kan altijd in andere tijdzone staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Zojuist heb ik al mijn contactpersonen in het Adresboek van Mac OS X ingevoerd en daarna een sync gedaan met MobileMe. De contactpersonen verschijnen echter niet in de webinterface op me.com. Kan dat een tijdje duren ofzo? Ik heb zelfs al geprobeerd de synchronisatiegegevens opnieuw in te stellen, maar dat helpt ook niet.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:23
Serenity schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:38:
[...]

Het staat in Mail.app automatisch ingesteld op poort 25 met SSL ingeschakeld en authenticatie met username/password. Username zonder @me.com.
Gebruik eens poort 587 dat zorgde ervoor dat het bij mij wel werkte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDwazo
Inmiddels heb ik vanalles geprobeert! Iphone en mac syncen met mobile me echter de webapplicatie kan ik niet bereiken

Heb inmiddels de appledesk gemailed maar nog geen reactie, mijn paswoorden gewijzigd via geheime vraag en email naar nieuwe en oude paswoorden maar het mag allemaal niet baten.

Dit is erg slechte reclame voor apple en ik denk er dan ook hard aan om het hele mobileme gebeuren op te zeggen.

Heeft er iemand nog optie's en daarnaast hoe kan ik een proef abbonnement opzeggen?

Ik hoop dat apple alles fixed maar het lijkt een gemiste kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm heb nu voor de tweede keer mijn activatiecode ingevoerd om mijn account te renewen, nu krijg ik weer een error. Wat moet ik doen? Heb ik nu 80 euro voor niks betaald :S Pff waarom werkt het niet gewoon...

[ Voor 23% gewijzigd door FerdiV op 16-07-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had graag MobileMe even uiteprobeerd, ware het niet dat deze testversie vereist dat je een credit card hebt. Das balen, zijn er nog andere oplossingen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:03
Jeeh heb het binnen.
Probeer ik mijn mac te syncen met MobileMe dat gebeurt ook maar in MobileMe komt geen enkel contact, agenda item etc.

Iemand enig idee
-Mous- schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:26:
Zojuist heb ik al mijn contactpersonen in het Adresboek van Mac OS X ingevoerd en daarna een sync gedaan met MobileMe. De contactpersonen verschijnen echter niet in de webinterface op me.com. Kan dat een tijdje duren ofzo? Ik heb zelfs al geprobeerd de synchronisatiegegevens opnieuw in te stellen, maar dat helpt ook niet.
Heb het zelfde :(

[ Voor 64% gewijzigd door nils7 op 16-07-2008 14:50 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Bij mij stonden na het afsluiten en opnieuw opstarten van mijn browser ineens de contpersonen ook in de webinterface, kan dus misschien ff duren, of ligt aan de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 17-09 15:27
http://www.macworld.com/article/134530/2008/07/mobileme.html
Apple apologizes for MobileMe launch, extends subscriptions

by Jim Dalrymple, Macworld.com
Jul 16, 2008 3:37 pm

Apple’s launch of MobileMe last Friday was bumpy with many users not being to login at all, while others had difficulty getting anything to sync properly. Apple on Wednesday recognized those problems and is offering an olive branch to all MobileMe subscribers.

“The .Mac to MobileMe transition was a lot rockier than we had hoped but everything is now up and running,” Apple spokesman, Bill Evans, told Macworld. “We want to apologize to our loyal customers and express our appreciation for their patience by giving all current subscribers an automatic 30-day extension to their MobileMe subscription free of charge.”

In an email to all MobileMe subscribers, Apple said that all of the problems with the service’s Web apps have been worked through.

Apple will also stop using the word “push” to describe everything in MobileMe. The problem, as many people found out, is a delay of 15 minutes to get information synced from your computer to the cloud and then to the other devices. Changes to and from the iPhone and Web apps was immediate and remains that way.

“They really did the right thing, in the right way," said Michael Gartenberg, vice president and research director at Jupiter Research. "First acknowledging the problems and then offering a gesture of goodwill. It’s not important whether you have glitches or not, it’s important how you deal with them.”

The extension to MobileMe will show up automatically in your account in the next few weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:11:

Kan ik via me.com e-mailen namens een niet-@me.com adres?
Nee, dit kan niet. Je kunt wel 5 aliases instellen bij de Mail preferences. Dit zijn eveneens @me.com adressen, en deze kun je ook weer verwijderen en daar nieuwe adressen voor in de plaats zetten. Maar je kunt bijvoorbeeld niet namens je @gmail.com account mailen, en ook valt er geen reply-to adres in te stellen.
Aanvulling: Je kunt wel gewoon een tweede niet-me adres invullen na een komma achter je 'me' adres, die verschijnt dan in de drop down en die kun je dan kiezen om te versturen. Maar... je moet dan wel even een andere SMTP server instellen dan smtp.me.com want die trekt dat niet. De gmail smtp server kun je bijvoorbeeld gebruiken (die laat helaas wel gmail in de headers staan) of die van je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
ik ga eens met ze chatten

Heb een family pack en met mijn eigen account (hoofduser) en mn vaders account komen er geen contacten en ander spul in de mobile me cloud

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het bericht van het MobileMe team zelf is wellicht wel interessanter:
We have recently completed the transition from .Mac to MobileMe. Unfortunately, it was a lot rockier than we had hoped.

Although core services such as Mail, iDisk, Sync, Back to My Mac, and Gallery went relatively smoothly, the new MobileMe web applications had lots of problems initially. Fortunately we have worked through those problems and the web apps are now up and running.

Another snag we have run into is our use of the word "push" in describing everything under the MobileMe umbrella. While all email, contact or calendar changes on the iPhone and the web apps are immediately synced to and from the MobileMe "cloud," changes made on a PC or Mac take up to 15 minutes to sync with the cloud and your other devices. So even though things are indeed instantly pushed to and from your iPhone and the web apps today, we are going to stop using the word "push" until it is near-instant on PCs and Macs, too.

We want to apologize to our loyal customers and express our appreciation for their patience by giving all current subscribers an automatic 30-day extension to their MobileMe subscription free of charge. Your extension will be reflected in your account settings within the next few weeks.

We hope you enjoy your new suite of web applications at me.com, in addition to keeping your iPhone and iPod touch wirelessly in sync with these new web applications and your Mac or PC.

Thank you,

The MobileMe Team
Vooral de regel die ik vet heb gemaakt is interessant. Blijkbaar komt echte push dus ook nog naar de PC en de Mac :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Jup, heb de mail ook ontvangen zojuist. Maar echt balen dat mijn jaar verlenging nu niet werkt. Moet ik misschien ook mijn wachtwoord veranderen waar jullie het over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Ik kreeg ook net deze mail van het MobileMe team. Ik vind het netjes dat ze het zo oplossen. 30 dagen extra op je subscription is nooit weg!
Het gaat natuurlijk om het gebaar...

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:07:
[...]
Aanvulling: Je kunt wel gewoon een tweede niet-me adres invullen na een komma achter je 'me' adres, die verschijnt dan in de drop down en die kun je dan kiezen om te versturen. Maar... je moet dan wel even een andere SMTP server instellen dan smtp.me.com want die trekt dat niet. De gmail smtp server kun je bijvoorbeeld gebruiken (die laat helaas wel gmail in de headers staan) of die van je ISP.
Ja, in een client. Niet via me.com — of ik moet iets compleet over 't hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nou, net m'n pakketje binnen gehad en zojuist mijn account aangemaakt. Tot nu toe ziet het er prima uit, echter werkt de Mail applicatie gewoon helemaal niet. Doet compleet niets, en laat Safari (speciaal hiervoor gedownload) ook gewoon vastlopen. Tevens kan ik ook nergens kijken naar updates voor MobileMe, of hadden jullie het over een desktop applicatie die geupdate was?

Ook kan ik nergens in iTunes MobileMe instellingen veranderen/aanmaken, terwijl ik toch echt een reinstall heb gedaan van de laatste iTunes van Apple.com Moet ik iTunes misschien eerst geheel verwijderen en dan pas een herinstallatie doen?

Al met al dus nog even afwachten :)

EDIT:
1. er zijn problemen met de webapps dat is bekend,
2. ga eens bij configuratiescherm kijken daar staat als het goed iets van apple/mobileme/itunes daar meot je het instellen niet in iTunes
Thanks voor je snelle antwoord, had ik zelf opzich ook wel op kunnen zoeken, alsnog bedankt! Je had gelijk, even wat instellingen maken dan, en ben benieuwd hoe het er de komende dagen uit gaat zien :) Vrijdag toch op vakantie, dus daarna hopen op wat updates ;)

[ Voor 27% gewijzigd door hexagram op 16-07-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
1. er zijn problemen met de webapps dat is bekend,
2. ga eens bij configuratiescherm kijken daar staat als het goed iets van apple/mobileme/itunes daar meot je het instellen niet in iTunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

.Mac had "vroeger" al een directe push:
al je mail berichten /aanpassingen gingen direct naar de buitenwereld.
Nadeel hiervan is al je torrents lekker aan het stampen waren, je upload niet zo hoog was, en je apps bleven hangen op het pushen.

als alternatief hierop kon je de "push" (toen nog automatisch sychronisatie) uit zetten, of veranderen naar 1x in de 15 minuten.

Netjes die maand uitstel.
Komt mooi uit, want 1 week voordat mijn .mac verloopt, kom ik terug uit new york.
Met de huidige dollar stand kost een MobileMe abbo me maar 45 euro :)
Thanks apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Goed, volgende probleem dus tegengekomen. Ik kan in Windows XP SP3 niet syncen via MobileMe in het configuratiescherm met me.com

Geen idee wat het probleem is, meerdere mensen zijn het al tegengekomen als ik google op 'Cannot register the pc' (weet het even niet volledig uit m'n hoofd). Oftewel, kan nog niets syncen tussen MM en de PC en laat staan m'n iPhone 2.5G want Pwnage duurt lang :')

EDIT: Te dom voor woorden, maar goed, ik probeer het nog één keer en raad het maar, hij doet het. Perfecto!

[ Voor 13% gewijzigd door hexagram op 16-07-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:52:
^^ Bij mij stonden na het afsluiten en opnieuw opstarten van mijn browser ineens de contpersonen ook in de webinterface, kan dus misschien ff duren, of ligt aan de webinterface.
Ik zit anders al 2 dagen te wachten. Heb ook Safari al "opnieuw ingesteld". Al mijn cookies weg. :( Maar nog steeds niks.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op diverse forums dat sommigen problemen hebben om hun contacten in Outlook te syncen met MobileMe. Iemand hier die daar ook problemen mee heeft of werkt dit allemaal keurig.

ActiveSync werkt in theorie prima nu met mijn WM device. Maar heb dus thuis geen iCal o.e.d. dus wil even zeker weten dat MobileMe doet wat het in de keynote en later in de andere video's belooft. Ben toch iets huiveriger geworden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb nog steeds problemen met het upgraden van mijn account.

De mogelijkheid tot upgraden is weer beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pYn9oWZtggNxp1jb40XbgSOD/thumb.png

Ik kies voor Familiy (nog geen additionele storage nodig)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rfORbhQ7tMfnoC0vmaIPUbod/thumb.png

Klik op "Upgrade", maar dan gebeurt er helemaal niks.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nFs2pYD9dE9JA9wMI4rCYP9n/thumb.png

Onder de "Account Options" tab staat tijdelijk Family pack, maar 5 minuten later is dit weer verdwenen. Word er helemaal gek van 8)7
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xeS7tQfLLL26GCbvD5RGH4OQ/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:24
@Arga: heb je het al geprobeerd met de twee maanden gratis trial?

Je kunt dan zestig dagen proberen of het voor jou werkt. Is dat niet het geval dan moet je voor het einde opzeggen (abonnement wordt automatisch verlengd, tenzij voor die tijd opgezegd)

[ Voor 59% gewijzigd door rclahsen op 16-07-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Sinds gisteren crasht de SyncServer. Het vreemde is echter dat er geen versie nummer bij het crash rapport staat. De SyncServer.app heeft versie 3.1. Kan iemand controleren of hij dezelfde versie heeft?

Process: SyncServer [2099]
Path: /System/Library/Frameworks/SyncServices.framework/Versions/Current/Resources/SyncServer.app/Contents/MacOS/SyncServer
Identifier: SyncServer
Version: ??? (???)
Code Type: X86 (Native)
Parent Process: launchd [143]

Date/Time: 2008-07-16 22:09:19.986 +0200
OS Version: Mac OS X 10.5.4 (9E17)
Report Version: 6

Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000
Crashed Thread: 0

----- UPDATE------

Heb het volgende gevonden:

Here is the command that you’ll need to run (broken into a set of cd commands to fit the width of this column).
$ cd /System/Library/Frameworks/
$ cd SyncServices.framework/Versions/
$ cd A/Resources/
$ ./resetsync.pl full

MobileMe incl. SyncServer lijkt nu goed te werken. Hopelijk blijft het zo.

[ Voor 20% gewijzigd door Zware Unit op 16-07-2008 23:00 . Reden: Update ivm resetten van SyncServer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 13:50

Maverick2001

Never look back

Weet iemand hoe je folder kan syncen met mobileme?

Ik heb op mijn iMac een foldertje met een paar docs die ik steeds aanpas en die ik liever nooit kwijtraak. Kan ik deze met mobileMe ook steeds automatisch syncen?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Op je iDisk zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Maar kan ik ze niet gewoon op mijn hardeschijf laten staan en vervolgens laten syncen?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Je kunt je iDisk ook instellen dat ie lokaal een kopie bijhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Tom schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:00:
Ok super.. maar waar vind je die instellingen?...

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Zo me info staat nu in de cloud na een dagje.
Bij mn vader nog niet.

Alleen email pushen en agenda punten etc. gebeurt nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Tom schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:00:
Goh dat wil ik al maanden, niemand die het uitlegt alleen. Zou jij het kunnen doen? Ik heb dus ook een folder op mijn iMac staan waarvan ik wil dat er een automatische kopie op iDisk staat en die dan ook automatisch gekopieerd wordt naar mijn MacBook. Zodat de folder op de iMac en MacBook hetzelfde is... Net als iCal op beide hetzelfde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iDisk Sync staat onder Systeemvoorkeuren > MobileMe > iDisk. Daar kun je onderaan iDisk Sync starten. Je iDisk wordt lokaal als een sparsebundle opgeslagen onder ~/Library/FileSync/<hash>/<mobileme inlognaam>_iDisk.sparsebundle.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Je kan ook het BackUp programma van Apple gebruiken. Deze maakt per interval automatisch een back-up van een bepaalde directory naar je iDisk. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Nadeel is dat als je iDisk sync aanzet open/save dialoges erg traag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Zware Unit schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:33:
Je kan ook het BackUp programma van Apple gebruiken. Deze maakt per interval automatisch een back-up van een bepaalde directory naar je iDisk. Erg handig.
Mmm zal eens kijken. Je kunt Buy en Download kiezen, is het dus een trial als je download? Als ik op download klik gaat hij naar de Mail pagina van MobileMe. Volgens mij heb ik dat backup programma ook zien staan op de Account pagina maar die doet het dus niet bij mij sinds vandaag -_-

EDIT: Blijkbaar kan je het alleen maar kopen. Als je op de link klikt op de Account pagina dan kom je weer bij de Buy/Download pagina, lekker suf.

[ Voor 10% gewijzigd door FerdiV op 17-07-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het programma staat standaard in je iDisk directory.

iDisk -> Software -> Backup for Mac OS X 10.4.2 or later or 10.5 -> Backup_3.1.2.dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:58
Ik ben verder tevreden over MobileMe. Dat kleine kwartiertje kan ik wel mee leven! Het enigste probleem wat ik tegen kom is dat de Agenda's onder 'Abonnementen' (iCal) niet worden gesynct! Hieronder staan ook de verjaardagen! Iemand anders ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik heb overal nog problemen mee. Mail werkt niet, Contacts werken prima. Calender laat me geen task toevoegen (echt helemaal niets). iDisk werkt prima en Gallery gebruik ik niet. Oftewel, de belangrijkste dingen die ik zou willen doen het dus nog niet!

Zit maar Apple Support door te lezen in de hoop nog dingen tegen te komen die zouden kunnen helpen. So far no luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Zware Unit schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:21:

iDisk -> Software -> Backup for Mac OS X 10.4.2 or later or 10.5 -> Backup_3.1.2.dmg
Ik snap er nix meer van.. Ik zit in mijn iDisk map te kijken en daar staat alleen een alias voor softare (snelkoppeling) als ik er op klik zegt ie 'de alias software kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel niet gevonden kan worden'.

Ik begrijp wel dat er dan ook ergens een map moet zijn met de naam software maar die staat niet op mijn iDisk.

Toevoeging: als ik online kijk op mijn 'me' account zie kan ik wel in de map en kan ik inderdaad het programma backup downloaden. Maar dit zou lokaal toch ook moeten werken met de snelkoppeling?

[ Voor 13% gewijzigd door Maverick2001 op 17-07-2008 17:48 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:11:
[...]

Mmm zal eens kijken. Je kunt Buy en Download kiezen, is het dus een trial als je download? Als ik op download klik gaat hij naar de Mail pagina van MobileMe. Volgens mij heb ik dat backup programma ook zien staan op de Account pagina maar die doet het dus niet bij mij sinds vandaag -_-

EDIT: Blijkbaar kan je het alleen maar kopen. Als je op de link klikt op de Account pagina dan kom je weer bij de Buy/Download pagina, lekker suf.
Ik ga naar mijn MobileMe page. Strange shit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:50:
[...]

Ik ga naar mijn MobileMe page. Strange shit 8)7
Ja idd, vreemd he. Maar ik denk dat ze bedoelen dat je MobileMe moet aanschaffen en dan heb je ook Backup. Want hij staat hier (quote Zware Unit, dank u):

Mmm heb het programma een beetje doorgenomen maar ben bang dat het niet mijn wensen gaat vervullen. Ik heb namelijk een iMac en MacBook en wil op beide een bepaalde map gesynct hebben. Op beide moet de zogenaamde 'School' map hetzelfde zijn. Met Backup maak je alleen een backup dus kan wel op beide Macs instellen dat hij dezelfde map naar dezelfde iDisk map kopieer maar dan weet hij toch niet welke bestanden nieuw zijn, waar sync van MobileMe we op let.

[ Voor 33% gewijzigd door FerdiV op 17-07-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Ik heb geen creditcard dus ben van plan een activation code van eBay te halen. Weet iemand of je gewoon je land als NL kan hebben met een code die uit de US komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:24
Muthas schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:08:
Ik heb geen creditcard dus ben van plan een activation code van eBay te halen. Weet iemand of je gewoon je land als NL kan hebben met een code die uit de US komt?
Geen probleem. Ik heb in mei mijn toenmalige .mac verlengd met een code van eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Nog even een vraag over Backup - ik heb een taak aangemaakt en dat werkt ook prima echter waar worden de bestanden neergezet die in een backup taak zitten? Ik heb ingelogged op mijn Me account echter zie in geen van de mappen de backup staan..

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
rclahsen schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:15:
[...]

Geen probleem. Ik heb in mei mijn toenmalige .mac verlengd met een code van eBay.
Thanks! Het werkte inderdaad, ik heb nu voor 55 euro een jaar MobileMe, scheelt toch weer wat :) Accountstatus klopt nu wel, kan alleen nog geen e-mailaliassen aanmaken want hij zegt nog steeds join now to make blabla.. Nou ja, even afwachten (heb al opnieuw ingelogd trouwens) :)

edit:
Jee, kan aliassen aanmaken... Welke idioot heeft nou muthas@me.com aangemaakt ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Muthas op 17-07-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders kom ik er nu pas ff achter dat Groups geen deel uitmaakt van MobileMe... contacten/agenda's e.d. delen kan dus NIET met MobileMe? Hoe stom is dat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Muthas schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:44:
[...]
edit:
Jee, kan aliassen aanmaken... Welke idioot heeft nou muthas@me.com aangemaakt ;(
Waar maak jij nou die aliassen aan? In de Maill app ofzo? Net het gene waar ik nog niet in kan komen, Calendar lijkt nu enigzins proper te syncen met Outlook 2003, hopen dat het zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Me.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ja duh, ik bedoel ook de Mail app in MM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54
Iemand opgevallen dat als je via een amerikaanse ebay code je mobileme activeerd je de optie krijgt hem automatisch te refreshen voor 65 euro per jaar ipv 79. (daar heb je dan wel weer een creditkaart voor nodig die ik niet heb dus ik hou het maar bij ebay codes :P) Ik had eigenlijk verwacht daar ofwel een prijs van 99dollar te ien of 79 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Brackpc schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:46:
Iemand opgevallen dat als je via een amerikaanse ebay code je mobileme activeerd je de optie krijgt hem automatisch te refreshen voor 65 euro per jaar ipv 79. (daar heb je dan wel weer een creditkaart voor nodig die ik niet heb dus ik hou het maar bij ebay codes :P) Ik had eigenlijk verwacht daar ofwel een prijs van 99dollar te ien of 79 euro.
Dat is niet alleen bij de US versie zo, staat in mijn MobileMe ook :) (Via Apple.nl aangeschaft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Iemand het probleem dat MobileMe niet de verjaardagen uit de calender meesynchd? In het adresboek heb ik alle geboortedata ingevoerd van vrienden en familie, vervolgens heb ik in iCal de optie "show birthdays" aangezet en op m'n macbook zie ik nu inderdaad in de kalender alle verjaardagen, maar bij het syncen van mobileme komt het niet op m'n iPhone!?!

Ideetje iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:58
koen schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:19:
Iemand het probleem dat MobileMe niet de verjaardagen uit de calender meesynchd? In het adresboek heb ik alle geboortedata ingevoerd van vrienden en familie, vervolgens heb ik in iCal de optie "show birthdays" aangezet en op m'n macbook zie ik nu inderdaad in de kalender alle verjaardagen, maar bij het syncen van mobileme komt het niet op m'n iPhone!?!

Ideetje iemand? :)
Dat was ook mijn vraag een paar berichtjes terug! Ik heb even op de Support site van Apple gekeken, daar staat ook het probleem beschreven en dat de oplossing er aan zit te komen dus nog even geduld denk ik! Er staat: "This article will be updated as more information becomes available"! Check ff:

http://www.apple.com/nl/support/mobileme/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
oke, even over jouw bericht heen gelezen, ik dacht al dat ik ik iets verkeerd deed, maar blijkbaar is mobileme nog niet volledig uitontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Gisteren met MobileMe Support gechat. De problemen met het upgraden, problemen met de SyncServer (time-outs), etc worden nog steeds veroorzaakt door de migratie van .Mac naar MobileMe.

Nadat ik trouwens de SyncServer gereset heb (./resetsync.pl full) is hij niet meer gecrasht en werkt hij weer voortreffelijk. Ook lijkt de sync een stuk sneller te zijn geworden, maar dit kan ook aan de servers van Apple liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Als ik in MobileMe Calander een nieuwe afspraak maak dan wordt deze niet opgeslagen.
Doe ik iets fout, kijk ik ergens over heen?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oscar the Grouch schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:28:
Als ik in MobileMe Calander een nieuwe afspraak maak dan wordt deze niet opgeslagen.
Doe ik iets fout, kijk ik ergens over heen?
Bij mij werkt het goed. Welke browser gebruik je? Gewoon Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 16-06 14:11
Weet iemand misschien een truuk om een Outlook Exchange Calendar te syncen met MobileMe? standaard wanneer je synchroniseert maakt MobileMe nieuwe kalenders aan in Outlook... ik zou graag de afspraken van m'n werk (en belangerijker m'n vakanties :)) willen syncen...

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 27-08 14:55
Ik kan nog steeds niet inloggen op me.com. Afgelopen maandag mijn account aangemaakt. Support toen al gemailt maar nog steeds geen reply... argh! Meerder mensen last van?

Edit: Ah, heb een omweg gevonden om als nieuwe gebruik lang de bug te komen waardoor men niet meer in kan loggen! Uitleg op mn blog ^^!

[ Voor 40% gewijzigd door Nielsvr op 18-07-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Hoedje schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Bij mij werkt het goed. Welke browser gebruik je? Gewoon Safari?
Nee, Mozilla, op een Winbak @ work
(Als ik het thuis zou doen, dan hoef ik geen afspraak te plannen in de online agenda he ;))

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Net mobileMe gekocht,

Meteen een vraag. Ik heb een appleID waarop ik al aardig wat cd's heb gekocht en ook wat spul in de store.
Nu heb ik dus een .me account en zou de appleID daar ook graag aan hangen. Mijn appleID wachtwoord dus veranderen in het @me.com email adres.

Wanneer ik dit invul op de website geeft die aan dat een @me.com inlognaam alleen voor mobileme gebruikers is.

Hoe kan ik deze twee account's samenvoegen zodat alles netjes op m'n .me email binnenkomt maar dat ik niet mijn koop history kwijt ben?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ligt het aan mij, of werkt de koppeling tussen je adresboek en mail nog niet?

vroeger hoefte ik in .mac alleen de eerste paar letters van de naam in te vullen, en ik kreeg de naam en het e-mail adres automatisch.
(zoals office 2003 en exchange)

Nu moet ik het gehele e-mail adres handmatig invullen.
En kan ik niet bladeren in het adresboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
weeraanmelden schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:59:
Ligt het aan mij, of werkt de koppeling tussen je adresboek en mail nog niet?

vroeger hoefte ik in .mac alleen de eerste paar letters van de naam in te vullen, en ik kreeg de naam en het e-mail adres automatisch.
(zoals office 2003 en exchange)

Nu moet ik het gehele e-mail adres handmatig invullen.
En kan ik niet bladeren in het adresboek.
----
MobileMe members are currently unable to use Contacts with MobileMe Mail on the web. Accessing MobileMe Contacts directly, by visiting me.com/contacts, is not affected. Service will be restored ASAP. We apologize for any inconvenience.
----

me.com -> account -> rechts onderin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 13:11
Nielsvr schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:39:
Ik kan nog steeds niet inloggen op me.com. Afgelopen maandag mijn account aangemaakt. Support toen al gemailt maar nog steeds geen reply... argh! Meerder mensen last van?

Edit: Ah, heb een omweg gevonden om als nieuwe gebruik lang de bug te komen waardoor men niet meer in kan loggen! Uitleg op mn blog ^^!
Beetje jammer van de shameless plug, maar dan nog kom ik er niet in na het wachtwoord wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Red Nalie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:37:
[...]

Beetje jammer van de shameless plug, maar dan nog kom ik er niet in na het wachtwoord wijzigen...
Heb je het gewijzigd naar een totaal nieuw wachtwoord, en deze bevestigd via de link in de e-mail?

Zal hem hier ook even plaatsen
Sinds de migratie van de naam “.mac” naar “mobileme”, de online synchronisatie en maildienst van Apple, hebben nieuwe gebruikers problemen met het inloggen op me.com, het portaal voor bijvoorbeeld webmail, je adresboek en andere gesynchroniseerde data.

De oplossing is simpeler dan gedacht. Maar het duidt ook aan dat het gewoon een slordige bug is in de MobileMe software van Apple. Het systeem geeft aan dat het opgegeven wachtwoord onjuist is, bij het aanpassen van het wachtwoord naar bijvoorbeeld het zelfde wachtwoord als dat je op had gegeven bij de aanmelding, dan kom je alsnog bedrogen uit. Je kan nog steeds niet inloggen.

De oplossing is je wachtwoord te wijzigen naar een totaal nieuw wachtwoord. Verzin er eentje voor tijdelijk gebruik, en wijzig je wachtwoord via iForgot. Vervolgens onderneem je de nodige stappen om je nieuwe wachtwoord in te stellen, et voila. Wanneer je klaar bent kan je gewoon inloggen op me.com! Vervolgens wijzig je daar weer het wachtwoord naar het wachtwoord dat je als eerste wou hebben en je kan gewoon weer gebruik maken van deze dienst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 13:11
Nielsvr schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:16:
[...]

Heb je het gewijzigd naar een totaal nieuw wachtwoord, en deze bevestigd via de link in de e-mail?

Zal hem hier ook even plaatsen

[...]
Ik heb nu een volledig nieuw wachtwoord, en ik kan er nog steeds niet in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Word je oude "naam@mac.com" nou automatisch omgezet in een "naam@me.com" adres? Want ik kan niet inloggen op me.com met mijn apple id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 20:22
gewoon alleen "naam" invullen, thats all.
En antwoord op je vraag is: "Ja".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ok waarschijnlijk moet ik dan eerst een pakket kopen in de apple store zodat ik een activation key krijg. Mijn .mac trial is al een jaar verlopen namelijk...

Ik kan wel password change doen via me.com maar inloggen werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat lekker bij MobileMe:

Dear MobileMe Member,

Apple has identified and resolved an issue that caused an incorrect, temporary authorization hold of 121 EUR to be placed on your credit or debit card when your MobileMe trial account was created. We have addressed the issue and want to apologize for any inconvenience.

Typically when you create a new trial account, your credit or debit card is verified by authorizing a small charge (equivalent to USD $1). Unfortunately, an error caused the incorrect amount to be preauthorized for your card. Be assured that this is not a charge, but only an authorization hold. The hold is released by the card-issuing bank after a predetermined period, usually between a week and a month. Where possible, Apple is working to have these holds removed earlier.

To show our appreciation for your continued loyalty, we have extended your free trial period by 30 days. This extension is in addition to the 30-day extension of which you were notified on July 16, for a total of 120 days of free MobileMe service.

Look for the extension to be reflected in your account settings in the next few weeks. You may now enjoy MobileMe free of charge until XX/XX/XXXX, after which your annual paid subscription will begin.

Thank you for being a MobileMe customer.
Sincerely,

The MobileMe Team
Please review the MobileMe Terms of Service.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Same here :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

Japie.G

Colour Classic

same here..

hmzzz, hopelijk lost apple dit wel snel op...

zul je zien dat je toch moet gaan betalen straks....

[ Voor 39% gewijzigd door Japie.G op 19-07-2008 11:30 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste