[MobileMe] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het een lekkere reclamestunt!

Je blijft makkelijker lid, als je langer gewend raakt aan de dienst. Plus dat het netjes van ze is dit te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

Hmz, nu al een tijdje MobileMe, maar mn webmail werkt nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frups
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 19:30
Alles werkt hier wel lekker, Mobileme synchroniseert naar alle kanten. Helaas gebruikt het process "Outlooksyncclient.exe" altijd 50% op mijn XP-machine, dus start ik ieder uutje of zo een VBS-script op zodat mijn notebook niet zo zwaar hoeft te koelen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 14:03
Ik kan nu ineens wel op me.com inloggen, ziet er best grappig uit moet ik zeggen :P

Heb de mail van verlenging niet gehad, maar zie wel 84 dagen staan ipv 54, dus het is wel toegevoegd, nice :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 00:20

Xelation

Bendable Poseable

Jongens/meiden,

Ik kom er even niet meer uit met het volgende:

Mijn huisbaas heeft een foto studio en heeft het domein http://www.studiobuitenhof.nl.
Hierop heeft hij een banner die doorlinkt naar voorheen http://web.mac.com/studiobuitenhof.
Hij had dus zijn hele website op zijn web.mac account, maar mobileme is niet meer
een stukje webruimte.

Is het voor hem nou een kwestie van de link aanpassen, neem aan dat zijn website
er nog is en hoe krijg hij zijn website weer on-line?

Ik heb me echt suf gezocht op google en kom er niet uit. Snap dat het niet handig
is dat hij zijn website uberhaupt daar had, maar enige duidelijkheid van Apple's kant
zou normaal zijn geweest. Er zullen wel meer mensen met een eigenzaak zijn die
hun website op web.mac hadden. Een e-mail met uitleg zou wel op zijn plaats zijn
geweest.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Xelation op 20-07-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 15:48
Terwijl ik de "wachten op mijn iPhone"-tijd zit te doden met het lezen over MobileMe vraag ik me af of iemand een publieke gallery heeft waar ik even mag kijken? Natuurlijk heb ik alle filmpjes en screenshots gezien, maar ik ben erg benieuwd naar de look and feel die het heeft als je foto's aan het kijken bent.

Met name omdat ik niet het hele community gedoe van Flickr nodig heb, maar wel graag op een mooie makkelijke manier mijn foto's wil laten zien vanuit iPhoto lijkt het me wel aantrekkelijk. Hopelijk zorgt de volgende update ervoor dat de hick-ups een beetje verdwijnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Op de MobileMe productwebsite staat een link naar een voorbeeld gallery.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mmm deze week maar eens naar Apple bellen, mijn account loopt over 11 dagen af en de vernieuwingscode werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand enig idee hoe je via me.com een event kan aanmaken met een alarm eraan vast?
Dit natuurlijk om te syncen naar me iPhone en dat dus het alarm ook gaat indien het event eraan zit te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
Daedalus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:59:
Op de MobileMe productwebsite staat een link naar een voorbeeld gallery.
Woeps, dat is echt heel slecht dat ik die over het hoofd heb gezien. :$ Bedankt in ieder geval!

Moet wel zeggen dat het er wel echt heel strak uit ziet en super soepel werkt. Alleen vind ik foto's, zolang ze nog niet in de cache zitten, wel een beetje traag laden. Met name de carousel vind ik erg stoer, lekker door je foto's scrollen. Denk dat mijn opa dit ook nog wel gaat snappen. :)

Ik hoop alleen wel dat ze nog even her en der wat bugjes fixen, want de knop linksboven zit er in Firefox 3 op Mac een beetje halfbakken uit. Doet toch een beetje afbreuk aan de voor de rest gelikte interface.

[ Voor 40% gewijzigd door Mac_Cain13 op 20-07-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu een paar uur aan het testen met MobileMe en ik denk dat ik kan stellen dat MobileMe de verwachtingen (bij mij in ieder geval) niet of athans nog niet kan waarmaken.

Veel problemen met calendar die niet geupdate wordt en het lijkt allemaal nog wel trager dan de beloofde (en al bijgestelde) 15 minuten sync tijd.

Ik weet niet wat ze in de keynote gebruikten maar het was volgens mij geen MobileMe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:50:
Ben nu een paar uur aan het testen met MobileMe en ik denk dat ik kan stellen dat MobileMe de verwachtingen (bij mij in ieder geval) niet of athans nog niet kan waarmaken.

Veel problemen met calendar die niet geupdate wordt en het lijkt allemaal nog wel trager dan de beloofde (en al bijgestelde) 15 minuten sync tijd.

Ik weet niet wat ze in de keynote gebruikten maar het was volgens mij geen MobileMe :)
Bij mij ook erg traag!

Plus alle tijden in agenda items kloppen van geen kant! Iemand anders daar ook problemen mee?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Japie.G schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:20:
[...]

Bij mij ook erg traag!

Plus alle tijden in agenda items kloppen van geen kant! Iemand anders daar ook problemen mee?
Voor die tijden: zorg dat zowel in iCal als op me.com je timezone support aan hebt staan, en met dezelfde tijdzone, dan kloppen de tijden wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:50:

Qua syncen heb ik geen problemen. Net tijdens een wandeling een afspraak verzet (op mijn iPod touch) van vandaag naar morgen. Was bijgewerkt zodra ik op me.com keek. Wat mij betreft voldoet dat gedeelte wel.

Eerder was de snelheid van de .Mac Gallery een heikel punt. Downloaden met 30 kbyte/s maakt het bekijken van foto's geen sensationele ervaring (zeker met de eyecandy die Apple heeft gebruikt). Gallery is nu wel sneller, maar nog steeds niet even snel als het downloaden vanuit iTunes. Ik vind dat ik dat wel mag verwachten voor een dienst van € 79 per jaar.

Hetzelfde geldt voor iDisk: dat is nog steeds niet echt vooruit te branden. Dan heb je wel 20 Gb ruimte, maar die krijg je met uploaden nooit vol! Het uploaden van 400 MB is echt een uitdaging, als het je al lukt. Want grote kans dat tussentijds Finder een foutmelding geeft en dan kun je opnieuw beginnen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wel een drama dan inderdaad. Apple heeft hier nog veel werk te doen! Niet de quality standard die ik van hen verwachtte.

Blijken dus ook maar mensen te zijn daar in Californië :)

Maar goed dat je eerst een try kan doen anders waren mensen echt over de zeik geweest. Het idee is prachtig (en de presentatie in de keynote ook) maar dan blijkt het allemaal nog niet zo makkelijk te zijn.

Begin weer wat meer waardering voor exchange te krijgen. Toch een knap staaltje werk blijkbaar. Dacht er vroeger nooit bij na, was allemaal maar vanzelfsprekend. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zien meer mensen die zijn overgezet van .Mac naar MobileMe hun oude e-mail adres (.mac) terug in hun verzonden e-mails? Alles heb ik ingesteld op .me maar als ik kijk bij m'n verzonden items zie ik als afzender mijn e-mail adres met .mac i.p.v. .me. Heeft iemand hier een oplossing voor? In mijn accounts bij mail staat overal waar ik iets van m'n e-mail adres kan invullen .me ook de servers van .me gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:16:
Zien meer mensen die zijn overgezet van .Mac naar MobileMe hun oude e-mail adres (.mac) terug in hun verzonden e-mails? Alles heb ik ingesteld op .me maar als ik kijk bij m'n verzonden items zie ik als afzender mijn e-mail adres met .mac i.p.v. .me. Heeft iemand hier een oplossing voor? In mijn accounts bij mail staat overal waar ik iets van m'n e-mail adres kan invullen .me ook de servers van .me gebruik ik.
Ik heb net even voor je getest, maar met de instellingen die ik heb toegepast komt het oude adres (@mac.com) niet meer terug. In de mail Webapp moet je dan de voorkeuren openen en dan ga je naar het tabblad 'Composing'. Daar kun je rechts van het kopje 'Identity' aangeven welk mailadres meegegeven moet worden. In jouw geval dus "Use <gebruiker@me.com" when sending new mail".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Word toch nog een paar keer .mac vermeld in de help files: http://help.apple.com/mac...bgal/pgs2/wg_fmset01.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook ervaringen dat het lijkt of de mobileme app onwijs veel resources trekt uit de pc/mac? Mijn pc wordt extreem traag na gebruik van mobileme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
ik heb zojuist bijna alle pagina's gelezen en ik denk dat ik toch nog even wacht met het nemen van MobileMe. Iedereen heeft denk ik wel de keynote gezien en iedereen had daarna hoge verwachtingen. Begrijpelijk want wat ze lieten zien was super! Alleen..als ik het zo allemaal lees; hebben ze het tot nu toe niet waar gemaakt en vind ik €79 euro het geld niet waard.

Als ik het goed begrijp kan je met MobileMe; contacten, mail & agenda syncen. Vanaf je mac/pc & ipod/iphone.

Op je iPhone heb je wel direct push maar de mac/pc haalt de gewijzigde/nieuwe gegevens om het kwartier op.

En heb je een soort van online hardeschijf voor bestanden.

Dus als ik iets verander op mijn iphone dan stuurt die het gelijk naar de "wolk" en die pushed het naar bijv. de mac/ipod/pc? (maar mijn mac/pc haalt om het kwartier de nieuwe gegevens op?)

Stel ik open een mailtje dan is die ongelezen op mijn iphone, wordt die dan ook ongelezen op mijn mac & online mail?

[ Voor 3% gewijzigd door brsm op 20-07-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Je hebt iDisk, een virtuele schijf, die 20gb is, deze 20gb moet je ook delen met je foto's en je mail/contacts.

maar van wat iedereen zegt werkt het zo (ik heb alleen een mac, en kan de iPhone dus niet testen

veranderingen Me.com -> Mac (push)
veranderingen Me.com -> iPhone push)
veranderingen iPhone -> Me.com (push)
veranderingen Mac -> Me.com (15 minute sync) (of 1 uur op tiger)

maar je kan natuurlijk altijd nog op het sync knopje drukken.

Als je een mailtje leest op je iPhone is hij ook gelezen op je mac/pc/me.com dat werkt namelijk gewoon via IMAP, zoals GMail dat doet

[ Voor 12% gewijzigd door Tales op 20-07-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt allemaal wat je zegt iSneaker.

Natuurlijk heeft het nog wat kinderziektes, maar ik ben er tevreden over. Vooral het syncen van de mail is een uitkomst. Anders is het niet meer bij te houden. Ook handig dat verstuurde mailtjes met de iPhone gewoon op de thuis-Mac in de map verzonden staan. Waar je ook kijkt, Iphone, Mac of online, je mailbox is altijd hetzelfde.

ICal zal het binnenkort ook wel goed doen. Ik heb alle vertouwen in Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:38:
Heeft iemand ook ervaringen dat het lijkt of de mobileme app onwijs veel resources trekt uit de pc/mac? Mijn pc wordt extreem traag na gebruik van mobileme.
Op mijn Mac (Mini, CD 1.83GHz, 2GB RAM) heb ik geen last van noemenswaardige vertragingen of dat MobileMe resources vreet. Zal ook wel te maken hebben met het feit dat de faciliteiten voor .Mac/MobileMe al ingebouwd zijn in OS X.

Ik merk wel dat de 2.0 software voor de iPod touch wel langzamer voelt. Vooral het adresboek hangt bij het openen (een seconde of tien). Lijkt dan alsof ie dus kijkt of er nieuwe contactpersonen zijn vanuit de cloud. Idem dito voor de agenda op de touch (bij een werkende wifi-verbinding). Aan de andere kant kan het ook liggen aan de nieuwe firmware: daar schijnt ook niet iedereen heel erg blij mee te zijn (bugs, langzamer, vastlopers). De oorzaak ligt wel bij Apple in ieder geval ;)

[ Voor 12% gewijzigd door rclahsen op 20-07-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 27-08 14:55
Kwam net tot de ontdekking dat nadat ik met mijn iPhone een kalenderpunt aangemaakt had, en vervolgens met mijn iMac er mee synchroniseerde mijn hele kalender leeg was :S, log ik in via me.com staan mijn punten er nog wel tussen. Voorheen ging het wel goed. Als ik nu opnieuw synchroniseer op mijn iMac krijg ik de iCal gegevens niet meer binnen, terwijl deze wel aangevinkt staat. Erg raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:13:
Ja klopt allemaal wat je zegt iSneaker.

Natuurlijk heeft het nog wat kinderziektes, maar ik ben er tevreden over. Vooral het syncen van de mail is een uitkomst. Anders is het niet meer bij te houden. Ook handig dat verstuurde mailtjes met de iPhone gewoon op de thuis-Mac in de map verzonden staan. Waar je ook kijkt, Iphone, Mac of online, je mailbox is altijd hetzelfde.

ICal zal het binnenkort ook wel goed doen. Ik heb alle vertouwen in Apple.
Perfect! Dank je! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsvr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:50:
Kwam net tot de ontdekking dat nadat ik met mijn iPhone een kalenderpunt aangemaakt had, en vervolgens met mijn iMac er mee synchroniseerde mijn hele kalender leeg was :S, log ik in via me.com staan mijn punten er nog wel tussen. Voorheen ging het wel goed. Als ik nu opnieuw synchroniseer op mijn iMac krijg ik de iCal gegevens niet meer binnen, terwijl deze wel aangevinkt staat. Erg raar...
Same her, het is nog een beste bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 19-09 14:07
Nielsvr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:50:
Had net ook zoiets ja. Voegde via iCal een afspraak toe en die stond ook netjes op Me.com. Voeg ik daarna nog een afspraak via iCal toe, is die eerste afspraak in iCal ineens weg, maar staan ze wel allebei op Me.com. Enigszins vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
RoelJewel schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:50:
[...]

Had net ook zoiets ja. Voegde via iCal een afspraak toe en die stond ook netjes op Me.com. Voeg ik daarna nog een afspraak via iCal toe, is die eerste afspraak in iCal ineens weg, maar staan ze wel allebei op Me.com. Enigszins vervelend...
Ik heb bij een kennis 3 macs via mobileme laten lopen, maar hij is een echte iCal gebruiker, met 7 verschillende agenda's. Maar het is nu een puinhoop geworden. Ik denk dat we nog heel even moeten wachten, want zo valt er nog niet mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die met Firefox 3 op Ubuntu niet kunnen inloggen in Mobile Me kunnen het onderstaande proberen, dit werkt voor mij probleemloos.

Installeer de 'User Agent Switcher' addon in Firefox. Hierna ga je naar 'Tools' -> 'User Agent Switcher' -> 'Options' -> 'Options'. Klik op het tabje 'User Agents' en daarna op de knop 'Add'.

In de popup geef je als description bijvoorbeeld FF3, en bij User Agent vul je het volgende in:
UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl-NL; rv:1.9) Gecko/2008051206 Firefox/3.0
Ik heb nog wel 1 probleem waarover ik niet veel kan vinden; als ik in de Windows XP Mobile Me applicatie aangeef dat ik mijn publieke map wil beveiligen met een wachtwoord, dan werkt dat wachtwoord niet? Ik wordt dan wel gevraagd om mijn wachtwoord in te voeren als in mijn publieke map bekijk, maar ik kan alleen mijn hoofdwachtwoord invoeren en niet het wachtwoord wat ik voor de publieke map heb ingesteld. Iemand hetzelfde probleem? Ik weet dat de share functionaliteit nog niet actief is maar ik moet toch wel een apart wachtwoord kunnen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

MobileMe, is nu ook super traag bij mij. Ik zit verder niets bijzonders te doen en de website van me.com opent gewoon niet. En dit is al een uurtje zo.. Beetje jammer Apple.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Beta schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:04:
MobileMe, is nu ook super traag bij mij. Ik zit verder niets bijzonders te doen en de website van me.com opent gewoon niet. En dit is al een uurtje zo.. Beetje jammer Apple.
Volgens mij werd er vandaag onderhoud gepleegd aan de me.com diensten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Sinds zaterdagavond werkt mail hier niet meer. Zou bij 1 % van de gebruikers het geval zijn. Heb toch maar even een mail gestuurd. De kans is groot dat het opgelost is voor ik antwoord op mijn bericht heb want volgens de website kan het tot 48 uur duren voor je antwoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksys2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 09:16
Situatie:

Gmail,ME email loopt prima en synct met Mobile me vanaf de Iphone.
Outlook agenda/contactpersonen draait vanaf lokale PC prima en synct met Iphone en
Mobile me _/-\o_

Vanaf de Iphone exchange (alleen de agenda) geconfigueerd en werkt prima (externe server)
het probleem nu is dat deze exchange agenda niet synct met Mobile me.

Mijn vraag is nu of dit onmogelijk is, of dat dit nog een flaw is van mobile me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:10
Vraagje voor de mobileme die hards. Ik heb me net aangemeld bij mobileme. Op het eerste gezicht werkt alles redelijk. Maar al mijn contacten staan vooralsnog alleen op mijn iPhone. Hoe krijg ik die nou gesyned met outlook en me.com. Als ik handmatig wil syncen krijg ik de melding dat de contacts op mijn iphone worden overschreven... .Ik dacht eigenlijk dat de contacten op de verschillende devices met elkaar zouden syncen via mobileme, maar blijkbaar niet..?

Ik heb al eerst met itunes gesynced, maar mijn contacten van de iphone gaan niet mee naar outlook.

Iemand een idee hoe dit te doen?

[ Voor 19% gewijzigd door netvista op 21-07-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 19-09 14:07
Ik probeer m'n zakelijke Exchange-account op m'n iPhone toe te voegen, maar daarin slaag ik vooralsnog niet. Ik heb de url van Outlook Web Access (2003). Ik gebruik nu www.syncml.biz om de zakelijke mail op te halen en daar is 't invoeren van de url van OWA en username/password voldoende om de mail via de mail app op de iPhone binnen te halen. Zijn er bepaalde standaardvoorvoegsels voor die url zodat ik m'n mail rechtstreeks (dus zonder syncml.biz) kan binnentrekken (lees: gepushed krijg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:12:
[...]

Ja idd, vreemd he. Maar ik denk dat ze bedoelen dat je MobileMe moet aanschaffen en dan heb je ook Backup. Want hij staat hier (quote Zware Unit, dank u):

Het programma staat standaard in je iDisk directory.

iDisk -> Software -> Backup for Mac OS X 10.4.2 or later or 10.5 -> Backup_3.1.2.dmg

Mmm heb het programma een beetje doorgenomen maar ben bang dat het niet mijn wensen gaat vervullen. Ik heb namelijk een iMac en MacBook en wil op beide een bepaalde map gesynct hebben. Op beide moet de zogenaamde 'School' map hetzelfde zijn. Met Backup maak je alleen een backup dus kan wel op beide Macs instellen dat hij dezelfde map naar dezelfde iDisk map kopieer maar dan weet hij toch niet welke bestanden nieuw zijn, waar sync van MobileMe we op let.
Dus, wat jij wilt zeggen is dat ondanks ik al een .mac had (volledig) ik nu ook een mobileme abbo moet nemen? Zal toch niet waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvista schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:18:
Vraagje voor de mobileme die hards. Ik heb me net aangemeld bij mobileme. Op het eerste gezicht werkt alles redelijk. Maar al mijn contacten staan vooralsnog alleen op mijn iPhone. Hoe krijg ik die nou gesyned met outlook en me.com. Als ik handmatig wil syncen krijg ik de melding dat de contacts op mijn iphone worden overschreven... .Ik dacht eigenlijk dat de contacten op de verschillende devices met elkaar zouden syncen via mobileme, maar blijkbaar niet..?

Ik heb al eerst met itunes gesynced, maar mijn contacten van de iphone gaan niet mee naar outlook.

Iemand een idee hoe dit te doen?
Ik sync zelf niet met Outlook, maar ik kreeg inderdaad ook de melding dat alle contacten van de telefoon gewist zouden worden. Om mijn contactpersonen toch te kunnen bewaren heb ik de telefoon eerst via Itunes gesynchroniseerd met het Windows XP adresboek (een soort backup dus).

Hierna heb ik de synchronisatie met MobileMe ingesteld waardoor alle contactpersonen van de Iphone gewist werden.

Nu hing ik de telefoon weer aan Itunes waardoor de contactpersonen uit het adresboek weer naar mijn Iphone gestuurd werden, en ook naar mijn MobileMe account. Zoiets zul jij dus ook moeten doen! Het duurt allemaal maar een paar minuutjes.

Zie ook de 2 tutorials op de MobileMe website: MobileMe + Iphone en MobileMe + PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
mmm...ok...bedankt voor de info. Ik heb zojuist mijn iPhone dus gesynced, maar de contacten van de iphone worden simpelweg niet gesynced met mobileme en outlook ....echt heel vreemd :?

[ Voor 3% gewijzigd door netvista op 21-07-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
netvista schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:28:
mmm...ok...bedankt voor de info. Ik heb zojuist mijn iPhone dus gesynced, maar de contacten van de iphone worden simpelweg niet gesynced met mobileme en outlook ....echt heel vreemd :?
Kijk hier nou eerst maar eens: http://www.apple.com/mobileme/setup/pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Al lang gedaan natuurlijk. Elco kwam trouwens ook al met deze tip 2 posts terug. Maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
MobileMe e-mail is momenteel stuk, Mail blijft telkens om wachtwoord vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Nielsvr schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:09:
MobileMe e-mail is momenteel stuk, Mail blijft telkens om wachtwoord vragen...
ik heb hetzelfde probleem, best irritant aangezien ik net een groot deel van mn mail heb overgezet naar mobileme

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 19-09 11:35
Maintenance- 7/19/2008, 23:00 - 7/20/2008, 04:00 PDT
Jul 22, 3:54 AM
Due to scheduled maintenance, Some MobileMe members could not access MobileMe Mail. Normal service has been restored.

1% of MobileMe members cannot access MobileMe Mail. Service will be restored ASAP. We apologize for any inconvenience.

Ik hoor ook bij die 1% :|

[ Voor 39% gewijzigd door iworx op 22-07-2008 11:36 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
1% of MobileMe members.... is synoniem voor "De meeste van onze gebruikers..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iworx schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:35:
Maintenance- 7/19/2008, 23:00 - 7/20/2008, 04:00 PDT
Jul 22, 3:54 AM
Due to scheduled maintenance, Some MobileMe members could not access MobileMe Mail. Normal service has been restored.

1% of MobileMe members cannot access MobileMe Mail. Service will be restored ASAP. We apologize for any inconvenience.

Ik hoor ook bij die 1% :|
Net even alles met .mac overgezet in .me

Mocht niet baten, want kennelijk zit ik ook bij 1% :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ook hier werkt de mail sinds vandaag niet meer.

Die 1% is echt geen 1% meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. Deze melding was gisteren ook al te lezen in MobileMe. Toch kon ik toen gewoon mijn email bekijken. Sinds vanochtend kan ik dat echter niet meer...

Ik heb hier een beetje dubbele gevoelens over. Ik snap dat er tijdens zo'n opstartperiode veel verkeerd kan gaan en dat het geen eitje is om zo'n dienst te gaan leveren.
Maar aan de andere kant heb ik met een gratis dienst zoals Gmail tot nu toe al minder problemen dan met de betaalde MobileMe. Dat voelt gewoon een beetje wrang aan, mede omdat Apple niet bepaalt 1 van de goedkoopste is en ik daarom hoge verwachtingen van ze heb.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 12:06 . Reden: hinderlijke typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nou ja, misschien krijgen we er nog een maandje bij :Y)

Oh, ik hoor ook bij die 1% :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Bij Gallery op me.com kan ik trouwens nogsteeds niets uploaden in Safari of Firefox. Kan files selecteren, maar vervolgens gebeurt er gewoon niets. Werkt dit bij jullie wel in deze browsers? Tot nu toe werkt het hier alleen fatsoenlijk met IE... go figure 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1% = nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 08:26
BIj mij ook niet. Ik dacht eerst dat het eraan lag dat ik een aparte IMAP account had aangemaakt met mail.me.com (waarbij Pushmail wel werkt). Maar ook mail.mac.com en de webmail via me.com zijn niet bereikbaar. Dit is niet echt handig zo :(

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:11:
Bij Gallery op me.com kan ik trouwens nogsteeds niets uploaden in Safari of Firefox. Kan files selecteren, maar vervolgens gebeurt er gewoon niets. Werkt dit bij jullie wel in deze browsers? Tot nu toe werkt het hier alleen fatsoenlijk met IE... go figure 8)7
Ik wou dat ik uberhaupt mijn albums kon bekijken vanuit de MobileMe suite. Als ik nu vanuit de MobileMe suite naar mijn albums navigeer,krijg ik gewoon een lege pagina. Er is duidelijk iets aan de hand, ik zou graag willen dat ze eindelijk eens een nieuwsbericht vrijgeven met daarin wat uitleg. Al is het maar om ons te laten weten dat ze héél had aan het werk zijn met de problemen, want dat mogen wij wel van ze verwachten.

// Mijn mail was trouwens weer een paar minuutjes bereikbaar, ik heb wel één hele email kunnen versturen :')

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 08:26
Het werkt allemaal weer. Overigens is het wel een handige tip, voor de mensen die graag gebruik willen maken van Pushmail op de Mac. Je moet dan in de Mail app de MobileMe account opzetten, als IMAP account met als inkomende server mail.me.com. Deze server (i.t.t. mail.mac.com) werkt blijkbaar wel met IMAP idle en daardoor worden de mailtjes dus gepushed.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 01-08 09:31
Alle mail die in de periode dat mail niet werkte naar mij verstuurd is, is bij mij niet aangekomen :( Anderen hier ook last van? Nu mis ik dus misschien belangrijke mail :(

Edit:
Ze komen nu allemaal binnen gelukkig :)

[ Voor 12% gewijzigd door [FrEEzEr] op 22-07-2008 13:06 ]

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb tot nu toe nog geen last gehad van mail problemen, dus blijkbaar hoor ik bij de 1% waar het wel werkte :P Overigens nog niet die beide algemene excuusmailtjes ontvangen, maar bij mijn account info staat al wel 7 november als einddatum. En andere mail komt wel gewoon aan, dus ik vind het wel best zo. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Nu ik 2.0 firmware op m'n 1g iPhone heb ook maar eens een mobileme trial account gemaakt. Installeren ging al niet lekker. Bij het instellen van het account op de iPhone kreeg ik steeds de melding dat wachtwoord voor mail.me.com niet goed zou zijn. Ik had de taal daarna even op engels gezet om het nog een keer te proberen en dan even googlen op de engelse foutmelding die ik verwachte te krijgen maar opeens deed ie 't wel (vaag). Maar goed. Het werkt dus. Als ik in Outlook op m'n Vista laptop een contact aanpas dan word die inderdaad netjes gepushed naar de iPhone (jammer dat 'automatisch' 15 minuten betekend). Maar als in een contact aanpas op de iPhone dan word dat niet gesynchroniseerd? Klopt dat? Of gaat er iets mis? Lijkt me toch dat mobileme in beide richtingen zou moeten syncen.

Nog meer rare dingetjes: Als ik een nieuwe contact of agenda item aanmaak op de iphone zie ik em gelijk terug op me.com en na sync ook in Outlook. Maar als ik een item aanpas op de iphone dan worden die wijzigingen niet naar mobileme gestuurd blijkbaar. Bug? Ook viel me op dat mijn test agenda item uit weer outlook helemaal is verdwenen terwijl hij nog wel op me.com en in de iphone staat.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:28
In orde is het zeker nog niet. Bijna geen enkele e-mail die ik naar mezelf stuur komt aan. :X

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
Hoor ook bij die 1 %. Kan al sinds zaterdagavond niet aan mijn mail op MobileMe. Wou zaterdag even mijn folders opnieuw gaan indelen maar dit zal spijtig genoeg nog even op zich moeten laten wachten. Mocht ik dit op mijn iPhone kunnen doen dan had ik het daar gedaan maar die mogelijkheid is er jammer genoeg niet.

Heb een mail naar mezelf gestuurd zodoende dat ik het automatisch weet als het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de iDisk, weet iemand wat het verschil is tussen de folders "Web" en "Sites"? (Lastige woorden om op te googlen).

Op het moment is Sites bij mij leeg, en onder Web staat nog een folder Sites, waarin gepubliceerde sites van iWeb terecht komen. Maar wat doet de Sites-folder in het bovenste niveau?

Beide folders hebben een icoontje van een mapje met een wereldbolletje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 01-08 09:31
Ik krijg nu telkens een MobileMe Sync pop-up (Windows) met de melding dat mijn trial account verlopen is terwijl die eigenlijk pas 8 november verloopt volgens de webinterface op me.com. :?

Iemand met hetzelfde probleem?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 19-09 11:35
De mail begint terug binnen te sijpelen. Heel langzaam maar alles lijkt er bij te zijn.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt er nu helemaal niets meer. Moet echt alles handmatig syncen vanuit de mobileme sync button (in control panel).

Mails komen pas uren later binnen op iPhone en op mobileme. Andersom van mobileme naar bijv. hotmail werkt wel goed. Wat ook echt zeer irritant is, is dat er geen tussenvoegsels kan toevoegen op de iPhone en MobileMe. Alleen voor- en achtervoegsel. Grrrr.

Werkt alleen goed in Outlook. Als ik daar een tussenvoegsel inzet wordt deze wel correct overgenomen door MobileMe en de iPhone.

Er moet nog een hoop geschaafd worden aan MobileMe...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt eigenlijk alles prima. Alleen gebruik ik de mailfunctie niet, gebruik al tijden lang gmail via imap en zie geen reden dit te veranderen. Voor de rest doet mobileme precies wat ik wilde : contacten en agenda syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dit is echt raar. Speciaal voor MobileMe Safari gedownload want Internet Explorer is niet geheel ondersteund volgens de site (uiteraard...).

Vervolgens in MobleMe toch het veld Middle Name gevonden. Er gebeurt vervolgens helemaal niets. Voor de grap MobileMe maar eens geopend met Internet Explorer. Weer geprobeerd. Nog niets. Hoewel... Na 10 seconden verschijnt het veld Middle Name alsnog. Traag maar het werkt wel.

Nog eens geprobeerd in Safari maar dat blijft halstarrig weigeren velden toe te voegen. Wat een grap dat IE wel werkt. Zucht.

Edit: Middle name is natuurlijk niet hetzelfde als een tussenvoegsel. Het veld bestaat gewoon simpelweg niet. Zal wel iets te maken hebben dat het Amerikanen nouwelijks tussenvoegsels kennen in hun namen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Nou, als het zo blijft als nu, kunnen ze een abonnementje voor mij wel vergeten. De hele gedachtegang is leuk, maar alles werkt moeizaam of zelfs niet. Mail die er uren over doet om aan te komen, events die na een uur nog steeds niet overal (lees: nergens anders) in calendar terug te vinden zijn, m'n webruimte die wel direct te benaderen is, maar ineens niet meer in een frame om een wat nettere url in beeld te hebben (werkte eerder vandaag perfect). In het statuslogboek zijn ook meer dagen te zien dat MobileMe wel problemen had, dan niet.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Het idee van de dienst blijft geweldig, de uitvoering niet. Natuurlijk kunnen er altijd problemen zijn bij het opzetten van een nieuwe dienst, maar in dit geval wegen de problemen wel wat zwaarder. Om optimaal gebruik te kunnen maken van MobileMe zul je namelijk alles via deze dienst moeten laten werken. Dit betekent dat je jezelf geheel afhankelijk maakt van deze (betaalde) dienst voor e-mail, afspraken, adressen en desgewenst (gedeelde) bestanden. Eerste indrukken bij zo'n dienst zijn natuurlijk essentieel.

Het belangrijkste probleem is e-mail. Al was de dienst gratis, door de problemen die er nu nogsteeds zijn ga ik toch echt niet al m'n e-mail doorsturen naar MobileMe om maar een push-notification te kunnen krijgen. Er zijn nogsteeds veel mensen die .Mac wel gebruiken, maar niet als hoofdaccount. Dit mede door problemen bij o.a. de start van de dienst. Het blijkt nu weer dat Apple liever een half-werkende dienst online zet en de problemen gaandeweg wel oplost. Dit gebruikt niet echt van betrouwbaarheid. Zelfs al zou alles perfect werken over een maand, of een paar maanden, voor 79 euro toch maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:53
Meh...

Je betaald niet alleen voor de email natuurlijk. Maar voor mij is het toch wel onmisbaar geworden dat ik op 3 verschillende computers de zelfde informatie heb zonder er naar om te kijken (dit werkt bij mij al 3 jaar perfect). Binnenkort komt daar nog een iPhone bij misschien. 79 gedeeld 12. Niets dus ;) Op ebay kost(kostte??) het 50. "1" click webgallery in aperture. Leuk email adres... etc. Allemaal dingen die je in 1 dienst krijgt.

Perfect is het ook allemaal nog zeker niet natuurlijk. Maar er wordt gedaan of 79 euro een maandsalaris is...

Nederland boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Nee, tuurlijk. Het gaat mij ook niet zozeer om die 79 euro. Je krijgt er inderdaad veel voor terug. Het syncen (als het werkt) is erg handig, de gallery is prachtig, webinterface dito, veel storage. E-mail is wat beperkt qua instellingen, maar het doet verder natuurlijk ook wat het moet doen. Op zich zijn dat natuurlijk allemaal zaken waar wel wat voor tegenover kan staan.

Alleen is het jammer om te zien dat ze zich duidelijk niet echt druk maken om de eindgebruiker. Ik kan me niet voorstellen dat e.e.a. niet beter had kunnen worden getest waardoor in ieder geval veel van deze problemen verkomen hadden kunnen worden. En daarnaast gewoon aanbieden wat je adverteert, en niet na of net voor de start stilletjes functies gaan verwijderen. Het lijkt Vista wel.

Deze diensten (e-mail, contacts, afspraken) worden ook voor de 'simpele' thuisgebruiker steeds belangrijker en zijn eigenlijk gewoon onmisbaar geworden. MobileMe is een overkoepelende dienst die dit alles voor je zal beheren, en daarom mag er wat mij betreft ook wel wat beter mee worden omgesprongen. Zoals gezegd kan het best zijn dat het over een maand perfect werkt en blijft werken. Maar met een betere start geef je wel een heel ander signaal af naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:28:
In de iDisk, weet iemand wat het verschil is tussen de folders "Web" en "Sites"? (Lastige woorden om op te googlen).
Ben er al uit, laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
werkt MobileMe op windows mobile apparaten, zodals die van HTC?

Ik werk nu met een gratis hosted exchange van mail2web.com, maar heb sinds enkele dagen zoveel storing, dat me mail bijna niet meer gesynchroniseerd wordt...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Raar trouwens dat je nu ook helemaal niet meer kan inloggen als je Internet Explorer gebruikt.
Je wordt echt ge-forced om Safari of Firefox te bruiken...

...
We recommend the following browsers.
To make use of rich web applications in MobileMe, we recommend one of the following supported browsers:
Safari 3 or later (Mac / PC)
Firefox 2 or later (Mac / PC)
Update your browser now to access your email, calendar, contacts, and more at me.com
Questions? Go to MobileMe Support
...

[ Voor 53% gewijzigd door Daedalus op 23-07-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Fijn dat je het even met ons deelt. ;)
Tha BasZ schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:12:
Raar trouwens dat je nu ook helemaal niet meer kan inloggen als je Internet Explorer gebruikt. Je wordt echt ge-forced om Safari of Firefox te bruiken...
Dat lijkt me sterk. In hun promotiefilmpjes maken ze zelf gebruik van IE. :?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Tha BasZ schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:12:
Raar trouwens dat je nu ook helemaal niet meer kan inloggen als je Internet [mbr]Explorer[/] gebruikt.
Je wordt echt ge-forced om Safari of Firefox te bruiken...
Internet Explorer 7 zou moeten werken. IE6 heeft idd kuren. Krijg overigens wel een melding dat IE7 ook issues zou hebben. Maar kan wel gewoon inloggen en het lijkt te werken.

Maar ben ik trouwens de enige die dit heeft geconstateerd?:
amphora schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:14:Als ik een nieuwe contact of agenda item aanmaak op de iphone zie ik em gelijk terug op me.com en na sync ook in Outlook. Maar als ik een item aanpas op de iphone dan worden die wijzigingen niet naar mobileme gestuurd blijkbaar. Bug? Ook viel me op dat mijn test agenda item uit weer outlook helemaal is verdwenen terwijl hij nog wel op me.com en in de iphone staat.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Sorry... had et verkeerd gezien...
Werk hier inderdaad met IE6... dan kan je dus niet inloggen...
IE7 werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 11:09
Ook maar es aangemeld en moet zeggen dat het best prettig werkt.
Ik heb em nu aan mijn thuis PC (windows), mijn laptop (MacAir) en mijn iPhone gehangen en het werkt als een zonnetje.
Gelijk ook m'n gallery vol gegooid, werkt ook wel netjes (maar dat had ik met m'n test .Mac accountje ook al, nothing changed there)
Hier overigens wel snel (>200kb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

MobileMe werkt inderdaad een stuk sneller dan het o zo trage .Mac van vroeger!

Nu wordt het gewoon een soort van leuk om foto's te kijken uit je gallery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gepruts is dit zeg ...

De mail wordt helemaal niet gesynct (kan overigens wel gewoon naar me.com mailen en er vandaan mailen). Van de contacts wordt maar 80% gesynct waarom die 20% niet meegaat is me echt een raadsel. De calendar is voor zover ik nu zie het enigste wat redelijk goed gaat.... Ik probeer het vanaf mijn mac pro btw

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Mobileme is een leuk concept, maar zit blijkbaar nog barstensvol met kinderziektes. :X Vandaag blijkt nu weer dat agenda items die ik in de iphone zet niet word gesynced met mobileme.....hoe kan dat nou weer... :? En nee, ik ben niet ongeduldig. Item is 3 uur geleden toegevoegt en is nog steeds niet gesynced met mobileme..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Laatst online: 21-08 19:55
Toch blijft het wel weer balen dat je daar een credit card voor nodig hebt... dat heeft niet iedere nederlander ;-)

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen gehad met mobile me, op 1 keertje na.
Toen kwamen mn mailtjes een paar uur te laat, server storing ofzo denk ik.
Maarja daar heb ik ook met met zonnet last van…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:49

JoeBlack2k

I Love Hilary

zal wel aan mij liggen maar ik heb geen cc en heb ook nooit een cc nummer ingetikt bij de trial

wel grappig dat je 30 dagen erbij hebt gekregen omdat .me moeilijk deed teller staat weer op 60 haha

had trouwens nog net aan een .mac adres

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier worden de e-mail die bij MobileMe binnenkomen sinds vandaag niet meer gepushed naar m'n iPhone, niks aan instellingen gedaan. Meer mensen die plotseling geen push e-mail meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Yep hier word ook helemaal niks meer gepushed van en naar de iPhone. Ik heb de instellingen op de iphone nog eens gechecked, maar dat staat allemaal goed. Beetje jammer dit. Als dit zo door gaat word het mobilenotforme vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

De web agenda kan geen herinneringen toevoegen aan afspraken!
Dat is een grote fout..

Dus afspraak inboeken, via de web agenda of iPhone / iPod Touch, en thuis via Mac/PC herinneringen toevoegen.

Kan ik net zo goed mijn papieren agenda bijhouden..

Afbeeldingslocatie: http://img67.imageshack.us/img67/6365/afbeelding2pu9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
weeraanmelden schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 01:19:
De web agenda kan geen herinneringen toevoegen aan afspraken!
Dat is een grote fout..

Dus afspraak inboeken, via de web agenda of iPhone / iPod Touch, en thuis via Mac/PC herinneringen toevoegen.

Kan ik net zo goed mijn papieren agenda bijhouden..

[afbeelding]
Ik snap dat het balen is dat het niet kan, maar grote fout? Dat zou ik dan ook weer niet willen zeggen.

Snap sowieso niet zo heel goed waarom je een herinnering voor een afspraak wilt. Aangezien je aan het begin van de dag in je agenda kijkt en dan weet waar je straks moet zijn. Aan het einde van die afspraak check je even waar je dan heen moet. Dat is tenminste hoe ik werk, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen wel handig is.

Eigenlijk denk ik dat ze dit niet hebben gemaakt, omdat je in een web omgeving (naar mijn mening) maar slecht herinneringen kan tonen. Je weet nooit zeker of iemand ze ziet en je gaat er als gebruiker wel op vertrouwen. Een melding dat je bijvoorbeeld nog geen waarschuwing krijg op de MobileMe webapp zou helpen, maargoed hopelijk is het een kwestie van tijd!

Als ik jou was zou ik even een melding doen richting de support van MobileMe. Dan weten ze in ieder geval dat er mensen zijn die dit graag willen! Hoe meer mensen dat doen, hoe meer kans dat het er snel in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het gaat om het toevoegen van een herinnering ;) iets wat overigens wel met je iPhone/iPod touch kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Mac_Cain13 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 01:40:
[...]
Ik snap dat het balen is dat het niet kan, maar grote fout? Dat zou ik dan ook weer niet willen zeggen.

Snap sowieso niet zo heel goed waarom je een herinnering voor een afspraak wilt. Aangezien je aan het begin van de dag in je agenda kijkt en dan weet waar je straks moet zijn. Aan het einde van die afspraak check je even waar je dan heen moet. Dat is tenminste hoe ik werk, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen wel handig is.

[knip]
In de agenda op mijn mac kan ik bij een herinnering een e-mail laten versturen.
(of zelfs een script uitvoeren, maar dat is voor de webversie minder interessant)
Ik laat bijvoorbeeld bij een prive afspraak met veel reistijd een extra reminder naar mijn werk mail versturen.
(voor het geval ik mijn agenda vergeten ben, of de website niet beschikbaar is)

De .mac agenda kon het namelijk wel.

[ Voor 24% gewijzigd door weeraanmelden op 25-07-2008 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
weeraanmelden schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 07:55:
[...]

In de agenda op mijn mac kan ik bij een herinnering een e-mail laten versturen.
(of zelfs een script uitvoeren, maar dat is voor de webversie minder interessant)
Ik laat bijvoorbeeld bij een prive afspraak met veel reistijd een extra reminder naar mijn werk mail versturen.
(voor het geval ik mijn agenda vergeten ben, of de website niet beschikbaar is)

De .mac agenda kon het namelijk wel.
Hmm, een mail is natuurlijk wel interessant en vrij eenvoudig te maken. Ik hoop in ieder geval dat Apple snel met updates gaat komen om de bestaande functionaliteit te verbeteren en dit doort dingen helemaal af te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:53
Eerst een berg servers erbij die niet aan de andere kant van de wereld staan aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaumin
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2020
hee mede mobileme gebruikers; ben benieuwd of ik de enige ben die tegen onderstaande aanloopt.

heb sinds begin dit jaar een dotmac account; echter sinds de transitie naar mobileme bestaat mijn account gewoonweg niet meer! Wachtwoord opnieuw opvragen via de diverse mogelijkheden op de apple site werkt niet. :( :(
contact leggen met support van apple is een nachtmerrie...geen antwoord gedurende een volle week en daarna pas een eerste mail met nietszeggende blabla verhalen en supportpagina's op de apple site.

kortom; ik kom er dus niet uit met apple (nu al een kleine 2 weken geen mailaccess op mijn mac account, geen idisk etc, etc.)

zijn er meer tweakers met dezelfde problemen?
ps ook support apple nederland bellen levert niks op (nu al 2 x aan de telefoon gehangen.

hoor het graag!

Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik in eerste instantie bijzonder positief was over MobileMe, moet ik nu toch even m'n ei kwijt. We zijn nu twee en een halve week verder en MobileMe heeft voor mij nog niet een keer vlekkeloos gewerkt. Ik kan niet anders zeggen als dat ik dat bijzonder slecht vind en me serieus afvraag of Apple dit product überhaupt getest heeft achter de schermen. Het lijkt er niet op namelijk. Ik begrijp best dat het lanceren van een product gepaard gaat met kinderziektes en dat is normaal, maar er zijn grenzen.

Op dit moment heb ik al een paar dagen last van het feit dat m'n e-mails erg laat aankomen... Zelfs als ik naar mezelf iets mail, duurt het ruim een uur voordat het mailtje aankomt. Kalenders synchroniseren niet goed, en er word sinds gisteren helemaal niks meer gepushed. M'n vriendin probeert haar trial account om te zetten in een volledig account, maar word steeds geweigerd.

Heel leuk dat Apple na een week geklaag van klanten en websites een mailtje rondstuurt aan (blijkbaar een selecte groep) klanten en een support artikeltje verstopt in z'n support database, maar er word heel slordig en onprofessioneel omgegaan met de hele zaak. Natuurlijk kan Apple op dit moment niet iedereen te woord staan, of reageren op mailtjes van iedereen... Maar wees dan duidelijk. Plaats meteen op de support pagina zelf een melding, zonder dat mensen er naar moeten gaan zoeken. Meld op je nieuws-site eens dat het niet allemaal vlekkeloos verloopt, in plaats van alleen de positieve nieuwsberichten uit de media te filteren.

Ik hoop hoe dan ook (ook voor Apple) dat ze de problemen snel op kunnen lossen en een duidelijk statement in de media neer kunnen zetten over wat er echt gebeurd is, want dit soort acties kosten gewoon klanten. Mensen die nu trial accounts voor MobileMe hebben zullen wel twee keer denken voordat ze hun 79 euro aan Apple toevertrouwen... en als Google morgen push gaat doen ben ik bang dat Apple een hoop klanten kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mmm nu begrijp ik er helemaal niks meer van. Ik heb dus afgelopen week meerdere malen geprobeerd mijn account te renewen met een code die ik in de Apple Store had gekocht. De eerste keer werd ik naar account info pagina doorgestuurd en daarna kreeg ik alleen maar errors. Dit stat er in de MobileMe preferences:

Your account will automatically renew in 6 days.

Maar dit staat bij account info op de me.com site:

Your subscription will end in 6 days unless you add a credit card.

Dus wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
Langdurig wachten op support is wellicht te wijten aan de grote storing die bijna opgelost is.

Mocht je al een week geen e-mail meer hebben dan moet je eens kijken via de webapplicatie. Als je mee in de 1 % zit die een storing hebben kan je daar zo goed als al je ontvangen berichten sinds de storing terugvinden. Oude mails worden later nog overgezet waarna ze ook toegang op andere manieren weer zullen openzetten. Er zit ook een bericht met meer uitleg over de storing in je mailbox.

Op de website van Apple is nu bij MobileMe een onderdeel status toegevoegd op vraag van Steve Jobs. Dit is ook de manier waar ik ontdekt heb dat mails via de website terug werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11
*knip*

Op GoT verwachten we wat inzet, daarbij heeft het niets te maken met MobileMe.

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 26-07-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Ik krijg Mobile me nu aardig aan de praat. Alleen krijg ik de synchronisaties niet in Outlook ('07) te zien. Wel op me.com. Maar in Outlook wordt niks aangepast...
Help en zoek functie al aardig op z'n flikker gegeven. Maar ik kom er niet uit... (is vast iets heel onbenulligs) maar plz help...

//edit again:

Het lijkt toch niet te werken. Ik krijg wel contact's en agenda updates te zien op me.com. Maar in Outlook wordt er niks aangepast. Net leek het te werken toen ik manueel synchroniseerde met mobile me. Maar nu doet ie niks meer.

[ Voor 33% gewijzigd door Noxa op 26-07-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:36
ja MobileMe is soms wat traag. Waar ik het vooral vor gebruik is de idisk en de push Contacts en Calender items. Daar het traag is kan ik wel mee leven.

Tis namelijk niet zo dat ik ala minuut de gegevens gesynct wil hebben. Daarnaast als je je computer afsluit. druk dan nog eens op iSync.

Dan worden de laatst ingevoerde gegevens handmatig naar de servers gestuurt. ben je ook up to date ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
To_Tall schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:53:
ja MobileMe is soms wat traag. Waar ik het vooral vor gebruik is de idisk en de push Contacts en Calender items. Daar het traag is kan ik wel mee leven.

Tis namelijk niet zo dat ik ala minuut de gegevens gesynct wil hebben. Daarnaast als je je computer afsluit. druk dan nog eens op iSync.

Dan worden de laatst ingevoerde gegevens handmatig naar de servers gestuurt. ben je ook up to date ;)
Ik denk dat dat idd het probleem is. Nu verschijnen de aanpassingen wel in Outlook Vandaag idd maar nog niet in de agenda. Misschien wat meer geduld uitoefenen. Ik mis alleen nog wel taken in m'n iPhone. Dat vind ik een erg handig feature van Outlook. Hopen dat ie in de volgende firmware update zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:12

kpr

Ik heb zojuist via eBay een activationcode besteld en dat scheelt al wat geld (ik heb er € 43 voor betaald), ik moet alleen nog wel wat bijbetalen:
Afbeeldingslocatie: http://got.gerritkaper.nl/mobileme1.png

Nu is dat geen probleem(het blijft goedkoper), maar op een of andere manier wil Apple mijn creditcard niet accepteren(wordt wel in de online store geaccepteerd). Meer mensen hier last van? Apple mailen heb ik al gedaan en die verwijzen me door naar supportpagina's waar je verder niets aan hebt. Ik heb het idee dat de MobileMe afdeling ietwat onderbezet is gezien het uitblijven van een reactie als ik ze terugmail.

Afbeeldingslocatie: http://got.gerritkaper.nl/mobileme2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik zit nog steeds te klooien met het combineren van AppleID en MobileMe. Bestaande ID die op m'n gmail geregistreerd staat kan ik niet overzetten op mijn .me. Maar verdergaan op m'n .me account lukt ook niet.

Als ik probeer in te loggen via "naam@me.com" lukt dat niet, via "naam" ook niet
En wanneer ik een nieuwe ID probeer aan te maken op m'n .me account geeft die aan dat .me gebruikers al een account hebben.

Weet iemand wat je Apple ID is wanneer je een Me account hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door RobertJRB op 27-07-2008 12:59 ]

Leica MM + Sony A9

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste