• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Navigon MobileNavigator voor iPhone 3G en 3GS is nu verkrijgbaar in de appstore.

Eindelijk turn-by-turn navigatie voor Europa.
Hij kost eenmalig:
Europa: €75,- €100,- €80,- €70,- €60,-.
Benelux: € 50,- € 70,-.
USA & Canada: € 55,- € 40,-
EU-10 (Veelminder landen dan Europa en toch duurder?): €75,- €50,-

Ik wacht nog even tot TomTom uitkomt voordat ik tot aanschaf overga.

Het is ook belangrijk wat mapupdates gaan kosten. Traditioneel is TomTom daar erg duur in.

Mini FAQ:
Kun je doornavigeren terwijl/nadat je gebeld bent?Bij het opnemen van de call stopt MobileNavigator helemaal en na het bellen start hij automatisch weer op en hervat de route.
Hoe bedien ik de muziek tijdens navigeren?2x kort op de home knop drukken en er komt een klein popup menuutje. Als dit niet werkt kun je het instellen via Settings > General > Home en dan kiezen voor iPod
Werkt het ook op een iPhone 2G?Vooralsnog is er niemand die het werkend heeft gekregen op een iPhone 2G
Hoe kom ik van die vervelende te-hard-rijden meldingen af?"Als je begint met navigeren (of bij het tonen van de kaart) kan je in de opties de 'akoestische waarschuwingen' aan/uitzeten". Of "Je moet de speed warnings op never zetten"
Hoe landen te verwijderen / meer flash geheugen vrij te krijgenHet kleiner maken van de bestanden voor Navigon MobileNavigator: door het ipa-bestand van MobileNavigator in Winrar te openen kun je naar de map Navigon.app bladeren. Deze bevat de kaarten volgens het naamschema Netherlands.map, Belgium.map, France.map, enzovoort. Als je wilt kun je alle niet-benodigde kaarten wissen. Sluit je nu Winrar, waarbij het .ipa-bestand opnieuw wordt weggeschreven, dan kun je de originele navigatiesoftware van je iPhone halen en de nieuwe naar iTunes slepen. Na het synchroniseren met de iPhone is het kaartmateriaal behoorlijk gekrompen. Gelukkig is de handeling niet destructief: mocht het misgaan, dan kun je altijd nog MobileNavigator opnieuw uit de App Store downloaden.
Hoe kan ik via bluetooth muziek en navigatiegeluid op de radio krijgen?Daarvoor moet je radio het Bluetooth A2DP profiel ondersteunen. Dan gewoon pairen.
Wordt er data uit m'n databundel gebruikt tijdens het navigeren?Nee alle mapdata staat (offline) op je iPhone. Vandaar ook de 1.6GB ruimte die nodig is voor de Europa versie.
Hoe kan je de afstand tot het doel of de huidige snelheid zien? (v1.0)Door op de aankomsttijd bovenaan het scherm te klikken. Je roteert dan tussen Aankomsttijd -> Afstand tot einddoel -> Snelheid.
In versie 1.1 staat de snelheid altijd bovenaan en kun je optioneel de aankosttijd en afstand aanzetten (Options > More > Route Info)

Update 2009-07-25:
v1.1 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Nieuwe talen
• Route planning
• Flitspalen (Ook voor NL)
• Extra opties in kaart modus
• Bellen naar POI's
• Beter gebruik van het volume tijdens het gebruik van de iPod functie

Update 2009-09-15:
v1.2 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Text-to-Speech
• iPod Control
• Location Sharing
• Automatic switching between day and night mode

Update 2009-11-04:
v1.3 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Mogelijkheid tot in-app purchase van Live Traffic
• UK Postcode in-app purchase
• Uitgebreide zoekfunctie in de buurt van je eindbestemming
• Kan gestart worden in landscape

Update 2009-12-20:
v1.4 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Verbeterde voetganger navigatie
• Google Local Search
• Coordinaten invoer
• SOS/DirectHelp
• Turn-by-Turn RouteList
• Handmatig zoomen in 2D en 3D tijdens navigeren
• Favorieten worden getoond op de kaart
• Landinfo bij grensovergangen
• Schakelen tussen Muziek en Audioboek mode bij iPod afspelen
• Telefoongids contacten kunnen gekozen worden als interim bestemmingen
• Het is nu mogelijk om contact groepen in de tegefoongids te gebruiken
• Sneller opstarten!

Update 2010-04-01:
v1.5 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• MyRoutes (keuze uit 3 routes)
• Panorama View 3D (in-app purchase voor 10 euro)
• Twitter & Facebook integratie

Update 2010-07-11:
v1.6 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• iOS 4 compatibiliteit (multi-tasking/bellen+navigeren voor 3GS en hoger)
• Nieuwe kaarten (o.a. ringweg Eindhoven en Den Bosch geupdate)
• LiveWeather
• CleverParking
• Nieuw bestemmings overzichtscherm waarin parkeer-, weer- en nuttige plaatsen informatie in een keer worden vertoond

Update 2010-12-16:
v1.7 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Active Lane Assistant: Real-time zien welke rijstrook je moet hebben
• Additional Travel and Restaurant guides (available through In App Purchase)
• Universal app for iPhone and iPad
• Sharing stored Favourites between iOS devices
• MyReport: Kaartverbeteringen doorgeven.

Update 2011-04-14:
v1.8 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Up-to-date maps
• Reality Scanner (Augmented Reality)
• Traffic check
• Truck and Caravan navi (in-app purchase, €80,-)

Update 2011-11-19:
v2.0 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Vernieuwd uiterlijk met grotere knoppen
• Download alleen de kaarten die je nodig hebt van de server van Navigon.
• Fresh Maps XL, voor eenmalig 15 euro krijg je elk kwartaal map updates (die eerst gratis waren)
• Je kunt eigen POIs toevoegen

Update 2012-02-22:
v2.02 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Bugfix for FreshMaps: If you purchased FreshMaps, but could not subsequently download the latest maps, this problem has now been fixed.
• Bugfix for Active Lane Assistant.
• Performance optimization with the Reality Scanner feature.
• Improved: New setting which allows the user to switch the country border information on or off.
• New setting available to enable download via WiFi/WLAN only, or via 3G data connection.
• Optimized handling of apartment numbers in contacts.

Update 2012-07-03:
v2.1 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Google Street View scherm van de bestemming bij het geven en bij het bereiken van de bestemming (niet in alle steden)
• 'Aangepaste route' kunt u handmatig het blokkeren van de route secties met slechts een tikje van de vinger
• 'Cockpit' toont uitgebreide informatie zoals g-waarde, hoogte, kompas, rol en hellingshoeken, en nog veel meer (beschikbaar als In-App aankoop)
• Verbeterde Retina Display ondersteuning voor de nieuwe iPad
• Snellere kaartweergave
• Snellere opstarttijd van de app
• Verbeterde map manager

Update 2012-09-20:
v2.2 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• iOS 6 support
• URBAN GUIDANCE beschouwt het openbaar vervoer opties, zoals metro's, trams, bussen en watertaxi's, bij de berekening van looproutes. U wordt begeleid naar een stop onderweg te voet en je bent in staat om te zoeken gedetailleerde informatie over welke lijn te nemen en waar je je af. De functie is beschikbaar via In App Purchase.
• LAST MILE start automatisch een voetgangersnavigatie als u uw auto parkeren in de buurt van uw bestemming. De parkeerstand wordt opgeslagen en de app schakelt in voetganger-modus bevindt voor het lopen richtingen.
• We vieren de 3e verjaardag van de NAVIGON app en weg te geven een gratis kaart update voor alle gebruikers.

Update 2012-12-19:
v2.3 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Favorieten in iCloud met sync tussen alle devices.
Foursquare integratie (account vereist).
Glympse integratie. Geen account nodig.

Update 2013-03-25:
v2.4 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Mogelijk om de gesproken instructies te laten afspelen via de luidsprekers in je auto. Om dit te doen is het echter wel vereist je iPhone te verbinden met je auto via Bluetooth.
• Extra Foursquare functionaliteit toegevoegd
• Eenvoudig schakelen tussen navigatie voor voetgangers en auto’s
• Mogelijkheid om Wikipedia POI’s te downloaden.
• Glympse functionaliteit is verder verbeterd.

Update 2013-04-27:
v2.4.2 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Verbeterde Bluetooth audio streaming
• Kleine bug fixes en verbeteringen

[Voor 143% gewijzigd door Jaaap op 27-04-2013 22:14]

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Zo te zien betaal je bij Navigon zeer waarschijnlijk € 99 eenmalig voor 24 maanden updates. Op zich geen slechte deal moet ik zeggen.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:17
Ik heb hem maar wel gekocht. Eerder ook MobileNavigator gehad (voor N73) en daar was ik wel over te spreken (jammer genoeg raakte de N73 wel zonder geheugen zodra je verkeerd was gereden).

Ik post later wel wat mijn ervaringen zijn...

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 12:45

Padvinder

doet z'n best

ankhie schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:24:
Zo te zien betaal je bij Navigon zeer waarschijnlijk € 99 eenmalig voor 24 maanden updates. Op zich geen slechte deal moet ik zeggen.
Waar baseer jij dat op? Ik ben wel geïnteresseerd in deze app namelijk, maar dan wil ik niet na een jaar alweer moeten betalen voor kaartupdates...

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:58
Het ziet er mooi uit maar ik wacht liever nog even op een complete demo van TomTom :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• SaURoN
  • Niet online
Bij mij is het meer de vraag van hoe gaat tom tom werken en hoe navigon en dan wil ik eigenlijk beslissen welke ik wil...Echter zal tegen die tijd navigon wel weer duurder zijn geworden dus nog best lastig :)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het ziet er zeker niet slecht uit, maar gezien de gps fixes die ik zo nu en dan heb met mn iphone wacht ik liever nog ff op Tomtom zeker ook omdat die een carkit uitbrengen met gps versterker.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar filmpjes hoe het er nou daadwerkelijk in gebruik uit ziet.

Hoe groot is die app trouwens?

[Voor 5% gewijzigd door HaterFrame op 20-06-2009 18:02]

I am the great Cornholio!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:23
De app is 1.6Gb. Downloaden duurt even en installeren duurt nog langer ;)

Mijn bevindingen tot nu toe (en dat is maar heel kort ritje door het dorp).
Fix is snel aanwezig, alleen als ik echt via recente plaatsen heel snel een plaats pak zie ik heeeel even dat ie wacht op een fix van de satelieten.

Verder is navigeren met Navigon heel erg goed te doen, loopt niet verder achter dan andere programma's die ik op mijn Diamond heb draaien (ook daar draait Navigon op (ook nog eens legaal)).

Scherm draaien binnen de app werkt echt soepel en is mooi gedaan.

Ingeven van de plaatsen en straatnamen is ietwat traag, maar dat is het op de Diamond ook wel, niet anders dan anders dus.

Fix is dus verder ook niet weggevallen.
Ga morgen een langere dit maken, zal mijn ervaringen dan wel weer even posten.....

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Klinkt goed :) Zie je evt. ook een mogelijkheid om een kort filmpje te maken?

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07-2020
MetaFrame schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 18:49:
Klinkt goed :) Zie je evt. ook een mogelijkheid om een kort filmpje te maken?
:^ (i'm with stupid kennen ze hier niet denk ik?)

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-03 11:47

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Reinigingsdoek schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:39:
[...]

:^ (i'm with stupid kennen ze hier niet denk ik?)
Oh jawel hoor. Op GoT vaak aangeduid als:

^^ met stom

of ^^ met

If it aint fixed, it's broken.

• Soepie
  • Laatst online: 00:23
Gaat lastig worden. Heb nog geen houder en is ook even lastig als je alleen bent
zal nog wel eens kijken of ik iets kan verzinnen. Maar dat gaat morgen zeker niet lukken helaas.

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03 22:54
Bakkert schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:41:
[...]

Oh jawel hoor. Op GoT vaak aangeduid als:

^^ met stom

of ^^ met
Ik ken het nog niet :+ wat bedoelt men daarmee dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03 11:14
Op iphoneclub is er al een lang draadje hierover. Kort wat opmerkingen hieruit:
  • Install duurt _lang_
  • GPS werkt niet? Verwijder GPS Tracker
  • Navigon werkt snel en goed
  • Geen file info (nog niet?)
  • Nieuwe route berekenen bij fout rijden gaat erg snel
  • Navi audio over bluetooth werkt
Een eerste testverslag (Duitstalig): http://forum.pocketnaviga...ostid=2292950#post2292950

Filmpjes http://www.youtube.com/watch?v=DfJTx67sO8s
(en van daar uit nog heel wat andere filmpjes)

Even deze week afwachten wat TomTom en anderen gaan doen. Anders schaf ik deze zeker aan, voor de 30e (de aanbieding loopt tot de 30e).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 15:52
Kan dit gaan werken op een iPhone 2G met externe GPS ontvanger? Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Tesla Model Y RWD / 5.4 kWp PV installatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lt. Marx schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:34:
Heeft iemand hier al ervaringen met navigon?
Heb het een tijd gebruikt op een WinMob apparaat. De kaarten e.d. zien er veel mooier uit dan bij TomTom vind ik. Interface is wat minder makkelijk maar heeft wel veel mogelijkheden.

De iPhone versie heb ik nog niet geprobeerd, wacht even op TomTom. Als TT voor de 30e geen prijs aankondigt hebben ze een lost sale te pakken.

Zoef

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 24-03 20:03

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik hoop toch dat er snel meerdere navigatie oplossingen komen. Een goedkopere variant met alleen de benelux zou ik ook niet erg vinden. Misschien in app landen erbij aanschaffen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-03 18:53
Anoniem: 191622 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:30:
Navigon heeft nu zijn app uitgebracht voor 3.0 en deze is tot 30 juni voor €74.99 te downloaden.

MobileNavigator Europe App Store
Ik zit op het moment heel erg te twijfelen: moet ik deze 'aanbieding' (want in hoeverre is dit een aanbieding?) nu aanpakken, of moet ik wachten op (de eventuele duurdere) TomTom? :?

Als ik beide promotiefilmpjes bekijk (TomTom / Navigon) vind ik bijvoorbeeld de UI van de TomTom mooier, maar weegt dat op tegen een eventuele meerprijs?

Wel heel slim gedaan van Navigator marketingtechnisch gezien! Veel mensen hebben nu geen zin meer om te wachten op TomTom, en zien ook nog dat het hier om een 'actieprijs' (wat suggereerd dat het een 'koopje' is en dat de TomTom dus duurder moet zijn) gaat, dus moeten ze wel voor de Navigator gaan. :p

Thanks Hoedje
Typo..

[Voor 11% gewijzigd door JanvdVeer op 21-06-2009 21:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
  • Nu online
JanvdVeer schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:21:
[...]

Ik zit op het moment heel erg te twijfelen: moet ik deze 'aanbieding' (want in hoeverre is dit een aanbieding?) nu aanpakken, of moet ik wachten op (de eventuele duurdere) TomTom? :?

Als ik beide promotiefilmpjes bekijk (TomTom / Navigon) vind ik de UI van de TomTom mooier, maar weegt dat op tegen een eventuele meerprijs?

Wel heel slim gedaan van Navigator marketingtechnisch gezien! Veel mensen hebben nu geen zin meer om te wachten op TomTom, en zien ook nog dat het hier om een 'actieprijs' (wat suggereerd dat het een 'koopje' is en dat de TomTom dus duurder moet zijn) gaat, dus moeten ze wel voor de Navigator gaan. :p

Thanks Hoedje
Ik zit met hetzelfde vraagstuk!

Wat ik echter verwacht dat tomtom ook een soort van tmc ingebouwd zal hebben gezien de (zoals jullie allen weten :) ) internetmogelijkheden van de Iphone. Tomtom heeft goede ervaringen met het inbouwen van fileinformatie (zie de huidigetomtom modellen) dus ik hoop dat tomtom dit nog aan boord zal hebben......

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 24-03 10:05

KroeT

[...]

Ik vermoed dat TomTom dat wel zal inbouwen, maar er - net als bij de PNDs - tien euro per maand voor zal vragen.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:24
Ik zou alleen al wachten + meer geld betalen voor de Tom Tom omdat je er een compatible (en waarschijnlijk niet-gare) houder bij krijgt met ingebouwde GPS antenne/versterker. Dat is toch wel een mooie feature, niet?
Edit: ik weet niet of je die houder erbij krijgt, die betaal / koop je natuurlijk....

[Voor 16% gewijzigd door autoreverse op 21-06-2009 22:25]

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:19
Navigeren met Navigon gaat prima. persoonlijk vind ik iets minder makkelijk om te zien wanneer ik moet afslaan dan bij TomTom (gebruikt op WM). Het geluid van de iPhone is wel vrij laag, helaas. Het lijkt er ook op dat er maar weinig te veranderen zijn in Navigon. Ik kon bv niet vinden waar in de stem moest wijzigen. Op zich een leuke eerste navigatie applicatie maar grote kans dat TomTom dit beter gaat doen, zeker qua GUI

• KroeT

KroeT

[...]

Navigeren gaat idd uitstekend, en je hebt gelijk dat de instellingsmogelijkheden nogal beperkt zijn. Wel vind ik de kaartlayout iets hipper en moderner ogen dan bij TomTom - hoewel ik niet weet hoe dat er op een iPhone uit gaat zien.

• rclahsen
Ter info, voor mensen die twijfelen om op dit aanbod in te gaan. Navigon heeft vandaag een persbericht uitgegeven waar ook wat extra informatie staat over prijzen na 30 juni en andere versies.
The MobileNavigator for the iPhone will be available in two versions step by step: already now, the full version for Europe is available in the App Store, afterwards the LITE version, which is free of charge and also runs on iPod Touch devices and has no active route guidance, but is equipped with the latest map material and the capability of displaying POIs (points of interest) in the vicinity. A simulation-routing function additionally shows, which possibilities the GPS-navigation with the MobileNavigator offers - the full version including complete navigation functions guides its users reliably to the destination. This one is available until end of June for the special price of 74,99 Euro with Europe maps for 40 countries. A regional1 map version for the time limited rate of 49,99 Euro follows very soon. From July on, the regional full version will cost 69,99 Euro in the App Store, with map material covering 40 countries: 99,99 Euro.

• Zpottr
  • Niet online
rclahsen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:56:
Ter info, voor mensen die twijfelen om op dit aanbod in te gaan. Navigon heeft vandaag een persbericht uitgegeven waar ook wat extra informatie staat over prijzen na 30 juni en andere versies.

[...]
Nou, dan kunnen we in de komende dagen ook iets afleiden over de prijzen van TomTom. Als ze kunnen concurreren (+/- 10€ oid) maken ze die voor de 30e bekend om niet al te veel klanten kwijt te raken aan Navigon. Willen ze niet op prijs concurreren (waar ze wel groot mee zijn geworden maar wat tegenwoordig wat meer moeite kost) dan kunnen ze net zo goed wachten.

Zoef

• amsterdammertje
  • Laatst online: 24-03 11:35
Ik denk dat ze de volgende regio's hanteren ( uitgaande van andere navigon produkten)

Gevonden bij Mobile Navigator 7

http://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/pda/1289

U kunt de volgende regionale kaarten kopen:
- Benelux Region (Belgie, Luxemburg, Nederland)
- British Isles (Ierland, Verenigd Koninkrijk)
- Eastern Europe (Albanië, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Estland, Griekenland, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Macedonië, Montenegro, Polen, Roemenië, Servië, Slovenie, Slowakije, Tsjechische Republiek)
- France (Andorra, Frankrijk, Monaco)
- Germany and Alps (Duitsland, Liechtenstein, Oostenrijk, Zwitserland)
- Iberia (Gibraltar, Portugal, Spanje)
- Italy (Italie, San Marino, Vatikaanstad)
- Nordics (Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden)

Die zijn ook 69,00

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37
Op zich wel opvallend dat zoveel mensen nog voor TomTom willen gaan. Ik ben jaren geleden na een pakket en enkele updates aangeschaft te hebben, afgehaakt vanwege het feit dat ze meer op de versnipperde toer gingen. Waarmee ik wil zeggen betalen voor losse maps, steden, abonnementen etc. Het zal me ook zeer verbazen als we straks van TomTom heel Europa kunnen krijgen onder de prijs van Navigon. Navigon is wat mij betreft al jaren kwalititatief goed genoeg, en je krijgt meestal meteen heel europa, zo ook met de Iphone. Zeker nu ze de hardware hebben afgestoten verwacht ik de komende tijd wel wat meer software freebies op de iphone software. Maar zelfs al komt dat er niet is Navigon nu al het pakket wat ik ga kopen.

Even los daarvan heeft iedereen het over een gps versterker in de TomTom houder, maar kan iemand mij wijzen op een concrete tekst van TomTom zelf? Op de keynote zei die man alleen dat de houder zorgt voor een "enhanced" performance/experience, waarbij het woord gps versterker niet expliciet genoemd is volgens mij...

Anoniem: 191622

CopyCatz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:25:
Even los daarvan heeft iedereen het over een gps versterker in de TomTom houder, maar kan iemand mij wijzen op een concrete tekst van TomTom zelf? Op de keynote zei die man alleen dat de houder zorgt voor een "enhanced" performance/experience, waarbij het woord gps versterker niet expliciet genoemd is volgens mij...
Op de site van TomTom staat het wel aangegeven.

http://iphone.tomtom.com/announcement.html

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-03 11:50
Oei lastig...wachten op TomTom of nu voor Navigon gaan. Filmpjes zien er wel strak uit :) Ben wel benieuwd in hoeverre die GPS enhancement nodig is....

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 08:10

Neus

www.zenaconsult.com

Heb ook Navigon gekocht (had eerst mijn iPhone gejailbreakt om IDA te draaien maar dat pakket kan je momenteel niet aanschaffen).

Eerste indruk: het werkt. Kan gemakkelijk een reis van Genua naar Amersfoort plannen (duurt ff) maar de info is duidelijk. Je kan helaas niet POI's aan en uit schakelen, dus er staan een hoop icoontjes op de kaart. Verder is het programma (nog) niet erg flexibel instelbaar, zoals met IDA, iGo en TomTom wel mogelijk is. Hopelijk zorgt een update daar nog voor.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:19
Neus schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:16:
Heb ook Navigon gekocht (had eerst mijn iPhone gejailbreakt om IDA te draaien maar dat pakket kan je momenteel niet aanschaffen).

Eerste indruk: het werkt. Kan gemakkelijk een reis van Genua naar Amersfoort plannen (duurt ff) maar de info is duidelijk. Je kan helaas niet POI's aan en uit schakelen, dus er staan een hoop icoontjes op de kaart. Verder is het programma (nog) niet erg flexibel instelbaar, zoals met IDA, iGo en TomTom wel mogelijk is. Hopelijk zorgt een update daar nog voor.
Hier ben ik het mee eens. Het navigatie gedeelte werkt prima maar ik heb het gevoel dat Navigon veel instellingen heeft gestript om zo snel mogelijk een goed werkende navigatie te kunnen uitbrengen.

• rclahsen
ECiftci schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:26:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Het navigatie gedeelte werkt prima maar ik heb het gevoel dat Navigon veel instellingen heeft gestript om zo snel mogelijk een goed werkende navigatie te kunnen uitbrengen.
Liever dat, dan een niet of matig functionerend apparaat, maar ik zou het wel vinden als ik bepaalde POI uit zou kunnen schakelen. Het is niet dat ik vanuit Groningen naar Rotterdam ga reizen om daar een bezoek te brengen aan een Dixons.

• Jaaap
  • Niet online
Navigon kreeg ook altijd veel kritiek dat hun interface zo complex is. Misschien is dat de reden dat ze het voor de iPhone extra simpel hebben gemaakt.

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:37
Hmm...Twijfel, twijfel. Wachten op TomTom of een wellicht goedkoper navigatiesysteem.

Overigens begreep dat de installatie na het uitpakken rond de 5GB betreft. Dit is wel veel zeg. Zeker voor de iPhone 8GB gebruikers zoals ik.

Iemand enig idee hoe Navigon met de batterij duur omgaat. Zou namelijk wel zo handig zijn als je een uur kan navigeren zonder een oplader te gebruiken.

[Voor 25% gewijzigd door _AN op 22-06-2009 20:24]

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Je hoeft alleen voor de installatie veel ruimte (5GB) te hebben op je iPhone. Daarna kun je 'm weer vullen. Het programma gebruikt ongeveer 1,8 GB aan ruimte.

• Anoniem: 34095
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Na jaren van TT gebruik, navigon aangeschaft - kan de HTC eindelijk weg - TT is iets waar ik aan gewend ben - dus een nieuwe interface is effe wat anders, maar toch voor een aardig ritje geprobeerd vandaag, die rijstrookbegeleiding vind ik echt ultiem - daar kan je perfect aan zien welke rijstrook moet aanhouden, de borden zijn exacte hetzelfde als je op ook de weg ziet, iets waar TT nog wat van kan leren.

Nu gebruik ik de ipod functie (via USB aan radio), BT voor bellen en navigeren tegelijk, en merk wel dat de iPhone het niet helemaal naar z'n zin heeft qua snelheid, maar vooralsnog behoorlijk positief. De kaarten vind ik persoonlijk mooier en het geheel ziet er duidelijk uit - maar als geheel veel minder opties. Dat ik naar een engelse stem moet luisteren omdat m'n phone in engels staat vind ik wat bekrompen. Heb ook niet echt kunnen vinden hoe ik de warnings kan uit zetten - mens blijft maar lullen (rij altijd te hard).

• Apple|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
Wth blijft TomTom nou? Na alle grote verhalen dat men vorig jaar al een TomTom
werkend had op de iPhone komt men nu plotseling tijd tekort?

Of denkt men iets in de trant van "kom, laat eerst Navigon maar lekker de markt afromen. Straks als iedereen op vakantie is geweest komen wij als Spuit 11".

[Voor 11% gewijzigd door Apple|IA op 22-06-2009 21:48]

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41

Maverick2001

Whatever

Ik kon niet wachten en heb Navigon afgelopen zaterdag aangeschaft.

Mijn bevindingen:

Negatief:
- installatie duurde erg lang (maarja, dat hoeft maar 1 keer)
- interface met map is goed echter Point Of Interest zijn wel heel erg klein

Positief:
- Erg duidelijke route weergave
- Afslag informatie erg goed
- Snelle verbinding met GPS
- Alternatieve route heel erg snel
- Snelle en overzichtelijke interface

Overal erg tevreden. Hiervoor altijd mijn TomTom op mijn E65 gebruikt en als alternatief doet Navigon voor mij niet onder voor de TomTom software. Natuurlijk kan ik geen vergelijk trekken echter voor een erg redelijke prijs krijg je wel heel europa en zoals in iTunes aangekondigd zullen de functionaliteiten nog uitgebreid worden (flits informatie, file meldingen).

MBT bovenstaande vragen:

Uitzetten waarschuwingen:
Als je begint met navigeren (of bij het tonen van de kaart) kan je in de opties de 'akoestische waarschuwingen' aan/uitzeten.

Batterij-duur:
Je kan makkelijk een uur navigeren, ik zoek nog wel een goede oplossing om mijn iPhone op te laden in de auto. Denk dat het niet verkeerd is om een lader te hebben voor dit soort toepassingen.

[Voor 23% gewijzigd door Maverick2001 op 22-06-2009 22:43]

Choose Booze

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 10:15
Precies de enige reden waarom ik toch afwacht, hoe verleidelijk het ook is. Ik wil die houder erbij, GPS versterking, muziek via de radio, veel beter en harder stem-geluid, geen problemen met de accu. Kan eindelijk die oude WM 2003 pda de deur uit. Als navigon nu zo'n houder zou hebben...

• Niet online
[b][message=32146661,noline]
Uitzetten waarschuwingen:
Als je begint met navigeren (of bij het tonen van de kaart) kan je in de opties de 'akoestische waarschuwingen' aan/uitzeten.
Ik kan het niet uitzetten......alleen de limieten omhoog waar ie begint te miepen...

overigens heb ik een Kenwood KDC8044 autoradio waar de iphone perfect mee werkt - alles over de speakers.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 23-06-2009 07:45]

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 14:57
je moet de speed warnings op never zetten :)

vraagje:

ik heb pas 1x genavigeerd maar wat ik dus niet tegen ben gekomen ik moet dus eerst me ipod functie aanzetten muziek opzetten navigon opstarten:

maar dan? ik wil soms een nummer switchen of andere afspeel lijst kiezen. waar door je dus terug moet naar de ipod functie, navigon sluit dan af.. vreemd dat het niet blijft doordraaien in de background..

ik ben wel eerlijk en heb hem gejailbreaked

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 20:22
vgroenewold schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:23:
Precies de enige reden waarom ik toch afwacht, hoe verleidelijk het ook is. Ik wil die houder erbij, GPS versterking, muziek via de radio, veel beter en harder stem-geluid, geen problemen met de accu. Kan eindelijk die oude WM 2003 pda de deur uit. Als navigon nu zo'n houder zou hebben...
Mijn muziek / telefoon loopt al via de autoradio. En als ik de iPhone via USB aansluit laadt hij ook gelijk op. Ik zit nog in een dubio... Ik vermoed dat TomTom vrij veel geld gaat vragen voor die carkit en dan heb ik liever een nette brodit houder (passief) op mijn dashboard dan een TomTom unit met een sigerette aansteker die ik op de voorruit plak. Daarnaast twijfel ik aan de term 'enhanced GPS performance'... dit kan ook marketing gebrabbel zijn en betekenen dat er aan de achterkant geen metaal verwerkt is o.i.d.

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-03 11:50
Icey schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:50:
[...]

Mijn muziek / telefoon loopt al via de autoradio. En als ik de iPhone via USB aansluit laadt hij ook gelijk op. Ik zit nog in een dubio... Ik vermoed dat TomTom vrij veel geld gaat vragen voor die carkit en dan heb ik liever een nette brodit houder (passief) op mijn dashboard dan een TomTom unit met een sigerette aansteker die ik op de voorruit plak. Daarnaast twijfel ik aan de term 'enhanced GPS performance'... dit kan ook marketing gebrabbel zijn en betekenen dat er aan de achterkant geen metaal verwerkt is o.i.d.
Beetje off-topic, maar wat is nu het verschil tussen een active en passive brodit houder?

Overigens heb ik gisteren ook de app maar gekocht, en tot nu toe redelijk positief. Heb het alleen nog niet voor elkaar de stem van de app over m'n BT carkit te laten lopen :(

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• Icey
Cidolfas schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:46:
[...]
Beetje off-topic, maar wat is nu het verschil tussen een active en passive brodit houder?
Actief is met een stroomaansluiting (bijvoorbeeld een sigarettenaansteker) en passief is zonder.

• Royz
  • Laatst online: 20:21

Royz

Kleurenblind!!

Cidolfas schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:46:
[...]

Actief = incl oplaadmogelijkheid. Passief heeft dat niet

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:37
Njay schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:35:

vraagje:

ik heb pas 1x genavigeerd maar wat ik dus niet tegen ben gekomen ik moet dus eerst me ipod functie aanzetten muziek opzetten navigon opstarten:

maar dan? ik wil soms een nummer switchen of andere afspeel lijst kiezen. waar door je dus terug moet naar de ipod functie, navigon sluit dan af.. vreemd dat het niet blijft doordraaien in de background..

ik ben wel eerlijk en heb hem gejailbreaked
Het zou wel echt dom zijn dat dit niet in de achtergrond verder draait, elke keer je dan gebeld word of je gelijk wat wil doen anders dan navigeren kan je alles opnieuw instellen.

Maar ja van apple zou ik zoiets nog kunnen verwachten heb hier nog applicaties die veel tijd vragen om te laden (grote boeken ed) en die ook volledig afsluiten .

Ik heb dan gejailbreaked en backgrounder erop gezet niet perfect maar wel al een stuk vlotter, kan je misschien ook eens proberen?

• crashoverride
  • Laatst online: 15:05

crashoverride

Security-Override

Misschien een hele domme vraag....
Maar bij bijv. Google Maps gaat de iPhone in standby via de 'normale' timer.
Hoe zit dat eigenlijk met Navigon?
Het is nogal irritant als deze elke keer het scherm uitgooit....

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

• rclahsen
Icey schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:50:
[...]

Dat idee heb ik ook inderdaad. Of dat ze bedoelen dat een betere GPS-signaal hebt als je de iPhone voor de voorruit plaatst in plaats van in een bekerhouder. We zullen even af moeten wachten wat ze ermee bedoelen ;)
Njay schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:35:
[...]
Om even gauw een nummer terug te gaan, te skippen of te pauzeren kun je ook de onscreen controls gebruiken. Die zijn actief als de iPodfunctie op de achtergrond draait en kun je benaderen door snel 2x op de homeknop te drukken. Navigon blijft dan actief en sluit niet af:

Voor het wisselen van een playlist weet ik zo 1-2-3 geen andere oplossing dan Navigon afsluiten, nieuwe playlist kiezen en dan weer Navigon opnieuw te starten. Dan start ie wel weer met de route die je gepland had.
crashoverride schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:14:
Misschien een hele domme vraag....
Maar bij bijv. Google Maps gaat de iPhone in standby via de 'normale' timer.
Hoe zit dat eigenlijk met Navigon?
Het is nogal irritant als deze elke keer het scherm uitgooit....
Als je echt aan het navigeren bent dan gaat het scherm niet uit. In de demo (om te kijken hoe het eruit ziet) wel.

[Voor 42% gewijzigd door rclahsen op 23-06-2009 11:09]

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 14:57
k995 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:14:
[...]

Ik heb dan gejailbreaked en backgrounder erop gezet niet perfect maar wel al een stuk vlotter, kan je misschien ook eens proberen?
zal ik eens proberen vanavond thanks

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• CopyCatz
Ik heb ook zeer sterk het idee dat "enhanced gps performance" marketingbabbel is voor de "fijne" houder die je ervoor krijgt. Ik zie nergens zwart op wit dat er een gps antenne is ingebouwd oid. Het zou me ook zeer sterk lijken dat apple dit voorzien heeft via de docking connector, dan moet de houder al een soort usb client zijn.

• KroeT

KroeT

[...]

Dat zit er dik in. Tenzij ze een volledige GPS-chip in de houder hebben gebouwd. Dat kan ook sinds 3.0 namelijk. Ik moet alleen niet denken aan de prijs van het ding in dat geval... :/

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:40

johnneman

rofl de bofl

rclahsen schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:54:
[...]

Om even gauw een nummer terug te gaan, te skippen of te pauzeren kun je ook de onscreen controls gebruiken. Die zijn actief als de iPodfunctie op de achtergrond draait en kun je benaderen door snel 2x op de homeknop te drukken. Navigon blijft dan actief en sluit niet af:

[...].
Als je dat tenminste in hebt gesteld :)
Instellingen -> Algemeen -> Thuisknop -> instellen op iPod

Weet iemand ook wat er gebeurt als je gebeld wordt? Sluit Navigon dan af of?

[Voor 7% gewijzigd door johnneman op 23-06-2009 12:23]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• Fwuffy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-12-2018
Weet iemand wat kaart updates gaan kosten? Of zijn deze gratis..

PSN: Fwuffy

• Zpottr
  • Niet online
johnneman schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:20:
Weet iemand ook wat er gebeurt als je gebeld wordt? Sluit Navigon dan af of?
Sluit af - en gaat weer verder waar je gebleven was nadat je de app opnieuw opstart. Het wordt langzaam tijd voor een uitbreiding van de startpost met dit soort FAQ's.

Zoef

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

johnneman schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:20:
[...]

Als je dat tenminste in hebt gesteld :)
Instellingen -> Algemeen -> Thuisknop -> instellen op iPod
Nee hoor, je moet alleen "iPod-knoppen" aanzetten. Tweemaal op de thuisknop drukken tijdens Navigon geeft dan je iPod controls weer als je iPod speelt, anders geeft ie (in mijn geval) m'n telefoonfavorieten weer.

Overigens wel jammer (zie ik net) dat de POI categorie "supermarkt" alleen C1000 en Jumbo bevat (hier in Den Haag dan tenminste). Ik wil Albert Heijn! :(

[Voor 13% gewijzigd door Padvinder op 23-06-2009 13:01]

• krizzziz
  • Nu online
KroeT schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:18:
Dat zit er dik in. Tenzij ze een volledige GPS-chip in de houder hebben gebouwd. Dat kan ook sinds 3.0 namelijk. Ik moet alleen niet denken aan de prijs van het ding in dat geval... :/
Ik denk dus aan een volledige GPS chip.

Tomtom wil de 1st gen Iphone users ook aan de TomTom krijgen!!

ehhhh..HOI

• Zpottr
  • Niet online
kRiZzZiZ schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:37:
[...]

“The solution has been optimized for the iPhone 3G, but we are looking at expanding the offering to make it compatible with other models as well (including iPod touch).“
Bron (geen idee hoe betrouwbaar)

Zoef

• KroeT

KroeT

[...]

Hmz. Nou ja, dan nog zit ik niet te wachten op een zuignap op mijn raam, zeker niet wanneer dat me een fortuin gaat kosten. Misschien toch maar een Brodit-achtige houder zoeken.

• Royz
  • Laatst online: 20:21

Royz

Kleurenblind!!

Ben ook benieuwd naar iGo nu :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• rclahsen
Wellicht ook een mooie voor de FAQ: het kaartenmateriaal van Navigon kun je naar wens zelf inperken. iPhoneclub heeft er een mooi artikel over geschreven. Aangezien het artikel ook over andere navigatiezaken gaat heb ik de relevante alinea maar eruit gepikt
Terug naar het begin van dit artikel: het kleiner maken van de bestanden voor Navigon MobileNavigator. Door het ipa-bestand van MobileNavigator in Winrar te openen kun je naar de map Navigon.app bladeren. Deze bevat de kaarten volgens het naamschema Netherlands.map, Belgium.map, France.map, enzovoort. Als je wilt kun je alle niet-benodigde kaarten wissen. Sluit je nu Winrar, waarbij het .ipa-bestand opnieuw wordt weggeschreven, dan kun je de originele navigatiesoftware van je iPhone halen en de nieuwe naar iTunes slepen. Na het synchroniseren met de iPhone is het kaartmateriaal behoorlijk gekrompen. Gelukkig is de handeling niet destructief: mocht het misgaan, dan kun je altijd nog MobileNavigator opnieuw uit de App Store downloaden.

• Niet online
Die TT houder heeft een ingebouwde GPS en zal de interne iPhone GPS uitschakelen.

• SiErRa
  • Laatst online: 17:10
Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:13:
Die TT houder heeft een ingebouwde GPS en zal de interne iPhone GPS uitschakelen.
Dan moet je het ding ook weer meenemen als je je autoruiten heel wil houden :(

Ik heb Navigon ook maar aangeschaft, hij is wel een beetje basic qua features vind ik, maar hij doet eigenlijk ook alles wat ik nodig heb. En dan is deze prijs met kaarten voor zowat heel europa niet verkeerd.

• CopyCatz
[...]

De navigon ervaringen zoals ik ze lees tonen aan dat de eigen gps chip van de 3G ruim voldoet en geen "enhanced experience" nodig heeft. Beetje vreemd dat je dan als 3G bezitter wel voor zo'n chip moet dokken?

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik begin nu ook een beetje te twijfelen, navigon lijkt voor mij een prima optie. Al moet ik dan nog wel een carkit hebben.

Toch wacht ik nog even af, wil wel weten wat de voor en nadelen van beide zijn.

• JanvdVeer
MetaFrame schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:31:
Ik begin nu ook een beetje te twijfelen, navigon lijkt voor mij een prima optie. Al moet ik dan nog wel een carkit hebben.

Toch wacht ik nog even af, wil wel weten wat de voor en nadelen van beide zijn.
Same here. :)

Weet iemand trouwens of er ook nog een *lite* versie van Navigon komt (voor testing purposes)
Dacht wel zoiets gelezen te hebben....

EDIT:
Persbericht Navigon
MobileNavigator is in verschillende opties verkrijgbaar in de internationale App Store. De LITE versie is overal gratis beschikbaar en bestaat uit de laatste kaarten, weergave van POI's (points of interest) in de buurt, maar heeft geen actieve routebegeleiding.
Er komt dus een lite versie, want hij is er bij mij iig nog niet...
bron: http://www.navigon.com/site/nl/nl/press/archive/2009/490

[Voor 36% gewijzigd door JanvdVeer op 23-06-2009 20:50. Reden: persbericht navigon]

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41

Maverick2001

Whatever

Denk dat nu ontwikkelaars meer vrijheid hebben er binnenkort wel een Brodit alternatief komt. Heb nu navigon en hoop op een goede combi met een houder (en dan niet 1 die ik tegen mijn voorruit moet plakken). Nu nog een echt compatible autoradio dan ben ik helemaal klaar!

Choose Booze

• Icey
Maverick2001 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:16:
Denk dat nu ontwikkelaars meer vrijheid hebben er binnenkort wel een Brodit alternatief komt. Heb nu navigon en hoop op een goede combi met een houder (en dan niet 1 die ik tegen mijn voorruit moet plakken). Nu nog een echt compatible autoradio dan ben ik helemaal klaar!
Wat is echt compatible? Mijn 160 euro kostende Sony BT3700 werkt perfect samen met mijn iPhone hoor, zowel via Bluetooth als USB :).

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-03 16:07

Simkin

Bzzzzz

Ik heb ook maar de stap gemaakt en ben niet ontevreden maar ik heb nog wel een aantal vragen, kan iemand me hier mee helpen?
  1. Hoe kan je Navigon gebruik laten maken van je car-cit/bluetooth headset? Bellen gaat dus wel zoals ik wil (automatisch via mijn car-cit).
  2. Bij `opties` heb ik mijn afstandseenheid gezet op kilometers maar bij de sectie "Maximumsnelheden" kan ik de waarde voor zowel binnen als buiten de beb. kom op max. 35 km/h zetten. Is dit te wijzigen?
Verder is het gemis van een houder toch niet te onderschatten, ik ben druk zoekende naar een goede oplossing.

• Fwuffy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-12-2018
Gisteren even met Navigon een afstand van 50km gereden, werkt perfect, gps bereik is ook goed.
Zie niet in waarom er voor de TomTom een externe gps komt..

PSN: Fwuffy

• iMars
  • Laatst online: 17:01
Fwuffy schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:56:
Gisteren even met Navigon een afstand van 50km gereden, werkt perfect, gps bereik is ook goed.
[...]

Wellicht daarom?

Ik moet zeggen, ik vind Navigon lijken op Sygic McGuider. Deze heb ik op mijn Nokia N95 gehad, ook heb ik daar TomTom op gehad. Ook al werkte McGuider prima, had ik toch een voorkeur voor TomTom. Ben benieuwd hoe het zit met toekomstige updates/upgrades, kosten van nieuwe kaarten e.d.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:55
Fwuffy schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:56:
In NL heb je overal overlappende GSM-masten, welke Iphone ook gebruikt voor positiebepaling. In andere landen wil dit nog wel eens afwijken en wordt het lastiger je positie bepalen met alleen de GPS chip die erin zit. Aangezien deze niet zo sterk is.

In Australie bundelen ze bijvoorbeeld de GSM frequentie om een weg van een paar honderd kilometer toch bereik te geven, wijk je 20 meter van de weg af dan kun je niet meer bellen.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:37
Ik heb het nu ook eens uitgeprobeerd, werkt goed weinig instelmogelijkheden en soms niet echt duidelijk (zoals die maximum snelheden) maar qua navigatie doet hij alles prima.

Minpuntjes die ik opmerkte : geluid is redelijk slecht vind ik (of zou dit een de iphone zelf liggen)

Wat me wel opviel is hoe schrikbarend die batterij achteruit gaat, 20 minuten gereden en 26% batterij verbruikt. Dan kan je amper iets meer dan een uurtje navigeren.

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
http://www.iphoneclub.nl/...r-iphone-nu-in-app-store/

Nu vind ik het toch zonde dat ik heel europa heb genomen........ :)

ach ja!

• iMars
nehru schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:21:
http://www.iphoneclub.nl/...r-iphone-nu-in-app-store/

Nu vind ik het toch zonde dat ik heel europa heb genomen........ :)

ach ja!
Tja, voor een paar tientjes meer kan je nu ook in engeland, duitsland, frankrijk en meer navigeren... tenzij je daar _nooit_ komt...

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Precies, ik heb de europa versie gekocht en die heb ik nu zodanig uitgekleed dat ik alleen NL erop heb staan, lekker weinig ruimte op m'n iPhone. Van de zomer ga ik naar Corsica, dus dan zet ik alle landen waar ik doorheen rijd erop.

Ben wel tevreden voor de 75 euro :)

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Ik heb een Parrot CK3300 Bluetooth Carkit met daarin ook GPS. Het bellen via die kit gaat probleemloos, maar zou je Navigon ook kunnen laten navigeren via die externe GPS?

PS ik heb de iPhone 3g dus al interne GPS, maar mijn aanname is dat de externe GPS nauwkeurige zal zijn dan die interne van de iPhone.

[Voor 29% gewijzigd door OnTheJazz op 24-06-2009 16:01. Reden: typo + aanvullende info]

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03 10:36
Hmm ben erg aan het denken om me dit pakket aan te schaffen, maar zit nog met 1 klein vraagje :9 ..
Zie je tijdens het rijden je huidige snelheid? Ik kan dit namelijk nergens terug vinden in reviews ofzo.
Vindt het toch altijd wel fijn om te weten hoe (te)hard je nu precies rijdt :P

• Niet online
l00pz schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:31:
Hmm ben erg aan het denken om me dit pakket aan te schaffen, maar zit nog met 1 klein vraagje :9 ..
Zie je tijdens het rijden je huidige snelheid? Ik kan dit namelijk nergens terug vinden in reviews ofzo.
Vindt het toch altijd wel fijn om te weten hoe (te)hard je nu precies rijdt :P
ja dat is te zien...

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03 10:36
Oke.. Weet ik genoeg :P

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-03 13:22
Heb hem de afgelopen paar dagen met de fiets geprobeert. Zwaar onwerkbaar.
Heb hem ingesteld op het fiets profiel maar hij weet niet waar wel en geen fietspaden liggen dus stuurt je kilometers om en stuurt je ook nog vaak naar plekken waar je niet kan/mag komen met je fiets. in een straat met veel zijwegen zegt hij eerst turn right in 200 meters. maar ja dan weet ik niet precies welke hij bedoelt en het bericht turn right now komt pas als je al halverwege het kuispunt bent. :(
En gisteren zij hij turn right at the t-junction in 170 meters terwijl ik er al was. Terwijl de gps ontvangst toch niet beter kan dan wanneer je hem gewoon in je hand hebt op de fiets. Google maps wist wel precies waar ik was.

Kijken wat tomtom doet want dit is niks.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-01 20:17

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik zit ook zwaar te twijfelen.... Deze prijs voor zoveel landen vind ik wel heel mooi, TT zal zeker duurder uitpakken denk ik, alleen al voor de benelux (hypothese....) en de reality-view vind ik op zich ook wel vet.

TomTom ben ik gewend op WM, en vond ik altijd prettig werken. Zeker als ze gebruik gaan maken van de file-info, maar daar ben ik tot nu toe nog niks over tegengekomen.

Er is verder ook nog helemaal niets bekend over de releasedate van TT he? Zou wel lekker zijn als dat nog voor de 30ste was (tot dan geldt de aanbieding nog voor navigon...)
Ik wil ook geen €75 weggooien als ik het toch niks vind. Je kunt zo'n app niet 'terugbrengen' he? :P

* Wokkels twijfelt....

Permanent wintericon!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 08:10

Neus

www.zenaconsult.com

Kan je ergens een handleiding downloaden ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• iMars
Wokkels schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:42:
Ik zit ook zwaar te twijfelen.... Deze prijs voor zoveel landen vind ik wel heel mooi, TT zal zeker duurder uitpakken denk ik, alleen al voor de benelux (hypothese....) en de reality-view vind ik op zich ook wel vet.

TomTom ben ik gewend op WM, en vond ik altijd prettig werken. Zeker als ze gebruik gaan maken van de file-info, maar daar ben ik tot nu toe nog niks over tegengekomen.

Er is verder ook nog helemaal niets bekend over de releasedate van TT he? Zou wel lekker zijn als dat nog voor de 30ste was (tot dan geldt de aanbieding nog voor navigon...)
Ik wil ook geen €75 weggooien als ik het toch niks vind. Je kunt zo'n app niet 'terugbrengen' he? :P

* Wokkels twijfelt....
Inderdaad, ik vind het jammer dat je het niet eenmalig een dag/weekend kan gebruiken. Al is het maar een heel beperkte kaart. Dan kan je toch makkelijker kiezen wat voor jezelf het beste werkt ipv reviews en recenties van anderen.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Stoffel

Engineering the impossible

Eigenlijk is het toch ook raar dat de wet koop op afstand niet van toepassing is op de App Store. Die is toch precies bedoeld voor situaties waarin je het product niet op waarde kunt schatten zonder het te kopen? Iemand die juridisch kan onderbouwen waarom en of het wel zo is dat de App Store daar niet aan hoeft te voldoen?

• medaillon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06-2018
weet iemand of je poi's toe kunt voegen met dit programma?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-01 20:17

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Goed punt Stoffel...Volgens mij komt het doordat er op de producten die je koopt geen verzegeling zit. Dan zou het dus alleen gelden bij een fysiek product, en niet bij een download (muziek valt hier ook niet onder vziw).

Dit: nieuws: EC tobt over bedenktijd bij online muziekaankopen versterkt mijn vermoeden dat we dat kunnen vergeten ;)
In Nederland geldt dat aankopen zonder opgaaf van reden binnen acht dagen kunnen worden geretourneerd; voor audio- en video-opnames en computerprogramma's mag dat enkel 'indien de koper hun verzegeling [niet] heeft verbroken'. Aangezien op gedownloade muziek geen verzegeling zit, is dat van de wet uitgezonderd.
Wel jammer. Ik wacht nog wel tot de 'light' versie uitkomt :)

[Voor 24% gewijzigd door Wokkels op 26-06-2009 16:39]

Permanent wintericon!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-03 11:39
er kwam toch ook een lite versie?
Misschien heb ik dat in mn dromen gehoord? Ik heb geen bron...

En ik had bij dealextreme vorig jaar een autohouder gekocht voor een paar euro en die werk perfect.
Ik ga iig nog wachten op de tomtom versie.

In de 3GS keynote toen tomtom ceo er was vertelde hij dus dat er enhanced gps in de houder zat... dus tja, je kan t dan opvatten dat je dan een chip krijgt voor de 2g of dat de 3g versterkt wordt...

Is er niemand die bij tomtom werkt? En binnenkort toch ergens anders wil gaan werken die dit ff kan verduidelijken. :P

Something something

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan Apple mailen en dan krijg je geloof ik iets van 70% terug van het aankoopbedrag mocht het niet bevallen

• JanvdVeer
SeenD schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:33:
er kwam toch ook een lite versie?
Misschien heb ik dat in mn dromen gehoord? Ik heb geen bron...
Al lees je nou het hele draadje even.. Of kijk tenminste een paar posts boven je :P

[Voor 1% gewijzigd door JanvdVeer op 26-06-2009 22:29. Reden: typooooo]

• Icey
Ik ben hem op dit moment aan het downloaden/installeren. Vandaag ook de Brodit houder ontvangen en dat wordt gewoon een nettere oplossing dan zo'n zuignap. Mijn iPhone schuift nu in zijn (met vilt bekleden) houder en voelt zich daar prima.

Morgen ga ik een ritje maken van Amersfoort naar Nuenen (Eindhoven) en zal vervolgens proberen voor zondagavond mijn reactie te geven.

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-03 11:39
@jan, ja slecht he, misschien was ik aan t dagdromen, ik heb er finaal overheen gelezen. :D

Ik vind dat hele iPhone fenomeen wel mooi. :) Ik doe er nog aan mee ook.
Het irritante is, ik maak mezelf nu helemaal vast met dit platform. Eerst was t met muziek, ik heb voor 100en euros aan muziek op iTunes, dus zat ik redelijk vast aan iTunes en iPods, nu is het drm-vrij dus dat probleem heb ik niet meer. Nu zit ik dus vast met apps, ik kan niet echt overstappen naar een andere telefoon dankzij alle apps.

ZO ook met een navigatie app, wel leuk een app voor 80 euro of 100 euro strax, maar ik kan m maar een jaar "gebruiken". Want ik heb deze telefoon nog een jaar. Ofwel, als ik niet te veel kosten wil maken, hoe dan ook, dan moet ik bij apple blijven. Op zich geen slechte keuze tot nu toe. :)

Something something

• iMars
Ontdek net dat er ook Sygic (mcGuider) is voor de iPhone:

Nog een concurrent :)

Navigon
TomTom
Sygic

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-03 21:30

Nitai

Feels good man

SeenD schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:56:
@jan, ja slecht he, misschien was ik aan t dagdromen, ik heb er finaal overheen gelezen. :D

Ik vind dat hele iPhone fenomeen wel mooi. :) Ik doe er nog aan mee ook.
Het irritante is, ik maak mezelf nu helemaal vast met dit platform. Eerst was t met muziek, ik heb voor 100en euros aan muziek op iTunes, dus zat ik redelijk vast aan iTunes en iPods, nu is het drm-vrij dus dat probleem heb ik niet meer. Nu zit ik dus vast met apps, ik kan niet echt overstappen naar een andere telefoon dankzij alle apps.

ZO ook met een navigatie app, wel leuk een app voor 80 euro of 100 euro strax, maar ik kan m maar een jaar "gebruiken". Want ik heb deze telefoon nog een jaar. Ofwel, als ik niet te veel kosten wil maken, hoe dan ook, dan moet ik bij apple blijven. Op zich geen slechte keuze tot nu toe. :)
Dat is inderdaad een risico/nadeel. Maar je ziet dit ook bij andere telefoonmakers. Ik weet nog dat ik niet kon overstappen van m'n Nokia carkit naar een ander merk zoals Sony Ericsson. Bij Sony Ericcson was precies hetzelfde verhaal. Het blijft een kostbaar grapje :) Nu met Bluetooth heb je er natuurlijk geen last van. Maar voor wat betreft Apps heb je helemaal gelijk.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28
webmail schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 02:19:
Ontdek net dat er ook Sygic (mcGuider) is voor de iPhone:
[afbeelding]

Nog een concurrent :)

Navigon
TomTom
Sygic
Die Sygic heeft precies de zelfde interface als IDa. Ik vond alleen dat mn gps positie een stuk sneller kreeg. Ik heb er nog niet meegereden dus daar kan ik nog niks over zeggen.

Interface vind ik wel een stuk fijner bij de Sygic omdat je wat meer kan instellen.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01
Ik ben wel benieuwd wat Trapster gaat doen. Ze hadden al een eenvoudige route planner maar in hun update mail staat

.... we're launching a major update for the new iPhone 3.0 software. The new app is much faster to load and includes enhanced turn by turn directions.

Misschien handig voor als je maar af en toe navigatie nodig hebt.
Nog wel even wachten op de update.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

• SaURoN
  • Niet online
Gisteren de Navigon eens goed getest, echter ik was op de snelweg constant de GPS kwijt....en duurde wel 5km voordat ik hem weer had...

Vreemde is hij hangt precies waar me oude tomtom hing, zit in een cradle maar erg jammer dat de GPS zovaak de weg kwijt is..Heb er geen case omzitten :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Simkin schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:57:
[list=1]
• Hoe kan je Navigon gebruik laten maken van je car-cit/bluetooth headset? Bellen gaat dus wel zoals ik wil (automatisch via mijn car-cit).
Dat zal alleen gaan als je carkit A2DP ondersteunt gok ik.
[
*]Bij `opties` heb ik mijn afstandseenheid gezet op kilometers maar bij de sectie "Maximumsnelheden" kan ik de waarde voor zowel binnen als buiten de beb. kom op max. 35 km/h zetten. Is dit te wijzigen?
[/list]
Dat is 35km/h hoger dan de maximumsnelheid ;)

Zoef

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 308106

Ik heb ook Navigon geinstalleerd, samen met een Bluetooth carkit (parrot mki9200) die a2dp ondersteund.

Mijn idee was het volgende:
Ik luister bijvoorbeeld naar de radio, en als de navigatie iets te vertellen heeft, gaat de radio op mute, kwekt dat mens wat ze moet zeggen, en daarna gaat de radio weer aan. Nu heb ik het wel al werkend gehad, maar nu werkt het dus maar half.

Het probleem is dat als je de navigatievrouw wilt horen, dat je je ipodmuziek op je iphone aan moet hebben. Het is eigenlijk zo dat zodra het mens de eerste zin van je route (zodra je vertrekt) heeft gezegd, je rechtsboven een play-icoontje in beeld ziet komen en de muziek gaat beginnen. Vervolgens, als je dan de muziek uit wilt zetten, gaat dat mens ook uit. Het rare is dat het mij wel gelukt is om alleen dan mens te horen zonder de ipodapplicatie op de achtergrond aan te hebben.

Het vreemde is dat dit niet gebeurd wanneer ik niet ben verbonden met die carkit. Als dan dat mens haar ding zegt, gaat de muziek niet vanzelf aan.

Iemand hier ervaring mee? Iemand misschien een oplossing, hetzelfde gehad, whatever?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:35
Kan iemand hier bevestigen of ik me navigon zou kunnen navigeren zonder 3g, gprs of wifi? zoniet zou de tomtom dit wel doen?

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:10
Volgens mij is alleen de GPS in de iPhone van toepassing met navigeren. De kaarten staan namelijk gewoon (offline) op je iPhone. Correct me if I am wrong!
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee