Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 16:34
Kort samengevat; ik ben dit weekend een paar grote stukken wezen rijden en ik kan iedereen Navigon MobileNavigator aanbevelen. Duidelijke aanwijzingen, vriendelijke stem en snelle interface. Als ik tussendoor gebeld word schakelt MobileNavigator zichzelf na het ophangen direct weer in. Het vinden van een GPS-fix is vervolgens echt seconden werk...

Het enige nadeel is de, in mijn optiek, iets wat lange opstart-tijd van 22 seconden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:24
Omdat TT nog steeds op zich laat wachten heb ik maar Navigon tijdelijk er op gegooid, om eens te zien wat het kan 8)

en het doet het perfect, na een paar seconden om het adres in te voeren kon ik gelijk beginnen te rijden, en heeft de GPS blijkbaar gelijk goede verbinding.

en als navigatie leek, is het een zeer gebruiksvriendelijk programma, dat precies doet wat het moet doen.

maar ik ben benieuwd wat TT gaat doen, en hoe die vergelijkbaar zal zijn in prijs en volledigheid :)

Anoniem: 108824

Werkt deze app via de internetverbinding (web 'n walk etc)? Zo ja, welke snelheid moet je minimaal hebben om het fatsoenlijk werkend te krijgen?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03
Anoniem: 108824 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:18:
Werkt deze app via de internetverbinding (web 'n walk etc)? Zo ja, welke snelheid moet je minimaal hebben om het fatsoenlijk werkend te krijgen?
Deze app heeft zijn kaarten op de telefoon staan. Dus heb je geen internetverbinding nodig. Wordt een duur grapje als je in het buitenland wilt navigeren.

Koop hier mijn P1 reader :)

webmail schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:20:
[...]

Deze app heeft zijn kaarten op de telefoon staan. Dus heb je geen internetverbinding nodig. Wordt een duur grapje als je in het buitenland wilt navigeren.
:) idd niet aan gedacht....

Dus de iPhone 3G/3Gs heeft een ingebouwde GPS-module?

• Icey
Anoniem: 108824 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:34:
[...]

Uiteraard. Wel een beetje een eenvoudige vraag ;)

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:12
absrnd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:12:
Omdat TT nog steeds op zich laat wachten heb ik maar Navigon tijdelijk er op gegooid, om eens te zien wat het kan 8)

en het doet het perfect, na een paar seconden om het adres in te voeren kon ik gelijk beginnen te rijden, en heeft de GPS blijkbaar gelijk goede verbinding.

en als navigatie leek, is het een zeer gebruiksvriendelijk programma, dat precies doet wat het moet doen.

maar ik ben benieuwd wat TT gaat doen, en hoe die vergelijkbaar zal zijn in prijs en volledigheid :)
Ja ik ook. De houding van TomTom heeft mij echt als klant gekost. (waarom ze geen prijzen bekend maken....)

Ik ben verder echt tevreden met de app. Navigeert snel en accuraat. Rijstrook-advies is ook erg handig en werkt ook prettig. Gps fix is prima en ook snel.

• iMars
Anoniem: 108824 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:34:
[...]

Icey schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:45:
[...]

Uiteraard. Wel een beetje een eenvoudige vraag ;)
Te eenvoudig als je het aan mij vraagt ;-)
http://www.apple.com/nl/iphone/specs-3g.html

@thewongandonly \/\/:

[Voor 7% gewijzigd door iMars op 29-06-2009 12:29]

Bear with me... It is a Monday morning :P

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 29-06-2009 13:08. Reden: iieeeuuwww typefoutje...]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zoef

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 18:56
Ik heb *ergens* de Navigon gedownload! Werkt prima alleen dit is de Benelux versie? :? Nou stond dat er wel bij echter in de App.Store zie ik alleen een EU versie?

[Voor 20% gewijzigd door Daedalus op 30-06-2009 00:14]

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 20:24
Anoniem: 108824 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:23:
[...]

Bare with me... It is a Monday morning :P
:o

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-06 23:27

Nitai

Feels good man

Flaterik schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:29:
Ik heb *ergens* de Navigon gedownload! Werkt prima alleen dit is de Benelux versie? :? Nou stond dat er wel bij echter in de App.Store zie ik alleen een EU versie?
Zit je wel in de Nederlandse Store? Want in de US Store zie je inderdaad alleen maar de EU versie.

[Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 30-06-2009 00:14]

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Icey
Huh? Dat kan toch helemaal niet? Buiten de AppStore om (goedkoper) software installeren?

[Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 30-06-2009 00:14]

• Limbeckx
  • Laatst online: 13:19
Dit lijkt zo illigaal als de neten, eerlijk gezegd

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15

KroeT

[...]

Mja, illegaal, maar dan betaald. Kijk, als je dan toch illegaal bezig bent, betaal er dan niet voor :P

Peace is not simply the absence of war.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 23:37
Het kan zijn dat Navigon buiten de AppStore om de applicatie verkoopt. Dan kan het inderdaad wat goedkoper, want dan hoeven ze geen geld af te dragen aan Apple. Ik denk alleen dat als Apple erachter komt, dat ze dan ook snel uit de AppStore liggen en dat lijkt me niet fijn voor hun.

Het lijkt me dan ook meer voor de hand liggen dat deze versie gewoon gehackt is en alleen via een jailbreak is te installeren (klopt dat?). Het schijnt vrij eenvoudig te zijn om bepaalde kaarten te verwijderen uit de installatie, omdat elk land zijn eigen bestand heeft. Aangezien er totaal geen informatie gegeven wordt, ga ik die jongens echt geen 25 euro betalen. Dan wacht ik liever op de torrent. :+

Mijn grootste angst met de Navion software is dat het GPS ontvangst van de iPhone 3G te slecht is. Het is niet voor niets dat TomTom een houder met extra GPS levert (zal toch niet echt pure marketing zijn?). Ik wil daarom eerst Navigon proberen, voordat ik 75 euro aftik.

[Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 30-06-2009 00:15]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• iMars
BugBoy schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:25:
[...]

Het kan zijn dat Navigon buiten de AppStore om de applicatie verkoopt. Dan kan het inderdaad wat goedkoper, want dan hoeven ze geen geld af te dragen aan Apple. Ik denk alleen dat als Apple erachter komt, dat ze dan ook snel uit de AppStore liggen en dat lijkt me niet fijn voor hun.

Het lijkt me dan ook meer voor de hand liggen dat deze versie gewoon gehackt is en alleen via een jailbreak is te installeren (klopt dat?). Het schijnt vrij eenvoudig te zijn om bepaalde kaarten te verwijderen uit de installatie, omdat elk land zijn eigen bestand heeft. Aangezien er totaal geen informatie gegeven wordt, ga ik die jongens echt geen 25 euro betalen. Dan wacht ik liever op de torrent. :+

Mijn grootste angst met de Navion software is dat het GPS ontvangst van de iPhone 3G te slecht is. Het is niet voor niets dat TomTom een houder met extra GPS levert (zal toch niet echt pure marketing zijn?). Ik wil daarom eerst Navigon proberen, voordat ik 75 euro aftik.
Hoe krijg je deze op je phone? Ervan uitgaande dat de phone niet gejailbracked is?
*webmail wacht totdat TomTom wat meer bekend maakt

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[...]

Ik denk dat TomTom een houder met GPS levert voor mensen met een iPod Touch/iPhone 2G. Je kunt Tom Tom namelijk ook gewoon aanschaffen zonder de houder te halen, dus het lijkt me niet dat zo een houder met GPS nodig is voor een 3G(S).

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Icey
[...]Mijn grootste angst met de Navion software is dat het GPS ontvangst van de iPhone 3G te slecht is. Het is niet voor niets dat TomTom een houder met extra GPS levert (zal toch niet echt pure marketing zijn?). Ik wil daarom eerst Navigon proberen, voordat ik 75 euro aftik.
Amersfoort - Eindhoven en terug ben ik totaal geen problemen tegengekomen. Tussendoor ben ik zelfs nog een aantal keer gebeld waarna Navigon opnieuw werd opgestart en verder ging.

Hoe kan ik je overtuigen? Je mag er best wel een keertje een stukje mee komen rijden ofzo :). Aankomend weekend rij ik van Amersfoort naar Groningen, iemand met een simpeler videocamera die ik mag lenen om de gehele rit op te nemen? Mijn Canon EOS doet geen video.

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou aangezien TomTom maar niet met nieuws komt en Navigon morgen 20,- duurder zou moeten worden, heb ik toch maar voor navigon gekozen.

Alleen vandaag en morgen nog 75,- voor europa, overmorgen als het goed is 95,-.

Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links

• Flaterik
  • Laatst online: 07-06 18:56
Icey schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:27:
[...]
Huh? Dat kan toch helemaal niet? Buiten de AppStore om (goedkoper) software installeren?
Het kan voor zover ik weet met alle app's die in de app.store verkocht worden.
KroeT schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:50:
Mja, illegaal, maar dan betaald. Kijk, als je dan toch illegaal bezig bent, betaal er dan niet voor :P
Mijn iPhone is idd "gejailbreakt". Niet voor de unlock maar meer voor handige applicaties/toepassingen die Apple niet heeft. Ik had alleen geen idee hoe ik aan dergelijke navigatie software kon komen dus vandaar dat ik het pakket op die site had gekocht. Was een handleiding met uitleg maar ook de download link naar de software.
[...]

Ik heb het ff nagekeken en het is inderdaad het volledige Navigon pakket alleen zonder de kaarten buiten de benelux. Dit om het pakket minder grot/zwaar te maken op de iPhone. Eerlijk gezegd heb ik ook geen navigatie nodig buiten NL.
Jaaap schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:55:
Nou aangezien TomTom maar niet met nieuws komt en Navigon morgen 20,- duurder zou moeten worden, heb ik toch maar voor navigon gekozen.

Alleen vandaag en morgen nog 75,- voor europa, overmorgen als het goed is 95,-.
Dit is mij gewoon veels te veel geld. Voor iets meer heb ik de volledige tomtom als stand alone. Ik dacht voor die 25 eu kan ik het er altijd op gokken.

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Elwood Blues
  • Laatst online: 08-06 21:00

Elwood Blues

87167191

Ik heb net ook maar op "Koop" geklikt in de App Store, ben erg benieuwd. Heb veel recencies gelezen, en ben gezwicht voor de overwegend goede verhalen.

Wat voor mij overigens ook een argument is geweest, is de slimme marketingstrategie van Navigon, daar ben ik als communicatieman wel van gecharmeerd 8) Die actie tegenover het informatievacuum aan TomTom's zijde heeft ook een rol gespeeld, geef ik eerlijk toe :)

De GPS-houder van TomTom is leuk maar voegt bij mij niet zo veel toe denk ik, heb geen warmtewerende voorruit en andere GPS-devices hadden ook geen enkel probleem met het bereik. Ik heb al een houder waar de iPhone prima in past, en verwacht bovendien niet dat TomTom onder de €74,99 van Navigon gaat zitten. En veel meer dan dat heb ik ook niet over voor navigatiesoftware overigens :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We gaan hier geen hulp bieden bij het gebruiken van illegaal gedownloadde software, ook al heb je ervoor betaald.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• iMars
Ik kon niet meer wachten :+ Dus gisteravond besloten om toch maar voor Navigon te gaan.
Heb het nog niet uitvoerig gestest, maar 1e indruk: ziet er mooi en duidelijk uit!

• L-VIS
  • Laatst online: 21:12
Elwood Blues schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:40:
Ik heb net ook maar op "Koop" geklikt in de App Store, ben erg benieuwd. Heb veel recencies gelezen, en ben gezwicht voor de overwegend goede verhalen.

Wat voor mij overigens ook een argument is geweest, is de slimme marketingstrategie van Navigon, daar ben ik als communicatieman wel van gecharmeerd 8) Die actie tegenover het informatievacuum aan TomTom's zijde heeft ook een rol gespeeld, geef ik eerlijk toe :)

De GPS-houder van TomTom is leuk maar voegt bij mij niet zo veel toe denk ik, heb geen warmtewerende voorruit en andere GPS-devices hadden ook geen enkel probleem met het bereik. Ik heb al een houder waar de iPhone prima in past, en verwacht bovendien niet dat TomTom onder de €74,99 van Navigon gaat zitten. En veel meer dan dat heb ik ook niet over voor navigatiesoftware overigens :)
Nou ja ik heb wel een warmtewerende voorruit, maar bij mij werkt het gewoon prima. En ik vind 75 euro voor heel europa een hele nette prijs.

Heb hem een paar keer geprobeerd op mijn dagelijkse route (Arnhem-Utrecht), en na een uurtje is er misschien een klein beetje battery life af, prima dus om ook zonder lader korte stukken te navigeren. Ik heb ook expres even verkeerd gereden en ook dat pikt hij snel op en rekent snel een nieuwe route voor. Enige probleem is toch dat de gps niet super nauwkeurig is, maar dat merk je alleen als je stil staat, dan wil hij wel eens springen naar de tegengestelde rijrichting. Goed een groot probleem is het ook niet, twee meter rijden en hij pikt de route weer op. Ik vind de 3d weergave ook netjes en redelijk natuurgetrouw met de omgeving. Plus-punt is ook de rijstrook begeleiding, leuke feature! Ik ben er wel tevreden mee, hij doet zijn werk gewoon goed.

• Neus
  • Laatst online: 09-06 17:22

Neus

www.zenaconsult.com

Heb eindelijk wat ritjes gemaakt op de (Italiaanse) snelweg: zelfs in sommige tunnels verlies hij niet het signaal, perfect! En rijstrook informatie is erg nauwkeurig: zie perfect de blauwe (en groene) borden bij de afritten. Erg fijn!

Heb zelf een Parrot Mki 9100 installatie en luister via de dock-connector naar muziek via de iPhone en via bluetooth praat de lieve dame van Navigon over de speakers, zonder de muziek te onderbreken. Dit alles terwijl mijn iPhone opgeladen wordt. Telefoongesprekken komen netjes via bluetooth over de speakers waarna Navigon netjes snel opstart en meteen de route vervolgd.

75 euro is niet weinig en een 'echte' navigator van Navigon kost nu 89 in de lokale winkel. Maar dan heb ik dus nog een kastje aan mijn voorruit hangen en heb ik niet alle kaarten van Europa. Nee, vind het een prima aanwinst.

[Voor 15% gewijzigd door Neus op 30-06-2009 10:40]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
webmail schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:03:
Ik kon niet meer wachten :+ Dus gisteravond besloten om toch maar voor Navigon te gaan.
Heb het nog niet uitvoerig gestest, maar 1e indruk: ziet er mooi en duidelijk uit!
[afbeelding]
Dat ziet er inderdaad heel duidelijk uit. Mooie skyline. Maar ff zonder gekheid, heeft iemand al een goeie houder waar een dikke case (mophie juicepack air) in past?

• Zpottr
  • Niet online
CopyCatz schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:48:
[...]

Dat ziet er inderdaad heel duidelijk uit. Mooie skyline. Maar ff zonder gekheid, heeft iemand al een goeie houder waar een dikke case (mophie juicepack air) in past?
Veel ligt aan de breedte van de case, en hoe hoog gemeten vanaf de achterkant (als het ding op zn rug ligt) het breedste punt zit. Ik gebruik met mijn blote iPhone zo'n cheapo DealExtreme case en daar is nog een beetje ruimte in over.

Zoef

• Elwood Blues
  • Laatst online: 08-06 21:00

Elwood Blues

87167191

Bij mij na een eerste rit ook een positief verhaal. Je hebt wat minder instelmogelijkheden dan bij TomTom Navigator (waar je zowat kunt verdwalen in het menu) maar het is gewoon een prima basic navigatieprogramma. Net als de iPhone zelf: niet 100.000 opties die slechts een minderheid gebruikt, maar een beperkt aantal mogelijkheden die op zich gewoon doen wat ze moeten doen. Hier en daar wat funetuning kan het programma nog wel gebruiken denk ik, maar daar zullen hopelijk wel updates voor verschijnen.

De rijstrookhulp op de snelweg bevalt me ook wel. Wat wel even wennen is, is dat hij een statisch plaatje van de volgende afrit/keuze laat zien, en je op dat moment niet meer ziet waar je precies zit. Maar da's een kwestie van wennen aan het programma lijkt me.

Het geluid gaat bij mij prima via A2DP naar mijn autoradio, de aanwijzingen komen helder en duidelijk door de speakers. Heb het nog niet geprobeerd in combinatie met muziek uit de iPhone-iPod. Nu nog eens kijken of ik mijn (el-cheapo) houder ook in landscape-stand kan monteren, dat wil ik nu toch ook wel eens proberen :)

[Voor 16% gewijzigd door Elwood Blues op 30-06-2009 11:23]

• Anoniem: 136075
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Navigon gedownload, maar moet zeggen dat ik toch best TomTom mis. Navigon ontbreekt het wat mij betreft een beetje aan instellingsmogelijkheden o.i.d. Kan mn vinger er niet echt op leggen wat ik nou precies mis.

Navigon doet trouwens wel prima zijn werk, verliest af en toe tijdens het rijden het GPS signaal, maar over het algemeen prima navigatie die er duidelijk en helder uitziet. Bij het uitblijven van TomTom een prima alternatief!

Moet wel zeggen dat TomTom echt gigantisch de boot mist. Bombastisch aankondigen als eerste met navigatie te komen en door twee andere bedrijven afgetroefd worden = triest. Daarnaast, welk navigatiebedrijf zorgt er nou niet voor dat haar nieuwe producten vóór de zomervakantieperiode beschikbaar is? Epic fail wat mij betreft.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 23:37
Hoe lang gaat de iPhone eigenlijk mee tijdens het navigeren? Voor in mijn dagelijkse auto heb ik wel een lader, maar in mijn oldtimer gaat dat niet zomaar lukken (6V systeem).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Anoniem: 34095
  • Niet online
Ik ben niet zo te spreken over navigon en vraag me af of TT het wel zal trekken - want het ligt nu puur aan de performance - het vrouwtje stottert regelmatig; ik gebruik ook de ipod functie over m'n autoradio tegelijkertijd - dit is waar je merkt dat het aan performance moet inleveren.

[Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 30-06-2009 14:53]

• Limbeckx
  • Laatst online: 13:19
*knip* dit topic gaat over Navigon MobileNavigator, niet over iPhone behuizingen

[Voor 74% gewijzigd door Daedalus op 30-06-2009 19:31]

• iMars
BugBoy schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:42:
Hoe lang gaat de iPhone eigenlijk mee tijdens het navigeren? Voor in mijn dagelijkse auto heb ik wel een lader, maar in mijn oldtimer gaat dat niet zomaar lukken (6V systeem).
iPhone heeft maar 5 volt nodig (usb poort). Weet niet hoe het precies geregeld is in een autolader, maar als er een spanningsregelaar in zit (bijvb de 7805), dan zou er met 6 volt ook zo'n 5 volt eruit moeten komen (ben niet zo heel erg thuis in de electronica).

Iemand die dit kan bevestigen?

Zit er wel een standaard autoplug in een oldtimer?

• CopyCatz
  • Nu online
Europa versie nog steeds 75 euro in de store :)
Ach ja, ik zou de traagheid van TomTom ook uitbuiten als ik Navigon was.

• Jaaap
  • Niet online
Na een tijdje navigeren gaat het scherm bij mij uit (op zwart). Hij is dan niet gelockt want je hoeft alleen het scherm aan te raken om weer beeld te krijgen.

Zeer irritant.
Weet iemand welke instelling hiervoor verantwoordelijk is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 09-06 10:02

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Jaaap schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:00:
Na een tijdje navigeren gaat het scherm bij mij uit (op zwart). Hij is dan niet gelockt want je hoeft alleen het scherm aan te raken om weer beeld te krijgen.

Zeer irritant.
Weet iemand welke instelling hiervoor verantwoordelijk is?
Zie de officiële MobileNavigator for Iphone FAQ van Navigon:

http://navigonuk.custhelp...GhvbmU*&p_li=&p_topview=1

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaaap
  • Niet online
Dank je. Het ligt volgens navigon aan m'n lader.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag de benelux versie geinstalleerd.

Niet echt hele goede ervaring er mee gehad, gps signaal valt regelmatig weg en een fix krijgen duurt vrij lang...

Een ander vraagje; welke carkit (met lader) is aan te raden?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 15:40

Simkin

Bzzzzz

Bedankt voor de uitleg Zpottr.

Nog even wat kritiek: Ritje Den-haag - Eindhoven word ik via Utrecht geloost. Had hier eerder via Breda verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Al iemand zijn iPhone 3g + Navigon werkend gekregen met externe bluetooth GPS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
Jaaap schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:53:
[...]

Dank je. Het ligt volgens navigon aan m'n lader.
Heb je een originele, of zo'n standaard USB auto lader? Dat laatste werkt niet. Ik had er een van mijn oude GPS ontvanger. Nu heb ik deze gekocht en werkt prima!

Goedkoopste lader in de Apple Store kost 19,95. Één voordeel, je hebt hem sneller in huis.
OnTheJazz schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:00:
Ik wil het wel voor je testen, als ik eens wist hoe ik dat ga instellen ;)

[Voor 21% gewijzigd door iMars op 07-07-2009 09:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09-2022
Navigon Europe gekocht gisteravond. Kreeg erg snel een GPS fix bij wegrijden, maar onderweg (stukje van 30km) wel 3 keer kort (5-10 seconden) zonder GPS signaal gezeten. Mijn HTC + Tomtom had daar geen last van op dezelfde plek in de auto. Vraag me af of dit nou aan de iPhone (3GS) ligt of aan de software :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vdroos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-01 14:51
rig0r schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:25:
Navigon Europe gekocht gisteravond. Kreeg erg snel een GPS fix bij wegrijden, maar onderweg (stukje van 30km) wel 3 keer kort (5-10 seconden) zonder GPS signaal gezeten. Mijn HTC + Tomtom had daar geen last van op dezelfde plek in de auto. Vraag me af of dit nou aan de iPhone (3GS) ligt of aan de software :P
Daar heb ik helaas ook steeds last van :(

Op een aantal langere ritten heb ik zelfs al een volledige reset gehad van mn iPhone 8)7

Mijn iPhone zit op dezelfde plaats als mijn oude HTC + TomTom en ook ik had daar geen last van in het verleden. :/

Ben benieuwd of dit nog verholpen kan worden

VDROOS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

vdroos schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:28:
[...]

Daar heb ik helaas ook steeds last van :(

Op een aantal langere ritten heb ik zelfs al een volledige reset gehad van mn iPhone 8)7

Mijn iPhone zit op dezelfde plaats als mijn oude HTC + TomTom en ook ik had daar geen last van in het verleden. :/

Ben benieuwd of dit nog verholpen kan worden
Hier heb ik af en toe last van, heb het idee dat het heel erg wisselend is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sqall
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
OnTheJazz schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:00:
Ik heb een iPod Touch 2G en de iGPS360 ontvanger. Ik heb het nog niet aan de praat gekregen met Navigon op een jailbroken FW3.0 + GPS Serial 1.1 (emuleert zeg maar een interne GPS module). Ik krijg wel een fix op de GPS module zelf, en binnen andere apps werkt het ook, echter eenmaal in Navigon raakt hij het signaal kwijt, of de data wordt niet doorgegeven aan Navigion. Hopelijk komt er nog een update voor GPS Serial uit die het probleem verhelpt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rig0r
Op de terugweg vreemdgenoeg totaal geen GPS signaalverlies gehad :P

Wat wel vervelend is is dat het geluid uit de onderste speakers komt, maar daar zit nu uiteraard de onderkant van mijn (brodit) houder. Ik hoor dus bijna niks, zelfs niet met max. volume. Is er een manier om de bovenste speaker te gebruiken i.p.v. de twee speakertjes onderaan ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 15:50
Ik heb op mijn iPhone 3G ook Navigon geinstalleerd.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad, alleen geeft hij soms verkeerde "max" snelheden aan op wegen.

Ook vind ik het jammer dat er niet wat meer opties in zitten; denk aan :
-Meerdere stemmen
-Standaard waarde camera-view
-Evt. kleuren opties

Voor de rest vind ik het prima in gebruik en lekker duidelijk.
Ook gelijk een "carkit-houder + lader" gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 16:30

Padvinder

doet z'n best

Waar heb je die "vent-mount" gehaald? Ik kan dat ding alleen maar vinden in allerlei "combi pakketten", maar ik heb al een houder van HR Richter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herr Flicker
Mijn setje heb ik van http://www.hsow.nl
Ik heb het gevonden via marktplaats.nl

Je zou hem even moeten mailen of hij er nog meer heeft liggen, op de site staan nu nog enkele.
Mijn setje heb ik voor 15 euro inclusief verzenden gekocht.

Verzenden daar gaat via DHL, en duurt iets langer als TNT.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
Herr Flicker schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:49:
Mijn setje heb ik van http://www.hsow.nl
Ik heb het gevonden via marktplaats.nl

Je zou hem even moeten mailen of hij er nog meer heeft liggen, op de site staan nu nog enkele.
Mijn setje heb ik voor 15 euro inclusief verzenden gekocht.

Verzenden daar gaat via DHL, en duurt iets langer als TNT.
De houder die bij de afbeeldingen staat op hsow is voor iets meer dan 5 dollar dollar op DealExtreme te halen. Weet niet of ie al voorbij was gekomen, maar ik heb 'm hier ook en hij doet prima zijn werk. Op de snelweg trilt hij wel enigszins, ik heb hem daarom zó ingesteld dat m'n iPhone op m'n dashboard rust :). Een lader staat daar ook ergens :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:21
webmail schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:28:
[...]

iPhone heeft maar 5 volt nodig (usb poort). Weet niet hoe het precies geregeld is in een autolader, maar als er een spanningsregelaar in zit (bijvb de 7805), dan zou er met 6 volt ook zo'n 5 volt eruit moeten komen (ben niet zo heel erg thuis in de electronica).

Iemand die dit kan bevestigen?

Zit er wel een standaard autoplug in een oldtimer?
LM7805 heeft minimaal 2V boven z'n uitgangsspanning nodig om stabiel te blijven (7V dus). Je hebt echter wel LDO en Buck & Boost converters die 5V continu van 6V kunnen maken (je kan zelfs 6V naar 12V converteren)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herr Flicker
@endness
Dat is ook een zeer leuke site, die heb ik nog niet gezien.
Intotaal komt dat wel wat goedkoper uit ja, en ze hebben echt veel kleine parts van de iPhone zelf.

Ach voor 15 incl (Houder (raam) , Houder (vent) en Auto lader) vind ik het best o.k.

• iMars
Gisteren iets raars meegemaakt. Ik was een stukje door Rotterdam aan het rijden en gelijk de navigatie aan het testen. De weg kan ik dromen, dus een goede test om te kijken hoe Navigon de route voor je uitstippeld.

Ik reed op de Maasboulevard. Dat is een lange weg, met hier en daar zijwegen. De route wordt goed getoond, maar dat vierkantje links onder geeft aan dat ik een afslag moet nemen. Dat klopt niet...

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 09-06 10:02

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

MetaFrame schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:45:
Vandaag de benelux versie geinstalleerd.

Niet echt hele goede ervaring er mee gehad, gps signaal valt regelmatig weg en een fix krijgen duurt vrij lang...

Een ander vraagje; welke carkit (met lader) is aan te raden?
Ik gebruik zelf een Kensington Liquid Aux als lader. Deze heeft een aux-uitgang die zo in de aux-ingang van mijn autoradio gaat. Muziek en stem van Navigon heb ik op die manier dus mooi over de speakers van de auto. Als houder gebruik ik een simpele universele houder die je op de vooruit vastzuigt.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
webmail schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:27:
Gisteren iets raars meegemaakt. Ik was een stukje door Rotterdam aan het rijden en gelijk de navigatie aan het testen. De weg kan ik dromen, dus een goede test om te kijken hoe Navigon de route voor je uitstippeld.

Ik reed op de Maasboulevard. Dat is een lange weg, met hier en daar zijwegen. De route wordt goed getoond, maar dat vierkantje links onder geeft aan dat ik een afslag moet nemen. Dat klopt niet...
[afbeelding]
Dit heb ik ook best vaak gehad, best irritant :P Een ander puntje van kritiek, het opstarten duurt erg lang :(
Verder ben ik er erg tevreden over. GPS signaal wordt snel gevonden en raak ik alleen kwijt als ik een tunnel in rij.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Is er iets bekend over het verschil in gps verlies tussen de 3G en de 3GS?

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-06 21:44
Er is nieuws m.b.t. TomTom zijn navigatieapp + houder. MacWorld heeft een gesprek gehad met de vicepresident van TomTom. :)

Zie het MacWorld Interview en een samenvatting op iPhoneClub.
TomTom
The app will include TomTom’s IQ Routes feature, which takes advantage of other TomTom GPS owners’ driving experiences to determine the actual speeds driven on particular routes at particular times of day.
[...]
TomTom over carkit
You’ll also be able to access your iPhone contacts from within the TomTom app, letting you quickly choose a destination or starting point from a contact’s information.
[...]
The Car Kit also includes a built-in speaker that provides better audio quality and considerably louder output, making it easier to hear spoken directions.
[...]
Finally, the Car Kit includes several additional audio features. For example, it includes a 1/8-inch audio-output jack for connecting the iPhone and Car Kit to any car stereo with an auxiliary-input jack; this lets you listen to both navigation directions and iPhone audio—including music—through your car stereo. You also get a microphone that lets you use the Car Kit as a Bluetooth speakerphone. (Yes, even though the iPhone physically connects to the Car Kit, it uses a Bluetooth connection for phone calls.)
En daar komt nog bij:
TomTom
The company says it intends to sell each separately, as well to bundle the two, but that making people aware of the hardware if they purchase the software first will be the biggest challenge.
Ik ga dus voor het totaal pakket. Vind het echt een mooi totaalpakket wat je krijgt, dus
  • TomTom app
  • Carkit: Luidspreker voor aanwijzingen
  • Carkit: Audio OUT om je carkit aan te sluiten op je radio (aux)
  • Carkit: Microfoon voor bellen
  • Carkit: Lader
Prijs
Even een schatting:
  • TomTom Navigator kost (heel europa) normaal 80 euro. De iPhone App is natuurlijk méér dan alleen een kaart, dus laat die 100-120 euro kosten. Veel hoger zullen ze waarschijnlijk niet zitten (gelet op de concurrentie).
  • Dan nog de carkit. Vergelijkbare producten kosten gemiddeld rond de 30 - 40 euro.
Dus totaalprijs waarschijnlijk tussen de 120 en 160 euro? :)
Is dat een beetje realistisch, of is dit een utopie?

• iMars
JanvdVeer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:04:
Er is nieuws m.b.t. TomTom zijn navigatieapp + houder. MacWorld heeft een gesprek gehad met de vicepresident van TomTom. :)

Zie het MacWorld Interview en een samenvatting op iPhoneClub.

[...]

En daar komt nog bij:

[...]

Ik ga dus voor het totaal pakket. Vind het echt een mooi totaalpakket wat je krijgt, dus
  • Luidspreker voor aanwijzingen
  • Audio OUT om je carkit aan te sluiten op je radio (aux)
  • Microfoon voor bellen
  • Lader
Prijs
Even een schatting:
  • TomTom Navigator kost (heel europa) normaal 80 euro. De iPhone App is natuurlijk méér dan alleen een kaart, dus laat die 100-120 euro kosten. Veel hoger zullen ze waarschijnlijk niet zitten (gelet op de concurrentie).
  • Dan nog de carkit. Vergelijkbare producten kosten gemiddeld rond de 30 - 40 euro.
Dus totaalprijs waarschijnlijk tussen de 120 en 160 euro? :)
Is dat een beetje realistisch, of is dit een utopie?
Ik vind het eigenlijk best duur, als je na gaat dat een TomTom ONE IQ Routes™ edition Europe voor € 189 kan kopen. Dan heb je ook hardware erbij.

edit:
Persoonlijk vind ik dat je alleen voor de kaarten moet betalen, en dat je het OS/Applicatie erbij moet krijgen. Of een kleine vergoeding ofzo. Het is nog allemaal speculatie, maar als het echt meer als 120 gaat kosten, vind ik dat duur, ervanuitgaande dat je de hardware al hebt (iPhone).

[Voor 8% gewijzigd door iMars op 09-07-2009 12:32]

• Zpottr
  • Niet online
Jaja, en dan ook nog een tientje in de maand voor de services erbij.

TomTom is groot geworden door de prijs van persoonlijke navigatie hard naar beneden te drukken, ik hoop niet dat ze dat uit het oog verliezen.

Zoef

• iMars
Zpottr schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:02:
Jaja, en dan ook nog een tientje in de maand voor de services erbij.

TomTom is groot geworden door de prijs van persoonlijke navigatie hard naar beneden te drukken, ik hoop niet dat ze dat uit het oog verliezen.
Ik ben van mening dat kwaliteit zo zijn prijs mag hebben. Maar als software + kaarten (bijna) net zo duur is als een door mij boven genoemde TomTom klopt er iets niet in mijn ogen.

Kijk hier en hier.

TomTom met Europa vanaf € 189 (en € 109 voor een refurbished) vind ik acceptabel.

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 15:24
Ik heb mezelf zodra dit mogelijk was bij TomTom aangemeld op hun mailinglist voor de 'TomTom for iPhone', zodat je op de hoogte wordt gehouden van nieuws en beschikbaarheid.

De concurrentie heeft niet stilgezeten en biedt al navigatiesoftware aan. Maar bij TomTom is het nog steeds angstvallig stil (ook via de mailinglist) ...

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zag gisteren bij de Praxis een leuke aanbieding; een kant en klaar navigatie
systeem op basis van Navteq voor 79 euro. Dan vraag ik me af; hier zit ook nog eens
een winkelier en importeur achter met hun winstmarges, kostprijs van het apparaat, verpakkings-
en distributiekosten etcetera.

Hoe kun je het dan in godsnaam verdedigen dat software only - notabene rechtsstreeks
van de fabrikant te downloaden zonder fysieke verpakking etcetera - vrijwel net zo duur
moet kosten? 8)7

Mijns inziens is dit dus een kwestie van lekker uitzuigen onder het mom "de iPhone eigenaren
kopen het voorlopig toch wel". Een reëelere prijs zou iets van hooguit 49,- moeten zijn.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 10-07-2009 11:42]

• vtpeters
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:37:
systeem op basis van Navteq voor 79 euro. Dan vraag ik me af; hier zit ook nog eens
een winkelier en importeur achter met hun winstmarges, kostprijs van het apparaat, verpakkings-

Hoe kun je het dan in godsnaam verdedigen dat software only - notabene rechtsstreeks
van de fabrikant te downloaden zonder fysieke verpakking etcetera - vrijwel net zo duur
moet kosten? 8)7

Mijns inziens is dit dus een kwestie van lekker uitzuigen onder het mom "de iPhone eigenaren
kopen het voorlopig toch wel". Een reëelere prijs zou iets van hooguit 49,- moeten zijn.
Off topic, maar ...
Datzelfde zou je kunnen zeggen van het legale muziekaanbod online. Als je een volledige cd online als download koopt ben je net zo veel kwijt als de fysieke drager in een mooi doosje met hoesje en boekje. De kosten om die in de winkel te krijgen zijn vele mate hoger dan de download-versie. En dan verbaast de muziekindustrie zich dat muziek illegaal wordt gedownload ...

• rig0r
GPS ontvangst op mijn 3GS blijft wisselen. Eerste dag van gebruik regelmatig signaal verlies, daaropvolgende dagen totaal geen verlies gehad. Vanmorgen was ie weer behoorlijk de draad kwijt (ik reed volgens Navigon tegen het verkeer in op de A1 :P). Dit alles steeds op dezelfde route getest (woon-werk).

Kan het niet anders verklaren dan dat de 3GS ontvanger slecht tegen (dichte) bewolking kan. Wel balen want zo heb ik er niet zoveel aan natuurlijk :(

• Zpottr
  • Niet online
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:37:

moet kosten? 8)7

Dat hoeft niemand te verdedigen ;) winkelprijzen worden echt niet berekend op basis van kostprijs maar op basis van wat men ervoor wil betalen. En als je iets goeds/ gewilds maakt en dat op de juiste manier presenteert kan dat best nog wel eens meevallen. Blijkbaar is navigatiesoftware voor de iPhone nog niet zodanig een commodity dat de marge er uit gedrukt moet worden. Gelukkig maar, voor TomTom.

Zoef

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 17:19
van de week had ik de navigon eindelijk gekocht. En vandaag kunnen testen. Alleen nog lopend kunnen testen, dat was niet zo succesvol. :)

Maar vandaag naar de dierenarts gereden en weer terug.
Het ging goed, alleen je moet m wel goed onder je raam houden. En het geluid op de 3G is echt te zacht. Ik deed op een gegeven moment maar mn koptelefoon in.
De rijstrook begeleiding is ook wel handig.
Met de LG Navigatie van mn vriendin is dat niet, en soms wissel je van baan om lekker rechts te rijden en dan wordt dat opeens een afslag of een kruis in de matrixborden.
Het werkt wel goed, alleen soms een beetje traag en een beetje uitval, maar niet heel vervelend, maar het zou wel kunnen zijn dat je dan 1x je afslag verkeerd doet in stedelijke gebieden. Op de snelweg is het geen probleem.

Ik las op iPhoneclub.nl dat de lite nu ook in de store is, alleen zonder gps functionaliteit.

Something something

Anoniem: 269610

Mijn man en ik hebben allebei een Iphone GS gekocht. Ik heb inmiddels Navman gekocht en erop staan.
Dit gaat prima alleen het geluid is niet echt goed. Hij wil best de zelfde programma's en muziek op zijn Iphone als ik heb, maar hij zit niet op mijn adressen etc. te wachten.
Kan hij ,na op mijn pc gesynchroniseerd te hebben (kan dit uberhaupt?) de adressen op zijn pc bijwerken?
Navman is trouwens schitterend. Ook de navigatie voor East USA gedownload voor 27 euro G-map, zolang Navman deze nog niet heeft.
Als 63 en 69jarige zijn we best update toch :)

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:17

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ als jullie twee pc's hebben dan zou ik op beide pc's itunes op dezelfde apple account inloggen. Na inloggen klik je op store--> computer machtigen. Dat kan tot een maximum van 5 pc's. Je kan dan simpelweg alle apps eenmalig betalen en op beide iphones zetten. Dit geld ook voor films en muziek die gekocht zijn. Muziek die je zelf al had (en die je man ook op zijn iphone wil) zou ik even kopiëren. Zo hou je beide een apart adresboek/agenda/instellingen enz. en hoef je toch maar een keer te betalen.

Oja, jullie zijn super up to date, ik heb nog geen navigatie erop staan :P

• Herr Flicker
Ik kwam vanmiddag pas (na een week gebruik) erachter dat je gewoon je huidige snelheid kan zien in Navigon.
Bovenaan staat de aankomst tijd (verwacht) maar als je daar op klikt zijn er iets van 3 opties.

-Aankomsttijd
-Hoeveel km (volgens mij)
-Huidige snelheid

Ook nu snap ik waarvoor de max. snelheden binnen / buiten bebouwde kom zijn.
Je kan instellen dat als je 5/10/15 etc over de max. snelheid zit hij een waarschuwing geeft.

Ik zelf woon in Groningen en probeer hem voor de lol wel eens uit, ik heb als route "optimaal" ingesteld.
Hierbij stuurt hij me soms wel heel raar, gewoon zo kort mogelijk lijkt het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Je kan nu ook een Lite versie GRATIS downloaden met de BeNeLux kaarten, alles werkt behalve de actieve GPS navigatie. Kan je het in ieder geval proberen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaaap
  • Niet online
Herr Flicker schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 23:35:
Ik kwam vanmiddag pas (na een week gebruik) erachter dat je gewoon je huidige snelheid kan zien in Navigon.
Bovenaan staat de aankomst tijd (verwacht) maar als je daar op klikt zijn er iets van 3 opties.

-Aankomsttijd
-Hoeveel km (volgens mij)
-Huidige snelheid
Goeie vondst!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Laatste tijd toch mindere ervaringen met Navigon, heel vaak geen fix of een wegvallend gps signaal.
Vooralsnog ben ik er nog niet blij mee en hoop ik dat ze er softwarematig nog wat aan kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Omdat ik niet zo gek ben van zo'n zuignap op de ruit ging ik op zoek naar een andere oplossing.
Op het dashboard , rechts van het stuur zit boven de radio een bakje met een klepje. Om b.v. sleutels/pasje op te bergen. Ik heb een plastic fotolijstje omgebouwd tot een fantastische houder voor iphone en pasjes.
Liggend kan het snoer er gewoon aan. Oplossing 2: een display van BCC (uit de etalage) en ook in het zelfde kastje.De rode stickers is afgeplakte reclame.
Sorry, maar ik weet helaas niet hoe ik een foto erbij kan zetten? (vrouw 63, niet blond)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb gisteren even de Lite gedownload. Werkt de GPS enzo niet, maar wou ff kijken hoe het er uit zag.
Op zich lijkt het me wel prima, maar de kaarten lijken me wat outdated.

Zo tikte ik het adres van m'n huis in, en daarna de simulatie laten uitvoeren. Straten e.d. waren wel goed, maar volgens Navigon is hier om de hoek nog een zwembad. Die is al zo'n 9 jaar geleden weggehaald...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Soid,

Dat is vreemd dat juliie zwembad er opstaat. Als ik kijk in Utrecht bij Leidse Rijn, daar zijn veel nieuwe starten erbij gekomen die er al wel opstaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Ter info: Sygic is terug!

http://itunes.apple.com/W...oftware?id=306486840&mt=8

Ik heb Navigon al gekocht, maar ik was niet tevreden (te weinig instelmogelijkheden, geen routeplanning, etc.). Na een klacht bij Apple heb ik m'n geld teruggekregen, dus nu maar eens Sygic installeren. Kijken of dat wel bevalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Padvinder schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:14:
Ik heb Navigon al gekocht, maar ik was niet tevreden (te weinig instelmogelijkheden, geen routeplanning, etc.).
"Geen routeplanning"? Die moet je even uitleggen :)

Zoef

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Je kunt in Navigon niet vooraf een route van A naar B plannen. Alleen vanaf je huidige locatie naar je bestemming.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
MetaFrame schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:54:
Laatste tijd toch mindere ervaringen met Navigon, heel vaak geen fix of een wegvallend gps signaal.
Vooralsnog ben ik er nog niet blij mee en hoop ik dat ze er softwarematig nog wat aan kunnen verbeteren.
Geen of wegvallende fix lijkt mij een hardware probleem of een omgevingsprobleem. Als je warmtewerend glas hebt in je auto zit er meestal een plek (midden onder) die daarvan vrij is waar je de gps zou moeten plaatsen (meestal niet erg veel plaats behalve voor een externe antenne). Daarnaast lijkt het wel alsof het gps ontvangst niet erg denderend is met de iphone. Op mijn ASUS PDA met Navigon heb ik wat dat betreft nooit fix problemen behalve als ik door een lange tunnel rij (in Frankrijk).
In vergelijking met Navigon ziet Tomtom er gewoonweg lelijk uit en wat mij betreft iphone onwaardig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Padvinder schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:28:
Je kunt in Navigon niet vooraf een route van A naar B plannen. Alleen vanaf je huidige locatie naar je bestemming.
Aha :)

Zoef

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
vtpeters schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:40:
bij TomTom is het nog steeds angstvallig stil (ook via de mailinglist) ...
Toch schijnt men bij Tomtom wel degelijk op de vakantiegangers
te mikken. Die van de aankomende kerstvakantie... :)

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 14-07-2009 03:49]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:34
vtpeters schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:40:
Ik heb mezelf zodra dit mogelijk was bij TomTom aangemeld op hun mailinglist voor de 'TomTom for iPhone', zodat je op de hoogte wordt gehouden van nieuws en beschikbaarheid.

De concurrentie heeft niet stilgezeten en biedt al navigatiesoftware aan. Maar bij TomTom is het nog steeds angstvallig stil (ook via de mailinglist) ...
Op MacRumors is pas wel een stukje met wat nieuwe info verschenen, hoewel ook daar geen datum wordt genoemd.

En op het forum beweert iemand (in de VS) TomTom te hebben gebeld; de app en de accessoires zouden op dezelfde dag beschikbaar worden gemaakt, eind deze maand.

[Voor 14% gewijzigd door Z-Dragon op 14-07-2009 04:09. Reden: toevoeging.]

^ Wat hij zegt.

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Ik heb Navigon al gekocht, maar ik was niet tevreden (te weinig instelmogelijkheden, geen routeplanning, etc.). Na een klacht bij Apple heb ik m'n geld teruggekregen, dus nu maar eens Sygic installeren. Kijken of dat wel bevalt.
Ik heb nu hetzelfde, werkte eerst prima maar nu valt idd regelmatig het signaal weg. Hoe en waar kan ik klacht indienen ?

• rig0r
Neus schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:25:
[...]

Ik heb nu hetzelfde, werkte eerst prima maar nu valt idd regelmatig het signaal weg. Hoe en waar kan ik klacht indienen ?
Voel ik ook wel wat voor ja. Denk toch dat het probleem in de iPhone zit. Dat zou betekenen dat Tomtom hier ook mee te maken gaat krijgen, want voor zover ik weet gaan ze geen eigen ontvanger oid met hun houder meeleveren.

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 17:19
Die navigon werkt wel aardig. Alleen heel soms valt een paar seconden de gps weg.
En soms denkt ie dat ik op straten naast de straat waar ik echt rijd zit.
Zwaar irritant, dan zegt ie dat ik moet afslaan alleen dat kan dan niet :)

Gps van de iPhone niet zo accuraat? Weet iemand watvoor chip erin zit? of is dat onbekend?
en waarom ga ik dat niet googlen... :S

In mn oude winmo htc zat een sirfstarIII en die werkte perfect.

Ok volgens http://iphone3gps.blogspo...broadcom-gps-chipset.html zit er een BCM4750 chip in van Broadcom.
En die is schijnbaar beter dan de sirfstarIII

"According to gigaom, it seems very likely that the new iPhone features a Broadcom chipset for its GPS capabilities. As this is the only AGPS solution offered by Broadcom, the BCM4750 seems to be the chipset that is built into the iPhone.

The Broadcom chipset offers up to -157 dbm assisted acquisition and -162 dbm tracking sensitivity, outnumbering the SiRF III chipset with -155 dbm resp. -159 dbm.
"

Dus het moet wel een aardige chip zijn... 8)7

Something something

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Neus schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:25:
[...]

http://www.apple.com/nl/support/itunes/store/apps/

Onderaan het formulier invullen. Succes. :)

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Ter info: Sygic is terug!

http://itunes.apple.com/W...oftware?id=306486840&mt=8

Sygic ook gekocht. Nadeel hiervan is dat je niet naar contactpersonen kunt navigeren. Verder vind ik de werking van het programma veeeeeel prettiger dan Navigon. Inmiddels heb ik ook voor Sygic m'n geld teruggekregen van Apple _/-\o_

edit:
Whoops, ik zie dat ik mezelf ook had kunnen editten... :X

[Voor 5% gewijzigd door Padvinder op 15-07-2009 01:01]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hoezo heb je je geld ook vor Sygic terug gekregen?

Ik heb zojuist ook een klacht gedponeerd bij onze vrienden van Apple, de manier waarop Navigon bij mij fucntioneerd is gewoonweg niet goed genoeg. Soms geen fix te krijgen, wegvallende GPS verbinding en ga zo maar door.

• vtpeters
Gezien de verschillende reacties hier lijkt wachten op TomTom voor iPhone voorlopig de verstandigste keuze, zeker als er geen noodzaak of haast bij is.

Ik heb een paar dagen geleden even met een (volgens mij gehackte) Navigon op een iPhone van een collega zitten spelen, maar het adres van een kennis in Polen kon ik daarop niet selecteren. Navigon leek dat adres niet te kennen.
Op mijn TomTom One V3 heb ik ruim een jaar geleden een extra kaart van Oost-Europa aangeschaft waarop het adres wél staat. Heeft Navigon (zwaar) verouderde kaarten?

UPDATE 16/07/2009:
Heb nogmaals op de iPhone van m'n collega gezocht en met de kaart naar het adres gezocht (en gevonden). De straat heeft de naam van een bekende schrijfster van kinderboeken, maar haar voornaam (onderdeel van de straatnaam) wijkt in Navigon af. TomTom en Google Maps geven de correcte naam, zoals deze ook op het bordje in de straat staat geschreven.
EINDE UPDATE

Ik hoop overigens dat gekochte kaarten op TomTom voor iPhone beter integreren dan ze nu op mijn TomTom One V3 Benelux Editie doen. Als de kaart van Benelux actief is kan ik niet navigeren naar een plaats in Duitsland of Polen. Om bij de kennis in Polen te komen moet ik in Duitsland de Duitse kaart selecteren en navigeren naar de grensovergang Duitsland/Polen (vooraf thuis met Google maps uitzoeken) en daar de Poolse kaart selecteren en navigeren naar het adres in Polen. Erg onhandig. Dat moet beter kunnen ...

[Voor 14% gewijzigd door vtpeters op 16-07-2009 08:13]

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

MetaFrame schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:54:
Hoezo heb je je geld ook vor Sygic terug gekregen?
Met Sygic was ik niet tevreden, omdat je niet naar contactpersonen kunt navigeren. En ik was benieuwd of Apple inderdaad zo makkelijk geld teruggeeft. Ja dus.

Het mooie is, dat nadat Navigon was gecrediteerd op m'n creditcard, ik de App nog steeds kon syncen met iTunes >:)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Padvinder schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:55:
[...]

Met Sygic was ik niet tevreden, omdat je niet naar contactpersonen kunt navigeren. En ik was benieuwd of Apple inderdaad zo makkelijk geld teruggeeft. Ja dus.
Ok maar ik neem aan dat je daarna je app niet meer kunt gebruiken toch?

Hoe werkt Sygic vergeleken met die Navigon, beter GPS verwerking? Aangezien ik met navigon daar een bult problemen mee heb.

• rig0r
Heb Apple een klacht-mail verstuurd over Navigon en het aanschafbedrag wordt teruggestort op mijn creditcard. Op zich netjes dus (had binnen 4 uur een reactie :)).

Vraag me alleen af hoe Apple voorkomt dat je de app nog gebruikt op je iPhone. Of gooit iTunes automatisch de app eraf de volgende keer dat ik sync ?

Hopelijk doet Tomtom het beter straks.

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:33
Weet iemand waarom die stem die aanwijzing geeft in Navigon zo ongelofelijk snel praat?

Is dit ergens in te stellen?

-

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-07-2022

Thooomas

Thoorn.nl

Nee helaas, de spraaksnelheid kan je niet instellen. Hopelijk komt dit nog in een toekomstige update, want die stem praat mij inderdaad ook te snel.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/10147
TomTom gaat dus nog wel even duren.
Wat een misser!

Ik heb al navigatie in mijn auto zitten (ingebouwd) dus geen behoefte, maar anders kon TomTom mooi erin stikken en kocht ik Navigon wel :)

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:17

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ hoe lang weet tomtom nu al dat ze op de iPhone een navigatieapp kunnen gaan uitbrengen? Hoe stom kan je zijn dat een kwartaal later te gaan doen?

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

MetaFrame schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:20:
[...]

Ok maar ik neem aan dat je daarna je app niet meer kunt gebruiken toch?

Hoe werkt Sygic vergeleken met die Navigon, beter GPS verwerking? Aangezien ik met navigon daar een bult problemen mee heb.
Ik heb al meerdere malen gesyncd nadat ik m'n geld heb teruggekregen, Navigon blijft gewoon op m'n iPhone staan. Ik heb zelfs toen ik Sygic installeerde Navigon eraf gegooid (voor de ruimte) en later weer erop gesynct. Werkte prima. Zonder jailbreak.

GPS werkte bij beide applicaties eigenlijk gewoon goed bij mij, grootste verschil vond ik de duidelijkheid in menustructuur bij Sygic.

• rig0r
Lt. Marx schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:13:
^^ hoe lang weet tomtom nu al dat ze op de iPhone een navigatieapp kunnen gaan uitbrengen? Hoe stom kan je zijn dat een kwartaal later te gaan doen?
Als je de link volgt zie je dus dat de ontwikkelaars last hebben van de matige GPS ontvangst van de iPhone. Volgens mij is dat gewoon een structureel iPhone probleem, vraag me af hoe ze dat denken te gaan oplossen.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee