Door de iPhone-houder van TomTom te voorzien van een eigen GPS chip of een GPS versterker/enhancer? Zoiets meen ik me van de presentatie op de afgelopen WDCC te herinneren.rig0r schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:58:
[...]
Als je de link volgt zie je dus dat de ontwikkelaars last hebben van de matige GPS ontvangst van de iPhone. Volgens mij is dat gewoon een structureel iPhone probleem, vraag me af hoe ze dat denken te gaan oplossen.
Ja, top. Ga vooral misbruik maken van een soepele regeling - handig als ze de boel dichtgooien waardoor we straks onze centen bijna niet meer terug krijgen als er een keer wel echt iets mis is.Padvinder schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:55:
[...]
Met Sygic was ik niet tevreden, omdat je niet naar contactpersonen kunt navigeren. En ik was benieuwd of Apple inderdaad zo makkelijk geld teruggeeft. Ja dus.
Het mooie is, dat nadat Navigon was gecrediteerd op m'n creditcard, ik de App nog steeds kon syncen met iTunes
Zoef
http://navigonuk.custhelp...GFnZT0x&p_li=&p_topview=1
Maargoed, hoe kan een reset de ontvangst verbeteren? Volgens mij is dat bullsh*t....
edit: overigens ben ik het volledig eens met Zpottr hierboven.
Ligt het aan mij, of vind ik deze oplossing nogal 'vaag'? Ik zit nog steeds te twijfelen over Navigon (ben nu de lite aan het installeren) maar als de GPS-ontvangst echt zo slecht is dan hoef ik hem niet....During the following process the memory of your iPhone will be reorganized. This will have a positive effect on the quality of the GPS-Signal. The internal memory will be entirely deleted during this process.
Maargoed, hoe kan een reset de ontvangst verbeteren? Volgens mij is dat bullsh*t....
edit: overigens ben ik het volledig eens met Zpottr hierboven.
[Voor 3% gewijzigd door Wokkels op 15-07-2009 16:20]
Permanent wintericon!
Het klinkt als de appjes die ook je werkgeheugen kunnen vrijmaken (oa. iStat Pro).Wokkels schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:18:
[...]
Ligt het aan mij, of vind ik deze oplossing nogal 'vaag'? Ik zit nog steeds te twijfelen over Navigon (ben nu de lite aan het installeren) maar als de GPS-ontvangst echt zo slecht is dan hoef ik hem niet....
Geen idee wat hier het achterliggende probleem is maar goeie GPS-ontvangst is zowel afhankelijk van een sterke antenne, goeie plaatsing, e.d., als heel hard rekenen om een zo goed mogelijke analyse te doen van de binnengekomen ruis (GPS-signalen zitten een aantal DB's onder achtergrondruis! Ze zijn alleen detecteerbaar omdat er gebruik gemaakt wordt van zeer robuuste encodingtechnieken).
Ik kan me zomaar voorstellen dat veel vrij geheugen helpt daarbij (simpel voorbeeld: je bent op zoek naar blokgolven in een brei van extreem ruizige data. Hoe meer 'ruis' je kunt opslaan in het werkgeheugen hoe meer en sneller je kunt analyseren, en hoe sneller / robuuster je fix).
Weet niet of dit precies de verklaring is maar zoiets zal het wel zijn. Een vergelijkbaar verhaal kun je ophangen over het doen van statistische analyse op binengekomen coordinaten om de rotte appels er uit te halen.
[Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 15-07-2009 16:26]
Zoef
Ik maak geen misbruik. Ik vond het alleen opvallend dat Apple de app niet blokkeert.Zpottr schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:02:
[...]
Ja, top. Ga vooral misbruik maken van een soepele regeling - handig als ze de boel dichtgooien waardoor we straks onze centen bijna niet meer terug krijgen als er een keer wel echt iets mis is.

Ik heb de klacht niet voor niets ingediend. Het systeem van de appstore is eigenlijk niet goed. Je kunt een product niet eerst bekijken voordat je het koopt. Ik vond Navigon en Sygic beide niet goed genoeg voor het geld dat ze ervoor vragen. Overigens zit ik niet zo heel vaak in de auto, dus echt nodig heb ik het ook niet.
BTW: Grote kans dat ik Navigon nu niet meer kan updaten natuurlijk.
Natuurlijk maak je misbruik als je je geld terugvraagt en 'm gewoon in iTunes / op je iPhone laat staan. Dat hoef ik toch hopelijk niet uit te leggen he.Padvinder schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:53:
[...]
Ik maak geen misbruik. Ik vond het alleen opvallend dat Apple de app niet blokkeert.![]()
Ik heb de klacht niet voor niets ingediend. Het systeem van de appstore is eigenlijk niet goed. Je kunt een product niet eerst bekijken voordat je het koopt. Ik vond Navigon en Sygic beide niet goed genoeg voor het geld dat ze ervoor vragen. Overigens zit ik niet zo heel vaak in de auto, dus echt nodig heb ik het ook niet.
BTW: Grote kans dat ik Navigon nu niet meer kan updaten natuurlijk.
Zoef
Nogmaals, ik vond beide apps niet goed genoeg. Ik zal ze dan ook niet gebruiken. Ik vond het alleen frappant dat ik ze nog wel kon gebruiken als ik dat wilde.
zo duidelijker?
zo duidelijker?
HelemaalPadvinder schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:34:
Nogmaals, ik vond beide apps niet goed genoeg. Ik zal ze dan ook niet gebruiken. Ik vond het alleen frappant dat ik ze nog wel kon gebruiken als ik dat wilde.
zo duidelijker?

Zoef
Als iemand die nu slechte GPS ontvangst heeft dit eens zou willen uitproberen en zeggen of het inderdaad helpt...Wokkels schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:18:
Ligt het aan mij, of vind ik deze oplossing nogal 'vaag'? Ik zit nog steeds te twijfelen over Navigon (ben nu de lite aan het installeren) maar als de GPS-ontvangst echt zo slecht is dan hoef ik hem niet....
Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links
Sorry hoor, maar ik heb de telefoon 2 weken en (had) de app een week. Als je dan al je telefoon moet backuppen, resetten en restoren om het GPS signaal te verbeteren dan haak ik afJaaap schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:21:
[...]
Als iemand die nu slechte GPS ontvangst heeft dit eens zou willen uitproberen en zeggen of het inderdaad helpt...

Wow, verkeerd gelezen. Dit is wel een wat steviger procedure dan het RAM vrij maken... damn. Redelijk belachelijk idd.rig0r schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:16:
[...]
Sorry hoor, maar ik heb de telefoon 2 weken en (had) de app een week. Als je dan al je telefoon moet backuppen, resetten en restoren om het GPS signaal te verbeteren dan haak ik af
Zoef
Gisteren ook maar Navigon gekocht. Vertrek morgen nar Duitsland, dus navigatie was wel 'nodig'.
Vanochtend even meegereden en ziet er op zich ok uit. GPS-ontvangst was ook wel goed.
Ik vind alleen wel dat TomTom wat extra info toont (verwachte aankomsttijd, snelheid, etc). Bij navigo zie je dat ook wel, maar steeds 1 item tegelijk.
En volume was heel erg zacht. Moet ik ook nog even naar kijken of ik iets niet goed heb ingesteld ofzo.
Maar eerste indruk was ok.
Vanochtend even meegereden en ziet er op zich ok uit. GPS-ontvangst was ook wel goed.
Ik vind alleen wel dat TomTom wat extra info toont (verwachte aankomsttijd, snelheid, etc). Bij navigo zie je dat ook wel, maar steeds 1 item tegelijk.
En volume was heel erg zacht. Moet ik ook nog even naar kijken of ik iets niet goed heb ingesteld ofzo.
Maar eerste indruk was ok.
Ik heb vandaag een mailtje terug gehad van Apple Suppport, ik krijg ook mn geld terug.
Ga van de week als het geld binnen is sygic maar eens proberen, kijken of dat beter werkt.
Ga van de week als het geld binnen is sygic maar eens proberen, kijken of dat beter werkt.
I am the great Cornholio!
Ben benieuwd of Sygic beter werktMetaFrame schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:31:
Ik heb vandaag een mailtje terug gehad van Apple Suppport, ik krijg ook mn geld terug.

Heb het nog niet aangedurfd, vind het vrij veel geld... Al moet ik eerlijk zeggen dat de service van apple wel erg goed is... Misschien binnenkort toch maar eens proberen.
Ik heb de app ook.. Maar hij krijgt bij mij geen fix. Of het moet wel heel lang duren.. Maar hij pakt niks. Doe ik iets fout? In Kaarten heeft hij binnen 5 seconden een fix.
Sta je wel buiten? Binnensdeurs krijg je hoe dan ook geen fix.
Yup. Hoe lang duurt gemiddeld een fix krijgen?MetaFrame schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:55:
Sta je wel buiten? Binnensdeurs krijg je hoe dan ook geen fix.
Ik baal nog steeds van de prijs. Ze hoeven geen enkel stuk hardware erbij te verkopen en de prijs van de software ligt toch ernstig dichtbij een eenvoudige (gerefurbished) TT (oid). Ik wil ooit wel navigatie op de iPhone maar twijfel gewoon door alle berichten: hoge prijs, slechte gps fix, traag icm muziek luisteren (3g dan), navigatie klapt weg tijdens bellen zijn voor mij stuk voor stuk serieuze dealbreakers.
Ik hoop zo dat TT straks een pakket verkoopt met houder en europa kaart voor onder de €100,-. Maar ik ben bang dat dat hopen tegen beter weten in is.
Ik hoop zo dat TT straks een pakket verkoopt met houder en europa kaart voor onder de €100,-. Maar ik ben bang dat dat hopen tegen beter weten in is.
Is heel verschillend, de ene keer heb ik een instant fix en de andere keer gewoon helemaal niet. Maar de max heb ik zelf op 5 min. staan. Daarna geef ik de hoop op en zet ik de kaart aan om te kijken of hij tijdens het rijden nog een fix kan krijgen.Kiwitje schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:58:
[...]
Yup. Hoe lang duurt gemiddeld een fix krijgen?
Anoniem: 311149
Hoe kan ik de rijstrook-assistent (realty view) aanzetten op de Navigon Iphone Software
Dat gaat automagisch.Anoniem: 311149 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:04:
Hoe kan ik de rijstrook-assistent (realty view) aanzetten op de Navigon Iphone Software
Something something
Anoniem: 311149
Hoe bedoel je al je rijd? ik had net een stuk gereden en heb die assistent niet gezien
weet je ook hoe je je nuttige plaatsen kan beheren of is er ergens een handleiding over de instelling hoe en waar in te stellen
Oke.. Ik ga nog wel een keer kijken dan....MetaFrame schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:40:
[...]
Is heel verschillend, de ene keer heb ik een instant fix en de andere keer gewoon helemaal niet. Maar de max heb ik zelf op 5 min. staan. Daarna geef ik de hoop op en zet ik de kaart aan om te kijken of hij tijdens het rijden nog een fix kan krijgen.
Ondanks de wisselende berichten op dit forum heb ik toch maar besloten om Navigon MobileNavigator Europe aan te schaffen.
Omdat ik geen autohouder bezit heb ik vanmorgen tijdens mijn rit naar het werk (Nijmegen-Apeldoorn) een paar keer op de iPhone gekeken of Navigon een GPS 'fix' kon krijgen, maar helaas.
Google Maps vindt vrij snel en behoorlijk nauwkeurig m'n huidige locatie, maar gebruikt vermoedelijk ook (of voornamelijk) de GSM-masten bij het bepalen van mijn locatie.
Vanmorgen heb ik samen met een collega die hetzelfde type iPhone heeft en ook Navigon software heeft geïnstalleerd (maar dan de Benelux editie) op dezelfde locatie getracht een GPS fix te krijgen. Hij had redelijk snel een fix, mijn telefoon helemaal niet.
Ik ga vanavond kijken of de 'oplossing' die Navigon voor dit probleem adviseert enige verbetering brengt, maar het lijkt mij eerlijk gezegd wat ver gezocht dat de opbouw/verdeling van data in het externe geheugen (waar software, muziek, video's en foto's worden bewaard) invloed zou hebben op de GPS ontvangst. Dat zegt volgens mij meer over de kwaliteit van de GPS-implementatie op de iPhone dan over de Navigon software.
Ik ben benieuwd ...
Omdat ik geen autohouder bezit heb ik vanmorgen tijdens mijn rit naar het werk (Nijmegen-Apeldoorn) een paar keer op de iPhone gekeken of Navigon een GPS 'fix' kon krijgen, maar helaas.
Google Maps vindt vrij snel en behoorlijk nauwkeurig m'n huidige locatie, maar gebruikt vermoedelijk ook (of voornamelijk) de GSM-masten bij het bepalen van mijn locatie.
Vanmorgen heb ik samen met een collega die hetzelfde type iPhone heeft en ook Navigon software heeft geïnstalleerd (maar dan de Benelux editie) op dezelfde locatie getracht een GPS fix te krijgen. Hij had redelijk snel een fix, mijn telefoon helemaal niet.
Ik ga vanavond kijken of de 'oplossing' die Navigon voor dit probleem adviseert enige verbetering brengt, maar het lijkt mij eerlijk gezegd wat ver gezocht dat de opbouw/verdeling van data in het externe geheugen (waar software, muziek, video's en foto's worden bewaard) invloed zou hebben op de GPS ontvangst. Dat zegt volgens mij meer over de kwaliteit van de GPS-implementatie op de iPhone dan over de Navigon software.
Ik ben benieuwd ...
Ja, bij mij wel, als ik langs een 'moeilijker' stuk rijdt... dan laat ie vanzelf rijstrook begeleiding zien.Anoniem: 311149 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:13:
[...]
Hoe bedoel je al je rijd? ik had net een stuk gereden en heb die assistent niet gezien
weet je ook hoe je je nuttige plaatsen kan beheren of is er ergens een handleiding over de instelling hoe en waar in te stellen
Something something
Al een goed jaar Sygic McGuider op een E71 gebruikt en ervan uitgegaan dat Sygic op de iPhone dan vast van vergelijkbare (goede!) kwaliteit zou zijn. Helaas. Soms helemaal geen fix - in Maps meteen - en gisteren viel het geluid telkens weg: "Na 400me........", "Zometee......." Oftewel, totaal niet op te vertrouwen. Daar komt bij dat het helemaal niets weg heeft van de iPhone interface. Voor mij is dat bezwaarlijk; ik vind het juist heel prettig dat Apple (in andere gevallen?) hamert op consistentie. Weg ermee... 
Ik heb in (de) iTunes/AppStore via 'Een probleem melden' m'n beklag gedaan ('Dit programma werkt niet zoals verwacht'), maar na het intypen van een bericht, krijg ik de melding dat Apple geen ondersteuning kan bieden op dit programma en ik contact op moet nemen met de ontwikkelaar. Hoe zit het nou met geld terugkrijgen dan?

Ik heb in (de) iTunes/AppStore via 'Een probleem melden' m'n beklag gedaan ('Dit programma werkt niet zoals verwacht'), maar na het intypen van een bericht, krijg ik de melding dat Apple geen ondersteuning kan bieden op dit programma en ik contact op moet nemen met de ontwikkelaar. Hoe zit het nou met geld terugkrijgen dan?
[Voor 23% gewijzigd door Z-Dragon op 23-07-2009 11:52]
^ Wat hij zegt.
De gemeenschappelijke deler in alle ellende met 'turn-by-turn' navigatie (sinds de introductie van iPhoneOS 3.0) en locatiebepaling middels de ingebowde GPS lijkt de iPhone zelf te zijn.
Ik vraag me af of de allernieuwste iPhone telg (met "s" achter de naam) hetzelfde probleem heeft of dat de GPS ontvangst van dit model beter is.
De reden waarom ik de iPhone 3G een jaar geleden heb aangeschaft was o.a. het vooruitzicht dat (volgens de geruchten) op termijn navigatie beschikbaar zou komen. Die geruchten blijken nu waar, maar de implementatie van de navigatie lijkt nu erg moeilijk (zo niet, onmogelijk) omdat nu ook blijkt hoe slecht of onbetrouwbaar de GPS ontvangst op de iPhone is waarop deze software moet kunnen vertrouwen.
Misschien wordt het tijd voor een ander merk/type telefoon die wél fatsoenlijke GPS ontvangst heeft. Al die leuke apps kunnen gebruiken is leuk, maar goed bereik en goede GPS ontvangst waren voor mij de belangrijkste redenen en hier laten T-Mobile en Apple het een beetje afweten ...
Ik vraag me af of de allernieuwste iPhone telg (met "s" achter de naam) hetzelfde probleem heeft of dat de GPS ontvangst van dit model beter is.
De reden waarom ik de iPhone 3G een jaar geleden heb aangeschaft was o.a. het vooruitzicht dat (volgens de geruchten) op termijn navigatie beschikbaar zou komen. Die geruchten blijken nu waar, maar de implementatie van de navigatie lijkt nu erg moeilijk (zo niet, onmogelijk) omdat nu ook blijkt hoe slecht of onbetrouwbaar de GPS ontvangst op de iPhone is waarop deze software moet kunnen vertrouwen.
Misschien wordt het tijd voor een ander merk/type telefoon die wél fatsoenlijke GPS ontvangst heeft. Al die leuke apps kunnen gebruiken is leuk, maar goed bereik en goede GPS ontvangst waren voor mij de belangrijkste redenen en hier laten T-Mobile en Apple het een beetje afweten ...
Beetje erg negatief over de navigatie zeg.....
ik gebruik nu al enkele weken Navigon tot volle tevredenheid. Navigon werkt prima, hoewel soms niet alle adressen uit de contacts goed gevonden worden. Enige nadeel is dat m'n auto USB-lader niet genoeg stroom levert om continue te kunnen navigeren. 650mAmp is blijkbaar niet genoeg.
Een paar dingetjes die leuk zouden zijn voor extra:
- Fileinformatie
- Flitsinformatie
- Overzicht van de route, a-la-TT
- Obstakels kunnen vermijden (wederom a-la-TT)
Ik moet wel zeggen dat Navigon er een HEEL stuk beter uit ziet dan dat hele tomtom er ooit heeft uit gezien...beter uitziende kaarten, duidelijker, duidelijkere lane-assistant (hoewel het nog wel eens het aantal rijstroken verkeerd inschat), etc.
ik gebruik nu al enkele weken Navigon tot volle tevredenheid. Navigon werkt prima, hoewel soms niet alle adressen uit de contacts goed gevonden worden. Enige nadeel is dat m'n auto USB-lader niet genoeg stroom levert om continue te kunnen navigeren. 650mAmp is blijkbaar niet genoeg.
Een paar dingetjes die leuk zouden zijn voor extra:
- Fileinformatie
- Flitsinformatie
- Overzicht van de route, a-la-TT
- Obstakels kunnen vermijden (wederom a-la-TT)
Ik moet wel zeggen dat Navigon er een HEEL stuk beter uit ziet dan dat hele tomtom er ooit heeft uit gezien...beter uitziende kaarten, duidelijker, duidelijkere lane-assistant (hoewel het nog wel eens het aantal rijstroken verkeerd inschat), etc.
Als navigatie niet (goed) werkt, is er in mijn ogen een terechte reden om ontevreden en daarmee negatief te zijn.
Voordat ik de app heb gekocht, heb ik eerst de gratis BeNeLux demo geprobeerd. Helaas zit daarin geen navigatie functionaliteit, de correcte werking daarvan kun je daarom ook niet testen. Je ziet alleen hoe fraai de schermpjes en de route-aanwijzingen er uit zien, je hoort de stem van de demonstratie (de laatste kilometer tot de opgegeven eindbestemming) en je ziet welke instellingen mogelijk zijn. That's it!
Nogmaals, ik ga vanavond nog de tamelijk draconische maatregel proberen die Navigon als oplossing voor het GPS ontvangstprobleem opgeeft en hoop dat daarmee de problemen verholpen zijn.
Voordat ik de app heb gekocht, heb ik eerst de gratis BeNeLux demo geprobeerd. Helaas zit daarin geen navigatie functionaliteit, de correcte werking daarvan kun je daarom ook niet testen. Je ziet alleen hoe fraai de schermpjes en de route-aanwijzingen er uit zien, je hoort de stem van de demonstratie (de laatste kilometer tot de opgegeven eindbestemming) en je ziet welke instellingen mogelijk zijn. That's it!
Nogmaals, ik ga vanavond nog de tamelijk draconische maatregel proberen die Navigon als oplossing voor het GPS ontvangstprobleem opgeeft en hoop dat daarmee de problemen verholpen zijn.
[Voor 4% gewijzigd door vtpeters op 23-07-2009 13:50]
Anoniem: 269610
Sariel schrijft dat de USB lader niet genoeg stroom levert.Mij is steeds verteld dat het opladen via usb in de auto slecht of helemaal niet gaat. Je moet gewoon een kabel rechtstreeks op de aansteker aansluiten.
Ik navigeer veel en luister naar de ipod en bel en omdat hij constant laadt heb ik altijd stroom genoeg.
Ik navigeer veel en luister naar de ipod en bel en omdat hij constant laadt heb ik altijd stroom genoeg.
Werkt alleen op de snelweg.Anoniem: 311149 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:13:
[...]
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Hoeveel tijd zat er tussen je aanvraag en die mail? Ik wacht nu al 2 weken.MetaFrame schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:31:
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Ik heb zelf twee iPhone's in huis, een 3G 8GB van m'n vriendin, en een 3GS 32GB van mezelf. Deze gebruiken we allebei voor navigatie met de Navigon software.
Het punt is, dat mijn 3GS altijd instant fix heeft. Als ik buiten ben, maakt niet uit waar, en ik start Gmaps of Navigon op, dan heb ik in 5 seconden een fix. En ook een stabiele, precieze fix.
Als ik echter hetzelfde doe op de 3G van m'n vriendin, dan moet ik al mazzel hebben dat ik uberhaupt fix krijg. Soms kon dat een halfuur duren, niet bruikbaar dus.
Wat bleek, de 3G van m'n vriendin wordt best, eh... 'stevig'
gebruikt. De metalen rand rond het hele toestel was al een beetje los aan het laten, dat moet een aardige indicatie geven.
Sinds ik die rand op het losse punt met een drupje secondelijm heb vastgezet, en goed heb aangeduwd, heeft zij ook bijna instant fix.
Garantie op het toestel zat er door zijn staat toch al niet meer op, dus dat was eenvoudig te proberen. De metalen rand wordt dus duidelijk gebruikt als GPS antenne. Controleer dus even goed of deze nog op alle plekken goed vast zit (en dus contact kan maken met de GPS ontvanger), het kan een wereld van verschil maken!
Het punt is, dat mijn 3GS altijd instant fix heeft. Als ik buiten ben, maakt niet uit waar, en ik start Gmaps of Navigon op, dan heb ik in 5 seconden een fix. En ook een stabiele, precieze fix.
Als ik echter hetzelfde doe op de 3G van m'n vriendin, dan moet ik al mazzel hebben dat ik uberhaupt fix krijg. Soms kon dat een halfuur duren, niet bruikbaar dus.
Wat bleek, de 3G van m'n vriendin wordt best, eh... 'stevig'

Sinds ik die rand op het losse punt met een drupje secondelijm heb vastgezet, en goed heb aangeduwd, heeft zij ook bijna instant fix.

Garantie op het toestel zat er door zijn staat toch al niet meer op, dus dat was eenvoudig te proberen. De metalen rand wordt dus duidelijk gebruikt als GPS antenne. Controleer dus even goed of deze nog op alle plekken goed vast zit (en dus contact kan maken met de GPS ontvanger), het kan een wereld van verschil maken!
Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine
Ik weet dat het een dubbelpost is, maar omdat het toch wel belangrijke info is:
*knip* dat kan ook zonder referral: Navigon MobileNavigator Europe
MobileNavigator v1.1 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Nieuwe talen
• Route planning
• Flitspalen (ik weet nog niet of dat ook voor Nederland geldt)
• Extra opties in kaart modus
• Bellen naar POI's
• Beter gebruik van het volume tijdens het gebruik van de iPod functie
Klinkt dus goed, ik ben nu aan het updaten.
*knip* dat kan ook zonder referral: Navigon MobileNavigator Europe
MobileNavigator v1.1 is uitgekomen met de volgende verbeteringen:
• Nieuwe talen
• Route planning
• Flitspalen (ik weet nog niet of dat ook voor Nederland geldt)
• Extra opties in kaart modus
• Bellen naar POI's
• Beter gebruik van het volume tijdens het gebruik van de iPod functie
Klinkt dus goed, ik ben nu aan het updaten.

[Voor 16% gewijzigd door Daedalus op 24-07-2009 22:11]
Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine
Kan gewoon via iTunes of eventueel rechtstreeks vanaf je iPhone via de Appstore (maar dan alleen via Wifi), en kost niks extra. Deze gratis updates waren al aangekondigd toen versie 1.0 uitkwam, mooi dat ze het ook een beetje vlot waarmaken.
HIer draait de update ook, hij haalt gewoon weer de volle 1,67 GB binnen
HIer draait de update ook, hij haalt gewoon weer de volle 1,67 GB binnen

[Voor 84% gewijzigd door Elwood Blues op 25-07-2009 11:16]
Ik kan nergens vinden of die filtspalen ook in Nederland zouden moeten werken.
En een beetje jammer dat we nog geen eigen POIs kunnen toevoegen.
En een beetje jammer dat we nog geen eigen POIs kunnen toevoegen.
[Voor 17% gewijzigd door Jaaap op 25-07-2009 13:33]
Ik ga er vanavond mee op weg, als het dan nog niet duidelijk is of de Nederlandse flitspalen het ook doen post ik het hier wel even... In het menu kun je ze wel aanzetten in ieder geval, je krijgt daarbij de melding dat deze functionaliteit in sommige landen "onderhevig kan zijn aan wettelijke beperkingen". Daar zullen ze landen als Zwitserland enzo wel mee bedoelen, ga er niet vanuit dat NL hier ook onder valt.
[Voor 52% gewijzigd door Elwood Blues op 25-07-2009 19:15]
Okee even een update:
- Filtspalen werken in NL. Hij zegt iets van let op uw snelheid. Alleen vaste filtspalen en hij zegt niet dat het ook een rood-licht camera is.
- Straatnamen werken maar zijn nutteloos, veel te klein, zelfs als ik de auto stop en ze probeer te lezen gaat dat amper.
- Erg fijn dat je nu huidige snelheid (staat altijd bovenaan) en aankomsttijd en afstand (optioneel onderaan) tegelijk kunt zien.
- Ondank dat ik een hoop POIs heb uitgezet laat hij ze toch zien. Misschien heb ik iets fout ingesteld.
- Filtspalen werken in NL. Hij zegt iets van let op uw snelheid. Alleen vaste filtspalen en hij zegt niet dat het ook een rood-licht camera is.
- Straatnamen werken maar zijn nutteloos, veel te klein, zelfs als ik de auto stop en ze probeer te lezen gaat dat amper.
- Erg fijn dat je nu huidige snelheid (staat altijd bovenaan) en aankomsttijd en afstand (optioneel onderaan) tegelijk kunt zien.
- Ondank dat ik een hoop POIs heb uitgezet laat hij ze toch zien. Misschien heb ik iets fout ingesteld.
Nogmaals: hoe Sygic te retourneren?Z-Dragon schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:40:
[...] ervan uitgegaan dat Sygic op de iPhone [..] van vergelijkbare (goede!) kwaliteit zou zijn. Helaas. [...] totaal niet op te vertrouwen. [...] Weg ermee...
^ Wat hij zegt.
Niet meer dan 4 uur... Dus als ik jou was zal ik gewoon nog een mailtje de deur uit doen.Neus schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:54:
[...]
Hoeveel tijd zat er tussen je aanvraag en die mail? Ik wacht nu al 2 weken.
Weer 1,5 uur bezig om een update te doen.. de procedure mag wel iets subtieler...
Bij mij lukt het helemaal niet, ik heb nog 3,75GB vrij maar toch geeft hij aan dat hij te weinig schijfruimte heeft. Iemand tips?CopyCatz schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:47:
Weer 1,5 uur bezig om een update te doen.. de procedure mag wel iets subtieler...
Edit: Laat maar heb hem weggegooid en ben hem nu opnieuw aan het installeren. Wat tijd betreft maakt dat toch niet uit.
[Voor 16% gewijzigd door WouterG op 27-07-2009 21:19]
Ik werk nu een paar weken met Navigon en ik vind het goed werken hoor. De interface is even wennen na tomtom, maar ziet er ook mooi uit. Ik heb wel eventjes gehad dat de gps uitviel bij heel veel bomen langs de snelweg, maar hij had snel weer een fix te pakken. Ik denk dat de ene iPhone een betere gps heeft dan de andere, maar echt super is het bij de 3g nooit. Dat moeten we bij Apple zoeken, niet bij Navigon. Niet voor niets zijn ze bezig met gps versterkers. Ik vind het jammer en het valt me tegen van Apple.
Ik heb gisteren Navigon op de racefiets gebruikt en dat werk erg goed zeg! Hij navigeert me echt langs de fietspaden en langs stukken die voor de auto doodlopen, behalve voor fietsers.
Ik ben wel tevreden, als ik weer voor de keus zou staan zou ik hem weer kopen. Zeker met de laatste update welke mogelijk maakt dat je alle info (aankomst tijd, snelheid, afstand) in één oogopslag ziet.
Ik heb gisteren Navigon op de racefiets gebruikt en dat werk erg goed zeg! Hij navigeert me echt langs de fietspaden en langs stukken die voor de auto doodlopen, behalve voor fietsers.
Ik ben wel tevreden, als ik weer voor de keus zou staan zou ik hem weer kopen. Zeker met de laatste update welke mogelijk maakt dat je alle info (aankomst tijd, snelheid, afstand) in één oogopslag ziet.
Misschien heb ik er over gelezen en was het al genoemd, maar de prijs is inmiddels omhoog van € 79 naar € 99. En nog steeds geen TomTom... (is die ene MacOS-ontwikkelaar die ze een tijd geleden zochten geveld door de Mexicaanse Griep ofzo??)
Roadee begint er ook steeds beter uit te zien trouwens - wel dataconnectie nodig, en de OSM kaarten zijn niet altijd even geweldig.
Zoef
Krijg nou wat... ik zie het inderdaad! Zou toch zweren dat ie laatst €99,99 was. Nou ja, maakt voor mij niet uit, had hem al een tijdje voor 79 

Hij was ook 99.99. Het is nu een "zomer aanbieding", dus weer tijdelijk voor 74,99.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney
74,99 zelfsElwood Blues schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:20:
Krijg nou wat... ik zie het inderdaad! Zou toch zweren dat ie laatst €99,99 was. Nou ja, maakt voor mij niet uit, had hem al een tijdje voor 79

Zoef
Dan moet je harder rijden
Nee ik ben wel met je eens dat het wat sloom reageert, zowel in de menu's als in navigatiemodus: hij heeft meestal wat laat door dat je al de hoek om bent. Maar ik heb het er wel voor over, om niet meer met twee (of nog meer) apparaten, laders en houders te hoeven slepen. Alles in één heeft, wat portable apparaten betreft, voor mij wel sterk de voorkeur. Als één van de componenten dan wat beperkingen heeft, neem ik dat op de koop toe. En op één of andere manier verwacht ik ook niet dat TomTom wél feilloos gaat werken trouwens..

[Voor 9% gewijzigd door Elwood Blues op 31-07-2009 15:03]
In mijn iTunes Store is hij op dit moment € 79,99.
Heb je een bron voor jouw prijs?
Edit: nm, je bedoelt de introductieprijs.
[Voor 10% gewijzigd door Jaaap op 01-08-2009 16:55]
LeesJaaap schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:28:
[...]
In mijn iTunes Store is hij op dit moment € 79,99.
Heb je een bron voor jouw prijs?

Zoef
Het traag de hoek om gaan heeft denk ik meer te maken met de GPS lag die erin zit. Ik heb pas 1 keer goed kunnen rijden met deze navigatie. De rest van de keren was hij 10 minuten signaal aan het zoeken of was er te weinig signaal om goed te kunnen navigeren. Of als er signaal was dan klopte de snelheid en postitie weer niet.Elwood Blues schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:02:
Dan moet je harder rijdenNee ik ben wel met je eens dat het wat sloom reageert, zowel in de menu's als in navigatiemodus: hij heeft meestal wat laat door dat je al de hoek om bent. Maar ik heb het er wel voor over, om niet meer met twee (of nog meer) apparaten, laders en houders te hoeven slepen. Alles in één heeft, wat portable apparaten betreft, voor mij wel sterk de voorkeur. Als één van de componenten dan wat beperkingen heeft, neem ik dat op de koop toe. En op één of andere manier verwacht ik ook niet dat TomTom wél feilloos gaat werken trouwens..
Met een andere telefoon op de zelfde positie nooit problemen gehad. Nja misschien dat de update heeft geholpen en anders maar aan de TomTom
Heb met Navigon naar de vakantie gereden. Op zich deed ie 't goed. Wel vaak dat er geen GPS-signaal was (rode balk bovenin). Maar dat was steeds maar even. Gelukkig niet op kritieke punten.
Wat me wel opviel is dat als ik op een bergweg waar veel bomen staan reed het signaal al gauw wegviel (of als het bewolkt was). Maar soms in tunnels blijft het signaal gewoon bestaan.
Als ik een andere navigatie zou proberen (Sygic bijv) zou dat van het signaal overzijn, of is het waarschijnlijk de GPS-chip zelf en dat de software niet zo veel uitmaakt?
Wat me wel opviel is dat als ik op een bergweg waar veel bomen staan reed het signaal al gauw wegviel (of als het bewolkt was). Maar soms in tunnels blijft het signaal gewoon bestaan.
Als ik een andere navigatie zou proberen (Sygic bijv) zou dat van het signaal overzijn, of is het waarschijnlijk de GPS-chip zelf en dat de software niet zo veel uitmaakt?
Mja dat vind ik dus het enge er aan, ik vermoed dat het de chip is en niet de software. En aangezien ik mn geld al terug heb gekregen voor die navigon en iemand anders dat niet met die Sygic voor elkaar heeft gekregen.ione schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:37:
Heb met Navigon naar de vakantie gereden. Op zich deed ie 't goed. Wel vaak dat er geen GPS-signaal was (rode balk bovenin). Maar dat was steeds maar even. Gelukkig niet op kritieke punten.
* HaterFrame wacht nog wel even op een gps versterker oid.
Tik dit bericht nu vanaf mijn vakantiebestemming.
Navigon op weg hier naartoe en tussendoor regelmatig geprobeerd. Zelfs na een half uur tot een uur geen fix. Niet in NL en niet op de vakantiebestemming. Een kennis hier gebruikt een Nokia Nxx met externe GPS module en heeft continue fix, ik helemaal niet.
Ik hoop dat ik volgende week, als ik weer terug ben in Nederland, ruim twee weken na aanschaf van de app in de Apple App Store de software kan retourneren en mijn geld terug krijg. Nu maar hopen dat de TomTom oplossing met houder (en GPS-versterker of aparte GPS-ontvanger) wel functioneert.
Begin me overigens steeds meer te ergeren aan mijn iPhone. Hoewel ik daar in eerste instantie niet zo zwaar aan tilde, erger ik me steeds meer aan het gesloten karakter van de iPhone en stapelen de argumenten om over te stappen op een ander merk/type telefoon zich op...
Navigon op weg hier naartoe en tussendoor regelmatig geprobeerd. Zelfs na een half uur tot een uur geen fix. Niet in NL en niet op de vakantiebestemming. Een kennis hier gebruikt een Nokia Nxx met externe GPS module en heeft continue fix, ik helemaal niet.
Ik hoop dat ik volgende week, als ik weer terug ben in Nederland, ruim twee weken na aanschaf van de app in de Apple App Store de software kan retourneren en mijn geld terug krijg. Nu maar hopen dat de TomTom oplossing met houder (en GPS-versterker of aparte GPS-ontvanger) wel functioneert.
Begin me overigens steeds meer te ergeren aan mijn iPhone. Hoewel ik daar in eerste instantie niet zo zwaar aan tilde, erger ik me steeds meer aan het gesloten karakter van de iPhone en stapelen de argumenten om over te stappen op een ander merk/type telefoon zich op...
Laatste keer dat ik het hier vraag, anders maar een topic openen... Kom op mensen, ik heb al van een paar gevallen gelezen dat er geld retour kwam!Z-Dragon schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:40:
[...] ervan uitgegaan dat Sygic op de iPhone [..] van vergelijkbare (goede!) kwaliteit zou zijn. Helaas. [...] totaal niet op te vertrouwen. [...] Weg ermee...
^ Wat hij zegt.
Hoewel ik het fijn vind navigeren, en dat het op zich best goed werk, krijg ik steeds meer de neiging dat ik er vanaf wil.
Een aantal voorbeelden noemen.
Adressen worden verkeerd weergegeven: afgelopen weekend even naar Baarle-Nassau gereden voor Beter Meubel om wat voor mijn huis te kopen. Ik voer het adres in, en ga rijden. Zie GoogleMaps: Punt A is waar ik naartoe gestuurd wordt, en punt B is waar ik moest zijn.
Laatst moest ik een keer in Den Haag zijn. Stuurt de navigatie me weer in de rondte:
Dit is zoals het zou moeten zijn: GoogleMaps
Dit is zoals Navigon mij stuurde: GoogleMaps (Bij Loosduinseweg wilde Navigon mij rechtdoor sturen, maar de verkeerssituatie als al heel lang zodanig gewijzigd, dat je daar niet rechtdoor kan.)
Ik vraag me toch af hoe TomTom in zo'n situatie zou doen? Stuurt die je wel naar het goede adres?
Adressen worden verkeerd weergegeven: afgelopen weekend even naar Baarle-Nassau gereden voor Beter Meubel om wat voor mijn huis te kopen. Ik voer het adres in, en ga rijden. Zie GoogleMaps: Punt A is waar ik naartoe gestuurd wordt, en punt B is waar ik moest zijn.
Laatst moest ik een keer in Den Haag zijn. Stuurt de navigatie me weer in de rondte:
Dit is zoals Navigon mij stuurde: GoogleMaps (Bij Loosduinseweg wilde Navigon mij rechtdoor sturen, maar de verkeerssituatie als al heel lang zodanig gewijzigd, dat je daar niet rechtdoor kan.)
Ik vraag me toch af hoe TomTom in zo'n situatie zou doen? Stuurt die je wel naar het goede adres?
Tja, ik denk dat Navigon er van uit gaat dat de gebruikers zelf ook de hersenen aan het werk zetten. Als je op zo'n lange straat de melding krijgt dat de bestemming bereikt is, maar je ziet dat je niet bij nummer 101, maar bij nummer 10 bent, dan kun je toch zelf begrijpen dat je een stukje verder moet doorrijden? Overigens heb ik daar zelf geen last van, want Navigon stuurt mij wel naar het juiste huisnummer.webmail schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:39:
Hoewel ik het fijn vind navigeren, en dat het op zich best goed werk, krijg ik steeds meer de neiging dat ik er vanaf wil.
Puntje 2, als een straat veranderd is, rijd dan gewoon een andere weg in. Even geduld en Navigon komt met een alternatief om naar je bestemming te komen zonder dat je de opgebroken straat hoeft te gebruiken.
TomTom en Navigon staan wat mij betreft gelijk. Wat ik erg fijn vind is dat ik met Navigon in huis al de route kan invoeren terwijl je met TomTom dan de melding krijgt: "Er is al x minuten geen GPS signaal"
Verder vind ik dat Navigon er wat mooier uitziet dan TomTom, maar of dat een reden is om voor een van beiden programma's te kiezen.. nah.
Begrijp wat je bedoeld, maar er was een omleiding, en dan stuurt de navigatie mij bijna de grens over. Zie omleidingReinigingsdoek schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:46:
[...]
Tja, ik denk dat Navigon er van uit gaat dat de gebruikers zelf ook de hersenen aan het werk zetten. Als je op zo'n lange straat de melding krijgt dat de bestemming bereikt is, maar je ziet dat je niet bij nummer 101, maar bij nummer 10 bent, dan kun je toch zelf begrijpen dat je een stukje verder moet doorrijden? Overigens heb ik daar zelf geen last van, want Navigon stuurt mij wel naar het juiste huisnummer.
Halverwege de omleiding was ik er al, maar nee, Navigon stuurt mij eerst even richting België. En dat je een paar huizen verder of dichterbij moet zijn, kan ik me voorstellen. Maar bijna 3 kilometer verder, vind ik een beetje te veel van het goede.
Deze situatie is al heel lang zo, en heb net de laatste update van Navigon op m'n telefoon staan.Puntje 2, als een straat veranderd is, rijd dan gewoon een andere weg in. Even geduld en Navigon komt met een alternatief om naar je bestemming te komen zonder dat je de opgebroken straat hoeft te gebruiken.
En dit soort situaties heb ik nooit gehad met TomTom op mijn vorige telefoon.
Het gaat mij puur om functionaliteit. Interface is ook wel belangrijk, want het moet wel goed te bedienen zijn. Maar zodra er adressen verkeerd staan, dat vind ik not done.TomTom en Navigon staan wat mij betreft gelijk. Wat ik erg fijn vind is dat ik met Navigon in huis al de route kan invoeren terwijl je met TomTom dan de melding krijgt: "Er is al x minuten geen GPS signaal"
Verder vind ik dat Navigon er wat mooier uitziet dan TomTom, maar of dat een reden is om voor een van beiden programma's te kiezen.. nah.
Zoals je al aangaf, is het een kleine moeite om door te rijden naar het juiste adres. Maar als er 3 kilometer verschil er tussen zit, en dan ook nog eens de andere kant op, vind ik slecht.
Over een paar weken ga ik naar Mannheim en Stuttgart toe, ben benieuwd hoe dat gaat. Als daar de adressen ook verkeerd in staan, wil ik zeer zeker mijn geld terug, want dan werkt het imho niet naar behoren.
A2DP + muziek + bellen + navigeren
Kan dat op een iPhone3G!? Ik wil dus in de auto stappen (met A2DP carkit op de stereo aangesloten en gepaired met iPhone), de sleutel omdraaien, nummertje starten in iPod App, Navigon starten. Als ik gebeld wordt, openemen, als ik klaar ben Navigon weer starten...
Ik lees verschillende verhalen: Overstuurde/krakende audio via A2DP doordat de CPU van de 3G het niet aan zou kunnen, problemen met navigatie instructie die niet lekker gaan tijdens de muziek, etc...
Iemand dit wel eens in het echt gedaan?
Kan dat op een iPhone3G!? Ik wil dus in de auto stappen (met A2DP carkit op de stereo aangesloten en gepaired met iPhone), de sleutel omdraaien, nummertje starten in iPod App, Navigon starten. Als ik gebeld wordt, openemen, als ik klaar ben Navigon weer starten...
Ik lees verschillende verhalen: Overstuurde/krakende audio via A2DP doordat de CPU van de 3G het niet aan zou kunnen, problemen met navigatie instructie die niet lekker gaan tijdens de muziek, etc...
Iemand dit wel eens in het echt gedaan?
[Voor 4% gewijzigd door demasterbaas op 03-08-2009 22:57]
Er is weer nieuwe Navigatiesoftware in de App Store. Het gaat om iGo My Way welke werkt met kaarten van NavTeq. Er zijn 3 versies:
- Europa (89,99)
- West Europa (69,99)
- Noord Amerika (62,99)
Voor meer informatie: iPhoneclub.
- Europa (89,99)
- West Europa (69,99)
- Noord Amerika (62,99)
Voor meer informatie: iPhoneclub.
Ik vind die iGo wel erg druk, felle kleuren en heel veel op het scherm, zeker met al die naamballonnetjes. Dat vind ik van de Navigon juist een sterk punt, een veel rustiger beeld.
Wij zijn met Navigon naar Oostenrijk geweest, en ik moet zeggen: het doet het geweldig. We zijn zonder ook maar 1 keer verkeerd gereden te hebben(we hebben de kaart naast de iphone gelegt) op onze bestemming aangekomen. Op bergwegen met hoge rotsen naast je, raak je het GPS-signaal kwijt, maar wanneer je weer op een alm(een weiland in de bergen) rijdt, heb je het signaal snel terug. Vergelijken met ons oude navigatie systeem(een VDO), die een dag voor de vakantie is kapot gegaan, vindt ik dat de iphone sneller get GPS-signaal kwijt is, maar hij heeft hem wel sneller terug als de VDO hem een keer kwijt is geraakt. Wij gaan ook geen ander navigatie meer kopen in ieder geval:)
In de tunnels heb je geen GPS-signaal, de software weet dat je in een tunnel rijdt, en houdt de snelheid aan die je reed vlak voor de tunnel. let daar maar eens opione schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:37:

Amen! Hier hoop ik dus op bij TT. Graag ook mobiele flitsers erbij.simplendi schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:42:
Nu nog een aanbieder die fileinformatie en -ontwijking via 3G levert.
ehhhh..HOI
Goed, ik ben zéér te spreken over Navigon moet ik zeggen!
Leuke app!!
Leuke app!!
Ik ben een paar weken geleden heen en terug gereden naar St.Tropez en ben zeer tevreden met Navigon. Zelden problemen met de GPS ontvangst. Duidelijke aanwijzingen. Enige opmerkingen:
- Trage opstarttijd (ik had alleen Benelux en Frankrijk maps geïnstaleerd)
- Gebruikte backgrounder (jailbreak) en da's wel echt een must voor zo'n applicatie, zeker als je ook een muziekje wil spelen of een telefoontje wil plegen.
- Ben 2x geflitst omdat er nog geen flitscams in v1.0 zaten
- Trage opstarttijd (ik had alleen Benelux en Frankrijk maps geïnstaleerd)
- Gebruikte backgrounder (jailbreak) en da's wel echt een must voor zo'n applicatie, zeker als je ook een muziekje wil spelen of een telefoontje wil plegen.
- Ben 2x geflitst omdat er nog geen flitscams in v1.0 zaten

Is de slechte GPS ontvangst de iPhone aan te rekenen of het navigatie programma (werkt het in maps wel goed?). Ik heb namelijk altijd perfecte gps ontvangst met mijn 3GS.
Ik vermoed dat de iPhone zelf de 'schuldige' is. Voor de locatiebepaling met Google Maps App gebruikt de iPhone volgens mij ook de signalen van de verschillende GSM-masten in de buurt, niet alleen de GPS van de telefoon.Pierz schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:19:
Is de slechte GPS ontvangst de iPhone aan te rekenen of het navigatie programma (werkt het in maps wel goed?). Ik heb namelijk altijd perfecte gps ontvangst met mijn 3GS.
Heb inmiddels via een eerder in deze discussie verstrekte link een berichtje naar Apple gestuurd en van hen daarop de toezegging ontvangen dat het geld zal worden teruggestort...
Hee, vraagje: is het bij de nieuwe versie mogelijk om routes (met meerdere waypoins zegmaar) te uploaden naar de iPhone? Dat is voor op de motor wel een belangrijke feature...
I reject your reality, and substitute my own.
Sinds twee dagen heb ik ook flinke problemen met Navigon. Tot dat moment werkte het probleemloos, maar nu ineens:
- Hij raakt erg regelmatig het signaal kwijt, op de snelweg, op binnenwegen of binnen de bebouwde kom, bomen, gebouwen of niet, maakt allemaal niks uit. Hij heeft gewoon niet door dat je afslaat, de bocht omgaat, en raakt het spoor helemaal bijster. Hij bevriest, of denk ineens dat je op het zandpad naast de A7 zit in plaats van dat je de weg door de bocht vervolgt.
- Soms pikt ie dan wel het spoor weer op, maar dat is soms na 30 seconden, soms pas na 4 minuten en soms helemaal niet meer, Dan mag je Navigon opnieuw opstarten, en meestal pikt ie dan het spoor weer op. Met de opstarttijd van Navigon ben je dan echter al een hele wijk verder. En ik zit niet te wachten op gepruts met mijn telefoon als ik in een vreemde omgeving rij en de weg zoek.
- Erg langzaam bij het invoeren van adressen
- Het scherm valt na verloop van tijd (onregelmatige intervallen) gewoon uit, terwijl de iPhone gewoon aan de lader hangt. Dat deed hij eerst niet, dan bleef het scherm keurig aan.
De oorzaak is me nog niet bekend, het enige verschil is voor zover ik weet dat de iPhone-software van 3.0.0 naar 3.0.1 is gegaan, maar die fix had voor zover ik weet niks te maken met functionaliteit die te maken heeft met Navigon. Als dit zo blijft ga ik ook klagen, zo werkt het echt voor geen meter!
- Hij raakt erg regelmatig het signaal kwijt, op de snelweg, op binnenwegen of binnen de bebouwde kom, bomen, gebouwen of niet, maakt allemaal niks uit. Hij heeft gewoon niet door dat je afslaat, de bocht omgaat, en raakt het spoor helemaal bijster. Hij bevriest, of denk ineens dat je op het zandpad naast de A7 zit in plaats van dat je de weg door de bocht vervolgt.
- Soms pikt ie dan wel het spoor weer op, maar dat is soms na 30 seconden, soms pas na 4 minuten en soms helemaal niet meer, Dan mag je Navigon opnieuw opstarten, en meestal pikt ie dan het spoor weer op. Met de opstarttijd van Navigon ben je dan echter al een hele wijk verder. En ik zit niet te wachten op gepruts met mijn telefoon als ik in een vreemde omgeving rij en de weg zoek.
- Het scherm valt na verloop van tijd (onregelmatige intervallen) gewoon uit, terwijl de iPhone gewoon aan de lader hangt. Dat deed hij eerst niet, dan bleef het scherm keurig aan.
De oorzaak is me nog niet bekend, het enige verschil is voor zover ik weet dat de iPhone-software van 3.0.0 naar 3.0.1 is gegaan, maar die fix had voor zover ik weet niks te maken met functionaliteit die te maken heeft met Navigon. Als dit zo blijft ga ik ook klagen, zo werkt het echt voor geen meter!
[Voor 6% gewijzigd door Elwood Blues op 10-08-2009 13:49]
Hier sinds vrijdag geinstalleerd, maar geen problemen met OS 3.0.1. Heb afgelopen weekend ook prima mee gereden, snelle GPS fix.Elwood Blues schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:48:
Sinds twee dagen heb ik ook flinke problemen met Navigon. Tot dat moment werkte het probleemloos, maar nu ineens:
Ik snap er ook helemaal niks van, er is niets veranderd aan de omstandigheden: zelfde auto, zelfde telefoon, zelfde software, iPhone pal onder de niet-warmtewerende voorruit, aan de lader. Alles hetzelfde als eerst, en toen werkte het prima en nu ineens twee dagen lang, op vier lange ritten van 1,5 uur werkt het voor geen meter. Vaag hoor....
Mijn iPhone is veel onnauwkeuriger in de bepaling van mijn locatie via Google Maps dan voorheen. GPS werkt niet (meer) en de mijn telefoon kan nu nog alleen m.b.v. GSM-masten en driehoeksmeting bij benadering mijn locatie bepalen (en zit er steevast minimaal honderd meter naast)...
Volgens T-Mobile heb ik twee jaar garantie en kan ik met € 50,- borg een leentoestel meekrijgen voor de duur van de reparatie. Morgen lever ik m'n telefoon in bij de T-Mobile winkel in mijn woonplaats voor reparatie.
Update 13/08/2009:
Het leentoestel bleek geen iPhone, dus heb ik de telefoon weer meegenomen om thuis de agenda entry's en contacten op mijn iMac (m.b.v. iSync) over te zetten naar mijn oude Nokia N70. Vanmiddag gaat de telefoon alsnog naar de T-Mobile winkel voor reparatie. Ben benieuwd hoe lang ik 'm kwijt ben.
Overigens vertelde de T-Mobile medewerker in de winkel dat er maar 1 jaar garantie op het toestel wordt gegeven. Ben ik net op tijd, over een paar dagen heb ik de telefoon een jaar. Wel vreemd, dat je een abo van 2 jaar kunt afsluiten en de correcte werking van het bijbehorende toestel slechts 1 jaar gegarandeerd wordt...
Volgens T-Mobile heb ik twee jaar garantie en kan ik met € 50,- borg een leentoestel meekrijgen voor de duur van de reparatie. Morgen lever ik m'n telefoon in bij de T-Mobile winkel in mijn woonplaats voor reparatie.
Update 13/08/2009:
Het leentoestel bleek geen iPhone, dus heb ik de telefoon weer meegenomen om thuis de agenda entry's en contacten op mijn iMac (m.b.v. iSync) over te zetten naar mijn oude Nokia N70. Vanmiddag gaat de telefoon alsnog naar de T-Mobile winkel voor reparatie. Ben benieuwd hoe lang ik 'm kwijt ben.
Overigens vertelde de T-Mobile medewerker in de winkel dat er maar 1 jaar garantie op het toestel wordt gegeven. Ben ik net op tijd, over een paar dagen heb ik de telefoon een jaar. Wel vreemd, dat je een abo van 2 jaar kunt afsluiten en de correcte werking van het bijbehorende toestel slechts 1 jaar gegarandeerd wordt...
[Voor 39% gewijzigd door vtpeters op 14-08-2009 23:13. Reden: Update 13/08/2009]
Ik ben net terug van vakantie in Frankrijk en heb geprobeerd te navigeren met de iPhone & Navigon. Helaas had de iPhone vaak even geen GPS fix, zodra er bomen of bergen aan de zijkant van de weg weg voorkwamen. Helaas ook wanneer het cruciaal was. Dus de Tomtom heeft toch weer z'n oude taak teruggekregen. Ik heb contact opgenomen met Apple en die hebben binnen een paar uur mijn geld teruggestort. Netjes van Apple, de aanschaf was alweer een maand terug!
Is het inmiddels al iemand gelukt om Navigon weer in te wisselen wanneer je geen GPS fix krijgt?
bril kopen gaat.......
bril kopen gaat.......
[Voor 14% gewijzigd door B2 op 16-08-2009 16:59]
Kijk eens boven je? Zal het nog even samenvatten:
jzn21 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:50:
...knip...
Helaas had de iPhone vaak even geen GPS fix
... knip...
contact opgenomen met Apple
...knip...
binnen een paar uur mijn geld teruggestort.
[Voor 90% gewijzigd door Elwood Blues op 15-08-2009 19:50]
Heel herkenbaar. Vanavond heb ik zo'n 5 minuten gedaan over het invoeren van een adres, zo langzaam was hij. En ook dat van het scherm herken ik. Soms doet hij dat wel, en soms niet. Een herstart verhelpt bij mij meestal de problemen. Deze problemen komen heel willekeurig voor, de ene keer wel en de andere keer niet.Elwood Blues schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:48:
Ikzelf heb de telefoon ook op een Parrot aangesloten zodat ik de aanwijzingen via de speakers te horen krijg. Als er dan een aanwijzing is geweest wil soms nog wel eens, heel spontaan, de ipod op de achtergrond gaan meedraaien (dit zie ik door het afspeel icoontje bovenin het scherm). De ene keer wel en de andere keer niet, en met Sygic heb ik hier geen last van.
Als ik Navigon en Sygic op stabiliteit zou beoordelen, dan zou Sygic een stuk beter scoren. Ik hoop dat dit snel verbeterd wordt want ik vind de kaarten van Navigon wel erg mooi.
Vanaf vandaag is TomTom ook beschikbaar in de App Store. Ik ben zeer benieuwd naar de eerste reviews, en dan vooral naar de nauwkeurigheid. Naar ik begreep was de reden dat TomTom niet eerder beschikbaar was, dat ze daar problemen mee hadden. De carkit is nog niet leverbaar, dus gaan ze er zo te zien van uit dat het zo ook goed werkt.
edit: Oh er was ook een TomTom topic
edit: Oh er was ook een TomTom topic

[Voor 6% gewijzigd door Stoffel op 17-08-2009 09:57]
Ik heb mijn geld ook terug gevraagd voor Navigon, als ik zoveel betaal voor een applicatie (voor €79 heb je ook zowat een OEM Windows Licentie!) wil ik ook dat ie goed functioneert. En ondanks verschillende pogingen om het goed te laten werken (opnieuw installeren / herstellen van de iPhone en de Apps) werkt Navigon gewoon niet zo goed als ik zou willen dat ie werkt.
Overigens ben ik ook niet van plan om op korte termijn over te stappen naar TomTom, daar zijn de berichten vooralsnog ook niet overwegend positief over, en TomTom is ook nog eens een stuk duurder dan Navigon.
Overigens ben ik ook niet van plan om op korte termijn over te stappen naar TomTom, daar zijn de berichten vooralsnog ook niet overwegend positief over, en TomTom is ook nog eens een stuk duurder dan Navigon.
Misschien kunnen we dit topic veranderen naar een algemeen iPhone Navigatiesoftware topic?
Ik wacht nog even op de prijzen/uitleg van de carkit van TomTom.
Ik wacht nog even op de prijzen/uitleg van de carkit van TomTom.
Something something
Ik heb Navigon vandaag een kans gegeven, met de hoop op goede navigatie die heel Europa aan kan. Na het eerste lokale ritje heb ik al besloten m'n geld terug te vragen. De interface is consistent met die van de iPhone-software zelf. Dat vind ik geweldig, want daar laat Sygic het afweten. De instructies zijn echter compleet gestoord. Routes zijn onlogisch en er wordt in eerste instantie ook aan vast gehouden wanneer ik zelf anders rijd. Op de meest onmogelijke plaatsen instructies tot omkeren, links/rechts blijven sturen in plaats van gewoon een nieuwe route te berekenen... Net na het verlaten van de snelweg zou ik simpelweg nog even links moeten en dan nog een stukje rechts om bij m'n bestemming te komen. Navigon wil me echter meteen weer de snelweg op hebben na me er eerst wel af te hebben laten gaan! Als het op het navigeren zelf aan komt, verslaat Sygic de huidige versie van Navigon (1.1.0) met gemak. Toch maar TomTom proberen. Sygic blijft dan reserve voor de keren dat ik wél in Oost-Europa moet zijn.
^ Wat hij zegt.
Nee, want er zijn aparte topics voor Navigon (deze), [iPhone] TomTom Ervaringen & Discussie en [iPhone navigatie] iGo My Way 2009SeenD schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:02:
Misschien kunnen we dit topic veranderen naar een algemeen iPhone Navigatiesoftware topic?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Prima service van Apple: ik heb gisteren ook mijn aankoopbedrag van Navigon terug gekregen. Ik heb er geen enkel probleem mee om zo'n bedrag te betalen voor goed functionerende software, maar voor dit geld vind ik wel dat ik kritisch mag zijn. En als de software dan herhaaldelijk steken laat vallen op zeer hinderlijke momenten, ben ik echt niet tevreden. Ik ben geen dummy, heb ook verschillende zaken geprobeerd om de problemen op te lossen maar allemaal zonder resultaat.
Voor mij voorlopig trouwens ook nog geen TomTom, tot ik een goeie positieve indruk heb via reviews. Ik gebruik mijn oude navigatieapparaat nog wel eventjes, die werkt tenminste altijd.
Voor mij voorlopig trouwens ook nog geen TomTom, tot ik een goeie positieve indruk heb via reviews. Ik gebruik mijn oude navigatieapparaat nog wel eventjes, die werkt tenminste altijd.
TomTom zal vermoedelijk Oost-Europa als losse kaart willen verkopen, waardoor je uiteindelijk twee keer zo duur uit bent voor een navigatiesysteem voor heel Europa in vergelijking met Navigon.Z-Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 03:13:
.... Sygic blijft dan reserve voor de keren dat ik wél in Oost-Europa moet zijn.
Als daarbij de integratie van de apart aangeschafte kaarten net zo beroerd is als op mijn TomTom One V3 Benelux Editie, dan wordt het wat mij betreft ook geen TomTom. Op mijn TT One V3 is het namelijk niet mogelijk om met de Benelux kaart actief op het systeem een adres of bestemming te selecteren op een kaart die naderhand extra is aangeschaft (bijvoorbeeld Duitsland of Oost-Europa). Navigeren dwars door Europa wordt dan een kwestie van navigeren van grensplaats naar grensplaats en daarna steeds overschakelen naar de aangrenzende kaart. Dat werkt dus echt niet lekker ...
Mooie boel. Na m'n geld voor Sygic terug te hebben gekregen, met vertrouwen in de App Store eens Navigon een kans gegeven. Navigon bleek vele malen slechter dan Sygic welke me gewoon niet helemaal lag. Met datzelfde vertrouwen TomTom aangeschaft terwijl er voor Navigon nog een verzoek tot "retourneren" lag. Nu doet Apple echter ineens moeilijk over het "terugnemen" van Navigon. Voorwaarden zus en zo. Hallo, dit programma brengt mij in gevaar door de afleiding van het mij te laten zoeken naar afslagen die ik niet kan nemen! 

^ Wat hij zegt.
Weet iemand hoe ik bepaalde maps kan deleten? Sommige maps heb ik totaal niet nodig.
M'n iPhone is gejailbreakt, misschien dat dat werkt.
GPS fix is bij mij ook erg slecht..
Twee manieren die ik in het TomTom-topic vond:
SeenD schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:31:
bij die andere navigatie software kon je via iPhonebrowser en jailbreak kaarten weggooien die je niet nodig had, zodat de install kleiner werd.
L-VIS schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:22:
Nee hoor je kon daar gewoon de ipa openen met Winrar. Hierin zag je alle kaarten, die kon je eruit halen en weer saven als ipa. Geen jailbreak nodig.
[Voor 7% gewijzigd door Elwood Blues op 19-08-2009 10:34]
Ik heb alleen de Navigon voor de BeneluxJo-re-mi schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:08:
Weet iemand hoe ik bepaalde maps kan deleten? Sommige maps heb ik totaal niet nodig.

Die is handig voor je (?)
Anoniem: 258500
Jo-re-mi schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:08:
Undertaxxx schreef op iPhoneclub:
Hernoem de ipa file naar .zip, daarna kan je ze openen met een ZIP archiver. Eenmaal geopend ga je de map payloads zien, daar kan je alle landen vinden die in de Navigon Europa aanwezig zijn. Je kan daar dan de files van de landen weghalen waar je nooit komt, eenmaal klaar verander je de extensie weer naar .ipa en klaar. Nu heb je alleen die landen waarvoor je gekozen hebt en je ipa is uiteraard veel kleiner geworden in grootte.
Als je daarna de files weer wil toevoegen kan dat niet, je zal dan terug de volledige versie moeten openen en opnieuw beginnen. Dus hou zeker je originele ipa apart, en probeer met een copy van je originele ipa.
Thanks.
Dat met WinRar/Stuffit werkte niet.
Ga het ff met hernoemen naar .zip proberen.
Dat met WinRar/Stuffit werkte niet.
Ga het ff met hernoemen naar .zip proberen.
Nope. Werkt toch niet. iTunes herkent 't niet als geldige ipa nadat ik ipa-zip-ipa heb gedaan..
Ik heb het zelf niet geprobeerd maar hier is het volledige artikel.
http://www.iphoneclub.nl/...-maken-met-winrarstuffit/
http://www.iphoneclub.nl/...-maken-met-winrarstuffit/
Net terug van een vakantie naar de Dordogne in Frankrijk en kan niets ander zeggen dat Navigon gewoon perfect werkt. Nimmer gebrek aan GPS lock, foutloze navigatie, zelfs in de bergen waar je na 5 minuten al verdwaald bent door de vele afslagen e.d. Had voor de grap mijn standalone Navteq meegenomen maar die informeerde me slecht en vaak te laat en was ook vaak de kluts kwijt (herberekenen).
rit van 12u perfect gefunctioneerd
ps: iphone aan mn ventialtierooster geclicked met een klipje van 2 tientjes, werkt perfect
rit van 12u perfect gefunctioneerd

ps: iphone aan mn ventialtierooster geclicked met een klipje van 2 tientjes, werkt perfect
Ik weet niet of dit al een x geplaats is...(MobileNavigator Update 1.2.0)
http://www.flickr.com/pho...s/72157622073010798/show/
http://www.flickr.com/photos/navigon/
http://www.flickr.com/pho...s/72157622073010798/show/
http://www.flickr.com/photos/navigon/