Anoniem: 193933

Woei, daar zitten een paar hele mooie dingen in. iPod control is natuurlijk super maar ook de infobox met afstand en tijd tot bestemming continue in beeld is natuurlijk erg handig.

Aangezien het iPod verhaal wel als backgroundapp kan draaien zou het mooi zijn als dit voor telefoon ook zou kunnen. Gewoon bellen uit de navi app.

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kwam er vanochtend toevallig achter dat als je in Navigon zit en 2x op de Home-toets drukt dat je dan een klein iPod-schermpje krijgt. Vandaaruit kan je ook naar de iPod app.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ione schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:23:
Kwam er vanochtend toevallig achter dat als je in Navigon zit en 2x op de Home-toets drukt dat je dan een klein iPod-schermpje krijgt. Vandaaruit kan je ook naar de iPod app.
Dat werkt niet alleen in Navigon ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 14:32
Ik merk dat de kaarten die Navigon gebruikt (NAVTEQ) VEEL vloeiender zijn dan die van TomTom (TeleAtlas). Als je op een bochtige weg rijd, zie je dit ook erg vloeiend terug op de kaart. Bij TomTom zijn het nogal hoekige bochten. Meer mensen die dit ervaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

hmm die 1.2.0 update maakt het wel weer een stuk interessanter met meer opties en betere integratie in het iPod-deel... En nu ook nog die gereduceerde prijs...
* Wokkels is toch weer aan het twijfelen gebracht :P

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Is die 1.2 versie er nu al dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Kaspers schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:24: Bij TomTom zijn het nogal hoekige bochten. Meer mensen die dit ervaren ?
Hier ook deze ervaring.
Nee

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 258500 op 21-08-2009 15:55 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38

iMars

Full time prutser

Jammer, ik heb Navigon "terug gebracht". Het voldeed niet aan mijn verwachtingen. Voor een bedrag van 75 euro wil ik wel dat het gewoon goed werkt.

Ik had mijn beklach al gepost:
* Veel een-richtings verkeer verkeerd navigeren
* Slecht ontvangst, vaak geen ontvangst
* Erg traag met opstarten en adres(sen) invoeren

Nieuw, afgelopen week ben ik naar duitsland geweest. 60% van de wegen kan ik dromen, zeker de nederlandse wegen. Maar als ik bij Eindhoven het centrum wordt ingestuurd, terwijl ik op de snelweg moet blijven was voor mij de druppel. En al helemaal in Mannheim & Stuttgart, waar ik in smalle straten 95% geen ontvangst kreeg. Had de tips van Navigon al uitgevoerd om beter ontvangst te krijgen, maar geen succes.

Erg jammer, want de look en de kaarten van Navigon ziet er gelikt uit d:)b

Heb nu TomTom op mijn iPhone, en qua gebruikers interface en performance vind ik dat al vele malen beter en sneller werken.

Vanavond moet ik weer naar Den Haag, en ga ik dezelfde route rijden, en kijken of TomTom me wel beter over de route stuurt, en niet verkeerd over 1 richtingswegen.

Eerste bekende fout heb ik al ontdekt in mijn TomTom:
http://maps.google.nl/map...spn=0.01148,0.027874&z=16

Maar deze fout geeft googlemaps zelf ook standaard aan.

Zo is het zoals het moet zijn: http://maps.google.nl/map...spn=0.01148,0.027874&z=16

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:44

jefjef

learning by doing

Waar ik nog steeds last van heb en wat zeer irritant is is dat bij beëindigen van de route, contact van de auto gaat uit en ik de iPhone uit de (brodit actieve) houder haal de Ipod functie spontaan aangaat en een willekeurig liedje gaat afspelen!

iemand meer last hiervan en dit heeft opgelost?

Anoniem: 240181

Kheb de Navigon App zojuist getest op de a2 van Zaltbommel naar Utrecht, en moet zeggen dat ik nergens over hoef te klagen. GPS Fix is snel 5 a 10 sec., en de stem spreekt ruim van te voren in en kondigd aan of er een afslag komt.

Heerlijke programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Goed zeg, zo'n linkje. Wat bedoel je ermee?

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meen je dat nou dat ik je dat moet uitleggen? 8)7

http://www.flickr.com/photos/navigon/?saved=1

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 258500 op 06-09-2009 16:39 ]

1.2 update is verschenen in de Appstore.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 22:03
Waar kan ik die "GPS-tips" van Navigon vinden? Ik heb bijna nooit GPS-ontvangst, niet nauwkeurig genoeg in iedergeval. NIet alleen met Navigon, maar ook CoPilot (waar je de status van de GPS-ontvangst goed kan zien) geeft aan dat ik niet genoeg dekking heb. Ook als ik buiten sta (buiten de auto) werkt het niet zoals het moet. Zou ik dan toch een mindere/kapotte GPS-chip hebben?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38

iMars

Full time prutser

Anoniem: 258500 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:29:
1.2 update is verschenen in de Appstore.
Idd, en deze is naar mijn beleving 2x zo traag als de 1.1 (die ik al erg traag vond).
Wel mooie features e.d. maar jammer dat het gewoon niet te gebruiken is, zo traag.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-05 14:43
Toevallig iemand ervaring met de nieuwe Traffic Live functie die sinds gisteren beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Yeroen76 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:47:
Toevallig iemand ervaring met de nieuwe Traffic Live functie die sinds gisteren beschikbaar is?
Goeie vraag. Heeft iemand 'm gekocht?
prijs nu nog 20 euro, vanaf december 25 euro.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-05 14:43
Ik heb m zelf gekocht en al een aantal keer kunnen testen. Informatie lijkt erg up-to-date te zijn, er komt duidelijk in beeld te staan over hoeveel kilometer zich een file bevindt op de route en na één klik kun je een alternatieve route uitkiezen. Al kun je er ook voor kiezen dat het systeem dit zelf voor je doet, zodat je niet hoeft te klikken. Info wordt ook vaak ververst. Ik ben er erg tevreden over, al vond ik Navigon al het beste pakket op de iPhone hebben. En voor de prijs van 20 euro zou ik niet weten waarom iemand dit zou laten liggen?
Enige nadeel vind ik tot nu toe de wat kleine knoppen en tekst, maar dat is meer het kleine scherm icm de tomtom carkit en een grote auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 12:22

el-jorge

turn around and feel the vibe

Sinds afgelopen weekend heb ik navigator, ik heb gelijk de tomtom carkit erbij gekocht. Ik ben er afgelopen weekend mee naar Belgie gereden. Ik had hem eerst op de optimaal stand staan, maar bij deze optie leidt de navigatie je door binnen routes, snel op de snelste route gezet, en toen ging alles via snelwegen. Ik had een snelle gps fix, en de combi met de tomtom carkit was erg goed. Mijn eerste ervaring is gewoon erg goed. Wat ik mis is een button om snel een alternatieve route te berekenen, zit dat er ergens in?

Ik woon in een nieuwbouwwijk (al meer dan één jaar) helaas heeft hij mijn adres er nog niet inzitten. Kan je bij navigon ergens aangeven dat jou straat er (nog) niet correct inzit?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
el-jorge schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:05:
Ik woon in een nieuwbouwwijk (al meer dan één jaar) helaas heeft hij mijn adres er nog niet inzitten. Kan je bij navigon ergens aangeven dat jou straat er (nog) niet correct inzit?
Helaas niet. De Nederlandse maps van navigon worden helaas slecht up-to-date gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 16:10
Juup schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:40:
[...]

Helaas niet. De Nederlandse maps van navigon worden helaas slecht up-to-date gehouden.
bron?
Simkin schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:01:
...
ps: iphone aan mn ventialtierooster geclicked met een klipje van 2 tientjes, werkt perfect
Welke heb je precies? :P

[ Voor 35% gewijzigd door autoreverse op 25-11-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:21
Weet iemand misschien of er ergens een uitleg te vinden is wat alle kleuren betekenen bij de Traffic Live functies en hoe het precies werkt ?

De modus dat de iphone-navigon automatisch de route aanpast bij files werkt best behoorlijk, maar het handmatig kiezen van verschillende routes vind ik erg onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand ENIG idee wanneer we nu de Europa 1.4 versie mogen verwachten in de App Store?

De BeNeLux 1.4 versie is alweer een tijdje te vinden, maar de Europa versie blijft jammer genoeg een beetje achter..

/EDIT -> toevalligerwijs die avond EINDELIJK de update!

[ Voor 12% gewijzigd door Tha BasZ op 17-12-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323548

Ben nu ook eigenaar van Navigon, maar moest wel een beetje huilen. Vaak een slecht of helemaal geen GPS signaal tijdens het rijden. Vaak al niet eens bij het invoeren van de route, dan vraagt hij of hij een route simulatie moet doen... nee, daar heb ik wat aan. :+

GPS fix ging ook paar keer goed mis in Rotterdam, Blaak, maar ik weet niet of daar veel is gebeurd de laatste drie maanden. Ook in open wegdek, vaak geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:29
heb ook na lang twijfelen tussen vesrchillende aanbieders voor Navigon gekozen. Kan er nog geen echt oordeel over vellen, nog maar 1x gebruikt voor een rit van Ikea Heerlen naar Roosteren. Vond wel dat hij vaak ging herberekenen, soms deed hij me van de autosnelweg af gaan, om iets daarna na herberekening ging het gewoon terug rechtdoor op de A76 en of A2. De iphone hing aan de acculader, maar moet er wel bijzeggen dat hij op de schoot lag van vriendin, dus misschien had hij zo geen optimale ontvangst

wel jammer dat er slechts (voorzover ik heb gevonden) 1 stem bijzit (hollandse stem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holescheese
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-01-2023
Heb 1.4 van de week ook getest. Was met name geïnteresseerd in de invoer van coördinaten (handig bij o.a. geocaching) Wat blijkt: geen ondersteuning van WGS84 :'( . Beetje jammer.
Verder nog geen merkbare verbeteringen ten opzichte van eerdere versie die ik op mijn iphone heb staan. Het herberekenen zoals hierboven gemeld komt bij de iphone veel voor ja. Kwestie van een matige ontvanger mi.i..

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:28
Anoniem: 323548 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:31:
Ben nu ook eigenaar van Navigon, maar moest wel een beetje huilen. Vaak een slecht of helemaal geen GPS signaal tijdens het rijden. Vaak al niet eens bij het invoeren van de route, dan vraagt hij of hij een route simulatie moet doen... nee, daar heb ik wat aan. :+

GPS fix ging ook paar keer goed mis in Rotterdam, Blaak, maar ik weet niet of daar veel is gebeurd de laatste drie maanden. Ook in open wegdek, vaak geen bereik.
Welke iPhone heb je?
Heb je voorruitverwarming of zonwerend glas in de auto?
Heb je met de overige apps (bijv. google earth) wel snel eengeode gps "fix"?
Heb je de iPhone voor de ruit hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Is er al meer bekend over de kosten voor kaartenupdates in de nabije toekomst? Ik kan dit nergens vinden, ook op de navigon site staat dit niet.

Waar heb ik recht op als ik Navigon voor de iPhone koop? Of krijg ik nooit meer gratis nieuwe kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:18
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:52:
Is er al meer bekend over de kosten voor kaartenupdates in de nabije toekomst? Ik kan dit nergens vinden, ook op de navigon site staat dit niet.

Waar heb ik recht op als ik Navigon voor de iPhone koop? Of krijg ik nooit meer gratis nieuwe kaarten?
Theoretisch zou je op dit moment oneindig kaart updates krijgen: Zolang Navigon één applicatie houd is het niet mogelijk voor ze om onderscheid te maken tussen "nieuwe" en "oude" klanten. Ze zouden een 2009 en 2010 enz. applicatie kunnen maken en zo je laten betalen voor nieuwe kaarten of ze zouden kaarten in app kunnen verkopen. Of ze dat gaan doen heb ik natuurlijk geen zicht op.

[ Voor 3% gewijzigd door 0fbe op 02-01-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

vinden jullie trouwens ook niet dat navigon de straatnamen slecht uitspreekt??

Heb het gevoel dat tomtom ze beter verstaanbaarder uitspreekt dan navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
simplendi schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:11:
[...]
of ze zouden kaarten in app kunnen verkopen. Of ze dat gaan doen heb ik natuurlijk geen zicht op.
Het is natuurlijk vreemd dat dit nu niet bekend is. Dit weegt toch in grote mate mee bij de aanschaf.

Ik heb in ieder geval de stap genomen, en ben Navigon nu aan het downloaden.

Ik heb vroeger met een PDA gewerkt met Navigon versie 5 destijds, werkte prima. Daarna nog i-go gebruikt op een HTC touch pro, werkt ook goed. I-go lijkt echter voor de iphone nog niet helemaal optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:40

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Navigon Europe en de traffic purchase zijn allebei in de aanbieding!
de eerste is nu maar 75,- en de tweede 15,- !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Wat is het normaal gesproken dan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Normaal 99,- en 25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Gebruik nu al een poosje Navigon op m'n iPhone en tot nu toe tot volle tevredenheid.
Lees net dat er in de US een update naar v 1.5 uitkomt welke o.a. 3D kaarten toevoegt. Ziet er wel vet uit moet ik zeggen. Verder hebben ze facebook en twitter geintegreerd.

http://www.engadget.com/2...-fresh-with-3d-terrain-v/

Ben benieuwd wanneer deze hier in de store te verkrijgen is.

[ Voor 15% gewijzigd door Uitje op 09-02-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Uitje schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:46:
Gebruik nu al een poosje Navigon op m'n iPhone en tot nu toe tot volle tevredenheid.
Lees net dat er in de US een update naar v 1.5 uitkomt welke o.a. 3D kaarten toevoegt. Ziet er wel vet uit moet ik zeggen. Verder hebben ze facebook en twitter geintegreerd.

http://www.engadget.com/2...-fresh-with-3d-terrain-v/

Ben benieuwd wanneer deze hier in de store te verkrijgen is.
Leuk als je in Oostenrijk woont, maar wat heb je aan dat 3D in Nederland dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^eens.

Net mijn eerste ervaring gehad met navigon 1.4.0. icm de 3g. Snelle fix, duidelijke stem, niet altijd heel accuraat helaas. Nu nog een iets betere carcradle+oplader (ik had ze van dealextreme en mijn iphone veert nu met alle hobbels mee aan zo'n zuignap+armpje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 09:46
Reinigingsdoek schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:31:
[...]

Leuk als je in Oostenrijk woont, maar wat heb je aan dat 3D in Nederland dan?
limburg :/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:51
Lt. Marx schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:23:
Navigon Europe en de traffic purchase zijn allebei in de aanbieding!
de eerste is nu maar 75,- en de tweede 15,- !
Wel raar, ondanks dat overal de melding word gemaakt dat Traffic Lve nu €14,95 is heb ik de in app purhcase gisteren gedaan. Vanmorgen een mail gekregen van Apple van mijn aankoop. Welk bedrag staat erop? Juist de "oude" prijs van €24.95.

Ik zal het maar weer gaan melden bij Apple....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitje
  • Laatst online: 06-04-2023
kRiZzZiZ schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:45:
[...]

Wel raar, ondanks dat overal de melding word gemaakt dat Traffic Lve nu €14,95 is heb ik de in app purhcase gisteren gedaan. Vanmorgen een mail gekregen van Apple van mijn aankoop. Welk bedrag staat erop? Juist de "oude" prijs van €24.95.

Ik zal het maar weer gaan melden bij Apple....
Ik had inderdaad gisteren ook al gekeken en zag ook dat het inapp 14,95 kosten. Zat zelf al te twijfelen om het ook aan te schaffen. Ben benieuwd of je het bedrag nog terug gaat krijgen.
Als je dit trouwens aanschaft is dit dan een licentie voor een maand/jaar of onbeperkt? Kan ik het ook gebruiken op meerdere iPhones wanneer deze gebruik maken van hetzelfde iTunes account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 21:29
Kun je nu al coördinaten invoeren zonder GPS fix? Heb altijd begrepen dat dit niet kon bij Navigon.

Hello fellow humans

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Vandaag even de traffic dienst getest. Echt super nauwkeurig. Ik had 2 'files'. Eentje met langzaamrijdendverkeer van ongeveer 80kph ipv 120, de ander stilstaand. Beide waren tot op de 100 meter nauwkeurig aangegeven. Ook de snelheid van de files klopte precies. Navigon gebruikt iphones om de actuele files door te zenden. Bij elke file begon mijn iphone meteen 3g connectie te maken om waarschijnlijk te melden hoe lang ik erover deed.

Redelijk dezelfde techniek dus als tomtom hd traffic maar dan zonder maandbedrag! Hoe meer mensen dit in NL gaan gebruiken hoe beter en nauwkeuriger de informatie wordt dus! Kopen dus tegen actieprijs van 14,99, het is het geld echt waard!

[ Voor 5% gewijzigd door LtMarx op 11-02-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Uitje schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:12:
Als je dit trouwens aanschaft is dit dan een licentie voor een maand/jaar of onbeperkt?
in principe onbeperkt maar ik weet niet of het bv. nog geldt na een major version upgrade van Navigon.
Kan ik het ook gebruiken op meerdere iPhones wanneer deze gebruik maken van hetzelfde iTunes account?
Yup, werkt prima hier.
Lt. Marx schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:49:
Vandaag even de traffic dienst getest. Echt super nauwkeurig. Ik had 2 'files'. Eentje met langzaamrijdendverkeer van ongeveer 80kph ipv 120, de ander stilstaand. Beide waren tot op de 100 meter nauwkeurig aangegeven. Ook de snelheid van de files klopte precies. Navigon gebruikt iphones om de actuele files door te zenden. Bij elke file begon mijn iphone meteen 3g connectie te maken om waarschijnlijk te melden hoe lang ik erover deed.
Ik vind toch nog wat dingen onduidelijk. Hoe weet je die? Komt ie er zelf mee of zo? Ik heb wel aanstaan dat hij automatisch rekening moet houden met verkeersinfo maar zie eigenlijk nooit iets terug, behalve soms een grijs blok met filesymbool in de linker-bovenhoek.

Kan wel verkeersinfo handmatig opvragen (betrekking op route of niet) maar het wordt me nooit duidelijk hoe dat nu zijn weerslag heeft op de route en of ij er zonder handmatige interventie achter zou zijn gekomen.

En weet jij wat de icoontjes achter de files (3 mogelijke toestanden waar je doorheen kunt tappen) doen?

[ Voor 56% gewijzigd door Zpottr op 13-02-2010 13:53 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

En een update:
1.5 is uit met devolgende changelog:
In de App Store zijn diverse nieuwe versies van NAVIGON MobileNavigator verschenen. Europa, Benelux, USA & Canada, Australië, Italië en nog 10 andere versies zijn vernieuwd. Het gaat om NAVIGON 1.5.0, een nieuwe versie waarin Panorama View 3D en MyRoutes zijn toegevoegd. Ook is er een koppeling met Facebook en Twitter gemaakt.

Bij de Panorama View 3D krijg je een overzichtelijker beeld van het landschap, alsof je erboven zweeft. Je kunt dit via een In App Purchase aanschaffen voor een eenmalig bedrag van €9,99. De twee andere functies (My Routes en Twitter/Facebook) zijn voor iedereen gratis te gebruiken. Bestaande gebruikers van NAVIGON’s iPhone-software kunnen gratis updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 13:59

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Na een swap van iPhone, moest ik mijn nieuwe iPhone herstellen naar de backup van de oude. Ging goed, alleen het daarna updaten van 1 app (Navigon MobileNavigator Europe) ging niet goed. En die kreeg ik ook niet goed. Uiteindelijk geprobeerd om na het verwijderen van die app, een her-install van de app uit te voeren.

Ook dat ging niet goed, iTunes en/of de iPhone bleef hem maar downloaden. Ik had uiteindelijk 3 volledige versies op mijn PC staan (a raison van 1,9GB) zonder dat er iets werd geinstalleerd.

In de Apple fora had ik meer van dergelijke problemen gelezen met aankopen die in de downloadque van iTunes bleven hangen. Daar werd het advies gegeven om contact op te nemen met AppStore en assistentie te vragen. Dit gedaan, en werd door 2 verschillende medewerkers van allerlei goedbedoelde adviezen voorzien, die ik echter zelf ook al had bedacht, en ook niet werkten. Toen wisten ze het niet meer, verwezen me doodleuk naar een betaalnummer, gaven me 3 credits kado vanwege mijn teleurstelling, en ik mocht het verder gewoon weer zelf uitzoeken. Het enige nuttige dat ze voor me hebben gedaan, is het legen van mijn downloadque, maar ja, dat was ook zo'n beetje het enige dat ik zelf niet kon....

Aangezien ik bijna € 80 voor die app heb betaald, had ik inmiddels ook al contact gezocht met de makers (Navigon). Die zouden binnen 24 uur contact opnemen. Daar heb ik al 100 uur niks van gehoord, dus daar zal de klok wel stil staan (of op een iPhone-OS lopen :+ ).

Nu heb ik het als volgt opgelost:
- een image van mijn hele harddisk van voor de problemen, terug geladen op mijn PC
- iPhone helemaal leeggemaakt
- iPhone weer aan de PC gehangen waarop het oude image was teruggezet
- iPhone weer via iTunes hersteld, en voila: mijn (oude) Navigon was weer terug op mijn iPhone \o/

Nu weer mijn aktuele image terugzetten op mijn PC, en we zijn na een uurtje of 4 klussen op het punt waar we wilden zijn. Alleen Navigon heeft nu niet de laatste update, maar die hoef ik niet meer. Ben veel tebang dat het weer fout gaat.

Moraal (en tip): bij het uitzoeken van het een en ander kwam ik een functie tegen in iTunes die ik nog niet kende: het backuppen van je AppStore aankopen naar CD of DVD. Dat heb ik nu eerst maar eens gedaan. Mocht het nu ooit nog eens fout lopen, kan ik mijn aankopen zo weer terugzetten.
Je kunt als volgt een kopie maken:Kies 'Bibliotheek' uit het Archief-menu en kies vervolgens 'Maak reservekopie op schijf'. Je kunt een reservekopie maken van je hele bibliotheek en alle afspeellijsten, van alleen je iTunes Store-aankopen of van onderdelen waarvan je nog niet eerder een reservekopie hebt gemaakt.
Ik heb nu dus alleen van mijn Store-aankopen een kopie gemaakt.

Wat ik hiervan heb geleerd: iTunes / iPhone / AppStore zijn niet eenvoudig te temmen. Ik vind het trouwens ook een slechte ondersteuning, zowel van Apple als van Navigon. En je dan nog doodleuk afschepen met 3 credits, in een tijd waar je de nieuwste albums zo kunt downloaden 8)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Vind updaten van deze app wel wat omslachtig. Heb nog 3,6GB vrij op mn iPhone, maar dat vind ie niet genoeg voor de update. Lees in de appstore comments al mensen die 6GB vrij hebben waarbij het updaten niet lukt... En de update houdt volgens de beschrijving ook verder weinig in. Alleen fix voor wegvallende stemmen ofzo. Raar dat je daar dan kennelijk de complete app voor moet downloaden, ipv. alleen een update-bestandje.

De actualiteit van de maps valt me ook wat tegen. Of ik moet toevallig in mijn woonplaats (Groningen) net pech hebben. Heleboel wegen (bijv. van A28 richting centrum of rondweg bij Driebond) kent ie niet. Mn vorige navigatie-app (cheapere nDrive) kende dit wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Eindelijk nieuwe maps met 1.6!
http://twitter.com/NAVIGON_US/status/16702040879

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
hehe. Dat werd tijd.
Palomar schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:25:
.... Raar dat je daar dan kennelijk de complete app voor moet downloaden, ipv. alleen een update-bestandje.
...
Dat ligt aan (het update proces van de iPhone &) Apple, niet aan Navigon.

[ Voor 125% gewijzigd door autoreverse op 21-06-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Zou het ook voor Europa gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 15:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Over het update-verhaal; zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon eerste Navigon updaten in iTunes. (Op de Applicaties folder klikken in de zijbalk.) En nadat deze gedownload is, je iPhone aansluiten. Dan wordt de oude gewoon overschreven door de nieuwe. Heeft hier op een 8GB iPhone nog nooit problemen gegeven.

Je moet hem gewoon niet proberen te updaten vanuit de Appstore, das vragen om problemen.
(Overigens ben ik wel van mening dat er wel iets van een beter update-mechanisme voor on-the-go mag komen.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^
probleem is juist dat ik precies dat doe. Downloaden via itunes, syncenen dan krijg ik de foutmelding dat ik te weinig ruimte heb (met 5gb vrij). Alle video's/podcasts eraf gooien, app syncen en alles er weer op. Makkelijk is anders. Wellicht is dit nu over met iOS4.

Ik heb trouwens gevraagd op twitter of het ook geld voor de EU/nederland, maar nog geen reactie.

[ Voor 15% gewijzigd door LtMarx op 22-06-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

En de nieuwe 1.6 is uit, meer info hier:
http://www.iphoneclub.nl/...erbericht-en-multitasking

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 13:36
Navigon viert 1 miljoen gebruikers met 50 procent korting
Actie duurt zover ik kan zien t/m 15 augustus.
  • MobileNavigator EU: van €89,99 voor €44,99
  • MobileNavigator Benelux: van €69,99 voor €34,99
  • Traffic Live (via in app-aankoop): van €19,99 voor €9,99
  • Panorama View 3D (via in app-aankoop): van €9,99 voor €4,99

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-01 22:58
Ik heb zojuist via de actie Navigon EU aangeschaft. Iets wat mij eigenlijk meteen opviel is dat men €0.79 extra vraagt om Britse postcodes te kunnen gebruiken. Voor een programma waar postcodenavigatie toch inmiddels wel zo ingeburgerd is vind ik het een wat vreemde actie: Het bedrag is niet groot, het is slechts een vreemde "bijbetaling" voor een (volgens mij) stukje basisfunctionaliteit.

• Liegebeest
  • Laatst online: 08:45
Lt. Marx schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:03:
probleem is juist dat ik precies dat doe. Downloaden via itunes, syncenen dan krijg ik de foutmelding dat ik te weinig ruimte heb (met 5gb vrij). Alle video's/podcasts eraf gooien, app syncen en alles er weer op. Makkelijk is anders. Wellicht is dit nu over met iOS4.
In hun FAQ melden ze dat je tijdens de installatie, om $DEITY mag weten wat voor reden, het -dubbele- van de benodigde ruimte vrij moet hebben. Ik heb geen flauw benul waarom, maar zo is het...

Misschien dat ze tegelijkertijd ook de nieuwste set kaarten downloaden en dat die, bij de eerste keer starten van de app, de ingebouwde kaarten vervangt? I dunno... *shrug* Vind het inderdaad wel een vreemde constructie.

Liege, liege, liegebeest!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 13:36
Rokuta schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:49:
Ik heb zojuist via de actie Navigon EU aangeschaft. Iets wat mij eigenlijk meteen opviel is dat men €0.79 extra vraagt om Britse postcodes te kunnen gebruiken. Voor een programma waar postcodenavigatie toch inmiddels wel zo ingeburgerd is vind ik het een wat vreemde actie: Het bedrag is niet groot, het is slechts een vreemde "bijbetaling" voor een (volgens mij) stukje basisfunctionaliteit.
De nederlandse postcodes werken volgens mij gewoon zonder extra aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-01 22:58
Scidd0w schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:47:
[...]
De nederlandse postcodes werken volgens mij gewoon zonder extra aanschaf!
Pardon, ik had hier iets duidelijker moeten zijn. Het gaat hier inderdaad alleen om de Britse postcodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Laatst online: 08-05 16:28
Vandaag benelux aangeschaft, daarna panorama view 3d. Vanavond eens tesen of het een beetje werkt op de iphone 4...
Het lijkt wel alsof de kaarten minder scherp zijn als je panorama view 3d aanzet in de settings, klopt dit?

Is er overigens ergens in Navigon te zien wat je GPS ontvangst is, zoals in tomtom? (blauwe balkjes). Ik kan alleen vinden wat je huidige gps coordinaten zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door bureno op 15-08-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Natuurlijk Navigon nu ook draaiend op mijn nieuwe iPhone 4.

Maar een iPhone 4 is echt een verademing als je dit soort programma's draait!

Navigon op mijn oude 3G draaide echt te traag gewoon!

Duurde al minimaal halve minuut voordat die uberhaupt was opgestart en als je een adres wilde invoeren dan had die ook last van onwijse lag!
Ook een GPS-fix was lastig te krijgen met de nieuwe versie van Navigon, gelukkig hadden daar meer mensen last van.

Maar dus nu met een iPhone 4 vlieg ik door de menu's heen en is een fix echt snel gevonden!

Jammer genoeg toentertijd Navigon aangeschaft voor den volle mep, maar ja wel tevreden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
cailin_coilleach schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:00:
[...]

In hun FAQ melden ze dat je tijdens de installatie, om $DEITY mag weten wat voor reden, het -dubbele- van de benodigde ruimte vrij moet hebben. Ik heb geen flauw benul waarom, maar zo is het...

Misschien dat ze tegelijkertijd ook de nieuwste set kaarten downloaden en dat die, bij de eerste keer starten van de app, de ingebouwde kaarten vervangt? I dunno... *shrug* Vind het inderdaad wel een vreemde constructie.
Dit heeft te maken met de installatie procedure van iTunes (danwel Apple). Het complete programma (de volle mep GB's) wordt eerst bijgeschreven op je iPhone (waarna het volgens mij 'gemerged' wordt met de nieuwe versie - backup van je bestaande instellingen etc.) Correct me if i'm wrong.
Tha BasZ schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:02:
Natuurlijk Navigon nu ook draaiend op mijn nieuwe iPhone 4.

Maar een iPhone 4 is echt een verademing als je dit soort programma's draait!

Navigon op mijn oude 3G draaide echt te traag gewoon!

Duurde al minimaal halve minuut voordat die uberhaupt was opgestart en als je een adres wilde invoeren dan had die ook last van onwijse lag!
Ook een GPS-fix was lastig te krijgen met de nieuwe versie van Navigon, gelukkig hadden daar meer mensen last van.

Maar dus nu met een iPhone 4 vlieg ik door de menu's heen en is een fix echt snel gevonden!

Jammer genoeg toentertijd Navigon aangeschaft voor den volle mep, maar ja wel tevreden hoor!
Dit zou voor mij ook echt een reden zijn om de iPhone 4 aan te schaffen. Man, wat een doffe ellende is Navigon geworden op mijn iPhone 3G, sinds iOS4. Ik kan niet eens meer de 3D Panorama View aanzetten, want dan bevriest het beeld (ja, ik heb wel versie 1.6 geïnstalleerd) GPS fix is ook dramatisch met Panorama View aan.

[ Voor 39% gewijzigd door autoreverse op 16-08-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ autoreverse -> het is met een iPhone 4 (32GB overigens) gewoon weer leuk om Navigon te gebruiken.
Helemaal met iOS 4 - feautures a la multi-tasking e.d.
Hier overigens ook met Panorama View 3D en versie 1.6 en werkt gewoon goed!

Even snel binnen getest:

opstarten (zonder al draaiend te hebben natuurlijk) en welkomscherm te zien -> 6 sec.
daarna op show map voor huidige locatie en erna een goede fix -> 3 sec.
route vanuit daar naar willekeurig adres in Berlijn -> 2 sec.

Was op mijn iPhone 3G (16GB) wel even anders!

Test natuurlijk totaal niet representatief, maar gaat even om het idee!

Iemand trouwens enig idee wat we nog missen in versie 1.6 wat dus in 1.7 zou kunnen worden geimplementeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Tha BasZ op 16-08-2010 23:14 ]

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 12:27
Allemaal mooi verhalen over hoe Live Traffic op de snelweg wel of niet werkt. Maar interessant worden dergelijke zaken pas als je weet hoe het verkeer binnendoor zich beweegt.

Als ik op de ring van Rotterdam zit, besluit ik zelf wel eens binnendoor te gaan. Achteraf vraag ik me altijd af of dit verstandig was of dat ik beter in de file kon blijven staan.

Weet Navigon Live Traffic ook hoe in de binnenstad het verkeer zich beweegt? TomTom HD Traffic doet dat namelijk wel. Dat wordt duidelijk aangegeven op de website van TomTom en een collega van me kan dit ook beamen. Hij wordt regelmatig in de stad op een alternatieve route gezet om sneller thuis te komen. Hij woont verder weg dan ik maar is hierdoor regelmatig eerder thuis.

Dus mijn vraag, weet Navigon Traffic Live hoe er in de stad gereden wordt en kan hij daar slimme alternatieve routes aanbieden, als ik ervoor kies binnendoor te rijden?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Neem aan dat niemand van jullie weet wanneer er een nieuwe versie komt van Navigon?

Ook al aangezien nu TomTom met zijn versie 1.5 ineens weer voorloopt op Navigon met zijn Retina-support en Navigate-to-photo.

Had Navigon getwitterd:
Q: When are you planning a next update? For example we would like Retina-support and new updated maps!
A: Hi, concerning an iPhone update we can't give any dates yet but we keep you in the loop as soon as an update is available.

en iets later iemand anders:
Q: Hi, going to decide between Navigon Europe and others for my iPhone4. Have you planned a new upd for the iPhone4? When?
A: Hi, sorry for the late reply.We are working on updates continuously and keep you posted if a new one is available. So stay tuned.

Kortom.... gewoon afwachten neem ik aan?

En @ Dennis van der Stelt hierboven -> Navigon Traffic pakt volgens mij alle belangrijke wegen op (net als TomTom) en als er dan op de andere route ook een vertraging opgepakt gaat worden dan houdt die daar ook rekening mee met de omleiding.
Hij rekent gewoon net zo lang uit totdat die een snellere route gevonden heeft, maakt niet uit hoe.
Natuurlijk blijft dat Traffic (TomTom of Navigon) een momentopname en dat je dus net de omleiding genomen hebt er een file/opstopping/vertraging begint te ontstaan die de app nog zelf niet weet.

[ Voor 24% gewijzigd door Tha BasZ op 27-10-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik zie het pas net maar volgens mij zijn de prijzen voor Navigon ook (tijdelijk??) gezakt!

59,99 euro voor de Europa-versie is ook wel eens hoger geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024

zaiziks

Da da da

Tha BasZ schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:37:
Ik zie het pas net maar volgens mij zijn de prijzen voor Navigon ook (tijdelijk??) gezakt!

59,99 euro voor de Europa-versie is ook wel eens hoger geweest!
Ja, tijdelijke aanbieding (tot 4 november):

NAVIGON MobileNavigator Europe: van €89,99 voor €59,99
NAVIGON MobileNavigator EU 10: van €74,99 voor €54,99
NAVIGON MobileNavigator BeNeLux: van €69,99 voor €49,99
NAVIGON MobileNavigator Italy: van €69,99 voor €49,99
NAVIGON MobileNavigator France: van €69,99 voor €49,99
NAVIGON MobileNavigator Eastern Europe: van €69,99 voor €49,99
NAVIGON MobileNavigator Nordics: van €69,99 voor €49,99
NAVIGON MobileNavigator Iberia: van €69,99 voor €49,99
NAVIGON MobileNavigator British Isles: van €44,99 voor €29,99

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 22:05
Wanneer komt de volgende update er aan?

(De communicatie van Navigon is niet al te duidelijk…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Heb sinds twee weken nu ook Navigon op de iPhone 4. Lang getwijfeld met TomTom, maar vind deze tot nu toe echt fijner als mijn oude losse TomTom. Moet wel nog even wennen aan MyRoutes, ik krijg bij het starten altijd 3 routes waarvan 1 route wordt geadviseerd, maar kan op het kaartje dan niet goed zien wat het verschil is. 2x bij het testen wees Navigon erg vreemd. Ook de computer stem is net een Duitser die Nederlands probeert te spreken hehe....

Ik heb wel begrepen dat MyRoutes je rijgedrag bijhoudt, dus als je altijd een afslag anders pakt dan de planner, Navigon deze op een gegeven moment op gaat nemen in de planning. Hebben hier al mensen ervaring mee?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Wim Leers schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:50:
Wanneer komt de volgende update er aan?

(De communicatie van Navigon is niet al te duidelijk…)
Nee communicatie is zeker niet duidelijk.
Zelf ook meerdere malen via bijv. Twitter gevraagd wanneer bijv. Retina-support komt.
Maar elke keer een niet duidelijk antwoord... kortom we moeten gewoon wachten!
Antwoorden zoals It won't take too much longer but we can't give you a fixed release date. So stay tuned. en We are working on an update and it won't be too long anymore, but still can't announce a fixed date. So please stay tuned.

(zie ook me post hier iets boven)
Joepv schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:34:
Heb sinds twee weken nu ook Navigon op de iPhone 4. Lang getwijfeld met TomTom, maar vind deze tot nu toe echt fijner als mijn oude losse TomTom. Moet wel nog even wennen aan MyRoutes, ik krijg bij het starten altijd 3 routes waarvan 1 route wordt geadviseerd, maar kan op het kaartje dan niet goed zien wat het verschil is. 2x bij het testen wees Navigon erg vreemd. Ook de computer stem is net een Duitser die Nederlands probeert te spreken hehe....

Ik heb wel begrepen dat MyRoutes je rijgedrag bijhoudt, dus als je altijd een afslag anders pakt dan de planner, Navigon deze op een gegeven moment op gaat nemen in de planning. Hebben hier al mensen ervaring mee?
Op kaartje kan toch ook in- / uitzoomen / verschuiven zodat je het beter kan zien?

En nee eigenlijk niet die ervaring dat hij dat meeneemt in een volgende planning.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

NAVIGON MobileNavigator 1.7 is uit!

(eindelijk!)

What's New in Version 1.7.0:

* Active Lane Assistant
Provides a realistic display of the actual course of the road including curves in a dynamic travelling animation. It not only shows you in good time which lane you need to change to, but also when. (nog niet kunnen testen, maar zou er moeten uitzien zoals -> hier

* Additional Travel and Restaurant guides (available through In App Purchase)
If getting from A to B is not enough for you a variety of additional guides will assist you in choosing the best restaurants, hotels and travel destinations. (even gekeken en vind ik te duur voor wat het is)

* Universal app for iPhone and iPad
Use NAVIGON MobileNavigator iPhone in an optimised version for your iPad. (erg slim van Navigon, mooi voor de iPad-users!)

* Sharing stored Favourites between iOS devices
Do you use NAVIGON MobileNavigator on more than one Apple device? Then you can simply transfer saved Favourites from one device to the other, quickly and easily, via email. (eindelijk!)

* MyReport
Have you come across a change in traffic, such as a new roundabout? MyReport allows you to report changes in the road network simply and directly, by making an entry in your iPhone or iPad. Once they’ve been thoroughly checked by experts, your reports will be incorporated into one of our latest map releases. (handig, maar is het echt nodig? bij de volgende update wordt het volgens mij pas verwerkt... en als dat bijna weer half jaar moet duren...)

---

Voor de rest mijn eigen opmerkingen:

* Volgens mij start die sneller op! Weet niet of jullie die ervaring ook hebben?
* Soort van Retina-support?? Mede door Universal moet je the graphics wel oppoetsen, anders ziet het er niet uit.
Had een screenshot gemaakt voor en na updaten en je ziet wel duidelijk verschil!
Navigon 1.6 vs. Navigon 1.7

Wat is eigenlijk nog steeds mis:
* Taal kunnen kiezen voor de stem (moet toch niet zo moeilijk zijn toch?)

Maar samengevat een MOOIE update van Navigon-pakketje!

Overigens zelfs (tijdelijk??) in prijs verlaagd!!
En de Europa versie is goedkoper dan de BeNeLux-versie!

Trouwens dit alles is te downloaden @
Navigon MobileNavigator Benelux (€69,99)
Navigon MobileNavigator Europa (€59,99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-04 16:32
1.7 gedownload. Mooi programma. Heeft iemand toevallig al een handleiding gevonden? Is toch wel makkelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door middelsluis op 22-12-2010 12:06 ]

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb de gratis navigon versie van tmob, maar sinds 4.2 dimt het scherm telkens om vervolgens weer aan te springen. Is daar al een oplsossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb de gratis versie van Navigon, van T-mobile, en die heb ik afgelopen vrijdag geüpdated, naar aanleiding van een 'bonus'-software update.

Sindsdien kan ik geen adres meer invoeren, althans, er gebeurt niets, geen alfabetische lijst om uit te kiezen wanneer ik begin te typen...

En uiteraard had ik de navigatie gisteren even nodig - één van de zeldzame keren dat ik navigatie gebruik, en vervolgens kan ik weer ouderwets gaan zoeken. :(

Iemand anders dezelfde ervaringen, met een iPhone 3Gs?

Ook irritant: de software geeft mijn locatie aan op de kaart (dynamisch zelfs, wanneer ik aan het rijden ben) maar beweert dat ik geen GPS-gegevens beschikbaar heb, of de locatie niet bekend is...

Wat een prutswerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 16-01-2011 20:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 22:00

xiD

12345

Ik heb precies hetzelfde op twee iPhone 4's. Nooit gebruik ik het, gister een keer nodig en dan werkt het niet.

Gelukkig via Maps toch zonder fouten op mn bestemming aangekomen.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

De gratis T-Mobile versie krijgt volgens mij binnenkort wel een update.

Waren ook problemen met updaten e.d.

Misschien dat dan ook jullie problemen zijn opgelost??

Gisteren weer de betaalde versie voor een lange rit gebruikt en 0,0 problemen met oude kaarten of zo...

[ Voor 24% gewijzigd door Tha BasZ op 17-01-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Iemand ervaring met de "optimale" en "snelle" routes? Zaterdag kwam ik vanaf Rotterdam en had ik ingesteld via Nijmegen te rijden naar Venlo. Wijst die me ineens richting Utrecht op de A15 terwijl Nijmegen rechtdoor is. Aangezien de wegen parallel liepen wees die me toen richting Nijmegen. Kortom hij wijst je bij een splitsing van snelwegen eraf en meteen weer erop. 8)7

Ook in Rotterdam wees die me via de vaagste weggetjes naar de parkeergarage. Toen stond ik voor een wegversperring, dus terug naar de hoofdweg en op borden gereden en toen was ik er na 2x de bocht om. 8)7

Komt dit omdat mijn Navigon (standaard) op de optimale route staat? Heb 'm nu op snel gezet en ben benieuwd wat dit doet.

Ik ben misschien ouderwets, maar al die "eigen", snelle makkelijke routes vind ik maar niks. Mijn TomTom van 5 jaar geleden reed gewoon over hoofdwegen, centrum naar centrum. Nu moet je de halve stad doorkruisen om 5 minuten sneller op de locatie te zijn, terwijl ik via de hoofdwegen veel relaxter rijd.

Btw: MyRoutes past zich volgens mij wel aan, want het eerste stuk vanaf thuis rij ik altijd anders dan de Navigatie en de laatste 2 ritten pakte Navigon mijn route op. Daarvoor bleef die stug me terugleiden naar zijn eigen route. :) Ook als ik vanaf Nijmegen kom pak ik altijd een afslag eerder om binnendoor te rijden en afgelopen rit deed Navigon mij keurig bij de afrit eerder eraf laten gaan. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Joepv op 17-01-2011 12:48 . Reden: myroutes ervaring. ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Navigon geeft 50 procent korting op navigatie-apps

Een paar dagen voor de start van Mobile World Congress in Barcelona maakt Navigon bekend dat ze twee miljoen smartphonegebruikers hebben. Om dit te vieren geeft de navigatiefabrikant 50% korting op MobileNavigator en 25% op in app-aankopen zoals Michelin-gidsen en Traffic Live. De korting geldt van 10 tot en met 13 februari 2011, ongeacht of ze een iPhone of Android-toestel gebruiken. Navigon brengt twee soorten navigatie-apps op de markt: betaalde versies en een gratis select-versie voor bijvoorbeeld klanten van T-Mobile.

In Duitsland is Navigon begonnen met het aanbieden van een gratis select-app. Daarna volgen andere landen, waaronder Nederland, en andere platformen zoals Windows Phone 7. Het idee is dat je een applicatie met gratis basisfunctionaliteit krijgt en dit kunt aanvullen met één van de zeven uitbreidingspakketten, zoals Safety & Relax of Traffic Live.

De prijzen van de apps zijn tot en met 13 februari als volgt:

MobileNavigator iPhone EU40 voor €44,99 (normaal €89,99)
MobileNavigator iPhone EU10 voor €37,49 (normaal €74,99)
De in app-aankopen vind je binnen de apps:

Traffic Live EU voor €14,99 (normaal €19,99)
MICHELIN Red Guide: €14,99 (normaal €19,99)
MICHELIN Green Guide: €10,99 (normaal €14,99)
Panorama View 3D: €6,99 (normaal €9,99)
Premium pakket, Safety&Relax pakket en Sound&Fun pakket ieder voor €6,99 (normaal €9,99)
Navigon bracht onlangs ook de Navigon help2park-applicatie uit om makkelijker een parkeerplaats te kunnen vinden.

Bron: iPhoneclub

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Gebruikt of kent iemand die MICHELIN Guides?

Is het wat?

Wordt het van tijd tot tijd ook geupdate?
Of zit je op een gegeven moment met oude info?

Kan er niet echt heel veel over vinden, behalve telkens hetzelfde verhaaltje:

Met de zomervakantie voor de deur rijden weer veel Europeanen met de auto (en caravan) naar verschillende landen in Europa. Om nog meer te genieten van een welverdiende vakantie zijn leuke uitstapjes, een leuk hotel en een goed restaurant belangrijk. Om teleurstellingen te voorkomen kun je nu met Navigon Fresh de speciale Michelin guides kopen voor 24 Europese landen1. De Red Guide geeft informatie over 51.000 hotels en restaurants en de Green Guide heeft 19.300 bijzondere bestemmingen.

Michelin cijfers helpen bij keuze
De Red Guide van Michelin biedt meer dan 51.000 tips voor hotels en restaurants in 24 Europese landen, waaronder Frankrijk, Italië en Spanje. Naast contactgegevens geeft het systeem informatie over menuprijzen, soort accommodatie (met of zonder ontbijt) en mogelijkheden voor parkeren. De cijfers van Michelin experts bieden daarnaast extra ondersteuning bij de keuze voor het juiste hotel of restaurant. De hotels en restaurants zijn opgedeeld in respectievelijk 13 en 19 verschillende categorieën, van “standaard tot en met “luxe”. Een toelichting bij de locaties geeft meer inzicht over de gelegenheid zoals de culinaire specialiteiten of hotelfaciliteiten. In de grotere steden staan ook de dichtstbijzijnde openbaar vervoerverbindingen weergegeven.

De Michelin Green Guide heeft 19.300 Points of Interest (POI) met bijzondere bestemmingen zoals musea, historische plaatsen, mooie natuuromgevingen, monumenten en vrijetijdsbestemmingen in 24 Europese landen. Bij deze plaatsen staat handige achtergrondinformatie zoals openingstijden, toegangsprijs, reviews en zelfs foto’s worden direct weergegeven op het scherm van het navigatiesysteem.

Volledige integratie in het navigatiesysteem
De gidsen zijn handig in gebruik doordat ze volledig geïntegreerd zijn in het navigatiemenu. De gebruiker selecteert eerst het land en de stad en krijgt daarna een overzicht met relevante bestemmingen van hotels, restaurants en musea. Voor een optimale oriëntatie worden de Michelin POI’s ook weergegeven op de kaart.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Navigon MobileNavigator voor iPhone krijgt Reality Scanner en caravannavigatie

Navigon geeft op Mobile World Congress een voorproefje van de nieuwe functies die in Navigon MobileNavigator beschikbaar komen op de iPhone. De navigatiesoftware krijgt een ‘Reality Scanner’ en navigatiefuncties voor campings en caravans. De Reality Scanner is bedoeld voor voetgangersnavigatie: een wandeling door de stad wordt daarmee een rondleiding. Je krijgt via de camera POI’s in de directe omgeving te zien, inclusief naam, symbool en afstand. Zodra je klikt op een POI-symbool krijg je een scherm met extra informatie te zien. Ook kun je direct vanuit de Reality Scanner naar een POI navigeren.

MobileNavigator is straks ook geschikt voor camping- en caravannavigatie. De app geeft routes aan die geschikt zijn voor grotere en zwaardere voertuigen. Je kunt de lengte, het gewicht en de hoogte van je caravan of camper invoeren en krijgt daarna een persoonlijk profiel. Bij het plannen van de route wordt hier rekening mee gehouden zodat je bijvoorbeeld niet door krappe straten wordt gestuurd.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Ik hoopte eigenlijk op een andere manier van Multi tasking in de volgende versie. Wat kan mij caravan navigatie of reality scanner schelen. Dat hadden ze wat mij betreft ook als in-app mogen aanbieden of iets dergelijks. Het probleem is dat dit soort uitbreiding de applicatie wat mij betreft ook alleen maar groter logger en zwaarder maken....
Ik wil liever nieuwe kaarten (uiteraard), daar loopt TomTom toch altijd 1 stap voor lijkt wel. Maar vooral: dat vreselijke idee om de kaart te laten verdwijnen als je een telefoontje krijgt; en de stem met aanwijzingen door te laten tetteren! Dat hebben ze bij TomTom ook precies andersom gedaan, veel beter dus.

[ Voor 11% gewijzigd door autoreverse op 28-02-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Via Twitter -> Price promo on all #NAVIGON upgrades until 17 March! Save up to 20 €. Get new features + Q1 maps of Europe. http://tinyurl.com/6bmtmwz

Is natuurlijk niet voor de iPhone-versie, maar de "stand-alone" / "handheld" -versies.

Maar hopelijk krijgen we dus die Q1 2011 maps of Europe ook in de iPhone versie binnenkort!

Even snel gekeken bij de handhelds(Nederland als land was jammer genoeg niet apart):
Q2 2010 -> Benelux ~99% (282.562km) 111.155 POIs in 65 categories
Q3 2010 -> Benelux ~99% (282.950km) 152.544 POIs in 68 categories
Q4 2010 -> Benelux ~99% (283.152km) 152.598 POIs in 70 categories
Q1 2011 -> Benelux ~99% (292.131km) 180.829 POIs in 69 categories

Scheelt dus wel iets!
Bijna 8.979 aan km weg en bijna 28.231 aan nieuwe POI's!

Raar genoeg is dus de iPhone versie anders:

iPhone -> Benelux ~99% (272.584km) 98.982 POIs in 64 categories ...
Iemand daar een verklaring voor???

Ter vergelijking nog eventjes (wederom de handhelds):
Q4 2010 -> Germany ~99% (1.099.776km) 413.662 POIs in 68 categories
Q1 2011 -> Germany ~99% (1.100.554km) 426.300 POIs in 71 categories

Q4 2010 -> France (incl. Andorra & Monaco) ~99% (1.380.985km) 99.779 POIs in 68 categories
Q1 2011 -> France (incl. Andorra & Monaco) ~99% (1.382.332km) 1.018.452 POIs in 68 categories

Maar ja, zoals al eerder gezegd... geen idee of de nieuwe NAVIGON MobileNavigator iPhone-versie (1.8 denk ik?) ook nieuwe handheld-maps krijgt en of dat dus dan vergelijkbaar zijn met de handheld-versies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Zag dat je je vraag ook aan Navigon via Twitter had gesteld, ben benieuwd naar wat ze je antwoordden!
Inderdaad vreemd gebeuren. En dat lange wachten op nieuwe kaarten hangt me ondertussen wel een beetje de :r uit. Dit blijft echt een minpunt t.o.v. Google Maps, waarbij je na wijziging door TeleAtlas meteen nieuwe kaarten hebt. NavTeq (dat Navigon hanteert) bezit ook allang nieuwere kaarten, maar Navigon moet die dan wel uitgeven....

[ Voor 26% gewijzigd door autoreverse op 16-03-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ we hebben al een keer een update ontvangen van de kaarten met navigon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Antwoord van Navigon natuurlijk totaal niet wat we willen:

Hi Bas,

thanks for your feedback.

We are looking into many different options of new features and map updates. Furthermore we're working on bringing all platforms to the same feature and map level but we can't make any promises yet and we will keep you in the loop here on Facebook.

(leuk als je de vraag via Twitter stelt, maar ja... :))

---

en daarna:

Dear Bas,

Thank you for your e-mail.

Regarding your issue, we are sorry to inform you we do not have a precise date when the next map update will be available for the MobileNavigator iPhone version. We recommend that you subscribe to our newsletter in order to receive further news about our products.

Should you have further queries please do not hesitate to contact us.

Yours sincerely,

---

Kortom nu weten we eigenlijk nog niks...
Maar ja daar zijn ze natuurlijk wel goed in! :)

Raar genoeg is dat de kaarten van Navteq zelf ook niet up to date zijn.
Had het laatst gechecked met een ringweg bij Groningen die dus helemaal niet op de site van Navteq staat.
Als die daar al niet opstaat, hoe kan Navigon hem dan goed in zijn app zetten??

Kortom wordt vervolgd.
Hopelijk met de nieuwe update (hopelijk binnenkort!) nieuwere maps / opties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Lt. Marx schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:56:
^^ we hebben al een keer een update ontvangen van de kaarten met navigon
JA duh... :z En daar moeten we het dan de komende jaren mee stellen?
Het gaat om de regelmaat van updates; de hele vernieuwde A2 tussen a'dam en utrecht bijv. is al maanden af en zit / komt voorlopig niet in mijn Navigon terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

autoreverse schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:10:
[...]

JA duh... :z En daar moeten we het dan de komende jaren mee stellen?
Het gaat om de regelmaat van updates; de hele vernieuwde A2 tussen a'dam en utrecht bijv. is al maanden af en zit / komt voorlopig niet in mijn Navigon terecht.
De A2 staat wel gewoon op de kaarten van Navteq @ http://www.navteq.com/

Dus zou in theorie als ze een map refresh doen voor de iPhone-versie gefikst moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 08-05 22:20
heeft iemand het idee of de gratis versie van t-mobile het ook doet in het buitenland (nadat je opgewaardeerd hebt)
Ik was in london en daar begon de gratis versie te piepen dat ie geen T-mobile NL kon vinden.... dus.
Voordat ik upgrade en naar duitsland rijd..
Of toch voor Tom tom gaan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Kick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 17:03
Volgens mij checked ie of je connected bent met T-Mobile
Dus het werkt alleen in NL denk ik dan mits je misschien in duitsland daar op het T-mobile netwerk zit?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Wat heb je dan aan landen kaarten buiten nederland als je niet op het t-mobile netwerk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nee het werkt wel gewoon in het buitenland.

Volgens mij heeft Navigon ooit een keer geroepen via Twitter dat het in je eigen land het Select-pakketje moet opstarten...
En dat de app dan bij startup checkt of je T-Mobile als provider hebt...

Als je data-roaming uitzet zou die dan gewoon in het buitenland moeten werken zonder extra kosten.

Heb zelf gewoon de betaalde versie van Navigon dus kan het jammer genoeg niet testen of het echt wel werkt.

Maar ik zie bij posts @ Twitter dat het bij die mensen wel geholpen heeft...
Of het nou de mooiste oplossing is... tsja... het is en blijft een gratis app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-01 12:22
Ik heb afgelopen maandag de gratis versie geïnstalleerd maar krijg met geen mogelijkheid gps verbinding.

Ik heb de FAQ geraadpleegd van Navigon en de stappen uitgevoerd die werden geadviseerd.
Een soft reset van de iphone zou moeten helpen, helaas geen enkel effect.
Ik heb op google gezocht maar heb niet echt iets bruikbaars gevonden.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips die ik kan proberen?
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Versie 1.8 is uit!!!

In prijs verlaagd en leuke dingen zoals eindelijk nieuwe kaarten, nieuw soort Traffic en sleurhutoptie!

Changelog volledig:
  • All new NAVTEQ map data - A free map update for all users!
  • Reality Scanner - Augmented Reality based search for interesting places around your position.
  • TrafficCheck - Traffic information for your route at a glance (only available in countries with Traffic Live).
  • Truck and Camper navigation (available through In App Purchase (80! euro trouwens)).
Mooie update en mooie (tijdelijke) prijsverlaging!
Europa voor € 59,99, BeNuLex voor tientje minder namelijk € 49,99.

Ze hebben jammer genoeg nog niet de optie erin gedaan om de taal van de stem aan te passen.
Wil liever NL-stem terwijl me iOS in het Engels staat...
Nou ja iets voor de volgende update!

Waag me voorlopig nog niet aan de Truck and Camper navigation... helemaal niet voor 80! euro!

[ Voor 77% gewijzigd door Tha BasZ op 14-04-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-05 15:26
Ik had navigon werkend op mijn 2g ..... ? dus het kan ondertussen wel (kabeltje, losse GPS module , jailbreak en navigon) werkt niet heel goed, maar ik kwam er mee in oostenrijk :)

voor de rest gebruik ik nu tomtom en navigon, maar heeft tomtom mijn voorkeur qua navi, en Navigon mijn voorkeur qua looks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Reloader schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:10:
... voor de rest gebruik ik nu tomtom en navigon, maar heeft tomtom mijn voorkeur qua navi, en Navigon mijn voorkeur qua looks
Mag ik vragen waarom TomTom je voorkeur heeft qua navigatie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 17:31

HaterFrame

Well... Poo came out!

Update van de Benelux versie net even geïnstalleerd, de text invoer van steden en straten lijkt een stuk sneller te zijn op mijn 3gs

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Overall lijkt die inderdaad ook sneller dan voorheen...

Op een iPhone 4 overigens sowieso tig keer sneller dan op bijv. een iPhone 3G.
Was toen echt een verademing toen ik Navigon op mijn net nieuwe iPhone 4 32GB toen installde...

Vindt overigens dat Reality Scanner nog wel een beetje stotterig werken...
Lees dat @ fora wel vaker...
Zelfs dus met een iPhone Four.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 08:28
Heb even een vraag die ik hier niet terug kon vinden. Ik wil de tmobile navigon navigatie aanschaffen icm het Europa pakket en premium pakket.
Nu kan ik nergens terug vinden of het premium pakket nu wel of niet gewoon de 3d look heeft, want er is ook een apart 3d pakket weer.

misschien had ik gewoon eerst op de navigon site moeten kijken. sorry.

[ Voor 12% gewijzigd door thijskl op 21-04-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Navigon wijst me nog steeds vreemd de weg. Ik merk geen verschil in de optimale en snelle modus. Ik kom er wel, en ook binnen dezelfde tijd, maar Navigon wijst me vaak dwars door een stad, of allemaal weggetjes, terwijl ik veel makkelijker een stuk rechtdoor had kunnen rijden en dan 1 afslag had kunnen nemen.

Vorige week ook, moest ik naar het UMC in Maastricht. Normaal zou ik de snelweg afrijden, afslag nemen en nogmaals afslag naar het UMC. Nu wees Navigon me voor Maastricht de rondweg op en kwam ik via zijwegen aan de achterkant van het UMC terecht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb de afgelopen dagen alle software geüpdate, van iTunes tot iOs4 tot Navigon. Ik ga dit weekend maar eens testen of alles vebeterd is.

De GPS-fix (het starten van de echte navigatie) duurde bij mij tot nog toe vaak vrij lang...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste