Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ Ramzzz -> En? Merkte je enig verschil?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Tha BasZ schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:12:
@ Ramzzz -> En? Merkte je enig verschil?!
Eigenlijk niet. :)

Deze updates werken voor de verandering eens een keer wel... de GPS-fix ging ook iets beter (sneller), zo leek het wel.

Het gekke is dat ik verschillende GPS-apps heb, zoals o.a. Endomondo (een sportstracker), en dat die veel sneller een GPS-fix lijken hebben dan Navigon.

[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 26-04-2011 17:40 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik heb er sinds mijn iPhone 4 eigenlijk weinig last van (geen/slecht GPS-fix).

Misschien (en denk) dat daar een verbeterde GPS-chip inzit.

Natuurlijk is de fix buiten veel sneller als binnen en als je stilstaat sneller dan als je bijv. al rijdt.

---

Trouwens meer mensen last van de nieuwe Navigon-update dat je telkens je Appstore-wachtwoord moet intypen als je Navigon opstart?
Je kan ook gewoon cancellen en dan doet tie het ook gewoon, maar vindt et wel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Met een fix heb ik ook weinig problemen met mijn i4. Meestal is die er voor ik er erg in heb.

En ja ik heb ook dat appstore wachtwoord probleem! Dacht dat het iets eenmaligs was maar dat is het dus niet.

[update]
Heb Navigon een mail gestuurd hierover.

[ Voor 12% gewijzigd door Scidd0w op 27-04-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Denk dat je met een mailtje naar Navigon weinig opschiet want ze zijn niet echt communicatief.

Maar ja niet geschoten is ook altijd mis natuurlijk!

Hopelijk volgt in ieder geval snel even een kleine update op die bug te fiksen en hopelijk brengen ze ook snel erin dat je taal van de stem kan kiezen!
Lijkt me toch niet zo heeel moeilijk zou je zeggen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Als ik navigon gebruik op mijn iphone, is het geluid van de stem ongelovelijk zacht.
Volume van toestel staat maximaal, en in de app zelf staat het volume ook maximaal?
Weet iemand wat daar aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Neem aan dat je bij bijv. muziek afspelen in de iPod-app (dus helemaal zonder Navigon) daar geen last van hebt?
Anders zou je zeggen dat er bijv. wat stof/vuil/drek in je speakertje zit en daardoor het geluid gedempt wordt.

Zelf wel eens gehad namelijk en na wat schoonmaken weer in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb Navigon voor 't eerst buiten Nederland gebruikt, voor een retourtje EuroDisney.

Dat ging dus helemaal prima! d:)b

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ramzzz schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 00:37:
Ik heb Navigon voor 't eerst buiten Nederland gebruikt, voor een retourtje EuroDisney.

Dat ging dus helemaal prima! d:)b
Ok mooi!

Ik was zondag even naar Overijsse (Belgie) en mijn Navigon stuurde me net voor Antwerpen de snelweg af om erna weer gelijk op dezelfde snelweg te sturen.
Erg raar en gelukkig kon ik nog een beetje nadenken en gewoon op de snelweg gebleven...

Overigens heeft Navigon via Twitter laten weten dat er een update bij Apple ligt om die rare-itunes-password-invullen-bij-opstarten-error te fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Tha BasZ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:57:
[...]

Ok mooi!

Ik was zondag even naar Overijsse (Belgie) en mijn Navigon stuurde me net voor Antwerpen de snelweg af om erna weer gelijk op dezelfde snelweg te sturen.
Erg raar en gelukkig kon ik nog een beetje nadenken en gewoon op de snelweg gebleven...

Overigens heeft Navigon via Twitter laten weten dat er een update bij Apple ligt om die rare-itunes-password-invullen-bij-opstarten-error te fiksen.
Ik had er vandaag ook één, ik ben netjes de route aan het volgen, hoor ik eerst "over 200 meter rechtsafslaan", vervolgens "probeer te keren" en dan weer "nu rechtsafslaan". :+

De keuze van de rijbaan is soms ook wel erg apart. Ik ben Navigon nog steeds aan het testen, dus vandaag ook weer, ik moest in Poortugaal zijn, waar ik niet bekend ben.

Ik moest 2x door de Beneluxtunnel, die heeft in beide richtingen 2 buizen met elk 2 rijbanen, kiest de navigatie ervoor om mij per se de linker 2 rijbanen te laten nemen, terwijl ik vrij kort daarna er rechts af moet, en dat in beide richtingen. Het was rustig op de weg (tussen 20.30 en 21.45), en geen enkele reden om de rechter 2 rijstroken te negeren.

Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Je kan inderdaad niet blind rijden op je navigatie!

Je moet toch nog af en toe zelf nadenken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Voor de mensen die het nog willen weten...

Navigon MobileNavigator 1.8.1 is uit!

Voor de rest niet heel veel spannende zaken veranderd, behalve dus die irritante apple id inlog elke keer.
Dat is dus nu opgelost en ik krijg het niet meer in ieder geval!

Officiele changelog:
Bugfix: Het door vele klanten gemelde probleem van terugkerend opvragen van de Apple ID en het wachtwoord na start van de App resp. na activering vanaf de achtergrond werd verholpen.

_/-\o_ aan Navigon!
Nu weer een GOED werkende app!

NAVIGON MobileNavigator Europe
NAVIGON MobileNavigator BeNeLux

/EDIT:

Zie ook dat de gratis Select T-Mobile versie eenzelfde update heeft gekregen omtrent die apple id - bug.
NAVIGON select T-Mobile Exclusief Editie

[ Voor 56% gewijzigd door Tha BasZ op 06-05-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Is het mogelijk als ik een tmobile simkaart in mijn iphone duw dan navigon te downloaden en dan mijn eigen kpn simkaart erweer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Denthis schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:14:
Is het mogelijk als ik een tmobile simkaart in mijn iphone duw dan navigon te downloaden en dan mijn eigen kpn simkaart erweer in?
T-mobile bood Navigon gratis aan aan de klanten van T-mobile met een iPhone-abonnement.

Als je een andere SIM erin doet, zal het niet meer werken, lijkt mij.

Ik heb daar expliciet naar gevraagd omdat ik zo snel mogelijk van T-Mobile f wil, maar wel addons voor Navigon heb gekocht, die klaarblijkelijk niet meer zouden werken wanneer ik geen T-mobile meer gebruik.

Mijn klachten over T-mobile - vrijwel nooit een fatsoenlijke verbinding in mij woonplaats, en verder ook prut - lijken gegrond, en T-Mobile zou ernaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Denthis schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:14:
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt helaas niet, Navigon maakt om de zoveel tijd verbinding met de server om te controleren of je er een T-Mobile kaart gebruikt.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Oke, dan houd het op.

Welke navi raden jullie aan?

Ik weet dat bij tomtoms normaal zon routebereking inzit, vind ik wel handig om ff snel te kijken hoe lang het rijden is. (routeplanner achtig).

Weet niet of navigon dat ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Routeplanner-achtig ding zit in Navigon ook gewoon.

Naar mijn weten nog beter dan bij TomTom aangezien je bij Navigon ook meerdere "tussenstops" kan kiezen.

/EDIT:

Even snel voor je geuplaadt:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/15pq15f.png
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/513bcy.png
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/168smk6.png
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/v5cuhk.png

Hopelijk heb je er wat aan??

[ Voor 48% gewijzigd door Tha BasZ op 06-05-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

azt33 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:48:
[...]

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt helaas niet, Navigon maakt om de zoveel tijd verbinding met de server om te controleren of je er een T-Mobile kaart gebruikt.
En ja dat heb ik inderdaad ook gehoord!

Zelf niet kunnen testen, maar wel gezien/gehoord van vrienden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Tha BasZ schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:08:
Routeplanner-achtig ding zit in Navigon ook gewoon.

Naar mijn weten nog beter dan bij TomTom aangezien je bij Navigon ook meerdere "tussenstops" kan kiezen.

/EDIT:

Even snel voor je geuplaadt:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hopelijk heb je er wat aan??
dankje wel voor de moeite.

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om ernaar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Denthis schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:59:
[...]

dankje wel voor de moeite.

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om ernaar te kijken.
Ben je er al uit welke navigatiepakketje te nemen?

Grote nadeel vind ik van TomTom is dat ze niet universal zijn en dus crappy is op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Ik ga voor navigon.
Alleen ff kijken wanneer ik hem erop ga zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Weet iemand of het mogelijk is om alleen een driehoekje (let op verkeersopstopping) te laten zien op je route en dus niet op de tegemoetkomende rijbaan..... Dit is nogal verwarrend. En onrustig al die driehoekjes 's-morgens op de rondweg rotterdam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ middelsluis -> ben dat zelf nog niet tegengekomen...
Denk ook eigenlijk niet dat het kan...
Hij laat gewoon alles in de buurt zien, niet op de route.

Indien iemand het weet hoe ik me ook aanbevolen!

@ iedereen ->
Er is weer een kleine update voor in ieder geval de NAVIGON MobileNavigator Europe en de NAVIGON MobileNavigator BeNeLux - versie (die getest).

Versie 1.8.2 is nu uit met als changelog:

Het door enkele klanten gemelde probleem van plotseling verlies van het GPS-signaal, nadat de app op de achtergrond werd gebruikt, werd verholpen.

of

The following problem reported by some customers has been resolved: Sudden loss of the GPS signal after operating the app in the background.

Had er raar genoeg zelf niet last van... maar ja blijkbaar sommige andere wel?

[ Voor 10% gewijzigd door Tha BasZ op 26-05-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Tha BasZ schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:15:
@ iedereen ->
Er is weer een kleine update voor in ieder geval de NAVIGON MobileNavigator Europe en de NAVIGON MobileNavigator BeNeLux - versie (die getest).

Versie 1.8.2 is nu uit met als changelog:

Het door enkele klanten gemelde probleem van plotseling verlies van het GPS-signaal, nadat de app op de achtergrond werd gebruikt, werd verholpen.

Had er raar genoeg zelf niet last van... maar ja blijkbaar sommige andere wel?
Dat was vermoedelijk de oorzaak van spontane "keer om"-boodschappen tijdens het netjes volgen van de route-instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Hopelijk is dat inderdaad nu opgelost?

Zelf dus raar genoeg nooit voorbij zien komen terwijl ik Navigon toch wel regelmatig gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:17

Blauw

De Schreeuw

Ik heb m laatst geupdate naar de laatste versie, maar nu krijg ik bij het opstarten een melding dat ik geen T-mobile simkaart heb en dat deze versie alleen voor T-Mobile gebruikers is. Enige probleem is: Ik heb wél T-mobile. Iemand een idee hoe ie weer gaat werken?

//EDIT1: het ligt aan een andere App namelijk Anova die je data shrinkt. Deze installeert een ander profiel waardoor T-mobile niet meer herkend wordt. Nu werkt ie weer.

Enige nadeel is dat er geen kaarten zijn voor Engeland, ook niet in t 20 landen pakket :( Iemand nog een goedkoop idee om toch navigatie te hebben in Schotland?

//EDIT 2: ook die heb ik gevonden in http://itunes.apple.com/s...9860?mt=8&ign-mpt=uo%3D4#

[ Voor 50% gewijzigd door Blauw op 02-06-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Blauw schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:57:
[...]
Enige nadeel is dat er geen kaarten zijn voor Engeland, ook niet in t 20 landen pakket :( Iemand nog een goedkoop idee om toch navigatie te hebben in Schotland?
[...]
Navigon Europe heeft gewoon Engeland dekking hoor?!
http://www.navigon.com/po...r_iphone_eu.html?tab=maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Ik heb een paar maanden tot grote tevredenheid tomtom grbruikt. Echter, nu ben ik de laatste dagen naar Duitsland geweest en constant last gehad van een wegvallend signaal. Heel irritant als je daarvan afhankelijk bent (levert ook mooie meningsverschillen op in de auto met mn lief ;-)).

Is er een mogelijkheid om de gps chip van de iphone4 te resetten of te calibreren? ben bang dat ie niet meer goed werkt... Ga vanmiddag eens Navigon proberen indien die als trail te vinden is.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvdhoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:47
Navigon MobileNavigator Europe is nu voor €59,99 te vinden in de Appstore ipv €89,99, scheelt toch €20.
En de zomervakantie is in aantocht!.
Link: http://itunes.apple.com/n...r-europe/id320279293?mt=8

Ook Navigon MobileNavigator North America is nu €35,99 ipv €44,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Weer eens mailwisseling gehad met Navigon (nu Garmin):

---

Dear Navigon,

iOS 5.0 is out now and i was wondering if the new Navigon MobileNavigator 2.0 will have support for it or extra's?

And do you already have a releasedate for this wonderfull piece of software?
(beetje slijmen natuurlijk, helpt misschien wel)
Thank you for contacting Navigon Support.

The iOS 5.0 is supported by Navigon, the only problem with this is that the Panorama View and Lane Asistent our not working.

We also have the Navigon MobileNavigator 2.2 coming up, i hope this answers your question.

Yours sincerely
en nog eentje erna:

Dear Navigon,

do you already have a release date?

Is it next week / next month / next year?

I am waiting full of excitement for the new update!

(beetje slijmen wederom)
Thank you for contacting Navigon Support,

The last news was that they still testing the software this can take at least two weeks before it is released, if we have more information about this we will contact you.

If you have more questions please don't hesitate to contact us again.
TomTom scheen overigens ook problemen te hebben met de HD Traffic in samenwerking met iOS5.0.

Maar ben benieuwd wanneer Navigon komt met een update!
Helemaal naar die leuke aankondiging op de IFA paar weken terug.
Flow natuurlijk mooie toevoeging, MyMaps scheelt veel ruimte op je telefoon en FreshMaps is tegen betaling verse kaarten (moest er een keer van komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nieuw mailtje van onze vrienden van Navigon / Garmin:
Thank you for contacting Navigon Support,

According to the last info just received today the 2.2 will be releast in the first week of November, with this version there will be posibility to purchase freshmap for EU, NA, AUS en SA for the price of 49,95€ for life time and so on, i,m sorry but there too many things coming with this version that i cant name them all cins i dont have these on a PDF yet.

I hope to have answer some of your questions.
Toch weer wat nieuws dus!

• Scidd0w
2.0 is gereleased!

Maar, na installatie dien je de kaarten te downloaden en hier loopt hij bij mij vast met de foutmelding:
Failed to connect to the NAVIGON server. Please restart the app.
:(

Dit heb ik al meer dan 10 keer gedaan maar blijf dezelfde melding houden. Iemand anders wel succes?

[update]
Na deinstallatie en herinstallatie werkt het nu naar behoren. Ben nu de maps aan het downloaden.
Wel jammer van mijn navigatie historie...

[ Voor 20% gewijzigd door Scidd0w op 17-11-2011 11:35 ]

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Hier geen problemen gehad overigens!

De landen gekozen waar ik nog wel eens kom geselecteerd en gedownload.
Duurde heel even maar app zelf is nu 600MB ipv de vroegere wopping 1,9GB.
Scheelt nog al dus!

Gehele feel met nieuwe frisse UI en nieuwe maps is ERG goed te noemen!

Mis alleen nog steeds het kunnen kiezen van de TAAL van de stem, nu neemt die die over van de taal van iOS zelf.
Wil Engelse taal van menu en Nederlandse stem... maar dat komt misschien nog wel.

Maar overall zeker een erg goede concurrent voor de TomTom-versie!

• posttoast
  • Laatst online: 00:32
Belachelijk dat je die taal nog niet kan instellen inderdaad. Ontzettend onhandig.

Wat ik me trouwens afvraag: je kunt voor € 14,99 (tijdelijke prijs) "FreshMaps" aanschaffen. Je krijgt dan elk kwartaal nieuwe kaarten. Maar zou je niet gewoon elk kwartaal kaarten eraf kunnen gooien en opnieuw kunnen downloaden? Of zou hij dan gewoon weer de oude kaarten downloaden?

omniscale.nl

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft iemand al updates in het kaartmateriaal gevonden?

En weet iemand hoe je de iPod-functionaliteit terugkrijgt?

Edit: ook jammer trouwens dat je niet meer met een tik op het scherm de bovenaazicht-kaart kunt krijgen :/ dat gebruikte ik echt veel.

[ Voor 37% gewijzigd door Zpottr op 17-11-2011 16:40 ]

Zoef

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-05 07:21
Even paniek omdat er zes zaken in het aankoopmandje stonden, maar vorige aankopen worden netjes bewaard. Keurig gedaan Navigon.
Vlotter (wegens alleen de kaarten die je nodig hebt) en ja zelfs intuïtiever, want kon mijn weg onmiddellijk volgen. Aanrader en dank u Navigon.

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Krijg het helaas niet meer voor elkaar met Navigon 2.0 om de taal te wijzigen naar nederlands wanneer ik m'n iPhone in engels heb staan. Iemand hier al een oplossing voor? Met de vorige versie kon dit door de inhoud van de ipa file aan te passen waarbij je het mapje en.lproj overschreef met nl.lproj. Krijg nu telkens een foutmelding bij het installeren, wanneer ik dit probeer. :(

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Echt even super nette update. Voornamelijk de GUI update was erg welkom. Heeft iemand al die freshmaps gekocht? En is op dat kaartmateriaal de A2 al geüpdate bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Ik heb freshmaps gekocht want het "nieuwe" kaartmateriaal is misschien geupdate maar niet voor mijn 1e test. Ligt hier een nieuwe rondweg (reeds een maand of 5) die hij nog steeds niet herkend. Handig want de oude route mag je niet meer rijden.... Dus freshmaps gekocht. Lost het probleem nog niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

middelsluis schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:04:
Ik heb freshmaps gekocht want het "nieuwe" kaartmateriaal is misschien geupdate maar niet voor mijn 1e test. Ligt hier een nieuwe rondweg (reeds een maand of 5) die hij nog steeds niet herkend. Handig want de oude route mag je niet meer rijden.... Dus freshmaps gekocht. Lost het probleem nog niet op....
Staat die nieuwe rondweg wel op de Navteq-site??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Heeft er iemand misschien al antwoord op de volgende vragen?
  • Freshmaps XL is dit nou voor onbeperkte tijd geldig of voor 2 jaar? Ik lees allerlei tegenstrijdige berichten hierover. Heeft iemand al een definitief antwoord gekregen van Navigon zelf?
  • Waar zijn alle camping gidsen e.d. gebleven?
  • Hoe kan je bij de ipod functie komen? Zie hem wel bij sound settings staan namelijk.
  • Ook ik wil al meer dan een jaar de stem in het nederlands maar mijn telefoon taal in het engels. Hoe moeilijk kan dit zijn? Kunnen we niet met zijn allen Navigon gaan mailen/bellen oid?
  • Heb zelf nog geen veranderingen in de maps kunnen ontdekken tot nu toe. Iemand anders wel?
[update]
In onderstaand persbericht van Navigon blijven ze toch een beetje vaag. Er staat namelijk dat de Freshmaps XL een periode van minimaal 24 maanden beslaat. Maar hoe lang precies staat er dus niet. ;)
http://www.navigon.com/po...kel/111117_iPhone2.0.html

[ Voor 17% gewijzigd door Scidd0w op 18-11-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Scidd0w schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:49:
Heeft er iemand misschien al antwoord op de volgende vragen?

• Freshmaps XL is dit nou voor onbeperkte tijd geldig of voor 2 jaar? Ik lees allerlei tegenstrijdige berichten hierover. Heeft iemand al een definitief antwoord gekregen van Navigon zelf?
Heb zelf mailtje gekregen van Navigon/Garmin -> for life time. Dus ik neem even aan dat het eenmalig ding is.
• Waar zijn alle camping gidsen e.d. gebleven?
Als je die Michelin gidsen bedoeld (Groen en Rood) dan staan die er gewoon bij mij bij.
• Hoe kan je bij de ipod functie komen? Zie hem wel bij sound settings staan namelijk.
Das een goede... geen idee...
• Ook ik wil al meer dan een jaar de stem in het nederlands maar mijn telefoon taal in het engels. Hoe moeilijk kan dit zijn? Kunnen we niet met zijn allen Navigon gaan mailen/bellen oid?
Ook al een lange wens van mij... :(
• Heb zelf nog geen veranderingen in de maps kunnen ontdekken tot nu toe. Iemand anders wel?
Zoetermeer is up-to-dater bij mij...

[update]
In onderstaand persbericht van Navigon blijven ze toch een beetje vaag. Er staat namelijk dat de Freshmaps XL een periode van minimaal 24 maanden beslaat. Maar hoe lang precies staat er dus niet. ;)
http://www.navigon.com/po...kel/111117_iPhone2.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Wat gek! Als ik bij het extras menu item kijk dan staat er alleen het volgende:
UK postcode Navigation
*Traffic Live
*Panorama View 3D
Truck and Caravan Navigation
Mobile Alert Live (monthly subsciption)
FreshMaps XL Europe 44

*heb ik al aangeschaft

Zie jij die michelin gidsen en bv de camping gids er ok tussen staan in het extras menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Fijn topic! Ik ben van plan van alles in mijn auto te stoppen, maar ik kom er gewoon niet uit wat ik moet doen. Het is niet enkel voor de navigatie, maar ik hoop toch dat ik hier met mijn probleem kan komen.

Ik heb een Fiat Grande Punto en ik heb een iPhone met de gratis Navigon app (van T-Mobile). Wat ik wil is eigenlijk alles:
- De navigatie app kunnen gebruiken;
- Kunnen bellen, hands free;
- De muziek van mijn iPhone afspelen.

Is er iemand met ervaring met een Parrot set? Zoals de Mki9200? Die kun je voor muziek en bellen gebruiken, en volgens mij is er ook een mogelijkheid om deze te combineren met de controls op het stuurwiel. Maar hoe zit het dan met de navigatie.

Moet ik dan een aparte houder kopen (de Parrot heeft namelijk geen iPhone houder, gewoon een snoer) en dan de app afspelen en doet de Parrot het dan nog met muziek en bellen?

Een lastig verhaal. Ik wil alles kunnen, zonder teveel dingen in mijn auto.

[ Voor 3% gewijzigd door FerdiV op 19-11-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
FerdiV schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:51:
Een lastig verhaal. Ik wil alles kunnen, zonder teveel dingen in mijn auto.
Zo lastig is het niet:
* Beste manier om bellen + muziek + navi te regelen is via Bluetooth. Zorg dat zowel headset / handsfree als A2DP ondersteund worden. Heeft je autoradio iets van een line in? Want dat maakt het wel makkelijker. Zo niet moet je bv. via een FM-zender gaan klooien.
* Muziek controls e.d., of ze nu aan het stuur, op je carkit of op je radio zitten, hebben geen invloed op Navigon of andere software; alleen op wat op dat moment muziek afspelen op je iPhone (dus de muziek-app, of spotify, of...)
* Bij een gesproken instructie van Navigon fadet de muziek even weg, gaat heel netjes.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vandaag mijn iPhone 4s met de Navingon-app maar eens getest. Véél betere GPS-ontvangst dan met mijn iPhone 3Gs, en daardoor beduidend beter werkende software.

Nou hopen dat het blijft werken wanneer mijn KPN-abonnement ingaat. :P

Let wel, de 'gratis' T-mobile-versie heb ik betaald uitgebreid. Die delen zijn dus niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Scidd0w schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:28:
Wat gek! Als ik bij het extras menu item kijk dan staat er alleen het volgende:
UK postcode Navigation
*Traffic Live
*Panorama View 3D
Truck and Caravan Navigation
Mobile Alert Live (monthly subsciption)
FreshMaps XL Europe 44

*heb ik al aangeschaft

Zie jij die michelin gidsen en bv de camping gids er ok tussen staan in het extras menu?
Wat ik zie onder extras:
  • The MICHELIN Red Guide *
  • The MICHELIN Green Guide *
  • UK Postcode Navigation
  • Traffic Live *
  • Panorama View 3D *
  • Truck and Caravan Navigation
  • Mobile Alert Live (monthly subscription)
  • Freshmaps XL Europa Europa 44 **
* al eerder dan versie 2.0 aangschaft
** in version 2.0 aangeschaft

Overigens erg jammer dat die Mobile Alert Live een maandelijks iets is.
Als het een lifetime iets zou zijn geweest dan zou ik het misschien nog wel kopen ook...

/EDIT ->
Wel raar, want als ik in de App store kijk bij in-app Purchases zie ik ook nog staan:
  • ADAC Camping (19.99€)
  • Feinschmecker (9.99€)
Die zie ik dus NIET in de app zelf...

Vautje van Navigon??

[ Voor 10% gewijzigd door Tha BasZ op 21-11-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nieuwe versie ziet er goed uit. Ook handig dat je nu de maps apart kunt downloaden, want het is nu voor de eerste keer dat ik Navigon kan downloaden op mn iPhone zelf ipv. via iTunes (vanwege te weinig vrije ruimte). Verder ook het idee dat ie op mn 3GS sneller draait dan eerst :) (zoomen/scrollen door maps).

Alleen jammer dat ie je recente bestemmingen weggooit. Had daar best veel in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@Tha BasZ
Zo te zien laat hij dus alleen je eerder gekochte aankopen en de nieuwe 2.0 opties zien. Aangezien ik die gidsen nog nooit heb aangeschaft en ze bij mij er niet tussen staan.

@Palomar
Als je een upgrade hebt uitgevoerd naar 2.0 en niet een geheel nieuwe installatie dan staan ze er weer tussen na een volledige herstart. (Dus app killen via dubbel homeknop en opnieuw opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ Scidd0w -> vandaar dat die camping-gidsen er bij mij niet opstaan...
Die heb ik ook niet eerder gekocht...

Wel een foutje van Navigon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Scidd0w schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:37:
@Palomar
Als je een upgrade hebt uitgevoerd naar 2.0 en niet een geheel nieuwe installatie dan staan ze er weer tussen na een volledige herstart. (Dus app killen via dubbel homeknop en opnieuw opstarten)
idd, even gecheckt en nu staan ze er weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 20 november 2011 @ 02:27:
Vandaag mijn iPhone 4s met de Navingon-app maar eens getest. Véél betere GPS-ontvangst dan met mijn iPhone 3Gs, en daardoor beduidend beter werkende software.

Nou hopen dat het blijft werken wanneer mijn KPN-abonnement ingaat. :P

Let wel, de 'gratis' T-mobile-versie heb ik betaald uitgebreid. Die delen zijn dus niet gratis.
Ben bang dat je pech hebt - Navigon Select kan volgens de omschrijving in de app store alleen worden gebruikt door T-Mob klanten, ook na aanschaf van uitbreidingen :(

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Sinds de update staat de blauwe balk met het nummer van de afslag alsmede de naam onder de zwarte balk met de aankomsttijd en de beide knoppen om te navigeren door de menu's. Vroeger (zeg vorige week) stond de blauwe balk over de zwarte balk waardoor er meer ruimte overbleef voor de kaart. Is dit in te stellen?

Iemand al iets gezien dat de kaart geupdate is? Op mijn dagelijkse route drie nw situaties (meer dan een half jaar, grote aanpassingen) alle drie kent hij niet.... Beetje slap.

In het scherm staat nu wel een oranje blokje met de vertragingstijd. Erg grappig. Kwam vanmorgen op de Brienenoord exact overeen met het matrixbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Zpottr schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:01:
[...]

Ben bang dat je pech hebt - Navigon Select kan volgens de omschrijving in de app store alleen worden gebruikt door T-Mob klanten, ook na aanschaf van uitbreidingen :(
Ik had er sowieso weinig vertrouwen in. T-mobile kon mij er in elk geval al niets over vertellen. Dan weet je eigenlijk al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Iemand trouwens enig idee hoe het werkt met die FreshMaps XL?

Heb die optie gelijk toen 2.0.1 uitkwam (19-12-2011) gekocht maar geen idee hoe je nu die vernieuwd kaarten krijgt.
Staat namelijk bij mij nog steeds op Q3 2011....

Via map manager krijg ik ook gewoon wederom de Q3 2011 mappen...

Navigon/Garmin wel gemaild erover, maar nog geen antwoord.

Iemand anders nieuwere mappen en enig idee hoe et werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg sinds kort de melding 'De geluidsbestanden werden nog niet geladen. Wilt u deze downloaden via het mobiele telefoonnetwerk...'.

Uiteraard wil ik dat, maar ik krijg de geluidsbestanden maar niet binnengehaald. Als ik nu op een WiFi-verbinding zit, krijg ik ze ook niet gedownload.

Uiteraard krijg ik momenteel geen geluidswaarschuwingen bij mijn routes, maar bij mijn oude iPhone 4 (iOS 5.0.1) met dezelfde Navigon versie is er niks ah handje. Op die iPhone 4 kan ik ook bij Instellingen-Geluid-Stem de 'standaardstem' selecteren. Op mijn huidige 4S krijg ik die niet geselecteerd.

Setup
- iPhone 4S met iOS 5.01.
- Navigon 2.0.1

Ik lijk dus ergens een instelling over het hoofd te zien, maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:01:
Ik krijg sinds kort de melding 'De geluidsbestanden werden nog niet geladen. Wilt u deze downloaden via het mobiele telefoonnetwerk...'.

Uiteraard wil ik dat, maar ik krijg de geluidsbestanden maar niet binnengehaald. Als ik nu op een WiFi-verbinding zit, krijg ik ze ook niet gedownload.

Uiteraard krijg ik momenteel geen geluidswaarschuwingen bij mijn routes, maar bij mijn oude iPhone 4 (iOS 5.0.1) met dezelfde Navigon versie is er niks ah handje. Op die iPhone 4 kan ik ook bij Instellingen-Geluid-Stem de 'standaardstem' selecteren. Op mijn huidige 4S krijg ik die niet geselecteerd.

Setup
- iPhone 4S met iOS 5.01.
- Navigon 2.0.1

Ik lijk dus ergens een instelling over het hoofd te zien, maar welke?
Ik heb hetzelfde, en volgens mij is het een bug. Ik heb net mijn iPhone naar Engels overgeschakeld en nu werkt het wel weer gewoon. Ik weet niet meer zeker of het probleem is opgetreden na een wissel van Engels naar Nederlands.

EDIT: het lijkt er op dat de Nederlandse geluidsbestanden gewoon niet beschikbaar zijn of onjuist worden aangeroepen. Als je de Engelse geluidsbestanden (met iets als Phone View of iExplorer) verwijdert en de app opnieuw opstart zie je ze in het instellingenmenu / Sound / Voices opnieuw opgehaald worden. Voor de Nederlandse gebeurt dit niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Zpottr op 14-02-2012 21:24 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Update: Mijn Navigon werkt weer, en met Nederlandse spraak op een Engelstalige iPhone!

Volg deze handleiding. Helaas werkt dat alleen voor de standaard-stem, niet voor TTS zie beneden.

Verzoekje: Aangezien Navigon z'n zaakjes niet op orde lijkt te hebben, zou iemand bij wie de Navigon app wel werkt met Nederlandse TTS-stem (Henk oid? Jan) het betreffende bestand even willen delen? Het gaat om de bestanden in
code:
1
[Zpottr's]iPhone/Apps/com.navigon.NavigonEurope/Documents/appdata/data/sounds
, en dan met name het dut-NLD_Jan_tts.nfs bestand dat in die dir staat. Thanks!

ps: jailbreak is niet nodig, alleen iExplorer of iets dergelijks.

EDIT: TeenieInBikini, jij hebt die bestanden op je iPhone 4 staan als het goed is. Daarmee kun je je 4S ook fixen.

EDIT2: Het bestand dat je nodig hebt heet dut-NLD_Jan_tts.nfs . Ik heb het inmiddels elders gevonden. Als je graag je iPhone in het Engels hebt, met Nederlandse Navigon-stem, hernoem je dit bestand naar eng-GBR_Henry_tts.nfs en gooit het in de voornoemde directory op je iPhone.

[ Voor 19% gewijzigd door Zpottr op 15-02-2012 15:13 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ok...

Dan lag het dus niet aan mijn telefoon toen ik paar dagen geleden aan het rommelen was met taal en stemmen...

Door middel van jailbreak de Nederlandse stem (tts) werkend gekregen met een Engelandse stem.
Duurde even en heb uiteindelijk van een ander Navigon de Nederlandse TTS geleend.

Werkt nu paar uur gerommel nu eindelijk goed...

@ Zpottr -> Heb inderdaad uiteindelijk de Nederlandse files hernoemd naar Engelse versie (dus inderdaad de eng-GBR_Henry_tts.nfs)
Duurde alleen even voordat ik doorhad dat dit de juiste oplossing is en dus niet zoals voor 2.0.1 nog kon van de TEXT_LOCALE aanpassen en dat die dan automatisch de NL stemmen download.

Nu dus eindelijk Nederlandse stem die de Nederlandse straatnamen een beetje normaal uitspreekt...
Met de Engelandse stem was het af en toe echt niet te verstaan / te ontcijferen.

Natuurlijk erg dat dit niet gewoon een standaard optie is...

Iemand trouwens al meer info omtrent de FreshMaps XL aankoop / wanneer we nou eens nieuwe kaarten krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Tha BasZ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:51:
Door middel van jailbreak de Nederlandse stem (tts) werkend gekregen met een Engelandse stem.
Duurde even en heb uiteindelijk van een ander Navigon de Nederlandse TTS geleend.

Werkt nu paar uur gerommel nu eindelijk goed...

@ Zpottr -> Heb inderdaad uiteindelijk de Nederlandse files hernoemd naar Engelse versie (dus inderdaad de eng-GBR_Henry_tts.nfs)
Jailbreak is niet nodig hiervoor :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nee NU niet inderdaad...
Ze hebben wat veranderd @ versie 2.0.

Wel een goede tip trouwens voor anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een eenvoudige manier om taalbestanden binnen te krijgen is door je iDevice even op de taal die je wilt hebben te zetten en dan Navigon opnieuw op te starten. Navigon gaat dan de juiste taalbestanden alsnog downloaden, maar laat de bestaande gewoon staan. Je krijgt dan dus als vanzelf zowel de dut-NLD als de eng-GBR bestanden in de juiste map.

Je kunt vervolgens via iExplorer naar hartelust bestanden hernoemen voor het gewenste resultaat. Zo heb ik nu op mijn Engelstalig iPhone eng-GBR_Henry_tts.nfs vervangen door de dut-NLD_Jan_tts.nfs, maar de default voice (eng-GBR_ogg.nfs) en eng-GBR_Serena_tts.nfs gewoon laten staan. Ik kan dus nu in-app switchen tussen Engels of Nederlands.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:34:
Een eenvoudige manier om taalbestanden binnen te krijgen is door je iDevice even op de taal die je wilt hebben te zetten en dan Navigon opnieuw op te starten. Navigon gaat dan de juiste taalbestanden alsnog downloaden, maar laat de bestaande gewoon staan. Je krijgt dan dus als vanzelf zowel de dut-NLD als de eng-GBR bestanden in de juiste map.
Dat klopt, maar dan moeten de NL taalbestanden wel beschikbaar zijn. Een wek geleden werden die niet gedownload van de server. Is dat inmiddels gefixed? Dat zou wel mooi zijn.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Vorige week inderdaad ook geprobeerd met dit trucje...
Maar werkte toen inderdaad ook niet...

Iemand trouwens al enig antwoord gehad waarom we nog geen nieuwe kaarten hebben met Freshmaps en wanneer die wel gaan komen?
Iets anders dan het standaard antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
UPDATE!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zpottr schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:05:
[...]

Dat klopt, maar dan moeten de NL taalbestanden wel beschikbaar zijn. Een wek geleden werden die niet gedownload van de server. Is dat inmiddels gefixed? Dat zou wel mooi zijn.
Bij mij werkte het vlak voor ik postte. Ik heb wel Navigon "hard" herstart, geen idee of dat uitmaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-02-2012 13:52 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Na nogmaals een mailtje gestuurd te hebben (na mijn 1e van 2 weken geleden geen antwoord te hebben gehad), zo waar in het Nederlands antwoord:

Geachte Tha BasZ,

Dank u voor uw e-mail.

Het volgende update voor het kaarten material voor de iphone verschijnt in februari.

Deze kunt u dan als Freshmaps XL klant gratis downloaden.

Met vriendelijke groet

Eerst zien dan geloven natuurlijk... Aangezien februari al bijna over is...
Maar voor alsnog GOEDE hoop! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Tha BasZ schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:58:
Eerst zien dan geloven natuurlijk... Aangezien februari al bijna over is...
Maar voor alsnog GOEDE hoop! _/-\o_
Kijk maar eens in de app store ;)

Geinstalleerd, en kreeg meteen een pop-up voor nieuwe kaarten.
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:48:
[...]

Bij mij werkte het vlak voor ik postte. Ik heb wel Navigon "hard" herstart, geen idee of dat uitmaakt.
Nope. Dan hebben ze het server side gefixed.

[ Voor 30% gewijzigd door Zpottr op 22-02-2012 17:56 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 22:43
Na update naar 2.0.2 heb ik de kaarten van Q4 2011 kunnen downloaden. Wifi aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
MOmax schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:00:
Na update naar 2.0.2 heb ik de kaarten van Q4 2011 kunnen downloaden. Wifi aanbevolen.
Waar kun je je kaartversie zien? Ik heb net Navigon er opnieuw opgezet namelijk (had hem er al een tijd niet meer opstaan) maar heb geen Fresh Maps. Dus ik ben benieuwd of ik nu dan oude kaarten heb gedownload.

Edit: oh, ok, blijkbaar heb ik versie Q3/2011. Oudere versies dus.

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 22-02-2012 20:39 ]

omniscale.nl

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Inderdaad gisterenavond de 2.0.2 erop gezet met de Q4 kaarten (d.m.v. FreshMaps).

Klein minpuntje dat ik ook al mijn aankopen moest terugzetten, maar ja ach...

Maar de mensen zonder Fresh Maps hebben dus geen mapupdate gekregen blijkbaar...
Dus indien je een update wilt moet je echt die Fresh Maps XL aankopen.

Maar hulde voor Navigon weer!
Mis eigenlijk alleen nog via de officiele weg een keuze te willen hebben in welke taal je de navigatiestem wilt hebben.
Nu wel opgelost via een omweg, maar zou toch ook gewoon een standaardoptie moeten zijn.

Ik word in ieder geval weer een beetje blijer met Navigon (Garmin).

Voor de mensen die et gemist hebben trouwens:

Version 2.0.2
  • Bugfix for FreshMaps: If you purchased FreshMaps, but could not subsequently download the latest maps, this problem has now been fixed. jeeej eindelijk nieuwe kaarten, Q4 2011!
  • Bugfix for Active Lane Assistant bug zelf niet opgemerkt eigenlijk
  • Performance optimization with the Reality Scanner feature gebruikt iemand dat wel eens?
  • Improved: New setting which allows the user to switch the country border information on or off handig voor als je veel grens hopt
  • New setting available to enable download via WiFi/WLAN only, or via 3G data connection zeker handig met die datalimieten van vandaag
  • Optimized handling of apartment numbers in contacts was er een probleem mee dan?

[ Voor 40% gewijzigd door Tha BasZ op 23-02-2012 08:51 ]

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
  • Performance optimization with the Reality Scanner feature gebruikt iemand dat wel eens?
Ik heb deze onlangs nog gebruikt in Engeland, in een stad waar ik voor het eerst was, om het centrum te vinden. (Gewoon via Reality Scanner de MacDonalds of Starbucks zoeken, liep in de goede richting daardoor :))

[ Voor 3% gewijzigd door xoniq op 23-02-2012 12:51 ]

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ CRXDelSol -> das inderdaad nog geen eens zo'n slecht idee!
Zal et zeker onthouden als ik ergens onbekend ben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Bron: iPhoneclub:

De Navigon navigatie-apps krijgen binnenkort een update, waarmee je een locatie met Google Street View kunt bekijken. Hierdoor wordt het makkelijker om te ontdekken waar je precies moet zijn, zodra je ergens naartoe bent gereden. Dit voorkomt dat je op je bestemming alsnog tussen verschillende huisnummers moet zoeken om je bestemming te ontdekken. De update voor Navigon werd onthuld tijdens de Mobile World Congress in Barcelona.

De Navigon-apps zijn een alternatief op het bekende TomTom, waarmee je een autoroute kunt uitstippelen. Navigon is in Nederland populair, iets dat deels te danken is aan de gratis versie voor T-Mobile-abonnees.

Een precieze verschijningsdatum voor de Navigon-update is nog niet bekend. Volgens de ontwikkelaar zal hij ergens in het voorjaar van 2012 in de App Store verschijnen.

---

Wel aardig toch?

Heeft TomTom eigenlijk al zo'n integratie met Streetview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Wel een aardig idee, maar Google SV zit er zo vaak naast met het precieze adres dat je er in de praktijk niets aan gaat hebben ben ik bang :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Navigon Europe is zo te zien afgeprijsd naar: €49,99
Kan er geen persbericht over vinden maar te zien in de nederlandse appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Sorry voor de topic-kick...

Net erg snelle reactie van Navigon (nu Garmin) op mijn mail over wanneer ze eindelijk nieuwe kaarten wederom implementeren in de Map Manager (nog steeds Q1), wanneer er eventueel wederom een update komt met wat ze allemaal lieten zien op de Mobile World Congress (Google Street View e.d.) EN wanneer we nu eindelijk gewoon de taal van de navigatiestem kunnen instellen:

Dank u zeer voor uw email.

De kaarten komen altijd aan het eind van het kwartaal uit, dit betekend dat de kaart van Q2 redelijk snel zou moeten komen.

Helaas is er op dit moment nog geen duidelijke datum bekend.

Wat betreft de nieuwe iPhone applicatie, deze zal binnenkort uitkomen (binnen 2 weken) als alles naar plan verloopt.

Dank u zeer voor uw feedback om het programma te verbeteren, deze zullen wij doorgeven en kijken hoeveel aanvragen hiervoor komen.

Wij hopen hiermee uw vragen te hebben beantwoord.

Wij wensen u een hele fijne dag toe.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nieuwe mapupdate is nu ook te downloaden in de app zelf!
Weer "verse" maps van Q2 2012!

Nu wachtend op de update van de app zelf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Voor de belangstellenden:

Wat is nieuw in versie 2.1
- Google Street View scherm van de bestemming bij het geven en bij het bereiken van de bestemming (niet in alle steden)
- 'Aangepaste route' kunt u handmatig het blokkeren van de route secties met slechts een tikje van de vinger
- 'Cockpit' toont uitgebreide informatie zoals g-waarde, hoogte, kompas, rol en hellingshoeken, en nog veel meer (beschikbaar als In-App aankoop)
- Verbeterde Retina Display ondersteuning voor de nieuwe iPad
- Snellere kaartweergave
- Snellere opstarttijd van de app
- Verbeterde map manager

(kortom nu te downloaden @ Appstore)

En inderdaad het opstarten is wel stukken sneller geworden!
Hulde voorlopig!

(nog wel ff navigatiestem-taal-keuze die mist, maar ja je moet wat te zeuren houden).

Nu ook @ iPhoneclub.nl -> http://www.iphoneclub.nl/...view-tijdelijk-goedkoper/

Navigon Europe (€64,99, normaal €89,99)
Navigon BeNeLux (€49,99, normaal €69,99)

De Navigon iPhone-apps zijn tot en met 16 juli in prijs verlaagd. Kijk goed in de App Store of de actie nog geldt voordat je ze koopt.

[ Voor 30% gewijzigd door Tha BasZ op 03-07-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Pfff, dat van die navigatiestem is wel een misser zeg. Hoe moeilijk kan dat zijn?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ja is blijkbaar erg lastig...

Heb et via een omweg weer NL van gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie-o-wie weet het antwoord op de volgende vraag:

Vakantie naar Frankrijk, dus braaf de flitspalen-database verwijderd. No problem. Echter, tijdens het navigeren blijft Navigon rechtsonder een flitspaal-icon tonen, bedoeld voor het melden van 'gevaarlijke punten'. Dat lijkt me lastig uitleggen aan een Franse politie-agent wat dat symbool doet, dus ik zie de 1500 euro boete al aan de horizon. Dus, hoe kan ik dat icon verstoppen (zelf al gezocht, maar niet gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:45:

Vakantie naar Frankrijk, dus braaf de flitspalen-database verwijderd. No problem. Echter, tijdens het navigeren blijft Navigon rechtsonder een flitspaal-icon tonen, bedoeld voor het melden van 'gevaarlijke punten'. Dat lijkt me lastig uitleggen aan een Franse politie-agent wat dat symbool doet, dus ik zie de 1500 euro boete al aan de horizon. Dus, hoe kan ik dat icon verstoppen (zelf al gezocht, maar niet gevonden).
Navigatie mag geen flitspalen tonen. Maar is het melden van een flitspaal ook strafbaar?

Edit:
Zijn GPS-snelheidswaarschuwingssystemen verboden in Frankrijk?
Vanaf 5 januari 2012 is het verboden om gebruik te maken van een apparaat waarop de flitslocaties staan aangegeven. Dit geldt nu niet meer alleen voor de radardetectors maar ook voor de navigatiesystemen die met GPS werken. De sancties die horen bij de overtreding van dit verbod zijn: een boete van EUR 1500,-, inbeslagname van het apparaat en de aftrek van 6 punten van het rijbewijs.
http://www.flitsservice.n...nieuwsbericht.php?id=5235
Het aangeven van locaties is verboden, dus dat je navigatie de optie hebt om te melden lijkt me niet strafbaar...

[ Voor 33% gewijzigd door iMars op 04-07-2012 10:30 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMars schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:27:
[...]
Het aangeven van locaties is verboden, dus dat je navigatie de optie hebt om te melden lijkt me niet strafbaar...
Ja thx, het vermoeden had ik al en dit bevestigt het min of meer. Maar ja, blijf ik zitten met de vraag: hoe overtuig ik de Franse politie-agent met mijn steenkolen-frans. Hij ziet gewoon zo'n flitspaal-icon rechtsonder en begint ongetwijfeld met zo'n enorme waterval aan woorden... Waarom kan dat icon nou niet gewoon weg? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Heb even gekeken en dat zijn inderdaad zogenaamde Danger zones die je kan aangeven ermee...
Nergens een optie gezien dat je dat UIT kan zetten...

Zelfs nog even in de structuur van Navigon gedoken (jailbreaked phone) en daar ook niks gevonden...

Tsja... een goede...
Zal Navigon eens mailen!

EDIT ->
Leuke is dat dat volgens mij net een nieuw iets is in 2.1 ->
They were showing version 2.1 of the mobile navigation software. Highlights of this version include integration with Google Streetview, Community data input for danger zones, and Active Lane Assist.

[ Voor 31% gewijzigd door Tha BasZ op 04-07-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:45:

Grappig, vroeg me exact hetzelfde af! Ik zie die agent mijn 4S al 'in beslag nemen'. En Engels spreken, daar doen ze in Frankrijk natuurlijk niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
Het aangeven van gevaarlijke zones mag, alleen de exacte locaties van flitspalen niet. Zie wat Tomtom hierover zegt: http://nl.support.tomtom....detail/a_id/5567?tw_p=twt

Als het goed is kun je Navigon dus zo zonder de flitspalen database gebruiken.

<edit>

En dit is wat Navigon erover zegt: http://www.navigon.com/po...nt_identifier=faq&page=40

Met als belangrijkste in de tabel onderaan over de iPhone: Your software already conforms to the legal requirements.

</edit>

[ Voor 34% gewijzigd door coenox op 04-07-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik zou inderdaad gewoon dat stukje van hierboven uitprinten en meenemen...
Om gezeur te voorkomen...

NEEM AAN dat ALS je wordt aangehouden de agent wel een BEETJE engels kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:56:
En dit is wat Navigon erover zegt: http://www.navigon.com/po...nt_identifier=faq&page=40

Met als belangrijkste in de tabel onderaan over de iPhone: Your software already conforms to the legal requirements.

</edit>
Thanks, inderdaad uitprinten, geel markeren en meenemen. Stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb: zoeken op de Navigon site 8)7 . Ik heb nog wel gekeken naar een iPhone Navigon 2 manual, maar dat was een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
Tha BasZ schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:46:
Ik zou inderdaad gewoon dat stukje van hierboven uitprinten en meenemen...
Om gezeur te voorkomen...

NEEM AAN dat ALS je wordt aangehouden de agent wel een BEETJE engels kan lezen?
Die aanname klopt in landen als Frankrijk en Spanje niet altijd. In de grote steden misschien nog wel, maar in kleinere plaatsen niet. Soms willen ze ook niet, de Fransen kunnen erg chavinistisch zijn. Overigens ontmoet ik in Frankrijk vooral aardige mensen. Ik spreek nog wat middelbare school Frans en dan is het ijs vaak gebroken. Een beetje Engels erbij vinden ze dan vaak niet zo'n probleem meer. Maar heb in Spanje meegemaakt dat agenten aangaven geen Engels te (willen?) begrijpen.

In ieder geval geef je met het papiertje aan dat je erover na hebt gedacht. Mocht het dan toch nog tot een boete komen, dan heb je nog iets om juridisch op terug te vallen. Maar dat gedoe heb je natuurlijk liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Tha BasZ schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:24:
Nieuwe mapupdate is nu ook te downloaden in de app zelf!
Weer "verse" maps van Q2 2012!

Nu wachtend op de update van de app zelf! :)
Hoe doe je dat, je maps updaten? Bij mij staat er Q3 2011 en zou niet weten hoe de maps upte daten.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

el-jorge schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:14:
[...]

Hoe doe je dat, je maps updaten? Bij mij staat er Q3 2011 en zou niet weten hoe de maps upte daten.
Map Manager geeft ook niet aan dat er nieuwe updates zijn?

Heb je FreshMaps XL wel gekocht neem ik aan, anders krijg je geen nieuwe kaarten...
(Volgens mij krijg je nu tijdelijk ook 50% korting...)

( http://www.pocketnavigati...aps-xl-kritiek/3.7.1.html )

[ Voor 17% gewijzigd door Tha BasZ op 05-07-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Tha BasZ schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:30:
Tsja... een goede...
Zal Navigon eens mailen!
NET antwoord gehad (waar we eigenlijk niet heel veel aan hebben, maar ja):

Helaas is het niet mogelijk om deze kleine camera te verbergen.

Het belangrijkste is, is dat de Flitspalen echt van het apparaat verwijderd zijn.

Wij hopen hiermee uw vraag te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet

• Juup
  • Niet online
Versie 2.2 is uit:
- iOS 6 support

- URBAN GUIDANCE beschouwt het openbaar vervoer opties, zoals metro's, trams, bussen en watertaxi's, bij de berekening van looproutes. U wordt begeleid naar een stop onderweg te voet en je bent in staat om te zoeken gedetailleerde informatie over welke lijn te nemen en waar je je af. De functie is beschikbaar via In App Purchase.

- LAST MILE start automatisch een voetgangersnavigatie als u uw auto parkeren in de buurt van uw bestemming. De parkeerstand wordt opgeslagen en de app schakelt in voetganger-modus bevindt voor het lopen richtingen.

- We vieren de 3e verjaardag van de NAVIGON app en weg te geven een gratis kaart update voor alle gebruikers.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Juup
  • Niet online
Als je de nieuwe maps (Q3/2012) wilt gebruiken, start de app, ga dan naar MapManager en volg de instructies.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

URBAN GUIDANCE is trouwens in Nederland alleen in Rotterdam en Amsterdam te gebruiken...
Kost overigens 2,99 euro.

Kortom niet gekocht...

Iemand enig idee of dat Mobile Alert Live een beetje goed werkt?
Staat bij -> This service will be available shortly maar misschien heeft iemand ervaringen?
Voor 7,99 euro wil ik wel weten of het de moeite waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Wat is nieuw in versie 2.3
✓ iCloud helpt om uw favoriete synchroon te houden over al uw iOS-apparaten.
✓ Foursquare biedt toegang tot miljoenen locaties wereldwijd. Na het inloggen met uw Foursquare account die u krijgt persoonlijke suggesties of check-in automatisch bij aankomst op uw bestemming.
✓ Glympse is de snelste en eenvoudigste manier om uw real-time locatie en de geschatte tijd van aankomst met iedereen te delen. Geen teken-up nodig.

(jammer genoeg nog geen navigatiestem-taalkeuze...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
workaround voor diegene die hun iphone in engels hebben maar toch nederlandse aanwijzingen willen in navigon : dit komt van C.Prins op iphoneclub.nl

Korte handleiding om met Navigon (bijvoorbeeld) Nederlands gesproken routebeschrijvingen te krijgen terwijl je iPhone op Engels systeem staat.

Hiervoor is géén jailbreak nodig

Daarvoor dien je DiskAid aan te schaffen, misschien is er een gratis alternatief voor DiskAid maar is mij niet bekend.

Zorg dat je Navigon 1x opstart met je system op Nederlands en 1x met je system op Engels. Dit is nodig om zowel de Nederlands als Engelstalige bestanden binnen te halen.

Sluit iPhone (iPad kan ook natuurlijk) met USB aan en start DiskAid op je Mac op.

Navigeer op je iPhone naar:
Apps/Navigon/Documents/appdata/data/sounds/

1. Hernoem de bestanden die met ‘eng-GBR’ beginnen (bijvoorbeeld door er ‘old’of iets dergelijks aan toe te voegen.

2. Hernoem vervolgens de bestanden die met ‘dut-NLD’ beginnen naar hun Engelse tegenhanger

Je hebt nu bijvoorbeeld dit in je mapje sounds staan:

eng-GBR_Henry_tts-old.nfs (je originele engelstalig bestand dus dat je in stap 1 hebt hernoemd)
en
eng-GBR_Henry_tts.nfs (dat was je ‘oude dut-NLD’ nederlandstalig bestand die je in stap 2 naar de engelse naam hebt hernoemd beginnend met ‘eng-GBR’)

(Bovenstaande is alleen een voorbeeld voor de mannenstem er staan dus meer dut-NLD/eng-GBR bestanden in die je kan wijzigen)

Dit kan je dus met elke gewenste taal uitvoeren mits de iPhone/iPad op die taal heeft gestaan terwijl je Navigon opstartte.

Succes!

Eigenlijk moet Navigon een knop inbouwen met bijvoorbeeld automatische taalkeuze en handmatig, heb hen daar al vele malen om verzocht…. maar helaas…..

In de meeste gevallen wordt bij een update van Navigon niets gewijzigd met betrekking tot de stemmen (zoals ook bij deze laatse update) soms moet je echter de procedure herhalen na een update….soms….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Misschien heeft iemand er wat aan:

Geachte heer xxx,

Er wordt in de komende maand zover wij kunnen zien een update gelanceerd.

Welke functies daar zijn veranderd en of het geen wat u aangeeft is veranderd is helaas niet bekend.

Dank u zeer voor het attent maken dat andere mensen problemen hebben met onze app tijdens het opstarten.

Om de volume aan te passen kunt u in de applicatie tijdens de navigatie rechts naast opties op het luidsprekertje klikken, vervolgens kunt u daar de luidsterkte aangeven.
Mocht u nog meer vragen hebben horen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Nieuwe versie 2.4 is uit:

In deze versie van de app is het mogelijk om de gesproken instructies te laten afspelen via de luidsprekers in je auto. Om dit te doen is het echter wel vereist je iPhone te verbinden met je auto via Bluetooth. Verder is er extra Foursquare functionaliteit toegevoegd, kun je eenvoudig schakelen tussen navigatie voor voetgangers en auto’s en kun je Wikipedia POI’s downloaden.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste