Sinds kort heb ik die beta geinstalleerd van tvOS 26.2 waarin het eindelijk mogelijk is om een kindprofiel aan te maken. Dat werk opzich oke, maar als het profiel wordt ingeladen zie je alsnog allerlei thumbnails die je niet zou willen zien én het allerirritantste is dat voorgaande aankopen niet altijd beschikbaar lijken te zijn.
Zo kreeg ik toen ik zojuist de tv door mijn zoontje liet aanzetten nog een knop in beeld om een AppleTV+ (oké het heet geen + meer, maar jullie snappen wat ik bedoel) subscription te nemen. Eeeeeuh...
Ik zou toch verwachten dat het kindprofiel valt _onder_ een van de bestaande profielen (dat heb ik bij aanmaken zelfs aangevinkt), en daarmee de subscriptions e.d. overneemt.
Ook is het verbergen van andere apps (zelfs de settings app) niet mogelijk...
Zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets fout? Of is dit normaal beta gedrag?
Zijn er anderen die ook deze versie gebruiken en het wel voor elkaar krijgen dat je apps kunt deactiveren?
Zo kreeg ik toen ik zojuist de tv door mijn zoontje liet aanzetten nog een knop in beeld om een AppleTV+ (oké het heet geen + meer, maar jullie snappen wat ik bedoel) subscription te nemen. Eeeeeuh...
Ik zou toch verwachten dat het kindprofiel valt _onder_ een van de bestaande profielen (dat heb ik bij aanmaken zelfs aangevinkt), en daarmee de subscriptions e.d. overneemt.
Ook is het verbergen van andere apps (zelfs de settings app) niet mogelijk...
Zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets fout? Of is dit normaal beta gedrag?
[ Voor 10% gewijzigd door marapuru op 22-11-2025 14:01 . Reden: blijkbaar had ik het woordje beta beter niet kunnen noemen. ]