Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gu357 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:30:
[...]

Nieuwe Apple toestellen zijn uitgerust met meer geheugen voor de ondersteuning van Apple Intelligence. Er gaan ook een aantal producten uitkomen binnen het home gamma waarbij de Apple TV de hub zou zijn.
Dan heb je zojuist je eigen vraag beantwoord, het is voor jou de moeite waard om te wachten.

Voor mij is het puur een mediaplayer die zijn werk uitstekend doet, ik heb dus geen enkele reden om te upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:08
KillerBee schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:57:
[...]

Ja, ik :) .
En naar volle tevredenheid, gebruik 'm nu zo'n 5 jaar.
Het enige wat je hoeft te doen is een Apple ID aanmaken (ik heb dit gedaan via de iTunes app in Windows), Hiermee log je (eenmalig, hij bewaard dit) in op je Apple Tv.
.....
Je hebt iTunes niet nodig om een Apple ID aan te maken, dat kan ook via https://account.apple.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Greatsword schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:50:
[...]

Zijn er überhaupt mensen die doet doen? Op onze OLED TV’s zijn de kleuren meer dan prima, kreeg daarom volgens mij destijds ook de melding dat het niet nodig was omdat het al goed is afgesteld.
Niet gedaan, maar ik ga het nu wel doen... omdat ik het nu pas weet.

Ik kijk regelmatig wel eens naar mijn foto's op de TV, en vond de kleuren, maar vooral saturatie en helderheid te hoog zodat je in heldere vlakken geen contrast meer ziet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Als je de picture settings op je tv ooit goed hebt ingesteld ga je waarschijnlijk geen verschil zien met de calibratie ;). Het is meer een convenience dingetje als je dat (nog) niet hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

jacox schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:58:
[...]

Je hebt iTunes niet nodig om een Apple ID aan te maken, dat kan ook via https://account.apple.com
Oke, dit wist ik niet, maar is op zich heel logisch :P
Heb je iTunes dan niet wél nodig om bijv. abonnementen op te zeggen? (dit heb ik wel begrepen namelijk)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:23
KillerBee schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 06:46:
[...]

Oke, dit wist ik niet, maar is op zich heel logisch :P
Heb je iTunes dan niet wél nodig om bijv. abonnementen op te zeggen? (dit heb ik wel begrepen namelijk)
Even gekeken, je kunt daar ook abonnementen opzeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:50

DON PAPA

Tweaker-fan

Waarschuwing: Update de NLZiet app en de AppleTV niet naar de nieuwste (beta) versie, want dan werkt het doorspoelen van de reclame niet meer in de NLZiet app.

Ik heb ook nog twee andere AppleTV kastjes die nog niet geüpdate zijn naar de nieuwste beta versie en de nieuwste NLZiet versie, en daar werkt het doorspoelen nog wel

[ Voor 50% gewijzigd door DON PAPA op 26-06-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk aankomend ATV gebruiker hier; beetje aan het lurken de afgelopen dagen om wat informatie op te doen. En blijkbaar moet je "het internet" toch niet al te vaak geloven dus even mijn gedachtengang en mogelijk paar vraagjes. Enige voor-info: ik heb nu 0 Apple devices, geen Apple account, etc dus ik kan niet "even" iets testen uit mijn vragen.

Ik zou graag gaan gebruiken: F1TV (premium), Youtube (free), NLZiet (free), "Kodi" (maar lees dat InFuse de go to app is), FIA WEC (app casting); de ATV komt aan een LG G3 te hangen en geluid gaat enkel via eARC naar een Sonos soundbar.

Ik heb nu een Nvidia Shield Pro; de specifiek omdat Kodi ook Dolby Vision ondersteunt. En ik heb een Samsung S24 Ultra dus casten is relatief simpel. De Shield ondersteunt geen Youtube HDR; daarvoor gebruik ik nu de native app op de LG G3 die wel netjes "overschakelt" naar HDR en het bijbehorende logo'tje toont.

Wat heb ik ondertussen uitgezocht:
F1TV Premium doet 4K HDR dus top. Helaas blijf ik nog even zoekende naar het aantal devices wat tegelijk gebruikt mag worden (geen multiview). Niet altijd is iedereen thuis dus dan zou het abonnement op 2 of 3 verschillende devices (ATV en smartphones) gebruikt moeten worden voor live uitzending. Dat kan toch gewoon met Premium? En is 4K HDR goed te doen t.o.v. de reguliere 1080p?

Youtube moet werken op de ATV echter kon ik niet 1-2-3 vinden of deze dan ook HDR/HLG als output kan geven mits de betreffende video zo is geupload door de creator. Is wel een breekpuntje als de ATV dat, net als de Shield, ook niet zou kunnen. Ik kijk relatief veel Youtube maar wel op de hoogste kwaliteit indien mogelijk. Dus, Youtube op ATV; kan die HLG/HDR weergeven?

Kodi moet ik vervangen door InFuse. Heb van de week al Jellyfin geinstalleerd op mijn Synology om te testen; werkt goed (zonder transcoding) naar de Shield Pro. Als ik hier zo rondlees in het topic: InFuse lifetime is een no-brainer? Ben verder vrij technisch dus als iemand roept "installeer Kodi met FTP en DMG"; net zo lief hoor?

Tja, en dan de FIA WEC app. Ik zie wel https://apps.apple.com/nl...live/id1662585492?l=en-GB in de Apple Store staan? Kan je dus met een abonnement hierin inloggen en je races kijken? Of accepteert de ATV (eventueel) ook een cast-verzoek van de FIAWEC-app op Android telefoon?

Lange lap tekst; een ATV is (relatief gezien) best prijzig ten opzichte van de Chinese en wat bekendere Android-boxes. En de upgrades (ATV, F1 Premium, InFuse) kost even een paar honderd Euro; zou zonde geld zijn. Dus als iemand duidelijk / bondig mijn vragen zou willen verduidelijken, geeft dat iets meer rust om een ATV en bijbehorende software/apps te kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:15
Kodi kan je installeren als je apparaat als development device is geregistreerd.
Gebruik het hier al tijden. Vind de interface mooi simpel (confluence).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
MAX3400 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:49:
Kodi moet ik vervangen door InFuse. Heb van de week al Jellyfin geinstalleerd op mijn Synology om te testen; werkt goed (zonder transcoding) naar de Shield Pro. Als ik hier zo rondlees in het topic: InFuse lifetime is een no-brainer? Ben verder vrij technisch dus als iemand roept "installeer Kodi met FTP en DMG"; net zo lief hoor?
Met wat hoepeltjes en gedoe is Kodi wel mogelijk. Maar ik heb er een soort spijt van dat ik de AppleTV een decenia van mij af gehouden heb omdat ik echt into-Kodi was sinds de XBMC-tijd. Infuse is het geld idd meer dan waard. Als je proefversie er op zet ben je in een paar minuten wel overtuigd, de shares aanwijzen op je Syno en klaar. Waar je met Kodi toch wel een soort van blijft hobby'en om het mooi op je scherm te krijgen en houden doet Infuse dat allemaal voor je zonder je verder ook maar één instelling hoeft te doen.

F1TV Premium doet 4K HDR dus top. Helaas blijf ik nog even zoekende naar het aantal devices wat tegelijk gebruikt mag worden (geen multiview). Niet altijd is iedereen thuis dus dan zou het abonnement op 2 of 3 verschillende devices (ATV en smartphones) gebruikt moeten worden voor live uitzending. Dat kan toch gewoon met Premium? En is 4K HDR goed te doen t.o.v. de reguliere 1080p?
Met Premium en 4K heb ik geen ervaring omdat ik 1080 prima vind voor de wedstrijden, maar mijn ouders kijken mee op mijn account én ik heb zelf vaak de ATV en een iPad tegelijk in gebruik, dus 3 kan sowieso :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 09-07-2025 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Infuse (en Plex) doen teveel vind ik. Kan daar niet zo’n simpele list view kiezen. Infuse heeft het wel lijkt het maar dan staat de lijst op het midden uitgelijnd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5_KXLgYmPdIqUksPz6WHTpRJZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JUviFxMzVvU6RUeLfIIARl8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@matthijst @Dennisdn ik begrijp jullie beiden; dank voor het antwoord.

Sowieso ben ik Apple-leek dus 95% kans dat ik gewoon out of the box experience wil en dan niet specifiek development modes of custom zaken in Kodi wil aanmaken. Ik ben al jaren Kodi-fan maar snap / zie ook wel het nut om een andere applicatie te gebruiken eventueel. Sowieso gebruik ik de afgelopen jaren Kodi ook out of the box met Estuary en slechts 3 shares dus niet heel spannend. En ja, InFuse valt natuurlijk altijd gratis of voor weinig uit te proberen dus dat is zeker een weg die ik (ook) wil inslaan als er een ATV in huis zou komen.

Het voelt heel onwennig om hierover te praten; nieuw device, nieuw OS, nieuw eco-systeem... :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:35:
Infuse (en Plex) doen teveel vind ik. Kan daar niet zo’n simpele list view kiezen. Infuse heeft het wel lijkt het maar dan staat de lijst op het midden uitgelijnd.
[Afbeelding]
Ik gebruik nu al een tijdje Infuse, maar kan je opmerking over 'doet te veel' niet plaatsen. Ik vind dat Infuse middels de metadata van films/series er een hele mooie UI van maakt. Als men zoekt naar een simpel lijstje, dan zou ik VLC adviseren. Wat in mijn ogen overigens oogt als jaren 80. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
meesje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:45:
[...]

Ik gebruik nu al een tijdje Infuse, maar kan je opmerking over 'doet te veel' niet plaatsen. Ik vind dat Infuse middels de metadata van films/series er een hele mooie UI van maakt. Als men zoekt naar een simpel lijstje, dan zou ik VLC adviseren. Wat in mijn ogen overigens oogt als jaren 80. :)
Ik hoef geen plaatjes en verhaaltjes, want weet wat ik gedownload heb :)
Zie plaatje hierboven, Kodi doet dat precies zoals gewenst :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-09 16:53
En de upgrades (ATV, F1 Premium, InFuse) kost even een paar honderd Euro; zou zonde geld zijn. Dus als iemand duidelijk / bondig mijn vragen zou willen verduidelijken, geeft dat iets meer rust om een ATV en bijbehorende software/apps te kopen.
Beetje flauwe redenatie in mijn optiek. Infuse kost je 16,- per jaar en de upgrade naar F1 Premium heeft al helemaal niets met een ATV te maken, je kan F1 TV gewoon blijven kijken met hetzelfde abo als dat je nu hebt als je wilt.

Je praat dan gewoon over de prijs van een ATV en die is in vergelijking tot bijvoor een Shield meer dan prima.
Chinese meuk is natuurlijk altijd goedkoper, werkt vaak prima maar het is geen ATV.

En de interface van Infuse is gewoon meer dan prima, gewoon zoals elke moderne streamer ook heeft. Draait bijna alles en met de metadata is genoeg te finetunen.

Koop gewoon een ATV ipv die angst voor het onbekende :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TweakGP schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:09:
[...]

Beetje flauwe redenatie in mijn optiek. Infuse kost je 16,- per jaar en de upgrade naar F1 Premium heeft al helemaal niets met een ATV te maken, je kan F1 TV gewoon blijven kijken met hetzelfde abo als dat je nu hebt als je wilt.

Je praat dan gewoon over de prijs van een ATV en die is in vergelijking tot bijvoor een Shield meer dan prima.
Chinese meuk is natuurlijk altijd goedkoper, werkt vaak prima maar het is geen ATV.

En de interface van Infuse is gewoon meer dan prima, gewoon zoals elke moderne streamer ook heeft. Draait bijna alles en met de metadata is genoeg te finetunen.

Gezien de vorige reactie (liever een lijstje met tekst) denk ik niet de betreffende tweaker toe is aan een Apple TV. :) Voor eigen content is er in mijn ogen geen betere app dan Infuse. Als je liever tekst wil dan miniaturen (van de de filmposters) dan kun je beter stoppen met de discussie, je zit zo mijlenver uit elkaar. Wat overigens prima is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
meesje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:51:
[...]

Gezien de vorige reactie (lieve een lijstje met tekst) denk ik niet de betreffende tweaker toe is aan een Apple TV. :)
Het is alleen een ander die jeuk krijgt van plaatjes :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakGP schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:56:
[...]

Het is alleen een ander die jeuk krijgt van plaatjes :-).
In mijn reactie verwijs ik toch de betreffende tweaker? Ik doel inderdaad niet op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TweakGP schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:09:
[...]

Beetje flauwe redenatie in mijn optiek. Infuse kost je 16,- per jaar en de upgrade naar F1 Premium heeft al helemaal niets met een ATV te maken, je kan F1 TV gewoon blijven kijken met hetzelfde abo als dat je nu hebt als je wilt. Je praat dan gewoon over de prijs van een ATV en die is in vergelijking tot bijvoor een Shield meer dan prima. Chinese meuk is natuurlijk altijd goedkoper, werkt vaak prima maar het is geen ATV.
Vreemd want een ATV is de enige (officieel ondersteunde hardware) in Nederland waar je F1 Premium in 4K HDR op zou kunnen kijken.

Het is voor mij namelijk niet de bedoeling noch de wens op 2 of 3 streamers in huis te hebben. De ATV is dus wel een "all in weddenschap" dus mijn initiele investering is dus zeker wel 180 voor een ATV, 60 voor upgrade F1, x bedrag voor InFuse, kabels, etc.. Ik doe geen half werk maar ik moet het wel in 1x kunnen uitgeven en fijn aan de gang kunnen.

En dat ik daar misschien iets anders naar kijk in mijn huidige naar mijn nieuwe situatie, is mijn financieel idee. Daar mag je zeker wat van vinden, alsook met iets betere argumenten.
Snap ik zeker. Maar daarom postte ik toch duidelijke vragen / onderzoek?

Allicht ter overweging: ik heb geen kabel-TV. 50% content op dagbasis is Youtube en "dus" vraag/zoek ik of dat lekker werkt met 4K-content van de creators. Als we hier op GoT gezamenlijk roepen: NEE!!, dan kan ik direct stoppen met een ATV onderzoeken / aanschaffen.
Kodi discussie
Los van wie er bedoeld wordt: ik vind het wel fijn om plaatjes, een IMDB-rating en een samenvatting van 2 zinnen te zien. Dat geldt overigens ook bij reguliere apps zoals een Netflix, NPO Start, etc. Ik ben in mijn hoofd van de lijstjes (voor werk) maar in mijn vrije tijd kijk ik liever plaatjes. Gemak dient de mens maar iedereen zijn eigen invulling.

Dus ook daaraan kijk ik naar "wat kan er wel met een ATV". InFuse wordt nu meermaals genoemd. Betaald of niet. Nou, dat is dus wel een prio-app om dus te weten / kennen en kunnen betalen als ik overstap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
meesje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:00:
[...]

In mijn reactie verwijs ik toch de betreffende tweaker? Ik doel inderdaad niet op jou.
Ik quote een vraag van MAX3400, dat is niet degene die een hekel heeft aan plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
meesje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:51:
[...]

Gezien de vorige reactie (lieve een lijstje met tekst) denk ik niet de betreffende tweaker toe is aan een Apple TV. :) Voor eigen content is er in mijn ogen geen betere app dan Infuse. Als je liever tekst wil dan miniaturen (van de de filmposters) dan kun je beter stoppen met de discussie, je zit zo mijlenver uit elkaar. Wat overigens prima is.
Je hebt het over mij. Lezen.
Ik heb gewoon meerdere Apple TV’s. Al sinds de eerste. En gebruik sinds het kan Kodi.
Beetje raar dat je jouw mening schijnbaar de enige juiste ziet: Kodi wordt wereldwijd gebruikt en de UI is gewoon een kwestie van smaak.
Jij vindt Infuse beter. Jouw mening. Hoef je niet zo denigrerend te doen over andere voorkeuren. :?

Max3400 had het overigens over Kodi. Dus niks mijlenver en off-topic aan.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 09-07-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
MAX3400 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:07:
[...]
Snap ik zeker. Maar daarom postte ik toch duidelijke vragen / onderzoek?
Je doet alsof het honderden euro's kost..... een ATV koop je voor 180. Dat is ongeveer het dubbele van andere meuk, en vergelijkbaar met een Shield.

Wat jij aan extra diensten wil afnemen staat daar buiten. Maar het werkt gewoon allemaal prima. Ik ben blij dat ik al een paar jaar geleden overgestapt ben van een Shield.

Koop gewoon een ATV, gebruik Infuse voor een maand voor 2 euro en als het echt niet bevalt dan heb je max een paar tientjes schade. Zinloos om daar eindeloos over te wikken en wegen.

En als je F1TV in 4k wil dan heb je al geen keuze, helemaal zinloze discussie dan. Enige andere keuze is nog minimaal tot volgend seizoen wachten tot de Android uitrol.

[ Voor 34% gewijzigd door TweakGP op 09-07-2025 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakGP schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:09:
[...]

Ik quote een vraag van MAX3400, dat is niet degene die een hekel heeft aan plaatjes.
Je hebt gelijk. Tweakers door elkaar gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Gewoon kopen zo ding. Gebruik m voor alles. Ook voor tv-kijken via ziggo app. Tv is alleen nog een scherm.
Infuse zal je wel aan kunnen wennen. F1TV pro ziet er ook al heel goed uit. Premium wellicht beter maar vind zelf 4K geen meerprijs waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:10:
[...]

Je hebt het over mij. Lezen.
Ik heb gewoon meerdere Apple TV’s. Al sinds de eerste. En gebruik sinds het kan Kodi.
Beetje raar dat je jouw mening schijnbaar de enige juiste ziet: Kodi wordt wereldwijd gebruikt en de UI is gewoon een kwestie van smaak.
Jij vindt Infuse beter. Jouw mening. Hoef je niet zo denigrerend te doen over andere voorkeuren. :?

Max3400 had het overigens over Kodi. Dus niks mijlenver en off-topic aan.
Je hebt iets gemist in mijn reactie. Wat overigens prima is.
Ik heb het toch niet over off-topic? Met mijlenver uit elkaar bedoel ik de verschillende voorkeuren (nogmaals, wat prima is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zal ik stoppen met vragen stellen? Want blijkbaar ontstaat er een halve flame-war of Kodi of niet-relevante antwoorden 0f geld of doe niet overgelijken of koop gewoon!!1111one

Blij dat iedereen lekker hier in de slappe was zit; geef gewoon nutteloos geld uit want van ons krijg je halve antwoorden. Helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
MAX3400 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:29:
Zal ik stoppen met vragen stellen? Want blijkbaar ontstaat er een halve flame-war of Kodi of niet-relevante antwoorden 0f geld of doe niet overgelijken of koop gewoon!!1111one

Blij dat iedereen lekker hier in de slappe was zit; geef gewoon nutteloos geld uit want van ons krijg je halve antwoorden. Helemaal prima.
Koop gewoon zoiets simpels en leg er max een paar tientjes op toe bij doorverkoop als het je echt niet bevalt.

Zeker als je niet zomaar wil aannemen dat het allemaal prima draait blijft gewoon de enige keuze om het zelf te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:29:

De beeldkwaliteit op 4K HDR van YouTube is uitstekend op Atv.
Probeer het ding gewoon en je kunt hem altijd binnen 30 dagen kosteloos terugsturen. Mijn voorspelling is dat je er heel blij mee zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

MAX3400 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:47:
@matthijst @Dennisdn ik begrijp jullie beiden; dank voor het antwoord.

Sowieso ben ik Apple-leek dus 95% kans dat ik gewoon out of the box experience wil en dan niet specifiek development modes of custom zaken in Kodi wil aanmaken. Ik ben al jaren Kodi-fan maar snap / zie ook wel het nut om een andere applicatie te gebruiken eventueel. Sowieso gebruik ik de afgelopen jaren Kodi ook out of the box met Estuary en slechts 3 shares dus niet heel spannend. En ja, InFuse valt natuurlijk altijd gratis of voor weinig uit te proberen dus dat is zeker een weg die ik (ook) wil inslaan als er een ATV in huis zou komen.

Het voelt heel onwennig om hierover te praten; nieuw device, nieuw OS, nieuw eco-systeem... :$
Ïk ging ook van een Kodi met een Raspberry over naar een APT met Plex. Ik moet zeggen, een verademing.
Oke, kost even geld maar je kan meer met de APT van alleen Plex draaien.

Ik denk dat het de gok wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MAX3400 Als ik jouw reacties zo lees, denk ik dat een Apple TV voor jou wel geschikt is. Zelf vind ik de extra metadata getoond via Infuse een dikke pre. Wordt een Apple TV jouw eerste Apple produkt of zit je al aardig in het Apple eco systeem? Indien het laatste dan is een ATV in mijn oren een no brainer. Zelf gebruik ik ‘m ook als Apple HomeKit hub. En ik vind het een mooie toevoeging dat er bv aangebeld wordt gelijk rechtsboven een live stream wordt gestart.
Maar mocht het je eerste Apple produkt lees ik hier ook regelmatig enthousiaste berichten van tweakers die geen ander Apple produkt hebben. Ik sluit me aan bij het eerdere advies van probeer het lekker uit in de afkoelingsperiode van 14/30 dagen. Zelf zou ik zeggen: kopen! :) Je kunt overigens ook altijd nog V&A of MP in de gaten houden.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 09-07-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

meesje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:48:
@MAX3400 Als ik jouw reacties zo lees, denk ik dat een Apple TV voor jou wel geschikt is. Zelf vind ik de extra metadata getoond via Infuse een dikke pre. Wordt een Apple TV jouw eerste Apple produkt of zit je al aardig in het Apple eco systeem? Indien het laatste dan is een ATV in mijn oren een no brainer. Zelf gebruik ik ‘m ook als Apple HomeKit hub. En ik vind het een mooie toevoeging dat er bv aangebeld wordt gelijk rechtsboven een live stream wordt gestart.
Maar mocht het je eerste Apple produkt lees ik hier ook regelmatig enthousiaste berichten van tweakers die geen ander Apple produkt hebben. Ik sluit me aan bij het eerdere advies van probeer het lekker uit in de afkoelingsperiode van 14/30 dagen. Zelf zou ik zeggen: kopen! :) Je kunt overigens ook altijd nog V&A of MP in de gaten houden.
_O_ Ja.

En ps, kan dat met Ring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stimulate14 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:51:
[...]

_O_ Ja.

En ps, kan dat met Ring?
Als je even homebridge installeert op een Raspberry Pi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde als @MAX3400 . Heb geen Apple devices in huis en weet niet ook nog niet of ik over wil naar een iPhone, omdat ik veel Google spullen gebruik en daar tevreden over ben. Echter ben ik sinds een tijdje af van Ziggo en heb dus ook geen mediabox meer (die ik ook gebruikte voor Youtube, Netflix e.d.). Heb nu een Android TV box, een Nokia 8010. Dat heeft wel een vrije snelle chip, echter is soms wel een beetje buggy en hij wordt niet meer verkocht, dus updates zullen ook wel niet meer komen.

Verder heb ik een oudere Samsung TV die geen Dolby Digital plus ondersteunt. Een Chromecast ondersteunt alleen Dolby Digital plus en kan dat niet omzetten naar 'gewoon' Dolby Digital. En dat geldt voor veel meer mediaboxen. Daarom valt de nieuwe Chromecast streamer ook af. Die Nokia 8010 kan dat dus wel en daarom gebruik ik die. Maar de Apple TV kan als het goed is ook Dolby D+ naar gewoon Dolby D omzetten. Dat is dus wel een vereiste.

Daarom al een tijdje aan het dubben om een Apple TV te kopen. Vnl. omdat die (naar horen zeggen) een lekker rappe interface heeft, alle gangbare streaming apps er gewoon op werken en het qua updates ook wel goed zit. Daarnaast is de remote ook goed doordacht. Enige puntje is dus dat ik geen andere Apple-apparatuur meer in huis heb en alles Android is. Maar uit voorgaande reacties te lezen moet dat dus geen probleem zijn.

Enige is verder nog dat ik mogelijk ook op de kortere termijn een nieuwe TV koop (bijv. een LG OLED) en het dan de vraag is of het niet handiger is om het smart-gedeelte van die TV dan gewoon te gebruiken ipv. de Apple TV. Of is een Apple TV superieur aan de software van bijv. een nieuwe LG OLED tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Super vaag, vorige week werkt van de één op de andere dag de links en omhoog knop nog maar half van de AppleTV remote.

Iemand bekend hiermee?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Palomar schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:10:

Enige is verder nog dat ik mogelijk ook op de kortere termijn een nieuwe TV koop (bijv. een LG OLED) en het dan de vraag is of het niet handiger is om het smart-gedeelte van die TV dan gewoon te gebruiken ipv. de Apple TV. Of is een Apple TV superieur aan de software van bijv. een nieuwe LG OLED tv?
Je kan dat altijd eerst nakijken, maar daarvoor zou ik nooit een nieuwe TV kopen.
Een TV beoordeel ik enkel op beeldkwaliteit en hoe het ding er uit ziet.
Dat smart gedeelte is snel verouderd, en ik vertrouw de TV fabrikanten minder met mijn data dan Apple... (dat kan persoonlijk zijn).
Mijn huidige TV is nu 9 jaar oud en doet het nog prima, maar het smart gedeelte is totaal ruk, daarom de ATV.
Geluid speel ik via een Marantz versterker en een paar dikke luidsprekers.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
Palomar schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:10:
Het is maar wat je wilt en prettig vindt.... de apps van de meeste smarttv's zijn tegenwoordig best goed. En bij LG houden ze ze ook jaren actueel. Sommigen hebben wel een hekel aan WebOS van LG.

Voor het meeste werkt het dus prima en op moderne tv's heb je eigenlijk niets anders nodig. Maar er zijn altijd dingen die niet beschikbaar zijn voor elk merk tv zoals bijvoorbeeld de F1TV app, apps van Ziggo of KPN, enz.

Op een ATV draait nagenoeg alles en de interface is simpel en prettig. Ding is ook prima te gebruiken als je verder niets van Apple hebt. Keuze dus.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakGP op 09-07-2025 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Je kan dat altijd eerst nakijken, maar daarvoor zou ik nooit een nieuwe TV kopen.
Een TV beoordeel ik enkel op beeldkwaliteit en hoe het ding er uit ziet.
Dat smart gedeelte is snel verouderd, en ik vertrouw de TV fabrikanten minder met mijn data dan Apple... (dat kan persoonlijk zijn).
Mijn huidige TV is nu 9 jaar oud en doet het nog prima, maar het smart gedeelte is totaal ruk, daarom de ATV.
Geluid speel ik via een Marantz versterker en een paar dikke luidsprekers.
ja idem, mijn Samsung tv is ook ongeveer zo oud en geeft nog prima beeld. Smart-gedeelte is idd compleet verouderd en gebruik ik niet meer, echter vanwege dat gedoe met Dolby Digital plus compatibiliteit (en ook HDMI CEC wat minder flex werkt dan bij nieuwe tv's) merk je dat ie wat aan het verouderen is, maar dat zou op te lossen zijn als DD plus met de Apple TV wel gewoon goed werkt. Echter een tv van 9-10 jaar oud heeft natuurlijk ook niet meer het eeuwige leven, dus vandaar dat ik af en toe wel rondkijk ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zullen we het vriendelijk houden? Ik zie een aantal mensen met een gestrekt been de discussie in gaan over Kodi vs de rest, wat niet echt bijdraagt aan een goede discussie. Het is wellicht goed dat als je een reactie ziet die je niet aanstaat, eerst een paar keer adem te halen, en nogmaals te lezen of dit om een persoonlijke mening gaat, of een feitelijke bewering. Reageer dan ook op de inhoud, en niet op de persoon. Dan houden we het hier met z'n allen gezellig. Zie ook Huisregel #2.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
Ik ben al jaren Infuse Pro gebruiker, eerst op een Apple TV 4 (HD) en sinds een paar jaar een tweede generatie 4K. Bevalt heel goed!

Ik heb een oude (10 jaar FHD) en een nieuwe (3 jaar 4K) smart tv, maar beide hangen niet meer aan het internet, de smart delen zijn oud, achterhaald, niet meer gesupport en tergend traag (op de oude tv). Dat gat wordt prima opgevuld door een Apple TV.

Infuse Pro heb ik ooit gekocht in een aanbieding, sindsdien betaal ik €5,50 per jaar.

Ik heb een simpele Synology NAS, dat volstaat bij Infuse: het hoeft slechts een fileserver te zijn, Plex is niet nodig.

Alle streaming diensten werken prima. Diensten die Dolby Atmos hebben geven dat door. Infuse Pro maakt van DTS en HD audio formaten multilkanaal (maximaal 8 geloof ik) PCM, DD wordt gewoon als DD doorgegeven.

Overigens, mijn oudste Apple TV, de 4, is 10 jaar oud, en deze draait nog de meest recente tvOS en alle apps werken erop. Dat lukt geen enkele tv-maker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Palomar schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:26:
[...]

ja idem, mijn Samsung tv is ook ongeveer zo oud en geeft nog prima beeld. Smart-gedeelte is idd compleet verouderd en gebruik ik niet meer, echter vanwege dat gedoe met Dolby Digital plus compatibiliteit (en ook HDMI CEC wat minder flex werkt dan bij nieuwe tv's) merk je dat ie wat aan het verouderen is, maar dat zou op te lossen zijn als DD plus met de Apple TV wel gewoon goed werkt. Echter een tv van 9-10 jaar oud heeft natuurlijk ook niet meer het eeuwige leven, dus vandaar dat ik af en toe wel rondkijk ;)
Als je je Apple TV op een receiver hebt aangesloten, en je receiver op je tv, dan kan je receiver alle audiotracks afspelen: DD, DD+, DA, DTS (via meerkanaals PCM), ... Je receiver krijgt direct het hele HDMI signaal, en geeft alleen video door aan de tv.

Als je je Apple TV op je tv hebt aangesloten, en je hebt een receiver of soundbar op je tv aangesloten, dan is je tv de beperkende factor van welke audio er ondersteund wordt.

Op je Apple TV kun je overigens wel instellen dat DD de "hoogste" audiostandaard is, dus zal alles daar naartoe worden teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:18:
[...]

Als je je Apple TV op een receiver hebt aangesloten, en je receiver op je tv, dan kan je receiver alle audiotracks afspelen: DD, DD+, DA, DTS (via meerkanaals PCM), ... Je receiver krijgt direct het hele HDMI signaal, en geeft alleen video door aan de tv.

Als je je Apple TV op je tv hebt aangesloten, en je hebt een receiver of soundbar op je tv aangesloten, dan is je tv de beperkende factor van welke audio er ondersteund wordt.

Op je Apple TV kun je overigens wel instellen dat DD de "hoogste" audiostandaard is, dus zal alles daar naartoe worden teruggebracht.
Ik heb een Sonos beam en die heeft 1 hdmi poort. Kan dus niet zowel de mediabox als de tv tegelijkertijd erop aansluiten. Ben dus afhankelijk van de tv wat die aankan. Maar je geeft aan dat je kunt instellen dat DD de hoogste standaard is, dus dan komt het ws wel goed :) (dat is een functie die niet alle mediaboxen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Palomar schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:07:
Maar je geeft aan dat je kunt instellen dat DD de hoogste standaard is, dus dan komt het ws wel goed :) (dat is een functie die niet alle mediaboxen hebben)
Ja, dat kan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8TJzLmxaTedbbwQS2eQfWNUYYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKlwkJRbYrwsafpyie5MK51Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Kleine opmerking over Infuse zonder daarbij de hele discussie te willen herhalen. Je kan wél 'door mappen' navigeren op een share zonder aanvullende metadata, plaatjes of informatie Dus domweg mappen en bestandsnamen. Dat was een van de eerste dingen die ik heb geregeld sinds ik het gebruik en werkt na wat tweaken heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Albinosaurus
Ja, je kunt door je bibliotheek bladeren (zoals Netflix en consorten werken), en door je mappen. Ik doe meestal het eerste om verder te kijken bij een serie (laatst gezien lijst) en het laatste bij het snel navigeren naar een film of serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:43:
@Albinosaurus
Ja, je kunt door je bibliotheek bladeren (zoals Netflix en consorten werken), en door je mappen. Ik doe meestal het eerste om verder te kijken bij een serie (laatst gezien lijst) en het laatste bij het snel navigeren naar een film of serie.
Klopt, ik gebruik juist het laatste waar je nog wel een 'gezien' indicator hebt binnen de bestandsnavigatie. Zelf gebruik ik heel die bibliotheek niet die je ook volledig kan uitschakelen. Ik richtte me voornamelijk op het punt dat Infuse dat niet kan wat niet klopt. Voorkeuren is voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:43:
@Albinosaurus
Je kunt inderdaad door mappen bladeren. Als ik een map open met daarin enkele afleveringen van een serie krijg ik niet de bestandsnaam te zien, maar nog steeds een miniatuur met metadata. Dat is voor sommigen nog steeds niet wenselijk. Kun je dit ook nog uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@meesje
Zet metadata uit, dat zou mogelijk nog kunnen. Ik heb geen idee tot hoever je Infuse kunt uitkleden. Maar waarom zou je dat doen?

Als je geen gebruik wil maken van de fantastische mogelijkheden van Infuse, met het automatisch ophalen van metadata en cover art en ondertitels en ..., maar je wilt gewoon de simpele VLC lijsten, dan gebruik je toch VLC?

Tjongejongejonge, wat een onzindiscussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:29:
@meesje
Zet metadata uit, dat zou mogelijk nog kunnen. Ik heb geen idee tot hoever je Infuse kunt uitkleden. Maar waarom zou je dat doen?

Als je geen gebruik wil maken van de fantastische mogelijkheden van Infuse, met het automatisch ophalen van metadata en cover art en ondertitels en ..., maar je wilt gewoon de simpele VLC lijsten, dan gebruik je toch VLC?

Hoho, niet lelijk doen he. :) Scroll even terug naar de mening die ik heb gegeven over bestandsnamen selecteren. Ik kwam zelf al met VLC. Zelf ben ik gewoon nieuwsgierig naar als men Infuse kan ‘VLC-en’ hoe je dat kan doen. Los daarvan kan Infuse veel meer afspelen dan VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@meesje
Het is geen advies voor jou, maar voor de groep die jij met "sommigen" aanduidt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:14:
[...]

Je kunt inderdaad door mappen bladeren. Als ik een map open met daarin enkele afleveringen van een serie krijg ik niet de bestandsnaam te zien, maar nog steeds een miniatuur met metadata. Dat is voor sommigen nog steeds niet wenselijk. Kun je dit ook nog uitzetten?
Ik heb bestandsnamen als ik door mappen met series navigeer. Zal vanavond even de instellingen daarvoor achterhalen/uitproberen en delen.
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:29:
@meesje

Dat jij niet begrijpt waarom mensen dat willen doen betekent niet dat er geen mensen zijn die dat wél willen. Daarnaast heeft Infuse een heel stuk meer goede functies dan metadata ophalen, ik heb geen ervaring met VLC maar het is zeker niet de enige reden om Infuse te willen gebruiken of prefereren boven andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Albinosaurus schreef op maandag 14 juli 2025 @ 07:57:
Ik heb bestandsnamen als ik door mappen met series navigeer. Zal vanavond even de instellingen daarvoor achterhalen/uitproberen en delen.
Dat is toch precies wat je wil?

Truc is om niet te connecten via Plex of DLNA, maar via de (SMB) file share.
FireCore site
Dat jij niet begrijpt waarom mensen dat willen doen betekent niet dat er geen mensen zijn die dat wél willen.
Klopt.
Daarnaast heeft Infuse een heel stuk meer goede functies dan metadata ophalen,
Klopt ook. Infuse Pro is super, kan overweg met alle soorten audio bij je video bijvoorbeeld, en kan overal ondertitels bij vinden. Echter, daarvoor is metadata essentieel.
ik heb geen ervaring met VLC maar het is zeker niet de enige reden om Infuse te willen gebruiken of prefereren boven andere spelers.
Dan was het wellicht handig geweest dat je je had verdiept in VLC alvorens dit antwoord te sturen.

Je hebt er een hele trijd omheen gedraaid, maar nog niet gezegd waarom:
Waarom wil je Infuse gebruiken? Wat maakt dit dat je niet zonder wil?

Met Infuse kun je door zelf gemaakte mappen bladeren.
Met Infuse kun je ervoor kiezen om filenamen te laten zien ipv metadata titels.
Met Infuse kun je voor lijsten kiezen ipv iconen.
In Infuse kun je de bibliotheek uitschakelen.

Met Infuse kun je volgens mij al alles wat je wil, toch? Wat is het probleem? Dat-ie probeert thumbnails op te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:25:
[...]

Dan was het wellicht handig geweest dat je je had verdiept in VLC alvorens dit antwoord te sturen.

Je hebt er een hele trijd omheen gedraaid, maar nog niet gezegd waarom:
Waarom wil je Infuse gebruiken? Wat maakt dit dat je niet zonder wil?
Ik heb in totaal drie berichten geschreven, allemaal om de verwarring weg te nemen dat Infuse niet om zou kunnen gaan met bestandenlijsten.

Volgens mij hoef ik ook niet te verklaren waarom ik Infuse prefereer of VLC niet gebruik, de vraag gaat louter over of je met Infuse tot een bestandenlijst kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Elke dag heb ik Infuse gebruikt met een mooie mappenstructuur, en elke dag was ik vergeten even de instellingen na te lopen hoe dat mogelijk is gemaakt. Instellingen die ik gebruik:

Instellingen > Gedeelde mappen: Hier heb ik een SMB mount gemaakt dat direct met mijn NAS praat. Via die mount zijn drie drives beschikbaar die ik per stuk heb aangemaakt en als favoriet gemarkeerd.
Instellingen > Bibliotheek: Toon bibliotheek uit
Instellingen > Algemeen: Toon bestandsnamen aan
Instellingen > Algemeen: Sorteervolgorde titel
Instellingen > Algemeen: Bestandsbeheer uit
Instellingen > Algemeen: Lijstweergave aan
Instellingen > Algemeen: Haal metagegevens op uit
Instellingen > Algemeen: Lijst hierna uit
Instellingen > Algemeen: Bekeken aanduiding aan
Instellingen > Verzamelingen > Alles uit

Op het hoofdscherm heb ik de drie mappen als favoriet ingedeeld zodat ik direct na het starten één van de drives kan selecteren voor navigatie naar het bestand dat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03
‘Nieuwere’ tv remote (aluminium).

De middelste knop (diegene die ook touch ondersteunt) werkt niet meer.
Al een reset gedaan (tv knop + volume naar beneden ingedrukt houden), maar zonder succes.

Uit garantie.
Nog dingen die te proberen vallen? Geen contact met liquides gehad voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
GigaPixels schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 21:34:
‘Nieuwere’ tv remote (aluminium).

De middelste knop (diegene die ook touch ondersteunt) werkt niet meer.
Al een reset gedaan (tv knop + volume naar beneden ingedrukt houden), maar zonder succes.

Uit garantie.
Nog dingen die te proberen vallen? Geen contact met liquides gehad voor zover ik weet.
Heb je gezien dat in de instellingen van de Apple TV deze touch-functie kan worden in- en uitgeschakeld? Misschien lukt het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03
RoRoNL schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 21:43:
[...]

Heb je gezien dat in de instellingen van de Apple TV deze touch-functie kan worden in- en uitgeschakeld? Misschien lukt het daarmee?
Bedankt nee na te denken!
Deze instelling stond op: ‘klikken en aanraken’. De optie heb ik eens veranderd naar ‘alleen klikken’ en dan terug naar de initiële instelling (je weet nooit) - helaas geen oplossing.

De remote van de televisie zal ik tijdelijk gebruiken als backup.. (naast remote app op iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:33

amphora

Websites & Fotografie

Valt me op dat tijdens het kijken van Andor op Disney+ beelden niet vloeiend zijn. iedere seconde een framedrop alsof je 30fps video op 25fps scherm afspeelt (of andersom). Op en LG G2 led TV. Apple TV instellingen voor 'maak materiaal passend' zowel dynamisch bereik en beeldsnelheid staan aan dus je zou het niet verwachten. Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19

The Third Man

The Third Jellyfish

amphora schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:59:
Valt me op dat tijdens het kijken van Andor op Disney+ beelden niet vloeiend zijn. iedere seconde een framedrop alsof je 30fps video op 25fps scherm afspeelt (of andersom). Op en LG G2 led TV. Apple TV instellingen voor 'maak materiaal passend' zowel dynamisch bereik en beeldsnelheid staan aan dus je zou het niet verwachten. Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?
Heb je al met die settings gespeeld? Ik zou beginnen met die 'maak passend' dingen niet te gebruiken en dan kijken of het verschil maakt. Staan er nog allerlei 'verbeterende' filters aan op de TV zelf? Ook die zou ik zo veel mogelijk uitschakelen en dan pas stap voor stap weer iets inschakelen om te kijken of iets specifieks helpt (of dan juist het probleem opeens optreedt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Laatst online: 10-09 22:02
ATV 4K 2022 vs Shield TV 2019

Gisteren eens de test gedaan op gebied van beeld en geluid.

Allebei aangesloten met dezelfde 4K 48GB HDMI op de Cinema 40, met een recente film in 4K DolbyVision en DolbyAtmos via Netflix Premium abbo. Weergave van de Cinema 40 naar de JVC N5 en dus DV >> HDR10.

Eerst gestart met de ATV en het beeld was zeer mooi scherp en een goede HDR, maar het geluid was echt niet goed? Het volume was zwak, eerder dof, weinig detail uit de center en vooral geen bubble.

Daarna dezelfde film gestart met de Shield, en wat een verschil! Het beeld was precies iets minder pop, maar de audio was zoals het hoort. Het volume was hoger en dynamisch, goede spraak uit de center en een goede plaatsing van de effecten en een bubble.

Tijdens het afspelen, heb ik beide via de info van de receiver de uitvoer gecheckt en waren de gegevens correct. Nu is de vraag waarom beide toestellen anders presteren? 🤔

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:38

Mr. Freeze

¡GO!

ppeter schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:19:

Allebei aangesloten met dezelfde 4K 48GB HDMI op de Cinema 40, met een recente film in 4K DolbyVision en DolbyAtmos via Netflix Premium abbo. Weergave van de Cinema 40 naar de JVC N5 en dus DV >> HDR10.

Eerst gestart met de ATV en het beeld was zeer mooi scherp en een goede HDR, maar het geluid was echt niet goed? Het volume was zwak, eerder dof, weinig detail uit de center en vooral geen bubble.

Daarna dezelfde film gestart met de Shield, en wat een verschil! Het beeld was precies iets minder pop, maar de audio was zoals het hoort. Het volume was hoger en dynamisch, goede spraak uit de center en een goede plaatsing van de effecten en een bubble.

Tijdens het afspelen, heb ik beide via de info van de receiver de uitvoer gecheckt en waren de gegevens correct. Nu is de vraag waarom beide toestellen anders presteren? 🤔
Ik weet het ook niet hoor, maar dit is precies de reden waarom mijn ATV op altijd dolby digital staat. Dan maar geen atmos, maar het klinkt zoveel beter en krachtiger. Een ATV op de aanbevolen instelling klinkt, althans in mijn setup, echt heel muf.

Wat betreft het beeld deel ik ook je mening, een ATV geeft echt het mooiste plaatje op tv.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 26-07-2025 08:47 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:14

Misschien de test nogmaals proberen zodra tvOS 26 met de beloofde audio passthrough functie beschikbaar is. Nu gok ik dat de conversie naar pcm een van de veroorzakers kan zijn.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter

Mijn gok: je hebt met instellingen op de ATV de audio verkl00t.

Doe eens niks: geen harde geluiden verminderen, niet maar DD5.1, ..., gewoon de beste kwaliteit. O ja, een goede HDMI kabel is ook een eerste vereiste voor 6-kanaals PCM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

TheKerremenke schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:47:
[...]
Misschien de test nogmaals proberen zodra tvOS 26 met de beloofde audio passthrough functie beschikbaar is.
Ik heb inmiddels tvOS26 public beta op mijn AppleTV staan, maar klopt het dat daar de passthrough functie nog niet inzit (ik zie er namelijk niks over in het instellingen menu)? En als dit er "straks" wel inzit, wat zijn dan de beste instellingen op de AppleTV en de TV zelf voor de beste audio weergave?

Mijn huidige opstelling is de nieuwste versie AppleTV 4K op de HDMI1 poort van de LG Oled tv, en de Sonos Arc Ultra soundbar met twee Era 100 achter speakers en Sub op de HDMI2 ACR poort van de TV, en deze zijn allebei met zo'n HDMI kabel aangesloten. En de instellingen op de tv zijn bitstream & passtrough en op de AppleTV bij audio wijzig structuur uit en Dolby Atmos aan.

Ik heb overigens niks te klagen over de audio, maar als het nog beter kan dan mag dat natuurlijk altijd :)

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 27-07-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:14
DON PAPA schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:26:
[...]

Ik heb inmiddels tvOS26 public beta op mijn AppleTV staan, maar klopt het dat daar de passthrough functie nog niet inzit (ik zie er namelijk niks over in het instellingen menu)? En als dit er "straks" wel inzit, wat zijn dan de beste instellingen op de AppleTV en de TV zelf voor de beste audio weergave?

Mijn huidige opstelling is de nieuwste versie AppleTV 4K op de HDMI1 poort van de LG Oled tv, en de Sonos Arc Ultra soundbar met twee Era 100 achter speakers en Sub op de HDMI2 ACR poort van de TV, en deze zijn allebei met zo'n HDMI kabel aangesloten. En de instellingen op de tv zijn bitstream & passtrough en op de AppleTV bij audio wijzig structuur uit en Dolby Atmos aan.

Ik heb overigens niks te klagen over de audio, maar als het nog beter kan dan mag dat natuurlijk altijd :)
Volgens mij zit het er momenteel nog niet in. Heb het in nog geen YouTube die de tvOS 26 behandelen terug zien komen. Over hoe in te stellen op de Apple TV kan dus niemand iets zinnigs zeggen. Andere devices zoals je tv of de Sonos zou ik gewoon de handleiding raadplegen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
ikweethetbeter schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:52:
[...]

Doe eens niks: geen harde geluiden verminderen, niet maar DD5.1, ..., gewoon de beste kwaliteit. O ja, een goede HDMI kabel is ook een eerste vereiste voor 6-kanaals PCM!
De instellingen zijn zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
ikweethetbeter schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:52:
[...]

De instellingen zijn gewoon standaard voor het beste resultaat en met de beste kwaliteit HDMI.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjRRf_g7PvhX7UFMsMcpnlHkQ6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvRE7WIUa0ZWFmCz99weWRj8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Waarschuwing voor de gene die de NLZiet app op de AppleTV gebruiken, in de nieuwste versie van de NLZiet app kun je niet meer met de middelste ronde knop op de remote control het menu openen om bijvoorbeeld een programma uit verder kijken te verwijderen (geen idee of tvOS26 die ik momenteel op de AppleTV heb staan, hier ook nog een rol inspeelt).

[ Voor 15% gewijzigd door DON PAPA op 04-08-2025 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Er is een update voor de NLZiet app die het probleem met het popup menu weer heeft opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ik heb een vraag aan gebruikers van de Videoland app op een Apple tv.
Door een irritant probleempje ben ik aan het overwegen een Apple tv te kopen, de uitvoering met ethernet aansluiting. Het probleempje, de videoland app.
Ik gebruik de Videolan app nu op ik 2 Nvidea shieds , een 2017 en een 2019 pro uitvoering. Beide zijn volledig up to date. Ook de videoland app is de laatste versie. Als we een serie kijken en deze kort op pauze zetten, dan loopt op het moment van hervatten de app volledig vast. Ook stoppen we wel eens een serie om dan de dag erna verder te kijken. Bij deze hervatting loopt de app ook vast. Zowel op de 2 shields. Dit is ook getest met de app op de 2 Samsung tv’s (Tizen os), beide volledig up to date.
Als de Videoland app is vast gelopen kunnen we alleen verder kijken door de shield opnieuw op te starten of de tv opnieuw te starten. Of door op de I-phone de videoland app te starten en dan naar de tv te casten. Dan kan ik wel alles hervatten en werkt het ook gewoon. Het lijkt erop dat de Videoland app in combinatie met IOS beter werkt.
Mijn vriendin wil gewoon de app starten en kijken zonder telefoons, casten enz. Wat begrijpelijk is. Is bovenstaande probleem iets wat Apple tv gebruikers herkennen? Of speelt dat niet en klopt mijn gevoel dat IOS stabieler is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sparkiee schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:07:
Ik heb een vraag aan gebruikers van de Videoland app op een Apple tv.
Door een irritant probleempje ben ik aan het overwegen een Apple tv te kopen, de uitvoering met ethernet aansluiting. Het probleempje, de videoland app.
Ik gebruik de Videolan app nu op ik 2 Nvidea shieds , een 2017 en een 2019 pro uitvoering. Beide zijn volledig up to date. Ook de videoland app is de laatste versie. Als we een serie kijken en deze kort op pauze zetten, dan loopt op het moment van hervatten de app volledig vast. Ook stoppen we wel eens een serie om dan de dag erna verder te kijken. Bij deze hervatting loopt de app ook vast. Zowel op de 2 shields. Dit is ook getest met de app op de 2 Samsung tv’s (Tizen os), beide volledig up to date.
Als de Videoland app is vast gelopen kunnen we alleen verder kijken door de shield opnieuw op te starten of de tv opnieuw te starten. Of door op de I-phone de videoland app te starten en dan naar de tv te casten. Dan kan ik wel alles hervatten en werkt het ook gewoon. Het lijkt erop dat de Videoland app in combinatie met IOS beter werkt.
Mijn vriendin wil gewoon de app starten en kijken zonder telefoons, casten enz. Wat begrijpelijk is. Is bovenstaande probleem iets wat Apple tv gebruikers herkennen? Of speelt dat niet en klopt mijn gevoel dat IOS stabieler is?
Ik herken dit probleem niet bij de Videoland op tvOS 18.6 (AppleTV).
Pauzeren en weer hervatten werkt gewoon zoals je zou verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Als we een serie kijken en deze kort op pauze zetten, dan loopt op het moment van hervatten de app volledig vast. Ook stoppen we wel eens een serie om dan de dag erna verder te kijken. Bij deze hervatting loopt de app ook vast.
Werkt hier prima met de nieuwste versie AppleTV (tvOS24) en de laatste versie van de Videoland app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11:28
Als we een serie kijken en deze kort op pauze zetten, dan loopt op het moment van hervatten de app volledig vast. Ook stoppen we wel eens een serie om dan de dag erna verder te kijken. Bij deze hervatting loopt de app ook vast.
App op Apple TV is stabieler dan jij beschrijft op die Shields. Maar is niet bug vrij.

Wat ik met de Apple TV app wel regelmatig heb is dat ie in eens weer vraagt welk profiel kijkt als je naar de volgende aflevering gaat. Dit na een keer halverwege een aflevering gepauzeerd te hebben, Apple TV uitzet en volgende dag weer verder gaat.

Dus bijvoorbeeld de situatie je bent een aflevering aan het kijken, je zet die op pauze en zet direct de Apple TV uit. Zet je de volgende dag de Apple TV weer aan, gaat ie in de Videoland app weer netjes verder waar je was, maar inmiddels is de App wel kwijt welk profiel aan het kijken was. Dus de aflevering erna vraagt ie eerst welk profiel er kijkt. Daarbij word dan ook niet de juiste history opgeslagen en zie je dus later terug dat de aflevering bijvoorbeeld maar 45% bekeken is. Maar dat is dan precies het pauze punt. Dus het restant na het hervatten heeft ie niet meer opgeslagen in je profiel. Pas na profiel kiezen word het weer normaal bijgehouden wat je gezien hebt.

Hier is wel mee te leven maar soms wel irritant als je dan terug kijkt wat je gezien hebt dat het lijkt dat je aantal afleveringen maar half hebt gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Psql op 13-08-2025 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik ben van plan om binnenkort over te stappen naar de Apple TV, meer vanwege een spel (Disney dreamlight valley) dat ik speel sinds kort niet meer op m’n iPad 9th gen ondersteund wordt.

Ik heb momenteel een 3 jaar oude Google chromecast 4k met Google tv. Zijn er meer mensen hier die overgestapt zijn van een chromecast naar een Apple TV? Zo ja, hoe bevalt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
KorteGebruiker schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:02:
Ik ben van plan om binnenkort over te stappen naar de Apple TV, meer vanwege een spel (Disney dreamlight valley) dat ik speel sinds kort niet meer op m’n iPad 9th gen ondersteund wordt.

Ik heb momenteel een 3 jaar oude Google chromecast 4k met Google tv. Zijn er meer mensen hier die overgestapt zijn van een chromecast naar een Apple TV? Zo ja, hoe bevalt het?
Als je nog even zou kunnen wachten…. De nieuwe ATV zit er al een tijdje aan te komen en de bekendere Apple-sites gokken op een releasedatum rond de iPhones ergens half september. Dan kunnen de huidige versies nog wel eens in de aanbieding gaan als de retailers van hun voorraad af moeten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:17:
[...]

Als je nog even zou kunnen wachten…. De nieuwe ATV zit er al een tijdje aan te komen en de bekendere Apple-sites gokken op een releasedatum rond de iPhones ergens half september. Dan kunnen de huidige versies nog wel eens in de aanbieding gaan als de retailers van hun voorraad af moeten…
Volgens mij verwachten ze deze een maandje later, ergens in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:17:
[...]

Ja, zag dat ook voorbij komen tijdens het googelen. Daarom zei ik ook dat ik binnenkort er eentje wou aanschaffen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

KorteGebruiker schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:02:
Ja ik had eerst ook verschillende Chromecast 4K met Google tv in gebruik, maar inmiddels zijn die allemaal vervangen voor de laatste versie AppleTV kastjes. Ik vind ze echt top, ondanks dat ik verder helemaal niks van Apple in huis heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hier van een TV met ingebouwde ChromeCast en een tv met een Apple TV naar 2 tv's met Apple TV. Vooral het niet te moeten streamen, het autonome van een Apple TV, vind ik ideaal! Dat was de eeuwige ergernis van de ChromeCast.

Een moderne Google TV is overigens ook autonoom, maar met 2GB RAM en 8GB opslag en een minder krachtige SoC is het een stuk minder als mediaspeler, bv Infuse Pro zaken kun je er wel op vergeten.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Sinds een kleine twee weken vraagt Netflix bijna dagelijks om opnieuw in te loggen. Om dit te verhelpen heb ik het volgende geprobeerd;
1. Opnieuw inloggen.
2. Alle actieve devices op het Netflix-account uitgelogd. Hier stonden overigens geen vreemde devices in die zouden kunnen duiden op (ongewenst) account sharing.
3. App opnieuw installeren.
4. AppleTV (4K, gen 1) een factory reset geven en alles opnieuw installeren.
5. Account settings binnen Netflix gevalideerd.

Geen van deze oplossingen heeft gewerkt. Heeft iemand een suggestie, want blijkens onder ander deze thread ben ik niet de enige. Voor de volledigheid is de AppleTV bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:01
Opi schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:05:
Sinds een kleine twee weken vraagt Netflix bijna dagelijks om opnieuw in te loggen. Om dit te verhelpen heb ik het volgende geprobeerd;
1. Opnieuw inloggen.
2. Alle actieve devices op het Netflix-account uitgelogd. Hier stonden overigens geen vreemde devices in die zouden kunnen duiden op (ongewenst) account sharing.

Geen van deze oplossingen heeft gewerkt. Heeft iemand een suggestie, want blijkens onder ander deze thread ben ik niet de enige. Voor de volledigheid is de AppleTV bedraad aangesloten.
Hier geen last van op zowel 1st and 2nd gen 4K ATV.

Draai je de TVOS 26 beta toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

@bob-nwk, ik draai zowel qua OS als qua app de laatste versie stabiele versie. Ik draai geen beta’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Opi schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:05:
1. Opnieuw inloggen.

Wellicht een Netflix account wat ook buitenshuis gebruikt wordt en dat Netflix misschien denkt dat je ATV niet in je huishouden hoort?
Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad, vriend van me gebruikte mijn account op zijn TV (wist ik) maar Netflix vond dat dat het hoofdadres blijkbaar was en ze zien ATV blijkbaar als Mobiel/iOS apparaat waardoor ik regelmatig code moest invoeren. Heb ik uiteindelijk opgelost door op m'n LG TV zelf ook een keer in te loggen met Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

@amphora, ik begrijp je suggestie en hoopte met actie 2. dit uit te sluiten. Op dit moment is namelijk de AppleTV het enige device dat ingelogd is en de situatie doet zich nog steeds voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Opi schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:56:
@amphora, ik begrijp je suggestie en hoopte met actie 2. dit uit te sluiten. Op dit moment is namelijk de AppleTV het enige device dat ingelogd is en de situatie doet zich nog steeds voor.
Ik gebruik mijn Netflix account op 3 verschillende AppleTV 4K (laatste versie) met de nieuwste TVOS 26 beta versie en heb nergens last van met opnieuw inloggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37

Yucko

One clown to rule them all !

helaas vanavond nog geen nieuwe ATV aangekondigd.

Hopelijk volgt hij ergens in de komende maanden alsnog

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:01
Enerzijds zou ik ook graag een nieuwe AppleTV aankondiging zien, anderzijds vraag ik mij af wat nu beter zou kunnen als wat de huidige niet kan/ zou moeten kunnen.

Ik wil de oude in de slaapkamer vervangen maar weiger dat nu te doen vanwege alle geruchten 😅

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ja precies, ik wil graag ook een nieuwe Apple TV kopen. Erg jammer dat er niks aangekondigd is. Zit te twijfelen of ik nog langer wil wachten of niet. De huidige zorgt voor problemen met mijn televisie.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37

Yucko

One clown to rule them all !

Thalaron schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:25:
Enerzijds zou ik ook graag een nieuwe AppleTV aankondiging zien, anderzijds vraag ik mij af wat nu beter zou kunnen als wat de huidige niet kan/ zou moeten kunnen.

Ik wil de oude in de slaapkamer vervangen maar weiger dat nu te doen vanwege alle geruchten 😅
idem, was van plan de ATV4k 2022 van de woonkamer naar de slaapkamer door te schuiven want de ATV4 (hd) daar heeft toch wel moeite met x265 in Infuse soms 😜

we wachten nog maar even af

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Opi schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:24:
@bob-nwk, ik draai zowel qua OS als qua app de laatste versie stabiele versie. Ik draai geen beta’s.
maak je gebruikt van Private relay op je IOS devices? dan maakt de Apple TV hier ook gebruik van en dan kan het zijn dat je deze issues hebt. (omdat je dan je ip range deelt met andere apple gebruikers die dit wellicht wel doen en zodoende je op een blacklist bent beland)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:01
Zwelgje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 06:11:
[...]

maak je gebruikt van Private relay op je IOS devices? dan maakt de Apple TV hier ook gebruik van en dan kan het zijn dat je deze issues hebt. (omdat je dan je ip range deelt met andere apple gebruikers die dit wellicht wel doen en zodoende je op een blacklist bent beland)
Ik gebruik Private Relay, en ook dan dus geen issues hier. Volgens mij is geldt deze relay trouwens ook puur voor Safari maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:29
bob-nwk schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:13:
Volgens mij is geldt deze relay trouwens ook puur voor Safari maar ik kan het mis hebben.
Klopt. En dan alleen in privacy vriendelijke landen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• Aramiss
  • Laatst online: 10-09 23:41
alienfruit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 01:12:
Ja precies, ik wil graag ook een nieuwe Apple TV kopen. Erg jammer dat er niks aangekondigd is. Zit te twijfelen of ik nog langer wil wachten of niet. De huidige zorgt voor problemen met mijn televisie.
Wat zijn jouw problemen? Want waarschijnlijk krijgt de nieuwe gewoon een update met iets betere processor. Apple heeft afgelopen periode op het gebied van iPhones en Apple TV's echt iets totaal nieuws geïntroduceerd.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb nog de eerste generatie 4K ATV en hoopte op een leuke upgrade, merk nu soms wel dat scrollen in streaming apps niet altijd even soepel meer is, kan wel CPU upgrade gebruiken. Maar de 3e gen. is ook alweer 3 jaar oud dus daar de hoofdprijs voor betalen voelt ook niet helemaal goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
amphora schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:54:
Ik heb nog de eerste generatie 4K ATV en hoopte op een leuke upgrade, merk nu soms wel dat scrollen in streaming apps niet altijd even soepel meer is, kan wel CPU upgrade gebruiken. Maar de 3e gen. is ook alweer 3 jaar oud dus daar de hoofdprijs voor betalen voelt ook niet helemaal goed.
Het laatste gerucht dat ik voorbij heb zien komen is dat er in oktober een 'TV' (ook HomePod) update zou komen.

• KorteGebruiker
  • Niet online
Wellicht off topic:
Wanneer de nieuwe Apple TV uitkomt ben ik van plan om die te kopen ter vervanging van m’n 4k Google tv chromecast alleen ik vroeg me af of de HDMI kabel voldoende is. Ik heb momenteel een valueline high speed HDMI cable with Ethernet speed sc19977 kabel. Mijn tv ondersteunt maximaal SDR 1080P (ja is een oudje van ongeveer 10 jaar oud).

Via google kwam ik er niet echt uit of het HDMI 1.4 of HDMI 2.0 is en ik vroeg me af of het een prima kabel is voor de Apple TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:27
Als je TV toch niet meer dan 1080p ondersteunt, dan is HDMI 1.4 prima toch?

omniscale.nl

• Aramiss
  • Laatst online: 10-09 23:41
[quote]posttoast schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:45:
Als je TV toch niet meer dan 1080p ondersteunt, dan is HDMI 1.4 prima toch?

Correct. Je zal niet opeens HDR beelden met 4K over de kabel versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Zwelgje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 06:11:
Van private relay maak ik geen gebruik. Vandaag heb ik telefonisch contact gehad en na de gebruikelijke stappen van het resetten van de app en het Apple ID, is hun standpunt dat de AppleTV de oorzaak is. Alvorens ik contact opneem met Apple, doe ik een test met een ander account. Eens kijken wat dat oplevert.

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-09 21:53
Ik heb onlangs een nieuwe OLED-televisie voor de slaapkamer gekocht en wacht nu al een maand met het aanschaffen van een tweede Apple TV. Hopelijk komt het nieuwste model in oktober uit, want ik ben zeker niet van plan om zo kort voor de release nog een ouder exemplaar voor de volle prijs te kopen.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.