Ik ben al jaren een fervent gebruiker van de Apple TV 4K in de woonkamer en wachtte eigenlijk nog op de nieuwe versie die ergens dit jaar verwacht wordt. Toch heb ik vorige maand, dankzij een mooie deal, de Google TV Streamer 4K gekocht voor de slaapkamer.
Eerlijk gezegd dacht ik in eerste instantie dat het niets voor mij zou zijn, zeker als Apple-gebruiker. Maar ik moet toegeven dat dit apparaat verrassend goed bevalt. Ik heb direct het homescreen aangepast, de Projectivy Launcher aangeschaft en customized icons van internet gedownload. Het geheel ziet er echt strak uit. De wallpaper is zelfs live, dus met bewegende animaties, al is dat helaas niet vast te leggen op een foto zonder er een video van te maken.
Nu heb ik dus zowel de Apple TV 4K als de Google TV Streamer 4K in huis, en ik denk dat ik deze combinatie nog lange tijd blijf gebruiken. Wat ik daarnaast jammer vind, is dat Apple binnen zijn ecosysteem geen volwaardige browser toestaat, terwijl dat op de streamer wel gewoon mogelijk is.
Misschien vervang ik mijn huidige Apple TV 4K uiteindelijk nog voor de nieuwe generatie, maar dan moet die wel echt een flinke stap vooruit zijn ten opzichte van het huidige model.
Wat ook een groot voordeel is ook dat ik via de streamer met SmartTube YouTube zonder advertenties of reclameblokken kan kijken. Dat scheelt me weer €14 per maand aan abonnementskosten die ik jarenlang aan YouTube heb betaald.
[
Voor 8% gewijzigd door
DeJurist op 23-05-2026 10:20
]