Mogelijk aankomend ATV gebruiker hier; beetje aan het lurken de afgelopen dagen om wat informatie op te doen. En blijkbaar moet je "het internet" toch niet al te vaak geloven dus even mijn gedachtengang en mogelijk paar vraagjes. Enige voor-info: ik heb nu 0 Apple devices, geen Apple account, etc dus ik kan niet "even" iets testen uit mijn vragen.
Ik zou graag gaan gebruiken: F1TV (premium), Youtube (free), NLZiet (free), "Kodi" (maar lees dat InFuse de go to app is), FIA WEC (app casting); de ATV komt aan een LG G3 te hangen en geluid gaat enkel via eARC naar een Sonos soundbar.
Ik heb nu een Nvidia Shield Pro; de specifiek omdat Kodi ook Dolby Vision ondersteunt. En ik heb een Samsung S24 Ultra dus casten is relatief simpel. De Shield ondersteunt geen Youtube HDR; daarvoor gebruik ik nu de native app op de LG G3 die wel netjes "overschakelt" naar HDR en het bijbehorende logo'tje toont.
Wat heb ik ondertussen uitgezocht:
F1TV Premium doet 4K HDR dus top. Helaas blijf ik nog even zoekende naar het aantal devices wat tegelijk gebruikt mag worden (geen multiview). Niet altijd is iedereen thuis dus dan zou het abonnement op 2 of 3 verschillende devices (ATV en smartphones) gebruikt moeten worden voor live uitzending. Dat kan toch gewoon met Premium? En is 4K HDR goed te doen t.o.v. de reguliere 1080p?
Youtube moet werken op de ATV echter kon ik niet 1-2-3 vinden of deze dan ook HDR/HLG als output kan geven mits de betreffende video zo is geupload door de creator. Is wel een breekpuntje als de ATV dat, net als de Shield, ook niet zou kunnen. Ik kijk relatief veel Youtube maar wel op de hoogste kwaliteit indien mogelijk. Dus, Youtube op ATV; kan die HLG/HDR weergeven?
Kodi moet ik vervangen door InFuse. Heb van de week al Jellyfin geinstalleerd op mijn Synology om te testen; werkt goed (zonder transcoding) naar de Shield Pro. Als ik hier zo rondlees in het topic: InFuse lifetime is een no-brainer? Ben verder vrij technisch dus als iemand roept "installeer Kodi met FTP en DMG"; net zo lief hoor?
Tja, en dan de FIA WEC app. Ik zie wel
https://apps.apple.com/nl...live/id1662585492?l=en-GB in de Apple Store staan? Kan je dus met een abonnement hierin inloggen en je races kijken? Of accepteert de ATV (eventueel) ook een cast-verzoek van de FIAWEC-app op Android telefoon?
Lange lap tekst; een ATV is (relatief gezien) best prijzig ten opzichte van de Chinese en wat bekendere Android-boxes. En de upgrades (ATV, F1 Premium, InFuse) kost even een paar honderd Euro; zou zonde geld zijn. Dus als iemand duidelijk / bondig mijn vragen zou willen verduidelijken, geeft dat iets meer rust om een ATV en bijbehorende software/apps te kopen.