• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-02 12:08
Dacht dat er hier twee weken geleden stond dat afgelopen week de nieuwe Apple TV gelanceerd zou worden. Nog niet gebeurd volgens mij. Klopte deze info blijkbaar niet.
Zit stiekem te wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door no_way_today op 25-11-2025 12:18 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 16:13

Yucko

One clown to rule them all !

geruchten (meestal gebaseerd op uitspraken van Mark Gurman) over een nieuwe AppleTV 4K in Oktober, en daarna November doen al een tijdje de ronde, maar steeds blijken die niet te kloppen.

Persoonlijk zie ik het niet meer gebeuren in 2025.

[ Voor 21% gewijzigd door Yucko op 25-11-2025 19:15 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:24
Die had er inderdaad voor Black Friday moeten zijn. Dus zal wel februari ofzo worden!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:10
Yucko schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:51:
geruchten (meestal gebaseerd op uitspraken van Mark Gurman) over een nieuwe AppleTV 4K in Oktober, en daarna November doen al een tijdje de ronde, maar steeds blijken die niet te kloppen.
Ik kan mij voorstellen dat het te maken heeft met de struggles die ze hebben rondom AI. Want waarom zou er verder nog een nieuwe ATV nodig zijn? De huidige is gewoon goed voor wat ie moet doen, een snellere chip is an sich nergens voor nodig. Want zouden mensen hem echt als console willen gaan gebruiken voor iOS-games? Dat lijkt mij ook geen USP. Volgens mij is de enige reden dat mensen erop zitten te wachten omdat ze net als ik denken: ik heb er eigenlijk eentje nodig maar het is zonde om er nú één te kopen als de nieuwe om de hoek lijkt te zijn. Het valt mij ook op dat er eigenlijk nergens een serieuze Black Friday aanbieding is.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:53
Dennisdn schreef op woensdag 26 november 2025 @ 06:08:
Volgens mij is de enige reden dat mensen erop zitten te wachten omdat ze net als ik denken: ik heb er eigenlijk eentje nodig maar het is zonde om er nú één te kopen als de nieuwe om de hoek lijkt te zijn.
Dat is ook mijn enige reden om te wachten met de aankoop.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:11
Sinds een paar dagen ervaren wij een vervelend probleem met de Apple TV 4K (1st gen, laatste tvOS 26.2 update) en het volume. De ATV is via HDMI aangesloten op een Denon receiver.

Waar voorheen het volume op -45dB voldoende luid was, is dat nu niet meer zo. Nu is het zelfs op -30dB nog enorm zacht. Dit is gebeurd van het ene of het andere moment.
Ondertussen van alles geprobeerd: diverse audio instellingen op de ATV geprobeerd (o.a. Atmos uitgeschakeld), ATV volledig gereset en tvOS opnieuw laten installeren, andere HDMI poorten geprobeerd (zowel op de Denon als rechtstreeks naar de TV). Niks werkt, het volume blijft enorm zacht.

Het lijkt wel echt in de ATV te zitten, net alsof deze opeens een demping erop heeft gezet. Maar hoe, wat of waarom... geen idee.

Iemand dit eerder gehad en enig idee waar de oplossing in kan zitten (behalve anders maar een nieuwe ATV kopen :+ )?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25
(jarig!)
Leut schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:42:
Sinds een paar dagen ervaren wij een vervelend probleem met de Apple TV 4K (1st gen, laatste tvOS 26.2 update) en het volume. De ATV is via HDMI aangesloten op een Denon receiver.

Waar voorheen het volume op -45dB voldoende luid was, is dat nu niet meer zo. Nu is het zelfs op -30dB nog enorm zacht. Dit is gebeurd van het ene of het andere moment.
Ondertussen van alles geprobeerd: diverse audio instellingen op de ATV geprobeerd (o.a. Atmos uitgeschakeld), ATV volledig gereset en tvOS opnieuw laten installeren, andere HDMI poorten geprobeerd (zowel op de Denon als rechtstreeks naar de TV). Niks werkt, het volume blijft enorm zacht.

Het lijkt wel echt in de ATV te zitten, net alsof deze opeens een demping erop heeft gezet. Maar hoe, wat of waarom... geen idee.

Iemand dit eerder gehad en enig idee waar de oplossing in kan zitten (behalve anders maar een nieuwe ATV kopen :+ )?
Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar misschien de optie 'verminder harde geluiden' of 'nacht geluid' in de verschillende apps? Dit kun je op de Apple TV zelf regelen, maar ook in verschillende apps zelf.
Weet niet of die instellingen in de apps (cloud) worden opgeslagen na een reset.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:03

Heb je het enkel bij de ATV? Want het zou anders ook aan de Denon kunnen liggen…

Edit: je zou TVOS 26.3 komende week kunnen installeren. (Komt waarschijnlijk deze week uit)

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 08-02-2026 15:38 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Leut
TheKerremenke schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:29:
[...]

Heb je het enkel bij de ATV? Want het zou anders ook aan de Denon kunnen liggen…

Edit: je zou TVOS 26.3 komende week kunnen installeren. (Komt waarschijnlijk deze week uit)
Echt enkel bij de ATV. De PS5 of bluray speler werken prima qua geluid, alleen de ATV is vervelend. De Denon zelf ook nagekeken op instellingen, maar ook daar niks vreemds kunnen vinden. Het frappante is ook, dat dit euvel zich van de ene op de andere dag manifesteerde.

Hopelijk dat 26.3 soelaas gaat bieden, anders weet ik het ook niet meer. Dit euvel haalt wel de gehele beleving van films en series onderuit.

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

• Leut
Jan_V schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:22:
[...]

Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar misschien de optie 'verminder harde geluiden' of 'nacht geluid' in de verschillende apps? Dit kun je op de Apple TV zelf regelen, maar ook in verschillende apps zelf.
Weet niet of die instellingen in de apps (cloud) worden opgeslagen na een reset.
Yup, ook naar gekeken, maar veranderde ook niks. Ook een andere HDMI kabel geprobeerd, alles gereset, niks lijkt te werken. De “demping” blijft.

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-02 11:53
Al geprobeerd met de ATV remote het geluid te wijzigen? Klinkt als een CEC issue….

• Leut
TweakGP schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:40:
Al geprobeerd met de ATV remote het geluid te wijzigen? Klinkt als een CEC issue….
Ik gebruik de ATV remote altijd al om het geluid te wijzigen. Dat werkt (en heeft altijd gewerkt) zonder problemen. Net de CEC uitgeschakeld, maar helaas, geen verandering….

Dit euvel doet zich voor binnen elke app en ongeacht hoe de ATV wordt aangesloten. Ook nog geprobeerd via Airplay te streamen (wellicht dat zo het geluid via de telefoon beinvloed kon zijn), maar ook daar niks anders dan zacht geluid.

• DeJu
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-03 11:46
Ik heb ook de Apple TV icm een Denon receiver. Probeer eens de audio instellingen van de Denon, en dan specifiek het Dynamic volume. Ik heb de mogelijkheden tot: off, low, medium en high. Als ik deze uit heb staan dan is het volume ook significant hoger dan bijvoorbeeld Low. Het kan zijn dat de setting door een update oid naar een default is gegaan. De Denon past dit per input aan, dus het kan zijn dat de PS5 een andere setting heeft dan de Apple TV.

[ Voor 12% gewijzigd door DeJu op 09-02-2026 12:28 ]

• Hulleman
ppeter schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:35:
Als ik stream via Netflix met de ATV, heb ik regelmatig PCM? (via AVR)
Via de Shield is het gewoon DD+ Atmos!

Daarom kijk ik vooral via de Shield, wat wel zonde is van de aankoop en betere beeldkwaliteit van de ATV.
Het geluid van de center en de surround overall (volume en detail), is in PCM ook een stuk minder dan DD+.

Dus momenteel een dubbel gevoel en wat teleurgesteld van de ATV! 😏
Ik meng me wellicht wat laat in de discussie, maar PCM of passthrough maakt voor 99% van de gebruikers niet uit. Het is alleen interessant voor echte dedicated Atmos opstellingen, zodat je receiver de meta data op een juiste manier naar de speakers kan verwerken. 99% van de gebruikers die Atmos apparatuur hebben (receiver of soundbar) hebben geen echte Atmos setup in de vorm van een fysieke 5.1.2 of 7.1.4 opstelling. Dan heb je ook niet perse passthrough nodig. Soundbars kunnen überhaupt geen Atmos weergeven, dat is een gimmick. Geen fysieke speaker is geen geluid.

Voor de meeste gebruikers klinkt PCM hetzelfde als passthrough. Er is alleen verschil in het apparaat die het audiosignaal decodeert. Playstations hebben bijvoorbeeld nog nooit lossless passthrough ondersteunt. Klinkt allemaal prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 09-02-2026 16:49 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56

Had een paar dagen geleden ook iets raars met het geluid.
Wel een andere setup namelijk: atv 4k /homepods in stereo via earc.
Het geluid was ook zeer zacht en met het verminderen van geluid tot minimum of mute bleef ik gewoon geluid horen. Na wat gepiel besloten om de hele bubs spanningsloos te maken..dus tv / router/ homepods /atv enz
Hierna alles weer ok.

• Leut
DeJu schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:25:
Ik heb ook de Apple TV icm een Denon receiver. Probeer eens de audio instellingen van de Denon, en dan specifiek het Dynamic volume. Ik heb de mogelijkheden tot: off, low, medium en high. Als ik deze uit heb staan dan is het volume ook significant hoger dan bijvoorbeeld Low. Het kan zijn dat de setting door een update oid naar een default is gegaan. De Denon past dit per input aan, dus het kan zijn dat de PS5 een andere setting heeft dan de Apple TV.
Hier net even naar gekeken en bij mij gebeurt het tegenovergestelde; bij activeren van Dynamic Volume (low of high) klinkt het geluid zowaar weer een stuk beter! Zet ik Dynamic Volume uit, is het geluid weer zacht en gedempt. Wel bijzonder dit, aangezien er naar mijn idee qua instellingen niks is veranderd en een update al eeuwen is geleden.

Toch blijft er naar mijn idee wel iets specifieks in de ATV zitten, aangezien het geluid rechtstreeks op de TV aangesloten net zo gedempt was..

• Leut
jejeh schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:41:
[...]

Had een paar dagen geleden ook iets raars met het geluid.
Wel een andere setup namelijk: atv 4k /homepods in stereo via earc.
Het geluid was ook zeer zacht en met het verminderen van geluid tot minimum of mute bleef ik gewoon geluid horen. Na wat gepiel besloten om de hele bubs spanningsloos te maken..dus tv / router/ homepods /atv enz
Hierna alles weer ok.
Goede tip (y)

Had ik ook al gedaan; de hele bups spanningsloos gemaakt in de hoop, dat het dan weer beter zou zijn. Helaas. Voor nu werkt het even weer vanwege de tip van DeJu met Dynamic Volume op de Denon.

• DeJu
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-03 11:46
Leut schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:27:
[...]

Hier net even naar gekeken en bij mij gebeurt het tegenovergestelde; bij activeren van Dynamic Volume (low of high) klinkt het geluid zowaar weer een stuk beter! Zet ik Dynamic Volume uit, is het geluid weer zacht en gedempt. Wel bijzonder dit, aangezien er naar mijn idee qua instellingen niks is veranderd en een update al eeuwen is geleden.

Toch blijft er naar mijn idee wel iets specifieks in de ATV zitten, aangezien het geluid rechtstreeks op de TV aangesloten net zo gedempt was..
Ik denk dat ik het dan verkeerd om geformuleerd heb en dat het inderdaad zachter wordt bij dynamic volume uit.

Bij mij is het ook wel eens voor gekomen dat de setting Dynamic volume zomaar uit stond, geen idee hoe dit komt. Wat je kan controleren of de setting bij de input op de Denon voor de PS5 gelijk staat aan de input ATV. En als je zeker wilt weten of het euvel vanuit de ATV komt kun je de PS5 en ATV direct op je TV aansluiten en kijken of je niveau verschil hoort.

• Leut
DeJu schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat ik het dan verkeerd om geformuleerd heb en dat het inderdaad zachter wordt bij dynamic volume uit.

Bij mij is het ook wel eens voor gekomen dat de setting Dynamic volume zomaar uit stond, geen idee hoe dit komt. Wat je kan controleren of de setting bij de input op de Denon voor de PS5 gelijk staat aan de input ATV. En als je zeker wilt weten of het euvel vanuit de ATV komt kun je de PS5 en ATV direct op je TV aansluiten en kijken of je niveau verschil hoort.
Ik vermoed eigenlijk niet, dat het hiermee verband houdt, namelijk omdat ik de PS5 had aangeslingerd en daarin geen verandering van geluid constateerde en de ATV rechtstreeks op de TV had aangesloten en daarmee hetzelfde euvel hoorde (of eigenlijk niet, aangezien het geluid zo zacht is :+ ).

Hopelijk gaat tvOS 26.3 soelaas bieden... In de tussentijd blijf ik wel wat zoeken en doen, maar heel veel meer dan wat ik reeds heb gedaan, ook met jouw/ jullie goede input en tips, is niet echt mogelijk.
Het blijft maar een vreemde casus om eerlijk te zijn.

Update:
Gisteravond de update geinstalleerd naar 26.3. Mijn hoop bleek nogal naief te zijn helaas. Er is geen verbetering, het euvel blijft bestaan. We gaan maar eens verder speuren.....

[ Voor 7% gewijzigd door Leut op 12-02-2026 09:18 . Reden: Update naar tvOS 26.3 ]

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:23
Meer mensen die met hun iPhone proberen te typen maar dat de keyboard wel komt, vervolgens zoek je en dan gaat die na een paar woorden al zoeken en ben je de klos?

Heb dit met Apple tv app, met Youtube en Omni.. Echt de tijden dat me Apple producten gewoon werkte liggen echt al zo lang achter me

• Greatsword
  • Niet online
dglavimans schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 01:11:
Meer mensen die met hun iPhone proberen te typen maar dat de keyboard wel komt, vervolgens zoek je en dan gaat die na een paar woorden al zoeken en ben je de klos?

Heb dit met Apple tv app, met Youtube en Omni.. Echt de tijden dat me Apple producten gewoon werkte liggen echt al zo lang achter me
Ja dat gaat hier ook slecht, maar dat is helaas al een paar jaar zo. Gebruik het voornamelijk met Youtube.

Hij breekt vaak af terwijl ik nog aan het typen ben, in de zoekbalk zie je dan bijvoorbeeld wel tekst, maar op de iPhone is die tekst niet zichtbaar.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37
Ik heb in dit topic gezocht, maar niet veel posts gevonden over hoe de combi apple tv 4k en 2x homepod (mini) bevalt. Lees wel wat lipsync troubles, meestal na update waarbij een powercycle het oplost. Is het de moeite waard of is het dan toch beter om voor een soundbar te gaan?
Wil zelf bij release van de nieuwe apple tv KPN decoder de deur uit gooien, vind het ondingen die softwarematig hopeloos veel glitches vertonen.

[ Voor 20% gewijzigd door austin_77 op 13-02-2026 08:29 ]

• Dennisdn
austin_77 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:28:
Ik heb in dit topic gezocht, maar niet veel posts gevonden over hoe de combi apple tv 4k en 2x homepod (mini) bevalt.
Op zich netjes geluid, maar denk dat je een subwoofer gaat missen die meestal wel bij een soundbar zit.

• austin_77
Dennisdn schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:42:
[...]

Op zich netjes geluid, maar denk dat je een subwoofer gaat missen die meestal wel bij een soundbar zit.
Ik moet erbij vermelden dat ik nu al jaren met de ingebouwde luidsprekers van onze tv kijk. Wat dat aangaat ‘weet ik niet wat ik mis’ 😉

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:23
austin_77 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:27:
[...]

Ik moet erbij vermelden dat ik nu al jaren met de ingebouwde luidsprekers van onze tv kijk. Wat dat aangaat ‘weet ik niet wat ik mis’ 😉
Dan ga je met minipods in elk geval vooruit. Wij hebben er eentje als 'radio', en ben altijd verwonderd hoe die de ruimte kan vullen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• TheKerremenke
Ik heb in dit topic gezocht, maar niet veel posts gevonden over hoe de combi apple tv 4k en 2x homepod (mini) bevalt. Lees wel wat lipsync troubles, meestal na update waarbij een powercycle het oplost. Is het de moeite waard of is het dan toch beter om voor een soundbar te gaan?
Wil zelf bij release van de nieuwe apple tv KPN decoder de deur uit gooien, vind het ondingen die softwarematig hopeloos veel glitches vertonen.
Misschien proberen de grote HomePods ergens te vinden in de verkoop(met korting)? Het zou zomaar kunnen dat die dit jaar geüpgraded worden, net als de mini. Ivm leeftijd (3 jaar voor de HomePod v2 en 5 jaar voor de HomePod mini). Of marktplaats misschien iets gunstigs vinden.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-03 19:42
Ik begon met 2x Homepod Mini toen de geupdate normale nog niet op de markt waren. Dat was al een verbetering tov het speakergeluid van de TV en klinkt 'best wel prima'. Goed het blijven 2 kleine speakers natuurlijk.

Nu 2x grote Homepods en dat vind ik echt meer dan goed genoeg klinken. Genoeg bass ook en het surround effect weten de 2 speakers ook tot een bepaald niveau goed te realiseren. Hoor best goed of iets recht voor mij gebeurd of links achter. Beide speakers staan links langs de bank en rechts achter de bank.

Geen problemen met sync trouwens, alles loopt perfect. Homepods staan als standaard audio uitvoer in de Apple TV ingesteld. eARC heb ik ook aanstaan voor bijv PS5.

• ikweethetbeter
Ik heb geen ervaring met homepods, ik ben niet zo'n fan van altijd luisterende apparaten. En soundbars kunnen best aardig klinken, maar dan moet je wel een goede (=dure) nemen. Is een setje Edifier M60 niet een betere keuze?
Ik ben ook geen voorstander van provider-specifieke tv-kastjes. Ik heb daarom ook een Apple TV. Alleen ik zit bij Ziggo, en die heeft een Apple TV app; KPN heeft dat vziw niet (als enige!). NL Ziet kan dan een optie zijn.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
austin_77 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:27:
[...]

Als je dan wel minimaal 2 HomePods mini's in een stereo-paar koppelt, dan is het heel goed te doen en verrassend prettig.

• ikweethetbeter
@austin_77
Zie ook deze discussie over HomePods en andere speakers...

• austin_77
De M60’s zien wel grappig uit, ik heb geen bezwaar tegen integraties die apple heeft bedacht. Zeker gezien de WAF is apple wel the way to go 😇

• ikweethetbeter
Inderdaad, Apple heeft een hogere WAF dan de meeste andere merken!

Alleen lopen er wel snoertjes naar de HomePods, dus helemaal vrij plaatsbaar zijn ze niet.

En ik vind een paar M60's er ook niet verkeerd uitzien, een speaker mag er best uitzien als een speaker, vooral als ze zeer goed klinken en geen vertragings-nadeel hebben!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Wij hebben de homepod mini 2x onder de tv staat bij het afdak. Prima geluid, geen lipsync problemen.

• ikweethetbeter
@Coldbullet
Dat is mooi! Welke apps gebruik je?

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Apple tv, netflix, hbo, canal + disney, apple musix
Hehe, eindelijk wordt er een app verwijderd van je Apple TV. Deze was al een redelijk lange tijd niet functioneel. Waarom dit zo lang geduurd heeft, is mij een raadsel.
https://www.iculture.nl/nieuws/itunes-tvos-26-4/

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-03 13:38

Ethirty

Who...me?

Siri remote is in het water gevallen. Gelukkig kunnen we via telefoon en tablet nog wel bedienen.

Ligt nu te drogen maar het ding kan niet uit. Wel gaat af en toe spontaan de zoekfunctie aan en daar kom ik niet meer uit zonder reboot van de aTV. Iemand suggesties (naast een nieuwe kopen)? Ik kan geen unpair optie oid vinden.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• RoRoNL
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:10:
Siri remote is in het water gevallen. Gelukkig kunnen we via telefoon en tablet nog wel bedienen.

Ligt nu te drogen maar het ding kan niet uit. Wel gaat af en toe spontaan de zoekfunctie aan en daar kom ik niet meer uit zonder reboot van de aTV. Iemand suggesties (naast een nieuwe kopen)? Ik kan geen unpair optie oid vinden.
"To unpair a modern Apple TV Siri Remote, hold down the TV/Control Center button and the Volume Down (-) buttonsimultaneously for about 5 seconds until a "Connection Lost" message appears on the screen."

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
RoRoNL schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:50:
[...]

"To unpair a modern Apple TV Siri Remote, hold down the TV/Control Center button and the Volume Down (-) buttonsimultaneously for about 5 seconds until a "Connection Lost" message appears on the screen."
Hoe moet je dat doen als het ding defect is?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26

DON PAPA

Tweaker-fan

Ethirty schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:10:
Ligt nu te drogen maar het ding kan niet uit.
Je kan hem wel open maken en de accu loskoppelen, en als hij open is kun je hem ook beter droog maken.

YouTube: Apple TV 4K 2021 Teardown! Good Luck Replacing Your Remote Battery!

• Scrtz
RoRoNL schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:48:
[...]

Als je dan wel minimaal 2 HomePods mini's in een stereo-paar koppelt, dan is het heel goed te doen en verrassend prettig.
Eens, zoals eerder gezegd deze setup ook enkele jaren gehad in de woonkamer, in stereo klinken die 2 kleine speakers nog verrassend goed. Maar verwacht er ook geen wereld van.

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:28
*snip* HK is een paar deuren verderop

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 19-02-2026 14:52 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tommie12 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:14:
[...]

Hoe moet je dat doen als het ding defect is?
Als hij kapot is, is hij ook niet meer verbonden. :)

Het is gelukt om hem te unpairen gisteravond. Vanavond maar eens kijken of er nog leven in zit en anders wordt het een nieuwe.

• voog
  • Laatst online: 15:04
Ethirty schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:05:
[...]

Als hij kapot is, is hij ook niet meer verbonden. :)

Het is gelukt om hem te unpairen gisteravond. Vanavond maar eens kijken of er nog leven in zit en anders wordt het een nieuwe.
Ik meen met te herinneren dat die prijs in de buurt kwam van een nieuwe ATV…

Edit: valt mee

[ Voor 15% gewijzigd door voog op 19-02-2026 20:27 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En dat is nog duurder dan origineel bij Apple. Gelukkig hebben we de pricewatch om zelfs daar nog onder iets te vinden ;)

Het pairen werkte, maar het rare gedrag was direct terug, dus deze is kaduuk.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
Ik probeer met Infuse te casten naar tv in slaapkamer. Er gebeurt echter weinig. Moet ik de oorzaak zoeken in m'n netwerk of zijn er meer gebruikers die ook probleem hebben met de cast functie?

XBL gamertag StayingPow3r

• TheKerremenke
Mr. Freeze schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:17:
Ik probeer met Infuse te casten naar tv in slaapkamer. Er gebeurt echter weinig. Moet ik de oorzaak zoeken in m'n netwerk of zijn er meer gebruikers die ook probleem hebben met de cast functie?
Nooit geweten dat je met een Apple TV een andere app kunt casten naar een andere tv. Of probeert u het met een iPhone? Tevens is het protocol dat Apple gebruikt AirPlay.

Misschien handig om het probleem wat duidelijker toe toelichten, zodat we als Tweakers beter zouden kunnen helpen. ;)

• Mr. Freeze
TheKerremenke schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:38:
[...]

Nooit geweten dat je met een Apple TV een andere app kunt casten naar een andere tv. Of probeert u het met een iPhone? Tevens is het protocol dat Apple gebruikt AirPlay.

Misschien handig om het probleem wat duidelijker toe toelichten, zodat we als Tweakers beter zouden kunnen helpen. ;)
Excuus, ik doe dat met een iPhone. Nu besef ik dat ik in verkeerde topic zit.

Nogmaals sorry en deze vraag mag weg.

• TheKerremenke
Mr. Freeze schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:42:
[...]

Excuus, ik doe dat met een iPhone. Nu besef ik dat ik in verkeerde topic zit.

Nogmaals sorry en deze vraag mag weg.
No worries, nu snap ik ook waarom ik het niet begreep. d:)b

• DennusB
  • Niet online
Hier meer mensen die na de laatste update soms opeens last hebben van stemmen die een stuk hoger klinken qua toon? Alsof de snelheid op 1.5x staat. Na een reboot is het elke keer opgelost.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• nokie
  • Laatst online: 22:51
Ik had wel meer rare dingetjes de laatste weken, waardoor ik uiteindelijk maar mijn AppleTV eens volledig heb gereset. O.a. Apple TV (de app/streaming service) laadde geen enkel materiaal meer (ook niet na reboot), geluidsproblemen ook inderdaad. Het lijkt bij mij terug in orde nu (toch al 2 dagen).

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Vandaag is Apple nieuwe producten aan het presenteren. De eerste staan al op de FP.

Vraagje aan de Apple kenners. Word er ook een nieuwe Apple TV verwacht? De huidige is alweer van 2022. Je zou zeggen na 4 jaar tijd voor een 'update' model (A17 chip en dunner kastje ofzo). Voor de rest valt er weinig te veranderen...

Of is het al duidelijk er komt geen nieuwe?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:20
RobbyTown schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:39:
Vandaag is Apple nieuwe producten aan het presenteren. De eerste staan al op de FP.

Vraagje aan de Apple kenners. Word er ook een nieuwe Apple TV verwacht? De huidige is alweer van 2022. Je zou zeggen na 4 jaar tijd voor een 'update' model (A17 chip en dunner kastje ofzo). Voor de rest valt er weinig te veranderen...

Of is het al duidelijk er komt geen nieuwe?
Ja er gaat al een tijdje (+- 3 jaar) dat er komende periode een upgrade komt.

Tot nu toe:
- zelfde als vorige maar met de laatste chips (mogelijk zelfs M)

- helemaal verbouwd en kleiner dan eerst.

- ingebouwde camera die je niet weg kan drukken

- ingebouwde camera die je kan blokkeren

- een daadwerkelijke AppleTV console

- of meest plausibel: een andere rest-chip met mogelijk Apples eigen netwerk chip in hetzelfde kastje.

Maw, niemand heeft echt een goed antwoord hierop, kans dat het komt is wel groot (veel groter nu dan jaren geleden), maar qua upgrades ligt het eraan wat Apple wilt doen.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:11
Ik had eigenlijk wel gehoopt op een nieuwe Apple TV 4K vandaag, morgen is de laatste dag van product releases... Hoop dat hij dan morgen met de nieuwe goedkopere MacBook wordt aangekondigd. Apple heeft de afgelopen dagen meerdere producten aangekondigd (2,3,4 stuks). Misschien morgen Apple TV, MacBook Neo, HomePod Mini & iPad?

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-03 16:21
mprkooij schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:52:
Ik had eigenlijk wel gehoopt op een nieuwe Apple TV 4K vandaag, morgen is de laatste dag van product releases... Hoop dat hij dan morgen met de nieuwe goedkopere MacBook wordt aangekondigd. Apple heeft de afgelopen dagen meerdere producten aangekondigd (2,3,4 stuks). Misschien morgen Apple TV, MacBook Neo, HomePod Mini & iPad?
Same same, ik zit er ook op te wachten. 1,5maand geleden al een iPad Air gekocht, niet bewust geweest van de nieuwe releasemogelijkheid maar bewust gewacht voor Apple TV. Zou ergens ook wel weer typisch zijn dat er dan juist geen nieuwe TV uit komt…

• austin_77
mprkooij schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:52:
Laten we het hopen, hierom bewust nog geen Apple TV 4K gehaald, terwijl ik niet kan wachten om het KPN kastje eruit te knikkeren, Android tv 11 versie en helaas veel bugs in software.
Laatste refresh van de Apple TV is toch weer 3+ jaar geleden, wellicht dat ze de A17x versie goed kwijt kunnen en zo met Apple Intelligence + wat meer gaming potential flink wat units verkopen.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:11
Enige scenario waarom de Apple TV nog niet uit zou komen is omdat Siri toch nog niet volwassen genoeg is i.c.m. "AI". Van wat ik heb gelezen op MacRumors / 9to5Mac is dat ze wachten tot Siri volwassen genoeg is. Dat vervolgens combineren met de nieuwe HomePod (Mini) + Apple TV + HomeHub.

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:00
Hier ook aan het wachten. Maar als die vandaag niet aangekondigd word dan ga ik wel het laatste model halen of via Mediamarkt o.i.d of marktplaats/tweakers.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• nokie
  • Laatst online: 22:51
mprkooij schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:36:
Enige scenario waarom de Apple TV nog niet uit zou komen is omdat Siri toch nog niet volwassen genoeg is i.c.m. "AI". Van wat ik heb gelezen op MacRumors / 9to5Mac is dat ze wachten tot Siri volwassen genoeg is. Dat vervolgens combineren met de nieuwe HomePod (Mini) + Apple TV + HomeHub.
Ik denk dat je gelijk hebt. De andere trigger zou de SOC kunnen zijn, als die compleet stoppen met produceren (weet niet of dat nog het geval is) en er geen meer op de plank hebben liggen. Zolang de reacties “maar de huidige is toch nog snel zat voor wat-ie doet” blijven aanhouden (en die kloppen eigenlijk ook, mijn Apple TV4K uit 2017 volstaat nog voor alles), zijn er ook weinig andere argumenten om een nieuwe uit te brengen.

Zolang de afstandsbediening hier niet helemaal uit elkaar valt, heb ik geduld :)

• Hulleman
sten123 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:45:
Hier ook aan het wachten. Maar als die vandaag niet aangekondigd word dan ga ik wel het laatste model halen of via Mediamarkt o.i.d of marktplaats/tweakers.
Ja same here. Kans dat ie vandaag aangekondigd wordt is echt nihil als je de geruchten moet geloven. De Apple TV 2022 is op papier al velen malen sneller dan mijn oude Shield 2017 die echt traag is geworden, dus ik ga mij daar prima mee vermaken.

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:48
Als ik nu in de Apple Store op 'Kopen' klik bij de AppleTV krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1J9H_3pXmo9Odz5KJEyUtozu2UY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V5QNau4dm9nRJJYxWPAkW0DP.png?f=user_large

• DennusB
  • Niet online
dirks schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:44:

[Afbeelding]
Jep is al een tijdje offline. Voorbereiden voor de nieuwe producten!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:38

[Afbeelding]
Ja maar dat geldt voor de hele store.
De geruchten vlak voor de Apple events kloppen over het algemeen behoorlijk goed.
Dat wil zeggen dat naast de reeds aangekondigde producten we waarschijnlijk nog een goedkope 12” MacBook met A cpu krijgen en een nieuwe instap iPad én misschien nog een Mac Studio.
Nieuwe HomePod en Apple TV komt waarschijnlijk pas later.

• dirks
yorroy schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:50:
[...]
Ja maar dat geldt voor de hele store.
Ik had de stille hoop dat het voor specifieke producten zou gelden. Ik wacht nog een paar dagen en kijk dan wat ik doe. Een nieuwe player in de woonkamer is wel nodig nu de 16 jaar oude PS3 sinds gisteren geen Netflix meer doet en de wederhelft voorlopig op haar tablet moet kijken.

Maar... Een vier jaar oud device kopen voor de volle mep voelt toch niet goed wetende dat je dan kort na de aanschaf zal lezen dat de opvolger uit is.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:09

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

[Afbeelding]
Apple Store is weer terug online. MacBook Neo is nieuw.

• upje
  • Registratie: April 2001
Het lijkt er op dat er ook vandaag weer geen nieuwe Apple TV wordt aangekondigd. Wat zou er toch aan de hand zijn?

• Mr. Freeze
upje schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:52:
Het lijkt er op dat er ook vandaag weer geen nieuwe Apple TV wordt aangekondigd. Wat zou er toch aan de hand zijn?
Ik denk dat we met z’n allen veel te weinig gebruik maken van diensten zoals Apple Arcade op de Apple TV. Ik weet ook niet hoor, maar Apple verdient er wellicht gewoon te weinig aan.

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:20
Even een oprechte vraag, waarom zou er wel een nieuwe Apple TV moeten komen? Voor streamen werkt dat ding nog steeds snappy en gamen is nou niet echt een primair doel.

De enige reden voor een nieuwe Apple TV is of een nieuwe Siri/home-assistent of een nieuwe Home-hub concept, wat mij ook sterk lijkt want Matter over Thread is ook nog maar in de beginfase (relatief).

Ik ben benieuwd wat de beperkingen zijn va het huidige model of afstandsbediening.

En ik zeg dit als iemand wiens Apple TV zijn favoriete apparaat is en verschillende familie leden die cadeau heeft gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door BiaggioLuciano op 04-03-2026 19:18 ]

• Dennisdn
BiaggioLuciano schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 19:17:
[...]

Even een oprechte vraag, waarom zou er wel een nieuwe Apple TV moeten komen? Voor streamen werkt dat ding nog steeds snappy en gamen is nou niet echt een primair doel.

De enige reden voor een nieuwe Apple TV is of een nieuwe Siri/home-assistent of een nieuwe Home-hub concept, wat mij ook sterk lijkt want Matter over Thread is ook nog maar in de beginfase (relatief).

Ik ben benieuwd wat de beperkingen zijn va het huidige model of afstandsbediening.

En ik zeg dit als iemand wiens Apple TV zijn favoriete apparaat is en verschillende familie leden die cadeau heeft gedaan.
Ik denk dat heel veel hetzelfde dubio als ik zullen hebben…. Eigenlijk wil ik een Android-kastje op slaapkamer vervangen voor een ATV, maar voor de oude vragen ze nog steeds de hoofdprijs en dan is het zonde er nu één te kopen als er morgen een nieuwe komt.. Maar ja, zo zit ik het nu al twee jaar uit te stellen :+

Maar in principe is het totaal niet nodig inderdaad, de oude werkt nog perfect, super snel, ook als hub. En zou niet weten wat ik er met gaming of AI op zou moeten doen ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 04-03-2026 19:24 ]

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:38
Ik hoor geloof ik al 2 jaar dat er een nieuwe Apple TV wordt aangekondigd. Geruchten en geroeptoeter op het worldwideweb worden als waarheden aangenomen, hierdoor durven mensen de huidige Apple TV zelfs niet meer aan te schaffen.

Het huidige product werkt nog meer dan prima. Hetzelfde geld voor de AirPod Max. Maar kennelijk is de honger naar iets “ nieuws “ groot ;)

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:49
Drie maanden geleden ook maar Apple TV 4K gekocht. Was het wachten beu. Geen enkele dag spijt van gehad. Wat een verademing ten opzichte van Samsung OS. En als er ooit een opvolger van deze Apple TV komt schuiven we deze wel weer door.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:23
TIL dat er dus een 2022 refresh was van de Apple TV 4k dus ik is kijken in mijn instellingen heb ik gewoon de 2017 variant nog.

En dat ding is gewoon nog snel, krijgt updates. Speelt alles wat ik wil (behalve YT 4k dan)

Wat een apparaat. Toch wil ik hem dit jaar toch echt wel vervangen als het nieuwe model komt. Maar de Apple TV is wat mij betreft echt meest underrated Apple product dat er is

• Hulleman
Brains Bush schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 19:45:
Drie maanden geleden ook maar Apple TV 4K gekocht. Was het wachten beu. Geen enkele dag spijt van gehad. Wat een verademing ten opzichte van Samsung OS. En als er ooit een opvolger van deze Apple TV komt schuiven we deze wel weer door.
Fuck it, ik bestel gewoon de 2022 variant. WebOS op mijn LG C3 wordt merkbaar trager, mijn Shield uit 2017 is ook niet meer wat het was helaas. Daarnaast zie ik gewoon te veel toffe features op die apple tv die je leven zoveel fijner maken in het Apple ecosysteem. Daarnaast kan ik dan ook eindelijk genieten van F1 in 4K HDR :)

Als de nieuwe komt en echt zoveel beter schijnt te zijn, is de 2022 variant altijd nog prima te verpatsen. Of die gaat lekker naar de slaapkamer. Zo heel duur zijn deze apparaatjes ook weer niet.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:25

amphora

Websites & Fotografie

Ik zit eigenlijk ook wel te wachten op een update. Heb nu het 1e 4K model en ik merk dat scrollen, met name in de YouTube app, niet altijd heel soepel meer loopt. Denk dat apps tegenwoordig wat meer animaties hebben, en TV OS zelf gewoon meer eisen van de CPU en dat de A10 chip tegen z'n grens aan zit. Maar dat ding is dan ook alweer 9 jaar oud he, best bijzonder dat ie nog steeds relevant is. Wellicht dat een keer een gehele reset en schone installatie de prestaties weer wat verbeterd.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Scrtz
amphora schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:58:
Ik zit eigenlijk ook wel te wachten op een update. Heb nu het 1e 4K model en ik merk dat scrollen, met name in de YouTube app, niet altijd heel soepel meer loopt. Denk dat apps tegenwoordig wat meer animaties hebben, en TV OS zelf gewoon meer eisen van de CPU en dat de A10 chip tegen z'n grens aan zit. Maar dat ding is dan ook alweer 9 jaar oud he, best bijzonder dat ie nog steeds relevant is. Wellicht dat een keer een gehele reset en schone installatie de prestaties weer wat verbeterd.
Wel ja? Ik heb een 1e gen 4K op de slaapkamer en 2e gen 4K in de woonkamer maar merk eigenlijk nog altijd geen verschil. Voor mijn gevoel doet die 2e gen in de woonkamer juist vaker dingen die ik niet wil en/of haperen dan die 1e gen, maargoed die gebruik ik ook veel meer en langer dan die in de slaapkamer. Zou eigenlijk wel graag op de slaapkamer zelfde remote hebben als 2e gen maar om daar nu voor te upgraden..

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:25

amphora

Websites & Fotografie

Scrtz schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:08:
[...]

Wel ja? Ik heb een 1e gen 4K op de slaapkamer en 2e gen 4K in de woonkamer maar merk eigenlijk nog altijd geen verschil. Voor mijn gevoel doet die 2e gen in de woonkamer juist vaker dingen die ik niet wil en/of haperen dan die 1e gen, maargoed die gebruik ik ook veel meer en langer dan die in de slaapkamer. Zou eigenlijk wel graag op de slaapkamer zelfde remote hebben als 2e gen maar om daar nu voor te upgraden..
Ja, soms merk ik het echt wel. Ook weer niet zo storend dat ik nu direct een nieuwe wil halen maar mocht er een nieuw model uitkomen haal ik die gelijk.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
Ook hier maar 1 besteld vandaag. komt misschien vanavond anders morgen binnen

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:01

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

sten123 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:28:
Vorige week via iBood eentje besteld. Zat een US stekker bij maar kwam met een extra NL stekker. Werkt prima. De gebruikers ervaring is echt fenomenaal. 's Avonds als de vrouw op bed ligt nog wat youtube of een aflevering van een serie kijken met de airpods in op de bank, heerlijk. En nee ben geen audiofiel, dus de airpods zijn goed genoeg voor spraak.

Gisteravond ook even wat met de geluids instellingen gespeeld. Geluid ipv de soundbar naar mijn beide homepod mini's laten sturen. Dat klonk best okee. Toegegeven ik zat AZ-Telstar te kijken, dus het geluid van het commentaar en het stadion geluid was het enige hoorbare.

De 2e homepod mini staat echter in de keuken. De oranje homepod mini staat links naast me. Zat er over te denken om nog een homepod mini te kopen en die rechts naast de bank te zetten. Heb echter geen idee of dat tijdens series kijken of mooi gaat klinken. Series meestal via Netflix, dus ook surround geluid met de soundbar + achter speakers, maar vind het eigenlijk ook wel weer tof of dan alles via Apple devices te laten lopen.

XBL: MRE Inc

• Hulleman
sten123 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:28:
Hier al binnen en werkt echt mooi! Fijne gebruikservaring! Binnen een paar minuten ben je up and running.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:20
Ik gebruik nog steeds de oude AppleTV HD met het oude model afstandsbediening. Hij doet nog steeds alles wat die moet kunnen. Niks wat ik wil dat die niet kan. (Ja, ok'e, 4K zou wel fijn zijn, maar de films en series die ik bekijk zijn bijna nooit echt 4K, dus ik mis niet echt iets. Maar toch, zou het wel willen.) En krijgt nog steeds de laatste updates.
Maar inmiddels wil ik toch wel een nieuwe, kan de oude naar zolder. Maar de laatste AppleTV is nu inmiddels al zo oud, daar wil ik niet naar upgraden. Dus ik had echt gehoopt op een nieuwe versie van Apple, maar helaas...

• dirks
De nieuwe AppleTV komt dus voorlopig niet maar ik moest toch wat. Uit principe koop ik geen product wat al vier jaar in de winkel ligt voor de prijs van een nieuwe maar... Ik heb vandaag een AppleTV HD gekocht via Marktplaats voor het enorme bedrag van €40. Voorlopig ben ik gered.

Het was even gedoe met de afstandsbediening voor de setup maar ik heb Netflix aan de praat en daar ging het om. Nu kijken of ik de bediening via de Logitech Harmony aan de praat krijg maar dat zou moeten kunnen.
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.