• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-01 07:20
Dacht dat er hier twee weken geleden stond dat afgelopen week de nieuwe Apple TV gelanceerd zou worden. Nog niet gebeurd volgens mij. Klopte deze info blijkbaar niet.
Zit stiekem te wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door no_way_today op 25-11-2025 12:18 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

geruchten (meestal gebaseerd op uitspraken van Mark Gurman) over een nieuwe AppleTV 4K in Oktober, en daarna November doen al een tijdje de ronde, maar steeds blijken die niet te kloppen.

Persoonlijk zie ik het niet meer gebeuren in 2025.

[ Voor 21% gewijzigd door Yucko op 25-11-2025 19:15 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:47
Die had er inderdaad voor Black Friday moeten zijn. Dus zal wel februari ofzo worden!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:55
Yucko schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:51:
geruchten (meestal gebaseerd op uitspraken van Mark Gurman) over een nieuwe AppleTV 4K in Oktober, en daarna November doen al een tijdje de ronde, maar steeds blijken die niet te kloppen.
Ik kan mij voorstellen dat het te maken heeft met de struggles die ze hebben rondom AI. Want waarom zou er verder nog een nieuwe ATV nodig zijn? De huidige is gewoon goed voor wat ie moet doen, een snellere chip is an sich nergens voor nodig. Want zouden mensen hem echt als console willen gaan gebruiken voor iOS-games? Dat lijkt mij ook geen USP. Volgens mij is de enige reden dat mensen erop zitten te wachten omdat ze net als ik denken: ik heb er eigenlijk eentje nodig maar het is zonde om er nú één te kopen als de nieuwe om de hoek lijkt te zijn. Het valt mij ook op dat er eigenlijk nergens een serieuze Black Friday aanbieding is.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02 15:40
Dennisdn schreef op woensdag 26 november 2025 @ 06:08:
Volgens mij is de enige reden dat mensen erop zitten te wachten omdat ze net als ik denken: ik heb er eigenlijk eentje nodig maar het is zonde om er nú één te kopen als de nieuwe om de hoek lijkt te zijn.
Dat is ook mijn enige reden om te wachten met de aankoop.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07
Sinds een paar dagen ervaren wij een vervelend probleem met de Apple TV 4K (1st gen, laatste tvOS 26.2 update) en het volume. De ATV is via HDMI aangesloten op een Denon receiver.

Waar voorheen het volume op -45dB voldoende luid was, is dat nu niet meer zo. Nu is het zelfs op -30dB nog enorm zacht. Dit is gebeurd van het ene of het andere moment.
Ondertussen van alles geprobeerd: diverse audio instellingen op de ATV geprobeerd (o.a. Atmos uitgeschakeld), ATV volledig gereset en tvOS opnieuw laten installeren, andere HDMI poorten geprobeerd (zowel op de Denon als rechtstreeks naar de TV). Niks werkt, het volume blijft enorm zacht.

Het lijkt wel echt in de ATV te zitten, net alsof deze opeens een demping erop heeft gezet. Maar hoe, wat of waarom... geen idee.

Iemand dit eerder gehad en enig idee waar de oplossing in kan zitten (behalve anders maar een nieuwe ATV kopen :+ )?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:15
Leut schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:42:
Sinds een paar dagen ervaren wij een vervelend probleem met de Apple TV 4K (1st gen, laatste tvOS 26.2 update) en het volume. De ATV is via HDMI aangesloten op een Denon receiver.

Waar voorheen het volume op -45dB voldoende luid was, is dat nu niet meer zo. Nu is het zelfs op -30dB nog enorm zacht. Dit is gebeurd van het ene of het andere moment.
Ondertussen van alles geprobeerd: diverse audio instellingen op de ATV geprobeerd (o.a. Atmos uitgeschakeld), ATV volledig gereset en tvOS opnieuw laten installeren, andere HDMI poorten geprobeerd (zowel op de Denon als rechtstreeks naar de TV). Niks werkt, het volume blijft enorm zacht.

Het lijkt wel echt in de ATV te zitten, net alsof deze opeens een demping erop heeft gezet. Maar hoe, wat of waarom... geen idee.

Iemand dit eerder gehad en enig idee waar de oplossing in kan zitten (behalve anders maar een nieuwe ATV kopen :+ )?
Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar misschien de optie 'verminder harde geluiden' of 'nacht geluid' in de verschillende apps? Dit kun je op de Apple TV zelf regelen, maar ook in verschillende apps zelf.
Weet niet of die instellingen in de apps (cloud) worden opgeslagen na een reset.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Heb je het enkel bij de ATV? Want het zou anders ook aan de Denon kunnen liggen…

Edit: je zou TVOS 26.3 komende week kunnen installeren. (Komt waarschijnlijk deze week uit)

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 08-02-2026 15:38 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Leut
TheKerremenke schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:29:
[...]

Heb je het enkel bij de ATV? Want het zou anders ook aan de Denon kunnen liggen…

Edit: je zou TVOS 26.3 komende week kunnen installeren. (Komt waarschijnlijk deze week uit)
Echt enkel bij de ATV. De PS5 of bluray speler werken prima qua geluid, alleen de ATV is vervelend. De Denon zelf ook nagekeken op instellingen, maar ook daar niks vreemds kunnen vinden. Het frappante is ook, dat dit euvel zich van de ene op de andere dag manifesteerde.

Hopelijk dat 26.3 soelaas gaat bieden, anders weet ik het ook niet meer. Dit euvel haalt wel de gehele beleving van films en series onderuit.

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

• Leut
Jan_V schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:22:
[...]

Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar misschien de optie 'verminder harde geluiden' of 'nacht geluid' in de verschillende apps? Dit kun je op de Apple TV zelf regelen, maar ook in verschillende apps zelf.
Weet niet of die instellingen in de apps (cloud) worden opgeslagen na een reset.
Yup, ook naar gekeken, maar veranderde ook niks. Ook een andere HDMI kabel geprobeerd, alles gereset, niks lijkt te werken. De “demping” blijft.

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-02 11:53
Al geprobeerd met de ATV remote het geluid te wijzigen? Klinkt als een CEC issue….

• Leut
TweakGP schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:40:
Al geprobeerd met de ATV remote het geluid te wijzigen? Klinkt als een CEC issue….
Ik gebruik de ATV remote altijd al om het geluid te wijzigen. Dat werkt (en heeft altijd gewerkt) zonder problemen. Net de CEC uitgeschakeld, maar helaas, geen verandering….

Dit euvel doet zich voor binnen elke app en ongeacht hoe de ATV wordt aangesloten. Ook nog geprobeerd via Airplay te streamen (wellicht dat zo het geluid via de telefoon beinvloed kon zijn), maar ook daar niks anders dan zacht geluid.

• DeJu
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-02 08:00
Ik heb ook de Apple TV icm een Denon receiver. Probeer eens de audio instellingen van de Denon, en dan specifiek het Dynamic volume. Ik heb de mogelijkheden tot: off, low, medium en high. Als ik deze uit heb staan dan is het volume ook significant hoger dan bijvoorbeeld Low. Het kan zijn dat de setting door een update oid naar een default is gegaan. De Denon past dit per input aan, dus het kan zijn dat de PS5 een andere setting heeft dan de Apple TV.

[ Voor 12% gewijzigd door DeJu op 09-02-2026 12:28 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02 15:40
ppeter schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:35:
Als ik stream via Netflix met de ATV, heb ik regelmatig PCM? (via AVR)
Via de Shield is het gewoon DD+ Atmos!

Daarom kijk ik vooral via de Shield, wat wel zonde is van de aankoop en betere beeldkwaliteit van de ATV.
Het geluid van de center en de surround overall (volume en detail), is in PCM ook een stuk minder dan DD+.

Dus momenteel een dubbel gevoel en wat teleurgesteld van de ATV! 😏
Ik meng me wellicht wat laat in de discussie, maar PCM of passthrough maakt voor 99% van de gebruikers niet uit. Het is alleen interessant voor echte dedicated Atmos opstellingen, zodat je receiver de meta data op een juiste manier naar de speakers kan verwerken. 99% van de gebruikers die Atmos apparatuur hebben (receiver of soundbar) hebben geen echte Atmos setup in de vorm van een fysieke 5.1.2 of 7.1.4 opstelling. Dan heb je ook niet perse passthrough nodig. Soundbars kunnen überhaupt geen Atmos weergeven, dat is een gimmick. Geen fysieke speaker is geen geluid.

Voor de meeste gebruikers klinkt PCM hetzelfde als passthrough. Er is alleen verschil in het apparaat die het audiosignaal decodeert. Playstations hebben bijvoorbeeld nog nooit lossless passthrough ondersteunt. Klinkt allemaal prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 09-02-2026 16:49 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:16

Had een paar dagen geleden ook iets raars met het geluid.
Wel een andere setup namelijk: atv 4k /homepods in stereo via earc.
Het geluid was ook zeer zacht en met het verminderen van geluid tot minimum of mute bleef ik gewoon geluid horen. Na wat gepiel besloten om de hele bubs spanningsloos te maken..dus tv / router/ homepods /atv enz
Hierna alles weer ok.

• Leut
DeJu schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:25:
Ik heb ook de Apple TV icm een Denon receiver. Probeer eens de audio instellingen van de Denon, en dan specifiek het Dynamic volume. Ik heb de mogelijkheden tot: off, low, medium en high. Als ik deze uit heb staan dan is het volume ook significant hoger dan bijvoorbeeld Low. Het kan zijn dat de setting door een update oid naar een default is gegaan. De Denon past dit per input aan, dus het kan zijn dat de PS5 een andere setting heeft dan de Apple TV.
Hier net even naar gekeken en bij mij gebeurt het tegenovergestelde; bij activeren van Dynamic Volume (low of high) klinkt het geluid zowaar weer een stuk beter! Zet ik Dynamic Volume uit, is het geluid weer zacht en gedempt. Wel bijzonder dit, aangezien er naar mijn idee qua instellingen niks is veranderd en een update al eeuwen is geleden.

Toch blijft er naar mijn idee wel iets specifieks in de ATV zitten, aangezien het geluid rechtstreeks op de TV aangesloten net zo gedempt was..

• Leut
jejeh schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:41:
[...]

Had een paar dagen geleden ook iets raars met het geluid.
Wel een andere setup namelijk: atv 4k /homepods in stereo via earc.
Het geluid was ook zeer zacht en met het verminderen van geluid tot minimum of mute bleef ik gewoon geluid horen. Na wat gepiel besloten om de hele bubs spanningsloos te maken..dus tv / router/ homepods /atv enz
Hierna alles weer ok.
Goede tip (y)

Had ik ook al gedaan; de hele bups spanningsloos gemaakt in de hoop, dat het dan weer beter zou zijn. Helaas. Voor nu werkt het even weer vanwege de tip van DeJu met Dynamic Volume op de Denon.

• DeJu
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-02 08:00
Leut schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:27:
[...]

Hier net even naar gekeken en bij mij gebeurt het tegenovergestelde; bij activeren van Dynamic Volume (low of high) klinkt het geluid zowaar weer een stuk beter! Zet ik Dynamic Volume uit, is het geluid weer zacht en gedempt. Wel bijzonder dit, aangezien er naar mijn idee qua instellingen niks is veranderd en een update al eeuwen is geleden.

Toch blijft er naar mijn idee wel iets specifieks in de ATV zitten, aangezien het geluid rechtstreeks op de TV aangesloten net zo gedempt was..
Ik denk dat ik het dan verkeerd om geformuleerd heb en dat het inderdaad zachter wordt bij dynamic volume uit.

Bij mij is het ook wel eens voor gekomen dat de setting Dynamic volume zomaar uit stond, geen idee hoe dit komt. Wat je kan controleren of de setting bij de input op de Denon voor de PS5 gelijk staat aan de input ATV. En als je zeker wilt weten of het euvel vanuit de ATV komt kun je de PS5 en ATV direct op je TV aansluiten en kijken of je niveau verschil hoort.

• Leut
DeJu schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat ik het dan verkeerd om geformuleerd heb en dat het inderdaad zachter wordt bij dynamic volume uit.

Bij mij is het ook wel eens voor gekomen dat de setting Dynamic volume zomaar uit stond, geen idee hoe dit komt. Wat je kan controleren of de setting bij de input op de Denon voor de PS5 gelijk staat aan de input ATV. En als je zeker wilt weten of het euvel vanuit de ATV komt kun je de PS5 en ATV direct op je TV aansluiten en kijken of je niveau verschil hoort.
Ik vermoed eigenlijk niet, dat het hiermee verband houdt, namelijk omdat ik de PS5 had aangeslingerd en daarin geen verandering van geluid constateerde en de ATV rechtstreeks op de TV had aangesloten en daarmee hetzelfde euvel hoorde (of eigenlijk niet, aangezien het geluid zo zacht is :+ ).

Hopelijk gaat tvOS 26.3 soelaas bieden... In de tussentijd blijf ik wel wat zoeken en doen, maar heel veel meer dan wat ik reeds heb gedaan, ook met jouw/ jullie goede input en tips, is niet echt mogelijk.
Het blijft maar een vreemde casus om eerlijk te zijn.

Update:
Gisteravond de update geinstalleerd naar 26.3. Mijn hoop bleek nogal naief te zijn helaas. Er is geen verbetering, het euvel blijft bestaan. We gaan maar eens verder speuren.....

[ Voor 7% gewijzigd door Leut op 12-02-2026 09:18 . Reden: Update naar tvOS 26.3 ]

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Meer mensen die met hun iPhone proberen te typen maar dat de keyboard wel komt, vervolgens zoek je en dan gaat die na een paar woorden al zoeken en ben je de klos?

Heb dit met Apple tv app, met Youtube en Omni.. Echt de tijden dat me Apple producten gewoon werkte liggen echt al zo lang achter me

• Greatsword
  • Niet online
dglavimans schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 01:11:
Meer mensen die met hun iPhone proberen te typen maar dat de keyboard wel komt, vervolgens zoek je en dan gaat die na een paar woorden al zoeken en ben je de klos?

Heb dit met Apple tv app, met Youtube en Omni.. Echt de tijden dat me Apple producten gewoon werkte liggen echt al zo lang achter me
Ja dat gaat hier ook slecht, maar dat is helaas al een paar jaar zo. Gebruik het voornamelijk met Youtube.

Hij breekt vaak af terwijl ik nog aan het typen ben, in de zoekbalk zie je dan bijvoorbeeld wel tekst, maar op de iPhone is die tekst niet zichtbaar.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb in dit topic gezocht, maar niet veel posts gevonden over hoe de combi apple tv 4k en 2x homepod (mini) bevalt. Lees wel wat lipsync troubles, meestal na update waarbij een powercycle het oplost. Is het de moeite waard of is het dan toch beter om voor een soundbar te gaan?
Wil zelf bij release van de nieuwe apple tv KPN decoder de deur uit gooien, vind het ondingen die softwarematig hopeloos veel glitches vertonen.

[ Voor 20% gewijzigd door austin_77 op 13-02-2026 08:29 ]

• Dennisdn
  • Laatst online: 09:55
austin_77 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:28:
Ik heb in dit topic gezocht, maar niet veel posts gevonden over hoe de combi apple tv 4k en 2x homepod (mini) bevalt.
Op zich netjes geluid, maar denk dat je een subwoofer gaat missen die meestal wel bij een soundbar zit.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Dennisdn schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:42:
[...]

Op zich netjes geluid, maar denk dat je een subwoofer gaat missen die meestal wel bij een soundbar zit.
Ik moet erbij vermelden dat ik nu al jaren met de ingebouwde luidsprekers van onze tv kijk. Wat dat aangaat ‘weet ik niet wat ik mis’ 😉

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
austin_77 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:27:
[...]

Ik moet erbij vermelden dat ik nu al jaren met de ingebouwde luidsprekers van onze tv kijk. Wat dat aangaat ‘weet ik niet wat ik mis’ 😉
Dan ga je met minipods in elk geval vooruit. Wij hebben er eentje als 'radio', en ben altijd verwonderd hoe die de ruimte kan vullen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.