Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-11 14:58

Stimulate14

⭐⭐⭐

THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:28:
[...]

Hmm, niet per se eigenlijk, is dat ook een issue?
Wat mij opvalt wel.
CreativeS schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:05:
Iets te 'donker' is toch een veel gezien fenomeen bij DV?
DV?

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:12
Stimulate14 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:35:
[...]

Wat mij opvalt wel.

[...]

DV?
Dolby Vision

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Lijkt meer op Dark Vision.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 07:00
Ja, helaas is er een trend om steeds donkerder te gaan filmen, waardoor het alleen maar te volgen is met een tv die heel goed is in HDR en een volledige verduisterde kamer. Jammer...

Ik snap ook wel dat een donkere scene in Game of Thrones of Lord of the Rings er niet uit moet zien alsof-ie door Nintendo is geschoten in Mario World, maar er is ook een middenweg, ook met het licht enigszins aan moet je en serie kunnen volgen. Anders kun je net zo goed een luisterboek aanzetten!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Bijna alle series en films die ik download zijn in DV (enkel DV en geen DV/HDR) en kijk ze met Infuse. Ik ervaar het niet als hinderlijk. Verschil in helderheid met HDR-content en lineaire TV is ook nihil.

• ikweethetbeter
Dolby Vision is een HDR standaard. Ik stopte HDR10, HDR10+ en Dolby Vision even onder één noemer...

Wanneer je bron Dolby Vision is, en je tv (oa Samsung) ondersteunt dat niet, dan wordt er HDR10 van gemaakt.

Wanneer je bron HDR10+ is, en je tv (oa LG) ondersteunt dat niet, dan wordt er HDR10 van gemaakt.

Bij beide conversies verlies je het dynamische van Dolby Vision / HDR10+, maar je hebt wel HDR.

Zijn we weer bij de gemeenschappelijke term: HDR.
DV is HDR, HDR hoeft geen DV te zijn.

Ik kijk ook via Infuse, maar die maakt van een donkere bron ook geen lichtfestijn.

Met gordijnen dicht en lampen uit kan ik alles prima volgen, alleen dat zoek ik niet echt. Ik wil bepaalde delen van het scherm toch echt wel verlicht hebben, zodat je meer details ziet. Het is geen test van mijn scherm: ja, er lichten nu exact 3 pixels op, de HDR test is nu geslaagd!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

ikweethetbeter schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:14:
Dolby Vision is een HDR standaard. Ik stopte HDR10, HDR10+ en Dolby Vision even onder één noemer...
Ja, het is een HDR-formaat, máár (en daarom zet ik er specifiek DV bij en niet DV/HDR):
Je hebt van bijvoorbeeld Nobody 2 diverse releases. Ik vermeld geen releasegroepen of wat dan ook, puur de specs.

1. 2160p.*.WEB-DL.DDP5.1.Atmos.DV.H.265 (puur DV)
2. 2160p.*.WEB-DL.DDP5.1.Atmos.DV.HDR.H.265 (DV/HDR)
3. 2160p.*.WEB-DL.DDP5.1.Atmos.H.265 (zonder HDR)

Puur DV is per definitie 'iets' donkerder dan HDR, daarom is Dolby nu ook bezig met Dolby Vision generatie 2. Ik heb het verder niet over de overkoepelende term HDR, maar over de specificaties DV en HDR. Dat DV ook een HDR-vorm moet inmiddels wel algemeen bekend en algemene kennis zijn :)

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:05
ikweethetbeter schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 17:57:
Ik snap ook wel dat een donkere scene in Game of Thrones
Die donkere gevechten in GoT seizoen 8 was gewoon om te verbloemen dat ze een héél slecht verhaal hadden, dat was echt niet normaal hoe donker die werden getoond.

Verder super tevreden met DV, inderdaad als je de keuze hebt O-) kiezen voor de DV only variant van een serie of film. Die dynamische per scène HDR is echt een meerwaarde van DV boven gewone HDR10 (zonder +). Je TV kun je dan op ‘home cinema’ zetten o.i.d., niet op ‘orginele film maker modus’, dan is het ietsje lichter allemaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Radiodurans op 06-10-2025 20:41 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb weer wat geleerd :) thnx heren. Dit kan ik meenemen naar de jacht op een nieuwe TV.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Stimulate14 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:17:
Ik heb weer wat geleerd :) thnx heren. Dit kan ik meenemen naar de jacht op een nieuwe TV.
Check anders ook eens de Apple TV app op je tv.

Bij ons levert die met Apple TV+ content dat DV is veel beter beeld. Andere streaming diensten op de Apple TV met DV uitzendingen werken wel goed.
Scheelt misschien een tv kopen 😉

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jan_V schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:28:
[...]

Check anders ook eens de Apple TV app op je tv.

Bij ons levert die met Apple TV+ content dat DV is veel beter beeld. Andere streaming diensten op de Apple TV met DV uitzendingen werken wel goed.
Scheelt misschien een tv kopen 😉
Thnx.
De vraagstelling ging over de AppleTV bij mijn ouders. Zij ervaren die darkness in de AppleTV app met series en films. Juist de normale televisie en veel Netflix content is wel 'helder / normaal'.

Voor wat betreft de kennis met DV etc, is meer voor mijn info en de zoektocht naar een nieuwe TV.

• ikweethetbeter
@Stimulate14
Grote kans dat de tv niet het probleem is, maar de instellingen van de tv.
Wat voor "beeldverbeteraars" zijn er actief?
Speel eerst daarmee voordat je een nieuwe tv gaat kopen.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Stimulate14 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:18:
De vraagstelling ging over de AppleTV bij mijn ouders. Zij ervaren die darkness in de AppleTV app met series en films. Juist de normale televisie en veel Netflix content is wel 'helder / normaal'.
Hebben zij de AppleTV al gekalibreerd mbv een iPhone? Je weet wel, via het menu van de AppleTV en dan zo'n 'zwerm' op TV en je telefoon ervoor houden.
Stimulate14 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:18:
Voor wat betreft de kennis met DV etc, is meer voor mijn info en de zoektocht naar een nieuwe TV.
Ja, we hadden toevallig al een TV met DV, maar in de volgende zoektocht (pas na DV gen2) wordt het ook weer goed kijken of er wel DV op zit.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ikweethetbeter schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:08:
@Stimulate14
Grote kans dat de tv niet het probleem is, maar de instellingen van de tv.
Wat voor "beeldverbeteraars" zijn er actief?
Speel eerst daarmee voordat je een nieuwe tv gaat kopen.
Ja, daar heb ik al mee lopen switchen. De TV is nieuw en wordt niet vervangen hoor. Het is meer een donkere ervaring die alleen heerst via de Apple TV app.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

CreativeS schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:51:
[...]

Hebben zij de AppleTV al gekalibreerd mbv een iPhone? Je weet wel, via het menu van de AppleTV en dan zo'n 'zwerm' op TV en je telefoon ervoor houden.
Hmm, dat ga ik even proberen, thnx :).

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Stimulate14 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:55:
[...]

Ja, daar heb ik al mee lopen switchen. De TV is nieuw en wordt niet vervangen hoor. Het is meer een donkere ervaring die alleen heerst via de Apple TV app.
Toevallig een Samsung TV, die geen Dolby Vision ondersteuning heeft?

Ik ervaar met een TCL miniled TV geen issues met te donkere HDR weergave, maar op een Samsung LED TV met alleen HDR10 support is het HDR beeld toch aanzienlijk minder indrukwekkend.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-10-2025 17:10 ]

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dj-sannieboy schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:07:
[...]

Toevallig een Samsung TV, die geen Dolby Vision ondersteuning heeft?

Ik ervaar met een TCL miniled TV geen issues met te donkere HDR weergave, maar op een Samsung LED TV met alleen HDR10 support is het HDR beeld toch aanzienlijk minder indrukwekkend.
Nou een van de beeldverbeteraars is met DV. Dus het is een aanname dat die TV het wel heeft.

• ikweethetbeter
Stimulate14 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:40:
Nou een van de beeldverbeteraars is met DV. Dus het is een aanname dat die TV het wel heeft.
Met beeldverbeteraars bedoel ik zaken als verscherpen, upscalen, contrastaanpassingen, ...

https://www.coolblue.nl/advies/tv-instellen.html

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

Quakie

quakelen

Het is geen oplossing maar ik heb dit ‘probleem’ ook in combinatie met een Samsung TV.

Je ziet als je bijv een serie start dat het beeld helder is en dan ineens overspringt naar donker…

Is alleen bij de AppleTV app. Andere streaming diensten doen dit niet…

En alles wat uit kan staat uit… of op laagste stand zoals contrast enhancers

Ik teken nergens meer voor

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Helaas, vandaag nog geen nieuwe Apple TV. Of zou het nog - einde van de dag nog - komen?

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 16-10-2025 07:52 ]

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-11 22:42
Moet je nagaan wat voor grote upgrades en updates we gaan krijgen dat ze er een hele event aan gaan toewijden alleen voor ATV. :+ /s

Ben benieuwd, zal vast wel tegen einde van de maand bekend gemaakt worden. Lijkt me sterk dat er dit jaar geen update komt.

• ikweethetbeter
Zal ongetwijfeld vóór Black Friday komen.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:05
CreativeS schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:34:
Helaas, vandaag nog geen nieuwe Apple TV. Of zou het nog - einde van de dag nog - komen?
Bedoel je de app? Of de content? Of het kastje? Kan allemaal nu🤪

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
CreativeS schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:34:
Hopelijk deze week! :D

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-11 16:47
Ik heb er nog wel vertrouwen in. :*)

Een aantal jaren tevreden gebruikgemaakt van LG WebOS op de LG CX, maar er missen een paar veelgebruikte apps, en de ondersteuning zal ook geen jaren meer voortduren. Het is dus tijd voor een AppleTV, maar we wachten (nu al een tijdje) op de voorspelde refresh.
Dit jaar volgens appletips. :)
https://www.appletips.nl/apple-tv-geruchten/
Van mij hoeft er niet perse een camera in te zitten.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee hoe dit kan: LG OLED met Apple TV 4K.

Filmpjes in 4K van YouTube zijn haarscherp, content van Disney+ in 4K ook, Netflix in 4K ook.

Apple TV+ is een drama: Loot geeft aan 4K in de info, maar het is niet scherp. The Morning Show weer wel, The Studio weer niet.

Zit dat aan de kant van Apple?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• ikweethetbeter
@THE_BASE
Goede HDMI kabel?
Goede instellingen?

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 12:55
Ik wil ook graag een Apple TV

Maar lees ook dat er dit jaar misschien een nieuwe versie komt

Wat zouden julie doen ?
Kan een Apple TV ook dolby atmos afspelen eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door MarioMark1541 op 30-10-2025 17:21 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:02:
Ik wil ook graag een Apple TV

Maar lees ook dat er drinkbaar misschien een nieuwe versie komt

Wat zouden julie doen ?
Kan een Apple TV ook atmos afspelen eigenlijk?
We hebben hier meerdere Apple TV 4K's met Ethernet en ik wordt niet echt warm van de geruchten. https://www.macrumors.com...xpect-from-next-apple-tv/

Wifi 7 kan me gestolen worden want alles is hier bekabeld.
Snellere chip en meer RAM, is iets meer toekomstbestendig maar het huidige model doet alles gewoon prima.

Black Friday komt er aan en als er daadwerkelijk voor die tijd een nieuw model op de markt komt zal je vast nog leuke aanbiedingen kunnen vinden en tweedehands zal er ook heel wat te koop gaan staan.

• MarioMark1541
Greatsword schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:17:
[...]

We hebben hier meerdere Apple TV 4K's met Ethernet en ik wordt niet echt warm van de geruchten. https://www.macrumors.com...xpect-from-next-apple-tv/

Wifi 7 kan me gestolen worden want alles is hier bekabeld.
Snellere chip en meer RAM, is iets meer toekomstbestendig maar het huidige model doet alles gewoon prima.

Black Friday komt er aan en als er daadwerkelijk voor die tijd een nieuw model op de markt komt zal je vast nog leuke aanbiedingen kunnen vinden en tweedehands zal er ook heel wat te koop gaan staan.
Duidelijk.

En dolby atmos audio|/

En met een evt opvolger AI ws ?

• Greatsword
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:22:
[...]

Duidelijk.

En dolby atmos audio|/

En met een evt opvolger AI ws ?
https://support.apple.com/nl-nl/102218

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:38
Dolby Atmos audio kan gewoon.

Hier zelf aan het wachten op de nieuwe (onze bestaande is een 1st gen 4K en die doet nog alles, maar dan kan die naar onze 2e TV). Als je kan wachten, dan zou ik wachten, als je niet kan wachten, dan zou ik inderdaad de komende maand kijken naar een aanbieding (al zijn die er ook niet zo vaak).

Dat gerucht over een nieuwe is er overigens al meer dan en jaar (Gurman zijn track record lijkt de laatste tijd meer gebouwd op hoe vaak hij zijn eigen voorspellingen corrigeert, dan échte voorspellingen). Ik denk wel dat er een nieuwe zit aan te komen, maar dat zal volgens mij meer vasthangen aan hoeveel A15 bionic chips ze op het schap hebben liggen (of willen maken).

• MarioMark1541
nokie schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:28:
Dolby Atmos audio kan gewoon.

Hier zelf aan het wachten op de nieuwe (onze bestaande is een 1st gen 4K en die doet nog alles, maar dan kan die naar onze 2e TV). Als je kan wachten, dan zou ik wachten, als je niet kan wachten, dan zou ik inderdaad de komende maand kijken naar een aanbieding (al zijn die er ook niet zo vaak).

Dat gerucht over een nieuwe is er overigens al meer dan en jaar (Gurman zijn track record lijkt de laatste tijd meer gebouwd op hoe vaak hij zijn eigen voorspellingen corrigeert, dan échte voorspellingen). Ik denk wel dat er een nieuwe zit aan te komen, maar dat zal volgens mij meer vasthangen aan hoeveel A15 bionic chips ze op het schap hebben liggen (of willen maken).
Oké maar veel verschil op een chip en wifi na zal het niet zijn denk ik ?

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:57:
[...]

Oké maar veel verschil op een chip en wifi na zal het niet zijn denk ik ?
Er gaan geruchten dat er een ingebouwde camera in zou kunnen komen

• MarioMark1541
KorteGebruiker schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:50:
[...]

Tja maar kan nog wel een jaar duren bij wijze van

• Kevinns
MarioMark1541 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:38:
[...]

Tja maar kan nog wel een jaar duren bij wijze van
Niemand hier heeft een glazen bol. Iedereen leest dezelfde geruchten. Ik wacht tot het einde van het jaar op een nieuwe Apple TV en AirTag. Als ze er dan nog niet zijn koop ik het oude model denk ik.

• MarioMark1541
Kevinns schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:01:
[...]

Niemand hier heeft een glazen bol. Iedereen leest dezelfde geruchten. Ik wacht tot het einde van het jaar op een nieuwe Apple TV en AirTag. Als ze er dan nog niet zijn koop ik het oude model denk ik.
Snap ik

• MarioMark1541
Ik zie op de Apple website ook refurbished Apple TV voor 159
Zijn deze stuk of gebruikt en daarna gerepareerd of gewoon geretourneerd ?
Iemand ervaring hiermee

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MarioMark1541 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:22:
Ik zie op de Apple website ook refurbished Apple TV voor 159
Zijn deze stuk of gebruikt en daarna gerepareerd of gewoon geretourneerd ?
Iemand ervaring hiermee
Geen ervaring mee maar volgens Grok:

De refurbished Apple TV-producten op de Apple-website (waarschijnlijk een Apple TV 4K-model voor rond de €159, afhankelijk van de configuratie) zijn geen defecte of puur gebruikte en daarna gerepareerde producten. Het zijn Apple Certified Refurbished-apparaten, wat betekent dat ze afkomstig zijn uit retourzendingen van klanten (bijvoorbeeld omdat ze ongebruikt werden teruggestuurd of licht gebruikt maar in goede staat). Apple onderwerpt ze aan een streng revisieproces: ze worden volledig getest op functionaliteit, gereinigd, eventueel gerepareerd (met originele of gelijkwaardige onderdelen), en voorzien van een nieuwe batterij en behuizing waar relevant (voor Apple TV is dit vooral gericht op de hardware-integriteit).

• MarioMark1541
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:48:
[...]

Geen ervaring mee maar volgens Grok:

De refurbished Apple TV-producten op de Apple-website (waarschijnlijk een Apple TV 4K-model voor rond de €159, afhankelijk van de configuratie) zijn geen defecte of puur gebruikte en daarna gerepareerde producten. Het zijn Apple Certified Refurbished-apparaten, wat betekent dat ze afkomstig zijn uit retourzendingen van klanten (bijvoorbeeld omdat ze ongebruikt werden teruggestuurd of licht gebruikt maar in goede staat). Apple onderwerpt ze aan een streng revisieproces: ze worden volledig getest op functionaliteit, gereinigd, eventueel gerepareerd (met originele of gelijkwaardige onderdelen), en voorzien van een nieuwe batterij en behuizing waar relevant (voor Apple TV is dit vooral gericht op de hardware-integriteit).
Oké dus eigenlijk gewoon retourzendingen ?

Dus Nieuwstraat en niet gerepareerd

• Dennisdn
  • Laatst online: 06:24
MarioMark1541 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:25:
[...]

Een tweede leven zoals Apple het op de site zelf noemt. Dat kan van alles zijn. Het kunnen ook defecte toestellen zijn die onder garantie zijn omgeruild, daarna gerepareerd en refurnished. Maar dat ga jij als koper niet zien, ze zijn dan gewoon in nieuwstaat.

• TheKerremenke
MarioMark1541 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:25:
[...]

Die kun je met een gerust hart bestellen, zo’n ATV is sowieso een product wat minder gevoelig is als een product met een scherm. Misschien cosmetische krassen, maar zelfs bij refurbished zul je die niet aantreffen. Doen ze desnoods gewoon een nieuwe plastic behuizing omheen. Het merendeel zal toch retour zendingen zijn. Dus minimaal gebruikt. Ideaal als je wat euro’s wil besparen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• MarioMark1541
Dennisdn schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:33:
[...]

Een tweede leven zoals Apple het op de site zelf noemt. Dat kan van alles zijn. Het kunnen ook defecte toestellen zijn die onder garantie zijn omgeruild, daarna gerepareerd en refurnished. Maar dat ga jij als koper niet zien, ze zijn dan gewoon in nieuwstaat.
Oké twijfel twijfel

Scheelt 29 euro op nieuwprijs ongeveer

• TheKerremenke
MarioMark1541 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:47:
[...]

Oké twijfel twijfel

Scheelt 29 euro op nieuwprijs ongeveer
Valt allemaal mee, zoek maar eens op Apple TV Cinemike. Dan heb je een gemodificeerde Apple TV. >:)

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:12
TheKerremenke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:46:
[...]

Die kun je met een gerust hart bestellen, zo’n ATV is sowieso een product wat minder gevoelig is als een product met een scherm. Misschien cosmetische krassen, maar zelfs bij refurbished zul je die niet aantreffen. Doen ze desnoods gewoon een nieuwe plastic behuizing omheen. Het merendeel zal toch retour zendingen zijn. Dus minimaal gebruikt. Ideaal als je wat euro’s wil besparen.
Vaak zie je dat retour producten worden vernietigd o.i.d. het kost meer om te testen en inspecteren.

Ik zie in de grootzakelijke markt dat bij infra spullen dat het bv voorraden zijn die terug komen van de distri, hierna worden ze opnieuw in het kanaal aangeboden als refurb.

Wat bijzonder is dat er maar 1 jaar garantie wordt gegeven, benieuwd of dat wettelijk mag en stand houdt.

[ Voor 8% gewijzigd door kiefty14 op 31-10-2025 15:15 ]

• MarioMark1541
kiefty14 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:12:
[...]

Vaak zie je dat retour producten worden vernietigd o.i.d. het kost meer om te testen en inspecteren.

Ik zie in de grootzakelijke markt dat bij infra spullen dat het bv voorraden zijn die terug komen van de distri, hierna worden ze opnieuw in het kanaal aangeboden als refurb.

Wat bijzonder is dat er maar 1 jaar garantie wordt gegeven, benieuwd of dat wettelijk mag en stand houdt.
Oké

Ik heb m besteld ben benieuwd

• MarioMark1541
En dan wordt volgende week opeens een nieuwe versie aangekondigd hahaha
Als ze dat doen moet t volgende week of die week erop al denk ik want daarn black Friday en het zou natuurlijk iets kunnne. Zijn voor de feestpriide

[ Voor 51% gewijzigd door MarioMark1541 op 31-10-2025 18:20 ]

• TheKerremenke
MarioMark1541 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:19:
En dan wordt volgende week opeens een nieuwe versie aangekondigd hahaha
Als ze dat doen moet t volgende week of die week erop al denk ik want daarn black Friday en het zou natuurlijk iets kunnne. Zijn voor de feestpriide
Dan zit je nog altijd binnen de return window van 14 dagen ivm wet-koop-op-afstand.

• MarioMark1541
TheKerremenke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:52:
[...]

Dan zit je nog altijd binnen de return window van 14 dagen ivm wet-koop-op-afstand.
Klopt

• ppeter
TheKerremenke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

Valt allemaal mee, zoek maar eens op Apple TV Cinemike. Dan heb je een gemodificeerde Apple TV. >:)
Aan 900€! 🫣

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

• MarioMark1541
Net binnen

Werkt super

Alles wederom nieuw in seal

• MarioMark1541
Is audio passtrough beschikbaar?

Waar kan ik dat vinden in de settings?

Ik heb een Samsung tv Sonos soundbar
Sonos verbonden via earc op Samsung tv
5.1 opstelling

[ Voor 39% gewijzigd door MarioMark1541 op 01-11-2025 12:35 ]

• KorteGebruiker
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:15:
Is audio passtrough beschikbaar?

Waar kan ik dat vinden in de settings?
Ik moet je helaas teleurstellen, dat is er niet. Er gaan geruchten dat de volgende Apple TV 4K dat wel heeft

• MarioMark1541
KorteGebruiker schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:37:
[...]

Ik moet je helaas teleurstellen, dat is er niet. Er gaan geruchten dat de volgende Apple TV 4K dat wel heeft
Dat zou toch in iOS 26 zitten

• MarioMark1541
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yN-uHl4AOTF5q06dIbfe_cHxU30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVgyWCXPMl0Jq2icOWDXcMn4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit staat er nu bij m’n Sonos

• TheKerremenke
Zou, kunnen, moeten zitten. Echter in tvOS 26.0 zit het nog niet. Daarnaast moeten de tv apps developers hun apps waarschijnlijk erop aanpassen. (Lees ergens vinkje voor ondersteuning aan zetten).

Hieronder wat lees materiaal. ;)
https://cecritic.com/news...-most-anticipated-feature

• MarioMark1541
Ik heb wel iets geks, speel ik een film af via m’n nvidia shield dan zie ik netjes dolby atmos staan op m’n Sonos arc maar doe ik dit. Te de Apple TV staat er multichannel pcm 5.1

Dolby atmos staat aan op Apple TV ?
Hoe kan dit?

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06:34
Wellicht wat onderzoek doen voor je iets koopt?
De output van een ATV is altijd PCM.

• MarioMark1541
TweakGP schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:12:
Wellicht wat onderzoek doen voor je iets koopt?
De output van een ATV is altijd PCM.
Aha dus ga ik er op geluidskwaliteit op achteruit ? Of is dat niet hoorbaar ?

Als ik via de Apple + een stream kijk komt dolby Atmos wel in beeld?
Terwijl met een third party app niet ?

[ Voor 16% gewijzigd door MarioMark1541 op 01-11-2025 16:32 ]

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Edit: niet mee bemoeien :)

[ Voor 90% gewijzigd door CreativeS op 01-11-2025 16:24 ]

• MarioMark1541
Mag best hoor :-)

Geluids termen ben ik niet zo’n held in

• TheKerremenke
MarioMark1541 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:15:
[...]

Aha dus ga ik er op geluidskwaliteit op achteruit ? Of is dat niet hoorbaar ?

Als ik via de Apple + een stream kijk komt dolby Atmos wel in beeld?
Terwijl met een third party app niet ?
Third party apps zoals plex, infuse hebben voor dolby atmos audio passthrough nodig. Vandaar dat iedereen dit zo graag wil.

Apps zoals Amazon prima, Netflix, ATV(+) hebben een licentie op Dolby Atmos (DA) dus ondersteunen dit wel. Maar daar betaal je dan ook voor. (Duurder abbo bij sommigen).

Verschil met PCM is volgens mij niet hoorbaar… (dacht ik, wordt graag gecorrigeerd als dat wel zo is #leermomentje ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 01-11-2025 18:28 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb geen sounbar oid aangesloten, AppleTV rechtstreeks met de TV verbonden via HDMI. Als ik een serie of film op een van de streamingsdiensten afspeel met Dolby Atmos geluid dan geeft de TV gewoon aan dat er een Dolby Atmos audiospoor gebruikt wordt. Betreft een TCL TV met ingebouwd Onkyo geluidssysteem.

Edit:

Spuit 11, gaat blijkbaar om third party apps.

[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-11-2025 20:23 ]

• MarioMark1541
TheKerremenke schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:25:
[...]

Third party apps zoals plex, infuse hebben voor dolby atmos audio passthrough nodig. Vandaar dat iedereen dit zo graag wil.

Apps zoals Amazon prima, Netflix, ATV(+) hebben een licentie op Dolby Atmos (DA) dus ondersteunen dit wel. Maar daar betaal je dan ook voor. (Duurder abbo bij sommigen).

Verschil met PCM is volgens mij niet hoorbaar… (dacht ik, wordt graag gecorrigeerd als dat wel zo is #leermomentje ;) )
Oké

Duidelijk.

Maar nvidia shield ondersteund dit dus wel waardoor ik dus ook veel meer audio opties krijg

• TheKerremenke
MarioMark1541 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:00:
[...]

Oké

Duidelijk.

Maar nvidia shield ondersteund dit dus wel waardoor ik dus ook veel meer audio opties krijg
Precies de reden dat velen nog een shield gebruiken. Ondanks dat die aardig verouderd begint te worden mbt processor, enzo

• TheKerremenke
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:43:
Ik heb geen sounbar oid aangesloten, AppleTV rechtstreeks met de TV verbonden via HDMI. Als ik een serie of film op een van de streamingsdiensten afspeel met Dolby Atmos geluid dan geeft de TV gewoon aan dat er een Dolby Atmos audiospoor gebruikt wordt.

Edit:

Spuit 11, gaat blijkbaar om third party apps.
Als je geluid enkel van de tv vandaan komt, dus geen aparte externe luidsprekers/reciever. Dan hoef je je ook geen zorgen maken over de kwaliteit van het audio spoor. No offense, maar het merendeel is toch “bagger” geluid tov een aparte luidspreker(s).

Heb een maand zonder geluidsinstallatie moeten doen, geleidelijk af geschaald van 5.1.4 naar 2.1 naar enkel tv geluid. (Ivm verhuizing). Mijn vrouw gaf al vrij snel aan dat de kwaliteit van geluid tegenviel. Terwijl ze toch echt geen fan is van de center luidspreker of grote luidsprekers die we hadden staan.

Edit: wel erg off-topic. Excuus daarvoor.

• ppeter
Als ik stream via Netflix met de ATV, heb ik regelmatig PCM? (via AVR)
Via de Shield is het gewoon DD+ Atmos!

Daarom kijk ik vooral via de Shield, wat wel zonde is van de aankoop en betere beeldkwaliteit van de ATV.
Het geluid van de center en de surround overall (volume en detail), is in PCM ook een stuk minder dan DD+.

Ook geeft de ATV een probleem, wanneer de HDMI Video-uitgang van de AVR staat op automatisch (dual), dan is er om de paar minuten een korte onderbreking van het beeld. Wanneer de uitgang staat op Monitor 1/2, is er geen probleem. De Shield heeft hier gewoon geen last van!

Dus momenteel een dubbel gevoel en wat teleurgesteld van de ATV! 😏

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:18

DON PAPA

Tweaker-fan

ppeter schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:35:
Als ik stream via Netflix met de ATV, heb ik regelmatig PCM? (via AVR)
Via de Shield is het gewoon DD+ Atmos!
Dan gaat er toch iets niet helemaal goed bij je, want als bij mij op de ATV Netflix aangeeft in de info dat het Dolby Atmos is, dan geeft mijn Sonos systeem ook Dolby Atmos aan en nooit PCM

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06:34
Er zijn genoeg sites waar je in 5 minuten kan lezen hoe het met de audio op een ATV werkt…..

Ipv het decoderen aan je receiver/soundbar over te laten hebben ze er bij Apple voor gekozen om het al in de ATV te doen. Je krijgt gewoon uncompressed PCM als uitvoer, zelfde kwaliteit als wat je receiver/soundbar er anders van zou maken. En vanaf de 4k versie stuurt ie ook braaf de Atmos metadata mee.

Nul verschil in de praktijk dus voor de reguliere formaten. Alleen de HD versies worden niet zonder kwaliteitsverlies ondersteund, dus ja…. Audio passthrough voor alle formaten op een nieuwe versie zou welkom zijn, maar het voordeel is beperkt tot je eigen content aangezien geen van de streamers iets met die formaten doet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheKerremenke schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:25:

[knip]
Er zijn 2 versies voor Atmos. Degene via de welbekende Streaming Services (Netflix, Prime, etc.), is de Lossy versie (in DD+), de andere is de Lossless versie, zit in de TrueHD codec.

Kan de Lossy versie (Atmos in DD+), ook niet via Plex e.d. als Atmos worden afgespeeld op dit moment?

Testing, one, two ...

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:34
KorteGebruiker schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:37:
[...]

Als dat blijkt te kloppen, en ik hoop dat van harte.., dan koop ik hem ongeacht de prijs direct bij release 🫣

Ik stoor mij daar al jaren aan… geweldig apparaat verder maar dit is echt al jaren een doorn in het oog.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

New Apple TV and HomePod Mini Likely Launching Soon

In today's "Power On" newsletter, Gurman said that Apple retail stores are planning an overnight refresh on the evening of November 11, where changes will be made after closing, such as refreshing displays and placing new products for the following day.

The timing of the overnight refresh could simply be related to the holiday season, but there is a possibility that it relates to the launch of new ‌Apple TV‌ and ‌HomePod mini‌ models. Gurman notes that inventory of current models has become tight, likely signaling that new versions are on the way. He added that even if they do not launch by the end of 2025, they "shouldn't be far off."

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gurman heeft inmiddels zo vaak geroepen dat de nieuw Apple TV eraan komt dat hij vast wel een keer gelijk krijgt maar echt serieus kan ik de beste man niet meer nemen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nieuwe intro van Apple TV, ziet er goed uit!

Lijkt er op dat er meer aan zit te komen.

https://www.threads.com/@...xewyHHnewBODqP-dwQ&slof=1

[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 03-11-2025 20:00 ]

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03:30
Ik heb bewust gewacht met het aanschaffen van een Apple TV-kastje in de slaapkamer voor mijn nieuwe televisie, de LG OLED G5 (55 inch). Zodra het nieuwe model beschikbaar is, wordt het voor mij een instant buy.

Ik hoop wel dat HDR en HLG inmiddels ook op YouTube worden ondersteund. Daarnaast zou het fijn zijn als je met het Apple TV-kastje ook gewoon kunt browsen op internet, maar dat zal er, Apple kennende, waarschijnlijk niet van komen.

• TheKerremenke
DeJurist schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:29:
Ik heb bewust gewacht met het aanschaffen van een Apple TV-kastje in de slaapkamer voor mijn nieuwe televisie, de LG OLED G5 (55 inch). Zodra het nieuwe model beschikbaar is, wordt het voor mij een instant buy.

Ik hoop wel dat HDR en HLG inmiddels ook op YouTube worden ondersteund. Daarnaast zou het fijn zijn als je met het Apple TV-kastje ook gewoon kunt browsen op internet, maar dat zal er, Apple kennende, waarschijnlijk niet van komen.
Is de app Airbrowser niet wat je zoekt? Zelf 0 ervaringen mee.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Nieuwe intro Apple TV
En de oude.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 04-11-2025 08:08 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:15
KorteGebruiker schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:50:
[...]

Om de binnenkant van de kast te filmen?
Als je uberhaupt wil gaan videobellen met je TV, dan zou die camera mooi boven het scherm moeten staan/hangen, en wie gaat dat doen?

Ik zit echt niet te wachten op een upgrade van ATV, ding doet perfect wat het moet doen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Tommie12 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:53:
Ik zit echt niet te wachten op een upgrade van ATV, ding doet perfect wat het moet doen.
d:)b

Ik wil wel een nieuwere. Zoveel mensen zoveel meningen :)

• KorteGebruiker
  • Niet online
CreativeS schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:07:
[...]

d:)b

Ik wil wel een nieuwere. Zoveel mensen zoveel meningen :)
Ik ook. Sterker nog, dit wordt mijn vervanger van mijn Chromecast en is m’n allereerste Apple TV. Al hoop ik niet dat er een camera er in komt.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

KorteGebruiker schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:10:
Ik ook. Sterker nog, dit wordt mijn vervanger van mijn Chromecast en is m’n allereerste Apple TV. Al hoop ik niet dat er een camera er in komt.
Als je het niet vertrouwt (of wat dan ook)... stukkie zwart isolatietape over het cameragaatje heen en klaar. Maar waarschijnlijk zal de camera ook wel softwarematig uitgeschakeld kunnen worden.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:05
CreativeS schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:15:
[...]
Als je het niet vertrouwt (of wat dan ook)... stukkie zwart isolatietape over het cameragaatje heen en klaar. Maar waarschijnlijk zal de camera ook wel softwarematig uitgeschakeld kunnen worden.
Komt geen camera in.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Wel of niet, is allemaal nog speculatief. We weten het pas zeker als het apparaat wordt aangekondigd en dan zal vast wel iemand gelijk hebben.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:34
CreativeS schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:15:
[...]

Ik hoop ook dat er geen camera in komt, maar meer omdat ik die niet zal gebruiken. Liever dat ie andere upgrades krijgt en/ of goedkoop blijft.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Kevinns
CreativeS schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:32:
New Apple TV and HomePod Mini Likely Launching Soon

In today's "Power On" newsletter, Gurman said that Apple retail stores are planning an overnight refresh on the evening of November 11, where changes will be made after closing, such as refreshing displays and placing new products for the following day.

The timing of the overnight refresh could simply be related to the holiday season, but there is a possibility that it relates to the launch of new ‌Apple TV‌ and ‌HomePod mini‌ models. Gurman notes that inventory of current models has become tight, likely signaling that new versions are on the way. He added that even if they do not launch by the end of 2025, they "shouldn't be far off."
Tot zover de geloofwaardigheid die Gurman mogelijk nog overhad. De verwachte 11 november is ‘m óók niet geworden. Maar gelukkig heeft hij nog steeds gelijk, want “they shouldn’t be far off”.

We wachten geduldig af.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Kevinns schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:26:
Tot zover de geloofwaardigheid die Gurman mogelijk nog overhad. De verwachte 11 november is ‘m óók niet geworden. Maar gelukkig heeft hij nog steeds gelijk, want “they shouldn’t be far off”.

We wachten geduldig af.
Ik reken helemaal nergens meer op... ik ben dat gezeik omtrent de release wel een beetje zat. Ik koop het wel op het moment dat het echt nodig is en tot die tijd weg met de bookmark. Het is niet zo dat er elke dag sprankelende nieuwe ontdekkingen geplaatst worden. Maar goed, wel grappig dat het toch weer aangehaald moet worden :+

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 17-11-2025 12:37 ]

Kevinns schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:26:
[...]

We wachten geduldig af.
Gurman schiet met hagel en raakt soms wel eens wat en dat onthouden we, de bijna ontelbare keren dat hij ernaast zit vergeten we.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• W00fer
  • Niet online
Heeft iemand Palera1n draaien op een AppleTV 4K?

• KorteGebruiker
  • Niet online
Na 3 maanden was ik het zat om te wachten op de nieuwe generatie dus heb ik gisteren alsnog m’n eerste Apple TV besteld. Mijn eerste impressie is dat het goed werkt allemaal. Makkelijk geïnstalleerd en weinig stotteren zoals dat wel zo was bij m’n chromecast tijdens het scrollen/browsen. De games op Apple Arcade (waarvoor ik het eigenlijk had gekocht) werken ook prima. Erg blij mee :Y
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.