Wat mij opvalt wel.THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:28:
[...]
Hmm, niet per se eigenlijk, is dat ook een issue?
DV?CreativeS schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:05:
Iets te 'donker' is toch een veel gezien fenomeen bij DV?
Wat mij opvalt wel.THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:28:
[...]
Hmm, niet per se eigenlijk, is dat ook een issue?
DV?CreativeS schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:05:
Iets te 'donker' is toch een veel gezien fenomeen bij DV?
Dolby Vision
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ja, het is een HDR-formaat, máár (en daarom zet ik er specifiek DV bij en niet DV/HDR):ikweethetbeter schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:14:
Dolby Vision is een HDR standaard. Ik stopte HDR10, HDR10+ en Dolby Vision even onder één noemer...
Die donkere gevechten in GoT seizoen 8 was gewoon om te verbloemen dat ze een héél slecht verhaal hadden, dat was echt niet normaal hoe donker die werden getoond.ikweethetbeter schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 17:57:
Ik snap ook wel dat een donkere scene in Game of Thrones
[ Voor 19% gewijzigd door Radiodurans op 06-10-2025 20:41 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Check anders ook eens de Apple TV app op je tv.Stimulate14 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:17:
Ik heb weer wat geleerdthnx heren. Dit kan ik meenemen naar de jacht op een nieuwe TV.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Thnx.Jan_V schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:28:
[...]
Check anders ook eens de Apple TV app op je tv.
Bij ons levert die met Apple TV+ content dat DV is veel beter beeld. Andere streaming diensten op de Apple TV met DV uitzendingen werken wel goed.
Scheelt misschien een tv kopen 😉
Hebben zij de AppleTV al gekalibreerd mbv een iPhone? Je weet wel, via het menu van de AppleTV en dan zo'n 'zwerm' op TV en je telefoon ervoor houden.Stimulate14 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:18:
De vraagstelling ging over de AppleTV bij mijn ouders. Zij ervaren die darkness in de AppleTV app met series en films. Juist de normale televisie en veel Netflix content is wel 'helder / normaal'.
Ja, we hadden toevallig al een TV met DV, maar in de volgende zoektocht (pas na DV gen2) wordt het ook weer goed kijken of er wel DV op zit.Stimulate14 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:18:
Voor wat betreft de kennis met DV etc, is meer voor mijn info en de zoektocht naar een nieuwe TV.
Ja, daar heb ik al mee lopen switchen. De TV is nieuw en wordt niet vervangen hoor. Het is meer een donkere ervaring die alleen heerst via de Apple TV app.ikweethetbeter schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:08:
@Stimulate14
Grote kans dat de tv niet het probleem is, maar de instellingen van de tv.
Wat voor "beeldverbeteraars" zijn er actief?
Speel eerst daarmee voordat je een nieuwe tv gaat kopen.
Hmm, dat ga ik even proberen, thnxCreativeS schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:51:
[...]
Hebben zij de AppleTV al gekalibreerd mbv een iPhone? Je weet wel, via het menu van de AppleTV en dan zo'n 'zwerm' op TV en je telefoon ervoor houden.
Toevallig een Samsung TV, die geen Dolby Vision ondersteuning heeft?Stimulate14 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:55:
[...]
Ja, daar heb ik al mee lopen switchen. De TV is nieuw en wordt niet vervangen hoor. Het is meer een donkere ervaring die alleen heerst via de Apple TV app.
[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-10-2025 17:10 ]
Nou een van de beeldverbeteraars is met DV. Dus het is een aanname dat die TV het wel heeft.Dj-sannieboy schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:07:
[...]
Toevallig een Samsung TV, die geen Dolby Vision ondersteuning heeft?
Ik ervaar met een TCL miniled TV geen issues met te donkere HDR weergave, maar op een Samsung LED TV met alleen HDR10 support is het HDR beeld toch aanzienlijk minder indrukwekkend.
Met beeldverbeteraars bedoel ik zaken als verscherpen, upscalen, contrastaanpassingen, ...Stimulate14 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:40:
Nou een van de beeldverbeteraars is met DV. Dus het is een aanname dat die TV het wel heeft.
Ik teken nergens meer voor
[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 16-10-2025 07:52 ]
Moet je nagaan wat voor grote upgrades en updates we gaan krijgen dat ze er een hele event aan gaan toewijden alleen voor ATV.CreativeS schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:34:
Helaas, vandaag nog geen nieuwe Apple TV. Of zou het nog komen?
Bedoel je de app? Of de content? Of het kastje? Kan allemaal nu🤪CreativeS schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:34:
Helaas, vandaag nog geen nieuwe Apple TV. Of zou het nog - einde van de dag nog - komen?
Hopelijk deze week!CreativeS schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:34:
Helaas, vandaag nog geen nieuwe Apple TV. Of zou het nog - einde van de dag nog - komen?
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Ik heb er nog wel vertrouwen in.
Dit jaar volgens appletips.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq