Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-07 16:53

Stimulate14

⭐⭐⭐

MAX3400 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:47:
@matthijst @Dennisdn ik begrijp jullie beiden; dank voor het antwoord.

Sowieso ben ik Apple-leek dus 95% kans dat ik gewoon out of the box experience wil en dan niet specifiek development modes of custom zaken in Kodi wil aanmaken. Ik ben al jaren Kodi-fan maar snap / zie ook wel het nut om een andere applicatie te gebruiken eventueel. Sowieso gebruik ik de afgelopen jaren Kodi ook out of the box met Estuary en slechts 3 shares dus niet heel spannend. En ja, InFuse valt natuurlijk altijd gratis of voor weinig uit te proberen dus dat is zeker een weg die ik (ook) wil inslaan als er een ATV in huis zou komen.

Het voelt heel onwennig om hierover te praten; nieuw device, nieuw OS, nieuw eco-systeem... :$
Ïk ging ook van een Kodi met een Raspberry over naar een APT met Plex. Ik moet zeggen, een verademing.
Oke, kost even geld maar je kan meer met de APT van alleen Plex draaien.

Ik denk dat het de gok wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MAX3400 Als ik jouw reacties zo lees, denk ik dat een Apple TV voor jou wel geschikt is. Zelf vind ik de extra metadata getoond via Infuse een dikke pre. Wordt een Apple TV jouw eerste Apple produkt of zit je al aardig in het Apple eco systeem? Indien het laatste dan is een ATV in mijn oren een no brainer. Zelf gebruik ik ‘m ook als Apple HomeKit hub. En ik vind het een mooie toevoeging dat er bv aangebeld wordt gelijk rechtsboven een live stream wordt gestart.
Maar mocht het je eerste Apple produkt lees ik hier ook regelmatig enthousiaste berichten van tweakers die geen ander Apple produkt hebben. Ik sluit me aan bij het eerdere advies van probeer het lekker uit in de afkoelingsperiode van 14/30 dagen. Zelf zou ik zeggen: kopen! :) Je kunt overigens ook altijd nog V&A of MP in de gaten houden.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 09-07-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-07 16:53

Stimulate14

⭐⭐⭐

meesje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:48:
@MAX3400 Als ik jouw reacties zo lees, denk ik dat een Apple TV voor jou wel geschikt is. Zelf vind ik de extra metadata getoond via Infuse een dikke pre. Wordt een Apple TV jouw eerste Apple produkt of zit je al aardig in het Apple eco systeem? Indien het laatste dan is een ATV in mijn oren een no brainer. Zelf gebruik ik ‘m ook als Apple HomeKit hub. En ik vind het een mooie toevoeging dat er bv aangebeld wordt gelijk rechtsboven een live stream wordt gestart.
Maar mocht het je eerste Apple produkt lees ik hier ook regelmatig enthousiaste berichten van tweakers die geen ander Apple produkt hebben. Ik sluit me aan bij het eerdere advies van probeer het lekker uit in de afkoelingsperiode van 14/30 dagen. Zelf zou ik zeggen: kopen! :) Je kunt overigens ook altijd nog V&A of MP in de gaten houden.
_O_ Ja.

En ps, kan dat met Ring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stimulate14 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:51:
[...]

_O_ Ja.

En ps, kan dat met Ring?
Als je even homebridge installeert op een Raspberry Pi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde als @MAX3400 . Heb geen Apple devices in huis en weet niet ook nog niet of ik over wil naar een iPhone, omdat ik veel Google spullen gebruik en daar tevreden over ben. Echter ben ik sinds een tijdje af van Ziggo en heb dus ook geen mediabox meer (die ik ook gebruikte voor Youtube, Netflix e.d.). Heb nu een Android TV box, een Nokia 8010. Dat heeft wel een vrije snelle chip, echter is soms wel een beetje buggy en hij wordt niet meer verkocht, dus updates zullen ook wel niet meer komen.

Verder heb ik een oudere Samsung TV die geen Dolby Digital plus ondersteunt. Een Chromecast ondersteunt alleen Dolby Digital plus en kan dat niet omzetten naar 'gewoon' Dolby Digital. En dat geldt voor veel meer mediaboxen. Daarom valt de nieuwe Chromecast streamer ook af. Die Nokia 8010 kan dat dus wel en daarom gebruik ik die. Maar de Apple TV kan als het goed is ook Dolby D+ naar gewoon Dolby D omzetten. Dat is dus wel een vereiste.

Daarom al een tijdje aan het dubben om een Apple TV te kopen. Vnl. omdat die (naar horen zeggen) een lekker rappe interface heeft, alle gangbare streaming apps er gewoon op werken en het qua updates ook wel goed zit. Daarnaast is de remote ook goed doordacht. Enige puntje is dus dat ik geen andere Apple-apparatuur meer in huis heb en alles Android is. Maar uit voorgaande reacties te lezen moet dat dus geen probleem zijn.

Enige is verder nog dat ik mogelijk ook op de kortere termijn een nieuwe TV koop (bijv. een LG OLED) en het dan de vraag is of het niet handiger is om het smart-gedeelte van die TV dan gewoon te gebruiken ipv. de Apple TV. Of is een Apple TV superieur aan de software van bijv. een nieuwe LG OLED tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Super vaag, vorige week werkt van de één op de andere dag de links en omhoog knop nog maar half van de AppleTV remote.

Iemand bekend hiermee?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Palomar schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:10:

Enige is verder nog dat ik mogelijk ook op de kortere termijn een nieuwe TV koop (bijv. een LG OLED) en het dan de vraag is of het niet handiger is om het smart-gedeelte van die TV dan gewoon te gebruiken ipv. de Apple TV. Of is een Apple TV superieur aan de software van bijv. een nieuwe LG OLED tv?
Je kan dat altijd eerst nakijken, maar daarvoor zou ik nooit een nieuwe TV kopen.
Een TV beoordeel ik enkel op beeldkwaliteit en hoe het ding er uit ziet.
Dat smart gedeelte is snel verouderd, en ik vertrouw de TV fabrikanten minder met mijn data dan Apple... (dat kan persoonlijk zijn).
Mijn huidige TV is nu 9 jaar oud en doet het nog prima, maar het smart gedeelte is totaal ruk, daarom de ATV.
Geluid speel ik via een Marantz versterker en een paar dikke luidsprekers.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-07 17:20
Palomar schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:10:
Het is maar wat je wilt en prettig vindt.... de apps van de meeste smarttv's zijn tegenwoordig best goed. En bij LG houden ze ze ook jaren actueel. Sommigen hebben wel een hekel aan WebOS van LG.

Voor het meeste werkt het dus prima en op moderne tv's heb je eigenlijk niets anders nodig. Maar er zijn altijd dingen die niet beschikbaar zijn voor elk merk tv zoals bijvoorbeeld de F1TV app, apps van Ziggo of KPN, enz.

Op een ATV draait nagenoeg alles en de interface is simpel en prettig. Ding is ook prima te gebruiken als je verder niets van Apple hebt. Keuze dus.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakGP op 09-07-2025 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Je kan dat altijd eerst nakijken, maar daarvoor zou ik nooit een nieuwe TV kopen.
Een TV beoordeel ik enkel op beeldkwaliteit en hoe het ding er uit ziet.
Dat smart gedeelte is snel verouderd, en ik vertrouw de TV fabrikanten minder met mijn data dan Apple... (dat kan persoonlijk zijn).
Mijn huidige TV is nu 9 jaar oud en doet het nog prima, maar het smart gedeelte is totaal ruk, daarom de ATV.
Geluid speel ik via een Marantz versterker en een paar dikke luidsprekers.
ja idem, mijn Samsung tv is ook ongeveer zo oud en geeft nog prima beeld. Smart-gedeelte is idd compleet verouderd en gebruik ik niet meer, echter vanwege dat gedoe met Dolby Digital plus compatibiliteit (en ook HDMI CEC wat minder flex werkt dan bij nieuwe tv's) merk je dat ie wat aan het verouderen is, maar dat zou op te lossen zijn als DD plus met de Apple TV wel gewoon goed werkt. Echter een tv van 9-10 jaar oud heeft natuurlijk ook niet meer het eeuwige leven, dus vandaar dat ik af en toe wel rondkijk ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zullen we het vriendelijk houden? Ik zie een aantal mensen met een gestrekt been de discussie in gaan over Kodi vs de rest, wat niet echt bijdraagt aan een goede discussie. Het is wellicht goed dat als je een reactie ziet die je niet aanstaat, eerst een paar keer adem te halen, en nogmaals te lezen of dit om een persoonlijke mening gaat, of een feitelijke bewering. Reageer dan ook op de inhoud, en niet op de persoon. Dan houden we het hier met z'n allen gezellig. Zie ook Huisregel #2.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 10:07
Ik ben al jaren Infuse Pro gebruiker, eerst op een Apple TV 4 (HD) en sinds een paar jaar een tweede generatie 4K. Bevalt heel goed!

Ik heb een oude (10 jaar FHD) en een nieuwe (3 jaar 4K) smart tv, maar beide hangen niet meer aan het internet, de smart delen zijn oud, achterhaald, niet meer gesupport en tergend traag (op de oude tv). Dat gat wordt prima opgevuld door een Apple TV.

Infuse Pro heb ik ooit gekocht in een aanbieding, sindsdien betaal ik €5,50 per jaar.

Ik heb een simpele Synology NAS, dat volstaat bij Infuse: het hoeft slechts een fileserver te zijn, Plex is niet nodig.

Alle streaming diensten werken prima. Diensten die Dolby Atmos hebben geven dat door. Infuse Pro maakt van DTS en HD audio formaten multilkanaal (maximaal 8 geloof ik) PCM, DD wordt gewoon als DD doorgegeven.

Overigens, mijn oudste Apple TV, de 4, is 10 jaar oud, en deze draait nog de meest recente tvOS en alle apps werken erop. Dat lukt geen enkele tv-maker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Palomar schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:26:
[...]

ja idem, mijn Samsung tv is ook ongeveer zo oud en geeft nog prima beeld. Smart-gedeelte is idd compleet verouderd en gebruik ik niet meer, echter vanwege dat gedoe met Dolby Digital plus compatibiliteit (en ook HDMI CEC wat minder flex werkt dan bij nieuwe tv's) merk je dat ie wat aan het verouderen is, maar dat zou op te lossen zijn als DD plus met de Apple TV wel gewoon goed werkt. Echter een tv van 9-10 jaar oud heeft natuurlijk ook niet meer het eeuwige leven, dus vandaar dat ik af en toe wel rondkijk ;)
Als je je Apple TV op een receiver hebt aangesloten, en je receiver op je tv, dan kan je receiver alle audiotracks afspelen: DD, DD+, DA, DTS (via meerkanaals PCM), ... Je receiver krijgt direct het hele HDMI signaal, en geeft alleen video door aan de tv.

Als je je Apple TV op je tv hebt aangesloten, en je hebt een receiver of soundbar op je tv aangesloten, dan is je tv de beperkende factor van welke audio er ondersteund wordt.

Op je Apple TV kun je overigens wel instellen dat DD de "hoogste" audiostandaard is, dus zal alles daar naartoe worden teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:18:
[...]

Als je je Apple TV op een receiver hebt aangesloten, en je receiver op je tv, dan kan je receiver alle audiotracks afspelen: DD, DD+, DA, DTS (via meerkanaals PCM), ... Je receiver krijgt direct het hele HDMI signaal, en geeft alleen video door aan de tv.

Als je je Apple TV op je tv hebt aangesloten, en je hebt een receiver of soundbar op je tv aangesloten, dan is je tv de beperkende factor van welke audio er ondersteund wordt.

Op je Apple TV kun je overigens wel instellen dat DD de "hoogste" audiostandaard is, dus zal alles daar naartoe worden teruggebracht.
Ik heb een Sonos beam en die heeft 1 hdmi poort. Kan dus niet zowel de mediabox als de tv tegelijkertijd erop aansluiten. Ben dus afhankelijk van de tv wat die aankan. Maar je geeft aan dat je kunt instellen dat DD de hoogste standaard is, dus dan komt het ws wel goed :) (dat is een functie die niet alle mediaboxen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Palomar schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:07:
Maar je geeft aan dat je kunt instellen dat DD de hoogste standaard is, dus dan komt het ws wel goed :) (dat is een functie die niet alle mediaboxen hebben)
Ja, dat kan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8TJzLmxaTedbbwQS2eQfWNUYYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKlwkJRbYrwsafpyie5MK51Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Kleine opmerking over Infuse zonder daarbij de hele discussie te willen herhalen. Je kan wél 'door mappen' navigeren op een share zonder aanvullende metadata, plaatjes of informatie Dus domweg mappen en bestandsnamen. Dat was een van de eerste dingen die ik heb geregeld sinds ik het gebruik en werkt na wat tweaken heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Albinosaurus
Ja, je kunt door je bibliotheek bladeren (zoals Netflix en consorten werken), en door je mappen. Ik doe meestal het eerste om verder te kijken bij een serie (laatst gezien lijst) en het laatste bij het snel navigeren naar een film of serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:43:
@Albinosaurus
Ja, je kunt door je bibliotheek bladeren (zoals Netflix en consorten werken), en door je mappen. Ik doe meestal het eerste om verder te kijken bij een serie (laatst gezien lijst) en het laatste bij het snel navigeren naar een film of serie.
Klopt, ik gebruik juist het laatste waar je nog wel een 'gezien' indicator hebt binnen de bestandsnavigatie. Zelf gebruik ik heel die bibliotheek niet die je ook volledig kan uitschakelen. Ik richtte me voornamelijk op het punt dat Infuse dat niet kan wat niet klopt. Voorkeuren is voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:43:
@Albinosaurus
Je kunt inderdaad door mappen bladeren. Als ik een map open met daarin enkele afleveringen van een serie krijg ik niet de bestandsnaam te zien, maar nog steeds een miniatuur met metadata. Dat is voor sommigen nog steeds niet wenselijk. Kun je dit ook nog uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@meesje
Zet metadata uit, dat zou mogelijk nog kunnen. Ik heb geen idee tot hoever je Infuse kunt uitkleden. Maar waarom zou je dat doen?

Als je geen gebruik wil maken van de fantastische mogelijkheden van Infuse, met het automatisch ophalen van metadata en cover art en ondertitels en ..., maar je wilt gewoon de simpele VLC lijsten, dan gebruik je toch VLC?

Tjongejongejonge, wat een onzindiscussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:29:
@meesje
Zet metadata uit, dat zou mogelijk nog kunnen. Ik heb geen idee tot hoever je Infuse kunt uitkleden. Maar waarom zou je dat doen?

Als je geen gebruik wil maken van de fantastische mogelijkheden van Infuse, met het automatisch ophalen van metadata en cover art en ondertitels en ..., maar je wilt gewoon de simpele VLC lijsten, dan gebruik je toch VLC?

Hoho, niet lelijk doen he. :) Scroll even terug naar de mening die ik heb gegeven over bestandsnamen selecteren. Ik kwam zelf al met VLC. Zelf ben ik gewoon nieuwsgierig naar als men Infuse kan ‘VLC-en’ hoe je dat kan doen. Los daarvan kan Infuse veel meer afspelen dan VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@meesje
Het is geen advies voor jou, maar voor de groep die jij met "sommigen" aanduidt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:14:
[...]

Je kunt inderdaad door mappen bladeren. Als ik een map open met daarin enkele afleveringen van een serie krijg ik niet de bestandsnaam te zien, maar nog steeds een miniatuur met metadata. Dat is voor sommigen nog steeds niet wenselijk. Kun je dit ook nog uitzetten?
Ik heb bestandsnamen als ik door mappen met series navigeer. Zal vanavond even de instellingen daarvoor achterhalen/uitproberen en delen.
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:29:
@meesje

Dat jij niet begrijpt waarom mensen dat willen doen betekent niet dat er geen mensen zijn die dat wél willen. Daarnaast heeft Infuse een heel stuk meer goede functies dan metadata ophalen, ik heb geen ervaring met VLC maar het is zeker niet de enige reden om Infuse te willen gebruiken of prefereren boven andere spelers.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.