Heb de ATV 4K nu een halfjaar, voornamelijk als vervanger van een Chromecast toen een waardig Stremio alternatief (eerst Vidi en nu Fusion in combinatie met InFuse) beschikbaar kwam. Ben zelf volledig vendor locked in; AirPods Pro, iPhone, Macbook en heb ooit een iPad Pro weggedaan.
Had dit al veel eerder moeten doen en de Chromecast er gewoon naast moeten houden voor Stremio. Het werkt zo fijn! Wat ik voornamelijk heel erg veel gebruik de laatste tijd, zijn de AirPods Pro wanneer mijn partner ook beneden is en ze gewoon rustig een boekje wil lezen / laptop klooien en ik TV wil kijken. Heb ook wel eens geFaceTime'd, maar dat is meer een leuke gimmick dan echt toegevoegde waarde IMO.
Tip voor als je je eigen subtitles instellingen wil forcen in welke app dan ook: Settings > Accessibility > Subtitles and Captioning en hier maak je een style aan, vink dan de video override uit en in elke app ziet je ondertiteling hetzelfde eruit - in mijn geval geel met een lichte zwarte background (75% transparant).
Daarnaast heb ik bij twee familieleden (1 Ziggo TV abonnement, 1 KPN TV abonnement) een RPi in hun meterkast geplaatst met Tailscale erop die als Exit Node dient. Vervolgens op de ATV de Ziggo app geinstalleerd en uiteraard Tailscale, maar ik kan dus nu waar ik ook ben TV kijken via hun Ziggo abonnement en zodra er een KPN app komt, ook KPN iTV.
Heb overigens ook Home Assistant thuis en daarop Tailscale met Exit Node.
Wellicht wat off-topic, maar daarnaast wil ik een
GL.iNet Beryl AX router halen, waarop ook Tailscale in de Admin console kan. Deze router kan ik dan mee op vakantie / uitjes nemen, aansluiten op de hotel WiFi of direct in een ethernet kabeltje (waarvan er vaak wel een loopt in de hotelkamer voor bijv. de 'smart' TV) en dan de ATV daarachter. Zo hoef je nooit meer verbinding te maken met de hotel WiFi, maar met je eigen portable router en de ATV kan dan weer met een HDMI kabel verbonden worden aan de TV in de hotelkamer. Zo kan je gewoon lekker al je eigen dingen bekijken zonder restricties en hoef je nergens in te loggen, plus je verkeer is gemaskeerd (want achter VPN).