https://apps.apple.com/nl...ve-your-iptv/id6443751726
Ik teken nergens meer voor
Ik overweeg de aanschaf van een Apple TV 128GB zodat ik formule 1 in 4K kan kijken met F1TV Premium. Deze zou dan als slave op de stekkerdoos komen. Ik neem aan dat dit geen probleem is? Je kunt de stroom er volledig afhalen zonder problemen?
Daarnaast ben ik benieuwd naar de warmteproductie van de ATV omdat ik overweeg 'm in een vrijwel afgesloten kast te plaatsen. Er is wel iets van ventilatie, maar dit is minimaal.
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
ATV wordt amper warm bij mij, maar die Marantz zat toch wel wat warmte af geven, of zit die in een andere kast?Ruud2001 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:42:
Heb momenteel een LG OLED die is aangesloten op een Marantz Stereo 70s. Deze receiver zit op een master/slave stekkerdoos als master. Als slave zitten hier een Xbox en een ethernet hub op.
Ik overweeg de aanschaf van een Apple TV 128GB zodat ik formule 1 in 4K kan kijken met F1TV Premium. Deze zou dan als slave op de stekkerdoos komen. Ik neem aan dat dit geen probleem is? Je kunt de stroom er volledig afhalen zonder problemen?
Daarnaast ben ik benieuwd naar de warmteproductie van de ATV omdat ik overweeg 'm in een vrijwel afgesloten kast te plaatsen. Er is wel iets van ventilatie, maar dit is minimaal.
Standby verbruik van de ATV is minder dan 0,5W en in gebruik minder dan 5W.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Aanname van mijn kant maar ik denk niet dat het verstandig is om de stroom er constant zomaar vanaf te halen. Het is een volwaardige computer die op de achtergrond soms dingen aan het wegschrijven is en als je de stroom dan onderbreekt lijkt het me dat dingen corrupt kunnen raken. Ook functioneert een ATV als starthome hub en als je andere homekit/matter apparatuur hebt biedt aanlaten wel toegevoegde waarde.Ruud2001 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:42:
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
De Marantz staat in een andere, open, kast dus daar heb ik sowieso geen issues qua warmte.Tommie12 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:56:
[...]
ATV wordt amper warm bij mij, maar die Marantz zat toch wel wat warmte af geven, of zit die in een andere kast?
Standby verbruik van de ATV is minder dan 0,5W en in gebruik minder dan 5W.
Maar als de ATV op standby staat, zou je de stroom er toch wel gewoon vanaf kunnen halen? Dus stel ik zet eerst met de afstandsbediening de ATV uit en daarna pas mijn receiver, dan zou de ATV in standby moeten staan op het moment dat de stroom er volledig vanaf gaat. Maargoed, had me niet gerealiseerd dat het idd ook als smarthome hub dienst kan doen, dus wellicht dat er in standby idd nog vanalles op de achtergrond gaande is.amphora schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:07:
[...]
Aanname van mijn kant maar ik denk niet dat het verstandig is om de stroom er constant zomaar vanaf te halen. Het is een volwaardige computer die op de achtergrond soms dingen aan het wegschrijven is en als je de stroom dan onderbreekt lijkt het me dat dingen corrupt kunnen raken. Ook functioneert een ATV als starthome hub en als je andere homekit/matter apparatuur hebt biedt aanlaten wel toegevoegde waarde.
Anders moet ik misschien iets gaan doen met splitters om voldoende permanente stroompunten te hebben
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
In standby stand zou hij ook op de achtergrond bezig kunnen zijn met het installeren van een TV OS update. Die wil je ook niet onderbreken. ATV is gemaakt om permanent aan de stroom te hangen. Iedere keer opnieuw helemaal opstarten duurt ook even. Wil niet eerst 10-20 seconden naar een apple logo kijken als ik tv aan zet, wil gelijk naar m'n streaming dienst app.Ruud2001 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:01:
Maar als de ATV op standby staat, zou je de stroom er toch wel gewoon vanaf kunnen halen?
[ Voor 24% gewijzigd door amphora op 11-03-2025 13:35 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik gebruik "IPTV" al jaren, zeer stabiel. Ik heb ook "IPTVX" een tijdje gebruikt, die ziet er veel slicker uit maar draait bij mij erg onstabiel.stillxray schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:52:
Wat is een betrouwbare app voor het afspelen van m3u (IPTV) streams? Bij voorkeur gratis, maar een eenmalig bijdrage vind ik ook acceptabel, zolang het een prima app is. Iemand enige suggesties?
Ik had na mijn matige ervaringen met de gen3 rev2 afgezworen ooit nog zo'n ding te kopen, maar tijden veranderen natuurlijk
Ja 4K streams werken prima via de WiFiErwin schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:46:
Dus ik stel maar vast de vraag aan actuele gebruikers; is de WiFi only versie afdoende voor 4k streams (vermits je verbinding en WiFi netwerk in orde is natuurlijk)?
Bluetooth-RSSI is -66 (sterk). Ik heb al een andere locatie en andere HDMI-kabel (in verband met mogelijke interferentie) geprobeerd. Uiteraard heb ik de Apple TV (4k, afgelopen zomer gekocht) meerdere keren al herstart (geen factory reset, daar heb ik weinig zin in) en de afstandsbediening is goed geladen.
Wanneer ik wil bladeren (links/rechts/boven/beneden) reageert ie soms niet, en soms scrollt ie opeens flink door. Het lezen van comments op Youtube is bijna niet te doen.
Met de Remote app op m'n iPhone werkt alles wel naar behoren.
Dit heb ik ook eerder bij de hand gehad: Je kunt de Remote zèlf opnieuw opstarten, dit hielp hier goed:Mawlana schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:07:
Iemand ervaring met support wat betreft continu disconnects van de afstandsbediening? Ik weet niet of het vanaf het begin is, of pas sinds een paar maanden. Ik krijg om de haverklap de melding dat de afstandsbediening niet is verbonden en weer wel, net een flipperkast.
Bluetooth-RSSI is -66 (sterk). Ik heb al een andere locatie en andere HDMI-kabel (in verband met mogelijke interferentie) geprobeerd. Uiteraard heb ik de Apple TV (4k, afgelopen zomer gekocht) meerdere keren al herstart (geen factory reset, daar heb ik weinig zin in) en de afstandsbediening is goed geladen.
Wanneer ik wil bladeren (links/rechts/boven/beneden) reageert ie soms niet, en soms scrollt ie opeens flink door. Het lezen van comments op Youtube is bijna niet te doen.
Met de Remote app op m'n iPhone werkt alles wel naar behoren.
https://support.apple.com...Laat%20de%20knoppen%20los.
Vergeten te vermelden, dat heb ik vandaag ook gedaan. Het aantal disconnects is aanzienlijk afgenomen, maar niet helemaal weg.RoRoNL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:10:
[...]
Dit heb ik ook eerder bij de hand gehad: Je kunt de Remote zèlf opnieuw opstarten, dit hielp hier goed:
https://support.apple.com...Laat%20de%20knoppen%20los.
In dat geval raad ik je aan even telefonisch contact op te nemen met Apple Support. Je hebt alles geprobeerd, en wanneer zij dit ook concluderen, krijg je vast een vervanger opgestuurd van ze.Mawlana schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:12:
[...]
Vergeten te vermelden, dat heb ik vandaag ook gedaan. Het aantal disconnects is aanzienlijk afgenomen, maar niet helemaal weg.
Ik had hier ook last van, en bizarre oplossing was hier een andere HDMI kabel van betere kwaliteit…Mawlana schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:12:
[...]
Vergeten te vermelden, dat heb ik vandaag ook gedaan. Het aantal disconnects is aanzienlijk afgenomen, maar niet helemaal weg.
Ik teken nergens meer voor
Heb ik ook erg veel last van gehad, uiteindelijk bleek het AP wat redelijk in de omgeving van de ATV stond de stoorzender te zijn... ATV aan andere kant van de TV en toe was hij ver genoeg van AP af. Geen last meer gehad van storingen van de afstandsbediening.Quakie schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:44:
[...]
Ik had hier ook last van, en bizarre oplossing was hier een andere HDMI kabel van betere kwaliteit…
Wifi en Bluetooth kunnen elkaar in bepaalde gevallen in de weg zitten, detail is dat ook de AirPods direct verbinding maken, voor verplaatsen moest ik soms wel 4 keer op connect klikken
Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...
:strip_exif()/f/image/yeXazz0XzYlbyTAEKTunv1ii.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik na wat zoekwerk gevonden dat dit een herstel optie met een Iphone is voor de AppleTV. Maar ik heb helemaal geen Iphone, dus zou niet weten wat ik hierrmee moet. Maar de AppleTV reageerde ook niet meer op de afstandsbediening, Ik heb maar gewoon de stekker van de AppleTV uit/in het stopcontact gedaan. Dit hielp een iedergeval, want de AppleTV starte opnieuw op en werkte gewoon weer.
Wat ik wel heel vervelend vond is dat mijn Oled TV een ?? tijd heeft aan gestaan met dit logo op het beeldscherm, wat niet echt fijn is (inbranden van het scherm). Nu mijn vraag, waardoor wordt zo'n herstel proces gestart en is dit ook ergens uit te zetten in de instellingen (want ik kan het nergens vinden)?
Ik had al een andere kabel geprobeerd, maar dat was hetzelfde type. Vandaag nieuwe kabel ontvangen, en warempel het lijkt nu goed te functioneren.Quakie schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:44:
[...]
Ik had hier ook last van, en bizarre oplossing was hier een andere HDMI kabel van betere kwaliteit…
Even de komende dagen aankijken...
[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 21-03-2025 19:14 ]
Ik kijk al een paar maandjes IPTV via een app op mijn LG OLED maar dat is werkt niet super. Merk regelmatig dat traag is en werkt niet fijn. Nu moet ik binnenkort mijn IPTV verlengen en gaf ik dit aan bij de bewuste persoon en hij gaf als advies dat ik deze moet aanschaffen:https://www.formuler.tv/z10promax
Nu dacht ik, kan dat ook niet met een Apple TV? Ik weet van vroeger dat een Apple TV heel gebruiksvriendelijk is, kinderen en vrouw begrepen het systeem vrij snel en hadden weinig uitleg nodig. Daardoor zit ik te overwegen om een Apple TV te kopen voor mijn IPTV.
Mijn vraag, heeft iemand daar ervaring mee? Heb zelf gekeken en vond de volgende apps, IPTVX, UHF en SNAPPIER IPTV maar lees nergens echt hoe de gebruikservaring daarvan zijn.
Definieer iptv. Zelf gebruik ik meerdere Apple tv’s naar grote tevredenheid ism NLZiet. Eveneens een vorm van iptv. Draait prima hier.Frid0 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:55:
Hi,
Ik kijk al een paar maandjes IPTV via een app op mijn LG OLED maar dat is werkt niet super. Merk regelmatig dat traag is en werkt niet fijn. Nu moet ik binnenkort mijn IPTV verlengen en gaf ik dit aan bij de bewuste persoon en hij gaf als advies dat ik deze moet aanschaffen:https://www.formuler.tv/z10promax
Nu dacht ik, kan dat ook niet met een Apple TV? Ik weet van vroeger dat een Apple TV heel gebruiksvriendelijk is, kinderen en vrouw begrepen het systeem vrij snel en hadden weinig uitleg nodig. Daardoor zit ik te overwegen om een Apple TV te kopen voor mijn IPTV.
Mijn vraag, heeft iemand daar ervaring mee? Heb zelf gekeken en vond de volgende apps, IPTVX, UHF en SNAPPIER IPTV maar lees nergens echt hoe de gebruikservaring daarvan zijn.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Bedankt, maar die IPTV bedoel ik niet.TheKerremenke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:01:
[...]
Definieer iptv. Zelf gebruik ik meerdere Apple tv’s naar grote tevredenheid ism NLZiet. Eveneens een vorm van iptv. Draait prima hier.
Heb NLZiet ook even tijdelijk gebruikt, werkt maar vond het beeld niet heel scherp. Vooral met sport (voetbal) vond ik de kwaliteit niet heel goed.
En die andere illegale shit heeft hier geen plek.....
Klopt, die heb ik ook mede benoemd maar ben erg benieuwd naar de ervaringen. Of het gebruiksvriendelijke apps zijn, niet te vaak crashen of happeren.Dennisdn schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:18:
Nog geen 20 berichten hierboven worden er een paar benoemd….
Is nu eindelijk die app Movies verdwenen?meesje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:54:
Zojuist tvOS 18.4 geïnstalleerd. Worden opeens diverse spellen (van Apple Arcade) geïnstalleerd. Terwijl de instelling ‘installeer apps automatisch’ uit staat. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Het zijn wel allemaal spellen die ik ooit op mijn iPad heb geprobeerd.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Die app verwijst toch naar tv app?meesje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:10:
[...]
Nee, die mag niet verdwijnen. Gebruik ik continu.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Klopt. Je krijgt de keuze naar store of aankopen (binnen de tv app).
Ik constateer gek gedrag met onze 4K apple tv eerste generatie..
Als ik via de apple tv music apple music luister en ik switch van nummer, dan heel soms schakelt onze receiver waarop de ATV 4K aansloten zit, ineens uit.
Ik heb tevens een nvidia shield pro 2019 model, waar apple music op staat en daar is dit gedrag niet aan de orde.
Het lijkt net of de receiver een "uit" commando krijg als ik tussen nummers wissel, heel irritant.
Komt dit gedrag bekend voor?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Wat voor receiver, direct aangesloten of via bv een tv, HDMI-CEC aan of uit, ...?
Inderdaad zoveel variabelen…ikweethetbeter schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:29:
@Audione0
Wat voor receiver, direct aangesloten of via bv een tv, HDMI-CEC aan of uit, ...?
@Audione0 Zou je meer info kunnen geven over de situatie? Misschien dat hier niemand hetzelfde ervaart maar internationaal wel.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
ikweethetbeter schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:29:
@Audione0
TheKerremenke schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:52:
[...]
Inderdaad zoveel variabelen…
@Audione0 Zou je meer info kunnen geven over de situatie? Misschien dat hier niemand hetzelfde ervaart maar internationaal wel.
Jullie hebben helemaal gelijk, had iets meer context kunnen geven. My bad.
Receiver is een Cambridge audio Azur 651R waar de ATV 4K direct op aangesloten is. Incl HDMI CEC aan.
Door deze vragen triggeren jullie mij, en ga het in geval van HDMI CEC zoeken, grote kans als ik dit op 1 van de apparaten uitzet het dan misschien niet meer voorkomt.
Ik laat het even weten.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik ben er achter dat als ik dolby atmos uit zet in de geluidsinstellingen, dan werkt het wel weer. heeft iemand anders hier ook last van?
@THE_BASE dat is al een tijdje,maar je moet is op de ondertitels letten bij 2 regels staat het goed uitgelijnd de hoogte maar bij 1 regel staat de ondertitel een stuk lager.THE_BASE schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:08:
Weekje weg geweest, kom ik terug, gebruikt Videoland nu ineens de native tvOS videospeler of was dat eerder ook al? Volgens mij hadden die toch nog die verschrikkelijke eigen videospeler?
Dat is alleen bij de apple tv bij videoland,maar het is niet bij alles voor de native ios videospeler was het niet.
kijk het even na ik hoor graag van je.
Dan was ik in de war, de ondertitels had ik inderdaad door. Maar daar kunnen we mee leven.bruce. schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:38:
[...]
@THE_BASE dat is al een tijdje,maar je moet is op de ondertitels letten bij 2 regels staat het goed uitgelijnd de hoogte maar bij 1 regel staat de ondertitel een stuk lager.
Dat is alleen bij de apple tv bij videoland,maar het is niet bij alles voor de native ios videospeler was het niet.
kijk het even na ik hoor graag van je.
Ik heb nu Odido, dus heb die app geinstalleerd en de NLZiet app. Bij beiden is het geen feest van gebruiksvriendelijkheid. Erg jammer dat, zelfs met een harmony remote het onmogelijk om nummers van kanalen aan te geven, en ook zappen is erg lastig. Beiden werken wel met de android app als ik me niet vergis (de kastjes van de providers zelf zijn inmiddels ook gewoon android), dus dit zal wel weer een een Apple-dingetje zijn.
Nu vroeg ik me af hoe de andere tv aps zijn (Ziggo, Delta Canal Plus). Heeft iemand meerdere van deze apps gebruikt en welke vonden jullie het fijnst?
Of in het uiterste geval - is er een privacyvriendelijker android kastje (zoals e/os of zo, maar dan voor tv - het antwoord op deze vraag is nee vermoed ik, maar je kan het proberen)
Als je TV wilt kijken los van wat je internet provider levert zijn de enige opties NLZiet en Canal+ (zie dit topic [NL][Ervaringen / Discussie] Live TV streamen was deze twee vergelijkt). In mijn persoonlijke ervaring live TV kijken qua UX in Canal+ beter. Grid view en zo.pascoa341 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:53:
Ik heb net een Apple TV gekocht ter vervanging van de standaardkastjes van de tv providers en mijn Smart TV, mede om minder data bij google te krijgen en voor een bertere ervaring. Het is erg fijn dat hij zo snel is en strak reageert, zeker voor de streaming apps. Echter, ik wil de Apple TV ook gebruiken voor live televisie (oftewel gewoon old-skool televisie kijken) en daar ben ik nog niet zo van onder de indruk.
Ik heb nu Odido, dus heb die app geinstalleerd en de NLZiet app. Bij beiden is het geen feest van gebruiksvriendelijkheid. Erg jammer dat, zelfs met een harmony remote het onmogelijk om nummers van kanalen aan te geven, en ook zappen is erg lastig. Beiden werken wel met de android app als ik me niet vergis (de kastjes van de providers zelf zijn inmiddels ook gewoon android), dus dit zal wel weer een een Apple-dingetje zijn.
Nu vroeg ik me af hoe de andere tv aps zijn (Ziggo, Delta Canal Plus). Heeft iemand meerdere van deze apps gebruikt en welke vonden jullie het fijnst?
Of in het uiterste geval - is er een privacyvriendelijker android kastje (zoals e/os of zo, maar dan voor tv - het antwoord op deze vraag is nee vermoed ik, maar je kan het proberen)
Als het gaat om de combi internet+TV is Ziggo ook goed bruikbaar.
Ik doe dat hele TV kijken echt anders... ik zap niet meer van de ene zender naar de ander, heb ik ook geen behoefte aan. Ik volg een aantal series (ook op NLZiet) en krijg suggesties van programma's om te zien o.b.v. de programma's die ik kijk en volg.pascoa341 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:53:
Ik heb net een Apple TV gekocht ter vervanging van de standaardkastjes van de tv providers en mijn Smart TV, mede om minder data bij google te krijgen en voor een bertere ervaring. Het is erg fijn dat hij zo snel is en strak reageert, zeker voor de streaming apps. Echter, ik wil de Apple TV ook gebruiken voor live televisie (oftewel gewoon old-skool televisie kijken) en daar ben ik nog niet zo van onder de indruk.
Ja, als het toevallig live op TV is, kijk ik het live... maar ik ga eigenlijk nooit meer zappen tussen verschillende kanalen om te kijken of er iets is wat ik wil zien.
Misschien moet je nog even wennen aan deze manier van TV kijken?
Als het na het omwisselen van je AppleTV nog steeds optreed, zou het dan niet aan je TV kunnen liggen? Ik heb zelf een LG G-serie en heb er geen problemen mee. Ik gebruik alleen de AppleTV remote aangezien ik geen "lineaire" TV kijk. Daarmee zet ik mijn AppleTV, LG TV en mijn Sonos Arc met één druk op de knop aan.Erwin schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:37:
Ik vind de Ziggo app wel oke werken ook qua navigeren door de zenders en tv-gids. Waar ik wel teleurgesteld in ben na 2 maanden AppleTV gebruik is dat om onverklaarbare reden de tv niet altijd mee inschakelt. Ik heb een nieuwe soundbar, tv, en de Apple-HDMI kabel aangeschaft om het op te lossen maar helaas. Zelfs de AppleTV omgeruild maar ook dat maakte geen verschil. Nu de mute-knop maar gemapt als IR aan/uit voor de tv maar vrij matig dat dit in 2025 niet fatsoenlijk met elkaar communiceert.
Dit is niet altijd standaard aan bij alle TVs of versterkers.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
En dit moet je ook op de AppleTV aanzetten.Jan_V schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:50:
En je weet ook zeker dat je HDMI-CEC aan hebt gezet (https://qnected.nl/advies/wat-is-hdmi-cec/)?
Dit is niet altijd standaard aan bij alle TVs of versterkers.
En dan zou het dus echt fijn zijn als je er gelijk bij zou zeggen waar dat moet in de instellingen
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik zou deze opties gokken.No Hands schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:01:
[...]
En dan zou het dus echt fijn zijn als je er gelijk bij zou zeggen waar dat moet in de instellingen
:strip_exif()/f/image/JVID3TVWmRGWufo2QeJRBzBg.jpg?f=fotoalbum_large)
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
:strip_exif()/f/image/iZzZfzI1W6J6ba7DAWmxlb5m.png?f=user_large)
Ik was de afstandsbediening van mijn Apple TV HD (4th gen) kwijt. Deze heeft weliswaar Bluetooth maar geen Bluetooth LE dus Find My kon ik niet gebruiken. Ik moest een nieuwe kopen en dan het liefst een betaalbare. Een originele was niet nodig want mijn Apple TV is niet het meest recente model. En ik gebruik Siri vrijwel nooit en speel ook geen spelletjes waarvoor gyroscopen nodig zijn. Dus dan wordt het infrarood in plaats van Bluetooth.
Ik kwam uit op deze no-name afstandsbediening die speciaal voor de Apple TV is ontwikkeld, bijvoorbeeld verkrijgbaar via 123afstandsbediening.nl.
Overigens zie je op die site een afbeelding van AA(A) batterijen, maar dat klopt niet. De afstandsbediening gebruikt een CR2032 knoopcel batterij. Die zijn goedkoper verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de Action.
Dat is meteen ook het eerste struikelblok: de plaatsing van die 2032 batterij. Dat ging een beetje lastig vanwege de veer die de batterij aandrukt en omdat de bijgeleverde handleiding nogal beknopt is. Als je je vinger gebruikt om de batterij te plaatsen wordt de batterij omhoog/opzij geduwd door die veer, waardoor er geen stroom kan lopen. Daardoor dacht ik in eerste instantie dat de afstandsbediening defect was. De truc is om het dekseltje te gebruiken om de batterij aan te drukken: je schuift de rand van het dekseltje over de batterij heen terwijl je hem blijft aandrukken en draait hem daarna vast.
De toetsen zijn prima in te drukken. Hoe lang ze het gaan uithouden op dit Chinees kwaliteitsproduct is natuurlijk niet te voorspellen. Wel maken ze een nogal irritant geluid. De mute knop lijkt niet te werken. Dat wil zeggen, het is net alsof deze toets 2x geregistreerd wordt.
Achteraf blijkt dat ik deze afstandsbediening toch niet echt nodig heb. De afstandsbediening van mijn (Philips) TV wordt namelijk herkend door de Apple TV. Zo gauw ik de HDMI poort van de Apple TV selecteer springt deze automatisch aan, en luistert hij naar de toetsen op de afstandsbediening van de TV. Dan is het maar goed dat ik nog geen 20 euro aan deze no-name heb gespendeerd.
Dit is niet hoe Steve het heeft bedoeld gok ik zo..jack2 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:54:
Aangezien ik onderstaande afstandsbediening niet in de Pricewatch zie staan, hierbij een recensie.
[Afbeelding]
Ik was de afstandsbediening van mijn Apple TV HD (4th gen) kwijt. Deze heeft weliswaar Bluetooth maar geen Bluetooth LE dus Find My kon ik niet gebruiken. Ik moest een nieuwe kopen en dan het liefst een betaalbare. Een originele was niet nodig want mijn Apple TV is niet het meest recente model. En ik gebruik Siri vrijwel nooit en speel ook geen spelletjes waarvoor gyroscopen nodig zijn. Dus dan wordt het infrarood in plaats van Bluetooth.
Ik kwam uit op deze no-name afstandsbediening die speciaal voor de Apple TV is ontwikkeld, bijvoorbeeld verkrijgbaar via 123afstandsbediening.nl.
Overigens zie je op die site een afbeelding van AA(A) batterijen, maar dat klopt niet. De afstandsbediening gebruikt een CR2032 knoopcel batterij. Die zijn goedkoper verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de Action.
Dat is meteen ook het eerste struikelblok: de plaatsing van die 2032 batterij. Dat ging een beetje lastig vanwege de veer die de batterij aandrukt en omdat de bijgeleverde handleiding nogal beknopt is. Als je je vinger gebruikt om de batterij te plaatsen wordt de batterij omhoog/opzij geduwd door die veer, waardoor er geen stroom kan lopen. Daardoor dacht ik in eerste instantie dat de afstandsbediening defect was. De truc is om het dekseltje te gebruiken om de batterij aan te drukken: je schuift de rand van het dekseltje over de batterij heen terwijl je hem blijft aandrukken en draait hem daarna vast.
De toetsen zijn prima in te drukken. Hoe lang ze het gaan uithouden op dit Chinees kwaliteitsproduct is natuurlijk niet te voorspellen. Wel maken ze een nogal irritant geluid. De mute knop lijkt niet te werken. Dat wil zeggen, het is net alsof deze toets 2x geregistreerd wordt.
Achteraf blijkt dat ik deze afstandsbediening toch niet echt nodig heb. De afstandsbediening van mijn (Philips) TV wordt namelijk herkend door de Apple TV. Zo gauw ik de HDMI poort van de Apple TV selecteer springt deze automatisch aan, en luistert hij naar de toetsen op de afstandsbediening van de TV. Dan is het maar goed dat ik nog geen 20 euro aan deze no-name heb gespendeerd.
Ik ben ook best te spreken over de Ziggo GO app. Het is een speciale variant voor Apple TV met iets beter beeld (niet veel, maar alles is meegenomen) dan de mobile app.pascoa341 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:53:
Qua UI is het een van de betere als ik op de screenshots mag afgaan. Wel zul je net als bij alle "live tv apps" moeten afstappen van het idee van zappen en kanaal cijfers. Dat concept is gewoon niet overgenomen.
Maar als je daaraan gewent bent is het zo veel fijner dat je gewoon alles via de Apple TV kan doen dat het de concessies meer dan waard is.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Zappen door live TV kan in de Ziggo app gewoon hoor zoals op een ouderwetse tv.MenN schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:27:
[...]
Ik ben ook best te spreken over de Ziggo GO app. Wel zul je net als bij alle "live tv apps" moeten afstappen van het idee van zappen en kanaal cijfers. Dat concept is gewoon niet overgenomen.
Ik denk dat €17 te duur is, kijk hier eens!jack2 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:54:
Aangezien ik onderstaande afstandsbediening niet in de Pricewatch zie staan, hierbij een recensie.
[Afbeelding]
Kanalen kiezen door cijfertoetsen kan niet, maar zappen kan wel, en standaard kijk je via een EPG, die ook werkt voor terugkijken. Ideaal!MenN schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:27:
[...]
Ik ben ook best te spreken over de Ziggo GO app. Het is een speciale variant voor Apple TV met iets beter beeld (niet veel, maar alles is meegenomen) dan de mobile app.
Qua UI is het een van de betere als ik op de screenshots mag afgaan. Wel zul je net als bij alle "live tv apps" moeten afstappen van het idee van zappen en kanaal cijfers. Dat concept is gewoon niet overgenomen.
Maar als je daaraan gewent bent is het zo veel fijner dat je gewoon alles via de Apple TV kan doen dat het de concessies meer dan waard is.

Van: https://www.reddit.com/r/...48/poster_do_look_better/
[ Voor 53% gewijzigd door BiaggioLuciano op 10-06-2025 12:43 ]
https://appleinsider.com/...-apple-tv-iphone-and-more
Geloof het pas als ik het werkend zie hier. Eindelijk passthrough naar de receiver. Mag die het dolby atmos signaal verwerken. Zou mooi zijn bij het gebruik van Plex.
Marktplaats. Uitvoering van 2021 of nieuwer zou ik aanhouden. Voor de zekerheid ivm toekomstige updates. Zie de link hieronder voor de verschillende versies.Rmorren schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:23:
Inmiddels een half jaar de laatste versie Apple TV in bezit. Geen moment spijt van gehad! Ik denk eraan om voor buiten ook een Apple TV aan te schaffen, maar deze hoeft van mij niet 4K of de laatste versie te zijn. Ergens gaat mijn voorkeur uit naar een tweedehands, wellicht zelfs een vorige versie. Waar moet ik op letten en wat is het modelnummer of jaar waar ik naar moet zoeken? Andere optie is een Chromecast o.i.d.
https://www.macrumors.com...-tv-generations-compared/
Heb hier op de slaapkamer nog de 2015 variant staan. Ieder jaar denk ik weer dat de OS update wel zou stoppen, maar nu ruim 10 jaar later komt ook de volgende update er al weer aan.TheKerremenke schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:32:
[...]
Marktplaats. Uitvoering van 2021 of nieuwer zou ik aanhouden. Voor de zekerheid ivm toekomstige updates. Zie de link hieronder voor de verschillende versies.
https://www.macrumors.com...-tv-generations-compared/
Eens. Hier draait ook nog een HD prima. Krijgt telkens updates. Maar begrijp dat de vernieuwde glas interface daar niet op komt. Ivm te oud.Phoolie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:21:
[...]
Heb hier op de slaapkamer nog de 2015 variant staan. Ieder jaar denk ik weer dat de OS update wel zou stoppen, maar nu ruim 10 jaar later komt ook de volgende update er al weer aan.
Daarom zou ik een ouder model wel durven te kopen. Maar niet de oudste.
Denk dat de 2021 versie momenteel de sweet spot is wat dat betreft.
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 11-06-2025 10:32 ]
Zeker, als ik nu een tweede hands zou kopen, zou ik ook voor zo'n model gaan denk ikTheKerremenke schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:31:
[...]
Eens. Hier draait ook nog een HD prima. Krijgt telkens updates. Maar begrijp dat de vernieuwde glas interface daar niet op komt. Ivm te oud.
Daarom zou ik een ouder model wel durven te kopen. Maar niet de oudste.
Denk dat de 2021 versie momenteel de sweet spot is wat dat betreft.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.