https://apps.apple.com/nl...ve-your-iptv/id6443751726
Ik teken nergens meer voor
Ik overweeg de aanschaf van een Apple TV 128GB zodat ik formule 1 in 4K kan kijken met F1TV Premium. Deze zou dan als slave op de stekkerdoos komen. Ik neem aan dat dit geen probleem is? Je kunt de stroom er volledig afhalen zonder problemen?
Daarnaast ben ik benieuwd naar de warmteproductie van de ATV omdat ik overweeg 'm in een vrijwel afgesloten kast te plaatsen. Er is wel iets van ventilatie, maar dit is minimaal.
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
ATV wordt amper warm bij mij, maar die Marantz zat toch wel wat warmte af geven, of zit die in een andere kast?Ruud2001 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:42:
Heb momenteel een LG OLED die is aangesloten op een Marantz Stereo 70s. Deze receiver zit op een master/slave stekkerdoos als master. Als slave zitten hier een Xbox en een ethernet hub op.
Ik overweeg de aanschaf van een Apple TV 128GB zodat ik formule 1 in 4K kan kijken met F1TV Premium. Deze zou dan als slave op de stekkerdoos komen. Ik neem aan dat dit geen probleem is? Je kunt de stroom er volledig afhalen zonder problemen?
Daarnaast ben ik benieuwd naar de warmteproductie van de ATV omdat ik overweeg 'm in een vrijwel afgesloten kast te plaatsen. Er is wel iets van ventilatie, maar dit is minimaal.
Standby verbruik van de ATV is minder dan 0,5W en in gebruik minder dan 5W.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Aanname van mijn kant maar ik denk niet dat het verstandig is om de stroom er constant zomaar vanaf te halen. Het is een volwaardige computer die op de achtergrond soms dingen aan het wegschrijven is en als je de stroom dan onderbreekt lijkt het me dat dingen corrupt kunnen raken. Ook functioneert een ATV als starthome hub en als je andere homekit/matter apparatuur hebt biedt aanlaten wel toegevoegde waarde.Ruud2001 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:42:
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
De Marantz staat in een andere, open, kast dus daar heb ik sowieso geen issues qua warmte.Tommie12 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:56:
[...]
ATV wordt amper warm bij mij, maar die Marantz zat toch wel wat warmte af geven, of zit die in een andere kast?
Standby verbruik van de ATV is minder dan 0,5W en in gebruik minder dan 5W.
Maar als de ATV op standby staat, zou je de stroom er toch wel gewoon vanaf kunnen halen? Dus stel ik zet eerst met de afstandsbediening de ATV uit en daarna pas mijn receiver, dan zou de ATV in standby moeten staan op het moment dat de stroom er volledig vanaf gaat. Maargoed, had me niet gerealiseerd dat het idd ook als smarthome hub dienst kan doen, dus wellicht dat er in standby idd nog vanalles op de achtergrond gaande is.amphora schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:07:
[...]
Aanname van mijn kant maar ik denk niet dat het verstandig is om de stroom er constant zomaar vanaf te halen. Het is een volwaardige computer die op de achtergrond soms dingen aan het wegschrijven is en als je de stroom dan onderbreekt lijkt het me dat dingen corrupt kunnen raken. Ook functioneert een ATV als starthome hub en als je andere homekit/matter apparatuur hebt biedt aanlaten wel toegevoegde waarde.
Anders moet ik misschien iets gaan doen met splitters om voldoende permanente stroompunten te hebben
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
In standby stand zou hij ook op de achtergrond bezig kunnen zijn met het installeren van een TV OS update. Die wil je ook niet onderbreken. ATV is gemaakt om permanent aan de stroom te hangen. Iedere keer opnieuw helemaal opstarten duurt ook even. Wil niet eerst 10-20 seconden naar een apple logo kijken als ik tv aan zet, wil gelijk naar m'n streaming dienst app.Ruud2001 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:01:
Maar als de ATV op standby staat, zou je de stroom er toch wel gewoon vanaf kunnen halen?
[ Voor 24% gewijzigd door amphora op 11-03-2025 13:35 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik gebruik "IPTV" al jaren, zeer stabiel. Ik heb ook "IPTVX" een tijdje gebruikt, die ziet er veel slicker uit maar draait bij mij erg onstabiel.stillxray schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:52:
Wat is een betrouwbare app voor het afspelen van m3u (IPTV) streams? Bij voorkeur gratis, maar een eenmalig bijdrage vind ik ook acceptabel, zolang het een prima app is. Iemand enige suggesties?
Ik had na mijn matige ervaringen met de gen3 rev2 afgezworen ooit nog zo'n ding te kopen, maar tijden veranderen natuurlijk
Ja 4K streams werken prima via de WiFiErwin schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:46:
Dus ik stel maar vast de vraag aan actuele gebruikers; is de WiFi only versie afdoende voor 4k streams (vermits je verbinding en WiFi netwerk in orde is natuurlijk)?
Bluetooth-RSSI is -66 (sterk). Ik heb al een andere locatie en andere HDMI-kabel (in verband met mogelijke interferentie) geprobeerd. Uiteraard heb ik de Apple TV (4k, afgelopen zomer gekocht) meerdere keren al herstart (geen factory reset, daar heb ik weinig zin in) en de afstandsbediening is goed geladen.
Wanneer ik wil bladeren (links/rechts/boven/beneden) reageert ie soms niet, en soms scrollt ie opeens flink door. Het lezen van comments op Youtube is bijna niet te doen.
Met de Remote app op m'n iPhone werkt alles wel naar behoren.
Dit heb ik ook eerder bij de hand gehad: Je kunt de Remote zèlf opnieuw opstarten, dit hielp hier goed:Mawlana schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:07:
Iemand ervaring met support wat betreft continu disconnects van de afstandsbediening? Ik weet niet of het vanaf het begin is, of pas sinds een paar maanden. Ik krijg om de haverklap de melding dat de afstandsbediening niet is verbonden en weer wel, net een flipperkast.
Bluetooth-RSSI is -66 (sterk). Ik heb al een andere locatie en andere HDMI-kabel (in verband met mogelijke interferentie) geprobeerd. Uiteraard heb ik de Apple TV (4k, afgelopen zomer gekocht) meerdere keren al herstart (geen factory reset, daar heb ik weinig zin in) en de afstandsbediening is goed geladen.
Wanneer ik wil bladeren (links/rechts/boven/beneden) reageert ie soms niet, en soms scrollt ie opeens flink door. Het lezen van comments op Youtube is bijna niet te doen.
Met de Remote app op m'n iPhone werkt alles wel naar behoren.
https://support.apple.com...Laat%20de%20knoppen%20los.
Vergeten te vermelden, dat heb ik vandaag ook gedaan. Het aantal disconnects is aanzienlijk afgenomen, maar niet helemaal weg.RoRoNL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:10:
[...]
Dit heb ik ook eerder bij de hand gehad: Je kunt de Remote zèlf opnieuw opstarten, dit hielp hier goed:
https://support.apple.com...Laat%20de%20knoppen%20los.
In dat geval raad ik je aan even telefonisch contact op te nemen met Apple Support. Je hebt alles geprobeerd, en wanneer zij dit ook concluderen, krijg je vast een vervanger opgestuurd van ze.Mawlana schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:12:
[...]
Vergeten te vermelden, dat heb ik vandaag ook gedaan. Het aantal disconnects is aanzienlijk afgenomen, maar niet helemaal weg.
Ik had hier ook last van, en bizarre oplossing was hier een andere HDMI kabel van betere kwaliteit…Mawlana schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:12:
[...]
Vergeten te vermelden, dat heb ik vandaag ook gedaan. Het aantal disconnects is aanzienlijk afgenomen, maar niet helemaal weg.
Ik teken nergens meer voor
Heb ik ook erg veel last van gehad, uiteindelijk bleek het AP wat redelijk in de omgeving van de ATV stond de stoorzender te zijn... ATV aan andere kant van de TV en toe was hij ver genoeg van AP af. Geen last meer gehad van storingen van de afstandsbediening.Quakie schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:44:
[...]
Ik had hier ook last van, en bizarre oplossing was hier een andere HDMI kabel van betere kwaliteit…
Wifi en Bluetooth kunnen elkaar in bepaalde gevallen in de weg zitten, detail is dat ook de AirPods direct verbinding maken, voor verplaatsen moest ik soms wel 4 keer op connect klikken
Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...
:strip_exif()/f/image/yeXazz0XzYlbyTAEKTunv1ii.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik na wat zoekwerk gevonden dat dit een herstel optie met een Iphone is voor de AppleTV. Maar ik heb helemaal geen Iphone, dus zou niet weten wat ik hierrmee moet. Maar de AppleTV reageerde ook niet meer op de afstandsbediening, Ik heb maar gewoon de stekker van de AppleTV uit/in het stopcontact gedaan. Dit hielp een iedergeval, want de AppleTV starte opnieuw op en werkte gewoon weer.
Wat ik wel heel vervelend vond is dat mijn Oled TV een ?? tijd heeft aan gestaan met dit logo op het beeldscherm, wat niet echt fijn is (inbranden van het scherm). Nu mijn vraag, waardoor wordt zo'n herstel proces gestart en is dit ook ergens uit te zetten in de instellingen (want ik kan het nergens vinden)?
Ik had al een andere kabel geprobeerd, maar dat was hetzelfde type. Vandaag nieuwe kabel ontvangen, en warempel het lijkt nu goed te functioneren.Quakie schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:44:
[...]
Ik had hier ook last van, en bizarre oplossing was hier een andere HDMI kabel van betere kwaliteit…
Even de komende dagen aankijken...
[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 21-03-2025 19:14 ]
Ik kijk al een paar maandjes IPTV via een app op mijn LG OLED maar dat is werkt niet super. Merk regelmatig dat traag is en werkt niet fijn. Nu moet ik binnenkort mijn IPTV verlengen en gaf ik dit aan bij de bewuste persoon en hij gaf als advies dat ik deze moet aanschaffen:https://www.formuler.tv/z10promax
Nu dacht ik, kan dat ook niet met een Apple TV? Ik weet van vroeger dat een Apple TV heel gebruiksvriendelijk is, kinderen en vrouw begrepen het systeem vrij snel en hadden weinig uitleg nodig. Daardoor zit ik te overwegen om een Apple TV te kopen voor mijn IPTV.
Mijn vraag, heeft iemand daar ervaring mee? Heb zelf gekeken en vond de volgende apps, IPTVX, UHF en SNAPPIER IPTV maar lees nergens echt hoe de gebruikservaring daarvan zijn.
Definieer iptv. Zelf gebruik ik meerdere Apple tv’s naar grote tevredenheid ism NLZiet. Eveneens een vorm van iptv. Draait prima hier.Frid0 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:55:
Hi,
Ik kijk al een paar maandjes IPTV via een app op mijn LG OLED maar dat is werkt niet super. Merk regelmatig dat traag is en werkt niet fijn. Nu moet ik binnenkort mijn IPTV verlengen en gaf ik dit aan bij de bewuste persoon en hij gaf als advies dat ik deze moet aanschaffen:https://www.formuler.tv/z10promax
Nu dacht ik, kan dat ook niet met een Apple TV? Ik weet van vroeger dat een Apple TV heel gebruiksvriendelijk is, kinderen en vrouw begrepen het systeem vrij snel en hadden weinig uitleg nodig. Daardoor zit ik te overwegen om een Apple TV te kopen voor mijn IPTV.
Mijn vraag, heeft iemand daar ervaring mee? Heb zelf gekeken en vond de volgende apps, IPTVX, UHF en SNAPPIER IPTV maar lees nergens echt hoe de gebruikservaring daarvan zijn.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Bedankt, maar die IPTV bedoel ik niet.TheKerremenke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:01:
[...]
Definieer iptv. Zelf gebruik ik meerdere Apple tv’s naar grote tevredenheid ism NLZiet. Eveneens een vorm van iptv. Draait prima hier.
Heb NLZiet ook even tijdelijk gebruikt, werkt maar vond het beeld niet heel scherp. Vooral met sport (voetbal) vond ik de kwaliteit niet heel goed.
En die andere illegale shit heeft hier geen plek.....
Klopt, die heb ik ook mede benoemd maar ben erg benieuwd naar de ervaringen. Of het gebruiksvriendelijke apps zijn, niet te vaak crashen of happeren.Dennisdn schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:18:
Nog geen 20 berichten hierboven worden er een paar benoemd….
Is nu eindelijk die app Movies verdwenen?meesje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:54:
Zojuist tvOS 18.4 geïnstalleerd. Worden opeens diverse spellen (van Apple Arcade) geïnstalleerd. Terwijl de instelling ‘installeer apps automatisch’ uit staat. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Het zijn wel allemaal spellen die ik ooit op mijn iPad heb geprobeerd.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Die app verwijst toch naar tv app?meesje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:10:
[...]
Nee, die mag niet verdwijnen. Gebruik ik continu.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Klopt. Je krijgt de keuze naar store of aankopen (binnen de tv app).
Ik constateer gek gedrag met onze 4K apple tv eerste generatie..
Als ik via de apple tv music apple music luister en ik switch van nummer, dan heel soms schakelt onze receiver waarop de ATV 4K aansloten zit, ineens uit.
Ik heb tevens een nvidia shield pro 2019 model, waar apple music op staat en daar is dit gedrag niet aan de orde.
Het lijkt net of de receiver een "uit" commando krijg als ik tussen nummers wissel, heel irritant.
Komt dit gedrag bekend voor?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Wat voor receiver, direct aangesloten of via bv een tv, HDMI-CEC aan of uit, ...?
Inderdaad zoveel variabelen…ikweethetbeter schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:29:
@Audione0
Wat voor receiver, direct aangesloten of via bv een tv, HDMI-CEC aan of uit, ...?
@Audione0 Zou je meer info kunnen geven over de situatie? Misschien dat hier niemand hetzelfde ervaart maar internationaal wel.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
ikweethetbeter schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:29:
@Audione0
TheKerremenke schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:52:
[...]
Inderdaad zoveel variabelen…
@Audione0 Zou je meer info kunnen geven over de situatie? Misschien dat hier niemand hetzelfde ervaart maar internationaal wel.
Jullie hebben helemaal gelijk, had iets meer context kunnen geven. My bad.
Receiver is een Cambridge audio Azur 651R waar de ATV 4K direct op aangesloten is. Incl HDMI CEC aan.
Door deze vragen triggeren jullie mij, en ga het in geval van HDMI CEC zoeken, grote kans als ik dit op 1 van de apparaten uitzet het dan misschien niet meer voorkomt.
Ik laat het even weten.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.