Nee ik ook niet. Alleen stereo, dolby digital 5.1 en automatischLouw Post schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:45:
Zojuist 26.4 geïnstalleerd op de Apple TV en ik las over onderstaande feature:
https://9to5mac.com/2026/...o-connection-on-apple-tv/
Helaas lijk ik die optie niet te hebben in mijn instellingen, anderen toevallig wel?
Denk dat dit mijn issue oplost met het ploppen en storen soms in combinatie met mijn Bluesound PowerNode N330.
Ik heb deze optie wel gezien na het updaten. Kan nu niet bij de AppleTV, maar de optie stond ergens bovenaan het menu volgens mij.KorteGebruiker schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:00:
[...]
Nee ik ook niet. Alleen stereo, dolby digital 5.1 en automatisch
Ja hier wel de ‘audio continue’. Staat bij de instellingen onder audio structuur.
Ik heb hem wel, maar alleen bij de Apple TV 2021.Louw Post schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:45:
Zojuist 26.4 geïnstalleerd op de Apple TV en ik las over onderstaande feature:
https://9to5mac.com/2026/...o-connection-on-apple-tv/
Helaas lijk ik die optie niet te hebben in mijn instellingen, anderen toevallig wel?
Denk dat dit mijn issue oplost met het ploppen en storen soms in combinatie met mijn Bluesound PowerNode N330.
Ik heb ook nog de 4k versie uit 2017 en de HD versie uit 2015 en die hebben die optie beide niet.
Hmm, wel gek dat het zo afwisselend is, alsof het een a/b test is
Zou de ATV detecteren óf de functie in combinatie met de aangesloten randapparatuur relevant is? Zo niet, geen weergave?
Nee, ik heb de optie ook zonder dat er externe speakers zijn aangesloten op de tvTomino schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:36:
Zou de ATV detecteren óf de functie in combinatie met de aangesloten randapparatuur relevant is?
Ik denk eerder alleen op laatste modelTomino schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:36:
Zou de ATV detecteren óf de functie in combinatie met de aangesloten randapparatuur relevant is? Zo niet, geen weergave?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Dat is het denk ik ook niet, ik heb hier het laatste model.
Misschien ethernet model? Had die ook niet thread en en model zonder ethernet niet? Misschien is dit ook zo'n half verborgen verschil.Louw Post schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:56:
[...]
Dat is het denk ik ook niet, ik heb hier het laatste model.
Volgens mij werkt die continuos audio functie enkel op de ATV 4K (2e en 3e gen)..
https://forums.macrumors....st=34509248#post-34509248
https://forums.macrumors....st=34509248#post-34509248
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Hmm, dan zou ik aan de eisen voldoen zou ik zeggen.
Ik heb de ATV 4K 3e gen (ethernet versie) en mijn Bluesound N330 ondersteunt ook de verschillende Dolby formaten.
https://support1.bluesoun...ers-support-Dolby-content
Ook verbonden met eARC.
Ik ga maar eens even troubleshooten binnenkort, misschien staat ergens nog wat verkeerd of moet ik even het een en ander een harde reboot geven.
Thanks!
Ik heb de ATV 4K 3e gen (ethernet versie) en mijn Bluesound N330 ondersteunt ook de verschillende Dolby formaten.
Ook verbonden met eARC.
Ik ga maar eens even troubleshooten binnenkort, misschien staat ergens nog wat verkeerd of moet ik even het een en ander een harde reboot geven.
Thanks!
Hmmm. Netflix heeft een update gehad. Ook een eigen player interface. Vet irritant. Iedere streaming dienst is weer anders. Wat is er mis met de standaard Apple interface?
Alles wat afwijkt van de Apple interface is volgens mij puur om indirect gegevens te verzamelen. Vermoed ik.amphora schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:09:
Hmmm. Netflix heeft een update gehad. Ook een eigen player interface. Vet irritant. Iedere streaming dienst is weer anders. Wat is er mis met de standaard Apple interface?
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Het is intussen geluk . Gok dat de handshake in het verleden een keer niet is goed gegaan, want zag ook geen Dolby varianten meer in Netflix viel me nu op. Alles een keer een van t stroom gehad (ATV, LG C1, Powernode N330) en nu heb ik de optie wel beschikbaar.Louw Post schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:32:
Hmm, dan zou ik aan de eisen voldoen zou ik zeggen.
Ook verbonden met eARC.
Thanks!
Ik merk de laatste tijd dat het kijken naar een live sportwedstrijd via Apple TV geen prettige ervaring is. Het achtergrondgeluid bij voetbalwedstrijden is opvallend zacht, waardoor het publiek in de tribunes nauwelijks hoorbaar is.
Wanneer ik dezelfde wedstrijd bekijk via een app die direct op de televisie (in dit geval een OLED) is geïnstalleerd, is het geluid wél zoals verwacht. Kan dit komen doordat Apple TV minder geluidsformaten ondersteunt? Het is in ieder geval zeer storend.
Wanneer ik dezelfde wedstrijd bekijk via een app die direct op de televisie (in dit geval een OLED) is geïnstalleerd, is het geluid wél zoals verwacht. Kan dit komen doordat Apple TV minder geluidsformaten ondersteunt? Het is in ieder geval zeer storend.
Heb je een van de volgende opties aan staan: gereduceerde harde geluiden en/of verbeterde audio?DeJurist schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:23:
Ik merk de laatste tijd dat het kijken naar een live sportwedstrijd via Apple TV geen prettige ervaring is. Het achtergrondgeluid bij voetbalwedstrijden is opvallend zacht, waardoor het publiek in de tribunes nauwelijks hoorbaar is.
Ik heb dit net uitgezet en merk een verbetering, maar het geluid is nog steeds niet zo goed als dat van de app die op mijn tv staat ingesteld. Maar het is zeker een verbetering.BiaggioLuciano schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:40:
[...]
Heb je een van de volgende opties aan staan: gereduceerde harde geluiden en/of verbeterde audio?
[ Voor 24% gewijzigd door DeJurist op 14-04-2026 22:51 ]
Iemand die de influx van mediacenter apps aan het volgen is op de Apple TV? Zelf enorm blij met Fusion welk in combinatie met Infuse echt de Apple TV naar een nog hoger niveau tilt
Zelf erg blij met Plex i.s.m. ATV. kijk verschillende films en series van een NAS van een bekende. Echter geen idee wat je bedoelt met Fusion. Infuse ken ik wel, tijdje geprobeerd in het verleden maar niet geheel mijn ding.dglavimans schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:44:
Iemand die de influx van mediacenter apps aan het volgen is op de Apple TV? Zelf enorm blij met Fusion welk in combinatie met Infuse echt de Apple TV naar een nog hoger niveau tilt
Dus ik ben wel benieuwd wat je hiermee bedoelt. Korte toelichting misschien?
Fusion kan je erg vergelijken met een Plex! Beide zijn een mediacenter of de hub interface voor je Infuse waar je dan een NAS oid aan hangt. Alleen Plex is denk ik gebonden aan je PC Plex applicatie? En Fusion runt standalone op de Apple TVTheKerremenke schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:47:
[...]
Zelf erg blij met Plex i.s.m. ATV. kijk verschillende films en series van een NAS van een bekende. Echter geen idee wat je bedoelt met Fusion. Infuse ken ik wel, tijdje geprobeerd in het verleden maar niet geheel mijn ding.
Dus ik ben wel benieuwd wat je hiermee bedoelt. Korte toelichting misschien?
Valt me op dat er zoveel apps laatste tijd komen zoals dit, Vidi, Stremio (voor even) en Omni. Op de videospeler front heeft Infuse concurrentie nu met Senplayer en recent Vidhub.
Het is interessant want dit is echt pas sinds denk ik een jaar of 2 aan de gang voor de Apple TV. Nou als Apple eindelijk die nieuwe eens aankondigd kan ik mijn 2017 4k versie vervangen
[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 15-04-2026 11:56 ]
Ah zo, bedankt voor de toelichting. Een kijken of en wat er tussen zit.dglavimans schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:55:
[...]
Fusion kan je erg vergelijken met een Plex! Beide zijn een mediacenter of de hub interface voor je Infuse waar je dan een NAS oid aan hangt. Alleen Plex is denk ik gebonden aan je PC Plex applicatie? En Fusion runt standalone op de Apple TV
Valt me op dat er zoveel apps laatste tijd komen zoals dit, Vidi, Stremio (voor even) en Omni. Op de videospeler front heeft Infuse concurrentie nu met Senplayer en recent Vidhub.
Het is interessant want dit is echt pas sinds denk ik een jaar of 2 aan de gang voor de Apple TV. Nou als Apple eindelijk die nieuwe eens aankondigd kan ik mijn 2017 4k versie vervangen
Zelf gebruik ik enkel de client interface op de ATV. Een goede vriend van mij heeft de server in Nederland staan. Vanaf daar stream ik de content naar de plex client op de ATV. Dit werkt heel goed, ondanks dat onze ATV in Noord-Zweden staat. Scheelt dat alles via glasvezel loopt
Fusion werkt fantastisch qua presentatie van content, maar het afspelen van DoVi bestanden loopt niet soepel op mijn oude Apple TV 4K 2017. Jammer dat de add-on functionaliteit van apps zoals Fusion / Omni niet binnen Infuse Pro wordt aangeboden, want daar wordt het vlekkeloos afgespeeld.dglavimans schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:55:
[...]
Fusion kan je erg vergelijken met een Plex! Beide zijn een mediacenter of de hub interface voor je Infuse waar je dan een NAS oid aan hangt. Alleen Plex is denk ik gebonden aan je PC Plex applicatie? En Fusion runt standalone op de Apple TV
Voor mensen die zich afvragen waar wij het over hebben, duik maar eens in in de konijnenhol van Real Debrid en AIOStreams.
Waar gebruik je Fusion voor? Ik heb hier Infuse direct aan de NAS hangen via SMB en dat werkt eigenlijk perfect.dglavimans schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:44:
@dglavimans
Inderdaad, ik heb dezelfde vraag: wat biedt Fusion toe? Infuse Pro speelt alles af, vindt en toont alle metadata, ondertitels en noem maar op.
Inderdaad, ik heb dezelfde vraag: wat biedt Fusion toe? Infuse Pro speelt alles af, vindt en toont alle metadata, ondertitels en noem maar op.
Als ik voor mijzelf mag spreken: het gemak van een Debrid service. Niet meer zelf naar een bron zoeken en geen rekening houden of je voldoende storage hebt. De *arr programma’s hadden al veel werk uit handen genomen, maar dit is een schepje daar bovenop.ikweethetbeter schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:10:
@dglavimans
[ Voor 10% gewijzigd door baba420 op 16-04-2026 20:59 ]
Zelf gebruik ik Fusion vooral waar jij Infuse voor gebruikt met de metadata gok ik. Voor mij is Fusion ook alleen het doorgeefluik naar Infuse toe (hij opent namelijk Infuse voor het afspelen)pim_rs schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:12:
[...]
Waar gebruik je Fusion voor? Ik heb hier Infuse direct aan de NAS hangen via SMB en dat werkt eigenlijk perfect.
Maar het geeft je wel de mogelijkheid in Fusion lijsten toe te voegen van Trakt bijvoorbeeld en zo echt een Netflix like omgeving te maken met dynamische suggesties
Dat doet Infuse toch ook met bijvoorbeeld “keuzes van de dag”, “best-beoordeeld”, en op basis van genre’s enzo? Of mis ik dan iets?dglavimans schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:59:
[...]
Maar het geeft je wel de mogelijkheid in Fusion lijsten toe te voegen van Trakt bijvoorbeeld en zo echt een Netflix like omgeving te maken met dynamische suggesties
[ Voor 4% gewijzigd door DNN!S op 16-04-2026 21:22 ]
Klopt, ik krijg keurig elk jaar een mail van Trakt hoeveel en wat ik gekeken heb met Infuse op de Apple TVDNN!S schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:19:
[...]
Dat doet Infuse toch ook met bijvoorbeeld “keuzes van de dag”, “best-beoordeeld”, en op basis van genre’s enzo? Of mis ik dan iets?
Honestly wist ik niet dat dit een ding was in Infuse! Je blijft leren haha.. Dat is sws al beter maar niet zoals zoveel Trakt lijsten er zijn gok ikDNN!S schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:19:
[...]
Dat doet Infuse toch ook met bijvoorbeeld “keuzes van de dag”, “best-beoordeeld”, en op basis van genre’s enzo? Of mis ik dan iets?
Je kunt je Trakt account opgeven in Infuse...dglavimans schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:59:
Maar goed, ik zie deze (en andere) reacties als bevestiging dat ik Fusion niet nodig heb, dus dank daarvoor!
Ik krijg mijn tvOS al een tijdje niet van 26.2(23K54) naar 26.4(23L243). De update wil niet downloaden en eindigt met een foutmelding dat ik het later nog eens moet proberen.
Hebben andere mensen hier ook last van?
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
Nee, geen last van.Radiodurans schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:59:
Welke Apple TV?
Hoe zit deze op internet? Bedraad of wifi? Of op de hotspot van je iPhone?
Nope.Radiodurans schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:59:
Dank, het is een ATV 4K, bedraad aangesloten. Ik wacht wel even tot er weer een nieuwe versie is uitgekomen. Als updaten dan weer niet lukt dan maar een volledige factory reset.
/edit
Factory reset en daarna ging de update prima.
/edit
Factory reset en daarna ging de update prima.
[ Voor 13% gewijzigd door Radiodurans op 20-04-2026 23:48 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.