Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Voorwoord

Van harte welkom in het iPad (10e generatie) topic! In dit topic mogen alle zaken besproken worden welke niet specifiek te herleiden zijn naar iPadOS zoals de gebruikerservaringen.

Voor het softwareplatform iPadOS is een apart topic beschikbaar. Software-gerelateerde vragen/ervaringen mogen dan ook gedeeld worden in dat topic.

Verder: problemen en specifieke vragen horen thuis in een eigen topic. Dit maakt het makkelijker voor andere mensen, welke hetzelfde probleem ondervinden, om de oplossing te vinden of te delen.

Feedback m.b.t. de inhoud van dit topic, bijbehorend bij dit forum, kan in iOS feedback besproken worden.

Als laatste. Heb je opmerkingen, vragen, suggesties of feedback? Stuur mij dan (bij voorkeur) een privébericht via Tweakers, of vermeld @robcoenen in je reactie op dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHgqt2nVZM0c9hA0QQiBPRQw_98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPqwKeMmlVs5659Q0RxeHv4H.jpg?f=fotoalbum_large

Specificaties

• 10,9" Liquid Retina-display met True Tone
  • A14 Bionic-chip
  • 12‑MP groothoekcamera
  • 12‑MP Ultragroothoekcamera aan de lange zijde van de voorkant
  • USB‑C‑connector
  • 5G
  • Touch ID
  • Compatibel met Apple Pencil (1e generatie)
  • Compatibel met Magic Keyboard Folio
Klik hier om alle specificaties te lezen.

Prijzen

€589,- 64 GB Wi-Fi
€789,- 64 GB Wi-Fi + Cellular

€789,- 256 GB Wi-Fi
€989,- 256 GB Wi-Fi + Cellular

Overige

Klik hier om de iPad-modellen te vergelijken.
Klik hier om het persbericht van Apple te lezen.
Klik hier om het toestel direct aan te schaffen (verwijst naar Apple's eigen webwinkel).

[YouTube: Meet the all-new iPad and iPad Pro | Apple]

Apple topics

Mac
MacBook Air, MacBook Pro, iMac 24", Mac mini, Mac Studio, Mac Pro en macOS Ventura
iPad
iPad Pro, iPad Air, iPad, iPad mini en iPadOS
iPhone
iPhone 14, iPhone SE, AirTag en iOS 16
Watch
Apple Watch / watchOS
AirPods
AirPods, AirPods Pro en AirPods Max
TV & Woning
Apple TV (4K) / Apple TV-app / Apple TV+ en HomePod mini
Alleen bij Apple
Apple Music en Apple Arcade

[ Voor 56% gewijzigd door robcoenen op 19-10-2022 19:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

En ook hier weer het “leuke” trucje.

Oude versie in de line-up houden en de opvolger aanbieden voor een hogere prijs.

Met al die koers en inflatie correcties is het niet mis met de prijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 18-10-2022 17:25 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 16:01
Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:24:
En ook hier weer het “leuke” trucje.

Oude versie in de line-up houden en de opvolger aanbieden voor een hogere prijs.

Met al die koers en inflatie correcties is het niet mis met de prijzen.
Zelfs de oude line-up is in prijs omhoog gegaan. Jammer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 19:23

alienfruit

the alien you never expected

Hopelijk komen ze ook met de Keyboard Folio voor de iPad Pro M1/M2. Deze is toch wel stukken beter qua bruikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
NCSmits schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Is de iPad Air nu ook duurder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 14:18
pacificocean schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

789 euro nu. :/ Als je hem wil hebben, zou ik hem snel bestellen bij Belsimpel of zo, die bieden hem nu (nog) goedkoper aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessa vd Heide
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-05 12:10
Wel USB-C maar geen Apple Pencil 2 support, je krijgt een USB-C to Pencil adapter erbij. Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:22
Jee, die iPad 10th Gen lijkt maar wat veel op mijn iPad Air 2022. Maar wat een prijs zeg. Ook van de 9th Gen natuurlijk.

Ik had mijn Air 2022 in april gehaald bij de Apple Store in A’dam voor de toen geldende hoofdprijs van EUR 698,50. Ik zou me nu zowat spekkoper kunnen noemen. Het verschil tussen de 10th Gen reguliere iPad en mijn Air 2022 zijn natuurlijk het gelamineerde en betere scherm en natuurlijk de M1, maar of dat de EUR 200 meerprijs waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Heb ik een event gemist?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Geen event, maar een press release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:47
Tsjonge, en voor die zo fors hogere prijs nog steeds geen gelamineerd scherm... Ik denk dat ik de iPad 2021 ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 16:01
pacificocean schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

Ja en de ipad 2021 ook minstens €50,- duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
NCSmits schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Thanks voor deze comment. Snel nog een iPad Air aangeschaft voor mijn vader voordat andere winkels de prijzen ophogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
RicoK schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:32:
Ik had mijn Air 2022 in april gehaald bij de Apple Store in A’dam voor de toen geldende hoofdprijs van EUR 698,50. Ik zou me nu zowat spekkoper kunnen noemen.
Nu nog €664,- bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:14
Wat een deceptie qua prijs. Komt akelig dichtbij de oude prijs van de iPad Air. Mijn vrouw was in de markt voor een nieuwe basic iPad en zat hier op te wachten. Nu maar een iPad Air 2022 besteld met de oude prijs ipv deze nieuwe iPad. Voor die paar tientjes meer een M1 en gelamineerd scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
dcell schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 06:53:
Wat een deceptie qua prijs. Komt akelig dichtbij de oude prijs van de iPad Air. Mijn vrouw was in de markt voor een nieuwe basic iPad en zat hier op te wachten. Nu maar een iPad Air 2022 besteld met de oude prijs ipv deze nieuwe iPad. Voor die paar tientjes meer een M1 en gelamineerd scherm.
En zo heeft Apple zijn zin weer :P

Maar herkenbaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Snap die verbazing qua prijzen niet zo.
Dit zag je van mijlenver aankomen na de gigantische prijsverhogingen bij de nieuwe iPhone 14 Serie.

De nieuwe Macs zullen hetzelfde pad bewandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-05 14:30
Wat duur zeg. Eindelijk wat geactualiseerde vormgeving, maar dan met die prijs…
Zou ik voor prijs en wat je er voor terug krijgt liever de iPad Pro nemen. Maar aangezien die onvoldoende nut voor me heeft… Voor die prijs die het is blijf ik voorlopig nog even iPad loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:14
robcoenen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:29:
[...]

En zo heeft Apple zijn zin weer :P

Maar herkenbaar inderdaad.
Het was even afwachten hoe de nieuwe 10de generatie zou zijn qua prijs en looks. Nadat ik de prijs zag schrok ik me rot. Ik had ingeschat dat de prijs wel iets hoger zou zijn, zo rond de 479 ofzo maar 589 is echt van de zotte.

Mijn vrouw wil niet de 9de generatie kopen omdat die qua uiterlijk nagenoeg hetzelfde is als de iPad (2017) die ze nu heeft.

Toen zei ik dus je wil toch een paarse iPad :+ ? Koop dan maar een Air met M1 dan kan je weer jaren vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-03 15:35
De standaard iPad was voor mij altijd de standaard aanrader voor een tablet. Maar voor deze nieuwe prijs... mijn hemel wat een geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-05 18:08
Persoonlijk snap ik Apple hier niet in. Je hebt nu nog steeds iPad Gen 9, maar nu ook een Gen 10 die duurder is en qua specs gelijk is aan een Air uit 2020 op de Apple Pencil gen 2 na, maar weer wel met 5G ipv 4G. Echter hebben de Air's 2020/21 wel weer een gelamineerd scherm.

Wat voor gat wordt hier nu gedicht? De Gen 9 was een perfect instap model voor veel gebruikers die niet al te veel eisen hebben. Degene die Apple Pencil gebruiken en waarde hechten aan een beter scherm zullen sowieso voor een Air of Pro gaan. Geen idee wie nu de Gen 10 zou kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door snaggyheadshot op 19-10-2022 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:28:
Persoonlijk snap ik Apple hier niet in. Je hebt nu nog steeds iPad Gen 9, maar nu ook een Gen 10 die duurder is en qua specs gelijk is aan een Air uit 2020 op de Apple Pencil gen 2 na, maar weer wel met 5G ipv 4G. Echter hebben de Air's 2020/21 wel weer een gelamineerd scherm.

Wat voor gat wordt hier nu gedicht? De Gen 9 was een perfect instap model voor veel gebruikers die niet al te veel eisen hebben. Degene die Apple Pencil gebruiken en waarde hechten aan een beter scherm zullen sowieso voor een Air of Pro gaan. Geen idee wie nu de Gen 10 zou kopen.
De Apple line-up begint steeds meer een rommeltje te lijken en er valt voor de argeloze shopper geen touw meer aan vast te knopen helaas..

Een paar jaar geleden konden we onze dochter nog motiveren om haar oude spulletjes op een markt te verkopen en dat ze daarvoor een nieuwe iPad kon kopen (met een beetje bijleggen van papa en mama). Die vlieger gaat tegenwoordig niet meer op, valt qua instap niet meer tegenop te sparen. En als je dat wel doet wordt je gek van alle varianten, keuzes en psychologische prijsstellingen.

Ooit vond ik het cool dat de complete lineup van Apple uitgestald kon worden op een gemiddelde eettafel, volgens mij gaat dat tegenwoordig niet meer lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-05 14:30
Wat me bij de vorige versie tegen staat is dat het design zo enorm gedateerd voelt. Denk bijvoorbeeld aan die thuisknop. De huidige air en pro vind ik wel prima, maar ik kan mezelf die prijs niet rechtvaardigen. Een iPad is voor mij nu geen ding wat een behoefte vervult waar ik mijn iPhone of (m1) MacBook niet voor kan inzetten.

Dan wat voor mij betreft betreft deze nieuwe iPad:
+ Nieuwe design! Weg met de home knop
+ USB-C
-/+ De A14. Voor mij boeide die chip nooit echt, maar dat zou anders liggen als het straks invloed heeft op externe beeldscherm gebruik en Stage manager. Het is nog afwachten hoe dat er uit gaat zien straks, aangezien Apple nog aan het sleutelen is.
+ Compatibel Magic Keyboard Folio
- Apple Pencil gen 1. Dat magnetische klik idee is leuk als dat. zou kunnen, maar vooral dat je dan een lightning pencil voor je usb iPad hebt staat me tegen.
--- prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05 20:45
Wat een absurde prijsstelling tegenwoordig. Apple prijst zich goed uit de markt met deze prijzen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
_Bailey_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:50:
Snap die verbazing qua prijzen niet zo.
Dit zag je van mijlenver aankomen na de gigantische prijsverhogingen bij de nieuwe iPhone 14 Serie.

De nieuwe Macs zullen hetzelfde pad bewandelen.
Ik ging uit van zo’n €100 duurder voor de nieuwe iPad. Grof gezegd 25%. Maar dit is zo’n €200 duurder bijna 50%.

Het is niet zo zeer wat de nieuwe Macs gaan doen, maar wat de oude gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 16-05 22:53

Licko

ZVDK

WouterL schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:11:
Wat een absurde prijsstelling tegenwoordig. Apple prijst zich goed uit de markt met deze prijzen..
Ik hoop het! Hopelijk laat de gemiddelde consument het komende jaar de Apple producten liggen.
Als 'we' er massaal in trappen en onze portemonnee trekken, is een instap model iPad straks 999,00 en begint een iPad Air bij 1299,00 8)7

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:11

RnB

Grappig dat iedereen valt over de prijsverhogingen van alle nieuwe Apple producten. Het is me in ieder topic van een Apple product opgevallen.

Het verbaast mij in ieder geval niks, gezien zo'n beetje alles duurder is geworden. Ik verbaas me meer over de enorme prijsverhogingen van basisvoorzieningen als boodschappen en energie. Iets simpels als toiletpapier of een stuk brood.
Het zou raar zijn geweest als luxe producten, zoals die van Apple, gelijk zouden blijven qua prijs.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WouterL
RnB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:45:
Grappig dat iedereen valt over de prijsverhogingen van alle nieuwe Apple producten. Het is me in ieder topic van een Apple product opgevallen.

Het verbaast mij in ieder geval niks, gezien zo'n beetje alles duurder is geworden. Ik verbaas me meer over de enorme prijsverhogingen van basisvoorzieningen als boodschappen en energie. Iets simpels als toiletpapier of een stuk brood.
Het zou raar zijn geweest als luxe producten, zoals die van Apple, gelijk zouden blijven qua prijs.
Ah kijk. Apple’s target audience.
Wat is dan wel qua prijs gelijk gebleven?
Nou: bijvoorbeeld Samsungs telefoon, de pixel telefoons van Google, etc etc. De prijs stijgingen van Apple op dit moment zijn 100% marge behoud met de consument die hiervoor de rekening betaalt. Dus nee, er zijn genoeg luxe producten die geen absurde 20% tot maar liefst 50% price hike hebben gekregen. Dát dingen duurder worden verbaast niemand; deze hikes wel.

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 19-10-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Apple's Target Audience?
Omdat ik het niet gek vind dat ze de prijzen omhoog gooien?

Dat is wel een gekke conclusie toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 09:06
RnB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:16:
Apple's Target Audience?

Ik ben inmiddels wel een beetje moe van het geklaag over de prijzen. Eerst de iPhones en nu weer over de iPads. Volgens mij zijn er genoeg goedkopere alternatieven voor wie de prijs te hoog is geworden.

Ik hoorde laatst iemand zeggen: Beter te duur dan niet te koop

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat (bij mij) vooral irritatie veroorzaakt is de absurde line-up van producten in combinatie met de prijsverhogingen.

Je moet tegenwoordig een halve studie volgen om te bepalen welke iPad/iPhone/Macbook je moet aanschaffen.. Dat kunnen we dat goedpraten met 'voor ieder budget een optie' maar we weten allemaal drommels goed dat het meer met pure winstmaximalisatie te maken heeft.

'Vroeger' stond Apple ook bekend als 'duur' maar kreeg je wel waarvoor je betaalde en hadden ze een overzichtelijke line-up van producten. Nu lijkt het wel alsof ze bewust de consument voor de gek aan het houden zijn en smerige trucjes uithalen om mensen de laatste centen uit de zak te trekken..

Voorbeeld: Net de nieuwe AirPods Pro uitgekomen (Pro) zónder USB-C.. Nu de instap iPad uitrusten mét USB-C maar werkt alleen met de pen V1 (lightning).. Dit is slechts één voorbeeld maar is in heel de keten terug te zien. Het heeft gewoon 0,0 te maken met een klantvriendelijke aanpak.

(dit typ ik vanaf een MacBook Air M1, met een RVS Apple Watch 6 aan m'n pols ondertussen luisterend naar een leuk muziekje op m'n AirPods Pro 2 -> Apple Music _O- )

Gewoon een observatie van iemand die reeds sinds 2006 in het Apple ecosystem zit maar ook dingen ziet die niet (meer) door de beugel kunnen IMHO..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
RnB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:16:
Apple's Target Audience?

Nee hoor. Helemaal geen gekke conclusie. Het kritiekloos aannemen van 'wat apple ook op je pad gooit' is wel opmerkelijk. Zoals gezegd zijn prijs stijgingen in deze tijd niet gek. Maar er is werkelijk waar geen bedrijf die ook nog eens de adviesprijzen van de vorige line-up omhoog gooit. En hoe! Er is werkelijk geen enkel ander bedrijf die dezelfde strategie op dit moment hanteert.

Het zou je sieren om daar ook eens kritisch naar te kijken ;) Maar dat is slechts mijn mening (en ja, ik ben een ipad/iphone/mac gebruiker). Persoonlijk begint me die arrogantie en gebrek aan communicatie echt tegen te staan. Dat is althans hoe ik er tegenaan kijk.

Of zoals Tim Cook het zou zeggen ;) ''They're our best price rises ever, and we think you're going to love them!''

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 19-10-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nu trek je weer te snel conclusies.

Het valt mij gewoon op dat er zoveel geklaagd wordt over de prijsverhogingen van Apple. Ik vind het zelf ook vervelend, want mijn iPhone heeft mij dit jaar €2129,- gekost, waar dat vorig jaar honderden euro's minder was. Maar moet ik dan geen iPhone kopen, omdat de grote boze Apple het zo bont maakt met de verhogingen?
Zal ik ook maar geen boodschappen meer halen, want ja, dat is me ook veel te duur geworden. Mijn energie ook maar niet betalen?

We kunnen wel 500 pagina's volgooien met geklag over de prijsverhogingen, maar daar worden de producten niet goedkoper van en dit topic wordt er ook niet leuker op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WouterL
RnB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:27:
Nu trek je weer te snel conclusies.

Het valt mij gewoon op dat er zoveel geklaagd wordt over de prijsverhogingen van Apple. Ik vind het zelf ook vervelend, want mijn iPhone heeft mij dit jaar €2129,- gekost, waar dat vorig jaar honderden euro's minder was. Maar moet ik dan geen iPhone kopen, omdat de grote boze Apple het zo bont maakt met de verhogingen?
Zal ik ook maar geen boodschappen meer halen, want ja, dat is me ook veel te duur geworden. Mijn energie ook maar niet betalen?

We kunnen wel 500 pagina's volgooien met geklag over de prijsverhogingen, maar daar worden de producten niet goedkoper van en dit topic wordt er ook niet leuker op.
Ik denk dat de vergelijking met nutsvoorzieningen en primaire levensbehoeften nogal mank gaat met een iphone. En ja, dat zou een conclusie kunnen zijn ja; stemmen met je portomonnee. Ik denk dat dat moeilijker zal gaan voor wat betreft je energierekening en of boodschappen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 17:57
RnB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:27:

Het valt mij gewoon op dat er zoveel geklaagd wordt over de prijsverhogingen van Apple.
Er is zoiets als prijsverhoging en prijsverhoging.

Prijsverhoging had ik absoluut verwacht.

Bijna €200 prijsverhoging voor de basis model iPad is een ander verhaal, er is nul reden om zo'n verhoging goed te praten, je zou bijna zeggen dat Apple een fors schepje bovenop in Europa doet qua prijs om de lagere prijzen in de US terug te verdienen (die hebben ook last van inflatie), de voor hun het meest belangrijke markt vol te houden (hetzelfde met de iPhone, die in de VS hetzelfde prijs hebben als ervoor)

De basis iPad kost nu meer dan de instap Mini was, die ook nog beter is dan beide 10th en 9th Gen iPads.

Natuurlijk is Apple niet gek en hebben ze de prijs van de Mini ook verhoogd, want anders koopt niemand de 10th Gen.

bewust dingen onderstreept, zodat men het snap wat het echte probleem is, dat de brood die ik altijd koop ineens €1.50 is in plaats van €1,45 snap ik heus wel, maar als de prijs van €1,45 ineens naar €2,17 gaat, zonder een geldige reden maar puur "omdat het kan", dan is DAT het probleem en niet de verhoging zelf

Ik hou het erop dat Apple gierig is geworden, want tenzij ze zwart op wit de reden tonen (gaat never nooit gebeuren) blijft het speculatie.

En dan kun je naar alternatieven kijken, die er niet zijn voor iOS, maar deze verhoging is voor mij in ieder geval een reden om geen Apple tablets meer nieuw aan mensen aan te raden, iPad 10th gen is de nieuwe instapper, maar dat is absoluut geen €589 euro waard als de vorige bijna €200 euro minder was.

Misschien als het scherm gelamineerd was, er een A15 in zat en er AP2 support was (zoals alles 3 bij de Mini, die hiervoor MINDER heeft gekost), misschien dan kon ik de prijs van de iPad 10th Gen goed praten.

Maar goed, in short verhoging is de probleem niet, maar hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
PrimusIP schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:46:
-/+ De A14. Voor mij boeide die chip nooit echt, maar dat zou anders liggen als het straks invloed heeft op externe beeldscherm gebruik en Stage manager. Het is nog afwachten hoe dat er uit gaat zien straks, aangezien Apple nog aan het sleutelen is.
Dit gaat sowieso niet werken via deze iPad. Zowel Stage Manager als fullscreen op een extern scherm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:09
Oké, ik dacht dat de instap iPad iets van €350 was. €450 leek me wel een mooie prijs voor een versie met 256GB en ik zat dus al even op de aankondiging te wachten. Sinds ik een iPhone heb wil ik dat ecosysteem ook weleens proberen namelijk.
Is die nieuwe iPad hier in Noorwegen €620. En €830 voor de 256GB-versie. Pennetje erbij en je zit op €980 voor de instap iPad _o-
What the fuuuuuck :P
Ik kan nog wel een paar jaar zonder tablet.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Het is wat mij betreft heel simpel: heel veel mensen vinden Apple producten de forse prijs waard. Dat is al jaren zo en schijnbaar denkt Apple dat het nog meer kan vragen voor zijn producten omdat er, ook tegen deze hogere prijzen, voldoende vraag is. En het zou mij totaal niet verbazen als ze hier gelijk in krijgen.

Apple heeft een geliefd ecosysteem en geliefde producten. Er zijn alternatieven, dus uiteindelijk is er maar een manier om dit tegen te gaan: niet kopen. Maar wees niet verbaasd als andere consumenten een andere afweging maken en het wel betalen. Apple producten zijn geen basisbehoefte, er zijn prima, betaalbare, aternatieven voor een iPhone, iPad of Macbook.

Ik ben nu een kleine twee jaar uit het Apple ecosysteem. Niet omdat ik ontevreden was, in tegendeel, maar omdat ik het simpelweg te duur vind worden voor wat ik nodig heb. Mijn partner zit wel volledig in het ecosysteem, dus ik heb alle nieuwe producten regelmatig in mijn handen en het blijft mooi (top-end) spul. Ik ga voor value-for-money en mijn afweging is dan dat je elders moet wezen. Sommige mensen vinden de alternatieven zo verschrikkelijk dat ze vinden dat ook de value-for-money bij Apple het beste is. Persoonlijk ben ik juist positief verrast na een een decennium is het Apple ecosysteem vertoeft te hebben. De concurrentie doet tegenwoordig ook veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Anoniem: 1835258 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:24:
Het is wat mij betreft heel simpel: heel veel mensen vinden Apple producten de forse prijs waard. Dat is al jaren zo en schijnbaar denkt Apple dat het nog meer kan vragen voor zijn producten omdat er, ook tegen deze hogere prijzen, voldoende vraag is. En het zou mij totaal niet verbazen als ze hier gelijk in krijgen.

Apple heeft een geliefd ecosysteem en geliefde producten. Er zijn alternatieven, dus uiteindelijk is er maar een manier om dit tegen te gaan: niet kopen. Maar wees niet verbaast als andere consumenten een andere afweging maken en het wel betalen. Apple producten zijn geen basisbehoefte, er zijn prima, betaalbare, aternatieven voor een iPhone, iPad of Macbook.

Ik ben nu een kleine twee jaar uit het Apple ecosysteem. Niet omdat ik ontevreden was, in tegendeel, maar omdat ik het simpelweg te duur vind worden voor wat ik nodig heb. Mijn partner zit wel volledig in het ecosysteem, dus ik heb alle nieuwe producten regelmatig in mijn handen en het blijft mooi (top-end) spul. Ik ga voor value-for-money en mijn afweging is dan dat je elders moet wezen. Sommige mensen vinden de alternatieven zo verschrikkelijk dat ze vinden dat ook de value-for-money bij Apple het beste is. Persoonlijk ben ik juist positief verrast na een een decennium is het Apple ecosysteem vertoeft te hebben. De concurrentie doet tegenwoordig ook veel goed.
Blijft zeker mooi spul. Ik ben alleen benieuwd waar die grens is bereikt. Ik ben zelf wel echt steeds vaker mijzelf die vraag aan het stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

dcell schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 06:53:
Vandaag precies hetzelfde gedaan :). Zat te wachten op de nieuwe iPad, maar met zulke achterlijke prijzen ben je een dief van je eigen portemonnee als je niet de Air haalt. En ik weet dat ik precies heb gedaan wat Apple hoopte, maar voor 100 euro extra geen slechte deal. Benieuwd hoeveel sneller de nieuwe is in vergelijking met mijn iPad Air 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
Ik vind het maar een bijzondere release:
  • De introductieprijs van dit nieuwe model ligt flink hoger dan het voorgaande model;
  • Het voorgaande model is in prijs verhoogt;
  • Ondanks het herontwerp geen compatibiliteit met de Apple Pencil 2;
  • Nog altijd 64 GB als instap en €200,- meer (!) voor 256 GB;
  • Nog altijd geen gelamineerd display ondanks de prijs (logisch, de Air upsellen);
  • Was de A15 zo'n probleem geweest qua productie en kosten?;
  • Een liggende camera (hoera) maar deze is vervolgens niet te vinden op de iPad Pro;
  • Een nieuw Magic Keyboard maar de iPad Pro heeft nog een ouder model;
  • En dan deze onderstaande ellende waarbij en een adapter en een kabel vereist is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIeWuRI2m4Rsnp2NmXczaqOwyaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6C6KykaqosQ1gTbwIKGAGa7O.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het maar jammer. Ik heb de 9e generatie (en eerdere modellen) iPad aan genoeg mensen aangeraden, mede doordat deze meer dan prima was, zeker voor de prijsrange waarin deze gepositioneerd werd. Daar lijken ze nu een beetje van af te willen stappen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robcoenen
Mizgala28 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:48:
[...]
Natuurlijk is Apple niet gek en hebben ze de prijs van de Mini ook verhoogd, want anders koopt niemand de 10th Gen.
Ter aanvulling:

Voor vandaag 17u:
iPad mini - Vanaf €559,-
iPad (9e generatie, 2021) - Vanaf €389,-
iPad Air - Vanaf €698,50
iPad Pro 11-inch - Vanaf €899,-
iPad Pro 12,9-inch - Vanaf €1.219,-

Na vandaag 17u:
iPad mini - Vanaf €659,- (+ €100,-)
iPad (9e generatie, 2021) - Vanaf €439,- (+ €50,-)
iPad Air - Vanaf €789,- (+ €90,50)
iPad Pro 11-inch - Vanaf €1.069,- (+ €170,-)
iPad Pro 12,9-inch - Vanaf €1.469,- (+ €250,-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 16-05 22:53

Licko

ZVDK

Je kunt op de nieuwe iPad wel tekenen terwijl je pencil oplaadt. Dat hebben de andere iPads niet
:+

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00
Licko schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:11:
Je kunt op de nieuwe iPad wel tekenen terwijl je pencil oplaadt. Dat hebben de andere iPads niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0adebf1iILPaLKDITGSAoKHveMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f7jjA7jixDCTr3wP3bW39R3s.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
And we think you’re going to love it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-05 17:59
Deze iPad bevat gewoon de onderdelen van allerlei voorgaande iPads. Hoeveel variaties wil je hebben?
Tim Cook pakt wat Lego steentjes uit zijn voorraadkast en laat er iets nieuws van bouwen, stopt het in een kartonnen doos en voila, daar is een nieuwe iPad geboren. Goed voor de aandeelhouders maar slecht voor de reputatie van Apple?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 07:37
Volgens mij is ook het probleem niet dat apple de prijzen zo veel verhoogd, komt redelijk in de buurt van de euro dollar koers. Maar toen de euro veel sterker was werd dit ook niet of nauwelijks in de prijzen door gevoerd. Sterker nog, met geluk had je gelijken prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 07:37
Zal mij niks verbazen als dit gewoon niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Nu online
Tsja, met deze prijs is de basis-Ipad nu in dezelfde prijsklasse gekomen als de Samsung Tab S8. Die, alles onder de streep genomen echt wel een stuk beter is, zeker qua hardware, en die inclusief een S-pen komt die gewoon magnetisch aan de tablet opgeladen kan worden, zoals het hoort.
Alleen als je echt in het Apple ecosysteem zit, is deze dure Ipad nog een optie die het overwegen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ALL the new iPad Colors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Of-Aaargh schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:56:
Alleen als je echt in het Apple ecosysteem zit, is deze dure Ipad nog een optie die het overwegen waard is.
Ik zit in dubio. IK begrijp alle kritiek op de nieuwe aanpak, want niet alles is af te schuiven op inflatie. Enige echte voordeel van de 2022 ipad vind ik de dunnere bezel en de touch id in de knop aan de bovenkant. Maar om daar nu 200 euro extra voor te betalen. Het voelt veel te duur aan voor wat je ervoor krijgt.

En de smart cover is helemaal in prijs geexplodeerd. van 59 naar 99 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 07-11-2022 15:15 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Gunner schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:15:
[...]

Ik zit in dubio. IK begrijp alle kritiek op de nieuwe aanpak, want niet alles is af te schuiven op inflatie. Enige echte voordeel van de 2022 ipad vind ik de dunnere bezel en de touch id in de knop aan de bovenkant. Maar om daar nu 200 euro extra voor te betalen. Het voelt veel te duur aan voor wat je ervoor krijgt.

En de smart cover is helemaal in prijs geexplodeerd. van 59 naar 99 euro.
De ipad 2021 is nog steeds een prima koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 20:27
Inmiddels al voor 529 euro te koop (wel dag aanbieding)

Zo ver ik weet is een Apple product nog nooit zo snel in de aanbieding geweest na launch.

Zouden ze gewoon voor geen meter verkopen voor deze prijs?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zat ook te azen op de nieuwe iPad omdat mijn oude Air 2 een gebarsten scherm heeft en tegelijk ook echt traag begint te worden. Maar de prijs van de nieuwe iPad vond ik veel te hoog, alle iPad zijn ineens veel te duur geworden. Mijn vrouw heeft een paar jaar geleden de Air 3 gekocht en die was (uit mijn hoofd) 600 euro? Maar de nieuwe M1 Air is ook alweer bijna 800 euro.

Ik zag een refurbished Air gen 4 op de Apple site staan voor 530 euro, dus die heb ik gekocht. Volgens vele reviews is de hardware vrijwel gelijk aan de nieuwe iPad, maar met een beter scherm en ondersteuning voor Pencil v2 (nou is dat voor mij een nadeel omdat ik dan weer een nieuwe Pencil moet kopen). Echter wel minus de landscape front cam. Ik had op de Air 2 niet eens een front cam, dus ik vermoed dat ik daar geen probleem zal krijgen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik was op zoek naar een iPad en mijn oog was gevallen op iPad 2022. Maar gezien dat hier geen reacties zijn sinds november en de reacties daarvoor laat wel zien dat er weinig animo voor het apparaat zou kunnen zijn.

Ik heb zelf ook kunnen stellen dat het apparaat te overpriced is en dat ik beter op zoek kan gaan naar een ouder model, refurbished of tweedekans.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02 21:13
Goedemorgen,

Omdat ik voor een wellicht open deur vraag geen heel nieuw topic wil aanmaken wil ik het hier graag even onder de aandacht brengen;

Ik heb sinds een paar dagen de iPad 2022, echt een mooi ding. Had eerst mijn zinnen gezet op de 2021 maar aangezien eerstgenoemde in prijs is verlaagd (€529) en de 2021 juist is verhoogd (€379) leek het me een no brainer.

Alleen nu mijn vraag; het synchroniseren tussen mijn iPhone 12 en de iPad verloopt niet zoals ik het verwachtte.

De helft van de foto’s worden overgezet en geen enkele app neemt ie over.

Kan dat komen omdat mijn 5gb iCloud vol is?
Doe ik iets verkeerd qua instellingen?
Kwestie van voor €0,99 per maand data bijkopen?

Met de telefoon nooit last van gehad iPhone XR -> iPhone 12, alles nam die netjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:36:
Ik was op zoek naar een iPad en mijn oog was gevallen op iPad 2022. Maar gezien dat hier geen reacties zijn sinds november en de reacties daarvoor laat wel zien dat er weinig animo voor het apparaat zou kunnen zijn.

Ik heb zelf ook kunnen stellen dat het apparaat te overpriced is en dat ik beter op zoek kan gaan naar een ouder model, refurbished of tweedekans.
Een jaar verder en de prijs van iPad 10th Gen is gezakt naar 449 euro. Omdat ik nog altijd een iPad 'voor erbij' zou willen hebben lijkt het me op zich een goede prijs voor het apparaat in tegenstelling tot de prijs bij Apple die nog altijd 590 euro is.

Ik vind dit topic wel verdacht stil, dus benieuwd hoe de meningen inmiddels zijn over het apparaat. Wat ik wellicht ga missen is de hoge framerate en het gelamineerde scherm.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:09
THE_BASE schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Een jaar verder en de prijs van iPad 10th Gen is gezakt naar 449 euro. Omdat ik nog altijd een iPad 'voor erbij' zou willen hebben lijkt het me op zich een goede prijs voor het apparaat in tegenstelling tot de prijs bij Apple die nog altijd 590 euro is.

Ik vind dit topic wel verdacht stil, dus benieuwd hoe de meningen inmiddels zijn over het apparaat. Wat ik wellicht ga missen is de hoge framerate en het gelamineerde scherm.
Het is een iPad. Werkt gewoon en snel genoeg. De prijs is subjectief en bepaal je zelf of het 't waard is.

De 10e generatie is misschien wel hét voorbeeld van hoe Apple upselling toepast. Die framerate kan ik ergens nog begrijpen, maar geen gelamineerd display is gewoon een tactiek om je naar de iPad Air te duwen. Dat het niet gelamineerd is hoeft overigens geen probleem te zijn als je 'voor erbij' neemt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

THE_BASE schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Ik kreeg hem in Nov 2022 zelfs met moeite (nieuw in doos) verkocht voor 450,-

Blijft jammer dat ze die prijs zo omhoog hebben gegooid van het instapmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Greatsword schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Ik kreeg hem in Nov 2022 zelfs met moeite (nieuw in doos) verkocht voor 450,-

Blijft jammer dat ze die prijs zo omhoog hebben gegooid van het instapmodel.
De kans is er natuurlijk dat de nieuwe iPad 11th Gen straks (net als de prijsdaling voor iPhone 15) leuker geprijsd is dan zijn voorganger. Ik dacht zelf dat 450 euro een leuke prijs is gezien de Pricewatch, maar dat valt dan tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05 13:35
Ik heb sinds vandaag een iPad 10 alleen blijft het tandwieltje draaien naast het wifi teken. Hoe kan ik dat voorkomen? Lijkt net of de iPad nu constant verbinding zoekt ofzo. Het blijft draaien zodra ik op Safari zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
elaho schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:14:
Ik heb sinds vandaag een iPad 10 alleen blijft het tandwieltje draaien naast het wifi teken. Hoe kan ik dat voorkomen? Lijkt net of de iPad nu constant verbinding zoekt ofzo. Het blijft draaien zodra ik op Safari zit.
Als ik mij goed herinner: Even bij Instellingen> iCloud de schakelaar voor iCloud-reservekopie uit en aan-zetten. Hij maakt dan een tijdelijke extra backup, daarna weer aanzetten.
Het was voor mij ook even zoeken, maar volgens bij was dit de remedie. In ieder geval zat de oplossing bij iCloud. Dat laatste weet ik zeker, en is het probleem niet meer teruggekeerd.

:*) EN HEB DE REMEDIE teruggevonden die mij zeker heeft geholpen hierbij:

In settings, I searched for Safari, the first result is iCloud->Safari, I clicked on this and disabled Safari. It solved the issue.
:*)
Bovenstaande werkt vast nog, niet? @elaho

[ Voor 15% gewijzigd door RoRoNL op 14-02-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05 13:35
RoRoNL schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:32:
[...]

Als ik mij goed herinner: Even bij Instellingen> iCloud de schakelaar voor iCloud-reservekopie uit en aan-zetten. Hij maakt dan een tijdelijke extra backup, daarna weer aanzetten.
Het was voor mij ook even zoeken, maar volgens bij was dit de remedie. In ieder geval zat de oplossing bij iCloud. Dat laatste weet ik zeker, en is het probleem niet meer teruggekeerd.

:*) EN HEB DE REMEDIE teruggevonden die mij zeker heeft geholpen hierbij:

In settings, I searched for Safari, the first result is iCloud->Safari, I clicked on this and disabled Safari. It solved the issue.
:*)
Bovenstaande werkt vast nog, niet? @elaho
Het werkt helaas niet. Ik heb ook al veel gezocht op Google maar kan niks vinden. :) Maar ieder geval bedankt voor deze tip.

Even contact opgenomen met Apple support en het is opgelost door de netwerk verbinding te herstellen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door elaho op 18-02-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Edit: opgelost!

[ Voor 94% gewijzigd door THE_BASE op 28-02-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 18:08
elaho schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:14:
De oplossing is bij instellingen-safari de schakelaar zoekmachinesuggesties uit te schakelen. 100% de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Opvallend: de laatste paar weken is de iPad hard in prijs aan het dalen. Zowel de laagste minimumprijs als het gemiddelde over alle verkopers maken een duik naar beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzTrGb9FBfzHYgcXrtDA0xo_0Ww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SkiWMk4XgMAmBjuoOKfCVMJC.png?f=user_large

De gemiddelde prijs is tot een aantal weken geleden redelijk stabiel gebleven. Af en toe een afwijking kan, maar de prijs is omlaag gegaan bij heel veel aanbieders. Dat is alleen mogelijk als Apple de inkoopprijs voor winkeliers heeft verlaagd.

In maart zouden er volgens geruchten nieuwe iPad Air's en iPad Pro's komen maar geen nieuwe reguliere iPad. Dit kan het volgende betekenen:

- iPad 10 wordt uit de handel gehaald en in aanloop daarvan worden op deze manier voorraden weggewerkt
- Er komt toch een opvolger: iPad 11
- Officiële verlaging van de adviesprijs op komst, nu al (deels) verwerkt in inkoopprijzen voor winkeliers

Lastig om te zeggen wat er met de iPad 10 gebeurt en of er op een opvolger komt, maar ik denk dat sowieso de euro-adviesprijs omlaag gaat (voor de iPad 10 - en anders voor een iPad 11 mocht die er toch komen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:59

Aiii

何これ

Logischer is dat de iPad momenteel slecht verkoopt omdat consumenten wachten op het event in de hoop op een refresh en de retailers daarom de prijs laten zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:48
Klopt het dat de iPad 2022 nog niet van een nieuw 2024 model is voorzien?
Op Tweakers zie ik wel een 2024 model (23 oktober 2024) maar toen hebben toch enkel de Macs een refresh gekregen? Hier zat geen instapmodel iPad bij? De laatste iPads die een refresh hebben gekregen waren volgens mij de iPad Air en Pro in het voorjaar 2024.
product: Apple iPad (2022/2024)

Ik ben op zoek naar een instapmodel iPad voor mijn ouders, maar had verwacht dat er een nieuwe zou komen. Of zou die nog kunnen komen in november? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:34
Net voor de zomer vakantie deze alsnog gehaald: uitvoering: Apple iPad (2022) Wi-Fi 64GB Geel

Gewoon een goed werkende hedendaagse iPad.
Voor filmpjes kijken Netflix/Prime/Disney/Youtube etc en webbrowsen mail, bankzaken echt dikke prima. Heb je echt geen snellere iPad voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Alexknl schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:56:
Klopt het dat de iPad 2022 nog niet van een nieuw 2024 model is voorzien?
Op Tweakers zie ik wel een 2024 model (23 oktober 2024) maar toen hebben toch enkel de Macs een refresh gekregen? Hier zat geen instapmodel iPad bij? De laatste iPads die een refresh hebben gekregen waren volgens mij de iPad Air en Pro in het voorjaar 2024.
product: Apple iPad (2022/2024)

Ik ben op zoek naar een instapmodel iPad voor mijn ouders, maar had verwacht dat er een nieuwe zou komen. Of zou die nog kunnen komen in november? :)
Dat klopt. Alleen de iPad Mini is recent vernieuwd. Daarvoor de iPad Pro en iPad Air inderdaad.

Het basismodel is al op het einde van de levenscyclus, maar er zijn nog geen indicaties wanneer er een update komt. Wat verwacht je dat je ouders er mee gaan doen? Als ze de krant gaan lezen en wat filmpjes kijken zou ik 'm lekker kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Gr4mpyC3t schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:01:
[...]

Dat klopt. Alleen de iPad Mini is recent vernieuwd. Daarvoor de iPad Pro en iPad Air inderdaad.

Het basismodel is al op het einde van de levenscyclus, maar er zijn nog geen indicaties wanneer er een update komt. Wat verwacht je dat je ouders er mee gaan doen? Als ze de krant gaan lezen en wat filmpjes kijken zou ik 'm lekker kopen. :)
Hmm ja het voelt gek een twee jaar oude iPad te kopen voor de volle mep. Een nieuw model met standaard 128gb opslag voor dezelfde prijs zou mooi zijn. Nog maar even november afwachten en anders misschien een aanbieding van de 2022 iPad of 2024 iPad AIr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Alexknl schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:14:
[...]

Hmm ja het voelt gek een twee jaar oude iPad te kopen voor de volle mep. Een nieuw model met standaard 128gb opslag voor dezelfde prijs zou mooi zijn. Nog maar even november afwachten en anders misschien een aanbieding van de 2022 iPad of 2024 iPad AIr.
Die snap ik wel. Misschien ook Black Friday nog even in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Alexknl schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:14:
[...]

Zelf heb ik vorige week een iPad 2022 besteld voor mijn moeder, maar zij had ook prima kunnen volstaan met een iPad 2021. Dat had wel +/- 150 euro gescheeld, maar nu heeft ze wel een moderner design en het scherm is iets groter. Ze had hiervoor een iPad Air 2019. Voldeed ook prima, maar het scherm raakte defect.

Wel vind ik dit een super aanbieding voor een iPad 2021.

[ Voor 12% gewijzigd door syltheboy op 13-11-2024 22:09 ]

• Arrogant
  • Laatst online: 15-05 11:35

Arrogant

S.F.W.

Kan iemand het verschil uitleggen tussen de iPad (2022) en iPad (2024)?

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:53
voor wat ik mij herinner is het de ipad 2022 maar dan zonder adapter in de doos.

• Alexknl
Dit zijn dezelfde iPads, zie mijn eerdere (zelfde) vraag in dit topic. Ook te zien aan het modelnummer.
Alexknl in "[iPad (10e generatie, 2022)] Ervaringen & discussie"

Enkel de Air, Pro en Mini zijn dit jaar vernieuwd. Het standaard/budget model uit 2022 is (nog) niet van een update voorzien. Ik ben daarom van het weekend voor een Black Friday deal gevallen van de iPad Air 2024.

• Alexknl
Je vergelijkt hier de 9e generatie met de 10e, dat zijn compleet verschillende iPads.

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-05 15:02
golden1988 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:59:
[...]

voor wat ik mij herinner is het de ipad 2022 maar dan zonder adapter in de doos.
Dat staat me ook bij. Ik heb een bericht gelezen op tweakers waarin stond dat eventuele andere verschillen (nog) niet bekend waren. Alleen lukt het me niet meer dit bericht terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
wjvh schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:29:
[...]

Dat staat me ook bij. Ik heb een bericht gelezen op tweakers waarin stond dat eventuele andere verschillen (nog) niet bekend waren. Alleen lukt het me niet meer dit bericht terug te vinden.
2 weken geleden een iPad 10e generatie voor mijn moeder besteld bij Coolblue en daar zat wel een adapter bij.

• wjvh
syltheboy schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:13:
[...]

2 weken geleden een iPad 10e generatie voor mijn moeder besteld bij Coolblue en daar zat wel een adapter bij.
Dat zal dan oude voorraad zijn. Als je kijkt op de site van apple staat er dat je alleen een kabel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Laatst online: 15-05 11:35

Arrogant

S.F.W.

OK, dus de conclusie lijkt te zijn dat er geen verschil is, behalve de typenummers van Apple.
Apple iPad (2022) Wi-Fi 64GB Zilver: MPQ03FD/A, MPQ03KN/A, MPQ03NF/A, MPQ03TY/A
Apple iPad (2024) Wi-Fi 64GB Zilver: MCM74NF/A
Apple iPad (2022) Wi‑Fi + Cellular 64GB Blauw: MQ6K3FD/A, MQ6K3KN/A, MQ6K3NF/A
Apple iPad (2024) Wi‑Fi + Cellular 64GB Blauw: MCMK4NF/A, MCMK4NF/A?AT (Ook leveranciers lijken het niet te weten.)
Etc.
Rant: Waarom kunnen fabrikanten niet gewoon helder zijn over hun producten? :( /Rant

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:37

JME

zeg maar Jamie

Nee, de conclusie is dat de ene met een oplader wordt geleverd en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
wjvh schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:16:
[...]

Dat zal dan oude voorraad zijn. Als je kijkt op de site van apple staat er dat je alleen een kabel krijgt.
Ja, ik heb het gezien. Zo’n lader 20W van Apple kost toch weer los €25,-. Daarom ben ik blij dat ik er een van de oude voorraad heb.

Ik blijf het trouwens raar vinden dat je geen lader meer krijgt tegenwoordig bij iPads en iPhones. Binnenkort krijg je waarschijnlijk ook geen kabel meer erbij.

[ Voor 18% gewijzigd door syltheboy op 22-11-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
syltheboy schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:16:
[...]

Ja, ik heb het gezien. Zo’n lader 20W van Apple kost toch weer los €25,-. Daarom ben ik blij dat ik er een van de oude voorraad heb.

Ik blijf het trouwens raar vinden dat je geen lader meer krijgt tegenwoordig bij iPads en iPhones.
Het is wel prima dat er geen laders meer bij zitten. Zelfs de kabels liggen tegenwoordig nog fonkelnieuw in de doos. Wat moet ik er allemaal mee… :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Maar ondertussen is het alleen maar een vermoeden dat er geen verdere verschillen zijn.
Wie weet heeft het 2024 model toch snellere hardware, of krijgt het 2024 model langere ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:37

JME

zeg maar Jamie

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Kijk hier maar voor de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Hmm ik ben aan het rondkijken voor een iPad / iPad Air voor mijn vriendin en kom bij Coolblue nu de Apple iPad (2022, is denk ik het laatste model) 64GB Zilver tegen voor 359,-. Lijkt mij een mooie deal voor deze iPad. Zal voornamelijk gebruikt worden voor wat huis/tuin/keuken stuff, een beetje Netflixen, Videoland, YouTube. Lijkt me voldoende? Wat vinden jullie?

Ikzelf koop altijd de Pro apparaten, maar dit lijkt mij geen slechte deal voor een eerste kennismaking met een iPad :9

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 02-12-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@mprkooij Bij Mediamarkt kost hij zelfs maar €333! Mijn oom heeft hem daar gekocht. Mijn moeder heeft hem bij Coolblue gekocht voor €399, en toen hij goedkoper werd (€359) heb ik hun een berichtje gestuurd en heeft ze het prijsverschil netjes teruggestort gekregen.

Die basis-iPad is prima, maar je merkt wel dat het scherm meer reflecteert. Niet dat het een dealbreaker is, voor dat geld. Een iPad Air is een stuk duurder, maar als je het geld ervoor over hebt dan zou ik die kopen. Zelf heb ik een iPad Pro M4.

[ Voor 31% gewijzigd door syltheboy op 02-12-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
syltheboy schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:26:
@mprkooij Bij Mediamarkt kost hij zelfs maar €333! Mijn oom heeft hem daar gekocht. Mijn moeder heeft hem bij Coolblue gekocht voor €399, en toen hij goedkoper werd (€359) heb ik hun een berichtje gestuurd en heeft ze het prijsverschil netjes teruggestort gekregen.

Die basis-iPad is prima, maar je merkt wel dat het scherm meer reflecteert. Niet dat het een dealbreaker is, voor dat geld. Een iPad Air is een stuk duurder, maar als je het geld ervoor over hebt dan zou ik die kopen. Zelf heb ik een iPad Pro M4.
Dank voor je reactie! Dat scheelt nog meer :). De iPad Air (ook tweedehands) is wel echt een stuk duurder, en dan neig ik alweer naar een tweedehands Pro voor dat bedrag. Ik vind 333,- wel erg netjes, voor een nieuwe iPad (niet tweedehands). De unboxing experience met kerst voegt ook wat toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@mprkooij Die aanbieding bij mediamarkt is wel nog maar 12 uur geldig. Een iPad 2021 is zelfs al voor €269 (tijdje terug zelfs €259) te krijgen bij iBOOD, maar het design is erg gedateerd vind ik.

[ Voor 48% gewijzigd door syltheboy op 02-12-2024 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
syltheboy schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:58:
@mprkooij Die aanbieding bij mediamarkt is wel nog maar 12 uur geldig. Een iPad 2021 is zelfs al voor €269 (tijdje terug zelfs €259) te krijgen bij iBOOD, maar het design is erg gedateerd vind ik.
Ik denk dat dit best of both worlds is dan. De prijs is w.m.b. netjes en het design is niet gedateerd. Denk dat dit hem wordt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-05 11:51
Aangezien mijn oude Ipad al ruim 7 jaar was heb ik deze als vervanging gekocht.

Op mijn oude 9,7" had ik een zeer fijn Logitech hoesje welke ik ook voor deze 10.9" zou willen.

De enige Logitech die ik kan vinden is met toetsenbord wat ik niet nodig heb. Had ook al merkloze specifiek voor deze besteld via Amazon, maar die had een glibberige hard plastic achterkant en gaat terug.

Iemand suggesties ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Noppesnada schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:53:
Aangezien mijn oude Ipad al ruim 7 jaar was heb ik deze als vervanging gekocht.

Op mijn oude 9,7" had ik een zeer fijn Logitech hoesje welke ik ook voor deze 10.9" zou willen.

De enige Logitech die ik kan vinden is met toetsenbord wat ik niet nodig heb. Had ook al merkloze specifiek voor deze besteld via Amazon, maar die had een glibberige hard plastic achterkant en gaat terug.

Iemand suggesties ?
Logitech heef enkel toetsenbord cases voor de iPad 2022. Je zou eens de imoshion (huismerk van smartphonehoesjes.nl) kunnen overwegen https://www.smartphonehoesjes.nl/apple/ipad-10-9-2022/

Ik heb zelf de Trifold Bookcase op een 10,9 2022 iPad, deze voelt niet glibberig maar ruw

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 18:42
Nieuwe iPad besteld voor mijn moeder! Die komt van de 5e generatie af. Dus een dikke upgrade voor haar.

Ik las dat de diverse hoesjes van de vorige generatie ook nog paste op de nieuwe (11de generatie) aangezien er geen verschil is in uiterlijk.

Eens op zoek gaan naar een praktische hoes. Tips zijn welkom! 😀

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-05 12:30
jdiezrequejo schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:54:
Nieuwe iPad besteld voor mijn moeder! Die komt van de 5e generatie af. Dus een dikke upgrade voor haar.

Ik las dat de diverse hoesjes van de vorige generatie ook nog paste op de nieuwe (11de generatie) aangezien er geen verschil is in uiterlijk.

Eens op zoek gaan naar een praktische hoes. Tips zijn welkom! 😀
Idem voor mijn moeder :) Die loopt op dit ogenblik nog met een iPad Air 2 rond en dat ding liep/loopt echt wel op zijn laatste benen. Apple Intelligence en M chips zullen haar worst wezen; ook voor haar een mooie upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

*Antwoord gevonden.

[ Voor 148% gewijzigd door Splinter Cell op 05-03-2025 14:05 ]

Pagina: 1 2 Laatste