Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

dcell schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 06:53:
Wat een deceptie qua prijs. Komt akelig dichtbij de oude prijs van de iPad Air. Mijn vrouw was in de markt voor een nieuwe basic iPad en zat hier op te wachten. Nu maar een iPad Air 2022 besteld met de oude prijs ipv deze nieuwe iPad. Voor die paar tientjes meer een M1 en gelamineerd scherm.
Vandaag precies hetzelfde gedaan :). Zat te wachten op de nieuwe iPad, maar met zulke achterlijke prijzen ben je een dief van je eigen portemonnee als je niet de Air haalt. En ik weet dat ik precies heb gedaan wat Apple hoopte, maar voor 100 euro extra geen slechte deal. Benieuwd hoeveel sneller de nieuwe is in vergelijking met mijn iPad Air 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Ik vind het maar een bijzondere release:
  • De introductieprijs van dit nieuwe model ligt flink hoger dan het voorgaande model;
  • Het voorgaande model is in prijs verhoogt;
  • Ondanks het herontwerp geen compatibiliteit met de Apple Pencil 2;
  • Nog altijd 64 GB als instap en €200,- meer (!) voor 256 GB;
  • Nog altijd geen gelamineerd display ondanks de prijs (logisch, de Air upsellen);
  • Was de A15 zo'n probleem geweest qua productie en kosten?;
  • Een liggende camera (hoera) maar deze is vervolgens niet te vinden op de iPad Pro;
  • Een nieuw Magic Keyboard maar de iPad Pro heeft nog een ouder model;
  • En dan deze onderstaande ellende waarbij en een adapter en een kabel vereist is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIeWuRI2m4Rsnp2NmXczaqOwyaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6C6KykaqosQ1gTbwIKGAGa7O.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het maar jammer. Ik heb de 9e generatie (en eerdere modellen) iPad aan genoeg mensen aangeraden, mede doordat deze meer dan prima was, zeker voor de prijsrange waarin deze gepositioneerd werd. Daar lijken ze nu een beetje van af te willen stappen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 24-03 15:14
Mizgala28 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:48:
[...]
Natuurlijk is Apple niet gek en hebben ze de prijs van de Mini ook verhoogd, want anders koopt niemand de 10th Gen.
Ter aanvulling:

Voor vandaag 17u:
iPad mini - Vanaf €559,-
iPad (9e generatie, 2021) - Vanaf €389,-
iPad Air - Vanaf €698,50
iPad Pro 11-inch - Vanaf €899,-
iPad Pro 12,9-inch - Vanaf €1.219,-

Na vandaag 17u:
iPad mini - Vanaf €659,- (+ €100,-)
iPad (9e generatie, 2021) - Vanaf €439,- (+ €50,-)
iPad Air - Vanaf €789,- (+ €90,50)
iPad Pro 11-inch - Vanaf €1.069,- (+ €170,-)
iPad Pro 12,9-inch - Vanaf €1.469,- (+ €250,-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:15

Licko

ZVDK

Je kunt op de nieuwe iPad wel tekenen terwijl je pencil oplaadt. Dat hebben de andere iPads niet
:+

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Licko schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:11:
Je kunt op de nieuwe iPad wel tekenen terwijl je pencil oplaadt. Dat hebben de andere iPads niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0adebf1iILPaLKDITGSAoKHveMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f7jjA7jixDCTr3wP3bW39R3s.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:03
And we think you’re going to love it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:31
Deze iPad bevat gewoon de onderdelen van allerlei voorgaande iPads. Hoeveel variaties wil je hebben?
Tim Cook pakt wat Lego steentjes uit zijn voorraadkast en laat er iets nieuws van bouwen, stopt het in een kartonnen doos en voila, daar is een nieuwe iPad geboren. Goed voor de aandeelhouders maar slecht voor de reputatie van Apple?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:54
Volgens mij is ook het probleem niet dat apple de prijzen zo veel verhoogd, komt redelijk in de buurt van de euro dollar koers. Maar toen de euro veel sterker was werd dit ook niet of nauwelijks in de prijzen door gevoerd. Sterker nog, met geluk had je gelijken prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:54
Zal mij niks verbazen als dit gewoon niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:39
Tsja, met deze prijs is de basis-Ipad nu in dezelfde prijsklasse gekomen als de Samsung Tab S8. Die, alles onder de streep genomen echt wel een stuk beter is, zeker qua hardware, en die inclusief een S-pen komt die gewoon magnetisch aan de tablet opgeladen kan worden, zoals het hoort.
Alleen als je echt in het Apple ecosysteem zit, is deze dure Ipad nog een optie die het overwegen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ALL the new iPad Colors

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Of-Aaargh schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:56:
Alleen als je echt in het Apple ecosysteem zit, is deze dure Ipad nog een optie die het overwegen waard is.
Ik zit in dubio. IK begrijp alle kritiek op de nieuwe aanpak, want niet alles is af te schuiven op inflatie. Enige echte voordeel van de 2022 ipad vind ik de dunnere bezel en de touch id in de knop aan de bovenkant. Maar om daar nu 200 euro extra voor te betalen. Het voelt veel te duur aan voor wat je ervoor krijgt.

En de smart cover is helemaal in prijs geexplodeerd. van 59 naar 99 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 07-11-2022 15:15 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:03
Gunner schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:15:
[...]

Ik zit in dubio. IK begrijp alle kritiek op de nieuwe aanpak, want niet alles is af te schuiven op inflatie. Enige echte voordeel van de 2022 ipad vind ik de dunnere bezel en de touch id in de knop aan de bovenkant. Maar om daar nu 200 euro extra voor te betalen. Het voelt veel te duur aan voor wat je ervoor krijgt.

En de smart cover is helemaal in prijs geexplodeerd. van 59 naar 99 euro.
De ipad 2021 is nog steeds een prima koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Inmiddels al voor 529 euro te koop (wel dag aanbieding)

Zo ver ik weet is een Apple product nog nooit zo snel in de aanbieding geweest na launch.

Zouden ze gewoon voor geen meter verkopen voor deze prijs?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zat ook te azen op de nieuwe iPad omdat mijn oude Air 2 een gebarsten scherm heeft en tegelijk ook echt traag begint te worden. Maar de prijs van de nieuwe iPad vond ik veel te hoog, alle iPad zijn ineens veel te duur geworden. Mijn vrouw heeft een paar jaar geleden de Air 3 gekocht en die was (uit mijn hoofd) 600 euro? Maar de nieuwe M1 Air is ook alweer bijna 800 euro.

Ik zag een refurbished Air gen 4 op de Apple site staan voor 530 euro, dus die heb ik gekocht. Volgens vele reviews is de hardware vrijwel gelijk aan de nieuwe iPad, maar met een beter scherm en ondersteuning voor Pencil v2 (nou is dat voor mij een nadeel omdat ik dan weer een nieuwe Pencil moet kopen). Echter wel minus de landscape front cam. Ik had op de Air 2 niet eens een front cam, dus ik vermoed dat ik daar geen probleem zal krijgen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik was op zoek naar een iPad en mijn oog was gevallen op iPad 2022. Maar gezien dat hier geen reacties zijn sinds november en de reacties daarvoor laat wel zien dat er weinig animo voor het apparaat zou kunnen zijn.

Ik heb zelf ook kunnen stellen dat het apparaat te overpriced is en dat ik beter op zoek kan gaan naar een ouder model, refurbished of tweedekans.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-06 09:45
Goedemorgen,

Omdat ik voor een wellicht open deur vraag geen heel nieuw topic wil aanmaken wil ik het hier graag even onder de aandacht brengen;

Ik heb sinds een paar dagen de iPad 2022, echt een mooi ding. Had eerst mijn zinnen gezet op de 2021 maar aangezien eerstgenoemde in prijs is verlaagd (€529) en de 2021 juist is verhoogd (€379) leek het me een no brainer.

Alleen nu mijn vraag; het synchroniseren tussen mijn iPhone 12 en de iPad verloopt niet zoals ik het verwachtte.

De helft van de foto’s worden overgezet en geen enkele app neemt ie over.

Kan dat komen omdat mijn 5gb iCloud vol is?
Doe ik iets verkeerd qua instellingen?
Kwestie van voor €0,99 per maand data bijkopen?

Met de telefoon nooit last van gehad iPhone XR -> iPhone 12, alles nam die netjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:36:
Ik was op zoek naar een iPad en mijn oog was gevallen op iPad 2022. Maar gezien dat hier geen reacties zijn sinds november en de reacties daarvoor laat wel zien dat er weinig animo voor het apparaat zou kunnen zijn.

Ik heb zelf ook kunnen stellen dat het apparaat te overpriced is en dat ik beter op zoek kan gaan naar een ouder model, refurbished of tweedekans.
Een jaar verder en de prijs van iPad 10th Gen is gezakt naar 449 euro. Omdat ik nog altijd een iPad 'voor erbij' zou willen hebben lijkt het me op zich een goede prijs voor het apparaat in tegenstelling tot de prijs bij Apple die nog altijd 590 euro is.

Ik vind dit topic wel verdacht stil, dus benieuwd hoe de meningen inmiddels zijn over het apparaat. Wat ik wellicht ga missen is de hoge framerate en het gelamineerde scherm.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Een jaar verder en de prijs van iPad 10th Gen is gezakt naar 449 euro. Omdat ik nog altijd een iPad 'voor erbij' zou willen hebben lijkt het me op zich een goede prijs voor het apparaat in tegenstelling tot de prijs bij Apple die nog altijd 590 euro is.

Ik vind dit topic wel verdacht stil, dus benieuwd hoe de meningen inmiddels zijn over het apparaat. Wat ik wellicht ga missen is de hoge framerate en het gelamineerde scherm.
Het is een iPad. Werkt gewoon en snel genoeg. De prijs is subjectief en bepaal je zelf of het 't waard is.

De 10e generatie is misschien wel hét voorbeeld van hoe Apple upselling toepast. Die framerate kan ik ergens nog begrijpen, maar geen gelamineerd display is gewoon een tactiek om je naar de iPad Air te duwen. Dat het niet gelamineerd is hoeft overigens geen probleem te zijn als je 'voor erbij' neemt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

THE_BASE schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Ik kreeg hem in Nov 2022 zelfs met moeite (nieuw in doos) verkocht voor 450,-

Blijft jammer dat ze die prijs zo omhoog hebben gegooid van het instapmodel.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Greatsword schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Ik kreeg hem in Nov 2022 zelfs met moeite (nieuw in doos) verkocht voor 450,-

Blijft jammer dat ze die prijs zo omhoog hebben gegooid van het instapmodel.
De kans is er natuurlijk dat de nieuwe iPad 11th Gen straks (net als de prijsdaling voor iPhone 15) leuker geprijsd is dan zijn voorganger. Ik dacht zelf dat 450 euro een leuke prijs is gezien de Pricewatch, maar dat valt dan tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 13:42
Ik heb sinds vandaag een iPad 10 alleen blijft het tandwieltje draaien naast het wifi teken. Hoe kan ik dat voorkomen? Lijkt net of de iPad nu constant verbinding zoekt ofzo. Het blijft draaien zodra ik op Safari zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
elaho schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:14:
Ik heb sinds vandaag een iPad 10 alleen blijft het tandwieltje draaien naast het wifi teken. Hoe kan ik dat voorkomen? Lijkt net of de iPad nu constant verbinding zoekt ofzo. Het blijft draaien zodra ik op Safari zit.
Als ik mij goed herinner: Even bij Instellingen> iCloud de schakelaar voor iCloud-reservekopie uit en aan-zetten. Hij maakt dan een tijdelijke extra backup, daarna weer aanzetten.
Het was voor mij ook even zoeken, maar volgens bij was dit de remedie. In ieder geval zat de oplossing bij iCloud. Dat laatste weet ik zeker, en is het probleem niet meer teruggekeerd.

:*) EN HEB DE REMEDIE teruggevonden die mij zeker heeft geholpen hierbij:

In settings, I searched for Safari, the first result is iCloud->Safari, I clicked on this and disabled Safari. It solved the issue.
:*)
Bovenstaande werkt vast nog, niet? @elaho

[ Voor 15% gewijzigd door RoRoNL op 14-02-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 13:42
RoRoNL schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:32:
[...]

Als ik mij goed herinner: Even bij Instellingen> iCloud de schakelaar voor iCloud-reservekopie uit en aan-zetten. Hij maakt dan een tijdelijke extra backup, daarna weer aanzetten.
Het was voor mij ook even zoeken, maar volgens bij was dit de remedie. In ieder geval zat de oplossing bij iCloud. Dat laatste weet ik zeker, en is het probleem niet meer teruggekeerd.

:*) EN HEB DE REMEDIE teruggevonden die mij zeker heeft geholpen hierbij:

In settings, I searched for Safari, the first result is iCloud->Safari, I clicked on this and disabled Safari. It solved the issue.
:*)
Bovenstaande werkt vast nog, niet? @elaho
Het werkt helaas niet. Ik heb ook al veel gezocht op Google maar kan niks vinden. :) Maar ieder geval bedankt voor deze tip.

Even contact opgenomen met Apple support en het is opgelost door de netwerk verbinding te herstellen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door elaho op 18-02-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Edit: opgelost!

[ Voor 94% gewijzigd door THE_BASE op 28-02-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:08
elaho schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:14:
De oplossing is bij instellingen-safari de schakelaar zoekmachinesuggesties uit te schakelen. 100% de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Opvallend: de laatste paar weken is de iPad hard in prijs aan het dalen. Zowel de laagste minimumprijs als het gemiddelde over alle verkopers maken een duik naar beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzTrGb9FBfzHYgcXrtDA0xo_0Ww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SkiWMk4XgMAmBjuoOKfCVMJC.png?f=user_large

De gemiddelde prijs is tot een aantal weken geleden redelijk stabiel gebleven. Af en toe een afwijking kan, maar de prijs is omlaag gegaan bij heel veel aanbieders. Dat is alleen mogelijk als Apple de inkoopprijs voor winkeliers heeft verlaagd.

In maart zouden er volgens geruchten nieuwe iPad Air's en iPad Pro's komen maar geen nieuwe reguliere iPad. Dit kan het volgende betekenen:

- iPad 10 wordt uit de handel gehaald en in aanloop daarvan worden op deze manier voorraden weggewerkt
- Er komt toch een opvolger: iPad 11
- Officiële verlaging van de adviesprijs op komst, nu al (deels) verwerkt in inkoopprijzen voor winkeliers

Lastig om te zeggen wat er met de iPad 10 gebeurt en of er op een opvolger komt, maar ik denk dat sowieso de euro-adviesprijs omlaag gaat (voor de iPad 10 - en anders voor een iPad 11 mocht die er toch komen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 22:50

Aiii

何これ

Logischer is dat de iPad momenteel slecht verkoopt omdat consumenten wachten op het event in de hoop op een refresh en de retailers daarom de prijs laten zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-06 21:34
Klopt het dat de iPad 2022 nog niet van een nieuw 2024 model is voorzien?
Op Tweakers zie ik wel een 2024 model (23 oktober 2024) maar toen hebben toch enkel de Macs een refresh gekregen? Hier zat geen instapmodel iPad bij? De laatste iPads die een refresh hebben gekregen waren volgens mij de iPad Air en Pro in het voorjaar 2024.
product: Apple iPad (2022/2024)

Ik ben op zoek naar een instapmodel iPad voor mijn ouders, maar had verwacht dat er een nieuwe zou komen. Of zou die nog kunnen komen in november? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
Net voor de zomer vakantie deze alsnog gehaald: uitvoering: Apple iPad (2022) Wi-Fi 64GB Geel

Gewoon een goed werkende hedendaagse iPad.
Voor filmpjes kijken Netflix/Prime/Disney/Youtube etc en webbrowsen mail, bankzaken echt dikke prima. Heb je echt geen snellere iPad voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Alexknl schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:56:
Klopt het dat de iPad 2022 nog niet van een nieuw 2024 model is voorzien?
Op Tweakers zie ik wel een 2024 model (23 oktober 2024) maar toen hebben toch enkel de Macs een refresh gekregen? Hier zat geen instapmodel iPad bij? De laatste iPads die een refresh hebben gekregen waren volgens mij de iPad Air en Pro in het voorjaar 2024.
product: Apple iPad (2022/2024)

Ik ben op zoek naar een instapmodel iPad voor mijn ouders, maar had verwacht dat er een nieuwe zou komen. Of zou die nog kunnen komen in november? :)
Dat klopt. Alleen de iPad Mini is recent vernieuwd. Daarvoor de iPad Pro en iPad Air inderdaad.

Het basismodel is al op het einde van de levenscyclus, maar er zijn nog geen indicaties wanneer er een update komt. Wat verwacht je dat je ouders er mee gaan doen? Als ze de krant gaan lezen en wat filmpjes kijken zou ik 'm lekker kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Gr4mpyC3t schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:01:
[...]

Dat klopt. Alleen de iPad Mini is recent vernieuwd. Daarvoor de iPad Pro en iPad Air inderdaad.

Het basismodel is al op het einde van de levenscyclus, maar er zijn nog geen indicaties wanneer er een update komt. Wat verwacht je dat je ouders er mee gaan doen? Als ze de krant gaan lezen en wat filmpjes kijken zou ik 'm lekker kopen. :)
Hmm ja het voelt gek een twee jaar oude iPad te kopen voor de volle mep. Een nieuw model met standaard 128gb opslag voor dezelfde prijs zou mooi zijn. Nog maar even november afwachten en anders misschien een aanbieding van de 2022 iPad of 2024 iPad AIr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Alexknl schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:14:
[...]

Hmm ja het voelt gek een twee jaar oude iPad te kopen voor de volle mep. Een nieuw model met standaard 128gb opslag voor dezelfde prijs zou mooi zijn. Nog maar even november afwachten en anders misschien een aanbieding van de 2022 iPad of 2024 iPad AIr.
Die snap ik wel. Misschien ook Black Friday nog even in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Alexknl schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:14:
[...]

Zelf heb ik vorige week een iPad 2022 besteld voor mijn moeder, maar zij had ook prima kunnen volstaan met een iPad 2021. Dat had wel +/- 150 euro gescheeld, maar nu heeft ze wel een moderner design en het scherm is iets groter. Ze had hiervoor een iPad Air 2019. Voldeed ook prima, maar het scherm raakte defect.

Wel vind ik dit een super aanbieding voor een iPad 2021.

[ Voor 12% gewijzigd door syltheboy op 13-11-2024 22:09 ]

• Arrogant
  • Laatst online: 07-06 19:51

Arrogant

S.F.W.

Kan iemand het verschil uitleggen tussen de iPad (2022) en iPad (2024)?

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:41
voor wat ik mij herinner is het de ipad 2022 maar dan zonder adapter in de doos.

• Alexknl
Dit zijn dezelfde iPads, zie mijn eerdere (zelfde) vraag in dit topic. Ook te zien aan het modelnummer.
Alexknl in "[iPad (10e generatie, 2022)] Ervaringen & discussie"

Enkel de Air, Pro en Mini zijn dit jaar vernieuwd. Het standaard/budget model uit 2022 is (nog) niet van een update voorzien. Ik ben daarom van het weekend voor een Black Friday deal gevallen van de iPad Air 2024.

• Alexknl
Je vergelijkt hier de 9e generatie met de 10e, dat zijn compleet verschillende iPads.

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 10:47
golden1988 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:59:
[...]

voor wat ik mij herinner is het de ipad 2022 maar dan zonder adapter in de doos.
Dat staat me ook bij. Ik heb een bericht gelezen op tweakers waarin stond dat eventuele andere verschillen (nog) niet bekend waren. Alleen lukt het me niet meer dit bericht terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
wjvh schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:29:
[...]

Dat staat me ook bij. Ik heb een bericht gelezen op tweakers waarin stond dat eventuele andere verschillen (nog) niet bekend waren. Alleen lukt het me niet meer dit bericht terug te vinden.
2 weken geleden een iPad 10e generatie voor mijn moeder besteld bij Coolblue en daar zat wel een adapter bij.

• wjvh
syltheboy schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:13:
[...]

2 weken geleden een iPad 10e generatie voor mijn moeder besteld bij Coolblue en daar zat wel een adapter bij.
Dat zal dan oude voorraad zijn. Als je kijkt op de site van apple staat er dat je alleen een kabel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Laatst online: 07-06 19:51

Arrogant

S.F.W.

OK, dus de conclusie lijkt te zijn dat er geen verschil is, behalve de typenummers van Apple.
Apple iPad (2022) Wi-Fi 64GB Zilver: MPQ03FD/A, MPQ03KN/A, MPQ03NF/A, MPQ03TY/A
Apple iPad (2024) Wi-Fi 64GB Zilver: MCM74NF/A
Apple iPad (2022) Wi‑Fi + Cellular 64GB Blauw: MQ6K3FD/A, MQ6K3KN/A, MQ6K3NF/A
Apple iPad (2024) Wi‑Fi + Cellular 64GB Blauw: MCMK4NF/A, MCMK4NF/A?AT (Ook leveranciers lijken het niet te weten.)
Etc.
Rant: Waarom kunnen fabrikanten niet gewoon helder zijn over hun producten? :( /Rant

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Nee, de conclusie is dat de ene met een oplader wordt geleverd en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
wjvh schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:16:
[...]

Dat zal dan oude voorraad zijn. Als je kijkt op de site van apple staat er dat je alleen een kabel krijgt.
Ja, ik heb het gezien. Zo’n lader 20W van Apple kost toch weer los €25,-. Daarom ben ik blij dat ik er een van de oude voorraad heb.

Ik blijf het trouwens raar vinden dat je geen lader meer krijgt tegenwoordig bij iPads en iPhones. Binnenkort krijg je waarschijnlijk ook geen kabel meer erbij.

[ Voor 18% gewijzigd door syltheboy op 22-11-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
syltheboy schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:16:
[...]

Ja, ik heb het gezien. Zo’n lader 20W van Apple kost toch weer los €25,-. Daarom ben ik blij dat ik er een van de oude voorraad heb.

Ik blijf het trouwens raar vinden dat je geen lader meer krijgt tegenwoordig bij iPads en iPhones.
Het is wel prima dat er geen laders meer bij zitten. Zelfs de kabels liggen tegenwoordig nog fonkelnieuw in de doos. Wat moet ik er allemaal mee… :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Maar ondertussen is het alleen maar een vermoeden dat er geen verdere verschillen zijn.
Wie weet heeft het 2024 model toch snellere hardware, of krijgt het 2024 model langere ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Kijk hier maar voor de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:50
Hmm ik ben aan het rondkijken voor een iPad / iPad Air voor mijn vriendin en kom bij Coolblue nu de Apple iPad (2022, is denk ik het laatste model) 64GB Zilver tegen voor 359,-. Lijkt mij een mooie deal voor deze iPad. Zal voornamelijk gebruikt worden voor wat huis/tuin/keuken stuff, een beetje Netflixen, Videoland, YouTube. Lijkt me voldoende? Wat vinden jullie?

Ikzelf koop altijd de Pro apparaten, maar dit lijkt mij geen slechte deal voor een eerste kennismaking met een iPad :9

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 02-12-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@mprkooij Bij Mediamarkt kost hij zelfs maar €333! Mijn oom heeft hem daar gekocht. Mijn moeder heeft hem bij Coolblue gekocht voor €399, en toen hij goedkoper werd (€359) heb ik hun een berichtje gestuurd en heeft ze het prijsverschil netjes teruggestort gekregen.

Die basis-iPad is prima, maar je merkt wel dat het scherm meer reflecteert. Niet dat het een dealbreaker is, voor dat geld. Een iPad Air is een stuk duurder, maar als je het geld ervoor over hebt dan zou ik die kopen. Zelf heb ik een iPad Pro M4.

[ Voor 31% gewijzigd door syltheboy op 02-12-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
syltheboy schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:26:
@mprkooij Bij Mediamarkt kost hij zelfs maar €333! Mijn oom heeft hem daar gekocht. Mijn moeder heeft hem bij Coolblue gekocht voor €399, en toen hij goedkoper werd (€359) heb ik hun een berichtje gestuurd en heeft ze het prijsverschil netjes teruggestort gekregen.

Die basis-iPad is prima, maar je merkt wel dat het scherm meer reflecteert. Niet dat het een dealbreaker is, voor dat geld. Een iPad Air is een stuk duurder, maar als je het geld ervoor over hebt dan zou ik die kopen. Zelf heb ik een iPad Pro M4.
Dank voor je reactie! Dat scheelt nog meer :). De iPad Air (ook tweedehands) is wel echt een stuk duurder, en dan neig ik alweer naar een tweedehands Pro voor dat bedrag. Ik vind 333,- wel erg netjes, voor een nieuwe iPad (niet tweedehands). De unboxing experience met kerst voegt ook wat toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@mprkooij Die aanbieding bij mediamarkt is wel nog maar 12 uur geldig. Een iPad 2021 is zelfs al voor €269 (tijdje terug zelfs €259) te krijgen bij iBOOD, maar het design is erg gedateerd vind ik.

[ Voor 48% gewijzigd door syltheboy op 02-12-2024 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
syltheboy schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:58:
@mprkooij Die aanbieding bij mediamarkt is wel nog maar 12 uur geldig. Een iPad 2021 is zelfs al voor €269 (tijdje terug zelfs €259) te krijgen bij iBOOD, maar het design is erg gedateerd vind ik.
Ik denk dat dit best of both worlds is dan. De prijs is w.m.b. netjes en het design is niet gedateerd. Denk dat dit hem wordt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:52
Aangezien mijn oude Ipad al ruim 7 jaar was heb ik deze als vervanging gekocht.

Op mijn oude 9,7" had ik een zeer fijn Logitech hoesje welke ik ook voor deze 10.9" zou willen.

De enige Logitech die ik kan vinden is met toetsenbord wat ik niet nodig heb. Had ook al merkloze specifiek voor deze besteld via Amazon, maar die had een glibberige hard plastic achterkant en gaat terug.

Iemand suggesties ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Noppesnada schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:53:
Aangezien mijn oude Ipad al ruim 7 jaar was heb ik deze als vervanging gekocht.

Op mijn oude 9,7" had ik een zeer fijn Logitech hoesje welke ik ook voor deze 10.9" zou willen.

De enige Logitech die ik kan vinden is met toetsenbord wat ik niet nodig heb. Had ook al merkloze specifiek voor deze besteld via Amazon, maar die had een glibberige hard plastic achterkant en gaat terug.

Iemand suggesties ?
Logitech heef enkel toetsenbord cases voor de iPad 2022. Je zou eens de imoshion (huismerk van smartphonehoesjes.nl) kunnen overwegen https://www.smartphonehoesjes.nl/apple/ipad-10-9-2022/

Ik heb zelf de Trifold Bookcase op een 10,9 2022 iPad, deze voelt niet glibberig maar ruw

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10
Nieuwe iPad besteld voor mijn moeder! Die komt van de 5e generatie af. Dus een dikke upgrade voor haar.

Ik las dat de diverse hoesjes van de vorige generatie ook nog paste op de nieuwe (11de generatie) aangezien er geen verschil is in uiterlijk.

Eens op zoek gaan naar een praktische hoes. Tips zijn welkom! 😀

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06:32
jdiezrequejo schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:54:
Nieuwe iPad besteld voor mijn moeder! Die komt van de 5e generatie af. Dus een dikke upgrade voor haar.

Ik las dat de diverse hoesjes van de vorige generatie ook nog paste op de nieuwe (11de generatie) aangezien er geen verschil is in uiterlijk.

Eens op zoek gaan naar een praktische hoes. Tips zijn welkom! 😀
Idem voor mijn moeder :) Die loopt op dit ogenblik nog met een iPad Air 2 rond en dat ding liep/loopt echt wel op zijn laatste benen. Apple Intelligence en M chips zullen haar worst wezen; ook voor haar een mooie upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:33

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

*Antwoord gevonden.

[ Voor 148% gewijzigd door Splinter Cell op 05-03-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hebben nu sinds kort de gewone IPad 2022/2024 in huis. Leuk apparaat. Valt me alleen op dat het swipen een soort van last heeft? Erg subtiel niet hinderlijk maar viel wel beetje op. Of is dit de 60hz die opvalt ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Laatst online: 27-05 20:37
Is er mogelijk wat meer informatie over de nieuwe 2025 ipad? Ik ben in de markt voor een nieuwe, maar kan nergens vinden over het scherm. De 2022/2024 had een hol klinkend scherm. Zou de 2025 hetzelfde hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 11-06 15:20
rominick schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:04:
Is er mogelijk wat meer informatie over de nieuwe 2025 ipad? Ik ben in de markt voor een nieuwe, maar kan nergens vinden over het scherm. De 2022/2024 had een hol klinkend scherm. Zou de 2025 hetzelfde hebben?
Nog steeds niet gelamineerd dus ik verwacht hetzelfde.

Van wat ik zag is deze vrijwel exact hetzelfde als iPad 10th 2022/2024 op CPU en 128gb ipv 64gb na.

RAM is ook nog steeds 4GB overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:55
Ik twijfel voor de nieuwe iPad. Heb zelf google telefoon en merk dat ik veel op mn telefoon zit. Zo een tablet lijkt me wel beter. Maar Android tablets zijn wel echt minder

Nu wil ik het gebruiken voor wat games, internet twitch en YouTube.
Maar waar gebruiken jullie de tablet allemaal voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:33
Ik heb de nieuwe ipad besteld, na 2 galaxy tabs gehad te hebben zit inmiddels in het apple eco systeem.

Ik gebruik een tablet voor internet, entertainment , bankzaken.

Waar ik wel tegenop zie isdat ik naar een minder scherm ga en de beeldverhouding maar ik ga er vanuit dat dat wennen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:33

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rgbyeVa.png

6 GB RAM is ook bevestigd. Morgen ga ik er één halen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 12-03-2025 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Splinter Cell schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:58:

6 GB RAM is ook bevestigd. Morgen ga ik er één halen. :)
Dat scheelt, oorspronkelijke info claimde 4gb maar als het 6gb ram is maakt dat het nog meer waard qua upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Ik heb vandaag de nieuwe iPad ontvangen, mijn eerste iPad, ik dacht dat je bij aanschaf 3 mnd appletv+ kreeg kan het nergens vinden. Wel 3 mnd Apple Arcade ,ik heb al eens 3 mnd Apple TV+ gekregen bij mijn iPhone krijg je dat aanbod maar 1 keer.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
ga hem morgen halen. gewoon de 128GB want het wordt meer consumptie van media

ben wel benieuwd. laatste keer dat ik een tablet had was 12 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
baco101 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:08:
Ik heb vandaag de nieuwe iPad ontvangen, mijn eerste iPad, ik dacht dat je bij aanschaf 3 mnd appletv+ kreeg kan het nergens vinden. Wel 3 mnd Apple Arcade ,ik heb al eens 3 mnd Apple TV+ gekregen bij mijn iPhone krijg je dat aanbod maar 1 keer.?
Ja, dat aanbod werkt maar eenmaal per iCloud account. Je kunt het wel gebruiken op een ander iCloud-account uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
RoRoNL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:54:
[...]

Ja, dat aanbod werkt maar eenmaal per iCloud account. Je kunt het wel gebruiken op een ander iCloud-account uiteraard.
Niet helemaal vreemd maar jammer is het wel.Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Wat doen jullie allemaal met de iPad? Voor nu doe ik vooral wat media consumptie, internetten en dat is het wel.
Ben benieuwd wat ik mis 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:44
Wij hebben een 9e generatie ipad die toch best wel aan zn einde is. Slechts 32gb model dus ook snel vol. Alles begint traag te worden.

Dus toch voor een 11e generatie gaan of toch voor een tweedehands ipad Air met M1 chip gaan?

Deze bijvoorbeeld:

v&a aangeboden: Apple iPad Air (2022) Wi-Fi, 64GB opslag Grijs

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Possible Eerlijk gezegd lijkt me die tweedehands iPad Air geen verkeerde deal. Het ligt eraan hoe de accu nog is. 64GB vind ik wel wat magertjes, maar veel mensen hebben er genoeg aan. Wel 3 jaar kortere ondersteuning, dus dat is ook een minpunt.

De advertentie staat er trouwens al 2 maanden op, dus dat is wel raar.

[ Voor 67% gewijzigd door syltheboy op 14-03-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Laatst online: 23-05 17:08
Zijn er mensen die al een 11e generatie iPad hebben? Ik heb er eentje en bij mij zit de power knop een stuk losser dan de volumeknoppen. Dit heb ik bij vorige iPads niet gehad.
Nu vraag ik mij af of dit specifiek aan mijn exemplaar ligt of dat anderen hetzelfde hebben bij de 11e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:44
tweakkuiken schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:24:
Zijn er mensen die al een 11e generatie iPad hebben? Ik heb er eentje en bij mij zit de power knop een stuk losser dan de volumeknoppen. Dit heb ik bij vorige iPads niet gehad.
Nu vraag ik mij af of dit specifiek aan mijn exemplaar ligt of dat anderen hetzelfde hebben bij de 11e generatie.
Hebben hem hier ook net. Komt wel overeen wat je zegt volume knoppen voelen strakker aan dan de powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
ik wil dus deze ipad. maaar nooit ipad gehad. is vooral wat media consumptie en lichte spelletjes (totdat ik vast ontdek wat je nog meer kan)
hoe zijn de speakers als je er netflix op wilt bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@gupfishy Mijn ma heeft deze iPad en de speakers klinken prima. Al klinken de speakers van mijn 11” iPad Pro 2024 nog een stukje beter. Het is echter geen wereld van verschil te noemen. Het is een prima basis-iPad, maar het scherm is wel wat minder. Dat merk je aan dat het geen gelamineerd scherm is. Meer reflecties en het scherm ligt dieper dan het glas.

[ Voor 36% gewijzigd door syltheboy op 19-03-2025 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Laatst online: 23-05 17:08
nico445 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Hebben hem hier ook net. Komt wel overeen wat je zegt volume knoppen voelen strakker aan dan de powerknop.
Ben vandaag met m’n ipad 11 bij een Amac winkel geweest, en het showmodel had er geen last van. De verkoper adviseerde mij om ‘m te retourneren. Dat moet dan bij coolblue, want daar heb ik ‘m vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
Morgen krijg ik mn ipad. Laatste keer dat ik een tablet had was de eerste iPad mini. Dus zal wel aardig nieuw zijn allemaal

Edit: heb hem en dat ding is echt snel, mooi scherm en fijn geluid.
Nu maar eens kijken wat ik er allemaal nog meer mee kan dan alleen media en wat bewerken

[ Voor 39% gewijzigd door gupfishy op 29-03-2025 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 10:15
gupfishy schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:45:
Wat doen jullie allemaal met de iPad? Voor nu doe ik vooral wat media consumptie, internetten en dat is het wel.
Ben benieuwd wat ik mis 😁
Het (iPad pro 11 M1) is mijn hoofddevice. Ik heb ook een Mac Mini maar die wordt maar een fractie van de tijd gebruikt. Wat ik er op doe loopt nogal uiteen:
  • Onderzoekspapers schrijven in Overleaf (via de browser)
  • Muziek maken via SunVox, Garageband of NanoStudio 2 (die is op dit moment gratis te downloaden, aanrader)
  • Boeken lezen (ePub, pdf) en annoteren
  • Tekenen in ProCreate
  • Video's bewerken in Davinci Resolve

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Ik heb sinds de introductie de iPad 11 maar wat is de batterij bagger zeg ga in nog geen 2 uur van 80% naar 40% enige wat ik doe in die tijd is 1 uur Videoland en 50 minuten browsen met vivaldi.

Is mijn eerste iPad maar dit valt me tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:32
baco101 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:33:
Ik heb sinds de introductie de iPad 11 maar wat is de batterij bagger zeg ga in nog geen 2 uur van 80% naar 40% enige wat ik doe in die tijd is 1 uur Videoland en 50 minuten browsen met vivaldi.

Dat is wel heel snel, lijkt me niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
hotymoty schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:14:
[...]

Dat is wel heel snel, lijkt me niet normaal?
ja vind ik ook kijk het nog ff aan en dan ga ik maar contact opnemen met apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
baco101 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:33:

Is het niet gewoon de vivaldi browser die energie slurpt? Zou eerst eens Safari proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 11-06 23:28
De roze iPad 10th gen 64GB kost momenteel maar €288 bij de MediaMarkt :?

Dit ; uitvoering: Apple iPad (2024, geen usb-lader) Wi-Fi 64GB Roze

Is dit nog wat ? Of al te oud met een Bionic A14 erin ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:17:
De roze iPad 10th gen 64GB kost momenteel maar €288 bij de MediaMarkt :?

Dit ; uitvoering: Apple iPad (2024, geen usb-lader) Wi-Fi 64GB Roze

Is dit nog wat ? Of al te oud met een Bionic A14 erin ?
Hangt af hoeveel iemand om updates en app compatibility (als major iOS updates stoppen) geeft, het is in feite de 2022 model dus je mag 2,5 jaar aan updates vanaf halen tov de 2025 model.

2025 model heeft 2.5 jaar langer aan major (security terzijde) iOS updates, begint bij 128gb opslag en heeft 6GB RAM in plaats van 4GB zoals bij de 2022.

Verder geen echte verschillen (scherm is 0.1" groter maar behuizing heeft zelfde formaat), maar ik zelf zou het wel waard vinden om 100 euro extra uit te geven aan een apparaat dat beter is en daardoor (ook qua updates) langer mee kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 06-05-2025 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Mizgala28 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:20:
[...]

Hangt af hoeveel iemand om updates en app compatibility (als major iOS updates stoppen) geeft, het is in feite de 2022 model dus je mag 2,5 jaar aan updates vanaf halen tov de 2025 model.

2025 model heeft 2.5 jaar langer aan major (security terzijde) iOS updates, begint bij 128gb opslag en heeft 6GB RAM in plaats van 4GB zoals bij de 2022.

Verder geen echte verschillen (scherm is 0.1" groter maar behuizing heeft zelfde formaat), maar ik zelf zou het wel waard vinden om 100 euro extra uit te geven aan een apparaat dat beter is en daardoor (ook qua updates) langer mee kan.
Dan zou het idd €91 meer worden voor deze ; uitvoering: Apple iPad (2025) 11", Wi-Fi, 128GB opslag Blauw

Met 128GB / 6GB / A16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-06 23:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Volgens trustpilot wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-06 23:55
Ik heb de mijne daar ook besteld en een dag later heb ik hem nieuw in gesealde doos ontvangen.
Mocht ik nog iets nodig hebben dan zou ik daar wel weer bestellen.
Wil je voorzichtig zijn dan kun je ook met credit card betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb uiteindelijk ervoor gekozen om mijn reeds aangekochte iPad 10th gen. te openen en in gebruik te nemen. En deze dus niet terug te sturen.

Dit ; WiLLoW_TieN in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 127" @ €283 *O*

Moet zeggen ben onder de indruk. Mooie aanvulling op mijn 13" Air ( M3 ) en iPhone 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:11
Wij hebben nog geen tablet, dus kan lastig inschatten hoeveel ruimte we nodig hebben? 128 vs 256 GB? We zullen hem voornamelijk gebruiken voor browsen en apps. Denk niet dat we er echt foto's mee gaan maken.

Voor nu is het idee dat ie niet gebruikt wordt door de kindjes. Al vraag ik me wel af of er iets is waardoor we meer opslag nodig zouden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Voor browsen en apps is 128GB volgens mij prima. Maar als de kinderen veel grote spellen willen dan kan het misschien wat krap worden. Als het alleen wat simpele spellen zijn, dan volstaat 128GB sowieso ook wel lijkt mij.

[ Voor 24% gewijzigd door syltheboy op 26-05-2025 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:29:
Wij hebben nog geen tablet, dus kan lastig inschatten hoeveel ruimte we nodig hebben? 128 vs 256 GB? We zullen hem voornamelijk gebruiken voor browsen en apps. Denk niet dat we er echt foto's mee gaan maken.

Voor nu is het idee dat ie niet gebruikt wordt door de kindjes. Al vraag ik me wel af of er iets is waardoor we meer opslag nodig zouden hebben?
Wanneer je geen concrete heldere eisen hebt voor specifieke apps, bv grote bestanden gaan illustreren met een Apple Pencil, of nu al weet dat je hele grote games er op wil downloaden dan zit je goed.
PS, mocht je wel een fotobibliotheek gaan bijhouden, dan is het bewaren van de bestanden heel handig en aan te raden via iCloud; je foto’s staan dan op de Apple servers en worden op verzoek opgehaald door je ipad of iPhone. Waardoor dit veel opslagruimte scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik red mij vooralsnog prima met de base ( 64GB ) versie.
En de iPad 10th gen. bestaat niet in de 128GB variant. Er is wel een 256GB optie.
Heb er ook bv Call Of Duty Mobile opstaan. Handig gebruik maken van de ( free ) 5GB iCloud scheelt ook!
En anders heb kan je voor minder dan €1 per maand 50GB opslagruimte kijgen --> https://www.apple.com/nl/icloud/

[ Voor 39% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-05-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:11
RoRoNL schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:45:
[...]

Wanneer je geen concrete heldere eisen hebt voor specifieke apps, bv grote bestanden gaan illustreren met een Apple Pencil, of nu al weet dat je hele grote games er op wil downloaden dan zit je goed.
PS, mocht je wel een fotobibliotheek gaan bijhouden, dan is het bewaren van de bestanden heel handig en aan te raden via iCloud; je foto’s staan dan op de Apple servers en worden op verzoek opgehaald door je ipad of iPhone. Waardoor dit veel opslagruimte scheelt.
Ik heb nog geen idee welke (mogelijk) interessante apps er zijn, laat staan hoeveel ruimte ze innemen. Hoe groot kunnen de grote games zijn dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
zunrob schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:08:
[...]

Ik heb nog geen idee welke (mogelijk) interessante apps er zijn, laat staan hoeveel ruimte ze innemen. Hoe groot kunnen de grote games zijn dan?
Een paar gigabyte op z'n grootst. Echt geen zorgen maken om 128 GB of 256 GB. Voor een iPad dat gebruikt gaat worden voor filmpjes en wat spelletjes heb je aan 128 GB echt meer dan genoeg. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
zunrob schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:08:
[...]

Vergeet ook niet dat je Apps die er standaard op staan gewoon kan verwijderen.
En dat dit dan ook weer ruimte oplevert. Ik heb zeker 10 'standaard' Apps verwijderd.
Call of Duty Mobile is standaard al zo een 6GB...en groeit naarmate je ingame meer download.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_JnnCi9PfR8UIxwGeWNObriGQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyJ0aRqPVl3JZZgNZJLPgMA7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben spinnend tevreden over de iPad 10...maar zie enkele posts hierboven ik kon hem
nieuw kopen voor €283 in het roze *O*

[ Voor 32% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-05-2025 19:28 ]

Pagina: 1 2 Laatste