• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-04 13:34

Voorwoord

Van harte welkom in het iPad (10e generatie) topic! In dit topic mogen alle zaken besproken worden welke niet specifiek te herleiden zijn naar iPadOS zoals de gebruikerservaringen.

Voor het softwareplatform iPadOS is een apart topic beschikbaar. Software-gerelateerde vragen/ervaringen mogen dan ook gedeeld worden in dat topic.

Verder: problemen en specifieke vragen horen thuis in een eigen topic. Dit maakt het makkelijker voor andere mensen, welke hetzelfde probleem ondervinden, om de oplossing te vinden of te delen.

Feedback m.b.t. de inhoud van dit topic, bijbehorend bij dit forum, kan in iOS feedback besproken worden.

Als laatste. Heb je opmerkingen, vragen, suggesties of feedback? Stuur mij dan (bij voorkeur) een privébericht via Tweakers, of vermeld @robcoenen in je reactie op dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHgqt2nVZM0c9hA0QQiBPRQw_98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPqwKeMmlVs5659Q0RxeHv4H.jpg?f=fotoalbum_large

Specificaties

• 10,9" Liquid Retina-display met True Tone
  • A14 Bionic-chip
  • 12‑MP groothoekcamera
  • 12‑MP Ultragroothoekcamera aan de lange zijde van de voorkant
  • USB‑C‑connector
  • 5G
  • Touch ID
  • Compatibel met Apple Pencil (1e generatie)
  • Compatibel met Magic Keyboard Folio
Klik hier om alle specificaties te lezen.

Prijzen

€589,- 64 GB Wi-Fi
€789,- 64 GB Wi-Fi + Cellular

€789,- 256 GB Wi-Fi
€989,- 256 GB Wi-Fi + Cellular

Overige

Klik hier om de iPad-modellen te vergelijken.
Klik hier om het persbericht van Apple te lezen.
Klik hier om het toestel direct aan te schaffen (verwijst naar Apple's eigen webwinkel).

[YouTube: Meet the all-new iPad and iPad Pro | Apple]

Apple topics

Mac
MacBook Air, MacBook Pro, iMac 24", Mac mini, Mac Studio, Mac Pro en macOS Ventura
iPad
iPad Pro, iPad Air, iPad, iPad mini en iPadOS
iPhone
iPhone 14, iPhone SE, AirTag en iOS 16
Watch
Apple Watch / watchOS
AirPods
AirPods, AirPods Pro en AirPods Max
TV & Woning
Apple TV (4K) / Apple TV-app / Apple TV+ en HomePod mini
Alleen bij Apple
Apple Music en Apple Arcade

[ Voor 56% gewijzigd door robcoenen op 19-10-2022 19:04 ]

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-04 13:34
Ik vind het maar een bijzondere release:
  • De introductieprijs van dit nieuwe model ligt flink hoger dan het voorgaande model;
  • Het voorgaande model is in prijs verhoogt;
  • Ondanks het herontwerp geen compatibiliteit met de Apple Pencil 2;
  • Nog altijd 64 GB als instap en €200,- meer (!) voor 256 GB;
  • Nog altijd geen gelamineerd display ondanks de prijs (logisch, de Air upsellen);
  • Was de A15 zo'n probleem geweest qua productie en kosten?;
  • Een liggende camera (hoera) maar deze is vervolgens niet te vinden op de iPad Pro;
  • Een nieuw Magic Keyboard maar de iPad Pro heeft nog een ouder model;
  • En dan deze onderstaande ellende waarbij en een adapter en een kabel vereist is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIeWuRI2m4Rsnp2NmXczaqOwyaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6C6KykaqosQ1gTbwIKGAGa7O.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het maar jammer. Ik heb de 9e generatie (en eerdere modellen) iPad aan genoeg mensen aangeraden, mede doordat deze meer dan prima was, zeker voor de prijsrange waarin deze gepositioneerd werd. Daar lijken ze nu een beetje van af te willen stappen.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 22:36
Licko schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:11:
Je kunt op de nieuwe iPad wel tekenen terwijl je pencil oplaadt. Dat hebben de andere iPads niet
:+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0adebf1iILPaLKDITGSAoKHveMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f7jjA7jixDCTr3wP3bW39R3s.webp?f=user_large

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Opvallend: de laatste paar weken is de iPad hard in prijs aan het dalen. Zowel de laagste minimumprijs als het gemiddelde over alle verkopers maken een duik naar beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzTrGb9FBfzHYgcXrtDA0xo_0Ww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SkiWMk4XgMAmBjuoOKfCVMJC.png?f=user_large

De gemiddelde prijs is tot een aantal weken geleden redelijk stabiel gebleven. Af en toe een afwijking kan, maar de prijs is omlaag gegaan bij heel veel aanbieders. Dat is alleen mogelijk als Apple de inkoopprijs voor winkeliers heeft verlaagd.

In maart zouden er volgens geruchten nieuwe iPad Air's en iPad Pro's komen maar geen nieuwe reguliere iPad. Dit kan het volgende betekenen:

- iPad 10 wordt uit de handel gehaald en in aanloop daarvan worden op deze manier voorraden weggewerkt
- Er komt toch een opvolger: iPad 11
- Officiële verlaging van de adviesprijs op komst, nu al (deels) verwerkt in inkoopprijzen voor winkeliers

Lastig om te zeggen wat er met de iPad 10 gebeurt en of er op een opvolger komt, maar ik denk dat sowieso de euro-adviesprijs omlaag gaat (voor de iPad 10 - en anders voor een iPad 11 mocht die er toch komen)!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rgbyeVa.png

6 GB RAM is ook bevestigd. Morgen ga ik er één halen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 12-03-2025 16:59 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08
zunrob schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:08:
[...]

Ik heb nog geen idee welke (mogelijk) interessante apps er zijn, laat staan hoeveel ruimte ze innemen. Hoe groot kunnen de grote games zijn dan?
Vergeet ook niet dat je Apps die er standaard op staan gewoon kan verwijderen.
En dat dit dan ook weer ruimte oplevert. Ik heb zeker 10 'standaard' Apps verwijderd.
Call of Duty Mobile is standaard al zo een 6GB...en groeit naarmate je ingame meer download.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_JnnCi9PfR8UIxwGeWNObriGQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyJ0aRqPVl3JZZgNZJLPgMA7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben spinnend tevreden over de iPad 10...maar zie enkele posts hierboven ik kon hem
nieuw kopen voor €283 in het roze *O*

[ Voor 32% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-05-2025 19:28 ]

Pagina: 1