Voorwoord
Allereerst wil ik mededelen dat deze Mac revisie een apart topic heeft gekregen op basis van het advies van de moderators en adminstrators van Apple Talk. Meer informatie over het splitsen van de topics is te vinden onder 'iOS feedback' (in het iOS feedback is ook de Mac sectie (voorheen) besproken).Ten tweede. Staan er onjuistheden of missen er zaken in de topicstart? Tag mij dan even via @robcoenen of stuur mij een privébericht. Ik zal het dan aanpassen. Mocht je mede-auteur willen worden van het topic dan mag er ook een privébericht gestuurd worden.
Voor specifieke vragen m.b.t. macOS kan men hier terecht. Ben je op zoek naar een andere Mac dan kun je terecht op de volgende plekken: MacBook Air, MacBook Pro 13", MacBook Pro 16", Mac Pro, Mac Mini en iMac (2020).
Dit topic wordt bijgewerkt wanneer er een opvolger komt voor de iMac 27-inch.
:strip_exif()/f/image/TI9pqHXKdmBqctXN83q3RsLM.jpg?f=fotoalbum_large)
Overzicht
Apple heeft vandaag een geheel nieuwe iMac geïntroduceerd met een veel compacter en opmerkelijk dun ontwerp, dat mogelijk wordt gemaakt door de M1-chip. De nieuwe iMac biedt krachtige prestaties in een ontwerp dat slechts 11,5 millimeter dun is, met een opvallend zijprofiel dat praktisch onzichtbaar is. De iMac heeft een 24-inch 4,5K Retina-display met 11,3 miljoen pixels, 500 nits helderheid en meer dan een miljard kleuren, voor een briljante en levendige kijkervaring.Uitvoeringen en prijzen
Niet alle specificaties worden hieronder benoemd. Alleen de onderscheidende functies t.o.v. andere Macs komen aan bod. Een volledig overzicht van de specificaties is hier te vinden.Model 1 - 8-core CPU / 7-core GPU (€1.449,00)
- 256 GB opslag
- 8 GB centraal geheugen
- 24‑inch 4,5K Retina-display
- Twee Thunderbolt/USB 4-poorten
- Magic Keyboard
Model 2 - 8-core CPU / 8-core GPU (€1.669,00)
- 256 GB opslag
- 8 GB centraal geheugen
- Twee USB 3-poorten
- Gigabit Ethernet
- Magic Keyboard met Touch ID
Model 3 - 8-core CPU / 8-core GPU (€1.899,00)
- 512 GB opslag
- 8 GB centraal geheugen
- Twee USB 3-poorten
- Gigabit Ethernet
- Magic Keyboard met Touch ID
Vergelijking
De iMac is hier te vergelijken andere Mac-modellen.Overige
Meer informatie over accessoires is hier te vinden.[ Voor 19% gewijzigd door robcoenen op 20-04-2021 20:27 ]