Acties:
  • +1Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05-12 06:37
Ik moet zeggen dat ik de zilveren iMac ook wel mooi vind. Ik was gefocust op alle kleuren, maar deze video geeft een goed beeld. De iMac heeft dezelfde kleur als de voet en de wit/grijze rand rondom het scherm valt bij zilver het minst op.

[Voor 36% gewijzigd door DBreda op 24-05-2021 12:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulkokkie
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08:07
matthijst schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:02:
Vandaag de zilveren binnengekregen.
Erg mooi, zilver is wat lichter dan de oude iMacs, waardoor de overgang naar de witte rand mooi subtiel is.
En had je hem ook op 30 april besteld? Ik moet nóg 2 weken wachten. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:12
Ja, 30 april, standaardversie met TouchId keyboard en ethernet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13:13
Bij mij komt hij morgen binnen. Ook 30/04 besteld. Hier in BE levert UPS vandaag niet (Pinkstermaandag).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Matey
Wat een prachtige machine! Is dan ook m'n eerste iMac.

Het blauw en de grijs/witte bezels passen perfect op m'n witte muur achter de iMac.

Wel een probleempje met m'n ethernet. Toch al een uurtje aan het klooien met modem, Magic devolo instellingen enz... Ik gebruik een Magic Devolo Lan. Bizar genoeg werkt die kabel wel gewoon met een Windows pc. Zal m'n modem eens een kwartier zonder stroom zetten....

Edit: Internetprobleem opgelost! >:)

[Voor 4% gewijzigd door Matey op 25-05-2021 20:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Heb 'm ook eindelijk up-and-running. Die Migration Assistant is echt buggy as hell; mijn eerste poging was om 'm een restore van Time Machine te doen (van de schijf van m'n oude iMac), maar dat lukte niet. Elke keer dat de "Continue" knop gewoon disabled was en er niets gebeurde. Ook poging gedaan om Mac-to-Mac het over te zetten maar dat bleef hangen op "0 files transferred". Plus dat 'ie soms de state kwijt raakte; eerst probeerde ik schijf, dat lukte niet, toen Mac-to-Mac, dat leek te werken maar dan was 'ie toch van de schijf aan het lezen, maar bleef 'ie ook weer hangen. Uitendelijk is het me na vaak opnieuw proberen gelukt om van Time Machine terug te zetten though.

Maar goed, that being said, ik vind het een mooie machine :) Het paars op de achterkant is donkerder dan ik had verwacht, maar wel mooi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matey
oVRoM schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:43:
Heb 'm ook eindelijk up-and-running. Die Migration Assistant is echt buggy as hell; mijn eerste poging was om 'm een restore van Time Machine te doen (van de schijf van m'n oude iMac), maar dat lukte niet. Elke keer dat de "Continue" knop gewoon disabled was en er niets gebeurde. Ook poging gedaan om Mac-to-Mac het over te zetten maar dat bleef hangen op "0 files transferred". Plus dat 'ie soms de state kwijt raakte; eerst probeerde ik schijf, dat lukte niet, toen Mac-to-Mac, dat leek te werken maar dan was 'ie toch van de schijf aan het lezen, maar bleef 'ie ook weer hangen. Uitendelijk is het me na vaak opnieuw proberen gelukt om van Time Machine terug te zetten though.

Maar goed, that being said, ik vind het een mooie machine :) Het paars op de achterkant is donkerder dan ik had verwacht, maar wel mooi.
[Afbeelding]
Mooie keuze! Ik vind dat paars er wel erg netjes uitzien op je foto.

Mijn blauw is ook donkerder dan verwacht als ie dicht tegen de muur staat, maar is wel indrukwekkend hoe verschillend de achterkant er gaat uitzien als er meer/minder licht is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 14:16
Bij het zien van de video's en foto's online had ik mijn twijfels over het nieuwe design maar in het echt (Leidseplein) vond ik hem toch wel mooi. De zilveren vond ik de mooiste. Misschien dat ik er een in de toekomst ga aanschaffen. Nog even kijken of er een grotere komt, hoewel 24" misschien wel genoeg is voor me.

Is er iemand al een review tegen gekomen die de display heeft gemeten qua contrast?

• kx22
  • Laatst online: 10:03
matthijst schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:22:
Naast een 2015 imac.
Nieuwe scherm is een stuk mooier want ziet geen pixels meer.

Crappy foto naar op de 2e zie je wel redelijk de overgang van grijs naar wit.

Er zit behoorlijk wat bas in. Gebruik apple music en daar met equalizer de boel aardig in te stellen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar dat ding is net zo groot als een 21,5"?
Ik dacht dat hij wel wat groter was. Hmm dan begin ik nu wel te twijfelen of ik niet beter even kan wachten op de grotere versie.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:12
kx22 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Maar dat ding is net zo groot als een 21,5"?
Ik dacht dat hij wel wat groter was. Hmm dan begin ik nu wel te twijfelen of ik niet beter even kan wachten op de grotere versie.
Minimaal grotere buitenkant, scherm uiteraard iets groter.
Vind het zelf een perfecte maat, 27 voor mij te groot.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Royba
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 30-05 17:52
Vanmiddag mijn iMac M1 binnengekregen en deze vanavond even geïnstalleerd en op mn bureau geplaatst. Lekkere vlotte Mac en TouchID en dat 4,5k scherm maken het toch wel weer een hele leuke upgrade. De iMac van 2012 heeft plaats gemaakt en de 24 inch staat er nu mooi te wezen:)

MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods

• Nico111
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:16
Mooi hoor zo in het zilver. Ziet er erg rustig uit met een witte bezel. Ik mis nog steeds het Apple logo maar dat went ook wel weer. Mooi rustig voor in de kamer. Ik heb bijvoorbeeld ook een witte tv aan de muur, dus over de bezel maak ik mijn totaal niet druk.
Maar de groene is ook echt een kans hebber. Vooral de kleur op de achterkant is pracht, maar ik twijfel nog aan de kleur op de voorkant.

Mijn iMac uit 2009 is na reanimatie(SSD) toch echt wel op zijn eind van zijn leven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:01
ZuidJ schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:18:
Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf nooit echt van artikelen vooraf bestellen(en betalen). Koop ze liever fysiek in een winkel, dan nog maar even geduld hebben :)
Als je betaald met een creditcard wordt het geld pas ècht afgeschreven als de iMac is opgestuurd naar jou.
Bij mij zelfs pas nadat ik hem ontvangen had.

Have Fun Funske

• Nico111
Kan je trouwens met een externe SSD via tunderbolt 3 (nvme) dezelfde schrijf en lees snelheden halen als de interne SSD van de iMac?

Via Google vind ik genoeg hits welk externe SSD's goede snelheden halen, maar geen vergelijk met de SSD intern.

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:44

Quakie

quakelen

@Nico111 Kan je toch zelf zien? Als je voorbeelden ziet van een externe SSD met 2500MB +/- snelheden zit je op dezelfde snelheden als intern (256GB variant, ik geloof dat 512GB iets sneller is).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:34
Nico111 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:34:
Kan je trouwens met een externe SSD via tunderbolt 3 (nvme) dezelfde schrijf en lees snelheden halen als de interne SSD van de iMac?

Via Google vind ik genoeg hits welk externe SSD's goede snelheden halen, maar geen vergelijk met de SSD intern.
Ik haal met de Samsung X5 2400 MB/s. Dat is redelijk in lijn met wat mijn Mac Mini M1 ook doet. Ik verwacht niet dat het voor de iMac M1 anders is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nico111
Quakie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:56:
@Nico111 Kan je toch zelf zien? Als je voorbeelden ziet van een externe SSD met 2500MB +/- snelheden zit je op dezelfde snelheden als intern (256GB variant, ik geloof dat 512GB iets sneller is).
Nou dat lukte dus niet want het lukte mij niet om een test te vinden van de snelheden van de iMac 2021 interne SSD.
Ik dacht dat dit verschillend kon zijn met de mac mini of macbook met de M1 chip.

Maar ik heb er 1 gevonden:

YouTube: Base model 2021 iMac M1 SSD speed test

Dus jullie hebben gelijk het is redelijk vergelijkbaar.

[Voor 3% gewijzigd door Nico111 op 28-05-2021 08:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Nico111 ah zo, ja Apple heeft het eindelijk voor elkaar wat ze al jaren willen.. Diverse categorieën om markt te bedienen maar intern dezelfde componenten om kosten te minimaliseren.
Kortom komende jaren (mijn verwachting) zou je moeten letten hoe goed er gekoeld kan worden om eventuele verschillen goed te zien. Imac twee fans, iets sneller dan mini, mini en pro min of meer dezelfde performance. Air ietsjes trager door ontbreken fan en ipad pro weer ietsje trager dan Air wegens nog kleinere behuizing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Woohoo! Mijn iMac Purple is ook binnen met alfanumeriek keyboard, touch pad én muis (want ja, je wilt het allemaal wel in de juiste kleur). Het enige dat ik mis is mijn Touch Bar. Ik ruilde mijn MacBook Pro er voor in namelijk.

Ik vind de kin nog wel mee vallen. Toen ik iemand hoorde zeggen dat het net op een Photoshop fout leek maakte ik me wel zorgen. Alleen in dark mode is het toch best wat wit, die rand.
Weer helemaal vanaf scratch begonnen dus ik kan weer lekker de boel terug gaat zetten! :D

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Als ik de link kan vinden dan post ik die. Maanden geleden las ik (of hoorde ik in een podcast) dat Ive Apple verliet omdat de lucht niet meer te harden was. Hij was de engineers te ver aan het pushen met zijn designs. Nadat hij verliet werden dingen terug gedraaid. iPhone mochten weer dikker worden. Butterfly keyboards gingen de deur uit en ga zo maar door.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matey
Nu de iMac bijna een week in gebruik. Ben heel tevreden met de aankoop, die M1-chip is voor mij meer dan snel genoeg. Het scherm vind ik ook echt prima, al weerspiegelt het wel wat meer dan gedacht.

Het enige waar ik maar niet aan wen, is de Magic Mouse. Heb nu m'n 'oude' 1st. gen trackpad in gebruik genomen en dit werkt toch een stuk fijner. 130 euro om er nu een blauwe trackpad bij te hebben, is me wat te veel van het goede.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
@Matey Ik had vorig jaar geluk met die van mij, ik kon er een voor 3 tientjes overnemen van iemand via marktplaats. Hij zag en ziet er nog super netjes uit. Mijn oude verkocht ik voor 2 tientjes.

[Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 31-05-2021 17:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lecram24
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07-12 21:04
Hoi,

Kan een van de eigenaren van deze mooie iMac eens aangeven hoe het dolby atmos systeem klinkt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Matey
lecram24 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:19:
Hoi,

Kan een van de eigenaren van deze mooie iMac eens aangeven hoe het dolby atmos systeem klinkt.

Alvast bedankt.
Ik vind het heel goed klinken. Mijn iMac staat in de woonkamer en ik gebruik die vaak met gedimd scherm om muziek en radio af te spelen. Hierdoor heb ik zelfs mijn digitale radio een andere plaats gegeven. Ook al eens getest met Apple TV+ en het mooie scherm i.s.m. Dolby Atmos geven een zeer mooie ervaring.

Natuurlijk is dat iets zéér persoonlijk en hangt dit heel sterk af van jouw referentie. Ik ben totaal geen expert in audio en heb hiervoor ook nooit een iMac gehad.

Als je wat video reviews bekijkt, is de algemene consensus dat deze speakers - voor een all-in-one systeem - subliem klinken. Echte audiofielen die het wat luider willen, zullen wel zweren bij een apart audiosysteem; voor de gewone mens, is dit imho ruim voldoende.

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:27
aschja schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:45:

Vergeet ook niet dat dit een 23.5" scherm is. Ik denk dat de grotere broer meer in verhouding zal zijn. Ze hadden voor mij de chin iets minder hoog mogen maken zodat het hele design iets rechthoekiger was geworden. Hij oogt nu een beetje vierkant.
Van de week bij de Mediamarkt geweest en de iMac in het echt bekeken. Dat vierkante viel eigenlijk wel mee. Ik vond de chin ook minder prominent dan ik dacht. Ik was zeer positief verrast. Bij het 2-tone blijf ik bij je. Had van mij niet gehoeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• karbus115
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 31-10 10:51
Nou hier heeft de nieuwe iMac na 2 weken de geest gegeven. Gisteren wilde ik vanuit sluimerstand aan het werk en toen reageerde de Mac niet op de muis en het toetsenbord, het scherm bleef zwart. Aan/uit knop ingedrukt gehouden en toen hoorde ik heel iets van een opstartgeluid maar het scherm bleef zwart. Het geluid was er ook maar 1-2 seconden.
Eerst maar eens gegoogled of dit een bekend probleem was en de stappen gevolgd die doorgaans bij opstartproblemen worden gezet (div. toetscombi's) Maar niets hielp. Contact opgenomen met Apple care. Zij konden me ook niet helpen. De iMac zou moeten worden ingestuurd voor reparatie/vervanging. In overleg besloten dat deze retour gaat en ik een nieuw exemplaar krijg toegezonden, aangezien de iMac gisteren net 2 weken in mijn bezit was. Dus oefffff, nog net op tijd om op deze wijze te retourneren en vervangen.
Heb wel even overwogen om in te sturen voor reparatie maar zo ik het gisteren aanvoelde was het een tot nu toe onbekend probleem, (ik vrees zelf dat er iets met de videokaart mis is). Ik ga er niet op gokken en wil gewoon een nieuw exemplaar. Heel erg balen dit.... mijn nieuwe iMac is nu bevestigd voor levering 15-22 juli....

• Pistachenootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 14:16
Pistachenootje schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:36:
Is er iemand al een review tegen gekomen die de display heeft gemeten qua contrast?
Ja ;)
reviews: Apple iMac 24" 2021 - Maakt de M1 van elke Mac een feestje?

• funske
karbus115 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:52:
Nou hier heeft de nieuwe iMac na 2 weken de geest gegeven………………….
Ik ga er niet op gokken en wil gewoon een nieuw exemplaar. Heel erg balen dit.... mijn nieuwe iMac is nu bevestigd voor levering 15-22 juli....
Ook ik heb problemen gehad met mijn nieuwe iMac; na een paar uur spelen liep ik tegen problemen aan, waardoor ik macOS opnieuw wilde installeren. Dat ging op de e.o.a. manier helemaal fout en na 3 mensen op de helpdesk gesproken te hebben is dat eindelijk toch gelukt. Maar ook hierna waren er hele rare onvoorspelbare zaken; een cursor die haperend de muis volgt, zo maar ineens een herstart, een programma proberen te installeren waardoor hij ineens vast komt te zitten, etc.
Ik heb na een week aangegeven dat ik hem om wilde ruilen en dat was geen probleem, maar toen ik zag dat die pas half juli geleverd zou worden realiseerde ik me dat de garantie ondertussen wel gewoon door zou lopen. Dus heb ik hem gewoon teruggestuurd op grond van de 14 dagen regeling.
Inmiddels heb ik weer een nieuwe besteld en hoop hiermee geen problemen te krijgen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06:52
karbus115 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:52:
Nou hier heeft de nieuwe iMac na 2 weken de geest gegeven. Gisteren wilde ik vanuit sluimerstand aan het werk en toen reageerde de Mac niet op de muis en het toetsenbord, het scherm bleef zwart. Aan/uit knop ingedrukt gehouden en toen hoorde ik heel iets van een opstartgeluid maar het scherm bleef zwart. Het geluid was er ook maar 1-2 seconden.
Eerst maar eens gegoogled of dit een bekend probleem was en de stappen gevolgd die doorgaans bij opstartproblemen worden gezet (div. toetscombi's) Maar niets hielp. Contact opgenomen met Apple care. Zij konden me ook niet helpen. De iMac zou moeten worden ingestuurd voor reparatie/vervanging. In overleg besloten dat deze retour gaat en ik een nieuw exemplaar krijg toegezonden, aangezien de iMac gisteren net 2 weken in mijn bezit was. Dus oefffff, nog net op tijd om op deze wijze te retourneren en vervangen.
Heb wel even overwogen om in te sturen voor reparatie maar zo ik het gisteren aanvoelde was het een tot nu toe onbekend probleem, (ik vrees zelf dat er iets met de videokaart mis is). Ik ga er niet op gokken en wil gewoon een nieuw exemplaar. Heel erg balen dit.... mijn nieuwe iMac is nu bevestigd voor levering 15-22 juli....
Ik had vorige maand een Macbook die na twee weken de geest gaf. Gelukkig net kunnen retouren.

Funske die haperende muis heb ik ook op mijn Macbook. Zou dat een Bluetooth probleem zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funske
Mrs.ED schreef op maandag 7 juni 2021 @ 06:42:
[...]
Funske die haperende muis heb ik ook op mijn Macbook. Zou dat een Bluetooth probleem zijn?
Dat zou goed kunnen, maar ik heb het niet uitgezocht omdat die het na een herstart weer prima deed.

Have Fun Funske

• Matey
Deze morgen eens gepolst bij Apple of ik een blauwe Magic Trackpad kon bestellen. Vertellen ze me doodleuk dat die enkel in zilver en space grey te verkrijgen zijn, waar ik zelf ook wel achter gekomen was. De enige mogelijkheid om nog een blauwe trackpad te verkrijgen zou mijn iMac retourneren zijn.. Toch vriendelijk bedankt.

Ik kijk dan wel uit naar een zilver trackpad met wat korting ergens. Mijn 1st gen trackpad doet z'n werk maar slurpt batterij.

• Mrs.ED
Ik baal alweer dat ik enkel een trackpad heb en geen blauwe muis... toch jammer dit weer.

• max.schollen
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16-11 22:24
De iMac nu een paar dagen in het bezit
Wat een fijne computer is het toch en wat is het snel
Er is alleen 1 probleem
Ik wil graag een hub onder mijn bureau hebben zodat ik niet elke keer achter mijn computer moet als ik er een usb stick in wil steken
Nu heb ik op de gok een usb c kabel gekocht bij alie helaas werkt het dan niet
Wat raden jullie aan ?
Het gaan om een langer van 1,5 meter

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
max.schollen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:04:
Wat raden jullie aan ?
Dit topic : USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

[Voor 28% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-06-2021 13:36]

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

max.schollen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:04:
De iMac nu een paar dagen in het bezit
Wat een fijne computer is het toch en wat is het snel
Er is alleen 1 probleem
Ik wil graag een hub onder mijn bureau hebben zodat ik niet elke keer achter mijn computer moet als ik er een usb stick in wil steken
Wat raden jullie aan ?
Om welke snelheid gaat het? Ik heb deze tussen mijn Macbook en een 10GB hub

https://www.joom.com/en/products/5f154f157afc0f01072412b7

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mrs.ED
Mijn iMac kwam deze week ook eindelijk binnen, wát een apparaat zeg. Toevallig (aardig verwend :Y) ) ook eigenaar van een MacBook Pro 2019 van drie weken oud, maar de iMac is echt beduidend sneller en ook het scherm van de MacBook lijkt ineens heel erg vaal.

Genieten zeg, applicaties die gewoon meteen opstarten (zoals bijvoorbeeld MS Teams). Heb de touchpad erbij en dat gaat gewoon als een trein. En het blauwe past ook nog eens perfect in mijn interieur (hij staat in de huiskamer). Helemaal blij met mijn aankoop.

• max.schollen
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16-11 22:24
Mijn splinter nieuwe iMac (24 inch ) is bestanden aan het over zetten van de iMac naar mijn server
Het scherm staat continu aan kan dat kwaad ?? Het gaat om 800 gb data dus duurt nog wel even
Ik ben niet thuis en houd het via team viewer in de gaten maar ben bang dat als ik m’n scherm op sluimer zet dat ik de verbinding van team viewer kwijt raak .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
max.schollen schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:49:
Mijn splinter nieuwe iMac (24 inch ) is bestanden aan het over zetten van de iMac naar mijn server
Het scherm staat continu aan kan dat kwaad ?? Het gaat om 800 gb data dus duurt nog wel even
Ik ben niet thuis en houd het via team viewer in de gaten maar ben bang dat als ik m’n scherm op sluimer zet dat ik de verbinding van team viewer kwijt raak .
Gewoon het Scherm zelf op donker zetten via het toetsenbord? (De volgende keer voordat je vertrekt)

[Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 27-06-2021 13:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 07-12 20:13
Of Amphetamine gebruiken zodat je Mac gewoon blijft draaien, ook als je scherm uit gaat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: juni 2021
  • Nu online
Of open de terminal en tik in:
caffeinate

En ben je klaar, doe je [control] c

• thechip
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07-12 23:03
Hoe gaat het met de levertijden bij apple? Zie dat ze ergens in augustus pas de iMac uitleveren. Is dat aanhouden van marge of reële verwachtingen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
thechip schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:04:
Hoe gaat het met de levertijden bij apple? Zie dat ze ergens in augustus pas de iMac uitleveren. Is dat aanhouden van marge of reële verwachtingen?
Krijg jij deze melding niet in je browser?
Let op:
Berichten over beschikbaarheid, bestellingen, en levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thechip
Mea culpa

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thechip
Wie gebruikt de Imac 24 inch icm een tweede scherm? Hoe werkt het aangezien het IMac scherm 4,5k is en mijn LG scherm 4K? Of is dit een rare vraag?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:36
Toevallig gisteren besteld, gezien m’n Mancini 2014 redelijk op is. De iMac besteld. Scheelt een hoop kabels in de woonkamer.

Leverdatum is tussen 9 en 13 augustus. Al denk ik dat het eerder geleverd zou kunnen worden al vaker gehad dat Apple een week eerder een apparaat voor m’n deur had staan.

Blauwe variant 8x8 16gb en 512Hdd

Kan zijn dat media markt nog een type heeft liggen of Amac daar zou je ook kunnen aankloppen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• To_Tall
thechip schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:06:
Wie gebruikt de Imac 24 inch icm een tweede scherm? Hoe werkt het aangezien het IMac scherm 4,5k is en mijn LG scherm 4K? Of is dit een rare vraag?
Wat wil je weten? Je kan ook een 1080p schermpje er aan hangen je hebt dan wel hoogte verschil. Maar werkt gewoon.

Dat werkt niet anders dan andere Macs. En Windows/Linux systemen. Ene scherm heeft meer pixels dan de ander. Afhankelijk van de schalen van de schermen kan het zijn dat het ene scherm meer werk ruimte heeft dan de ander of dat bij het ene scherm schermen groter worden weergegeven dan op de ander.

Pas als je twee indentieke schermen hebt zou je ze gelijk kunnen instellen. Anders is het naar wat jij fijn vind in te stellen.

[Voor 36% gewijzigd door To_Tall op 30-06-2021 21:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matey
To_Tall schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Toevallig gisteren besteld, gezien m’n Mancini 2014 redelijk op is. De iMac besteld. Scheelt een hoop kabels in de woonkamer.

Leverdatum is tussen 9 en 13 augustus. Al denk ik dat het eerder geleverd zou kunnen worden al vaker gehad dat Apple een week eerder een apparaat voor m’n deur had staan.

Blauwe variant 8x8 16gb en 512Hdd

Kan zijn dat media markt nog een type heeft liggen of Amac daar zou je ook kunnen aankloppen.
Zal je geen spijt van hebben! Hier identieke setup in de woonkamer staan.

Houd wel rekening met toetsenbord en trackpad/muis. Je kan die (voorlopig) niet nabestellen. Ik had bvb. een trackpad genomen als ik dat geweten had.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• To_Tall
Matey schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Zal je geen spijt van hebben! Hier identieke setup in de woonkamer staan.

Houd wel rekening met toetsenbord en trackpad/muis. Je kan die (voorlopig) niet nabestellen. Ik had bvb. een trackpad genomen als ik dat geweten had.
Het zal misschien waarde hebben over 20 jaar als je een complete set hebt. :+.

Ik ben alleen geen fan van de magic mouse ik heb daarom een trackpad. En een trackbal voor het lange werken wanneer een muis fijner is.

Wel heb ik het fullsize is keyboard erbij genomen. De liggende enter vind ik fijner en \ staat op de juiste plek :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:27
Ik wist dat Jony Ive heel veel inspiratie haalde uit Braun design. Maar de iMac is dus gewoon een uitvergrootte horloge. WTF!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:55
Je ziet wel vaker bij Apple dat er een ruime marge/levertijd wordt vermeld en als je dan een dag later terug komt dat de levertijd ineens verkort is met bijv. 2 weken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:46
aschja schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:33:
Ik wist dat Jony Ive heel veel inspiratie haalde uit Braun design. Maar de iMac is dus gewoon een uitvergrootte horloge. WTF!
Speciaal voor aschja: Dieter Rams O+
https://readymag.com/shuffle/dieter-rams/

wie dit leest is butje

• theorganiser
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 07-12 21:52
Iemand een idee waar je een extra power Adapter 143W kan kopen voor de nieuwe imac ?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gadgetjunk
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 01-12 11:38
Hallo allemaal,

Ik heb de onderstaande I-Mac besteld en hij komt morgen binnen. Wat zijn jullie tips om meteen te installeren, of te doen om mijn Mac te beveiligen of is handig om te hebben..

Alvast bedankt voor de tips en tricks!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Gadgetjunk schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:00:
Hallo allemaal,

Ik heb de onderstaande I-Mac besteld en hij komt morgen binnen. Wat zijn jullie tips om meteen te installeren, of te doen om mijn Mac te beveiligen of is handig om te hebben..

[Afbeelding]

Begin eens op appletips.nl. Ik denk dat je daar nog wel wat kennis kunt vergaren. ;)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Gadgetjunk
THE_BASE schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:58:
[...]

Begin eens op appletips.nl. Ik denk dat je daar nog wel wat kennis kunt vergaren. ;)
@THE_BASE Thanks voor de tip, ga meteen daar ff naar kijken!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hallo allemaal,

Tip #1 niet te veel troep installeren.

Beveiliging in MacOS is al prima dus daar hoef je niet aan te sleutelen. Verder is er een enigszins gedateerd maar nog wel relevant topic Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 7

Persoonlijke favorieten qua must have apps:
  • BetterTouchTool (Voor o.a. window snapping en extra gestures op je trackpad)
  • IINA als lokale mediaspeler voor films en series
  • iStat Menus voor in de MenuBar
  • Plex als mediaserver
  • DaisyDisk om na te gaan waar al je opslagruimte naar toe is gegaan
  • Snagit voor betere screenshot tool
  • AdGuard for Safari

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Hallo allemaal,

[Afbeelding]

Jouw wachtwoord is heilig. Als een nieuwe Applicatie je vraagt om een wachtwoord, sta dan even stil waarom het jouw wachtwoord nodig heeft. Wachtwoord geeft toegang tot systeemfiles. 90 procent van de apps hoeft hier geen toegang tot te krijgen. Wil de app printer drivers installeren. Dan is het begrijpelijk

Als voorbeeld. Paar maanden geleden wilde ik een plugin installeren voor Final Cut Pro. Normaal is dit een zip bestand wat ik uitpak in de movie map. Maar deze app wilde mijn systeem wachtwoord hebben. FCP plugins hebben helemaal geen toegang nodig tot het systeem. Dus deze Plugin kwam er niet op.

AKA Rinkel weblog

• Gadgetjunk
Bedankt voor jullie tips!
Hier ga ik vandaag wat mee doen

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Vandaag de trekker overhaalt: de goedkoopste iMac 24" (groen) besteld voor in de studiekamer. Totaal €1388 betaald met gratis AirPods (prijs is incl. studentenkorting). Ik wilde eigenlijk een tweede scherm voor mijn MacBook Air (óók met M1 soc), maar er is geen scherm dat zo mooi is (en uitgebreid: mic, speaker en cam is must have) als dat van de nieuwe iMac. Ik hoop dat 24" bevalt, ik ben 27" gewend. We gaan het meemaken: leverdatum is 17 augustus. *O*

An  a day keeps the doctor away.

• DBreda
Ik weet niet of het al is gedeeld, maar de accessoires zijn nu ook los te koop: https://www.apple.com/nl/shop/mac/accessories. Let wel op: alleen voor M1 macs.

[Voor 11% gewijzigd door DBreda op 03-08-2021 15:03]

• Quakie

Quakie

quakelen

ergens toch jammer dat ze niet gelijk in alle kleuren formaten komen toch

• DBreda
Ja en vooral niet werkbaar met de Intel macs :(

• PrimusIP
  • Registratie: juni 2021
  • Nu online
DBreda schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:53:
Ja en vooral niet werkbaar met de Intel macs :(
Het communiceert kennelijk met de "Secure Enclave" in de M1 chip.
https://support.apple.com...security/sec59b0b31ff/web

Ik weet weinig af van de technische werking van dat spul, maar ik kan me voorstellen dat Apple het wel werkend zou kunnen maken op Intel machines met een t2 chip er in. IIg een deel van de Intel machines hebben die. Maar dan moet die wel dergelijke input überhaupt mogen ontvangen. Het aantal deurtjes daar naar toe zal ook wel beperkt zijn.

• theorganiser
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 07-12 21:52
DBreda schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:34:
Ik weet niet of het al is gedeeld, maar de accessoires zijn nu ook los te koop: https://www.apple.com/nl/shop/mac/accessories. Let wel op: alleen voor M1 macs.
maar nog steeds niet een reserve Power adapter.

• Lobstercrossing
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 09-10 11:45
Ik moet wellicht in de nabije toekomst een nieuwe computer, maar ik wil dan graag een imac (ipv de macbook die ik nu heb). Ik wil sowieso 16gb ram met 512ssd, alleen twijfel ik tussen het upgraden van het base model of de uitgebreidere versie. De poorten boeien me niet zo, ik heb een dongel. Alleen zit ik met het aantal fans en die ene gpu core minder. Zou dat veel uitmaken?

• Quakie

Quakie

quakelen

GPU is ongeveer 10%. De extra fan houdt in dat je iMac net wat sneller is (houd max langer vast) en zal dit vasthouden. Dit kan handig zijn als je weet dat je cpu echt 100% gaat benutten voor langere tijd.

Ook moet je niet vergeten dat je bij duurdere versies ook extra kleuren krijgt, een ethernet poort in je voeding, en Touch ID in je toetsenbord.

Als dit je niet boeit, dan zal base voldoen.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Lobstercrossing schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:39:
Ik moet wellicht in de nabije toekomst een nieuwe computer, maar ik wil dan graag een imac (ipv de macbook die ik nu heb). Ik wil sowieso 16gb ram met 512ssd, alleen twijfel ik tussen het upgraden van het base model of de uitgebreidere versie. De poorten boeien me niet zo, ik heb een dongel. Alleen zit ik met het aantal fans en die ene gpu core minder. Zou dat veel uitmaken?
De vraag is dan natuurlijk wat doe je vooral en hoe vaak met je computer.

Heb zelf een Mac Mini M1 met die specs en dat ding hoor ik werkelijk nooit, ook iets wat je dus in overweging zou kunnen nemen tenzij je graag een all in one wilt of gecharmeerd bent van het iMac design.

• Lobstercrossing
@Greatsword ik wil idd wel graag de hele imac. Ik wil het vooral voor huis-tuin -en keuken gebruik gebruiken, maar ook om af en toe foto's te bewerken en om wat lichte games te doen (zoals de sims). Ik ben alleen bang dat het na verloop van tijd minder wordt als ik maar 1 fan heb oid.. Ik weet van de sims dat het mn macbook namelijk echt bizar heet maakt altijd. Ik sta ook open voor bijv het 2020 model, alleen nu de M1 chip er is lijkt me dat een mindere keuze.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Lobstercrossing Dat heet worden was echt een Intel ding.

Zie hier mijn temperaturen van de afgelopen 30 dagen en dat ding staat 24/7 aan.

• Matey
Ik wil hier wel even op inpikken. Zelf heb ik een blauwe M1 iMac (8/8, 16 ram en 512 ssd) - met 2 fans. Hieronder mijn ervaringen.

Wanneer je de Mac gebruikt voor huis-, tuin- en keukengebruik, zal de temp inderdaad tussen 25-40 graden blijven. Ook bij fotobewerking en zelfs videobewerking houdt de iMac (M1) het heel lang koel.

Ik speel zelf af en toe wat games op de Mac, vooral CPU-intensieve games, zoals Football Manager en Civilization VI. Deze games lopen echt heel vlot (stukje vlotter dan m'n i7 8700K) en de Mac geeft geen krimp. De temperaturen kunnen wel oplopen tot 90+ C° onder load, hoewel de fans heel stil te werk gaan. M.a.w., het stoort niet, zeker niet zoals de Intel macbooks :-)!

Hierbij denk ik, dat die 2 fans tot hun recht komen, om de chip voldoende af te koelen en de heavy load, zonder performantieverlies verder uit te voeren. Wanneer de applicaties gestopt worden, daalt de temperatuur onmiddellijk.

Het is voor jou natuurlijk bekijken of je de meerprijs afweegt t.o.v. die paar voordelen. Toen ik 'm kocht, was het nog niet bekend dat het base model maar 1 fan had. Toch zou ik opnieuw voor dit model gaan.

• funske
Greatsword schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:59:
@Lobstercrossing Dat heet worden was echt een Intel ding.

Zie hier mijn temperaturen van de afgelopen 30 dagen en dat ding staat 24/7 aan.

[Afbeelding]
Welke app is dat?

Have Fun Funske

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

iStat Menus

• Lobstercrossing
@Matey bedankt voor je uitleg. Ik denk dat ik, als ik echt een nieuwe moet, maar doorspaar voor de uitgebreidere mac, better safe than sorry.

• Daniiv
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 02-12 10:28
Ik heb de Mac nu sinds eind juli in bezit (8/8, 16 ram, 256 ssd) en vanaf het begin heb ik last van glitchy audio bij het afspelen van muziek via Spotify, Tidal & yt. Updates hebben geen verbetering gebracht. Dit issue had ik met de Big Sur versie die er al op stond, met de inmiddels voorlaatste update van Big Sur, met Monterey beta 3 en sinds paar dagen ook met beta 4. Ik heb de bluetooth module gereset, bluetooth plist file verwijderd, NVRAM gereset, maar niets lijkt te helpen. Ervaren meer gebruikers deze problemen? De audio wordt dan verstoord voor een paar seconden vooral bij de overgang naar een nieuwe track.

• mar007
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 07:14
Daniiv schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:41:
Ik heb de Mac nu sinds eind juli in bezit (8/8, 16 ram, 256 ssd) en vanaf het begin heb ik last van glitchy audio bij het afspelen van muziek via Spotify, Tidal & yt. Updates hebben geen verbetering gebracht. Dit issue had ik met de Big Sur versie die er al op stond, met de inmiddels voorlaatste update van Big Sur, met Monterey beta 3 en sinds paar dagen ook met beta 4. Ik heb de bluetooth module gereset, bluetooth plist file verwijderd, NVRAM gereset, maar niets lijkt te helpen. Ervaren meer gebruikers deze problemen? De audio wordt dan verstoord voor een paar seconden vooral bij de overgang naar een nieuwe track.
Ik heb ook een iMac (8/8 8 ram, 256ssd). Bovenstaande herken ik niet. Ook niet met mijn Macbook Pro M1.

Iphone 11 - Iphone 12Pro Max - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch series se 44mm

• funske
Een vraagje voor M1 eigenaren / gebruikers die ook gebruik maken van een Logitech afstandsbediening.
Op de M1 kun je de iOS-app Harmony downloaden en op zich werkt deze wel op mijn M1, maar als ik wijzigingen wil aanbrengen d.m.v. menu "Harmony-setup" => "Apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen”, dan opent Safari en zou ik daar moeten inloggen o.i.d.
Ik krijg dan dit scherm in Safari:

Dan sta ik dat toe en kom ik meteen weer in de Harmony app met dit scherm:

En als ik dan op Gereed klik ben ik weer terug in de Harmony app bij "Apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen” en kan ik de cyclus allen maar herhalen. Maar nergens is er een mogelijkheid om in te loggen?!?!?

Iemand een oplossing om op de e.o.a. manier toch te kunnen inloggen?

Have Fun Funske

• paulkokkie
funske schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:08:
Een vraagje voor M1 eigenaren / gebruikers die ook gebruik maken van een Logitech afstandsbediening.
Op de M1 kun je de iOS-app Harmony downloaden en op zich werkt deze wel op mijn M1, maar als ik wijzigingen wil aanbrengen d.m.v. menu "Harmony-setup" => "Apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen”, dan opent Safari en zou ik daar moeten inloggen o.i.d.
Ik krijg dan dit scherm in Safari:[Afbeelding]

Dan sta ik dat toe en kom ik meteen weer in de Harmony app met dit scherm:
[Afbeelding]

En als ik dan op Gereed klik ben ik weer terug in de Harmony app bij "Apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen” en kan ik de cyclus allen maar herhalen.

Iemand een oplossing om op de e.o.a. manier toch te kunnen inloggen?
Nee, ik kan helemaal nergens inloggen, er is geen mogelijkheid om je gegevens in te vullen, misschien even op het Logitech forum de vraag stellen?

Ik ben er nog niet aan toegekomen om dat te doen.

• funske
paulkokkie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Nee, ik kan helemaal nergens inloggen, er is geen mogelijkheid om je gegevens in te vullen, misschien even op het Logitech forum de vraag stellen?
Dàt is dus ook mijn probleem. Ik zal eens kijken op het Logitech forum.

Have Fun Funske

• paulkokkie
funske schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Dan stuur ik een mail naar Logitech met deze beschrijving.

• Mrs.ED
Ik heb ook een kleine issue met mijn M1 Imac. Hij typt namelijk soms naar links. Niet altijd, maar ongeveer de helft van de tijd. Instellingen staan gewoon goed en als hij het doet druk ik nop de pijl naar rechts en dan is het goed. Maar het is natuurlijk wel super irritant. Nog iemand met dit probleem?

• paulkokkie
funske schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Antwoord van Logitech:

Hartelijk bedankt voor uw bericht aan Logitech Customer Care.

Na het lezen van uw bericht, begrijp ik dat u hier vragen over heeft. Ik help u graag bij het zoeken naar een oplossing.

Ik ga er een beetje vanuit dat onze ontwikkelaars deze mogelijkheid over het hoofd hebben gezien, ik hoor in ieder geval maar zeer zelden dat (i)Mac gebruikers van deze mogelijkheid gebruik maken.

Misschien is het op te lossen door een beetje vals te spelen.

Als u de website, logitech.com bezoekt met uw favoriete browser en daar inlogt met uw email adres/wachtwoord of met uw social media account (apple ID, Google, Facebook, Amazon, Spotify of Twitch account als u geen gebruik maakte van uw email adres/wachtwoord om in te loggen, kunt u daarna mogelijk wel gebruik maken van de app op uw iMac.

Ik verneem graag wat u ervaart.

In afwachting van uw antwoord, wens ik u een bijzonder fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

• paulkokkie
Antwoord van Logitech nadat ik had gemeld dat de boven vermelde oplossing niet werkte:

Het was het proberen waard, jammer dat deze kleine omweg helaas niet is gelukt.

Vorig jaar hebben we een enquete gehouden onder duizenden Harmony Elite gebruikers, waaruit naar voren kwam dat meer dan 82% van de gebruikers voor het instellen van de afstandsbediening de Harmony app op smartphone of tablet prefereerde, boven het gebruik van de desktop versie van MyHarmony.

Ik zal uw probleem doorsturen naar een hoger service level en zodra ik nieuws voor u heb, neem ik weer contact met u op.

Voor verdere vragen sta ik graag tot uw beschikking!

Ik wens u een bijzonder fijne dag!

• funske
paulkokkie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:20:
Ik zal uw probleem doorsturen naar een hoger service level en zodra ik nieuws voor u heb, neem ik weer contact met u op.
Dat vooraf inloggen had ik ook al geprobeerd, maar inderdaad zonder succes.

Ik ben benieuwd of we hiervan nog iets horen. Ik hoop het wel.

Have Fun Funske

• paulkokkie
funske schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:24:
[...]

Dat vooraf inloggen had ik ook al geprobeerd, maar inderdaad zonder succes.

Ik ben benieuwd of we hiervan nog iets horen. Ik hoop het wel.
Ben benieuwd ja

• funske
paulkokkie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:20:

Vorig jaar hebben we een enquete gehouden onder duizenden Harmony Elite gebruikers, waaruit naar voren kwam dat meer dan 82% van de gebruikers voor het instellen van de afstandsbediening de Harmony app op smartphone of tablet prefereerde, boven het gebruik van de desktop versie van MyHarmony.

Zojuist ook even gebeld met Logitech en kreeg exact hetzelfde antwoord (waarschijnlijk dezelfde medewerker en die beste man had blijkbaar tijd genoeg).
Hij houdt een lijstje bij en heeft mijn email genoteerd en zou me op de hoogte houden als er veranderingen waren.

Dus als er meer mensen zijn die graag de iOS Harmony app op hun M1 willen draaien, bel ze even op (+31 85 8085 097) en vertel ze dat ook jij graag met deze app op de M1 wil werken.

Have Fun Funske

• paulkokkie
funske schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:10:
[...]
Zojuist ook even gebeld met Logitech en kreeg exact hetzelfde antwoord (waarschijnlijk dezelfde medewerker en die beste man had blijkbaar tijd genoeg).
Hij houdt een lijstje bij en heeft mijn email genoteerd en zou me op de hoogte houden als er veranderingen waren.

Dus als er meer mensen zijn die graag de iOS Harmony app op hun M1 willen draaien, bel ze even op (+31 85 8085 097) en vertel ze dat ook jij graag met deze app op de M1 wil werken.
Gisteren een mail ontvangen waarin om screenshots werd gevraagd van wat er gebeurde na het opstarten van de app.

Gestuurd en wacht af. Blijkbaar zijn ze er wel mee bezig.

• funske
paulkokkie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:14:
[...]

Gisteren een mail ontvangen waarin om screenshots werd gevraagd van wat er gebeurde na het opstarten van de app.

Klinkt positief!!

Have Fun Funske

• Matey
Wat is dat scherm toch prachtig. Zonet out of the blue even Casa de papel op Netflix bekeken in 4K op de iMac en ik was behoorlijk onder de indruk, ondanks ik een Oled heb staan. Zeer scherp en kleuren zijn erg goed - toch voor mij.

• paulkokkie
paulkokkie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:14:
[...]

Vandaag weer een mail ontvangen, ze blijven er dus wel mee bezig.

"Beste Paul,

Bedankt voor uw geduld.

Onze hogere levels hebben zich over uw probleem gebogen en hebben het volgende advies voor u:

Bezoek eerst uw Logi-ID account op https://www.logitech.com/mijnaccount en log daar uit.

Daarna verwijdert u de mobiele harmony app en installeer deze weer opnieuw.

Als u vervolgens inlogt zou u de mogelijkheid krijgen om in te loggen met uw email adres en wachtwoord.

Ze zijn overigens (net als ik) bijzonder benieuwd of dit werkt.

In afwachting van uw antwoord, wens ik u een bijzonder fijne dag!

Franc,"

Maar dat werkte niet.

• colossos
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-12 21:30
Ik overweeg een iMac aan te schaffen. Ik vraag me alleen af of ik de iMac als externe monitor kan gebruiken voor mn Windows laptop? Dit ivm thuiswerken.

[Voor 9% gewijzigd door colossos op 26-10-2021 21:44]

• Werkhoven
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:11
colossos schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:44:
Ik overweeg een iMac aan te schaffen. Ik vraag me alleen af of ik de iMac als externe monitor kan gebruiken voor mn Windows laptop? Dit ivm thuiswerken.
Nope, ik denk het niet… Target Display Mode is al een aantal iMac en MacOS versies terug eruit gehaald (en dat werkte misschien ook enkel Mac naar Mac, maar dat weet ik niet zeker meer)

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:40
Ik zou graag mijn iMac uit 2017 willen voorzien van een SSD. Zit nu een 1TB fusion drive in maar deze heeft echt ontiegelijk trage read/write speeds. Het zelf monteren van de nieuwe SSD durf ik niet aan en bedrijven via google hanteren nogal hoge prijzen. Is er hier toevallig een Tweaker die hier ervaring mee heeft en het tegen een redelijke prijs wilt doen? Omgeving Almere.

Edit: Verkeerde topic.

[Voor 4% gewijzigd door dannbla op 31-10-2021 13:37]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

'iMac Pro' Coming in 2022 With M1 Pro/Max Chips, 27-Inch Mini-LED Display, MacBook Pro Ports and More

Ziet er dus naar uit dat ze de nieuwe 27" iMac "Pro" gaan noemen.

In de zin van uniformiteit zou dat wat mij betreft ook logisch klinken, dus gewoon over de gehele Mac line up een normale en pro versie die wat krachtiger is.

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Hopelijk blijven de prijzen in lijn met het huidige 27 inch model en tillen ze het niet naar het 'oude' iMac Pro-niveau.

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 13:08
Telkens wanneer ik een iMac zie in de verschillende shops, doe ik een snelle hands-on om de look and feel goed mee te krijgen.

Het zijn erg mooie apparaten. Wonderlijk smal en dun, mooi in elkaar gezet, oogt en voel stijlvol en 'luxe'. En wat een prachtig scherm! Zoek maar eens een 24 inch alleenstaand scherm met de resolutie en kleurweergave van de iMac! En dat voor een redelijke prijs! Gewoon onbestaand lijkt mij.

Al bij al een prachtige computer, en zou voor mij prima voldoen, waarschijnlijk zelfs zwaar overkill.
Ik kan nu via het werk met grote "korting" een willekeurige computer/laptop kopen, en heb de iMac al erg vaak overwogen.

Maar dan kom ik toch steeds terug op m'n principiële bezwaren met een AIO. Ja, het ziet er fantastisch uit! Daar is niets tegen in te brengen. Clean, strak, 1 kabel, klaar. En voor locaties waar dat belangrijk is (receptie, open tweezijdige bureaus zoals bij de dokter, in de woonkamer, kleine bureaus) kan dat doorslaggevend zijn.

In het andere geval doet de iMac niets meer of minder dan een Mac Mini met een extern scherm. Daarbovenop krijg je er een magic mouse bij die ik 10x niets vind. Dat kreng al vaak genoeg gekocht tegen beter weten in, in de hoop dat het went, en terug verkocht.
Later kan je ook niet meer op flexibele manier de monitor aanpassen indien je groter wil gaan. En 1 component van de AIO kapot = het geheel de vuilnisbak in. Inclusief dat prachtige scherm!
En een dual monitor setup met deze iMac is volgens mij wel een vreemde, beetje onsamenhangende look.

Zo jammer dat je, wanneer de computer zijn beste leven heeft gehad, het scherm niet verder zou kunnen gebruiken indien het nog gewoon zou werken. Bvb op een andere mac of pc, of verder weggeven aan familie/vrienden. De iMac is nu dunner en beter vorm gegeven MET computer in, dan de meeste (high class) pc schermen die enkel pc scherm zijn! :') :z . Het lijkt alsof er helemaal niets in zit.

Apple mag ook wel eens dit 24 inch panel afzonderlijk als pc-scherm in de markt zetten. De markt voor pc schermen is compleet stuk (cheape panelen, te groot voor te weinig resolutie, ...). Dus kom maar met dat standalone panel.

Uiteindelijk is een Mac Mini waarschijnlijk zelfs duurder dan een iMac. Stel +-900 euro, tel daarbij nog een draadloos apple toetsenbord en muis (of trackpad) en dat fantastische scherm, en je komt er niet met +-1850 euro (dat scherm, indien het los bestond, zou op zichzelf al makkelijk naar de 800 euro gaan). Een Mac Mini is dus onder de streep minder interessant.

Je krijgt er wel meer poorten/aansluitingen voor terug. Modulariteit, en gemakkelijker 'hergebruik' naar de toekomst toe.

Mijn gedachtegang ivm iMac/Mac Mini is misschien hier niet on-topic. Maar misschien helpt het iemand wel om zich verder te oriënteren, of herkent iemand zich in deze redenering.

Wat ik eigenlijk maar wou meedelen (en dat is wel on-topic), is dat Apple toch maar weer een geweldig product op de markt heeft gezet. Als je bedankt dat het me telkens weer, als overtuigde "geen AIO fan", toch weer bijna overhaalt om op de bestelknop te rammen. Heb hetzelfde trouwens met die Apple Watch >:) :D

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Amos_x De garantie bij Apple zit natuurlijk wel goed en ze hebben ook vaak genoeg programma's waarbij je in aanmerking komt voor speciale garantie programma's als er meerdere productie fouten e.d. zijn.
https://support.apple.com/nl-nl/service-programs

Verder raad ik altijd aan om zoveel data ook in de Apple Cloud op te slaan of een NAS zodat als hij stuk gaat, je gewoon op een andere machine verder kan.

Begin dit jaar waren er al wat geruchten over een nieuw Apple Display dat meer toegankelijk zou moeten zijn voor consumenten want dat XDR Display is dat natuurlijk niet, dus wie weet komt dat nog een keer.
https://www.macrumors.com...d-external-display-rumor/

Qua levensduur zou ik me ook geen zorgen maken, ik zie hier genoeg mensen die +10 jaar doen met zo'n machine en onofficieel nog steeds recente OS versies draaien. Als je dus met een flinke korting kan kopen zou ik zeggen, ga je gang en geniet er van en of het dan een iMac of Mini wordt maakt natuurlijk verder niet uit ;)

[Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 01-11-2021 19:02]

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Hergebruik is ook maar relatief. Bij bijvoorbeeld hifi-spullen vind ik modulair wel een voordeel, goede speakers gaan lang mee terwijl je misschien een receiver wil upgraden vanwege nieuwere hdmi-standaarden. Idem bij fotografie, goede lenzen overleven meerdere body's. Op computervlak gaan de ontwikkelingen gewoon snel. Beeldschermen verouderen ook, van een beeldbuis naar LED naar LED met Retina resoluties naar OLED of mini-LED met betere zwartwaarden en ProMotion. Alles van Apple werkt goed samen dus ik wil toch dat mijn componenten in balans zijn. Out-of-the-box is dat bij Apple altijd wel het geval. Als één van die onderdelen achterhaald zijn (bijv. een snelle M1 Pro met verouderd beeldscherm) is gelijk een deel van de ervaring klote.

Mijn 27" iMac is uit 2014 en doet het nog perfect. Omdat het ontwerp bij Apple tijdloos is zie je het er ook niet vanaf. Ik ben behoorlijk veeleisend (en kan hier in principe nog steeds prima mee uit de voeten) en een gemiddeld huishouden zou hier nog rustig een paar jaar op kunnen werken. Restwaarde is ook gewoon goed. Zodra die grotere nieuwe iMac er is komt die hier zeker, met die snelle M1's en een iets mooier scherm als ik de geruchten mag geloven. Als ik er weer zeven tot acht jaar mee doe ben ik uitermate tevreden en is er niks in mij dat baalt van het feit dat het een AIO is.

Overigens zou ik een los scherm van Apple ook fijn vinden. Vroeger wel het LED Cinema Display gehad in combinatie met een MBP. Dan heb je de voordelen van een vaste werkplek en toch mobiel kunnen zijn. Dat zou ik nu ook wel overwegen, maar ik wil per se een scherm van Apple en niet van een ander merk. Het XDR scherm kan ik qua prijs niet naar mezelf verantwoorden.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee