iMac 27 inch.. Die komt niet meer terug denk ik. Wellicht een 30 inch
https://forums.macrumors....er-screened-imac.2337601/
Het is wel te hopen dat er een grotere iMac komt: er is nu wel een gat geslagen. Hoewel er qua prijs nog wel ruimte is tot aan de Mac Pro (en Pro Display) is de Mac Studio toch wel echt een overkill voor iemand die van de grote iMac af komt.Citroentaart schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:54:
iMac 27 inch.. Die komt niet meer terug denk ik. Wellicht een 30 inch![]()
“The greatest teacher, failure is”
Volgens mijn ervaring met de iMac M1 met 16gb ram, kan hij alle taken aan die je van een Mac verwacht. Wij gebruiken hem vooral als gezinscomputer, maar omdat die M1 chip zo lekker werkt, gebruiken ik hem ook om foto's te bewerken. Bovendien is die chip energiezuinig en stil en is dat alleen al een verademing om m'n Windows bak te laten staan.ramrodwillem schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:01:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe IMac , valt mij op dat er geen keuze meer is tav processor en videokaart er staat ook niets bij om welke videokaart met welk werkgeheugen het gaat .
Is een iMac met Apple M1‑chip en en 16gb goed genoeg voor hobbymatig bewerken van 4K video bestanden?
Wat is de reden trouwens dat er zou wening zelf te configureren is ?
Ja M1 met 16GB is meer dan genoeg voor dat soort dingen.ramrodwillem schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:01:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe IMac , valt mij op dat er geen keuze meer is tav processor en videokaart er staat ook niets bij om welke videokaart met welk werkgeheugen het gaat .
Is een iMac met Apple M1‑chip en en 16gb goed genoeg voor hobbymatig bewerken van 4K video bestanden?
Wat is de reden trouwens dat er zou wening zelf te configureren is ?
[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 16-03-2022 13:37 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Goede keuze. Indien jouw budget het toelaat, overweeg dan zeker de 16gb ramgeheugen.ramrodwillem schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:31:
Thx maar ik ga alleen voor een IMac, goed om te lezen dat het voldoende is
“The greatest teacher, failure is”
Voor degene die nog een oudere 27” iMac hebben en hun M1 Air o.i.d. daar op willen aansluiten is OCLP wel iets.kx22 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:50:
Ik zit dus nu ook met een "dilemma".
Gebruik nu een imac uit 2014 die het prima doet. Daarnaast nog een Macbook Air met 512GB en m1. Eigenlijk gebruik ik de Air steeds meer en meer. Een nieuwe 24" iMac is niet sneller dan mijn Macbook Air (wel 1GPU meer).
Maarja een scherm kost ook weer 1750 euro.
Ik heb het idee dat de 24" niet een verkooptopper is. Ze hadden beter de hele 24" model kunnen laten vallen en volop voor de 27" of groter kunnen gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 26-03-2022 23:22 ]
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Bestaat er een 27” Non retina uit 2014?Cliffie schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:01:
Ben al een tijdje aan het kijken naar een opvolger van mijn iMac 27" non-retina uit 2014...
Nou, die markt is aardig verziekt. Er is geen nieuwe 27" te koop, de 24,5" is een stuk kleiner en de studio met los scherm is echt veeeel en veel duurder. Mac Mini met extern scherm: ook een stuk duurder dan de iMac 27" was. Jammer.
[ Voor 24% gewijzigd door Greatsword op 15-04-2022 10:33 ]
Je kan nog een iMac 27" her en der kopen, die zal zeker wat jaren mee gaan, misschien over een paar jaar is er weer een 27" of vergelijkbare iMac te krijgen.Cliffie schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:01:
Ben al een tijdje aan het kijken naar een opvolger van mijn iMac 27" non-retina uit 2014...
Nou, die markt is aardig verziekt. Er is geen nieuwe 27" te koop, de 24,5" is een stuk kleiner en de studio met los scherm is echt veeeel en veel duurder. Mac Mini met extern scherm: ook een stuk duurder dan de iMac 27" was. Jammer.
Yup, is het late 2013 model (iMac14,2).Greatsword schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:22:
[...]
Bestaat er een 27” Non retina uit 2014?
Het studio display is net nieuw en kost ~1750 maar een Mac Mini M1 is er al een tijdje, dus als je het geld niet hebt zou je daarvoor naar V&A of iets kunnen kijken. Zie verschillende configuraties daar voor mooie prijzen weggaan.
Als je er dan weer 8 jaar mee doet lijkt zo’n uitgave me niet heel gek.
Een nieuwe Intel Mac kan je niemand meer aanbevelen. Performance is veel slechter, support wordt uiteindelijk steeds minder en meer en meer features zullen alleen op Apple Silicon chips werken.absrnd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:56:
[...]
Je kan nog een iMac 27" her en der kopen, die zal zeker wat jaren mee gaan, misschien over een paar jaar is er weer een 27" of vergelijkbare iMac te krijgen.
of voorlopig een 2e hands ?
Je kan natuurlijk ook niet verwachten dat ze eeuwig dezelfde modellen blijven maken.Cliffie schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:40:
Vind het gewoon jammer dat er nu een gat ontstaat voor de mensen met een oudere iMac 27" en dat bovenstaande de opties zijn. Of veel meer geld betalen.
[...]
Yup, is het late 2013 model (iMac14,2).
[ Voor 26% gewijzigd door Greatsword op 16-04-2022 10:04 ]
Ik teken nergens meer voor
Klopt, was met een aanbieding ongeveer die prijs toen ja.Greatsword schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:57:
[...]
Je kan natuurlijk ook niet verwachten dat ze eeuwig dezelfde modellen blijven maken.
Grote kans dat ze uiteindelijk alsnog met een 32” iMac o.i.d. gaan komen en als geld zo’n groot issue is wordt het misschien tijd voor wat anders.
Bijvoorbeeld een Mac Mini en een 4K LG Display van -400 of zo.
Als ik kijk naar dit nieuwsartikel nieuws: Apple introduceert nieuwe iMacs met wifi-ac en Intel Haswell-chips dan was jou iMac nieuw ook minimaal 1850,- dus wat mij betreft valt het allemaal wel mee qua prijzen.
De transitie is nog niet compleet he... En bedenk je wel dat je de volgende keer geen nieuw display hoeft te kopen. Dus als je dit scherm over 2 computers weet te spreiden wordt de prijs Mac mini x 2 + display x 1 = 3300 totaal?Cliffie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:02:
[...]
Klopt, was met een aanbieding ongeveer die prijs toen ja.
Het geld is niet het issue, het is puur het feit dat er geen optie meer is met die prijsstelling. Ik werk al 12 jaar met een Mac nu en wil vind het hele ecosysteem fijn om mee te werken. Ik ga dan niet voor halve oplossingen kiezen als een goedkope niet bijpassende monitor.
Het is duidelijk dat Apple een andere kant op gaat naar de veeleisende gebruikers. Voor het simpele werk wat ik er eigenlijk mee doe, ga ik geen (minimaal) 2500 euro neerleggen.
[ Voor 6% gewijzigd door autoreverse op 24-04-2022 19:44 ]
Hoe is zijn engels? Voor dit soort dingen zou ik echt gewoon Youtube adviseren of een LinkedIn cursus: https://www.linkedin.com/...nding-macos?autoplay=trueThe Third Man schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:57:
Een familielid van mij is op mijn aanraden overgestapt van de zoveelste brakke Windows laptop naar een 24" iMac, waar hij erg tevreden mee is. Nu is het probleem dat hij aardig op leeftijd is en mede vanwege medische problemen bij vlagen redelijk warrig en verstrooid kan zijn. Hij is daarom op zoek naar een boek of ander naslagwerk op beginnersniveau dat hem kan helpen om de meest simpele dingen te doen, als hij eenmaal 'op stoom is' zoals hij het noemt gaat het verder wel. Laatst belde hij me bijvoorbeeld om te vragen hoe de iMac ook alweer aan moest, dat soort werk. Hij heeft al "Mac voor Dummies" en "Overstappen van Windows naar macOS" maar dat zijn meer procedurele naslagwerken hoe je met bepaalde programma's moet werken e.d. Ik heb tot nu toe niet echt wat kunnen vinden, het lijkt sowieso ook alsof computerboeken tegenwoordig een beetje passe zijn. Hebben jullie wellicht andere ideeën of tips?
[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 21-07-2022 17:22 ]
Tips voor mensen die overstappen van Windows naar Mac?The Third Man schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:57:
Een familielid van mij is op mijn aanraden overgestapt van de zoveelste brakke Windows laptop naar een 24" iMac, waar hij erg tevreden mee is. Nu is het probleem dat hij aardig op leeftijd is en mede vanwege medische problemen bij vlagen redelijk warrig en verstrooid kan zijn. Hij is daarom op zoek naar een boek of ander naslagwerk op beginnersniveau dat hem kan helpen om de meest simpele dingen te doen, als hij eenmaal 'op stoom is' zoals hij het noemt gaat het verder wel. Laatst belde hij me bijvoorbeeld om te vragen hoe de iMac ook alweer aan moest, dat soort werk. Hij heeft al "Mac voor Dummies" en "Overstappen van Windows naar macOS" maar dat zijn meer procedurele naslagwerken hoe je met bepaalde programma's moet werken e.d. Ik heb tot nu toe niet echt wat kunnen vinden, het lijkt sowieso ook alsof computerboeken tegenwoordig een beetje passe zijn. Hebben jullie wellicht andere ideeën of tips?
Heeft hij een smartphone? Wellicht (kan hijzelf) wat filmpjes opnemen die hij zelf kan terugkijken, of zelf bepaalde handelingen opschrijven.The Third Man schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:57:
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Macmiep.nlThe Third Man schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:57:
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Thanks die ga ik en zeker voor mijn vrouw gebruiken..
haha, dat lijkt wellicht zo, maar ik liep er al een tijd over na te denken hoor. Wilde aanvankelijk mijn macbook air uit 2017 gaan vernieuwen. Maar toen ik daar een dag later op werkte dacht ik ' waarom eigenlijk, deze voldoet nog voor wat ik ermee doe'. Licht kantoor, email/ word en webbased programma dat ook enkel tekstverwerking betreft. En toen begon mijn pc ineens kuren te krijgen (8 jaar oud) dus besloten om die te vervangen en de macbook moet nog even mee. Even getwijfeld over de specs, vandaar de vragen hier, en toen zag ik dat ie bij de MM hier om de hoek op voorraad was en in de aanbieding.Quakie schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:20:
@twodigits houd ik van, mensen die gelijk toeslaan.. Goede keuze, en veel plezier ermee...
(Het is dat ik hem niet kwijt kan, en te weinig gebruik anders had ik ook een iMac.)
Je zou eventueel ook nog een los numeriek toetsenbordje kunnen kopen (dus een klein toetsenbordje waar alleen het numerieke gedeelte op zit) voor er bij.twodigits schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:06:
Nu na een kleine week op de iMac gewerkt te hebben een kleine feedback. Komende vanaf mijn op leeftijd zijnde windows pc is de stilte echt heel fijn. Geen ventilator die gaat blazen als je wat meer vraagt, geen ratelende hdd, heel fijn. Touch ID is ook ideaal om de iMac weer aan het werk te zetten. Bij alle software heb ik tot dusverre kunnen overzetten naar de iMac behalve een aantal certificaten die met Chrome of Firefox gebruikt moeten worden.
Wat ik wel mis is het numeriek gedeelte op het toetsenbord. Niet over nagedacht. Ik zie dat als je bij Apple zelf bestelt je voor 26 euro het toetsenbord kan upgraden en dat zou ik altijd gedaan hebben. Los kost dat 185 euro, zou ik kunnen doen, dan ben ik in totaal nog minder kwijt dat wat mijn configuratie bij Apple had gekost. En dan het bijgeleverde toetsenbord verkopen...
die apple 'magic trackpad' is dan wel een aanrader. Hoef je helemaal niets te missen en kan je op je desktop werken zoals op je laptop.twodigits schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:03:
Ik kijk het even aan, verwacht inderdaad dat het wel zal wennen en zoveel werk ik niet met cijfers. Het gaat om automatismen. Zo ' mis' ik ook de touchpad van mijn MacBook bij het scrollen op een website als deze, even aanleren dat steevast via de muis te doen.
Dit is voor mijn familielid een groot succes gebleken, dank
[ Voor 26% gewijzigd door autoreverse op 14-09-2022 10:16 ]
[ Voor 12% gewijzigd door autoreverse op 07-10-2022 16:36 ]
Elect a clown, expect a circus.
Gewoon de Lightning naar USB-C kabel rechtstreeks in de iMac. Binnen 2 uur van de week nog helemaal opgeladen.Slasher schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:18:
Hoe laden jullie je Magic Keyboard en Magic Trackpad? Ik gebruik een 12watt USB-A naar Lightning kabel en laden gaat echt super traag. Heb vanmorgen de Trackpad aangesloten (was 18%) en nu is de batterij "maar" 77%
De iMac heeft die tijd wel standby gestaan, maakt dat nog veel uit voor laden of gebruik ik de verkeerde oplader?
Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"
Ik lees alleen over amerikanen die Apple bellen met een verhaal dat hun trackpad stuk is en ze een nieuwe in dezelfde kleur willen en het gedaan krijgen dat Apple een nieuwe stuurt.styx1 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:10:
Weet iemand toevallig of je achteraf een gekleurde toetsenbord/muis/trackpad kunt kopen als je al bezit bent van een imac? Bijvoorveeld omdat je een andere taal toetsenbord wilt, of gewoon een nieuwe voor het mooie.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Zou kunnen, want plaatje is anders dan bij andere iMac's, maar dat blijkt niet uit de specs:RoRoNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:28:
@THE_BASE De vierde foto van die pagina, direct onder de iMac, suggereert een Internationaal Nederlands toetsenbord met TouchID. (Als die foto correct bij de iMac hoort natuurlijk)
[ Voor 43% gewijzigd door THE_BASE op 18-01-2023 16:50 ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Om zo later in het jaar nog een keer aandacht van alle news outlets te krijgenDBreda schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:05:
Ik begrijp niet waarom ze de iMac dinsdag ook niet even een update hebben gegeven naar M2...
Omdat er waaschijnlijk nog een M3 update komt voor de Air die dan ook in de 24” iMac verschijnt.DBreda schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:05:
Ik begrijp niet waarom ze de iMac dinsdag ook niet even een update hebben gegeven naar M2...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Maar wel de prijzen vrij stilletjes verhogen...DBreda schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:05:
Pff ze zijn echt doorgeslagen daar bij Apple. Zeker met de huidige koers.THE_BASE schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:02:
[...]
Maar wel de prijzen vrij stilletjes verhogen...
Apple rekende aanvankelijk een vanafprijs van €1.449,- maar verhoogde in januari 2023 de prijs naar €1.569,-. Er zijn nog drie extra kleuren (geel, oranje, paars) die alleen in de duurdere uitvoering vanaf €1799,- (voorheen €1.669,-) te krijgen zijn.
https://www.iculture.nl/m...2D)%20te%20krijgen%20zijn.
Dat was niet zo moeilijk:ramrodwillem schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:53:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe IMac, mijn huidige IMac heeft nog een SD kaart lezer, van wat ik nu heb gelezen zie ik die niet terug in de nieuwe IMac, wat zou bij een nieuwe IMac zonder SD sleuf de manier dan moeten zijn om op mn IMac te krijgen?
Ik sluit al jaren mijn camera, drones etc rechtstreeks aan op de Mac via USB-C.ramrodwillem schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:53:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe IMac, mijn huidige IMac heeft nog een SD kaart lezer, van wat ik nu heb gelezen zie ik die niet terug in de nieuwe IMac, wat zou bij een nieuwe IMac zonder SD sleuf de manier dan moeten zijn om op mn IMac te krijgen?
Mooie prijs inderdaad!Greatsword schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:54:
Beste wel mooie aanbieding voor het 16GB model + 4 poorten voor 1299,-
uitvoering: Apple iMac 24" (2021) M1, 8-core GPU, 16GB, 256GB ssd (Qwerty toe...
En dat is nog zonder eventuele CashbackXL en Bol cadeaukaarten truc.
Zeker een mooie prijs. Helaas nu terug volle prijs (1629). Indien ik 'm zou overwegen dan toch liefst het model met ethernet en 16Gb, en dan heb je het toch al over 2029 euro. Een flink bedrag! Zeker omdat een Mac mini met die specs iets meer dan de helft kost.Greatsword schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:54:
Beste wel mooie aanbieding voor het 16GB model + 4 poorten voor 1299,-
uitvoering: Apple iMac 24" (2021) M1, 8-core GPU, 16GB, 256GB ssd (Qwerty toe...
En dat is nog zonder eventuele CashbackXL en Bol cadeaukaarten truc.
Leuk gedaan, maar idd zoals @Quakie aangeeft, apple wil gewoon dat je meteen een iMac herkent. En niet dat het een vormloos, 13 in een dozijn, monitor design is zoals elk ander budget pc monitor op amazon.com.Greatsword schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:09:
Leuk project voor de echte Tweaker
Geen "Kin" en een verlicht Apple Logo![]()
https://www.macrumors.com...-could-have-removed-chin/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Stuur Amazon een bericht? Hij moet compleet geleverd worden, daar heb je gewoon recht op. Hoeveel korting kreeg je?Paperbag24 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:34:
Ik heb een iMac 24 inch voor een leuk bedrag kunnen kopen via Amazon echter ontbreekt de voeding.
Wie weet waar ik deze los kan kopen ?
Is er een alternatief om de Mac van stroom te voorzien ?
[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 30-05-2023 20:02 ]
Dank voor je bericht.syltheboy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:02:
[...]
Stuur Amazon een bericht? Hij moet compleet geleverd worden, daar heb je gewoon recht op. Hoeveel korting kreeg je?
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Zspirit op 20-11-2023 14:30 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Amos_x op 21-11-2023 07:27 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Amos_x op 11-12-2023 10:31 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Zou een late 2013 iMac nog met target display modus bruikbaar zijn icm een Mac mini?Amos_x schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:28:
Vroeger was ik vrij absoluut 'tegen' een iMac, voornamelijk sinds er geen target display modus meer beschikbaar was (sinds 2014 of zo). Waardoor je dat prachtige scherm geen tweede leven meer kan geven als de pc te traag wordt of faalt. Naar modulariteit en duurzaamheid vond ik dat erg tegenvallen. Die 'exit' en kans op een tweede leven voor de iMac moest er zijn als ik er ooit een zou overwegen.
Ja, ik ben er zo een.THE_BASE schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:40:
[...]
Zijn er Tweakers die iMac en MacBook hebben en die iMac ook (meer zijn gaan) gebruiken?
Vraag ik mij af, ze kunnen ook alleen het toetsenbord en muis updaten.DBreda schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:27:
Is er geen iMac 2023 topic?
Wat ik mij afvroeg is Apple moet dit jaar toch sowieso met een iMac update komen (met hopelijk M4) omdat voor 1 januari 2026 alles moet zijn geupdate naar USB-C?
Dank voor je reactie! Één extra scherm kan wel toch? Ik had het volgende gevonden:Robocop123 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:26:
Je kunt helaas geen extern beeldscherm aansluiten op een imac.
https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mchl7c7ebe08/Voor Mac-computers met de Apple M1-chip: Je kunt één extern beeldscherm aansluiten op je Mac. Docks hebben geen invloed op het aantal schermen dat je kunt aansluiten.
https://support.apple.com/en-us/111895Simultaneously supports full native resolution on the built-in display at 1 billion colors and:
One external display with up to 6K resolution at 60Hz
Elect a clown, expect a circus.
Ja, doen! Zelf werk ik nog dagelijks met een MacBook Pro M1 uit 2020. Daar doe ik van alles mee, zelfs wat lokale AI-modellen met Ollama.THE_BASE schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:21:
Ik kan een iMac M1 8GB/256GB overnemen van iemand voor 650,- euro.
We doen simpele taken: browsen, mailen, streamen. Dan kan een M1 toch nog wel een jaar of wat mee?
Heb zelf een MacBook Air met M2, maar merk qua processor niet veel verschil met de M1 die ik daarvoor had voor wat wij ermee doen.
Have you tried turning it off and on again?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq