Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Ik wil hier wel even op inpikken. Zelf heb ik een blauwe M1 iMac (8/8, 16 ram en 512 ssd) - met 2 fans. Hieronder mijn ervaringen.

Wanneer je de Mac gebruikt voor huis-, tuin- en keukengebruik, zal de temp inderdaad tussen 25-40 graden blijven. Ook bij fotobewerking en zelfs videobewerking houdt de iMac (M1) het heel lang koel.

Ik speel zelf af en toe wat games op de Mac, vooral CPU-intensieve games, zoals Football Manager en Civilization VI. Deze games lopen echt heel vlot (stukje vlotter dan m'n i7 8700K) en de Mac geeft geen krimp. De temperaturen kunnen wel oplopen tot 90+ C° onder load, hoewel de fans heel stil te werk gaan. M.a.w., het stoort niet, zeker niet zoals de Intel macbooks :-)!

Hierbij denk ik, dat die 2 fans tot hun recht komen, om de chip voldoende af te koelen en de heavy load, zonder performantieverlies verder uit te voeren. Wanneer de applicaties gestopt worden, daalt de temperatuur onmiddellijk.

Het is voor jou natuurlijk bekijken of je de meerprijs afweegt t.o.v. die paar voordelen. Toen ik 'm kocht, was het nog niet bekend dat het base model maar 1 fan had. Toch zou ik opnieuw voor dit model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Greatsword schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:59:
@Lobstercrossing Dat heet worden was echt een Intel ding.

Zie hier mijn temperaturen van de afgelopen 30 dagen en dat ding staat 24/7 aan.

[Afbeelding]
Welke app is dat?

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

iStat Menus

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Lobstercrossing
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-08 12:50
@Matey bedankt voor je uitleg. Ik denk dat ik, als ik echt een nieuwe moet, maar doorspaar voor de uitgebreidere mac, better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniiv
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik heb de Mac nu sinds eind juli in bezit (8/8, 16 ram, 256 ssd) en vanaf het begin heb ik last van glitchy audio bij het afspelen van muziek via Spotify, Tidal & yt. Updates hebben geen verbetering gebracht. Dit issue had ik met de Big Sur versie die er al op stond, met de inmiddels voorlaatste update van Big Sur, met Monterey beta 3 en sinds paar dagen ook met beta 4. Ik heb de bluetooth module gereset, bluetooth plist file verwijderd, NVRAM gereset, maar niets lijkt te helpen. Ervaren meer gebruikers deze problemen? De audio wordt dan verstoord voor een paar seconden vooral bij de overgang naar een nieuwe track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar007
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:30
Daniiv schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:41:
Ik heb de Mac nu sinds eind juli in bezit (8/8, 16 ram, 256 ssd) en vanaf het begin heb ik last van glitchy audio bij het afspelen van muziek via Spotify, Tidal & yt. Updates hebben geen verbetering gebracht. Dit issue had ik met de Big Sur versie die er al op stond, met de inmiddels voorlaatste update van Big Sur, met Monterey beta 3 en sinds paar dagen ook met beta 4. Ik heb de bluetooth module gereset, bluetooth plist file verwijderd, NVRAM gereset, maar niets lijkt te helpen. Ervaren meer gebruikers deze problemen? De audio wordt dan verstoord voor een paar seconden vooral bij de overgang naar een nieuwe track.
Ik heb ook een iMac (8/8 8 ram, 256ssd). Bovenstaande herken ik niet. Ook niet met mijn Macbook Pro M1.

Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra

• funske
Een vraagje voor M1 eigenaren / gebruikers die ook gebruik maken van een Logitech afstandsbediening.
Op de M1 kun je de iOS-app Harmony downloaden en op zich werkt deze wel op mijn M1, maar als ik wijzigingen wil aanbrengen d.m.v. menu "Harmony-setup" => "Apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen”, dan opent Safari en zou ik daar moeten inloggen o.i.d.
Ik krijg dan dit scherm in Safari:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QG4GxXpJfOxr0aIrPoC-0YAqiz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NY1JVuap0CiOktFJov0OgrXG.jpg?f=fotoalbum_large

Dan sta ik dat toe en kom ik meteen weer in de Harmony app met dit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOfXLisLoQC_ORaAM5cB2Ptvnck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9AX6MC5ctdJkCjKKzeytR1d.jpg?f=fotoalbum_large

En als ik dan op Gereed klik ben ik weer terug in de Harmony app bij "Apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen” en kan ik de cyclus allen maar herhalen. Maar nergens is er een mogelijkheid om in te loggen?!?!?

Iemand een oplossing om op de e.o.a. manier toch te kunnen inloggen?

Have Fun Funske

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 18:57
funske schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:08:
Een vraagje voor M1 eigenaren / gebruikers die ook gebruik maken van een Logitech afstandsbediening.
Op de M1 kun je de iOS-app Harmony downloaden en op zich werkt deze wel op mijn M1, maar als ik wijzigingen wil aanbrengen d.m.v. menu "Harmony-setup" => "Apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen”, dan opent Safari en zou ik daar moeten inloggen o.i.d.
Ik krijg dan dit scherm in Safari:[Afbeelding]

Dan sta ik dat toe en kom ik meteen weer in de Harmony app met dit scherm:
[Afbeelding]

En als ik dan op Gereed klik ben ik weer terug in de Harmony app bij "Apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen” en kan ik de cyclus allen maar herhalen.

Iemand een oplossing om op de e.o.a. manier toch te kunnen inloggen?
Nee, ik kan helemaal nergens inloggen, er is geen mogelijkheid om je gegevens in te vullen, misschien even op het Logitech forum de vraag stellen?

Ik ben er nog niet aan toegekomen om dat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
paulkokkie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Nee, ik kan helemaal nergens inloggen, er is geen mogelijkheid om je gegevens in te vullen, misschien even op het Logitech forum de vraag stellen?
Dàt is dus ook mijn probleem. Ik zal eens kijken op het Logitech forum.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulkokkie
funske schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Dan stuur ik een mail naar Logitech met deze beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 23:13
Ik heb ook een kleine issue met mijn M1 Imac. Hij typt namelijk soms naar links. Niet altijd, maar ongeveer de helft van de tijd. Instellingen staan gewoon goed en als hij het doet druk ik nop de pijl naar rechts en dan is het goed. Maar het is natuurlijk wel super irritant. Nog iemand met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulkokkie
funske schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Antwoord van Logitech:

Hartelijk bedankt voor uw bericht aan Logitech Customer Care.

Na het lezen van uw bericht, begrijp ik dat u hier vragen over heeft. Ik help u graag bij het zoeken naar een oplossing.

Ik ga er een beetje vanuit dat onze ontwikkelaars deze mogelijkheid over het hoofd hebben gezien, ik hoor in ieder geval maar zeer zelden dat (i)Mac gebruikers van deze mogelijkheid gebruik maken.

Misschien is het op te lossen door een beetje vals te spelen.

Als u de website, logitech.com bezoekt met uw favoriete browser en daar inlogt met uw email adres/wachtwoord of met uw social media account (apple ID, Google, Facebook, Amazon, Spotify of Twitch account als u geen gebruik maakte van uw email adres/wachtwoord om in te loggen, kunt u daarna mogelijk wel gebruik maken van de app op uw iMac.

Ik verneem graag wat u ervaart.

In afwachting van uw antwoord, wens ik u een bijzonder fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulkokkie
Antwoord van Logitech nadat ik had gemeld dat de boven vermelde oplossing niet werkte:

Het was het proberen waard, jammer dat deze kleine omweg helaas niet is gelukt.

Vorig jaar hebben we een enquete gehouden onder duizenden Harmony Elite gebruikers, waaruit naar voren kwam dat meer dan 82% van de gebruikers voor het instellen van de afstandsbediening de Harmony app op smartphone of tablet prefereerde, boven het gebruik van de desktop versie van MyHarmony.

Ik zal uw probleem doorsturen naar een hoger service level en zodra ik nieuws voor u heb, neem ik weer contact met u op.

Voor verdere vragen sta ik graag tot uw beschikking!

Ik wens u een bijzonder fijne dag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
paulkokkie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:20:
Ik zal uw probleem doorsturen naar een hoger service level en zodra ik nieuws voor u heb, neem ik weer contact met u op.
Dat vooraf inloggen had ik ook al geprobeerd, maar inderdaad zonder succes.

Ik ben benieuwd of we hiervan nog iets horen. Ik hoop het wel.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulkokkie
funske schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:24:
[...]

Dat vooraf inloggen had ik ook al geprobeerd, maar inderdaad zonder succes.

Ik ben benieuwd of we hiervan nog iets horen. Ik hoop het wel.
Ben benieuwd ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
paulkokkie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:20:

Vorig jaar hebben we een enquete gehouden onder duizenden Harmony Elite gebruikers, waaruit naar voren kwam dat meer dan 82% van de gebruikers voor het instellen van de afstandsbediening de Harmony app op smartphone of tablet prefereerde, boven het gebruik van de desktop versie van MyHarmony.

Zojuist ook even gebeld met Logitech en kreeg exact hetzelfde antwoord (waarschijnlijk dezelfde medewerker en die beste man had blijkbaar tijd genoeg).
Hij houdt een lijstje bij en heeft mijn email genoteerd en zou me op de hoogte houden als er veranderingen waren.

Dus als er meer mensen zijn die graag de iOS Harmony app op hun M1 willen draaien, bel ze even op (+31 85 8085 097) en vertel ze dat ook jij graag met deze app op de M1 wil werken.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulkokkie
funske schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:10:
[...]
Zojuist ook even gebeld met Logitech en kreeg exact hetzelfde antwoord (waarschijnlijk dezelfde medewerker en die beste man had blijkbaar tijd genoeg).
Hij houdt een lijstje bij en heeft mijn email genoteerd en zou me op de hoogte houden als er veranderingen waren.

Dus als er meer mensen zijn die graag de iOS Harmony app op hun M1 willen draaien, bel ze even op (+31 85 8085 097) en vertel ze dat ook jij graag met deze app op de M1 wil werken.
Gisteren een mail ontvangen waarin om screenshots werd gevraagd van wat er gebeurde na het opstarten van de app.

Gestuurd en wacht af. Blijkbaar zijn ze er wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
paulkokkie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:14:
[...]

Gisteren een mail ontvangen waarin om screenshots werd gevraagd van wat er gebeurde na het opstarten van de app.

Klinkt positief!!

Have Fun Funske

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Wat is dat scherm toch prachtig. Zonet out of the blue even Casa de papel op Netflix bekeken in 4K op de iMac en ik was behoorlijk onder de indruk, ondanks ik een Oled heb staan. Zeer scherp en kleuren zijn erg goed - toch voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulkokkie
paulkokkie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:14:
[...]

Vandaag weer een mail ontvangen, ze blijven er dus wel mee bezig.

"Beste Paul,

Bedankt voor uw geduld.

Onze hogere levels hebben zich over uw probleem gebogen en hebben het volgende advies voor u:

Bezoek eerst uw Logi-ID account op https://www.logitech.com/mijnaccount en log daar uit.

Daarna verwijdert u de mobiele harmony app en installeer deze weer opnieuw.

Als u vervolgens inlogt zou u de mogelijkheid krijgen om in te loggen met uw email adres en wachtwoord.

Ze zijn overigens (net als ik) bijzonder benieuwd of dit werkt.

In afwachting van uw antwoord, wens ik u een bijzonder fijne dag!

Franc,"

Maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 08:29
Ik overweeg een iMac aan te schaffen. Ik vraag me alleen af of ik de iMac als externe monitor kan gebruiken voor mn Windows laptop? Dit ivm thuiswerken.

[ Voor 9% gewijzigd door colossos op 26-10-2021 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36
colossos schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:44:
Ik overweeg een iMac aan te schaffen. Ik vraag me alleen af of ik de iMac als externe monitor kan gebruiken voor mn Windows laptop? Dit ivm thuiswerken.
Nope, ik denk het niet… Target Display Mode is al een aantal iMac en MacOS versies terug eruit gehaald (en dat werkte misschien ook enkel Mac naar Mac, maar dat weet ik niet zeker meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ik zou graag mijn iMac uit 2017 willen voorzien van een SSD. Zit nu een 1TB fusion drive in maar deze heeft echt ontiegelijk trage read/write speeds. Het zelf monteren van de nieuwe SSD durf ik niet aan en bedrijven via google hanteren nogal hoge prijzen. Is er hier toevallig een Tweaker die hier ervaring mee heeft en het tegen een redelijke prijs wilt doen? Omgeving Almere.

Edit: Verkeerde topic.

[ Voor 4% gewijzigd door dannbla op 31-10-2021 13:37 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

'iMac Pro' Coming in 2022 With M1 Pro/Max Chips, 27-Inch Mini-LED Display, MacBook Pro Ports and More

Ziet er dus naar uit dat ze de nieuwe 27" iMac "Pro" gaan noemen.

In de zin van uniformiteit zou dat wat mij betreft ook logisch klinken, dus gewoon over de gehele Mac line up een normale en pro versie die wat krachtiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hopelijk blijven de prijzen in lijn met het huidige 27 inch model en tillen ze het niet naar het 'oude' iMac Pro-niveau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Telkens wanneer ik een iMac zie in de verschillende shops, doe ik een snelle hands-on om de look and feel goed mee te krijgen.

Het zijn erg mooie apparaten. Wonderlijk smal en dun, mooi in elkaar gezet, oogt en voelt stijlvol en 'luxe'. En wat een prachtig scherm! Zoek maar eens een 24 inch alleenstaand scherm met de resolutie en kleurweergave van de iMac! En dat voor een redelijke prijs! Gewoon onbestaand lijkt mij.

Al bij al een prachtige computer, en zou voor mij prima voldoen, waarschijnlijk zelfs zwaar overkill.
Ik kan nu via het werk met grote "korting" een willekeurige computer/laptop kopen, en heb de iMac al erg vaak overwogen.

Maar dan kom ik toch steeds terug op m'n principiële bezwaren met een AIO. Ja, het ziet er fantastisch uit! Daar is niets tegen in te brengen. Clean, strak, 1 kabel, klaar. En voor locaties waar dat belangrijk is (receptie, open tweezijdige bureaus zoals bij de dokter, in de woonkamer, kleine bureaus) kan dat doorslaggevend zijn.

In het andere geval doet de iMac niets meer of minder dan een Mac Mini met een extern scherm. Daarbovenop krijg je er een magic mouse bij die ik 10x niets vind. Dat kreng al vaak genoeg gekocht tegen beter weten in, in de hoop dat het went, en terug verkocht.
Later kan je ook niet meer op flexibele manier de monitor aanpassen indien je groter wil gaan. En 1 component van de AIO kapot = het geheel de vuilnisbak in. Inclusief dat prachtige scherm!
En een dual monitor setup met deze iMac is volgens mij wel een vreemde, beetje onsamenhangende look.

Zo jammer dat je, wanneer de computer zijn beste leven heeft gehad, het scherm niet verder zou kunnen gebruiken indien het nog gewoon zou werken. Bvb op een andere mac of pc, of verder weggeven aan familie/vrienden. De iMac is nu dunner en beter vorm gegeven MET computer in, dan de meeste (high class) pc schermen die enkel pc scherm zijn! :') :z . Het lijkt alsof er helemaal niets in zit.

Apple mag ook wel eens dit 24 inch panel afzonderlijk als pc-scherm in de markt zetten. De markt voor pc schermen is compleet stuk (cheape panelen, te groot voor te weinig resolutie, ...). Dus kom maar met dat standalone panel.

Uiteindelijk is een Mac Mini waarschijnlijk zelfs duurder dan een iMac. Stel +-900 euro, tel daarbij nog een draadloos apple toetsenbord en muis (of trackpad) en dat fantastische scherm, en je komt er niet met +-1850 euro (dat scherm, indien het los bestond, zou op zichzelf al makkelijk naar de 800 euro gaan). Een Mac Mini is dus onder de streep minder interessant.

Je krijgt er wel meer poorten/aansluitingen voor terug. Modulariteit, en gemakkelijker 'hergebruik' naar de toekomst toe.

Mijn gedachtegang ivm iMac/Mac Mini is misschien hier niet on-topic. Maar misschien helpt het iemand wel om zich verder te oriënteren, of herkent iemand zich in deze redenering.

Wat ik eigenlijk maar wou meedelen (en dat is wel on-topic), is dat Apple toch maar weer een geweldig product op de markt heeft gezet. Als je bedenkt dat het me telkens weer, als overtuigde "geen AIO fan", toch weer bijna overhaalt om op de bestelknop te rammen. Heb hetzelfde trouwens met die Apple Watch >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Amos_x De garantie bij Apple zit natuurlijk wel goed en ze hebben ook vaak genoeg programma's waarbij je in aanmerking komt voor speciale garantie programma's als er meerdere productie fouten e.d. zijn.
https://support.apple.com/nl-nl/service-programs

Verder raad ik altijd aan om zoveel data ook in de Apple Cloud op te slaan of een NAS zodat als hij stuk gaat, je gewoon op een andere machine verder kan.

Begin dit jaar waren er al wat geruchten over een nieuw Apple Display dat meer toegankelijk zou moeten zijn voor consumenten want dat XDR Display is dat natuurlijk niet, dus wie weet komt dat nog een keer.
https://www.macrumors.com...d-external-display-rumor/

Qua levensduur zou ik me ook geen zorgen maken, ik zie hier genoeg mensen die +10 jaar doen met zo'n machine en onofficieel nog steeds recente OS versies draaien. Als je dus met een flinke korting kan kopen zou ik zeggen, ga je gang en geniet er van en of het dan een iMac of Mini wordt maakt natuurlijk verder niet uit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 01-11-2021 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Hergebruik is ook maar relatief. Bij bijvoorbeeld hifi-spullen vind ik modulair wel een voordeel, goede speakers gaan lang mee terwijl je misschien een receiver wil upgraden vanwege nieuwere hdmi-standaarden. Idem bij fotografie, goede lenzen overleven meerdere body's. Op computervlak gaan de ontwikkelingen gewoon snel. Beeldschermen verouderen ook, van een beeldbuis naar LED naar LED met Retina resoluties naar OLED of mini-LED met betere zwartwaarden en ProMotion. Alles van Apple werkt goed samen dus ik wil toch dat mijn componenten in balans zijn. Out-of-the-box is dat bij Apple altijd wel het geval. Als één van die onderdelen achterhaald zijn (bijv. een snelle M1 Pro met verouderd beeldscherm) is gelijk een deel van de ervaring klote.

Mijn 27" iMac is uit 2014 en doet het nog perfect. Omdat het ontwerp bij Apple tijdloos is zie je het er ook niet vanaf. Ik ben behoorlijk veeleisend (en kan hier in principe nog steeds prima mee uit de voeten) en een gemiddeld huishouden zou hier nog rustig een paar jaar op kunnen werken. Restwaarde is ook gewoon goed. Zodra die grotere nieuwe iMac er is komt die hier zeker, met die snelle M1's en een iets mooier scherm als ik de geruchten mag geloven. Als ik er weer zeven tot acht jaar mee doe ben ik uitermate tevreden en is er niks in mij dat baalt van het feit dat het een AIO is.

Overigens zou ik een los scherm van Apple ook fijn vinden. Vroeger wel het LED Cinema Display gehad in combinatie met een MBP. Dan heb je de voordelen van een vaste werkplek en toch mobiel kunnen zijn. Dat zou ik nu ook wel overwegen, maar ik wil per se een scherm van Apple en niet van een ander merk. Het XDR scherm kan ik qua prijs niet naar mezelf verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:40

3DDude

I void warranty's

Ik heb een klant met de nieuwe imac (die met 2 TB4 poorten?)

Maar welke USB-C doc / hub met netwerk en usb-a bevelen jullie aan ?
ik lees her en der over problemen i.c.m. de M1 CPU.

Deze klant heeft nog een WD HDD zo'n grote die ze als time machine backup gebruikt (en ze gebruikt LAN).
Ik had een ugreen ding besteld; maar die kwam niet binnen door een amazon fuckup.. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 10-12-2021 20:47 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@3DDude Daar is een heel topic voor:

USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:44
Best stil hier in dit topic. Wanneer verwachten jullie nieuwe iMacs met een M2? Voorjaar 2022?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Quakie

quakelen

Ik zit er niet boven op, maar was het gerucht niet dat er eerst grotere iMacs komen met M1 Pro's / Max's?

Ik denk dat Apple door heeft dat ze " op goud zitten " en het wat meer rekken.. Er is totaal geen nood voor een M2. Ik zou voor maart sowieso niks verwachten.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

DBreda schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:26:
Best stil hier in dit topic. Wanneer verwachten jullie nieuwe iMacs met een M2? Voorjaar 2022?
Apple's 27-Inch 'iMac Pro' With Mini-LED Display Expected in Spring 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Schat zo in dat Apple 1,5 tot 2 jaar met een chip doet. Geruchten gaat nu dat de Macbook air in Q3 2022 wordt gerefreshed. Vermoedelijk zal de iMac daarna wel kopen.

[ Voor 185% gewijzigd door Ronwiel op 14-12-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:55
Ronwiel schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:32:
@Verwijderd Schat zo in dat Apple 1,5 tot 2 jaar met een chip doet. Geruchten gaat nu dat de Macbook air in Q3 2022 wordt gerefreshed. Vermoedelijk zal de iMac daarna wel kopen.
De gewone iMac misschien wel. Maar ik verwacht van Apple wel een iMac Pro in de begin van het nieuwe jaar (de lente volgens artikel van Greatsword). Er is namelijk nog steeds geen "pro" model desktop computer van Apple, terwijl die er als laptop nu wel is. Een iMac Pro klinkt de meest logische optie, die zit nog steeds in de Intel line.

Ik trouwens ook nieuwsgierig wat Apple met de Mac Pro gaat doen. Gaan we die volgend jaar ook zien overstappen naar Apple 'Silicon'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Absoluut dat diet gaat komen me de M1 Pro en Max, zal ook wel paar inch bijkomen in het beeldscherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

PrimusIP schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:48:
[...]

Ik trouwens ook nieuwsgierig wat Apple met de Mac Pro gaat doen. Gaan we die volgend jaar ook zien overstappen naar Apple 'Silicon'?
De roodmap ziet er goed uit.

https://www.macrumors.com...on-macs-3nm-chip-roadmap/

Verder ook een speciaal topic voor [Discussie] Transitie Intel naar ARM Macs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:50
Afgelopen weekend mijn Mac Mini M1 omgeruild voor een iMac M1.
Erg blij mee!

Aangezien geel nog niet voorbij is gekomen: hierbij een 'real life' foto van de gele.
Was aan het twijfelen tussen paars, zilver of geel. Ben heel blij met mijn uiteindelijke keuze.
Geel is toch meer richting goud, en niet zo'n knal ikea kleur als de foto's doen denken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DG04Dt75nXF9HsLwplfyR2Gt_1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nsomq9gKnUBq0cW2jRhLROf4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Is er iemand met problemen met Apple Pay op de M1 Mac?
Deze is bij om veiligheidsredenen uitgeschakeld. Ik kan wel betalen maar dan opent de Apple Pay interface op mijn iPhone.
Ik heb al gesproken met Apple en het moet geëscaleerd worden, ik was alleen benieuwd of dit een uniek geval was of dat er misschien meer mensen zijn….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
iAR schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:11:
Is er iemand met problemen met Apple Pay op de M1 Mac?
Deze is bij om veiligheidsredenen uitgeschakeld. Ik kan wel betalen maar dan opent de Apple Pay interface op mijn iPhone.
Ik heb al gesproken met Apple en het moet geëscaleerd worden, ik was alleen benieuwd of dit een uniek geval was of dat er misschien meer mensen zijn….
Dat heb ik ook, is zelfs bij mij op slot en kan het niet veranderen om op de Mac te kunnen betalen.Idd iets met de beveilligingsgedoe.
Miss heeft het er mee te maken dat ik niet het meegeleverde toetsenbord met vingerafdrukscanner gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

paulkokkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:36:
Dat heb ik ook, is zelfs bij mij op slot en kan het niet veranderen om op de Mac te kunnen betalen.Idd iets met de beveilligingsgedoe.
Miss heeft het er mee te maken dat ik niet het meegeleverde toetsenbord met vingerafdrukscanner gebruik.
Die gebruik ik wel, dus dat is het niet. Ik kan me voorstellen dat Apple Pay zonder Touch-/Face-ID werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
iAR schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Die gebruik ik wel, dus dat is het niet. Ik kan me voorstellen dat Apple Pay zonder Touch-/Face-ID werkt.
Ik had gisteren ff nagekeken en het is een hele klus om het wel werkend te krijgen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT209016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

paulkokkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:16:
Ik had gisteren ff nagekeken en het is een hele klus om het wel werkend te krijgen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT209016
Valt mee, maar die instelling staan dus al goed. En dat is hier het probleem ook niet. Echt heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
iAR schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:26:
[...]

Valt mee, maar die instelling staan dus al goed. En dat is hier het probleem ook niet. Echt heel vaag.
En wat zegy Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Dat moet geëscaleerd worden. Ik moet ze nog bellen. Maar ik was benieuwd of er meer mensen mee zitten (a.k.a. is het een uniek probleem bij mij, of is het misschien iMac M1 probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Zijn er hier meer mensen aan het wachten op een nieuwe 27 inch iMac? Of een 32 inch zou nog mooier zijn. Ik wacht al een tijdje..

Ook een mooi nieuw extern scherm van Apple zou welkom zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik ben niet aan het wachten maar ik ben wel benieuwd. Wordt het groter ? En wordt het pro dus m1 pro en Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Citroentaart schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:35:
Zijn er hier meer mensen aan het wachten op een nieuwe 27 inch iMac? Of een 32 inch zou nog mooier zijn. Ik wacht al een tijdje..

Ook een mooi nieuw extern scherm van Apple zou welkom zijn.
Yep, ik wacht ook al een tijdje.
Mijn 27" iMac uit 2014 mag vervangen worden. Ik heb mij moeten inhouden bij die nieuwe MBP's, die moeten geweldig zijn, maar ik heb een groot/goed scherm nodig en dan is een iMac de betere keus (tenzij ze inderdaad met een los scherm komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Tom schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Yep, ik wacht ook al een tijdje.
Mijn 27" iMac uit 2014 mag vervangen worden. Ik heb mij moeten inhouden bij die nieuwe MBP's, die moeten geweldig zijn, maar ik heb een groot/goed scherm nodig en dan is een iMac de betere keus (tenzij ze inderdaad met een los scherm komen).
Ik wil graag een iMac van eind 2012 vervangen die op kantoor staat. Daar wordt nog steeds 2 dagen op gewerkt (grafisch ontwerp). Maar het is wel tijd voor vervanging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Sorry verkeerde topic :z

[ Voor 95% gewijzigd door Zondagskindje op 14-01-2022 16:27 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossie1981
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-02-2022
Beste Mensen,

Hoe draai je battle.net in parallel windos11 op de Mac 2021?
Ivm call of duty warzone spelletje.

Alvast bedankt

Rossi1981

[ Voor 3% gewijzigd door Rossie1981 op 02-02-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Rossie1981 Wat heb je zelf al gevonden?

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 02-02-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Hallo! Advies gevraagd, hoop dat dit het juiste draadje daarvoor is...

wij hebben al sinds 2001 een iMac (de lampekap) in de woonkamer staan... Werkelijk fantastisch apparaat voor allerlei doeleinden en ziet er nog steeds fantastisch uit. We hebben nu nog steeds iMac 21,5" i5 uit 2012 met 8gb en 1Tb SSD... deze werkt voor veel dingen nog prima maar is zeker aan vervanging toe...

Nu is het zo dat we met het hele gezin achter dat ding kruipen en iedereen eigenlijk zijn eigen inlogprofiel wilt gebruiken ivm privacy enzo. Meerdere profielen dus tegelijk open. Als ik echter 2 profielen open heb dan wordt de iMac erg traag... We hebben dus nu 1 profiel open en dat is niet echt prettig.

Wat raden jullie aan: meer geheugen? Meer SSD-schijf? maakt de snelle M1 nog een groot verschil hierin?
Ik heb een 2Tb iCloud abonnement en merkt dat het minimaliseren van lokale opslag prima werkt.

Liefst koop ik de instap versie van 24", met 8Gb geheugen en 256Gb ssd. Of voldoet die niet? Anders wil ik ook nog wel wachten op de nieuwe iMacs (Pro) die dit jaar worden uitgebracht. Hopelijk met Pro Display XDR achtig scherm.
Of voldoet een recente intelMac en dan helemaal loaded?

[ Voor 8% gewijzigd door OmeRobbie op 03-02-2022 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
OmeRobbie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:59:

wij hebben al sinds 2001 een iMac (de lampekap) in de woonkamer staan... Werkelijk fantastisch apparaat voor allerlei doeleinden en ziet er nog steeds fantastisch uit. We hebben nu nog steeds iMac 21,5" i5 uit 2012 met 8gb en 1Tb SSD... deze werkt voor veel dingen nog prima maar is zeker aan vervanging toe...

Nu is het zo dat we met het hele gezin achter dat ding kruipen en iedereen eigenlijk zijn eigen inlogprofiel wilt gebruiken ivm privacy enzo. Meerdere profielen dus tegelijk open. Als ik echter 2 profielen open heb dan wordt de iMac erg traag... We hebben dus nu 1 profiel open en dat is niet echt prettig.

Wat raden jullie aan: meer geheugen? Meer SSD-schijf? maakt de snelle M1 nog een groot verschil hierin?
Ik heb een 2Tb iCloud abonnement en merkt dat het minimaliseren van lokale opslag prima werkt.

Liefst koop ik de instap versie van 24", met 8Gb geheugen en 256Gb ssd. Of voldoet die niet? Anders wil ik ook nog wel wachten op de nieuwe iMacs (Pro) die dit jaar worden uitgebracht. Hopelijk met Pro Display XDR achtig scherm.
Een Intel iMac zou ik zeker niet kopen, je koopt een verouderde techniek tov de M1

Een nieuwe M1 of betere iMac (binnenkort) zal zeker wel meer kunnen, en sneller werken met diverse profielen, maar als die allemaal Facebook open laten staan dan kan het nog steeds (misschien) langzaam gaan lopen.

Safari piept als snel over vertraging van de browser als ik deze meer dan 15 min open heb staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik denk dat als tot nu uit de voeten kon met een iMac uit 2012, dat de huidige M1 iMac ook wel prima voldoet.
Ik zou zelf in een 10 jaar oude machine niet teveel geld willen investeren en een nieuwe Intel iMac kopen raad ik over het algemeen af. Want dan koop je hardware waar Apple van aan het afstappen is en ik vind dat verouderde Apple hardware over het algemeen best aan de prijzige kant is. Ik vind het trouwens wel mooi om te lezen dat er nog zoveel oude Apple's in gebruik zijn en zich nog redelijk houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
M'n vader zou liever een Intel iMac willen, aangezien hij verknocht is aan Windows. Nu heeft hij een 27" iMac late 2009 (base-model 1TB SSD + 1TB HDD en 12GB RAM). Hij wil / kan niet aan macOS wennen. Voor z'n werk is dat ook handiger, omdat ze daar enkel met Windows werken. Zelf kan ik goed overweg met beide besturingssystemen (macOS en Windows), maar persoonlijk werk ik liever met macOS.

[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 03-02-2022 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
syltheboy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:25:
M'n vader zou liever een Intel iMac willen, aangezien hij verknocht is aan Windows. Nu heeft hij een 27" iMac late 2009 (base-model 1TB SSD + 1TB HDD en 12GB RAM). Hij wil / kan niet aan macOS wennen. Voor z'n werk is dat ook handiger, omdat ze daar enkel met Windows werken. Zelf kan ik goed overweg met beide besturingssystemen (macOS en Windows), maar persoonlijk werk ik liever met macOS.
Kans dat als dadelijk de nieuwe grotere iMacs uitkomen de 2e hands markt overspoeld wordt met Intel iMacs,
ik ga ook mijn 2017 iMac verkopen zodra ik de nieuwe heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

OmeRobbie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:59:

Als jullie c.a. 10 jaar met een iMac doen zou ik zeker investeren in een M1 of straks de iMac Pro.

Gezien er meerdere gebruikers tegelijkertijd op werken zou ik dan ook minimaal 16GB RAM en 512GB SSD aanraden. Opslag zou eventueel ook nog extern (op een NAS) kunnen.

Uiteindelijk is het maar net wat je wilt en wat je er aan wilt uitgeven.

Voor degene die nu nog hun 27" Intel iMacs willen verkopen zou ik zeggen wees er op tijd bij, want als M1 Pro/Max/Ultra er straks is, krijg je er nog amper wat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Greatsword schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:52:
[...]

Als jullie c.a. 10 jaar met een iMac doen zou ik zeker investeren in een M1 of straks de iMac Pro.

Gezien er meerdere gebruikers tegelijkertijd op werken zou ik dan ook minimaal 16GB RAM en 512GB SSD aanraden. Opslag zou eventueel ook nog extern (op een NAS) kunnen.

Uiteindelijk is het maar net wat je wilt en wat je er aan wilt uitgeven.

Voor degene die nu nog hun 27" Intel iMacs willen verkopen zou ik zeggen wees er op tijd bij, want als M1 Pro/Max/Ultra er straks is, krijg je er nog amper wat voor.
OK, ik begrijp dat als er meerdere gebruikers (profielen) op werk er MINIMAAL welke 16Gb ram en 512 gb ssd belangrijk is?

Qua gebruik zware applicaties valt het echt wel mee. Mijn Powerpoints (20Mb bestanden) is het zwaarste wat ik regelmatig doe op de iMac. Maar zelfs foto's en Photoshop elements werkt nog redelijk soepel. De SSD was echt een wereld van verschil qua performance (had eerst een HDD)

En iedereen hier raad me een Intel iMac af (zijn nu lekker veel voor leuke prijs te koop :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
absrnd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Kans dat als dadelijk de nieuwe grotere iMacs uitkomen de 2e hands markt overspoeld wordt met Intel iMacs,
ik ga ook mijn 2017 iMac verkopen zodra ik de nieuwe heb :)
Precies daarom dacht ik: voor gebruik van lichte toepassingen kan ik voor veel minder een 2e hands iMac kopen. Vind de huidige versie nog steeds mooi en de lollistok kleurtjes van nu had niet per se gehoeven.
De te verwachten iMac pro schijnt ook gewoon weer zwart of spacegrey te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
PrimusIP schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:03:
Ik denk dat als tot nu uit de voeten kon met een iMac uit 2012, dat de huidige M1 iMac ook wel prima voldoet.
Ik zou zelf in een 10 jaar oude machine niet teveel geld willen investeren en een nieuwe Intel iMac kopen raad ik over het algemeen af. Want dan koop je hardware waar Apple van aan het afstappen is en ik vind dat verouderde Apple hardware over het algemeen best aan de prijzige kant is. Ik vind het trouwens wel mooi om te lezen dat er nog zoveel oude Apple's in gebruik zijn en zich nog redelijk houden.
Idee was ook om een refurbished (ik kan het op de zaak schrijven) of zelfs tweede handse aan te schaffen.
Het word hier in de woonkamer echt voor lichte toepassingen gebruikt. En eerlijk gezegd is meerdere profielen en dat ie dan trager wordt het enige waar ik me aan stoor.

10 jaar oud en draait nog als een zonnetje voor >95% gevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
absrnd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Een Intel iMac zou ik zeker niet kopen, je koopt een verouderde techniek tov de M1

Een nieuwe M1 of betere iMac (binnenkort) zal zeker wel meer kunnen, en sneller werken met diverse profielen, maar als die allemaal Facebook open laten staan dan kan het nog steeds (misschien) langzaam gaan lopen.

Safari piept als snel over vertraging van de browser als ik deze meer dan 15 min open heb staan.
Ik moet zeggen dat ik niet zoveel merk hoor van slome apps. Ik heb nu 8Gb en een SSD en de i5-processen werkt gewoon prima voor surfen, webapps, mail. MS Office etc...
Oh ja, de nieuwe MS Office werkt dan weer niet op mijn versie e dat is wel jammer (MS teams beter geïntegreerd enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

OmeRobbie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:57:
[...]

OK, ik begrijp dat als er meerdere gebruikers (profielen) op werk er MINIMAAL welke 16Gb ram en 512 gb ssd belangrijk is?

Qua gebruik zware applicaties valt het echt wel mee. Mijn Powerpoints (20Mb bestanden) is het zwaarste wat ik regelmatig doe op de iMac. Maar zelfs foto's en Photoshop elements werkt nog redelijk soepel. De SSD was echt een wereld van verschil qua performance (had eerst een HDD)

En iedereen hier raad me een Intel iMac af (zijn nu lekker veel voor leuke prijs te koop :) )
Tsja, je moet het zo zien. Als de recources zoals Ram en SSD er zijn, zal MacOS er gebruik van maken en dat resulteert in een responsief systeem.

Ik doe hier even een aanname, maar als gebruiker 1 dus is ingelogd is en je switcht naar gebruiker 2, dan heeft die volgens mij iets minder resources te besteden omdat gebruiker 1 nog deels "idle" is tenzij je gebruiker 1 ook echt helemaal uitlogt.

Op zich kan je het redden met 8GB en 256, maar voor de komende 10 jaar zou ik dat niet verantwoord vinden om te adviseren. In die tijd kan er veel gebeuren, interesse's en hobby's kunnen veranderen en als je achteraf dan geen RAM kan uitbreiden ga je daar gewoon echt spijt van hebben.

Intel krijgt straks geen MacOS upgrades meer, nieuwe features worden steeds meer beperkt tot Apples eigen chips dus goedkoop is duurkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Greatsword schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:54:
[...]

Tsja, je moet het zo zien. Als de recources zoals Ram en SSD er zijn, zal MacOS er gebruik van maken en dat resulteert in een responsief systeem.

Ik doe hier even een aanname, maar als gebruiker 1 dus is ingelogd is en je switcht naar gebruiker 2, dan heeft die volgens mij iets minder resources te besteden omdat gebruiker 1 nog deels "idle" is tenzij je gebruiker 1 ook echt helemaal uitlogt.

Op zich kan je het redden met 8GB en 256, maar voor de komende 10 jaar zou ik dat niet verantwoord vinden om te adviseren. In die tijd kan er veel gebeuren, interesse's en hobby's kunnen veranderen en als je achteraf dan geen RAM kan uitbreiden ga je daar gewoon echt spijt van hebben.

Intel krijgt straks geen MacOS upgrades meer, nieuwe features worden steeds meer beperkt tot Apples eigen chips dus goedkoop is duurkoop!
Over die resources ben ik eruit. Lekker loaded met RAM en een snelle SSD! Ik volg je redenring.

Wat ik me alleen nog afvroeg: maakt de M1 processor nou veel verschil voor meerdere profielen gebruik?
Ik ben ervan overtuigd dat de M1 processor zo ver zijn tijd vooruit is, dat er voor mijn use cases in de woonkamer geen meerwaarde is… Ik begrijp dat de ondersteuning op gegeven moment afloopt,maar aangezien ze nu nog Intelmacs verkopen ( de Pro) zal dat minimaal 5 jaar zijn…
Puur vanuit prijs en licht gebruik en dat ik het oudere design eigenlijk mooier vind overweeg ik bijv. Een iMac 2017 te kopen.. de RAM is eenvoudig uitbreidbaar tot 16Gb, evenals een extra SSD.

Het GROTE probleem met Apple is dat je alles wilt… Zo ga ik voor mijn werkplek wel voor een M1, een Mabbook Pro in combi met met een LG Ergo en een Macmini M1 die als thuisserver functioneert.
Daarnaast heeft het hele gezin ook nog eigen Macbooks (van recent tot wat ouder maar allemaal nog prima werkend), iPads (zelfde verhaal) en iphones tot zijn beschikking. Je ziet dat er bij de eettafel ook meerdere Macbookjes worden opengeslagen als ze willen gamen of huiswerk maken. De smart tv kijken we ook veel Youtube in hoge kwaliteit…
Kortom: de iMac hoeft niet echt snel te zijn… browsen, opzoeken, mailtjes en af en toe werk ik daar (omdat het zo gezellig is id woonkamer)..

Goedkoop is duurkoop is ook een overweging in je totale Apple-budget en afweging.

Voor ongeveer €1000 euro kan ik voor de komende 5 jaar klaar zijn met de woonkamer iMac…
met de nieuwe iMac met 16Gb en 512Gb ssd ga ik daar ruim 2x overheen! Die €1250 extra besteed ik liever aan de Macmini M1 + LG Ergo (800+600).. allemaal grove richtlijnen maar plaatst het wel in pespectief.
Ik zeg niet dat ik dit scenario doe, het zijn die lastige overwegingen wat komt doordat Apple je hebberig maakt voor al dat moois… maar ik zie ook een nieuwe Macbook air met M1 die straks gaat uitkomen (€1500 gok ik) als optie om het prijsverschil mee op te vullen…. Moeilijk allemaal…

.

[ Voor 11% gewijzigd door OmeRobbie op 04-02-2022 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Die iMac is er ook gewoon in het grijs hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
m_a_rnix schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:32:
Die iMac is er ook gewoon in het grijs hè.
I know, da's nog het makkelijkste.. de kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
iemand de iMac M1 2021 al een naast een Macbook Pro M1 Pro gezet? Of ervaringen met beide apparaten?
Wil mijn thuiswerksetup updaten/aanpassen...

[ Voor 17% gewijzigd door koentjuh1987 op 04-02-2022 15:26 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
OmeRobbie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 05:22:
[...]

Over die resources ben ik eruit. Lekker loaded met RAM en een snelle SSD! Ik volg je redenring.

Wat ik me alleen nog afvroeg: maakt de M1 processor nou veel verschil voor meerdere profielen gebruik?

.
schopje: iemand die ervaring heeft met gebruik van 1 computer en meerdere profielen en in hoeverre de rekenkracht hierin uitmaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
OmeRobbie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:31:
[...]

schopje: iemand die ervaring heeft met gebruik van 1 computer en meerdere profielen en in hoeverre de rekenkracht hierin uitmaakt?
Heel beperkt ervaring met oa. Windows, Linux en macOS. Zowel voor een echt gebruiksprofiel als voor system users.

Ik heb nooit naar de performance gekeken op dit vlak (en ook niet wat van gemerkt), maar ik kan me niet echt voorstellen dat het (veel) rekenkracht vraagt. Wellicht een beetje als je ze beide actief hebt en ze op de achtergrond nog wat aan het doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLovinB
  • Laatst online: 20-09 09:03
OmeRobbie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Hier vanaf de zomer een M1 iMac in gebruik, met meerdere profielen. De laatste tijd begin ik traagheid te ervaren als zowel mijn vrouw als ik ingelogd zijn. Het switchen met TouchID voorziet erin om makkelijk van het ene profiel naar get andere te gaan, maar waar ik voorheen onze gezins-iMac weken aan kon laten staan, vraagt dit nu na een paar dagen om een herstart. Niet echt een probleem, want herstart gaat zeer snel, maar had niet gedacht dat redelijk licht gebruik op de profielen (voornamelijk Office producten voor het werk) tot traagheid zou leiden. Ben er nog niet heel diep in gedoken, maar de eerste online berichten hierover duwen me wel in die richting qua oorzaak.

Traagheid uit zich in strandballen en korte vastlopers tijdens reguliere werkzaamheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@McLovinB Waarschijnlijk doe je dit via fast Switching en blijft dus alle users actief... Nu alles meer en meer online / qua syncen wordt ga ik vanuit dat alle users continue het systeem belasten..
Nu is het wel apart want je zou zeggen dat een M1 dat prima af kan handelen. Geen idee wat je onder office producten precies versta maar genoeg microsoft producten die niet echt optimaal werken... En dat is al zonder meerdere mensen tegelijkertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Quakie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:10:
@McLovinB Waarschijnlijk doe je dit via fast Switching en blijft dus alle users actief... Nu alles meer en meer online / qua syncen wordt ga ik vanuit dat alle users continue het systeem belasten..
Nu is het wel apart want je zou zeggen dat een M1 dat prima af kan handelen. Geen idee wat je onder office producten precies versta maar genoeg microsoft producten die niet echt optimaal werken... En dat is al zonder meerdere mensen tegelijkertijd.
Dat wou ik ook melden. Ik vind office producten op mac ietwat stroperig werken. Geen drama, maar minder snappy dan op windows, en inderdaad meer korte strandballetjes.

Excel is helemaal een drama want het is niet 1 op 1 hetzelfde als op windows. Ik gebruik redelijk wat excel, soms ook grote en zware pagina's, en het wil soms niet goed vooruit. Komt daarbij dat je voor uitleg om bepaalde dingen te doen specifiek op de mac versie moet zoeken want zoals gezegd, niet 1 op 1 dezelfde functionaliteit. /Anyway, off topic.

Van wat ik begreep van user switching is dat alles wat in ram staat voor user 1 gedumpt wordt in een page file op de ssd (redelijk snel lijkt me, al lang niet meer zoals de hdd periodes), en alles vrijgemaakt wordt voor user 2.

Maar idd, misschien dat er in deze modernde computing context veel meer continu online moet zijn en syncen en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
McLovinB schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 07:45:
[...]

Hier vanaf de zomer een M1 iMac in gebruik, met meerdere profielen. De laatste tijd begin ik traagheid te ervaren als zowel mijn vrouw als ik ingelogd zijn. Het switchen met TouchID voorziet erin om makkelijk van het ene profiel naar get andere te gaan, maar waar ik voorheen onze gezins-iMac weken aan kon laten staan, vraagt dit nu na een paar dagen om een herstart. Niet echt een probleem, want herstart gaat zeer snel, maar had niet gedacht dat redelijk licht gebruik op de profielen (voornamelijk Office producten voor het werk) tot traagheid zou leiden. Ben er nog niet heel diep in gedoken, maar de eerste online berichten hierover duwen me wel in die richting qua oorzaak.

Traagheid uit zich in strandballen en korte vastlopers tijdens reguliere werkzaamheden.
Heb je de nieuwste versie van OneDrive, die geoptimaliseerd is voor de M1, al geïnstalleerd? Dat is typisch zo'n ding dat anders op de achtergrond inefficiënt bezig is (net als Dropbox).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLovinB
  • Laatst online: 20-09 09:03
m_a_rnix schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:47:
[...]

Heb je de nieuwste versie van OneDrive, die geoptimaliseerd is voor de M1, al geïnstalleerd? Dat is typisch zo'n ding dat anders op de achtergrond inefficiënt bezig is (net als Dropbox).
Ja, alles up to date.

@ de anderen: Met Office producten bedoel ik Outlook, Word, Excel, OneNote etc. Klopt dat die niet zo snappy zijn als onder Windows, en qua functionaliteit kom je ook tekort tov het origineel (en dan heb ik het nog niet eens over de verschijnende en weer verdwijnende functionaliteiten die random plaats vinden, zoals OneNote ondersteuning in Outlook). Maar goed, we hebben het over de M1 iMac :) Het switchen tussen meerdere ingelogde gebruikers icm gebruik van Microsoft Office producten kan dus een iets minder soepele ervaring opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Zie hoofdsite, is inmiddels in algemene versie.

Dit is belangrijker trouwens: on demand komt terug:

https://techcommunity.mic...and-on-macos/ba-p/3207503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
PrimusIP schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Heel beperkt ervaring met oa. Windows, Linux en macOS. Zowel voor een echt gebruiksprofiel als voor system users.

Ik heb nooit naar de performance gekeken op dit vlak (en ook niet wat van gemerkt), maar ik kan me niet echt voorstellen dat het (veel) rekenkracht vraagt. Wellicht een beetje als je ze beide actief hebt en ze op de achtergrond nog wat aan het doen zijn.
Ik kan me het ook lastig voorstellen, maar wil dat wel zeker weten. Nu merk ik dat 8Gb ram en voldoende ssd ruimte te weinig is...
De achtergrondprocessen die dan op beide profielen actief zijn, weet ik weinig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
McLovinB schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 07:45:
[...]

Precies dit zie ik voor me qua aanschaf... gast-account voor iedereen die openbaar wil surfen (vriendjes van de kinderen die ff dat leuke youtube filmpje willen opzoeken enzo), touch-ID en switchen voor de gezinsleden die huiswerk of eigen mail doen enzo. En niet dat ik allerlei minecraftfilmpjes in mijn youtube-aanbevelingen krijg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Amos_x schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Dat wou ik ook melden. Ik vind office producten op mac ietwat stroperig werken. Geen drama, maar minder snappy dan op windows, en inderdaad meer korte strandballetjes.

Excel is helemaal een drama want het is niet 1 op 1 hetzelfde als op windows. Ik gebruik redelijk wat excel, soms ook grote en zware pagina's, en het wil soms niet goed vooruit. Komt daarbij dat je voor uitleg om bepaalde dingen te doen specifiek op de mac versie moet zoeken want zoals gezegd, niet 1 op 1 dezelfde functionaliteit. /Anyway, off topic.

Van wat ik begreep van user switching is dat alles wat in ram staat voor user 1 gedumpt wordt in een page file op de ssd (redelijk snel lijkt me, al lang niet meer zoals de hdd periodes), en alles vrijgemaakt wordt voor user 2.

Maar idd, misschien dat er in deze modernde computing context veel meer continu online moet zijn en syncen en zo.
Dan zou het dus aan Office en andere achtergrondprocessen liggen de performance bij meerdere users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik heb dit weekend mijn iMac 24 binnengekregen. Prachtig ding. Ik heb alleen één dingetje dat me een beetje zorgen baart. Er lijken aan de binnenkant van het scherm een soort "vochtkringen" te zitten. Op verschillende plekken in het beeldscherm zijn er opgedroogde kringen te zien. Zo lijkt het althans. Het is alleen te zien als het beeld uit staat. Tsja, als je het alleen ziet als het beeldscherm uitstaat, waar maak je je dan druk om zou je zeggen, maar ik vind dat zo'n duur apparaat dit niet zou moeten hebben.

Ik kan via google niet veel vinden over vergelijkbare problemen, maar herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
kadoendra schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:36:
Ik heb dit weekend mijn iMac 24 binnengekregen. Prachtig ding. Ik heb alleen één dingetje dat me een beetje zorgen baart. Er lijken aan de binnenkant van het scherm een soort "vochtkringen" te zitten. Op verschillende plekken in het beeldscherm zijn er opgedroogde kringen te zien. Zo lijkt het althans. Het is alleen te zien als het beeld uit staat. Tsja, als je het alleen ziet als het beeldscherm uitstaat, waar maak je je dan druk om zou je zeggen, maar ik vind dat zo'n duur apparaat dit niet zou moeten hebben.

Ik kan via google niet veel vinden over vergelijkbare problemen, maar herkent iemand dit?
Kan je er een foto voor ons van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Nee dat was ik er vergeten bij te zetten. Het is onmogelijk om het te fotograferen vanwege de reflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
kadoendra schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:36:

Zou het kunnen dat de lijm 'nog niet droog' is? Hebben iPhones wel eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Dat was inderdaad ook één van mijn gedachten en ik had daarom gedacht dat het na een dag wel weg zou zijn. Ook dacht ik dat het wellicht kwam omdat dat papier dat erop zit helemaal vacuüm zit en dat het een soort vacuümplekken waren of iets dergelijks.

Als het lijm is, moet ik het wellicht wat langer de tijd geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@kadoendra Waarom bel je niet met customer services van Apple? Te duur apparaat naar mijn idee, en ipv ermee leven of gokken dat het weg trekt kan je het navragen.. Misschien is het inderdaad lijm, misschien krijg je gelijk te horen nee dit is niet normaal en verzoeken ze je om het retour te zenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Voorlopig geen iMac 27 inch meer... Zo lijkt het... Hij is ook niet meer te koop bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Citroentaart schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:25:
Voorlopig geen iMac 27 inch meer... Zo lijkt het... Hij is ook niet meer te koop bij Apple.
Even uitgaande van de standaard configuraties

$699.00 Mac Mini (Apple M1 Chip with 8-Core CPU and 8-Core GPU, 256GB Storage)
$899.00 Mac Mini (Apple M1 Chip with 8-Core CPU and 8-Core GPU, 512GB Storage)

$1,299.00 iMac 24" (8-Core CPU, 7-Core GPU, 256GB Storage)
$1,499.00 iMac 24" (8-Core CPU, 8-Core GPU, 256GB Storage)
$1,699.00 iMac 24" (8-Core CPU, 8-Core GPU, 512GB Storage)

$1,999.00 Mac Studio (10-Core CPU, 24-Core GPU, 16-Core Neural Engine)
$3,999.00 Mac Studio (20-Core CPU, 48-Core GPU, 32-Core Neural Engine)

$5,9999.00 Mac Pro Tower
$6,499.00 Mac Pro Rack

Tussen de $2,000.00 en $4,000.00 is een aardig gat. Wellicht gereserveerd voor de nieuwe iMac?

Verder zijn er, vanuit betrouwbare bronnen, geruchten over een nieuwe iMac rond augustus/september (met mogelijk een aankondiging rond WWDC).

[ Voor 10% gewijzigd door robcoenen op 09-03-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
robcoenen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Even uitgaande van de standaard configuraties

$699.00 Mac Mini (Apple M1 Chip with 8-Core CPU and 8-Core GPU, 256GB Storage)
$899.00 Mac Mini (Apple M1 Chip with 8-Core CPU and 8-Core GPU, 512GB Storage)

$1,299.00 iMac 24" (8-Core CPU, 7-Core GPU, 256GB Storage)
$1,499.00 iMac 24" (8-Core CPU, 8-Core GPU, 256GB Storage)
$1,699.00 iMac 24" (8-Core CPU, 8-Core GPU, 512GB Storage)

$1,999.00 Mac Studio (10-Core CPU, 24-Core GPU, 16-Core Neural Engine)
$3,999.00 Mac Studio (20-Core CPU, 48-Core GPU, 32-Core Neural Engine)

$5,9999.00 Mac Pro Tower
$6,499.00 Mac Pro Rack

Tussen de $2,000.00 en $4,000.00 is een aardig gat. Wellicht gereserveerd voor de nieuwe iMac?

Verder zijn er, vanuit betrouwbare bronnen, geruchten over een nieuwe iMac rond augustus/september (met mogelijk een aankondiging rond WWDC).
Daar heb je gelijk in, het is wel een groot gat inderdaad. Nog even geduld dus.. een imac27 Max met een Studio display lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Het lijkt erop dat apple geen iMac 27 inch uit gaat brengen. Er wordt in event van gisteren aangestipt dat er nog een transitie plaatst gaat vinden met de MacPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Quakie schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:00:
Het lijkt erop dat apple geen iMac 27 inch uit gaat brengen. Er wordt in event van gisteren aangestipt dat er nog een transitie plaatst gaat vinden met de MacPro.
De een interpreteert het, dat er geen 27" meer komt en de ander, dat er nog wel een mogelijkheid is in de loop van dit jaar.
Zelf geloof ik er niet meer in, de opmerking aan het eind was voor mij duidelijk.
Ik zat al 2 jaar te wachten op een iMac vernieuwing, en heb daarom een Studio met scherm aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Dit maakt het allemaal wel wat modulairder dan ik had verwacht.
Tijd geleden leek het er nog op dat iMac Pro als vervanger was bedoeld van de vorige macPro 'Trashcan'. En de mini begon ook wel achter op schema te raken.

Nu lijkt Apple juist in te zetten op losse kastjes. Dingen zijn nu goed bij de tijd (ff wachten op de nieuwe pro) en diverse opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
absrnd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:33:
[...]

De een interpreteert het, dat er geen 27" meer komt en de ander, dat er nog wel een mogelijkheid is in de loop van dit jaar.
Zelf geloof ik er niet meer in, de opmerking aan het eind was voor mij duidelijk.
Ik zat al 2 jaar te wachten op een iMac vernieuwing, en heb daarom een Studio met scherm aangeschaft.
Het ging over vernieuwing naar M1. De iMac (productcategorie) is al vernieuwd naar M1.
De Mac Pro niet.

Maargoed, je kan het op beide manieren opvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb een:
MacBook Air M1
iMac M1

Zit te twijfelen om de iMac weg te doen en een Studio Display aan de schaffen. Performance is hetzelfde. Minder beheerlast (1 computer ipv. 2) en groter (beter?) scherm met dezelfde functies (webcam, microfoon, geluid). Echter kost me dat +/- 500€ (ervan uitgaande dat die iMac 1200€ oplevert). Lastige keuze.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27
iApp schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:18:
Ik heb een:
MacBook Air M1
iMac M1

Zit te twijfelen om de iMac weg te doen en een Studio Display aan de schaffen. Performance is hetzelfde. Minder beheerlast (1 computer ipv. 2) en groter (beter?) scherm met dezelfde functies (webcam, microfoon, geluid). Echter kost me dat +/- 500€ (ervan uitgaande dat die iMac 1200€ oplevert). Lastige keuze.
Ik zou het doen als je kan missen. En de performance is niet hetzelfde. De Studio heeft een M1 Max en veel meer cores dan de iMac M1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

absrnd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Inmiddels heeft Apple ook bevestigd dat ze gestopt zijn met de 27" iMac (laatste zin):
https://arstechnica.com/g...tore-with-no-replacement/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dennisweb schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Ik zou het doen als je kan missen. En de performance is niet hetzelfde. De Studio heeft een M1 Max en veel meer cores dan de iMac M1.
Ik koop alleen de studio display en koppel mijn MBA M1 eraan. Geen Mac Studio dus. Dat zou me nog eens 2.000€ extra kosten, bovenop die 500€. :9 Mijn grootste beweegreden is het beheren van 1 OS ipv. 2 en het grotere beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Dennisweb schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Hij bedoelt de Mac inruilen voor een display denk ik?
En dan laptop met display gebruiken.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06
Ik zou graag een iMac 2021 kopen, maar ik vind de kleuren echt lelijk helaas, moet heel erg aan Ikea denken hierbij :X . De enige kleur die ik zou kiezen is zilver denk ik, maar die oogt weer heel gewoontjes. Heeft iemand gebruik gemaakt van decals/skins en wat zijn de ervaringen hiermee?

Wellicht dat zoiets iets is:
https://wrapbros.shop/pro...-m1-2021-space-grey-skin/
Maar dan nog zit je met een witte rand, Dbrand bood vorig jaar in de pre order een (veel te dure) skin aan, maar dat was bedoeld als meme en is daarna niet meer te koop aangeboden.

[ Voor 49% gewijzigd door EvolutionX op 09-03-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

iApp schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Ik koop alleen de studio display en koppel mijn MBA M1 eraan. Geen Mac Studio dus. Dat zou me nog eens 2.000€ extra kosten, bovenop die 500€. :9 Mijn grootste beweegreden is het beheren van 1 OS ipv. 2 en het grotere beeldscherm.
Wat was je redenen om beide aan te schaffen ?

Als dat niet meer op gaat heb je je antwoord lijkt me.

In het verleden een iMac en MacBook gehad tegelijk gehad. En op bepaalde manier vond ik het zonde. Als ik het grote scherm gebruikte dacht ik op bank zitten is relaxter. Als ik op de bank zit dacht ik wil een groter scherm.

Sinds kort 15 inch MacBook Pro erbij, naast de m1 air en ik houd hem boven op kantoor als afspeel apparaat. Als die beneden zou liggen dan gebruik ik de air niet meer. Volgende apparaat wordt met een groter scherm ipv losse scherm. Dus is beide weg doen en de 16 inch ervoor terug kopen niks ? Of gebruik je air echt vaak mobiel / buitenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Quakie schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:37:
[...]

Wat was je redenen om beide aan te schaffen ?

Als dat niet meer op gaat heb je je antwoord lijkt me.

In het verleden een iMac en MacBook gehad tegelijk gehad. En op bepaalde manier vond ik het zonde. Als ik het grote scherm gebruikte dacht ik op bank zitten is relaxter. Als ik op de bank zit dacht ik wil een groter scherm.

Sinds kort 15 inch MacBook Pro erbij, naast de m1 air en ik houd hem boven op kantoor als afspeel apparaat. Als die beneden zou liggen dan gebruik ik de air niet meer. Volgende apparaat wordt met een groter scherm ipv losse scherm. Dus is beide weg doen en de 16 inch ervoor terug kopen niks ? Of gebruik je air echt vaak mobiel / buitenhuis.
Ik moet een laptop hebben. En voor het werk moet ik 8u/dag achter een desktop zitten. Dus laptop + beeldscherm combinatie is goed. Maar misschien doe ik er goed aan een jaartje te wachten; dan zullen de prijzen dalen, kan ik de MBA upgraden naar een MBP en afwegen of dit scherm het waard is. De 24” iMac bevalt tot die tijd uitstekend, al had een groter beeldscherm niet misstaan.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
Berichten over beschikbaarheid, bestellingen, en levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9