Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:08

Inleiding

Allereerst hartelijk welkom in het iPad Air topic. Zoals de titel van dit topic al doet vermoeden mogen ervaringen en discussies over dit product gedeeld/gevoerd worden in dit topic. Voor specifieke vragen/problemen is het aan te raden een eigen topic aan te maken binnen Apple Talk.

Opmerkingen, vragen en/of suggesties mogen via een privébericht met mij gedeeld worden of tag mij even via @robcoenen in een reactie onder dit topic. Hetzelfde is van toepassing als je mede-auteur wil worden van dit topic.

Overige topics

Dit topic is specifiek gericht op de iPad Air hardware. Hieronder is een overzicht te zien van alle iPad-gerelateerde topics.

iPad
iPad mini
iPad Air
iPad Pro
iPadOS

Vernieuwingen t.o.v. voorgaande generatie

• M1-chip (voorheen A14 Bionic)
• 12-MP Ultragroothoekcamera (voorheen 7-MP reguliere camera)
• 5G (voorheen 4G)
• 8 GB RAM (voorheen 4 GB)
• Uitgebreid dynamisch bereik voor video tot 30 bps
• Diafragma ƒ/2.4 (voorheen ƒ/2.4)
• Center Stage
• Video opnemen in 60 bps (voorheen in 30 bps)

Samenvatting specificaties

• 10,9" Liquid Retina-display met True Tone
• M1-chip met Neural Engine van de volgende generatie
• Tot 256 GB
• 12‑MP groothoekcamera
• Ultragroothoek­camera aan de voorkant
• USB-C connector
• 5G
• Compatibel met Apple Pencil (2e generatie)
• Compatibel met Magic Keyboard en Smart Keyboard Folio

Prijzen

€698,50 - 64GB Wi-Fi
€868,50 - 64GB Wi-Fi + Cellular
€868,50 - 256GB Wi-Fi
€1.038,50 256GB Wi-Fi + Cellular

Links

Persbericht via Apple Newsroom
• Alle technische specificaties van het product
Officiële productpagina op de Apple website
Direct het product aanschaffen via de Apple Store

[Voor 36% gewijzigd door robcoenen op 08-03-2022 21:06]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:37
Een overbemeten chip op een non promotion paneel.. jammer

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:59
Mooi ding en goede opvolger voor mijn gewone iPad.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 22:06
Nog steeds 64 GB….

• Tiebe_V
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-10-2022
@robcoenen
Deze iPad Air maakt een keuze maken wel echt moeilijk.

Zo kan je een refurbished 11‑inch iPad Pro, Wi-Fi, 128 GB, (2e generatie) kopen voor 669€ (30€ goedkoper dus).

Over de nieuwste generatie 11-inch iPad Pro lees ik veel reacties dat deze het niet meer waard is door deze nieuwe iPad Air. Maar voor 150€ (899€ ipv 699€ maar de Pro kan je ook al voor ~850€ vinden) krijg je een beter scherm (promotion, 100 nits helderder, dunnere randen), dubbel de opslag (128GB ipv 64 GB), FaceID, betere speakers (4 ipv 2) en een extra camera plus lidar. De refurbished 2e gen iPad Pro heeft dit ook allemaal enige verschil is de chip en de camera aan de voorkant maar het is wel een goedkoop alternatief.

Geen idee of je nu best de nieuwe iPad Air, de nieuwste iPad Pro met al zijn extratjes of de vorige generatie iPad Pro met dezelfde extratjes maar een mindere chip moet kopen

[Voor 2% gewijzigd door Tiebe_V op 08-03-2022 21:27. Reden: prijs verandering ipad pro]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnnvD
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-12-2022
Lijkt mij een mooie vervanging voor mijn gewone ipad 5e generatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
SnnvD schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:26:
Lijkt mij een mooie vervanging voor mijn gewone ipad 5e generatie.
T.o.v. een reguliere iPad kijkt het scherm van de Air (naar mijn mening) een stuk rustiger. Een goede upgrade dus :)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tiebe_V schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:25:
@robcoenen
Deze iPad Air maakt een keuze maken wel echt moeilijk.

Zo kan je een refurbished 11‑inch iPad Pro, Wi-Fi, 128 GB, (2e generatie) kopen voor 669€ (30€ goedkoper dus).

Over de nieuwste generatie 11-inch iPad Pro lees ik veel reacties dat deze het niet meer waard is door deze nieuwe iPad Air. Maar voor 150€ (899€ ipv 699€ maar de Pro kan je ook al voor ~850€ vinden) krijg je een beter scherm (promotion, 100 nits helderder, dunnere randen), dubbel de opslag (128GB ipv 64 GB), FaceID, betere speakers (4 ipv 2) en een extra camera plus lidar. De refurbished 2e gen iPad Pro heeft dit ook allemaal enige verschil is de chip en de camera aan de voorkant maar het is wel een goedkoop alternatief.

Geen idee of je nu best de nieuwe iPad Air, de nieuwste iPad Pro met al zijn extratjes of de vorige generatie iPad Pro met dezelfde extratjes maar een mindere chip moet kopen
Dat wordt hier ook een overweging. Straatprijs van de 128 GB Pro is inderdaad zo'n 850 euro, en ik heb zat aan 128 GB (maar 64 GB zou ik misschien te weinig vinden).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Heeft deze nou 120hz of niet?

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 22:26
64GB vs wat je zou verwachten namelijk 128GB is wel een dikke domper.

Begin nu te twijfelen of dit niet te weinig is. Huidige ipad heeft 45GB in gebruik en vraag me af of 64 GB wel toekomst bestendig is. Het zou zonde zijn om daar over 3 tot 5 jaar achter te komen

Firefox - Iphone

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:23
Nee helaas niet…
64 gig is niet voldoende en 250+ weer te veel. De pro is € 40 duurder maar brengt wel een pro Motion scherm, Face ID, betere camera’s, betere speakers….

Ik twijfel nog welke ik ga kopen.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Als het 128 GB was geweest had ik 'm waarschijnlijk gehaald, maar ik vind €700 al vrij heftig.

Ik zit nu ook de 11" iPad Pro (2e gen) te overwegen zoals @Tiebe_V. Ten opzichte van de Air meer opslag, Face ID, 120 Hz, quad speakers en goedkoper.

Staat tegenover wel 'slechts' de A12Z chip. Een stap terug ten opzichte van de M1. Daar moet ik dus nog wel even over nadenken.

• WouterL
Uniciteit schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:23:
Als het 128 GB was geweest had ik 'm waarschijnlijk gehaald, maar ik vind €700 al vrij heftig.

Ik zit nu ook de 11" iPad Pro (2e gen) te overwegen zoals @Tiebe_V. Ten opzichte van de Air meer opslag, Face ID, 120 Hz, quad speakers en goedkoper.

Staat tegenover wel 'slechts' de A12Z chip. Een stap terug ten opzichte van de M1. Daar moet ik dus nog wel even over nadenken.
Wat ga je ermee doen dan? Niet alsof de A12z een low end chip is.

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:08
WouterL schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:40:
[...]

Wat ga je ermee doen dan? Niet alsof de A12z een low end chip is.
maar ook de pro uit 2021 is in die zin toch aantrekkelijker, of mis ik wat? mooier scherm, betere boxen, sneller oplaadmogelijkheid?

• WouterL
brothermaynard schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:27:
[...]

maar ook de pro uit 2021 is in die zin toch aantrekkelijker, of mis ik wat? mooier scherm, betere boxen, sneller oplaadmogelijkheid?
Ja vind ik wel. Ik heb echter een 2020 pro 12.9 kunnen oppikken op v&a, nieuw, 1 tb + cell voor 750 euro ;) die dingen gaan voor zeer aantrekkelijke prijzen. Mocht je geen zwaar professionele zaken doen op je iPad dan merk je werkelijk waar geen verschil. De gebruikservaring op zelfs de a12z pro zal over het algemeen beter zijn dan op deze air.

• robcoenen
The iPad Air uses a USB 3.1 Gen 2 connector, which doubles its data throughput compared to the model it replaces.
The camera hardware appears to be the same as used in the iPhone SE, but the Air, which has a faster chip only supports Smart HDR 3 while the iPhone SE supports version 4 of the photography technology.
Bron

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik was in de markt voor een nieuwe iPad met tenminste 128 GB opslagcapaciteit, maar Apple maakt de keuze wel gemakkelijk zo. Een 11" iPad Pro 128 GB is maar iets duurder dan een iPad Air 256 GB, maar ik krijg daar dan wel een beter scherm (120 Hz), betere camera, etc. voor.

• Raptoe
  • Laatst online: 09-11-2022
Door deze release ben ik nu wel in dubio. Zal ik voor een air gaan of toch voor de 11 inch pro. Ik wil ook Apple care erbij voor de zekerheid want een ongeluk zit in een kleine hoekje. Een 11 inch is voor mij persoonlijk perfect, ik ben bang dat de 13 inch gewoon iets te onhandig/zwaar voor me gaat zijn.

De tablet wil ik vooral gaan gebruiken voor dingen zoals browsen, lezen, netflix/ youtube en het tekenen met procreate. Het tekenen zal niet super intensief zijn, aangezien ik voor dat werk mijn pc heb met daaraan een Wacom cintiq. Ik neig wel om voor de 256 Gb te gaan al was hat maar vanwege opslag van apps, procreate en ook eventuele simpele games.

Wat is nu het wezenlijke verschil om voor een Ipad pro te gaan? Is dat alleen de 60 hz?

• MaZo
  • Niet online
Raptoe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:45:
Door deze release ben ik nu wel in dubio. Zal ik voor een air gaan of toch voor de 11 inch pro. Ik wil ook Apple care erbij voor de zekerheid want een ongeluk zit in een kleine hoekje. Een 11 inch is voor mij persoonlijk perfect, ik ben bang dat de 13 inch gewoon iets te onhandig/zwaar voor me gaat zijn.

De tablet wil ik vooral gaan gebruiken voor dingen zoals browsen, lezen, netflix/ youtube en het tekenen met procreate. Het tekenen zal niet super intensief zijn, aangezien ik voor dat werk mijn pc heb met daaraan een Wacom cintiq. Ik neig wel om voor de 256 Gb te gaan al was hat maar vanwege opslag van apps, procreate en ook eventuele simpele games.

Wat is nu het wezenlijke verschil om voor een Ipad pro te gaan? Is dat alleen de 60 hz?
ProMotion (120 Hz), Face ID, Thunderbolt, LIDAR, twee camera's achterop (W/UW), 4 speakers.

• Raptoe
  • Laatst online: 09-11-2022
MaZo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:47:
[...]
ProMotion (120 Hz), Face ID, Thunderbolt, LIDAR, twee camera's achterop (W/UW), 4 speakers.
Ik denk dat de de Pro Motion voor mij alleen van toepassing is de rest zal ik niet echt gaan gebruiken. Maar ik twijfel of dat de prijs verschil van 140 euro waard? Het is wel iets om uit te zoeken, thanks!

• robcoenen
Raptoe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:45:
Op deze website staan de verschillen :)

• MaZo
  • Niet online
Raptoe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat de de Pro Motion voor mij alleen van toepassing is de rest zal ik niet echt gaan gebruiken. Maar ik twijfel of dat de prijs verschil van 140 euro waard? Het is wel iets om uit te zoeken, thanks!
Het scherm van de Pro is ook 100 nits helderder. ;)

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006

ericplan

5180 Wp PV

Hier lang getwijfeld over deze nieuwe Air, maar het is toch een refurbished iPad Pro 11 geworden. Vreemde keus van Apple dat zowel de gewone iPad als de iPad Air niet in 128 GB-versie gemaakt worden. Met 45 GB in gebruik vind ik 64 GB te klein, maar 256 GB zal ik nooit nodig hebben. De refurbished IPad Pro met 128 GB is maar iets duurder en heeft betere specs.

A'dam ZonPHP PVOutput

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-01 17:48
Mijn iPad Pro 9,7 inch uit 2016 is echt aan vervanging toe. De batterij heeft zijn tijd gehad, maar voor de rest werkt die nog meer dan prima. Ik zou hem dus nog kunnen gebruiken voor bv streaming.

Ik keek dus heel erg uit naar deze iPad Air. Ik moet toegeven da ik ook een 128GB als basis verwacht had. Momenteel gebruik ik wel nog steeds "maar" 38,8GB op mijn huidige iPad. Dus dat maakt mijn keuze des te moeilijker of ik voor de 64 of 256GB zou gaan. Heb ik die 256GB wel nodig? Mijn gebruik van een iPad zal niet gauw veranderen en eerlijk gezegd is 170€ niet weinig voor de upgrade in opslag...

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• babybox
  • Laatst online: 25-01 22:26
Vaganzza schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:10:
Mijn iPad Pro 9,7 inch uit 2016 is echt aan vervanging toe. De batterij heeft zijn tijd gehad, maar voor de rest werkt die nog meer dan prima. Ik zou hem dus nog kunnen gebruiken voor bv streaming.

Ik keek dus heel erg uit naar deze iPad Air. Ik moet toegeven da ik ook een 128GB als basis verwacht had. Momenteel gebruik ik wel nog steeds "maar" 38,8GB op mijn huidige iPad. Dus dat maakt mijn keuze des te moeilijker of ik voor de 64 of 256GB zou gaan. Heb ik die 256GB wel nodig? Mijn gebruik van een iPad zal niet gauw veranderen en eerlijk gezegd is 170€ niet weinig voor de upgrade in opslag...

Precies deze overwegingen

Erg jammer van die 64GB.
Keek zo uit naar de Ipad Air,
Nu ook aan het kijken naar 11’’ ipad pro €200 meer. Waar ik helemaal niet op zit te wachten.
Maar die 64GB is echt doorslaggevend slecht. Nu al te weinig, laat staan in de toekomst.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu in totaal 39 GB in gebruik heb: grootste bulk apps en ipados en systeem

64GB is echt een dikke tekortkoming heb nu 39GB in gebruik: grootste deel voor apps, iPadOS, en systeemgegevens (wat dat ook precies mogen zijn). Maar twijfel heel erg of die 64 GB wel toekomstbestendig is.
Je telt toch €600 neer en wil dan niet hele tijd opslag in gaten moeten hebben.

128 GB optie bieden ze niet aan, dus €770 voor meer opslag bij de Air of €798 voor de pro met meer opslag dan basis opslag v.d. Air.

Zo zonde dit want kan me voorstellen dat deze overwegingen bij meer mensen spelen. Om misschien zelfs de aanvankelijke koop uit te stellen of niet te doen.

Wat denken jullie is 64 GB nog genoeg voor komende tijd uitgaande van het gebruik van bijna 40 GB die ik nu al hebben? Of groeien ipadOS en apps uit hun gigabyte-voegen?
Of is alles juist cloudbased en is 64GB over 3-5 jaar nog steeds genoeg.
Ik zie mijn user case niet snel veranderen.
Internet/mail/youtube/streamen/word-documenten/notities
Af en toe een game maar geen heftige stuff

[Voor 50% gewijzigd door babybox op 11-03-2022 00:44]

Firefox - Iphone

• Vaganzza
Op Macrumors verscheen ook al een artikel over de vergelijking: https://www.macrumors.com...ad-pro-2021-buyers-guide/

Hun stelling is dat voor de gewone iPad gebruikers de Air meer dan voldoende is... Maar zo genuanceerd is het toch niet, lijkt me.

EDIT: ook 9to5Mac heeft er een artikel over en die is zeer gedetailleerd: https://9to5mac.com/2022/03/10/ipad-air-vs-ipad-pro/

[Voor 18% gewijzigd door Vaganzza op 11-03-2022 08:02]

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier enorm in dubio. Voor het eerst in jaren wil ik eens een Apple product kopen, en dan wel een iPad. Merk toch dat mijn telefoon te klein is en laptop te bulky voor gewoon op de bank of in bed. Zal het ding voornamelijk voor streaming of af en toe een game gebruiken. Ik ben enorm van cloud opslag en zet alles in Google Photos (i.v.m. gratis opslag i.c.m. mijn Pixel telefoon) of OneDrive (zit toch bij Office 365), ik ga zeker niet (snel) op iCloud overstappen. Vooralsnog zie ik me namelijk niet naar het apple ecosysteem overstappen, al zie ik mezelf wel een iPhone kopen als het me allemaal goed bevalt.

Anyway, is 64GB dan genoeg voor een iPad? Of moet ik gewoon maar 200 euro meer neerleggen voor een Pro 11" met 128GB? Voor de rest trekt die pro me niet zo, alleen het 120Hz scherm is wel nice maar ik ben daar niet zo gevoelig voor dus is absoluut geen vereiste. Vind het wel erg steep om zo'n groot bedrag te betalen voor voornamelijk opslag...

Mijn vriendin heeft de 2020 versie en 64GB is voor haar zat, en zij tekent ook nog wel eens op dat ding.

E: Denk dat ik maar gewoon voor de air 64GB ga - ik kijk wel of het genoeg is. Voordeel van Apple producten is natuurlijk dat ze redelijk prijsvast zijn dus mocht ik over een half jaar tekort komen dan kan ik makkelijk upgraden :).

[Voor 37% gewijzigd door Thomas op 11-03-2022 10:54]

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:22
Vaganzza schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 07:38:
Op Macrumors verscheen ook al een artikel over de vergelijking: https://www.macrumors.com...ad-pro-2021-buyers-guide/

Hun stelling is dat voor de gewone iPad gebruikers de Air meer dan voldoende is... Maar zo genuanceerd is het toch niet, lijkt me.

EDIT: ook 9to5Mac heeft er een artikel over en die is zeer gedetailleerd: https://9to5mac.com/2022/03/10/ipad-air-vs-ipad-pro/
De basis ipad is al meer dan voldoende voor de casual ipad gebruiker. Maar de vraag is of je serieus geld wil neerleggen voor een beter scherm, camera's etc. ECHT nodig is het niet, maar wel fijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
Thomas schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:48:
Hier enorm in dubio. Voor het eerst in jaren wil ik eens een Apple product kopen, en dan wel een iPad. Merk toch dat mijn telefoon te klein is en laptop te bulky voor gewoon op de bank of in bed. Zal het ding voornamelijk voor streaming of af en toe een game gebruiken. Ik ben enorm van cloud opslag en zet alles in Google Photos (i.v.m. gratis opslag i.c.m. mijn Pixel telefoon) of OneDrive (zit toch bij Office 365), ik ga zeker niet (snel) op iCloud overstappen. Vooralsnog zie ik me namelijk niet naar het apple ecosysteem overstappen, al zie ik mezelf wel een iPhone kopen als het me allemaal goed bevalt.

Anyway, is 64GB dan genoeg voor een iPad? Of moet ik gewoon maar 200 euro meer neerleggen voor een Pro 11" met 128GB? Voor de rest trekt die pro me niet zo, alleen het 120Hz scherm is wel nice maar ik ben daar niet zo gevoelig voor dus is absoluut geen vereiste. Vind het wel erg steep om zo'n groot bedrag te betalen voor voornamelijk opslag...

Mijn vriendin heeft de 2020 versie en 64GB is voor haar zat, en zij tekent ook nog wel eens op dat ding.

E: Denk dat ik maar gewoon voor de air 64GB ga - ik kijk wel of het genoeg is. Voordeel van Apple producten is natuurlijk dat ze redelijk prijsvast zijn dus mocht ik over een half jaar tekort komen dan kan ik makkelijk upgraden :).
Ik zie erg veel mensen vallen over de 64GB uitvoering. Binnen mijn familie zijn tientallen iPad's actief, allemaal variërend van 16 GB tot 64 GB en buiten de mensen die de 16 GB modellen nog in bezit hebben heb ik nog nooit vragen gekregen over opslag.

Ik pak voor mijzelf altijd een model ruimer maar ook op mijn 256GB iPhone kom ik niet eens aan 64GB.
Ik denk dan ook dat voor veel mensen 64GB voldoende gaat zijn, zeker in combinatie met clouddiensten.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

robcoenen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Ik zie erg veel mensen vallen over de 64GB uitvoering. Binnen mijn familie zijn tientallen iPad's actief, allemaal variërend van 16 GB tot 64 GB en buiten de mensen die de 16 GB modellen nog in bezit hebben heb ik nog nooit vragen gekregen over opslag.

Ik pak voor mijzelf altijd een model ruimer maar ook op mijn 256GB iPhone kom ik niet eens aan 64GB.
Ik denk dan ook dat voor veel mensen 64GB voldoende gaat zijn, zeker in combinatie met clouddiensten.
Mijn telefoon tik ik ook de 64GB niet aan, terwijl daar wel (een deel van) mijn muziek op staat (in FLAC via Tidal). Op mijn iPad was ik dat sowieso niet van plan, wellicht een paar series / films voor in het vliegtuig en dus een gamepje hier en bestandje daar. Denk dat die 64GB wel genoeg moet zijn met mijn gebruik, maar weet gewoon nog niet helemaal hoe ik de iPad zal gebruiken, dat maakt het lastig.

Dankje voor je antwoord iig!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:52

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Nog minder dan twee uurtjes en dan kunnen we los :)

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Zojuist de bestelling gedaan.

1x air blauw 256GB + cellulair (levering tussen 28 maart - 4 april)
1x air paars 256GB wifi (levering 18 maart)

Uiteraard met inscriptie.

De pencil 2 bestel ik later. Volgende week ben ik op vakantie. Dus ik hoop al dat ze niet op zaterdag de 2e keer langskomen maar gewoon op maandag pas weer. Dit ivm de air paars die de 18e voor het eerst aangeboden gaat worden.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier ook besteld. Space gray 64GB. Pen ga ik later kopen (eerst kijken of ik dat wat vind, mijn vriendin heeft er ook 1) , wel zo'n folio bij genomen.

• Vaganzza
Heb na veel wikken en wegen toch beslist de 64GB blauwe versie te bestellen. Ik ga er op gokken dat ik met die 64GB toe ga komen in opslag. Heb nog een marge van 26GB tov nu en mijn gebruik zal toch niet direct veranderen. Bovendien vind ik de upgrade naar 256GB of de Pro van 128GB gewoon te veel geld.

Indien wel kan ik nog altijd schuiven naar 1 van de kinderen als hun iPad mini 2 met 16GB het begeeft ;)

[Voor 10% gewijzigd door Vaganzza op 11-03-2022 14:54]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:11

d0s

sssst

Vandaag de 'oude' Ipad Air voor €569 gehaald bij de Mediamarkt.
Ik vond de updatewaarde net niet genoeg. De M1 is verleidelijk, maar eigenlijk overkill voor de overige specs (imo) :)

• SnnvD
  • Laatst online: 07-12-2022
Vaganzza schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:53:
Heb na veel wikken en wegen toch beslist de 64GB blauwe versie te bestellen. Ik ga er op gokken dat ik met die 64GB toe ga komen in opslag. Heb nog een marge van 26GB tov nu en mijn gebruik zal toch niet direct veranderen. Bovendien vind ik de upgrade naar 256GB of de Pro van 128GB gewoon te veel geld.

Indien wel kan ik nog altijd schuiven naar 1 van de kinderen als hun iPad mini 2 met 16GB het begeeft ;)
Hier hetzelfde. Ook de 64 gb blauw. Op mijn huidige iPad heb ik 31 gb verbruikt dus ik ga er maar vanuit dat het ook nu voldoende zal zijn. Wil wel meer met deze iPad gaan doen, waaronder bezig met procreate en daarom ook een pencil meebesteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:24
Thomas schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Mijn telefoon tik ik ook de 64GB niet aan, terwijl daar wel (een deel van) mijn muziek op staat (in FLAC via Tidal). Op mijn iPad was ik dat sowieso niet van plan, wellicht een paar series / films voor in het vliegtuig en dus een gamepje hier en bestandje daar. Denk dat die 64GB wel genoeg moet zijn met mijn gebruik, maar weet gewoon nog niet helemaal hoe ik de iPad zal gebruiken, dat maakt het lastig.

Dankje voor je antwoord iig!
Een telefoon is ook anders dan een tablet. Ik gebruik m'n telefoon ook echt als telefoon. Weinig games/apps en bijna nooit voor video (bvb netflix offline beschikbaar maken). Daar heb ik m'n iPad voor.

Desondanks heb ik wel +-45 GB van 256 GB in gebruik op de telefoon. Ik gebruik geen iCloud Photo omdat ik dat liever old school in eigen beheer houd. Dus ik houd alles zelf bij en verplaats om de 6 maand even m'n foto's van de iPhone naar de pc/macbook. Met wat videos kan dat wel aantikken op de telefoon. Hoe dan ook, op een telefoon kan ik in principe prima uit met 64 GB

Omwille van de 64 of 256 GB discussie overal heb ik even gecheckt: op de iPad Air 3 heb ik +-90 GB van 256 GB in gebruik. Bleek dat er omwille van een tripje lang geleden nog 25 GB offline netflix data bij zat. Met dat er af, kom ik toch nog steeds boven of rond de 64 GB uit.

De iPad gebruik ik anders. Meer als een pc, dus ook meer persoonlijke bestanden (wel grotendeels in iCloud, sommige niet), en meerdere games (tikt ook snel aan met GTA 3, NBA 22, enz...)

Blijft ook een feit dat indien ik even op onverwacht een weekendje weg wil, waar ik weinig internet verwacht, er met 64GB geen plaats meer zou zijn om episodes op Netflix offline beschikbaar wil maken, zonder te lopen hannesen met ruimte vrijmaken alsof het 2010 is.

Erg jammer dus die 64/256 GB splitsing. Voor mij is het net op het randje. En ik ga mijn gebruik niet aanpassen aan het apparaat. Het apparaat moet aangepast zijn op mijn gebruik. Wat me dus automatisch naar de veel duurdere (te dure) iPad Air 256 GB duwt. Of een iPad pro 128 voor ongeveer dezelfde prijs, maar dan zonder sim/5G :/
ericplan schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:21:
Vreemde keus van Apple dat zowel de gewone iPad als de iPad Air niet in 128 GB-versie gemaakt worden.
Is niets vreemd aan. Ik behoed me ervoor om me in de plaats te stellen van diegenen die de beslissingen maken bij Apple, en niet steeds van commerciële complottheorieën uit te gaan. Maar hier kan je gewoon niet anders besluiten dat het pure platte commercie is.
Is verder geen probleem, Apple is gewoon ook een bedrijf dat aan winstmaximalisatie doet, en heel sluw omgaat met hun product opsplitsing om mensen zo subtiel mogelijk naar de hogere uitgaven te dwingen. Of het minimum in de low end steken waar ze mee kunnen weg komen.

Ik begrijp de motivatie, maar het maakt het er niet meteen minder zuur op.

Dat ze beweren dat 64 GB genoeg is voor is voor de gewone gebruiker, is debiel. Hang er ook maar vanaf hoe hard je op de cloud leunt. Voor wie eerder old school is, is lokale opslag een must.

De motivatie is
- 64 GB kost ze niet veel, maar zelfs het instap product is fors duur, dus pakken ze een goede marge op de instapproducten. Een marge die kleiner was geweest met 128 GB. Dus "wat kan de klant nog pikken"
- Voor wie bij 64 GB snel te kort komt, staat de oplossing al klaar. iCloud abonnement. Een prima manier om mensen naar terugkerende uitgaven te dwingen, door het product te handicappen.
- De upgrade naar 256 GB is ook proportioneel super duur, dus nog meer winst en goede marges op de high end.

Ik zoek al een tijdje een upgrade voor m'n iPad Air 3, maar 128 GB is echt de sweet spot. De Air is echter steeds meer dan genoeg voor mij geweest, en heb de pro features ook helemaal niet nodig. Indien ik zou willen upgraden moet ik echter toch aan de pro, en rond de 900 euro neertellen, voor 128 GB, en geen 4G/5G-functionaliteit. Of een iPad Air 5 voor ongeveer hetzelfde bedrag. :|

• Dracula
Lastig om keuze te maken.

Of de nieuwe Air of een pro 2021 11 Inch voor 773

Denk dat het de pro wordt maar vraag me af of ik niet compleet overkill doe met een pro of air.

[Voor 24% gewijzigd door Dracula op 13-03-2022 15:11]

• Amos_x
Dracula schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:02:

Denk dat het de pro wordt maar vraag me af of ik niet compleet overkill doe met een pro of air.
waar vind je die pro voor 773?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Overkill is het vgm heel snel... Maarja, ik ben vooral gewoon weg van het (inmiddels niet meer zo) nieuwe ontwerp dat nog niet op de standaard iPad zit.

• Dracula
Thomas schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Overkill is het vgm heel snel... Maarja, ik ben vooral gewoon weg van het (inmiddels niet meer zo) nieuwe ontwerp dat nog niet op de standaard iPad zit.
Ja ik ook, vandaar dat ik ook een nieuwe wil. Alleen air of pro tsja

• Roos79

Hier dezelfde twijfel…
Maar waar vind jij hem voor 773?
Heb je dan niet per ongeluk de 2020?

[Voor 5% gewijzigd door Roos79 op 13-03-2022 17:11]

• Dracula
Amos_x schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:29:
[...]
waar vind je die pro voor 773?
Roos79 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:10:
[...]

Hier dezelfde twijfel…
Maar waar vind jij hem voor 773?
Heb je dan niet per ongeluk de 2020?
Bij Coolblue krijg je 110 euro extra inruilkorting op een pro. (Model 2021 3rd generation ligt voor me op schoot)

Had nog een kapotte iPad 3 liggen dus 115 euro korting in totaal (5 voor de kapotte + 110)

[Voor 34% gewijzigd door Dracula op 13-03-2022 17:26]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:39

Als het je puur om opslag gaat dan zou ik toch alsnog voor de iPad Air gaan. Ik heb het vorige model met 64GB en heb ook enorm getwijfeld of het wel zou passen. Ik doe er eigenlijk van alles mee en zeker als je iCloud/OneDrive/Google Drive gebruikt dan valt het gebruik echt reuze mee.

Op dit moment zit ik op ongeveer 50% van de 64GB.

• Amos_x
Gr4mpyC3t schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Als het je puur om opslag gaat dan zou ik toch alsnog voor de iPad Air gaan. Ik heb het vorige model met 64GB en heb ook enorm getwijfeld of het wel zou passen. Ik doe er eigenlijk van alles mee en zeker als je iCloud/OneDrive/Google Drive gebruikt dan valt het gebruik echt reuze mee.

Op dit moment zit ik op ongeveer 50% van de 64GB.
Lees hierboven maar. Het hangt er volledig vanaf hoe hard de gebruiker 'in de cloud' zit. Dat is niet voor iedereen even vanzelfsprekend omwille van een veelheid aan redenen.

Het hangt echt van de software en bestanden af, en hoeveel van dat alles lokaal gebeurt.

Altijd cloud is ook maar handig als je altijd goed internet hebt. Je kent de gebruiker niet dus je kan ook niet zeggen dat het voor hem reuze meevalt.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:39
Amos_x schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:05:
[...]

Lees hierboven maar. Het hangt er volledig vanaf hoe hard de gebruiker 'in de cloud' zit. Dat is niet voor iedereen even vanzelfsprekend omwille van een veelheid aan redenen.

Het hangt echt van de software en bestanden af, en hoeveel van dat alles lokaal gebeurt.

Altijd cloud is ook maar handig als je altijd goed internet hebt. Je kent de gebruiker niet dus je kan ook niet zeggen dat het voor hem reuze meevalt.
Maar dat is toch ook precies wat ik aangeef? Wanneer je cloud gebruikt, dan valt het reuze mee. Het lijkt me evident dat je meer opslag nodig hebt wanneer je niet altijd de beschikking hebt over een internetverbinding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
Benchmark Results Confirm Apple Hasn't Downclocked M1 Chip in New iPad Air

60 - 70% sneller dan de voorgaande Air en dus vergelijkbaar met de Pro's.

Wat dat betreft eigenlijk wat dus in de lijn van verwachtingen lag.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52
Smart Folio voor iPad Air (5e generatie) - Zwart
Wordt bezorgd di mrt. 15

iPad Air 64 GB spacegrijs
Wordt bezorgd: vr 18 Maa
2 aparte zendingen, beetje jammer, doe dan beide op vrijdag 18 maart.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

c-nan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:14:
[...]

2 aparte zendingen, beetje jammer, doe dan beide op vrijdag 18 maart.
Zelfde verhaal hier, maar denk dat het feit dat Apple geen adaptertje meer bij de iPhone meelevert hier wel voor compenseert ;) :+ .

• Roos79
Komt soms vanuit verschillende locaties en daarom in 2 zendingen

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-01 15:31
Ik ben toch wel benieuwd naar de reviews. Ik weet nog goed hoe lovend de reviews waren van de iPad Air (2020), toen de iPad Pro met de A12X nog geen M1 had.

Nu lijk het plots alsof het 60hz scherm echt inferieur is t.o.v. hetzelfde 120hz scherm, als je een aantal populaire (YT) reviewers mag geloven. In de praktijk heb ik zelf nog geen enkel 120hz scherm in huis en vrees dan ook, eens 1 device 120hz is, je het wel 'gewoon' wordt en dan spoedig alles wilt gaan upgraden, zo gaat de marketing machine natuurlijk.

Ik ben best tevreden met mijn iPad Air met A14'tje aan boord. Ben wel benieuwd wat Apple van plan is met die M1 chips in iPads. In iPad OS 15 heb ik met mijn huidige Air 4 ik dan ook nog nooit last gehad van enige traagheden.

Mijn vrouw gaf wel al aan dat ze een nieuwe iPad wilt. Momenteel gebruikt ze mijn oude Air 2 nog en ... tja, dat ding werkt wel nog, maar daar stopt het wel. Deze Air lijkt dan sowieso wel dé topkandidaat, zo kan ze ook mijn pencil gebruiken en andere accessoires.

• MaZo
  • Niet online
Als het bij mij net zo gaat als bij mijn iPhone, dan zit een 64GB iPad binnen de kortste keren vol door games die mijn kids mij vragen te installeren (al dan niet tijdelijk). Die zijn vaak wel 5GB in grootte.

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:14
Iemand een goede suggestie for een stevige hoes, ala Tech21 EvoPlay 2 of Otterbox EasyGrip? (deze zijn er alleen voor normale iPad)

Zit er over te denken om de nieuwe Air aan te schaffen in plaats van de 'normale' iPad, aangezien deze de M1 chip heeft en dat toch wel langer iPadOS updates goed zal kunnen blijven draaien dan de A13 die in de normale iPad zit.

Er moet alleen echt een goede hoes om, aangezien mijn zoontje van 3 hem ook gaat gebruiken voor YT en tekenen etc.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:22

Splinter Cell

AMD HD7850

• robcoenen

Geschreven reviews

[Voor 27% gewijzigd door robcoenen op 16-03-2022 14:05]

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 18:50
AkakoMinami schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:21:
Iemand een goede suggestie for een stevige hoes, ala Tech21 EvoPlay 2 of Otterbox EasyGrip? (deze zijn er alleen voor normale iPad)

Zit er over te denken om de nieuwe Air aan te schaffen in plaats van de 'normale' iPad, aangezien deze de M1 chip heeft en dat toch wel langer iPadOS updates goed zal kunnen blijven draaien dan de A13 die in de normale iPad zit.

Er moet alleen echt een goede hoes om, aangezien mijn zoontje van 3 hem ook gaat gebruiken voor YT en tekenen etc.
Ik heb deze in het verleden besteld voor de ipad Air 4. Deze past als het goed is ook op de Air 5.

https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9300000019365209/

Voor mijn iPad Air 5 heb ik nu een logitech toetsenbord combi besteld

• Amos_x
Ik zou wel willen upgraden, maar ik kocht m'n iPads steeds voor rond de 600 euro. Heb nu een Air 3 die best nog wel wat meekan.

Ik heb echter effe met een 11" pro gespeeld in de winkel en dat 120Hz scherm voel en zie je toch wel erg goed. Had ik niet verwacht, want ik heb meestal niets met met 'nerdy' hype specs die vaak te veel opgeblazen worden. HDR, resoluties, MegaPixels, noem maar op...

Met de keuze tussen beiden, kan ik een Air 5 niet verantwoorden als een Pro ongeveer even duur is. En overwegend omwille van de 64GB limitatie op het instapmodel. Geen idee wat apple probeerde te doen met deze product line-up, maar in mijn geval zouden ze er in slagen om me naar omhoog te duwen en het duurdere apparaat te laten aanschaffen.

Het kan ook de omgekeerde richting op werken, voor wie enkel de focus legt op pure power. "De air heeft nu dezelfde M1 als de pro, dus waarom zou je pro kopen" kan dan de andere redenering zijn. En dan ga je down market shoppen.

Toch wel een vreemde positionering van apple, de video van MKBHD legt het allemaal prima uit.

Geen idee trouwens wat je moet met een M1 in een iPad Air. Het staat leuk op de marketing, en het komt apple waarschijnlijk goed uit aangezien ze steeds maar minder types processoren moeten maken. Mogelijk zullen het M1's zijn zoals in de MacBook Air, met 1 uitgeschakelde GPU core of zo, zodat ze gebinde M1's kunnen recupereren in hun tablets en alsnog kunnen verkopen. Weet niet meer precies wat ik heb in m'n aIr 3, maar die is al snel zat. A14 is dat nog meer, laat staan een M1. Wat moet je met al die power als de software er niet naar is om daar gebruik van te kunnen maken.

Ik kijk het nog even aan, een upgrade is voorlopig nog niet echt nodig. Als ik ergens een pro vind in een goede deal, ga ik waarschijnlijk die richting uit.

Dan nog dit, het doosjes ontwerp van de huidige iPad's is vrij fragiel door de uitgefreesde uitsparing op de zijkant om de pen door te kunnen laden. Genoeg verhalen van krom getrokken iPads. De pro is ouder, en nog iets dunner (halve mm of zo, maar je merkt het wel in de winkel naast een Air), dat kan me nog wel tegenhouden om een pro te halen.

Het is een feit dat het design van de instap iPad, of de Air 3 (zelfde design) gewoon een stuk steviger aanvoelt en minder de neiging zal vertonen tot buigen omwille van de afgeronde randen zonder uitsparingen.

• Roos79
Amos_x schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:26:

Het is een feit dat het design van de instap iPad, of de Air 3 (zelfde design) gewoon een stuk steviger aanvoelt en minder de neiging zal vertonen tot buigen omwille van de afgeronde randen zonder uitsparingen.
Hier niet mee eens eigenlijk, ik kom van een iPad 2017 en ben gegaan voor een pro 11 voelt net zo degelijk en is even zwaar.

Verder blij dat ik voor de pro 11 ben gegaan het scherm is echt iets moois en ook het geluid is echt stukken beter.

• Deltos
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:26:
Ik zou wel willen upgraden, maar ik kocht m'n iPads steeds voor rond de 600 euro. Heb nu een Air 3 die best nog wel wat meekan.

Ik heb echter effe met een 11" pro gespeeld in de winkel en dat 120Hz scherm voel en zie je toch wel erg goed. Had ik niet verwacht, want ik heb meestal niets met met 'nerdy' hype specs die vaak te veel opgeblazen worden. HDR, resoluties, MegaPixels, noem maar op...

Met de keuze tussen beiden, kan ik een Air 5 niet verantwoorden als een Pro ongeveer even duur is. En overwegend omwille van de 64GB limitatie op het instapmodel. Geen idee wat apple probeerde te doen met deze product line-up, maar in mijn geval zouden ze er in slagen om me naar omhoog te duwen en het duurdere apparaat te laten aanschaffen.

Het kan ook de omgekeerde richting op werken, voor wie enkel de focus legt op pure power. "De air heeft nu dezelfde M1 als de pro, dus waarom zou je pro kopen" kan dan de andere redenering zijn. En dan ga je down market shoppen.

Toch wel een vreemde positionering van apple, de video van MKBHD legt het allemaal prima uit.

Geen idee trouwens wat je moet met een M1 in een iPad Air. Het staat leuk op de marketing, en het komt apple waarschijnlijk goed uit aangezien ze steeds maar minder types processoren moeten maken. Mogelijk zullen het M1's zijn zoals in de MacBook Air, met 1 uitgeschakelde GPU core of zo, zodat ze gebinde M1's kunnen recupereren in hun tablets en alsnog kunnen verkopen. Weet niet meer precies wat ik heb in m'n aIr 3, maar die is al snel zat. A14 is dat nog meer, laat staan een M1. Wat moet je met al die power als de software er niet naar is om daar gebruik van te kunnen maken.

Ik kijk het nog even aan, een upgrade is voorlopig nog niet echt nodig. Als ik ergens een pro vind in een goede deal, ga ik waarschijnlijk die richting uit.

Dan nog dit, het doosjes ontwerp van de huidige iPad's is vrij fragiel door de uitgefreesde uitsparing op de zijkant om de pen door te kunnen laden. Genoeg verhalen van krom getrokken iPads. De pro is ouder, en nog iets dunner (halve mm of zo, maar je merkt het wel in de winkel naast een Air), dat kan me nog wel tegenhouden om een pro te halen.

Ik ben ook opzoek. De gewone iPad of een Air 5 lijkt mij de beste keus momenteel.
Als ik jou was zou ik het inderdaad bij je huidige Air houden en als je echt 120Hz wilt, een Pro in de aanbieding zoeken of wachten op een nieuwe Pro. De huidige Pro is een jaar oud.
Apple is heel tactisch met zijn prijzen en specs.

• Amos_x
Roos79 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:58:
[...]

Hier niet mee eens eigenlijk, ik kom van een iPad 2017 en ben gegaan voor een pro 11 voelt net zo degelijk en is even zwaar.

Verder blij dat ik voor de pro 11 ben gegaan het scherm is echt iets moois en ook het geluid is echt stukken beter.

Het 'doosjes' design met uitgefreesde, verzwakte zijkant.

• Deltos
  • Niet online
n.v.m.

[Voor 111% gewijzigd door Deltos op 17-03-2022 11:06]

• Roos79
Gewoon zuinig zijn met je spullen toch?
En is dat niet de pro uit 2018 uit het filmpje?

[Voor 12% gewijzigd door Roos79 op 17-03-2022 11:11]

• Deltos
  • Niet online
Ik vind het maar verdomd lastig om te kiezen. Ik twijfel tussen een iPad Air 256gb of een iPad Pro 128gb en zelfs de basic iPad blijft een optie.
De Air en de Pro kosten ongeveer hetzelfde maar de Pro is inmiddels wel een jaar oud en dan voelt full price niet goed.
Hoe denken jullie er over? Bepaalde tijd dat we deals kunnen verwachten?

Het zijn echt **** daar bij Apple. :P

• Vaganzza
Ik zou in jouw geval wachten tot de vernieuwde 11" Pro. Mijn gevoel is dat de iPad Air alleen interessant is als je met 64GB genoeg hebt. Vanaf het moment dat je naar min. 128GB kijk dat de Pro de betere keuze is. Maar zoals je al zegt: die iPad Pro is ook alweer een jaartje oud nu. Als je kan wachten, zou ik wachten.

Ikzelf zit te wachten op de iPad Air 64GB, maar UPS zal vandaag niet meer langskomen. Ze zeggen dat ik niet thuis was, maar zit hier al ganse dag te wachten.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@Deltos Ik zat met dezelfde twijfel. Heb uiteindelijk gekozen voor een Apple refurbished iPad Pro 11", 128 GB. Scheelt €250 met de huidige iPad Pro 11". Geen spijt.

A'dam ZonPHP PVOutput

• Deltos
  • Niet online
@Vaganzza Daar lijkt het inderdaad op, 64gb is een goede keus maar als je hoger gaat is de keus lastiger. Uiteraard opzet. Ah jij krijgt 'm vandaag, laat maar weten hoe het bevalt. :)

@ericplan Refurbished is ook nog een optie inderdaad. Ik heb nog nooit iets refurbished gekocht omdat ik bij zulke bedragen iets gewoon helemaal nieuw wil. Misschien toch eens naar kijken. Zal je er net zo lang mee doen als nieuw?

• robcoenen
Deltos schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:14:
zelfs de basic iPad blijft een optie.
De vraag is, wat is je uitgangspunt van de tablet. De meeste mensen gebruiken hem vooral voor entertainment (op de bank browsen, in bed film kijken etc.), dan kan de basis iPad al volstaan. In een dergelijke situatie zou ik uitwijken naar de Air vanwege het gelamineerde scherm maar inmiddels heeft de iPad Air ook 8GB aan RAM (de 4e generatie had nog 4GB RAM) daar waar de basis iPad het moet doen met 3GB.

• Vaganzza
Deltos schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:41:
@Vaganzza Daar lijkt het inderdaad op, 64gb is een goede keus maar als je hoger gaat is de keus lastiger. Uiteraard opzet. Ah jij krijgt 'm vandaag, laat maar weten hoe het bevalt. :)
Normaal ging die vandaag geleverd worden, maar UPS zegt dat ik zogezegd niet thuis ben en de afleverpoging mislukt is... Nochtans gewoon thuis al ganse dag...

Maar heb het de laatste maanden standaard vlaggen met UPS. Die komen gewoon niet meer rond hier. Echter Apple producten mogen niet naar een afhaalpunt, dus in beste geval heb ik hem maandag in huis... Eens zien hoe dat zal gaan.

• Deltos
  • Niet online
@robcoenen Vooral normaal gebruik. De iPad zou voor nu prima voldoen maar zoals je aangeeft die 3gb lijkt mij niet heel fijn omdat ik graag nog vele jaren een soepele ervaring wil. Ik geef liever nu wat meer geld uit dan achteraf spijt.
Zou de normale iPad na 5 of 7 jaar nog perfect zijn bij voornamelijk normaal gebruik?

@Vaganzza Nooit problemen hier met bezorgen. Heel vervelend als je er wel bent maar ze zeggen van niet..

• robcoenen
Deltos schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:49:
@robcoenen Vooral normaal gebruik. De iPad zou voor nu prima voldoen maar zoals je aangeeft die 3gb lijkt mij niet heel fijn omdat ik graag nog vele jaren een soepele ervaring wil. Ik geef liever nu wat meer geld uit dan achteraf spijt.
Zou de normale iPad na 5 of 7 jaar nog perfect zijn bij voornamelijk normaal gebruik?
Perfect denk ik niet (als ik nu zie hoe de Air 2 werkt) maar wel meer dan prima.
Persoonlijk, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, zou ik voor de Air gaan, mede ook doordat de Air met de M1 chip je hoogstwaarschijnlijk ook weer een aantal jaren extra updates gaat geven.

• Deltos
  • Niet online
@robcoenen Die M1 chip is een sterk punt. Als de Air 128gb had gehad of wanneer de Pro niet een jaar oud was dan was de keus veel makkelijker geweest voor mij.
Portemonnee is geen probleem maar alsnog maak ik graag de 'juiste' keus aan de hand van mijn eisen. :)

[Voor 11% gewijzigd door Deltos op 18-03-2022 14:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@Deltos Had ik ook. Maar gewoon bij Apple gekocht, dus ik verwacht dat het goed zit. https://www.apple.com/nl/shop/refurbished/ipad

A'dam ZonPHP PVOutput

• Roos79
Deltos schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:55:
@robcoenen Die M1 chip is een sterk punt. Als de Air 128gb had gehad of wanneer de Pro niet een jaar oud was dan was de keus veel makkelijker geweest voor mij.
Portemonnee is geen probleem maar alsnog maak ik graag de 'juiste' keus aan de hand van mijn eisen. :)
De pro is dan wel 10 maanden oud maar net als de air een m1 en waarom zou die dan geen updates meer krijgen als de air dat wel krijgt?
Hier dus gekozen voor de pro en ben er super blij mee kan ik zeggen.
Ook kreeg ik nu bij Coolblue extra voor mijn oude iPad.

• Deltos
  • Niet online
De Air 5 is besteld! :)
@Vaganzza mooi zo. ik heb voor saai grijs gekozen.

[Voor 54% gewijzigd door Deltos op 18-03-2022 17:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaganzza
De iPad Air is toch nog geleverd geraakt vandaag. UPS klantendienst heeft de chauffeur gebeld en die is nogmaals langs gekomen vandaag! Als er 1 ding is wat ik niet verwacht, dan is het dat wel :)

Het blauw is echt wel mooi! Is nu nog alles van de vorige iPad Pro 9,7" aan het overzetten, dus nog geen gebruikservaringen momenteel. Wel zie ik dat het scherm een mooie upgrade is tov de iPad Pro uit 2016.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vaganzza schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Normaal ging die vandaag geleverd worden, maar UPS zegt dat ik zogezegd niet thuis ben en de afleverpoging mislukt is... Nochtans gewoon thuis al ganse dag...

Maar heb het de laatste maanden standaard vlaggen met UPS. Die komen gewoon niet meer rond hier. Echter Apple producten mogen niet naar een afhaalpunt, dus in beste geval heb ik hem maandag in huis... Eens zien hoe dat zal gaan.
Hier wel gewoon naar een afleverpunt laten sturen. Ging prima!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier wel een schijnbaar meer voorkomend probleem (niet alleen op deze Air); Airdrop werkt niet lekker. Ontvangen gaat prima, maar verzenden blijft 'ie hangen op 'waiting'. Erg storend. Quick fixes zoals wifi en BT aan/uit werken niet. Netwerk herstarten nog niet geprobeerd. Anderen hier met dit probleem?

[Voor 4% gewijzigd door Thomas op 20-03-2022 12:05]

• Vaganzza
Ik had gisterenavond moeilijkheden met mijn Sony koptelefoon (WH1000XM4). Eerst wou hij niet connecteren, na opnieuw af en aanzetten lukte het in youtube met geluid te kijken. Daarna wou ik overschakelen naar de VRT app, maar geen geluid meer en ook in Youtube niets meer. Ook herstarten van de koptelefoon gaf niet het gewenste resultaat, zoals eerst wel lukte...

De iPad zei wel dat de koptelefoon geconnecteerd was, maar het geluid speelde ineens toch af op de iPad. Ook in de VRT app zei dat hij op de koptelefoon aan het afspelen was... Raar...

Vandaag nog niet getest, maar dit is wel heel vervelend en had ik niet met mijn iPad Pro 9,7".

Nog iemand last van met bluetooth koptelefoon?

[Voor 15% gewijzigd door Vaganzza op 21-03-2022 10:22]

• Vaganzza
Deze avond werkte de bluetooth weer prima, geen idee waar het aan lag gisteren...

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:38
De ipad air 2022 gaat er waarschijnlijk voor mij ook komen. En wel hierom…..
Een van de twee ipad air 2 heeft batterij keuren. Soms zakt ie ineens van bijv 70. % naar 0. Als ik de nieuwe ipad air heb, ga ik proberen om de batterij van de oude te vervangen en gebruik ik deze als scherm voor de bewakingscamera.
Nog even kijken waar voorraad is in de juiste kleur. Amac of CB. Ik ga hem wel ophalen. Met bezorgingsdiensten weet je maar nooit,

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Thomas schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:05:
Hier wel een schijnbaar meer voorkomend probleem (niet alleen op deze Air); Airdrop werkt niet lekker. Ontvangen gaat prima, maar verzenden blijft 'ie hangen op 'waiting'. Erg storend. Quick fixes zoals wifi en BT aan/uit werken niet. Netwerk herstarten nog niet geprobeerd. Anderen hier met dit probleem?
Dit euvel lijkt zichzelf trouwens te hebben opgelost :)

• Vaganzza
Vaganzza schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:21:
Ik had gisterenavond moeilijkheden met mijn Sony koptelefoon (WH1000XM4). Eerst wou hij niet connecteren, na opnieuw af en aanzetten lukte het in youtube met geluid te kijken. Daarna wou ik overschakelen naar de VRT app, maar geen geluid meer en ook in Youtube niets meer. Ook herstarten van de koptelefoon gaf niet het gewenste resultaat, zoals eerst wel lukte...

De iPad zei wel dat de koptelefoon geconnecteerd was, maar het geluid speelde ineens toch af op de iPad. Ook in de VRT app zei dat hij op de koptelefoon aan het afspelen was... Raar...

Vandaag nog niet getest, maar dit is wel heel vervelend en had ik niet met mijn iPad Pro 9,7".

Nog iemand last van met bluetooth koptelefoon?
Gisterenavond had ik het probleem opnieuw en ik heb de "schuldige" gevonden. Vermits mijn koptelefoon zich zowel met mijn iPad als mijn iPhone verbindt en ik af en toe al de Sleep Cycle al aan zet (om de vrouw niet wakker te maken als ik mijn iPad aan de kant leg) dan wil de koptelefoon geen geluid meer afspelen met deze iPad Air.

Met mijn iPad Pro was dit geen probleem, maar blijkbaar is dit bij de iPad Air wel anders.

• c-nan
Afgelopen vrijdag de iPad Air ontvangen, geleverd met UPS. Er stond dat er getekend moest worden voor ontvangst, maar ik heb de bezorger maar 1 seconde gezien :D Kennelijk had hij heel erg haast, maar nergens voor hoeven tekenen dus.

Echter, ik doe er niets mee :D Wat apps op geïnstalleerd en sindsdien ligt hij maar te liggen op mijn bureau.

• BillSpaarbank
  • Niet online
c-nan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:51:
Afgelopen vrijdag de iPad Air ontvangen, geleverd met UPS. Er stond dat er getekend moest worden voor ontvangst, maar ik heb de bezorger maar 1 seconde gezien :D Kennelijk had hij heel erg haast, maar nergens voor hoeven tekenen dus.

Echter, ik doe er niets mee :D Wat apps op geïnstalleerd en sindsdien ligt hij maar te liggen op mijn bureau.
Pak hem dan weer netjes in en stuur hem retour. Lijkt me redelijke verspilling van geld en milieu. Waarom heb je hem dan überhaupt gekocht?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• c-nan
BillSpaarbank schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Pak hem dan weer netjes in en stuur hem retour. Lijkt me redelijke verspilling van geld en milieu. Waarom heb je hem dan überhaupt gekocht?
Goede vraag :)

- Ik heb momenteel een Macbook Air M1 waar ik maar 1 externe scherm op kan aansluiten. Ik dacht dat een iPad er naast wel handig zou zijn, bijvoorbeeld voor Teams.
- Binnenkort ga ik vliegen, dan is een iPad wel handig om de tijd mee te doden.
- En verder, tsja, voor de leuk.

• Roos79
c-nan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:51:

Sinds Corona is tekenen bijna niet meer iets wat gebeurd.

En verder zonde om zoiets duurs zo te laten liggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik gebruik mijn iPad (geen air 5 vooralsnog) >80% van m'n prive 'pc-tijd'. Zo gemakkelijk en natuurlijk om te lezen, in bed, op de bank, ...

Gamen door snel even xbox controller te koppelen, tekenen, schetsen (handig bij verbouwingen), documenten tekenen, prive mailtjes bijhouden, m'n iCloud af en toe eens opschonen (gebruik iCloud ook voor werk, wordt snel een rommeltje), youtube, browsen, foto's bewerken, whatsapp, steam store, ps store doorlopen, op werk teams en sharepoint access, nota's maken met goodnotes of notability, mijn admin bijhouden door facturen te scannen en bij te houden (in files app meteen scannen!). Afstandsbediening voor tv (casten van media)

Noem maar op. En dan heb ik het excellente apple eco-systeem nog niet vernoemd.

Je moet inderdaad wel effe tijd investeren om er goed mee te leren omgaan. Op de apple manier, zodat je workflow niet haaks staat op hoe iPadOS is opgezet. Apple heeft uitgedacht wat de ideale workflow op een tablet is. Als je je hieraan kan en wil aanpassen, wordt een iPad een onmisbare tool in je prive en professionele workflow.

Iets anders: New iPad Air's thin back panel and creaks prompt build quality complaints

• Deltos
  • Niet online
Ik kwam dat ook al tegen. Nog even bij mijn iPad gecheckt maar merk hier niets van gelukkig. Ik haal ‘m sowieso nooit uit de smart folio dus het zal wel goed zitten.
Wel krankzinnig wanneer je zoveel uitgeeft aan een tablet en dan dat krijgen.

[Voor 6% gewijzigd door Deltos op 22-03-2022 14:17]

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:38
Dan toch de twijfel en hierom gaan voor de ipad air 2020. Is sowieso voor mijn gebruik voldoende. (Lezen, mailen, surfen).

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:07
Onze Air 2 uit 2014 is nu echt wel aan vervanging toe, maar zit ernstig in twijfel. Investeren in een Air 2022 of toch maar gewoon de Ipad 2021.

De power van de Air 2022 is momenteel zwaar overkill, maar de M1 en 8gb ram zijn wel bijzonder futureproof voor de komende 7 jaar, ook wat ondersteuning betreft.

Zijn er al wat ondersteunde batterijtests bekend van de Air 2022? Dat was toch echt een zwakte van het model 2020. De test van Tech Gear Talk toont het ook wel duidelijk aan, met een indrukwekkend resultaat voor de ipad 9.

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:58
Vandaag de nieuwe air binnen en opeens voel ik iets van getik op de achterkant. Als ik hem van links naar rechts kantel is het ook hoorbaar. Net meer dan 800 euro uitgegeven, is echt niet oké.

Ga hem denk ik terug sturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Drwho1 Ik zou voor de iPad Air 2022 gaan, aangezien het scherm gelamineerd is. Mijn vader heeft de iPad 2018 en ik merk dat het scherm een stuk meer reflecteert t.o.v. de iPad Air 2019 van mijn moeder en mijn iPad Pro 2018. Daarnaast voelt het goedkoper aan (wat het ook is) en als je het scherm aanraakt heb je eerder dat je het getik van je vingers hoort.

• Deltos
  • Niet online
funkeey schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:37:
[...]

Vandaag de nieuwe air binnen en opeens voel ik iets van getik op de achterkant. Als ik hem van links naar rechts kantel is het ook hoorbaar. Net meer dan 800 euro uitgegeven, is echt niet oké.

Ga hem denk ik terug sturen.
Ik zou dat niet accepteren en er werk van maken.

Iemand anders hier die last heeft van de genoemde dingen die je hoort online over een matige buildkwaliteit?
Ik vind het goed aanvoelen allemaal.

[Voor 3% gewijzigd door Deltos op 23-03-2022 00:01]

• Vaganzza
Ik had op Youtube ook al gehoord van dat getik bij de iPads, vooral de blauwe. Nu ik moet zeggen: mijn blauwe heeft er geen last van. Ik hoor nooit een getik.

Dus inderdaad als je er zo 1 hebt die tikt, stuur hem terug en ruil hem in.

• Deltos
  • Niet online
Mag wel hopen dat het gaat om een slechte batch en niet een teken van zwakte in het product. En dat we er niet alsnog last van krijgen na een paar jaar door bijvoorbeeld slecht gelijmd te zijn.
Nu voelt het allemaal top aan en ben er blij mee.

[Voor 11% gewijzigd door Deltos op 23-03-2022 11:29]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier geen last van gekraak o.i.d. (space gray). Inmiddels ook maar het pennetje er bij gekocht, lekkere smak geld weer :'). Werkt wel goed, stukje beter nog dan een Microsoft Surface icm pen. Enige wat ik daar dan weer aan mis is dat je met de achterkant van de pen kon gummen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58
Hier space grey gekocht.
Ik merk dat de achterkant wat kraakt,vooral als ik met m’n vingers wat indruk onder het appeltje.
Weet niet of anderen dit ook ervaren maar hoort volgens mij niet zo.

• Vaganzza
Ja er zijn nog verhalen van dat gekraak. Ikzelf heb het niet, dus ik zou aanraden hem terug te sturen en een nieuwe te vragen.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Yohost! schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:12:
Hier space grey gekocht.
Ik merk dat de achterkant wat kraakt,vooral als ik met m’n vingers wat indruk onder het appeltje.
Weet niet of anderen dit ook ervaren maar hoort volgens mij niet zo.
Heb het hier ook niet (nou druk ik ook niet keihard, maar net even onder het logo geprobeerd). Voelt gewoon solide aan. Zou er in jouw geval mee terug gaan en vragen voor een nieuwe.

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Vandaag is dan eindelijk mijn nieuwe iPad Air binnengekomen. Heb de blauwe cellulair 256gb versie gekocht.

Wat een vooruitgang op de gewone ipad 2019 versie.

Mooie hoes en de pencil 2 maken hem helemaal af 😃

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee