Voorwoord

Allereerst van harte welkom in het iPad (9e generatie, 2021) topic! In dit topic kunnen alle zaken, die niet specifiek te herleiden zijn naar iPadOS, besproken worden en mogen ervaringen gedeeld worden.

Voor het softwareplatform iPadOS is een apart topic beschikbaar. Gelieve dan ook software-gerelateerde ervaringen en/of vragen in dat topic plaatsen.

Ben je op zoek naar een ander iPad model? Klik dan op een van de volgende linkjes om bij de juiste topics uit te komen. iPad Mini, iPad Air en iPad Pro.

Verder: problemen en specifieke vragen horen thuis in een eigen topic. Dit maakt het makkelijker voor andere mensen met hetzelfde probleem om de oplossing te vinden of te delen. Daarnaast worden de discussies daardoor veel overzichtelijker. Er lopen dan immers niet meerdere discussies door elkaar.

Feedback m.b.t. de inhoud van dit topic, bijbehorend bij dit forum, kan in iOS feedback besproken worden.

Als laatste. Heb je opmerkingen, vragen, suggesties of feedback? Stuur mij dan (bij voorkeur) een privébericht via Tweakers, of vermeld @robcoenen in je reactie op dit topic.

Wat is er nieuw?

• True Tone display (voorheen niet aanwezig)
  • A13 Bionic-chip met Neural Engine (voorheen A12)
  • 12-MP Ultragroothoekcamera aan de voorkant (voorheen 1,2-MP FaceTime HD-camera)
  • 64 en 256 GB opslag (voorheen 32 en 128 GB)

Specificaties

• 10,2"Retina-display met True Tone
  • A13 Bionic-chip met Neural Engine
  • Tot 256 GB
  • 8‑MP groothoekcamera
  • 12-MP Ultragroothoek­camera aan de voorkant
  • Lightning‑ connector
  • Compatibel met Apple Pencil (1e generatie)
  • Compatibel met Smart Keyboard
De volledige technische specificaties zijn hier terug te vinden.

Prijzen

iPad Wi-Fi
€389,00 64GB
€529,00 256GB
iPad Wi-Fi + Cellular
€559,00 64GB
€699,00 256GB

Vergelijken

De verschillende iPad modellen en formaten kunnen via deze link vergeleken worden met elkaar.

Overige

Klik hier voor het officiële persbericht vanuit Apple.
Klik hier om het toestel aan te schaffen (verwijst naar Apple's eigen webshop).

[Voor 71% gewijzigd door robcoenen op 15-09-2021 10:25]

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:11
Zijn de afmetingen nu exact gelijk aan de 8th generation? Had vandaag een 8 besteld omdat ik niet verwacht had dat er nu een 9th zou komen (en de 6th kapot gevallen was dit weekend). Hoesje wat ik besteld heb zou volgens mij moeten passen (van de 8 op de 9) als ik de specs goed lees (heb de 9 inmiddels besteld bij Apple!)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

miel schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:10:
Zijn de afmetingen nu exact gelijk aan de 8th generation? Had vandaag een 8 besteld omdat ik niet verwacht had dat er nu een 9th zou komen (en de 6th kapot gevallen was dit weekend). Hoesje wat ik besteld heb zou volgens mij moeten passen (van de 8 op de 9) als ik de specs goed lees (heb de 9 inmiddels besteld bij Apple!)

• Achey
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:56
Kan iemand vertellen of het scherm bij generatie 9 gelamineerd is? Dat stoort me tov de duurdere ipads.
Achey schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:22:
Kan iemand vertellen of het scherm bij generatie 9 gelamineerd is? Dat stoort me tov de duurdere ipads.
Helaas heeft ook de 9e generatie geen gelamineerd scherm :/

[Voor 9% gewijzigd door robcoenen op 15-09-2021 10:28]

• Achey
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:56
robcoenen schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:22:
[...]

Helaas heeft ook de 9e generatie geen gelamineerd scherm :/
Thanks. Ik heb nog een oude ipad air 2 en ik ben zo bang dat ik me ga storen aan het scherm. Op alle andere fronten is het een no-brainer maar niet het scherm.
Achey schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:29:
[...]

Thanks. Ik heb nog een oude ipad air 2 en ik ben zo bang dat ik me ga storen aan het scherm. Op alle andere fronten is het een no-brainer maar niet het scherm.
Persoonlijk stoor ik mij er wel aan. Ik heb ook nog een oude iPad Air 2 thuis liggen en als ik deze vergelijk met de nieuwere (gelamineerde) iPad’s die hier thuis liggen dan is het verschil werk aanzienlijk. (Nu is die vergelijking niet 100% eerlijk wegens resolutie etc.)

Afgelopen maand nog een iPad (8e generatie) en een iPad Air 4 (2020) in huis gehaald en tussen deze twee voel je wel dat het scherm “minder verzonken” zit in het apparaat (en beter afleesbaar is in zonlicht).

• Gugger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:25
Ik heb een iPad 2019 en stoor me er ook aan, helemaal 'zomers in de buitenlucht is het bijna niet te doen.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• lutenist
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 18-09 10:04
De prijzen met onderwijskorting:
WiFi 64GB: €365,42
WiFi 256GB: €533,61
Cellular 64GB: €497,31
Cellular 256GB: €667,92

[Voor 14% gewijzigd door lutenist op 18-09-2021 10:04]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee