• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Drwho1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:30:
Onze Air 2 uit 2014 is nu echt wel aan vervanging toe, maar zit ernstig in twijfel. Investeren in een Air 2022 of toch maar gewoon de Ipad 2021.

De power van de Air 2022 is momenteel zwaar overkill, maar de M1 en 8gb ram zijn wel bijzonder futureproof voor de komende 7 jaar, ook wat ondersteuning betreft.

Zijn er al wat ondersteunde batterijtests bekend van de Air 2022? Dat was toch echt een zwakte van het model 2020. De test van Tech Gear Talk toont het ook wel duidelijk aan, met een indrukwekkend resultaat voor de ipad 9.
Air 2020 voldoet ook wel, of Apple ref iPad

Air 4 en 5 geforceerd herstarten:

Press and quickly release the volume up button.
Press and quickly release the volume down button.
Press and hold the top Power button until Apple logo shows

[Voor 11% gewijzigd door Hackus op 29-03-2022 18:31]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:07
Batterijduur van de air 4 is te groot minpunt, is dus niet echt in de running.

Ga uiteindelijk toch een gewone iPad 2021 kopen, mijn vrouw merkt het verschil niet en zij gebruikt het toestel +80% van de tijd.

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:38
Ik ben erg tevreden met de ipad 2021 vs9. En neem de min puntjes voor lief. Ik had nog getwijfeld voor de ipad air 2022. Vanwege het feit dat er her en der geklaagd werd over de krakende behuizing, toch maar even afwachten tot dat opgelost is in de volgende batches.
De ipad 2021 had ik besteld samen met de targus hoes. Samen bleek dit toch relatief zwaar te worden. Dus nu een apple smart cover besteld. Dat scheelt enorm in gewicht en is ook nog eens wat handsamer.

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Drwho1 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Batterijduur van de air 4 is te groot minpunt, is dus niet echt in de running.

Ga uiteindelijk toch een gewone iPad 2021 kopen, mijn vrouw merkt het verschil niet en zij gebruikt het toestel +80% van de tijd.
Grotere capaciteit dan de Air2022 😉
iPad 2021….. dat is geen vergelijking met Air 3-4-5

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:07
Hackus schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:11:
[...]

Grotere capaciteit dan de Air2022 😉
iPad 2021….. dat is geen vergelijking met Air 3-4-5
Capaciteit is belangrijk, maar het is nog belangrijker hoe de soc ermee omgaat. De M1 staat ondertussen bekend als extreem efficiënt en twijfel er niet aan dat die verder komt op een kleinere batterij dan de Bionic reeks. ;)

Ipad 2021 is inderdaad geen vergelijking op prestaties, maar 600€ vs 380€ is ook niks om licht over te gaan.
Ik als Tweaker wil een Air, mijn vrouw als hoofdgebruiker van de ipad zou, bij wijze van boutade, het verschil niet zien moest ik de huidige -oude- Air 2 vervangen door een nieuwe iPad 2021. :+

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58
Yohost! schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:12:
Hier space grey gekocht.
Ik merk dat de achterkant wat kraakt,vooral als ik met m’n vingers wat indruk onder het appeltje.
Weet niet of anderen dit ook ervaren maar hoort volgens mij niet zo.
Terug gestuurd en een nieuwe besteld.
Nu geen krakend geluid maar ik kan weer indrukken wat een tik geluid geeft :'(

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:01
Deze heeft ook géén Face ID toch, net zoals de Air 2020 dat ook niet heeft???

Ik liep net bij een Amac naar binnen en de verkoper beweerde bij hoog en bij laag dat deze, net als de Air 2020, wél Face ID zou hebben. Hij kon het weten, want hij "heeft er thuis ook één".

Overigens kon ik, mits geheel onbeachadigd, maar maximaal €290 terug krijgen voor m'n Air 2020 WIFI 64GB bij inruil voor een 2022 versie. :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:38
Zie hieronder: dus geen face id. Alleen de ipad pro heeft face id.

At first glance, it'd be easy to assume that the iPad Air 5 falls into the Face ID camp. It has a modern design with slim bezels, a powerful front-facing camera, and a relatively high $599 price tag. Despite all of that, the iPad Air 5 does not have Face ID. At first glance, it'd be easy to assume that the iPad Air 5 falls into the Face ID camp. In fact, the only iPad with Face ID is the iPad Pro. Just like the regular iPad and iPad mini, the iPad Air 5 ditches Face ID in favor of Touch ID.

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:54

Aiii

何これ

civspeler schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:50:

Overigens kon ik, mits geheel onbeachadigd, maar maximaal €290 terug krijgen voor m'n Air 2020 WIFI 64GB bij inruil voor een 2022 versie. :')
Kijkend bij rebuy krijg je daar ook niet meer dan 365 Euro voor deze Air als hij "Zeer Goed" is.

Uiteraard kun je particulier meer krijgen, maar het lijkt gewoon niet het meest waardevolle tweedehands product.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:01
Aiii schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:16:
[...]

Kijkend bij rebuy krijg je daar ook niet meer dan 365 Euro voor deze Air als hij "Zeer Goed" is.

Uiteraard kun je particulier meer krijgen, maar het lijkt gewoon niet het meest waardevolle tweedehands product.
Sowieso. Maar particulier kun je er met gemak nog €450 voor krijgen, €500 met een beetje geluk. En dan vind ik €160-210 verschil wel erg groot, zeker als je daarbij tegelijk ook nog eens de hoofdprijs betaalt voor een gloednieuwe Air 2022.

Rebuy ook, die biedt je €365 en gooit er vervolgens in de verkoop meer dan €200 bovenop. Prima, mogen ze doen. Maar ik trap daar in elk geval niet in.

• floep77
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-01 09:30
Dag iedereen,

ik ben sinds deze week ook de trotse bezitter van een iPad air 2022, mijn oude air 2 begon wat na te laten dus tijd voor een nieuwe.

Nu wil ik alleen ook een goed (goede bescherming, heb twee kleine kids die niet altijd voorzichtig omgaan met spullen 8)7) hoesje met auto wake functie.

Zelf heb ik bij CB al Targus VersaVu gekocht en terug gestuurd (auto wake werkte bij mij niet)

Wat gebruiken jullie?
of wat is de ervaring.

Alvast erg bedankt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:52

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

floep77 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:34:
Dag iedereen,

ik ben sinds deze week ook de trotse bezitter van een iPad air 2022, mijn oude air 2 begon wat na te laten dus tijd voor een nieuwe.

Nu wil ik alleen ook een goed (goede bescherming, heb twee kleine kids die niet altijd voorzichtig omgaan met spullen 8)7) hoesje met auto wake functie.

Zelf heb ik bij CB al Targus VersaVu gekocht en terug gestuurd (auto wake werkte bij mij niet)

Wat gebruiken jullie?
of wat is de ervaring.

Alvast erg bedankt
Ik heb hier twee hoezen van. Zijn erg fijn, stevig, blijven goed staan en de Pencil kan je goed bewaren.

https://www.amazon.nl/dp/...CNF4?_encoding=UTF8&psc=1

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• floep77
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-01 09:30
@Panzer_V

Bedankt!

dan ga ik deze eens uitproberen.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:37
Yohost! schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:00:
[...]

Terug gestuurd en een nieuwe besteld.
Nu geen krakend geluid maar ik kan weer indrukken wat een tik geluid geeft :'(
Maar even serieus; ben je niet gewoon te veel op zoek naar “iets”?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

WouterL schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:10:
[...]

Goed punt. Ik heb hier de blauwe. Die zou kraken, buigen etc volgens de filmpjes. Ik ben daar absoluut niet naar opzoek gegaan. Als je gaat zoeken ga je het vinden. Tuurlijk kan je hem buigen, ik kan vrijwel alles buigen als ik het maar probeer.

Heb hier ook een paarse. In mijn optiek zijn ze allebei hetzelfde (op de kleur na).

Hij zit in een case en ik gebruik hem nu al drie weken met veel plezier.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58
WouterL schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:10:
[...]

Ik heb al jaren een iPad 2 en die is gewoon solide.
Nu heb ik een gehad die kraakte en een die tikte wanneer ik hem gewoon in de hand houd.
Het was zeker niet zoeken naar een geluid, gebeurd direct.
Dit is niet de kwaliteit welke ik gewend ben en hoor dit ook niet van anderen.

Vandaag komt nummer 3 binnen, ik hou jullie op de hoogte.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Van het weekend wat notities aan het nemen icm apple pencil. Merkte op dat het scherm een vreemd tik geluid maakt als ik mijn hand op het scherm heb liggen. Voel me er niet helemaal senang bij dus ik ga woensdag even langs de Apple store. Op een bepaald deel van het scherm (denk ongeveer 20-30%) 'klikt' het scherm zodra je er iets meer druk op zet dan gewoon een tap - bijvoorbeeld met aantekening maken als je hand op een deel van het scherm rust. Mijn vriendin haar iPad Air 4 heeft dit euvel niet dus vond dat genoeg reden om er toch een probleem van te maken. Ik laat wel weten hoe het afloopt.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Thomas schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:04:
Van het weekend wat notities aan het nemen icm apple pencil. Merkte op dat het scherm een vreemd tik geluid maakt als ik mijn hand op het scherm heb liggen. Voel me er niet helemaal senang bij dus ik ga woensdag even langs de Apple store. Op een bepaald deel van het scherm (denk ongeveer 20-30%) 'klikt' het scherm zodra je er iets meer druk op zet dan gewoon een tap - bijvoorbeeld met aantekening maken als je hand op een deel van het scherm rust. Mijn vriendin haar iPad Air 4 heeft dit euvel niet dus vond dat genoeg reden om er toch een probleem van te maken. Ik laat wel weten hoe het afloopt.
Heb hem - ondanks dat hij al buiten de 14 dagen valt, om kunnen ruilen in de Apple store (daar komt 'ie ook vandaan). De nieuwe heeft vooralsnog geen issues.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:50
Ik wil voor mijn werkzaamheden onderweg een iPad air aan gaan schaffen. Echter twijfel ik of ik er een moet nemen met cellular of niet. Ik heb als telefoon een iPhone maar ik het het idee dat als ik constant de hotspot aan laat staan hij veel meer energie verbruikt. Klopt dat? En denken/vinden jullie dat het gebruiksgemak van een eigen simkaart in een iPad opweegt tegen de extra kosten (duurdere iPad) en een datasim.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sunri5e schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:33:
Ik wil voor mijn werkzaamheden onderweg een iPad air aan gaan schaffen. Echter twijfel ik of ik er een moet nemen met cellular of niet. Ik heb als telefoon een iPhone maar ik het het idee dat als ik constant de hotspot aan laat staan hij veel meer energie verbruikt. Klopt dat? En denken/vinden jullie dat het gebruiksgemak van een eigen simkaart in een iPad opweegt tegen de extra kosten (duurdere iPad) en een datasim.
Ligt nogal aan je telefoon, maar mijn ervaring is dat een hotspot flink wat data gebruikt. Ik gebruik zelf altijd mijn zakelijke toestel met een flinke accu als mobile hotspot en mijn privé telefoon gewoon ‘normaal’. Omdat ik dat eigenlijk maar heel sporadisch hoef te doen heb ik zelf vrij bewust gekozen voor een wifi only model. Als je denkt echt veel gebruik te gaan maken van cellular data is het sowieso gewoon minder gezeik met een iPad met ondersteuning omdat je niet continu een hotspot uit/aan hoeft te zetten. Het blijft een eigen keuze, maar het is wel lekker om zonder hotspot te hoeven werken.

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Sunri5e schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:33:
Laat ik voorop stellen dat ik een “gratis” simkaart van 1gb per maand heb via xs4all. Dat kost mij dus niets extra. Ik merk dat het hebben van een cellulair versie zeker fijner is dan de iPhone als hotspot te gebruiken. De accu van de iPhone gaat langer mee en je hoeft niet continu te connecten met de hotspot.

Ik was iets sceptisch maar wil nu niet anders meer. iPad met cellulair is echt tof!

Overigens natuurlijk een e-Sim erop gezet 😉

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Heb van het weekend weer de 'Apple Store-beleving' gehad en in Amsterdam twee iPad Air 2022's (64GB) gehaald ter vervanging van gewone iPad's 2020 (32GB) die naar de kinderen werden doorgeschoven. Dit omdat ik de Air toch even wilde zien en voelen.

Ik had er van gelezen, maar in eerste instantie schrok ik wel van de zwakke behuizing van de demo-modellen. Allemachtig, zodra je met je vingers aan de achterzijde maar een beetje harder het apparaat vastpakt/-drukt, zie je direct aan de voorzijde je vingers in het scherm. Erg zwakke constructie. Maar goed, een smart folio cover gaat dit direct al tegen.

Maar wat is het een fijn apparaat; het gelamineerde scherm, het formaat en daardoor het grote toetsenbord met volwaardige knoppen, de snelheid (man, wat gaat dat ding soepel!!), de laatijd (die is echt snel), etc etc.

Ja, ik ben erg echt blij mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:24
Yohost! schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:44:
[...]

Ik heb al jaren een iPad 2 en die is gewoon solide.
Nu heb ik een gehad die kraakte en een die tikte wanneer ik hem gewoon in de hand houd.
Het was zeker niet zoeken naar een geluid, gebeurd direct.
Dit is niet de kwaliteit welke ik gewend ben en hoor dit ook niet van anderen.

Vandaag komt nummer 3 binnen, ik hou jullie op de hoogte.
Als je de randen bekijkt, kan je stellen dat het klassieke iPad design een kwart cirkeltje is, en de nieuwe een L-vorm (kwart vierkante sectie). Normaalgesproken zou vierkant stijver moeten zijn dan rond (naar buigstijfheid toe). Ik denk (op gevoel) dat ze wel zwakker zijn naar 'buckling' (uitknikken), zeker als ze eenmaal voorbij een zekere limiet zijn, dan gaat het snel.

Het probleem is echter dat de halfronde randen niet verzwakt zijn, terwijl ze in de rechte/hoekige randen, net op het slechtste punt (!!), in het midden dus, een langwerpige opening hebben gefreesd voor de stylus te laden. Want dat is 'cooler' dan m'n gewoon even in de poort te steken.

Daar is nauwelijks nog materiaal over, en dat stukje is erg zwak, en zal leiden tot snel uit-knikken. Daarom denk ik dat de goedkoopste iPad gewoon het 'sterkst' in de hand voelt.

Dat is ook de reden dat ik een iPad 3 heb gekocht ipv een pro toen.

Nu wil ik mezelf toch graag een plezier doen met een luxere iPad (ook al heb ik dat totaal niet nodig en voldoet de 3 prima 8)7 8)7 8)7 ). Dus zit ik ook in beetje in het iPad air vs Pro dubio. Opslag en kleurtjes versus de extra features van de Pro.

Dus een vraagje: iemand met een recente M1 air, die achteraf toch liever de Pro had gekocht? Bvb door achteraf een Pro te bedienen in een apple store? Qua afmeting, gevoel, gewicht exact hetzelfde natuurlijk, maar eventueel voor de 120Hz. Ik ben normaal niet gevoelig voor dat soort 'techy' features. En het maakt voor mezelf ook geen wereld van verschil, maar ik voel wel het verschil. Niet bij alles, maar voornakelijk bij scrollen door tekst.

Op een telefoon bvb heb ik er helemaal geen nood aan, ook al heb ik de pro en non-pro iPhones vergeleken. Doet me niets. Maar op een groter scherm lijkt het vloeiender karakter van pro-motion beter tot z'n recht te komen. Opnieuw, enkel bij tekst in mijn geval.

Je zou denken, koop dan een Pro. Maar de pro heeft dan weer geen touch ID. Ben niet echt de beste vriendjes met face ID op de iPhone. Ik moet vaker dan ik zou willen m'n passcode ingeven. (polariserende zonnebril bvb). Natuurlijk, hoe vaak heb je een zonnebril aan als je met een iPad aan de slag bent. En waar ik op een telefoon soms nog wel eens wel zien wat er binnenkomt zonder 'm op te pakken (wat dus niet werkt), is dat op een iPad ook minder vaak het geval. Aangezien je een iPad bewust vastneemt op iets op te zoeken, te lezen, ...

Keuzes...

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:08
Amos_x schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:08:
[...]
Ben niet echt de beste vriendjes met face ID op de iPhone. Ik moet vaker dan ik zou willen m'n passcode ingeven. (polariserende zonnebril bvb). Natuurlijk, hoe vaak heb je een zonnebril aan als je met een iPad aan de slag bent.
Ik gebruik eigenlijk al jaren Face ID in combinatie met een polariserende zonnebril in de zomer en ik heb zelf nog nooit een verminderde ervaring opgemerkt maar dit kan natuurlijk per persoon, per situatie verschillen.

• Amos_x
robcoenen schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Ik gebruik eigenlijk al jaren Face ID in combinatie met een polariserende zonnebril in de zomer en ik heb zelf nog nooit een verminderde ervaring opgemerkt maar dit kan natuurlijk per persoon, per situatie verschillen.
Ik heb geprobeerd een nieuwe scan te maken met die bewuste zonnebril (pilot model), en de iPhone wou zelfs de scan niet beginnen.

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01 09:14
Komend van een iPad 2018 model was ik erg enthousiast over de nieuwe iPad Air 2022. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en deze week besteld. Vandaag heb ik de iPad binnen gekregen en ben ik wat gaan testen.
Ik was erg benieuwd naar het scherm en begon wat side to side testjes met mijn oude iPad. Wat me direct opviel is dat de nieuwe Air minder helder is dan de oude.
Ik kan dit niet echt plaatsen, beide zouden 500nits moeten weergeven maar bij bv Netflix en Disney+ zie ik behoorlijk verschil.

Heb het bij Cars vast kunnen leggen en vind het een best groot verschil.
De lichtstralen op de auto zijn veel minder fel.

Zijn er toevallig meer die dit gemerkt hebben of wellicht zonder te vergelijken ook het idee hebben dat het scherm overall wat donkerder is?

In settings heb ik overigens getest met True Tone aan en uit, maar dit geeft geen verschil.

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01 09:14
Na wat verder testen leek het bij lokale media wel ongeveer gelijk te zijn. Nu dacht ik opeens dat de iPad Air over HDR400 beschikt, en de oude niet. Via Reddit kwam ik er achter dat je HDR kunt uitzetten door de batterij besparingsmodus aan te zetten. En inderdaad, bij dezelfde Cars gaat het nu wel gelijk op in helderheid.

Hoe dit precies kan weet ik niet, maar ik vind zonder HDR een stuk meer impact hebben.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:51
Een van de verschillen tussen een 11" Pro en een Air is de aanwezigheid van thunderbolt 4 aansluiting op de Pro. Is er iets wat de Air daadwerkelijk niet kan door het ontbreken van deze aansluiting?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Hoe zijn jullie ervaringen met Touch ID? Ik merk dat het bij mij vrijwel nooit in een keer lukt om de iPad te ontgrendelen met Touch ID. Vaak genoeg lukt het ook helemaal niet en moet ik alsnog handmatig ontgrendelen.

Geldt overigens mij meerdere vingers in verschillende standen. Hebben meer mensen hier last van?

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb je misschien hele droge huid op je handen? Of veel eelt?

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Redshark schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:59:
Hoe zijn jullie ervaringen met Touch ID? Ik merk dat het bij mij vrijwel nooit in een keer lukt om de iPad te ontgrendelen met Touch ID. Vaak genoeg lukt het ook helemaal niet en moet ik alsnog handmatig ontgrendelen.

Geldt overigens mij meerdere vingers in verschillende standen. Hebben meer mensen hier last van?
Bij mij gaat het eigenlijk altijd vlekkeloos. Misschien tijd om je Touch ID opnieuw in te stellen?

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Panzer_V schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:04:
[...]

Bij mij gaat het eigenlijk altijd vlekkeloos. Misschien tijd om je Touch ID opnieuw in te stellen?
ja of je bent bouwvakker.. dat kan ook wat uitmaken natuurlijk. Je kan je duim ook 5 keer toervoegen heb je altijd meer kans.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Nee, geen droge huid of eelt. Flinke kantoorklerk zeg maar... Meerdere keren een vinger toevoegen heb ik nog niet geprobeerd, ga ik eens doen!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb er hier ook weleens last van, ook geen eelt en kantoorbaantje dus daar ligt het niet aan ;) .

• RicoK
De Touch ID van mijn iPad Air 2022 doet het ook gewoon perfect. Ook kantoorbaan en geen eelt op de vingers. Ook na het onkruid wieden in de tuin waarna mijn vingertoppen toch best wel beschadigd raken doet de ontgrendeling via Touch ID het nog.

Hoeveel vingers hebben jullie eigenlijk aangemeld/geactiveerd? Ik heb beide duimen en wijsvingers geactiveerd, zodat ik in elke stand de iPad snel kan ontgrendelen.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:49
Ik heb de vorige ipad air (2020 of 2021?) maar dat maakt denk ik niet uit voor mijn vraag. Sporadisch wil ik een toetsenbord en evt een muis gebruiken op mijn ipad. Dan wil ik gewoon een losse set en geen hoes met toetsenbord/trackpad. Kan ik dan elke BT set gebruiken of moet het nog ergens aan voldoen? Zijn er eigenlijk sets zonder USB adapter?

Hoeft geen premium apple set te zijn, maar mag gewoon simpel maar werkend.

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• robcoenen
crimby schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:26:
Ik heb de vorige ipad air (2020 of 2021?) maar dat maakt denk ik niet uit voor mijn vraag. Sporadisch wil ik een toetsenbord en evt een muis gebruiken op mijn ipad. Dan wil ik gewoon een losse set en geen hoes met toetsenbord/trackpad. Kan ik dan elke BT set gebruiken of moet het nog ergens aan voldoen? Zijn er eigenlijk sets zonder USB adapter?

Hoeft geen premium apple set te zijn, maar mag gewoon simpel maar werkend.
Yes, die zijn er en hoeven niet specifiek ergens aan te voldoen. De meeste zijn voorzien van bluetooth en daarmee dan ook bruikbaar zonder USB-adapter. Als voorbeeld wat modellen van Logitech:

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:49
robcoenen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:05:
[...]

Yes, die zijn er en hoeven niet specifiek ergens aan te voldoen. De meeste zijn voorzien van bluetooth en daarmee dan ook bruikbaar zonder USB-adapter. Als voorbeeld wat modellen van Logitech:
[Afbeelding]
Top, thanks! Muis is niet perse nodig, maar dergelijke setjes zijn er niet he… dan evt met een usb c hub en dan aansluiten.. maargoed toetsenbord is het belangrijkste

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:19
crimby schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:38:
[...]

Top, thanks! Muis is niet perse nodig, maar dergelijke setjes zijn er niet he… dan evt met een usb c hub en dan aansluiten.. maargoed toetsenbord is het belangrijkste
Ik heb er geen ervaring mee met iPads enzo, maar:
Het zou toch moeten kunnen dat je zowel los BT toetsenbord als losse BT muis connect?

• robcoenen
PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:42:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee met iPads enzo, maar:
Het zou toch moeten kunnen dat je zowel los BT toetsenbord als losse BT muis connect?
Klopt.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-01 15:27
Hallo iedereen,

Vraagje,

Het valt mij als android gebruiker op dat veel dingen die ik ben gewend op mijn samung smartphone zoals apps ( nu.nl etc ) die een zwarte achtergrond hebben ( ik krijg hoofdpijn van witte schermen, zelfs met de helderheid op standje laag, dat dit niet op een ipad kan, of wel?

Was even aan het spelen met de ipad van mijn moeder maar daar zijn bij veel dingen zoals apps etc de achtergronden wit,

Ben zelf aan het kijken voor een ipad maar dit vind ik zelf toch wel lastig....

Weet iemand een een bepaalde instelling of moet ik kijken naar een android?

Apple heeft lange ondersteuning van zijn producten dat vind ik juist fijn....

• robcoenen
joey82 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:51:
Hallo iedereen,

Vraagje,

Het valt mij als android gebruiker op dat veel dingen die ik ben gewend op mijn samung smartphone zoals apps ( nu.nl etc ) die een zwarte achtergrond hebben ( ik krijg hoofdpijn van witte schermen, zelfs met de helderheid op standje laag, dat dit niet op een ipad kan, of wel?

Was even aan het spelen met de ipad van mijn moeder maar daar zijn bij veel dingen zoals apps etc de achtergronden wit,

Ben zelf aan het kijken voor een ipad maar dit vind ik zelf toch wel lastig....

Weet iemand een een bepaalde instelling of moet ik kijken naar een android?

Apple heeft lange ondersteuning van zijn producten dat vind ik juist fijn....
Instellingen > Scherm en helderheid > Licht/donker (kun je evt. automatisch aanzetten)

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-01 15:27
robcoenen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:32:
[...]

Instellingen > Scherm en helderheid > Licht/donker (kun je evt. automatisch aanzetten)
Yes, zo ver was ik idd ook wel maar op mijn samsung smartphone kan ik kiezen voor donker, de meeste apps hebben dan een zwarte achtergrond met witte letters, had gehoopt dat dit met een ipad ook mogelijk was,

Hopelijk maybe in de toekomst....

• GekkeSchaar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:41

Ik heb inmiddels een iPad Air 5 geretourneerd met deze reden. Werkte bij mij helaas helemaal niet. Zelfs het opzetten van TouchID was een drama en meerdere keren mislukt, en eenmaal gelukt werkte het meteen weer niet…

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:40
Vandaag mijn iPad 2021 na amper twee maanden al weer vervangen voor een iPad Air 5.
De allerbelangrijkste reden voor mij is toch het gelamineerde scherm. Verder voelt voor mij de gewone iPad eigenlijk al vanaf dag 1 'oud' aan, door de home knop en de dikke bezels. De Air voelt gewoon veel moderner aan, en vind ik er persoonlijk ook veel beter uit zien.

Ik gebruik de iPad vooral voor media consumptie en browsen, en ondanks dat de Air dat in theorie niet beter zal doen dan de gewone iPad, waren voor mij bovenstaande redenen doorslaggevend genoeg, om toch voor een Air te gaan. (en ik moet eerlijk bekennen, dat ik het ook wel 'vet' vind om zo'n zwaar overkill M1 processor in m'n tablet te hebben)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• RicoK
Ik heb ook sinds een paar maanden de iPad Air 5 ter vervanging van mijn gewone iPad 2021. Mijn belangrijkste aankoop argumenten waren inderdaad ook het gelamineerde scherm, het uiterlijk en de M1, waardoor deze een lange tijd mee zal kunnen gaan blijven draaien met alle extra functionaliteit van toekomstige OS-updates.

Wat ik echter wel vind tegenvallen is de accuduur t.o.v. de gewone. Die is echt gewoon aanzienlijk minder.

• s006110
RicoK schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:04:
Ik heb ook sinds een paar maanden de iPad Air 5 ter vervanging van mijn gewone iPad 2021. Mijn belangrijkste aankoop argumenten waren inderdaad ook het gelamineerde scherm, het uiterlijk en de M1, waardoor deze een lange tijd mee zal kunnen gaan blijven draaien met alle extra functionaliteit van toekomstige OS-updates.

Wat ik echter wel vind tegenvallen is de accuduur t.o.v. de gewone. Die is echt gewoon aanzienlijk minder.
Die accuduur maak ik me dan weer niet zoveel zorgen over, die schijnt met film kijken wel aardig goed te zijn, en hij hoeft het voor mij maar een avond uit te houden op een acculading…

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• RicoK
@s006110 Een avond ga je het wel redden op een acculading ... ;)

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:40

Licko

ZVDK

Zijn er eigenlijk functies die een M1 vereisen of ga je weinig verschil merken tussen een ipad air 2020 vs 2022?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• RicoK
Volgens mij, als je deze review leest, lijkt het meer iets te zijn van 'omdat het kan'. Ik heb de iPad Air M1 en ik ben er nog altijd erg gelukkig mee, op de wel merkbare kortere accuduur na. Ik heb deze gekocht, 'omdat het ook kon', maar ondanks dat ie er beter en mooier uitziet dan mijn iPad 2021 merk ik geen noemenswaardige prestatieverschillen. Ik ben dan ook geen power-user.

Maar, de reden van de vertraging van iPadOS 16 zou hem liggen in de 'Stage Manager' die het met een M1 wel goed doet en voor de A-CPU's (nog) niet. Een M1 is dus wel toekomst bestendiger.

• Licko

Licko

ZVDK

Tot nu toe weet ik dat stage manager niet zal werken en ook de front facing camera op het 2020 model is niet geschikt voor die nieuwe facetime functie. Voor de rest lijken er geen zaken exclusief te zijn voor de M1?

Ik ga de ipad voornamelijk gebruiken om op te tekenen. Qua toekomstbestendigheid zou de M1 wel beter zijn idd...

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat vinden jullie eigenlijk van de prijs van de air t.o.v. De Pro?

En hebben jullie voornamelijk 64GB of meer?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:37
Greatsword schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:38:

Kei goed

En 256 Gb.

:+

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 18:50
Greatsword schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:38:

Super, ik heb 256GB met cellular en een logitech toetsenbord. Handig voor onderweg ipv een laptop.

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-12-2022
Hoop met black friday een air 2022 256gb ergens in korting te kopen. Zit dat er in?

• RicoK
@BasGenk Ik verwacht niet dat iemand je dat kan vertellen..... Sowieso wordt er op/met Apple weinig gestund.

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:25
Denk dat je meer kans hebt op korting op de iPads nav aanstaande nieuwe modellen..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• BasGenk
crazylegs schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:55:
Denk dat je meer kans hebt op korting op de iPads nav aanstaande nieuwe modellen..
Wanneer zitten deze er aan te komen?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

crazylegs schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:55:
Nee, de Air is van 2022 dus daar zal niks aan veranderen.
BasGenk schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Wanneer zitten deze er aan te komen?
Denk een jaar of misschien wel 2 als je naar de historie kijkt.

https://buyersguide.macrumors.com/#iPad-Air

• BasGenk
Greatsword schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Nee, de Air is van 2022 dus daar zal niks aan veranderen.

[...]

Denk een jaar of misschien wel 2 als je naar de historie kijkt.

https://buyersguide.macrumors.com/#iPad-Air
En de nieuwe ipad classic lees dat die ieder moment kan released worden. Misschien loont het wel de moeite daar op te wachten. Of gaat de AIR2022 een beter toestel zijn?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

BasGenk schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:25:
[...]

En de nieuwe ipad classic lees dat die ieder moment kan released worden. Misschien loont het wel de moeite daar op te wachten. Of gaat de AIR2022 een beter toestel zijn?
De Air 2022 heeft een M1 Chip, de nieuwe normale iPad krijgt waarschijnlijk een A14 dus niet heel bijzonder.

https://www.macrumors.com/roundup/ipad/

What's Next for the Low-Cost iPad
A refreshed 10th-generation iPad is rumored to be coming before the end of 2022, and it will include some notable upgrades. Apple is rumored to be adding a USB-C port, swapping over from Lightning, and it is expected to feature a larger 10.5-inch display, up from the current 10.2-inch display.

The iPad will include an upgraded A14 Bionic chip and 5G connectivity to allow iPad users to connect to faster 5G networks, and there could be some design updates to bring it in line with the iPad mini 6. The upcoming iPad could feature a flat-edged design while continuing to retain the Home button and thicker top and bottom bezels.

Mac Otakara suggests that the low-cost iPad could feature a Touch ID power button and a repositioned FaceTime camera. A Touch ID power button would be in line with the iPad Air and the iPad mini, and a repositioned FaceTime camera would be better for Center Stage, but it is now clear if the site's sources are reliable so the information should be viewed with some skepticism.

• BasGenk
Ik lees dat het batterijleven van de air wat tegenvalt? Mensen die dit kunnen relativeren of bevestigen?

• RicoK
@BasGenk Ik kan dat bevestigen. Ik kwam van een reguliere iPad 2021 en sinds begin dit jaar een iPad Air 2022. Ja, de batterijduur is merkbaar korter, maar inmiddels ben ik er aan gewend.

Dit werd ook geconstateerd door Tweakers' review.

• BasGenk
RicoK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:19:
@BasGenk Ik kan dat bevestigen. Ik kwam van een reguliere iPad 2021 en sinds begin dit jaar een iPad Air 2022. Ja, de batterijduur is merkbaar korter, maar inmiddels ben ik er aan gewend.

Dit werd ook geconstateerd door Tweakers' review.
Maar niet dermate dat het storend is? Is de 100 euro meerprijs naar een pro het waard of zou je de ipad classic 2022 afwachten? Of zal de air2022 sowieso een betere keuze zijn over de 10th gen 2022?

• RicoK
@BasGenk Storend, storend, wat is storend en wanneer is dat het? Zoals ik aangaf, het is merkbaar, maar inmiddels ben ik er aan gewend dat het mij niet meer stoort. Ik vind het een heerlijk apparaat!!

Ik heb bewust voor de Air 2022 gekozen vanwege de toekomstbestendige M1 (de reguliere iPad heeft nog een A-CPU en zal geen M1 gaan krijgen), het design, het mooiere en betere scherm, voor wat het waard is de betere camera, etc etc.

• SirLenncelot
@BasGenk ik denk dat je misschien eerst moet kijken waar je de iPad voor gaat gebruiken.

Lees je er alleen de krant op? Pak dan de reguliere iPad. Wil je persé het design met de smalle bezels kies dan voor de Air. Ga je het 120hz scherm gebruiken voor gamen kies dan een Pro. Etc. De details zul je zelf in moeten vullen.

En ik verwacht dat er na het aflopen van de back2school actie (17 oktober) nieuwe modellen gepresenteerd worden. Als je je nog even beheerst heb je of een heel nieuw model of het huidige model met korting.

• BasGenk
SirLenncelot schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:13:
@BasGenk ik denk dat je misschien eerst moet kijken waar je de iPad voor gaat gebruiken.

Lees je er alleen de krant op? Pak dan de reguliere iPad. Wil je persé het design met de smalle bezels kies dan voor de Air. Ga je het 120hz scherm gebruiken voor gamen kies dan een Pro. Etc. De details zul je zelf in moeten vullen.

En ik verwacht dat er na het aflopen van de back2school actie (17 oktober) nieuwe modellen gepresenteerd worden. Als je je nog even beheerst heb je of een heel nieuw model of het huidige model met korting.
Het zou eigenlijk vooral zijn om als 2nd screen voetbal op te zetten. :)

• SirLenncelot
Voor die toepassing volstaat de reguliere iPad zeker. Alles wat je meer neemt is wel een extra waar je zeker plezier van kunt hebben maar niet noodzakelijk voor het bekijken van een stream.

• BasGenk
SirLenncelot schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:13:

Nog even een klein vraagje. Ik lees dat er een vernieuwde pro aankomt met een M2. Zal deze (11" 128GB) aan dezelfde prijs zijn als momenteel de huidige pro's geprijsd staan?

• Licko

Licko

ZVDK

@BasGenk heb je zelf geen glazen bol thuis? Zou ik eerst naar op zoek gaan en daarna pas een iPad kopen.

Niemand hier kan je vertellen wat de prijs van de nieuwe pro's gaat zijn natuurlijk :+

Ik gok op € 429,00 ipv € 389,00 voor de huidige. 7(8)7 :') :')

[Voor 18% gewijzigd door Licko op 18-10-2022 22:15. Reden: Na bekend worden van de nieuwe prijs.]

• SirLenncelot
Apple kennende (en met huidige koersverschillen en inflatie) zal een nieuwe iPad wel duurder worden dan de huidige.

maar goed, ik gok ook maar wat he...

[Voor 14% gewijzigd door SirLenncelot op 13-10-2022 14:13]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De prijs van de iPad Air is verhoogd naar 789,-!

Mocht je er dus nog 1 willen hebben zou ik hem z.s.m. aanschaffen nu de andere webshops de prijzen nog niet verhoogd hebben.

categorie: Tablets

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Gelijk gedaan, lijkt me een goede keus.

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
Hier ook maar een iPad Air 2022 besteld, je ziet de nieuwe prijzen hier en daar al opdoemen.
Ik zat nog te twijfelen en te hopen (tegen beter weten in) op een mogelijke prijsdaling, maar aangezien het een kado betreft voor mijn dochter die vrijdag jarig is, is langer wachten ook niet handig meer.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dat heb ik nog nooit meegemaakt dat bestaande apparaten ineens veel duurder worden. Het verkoopt blijkbaar toch wel, en Apple was al erg goedkoop (niet dus). :P Wel handig voor mensen die hem willen doorverkopen (hogere tweedehands-waarde). De prijs van de nieuwe 13” iPad Pro vind ik ook absurd, dan kun je net zo goed een MacBook Air kopen.

[Voor 37% gewijzigd door syltheboy op 19-10-2022 13:04]

• Amos_x
BasGenk schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:29:
Hoop met black friday een air 2022 256gb ergens in korting te kopen. Zit dat er in?
En apple heeft net al z'n prijzen omhoog gegooid, ook van bestaande producten in de line=up. Voor de air ongeveer 80 a 100 euro, dus je black friday korting (if any) zal ze gewoon op het prijspeil van gisteren brengen ;)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

syltheboy schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:58:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt dat bestaande apparaten ineens veel duurder worden.
Hadden ze laatst ook al met de Macbook Airs M1 gedaan, vandaar dat je die ook niet meer in de mooie aanbieding prijzen van ~850,- ziet.

• robcoenen
Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:33:
De prijs van de iPad Air is verhoogd naar 789,-!

Mocht je er dus nog 1 willen hebben zou ik hem z.s.m. aanschaffen nu de andere webshops de prijzen nog niet verhoogd hebben.

categorie: Tablets
Bedankt voor de tip! Mijn vader gelijk ge-upgrade van de iPad (2018) naar de iPad Air (2022).

• Amos_x
Ik ging mezelf rond juni eventueel een iPad pro aanschaffen (11). Uiteindelijk niet gedaan, mijn Air 3 ging nog prima eigenlijk. Nu nog steeds, maar ik kan tot eind oktober wel fiscaal gunstig mijn iPad vernieuwen, wat ik dan ook wil doen.

Ik moet dus snel gaan beslissen tussen een iPad Air (256GB, ongeveer 889 euro - oude prijs) en een iPad pro M2 128 GB (1069 euro). Ik begrijp dat ik enkel zelf die keuze kan maken, maar wat zouden jullie doen?

Door de manier van aanschaf (via werk) is die 200 euro verschil onder de streep ook minder. Ik ken alle verschillen, maar ben er niet over uit.

Ik heb gehoord dat de constructie van de nieuwe Air (5) wat 'flauw' en fragiel aanvoelt (zeer dunne back cover). Aan de andere kant is 256 GB ook wel leuk, daar ben ik wel voor te vinden. (ook al gebruik ik cloud en dergelijke).

Verder is er nauwelijks verschil. Een M2 processor is complete overkill gezien de zeer beperkte software en multitasking. Zelfs een M1 trek je (of ik dan toch) met een normale workload niet dicht.

120hz op de pro is wel fijn. Op een klein scherm als een telefoon (waar ik niet veel tijd doorbreng) merk ik er echt helemaal niets van, of is het in elk geval geen dealbreaker. Op een groter scherm (waar je grotere vlakken kan scrollen, hoger en breder in je gezichtsveld) merk ik het zeker en vast wel. Erg vloeiend. Maar opnieuw vind ik 60 hz niet meteen onwerkbaar....

De lidar lijkt me leuk om even mee te spelen, en ik kan wel wat toepassingen bedenken (ivm hobby's en zo) maar geen idee of ik daar ook iets nuttig mee zal/kan doen.

Voorlopig neig ik naar een Air. Starlight of zo (ook een kleurtje die je op de pro's niet kan vinden)

Het lijkt me ook dat een M2 toch iets meer verbruikt (reviews van macbook air) en iets sneller aan throttling doet. Ook al is de M2 in een iPad vast anders ingesteld (meer low power). Ik wil echt niet dat de uitstekende batterijduur van een iPad in het gedrang komt, dis is echt een USP van dergelijke tablets...

De line-up wordt daar wel een beetje een rommeltje bij Apple in mijn mening

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Amos_x schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:11:
Ik ging mezelf rond juni eventueel een iPad pro aanschaffen (11). Uiteindelijk niet gedaan, mijn Air 3 ging nog prima eigenlijk. Nu nog steeds, maar ik kan tot eind oktober wel fiscaal gunstig mijn iPad vernieuwen, wat ik dan ook wil doen.

Ik moet dus snel gaan beslissen tussen een iPad Air (256GB, ongeveer 889 euro - oude prijs) en een iPad pro M2 128 GB (1069 euro). Ik begrijp dat ik enkel zelf die keuze kan maken, maar wat zouden jullie doen?

Door de manier van aanschaf (via werk) is die 200 euro verschil onder de streep ook minder. Ik ken alle verschillen, maar ben er niet over uit.

Ik heb gehoord dat de constructie van de nieuwe Air (5) wat 'flauw' en fragiel aanvoelt (zeer dunne back cover). Aan de andere kant is 256 GB ook wel leuk, daar ben ik wel voor te vinden. (ook al gebruik ik cloud en dergelijke).

Verder is er nauwelijks verschil. Een M2 processor is complete overkill gezien de zeer beperkte software en multitasking. Zelfs een M1 trek je (of ik dan toch) met een normale workload niet dicht.

120hz op de pro is wel fijn. Op een klein scherm als een telefoon (waar ik niet veel tijd doorbreng) merk ik er echt helemaal niets van, of is het in elk geval geen dealbreaker. Op een groter scherm (waar je grotere vlakken kan scrollen, hoger en breder in je gezichtsveld) merk ik het zeker en vast wel. Erg vloeiend. Maar opnieuw vind ik 60 hz niet meteen onwerkbaar....

De lidar lijkt me leuk om even mee te spelen, en ik kan wel wat toepassingen bedenken (ivm hobby's en zo) maar geen idee of ik daar ook iets nuttig mee zal/kan doen.

Voorlopig neig ik naar een Air. Starlight of zo (ook een kleurtje die je op de pro's niet kan vinden)

Het lijkt me ook dat een M2 toch iets meer verbruikt (reviews van macbook air) en iets sneller aan throttling doet. Ook al is de M2 in een iPad vast anders ingesteld (meer low power). Ik wil echt niet dat de uitstekende batterijduur van een iPad in het gedrang komt, dis is echt een USP van dergelijke tablets...

De line-up wordt daar wel een beetje een rommeltje bij Apple in mijn mening
Of gewoon een iPad Pro M1 128GB? Precies voor jou de sweetspot als ik je beargumentatie zo lees.

Ik had vrijwel dezelfde ‘planning’ als jij eerder dit jaar en afgelopen week ‘nog even snel’ op de zaak een M1 Pro gekocht bij KPN met een data abo. Het scheelt toch weer een leuke cent en ik heb sowieso een iPad nodig om verschillende dingen op te testen.

Sinds vrijdag ook de Logitech Combo Touch case in bezit en vraag me eigenlijk nog af waarom ik nog een MacBook Air heb.. (ook een M1 :+ )

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-01 13:11
Gewacht tot de iPad 10 uit kwam, maar die viel wel heel erg tegen, en dus toen nog snel voor de oude prijs de iPad Air 5 gehaald. Wat een verschil tov mijn iPad 2017, had uiteraard ook niet anders verwacht!

Korte vraag: onderstaand Magic Keyboard zou alleen voor de iPad Air 4 zijn, werkt deze ook voor mijn iPad Air 5? Is een beste korting!

Betreft: ‎MJQJ3LB/A

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@wgoos 100% past deze op de 10,9 -inch iPad Air (kan het weten ;-)

[Voor 25% gewijzigd door RoRoNL op 28-10-2022 12:53]

• okio
  • Laatst online: 13:12
Voor de twijfelaars, ipad air is nu voor 679 euro bij amazon te krijgen.

Geen verkeerde prijs ivm de prijsverhoging etc...
Levertijd staat soms wat langer, maar werd bij mij gewoon een dag later verstuurd.

• SardonicSmile
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-01 16:39
Bij de Makro staat de grijze air 64gb voor €640 in de folder. Nog t/m dinsdag

Ik heb hem bij de Makro in Best gekocht, moest er wel specifiek om vragen, lag nergens in de winkel.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik heb de Air 5 op het oog ter vervanging van de Air 2 uit 2014. Het is echter alleen bedoeld voor relatief licht gebruik (Netflix, Facetime, browsen, etc.). Alleen het prijsverschil met de iPad 10 is gewoon erg klein en de iPad 9th gen lijkt qua gebruik prima, maar is dan wel wat gedateerd. Wat denken jullie hierover? Is de M1 van de Air 5 gewoon veel te overkill en is de 9th gen gewoon prima? Of is de Air 5 een no-brainer in deze use-case?
SardonicSmile schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:41:
Bij de Makro staat de grijze air 64gb voor €640 in de folder. Nog t/m dinsdag

Ik heb hem bij de Makro in Best gekocht, moest er wel specifiek om vragen, lag nergens in de winkel.
Hier bij de Makro ook gekeken, helaas niets op voorraad en dat zou ook niet meer komen.

[Voor 31% gewijzigd door Belecthor op 20-12-2022 20:25]

• s006110
Belecthor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:51:
Ik heb de Air 5 op het oog ter vervanging van de Air 2 uit 2014. Het is echter alleen bedoeld voor relatief licht gebruik (Netflix, Facetime, browsen, etc.). Alleen het prijsverschil met de iPad 10 is gewoon erg klein en de iPad 9th gen lijkt qua gebruik prima, maar is dan wel wat gedateerd. Wat denken jullie hierover? Is de M1 van de Air 5 gewoon veel te overkill en is de 9th gen gewoon prima? Of is de Air 5 een no-brainer in deze use-case?

[...]

Hier bij de Makro ook gekeken, helaas niets op voorraad en dat zou ook niet meer komen.
Ik heb zelf de iPad 9 redelijk snel vervangen door de Air 5. Vooral het scherm, het ontbreken van stereo speakers en het antieke uiterlijk waren voor mij een ergernis (ja, klinkt heel oppervlakkig, maar je zit er toch constant tegenaan te kijken). De iPad 10 is op zich een leuke optie, maar daar mis je nog steeds het gelamineerde scherm (wat je nu ook hebt), dus ik zou dan alsnog in jouw geval voor de Air 5 gaan. Vooral omdat het prijsverschil niet zo groot is, en de Air 5 veel toekomstbestendiger is (kijk eens hoe lang je met de Air 2 hebt gedaan)

• marklakeman
  • Laatst online: 24-01 12:21
Ik hield de prijzen van de 256GB-versie in de gaten en dacht even een deel van de eindejaarsuitkering en wat VVV-bonnen goed te besteden, maar wat een prijsverhoging nu de oude voorraden op zijn :'(.
Denk dat ik nu maar even wacht op een goede aanbieding op M2 iPad Pro (128GB) want die prijs wordt nu al benaderd.

• okio
Niet te lang wachten, zijn best goede aanbiedingen (geweest)

-256 m1 iPad Air was vorige week bij Amazon voor 787 euro te krijgen niet gek.

-iPad Pro M2 met 128gb rond de 929 euro op amazon.

Op zich beide al nette prijzen. Zelf blij ik bij de M2 pro. Vooral ivm de functie extern beeldscherm vind ik de extra snelheid wel fijn.
geheugen van 128gb is voor mij meer dan voldoende. Zit nu op zon 40gb use met veel apps en games geïnstalleerd.

• marklakeman
Bij welke Amazon zie jij de M2 Pro voor 929?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

marklakeman schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:45:
Bij welke Amazon zie jij de M2 Pro voor 929?
Heb m zelfs voor 833,- gehaald

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/255084

• okio
Idd die 833 actie zal voorlopig niet terugkomen.

Vorige week was hij op Amazon.de 929 euro. Daar heb ik hem voor gekocht.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21
Ik heb sinds een paar weken een iPad Air 2022 in gebruik. Opeens merkte ik dat de power knop niet meer klikt zoals b.v. de volume knoppen. De power knop werkt nog wel, ik kan deze indrukken maar het is erg gevoelloos. Wat is jullie ervaring? Moet deze knop ook klikken? Of juist niet? In dat laatste geval heb ik me dus verbeeld dat dit wel zo was. Natuurlijk kan ik bij een dichtstbijzijnde Apple reseller gaan, maar dat is voor mij niet om de hoek. Jammer als ik er heen zou moeten zijn terwijl het werk zoals zou moeten.

• RicoK
@meesje Vanmorgen heb ik eens de buttons van de iPad Airs 2022 van mij en mijn vrouw, die wij sinds april dit jaar hebben, gecheckt. Alle buttons, zowel die van het volume als de powerbutton, klikken nog altijd.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21
RicoK schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:00:
@meesje Vanmorgen heb ik eens de buttons van de iPad Airs 2022 van mij en mijn vrouw, die wij sinds april dit jaar hebben, gecheckt. Alle buttons, zowel die van het volume als de powerbutton, klikken nog altijd.
Bedankt. Dan ga ik eerdaags contact opnemen met Apple.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38
Werkt GeForce Now goed op de iPad Air 2022 met Safari ?

• marklakeman
okio schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:26:
Idd die 833 actie zal voorlopig niet terugkomen.

Vorige week was hij op Amazon.de 929 euro. Daar heb ik hem voor gekocht.
Was dat een beetje te doen qua betaling en verzending/track & trace? Zie nu dat M1 Pro 256GB daar te bestellen is voor 899.

• addtronltd
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-01 12:50
60hz
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee