Yohost! schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:44:
[...]
Ik heb al jaren een iPad 2 en die is gewoon solide.
Nu heb ik een gehad die kraakte en een die tikte wanneer ik hem gewoon in de hand houd.
Het was zeker niet zoeken naar een geluid, gebeurd direct.
Dit is niet de kwaliteit welke ik gewend ben en hoor dit ook niet van anderen.
Vandaag komt nummer 3 binnen, ik hou jullie op de hoogte.
Als je de randen bekijkt, kan je stellen dat het klassieke iPad design een kwart cirkeltje is, en de nieuwe een L-vorm (kwart vierkante sectie). Normaalgesproken zou vierkant stijver moeten zijn dan rond (naar buigstijfheid toe). Ik denk (op gevoel) dat ze wel zwakker zijn naar 'buckling' (uitknikken), zeker als ze eenmaal voorbij een zekere limiet zijn, dan gaat het snel.
Het probleem is echter dat de halfronde randen niet verzwakt zijn, terwijl ze in de rechte/hoekige randen, net op het slechtste punt (!!), in het midden dus, een langwerpige opening hebben gefreesd voor de stylus te laden. Want dat is 'cooler' dan m'n gewoon even in de poort te steken.
Daar is nauwelijks nog materiaal over, en dat stukje is erg zwak, en zal leiden tot snel uit-knikken. Daarom denk ik dat de goedkoopste iPad gewoon het 'sterkst' in de hand voelt.
Dat is ook de reden dat ik een iPad 3 heb gekocht ipv een pro toen.
Nu wil ik mezelf toch graag een plezier doen met een luxere iPad (ook al heb ik dat totaal niet nodig en voldoet de 3 prima

). Dus zit ik ook in beetje in het iPad air vs Pro dubio. Opslag en kleurtjes versus de extra features van de Pro.
Dus een vraagje: iemand met een recente M1 air, die achteraf toch liever de Pro had gekocht? Bvb door achteraf een Pro te bedienen in een apple store? Qua afmeting, gevoel, gewicht exact hetzelfde natuurlijk, maar eventueel voor de 120Hz. Ik ben normaal niet gevoelig voor dat soort 'techy' features. En het maakt voor mezelf ook geen wereld van verschil, maar ik voel wel het verschil. Niet bij alles, maar voornakelijk bij scrollen door tekst.
Op een telefoon bvb heb ik er helemaal geen nood aan, ook al heb ik de pro en non-pro iPhones vergeleken. Doet me niets. Maar op een groter scherm lijkt het vloeiender karakter van pro-motion beter tot z'n recht te komen. Opnieuw, enkel bij tekst in mijn geval.
Je zou denken, koop dan een Pro. Maar de pro heeft dan weer geen touch ID. Ben niet echt de beste vriendjes met face ID op de iPhone. Ik moet vaker dan ik zou willen m'n passcode ingeven. (polariserende zonnebril bvb). Natuurlijk, hoe vaak heb je een zonnebril aan als je met een iPad aan de slag bent. En waar ik op een telefoon soms nog wel eens wel zien wat er binnenkomt zonder 'm op te pakken (wat dus niet werkt), is dat op een iPad ook minder vaak het geval. Aangezien je een iPad bewust vastneemt op iets op te zoeken, te lezen, ...
Keuzes...