You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Het komt denk ik deels ook wel doordat ik al heel wat tablets gehad heb waaronder de laatste een Samsung Galaxy TabS8 Ultra. Dus in die zin was ik misschien toch wel al wat verwend en misschien toch wat kritischer dan een doorsnee tablet gebruiker.s006110 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:24:
Ik herken me volledig in de punten die je aangeeft betreffende de normale iPad. Net zoals jij vond ik het allemaal net niet met die iPad, alleen heb ik gelijk de stap naar de Air gemaakt (mede omdat de nieuwe iPad toen nog niet uit was) recent heb ik de nieuwe iPad en de IPad Air naast elkaar kunnen leggen, en dan is de Air toch inderdaad wel een heel stuk beter nog met vooral zijn gelamineerde scherm
Geredeneerd vanuit een doorsnee tabletgebruiker denk ik eerlijk gezegd niet dat die veel verschil zal zien qua schermen. Ook qua snelheid zal die denk ik dan niet veel verschil kunnen merken dus in die zin is een iPad 2002 niet verkeerd. Maar inderdaad, voor mij was het allemaal net niet, vooral toch ook wel qua snelheid met zelfs gewone apps.
Tuurlijk, uiteindelijk zijn het maar fracties van secondes, maar toch, zeker als je dan wat documenten aan het doorspitten bent dan gaat het opvallen. Bij die Air is het gewoon tik en plop en je direct de app open hebt en het document terwijl bij de "gewone" iPad even een denkmomentje blijft.
Wel heb ik trouwens geen Apple pencil 2 erbij gepakt maar gewoon een imitatie van iMounts die net geen 35 euro was. Dat ding werkt verbazend goed maar enigste nadeel is wel dat die geen drukgevoeligheid heeft, maar ja, dat vond ik toch al niet prettig. Voorheen wel eens gewerkt met een originele Apple pencil maar je soms toch tamelijk hard op het scherm moest duwen.
Voor 686euro een 64GB Cellular Air gekocht via abonnement. Komt morgen binnen, dus ben benieuwd. Eerste keer een tablet.
Ik heb wel twee vragen:
- Vereist Sidecar voor een MacBook een kabel, of is het draadloos?
- is er een always on clock modus of had ik dat verkeerd gelezen?
Ik heb wel twee vragen:
- DraadloosBiaggioLuciano schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:06:
Ik heb wel twee vragen:
- (her)ken ik niet; ik heb geen aoc.
Even een kickje voor een niet al te actief topic
Ik heb vandaag een blauwe iPad Air 2022 aangeschaft, ter vervanging van mijn first gen iPad Pro 9.7 (die zowel qua iPadOS ondersteuning als qua batterij onderhand wel eens aan vervanging toe was...). Dit keer bewust eens niet gekozen voor standaard zwart of grijs, een keer een kek kleurtje leek me wel eens leuk voor de verandering. Alleen, ik wil wel een folio achtige hoes die zowel de voor als achterkant beschermt. Nu zijn de meeste van die hoezen echter aan de achterkant niet transparant en dan zie je alsnog niks van de kleur van de iPad... Het fijnste vind ik een hoes met een constructie zoals deze maar die heb ik nog niet kunnen vinden met een transparante achterkant. Een alternatief is dan zoiets als dit maar zo'n trifold constructie lijkt me minder stabiel te staan in kijk stand. Heeft iemand hier misschien nog een goede suggestie?
Ik zag overigens geen hoesjes/accessoires topic voor iPad in dit forum (wat er wel voor iPhones is), mocht die er wel zijn dan mag dit bericht daar heen
Ik heb vandaag een blauwe iPad Air 2022 aangeschaft, ter vervanging van mijn first gen iPad Pro 9.7 (die zowel qua iPadOS ondersteuning als qua batterij onderhand wel eens aan vervanging toe was...). Dit keer bewust eens niet gekozen voor standaard zwart of grijs, een keer een kek kleurtje leek me wel eens leuk voor de verandering. Alleen, ik wil wel een folio achtige hoes die zowel de voor als achterkant beschermt. Nu zijn de meeste van die hoezen echter aan de achterkant niet transparant en dan zie je alsnog niks van de kleur van de iPad... Het fijnste vind ik een hoes met een constructie zoals deze maar die heb ik nog niet kunnen vinden met een transparante achterkant. Een alternatief is dan zoiets als dit maar zo'n trifold constructie lijkt me minder stabiel te staan in kijk stand. Heeft iemand hier misschien nog een goede suggestie?
Ik zag overigens geen hoesjes/accessoires topic voor iPad in dit forum (wat er wel voor iPhones is), mocht die er wel zijn dan mag dit bericht daar heen
@jasjenl Dat wat je zo'n trifold constructie noemt, is zeer stabiel; er zitten magneten in waardoor de driehoek netjes op zijn plaats blijft. Prima systeem!
@jasjenl héél herkenbaar. Heb naast een blauwe iPhone, blauwe Watch ook de iPad Air 5th Gen in de blauwe kleur. Was dat space grey ook zat 😜. Voor mijn iPad heb ik deze Smart Folio.
Dat de driehoek goed in elkaar blijft zitten geloof ik inderdaad wel, maar het lijkt mij dat de constructie als geheel toch minder stabiel staat dan zo'n folio als ik nu heb, omdat zo'n driehoek constructie me toch een beetje topzwaar lijkt, aangezien het oppervlak waarmee de hoes op de tafel staat maar 1/3 van het totaal is. Plus je kunt de hoek waarin de tablet dan schuin staat niet variëren. Maar misschien valt dit allemaal mee, ik heb nog nooit zo'n soort folio gebruikt dus wie weet moet ik het maar gewoon eens proberen.RoRoNL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:42:
@jasjenl Dat wat je zo'n trifold constructie noemt, is zeer stabiel; er zitten magneten in waardoor de driehoek netjes op zijn plaats blijft. Prima systeem!
Dat is best een mooie hoes, maar die bedekt ook de gehele achterkant met een ondoorzichtige cover, dan zie je alsnog niet veel van de kleur van de iPad zelf en daar was het me nu juist om te doenRicoK schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:32:
@jasjenl héél herkenbaar. Heb naast een blauwe iPhone, blauwe Watch ook de iPad Air 5th Gen in de blauwe kleur. Was dat space grey ook zat 😜. Voor mijn iPad heb ik deze Smart Folio.
Eens, maar ik vind het de mooiste hoes die er is. En ik houd van Apple Originalsjasjenl schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:46:
Dat is best een mooie hoes, maar die bedekt ook de gehele achterkant met een ondoorzichtige cover, dan zie je alsnog niet veel van de kleur van de iPad zelf en daar was het me nu juist om te doen
Twee vragen, waar heb je deze aanbieding gevonden en hoe bevalt de Ipad. Ik ben nog in dubio, heb nu een oudere standaard Ipad uit 2018 ergens, wel tijd voor een upgrade.BiaggioLuciano schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:06:
Voor 686euro een 64GB Cellular Air gekocht via abonnement. Komt morgen binnen, dus ben benieuwd. Eerste keer een tablet.
Ik heb wel twee vragen:
Dit was op belsimpel.nl. En met een abonnement via T-mobile. Maar ik vind het echt een fijn apparaat. Lichter dan een laptop dus ik pak hem ietsje sneller in de bus of trein, en een redelijk formaat om toch nog fatsoenlijk iets te kijken of te multitasken. Ook is de Apple Pencil fijn in functionaliteit en gemak.SirMemeAlot schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:24:
[...]
Twee vragen, waar heb je deze aanbieding gevonden en hoe bevalt de Ipad. Ik ben nog in dubio, heb nu een oudere standaard Ipad uit 2018 ergens, wel tijd voor een upgrade.
Niet echt minpuntjes. Enige opmerking: het model dat ik kreeg was Duits/oost-europees dus bevatte geen Nederlandse handleiding. Niet een probleem voor mij, maar dat verklaart de prijs voor mij denk ik.
Dat van Duits-oost europees zou me ook niet zoveel uitmaken, alle handleidingen zijn online vast wel te vinden. Twijfel alleen of ik nog even moet wachten op de nieuwe Ipad air, rumours zijn er dat er dit jaar nog een refresh komt.
Wellicht dan de afweging maken of ik voor 2022 of 2023 wil gaan. Is nu wel leuke aanbieding op bol.com voor de blauwe 64Gb met cellular 768 euro
Wellicht dan de afweging maken of ik voor 2022 of 2023 wil gaan. Is nu wel leuke aanbieding op bol.com voor de blauwe 64Gb met cellular 768 euro
Alsof je een handleiding voor een iPad nodig hebt. 🙄🤨
Ik heb de Air M1 2022 en die bevalt mij erg goed. Enige minpuntje is de wel sneller leeg lopende batterij en dan met name zodra het scherm helderder gaat bij meer omgevingslicht. Dan zie je het percentage rap terug lopen.
Ik heb de Air M1 2022 en die bevalt mij erg goed. Enige minpuntje is de wel sneller leeg lopende batterij en dan met name zodra het scherm helderder gaat bij meer omgevingslicht. Dan zie je het percentage rap terug lopen.
Hier afgelopen week mijn iPad ter reparate ingebracht (lees: omgeruild) i.v.m. een aantal pixels die vast zaten. In het donker met een film zag je dat aardig goed. Inmiddels dus een nieuwe, maar hierbij hetzelfde euvel maar dan met 1 pixel. Ik vind mezelf bijna een mierenneuker om hem weer om te ruilen, wat is jullie mening hier over / zijn er anderen met dit issue?
E: Toch terug gegaan, werd niet moeilijk gedaan, nu wel een iPad die perfect in orde is
E: Toch terug gegaan, werd niet moeilijk gedaan, nu wel een iPad die perfect in orde is
[ Voor 11% gewijzigd door Thomas op 20-10-2023 19:31 ]
vraagje ... de ipad air 2022 (gen 5) cellular heeft ondersteuning voor eSIM en ook voor een fysieke sim .. maar kan je deze nu ook dual sim gebruiken?
Ik kom er niet echt uit met zoeken bij Apple en de rest van het internet
Deze mensen weten het zeker en helpen je vanaf maandagochtend heel graag.duvekot schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:08:
vraagje ... de ipad air 2022 (gen 5) cellular heeft ondersteuning voor eSIM en ook voor een fysieke sim .. maar kan je deze nu ook dual sim gebruiken?
tel: 0800 0200 570 (Apple store), verrassend handig.
Voor zover ik weet is Dual Sim alleen maar voor de iPhone.duvekot schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:08:
Dat baseer ik op de info van "Dual Sim gebruiken met een eSim"
https://support.apple.com/nl-nl/HT209044
Bij de Iphone staat het ook specifiek op de product spec paginaWat u nodig hebt
Een iPhone XS, iPhone XS Max of iPhone XR of nieuwer met iOS 12.1 of hoger
:fill(white):strip_exif()/f/image/PJTxKiTB2XMeUwiNZ6KHvKmq.png?f=user_large)
Hallo,
Ik hkeb net een ipad air 5e generatie binnengekregen
Probleem kan alleen een icloud email adres aanmaken.
Ik wil Gmail wat ik ook op mijn Samsung telefoon heb.
Echter kan ik het Icloud account niet verwijderen.
Alles op Ipad gereset maar Icloud account blijft.
Met vriendelijke groet,
T.J.B. van den Noort
Met vriendelijke groet,
T.J.B. van den Noort
Zo kun je content uit je Google-account synchroniseren met Apple-apps op je apparaat:teonbo1 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:14:
Hallo,
Met vriendelijke groet,
T.J.B. van den Noort
Open de app Instellingen op je iPhone of iPad.
Tik op Contacten. Je moet misschien omlaag scrollen.
Tik op Voeg account toe. Als je al een Google-account hebt gesynchroniseerd met je apparaat, tik je op Accounts.
Tik op Voeg account toe en dan Google.
Volg de instructies om in te loggen op je Google-account.
Kies welke Google-apps je wilt synchroniseren met je apparaat. Je kunt deze instellingen op elk moment updaten.
Tik op Bewaar.
De gekozen gegevens uit je Google-account worden gesynchroniseerd met je iPhone of iPad. Als je je content wilt bekijken, open je een overeenkomstige app.
Heldere uitleg, maar ik las @teonbo1 zijn vraag alsof hij een AppleID wil aanmaken met zijn Gmailadres i.p.v. een met iCloud.RoRoNL schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:11:
De gekozen gegevens uit je Google-account worden gesynchroniseerd met je iPhone of iPad. Als je je content wilt bekijken, open je een overeenkomstige app.
Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.