Toon posts:

[Apple Arcade] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 16:09

Apple heeft vandaag Apple Arcade aangekondigd, een betaalde gamingservice met meer dan 100 nieuwe games, waaronder originele titels van bekende ontwikkelaars als Hironobu Sakaguchi, Ken Wong, Will Wright en nog tientallen anderen. De games in Apple Arcade zijn zonder uitzondering van hoog niveau en worden geselecteerd op basis van originaliteit, kwaliteit, creativiteit,fun-factor en het feit dat ze voor spelers van alle leeftijden aantrekkelijk zijn. In Apple Arcade kunnen klanten alle games uit de zorgvuldig samengestelde collectie zo lang spelen als ze willen. Zonder reclame, zonder extra aankopen en zonder zorgen om hun privacy.

De App Store is het meest succesvolle en veelzijdige gameplatform ter wereld, met meer dan 300.000 gratis en betaalde games. De gratis games worden gefinancierd door middel van reclame of in-app aankopen, en worden wereldwijd door honderden miljoenen spelers gespeeld. Betaalde games worden vaak goed beoordeeld, zowel door critici als de mensen die ze spelen. Ze zijn echter niet zo populair als gratis games, en daarom bereiken zelfs de beste betaalde games maar een klein publiek. Voor Apple Arcade heb je alleen maar een abonnement nodig. Zo kunnen de meer dan een miljard gamers in de App Store makkelijker van deze games genieten. Apple Arcade vult het populaire aanbod aan gratis games in de App Store perfect aan, en maakt iOS hét platform voor gamers van alle leeftijden wereldwijd.

Apple kiest de games in Apple Arcade niet alleen heel zorgvuldig uit, maar draagt ook bij aan de ontwikkelingskosten. Bovendien wordt er nauw samengewerkt met de makers om hun ideeën te realiseren. Apple Arcade-games zijn gemaakt door een aantal van ’s werelds meest geprezen game-ontwikkelaars, en vallen op vanwege de interessante gameplay en meeslepende verhalen. Ook de originele graphics en muziek spreken tot de verbeelding. De service biedt games van Annapurna Interactive, Bossa Studios, Cartoon Network, Finji, Giant Squid, KleiEntertainment, Konami, LEGO, MistwalkerCorporation, SEGA, Snowman, ustwoen nog tientallen andere ontwikkelaars.

“De App Store is het grootste en meest succesvolle gameplatform ter wereld. We leggen de lat nu nog hoger met Apple Arcade, de eerste betaalde gamingservice voor mobiele devices, desktops en tv’s”, zegt Phil Schiller, senior vice president of Worldwide Marketing bij Apple. “We werken samen met een aantal van de meest innovatieve game-ontwikkelaars en om meer dan 100 gloednieuwe originele games te ontwikkelen voor iPhone, iPad, Mac en Apple TV. Apple Arcade is gezinsvriendelijk, en je hoeft je ook geen zorgen te maken om je privacy, of om reclame en extra aankopen. We verwachten dat Apple Arcade een hit wordt bij spelers van alle leeftijden.”

Apple Arcade is een innovatieve manier om een verzameling gloednieuwe games te spelen die niet beschikbaar zijn op andere mobiele platforms of bij andere betaalde diensten. In plaats van meteen te betalen voor een game, kunnen klanten met een abonnement op Apple Arcade alle games zorgeloos uitproberen. Omdat klanten toegang hebben tot alle features en content van de games, inclusief alle toekomstige updates, hoeven ze geen extra aankopen te doen. Elke game is ook offline speelbaar, en voor veel games kunnen gamecontrollers worden gebruikt. Omdat abonnees Apple Arcade-games op iPhone, iPad, Mac en Apple TV kunnen spelen, kunnen ze overal verdergaan waar ze gebleven waren. Ook als ze van device wisselen. En er worden voortdurend nieuwe games aan de service toegevoegd.

Update (10-09-2019)

Apple heeft vandaag bekendgemaakt dat Apple Arcade vanaf donderdag 19 september in de App Store beschikbaar is voor iOS 13. Apple Arcade biedt een geheel nieuwe manier om grenzeloos van games te genieten. Met een abonnement op Apple Arcade voor €4,99 per maand krijgen gebruikers onbeperkte toegang tot een complete catalogus van meer dan honderd nieuwe, exclusieve games, die allemaal kunnen worden gespeeld op iPhone, iPad, iPod touch, Mac en Apple TV. Apple Arcade wordt geïntroduceerd met een gratis proefperiode van een maand. De games zijn niet beschikbaar op andere mobiele platforms of bij andere abonnementsservices. Alle Apple Arcade-games kunnen offline worden gespeeld, en via Delen met gezin biedt één abonnement toegang voor maximaal zes gezinsleden. In de volgende weken komen er nieuwe titels in de catalogus, die dan meer dan honderd games bevat. En er komen elke maand nieuwe games bij. Apple Arcade is vanaf 30 september ook beschikbaar voor iPadOS en tvOS 13, en vanaf oktober voor macOS Catalina.

In het kort

• Apple Arcade komt beschikbaar via een nieuwe tab in de App Store voor €4,99 per maand en wordt in meer dan 150 landen en regio’s geïntroduceerd met een gratis proefperiode van een maand.

• Het abonnement wordt na de gratis proefmaand automatisch verlengd voor €4,99 per maand, tenzij het wordt opgezegd. Het abonnement kan bij Instellingen tot uiterlijk een dag voor de verlengingsdatum worden opgezegd.

• Apple Arcade is vanaf 19 september beschikbaar voor iOS 13, vanaf 30 september voor iPadOS en tvOS 13, en vanaf oktober voor macOS Catalina.

[Voor 18% gewijzigd door robcoenen op 11-11-2021 15:31]

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-03 21:44
Wel grappig dat Apple aangaf dat iOS het grootste game platform is.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik persoonlijk zie dit wel gaan slagen bij ons in het gezin en heeft mij doen besluiten om een tweede hands AppleTv 4 tzt aan te schaffen.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-02 13:19
Ik denk dat Apple Arcade via Apple TV met leuke AAA game titels slagen! Zeker nu er support komt voor Xbox en PS4 controllers: nieuws: Apple geeft iOS ondersteuning voor Xbox One- en PlayStation-controllers

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-03 14:24
Apple Arcade doet het bij mij. Op IpadOS 13.1 beta 3

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Zitten toch wel erg mooie games bij. Zowel qua gameplay als grafisch. Spek is een heel leuk spel om te spelen en Oceanhorn 2 en Rayman Mini zien er grafisch top uit op m’n iPad Pro 11”.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Voeg iets toe aan een topic, of post niet

[Voor 63% gewijzigd door Gropah op 16-09-2019 22:28]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

DoctorV64

Cosmopoliet

Voor de IOS13 beta testers de volgende vraag: Staat Apple Arcade onder "delen met gezin" als een van de gedeelde functies zoals "delen van aankopen" en "iCloud-opslag"?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

DoctorV64 schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:25:
Voor de IOS13 beta testers de volgende vraag: Staat Apple Arcade onder "delen met gezin" als een van de gedeelde functies zoals "delen van aankopen" en "iCloud-opslag"?
Jup.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 21:58
Ook sinds gisteravond wat spelletjes gedownload. Vind de arcade tab in de Appstore niet erg overzichtelijk.
Tot nu toe geprobeerd;

Spaceland
RaymanMini
Mini Motorways
Hexaflip

Wel echt een verademing; geen diamantjes timers of andere meuk.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Ik vind het echt heerlijk. Nog nooit zoveel gegamed op een iPhone en iPad :+. Zitten nu al paar pareltjes tussen. Erg benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen qua games. Maar Apple Arcade is zéker een blijvertje.

Wordt vanaf vrijdag extra genieten op m'n iPhone 11 Pro met het nieuwe scherm en verbeterde audio. (heb nu de iPhone X).

[Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 17-09-2019 11:18]

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:41
Tricto schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:19:
Ook sinds gisteravond wat spelletjes gedownload. Vind de arcade tab in de Appstore niet erg overzichtelijk.
Tot nu toe geprobeerd;

Spaceland
RaymanMini
Mini Motorways
Hexaflip

Wel echt een verademing; geen diamantjes timers of andere meuk.
erg onduidelijke store inderdaad. Totaal aantal games valt mij wat tegen.

Welke games zijn het echt waard om te spelen?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Tricto
alexhooven schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:33:
[...]

Tot nu toe heb ik dat bij nog geen enkele game moet ik eerlijk zeggen. Het ziet er allemaal wel goed verzorgd uit. Misschien ga ik mobiel gamen gewoon wat minder leuk vinden. Al moet ik daar aan toe voegen dat een aantal games me op een iPad welke ik niet bezit me een stuk leuker lijken (ik speel op een XS).

@Rivanov Welke games raad jij aan?

[Voor 3% gewijzigd door Tricto op 17-09-2019 11:43]

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:41
Tricto schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:42:
[...]

Tot nu toe heb ik dat bij nog geen enkele game moet ik eerlijk zeggen. Het ziet er allemaal wel goed verzorgd uit. Misschien ga ik mobiel gamen gewoon wat minder leuk vinden. Al moet ik daar aan toe voegen dat een aantal games me op een iPad welke ik niet bezit me een stuk leuker lijken (ik speel op een XS).

@Rivanov Welke games raad jij aan?
Een iPad zou denk ik leuker zijn. Game nu op de X. Loopt redelijk soepel. Veel Nederlandse ondersteuning in games valt mij op. Voor kleine kids prima. Voor nu heb ik nog geen echte must play kunnen vinden ook. Oceanhoorn 2 is prachtig, maar speelt niet lekker op zo'n klein scherm. Start dan liever Zelda BOTW op ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Tricto
Oké, What the golf is echt hilarisch. Zeker een aanrader.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 19:46
Oceanhorn 2 alleen speelbaar als je een abbo neemt op Apple Arcade. Jammer is dat.

Ik game al bijna 30 jaar en zit niet te wachten op een abonnement waarbij ik mijn games niet in mijn bezit heb.
Ja, er komt een tijd dat de aangeschafte games op iOS niet speelbaar meer zijn, maar toch..

Hoop serieus niet - nu ook met Google Stadia aanstaande - dat dit het nieuwe normaal wordt: game A alleen beschikbaar op 'Gamedienst C' etc. Maar dat is weer een andere discussie :)

Dus ik hoop maar, dat dit een niet al te groot succes wordt :P ;)

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-03 14:24
Volgens mij staan de spellen gewoon op je device, ze worden toch echt gedownload, je kan de meesten zelfs offline spelen.

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-03 18:21
Alle games die speelbaar zijn moet je inderdaad eerst op je device downloaden. Het is niet net als bij Stadia dat het een cloud is waarin je de games speelt.

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-03 19:07
Ik ga vanavond eens kijken wat er allemaal te gamen valt.
Oceanhorn 2 lijkt me tof en What the golf ga ik ook zeker checken.
Het lijken wel allemaal platform/avontuur games te zijn die ik tegenkom.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:44
Een goed initiatief van Apple! Ik speel eigenlijk geen mobile games meer, omdat al die microtransacties deze spellen integraal hebben verpest naar mijn mening. Bijna alle mobiele spellen waren hiermee doordrenkt, waardoor je op een gegeven moment óf moest betalen óf onevenredig veel vrije tijd moest spenderen aan het spel om voortgang te boeken. Zelfs spellen waar vooraf voor betaald moet worden hebben vaak nog microtransacties.

Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen en hoe vaak en hoe veel spellen er nog aangekondigd gaan worden voor deze dienst.

• Shiny Disco
alexhooven schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:33:
[...]

Sayonara vind ik een aanrader. Een topspeed racegame waarbij je een level racet op muziek gedurende het nummer. Vaak moet je tijdens het racen ook nog een gevecht proberen te winnen met je tegenstanders. Mooie game met een hoog verslavingsfactor en redelijk pittige levels af en toe

• Tricto
Hexaflip is eigenlijk het enige spel dat bij mij is blijven hangen. Inmiddels al de levels ook uitgespeeld.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik ben erg benieuwd welke games straks ook op tvOS beschikbaar komen. Op dit moment ben ik die nog niet tegen gekomen in de Arcade afdeling op mijn iPhone, wel dat er aangegeven wordt dat een game ook geschikt is voor iPad.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Heb tvOS13 GM geinstalleerd op m'n AppleTV 4K, maar jammer genoeg werkt Apple Arcade daar nog niet op. Even wachten tot dinsdag.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Heb mijn Xs Max geupdated naar IOS13 en daar staat dit dus ook, alleen kan je de family sharing niet uitzetten?! Bij iCloud opslag kan je dat bv wel doen.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:35

The Chosen One

Zie signature!

Nog paar dagen wachten op iPOS voordat ik de maand activeer. Spelen op de SE is mogelijk maar 11" is toch beter. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• meesje
  • Nu online
The Chosen One schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:17:
Nog paar dagen wachten op iPOS voordat ik de maand activeer. Spelen op de SE is mogelijk maar 11" is toch beter. :+
Nog beter (dat vind ik ;)) via de Apple TV.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:48
Ik ben er nu wat door aan het browsen maar er zit nog niet iets super tofs bij. Ikzelf zou een goede tower-defense of City builder wel waarderen.

Leukste tot nu toe: Card of Darkness.
Slechtste: hot Lava, niet te besturen...

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

DoctorV64 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:21:
[...]

Heb mijn Xs Max geupdated naar IOS13 en daar staat dit dus ook, alleen kan je de family sharing niet uitzetten?! Bij iCloud opslag kan je dat bv wel doen.
Waarom zou je dat willen eigenlijk? Delen van iCloud Storage gaat ten koste van je eigen beschikbare opslag, maar bij het delen van Arcade (of Apple TV+, die voor zover ik weet op dezelfde manier gedeeld kan worden) verlies je toch niets?

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Zr40 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:12:
[...]

Waarom zou je dat willen eigenlijk? Delen van iCloud Storage gaat ten koste van je eigen beschikbare opslag, maar bij het delen van Arcade (of Apple TV+, die voor zover ik weet op dezelfde manier gedeeld kan worden) verlies je toch niets?
Ik deel mijn iCloud opslag abonnement met mijn vrouw en de kinderen voor de backups van de iPhones en iPads middels family sharing (we zitten in een gezin ook op Apple dus).

Apple Arcade wil ik juist niet delen / zelf regelen omdat ik als vader van mening ben dat ze dan te veel gamen op hun telefoons (ander onderwerp). Op de gedeelde thuis iPad is het geen probleem daar hebben we duidelijk afspraken over, maar op de overige apparaten wil ik graag (en in overleg met mijn vrouw) wel het kunnen regelen.

[Voor 0% gewijzigd door DoctorV64 op 21-09-2019 21:37. Reden: Typfoutjes]

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-02 23:08
DoctorV64 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:37:
[...]
Apple Arcade wil ik juist niet delen / zelf regelen omdat ik als vader van mening ben dat ze dan te veel gamen op hun telefoons (ander onderwerp).
Kan je middels schermtijd geen beperking opleggen aan Apple Arcade? Of moet je dat op een "per app basis" instellen? Als ik me niet vergis kan je specifiek de categorie "games" een bepaalde tijdsduur instellen..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Samsung 970 Evo Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

bibi2205 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:42:
[...]

Kan je middels schermtijd geen beperking opleggen aan Apple Arcade? Of moet je dat op een "per app basis" instellen? Als ik me niet vergis kan je specifiek de categorie "games" een bepaalde tijdsduur instellen..
Helaas niet specifiek aan Apple Arcade in totaliteit. Schermtijd beperkingen biedt niet de mogelijkheid om alles wat met Apple Arcade te maken heeft te beperken.

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-02 23:08
DoctorV64 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:45:
[...]

Helaas niet specifiek aan Apple Arcade in totaliteit. Schermtijd beperkingen biedt niet de mogelijkheid om alles wat met Apple Arcade te maken heeft te beperken.
Specifiek Apple Arcade niet inderdaad, maar ik verwacht dat de categorie "games" alle games dezelfde schermtijd-regels gaat opleggen zodat wisselen van spel (of een nieuw spel installeren) niet werkt eens de maximale speeltijd voorbij is.. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee maar het leek me wel iets dat je zou kunnen proberen?

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Samsung 970 Evo Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 12:29
Gisteren aangemeld voor Apple Arcade. whatthegolf gedownload en gespeeld, start het spel vandaag niet op. Verschillende dingen al geprobeerd, opnieuw installeren, herstart maar hij blijft afsluiten na het weergeven van de Apple Arcade splash screen.

Iemand hier ook last van? Heb een iPhone 8 met iOS 13.

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-03 21:52
SgtElPotato schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:40:
Gisteren aangemeld voor Apple Arcade. whatthegolf gedownload en gespeeld, start het spel vandaag niet op. Verschillende dingen al geprobeerd, opnieuw installeren, herstart maar hij blijft afsluiten na het weergeven van de Apple Arcade splash screen.

Ik heb ook Apple Arcade op een iPhone 8 plus en bij mij werkt deze game wel. Ik speel normaal gesproken nooit spelletjes op mijn telefoon maar Apple Arcade lijkt toch een uitkomst. Ik ergerde me altijd kapot aan alle reclame en ik vond het zonde om te betalen voor een spel terwijl ik niet wist of ik het zou gaan spelen. Nu betaal je een klein bedrag voor meerdere personen in je gezin en er staat altijd wel iets bij dat je leuk vind denk ik.

Ik speel nu Mini Motorways, een puzzelgame. Ziet er goed uit, speelt lekker en het prikkelt je brein.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

SgtElPotato schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:40:

De uitgever komt met een update binnenkort vanwege het crashen, lees de reviews bij What the Golf.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mijn middelste zoon van 8 vindt Frogger TT en Lego Brawls geweldig, Skate City is hij net mee begonnen.. leuk!

Apple TV is onderweg, dus dan eens kijken of er ook splitscreen games mogelijk zijn (buiten Apple Arcade natuurlijk altijd).

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Update is er, alleen ik ben mijn voortgang kwijt (niet dat dat een probleem is met deze game🤪).

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jammer dat sommige save games niet lokaal staan, zoals bij Hexaflip. Heb niet overal internet hier in het Buitenland..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Apple Arcade is live op Apple TV wanneer je tvOS13 Beta draait. Vanaf vanavond voor iedereen.

• meesje
  • Nu online
Rivanov schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 06:05:
Apple Arcade is live op Apple TV wanneer je tvOS13 Beta draait. Vanaf vanavond voor iedereen.
Ik kan niet wachten. Welke games zijn er voor Apple TV beschikbaar?

• Tricto
DoctorV64 schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:41:
[Afbeelding: WTG update]

Update is er, alleen ik ben mijn voortgang kwijt (niet dat dat een probleem is met deze game🤪).
Ik was m’n voortgang inderdaad ook kwijt. Maar kan er ook niet in wakker liggen. Wat een leuk spelletje.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Mhh te vroeg gejuicht, start net What the Golf op en guess what? Hij begint weer overnieuw......😱

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

meesje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 07:50:
[...]

Ik kan niet wachten. Welke games zijn er voor Apple TV beschikbaar?
Dezelfde als op iOS.

• meesje
  • Nu online
Top! Op mijn iPhone zie ik de Arcade sectie niet staan dat een spel ook voor de ATV beschikbaar is, wel voor de iPad.

• Shiny Disco
Ook hier Arcade draaiend op de Apple TV. Helaas moet ik ook elke game opnieuw beginnen. Met de gekoppelde controllers kan je overigens de gehele interface van de Apple TV besturen. Volgens mij komt Arcade op 30 september pas voor iedereen beschikbaar ipv vanavond

• meesje
  • Nu online
Ik lees hier dat (nog?) niet alle Apple Arcade spellen ook beschikbaar zijn voor Apple TV.
https://www.iculture.nl/n...-arcade-apple-tv-gestart/
Oceanhorn 2 ziet er fantastisch uit.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:26
Ik heb wel vaak een ‘what the...??!’ bij What the golf?
Erg verslavend. Ik ben er ook achter dat je iedere hole 3 keer kunt doen.
Hij wordt steeds moeilijker, maar als je alle drie keer haalt krijg je een kroontje.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Shiny Disco schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:02:
Ook hier Arcade draaiend op de Apple TV. Helaas moet ik ook elke game opnieuw beginnen. Met de gekoppelde controllers kan je overigens de gehele interface van de Apple TV besturen. Volgens mij komt Arcade op 30 september pas voor iedereen beschikbaar ipv vanavond
Bij mij worden de saves perfect gesynct. Toen ik vanochtend Oceanhorn 2 opstarte op mijn Apple TV kon ik gewoon verder waar ik gebleven was op mijn iPhone en iPad. De save zit gewoon netjes in iCloud. :)

• Shiny Disco
meesje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:16:
Ik lees hier dat (nog?) niet alle Apple Arcade spellen ook beschikbaar zijn voor Apple TV.
https://www.iculture.nl/n...-arcade-apple-tv-gestart/
Oceanhorn 2 ziet er fantastisch uit.
Niet alle games zijn geschikt om op een tv af te kunnen spelen. De games met alleen touch bediening zullen enkel alleen op de iOS devices speelbaar zijn tot nu toe tenzij de ontwikkelaar controller ondersteuning inbouwt.

OceanHorn ziet er op de iPhone wat flets uit, op de Apple TV blaast het grafisch alles omver

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-03 10:50
Zojuist toch maar een Dualshock 4 besteld om een te kunnen spelen op de Apple TV 4K en/of iPad. Geen eens een PS4 in huis :P

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Met iCloud Family kan je deze abonnementen met 6 man delen, toch?
> Apple TV+
> Apple Arcade
> Apple Music
> iCloud opslag (opslag wordt onderling verdeeld)

Ik vind vooral die eerste twee wel interessant om met anderen te delen. :9

[Voor 11% gewijzigd door iApp op 04-10-2019 18:56]

An  a day keeps the doctor away.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Arcade is nu ook beschikbaar voor macOS Catalina Beta (en GM als je deze al geïnstalleerd hebt).
Nog niet alle games zijn beschikbaar.

• Anoniem: 1260028
  • Registratie: Oktober 2019
  • Niet online
jammer dat minecraft er nier bij zit, anders top combi met eeen apple tv

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Behoorlijk rustig dit topic....?

Ik zit inmiddels redelijk diep in Oceanhorn 2: behoorlijk goed spel! Speel het op de Apple TV, op mobiel lijkt het me te beperkt/klein. Ik speel het wel met een controller, is ook wel een must denk ik.

Vind verder Mini Motorways leuk als tijdverdrijf. What the Golf vond ik wel een grappige maar heb ik eigenlijk na één keer een half uurtje weer weggelegd. Where Cards Fall is ook wel mooi en inventief.

Kijk nog wel uit naar Beyond a Steel Sky. Iemand al gelezen wanneer die komt?

Iemand nog andere tips? :)

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:26

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Zijn er eigenlijk al aankondigingen van toffe games die in de nabije toekomst gaan komen? Of zet Apple er gewoon elke maand 2 randoms games bij ofzo? Hoe werkt dit eigenlijk?

• Shiny Disco
Volgens mij worden er in de media niet echt aankondigingen gedaan tenzij het echt een AAA game is waar je niet vanuit moet gaan. Ik zou gewoon regelmatig de Apple Arcade store checken voor de meest recente games. Ik geloof dat er eind Oktober weer een x aantal games bij komt.

Ik hoop dat Activision nog een Call of Duty gaat uitbrengen voor Apple Arcade zonder de microtransactie en lootboxes. Hoewel Call of Duty Mobile geweldig speelt op een mobiele device, speel ik dit toch liever via de Apple TV met Apple Arcade op mijn tv icm met een Dual Shock 4

• Zspirit
What the Golf vind ik geweldig heb er al een uur of anderhalf in zitten.
In ieder level kun je ook drie verschillende niveaus halen.
Heeft iemand al een leuke strategie of incremental game gevonden?

Red Reign is wel vermakelijke strategie game maar een beetje simpel, de Ai is ook erg voorspelbaar.

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-03 16:07
iApp schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:56:
Met iCloud Family kan je deze abonnementen met 6 man delen, toch?
> Apple TV+
> Apple Arcade
> Apple Music
> iCloud opslag (opslag wordt onderling verdeeld)

Ik vind vooral die eerste twee wel interessant om met anderen te delen. :9
Klopt helemaal. Ik deel het ook met mijn ouders (woon al 15j niet meer thuis)

--------------

Over gamen op de Appe TV: ze gaan wel een nieuwe modelletje mogen uitbrengen met nieuwere chipset, want OceanHorn 2 stottert toch regelmatig. Ze lukken er niet in om de framerate stabiel te houden. Dat ergert me mateloos.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 17:04

jasjenl

Liab A Tymo

.jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

Klopt helemaal. Ik deel het ook met mijn ouders (woon al 15j niet meer thuis)

--------------

Over gamen op de Appe TV: ze gaan wel een nieuwe modelletje mogen uitbrengen met nieuwere chipset, want OceanHorn 2 stottert toch regelmatig. Ze lukken er niet in om de framerate stabiel te houden. Dat ergert me mateloos.
De oude Apple TV is ook eigenlijk hardwarematig heel zwak en niet echt geschikt voor veel Arcade games. Als je m op de Apple TV 4K speelt loopt ie een stuk beter en ziet het er ook beter uit, want daar draait Oceanhorn op een hogere resolutie en met hogere quality settings.

Eigenlijk zijn de low-end devices waar Apple nog Arcade ondersteuning voor vereist niet sterk genoeg om een beetje zwaardere games te ondersteunen, want ook op oude mac mini's en macbook airs is Oceanhorn (wat gemaakt is met Unreal) amper fatsoenlijk aan de praat te krijgen.

• .jef
jasjenl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:03:
[...]

De oude Apple TV is ook eigenlijk hardwarematig heel zwak en niet echt geschikt voor veel Arcade games. Als je m op de Apple TV 4K speelt loopt ie een stuk beter en ziet het er ook beter uit, want daar draait Oceanhorn op een hogere resolutie en met hogere quality settings.

Eigenlijk zijn de low-end devices waar Apple nog Arcade ondersteuning voor vereist niet sterk genoeg om een beetje zwaardere games te ondersteunen, want ook op oude mac mini's en macbook airs is Oceanhorn (wat gemaakt is met Unreal) amper fatsoenlijk aan de praat te krijgen.
Ik heb het over de Apple TV 4K :o

Maar 4K HDR op 60Hz is een no-go voor OceanHorn als er veel te zien is op het scherm...

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

.jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:03:
[...]

Ik heb het over de Apple TV 4K :o

Maar 4K HDR op 60Hz is een no-go voor OceanHorn als er veel te zien is op het scherm...
Hm ok, heb je misschien een concreet stukje als voorbeeld (youtube video of zo)? Ik dacht dat het op de 4k ATV wel goed liep, maar wellicht is er nog ruimte voor verbetering (mijn bedrijf heeft oa de ATV versie gedaan).

• .jef
jasjenl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:55:
[...]

Hm ok, heb je misschien een concreet stukje als voorbeeld (youtube video of zo)? Ik dacht dat het op de 4k ATV wel goed liep, maar wellicht is er nog ruimte voor verbetering (mijn bedrijf heeft oa de ATV versie gedaan).
Ik heb m'n arcade opgezegd dus denk niet dat ik'm nog kan spelen, maar als er 4-5 vijanden zichtbaar waren en ik vlotjes de camera van links naar rechts liet gaan terwijl ik rondliep, viel de framerate toch wel regelmatig dat het allemaal niet meer vloeiend ging. Op Reddit toch veel gebruikers tegengekomen die er ook over kloegen.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ok, ik zal het er eens over hebben en wie weet kan er nog wat geoptimaliseerd worden.

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Iemand Redout: Space Assault al kunnen draaien op een Apple TV 4K ? Spel blijft hier op title screen hangen met de drie “loading dots”.

Spel draait bv wel op m’n iPhone.

• Zspirit
En de eerste 5 euro is al weer afgeschreven.

Denk wel dat ik er zo in 2 a 3 maanden op uitgekeken ben, teveel simpele korte games.

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 21:45
Arghh, ik krijg Apple Arcade via Family Sharing niet aan de praat. De familiegroep was er al en Apple Arcade staat erbij en is aan (ook op de andere devices), maar op de andere family devices krijgen ze nog steeds alleen de trial-period voor hun kiezen...

Op 1 van devices maar de trial gestart (die loopt dan via de centrale CC), maar ik krijg niet de indruk dat dat de juiste weg is: op dat device staat dan dat de trial over een maand afloopt en dan over gaat in een regulier abonnement... straks ga ik twee keer betalen?

Beetje ondoorzichtig, helaas. Heeft iemand tips?

• .jef
Even Apple Support contacteren. Die zullen je met plezier verderhelpen :-)

• Shiny Disco
We kunnen nu toch wel stellen dat Apple Arcade langzamerhand een flop begint te worden. De games die er voor uit te komen zijn te matig, ik heb ook het gevoel dat er te weinig ontwikkelaars zijn die dit platform echt aantrekkelijk vinden omdat Apple te veel eisen aan deze dienst stelt voor betreffende ontwikkelaar. Als ik een game studio zou zijn, zou ik eerder mijn game uitbrengen in de App store dan in Arcade omdat je de game dan ook voor Android en platformen kan uitbrengen.

Ik had een Apple Arcade van Call of Duty Mobile willen zien zonder de in app aankopen, ik wil grote namen zien voor de Apple TV en Mac's. Helaas niets van dat alles terwijl Apple zelf de lachende 3de is omdat ze van een heleboel mensen toch stiekem wat geld binnen harken omdat deze mensen zich vasthouden aan ' nog maar een maandje abonnee blijven want je weet maar nooit wat er komende maand uit komt '

• edvl
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-12-2019
Hallo,

Gestart met Apple Arcade op de Ipad Pro.
Game gedownload, bv SPEED DEMONS, echter het geluid ontbreekt bij de game - terwijl het geluid van de Ipad zeker aan staat.

Iemand advies?

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:45
iPad opnieuw opstarten?

Dit heeft bij mij ooit wel eens geholpen met vreemde geluidsproblemen.

• Anoniem: 1260028
  • Registratie: Oktober 2019
  • Niet online
edvl schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:16:
Hallo,

Gestart met Apple Arade op de Ipad Pro.
Game gedownload, bv SPEED DEMONS, echter het geluid ontbreekt bij de game - terwijl het geluid van de Ipad zeker aan staat.

Iemand advies?
Ik heb dat met mn air 2 als ik er een bluetooth controlller op aansluit. Tevens veel gekraak en extreem laggy.

• edvl
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-12-2019
Dank, maar helpt helaas niet. Mailtje naar apple support dan maar denk ik.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:05
Sinds gisteren ook -met de hele familie- vol aan de Apple Arcade. Ik moet zeggen: zeer positief verrast!!!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57
Leuk spel om samen met de familie te spelen: Crossy Castle! Het leukst met z'n 4-en, en het speelt het fijnst met controllers, ook al is de bediening op een iPad of iPhone ook nog wel te doen. Echt leuk, doldwaze boel!

Welk spel speel jij?

• ChrisM
ChrisM schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:57:
Leuk spel om samen met de familie te spelen: Crossy Castle! Het leukst met z'n 4-en, en het speelt het fijnst met controllers, ook al is de bediening op een iPad of iPhone ook nog wel te doen. Echt leuk, doldwaze boel!

Welk spel speel jij?
En nu ook multiplayer via internet. Super leuk spel! Speelt iemand anders het ook?

• meesje
  • Nu online
Beyond a Steal Sky is per vandaag beschikbaar op Apple Arcade. Ziet er erg goed uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Voor mijn zoontje van 5+ hebben we redelijk wat spelletjes geïnstalleerd: peppa, Lego, Playmobil, maar ook best wat (eenmalig) betaalde games.
Nu heeft hij ook veel spelen die gratis zijn met tig in-app aankopen en je krijgt continu reclame voor andere spellen die hij natuurlijk ook wil hebben. En zo gaat het maar door... Daar wil ik dus van af.

Ik vraag me af welke spellen binnen Apple Arcade geschikt zijn voor een vijf jarige. Hebben jullie suggesties?

5 euro p/m heb ik er best voor over om van die reclame en in-app zooi af te komen.

[Voor 13% gewijzigd door meesje op 05-07-2020 20:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen O
@meesje Het is jammer dat er niet echt een zoekfunctie is waarmee je kunt zoeken naar spellen die geschikt zijn voor kinderen op Apple Arcade.

Je kunt eens kijken binnen Apple Arcade in de categorie "Gezin". Dat zijn zo te zien allemaal spellen geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar.
Misschien dat Spyder wel een leuk spel is. Deze heb ik zelf gespeeld en is in ieder geval geschikt voor 4+ en niet moeilijk. Verder kan ik je niet adviseren over specifieke spellen, aangezien ik zelf geen kinderen heb.

Heb je al een proefabonnement geprobeerd? Je kunt 1 maand gratis proberen. Dan kun je eventueel eerst zelf nog kijken of het wat is voordat je je zoontje ermee laat spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@Jeroen O Thanks voor de tip. Ik zal eens kijken naar Spyder en categorie ‘Gezin’.
Bij mijn zoektocht kwam ik dit artikel tegen: http://www.itechpost.com/...s-aged-4-years-and-up.htm
Way of the Turtle en Dodo Peak zien er wel goed uit. Bij sommige 4+ spellen vraag ik me af of die echt geschikt is voor een vierjarige. B.v. Sonic Racing. Leuk voor mij. ;) Maar voor een 4/5 jarige toch veels te moeilijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen O
Dat is nou het mooie van Apple Arcade. Hij kan alle spellen gewoon proberen, want je betaalt toch een vast bedrag per maand. Is een spel te moeilijk, dan verwijder je het weer en wellicht kan hij het over een jaartje wel spelen.

Maar wellicht zijn er wat andere tweakers hier met kleine kinderen die hier een beter advies over kunnen geven :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen O
meesje schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:04:
Beyond a Steal Sky is per vandaag beschikbaar op Apple Arcade. Ziet er erg goed uit!
Ik ben hier ook maar eens aan begonnen. Wat een prachtig spel zeg. En speelt ook lekker met een controller.

Op de Apple TV (4K) heb ik hem ook een stukje gespeeld, maar daar loopt ie net niet helemaal vloeiend. Op de iPad gaat het beter.

Soms is het even zoeken hoe verder te komen. Wat wel irritant is dat je in gesprekken soms meerdere keren over hetzelfde onderwerp moet beginnen. De ene keer krijg je meer informatie en de andere keer een herhaling van hetzelfde.

Inmiddels ben ik door de stadspoort heen, dus nu maar even pauze.
Ideaal om op de mooie zomeravonden te spelen op de iPad in de tuin. Lekker een bakkie koffie of een biertje erbij.

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:21]

• meesje
  • Nu online
Vettigedennis schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:26:
Apple Arcade valt me best tegen tot nu toe.
Slechts een handvol games zijn echt de moeite waard.
Dit zijn zo’n beetje de enigste games die ik regelmatig speel.
Oceanhorn 2
Beyond a Steel Sky
Super Impossible Road

Er zijn buiten Apple Arcade best nog wel vette games in de app store.
Tomb Raider 1 & 2 (iphone & ipad)
Grid Autosport (iphone & ipad)
Beach Buggy Racing (iphone/ipad , apple tv)
Geometry Wars 3 (iphone/ipad , apple tv)
Sky Force (iphone/ipad , apple tv)
Sky Force Reloaded (iphone/ipad , apple tv)
Teslagrad (iphone/ipad , apple tv)
Call of Duty Mobile (iphone & ipad)
Het aanbod is inderdaad nog een beetje schaars. Oceanhorn 2 en Beyond lijken mij ook de toppers.
Wat vind je van Lego Brawls en Sonic Racing? En Necrobarista?
Ik heb nog weinig gespeeld, alleen nog maar Sonic Racing op de TV, het kon me veel minder boeien dan Mario Kart.

• Jeroen O
Er zitten best leuke spellen bij. Van mij hoeven het er ook geen honderden te zijn, aangezien ik daar toch geen tijd voor heb.

Wat ik tot nu toe gespeeld heb op Apple Arcade:
  • Discolored. Leuk puzzelspel in een mysterieuze omgeving, alleen een beetje kort.
  • Mini Motorways. Tegenhanger van Mini Metro, maar dan met verschikkelijke besturing. Dit spel heb ik snel weer verwijderd.
  • Manifold Garden. Grappig concept, maar wat mij betreft geen topper.
  • Spyder. Is erg simpel en het lijkt me meer op kinderen gericht. Bovendien gebeuren er onlogische dingen. Bij een missie om een voertuig te stoppen, moest ik de olie en koelvloeistof uit de motor verwijderen. Na dat gedaan te hebben, bleef de motor gewoon draaien. In het echt kan dat nooit en zou de motor in no time vastlopen.
  • Stela. Nog niet zoveel gespeeld, maar heeft wel wat weg van Limbo
  • Beyond a steel sky. Zie mijn opmerking een paar posts terug
Oceanhorn 2 wil ik ook nog eens spelen, maar ik wil eerst graag het origineel uitgespeeld hebben. Alleen loop ik daar steeds vast omdat het mij steeds onduidelijk is wat ik moet doen en waar ik nu weer heen moet.

Creaks lijkt me ook erg mooi.

Verder ben ik het eens dat er buiten Apple Arcade om ook genoeg prachtige premium spellen in de app store staan.

Als aanvulling op het lijstje hierboven:
  • The talos principle
  • Civilization VI
  • Mud runner (net uitgekomen deze week)
  • Atom RPG
  • Crying suns
  • FTL (oud maar blijft goed).
  • Tropico.
  • Machinarium

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisM
Ik hou meer van Platformers, en dan kom ik uit bij:
  • Rayman mini
  • Jumper Jon
  • Crossy Road castle
  • Maar ook leuk:
  • Grindstone
  • Red Reign
  • Outlanders
Ik mis nog wel echt een goede Shoot ‘m Up-er, zoals Skyforce.

[Voor 12% gewijzigd door ChrisM op 19-07-2020 06:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ik heb mijn zoontje van 5 de spellen Frogger, Dodo, Sonic Racing en Turtle laten zien, maar hij wilde snel naar zijn Peppa game. Ik heb zo’n idee dat Apple Arcade nog niet echt geschikt is voor hem. Ik ga het zelf nog wel even proberen.

[Voor 35% gewijzigd door meesje op 19-07-2020 11:08]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Heb zelf ook een tiental maand apple arcade gehad.

Ik vind het een prima concept. Veel games die mobiel erg leuk zijn, bugvrij, strak, goed werkend. Een er gaat niets boven een 'cleane' game-ervaring waarbij je niet elke 30 seconden lastig gevallen wordt door ads, microtransacties zeuren etc...

We weten allemaal dat mobile games tegenwoordig compleet verpest zijn. Alles is 'gratis', alles is met 'ingame purchases'. Een gegeven als apple arcade is een ware verademing. Zelfs nog maar door de gemiddelde store met fremium games scrollen voelt bijna 'vies'.

Wanneer ik een game wil kopen in de app store, sluit ik bij voorbaat games uit die gratis zijn. Daar kan gewoon niets goed aan zijn.

Dit gezegd zijnde, ik heb enkel een vijftal games gespeeld (what the golf vooral, en nog wat andere), en dan is die 50 euro die ik over tien maand betaald heb misschien toch wat veel. Toen ik eens oplijste wat ik allemaal had lopen aan abonnement was dit de eerste die afgelosten werd.

In conclusie vind ik het bijzonder jammer dat ik die 4-5 games die ik het vaakst (onderweg) speelde, niet simpelweg rechtaan kan kopen en houden.

Ik houd het voorlopig bij de premium games die ik gewoon heb gekocht (genre badlands, leo's fortune, of the GTA collection, ...). Ben echter ook wel fan van 'zen' achtige games. In apple arcade zat een spelletje met een papieren vliegtuig wat mobiel wel leuk was of even verstand op nul te hebben. Net als dat skateboard spel.

Komt het even goed uit dat ik dan op steam deze curator heb gevonden:
steam apple arcade games

Blijkt dat what the golf, skate city, lifeslide en zo gewoon op steam beschikbaar zijn (of zullen zijn). Ik vermoed dat voor een heel aantal van de arcade games de exclusiviteitstermijnen aflopen. Want in bovenstaande lijst staan al een 70 tal games (zowat 2/3 van het arcade aanbod)

Dus gewoon een tip voor wat het waard is. Indien je zoals ik liever op de ouderwetse manier gewoon de game koopt ipv weer een subscriptie. Dit is natuurlijk enkel een goed idee als je een htpc/steam link of iets dergelijks aan de tv hebt. Als je de kids wil bezighouden op de iPad is dit uiteraard geen oplossing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@Amos_x Zelf vind ik het ook een verademing dat om een spel te kunnen spelen zonder reclame of in-app aankopen. Als volwassene kan ik hier nog wel een beetje mee omgaan, maar voor mijn zoontje is het erg moeilijk. Bij gratis games krijg je (logischerwijs) continu reclame voor andere apps, of je wordt continu verleid tot het doen van aankopen. Toen maar een abo genomen op AA. Zelf nog te weinig mee gedaan, maar mijn zoontje speelt veel Sonic Racing. Deze is overigens niet bug vrij. Regelmatig wordt de app helemaal afgesloten als je een stap terug gaat in het menu. En ook vrij vaak meegemaakt dat er geen geluid is. Dan is de enige oplossing om de app hard af te sluiten.
Over twee weken krijgt hij een Nintendo Switch. Waarschijnlijk beëindig ik dan het AA abonnement. Voor iOS/tvOS heb ik voor mezelf nog genoeg echt gekochte spellen om te spelen.
Ik ben in ieder geval wel blij met het concept. Hopelijk wordt het aanbod flink uitgebreid wanneer er een nieuwe Apple TV is.

[Voor 6% gewijzigd door meesje op 28-03-2021 13:39]

• Amos_x
  • Nu online
meesje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:38:
@Amos_x Zelf vind ik het ook een verademing dat om een spel te kunnen spelen zonder reclame of in-app aankopen. Als volwassene kan ik hier nog wel een beetje mee omgaan, maar voor mijn zoontje is het erg moeilijk. Bij gratis games krijg je (logischerwijs) continu reclame voor andere apps, of je wordt continu verleid tot het doen van aankopen. Toen maar een abo genomen op AA. Zelf nog te weinig mee gedaan, maar mijn zoontje speelt veel Sonic Racing. Deze is overigens niet bug vrij. Regelmatig wordt de app helemaal afgesloten als je een stap terug gaat in het menu. En ook vrij vaak meegemaakt dat er geen geluid is. Dan is de enige oplossing om de app hard af te sluiten.
Over twee weken krijgt hij een Nintendo Switch. Waarschijnlijk beëindig ik dan het AA abonnement. Voor iOS/tvOS heb ik voor mezelf nog genoeg echt gekochte spellen om te spelen.
Ik ben in ieder geval wel blij met het concept. Hopelijk wordt het aanbod flink uitgebreid wanneer er een nieuwe Apple TV is.
Sonic heb ik slechts even kort geprobeerd, te kort om eventueel bugs te ervaren. Vond het als game maar matig, of niet wat ik zocht.

Er zijn veel geruchten over de nieuwe apple tv. Wat er van zal kloppen is nog maar te bezien. Maar het kan echt hard gaan. De mobiele chips van apple halen waarschijnlijk gemakkelijk ps4 niveau of beter. In een doosje ter grootte van een apple tv. 8)

Ze hebben een mooi game-aanbod via de app store. Ze zijn echt maar een zuchtje verwijderd van eventueel de vierde grote speler te worden voor wat betreft gamen aan de tv. Bovendien nog eens compatibel met alle controllers (dus je hoeft er niets extra voor aan te schaffen). Ze kunnen nu via hun M1 platform, waar de grote namen uiteindelijk ook wel mee aan de slag zullen gaan, nog terugwerken naar de apple tv (gedeelde architectuur). En dan heb je ineens diablo op de apple tv :p

Goed, we zullen zien. Ik zou het wel leuk vinden. Beetje extra competitie, en vooral naar interfaces, stores, software, flexibiliteit zou een apple tv nog wel een stapje boven de klassieke game console bouwers staan.

Ze kunnen inderdaad apple arcade verder uitbouwen voor wie dat model prefereert. Ik vind het echter wel jammer dat de games uit apple arcade niet gewoon los in de store komen. Ze beseffen echter ook wel dat veel consumenten conservatief zijn, en liever niet aan de abonnementen gaan indien niet strikt noodzakelijk om aan bepaalde content te komen. Ergens wel verhullend en duidelijk dat subscripties enkel in het voordeel van de aanbieder zijn. Er is namelijk geen technische barrière om die games ook gewoon los in de store onder te brengen.

Ik snijd alvast hard in alle subscriptions, en zal me ook zo snel niet meer laten verleiden. Beetje de rem op al die toestanden ;) Een excel lijstje kan wonderen doen om wat te trimmen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Nieuwe (oude) spellen toegevoegd aan Apple Arcade.
https://www.iculture.nl/n...pp-store-greats-classics/
Deze spellen kon ik niet vinden via een zoekopdracht, maar wel via de AA en dan alle games. Dan zie ik bv. NBA 2K21 wel voorbij komen. Dit weekend eens proberen. Tot voor kort was deze versie niet beschikbaar voor de ATV.

• ChrisM
Ja, ik kan ze ook niet vinden via zoeken...
Wat ik een erg leuke vind: Songpop Party! Met maximaal 8 mensen multiplayer te doen (tegen vrienden) of tegen 4 willekeurige lui online. Leuk!! Nummers raden! :D
https://apps.apple.com/us/app/songpop-party/id1551639567

(Trouwens, via Google zoeken lukt het aardig goed om de apps te vinden!)

Edit: ze zijn nu te vinden via zoeken, maar ook in het arcade overzicht. Leuke spellen!

[Voor 11% gewijzigd door ChrisM op 03-04-2021 08:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@ChrisM Er moest inderdaad nog wat bijgewerkt worden. De genoemde verzamelingen (bv Originals) zijn nu ook zichtbaar. Ik wilde AA opzeggen (mijn zoontje krijgt volgende week een Switch), maar nu toch even kijken of dit ga doen.

• Amos_x
  • Nu online
Het moet wel gezegd, 92 reacties in een topic van 2 jaar oud. Volgens mij leeft AA niet echt in deze doelgroep. Lijkt me misschien wel logisch, het is natuurlijk een prima product voor ouders met jonge kinderen die een veilige game-ervaring willen creëren. Zonder sleezy monetization schemes en vage ads van vanalles en nogwat.

Ik las onlangs dat analisten vermoeden dat er +-70 miljoen subscribers zijn voor AA? Dat is nagenoeg zo veel als de install base van de Nintendo switch, en dat terwijl er honderden miljoenen iPhones en iPads verkocht zijn waarop AA kan werken. Dus dit zou echt wel meer kunnen zijn dat wat Apple er nu van maakt.

Het lijkt er wel op dat ze het minimum van het minimum aanbieden om die gemakkelijke paar miljoen dollar aan lidgeld per maand nog even op de balance sheets te kunnen zetten. Niets verkeerd mee, en wat ze aanbieden lijkt me ruimschoots fair voor 5 euro per maand. (games zijn toch recenter en vaak van hogere kwaliteit dan de eindeloze stroom 20+ jaar oude games die bvb bij het nintendo abonnement zitten).

Ook liever +-150 goede tot redelijke games dan 1500 slechte games.

We zien het wel waar het uitkomt. Volgens mij kunnen ze echt de gaming kant van hun business wat pushen via de volgende apple TV. Als deze krachtig genoeg is om App store games (en AA games) vlot te draaien, dan lijkt me daar wel wat potentieel inzitten.

Veel gamers zitten echt nog wel liever comfortabel in de sofa, met een goede controller op een mooi scherm te gamen, ipv te priegelen op een telefoontje...

Indien de volgende Apple TV zoiets wordt, ben ik zeker bereid terug in te stappen...

• ChrisM
Tsja... wij doen met z'n 6-en samen op een gezinsabonnement (we zijn 3 broers + aanhang ;-), dus het is gezin, zou je kunnen zeggen..), dus per stel maar €1,67. En dat vind ik het 100% waard. Eigenlijk speel ik geen andere spelletjes meer dan Apple Arcade. Speel bijv. regelmatig Butter Royale, en nu Songpop Party (heb alweer zin in straks na Corona, lekker met z'n allen muziek nummers raden!). Zijn ook echt wel een paar andere leuke spellen bij (Outlanders, Mini Motorways, Creaks, Crossy Road Castle, Grindstone, Inmost, Jumper Jon, Legend of the Skyfish 2, Oceanhorn 2, Rayman Mini, Red Reign, Spaceland, The Pinball Wizard), dat ik denk: het is me wel waard. Casual gamer hier.
Zit soms ook wel aan een Switch te denken, maar voorlopig prima tevreden!

• meesje
  • Nu online
ChrisM schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:24:
Tsja... wij doen met z'n 6-en samen op een gezinsabonnement (we zijn 3 broers + aanhang ;-), dus het is gezin, zou je kunnen zeggen..), dus per stel maar €1,67. En dat vind ik het 100% waard. Eigenlijk speel ik geen andere spelletjes meer dan Apple Arcade. Speel bijv. regelmatig Butter Royale, en nu Songpop Party (heb alweer zin in straks na Corona, lekker met z'n allen muziek nummers raden!). Zijn ook echt wel een paar andere leuke spellen bij (Outlanders, Mini Motorways, Creaks, Crossy Road Castle, Grindstone, Inmost, Jumper Jon, Legend of the Skyfish 2, Oceanhorn 2, Rayman Mini, Red Reign, Spaceland, The Pinball Wizard), dat ik denk: het is me wel waard. Casual gamer hier.
Zit soms ook wel aan een Switch te denken, maar voorlopig prima tevreden!
Er zitten inderdaad echt wel een paar goede games tussen. Zelf ben ik ook een casual gamer. Dus 5 euro p/m voor games zonder reclame en in-app aankopen vind ik wel een nette prijs. Ook wel fijn dat menig spel geen halve studie nodig heeft. Ik haak al af bij een spel als FIFA met tig bewegingen en knoppen combinaties. Dat zal waarschijnlijk wel de leeftijd zijn. ;) Straks met de Switch van mijn zoontje zal ik vnl. de NES en SNES spellen spelen. :) Of iets als Mario Kart, Yoshi, etc.

• meesje
  • Nu online
@ChrisM Kopen die Switch! :) Vandaag in gebruik genomen. Echt fantastisch. Vooral leuk om samen te doen. Nu nog eerst alleen Mario Kart. Mijn zoontje speelde op AA eigenlijk alleen Sonic Racing. Mijn vermoeden is dat dit spel niet meer opgestart zal gaan worden. Het abonnement op AA zal ik stop zetten. Wellicht wordt het weer geactiveerd, afhankelijk van de ontwikkelingen: nieuwe krachtigere Apple TV, nieuwe games, en de abonnementsprijs.

• ChrisM
meesje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:35:
@ChrisM Kopen die Switch! :) Vandaag in gebruik genomen. Echt fantastisch. Vooral leuk om samen te doen. Nu nog eerst alleen Mario Kart. Mijn zoontje speelde op AA eigenlijk alleen Sonic Racing. Mijn vermoeden is dat dit spel niet meer opgestart zal gaan worden. Het abonnement op AA zal ik stop zetten. Wellicht wordt het weer geactiveerd, afhankelijk van de ontwikkelingen: nieuwe krachtigere Apple TV, nieuwe games, en de abonnementsprijs.
Haha ik zal er over nadenken!

• Amos_x
  • Nu online
Dit topic is zo dood als een pier :o

Maar ik geef het volgende toch nog even opnieuw mee. Er is een curator op Steam die een lijst cureert die nauw overeenkomt met de apple arcade games. Dus enkel de games van apple arcade die, in een gelijkaardige vorm, ook op de pc (Steam) te verkrijgen zijn.

https://store.steampowere...29457-Apple-Arcade-Games/

Dus voor wie (zoals ik) apple arcade heeft stopgezet (want je speelt nauwelijks), maar toch nog een aantal games af en toe eens wil oppikken (en gewoon rechtstreeks aankopen), kan dit wel een oplossing zijn.

Zo vond ik mini metro wel leuk. Net als 'zen' games zoals LifeSlide en Skate City. Deze komen binnenkort naar steam. Vooral lifeslide voldoet aan de 'flower' (psn) vibe, of een gemakkelijkere 'race the sun' type arcade game. ;)

Ook 'What the Golf' is op steam (ook op switch verkrijgbaar). Net als Badland en Cut the Rope. Badland en Cut the Rope zijn (onder varianten) ook nog los in de iOS store verkrijgbaar.

Wat Apple eerder zei, dat games exclusief zijn tot apple arcade, is maar voor een deel waar. Wat je nu ziet is dat developers gewoon een andere versie brengen naar andere platformen (Badland+, game of the year editions, apple arcade editions...) Technisch gezien een "andere game", maar in de basis wel volledig gelijk

Ik begrijp het, dit is niet voor iedereen een gelijkwaardig alternatief. Wie Apple Arcade heeft voor de kids, of om wat te multiplayeren met casual familie of vrienden, die ga je niet achter de pc laten gamen.

Persoonlijk probeer ik game-abonnementen zo veel mogelijk in te perken, en gewoon de games te kopen. Een game-abonnement voelt toch anders dan bvb spotify of Netflix. Weet niet goed waarom eigenlijk...

Een andere optie is natuurlijk om even voor een maandje apple arcade te activeren (na een maand zijn iOS gebruikende familie of vrienden de meeste games wel beu) en dan met reminders je abo's beheren....
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee