Toon posts:

[Apple Arcade] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:49
(jarig!)
Er zijn weer wat leuke updates van spellen die ik regelmatig speel:
  • Songpop party: meer nummers en tijdens het spelen kan je nummers liken. Vanaf 14 juni nieuw figuurtje te unlocken
  • nieuw muziek ritme spel met Japanse naam, best vermakelijk
  • Crossy road castle heeft nieuw level en challenges met wereld ranglijst

• ChrisM
(jarig!)
En er zijn weer 2 klassiekers bij:Voor de liefhebbers! :-)

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:50
En dat niet alleen. oa ook
Angry Birds
Leo's Fortune (!!!)
Cut the Rope

Vooral Leo's Fortune is een steengoede game.

Er is bij de aankondiging van apple arcade door apple veel gezegd ivm het exclusieve karakter van de games op apple arcade. "Nergens anders te spelen". Ik had ook wel verwacht dat het daardoor moeilijk zou worden om de library snel aan te dikken, omdat ze op die manier de goede, bewezen games in de mobile space niet zomaar kunnen toevoegen aan apple arcade (aangezien ook beschikbaar op Android of steam).

Daar zijn ze nu duidelijk vanaf gestapt. Veel apple arcade games zijn beschikbaar op steam. En het andere truukje is een soort speciale 'apple arcade' editie, '+ editie', enz... Een beetje het 'game of the year' principe. Heb het niet getest maar het betreft waarschijnlijk bijna dezelfde game met een extra level hier en daar. (bvb Leo's Fortune, Rayman, ...)

Echt, Leo's Fortune is een dijk van een mobile game. Heel erg geschikt om mobiel te gamen, en echt verzorgd. Een echte aanwinst voor AA.

Het kriebelt ook om nog eens cut the rope te spelen (vond ik ook geweldig) zonder alle microtransacties en andere 'game vervuiling' die er de afgelopen jaren is in gekropen.

Dat moet je apple arcade wel nageven, het voorziet in een behoefte voor een mooi 'gecureerde' en vooral erg 'cleane' mobiele game space. Minder games, klopt, maar je wordt niet doodgegooid met ads, boosters, microtransacties, throttled games, 100 versies van dezelfde game. Een echte verademing.

Mobile gaming is zeer winstgevend, en blijkbaar zijn er genoeg gamers die niet malen om de absolute dumpster fire die mobile gaming nu is. Maar voor wie verder geen andere game platforms heeft, en mobiel wil gamen zoals in de begindagen van mobile gaming, is AA zeker aan te raden. Maar het zal een niche blijven.

Dat gezegd zijnde, hoewel het kriebelt, zal ik AA toch niet snel weer activeren. Heb het gedaan, meer voor het 'hebben' en 'waarom niet'. Maar uiteindelijk is het zoals steeds. Weinig tijd, weinig echt gaan zitten om mobiel te gamen, massale backlogs op andere platformen, en WEER en subscription er bij. :z :X AA is echt iets voor de casual gamer, die geen console of pc meer heeft, en graag af en toe wat wil gamen op de iPad.

Dan maar opgezegd en de games rechtoe rechtaan kopen. Liever wat minder games, maar absolute top, dan weer een eindeloze lbrary aan games waar je dan eigenlijk weer te veel tijd in steeks, of denkt te moeten steken, om 'niets te missen' en 'alles te proberen'. Onbedoeld en onbewust maken die subscriptions je toch een beetje 'neurotisch' (bij gebrek aan een beter woord)

• ChrisM
(jarig!)
@Amos_x Is Leo’s Fortune echt leuk? Ik merkte dat ik door de filmpjes niet echt aangetrokken werd. Daarentegen: Altos Odyssey al helemaal uitgespeeld en nu weer opnieuw begonnen met Lost City. Wat een verslavend spel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:50
@ChrisM

Het moet je wellicht liggen, maar ik vond van wel.

Ik heb het ook wel voor mobiele games die touch screen controls correct gebruiken, en niet eigenlijk al meteen een aangesloten dual shock of andere controller vereisen. Games waar de touch screen geen handicap is, of een soort 'geporte' on screen gamepad of zo, maar waar de game precies te bedienen is met eenvoudige swipes en hold controls en zo, zonder afbreuk te doen aan de game.

Rayman, Cut the Rope, Badlands, Leo's Fortune, vast wel nog een hele reeks andere...

Ik neem er de eerste google hit even bij:

"TouchArcade Rating: A good platformer not only requires a good gameplay experience in terms of level design and controls, but also need to do a good job of conveying an experience to the player. Leo's Fortune ($2.99), with its beautiful visuals, well-done gameplay and its rich tale of redemption, does just that."

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 13:13

i5 10400F GTX 1660 Super

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
In mijn ogen wordt er aan AA meer een meer goede content toegevoegd. Recentelijk gelezen dat Castlevania: Grimoire of Souls zal verschijnen. De Appstore geeft dit ook aan onder binnenkort verwacht.

• ChrisM
(jarig!)
Ja, leuk he! Ik heb zelf ook zin in Tetris Beat. Hopelijk kunnen we dan Tetris tegen elkaar gaan spelen op de AppleTV. :D (Zoveel lol gehad vroeger met tetris en dan elkaar lines sturen enzo..)

• meesje
  • Nu online
Waarom kan ik het spel Necrobarista alleen via een zoekopdracht vinden en niet gewoon in de categorie Avontuur? Ongetwijfeld zijn er nog meer spellen die redelijk verborgen zijn.

• Robolokotobo
De release van Zen Pinball Party is 3 september

https://twitter.com/zen_studios/status/1431321614721892353

i5 10400F GTX 1660 Super

• ChrisM
(jarig!)
ChrisM schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:05:
Ja, leuk he! Ik heb zelf ook zin in Tetris Beat. Hopelijk kunnen we dan Tetris tegen elkaar gaan spelen op de AppleTV. :D (Zoveel lol gehad vroeger met tetris en dan elkaar lines sturen enzo..)
Nou.. die Tetris Beat is prut. Krijgt ook slechte reviews, dus ik ben niet de enige. ;-) Ik wil gewoon lekker Tetris spelen, zonder dal dat gedoe.

• meesje
  • Nu online
Van de maker van Stardew Valley is het spel Inmost beschikbaar op Apple Arcade.
https://inmostgame.com/
Mooi om te zien dat veel Indie games, beschikbaar op bv de Nintendo Switch, ook op Apple devices verschijnen.

• Robolokotobo
De nieuwe flipperkast voor Zen's Pinball Party. Gister gereleased

i5 10400F GTX 1660 Super

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:01
Ik ben zeer benieuwd wat Netflix in de toekomst qua games gaat brengen en of het een waardige concurrent wordt van de huidige game abonnement diensten zoals Apple Arcade en GameClub zonder advertenties, in-app aankopen. Wellicht nemen ze in de toekomst GameClub wel over. De huidige 5 apps op iOS/Android tijdens de stille lancering zijn veelal bestaande games en weinig bijzonders dus begrijpelijk dat ze dit nog niet naar haar klanten heeft gecommuniceerd.

Hebben meer mensen al eens GameClub geprobeerd overigens? De games zijn veelal minder mooi maar er zitten wel een aantal pareltjes tussen. Het aantal games is wel een stuk minder t.o.v. Apple Arcade zie onderstaand. iMore heeft in het verleden ook een mooie vergelijking geschreven.

- Apple Arcade - site, App collectie - 205 games (mogelijk niet compleet, wordt door een gebruiker bijgehouden), kosten: 4,99 euro p/mnd, offline spelen mogelijk, veelal nieuwe games, tot 6 gebruikers met 1 account
- GameClub - site, App, App collectie - 125 games, kosten: 4,99 euro p/mnd, offline spelen mogelijk, classic/legacy games, tot 12 gebruikers met 1 account

[Voor 8% gewijzigd door funrider op 10-11-2021 14:24. Reden: aanvulling]

• meesje
  • Nu online
Gisteren mijn drie maanden gratis Apple Arcade geactiveerd. Eerst weer begonnen met Sonic Racing. Bij dit spel maak ik continu een vergelijking met Mario Kart op onze Switch. Ik vind Sonic Racing erg kaal en ik mis bv dat je zelf een baan kunt selecteren. Wellicht heb ik het concept nog niet door. Ook het Wisps gebeuren zegt me nog niet veel.
Vervolgens Castlevania opgestart. Dit spel heeft een erg mooie grafische art stijl. Dit spel moet ik nog mee verder. Het lijkt me wel een zeer pittig spel.
Vandaag Oceanhorn 2 opgestart. Op dit moment zit ik nog in een soort van oefenmissie (een kistje ophalen). Het spel ziet er fantastisch uit en heeft zeker mijn interesse. Op de Switch heb ik ooit een keer even Zelda Breath of the Wild gespeeld. Dat spel vind ik te open. Oceanhorn lijkt me meer lineair en dat spreekt mij meer aan.

Hebben jullie nog aanraders? Ik ben geen die hard gamer. Sowieso is met een druk gezin de tijd vrij beperkt. En ik merk dat ik soms spellen al snel te complex vind. Dat kan natuurlijk aan mijn leeftijd liggen. :)

• meesje
  • Nu online
Apple Arcade is een beetje dood hier op tweakers. Gelukkig hebben we nog Reddit. :)
Gisteravond gear.club Stradale even geprobeerd op Apple TV. Grafisch vind ik dit er super uitzien. Ik krijg daar wel een console gevoel bij. Idem voor NBA 2K22.
Kom op Apple! Prop een M1 cpu in de ATV en dan hebben we een aardige concurrerende console. En dan nog developers aantrekken.

• ChrisM
(jarig!)
Crossy Road Castle heeft ook weer een nieuwe toren!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59
meesje schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:35:
Apple Arcade is een beetje dood hier op tweakers. Gelukkig hebben we nog Reddit. :)
Gisteravond gear.club Stradale even geprobeerd op Apple TV. Grafisch vind ik dit er super uitzien. Ik krijg daar wel een console gevoel bij. Idem voor NBA 2K22.
Kom op Apple! Prop een M1 cpu in de ATV en dan hebben we een aardige concurrerende console. En dan nog developers aantrekken.
Gear.club Stradale heb ik ook even geprobeerd, maar ik vind het tegenvallen. Ja het ziet er mooi uit, maar ik had meer gehoopt op een soort Test Drive Unlimited waarbij je ook vrij rond kunt rijden en mooie auto’s kunt verzamelen. Maar dat blijkt het niet te zijn.

• meesje
  • Nu online
Jeroen O schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:05:
[...]

Gear.club Stradale heb ik ook even geprobeerd, maar ik vind het tegenvallen. Ja het ziet er mooi uit, maar ik had meer gehoopt op een soort Test Drive Unlimited waarbij je ook vrij rond kunt rijden en mooie auto’s kunt verzamelen. Maar dat blijkt het niet te zijn.
Ik heb het maar heel kort gespeeld (met controller op Apple TV). Mijn zoontje iets langer (op iPad). Door te racen kun je toch geld verdienen en andere auto’s kopen? En deze upgraden?
Zelf zou ik liever nog een race game zien waarbij op circuits wordt gereden. Zeg maar Real Racing, zonder in-app of wachttijden.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59
@meesje Ja dat klopt, je kunt andere auto’s kopen en upgraden.

Ik weet niet of je bekend bent met Test Drive Unlimited? Daar was ook het doel om geld te verdienen met races, waarmee je extra auto’s en huizen (garages) kon kopen en verzamelen. Maar de grote kracht was dat je een heel eiland tot je beschikking had om vrij rond te rijden. Dat had ik graag ook in deze game gezien.

En aangezien gear.club gemaakt is door dezelfde partij als Test Drive Unlimited (Eden games), had ik er iets meer van verwacht.

Als je een goede race game zoekt zonder extra aankopen, moet je wellicht eens kijken naar Grid. Dat is 1x aanschaffen en daarna lekker racen.

[Voor 3% gewijzigd door Jeroen O op 10-04-2022 11:20]

• meesje
  • Nu online
Jeroen O schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:20:
@meesje Ja dat klopt, je kunt andere auto’s kopen en upgraden.

Ik weet niet of je bekend bent met Test Drive Unlimited? Daar was ook het doel om geld te verdienen met races, waarmee je extra auto’s en huizen (garages) kon kopen en verzamelen. Maar de grote kracht was dat je een heel eiland tot je beschikking had om vrij rond te rijden. Dat had ik graag ook in deze game gezien.

En aangezien gear.club gemaakt is door dezelfde partij als Test Drive Unlimited (Eden games), had ik er iets meer van verwacht.

Als je een goede race game zoekt zonder extra aankopen, moet je wellicht eens kijken naar Grid. Dat is 1x aanschaffen en daarna lekker racen.
Grid is inderdaad een goed spel. Ik vind het jammer dat deze niet op de Apple TV werkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Op Reddit een QR code gevonden voor gratis 3 maanden AA. Zojuist er zelf gebruik van gemaakt. Werkt met lopend abonnement.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:47
meesje schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:52:
Op Reddit een QR code gevonden voor gratis 3 maanden AA. Zojuist er zelf gebruik van gemaakt. Werkt met lopend abonnement.
Werkt hier helaas niet. Heb jij toevallig een US iTunes account? Ik lees in de voorwaarden dat het US only is namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 22:48
wardjj schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:10:
[...]

Werkt hier helaas niet. Heb jij toevallig een US iTunes account? Ik lees in de voorwaarden dat het US only is namelijk.
Hier werkt het wel. Gewoon NL appstore account.

Thanks Meesje! _/-\o_

• meesje
  • Nu online
Ottr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:42:
[...]

Hier werkt het wel. Gewoon NL appstore account.

Thanks Meesje! _/-\o_
Graag gedaan!
@wardjj Ik heb gewoon een NL Apple ID. Mijn devices zijn ook gewoon op NL taal en land ingesteld. Nog nooit wat bijzonders mee gedaan. Ik scande de code en kon de gratis 3 maanden redeemen.

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 12:31
meesje schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:52:
Held, 3 maanden voor nop (NL account)

• meesje
  • Nu online
Horizon Chase 2 (komt in september) is eerst een Apple Arcade exclusive. En verschijnt ergens in 2023 voor de consoles.

Sowieso mooi om te zien dat er veel Indie games naast consoles ook op AA verschijnen. Bijvoorbeeld Gris.

[Voor 17% gewijzigd door meesje op 31-08-2022 11:37]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee