Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GvdBerg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-04 23:07
Mede-auteurs:
  • mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:55

mprkooij

• GrazydonNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 21:10

GrazydonNL

HomePod

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5nyPsBz7ErATmbC9xnkpTRP5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TbFpcwMhAWUZaK3j0IyRwGQi/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/83Z2LIgKDiLS25xUK88z8qVi/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GrJjH0M64pHTubXGDFYO1M6I/medium.jpg

HomePod mini

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxuUsrncXyMsGVz7SwaBq3Uw4cc=/188x141/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2003921306.jpeg?f=thumblarge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCeXKnFNZT3Umn9DzR7K9-G_C_M=/188x141/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2003921300.jpeg?f=thumblarge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWkP5_1dWBRXVlnl6HzqTDlwjpE=/188x141/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2003921298.jpeg?f=thumblarge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by09cnrZ98SjWUl2h3zckETPPpg=/188x141/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2003921302.jpeg?f=thumblarge

Specificaties:

HomePod:

Afmetingen:
• 6.8 inches high (172 mm)
• 5.6 inches wide (142 mm)

Gewicht:
• 5.5 pounds (2.5 kg)

Kleur:
• White
• Space Gray

Wireless:
• 802.11a/b/g/n/ac Wi‑Fi with MIMO
• Multiroom speaker support with AirPlay 2 (vanaf iOS 11.4)

Taal:
• Engels (Australië, GB, VS)

HomePod Mini:

Afmetingen:
• 3.3 inches high (84.3 mm)
• 3.9 inches wide (97.9 mm)

Gewicht:
• 0.76 pound (345 grams)

Kleur:
• White
• Space Gray

Wireless:
• 802.11n Wi-Fi
• Direct guest access4
• Bluetooth 5.0
• Thread5
• Ultra Wideband chip for device proximity6

Taal:
• Engels (Australië, GB, VS)

Audio-innovatie en geavanceerde technologieën:

HomePod is nog geen 18 centimeter hoog en is het resultaat van jarenlange hardware- en software-innovaties:

De door Apple ontworpen, naar boven gerichte woofer die is gekoppeld aan een speciale A8-chip, maakt regeling van lage tonen mogelijk op basis van real-time softwaremodellering. Zo wordt ervoor gezorgd dat de lage tonen van de luidspreker zo diep en zuiver mogelijk zijn met een minimum aan vervorming.

De zeven tweeters met beamvorming, elk voorzien van een eigen versterker, bieden een uitgebalanceerde klankkleur en een nauwkeurige, directionele regeling van een groot aantal beamvormen en –afmetingen.

De door Apple ontworpen A8-chip verschaft de rekenkracht achter de geavanceerde audio-innovaties.

Met de technologie voor automatische kamerdetectie kan de HomePod snel bepalen of deze in een hoek, op een tafel of op een boekenplank staat en de geluidsuitvoer in enkele seconden optimaliseren voor een kamervullende luisterervaring.

Dankzij de zes microfoons met geavanceerde echo-onderdrukking kan Siri je ook goed verstaan als je aan de andere kant van de kamer staat, zelfs als er harde muziek wordt afgespeeld.

De Siri-golfvorm wordt boven op HomePod weergegeven als Siri actief is en met de geïntegreerde regelaars kun je gemakkelijk navigeren.

Automatische detectie en afstemming van twee luidsprekers door het gebruik van zowel directe als weerkaatste audio zorgen voor een ongelooflijke, draadloze audio-ervaring.

De configuratie is eenvoudig en net zo intuïtief als de configuratie van AirPods. Je houdt je iPhone gewoon naast HomePod en na enkele seconden kun je muziek afspelen.

Prijzen en beschikbaarheid:

HomePod is vanaf 9 februari 2017 voor USD 349 in wit en spacegrijs verkrijgbaar in Australië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De release in Frankrijk, Duitsland en Canada zal zijn op 18 juni 2017, waarbij de prijs zal liggen op: €349,-.

HomePod Mini is vanaf 6 november 2020 voor €96,50 in wit en spacegrijs verkrijgbaar onder andere Duitsland en Frankrijk.

Over de Benelux is helaas nog niets bekend.

Meer informatie:

• Algemene informatie: https://www.apple.com/homepod/
• Persbericht juni 2017: https://www.apple.com/nl/...nvents-music-in-the-home/
• Keynote: https://www.apple.com/apple-events/june-2017/
• Producthandleiding: http://help.apple.com/homepod/#/apde8d540e2a
• Airplay 2 & release europa: https://www.apple.com/nl/...oom-audio-with-airplay-2/
• Apple kondigt HomePod mini aan: nieuws: Apple kondigt HomePod mini aan

[ Voor 52% gewijzigd door GvdBerg op 13-10-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 14:22
Ik ben erg nieuwsgierig naar dit apparaat. Daarnaast vraag ik mij af wat de compatibiliteit van de Homepod gaat worden t.o.v. de andere apparaten..

Op dit moment heeft voor mijn gevoel elke partij/leverancier iets te bieden maar weigeren een aantal grote partijen vooralsnog om op het gebied van thuisautomatisering met elkaar samen te werken. Hier moet en kan veel meer uitgehaald worden denk ik dan..

[ Voor 47% gewijzigd door hk12nl op 01-11-2017 12:46 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazydonNL
Met de naderende levering van de iPhone X is dit voor mij toch wel het volgende apparaat om naar uit te kijken. Vooral benieuwd wanneer en met welke (beperkte?) functionaliteiten de HomePod voor ons te bestellen zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik erger me kapot aan Siri in het Nederlands want ik heb dus dat ik afspraken met NL namen heb en muziek wil kiezen met Engelse artiesten. Ik kan geen goede Siri ervaring krijgen... En zonder Siri is Homepod meteen een stuk zinlozer, ik heb al op diverse plekken versterkertjes, speakers aan Airplay hangen.

[ Voor 25% gewijzigd door sebastius op 04-11-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zal niet van Spotify afstappen en een microfoon permanent ingeschakeld vind ik een veiligheidsrisico, heb ik dan nog wat aan de ruimtelijke geluidsmagie die dat ding doet of kan je dan net zo goed een andere Airplay enabled speaker halen? Zeker als je het financiële plaatje bekijkt als je stereo wil (ik neem aan dat je er dan twee moet kopen :/)

[ Voor 11% gewijzigd door Sfynx op 05-11-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazydonNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 13:02
Ja, heel jammer. Ik begon net geïnteresseerd te raken. In het begin was ik niet zo enthousiast, maar we missen hier een goede speaker in het gezin en aangezien grotendeels de focus ligt op de speakerkwaliteiten is het een mooie aanvulling (op onze iOS devices). Had een leuk kado geweest zo rond de feestdagen.

Edit:
Misschien eens gaan kijken naar Sonos. Siri gebruiken we toch niet in en rond huis.

[ Voor 8% gewijzigd door Redondo1982 op 22-11-2017 08:56 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvdBerg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Zal de HomePod met de Apple TV werken?

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hee een topic. Leuk die had ik gemist.

Balen dat hij uitgesteld is trouwens. Ik ga er op de eerste dag een importeren.

Ik luister erg veel podcasts en doe dat nu relatief omslachtig via mijn huidige receiver of tijdens het gamen op de iPad.

Ik zoek daarom een losse speaker die gaat functioneren naast mijn huidige set-up, daar lijkt de HomePod mij super geschikt voor. Al ben ik wel benieuwd of Siri goed genoeg is voor een slimme praatpaal, ik vind dat op iOS nu nog te weinig toevoegen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 21:31
Report: First 1 million HomePods begin shipping from supplier Inventec, 10-12 million expected this year
https://9to5mac.com/2018/...-first-1-million-homepod/

Ik blijf sceptisch met een mircofoon die altijd aanstaat. Al ziet hij er goed uit.

[ Voor 17% gewijzigd door MartijnMartijn op 17-01-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
martijnmartijn schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:43:
[...]

https://9to5mac.com/2018/...-first-1-million-homepod/

Ik blijf sceptisch met een mircofoon die altijd aanstaat. Al ziet hij er goed uit.
Ik heb hierop toch maar gewacht ipv een alternatief en ik hoop dat ie snel komt. Kan wel een goede centrale speaker gebruiken om even snel wat muziek op te spelen.

Dat Siri verhaal komt later wel aan de orde wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-04 23:20
Het geluid mag een flinke klap beter zijn dan Sonos en JBL voor dat geld. Ben heel benieuwd wat hij in Nederland gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martijnmartijn schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:43:
Ik blijf sceptisch met een mircofoon die altijd aanstaat.
Ze hebben het verkeer van de Google Home en Amazon Alexa al eens helemaal uit geplozen met Wireshark (om de reden die jij aangeeft). Conclusie is dat die dingen niets versturen zolang het “hot word” (Code woord?) niet gezegd is.

Ik neem aan dat Apple met zijn visie op privacy dit niet anders gaat doen.
Eduardboon schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:08:
Het geluid mag een flinke klap beter zijn dan Sonos en JBL voor dat geld. Ben heel benieuwd wat hij in Nederland gaat kosten.
Daar is met Sonos niet zoveel voor nodig toch? Ik vind persoonlijk de Sonos producten niet mooi klinken, zeker niet in de prijsklasse van een HomePod en lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-04 23:20
Donstil schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:44:
[...]

Daar is met Sonos niet zoveel voor nodig toch? Ik vind persoonlijk de Sonos producten niet mooi klinken, zeker niet in de prijsklasse van een HomePod en lager.
Een duo setje play ones of een play:3 klinken wat mij betreft prima in de slaapkamer. Maar dan zit je inderdaad al op de prijsklasse van de homepod als ik van 350 uitga. Ik zou toch eerder een homepod nemen als ze rond de 250 zouden kosten. Natuurlijk kan mijn mening veranderen als de geluidskwaliteit echt heel goed is, maar zonder bluetooth support en alleen via Apple devices afspelen zou ik toch graag een lagere prijs zien.

Allemaal speculatie natuurlijk, maar ik ga maar even uit van de prijshike in Europa die je met de iPhones ook ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvdBerg
HomePod goedgekeurd door FCC, niets staat de verkoop nog in de weg

https://www.iculture.nl/nieuws/homepod-goedgekeurd-fcc/

Goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GvdBerg schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:22:
HomePod goedgekeurd door FCC, niets staat de verkoop nog in de weg

https://www.iculture.nl/nieuws/homepod-goedgekeurd-fcc/

Goed nieuws!
Het orginele artikel meld nog (iCulture gek genoeg niet)
Interestingly, many of the FCC documents are dated September 27, but have just now been released, which suggests that the hardware may not have changed much in the past months.
Oftewel er is sinds september niets meer aan de speaker aangepast en dan is het toch wel typisch dat hij nu ineens/pas goedgekeurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:38
Leuk hebbedingetje.
Nu een lading Sonosspul staan, maar die missen Airplay.
Schijnt eraan te komen en de laatste appversies mis je dat al minder mee, maar ben toch benieuwd naar de Homepod.

Benieuwd wat de snelste manier is om er 1 te importeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
matthijst schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:54:
Leuk hebbedingetje.
Nu een lading Sonosspul staan, maar die missen Airplay.
Schijnt eraan te komen en de laatste appversies mis je dat al minder mee, maar ben toch benieuwd naar de Homepod.

Benieuwd wat de snelste manier is om er 1 te importeren...
Ik denk dat de leverdata’s nu korter op elkaar liggen door het uitstel. Dus launch in de VS, Canada etc en hierna de twee launch in Europa. Misschien dat wij in de Benelux pas bij de derde launch zitten, maar hier zal een aantal weken maar tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe dag nieuwe geruchten en/of leaks.

https://9to5mac.com/2018/...ume-controls-screenshots/
Redondo1982 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:26:
[...]

Ik denk dat de leverdata’s nu korter op elkaar liggen door het uitstel. Dus launch in de VS, Canada etc en hierna de twee launch in Europa. Misschien dat wij in de Benelux pas bij de derde launch zitten, maar hier zal een aantal weken maar tussen zitten.
Dat lijkt mij sterk eigenlijk. Ik zie de HomePod niet snel naar de overige landen komen zeker niet binnen een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:54:
Nieuwe dag nieuwe geruchten en/of leaks.

https://9to5mac.com/2018/...ume-controls-screenshots/

[...]

Dat lijkt mij sterk eigenlijk. Ik zie de HomePod niet snel naar de overige landen komen zeker niet binnen een aantal weken.
Waar ik aan refereerde met ‘een aantal weken’ is tussen tweede en derde launch. Mits er een derde launch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:32:
[...]

Waar ik aan refereerde met ‘een aantal weken’ is tussen tweede en derde launch. Mits er een derde launch komt.
Aha, dan denk ik dat er tussen launch 1 en 2 heel lang gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:34:
[...]

Aha, dan denk ik dat er tussen launch 1 en 2 heel lang gaat zitten.
Ja, dit is heel goed ook mogelijk. Laten we hopen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 21:15
Online de gebruikelijke sites doorgespit omtrent berichtgeving (aansluit)mogelijkheden van de homepod. Hier nog geen soundbar onder mijn tv maar twee homepods zouden mogelijk de oplossing kunnen zijn voor mijn behoefte aan een verbetering van geluid. Iemand een idee of de speakers ook te koppelen zijn aan bv een tv/console? En ik bedoel dan niet de evidente koppeling met een ATV Gen 4 of hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 10:38
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om hem te importeren en op welke manier?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 11:16

TDB

beschikbaar vanaf 9 februari, vanaf aanstaande vrijdag te bestellen
https://twitter.com/markg...s%2Fhomepod-9-februari%2F

[ Voor 52% gewijzigd door TDB op 23-01-2018 14:42 ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-05 17:25
Helaas alleen in US/UK/AU dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-05 16:20
Ger toch ook?
Ohnee zomer

[ Voor 10% gewijzigd door Nick25 op 23-01-2018 15:07 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Maar eentje bestellen via UK dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:16
In April naar Engeland voor het werk dus dan maar eventjes één oppikken misschien.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-05 16:20
Rivanov schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:32:
In April naar Engeland voor het werk dus dan maar eventjes één oppikken misschien.
Wat gaan ze kosten eigenlijk?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:00
Nick25 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:14:
[...]

Wat gaan ze kosten eigenlijk?
319 GBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was al wel een tijdje bekend maar wel jammer.

Ik zit vrijdag in ieder geval klaar met de creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:39:
[...]

Dat was al wel een tijdje bekend maar wel jammer.

Ik zit vrijdag in ieder geval klaar met de creditcard.
Ga jij hem oppikken of laten bezorgen met een Borderlinx oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:45:
[...]
Ga jij hem oppikken of laten bezorgen met een Borderlinx oid?
Nou oppikken ga ik hem niet, althans niet zelf.
Als bij iemand bezorgen niet gaat lukken dan ga ik borderlinx proberen inderdaad.

Al worden pre-order orders naar Borderlinx vaak geannuleerd voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:56:
[...]

Nou oppikken ga ik hem niet, althans niet zelf.
Als bij iemand bezorgen niet gaat lukken dan ga ik borderlinx proberen inderdaad.

Al worden pre-order orders naar Borderlinx vaak geannuleerd voor verzending.
Net even snel ingelezen (twitter) en voor 2015 ging er inderdaad een stop op, maar hierna is de restrictie vanuit Apple opgeheven voor verzendingen naar transporteurs. Weet even niet of er meer recentere verhalen zijn. Wat kunnen we anders proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:14:
[...]
Net even snel ingelezen (twitter) en voor 2015 ging er inderdaad een stop op, maar hierna is de restrictie vanuit Apple opgeheven voor verzendingen naar transporteurs. Weet even niet of er meer recentere verhalen zijn. Wat kunnen we anders proberen?
Het laatste wat ik weet was met de Watch release idd. Toen dropte bijna alle pre-orders naar dit soort adressen (de mijne niet gek genoeg).

Ik ga in eerste instantie voor de UK i.c.m Borderlinx, anders wijk ik uit naar de VS en myus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:29:
[...]

Het laatste wat ik weet was met de Watch release idd. Toen dropte bijna alle pre-orders naar dit soort adressen (de mijne niet gek genoeg).

Ik ga in eerste instantie voor de UK i.c.m Borderlinx, anders wijk ik uit naar de VS en myus.
Ik ga ook starten met Borderlinx. MyUs is van een Nederlandse vrouw, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:33:
[...]
Ik ga ook starten met Borderlinx. MyUs is van een Nederlandse vrouw, toch?
Nee MYUS is ook echt een gigantisch bedrijf gelijk aan borderlinx.

Die “Nederlandse” vrouw was mij doorgaans te duur, mijn iPhone (1) via haar gekocht maar daarna was ze nooit interessant meer. Geen idee meer hoe ze (of haar bedrijf) heet eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om Siri te kunnen gebruiken i.c.m muziek moet ik helaas overstappen van Spotify naar Apple Music.

Ik kwam online op dit tooltje, erg handige iOS app om van verschillende muziek diensten naar Apple Music (of andersom) te migreren.

Mijn eerste playlist is zojuist gedaan en ziet er voor nu prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:13
379,- Euro, zou kopen in Amerika niet voordeliger zijn? Gezien de dollar koers.
349 Amerikaanse dollars = 312,60 Euro
Of zit je dan met belasting ed.

[ Voor 14% gewijzigd door Ronvgs op 24-01-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Ronvgs schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:23:
[...]

379,- Euro, zou kopen in Amerika niet voordeliger zijn? Gezien de dollar koers.
349 Amerikaanse dollars = 312,60 Euro
Of zit je dan met belasting ed.
Als je het laat verzenden dan is de VS niet echt een goede optie. Verzendkosten zijn hoog en er komt 21% belasting bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:39:
[...]

Als je het laat verzenden dan is de VS niet echt een goede optie. Verzendkosten zijn hoog en er komt 21% belasting bij.
Ontloopt elkaar niet zo gek veel.

Snelle schatting gemaakt:

UK: HomePod €365 (koers van 25/1), Prio shipping inclusief Borderlinx fee € 40,- = € 405

US: HomePod € 280 (koers van 25/1), SalesTax Florida (i.v.m. eerste bezorg adres) € 17,-, Prop shipping inclusief handeling MYUS €45,-, 21% btw = € 413,82 (Of € 432,- inclusief invoerrechten, dit wordt alleen niet altijd gerekend door DHL/FEDEX gek genoeg)

Is er eigenlijk al een tijdstip bekend waarop we kunnen bestellen? Er staat nu alleen 26/1.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 25-01-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Ontloopt elkaar niet zo gek veel.

Snelle schatting gemaakt:

UK: HomePod €365 (koers van 25/1), Prio shipping inclusief Borderlinx fee € 40,- = € 405

US: HomePod € 280 (koers van 25/1), SalesTax Florida (i.v.m. eerste bezorg adres) € 17,-, Prop shipping inclusief handeling MYUS €45,-, 21% btw = € 413,82 (Of € 432,- inclusief invoerrechten, dit wordt alleen niet altijd gerekend door DHL/FEDEX gek genoeg)

Is er eigenlijk al een tijdstip bekend waarop we kunnen bestellen? Er staat nu alleen 26/1.
MyUS heeft toch een taxfree ZIP code? Die sales tax komt dan direct te vervallen. Apple annuleert echter vaak bestellingen met adressen van freight forwarders. Een Watch Series 3 die ik naar een Borderlinx adres wilde versturen werd ook geannuleerd. Ik ga het bij de HomePod weer proberen, maar plaats ook een order bij Currys.co.uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:34:
[...]

MyUS heeft toch een taxfree ZIP code? Die sales tax komt dan direct te vervallen. Apple annuleert echter vaak bestellingen met adressen van freight forwarders. Een Watch Series 3 die ik naar een Borderlinx adres wilde versturen werd ook geannuleerd. Ik ga het bij de HomePod weer proberen, maar plaats ook een order bij Currys.co.uk.
Ooh ik dacht dat ze dat beleid hadden veranderd ergens in 2015.

Nou gokken maar weer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Ooh ik dacht dat ze dat beleid hadden veranderd ergens in 2015.

Nou gokken maar weer dan.
Niet voor producten die alleen in bepaalde landen beschikbaar zijn, zoals de LTE Watch S3 en waarschijnlijk dus ook de HomePod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:15:
Niet voor producten die alleen in bepaalde landen beschikbaar zijn, zoals de LTE Watch S3 en waarschijnlijk dus ook de HomePod.
Wat is dat Currys.co.uk? Gewoon een webshop ofz?

Edit: Ik ben ook nog niet helemaal overtuigd van de kleuren trouwens. Voor nu geen voorkeur tussen Zwart of Zilver.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 25-01-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Wat is dat Currys.co.uk? Gewoon een webshop ofz?
Grootste elektronica winkel in de UK. Hebben de HomePod al op de website staan en accepteren ook pre-orders vanaf 26 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:50:
Grootste elektronica winkel in de UK. Hebben de HomePod al op de website staan en accepteren ook pre-orders vanaf 26 januari.
Oke cool, misschien wel een goeie tip dus, thnx!

Versturen ze naar EU of moeten we dan ook Borderlinx gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Oke cool, misschien wel een goeie tip dus, thnx!

Versturen ze naar EU of moeten we dan ook Borderlinx gebruiken?
Moet je inderdaad Borderlinx voor gebruiken. Heb nog geen UK winkel kunnen vinden die de HomePod gaat verkopen en binnen EU verzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:53:
[...]

Moet je inderdaad Borderlinx voor gebruiken. Heb nog geen UK winkel kunnen vinden die de HomePod gaat verkopen en binnen EU verzendt.
Zal ook wel een limiet op zitten vanuit Apple.

Ik schiet er gewoon 3 in, Apple.com, Apple.co.uk, en de webshop hierboven.
Dan zie ik het wel, kom er vast vanaf desnoods voor de vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Bij EE kun je de HomePod vanaf 13:30 UK tijd bestellen. Apple zelf heeft nog geen tijd vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 21:17
Iemand enig idee of Siri ook een upgrade krijgt? Vind de ervaring met Siri op dit moment echt beneden maats. Homekit bediening met spraak gestuurde commando's zou ik briljant vinden maar dat werkt gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Lijkt erop dat de stroomkabel ingegoten zit?
Had een.losse kabel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 06:49:
Bij EE kun je de HomePod vanaf 13:30 UK tijd bestellen. Apple zelf heeft nog geen tijd vrijgegeven.
Apple chat zei tegen iemand op het Macrumors forum dat het 12:01am PST zou zijn voor de Amerikaanse orders.

Afbeeldingslocatie: https://forums.macrumors.com/attachments/screen-shot-2018-01-25-at-10-37-12-pm-png.748575/

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 26-01-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:10:
[...]

Apple chat zei tegen iemand op het Macrumors forum dat het 12:01am PST zou zijn voor de Amerikaanse orders.

[afbeelding]
We gaan het zien. In Australie begint de pre-order pas op 27 januari en normaal start Apple de pre-order overal tegelijk.13:30 UK tijd klonk daarom ook wel logisch, omdat het dan 00:30 in Australië is en dus 27 januari. 12:01AM PST zou te vroeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:24:
[...]

We gaan het zien. In Australie begint de pre-order pas op 27 januari en normaal start Apple de pre-order overal tegelijk.13:30 UK tijd klonk daarom ook wel logisch, omdat het dan 00:30 in Australië is en dus 27 januari. 12:01AM PST zou te vroeg zijn.
Maar een 00:30 tijd klinkt dan weer niet logisch. Dat is het nog nooit geweest.

Maar we gaan het inderdaad zien. De AirPods kwamen gedurende de dag ook ineens online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:28:
[...]

Maar een 00:30 tijd klinkt dan weer niet logisch. Dat is het nog nooit geweest.

Maar we gaan het inderdaad zien. De AirPods kwamen gedurende de dag ook ineens online.
Daarom, het kan zo maar ineens verschijnen. Houd ook andere winkels in de gaten:

Argos.co.uk
Very.co.uk
Curry's.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Nou, 12:01 PST was dus dikke bullshit :( Zal dus waarschijnlijk toch op een willekeurige tijd online komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:06:
Nou, 12:01 PST was dus dikke bullshit :( Zal dus waarschijnlijk toch op een willekeurige tijd online komen.
Ja onhandig inderdaad.

Tabbladen open houden dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-11-2024
iCulture schreef op vrijdag 26 januari 2018:
Update: We verwachten dat de verkoop op vrijdag 26 januari rond 14:00 uur begint, vergelijkbaar met de pre-order van de iMac Pro enkele weken geleden.
Voor het geval dat blijf ik elk uur de Apple Store controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nakyoruto schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:51:
Voor het geval dat blijf ik elk uur de Apple Store controleren.
Ik verwacht eigenlijk niet dat ze kiezen voor een launch midden in de nacht PST. Dan vind ik de gok hierboven over 14:00/14:30 (15:00/15:30 bij ons) realistischer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02 11:40
bij argos.co.uk staat de pre-order al open. Ergens anders nog niet zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
boosterbosch schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:20:
bij argos.co.uk staat de pre-order al open. Ergens anders nog niet zo te zien.
Je kan het bij Argos wel toevoegen aan je winkelmandje, maar nog niet afrekenen. Nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga daar niet op gokken denk ik, voelt een beetje als de MediaMarkt die pre-orders accepteert voor alles wat Apple uitbrengt.

De kans dat je bij Apple sneller geleverd krijgt lijkt mij erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:36:
Ik ga daar niet op gokken denk ik, voelt een beetje als de MediaMarkt die pre-orders accepteert voor alles wat Apple uitbrengt.

De kans dat je bij Apple sneller geleverd krijgt lijkt mij erg groot.
Zoveel hype is er niet, dus denk dat het met de voorraad wel goed zit. Ik heb er meerdere nodig, dus plaats gewoon overal een order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:58:
[...]
Zoveel hype is er niet, dus denk dat het met de voorraad wel goed zit. Ik heb er meerdere nodig, dus plaats gewoon overal een order.
Weinig hype inderdaad maar ook lage productie naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
matthijst schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 07:35:
Lijkt erop dat de stroomkabel ingegoten zit?
Had een.losse kabel verwacht.
Ook een vaste stekker? Hopelijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Redondo1982 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Ook een vaste stekker? Hopelijk niet!
De kabel zit er inderdaad vast in en kan niet vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
MelvinW schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:08:
[...]

De kabel zit er inderdaad vast in en kan niet vervangen worden.
Maar ook een vaste stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat al officieel dan? (Ziet er op de foto's wel zo uit helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:19:
Is dat al officieel dan? (Ziet er op de foto's wel zo uit helaas)
Ja, op de Tech Specs pagina vermeldt Apple ook niet dat er een stroomkabel in de doos zit. Dat vermelden ze wel bij de Apple TV bijvoorbeeld. Maakt in principe niet zo heel veel uit, al zal een reparatie van de kabel vast niet goedkoop zijn :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:22:
[...]

Ja, op de Tech Specs pagina vermeldt Apple ook niet dat er een stroomkabel in de doos zit. Dat vermelden ze wel bij de Apple TV bijvoorbeeld. Maakt in principe niet zo heel veel uit, al zal een reparatie van de kabel vast niet goedkoop zijn :O
He jammer, nou staat hij hier waarschijnlijk op een enkele plek maar toch.
Ik zie dat de US versie wel ook gewoon op 240v kan werken, simpel verloopje ervoor is dus voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Uiteraard, maar UK-plugs zijn zo lomp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:46:
Uiteraard, maar UK-plugs zijn zo lomp :)
Ja klopt, lelijke dingen, snoer zelf is wel fraai verder zie ik.
Mooi met stof enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsdj333
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-01 10:50
Gewoon afknippen en zelf nieuwe opzetten is niet zo moeilijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neu, dat kan ook prima idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsdj333
nu 5 voor middernacht in sydney, ik gok op over 5 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
19:00 zeggen ze op Reddit, 10:00 PST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsdj333
hmmm... irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsdj333 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:55:
nu 5 voor middernacht in sydney, ik gok op over 5 minuten
Maar dan kiezen ze voor een stipte 00:01 lancering in Sydney en voor eentje in de nacht in de v.s.
Dat lijkt mij vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsdj333
das waar.... lijkt nu idd veel logischer dat het 19:00 NL tijd gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsdj333 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:04:
das waar.... lijkt nu idd veel logischer dat het 19:00 NL tijd gaat zijn.
14:30 (voor ons) is ook nog wel een tijd die veel genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
EE heeft 2 uur geleden nog gezegd dat pre-orders om 1:30pm UK tijd van start gaan. We zullen het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pre-order is open

Edit: Bestellen lukt alleen nog niet "product is niet beschikbaar".

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fut2yoh.png

[ Voor 93% gewijzigd door Donstil op 26-01-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook in de V.s.

FF snel in de UK proberen nog.

Edit: Uk is bij mij nog niet open.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 26-01-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
In de U.K. besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He gadsie ik krijg mijn Borderlinx adres niet in de Appstore app voor de UK en de Website werkt nog niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:40:
He gadsie ik krijg mijn Borderlinx adres niet in de Appstore app voor de UK en de Website werkt nog niet 8)7
https://www.apple.com/uk/shop/product/MQHW2B/A/space-grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe heb jij dat ingevuld?

Ik heb

Suitenummer Borderlinx/DHL
DIDC2 - BAY B
DIRFT South - Celtic Way

Maar dat is te lang voor het Adress veld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:47:
[...]

Hoe heb jij dat ingevuld?

Ik heb

Suitenummer Borderlinx/DHL
DIDC2 - BAY B
DIRFT South - Celtic Way

Maar dat is te lang voor het Adress veld
Ik heb Forward2me.com gebruikt. Adres van Borderlinx pastte idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:47:
[...]

Ik heb Forward2me.com gebruikt. Adres van Borderlinx pastte idd niet.
Ook maar even gedaan, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:53:
[...]

Ook maar even gedaan, thnx.
Np! Nu maar hopen dat die orders niet geannuleerd worden. Heb er ook 2 bij Argos besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
Tijdens het bestellen heb je 3 adres regels ter beschikking, dus als je Borderlinx gebruikt dan moet je het gedeelte dat niet meer erop past in het de 2de regel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik wil ook forward2me gebruiken. Hij vindt alleen het adres niet van forward2me. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie nu ineens dat ze pas over twee weken bezorgd worden, was dat altijd al zo?
Redondo1982 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:13:
Ik wil ook forward2me gebruiken. Hij vindt alleen het adres niet van forward2me. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Onder je account kan je het UK adres zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:19:
[...]

9 Februari was altijd al de releasedatum ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Ja, dit weet ik. Alleen Apple zegt als ik het heb ingevuld dat het adres niet overeen komt.

Pagina: 1 2 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9