Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GvdBerg
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09-01 07:26
Mede-auteur:
  • GrazydonNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-01 21:12

GrazydonNL

HomePod

Audio-innovatie en geavanceerde technologieën:

HomePod is nog geen 18 centimeter hoog en is het resultaat van jarenlange hardware- en software-innovaties:

De door Apple ontworpen, naar boven gerichte woofer die is gekoppeld aan een speciale A8-chip, maakt regeling van lage tonen mogelijk op basis van real-time softwaremodellering. Zo wordt ervoor gezorgd dat de lage tonen van de luidspreker zo diep en zuiver mogelijk zijn met een minimum aan vervorming.

De zeven tweeters met beamvorming, elk voorzien van een eigen versterker, bieden een uitgebalanceerde klankkleur en een nauwkeurige, directionele regeling van een groot aantal beamvormen en –afmetingen.

De door Apple ontworpen A8-chip verschaft de rekenkracht achter de geavanceerde audio-innovaties.

Met de technologie voor automatische kamerdetectie kan de HomePod snel bepalen of deze in een hoek, op een tafel of op een boekenplank staat en de geluidsuitvoer in enkele seconden optimaliseren voor een kamervullende luisterervaring.

Dankzij de zes microfoons met geavanceerde echo-onderdrukking kan Siri je ook goed verstaan als je aan de andere kant van de kamer staat, zelfs als er harde muziek wordt afgespeeld.

De Siri-golfvorm wordt boven op HomePod weergegeven als Siri actief is en met de geïntegreerde regelaars kun je gemakkelijk navigeren.

Automatische detectie en afstemming van twee luidsprekers door het gebruik van zowel directe als weerkaatste audio zorgen voor een ongelooflijke, draadloze audio-ervaring.

De configuratie is eenvoudig en net zo intuïtief als de configuratie van AirPods. Je houdt je iPhone gewoon naast HomePod en na enkele seconden kun je muziek afspelen.

Specificaties:

Afmetingen:
• 6.8 inches high (172 mm)
• 5.6 inches wide (142 mm)

Gewicht:
• 5.5 pounds (2.5 kg)

Kleur:
• White
• Space Gray

Wireless:
• 802.11a/b/g/n/ac Wi‑Fi with MIMO
• Multiroom speaker support with AirPlay 2 (vanaf iOS 11.4)

Taal:
• Engels (Australië, GB, VS)

Ondersteuning:
• * HomePod is compatibel met iPhone 5s en hoger met iOS 11.
Prijzen en beschikbaarheid:

HomePod is vanaf 9 Februari voor USD 349 in wit en spacegrijs verkrijgbaar in Australië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De release in Frankrijk, Duitsland en Canada zal zijn op 18 juni, waarbij de prijs zal liggen op: €349,-. Over de Benelux is helaas nog niets bekend.

Meer informatie:

• Algemene informatie: https://www.apple.com/homepod/
• Persbericht juni 2017: https://www.apple.com/nl/...nvents-music-in-the-home/
• Keynote: https://www.apple.com/apple-events/june-2017/
• Producthandleiding: http://help.apple.com/homepod/#/apde8d540e2a
• Airplay 2 & release europa: https://www.apple.com/nl/...oom-audio-with-airplay-2/

GrazydonNL wijzigde deze reactie 30-05-2018 14:08 (16%)

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-01 10:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik erger me kapot aan Siri in het Nederlands want ik heb dus dat ik afspraken met NL namen heb en muziek wil kiezen met Engelse artiesten. Ik kan geen goede Siri ervaring krijgen... En zonder Siri is Homepod meteen een stuk zinlozer, ik heb al op diverse plekken versterkertjes, speakers aan Airplay hangen.

sebastius wijzigde deze reactie 04-11-2017 23:20 (25%)

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-01 17:37
quote:
Report: First 1 million HomePods begin shipping from supplier Inventec, 10-12 million expected this year
https://9to5mac.com/2018/...-first-1-million-homepod/

Ik blijf sceptisch met een mircofoon die altijd aanstaat. Al ziet hij er goed uit.

MartijnMartijn wijzigde deze reactie 17-01-2018 14:44 (17%)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:01

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
martijnmartijn schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:43:
Ik blijf sceptisch met een mircofoon die altijd aanstaat.
Ze hebben het verkeer van de Google Home en Amazon Alexa al eens helemaal uit geplozen met Wireshark (om de reden die jij aangeeft). Conclusie is dat die dingen niets versturen zolang het “hot word” (Code woord?) niet gezegd is.

Ik neem aan dat Apple met zijn visie op privacy dit niet anders gaat doen.
quote:
Eduardboon schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:08:
Het geluid mag een flinke klap beter zijn dan Sonos en JBL voor dat geld. Ben heel benieuwd wat hij in Nederland gaat kosten.
Daar is met Sonos niet zoveel voor nodig toch? Ik vind persoonlijk de Sonos producten niet mooi klinken, zeker niet in de prijsklasse van een HomePod en lager.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• GvdBerg
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09-01 07:26
HomePod goedgekeurd door FCC, niets staat de verkoop nog in de weg

https://www.iculture.nl/nieuws/homepod-goedgekeurd-fcc/

Goed nieuws!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Om Siri te kunnen gebruiken i.c.m muziek moet ik helaas overstappen van Spotify naar Apple Music.

Ik kwam online op dit tooltje, erg handige iOS app om van verschillende muziek diensten naar Apple Music (of andersom) te migreren.

Mijn eerste playlist is zojuist gedaan en ziet er voor nu prima uit.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:08
quote:
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:28:
[...]

Maar een 00:30 tijd klinkt dan weer niet logisch. Dat is het nog nooit geweest.

Maar we gaan het inderdaad zien. De AirPods kwamen gedurende de dag ook ineens online.
Daarom, het kan zo maar ineens verschijnen. Houd ook andere winkels in de gaten:

Argos.co.uk
Very.co.uk
Curry's.co.uk

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-01 17:52
Ja, maar durfde niet door te drukken. Het is m'n eerste keer en dus liet ik het maar even aan de experts over, jullie dus. Thx in ieder geval.

Apple vraagt ook om billing adress. Laten jullie je Nederlands adres staan of gebruiken jullie wederom het UK adres?

I don't have dreams, I have goals!!

• MelvinW
quote:
Redondo1982 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:24:
Ja, maar durfde niet door te drukken. Het is m'n eerste keer en dus liet ik het maar even aan de experts over, jullie dus. Thx in ieder geval.

Apple vraagt ook om billing adress. Laten jullie je Nederlands adres staan of gebruiken jullie wederom het UK adres?
Voor billing address gewoon je eigen adres gebruiken, anders krijg je mogelijk problemen met de betaling, omdat je CC maatschappij het als fraude ziet.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Goed nieuws. Kabel is toch zelf te vervangen.

https://9to5mac.com/2018/01/26/homepod-2-meter-cable/

Edit: Nog steeds gewoon leverbaar voor launch. Langzaamst verkopende nieuwe product in jaren zo lijkt het.
quote:
Geert1976 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:24:
iets houdt me nog tegen, de HomePod staat geen multiple user accounts toe, iets wat mijn Sonos wel doet. Zo heb ik er zelf 1, mijn vriendin een eigen account als ook de kinderen van mijn vriendin.

Voor zover ik het goed heb gelezen, is het dus niet echt een '' family-device'', maar wellicht praat ik wel poep en zit ik er compleet naast
Iedereen kan toch gewoon naar AirPlay devices streamen op een netwerk? Dat werkt nu ook zo met al het andere AirPlay spul (AppleTV, Receivers, enz).

Donstil wijzigde deze reactie 26-01-2018 18:13 (7%)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Volgens mij kan de Homepod toch nog steeds niet stand-alone muziek afspelen? Je moet er toch altijd muziek naar toe streamen vanaf een apparaat? Dat is namelijk hét voordeel van Sonos. Die bedien je met een app.. maar de muziek zelf streamed Sonos gewoon van het internet. Dat komt niet van één van je devices.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
quote:
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:45:
[...]

Ik zelf heb een Receiver met 5 High-end speakers en 2 woofers. Echter is het daarmee door alle features zo lastig om “gewoon” even spotify te streamen via AirPlay (wat er wel opzit) dat ik er een HomePod bij ga zetten.
dit blijft toch wel de allerbeste manier om muziek te luisteren _/-\o_ _/-\o_

Sonos en HomePod zijn vooral voor het gebruiksgemak (en Siri in het geval van de HomePod).
Ik kan al mijn devices (Mac's/iPad's/ Pixel 2/ LG V30/iPhone X ) gebruiken om de Sonos te bedienen en een veelal aan muziek diensten.
Voor zover ik weet, heb je met AirPlay een constante verbinding nodig tussen bijv de iPhone en de HomePod/Apple TV.

Maar goed, ik wil dit mooie HomePod topic niet al teveel vervuilen met Sonos meuk :+

• Redondo1982
quote:
matthijst schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:31:
Toch wacht ik met smart op Airplay2 support op de Sonos. Zodat je meteen vanuit Apple music naar de speakers kunt streamen ipv via de Sonos app.

Homepod besteld om ermee te klooien. Als het geluid echt zo goed is als ze beweren vervang ik m'n Sonossen er denk ik mee. Mocht het gewoon leuk speelgoed zijn dan gaat ie naar een slaapkamer/hobbykamer :)
Slaapkamer is bij mij de hobbykamer en hier heb ik liever geen apparaat met microfoon ;)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Rivanov schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:21:
[...]

Airplay 2 is in de basis toch gewoon Airplay, maar dan met een extra buffer. Maar als je het huis verlaat, stopt de muziek toch na enkele minuten (of hoe groot de buffer ook is..) wanneer je device buiten het netwerk komt.

Sonos blijft gewoon altijd spelen, dat vind ik het grote voordeel van Sonos.
Ja als je het wil laten spelen als je niet thuis bent (leuk voor je kanarie enz :+ ) dan kan dat een voordeel zijn. Wil je dat met de HomePod ook dan moet je de playlist dus met Siri starten.
quote:
Redondo1982 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:50:
[...]
Slaapkamer is bij mij de hobbykamer en hier heb ik liever geen apparaat met microfoon ;)
Gek genoeg wordt dit altijd zonder onderbouwing aangehaald in berichten over dit soort speakers.

Terwijl er juist al meermaals is aangetoond dat de huidige speakers niets versturen zonder code woord, met Apple zijn visie op privacy zal dat heus niet anders zijn.

Donstil wijzigde deze reactie 26-01-2018 23:22 (30%)

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Zodra de Apple HomePod hier in de NL Apple store te koop is, ben ik zeker geïnteresseerd.
Maar laat dat wel afhangen van de diverse serieuze reviews. Nog even geduld 😎

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:34
Ik heb 'm vooral besteld in de hoop dat het geluid "beter" is dan van de Sonos, aangezien alles van Apple is dan (iPhone, iPad, Apple Music, Homepod).

Zit met Sonos nog weleens te klooien door de matige equalizer die erin zit (bass, treble, loudness).

Siri boeit me niet, ga geen Engels lullen tegen dat ding en als je 'm op Nederlands zou kunnen zetten dat snapt ie Engelse artiestennamen niet.

matthijst wijzigde deze reactie 27-01-2018 10:39 (22%)

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Geen idee ik er hier met de 2 AirPlay speakers ook last van in ieder geval.

Maar hoezo zou het makkelijker gaan met de HomePod dan?
‘Hé Siri’ blijft ‘Hé Siri’ lijkt me?

Zou toch ook leuk zijn wanneer je Siri een eigen naam kan geven. En dat je inderdaad complexere opdrachten/vragen kan stellen.

Net nog geprobeerd. Een vriend van me is morgen jarig. Dus ik vraag ‘wie is er morgen jarig’ krijg ik ‘sorry ik zie geen mogelijke kandidaten’ terwijl hij wel als dusdanig in de contacten en in de agenda staat.

Ik wil binnen een paar jaar meemaken dat ik op mijn werk tegen Siri kan zeggen dat wanneer ik na 20:30 thuis ben ze de voetbal op moet nemen.

Of ‘stuur een verjaardagskaart via Greetz naar Piet met de tekst blablabla’

Als ik ‘s ochtends de keuken inloop dat ik dan pro actief gevraagd wordt om mijn agenda door te nemen. En als er een verjaardag in mijn agenda staat dat ik dan pro actief gevraagd wordt ‘ik zie dat piet vandaag jarig is, wil je hem bellen of een bericht sturen? Of wil je dat ik je eraan herinner om hem later op de dag te bellen’

Natuurlijk daarvoor ook een hoop connected devices eens nodig, maar ik denk dat het allemaal wel dichtbij is. En qua taal zou dat toch ook niet zo heel moeilijk moeten zijn toch?

Maar goed back to the HomePod... ik zie nu nog niet hoe die makkelijker met Siri om zou kunnen gaan dan een iOS device.

readytoflow wijzigde deze reactie 27-01-2018 22:26 (3%)

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Zojuist ook besteld via forward2me :) Ben benieuwd of dat allemaal goed gaat.
En nu maar hopen dat Apple alsnog in de nabije toekomst toestaat dat je bijv Spotify kunt gebruiken ipv Apple Music ofzo.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Eduardboon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09-01 14:45
Als iemand het apparaat niet leuk vind stel ik mij beschikbaar als nieuwe eigenaar. Hoe meer hoe beter, dan kan ik het hele huis ermee volplempen.

Maar alleen als @Donstil het product goedkeurt natuurlijk.

• Redondo1982
quote:
Ronwiel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:57:
[...]

Puur uit oprechte nieuwsgierigheid. Dit soort argumenten, vanuit privacy, lees je vaak. Maar ik vraag me dan af of iemand dan ook z'n smartphone bepaalde kamers niet in neemt.
Tuurlijk wel! Om de hobby te filmen ;)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Apple heeft zojuist mijn pre-order bedrag afgeschreven. Lijkt er dus op dat forward adressen deze keer geen probleem zijn 👍🏼

• matthijst
Jeu hier ook

• MelvinW
AmEx kaart belast en status is nu verzending wordt voorbereid :D

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
MelvinW schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:33:
[...]
Yea heb er 6 onderweg. 4 voor de verkoop en 2 voor mezelf. Heb er al 2 gereserveerd staan voor 830 euro per stuk ongeveer.
Whow Nais, niet verkeerd :)

Alleen niet te hard zeggen hier hoor. Worden sommige tweakers ongerust van :P

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 26-01 10:44
quote:
Donstil schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:38:
De Google Home Max schijnt wel oké te klinken dus dan is dit best een flink statement.

[...]

http://www.idownloadblog....mepod-vs-google-home-max/

[...]

Ik heb dat gewoon overgeslagen, hij herkende het bij mij ook niet lekker maar tot nu toe nooit problemen gehad.

Shipping kan je al berekenen op de site. Als ik het formaat en gewicht een beetje gok kwom ik met DHL expres op £22 voor 2/3 werkdagendagen zending. £26,- voor 1 dag (de volgende dag is dat dan) zending, die laatste ga ik nemen.
Toppie bedankt, heb er vier besteld. Een voor mij en een voor een kennis.
De andere twee om er een leuk zakcentje mee te verdienen en andere mensen blij te maken die geen moeite willen doen. :9

Oh even over dat geluid, ik vond het van de Google Home Max wel goed, als ze dat zo noemen ben ik benieuwd naar het geluid van de HomePod.

mprkooij wijzigde deze reactie 05-02-2018 19:27 (7%)

• MelvinW
Reviews staan online!

TheVerge

CNet

TechCrunch

iJustine heeft een unboxing en review.

MelvinW wijzigde deze reactie 06-02-2018 14:35 (17%)

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Rivanov wijzigde deze reactie 06-02-2018 15:05 (11%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• MelvinW
Stroomkabel dus toch niet te vervangen, zit er compleet vast in.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Nee goed spul staan :)

• AngelusHD
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-01 09:23
quote:
Donstil schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Nou ik heb ook Scenes ingericht maar ik doe maar gewoon "Siri, doe alle lichten aan".
Dan gaat het hele huis wel aan maar dat maakt niet zoveel uit, 20 minuten later ben ik toch weer weg.

Scenes gaan minder "Siri we gaan film kijken" werkt bijvoorbeeld niet. Terwijl er wel een scene is voor film kijken. Dat werkt op Alexa bijvoorbeeld veel beter.
Probeer is het woordje: activeer (scene), of als je het in het engels hebt zoals ik, activate (scene) werkt bij ons super.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

quote:
Donstil schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:57:
Ik ben benieuwd hoe Siri gaat werken met Apple Music trouwens.
Krijg er nu op iOS nog niet echt lekker werkend.

"Play my playlist <playlist name>" werkt gewoon niet.
"Play <Insert album> by <insert artiest>" krijg ik ook niet werkend.
"Play something by <Insert artiest>" werkt dan wel maar dan krijg je dus random de artiest zonder controle.

John Gruber heeft zijn review ook klaar.

[...]
Hoop dat Apple met de HomePod de playlist in iOS ook wat beter onder controle krijgen :)
Los het nu op met bv:
"Speel playlistLeonardCohenLiveInLondon" heb dus de naam van de playlist en naam artiest en album aan elkaar geschreven in de playlist sectie in Apple music.
En dat werkt redelijk goed hier, speelt dan ook in de juiste volgorde af.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@Donstil
De playlist werkt ook als je bv in mijn voorbeeld "speel playlistLondon" roep tegen Siri, niet als je meerdere playlists heb met London erin natuurlijk

• RFdeGroot
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-01 22:43
quote:
Nee, dat bedoel ik juist. Dat is geen Airplay, alleen je komt er wel via dat icoon.
Heb er laatst een schermopname van gemaakt:
Video: https://www.dropbox.com/s/th4uwk8bj9fzzf4/Bestand%2008-02-18%2013%2047%2027.mp4?dl=0
quote:
Start eens een nummer op de Apple TV met de ATV remote. En probeer die te bedienen met je iPhone :)
Exact dat werkt dus sinds de laatste updates bij mij echt geweldig.

RFdeGroot wijzigde deze reactie 08-02-2018 13:51 (26%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
matthijst schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:42:
[...]

Naja, bij mij doen ze het, maar schijnbaar is dat een uitzondering :)
"Play the album <inserst album> by <insert artist>"
en "Play <insert song> by <insert artist>" doen het bij mij ook maar Play my Playlist <insert playlist> krijg ik hier niet werkend. Hij blijft dan maar openbare playlists spugen met een naam die er iets op lijkt. Terwijl het op het scherm van mijn iPhone wel goed "ingetikt" wordt.

Maar ik moet de tips hierboven nog toepassen, dat doe ik thuis maar even.

• matthijst
ATV geüpdate naar laatste public beta en zie nu idd ook die afspeelmogelijkheid.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Die afspeelmogelijkheid is ook onderdeel van Airplay2 dacht ik. Met AirPlay 2 kun je vanaf je iOS device de afspeellijst van het andere AirPlay apparaat vullen/beïnvloeden.

Geen Chromecast maar een aardige stap vooruit.

• RFdeGroot
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-01 22:43
quote:
matthijst schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:42:
ATV geüpdate naar laatste public beta en zie nu idd ook die afspeelmogelijkheid.
Oh echt? Wat raar joh!
Ik heb 11.2.5 op die van mij, dit is er wel met die update bijgekomen.
Vind het alleen vreemd dat ik er eigenlijk nergens iets over lees.. ik was helemaal enthousiast toen ik het ontdekte Haha
Dit is wat mij betreft al echt een hele vooruitgang en verwacht eigenlijk dat dit ook gewoon mogelijk is met de HomePod

• matthijst
Super inderdaad!

• BlankStar
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06-03-2018
quote:
readytoflow schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:25:
Even een stomme vraag hoor. maar waarom werkt siri niet meteen in het NL eigenlijk?

Zijn toch geen andere commando's die we nu ook al kunnen vragen aan Siri?
Siri is per soort OS anders spijtig genoeg. De iOS-versie kan ondertussen al enkele jaren Nederlands, maar de tvOS-versie en nu de HomePod-versie kunnen dat niet...
Toen ik destijds de nieuwe Apple TV kocht en ontdekte dat Siri niet werkte op de remote, was ik dan ook aardig teleurgesteld. Ondertussen heb ik een Apple TV 4K en nog altijd geen Siri.
Daarom vrees ik ook dat het nog lang gaat duren voor de HomePod bij ons te koop zal zijn, want bij de Apple TV is Siri maar een klein onderdeeltje van het hele pakket, maar bij de HomePod ligt dat net iets anders...

Of Apple moet z'n miljarden eens beginnen gebruiken om Siri door te ontwikkelen i.p.v. te blijven oppotten... Voor de iets ouderen onder ons: ik vermoed dat Tim Cook zo'n grote toren met zwembad heeft zoals Dagobert Duck ;-)
quote:
Donstil schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:53:
[...]

Ja dat zou wel kunnen idd. AirPlay 2.0 duurt ook niet lang meer. Het zit al in de laatste bèta’s.
Maar zelfs de Airplay 2.0 is maar een zwak afkooksel van wat moet komen... Twee HomePods die samen spelen maakt ook deel uit van AirPlay 2.0 en we weten nu al dat dat pas iets voor later op het jaar zal zijn. Dus zelfs als 11.3 uit komt, gaat het eigenlijk nog altijd Airplay 2.0 beta zijn,..
quote:
Rivanov schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 07:29:
[...]

Let je wel op de stekker? ;)
Hoe bedoel je?

Neenee, grapje, tuurlijk, reisstekkertje ertussen en klaar :-)

-= I AM THE RUSH WITHIN THE RAID =-

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:55
quote:
BlankStar schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:49:
[...]

Siri is per soort OS anders spijtig genoeg. De iOS-versie kan ondertussen al enkele jaren Nederlands, maar de tvOS-versie en nu de HomePod-versie kunnen dat niet...
Toen ik destijds de nieuwe Apple TV kocht en ontdekte dat Siri niet werkte op de remote, was ik dan ook aardig teleurgesteld. Ondertussen heb ik een Apple TV 4K en nog altijd geen Siri.
Daarom vrees ik ook dat het nog lang gaat duren voor de HomePod bij ons te koop zal zijn, want bij de Apple TV is Siri maar een klein onderdeeltje van het hele pakket, maar bij de HomePod ligt dat net iets anders...

Of Apple moet z'n miljarden eens beginnen gebruiken om Siri door te ontwikkelen i.p.v. te blijven oppotten... Voor de iets ouderen onder ons: ik vermoed dat Tim Cook zo'n grote toren met zwembad heeft zoals Dagobert Duck ;-)

[...]

Maar zelfs de Airplay 2.0 is maar een zwak afkooksel van wat moet komen... Twee HomePods die samen spelen maakt ook deel uit van AirPlay 2.0 en we weten nu al dat dat pas iets voor later op het jaar zal zijn. Dus zelfs als 11.3 uit komt, gaat het eigenlijk nog altijd Airplay 2.0 beta zijn,..

[...]

Hoe bedoel je?

Neenee, grapje, tuurlijk, reisstekkertje ertussen en klaar :-)
tvOS kent wel Nederlands. Sinds versie 10.
https://www.appletips.nl/tvos-15-seconden-terugspoelen/

• BlankStar
quote:
BlankStar schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:14:
[...]

Huh? Bij mij lult hij steeds dat Siri niet beschikbaar is en enkel dicteren!! Vanavond eens uitzoeken...
Hoe belachelijk! Siri op de Apple TV bestaat voor Nederland & Frankrijk, maar België wordt niet ondersteund!

Straks de boel eens instellen dat ik in Nederland ben... Dan zou het moeten werken...

Ga ik wel "sjudransj" moeten zeggen i.p.v. sinaasappelsap :+

• GrazydonNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-01 21:12
Digitale handleiding is nu te vinden op de website: http://help.apple.com/homepod/#/apde8d540e2a
quote:
You can use the Apple Music app on your iOS device to control the sound volume, play what you want to hear, and add or remove songs from the Up Next queue.

See what’s playing now, and next. Open Apple Music, then tap the HomePod playback controls. If you don’t see the HomePod controls, on the Now Playing screen, tap the AirPlay button, then choose HomePod.

Choose what’s next. After choosing HomePod in the Apple Music app, tap Library, For You, Browse, Radio, or Search to find music to play. You can choose to play an item next or add it to the end of the Up Next queue.

Use the Control Center. Open Control Center, press (or touch and hold) Now Playing to expand it, then tap your HomePod.
Zoals ik bovenstaande interpreteer is het inderdaad mogelijk om de HomePod naast Siri vanaf je iPhone te bedienen :) .

• MelvinW
quote:
Donstil schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Ik hoor het net van een kennis idd. Hij had ook UK Mail (en bezorgd)
Krijg nu net een melding van DPD dat het is afgeleverd, dus zou zometeen in onze account moeten staan :)

• MelvinW
quote:
Donstil schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:03:
Weet iemand hier of een van de mogelijkheden hier morgen bezorgd?

Ik zie online dat DHL Express Worldwide dat wel schijnt te doen (is een van de mogelijkheden).
Klopt, maar dat kost wel een hoop extra: http://www.dhl.nl/nl/express/extra_services.html

Zaterdaglevering Per zending
0.45 EUR per KG, met een minimum van 40.00 per zending

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
matthijst schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:47:
Je hebt toch een code?
Paar keer gedaan al. Bel naar DHL. Noem de code en zeg dat je hem op wilt halen.
Bij afhalen ID en nummer mee?
Cool wist niet dat dit op Zaterdag ook mogelijk is :)
Ik denk alleen niet dat hij morgen al in het lokale depot is, ik verwacht eerder dat hij dan vandaag opgehaald wordt (of bezorgd bij DHL) en dan zondagavond pas gaat bewegen.

Donstil wijzigde deze reactie 09-02-2018 14:52 (22%)

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Ding is volgens Apple delivered een uur geleden bij Forward2me, maar zie nog niks staan, dus..... :P (geduld is een moeilijke zaak haha).

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• MelvinW
quote:
tcviper schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:07:
Ding is volgens Apple delivered een uur geleden bij Forward2me, maar zie nog niks staan, dus..... :P (geduld is een moeilijke zaak haha).
Komt vast goed :) We zijn vast niet de enige die daar een HomePod hebben laten afleveren :P

• MelvinW
quote:
Donstil schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:17:
He tegenvallertje inderdaad.
Althans er staat hier “voor 13 feb”.
Ik ontvang wekelijks pakketten met DHL Express en de verwachte leverdatum heeft bij mij nog nooit geklopt. Het wordt altijd eerder. Waarschijnlijk komt 'ie gewoon maandag. Mijn verwacht leverdatum is maandag en dat wordt waarschijnlijk zondag, als de douane een beetje meezit :P

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
carpebios schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:54:
De titel klopt niet van dit topic, het moet zijn, [HomePod] leveringstopic :+
Nou gelukkig maar dat jouw enige post in dit topic dan wel echt iets toevoegt 8)7

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
MelvinW schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:09:
[...]

Bij water schade is het veel logischer dat het hele apparaat vervangen moet worden. Er hoort gewoon een ander bedrag te zijn voor het alleen repareren van een stroomkabel. Maar goed, niemand weet nog hoe het er van binnen uitziet. Even wachten op iFixit :p
De kabel is ook niet het punt maar goed laten we het weer over de verzending hebben :)

• MelvinW
quote:
mprkooij schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:10:
Bij jouw om 12:55.. Net te laat haha.
Het maakt toch niet zoveel uit of het morgen of maandag afgeleverd wordt? In beide gevallen kan het toch pas op maandag met DHL mee :p

• MelvinW
Mijn HomePod komt vandaag aan in Dubai en wordt morgen bezorgd :D

• MelvinW
quote:
Jaymone schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Want zondag is een regulier werkdag in Dubai ;)

Interessante topic gentles en ik lees graag mee. Was de laatste tijd een Sonos aan het overwegen maar nu is de HomePod een veel logischere stap voor mij. Audiokwaliteit vind ik een pre, zo te lezen in diverse reviews, lijkt me dat dat oke is. Vroeg mij nog wel af of je het geluid van videomateriaal (YouTube, Netflix etc.), die je bijv op een iPad afspeelt, kunt doorzetten naar de HomePod..AirPlay....?
Alle audio van je iOS-devices is idd door te zetten naar je HomePod dmv AirPlay.

• Geert1976
  • Niet online
kijk, nu worden 2 HomePods wel zeer interessant. EverythingApplePro heeft tijdens zijn unboxing&review video laten zien dat je al in de laatste beta van iOS 11.3, 2 HomePods als stereo paar kan maken.

Ik heb thuis 2x Play:5 (2nd gen) in een stereo paar staan, kraakhelder geluid met zeer mooi geluidsbeeld (laag/hoog).

Lees her en der bevindingen van mensen die de HomePod nu een klein dagje in bezit hebben, dat de HomePod eerder richting de Play:5 gaat dan de Play:1
Dat is indrukwekkend, voor zo'n kleine box als de HomePod (in tegenstelling tot de Play:5)

vanaf ong 5min10...

YouTube: HomePod Unboxing & Review! Both Colors

Geert1976 wijzigde deze reactie 10-02-2018 10:41 (34%)

• MelvinW
quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:34:
kijk, nu worden 2 HomePods wel zeer interessant. EverythingApplePro heeft tijdens zijn unboxing&review video laten zien dat je al in de laatste beta van iOS 11.3, 2 HomePods als stereo paar kan maken.

Ik heb thuis 2x Play:5 (2nd gen) in een stereo paar staan, kraakhelder geluid met zeer mooi geluidsbeeld (laag/hoog).

Lees her en der bevindingen van mensen die de HomePod nu een klein dagje in bezit hebben, dat de HomePod eerder richting de Play:5 gaat dan de Play:1
Dat is indrukwekkend, voor zo'n kleine box als de HomePod (in tegenstelling tot de Play:5)

vanaf ong 5min10...

YouTube: HomePod Unboxing & Review! Both Colors
En op 6:08 legt ie uit dat stereo nog niet werkt ;). In iOS 11.3 is er al support voor, maar de HomePod draait nog op iOS 11.2.5 en kan er dus niet mee omgaan. Je kan het dus al wel instellen, maar de HomePod doet er nog niks mee.

• alex75
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-01 14:50
@ Donstil

Ik dacht ook aan ophalen (Rotterdam). Ik heb het contactcentrum gebeld. Er werd mij gezegd dat het bericht waarin wordt gemeld dat de HP in Rotterdam is, een containerscan is. De HP schijnt nog niet in R te zijn. Hij wordt bezorgd maandag end of day.

Leuk om de reacties van HP bezitters te lezen.
https://forums.macrumors....ing-and-overview.2105307/

- Blijkbaar is het snoer toch verwijderbaar.
- Airplay via de Mac kan meerdere naar HP 's tegelijk.

• Nakyoruto
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-01 00:03
quote:
Donstil schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Cool. Even de kwaliteit afwachten maar dan zou het zomaar kunnen dat ik er drie bij koop. 2 slaapkamer 1 badkamer.

#hyped :)
Als je een 2de HomePod naast je andere zet, dan zien ze elkaar automatisch en wordt stereo geactiveerd.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
ecm.smits schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:31:

Je kunt de kabel dus wel zelf verwijderen blijkbaar.
Haha keurig, had dus prima echt een losse kabel kunnen zijn.

Maar even een genius bar afspraakje maken als de HomePod hier uit is.

• Tales
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:44
Gisteren een dag in Engeland. Redelijk op een impuls 1 gekocht in space grey. Vandaag aangesloten :-). Tot nu toe onder de indruk. HomeKit reageert ziek snel. Geluid is erg goed, maar volgens mij wel wat zwaar op de bass. Ik denk echter dat dit komt doordat ik het niet gewend ben.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Tales schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:36:
[...]

Mijn toestel was altijd al Engels, ik heb wel een Nederlandse AppleID en dat werkt zonder problemen.

De HomePod heeft verder de instellingen overgepakt die mijn telefoon ook heeft, dus Britse mannelijke stem.

In de opties in de home app kan ik kiezen uit andere talen, de enige opties zijn echter Engels(Australië, VS, UK).

Vragen over het nieuws weet de HomePod niet te beantwoorden door het gebrek van de nieuws app in Nederland denk ik.
Duidelijk, thnx.

Dan hou ik het zoals ik het nu heb (iOS NL, Siri v.s.)

• MelvinW
Heb mijn HomePod net ontvangen en het geluid is echt geweldig. Een heel stuk beter dan de Sonos One die ik hier ook heb staan. Het verbaast me ook hoe goed Siri mij kan horen als het volume hoog staat. Daar heeft Alexa op de Sonos One nog wel eens moeite mee. Nu hopen dat stereo ook snel komt!

• MelvinW
quote:
Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:28:

Nais. Goed om te horen.

Al is vergelijken met de One (wat iedereen nu doet) misschien niet helemaal eerlijk. Dat is een €200 kostende speaker en daar is het geluid dan ook naar naar mijn mening.
Klopt, maar er is niet echt een ander product om mee te vergelijken. Een Play:5 komt qua geluidskwaliteit meer in de buurt van de HomePod, maar is ook een stuk duurder en groter, heeft geen 360 graden geluid en is geen smart speaker. Ik ga er in ieder geval nog een paar HomePods bij bestellen zodra er multi room support is :)

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

quote:
Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:14:
[...]

Waarom komen ze eigenlijk met Airplay2? Alles wat Airplay2 is hebben ze zelf toch ook al in het Sonos protocol?
Maar Sonos ondersteunt nu nog geen native AirPlay. Dus je kunt er niks naar toe streamen. Enkel middels een AirPort Express gekoppeld aan de Line-In of via diverse apps / hacks.
Maar native AirPlay werkt dit jaar wel met de introductie van AirPlay 2.

/edit: Krijg net via Twitter te horen van @SonosSupport dat het nog niet zeker is dat de oudere speakers ondersteund gaan worden.

Rivanov wijzigde deze reactie 11-02-2018 18:36 (16%)

• matthijst
quote:
Waarom komen ze eigenlijk met Airplay2? Alles wat Airplay2 is hebben ze zelf toch ook al in het Sonos protocol?
Handiger voor Apple apparaten denk ik?
Op zich werkt de Sonos app prima; ding laat Apple Music en netwerkapparaten zien. En streamen gaat ook goed. Maar om een of andere reden denk ik dat het fijner is om vanuit Apple Music rechtstreeks op een apparaat te kunnen afspelen :)
quote:
Hoe doet de HomePod het tegen de 5 eigenlijk?
Komt de HomePod ondanks zijn lagere prijs een beetje in de buurt?
Volgens gebruikers op MacRumors is de Play 5 wel 'beter'.
Maar smaken verschillen. Ik hoop dat het werkt en klinkt zoals je verwacht van Apple: geen geklooi met treble en bass, of loudness, maar gewoon in 1x precies goed :P

edit: verwacht dat je voor Airplay 2 wel weer minimaal 1 nieuw apparaat moet toevoegen aan je Sonos setup.
Maar goed, eventueel een Play:1 erbij dan kan een andere naar boven of naar Marktplaats, voor Android gebruikers >:)

matthijst wijzigde deze reactie 11-02-2018 19:07 (11%)

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20-01 20:16
Waar ik me nog zorgen om maak is de false positives met 'Hey Siri'. Op de iPhone gebeurt het regelmatig dat Siri zich/haar "aangesproken" voelt ;) terwijl dat niet de bedoeling is. Dat is ook de reden waarom ik 'Hey Siri' op de iPhone uit heb staan. Ben dus, op basis van de ervaringen, erg benieuwd of dat ook zo op de HomePod zal zijn...

Het is weer bijna september 2020 :)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Jaymone schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:11:
Waar ik me nog zorgen om maak is de false positives met 'Hey Siri'. Op de iPhone gebeurt het regelmatig dat Siri zich/haar "aangesproken" voelt ;) terwijl dat niet de bedoeling is. Dat is ook de reden waarom ik 'Hey Siri' op de iPhone uit heb staan. Ben dus, op basis van de ervaringen, erg benieuwd of dat ook zo op de HomePod zal zijn...
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Al verwacht ik een veel betere trigger door de microfoons.

Zeker als je leest in bijna alle reviews dat die zo goed werken.
quote:
Rivanov schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:22:
[...]

Maar Sonos ondersteunt nu nog geen native AirPlay. Dus je kunt er niks naar toe streamen. Enkel middels een AirPort Express gekoppeld aan de Line-In of via diverse apps / hacks.
Maar native AirPlay werkt dit jaar wel met de introductie van AirPlay 2.

/edit: Krijg net via Twitter te horen van @SonosSupport dat het nog niet zeker is dat de oudere speakers ondersteund gaan worden.

[afbeelding]
Ooh er is nog geen AirPlay support. Ja dan is het wel een mooie stap vooruit.

Hoor eigenlijk maar zelden iets positiefs over de Sonos app namelijk. Meerendeel is wel positief over de speakers maar zet de app weg als “Noodzakelijk kwaad”.
quote:
Rivanov schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:21:
Prijzen op Marktplaats zijn ook weer lekker agressief. :+
Ja gaat dat lekker? Misschien de mijne toch maar even een avondje dicht laten en op Mp plaatsen.

Een nieuwe is zo besteld.

Donstil wijzigde deze reactie 11-02-2018 20:05 (9%)

• MelvinW
quote:

Hoe doet de HomePod het tegen de 5 eigenlijk?
Komt de HomePod ondanks zijn lagere prijs een beetje in de buurt?
De Play:5 klinkt beter als je het goed getuned hebt met TruePlay. Doe je dat niet, dan klinkt de HomePod beter. Ze komen dichtbij elkaar in de buurt, maar de Play:5 vereist gewoon wat meer werk om alles eruit te halen. De HomePod kan je in elke kamer neerzetten en altijd goed geluid hebben dankzij de automatische EQ.
quote:
Nick25 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:17:
Marktplaats zijn de prijzen inderdaad weer gek!
450/500 haha ik wacht wel even tot hij in nederland is :)
930 euro heb ik voor eentje gekregen hier in Dubai :9~

MelvinW wijzigde deze reactie 11-02-2018 20:21 (20%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

• matthijst
Handel neem ik aan en verkapte spam voor z'n ad hier op V&A.
Tenzij iemand een gebruike Homepod alsnog voor 50 euro meer gaat kopen terwijl ze op MP nieuw in doos voor 450 staan :)

matthijst wijzigde deze reactie 12-02-2018 08:33 (12%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
meesje schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:04:
[...]

Wat is de reden dat je ‘m verkoopt? Wat bevalt er niet?
Hij heeft hem nog niet eens :P

• Geert1976
  • Niet online
op de subreddit r/audiophile heeft een zeer gewaardeerde audiofiel met allerlei meet aparatuur de HomePod vergeleken met oa zijn KEF X300A box(en).
Hij durft zelfs te stellen wanneer de HomePods in stereo paar kunnen worden gezet later dit jaar, de HomePods wel eens tot de absolute top kunnen gaan behoren.

Echt een zeer uitgebreid, prachtig onderzoek (zeer interessant leesvoer!).

Eindconclussie: de HomePod is qua geluid echt subliem.
Als Apple later dit jaar stereo pairing toevoegt heeft Apple weer echt een mooi product op de markt gezet (naast de AirPods).

https://www.reddit.com/r/.../?st=jdjh9a8i&sh=369b1c1d

Geert1976 wijzigde deze reactie 12-02-2018 09:29 (13%)

• matthijst
Vanavond tussen 18:00 en 21:00 komt ie hier :)
Mailtje van DHL gehad.

• alex75
Homepod, up and running :))

Een beetje veel bas, maar wel een goed geluid !!

Verlichting regelen gaat prima. Jammer, geen nieuws!

Siri gaat prima, je moet weten hoe te vragen.

Blij mee.

@Menace,

Direct Mac - Homepod gaat niet. Het zal denk ik via de AppleTV moeten.

Edit: Ik heb het toch even uitgeprobeerd. Rechtstreeks Macbook - Homepod lukt.!!
Bij mij wordt de Homepod "Livingroom" genoemd. iPhone staat op Engels. Bij installeren alleen maar aangegeven dat de HP in de "livingroom" staat.

alex75 wijzigde deze reactie 12-02-2018 14:07 (45%)

• MelvinW
quote:
Redondo1982 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:02:
[...]

Ja, ze moeten wel wat verdienen.
Valt echt wel mee hoor. Bedrijven als Forward2Me hebben juist afspraken om voor redelijke prijzen pakketten te verzenden met DHL. Als je het als particulier zou verzenden ben je een hoop meer kwijt:

• MelvinW
quote:
mprkooij schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:20:
[...]

Jeetje dat is ook duur! Ben benieuwd, zal de HomePod vanavond aankomen in Rotterdam? (DHL Express 1 day delivery)
Meestal eerst naar Brussel of Leipzig en vervolgens per vrachtwagen naar Nederland. DHL doet dat meestal 's nachts of in de ochtend. Ze leveren tot 21:00, dus het kan ook zijn dat het pakket pas in de middag arriveert in Nederland en vervolgens 's avonds geleverd wordt.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Zo ik heb hem ook ontvangen. Eerste indruk (zonder geluid) is erg mooi.
Prachtig afgewerkt, mooi zwaar ook.

Snap alleen direct waarom katten dit leuk gaan vinden. Hoop dat ze van de mijne afblijven ;)

Donstil wijzigde deze reactie 12-02-2018 15:11 (7%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
mprkooij schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:13:
Hoop dat ik de HomePod morgen binnenkrijg, er staat wel een estimated delivery (woensdag 14 februari) @Donstil Ervaring?
Ik was even een avondje weg maar net even kort met de HomePod zitten spelen. Uit de doos maakt hij direct een goeie indruk, mooi stukje Jony Ive design. Erg fraai in de woonkamer.

Instellen was daarna uiteraard weer een eitje en hierna werd ik bijna weggeblazen door het geluid. Het is ongekend wat voor kwaliteit er uit dit kleine speakertje komt 😎, ik luisterde even een stukje “met nerds om tafel” en ze zaten daadwerkelijk bij mij aan tafel. Erg fijn!

Ook valt mij op dat Siri erg goed oppakt terwijl de muziek speelt en HomeKit aansturen gaat verder prima, veel beter dan “Hey Siri” op iOS devices.

Zolang je gewoon een semi slimme speaker met goed geluid verwacht zit je meer dan goed naar mijn mening.

Aanradertje.

Edit: Ook fijn dat Siri een mix van Nederlands en Engels lijkt te begrijpen voor HomeKit.

Als ik zeg “Turn off the lights in the livingroom” zegt ze “I cannot find a room called like that”

Maar als ik dan zeg “Turn off the lights in the woonkamer” (want zo heet de kamer) doet ze het keurig. Hetzelfde voor de overige kamers en andere HomeKit accessoires.

Donstil wijzigde deze reactie 12-02-2018 22:23 (16%)

• mprkooij
quote:
Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Ik was even een avondje weg maar net even kort met de HomePod zitten spelen. Uit de doos maakt hij direct een goeie indruk, mooi stukje Jony Ive design. Erg fraai in de woonkamer.

Instellen was daarna uiteraard weer een eitje en hierna werd ik bijna weggeblazen door het geluid. Het is ongekend wat voor kwaliteit er uit dit kleine speakertje komt 😎, ik luisterde even een stukje “met nerds om tafel” en ze zaten daadwerkelijk bij mij aan tafel. Erg fijn!

Ook valt mij op dat Siri erg goed oppakt terwijl de muziek speelt en HomeKit aansturen gaat verder prima, veel beter dan “Hey Siri” op iOS devices.

Zolang je gewoon een semi slimme speaker met goed geluid verwacht zit je meer dan goed naar mijn mening.

Aanradertje.
Vet! Leuk om te lezen. Ik doelde eigenlijk meer op de ervaring met DHL Express :+ Jouw shipment kwam ook een dag eerder dan estimated delivery toch?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
mprkooij schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:22:
[...]

Vet! Leuk om te lezen. Ik doelde eigenlijk meer op de ervaring met DHL Express :+ Jouw shipment kwam ook een dag eerder dan estimated delivery toch?
Ja dagje eerder inderdaad.
Vrijdag opgehaald, zaterdag ochtend op lokaal distributiepunt, vanmorgen onderweg met bezorger.

• Geert1976
  • Niet online
quote:
tcviper schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:41:
[...]
. Apple music gebruiken en geen airplay nodig :)
en de missie van Apple is wederom 100% geslaagd: je klanten nog meer de vendor lock in duwen _/-\o_ _/-\o_

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:11:
en de missie van Apple is wederom 100% geslaagd: je klanten nog meer de vendor lock in duwen _/-\o_ _/-\o_
Gelukkig wel, ik stap wel eens even uit om een goed beeld te krijgen van het andere ecosysteem maar ik kom toch steeds weer bij Apple terug. Het is lekker vertoeven in de Apple Bubble :P

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Zo vandaag eerste dag met de HomePod doorgebracht, erg fijn zo tegen Siri brullen als je aan de keukentafel achter je Macbook zit.

Je kunt mij een hoop vertellen maar dat wint het absoluut van Airplay of de <Insert andere speaker fabrikant> App.

Het is nu gewoon "Hey Siri, give me something from Johnny Cash" en hopla spelen. Ook het volume waarmee dat kan is fantastisch, gewoon aan de andere kant van de woonkamer op normaal volume tegen "haar" praten.

Ook valt op dat door de hoeveelheid microfoons ze me nu ineens prima verstaat, commando's (Homekit enz) gaan nu continu goed. Wel een typische productgroep, zolang je het niet hebt is het onzin maar als je het dan daadwerkelijk in je woonkamer hebt staan werkt het wel verdomde lekker (Iets wat je ook van Google Home en Alexa gebruikers vaak hoort.

We leven in een mooie wereld als het aankomt op technologie :) .

Donstil wijzigde deze reactie 13-02-2018 20:23 (32%)

• matthijst
Idd bewust :)

Achtergesteld landje.
Laat ze gewoon eens wat moeite doen bij Apple :)

matthijst wijzigde deze reactie 13-02-2018 20:51 (190%)

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

quote:
Donstil schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:59:
[...]

Ja wet van de remmende voorsprong he, wij staan bekend als een land wat zijn talen spreekt en dat gecombineerd met de kleine afzetmarkt geeft dit soort situaties.

Om die reden is er ook geen Nederlandse Google Home, Amazon Alexa, Samsung Bixby, Microsoft Hello (dacht ik). We mogen nog blij zijn dat er überhaupt Nederlandse Siri is op iOS/macOS.
Als het om 'belasting-ontduiking' gaat weten ze Nederland anders prima te vinden. :+

• BlankStar
Heb de mijne ondertussen sinds zondag, Apple Store was open van 12 tot 18u, en ben er echt belachelijk tevreden van. Zo'n supergeluid... Echt lekker!

En heb iOS 11.3 beta en tvOS 11.3 beta draaien en is leuk om je Apple TV te pauzeren door het te vragen aan je HomePod :) überlazy!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
GeorgeMichael schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:20:
[...]

https://forums.macrumors....ting-apple-music.2105996/

Iemand met hezelfde probleem, misschien komt daar nog een oplossing voorbij.
quote:
BlankStar schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:31:
Je kan wel in de config via de Home.app eens de "touch for Siri" uitschakelen zodat enkel de stem werkt. Kwestie te elimineren...
Cool, daar kan ik wel wat mee.

Thnx.

• Bjjorntjje
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 24-01 17:44
Gisteren opgehaald bij forward2me en vandaag binnen gekregen. Ik ben verliefd!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 26-01 18:19

Wootism

aaibaar

quote:
Donstil schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Haha ja precies. “It’s Not a bug, it’s a feature”.

Olie op het vuur voor de doelgroep die er toch al geen ging kopen :+
Haha die quote van dat Twitterbericht uit dat artikel :D

“Congratulations to everyone on their beautiful HomePods and sorry it secretes a deadly acid that destroys your furniture”

Desondanks wel vrij slordig dit.

• GeorgeMichael
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09:42
Nou, mijn HP is "out for delivery". Vanuit Amsterdam moet 'ie helemaal naar het hoge Noorden. Hopelijk nog voordat het kantoor sluit om 17:00 :P

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Always use Adobe Photoshop for house cleaning.

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11:13
Straks in de verkoop en te bestellen voor een speciaal gereduceerd tarief: de Apple HomePod onderzetter €69.99

Nintendo Switch | Stadia : Schumi1986 | PC : under contruction

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
schumi1986 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:01:
Straks in de verkoop en te bestellen voor een speciaal gereduceerd tarief: de Apple HomePod onderzetter €69.99
Straks in de verkoop en te bestellen voor een speciaal gereduceerd tarief: “Hoe ben ik grappig en wel orgineel” :+

• Azmodann
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 01:49
Je kan de Homepod nu ook kopen bij ti-84shop.

Als je er 500 euro voor over hebt
https://www.ti-84shop.nl/apple-homepod-wit.html

• mprkooij
quote:
GeorgeMichael schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:01:
[...]

Ja had ik ook moeten doen :P Heb je er al mee kunnen spelen, en hoe bevalt 'ie je?
Nou de mijne is vandaag verzonden door Apple dus hoop hem zaterdag binnen te krijgen :P De eerste twee heb ik verkocht.

• GeorgeMichael
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09:42
Ik heb behoefte aan een 2e, aan de andere kant van de kamer :+

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Rgerr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:52:
Heb binnenkort een reden om wat leuk voor mezelf te mogen kopen: is het het (al) waard om een HomePod uit US/UK te laten komen, vwb kosten en huidige mogelijkheden icm HomeKit en muziek?
Ja hij is het waard, fijn ding.

Als je wat langer kunt wachten (door de verzending) dan is hij bij Eglobalcentral 379,- inclusief gratis verzending. Webshop uit Hongkong welke ook naar Nederland stuurt.

Persoonlijk erg veel goeie ervaringen met deze shop. Paar weken geleden nog een 15" MacbookPro bij ze gekocht bijvoorbeeld :) .

• basvanderploeg
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 26-01 00:55
quote:
Donstil schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:08:
Hoe gooi ik het geluid van mijn Macbook eigenlijk naar de HomePod? Kan dit alleen binnen iTunes?

Mocht deze optie er niet zijn... Ga naar Systeemvoorkeuren > Geluid en vink "Toon volume in menubalk" aan.

• alex75
@ Donstil,

Ik heb mijn Homepod, Homepod genoemd. Dat voorkomt voor mij misverstanden.

In Home, Homepod tegel ingedrukt houden / details / Room / create new / een nieuwe kamer gemaakt, Homepod.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Snakefoodjah schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:33:
Ga deze waarschijnlijk bestellen via eglobal.
352euro voor AU versie of 356voor US versie.
Dit maakt zeker niet uit?
En sturen ze bij eglobal een omvormer mee of moet ik deze ook gewoon bij bol.com ofzo halen ?
Paar keer aanbod gekomen al in dit topic, er zit een omvormer bij.

AU of US maakt niet uit. Pak de goedkoopste.
Kijk ook even of er verschil is tussen de Nl en EU versie van Eglobal. Dat gebeurd geregeld en ze versturen alletwee naar Nederland.

Afgelopen week nog een pakketje ontvangen en heb inmiddels weer een order geplaatst. Als je langer kunt wachten een prima shop naar mijn mening (ca 10 bestellingen).
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:36:
https://www.kickstarter.c...-the-choice-is-yours-anyw

Lijkt wel aardig, allemaal in 1. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. :)
Grappig maar heeft niet echt wat met de HomePod van doen toch?

Donstil wijzigde deze reactie 10-03-2018 13:42 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Snakefoodjah schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:42:
https://www.eglobalcentra...fil-blanc-version-us.html

Nog goedkoper ma betekend sans fil ni zonder draad/draadloos?? En enceinte is toch zwanger? :-s
NL en EU leveren naar Nederland, de andere eglobal shops niet. Je kunt wel een order plaatsen maar deze wordt dan geannuleerd.

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True