Hallo, ik heb een issue met mijn HomePods in mijn huishouden.
Ik heb twee HP Mini's en twee HP's 2023 en twee ATV's 4K (2017 en 2022). Alles is draadloos verbonden met mijn Synology RT6600ax (netwerk FRITZ!Box, ja, dit was mijn vorige router

). Alles doet het over het algemeen erg goed, maar nu sinds enkele weken kunnen mijn HP's geen verbinding meer maken met het WiFi-netwerk. Ik kan mijn HP's ook niet meer selecteren als Audio uitvoer op mijn ATV's. Althans de HP's zijn wel selecteerbaar, maar kan ze niet selecteren. Als ik ze dan toch selecteer, komt het geluid toch gewoon over de TV-speakers de kamer in
Ook kan ik de HP's geen Siri opdrachten geven als 'hey Siri, speel zus en zo'. Dan krijg ik de reactie dat die muziek niet in mijn bibliotheek staat. Echter, wél kan ik op mijn iPhone via Apple Muziek alles spelen naar mijn HP's. Dus ook geen muziek uit mijn eigen bibliotheek. Dit wordt dan ook overgenomen door de Woning app waardoor ik Apple Muziek kan afsluiten.
Wat ik zelf al gedaan heb? Ik heb alles opnieuw opgestart software matig en de stekkers er uit en weer in gestoken en zelfs alles gereset en opnieuw ingesteld zonder het gewenste resultaat.
Ik heb dit één keer eerder aan de hand gehad, ik denk een goed jaar geleden en toen opgelost, maar ik kan niet meer terughalen hoe ik dit toen had gedaan.
De problemen die ik nu (weer) ervaar zijn, volgens mij, ontstaan na de laatste update van de RT6600ax. Ik denk dat ik het dan ook daar. moet zoeken, maar wáár/hoe??
Oók blijft de Woning app aangeven, met de rode notificatie, dat er iets moet worden geüpdatet, maar alles is bij en kan ook nergens zien of en wat er dan aan de hand is.
Alvast dank voor het meedenken.