Toppe schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:51:
[...]
Heb ik hier de OG’s staan die gekocht zijn toen ze in Frankrijk op de markt kwamen, nergens last van.
Zelf nog nooit van dit probleem gehoord
Ik ben wel benieuwd met je ervaring met music assistant en de HomePod, want ondanks dat je die ervaring wilt delen, doe je dat nergens?
Dit komt ook niet voor bij de OG, alleen bij de Mini en de OG 2nd gen.
Ik ben wel stuk verder in mijn onderzoek, want dit is mijn tweede Homepod met ghost-verschijnselen. Ik heb het al gemeld in 2025:
Redondo1982 in "[HomePod & HomePod mini] Discussietopic"
Ik heb voor de OG 2nd er een zaak van gemaakt en Apple wuift alles weg ondanks filmpjes ed. Rechtsbijstand wordt lachend weggeveegd en Apple schuift het van de ene naar de andere afdeling af. Op een gegeven moment krijg je weer iemand aan de telefoon die zegt dat ie geen rechten heeft om dit op te pakken en dat Legal het al heeft behandeld. Dan kan je weer opnieuw de molen in.
Doordat mijn twee Homepod het ook heeft gekregen weer opnieuw internet op gegaan om te zoeken en het probleem is nu meer verspreid. Op Reddit genoeg topics. Er komt 100% binnenkort een terugroepactie aan, kan niet uitblijven. Voor mij iig geen Homepod meer. De kwaliteit van de displays, ondanks geen gebruik van mijn zijde, is ondermaats en de garantie-afwikkeling van Apple ook. Erg stuitend…
Ik ga nu wel even voor een Bluetooth speakertje of een Sonos Era en dan zie ik wel wanneer ik de Homepods in kan leveren. Ik ben overigens sowieso niet erg te spreken over het gebruik van de Homepod icm de Home-app en Airplay. Ik vind het onnodig moeilijk gemaakt en ook synct hij niet goed als je ergens al met iets bent gestart en je later verder wilt gaan op een andere manier.
Apple heeft nog flink werk te gaan, zowel in kwaliteit van de hardware en software.
[
Voor 3% gewijzigd door
Redondo1982 op 19-07-2026 16:08
]