• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:08
Scrtz schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:28:
[...]

Oei helder ik heb niks gezegd dan!

Is er eigenlijk iemand hier die dat touch paneel ooit gebruikt? Bij mij staan sowieso het gros van de homepods uit het zicht en bedien alles met de iPhone.
Ik heb er hier 1 naast me staan op mijn buro, volgende nummer afspelen tik ik twee keer die homepod aan. geluid harder en zachter ook. De andere in huis raak ik eigenlijk zeden of nooit aan alleen om af te stoffen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-07 21:27
Scrtz schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:28:
[...]

Oei helder ik heb niks gezegd dan!

Is er eigenlijk iemand hier die dat touch paneel ooit gebruikt? Bij mij staan sowieso het gros van de homepods uit het zicht en bedien alles met de iPhone.
Ik gebruik er 1 als wekker, en die zet ik dus ook met de touchknop uit. Mijn andere 4 (2 keer stereo) bedien ik inderdaad ook nooit met de knop.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:59
Toppe schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:51:
[...]

Heb ik hier de OG’s staan die gekocht zijn toen ze in Frankrijk op de markt kwamen, nergens last van.

Zelf nog nooit van dit probleem gehoord

Ik ben wel benieuwd met je ervaring met music assistant en de HomePod, want ondanks dat je die ervaring wilt delen, doe je dat nergens?
Dit komt ook niet voor bij de OG, alleen bij de Mini en de OG 2nd gen.

Ik ben wel stuk verder in mijn onderzoek, want dit is mijn tweede Homepod met ghost-verschijnselen. Ik heb het al gemeld in 2025: Redondo1982 in "[HomePod & HomePod mini] Discussietopic"

Ik heb voor de OG 2nd er een zaak van gemaakt en Apple wuift alles weg ondanks filmpjes ed. Rechtsbijstand wordt lachend weggeveegd en Apple schuift het van de ene naar de andere afdeling af. Op een gegeven moment krijg je weer iemand aan de telefoon die zegt dat ie geen rechten heeft om dit op te pakken en dat Legal het al heeft behandeld. Dan kan je weer opnieuw de molen in.

Doordat mijn twee Homepod het ook heeft gekregen weer opnieuw internet op gegaan om te zoeken en het probleem is nu meer verspreid. Op Reddit genoeg topics. Er komt 100% binnenkort een terugroepactie aan, kan niet uitblijven. Voor mij iig geen Homepod meer. De kwaliteit van de displays, ondanks geen gebruik van mijn zijde, is ondermaats en de garantie-afwikkeling van Apple ook. Erg stuitend…

Ik ga nu wel even voor een Bluetooth speakertje of een Sonos Era en dan zie ik wel wanneer ik de Homepods in kan leveren. Ik ben overigens sowieso niet erg te spreken over het gebruik van de Homepod icm de Home-app en Airplay. Ik vind het onnodig moeilijk gemaakt en ook synct hij niet goed als je ergens al met iets bent gestart en je later verder wilt gaan op een andere manier.

Apple heeft nog flink werk te gaan, zowel in kwaliteit van de hardware en software.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 19-07-2026 16:08 ]

I don't have dreams, I have goals!!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:56:
[...]

Dat kan twee dingen betekenen. Of het is geen groot probleem en daarom komt het pas naar voren als je gerichter gaat zoeken. Of je hebt gewoon niet goed genoeg gezocht in eerst instantie.
Het probleem is groter (lees: massaler) geworden in een korte tijd (paar maandjes), optie 3.

Ik heb het al gemeld in 2025:

Redondo1982 in "[HomePod & HomePod mini] Discussietopic"

[ Voor 13% gewijzigd door Redondo1982 op 19-07-2026 16:08 ]

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

Toppe

Oké ✅

Redondo1982 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 15:59:
[...]

Dit komt ook niet voor bij de OG, alleen bij de Mini en de OG 2nd gen.

Ik ben wel stuk verder in mijn onderzoek, want dit is mijn tweede Homepod met ghost-verschijnselen. Ik heb het al gemeld in 2025: Redondo1982 in "[HomePod & HomePod mini] Discussietopic"

Ik heb voor de OG 2nd er een zaak van gemaakt en Apple wuift alles weg ondanks filmpjes ed. Rechtsbijstand wordt lachend weggeveegd en Apple schuift het van de ene naar de andere afdeling af. Op een gegeven moment krijg je weer iemand aan de telefoon die zegt dat ie geen rechten heeft om dit op te pakken en dat Legal het al heeft behandeld. Dan kan je weer opnieuw de molen in.

Doordat mijn twee Homepod het ook heeft gekregen weer opnieuw internet op gegaan om te zoeken en het probleem is nu meer verspreid. Op Reddit genoeg topics. Er komt 100% binnenkort een terugroepactie aan, kan niet uitblijven. Voor mij iig geen Homepod meer. De kwaliteit van de displays, ondanks geen gebruik van mijn zijde, is ondermaats en de garantie-afwikkeling van Apple ook. Erg stuitend…

Ik ga nu wel even voor een Bluetooth speakertje of een Sonos Era en dan zie ik wel wanneer ik de Homepods in kan leveren. Ik ben overigens sowieso niet erg te spreken over het gebruik van de Homepod icm de Home-app en Airplay. Ik vind het onnodig moeilijk gemaakt en ook synct hij niet goed als je ergens al met iets bent gestart en je later verder wilt gaan op een andere manier.

Apple heeft nog flink werk te gaan, zowel in kwaliteit van de hardware en software.
En wat zegt je rechtsbijstand? Dat vertel je namelijk niet. Daarbij kopen die dit vaak richting jou af dmv een financiële transactie. Daar staat Apple volkomen buiten

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

Redondo1982 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:04:
[...]

Het probleem is groter (lees: massaler) geworden in een korte tijd (paar maandjes), optie 3.

Ik heb het al gemeld in 2025:

Redondo1982 in "[HomePod & HomePod mini] Discussietopic"
Nah ben nog niet echt overtuigd dat dit ineens een massaal probleem geworden is.

Paar procent uitvalt voor consumenten electronica is wel de norm, dat zijn bij Apple al zoveel apparaten dat je altijd wel Reddit posts gaat vinden.

Ik vind het natuurlijk vervelend dat jij het hebt maar “100% zeker een terugroep actie” voelt wat overdreven en lijkt mij eerder tunnelvisie dan een vaststaand feit wat je met 100% zou aanduiden.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 19-07-2026 19:12 ]

Live, Laugh, Toaster bath.

• Redondo1982
Toppe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:11:
[...]

En wat zegt je rechtsbijstand? Dat vertel je namelijk niet. Daarbij kopen die dit vaak richting jou af dmv een financiële transactie. Daar staat Apple volkomen buiten
Dat je er bij Apple niet doorheen komt ondanks pogingen tot mei dit jaar. Ik heb alle correspondentie ingezien en zelf drie keer contact gehad voor oa insturen van filmpjes. Ik ben dus niet afgekocht oid, zoiets nog nooit gehoord. Maak ook nooit gebruik van rechtsbijstand om eerlijk te zijn. Apple is geen fijne partij om mee te communiceren buiten de garantie, op een aanbod na van € 290 ,- voor een refurbished Homepod 2gen. Prijs van een nieuwe zowat.

• Redondo1982
Donstil schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:09:
[...]

Nah ben nog niet echt overtuigd dat dit ineens een massaal probleem geworden is.

Paar procent uitvalt voor consumenten electronica is wel de norm, dat zijn bij Apple al zoveel apparaten dat je altijd wel Reddit posts gaat vinden.

Ik vind het natuurlijk vervelend dat jij het hebt maar “100% zeker een terugroep actie” voelt wat overdreven en lijkt mij eerder tunnelvisie dan een vaststaand feit wat je met 100% zou aanduiden.
Dat is mijn vermoeden inderdaad, het wordt steeds groter naarmate de tijd verstrijkt. Het gebeurd iedere keer net buiten de garantie bij de meesten. Aangezien het bij de Homepod OG 2nd gen en Mini uit hetzelfde jaargetijde gebeurd gaan er steeds meer gevallen komen. Dit kan Apple niet meer ontkennen op een gegeven moment, dat wat ze nu wel doen. Er was één medewerker die wel eerlijk was over de problemen, maar zei er snel achteraan: u kunt beter uw strijd staken, want van de legal afdeling van Apple wint u niet.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Redondo1982 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:51:
[...]

Dat je er bij Apple niet doorheen komt ondanks pogingen tot mei dit jaar. Ik heb alle correspondentie ingezien en zelf drie keer contact gehad voor oa insturen van filmpjes. Ik ben dus niet afgekocht oid, zoiets nog nooit gehoord. Maak ook nooit gebruik van rechtsbijstand om eerlijk te zijn. Apple is geen fijne partij om mee te communiceren buiten de garantie, op een aanbod na van € 290 ,- voor een refurbished Homepod 2gen. Prijs van een nieuwe zowat.
Zit je rechtsbijstand er nu op of niet? Want je maakt er nooit gebruik van maar je ziet correspondentie in? Als een RB een zaak ziet dan houden ze zich aan de wetten en regels voor reactie termijnen e.d.

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Redondo1982
Toppe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 23:13:
[...]

Zit je rechtsbijstand er nu op of niet? Want je maakt er nooit gebruik van maar je ziet correspondentie in? Als een RB een zaak ziet dan houden ze zich aan de wetten en regels voor reactie termijnen e.d.
Ja, hij is gesloten. Dit kan je mi wel halen uit de context.

Ik maak inderdaad normaliter nooit gebruik van rechtsbijstand. Dit was de eerste keer in mijn leven, normaliter los ik het altijd op dmv eigen correspondentie. Al ben ik nooit zo’n zeikerd, want ik ben en blijf wel realistisch. Dit keer vond ik het onrecht dat Apple er niks mee wilde doen.

Ik heb inderdaad veel correspondentie langs zien komen tussen rechtsbijstand en Apple, maar Apple doet er niks mee. Hebben er letterlijk en figuurlijk gewoon schijt aan. Ik kreeg wel het advies nog mee om voortaan Apple Care + ook op een Homepod te nemen.

Mag ik vragen waarom je zo op de materie van de rechtsbijstand in gaat? Het gaat totaal niet meer over het product en de niet-werking inzake het display. Het is behoorlijk off-topic terwijl ik dit alleen maar aanhaal als extra info mbt de problemen van een product en het nu meer gaat voorkomen nadat het bij mij begon in 2025.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Redondo1982 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 00:08:
[...]

Ja, hij is gesloten. Dit kan je mi wel halen uit de context.

Ik maak inderdaad normaliter nooit gebruik van rechtsbijstand. Dit was de eerste keer in mijn leven, normaliter los ik het altijd op dmv eigen correspondentie. Al ben ik nooit zo’n zeikerd, want ik ben en blijf wel realistisch. Dit keer vond ik het onrecht dat Apple er niks mee wilde doen.

Ik heb inderdaad veel correspondentie langs zien komen tussen rechtsbijstand en Apple, maar Apple doet er niks mee. Hebben er letterlijk en figuurlijk gewoon schijt aan. Ik kreeg wel het advies nog mee om voortaan Apple Care + ook op een Homepod te nemen.

Mag ik vragen waarom je zo op de materie van de rechtsbijstand in gaat? Het gaat totaal niet meer over het product en de niet-werking inzake het display. Het is behoorlijk off-topic terwijl ik dit alleen maar aanhaal als extra info mbt de problemen van een product en het nu meer gaat voorkomen nadat het bij mij begon in 2025.
Omdat je rechtsbijstand echt niet zomaar een dossier sluit ‘omdat de tegenpartij schijt heeft’.

• Redondo1982
Toppe schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:24:
[...]

Omdat je rechtsbijstand echt niet zomaar een dossier sluit ‘omdat de tegenpartij schijt heeft’.
Dus? Wat wil je nu zeggen wat ten goede komt voor dit topic? Ik zie het niet…

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Redondo1982 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:14:
[...]

Dus? Wat wil je nu zeggen wat ten goede komt voor dit topic? Ik zie het niet…
Ik reageer op jouw bericht. Jij doet alsof dit een wereld issue is waarbij Apple ongelijk heeft en jij juridisch gezien sterk staat maar je rechtsbijstand kan de zaak niet winnen/gesloten krijgen. Dat zegt alleen maar dat je een punt maakt van iets wat niet bestaat.

• Redondo1982
Toppe schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:17:
[...]

Ik reageer op jouw bericht. Jij doet alsof dit een wereld issue is waarbij Apple ongelijk heeft en jij juridisch gezien sterk staat maar je rechtsbijstand kan de zaak niet winnen/gesloten krijgen. Dat zegt alleen maar dat je een punt maakt van iets wat niet bestaat.
Volgens mij ben jij diegene die er een groot issue van maakt hoor. Je zit alleen maar te foeteren over de rechtsbijstand, alsof het je ergens heeft geraakt. Dit is slechts een deel van het verhaal wat ik hier kwam vertellen, want het gaat om de slechte werking van het display en hoe waardeloos Apple dit heeft afgehandeld. Is gewoon een ervaring mbt de garantie en werking van de Homepods, maar jij praat blijkbaar het liefst door over de rechtsbijstand. Misschien ben je van de juridische kant -of kan je slecht iets negatief over Apple hendelen-, maar val mij er niet mee lastig. Ik heb daar verder niks mee.

Belangrijkste voor mij is twee kapotte displays van de drie homepods, beide na twee jaar garantie. Voor mij geen Homepods meer, maar ze gaan netjes wachten in de doos totdat Apple hopelijk met een terugroep-actie komt voor herstel of swap.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een maandje ook last van ghost touches op de Homepod 2's (nadat een bekende het ineens op de mini's had). Dingen staan hier naast de TV icm een Apple TV en had vaak dat video's ineens op pauze gingen e.d. Kon het in eerste instantie niet plaatsen tot ik het display van de Homepod zag oplichten wanneer een video op pauze ging.

Super irritant maar met een halfbakken oplossing is het probleem voor nu even verholpen.

- Siri volledig uitgeschakeld
- Tik en houd vast voor Siri uitgeschakeld
- Toegankelijkheid, aangepast aanraking ingeschakeld en de vasthoudduur en negeer herhaling ingeschakeld en beide op maximale tijdsduur van 3,9s gezet.
- Tikassistentie staat uit

Probleem heeft zicht daarna niet meer voorgedaan vooralsnog maar heb het idee dat dit ook wel weer een tijdelijke oplossing zal zijn. Nu was ik al helemaal klaar met Sonos maar gok dat dit ook mijn laatste paar Homepods is geweest als ze na 3 jaar dergelijke kuren gaan vertonen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:17
Ben wel een beetje klaar met Apple HomePods. Na firmware 26 begon een mini uit 2020 last te krijgen van ghost touching. Nog geen week later begon een HomePod 2 generatie uit 2023 er ook last van te krijgen. En na de laatste update begint mijn 2e HomePod 2 generatie uit 2024 gestotter te krijgen tijden afspelen van films etc vanaf mijn Apple 4k tv uit 2022. Ook geluid van apps op de tv via earc is niet om aan te horen. Alles al geprobeerd, gereset, instellingen etc, geen verschil.

Muziek via iPhone werkt zonder problemen.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9