iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Homepods bleven hangen op oude OS. Nu naar 18.0 ge-update en problemen opgelost. Duurde wel laaannnngg bijna 2 uur aan het updaten geweest..Harrie-Handbak schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:02:
Hier iemand ook problemen met het streamen van spotify naar apple Homepods?
Mijn vriendin wil niet overstappen naar apple music helaas, echter lukt het niet meer om te streamen. Soms lukt het haar om via de appleTV de twee gekoppelde Homepods te activeren. De losse Homepods in het huis geven wel aan dat er geluid speelt, ook de spotify app maar geen geluid. Dit heeft tot 2 maanden geleden gewoon goed gewerkt.
Alles draait de laatste software.

Idd heb dit ook, vind de homepods in stereo echt wel voldoende vermogen hebben, zelfs bass en ook behoorlijk aardig al een 3D audio gevoel. En wat @THE_BASE ook al zegt, voor die paar keer per jaar..The_DoubleU schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:06:
[...]
Een echte surround ervaring krijg je allen met een surroundset. Maar een film met Dolby Atmos en een HomePod paar komt er aardig in de buurt.
Maar dit hangt natuurlijk ook van de ruimte af en je eigen wensen en geluidsbeleving.
Ik moet soms 3 keer vragen of de lampen aangaan, als ik 1 meter verder ga staan hoort de 1ste generatie Homepod die in de kamer ernaast staat het wel en dan gaan toch de lampen aan.
Ook vreemd, als ik vraag een lamp aan te doen dan gaat dat zonder commentaar, vraag ik de ventilatie aan te doen dan wordt er bevestigd met een 'oke'. Wat veroorzaakt dat verschil? De een zit met een Eve stekker en de ander met een Fibaro. Zou dat het verschil veroorzaken?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
De HomePod 1G heeft 6 microfoons, waar de HomePod 2G maar 4 microfoons heeft.No Hands schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:20:
Mijn nieuwste Homepod(2e generatie) luistert, of hoort dingen bijzonder slecht. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik moet soms 3 keer vragen of de lampen aangaan, als ik 1 meter verder ga staan hoort de 1ste generatie Homepod die in de kamer ernaast staat het wel en dan gaan toch de lampen aan.
Ook vreemd, als ik vraag een lamp aan te doen dan gaat dat zonder commentaar, vraag ik de ventilatie aan te doen dan wordt er bevestigd met een 'oke'. Wat veroorzaakt dat verschil? De een zit met een Eve stekker en de ander met een Fibaro. Zou dat het verschil veroorzaken?
Als smart home devices in dezelfde ruimte staan waarop de homepod ook is geplaatst (Woning app) en het is zichtbaar wat er gebeurt dan geeft Siri geen feedback. Denk hierbij aan bv je lampen of televisie.No Hands schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:20:
Indien je smart home devices in een andere kamer staan geeft Siri volgens mij wel/niet feedback afhankelijk van een instelling in de Woning app.
Is dit nog aan de orde?Greatsword schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:16:
[...]
We hebben blijkbaar iemand nodig als Nic, hopelijk is er hier op Tweakers iemand zo handig.
https://www.reddit.com/r/...cked_homepods_can_now_be/
[YouTube: Another HomePod With No Power]
https://www.youtube.com/@NicsFix/streams
https://nicsfix.com
Ben 'vroeger' (in het begin van de HomePod troubleshooting) redelijk veel in contact geweest en kan het probleem ook oplossen. Heb de onderdelen en tools, heb er in NL al 20+ gedaan.
Edit: Kan niet alle problemen oplossen; software en bricks (knipperende lampjes) heb ik me nog niet aan gewaagd. Een totaal levenloze HomePod daarentegen, lukt (vaak) wel.
[ Voor 10% gewijzigd door koenster op 21-10-2024 16:14 ]
Ik heb hem inmiddels verkocht aan iemand die het ook zelf gaat proberen.koenster schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:11:
[...]
Is dit nog aan de orde?
Ben 'vroeger' (in het begin van de HomePod troubleshooting) redelijk veel in contact geweest en kan het probleem ook oplossen. Heb de onderdelen en tools, heb er in NL al 20+ gedaan.
Edit: Kan niet alle problemen oplossen; software en bricks (knipperende lampjes) heb ik me nog niet aan gewaagd. Een totaal levenloze HomePod daarentegen, lukt (vaak) wel.
Als ik het eerder geweten had was ik zeker op je aanbod in gegaan, heb nu uiteindelijk maar een 2de generatie gehaald, maar ik mis nog steeds het geluid van de oude.
Misschien een idee om een advertentie te plaatsen op V&A
[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 21-10-2024 16:38 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Bedankt voor de tip! Maar volgens mij 'mag' je van Tweakers geen services / verhuurdiensten aanbieden.Greatsword schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:37:
[...]
Ik heb hem inmiddels verkocht aan iemand die het ook zelf gaat proberen.
Als ik het eerder geweten had was ik zeker op je aanbod in gegaan, heb nu uiteindelijk maar een 2de generatie gehaald, maar ik mis nog steeds het geluid van de oude.
Misschien een idee om een advertentie te plaatsen op V&A
Niet? Er is een sectie IT Pro met Computer Hulp, Tweaking etc. Lijkt me wel de juiste plaats.koenster schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:32:
[...]
Bedankt voor de tip! Maar volgens mij 'mag' je van Tweakers geen services / verhuurdiensten aanbieden.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Iemand bekend met dit probleem en weet hoe dit op te lossen?
Dit probleem ervaar ik niet. Mijn Mini’s (in stereo opstelling) zijn zeer stabiel.Joe23 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:57:
Hallo allemaal, ik heb heel erg veel problemen met mijn HomePod mini's waardoor ik ze eigenlijk niet meer gebruik, wat natuurlijk zonde is. Ik heb 1x HomePod 1e generatie, deze hangt in de tuin en werkt eigenlijk bijna probleemloos, af en toe valt de verbinding weg. Verder heb ik twee HomePod mini's die ik in beide hoeken van de kamer heb staan, deze heb ik gekoppeld met elkaar waardoor ze samenspelen. Echter werken deze HomePods eigenlijk nooit, de verbinding valt constant weg, eerst een, daarna de ander. Als dan de verbinding weg is het ook niet meer mogelijk om ze te vinden.
Als je in de Woning app navigeert naar je HomePod Mini, wat zegt de wifikwaliteit? (Hoeveel streepjes)
Mocht dit goed zijn, kun je proberen beide Mini’s terug te zetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren.
Had hier veel last van. Oplossing voor mij was in mijn wifi instellen dat hij niet dynamisch kan switchen tussen accesspointen en 2.4 en 5G band. Sindsdien veel stabieler.Joe23 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:57:
Hallo allemaal, ik heb heel erg veel problemen met mijn HomePod mini's waardoor ik ze eigenlijk niet meer gebruik, wat natuurlijk zonde is. Ik heb 1x HomePod 1e generatie, deze hangt in de tuin en werkt eigenlijk bijna probleemloos, af en toe valt de verbinding weg. Verder heb ik twee HomePod mini's die ik in beide hoeken van de kamer heb staan, deze heb ik gekoppeld met elkaar waardoor ze samenspelen. Echter werken deze HomePods eigenlijk nooit, de verbinding valt constant weg, eerst een, daarna de ander. Als dan de verbinding weg is het ook niet meer mogelijk om ze te vinden.
Dit kan ik eens proberen! Hoe doe je dit en zou je dan adviseren om op 2.4 of 5 te gaan? Ik heb de netwerken 2.4 en 5 al apart geschakeld.!kk3 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:20:
[...]
Had hier veel last van. Oplossing voor mij was in mijn wifi instellen dat hij niet dynamisch kan switchen tussen accesspointen en 2.4 en 5G band. Sindsdien veel stabieler.
Hoe je het doet hangt volgens mij van je wifi setup af.Joe23 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:23:
[...]
Dit kan ik eens proberen! Hoe doe je dit en zou je dan adviseren om op 2.4 of 5 te gaan? Ik heb de netwerken 2.4 en 5 al apart geschakeld.
Soms doet het het wel goed, soms niet. Soms zet een een terugkerende (werkende) wekker een dag uit om de volgende keer het standaard geluid te laten horen.
Hier ook niet, in totaal 3 mini's waarvan 2 in stereo en 2 normale (grote) Homepods in stereo, werken sinds aanschaf perfect. Thuisnetwerk gewoon op 1 wifinaam 2.4 en 5ghz gecombineerd.meesje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:15:
[...]
Dit probleem ervaar ik niet. Mijn Mini’s (in stereo opstelling) zijn zeer stabiel.
Als je in de Woning app navigeert naar je HomePod Mini, wat zegt de wifikwaliteit? (Hoeveel streepjes)
Mocht dit goed zijn, kun je proberen beide Mini’s terug te zetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren.
Ik heb het heel af en toe, het duffe is dat ik op doordeweekse dagen 2 wekkers met muziek heb (een standaard snooze zeg maar). De eerste is af en toe de standaard wekker, de tweede gaat 99,9 van de 100 keer goed. Het lijkt er op of de wifi dan nog even "wakker" moet worden of zoPrutsky schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:57:
Zijn er meer mensen die als ze een wekker op hun HomePod zetten en media kiezen (via hun Apple Music (gezins)abonnement) dat dan toch het standaard wekkersignaal te horen is, in plaats van het gekozen nummer op het gekozen volume?
Soms doet het het wel goed, soms niet. Soms zet een een terugkerende (werkende) wekker een dag uit om de volgende keer het standaard geluid te laten horen.
Hier trouwens ook 2,4 en 5ghz gewoon gecombineerd in 1 SSID. Ik maak verder gebruik van het standaard modem/router van Ziggo met een paar extra wifi pods. Niks bijzonders ingeregeld.Scrtz schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:16:
[...]
Hier ook niet, in totaal 3 mini's waarvan 2 in stereo en 2 normale (grote) Homepods in stereo, werken sinds aanschaf perfect. Thuisnetwerk gewoon op 1 wifinaam 2.4 en 5ghz gecombineerd.
Ik gebruik een Asus router en 2x Unifi accespoints, alle 3 met identieke , gaat ook goed!meesje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:50:
[...]
Hier trouwens ook 2,4 en 5ghz gewoon gecombineerd in 1 SSID. Ik maak verder gebruik van het standaard modem/router van Ziggo met een paar extra wifi pods. Niks bijzonders ingeregeld.
Ik heb een HomePod mini, software v18.1, een iPhone met iOS v18 en een standaard Ziggo-router. Eigenlijk een opstelling zoals half Nederland heeft. Als ik via Spotify muziek luister hapert het geluid. Onregelmatig een fractie van een seconde een glitch. Bijzonder irritant. Wat kan dit zijn? Hoe kan ik dit troubleshooten? Hoe kan dit voorkomen terwijl ik de meest gemiddelde opstelling van Nederland heb? Dank jullie.
Volgens mij gaat spotify altijd met airplay via een iDevice naar de hompod en niet rechtstreeks zoals bij Spotify connect. Airplay heeft stabiele wifi nodig. Niet toevallig op een slechter punten met de homepod of juist het iDevice? Jaren terug, toen ik ook alleen met ziggo modem werkte (zonder accespoints), had ik dezelfde problemen met airplay (1 toen nog).roelboel schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:57:
Misschien is dit eerder een eigen topic waard, zo ja, excuses, zo nee:
Ik heb een HomePod mini, software v18.1, een iPhone met iOS v18 en een standaard Ziggo-router. Eigenlijk een opstelling zoals half Nederland heeft. Als ik via Spotify muziek luister hapert het geluid. Onregelmatig een fractie van een seconde een glitch. Bijzonder irritant. Wat kan dit zijn? Hoe kan ik dit troubleshooten? Hoe kan dit voorkomen terwijl ik de meest gemiddelde opstelling van Nederland heb? Dank jullie.
Dank je voor je hulp. Het gebeurt ook als de HomePod, modem/router en iPhone binnen een meter van elkaar zijn. Ik heb nog een ongebruikte wifi router liggen, misschien ga ik die er maar weer eens tussenzetten en kijken of er iets verandert.gelukkie schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:50:
[...]
Volgens mij gaat spotify altijd met airplay via een iDevice naar de hompod en niet rechtstreeks zoals bij Spotify connect. Airplay heeft stabiele wifi nodig. Niet toevallig op een slechter punten met de homepod of juist het iDevice? Jaren terug, toen ik ook alleen met ziggo modem werkte (zonder accespoints), had ik dezelfde problemen met airplay (1 toen nog).
Probeer eens of je dit ook hebt als je bijvoorbeeld via Apple Music of een ander muziek programma streamt?roelboel schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:28:
[...]
Dank je voor je hulp. Het gebeurt ook als de HomePod, modem/router en iPhone binnen een meter van elkaar zijn. Ik heb nog een ongebruikte wifi router liggen, misschien ga ik die er maar weer eens tussenzetten en kijken of er iets verandert.
Ik gebruik zelf Apple Music en heb hier nooit problemen mee.
1x Asus router
2x Unifi acces point (bekabeld aangesloten)
2x homepod
2x homepod mini
Dus behoorlijk wat verschillende apparaten die altijd door de hele woonkamer perfect audio afspelen.
Ik heb van vandaag via mijn nieuwe Macbook inderdaad de mogelijkheid nu om een hub zelf te kiezen.hk12nl schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:24:
[...]
Ah dat is de update waarbij je zelf de hub kan kiezen. Eindelijk.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik was opzoek naar een nieuwe soundbar voor vervanging van mijn Denon Sh516 die stuk is.
Nu las ik dat 2 homepods net zn mooi geluid gaven als een soundbar. Kan iemand mij dit als ervaring ook toezeggen ?
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Haha, en als ik het dan toezeg en jij koopt het maar het valt tegen?sten123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:46:
Hallo.
Ik was opzoek naar een nieuwe soundbar voor vervanging van mijn Denon Sh516 die stuk is.
Nu las ik dat 2 homepods net zn mooi geluid gaven als een soundbar. Kan iemand mij dit als ervaring ook toezeggen ?
Nee zonder gekheid je kunt dat vanaf het internet niet toezeggen natuurlijk. Je hebt soundbars in zoveel prijsklasse dat je onmogelijk kunt adviseren waar je goed aan doet.
Persoonlijk vind ik twee Mini’s in stereo bijvoorbeeld niet goed genoeg klinken maar mijn zusje is er helemaal weg van. Andere vinden de upgrade naar twee HomePods tov de mini’s weer geweldig, etc.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mijn HomePod van de 1e generatie is onlangs overleden, en ik ben nu op zoek naar iemand die hem weer aan de praat kan krijgen. Volgens de Apple Store is het zeker geen softwareprobleem (ik had afgelopen zaterdag een afspraak, en ze zeiden dat de logic board kapot is—geen enkele connectie mogelijk via hun diagnostische tools).
Ik vermoed dat de voeding van mijn bureaulamp iets in de HomePod heeft beschadigd, aangezien mijn computerscherm de laatste tijd heel even zwart werd telkens wanneer ik de lamp aanzette. Het scherm, de HomePod en de bureaulamp zijn allemaal aangesloten op dezelfde stekkerdoos.
Wat denk je? Hoe groot is de kans dat jij mijn geliefde HomePod kunt repareren?
Groeten,
Waske
[ Voor 55% gewijzigd door dawaske op 17-03-2025 20:37 ]
Nee maar om een indruk te krijgen zeg maar. Ga het sowieso eerst proberen in de lokale expert met 2 homepodsDonstil schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:51:
[...]
Haha, en als ik het dan toezeg en jij koopt het maar het valt tegen?
Nee zonder gekheid je kunt dat vanaf het internet niet toezeggen natuurlijk. Je hebt soundbars in zoveel prijsklasse dat je onmogelijk kunt adviseren waar je goed aan doet.
Persoonlijk vind ik twee Mini’s in stereo bijvoorbeeld niet goed genoeg klinken maar mijn zusje is er helemaal weg van. Andere vinden de upgrade naar twee HomePods tov de mini’s weer geweldig, etc.
Maar was gewoon nieuwsgierig
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Is bovenstaande een open brief, of bedoelt als DM? 🤔dawaske schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:28:
Hallo @koenster,
Mijn HomePod van de 1e generatie is onlangs overleden, en ik ben nu op zoek naar iemand die hem weer aan de praat kan krijgen. Volgens de Apple Store is het zeker geen softwareprobleem (ik had afgelopen zaterdag een afspraak, en ze zeiden dat de logic board kapot is—geen enkele connectie mogelijk via hun diagnostische tools).
Ik vermoed dat de voeding van mijn bureaulamp iets in de HomePod heeft beschadigd, aangezien mijn computerscherm de laatste tijd heel even zwart werd telkens wanneer ik de lamp aanzette. Het scherm, de HomePod en de bureaulamp zijn allemaal aangesloten op dezelfde stekkerdoos.
Wat denk je? Hoe groot is de kans dat jij mijn geliefde HomePod kunt repareren?
Groeten,
Waske
dawaske schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:28:
Hallo @koenster,
Mijn HomePod van de 1e generatie [...]
@dawaske Doe inderdaad maar even een DMRoRoNL schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:03:
[...]
Is bovenstaande een open brief, of bedoelt als DM? 🤔
Tis net hoeveel eisen je er aan stelt qua audio zoals @Donstil ook al aangeeft. Ik had eerst 2 mini's in stereo dat was wat matig, maar nu 2 Homepods in stereo en ik vind dat persoonlijk meer dan prima. Ook genoeg bass als je een keer een film kijkt ooit. Maar dan nogmaals, tis net hoeveel eisen je er aan stelt.sten123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:47:
[...]
Nee maar om een indruk te krijgen zeg maar. Ga het sowieso eerst proberen in de lokale expert met 2 homepods
Maar was gewoon nieuwsgierig
Wijzelf hebben een Sony soundbar (met subwoofer) vervangen door twee HomePods en zijn zeker tevreden. Het is nog steeds niet te vergelijken met een echte 5.1 of 7.1 set, maar geen snoeren door de woonkamer zoals bij een 5.1 set (vrouw blij) en prima geluid voor ons. Ik vind het zelfs iets beter dan onze oude soundbar.sten123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:46:
Hallo.
Voor de echte beleving gaan we naar de bioscoop of een concert.
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9