Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

In het kort

AirPods Max levert ongelooflijk hifi‑geluid, Adaptieve EQ, actieve ruisonderdrukking en ruimtelijke audio
[YouTube: Introducing AirPods Max — Apple]

Persbericht Apple

Apple heeft vandaag AirPods Max aangekondigd, een innovatieve draadloze koptelefoon met alle betoverende features van AirPods in een over-ear design met hifi-geluid. AirPods Max is voorzien van een speciaal akoestisch design, H1-chips en geavanceerde software die computationele audio mogelijk maakt. Het resultaat is een weergaloze muziekervaring met Adaptieve EQ, actieve ruisonderdrukking, de Transparantie-modus en ruimtelijke audio. AirPods Max wordt geleverd in vijf schitterende kleuren: spacegrijs, zilver, hemelsblauw, groen en roze. De koptelefoon is vanaf vandaag te bestellen en wordt geleverd vanaf dinsdag 15 december.

“AirPods zijn de populairste oortjes ter wereld en geliefd om hun gebruiksgemak, formidabele geluid en innovatieve design. Met AirPods Max hebben we de magische ervaring van AirPods verpakt in een schitterende over-ear koptelefoon met hifi-geluid”, aldus Greg Joswiak, Senior Vice President of Worldwide Marketing bij Apple. “Met zijn speciale akoestische design, krachtige H1-chips en geavanceerde software zorgt de draadloze AirPods Max via computationele audio voor de ultieme persoonlijke muziekervaring.”
Speciaal akoestisch design
Alles aan AirPods Max is met de grootste zorg ontworpen, zodat elke gebruiker van uitzonderlijk geluid kan genieten. Het ademende mesh-materiaal dat om de hoofdband zit, verdeelt het gewicht en vermindert de druk op het hoofd. De hoofdband zelf is van sterk en toch flexibel roestvrij staal en heeft een prettige pasvorm voor vrijwel elk hoofd. De hoofdband laat zich soepel uitschuiven en blijft goed in de gewenste stand zitten.

De oorschelpen zijn zo bevestigd dat de druk optimaal wordt verdeeld. Dankzij het revolutionaire design kunnen de schelpen onafhankelijk draaien en kantelen, zodat ze perfect op de contouren van het hoofd aansluiten. De oorkussens bevatten akoestisch ontworpen traagschuim zodat ze optimaal afdichten – cruciaal voor een intense geluidsbeleving. Met de Digital Crown, geïnspireerd op Apple Watch, kun je heel precies het volume regelen, audio afspelen of pauzeren, nummers overslaan, telefoontjes aannemen of beëindigen, en Siri activeren.

AirPods Max is voorzien van een door Apple ontworpen dynamische 40-mm driver die zorvoor een rijk en diep basgeluid, accurate middentonen en glasheldere hoge frequenties, zodat het hele geluidsspectrum voortreffelijk te horen is. Dankzij de unieke motor met twee ringmagneten van neodymium bedraagt de harmonische vervorming van AirPods Max minder dan 1 procent voor het complete hoorbare bereik, zelfs op maximaal volume. En via de door Apple ontworpen H1-chip in elke oorschelp, het speciale akoestische design en de geavanceerde software levert AirPods Max een optimale geluidskwaliteit met computationele audio. De chips bevatten 10 audiocores die wel 9 miljard bewerkingen per seconde aankunnen voor computationele audio. Dit resulteert in een baanbrekende muziekervaring, die nog verder wordt verbeterd met Adaptieve EQ, actieve ruisonderdrukking, de Transparantie-modus en ruimtelijke audi

Functionaliteiten

Adaptive EQ
Adaptieve EQ stemt het geluid af op de pasvorm en de mate waarin oorkussens afsluiten. Op basis van het geluid dat de gebruiker bereikt, worden de lagere en middelste frequenties in real time aangepast. Zo ontstaat een rijke audio-ervaring waarbij geen enkel detail verloren gaa
Actieve ruisonderdrukking
De actieve ruisonderdrukking zorgt voor intens geluid wagebruikers helemaal in opgaan. Elke oorschelp heeft drie naar buiten gerichte microfoons die omgevingsgeluid detecteren, terwijl één microfoon aan de binnenkant van de oorschelp het geluid meet dat het oor van de luisteraar bereikt. Met behulp van computationele audio wordt de mate van ruisonderdrukking voortdurend aangepast aan de pasvorm van de koptelefoon en de bewegingen van de gebruiker
Transparantie-modus
In de Transparantie-modus horen gebruikers niet alleen de muzimaar ook het omgevingsgeluid. Op die manier klinkt alles, ook de eigen stem, volkomen natuurlijk, terwijl het geluid tegelijkertijd perfect wordt afgespeeld. Eén druk op de knop voor ruisonderdrukking is genoeg om te wisselen tussen actieve ruisonderdrukking en de Transparantie-modus
Ruimtelijke audio
AirPods Max maakt gebruik van ruimtelijke audio. Dit houdt in dat bewegingen van het hoofd dynamisch worden gevolgd om geluid vrijwel overal in een ruimte te plaatsen. Zo klinkt het helemaal alsof je in de bioscoop zit als je content beluistert die is opgenomen in 5.1, 7.1 en Dolby Atmos. En met de gyroscoop en de versnellingsmeter in je AirPods Pro Max en iPhone of iPad volgt de ruimtelijke audio de beweging van je hoofd en je device, worden die bewegingsgegevens vergeleken en wordt vervolgens het geluidsveld verplaatst, zodat het geluid altijd goed is, ook als je je hoofd beweegt
Batterij en prestaties
De batterij van AirPods Max gaat geweldig lang mee en levert tot wel 20 uur hifi-geluid, gesprekstijd of filmgeluid met actieve ruisonderdrukking en ruimtelijke audio ingeschakeld.

AirPods Max wordt geleverd met een zachte, compacte Smart Case die de batterij spaart wanneer AirPods Max niet in gebruik is.

Je kunt automatisch wisselen tussen je iPhone, iPad en Mac als geluidsbron. Wanneer je muziek afspeelt op een Mac, kun je probleemloos een telefoontje aannemen op je iPhone. AirPods Max wisselt dan automatisch.

Via Audio delen kun je eenvoudig een audiostream delen tussen twee paar AirPods op iPhone, iPad, iPod touch of Apple TV 4K. Houd AirPods Max dicht bij het device en je verbindt ’m met een tikje.3

Muziek afspelen, bellen, het volume regelen, routeaanwijzingen krijgen enzovoort. Het gaat allemaal extra eenvoudig als je het aan Siri vraagt. Met ‘Berichten aankondigen’ leest Siri automatisch de berichten voor die je binnenkrijgt.

Prijzen

AirPods Max kan vanaf vandaag worden besteld voor €629 via apple.com/nl en in de Apple Store-app in de VS en meer dan 25 andere landen en regio’s. AirPods Max wordt geleverd vanaf dinsdag 15 december.

Bronvermelding

Persbericht
Nederlandse productpagina

[ Voor 108% gewijzigd door robcoenen op 08-12-2020 23:55 . Reden: Grammatica- en stijlverbeteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 16:21
Ik kan het zo snel nergens vinden, en gebaseerd op de informatie website van Apple kunnen deze alleen in de smartcase opgeladen worden? Die smartcase zou dan een Lightningaansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:36

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Oef duur, maar besteld! :+

Ben benieuwd naar de kwaliteit.. :o

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
2 details:
  • Opladen via Lightning-connector
  • Bluetooth 5.0 (en dus geen v5.2)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de case van deze AirPods Max doet me denken aan een bepaald dames kledingstuk...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZ1ImXiOifYKTk-7ndsCc5LEneM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuzVQla04WODt21E6TMhFAeg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:10
Holy mother of god. 629 euro...

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Oke fuck-it, pulled the trigger.
Levering 15-17 nov, Airpods Max Silver

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:36

lasharor

7 december 2004

Beetje duur.

Welke codecs ondersteunt deze koptelefoon? Alleen AAC?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:09:
We wachten je V&A ad wel af :+

Nee ben erg benieuwd, als vervanging voor mijn Pro's, maar ik wacht de reviews eerst even goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Opladen gaat via de case, dus als je die kwijtraakt ben je gewoon de sjaak ben ik bang.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 13:10
Hahah jij bent nog erger dan ik :9! Ik sla deze over, maar snap je helemaal!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:39
AirPods Max Spacegrijs besteld. Erg benieuwd naar de noise cancellation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:37
Jezus mina, wat een prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 18:45

ddZ

Laat ik het er maar voor nu op houden, dat ik aan de AirPods (Pro) ook moest wennen.

Verder totaal geen interessant product voor mij: veel te duur imho & daarnaast gebruik ik mijn Bose QC35 (vergelijkbare koptelefoon/ concept) enkel nog voor het gamen, sinds de AirPods Pro in huis zijn. Ondanks dat de Bose op het gebied van audio, noise-cancelling etc. gehakt maakt van de AirPods Pro is voor mij het gebruiksgemak ongeëvenaard & dat had ik van tevoren nooit gedacht.

Aux naar Dualshock 4 gaat hem ook niet worden lijkt me?

//Edit
Lees o.a. op de frontpage dat een 3,5mm-aansluiting ontbreekt. Helaas...

[ Voor 7% gewijzigd door ddZ op 08-12-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Damn wat een prijs, ik hou het bij de AirPods Pro. Dit gaat iets te veel boven mijn budget en tis net iets te lomp om snel even in je zak te steken of er mee op de fiets/scooter te gaan. (Niet dat het veilig is maar toch).

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mooie koptelefoon, maar wat een belachelijk hoge prijs. Ik heb 2 maanden terug de Bang & Olufsen Beoplay H9 (3rd Gen) gekocht en die vond ik al duur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:44
Dat is een lange levertijd :9

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Besteld, maar ik twijfel nog wel even over de flinke prijs :X Je kunt ’m in ieder geval nu rond de feestdagen uitproberen en tot 8 januari retourneren, dus dat ga ik maar doen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:28:
[...]

Dat is een lange levertijd :9
Tweede batch denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

429 ging een mooi entry point zijn maar dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-04 17:43
Anoniem: 736981 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:40:
Er waren geruchten dat er ook een eenvoudigere of sport versie zou komen van minder luxe materialen voor ± $ 350-400 Ik ben benieuwd of die is geschrapt of nog gaat komen.
The Cupertino, California-based tech giant is working on at least two variations, including a premium version with leather-like fabrics and a fitness-focused model that uses lighter, breathable materials with small perforations, the people said.
Via Bloomberg die betrouwbaar zijn gebleken. Nu ben ik benieuwd of die de zelfde functionaliteit zal hebben als deze, als dat het geval is lijkt me dat ook wel interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anoniem: 736981 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:40:
Ja dat blijf je houden. Breng het voor 499,- op de markt en dan krijg je hetzelfde bericht als dat je nu plaatst maar dan met 399,- erin.

€600,- is een hoop geld voor een BT koptelefoon maar in de audio wereld weer niet bijzonder.

Het is alleen nog even wachten op de reviews. Ik ben vooral benieuwd met welke BeoPlay de Max zich dan kan meten. Is dat de H95 van €800 of de H9 van €499,-

Het eerste zou hem een koopje maken. De twee weer niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Sluw schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:13:
[...]

Er waren geruchten dat er ook een eenvoudigere of sport versie zou komen van minder luxe materialen voor ± $ 350-400 Ik ben benieuwd of die is geschrapt of nog gaat komen.

[...]

Via Bloomberg die betrouwbaar zijn gebleken. Nu ben ik benieuwd of die de zelfde functionaliteit zal hebben als deze, als dat het geval is lijkt me dat ook wel interessant.
Ook Prosser sluit zich (al eerder) aan bij Gurman

AirPods Max Missing Rumored Features: $350 'Sport' Model, Swappable Bands, Touch Controls

[ Voor 10% gewijzigd door robcoenen op 08-12-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:21:
[...]

Ja dat blijf je houden. Breng het voor 499,- op de markt en dan krijg je hetzelfde bericht als dat je nu plaatst maar dan met 399,- erin.

€600,- is een hoop geld voor een BT koptelefoon maar in de audio wereld weer niet bijzonder.

Het is alleen nog even wachten op de reviews. Ik ben vooral benieuwd met welke BeoPlay de Max zich dan kan meten. Is dat de H95 van €800 of de H9 van €499,-

Het eerste zou hem een koopje maken. De twee weer niet :)
De H9 vind ik supergoed klinken, maar dat mag ook wel voor die prijs. Daarnaast vind ik hem luxer ogen, door de leren oorkussens. De Max vind ik wel minimalistischer ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22
Space Gray versie besteld. Ik maak (normaal) zo'n 10/15 vlieg trips per jaar en heb sowieso 8 uur per dag mijn kop telefoon op.. Voor nu was dat nog mijn ~4 jaar oude QC35 dus ben benieuwd hoe dit bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-04 08:30
Holy moly, die prijs! Da's meer dan twee keer dan wat je nu neer moet leggen voor een Sony WM1000-XM3. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het dat waard is.

Hij is ook meer dan de helft zwaarder (+130 gram), dat lijkt me niet heel prettig. Uitproberen voor aanschaf lijkt me niet onverstandig.

[ Voor 32% gewijzigd door lexuzu op 08-12-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 16:45
lexuzu schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:35:
Holy moly, die prijs, da's meer dan twee keer dan wat je nu neer moet leggen voor een Sony WM1000-XM3. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het dat waard is.
Heb je info om deze stelling te staven? Er is nog niks bekend dus waar baseer jij je dan op? En de Sony WM1000-XM3 is ook niet DE audio perfecte headset hoor!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lexuzu
RigolleM schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:39:
[...]

Heb je info om deze stelling te staven? Er is nog niks bekend dus waar baseer jij je dan op? En de Sony WM1000-XM3 is ook niet DE audio perfecte headset hoor!
Er staat "ik kan me niet voorstellen", dat gaat over mijn subjectieve voorstellingsvermogen, niet om iets wat op feiten gebaseerd is. Mijn portemonnee vind het het in ieder geval niet waard.
Laten we elkaar a.u.b. niet op dit soort verwoordingen gaan vangen. Mijn constatering is dat de prijs meer dan 2x die van de XM3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02 02:21
Die prijs is niet normaal, ik blijf lekker bij mijn Sennheiser Momentum 3 koptelefoon.. komt misschien ook wel veel beter geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Het is nu ook bekend dat er geen oplader meegeleverd gaat worden bij deze koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 23:02

epo

robcoenen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:53:
Het is nu ook bekend dat er geen oplader meegeleverd gaat worden bij deze koptelefoon.
Het zou eerder nieuws zijn als ze (en anderen) dat wel zouden doen. Ze leveren allemaal geen oplader mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ex87 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:33:
Space Gray versie besteld. Ik maak (normaal) zo'n 10/15 vlieg trips per jaar en heb sowieso 8 uur per dag mijn kop telefoon op.. Voor nu was dat nog mijn ~4 jaar oude QC35 dus ben benieuwd hoe dit bevalt.
Deze AirPods Max lijken me verre van prettig om mee te reizen.
Al helemaal in die BH case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
_Bailey_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:06:
[...]

Deze AirPods Max lijken me verre van prettig om mee te reizen.
Al helemaal in die BH case
Dat is een goed punt, hopelijk komt er een premium travel case :)

Dit is ook tof: https://twitter.com/macru.../1336352142148268034?s=21
Ik ga denk ik de witte cups op mijn space gray zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
lexuzu schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:42:
[...]

Er staat "ik kan me niet voorstellen", dat gaat over mijn subjectieve voorstellingsvermogen, niet om iets wat op feiten gebaseerd is. Mijn portemonnee vind het het in ieder geval niet waard.
Laten we elkaar a.u.b. niet op dit soort verwoordingen gaan vangen. Mijn constatering is dat de prijs meer dan 2x die van de XM3 is.
U vergelijkt ze met de XM3, maar zou evengoed kunnen dat je ze moet vergelijken met AKG K812PRO, Focal clear hifi of Sennheiser HD820 en dan spreken we over een andere prijscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:56

NoTimeRemains

I know

ik ben ontzettend benieuwd naar de geluidskwaliteit. Waar gaat ie mee vechten? De XM4 range of de high-ends. Ik kan niet wachten op jullie reviews om em dan niet te kopen want wat moet ik met een over ear. :+

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
syltheboy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:27:
[...]

De H9 vind ik supergoed klinken, maar dat mag ook wel voor die prijs. Daarnaast vind ik hem luxer ogen, door de leren oorkussens. De Max vind ik wel minimalistischer ogen.
De H9 klinkt lekker idd, die geluidskwaliteit verwacht ik minimaal van mijn Max ook eigenlijk.

Het nadeel van de H9 vond ik alleen de kleine oorkussens (of mijn grote oren) mede om die reden heb ik nu een H95 maar als de Max klinkt als H9 met het conform van een H95 dan zou ik daar tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik vind het geen mooi design hebben. En dat komt voornamelijk door het raar plastic ogende headband.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lexuzu schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:35:
Holy moly, die prijs! Da's meer dan twee keer dan wat je nu neer moet leggen voor een Sony WM1000-XM3. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het dat waard is.

Hij is ook meer dan de helft zwaarder (+130 gram), dat lijkt me niet heel prettig. Uitproberen voor aanschaf lijkt me niet onverstandig.
Ik weet niet precies wat een Xm3 weegt maar weet wel dat ik dat ding niet premium vind aanvoelen. Kan mij dus goed voorstellen dat die 130 gram in de “betere materialen” gaat zitten.

Mijn h95 is 329gram en daar heb ik geen last van. Dus zal met de Max ook wel goed gaan schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Donstil De H9 vond ik al duur genoeg. Ik had hem in de aanbieding gekocht. De kwaliteit is niet te vergelijken met de Beats Studio 1.0 (plastic fantastic) terwijl die zo'n 10 jaar geleden ook al 300 euro kostte. Ik heb geen last van de kleinere oorkussens, maar ik gebruik hem geen uren achter elkaar.

Ook heb ik de JBL Sychros S400BT, maar ook deze voelt lang niet zo premium aan als de H9. De BeatsX (in-ears) heb ik voor onderweg.

[ Voor 57% gewijzigd door syltheboy op 08-12-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syltheboy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:25:
@Donstil De H9 vond ik al duur genoeg. Ik had hem in de aanbieding gekocht. Ik heb geen last van de kleinere oorkussens.
Ja die is vaak leuk geprijsd inderdaad! Erg mooi ding ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ex87 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:22:
[...]

Dat is een goed punt, hopelijk komt er een premium travel case :)

Dit is ook tof: https://twitter.com/macru.../1336352142148268034?s=21
Ik ga denk ik de witte cups op mijn space gray zetten :9
Ooh dat is geinig ja, ik wil dan wel mooi bruin leren voor bij mijn zilveren headset.

Zijn nou alleen de Cups verwisselbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:10
Ik vind ze gaaf! Wel een stevige prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Ligt het aan mij of lijkt Apple met de AirPods Max de wisselkoers wel heel ruim te nemen. Ik heb een aantal producten vergeleken. Bij de iPad, originele AirPods en de MacBook Air M1 is na omrekening het product in Nederland 35/36% duurder dan in de VS. Voor de AirPods Max zit dat op maarliefst 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Ulster Seedling schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:40:
Besteld, maar ik twijfel nog wel even over de flinke prijs :X Je kunt ’m in ieder geval nu rond de feestdagen uitproberen en tot 8 januari retourneren, dus dat ga ik maar doen.
Zelfde, belachelijke prijs hier (vs 500 euro in VS). Heb een QC35II die ik vrijwel alleen gebruik op vakanties, maar wel benieuwd naar deze dus ook besteld, maar gaat ws terug.
Belabberd hoesje erbij trouwens, niet echt veel bescherming lijkt het.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 08-12-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem2409
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-03 11:34
Met deze hoge prijs moet Apple wel echt een top product leveren want zelfs de duurste Sony of Bose noise cancelling komen niet in de buurt van deze prijs. Er moet dus wel écht een onderscheidende factor zijn om deze prijs te rechtvaardigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lexuzu schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:08:
Ligt het aan mij of lijkt Apple met de AirPods Max de wisselkoers wel heel ruim te nemen. Ik heb een aantal producten vergeleken. Bij de iPad, originele AirPods en de MacBook Air M1 is na omrekening het product in Nederland 35/36% duurder dan in de VS. Voor de AirPods Max zit dat op maarliefst 40%.
Ja krijg je de bekende “Dollar prijs zonder Tax vergelijking met de euro prijs inclusief btw”, vragen weer. Leuke traditie bij nieuwe Apple producten :)

In Euro’s kost de Max daar €455,- zonder belastingen en hier €519,-

Oftewel je weet gelijk wat je betaald voor de EU garantie wetgevingen enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 08-12-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RigolleM schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:25:
[...]

U vergelijkt ze met de XM3, maar zou evengoed kunnen dat je ze moet vergelijken met AKG K812PRO, Focal clear hifi of Sennheiser HD820 en dan spreken we over een andere prijscategorie.
Dat zijn alleen wel hele andere beestjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

sem2409 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:59:
Met deze hoge prijs moet Apple wel echt een top product leveren want zelfs de duurste Sony of Bose noise cancelling komen niet in de buurt van deze prijs. Er moet dus wel écht een onderscheidende factor zijn om deze prijs te rechtvaardigen.
Het is vooral nadelig dat Apple hiermee een trend aftrapt. Reken er maar op dat de volgende Bose / Sony opeens richting dezelfde prijsklasse gaat.

Net zoals het weglaten van de 3.5-mm ingang, het weglaten van opladers, de prijzen van telefoons, etc. De concurrentie volgt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-04 18:56
Hahaha. Had niets anders van je verwacht.
Maar ze moeten van goede huizen komen willen ze de prijs van 629,- waard zijn. Want 256-Kbps muziek files en AAC encoding zal niet opeens magisch goed gaan klinken. En verder geen audiophile opties. Mmmh.

Bijzonder dat er mensen zijn die meteen op de koopknop drukken. Je geeft duizenden euro’s per jaar aan ze op deze manier. Mag hoor. Zoals eerder gezegd. Maar ik vind het gewoon bijzonder dat Apple dit los kan maken bij mensen.

Overigens ben ik long time Apple fan. Maar wel
Steeds minder omdat ze tegenwoordig meer uitblinken in prijs dan daadwerkelijk beter.
Donstil schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:21:
[...]

Maar dit valt sowieso niet onder high end met zijn aac codec en Apple Music’s 256-Kbps AAC files.

Overigens benieuwd dat als een ander bedrijf precies hetzelfde product had gemaakt inclusief prijs dat men dan nog steeds zo snel tot aankoop zou overgaan. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door 4acesNL op 08-12-2020 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
4acesNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:22:
[...]

Maar ze moeten van goede huizen komen willen ze de prijs van 629,- waard zijn. Want 256-Kbps muziek files en AAC encoding zal niet opeens magisch goed gaan klinken. En verder geen audiophile opties. Mmmh.

Bijzonder dat er mensen zijn die meteen op de koopknop drukken. Je geeft duizenden euro’s per jaar aan ze op deze manier. Mag hoor. Zoals eerder gezegd. Maar ik vind het gewoon bijzonder dat Apple dit los kan maken bij mensen.

Overigens ben ik long time Apple fan. Maar wel
Steeds minder omdat ze tegenwoordig meer uitblinken in prijs dan daadwerkelijk beter.

[...]

Maar dit valt sowieso niet onder high end met zijn aac codec en Apple Music’s 256-Kbps AAC files.

Overigens benieuwd dat als een ander bedrijf precies hetzelfde product had gemaakt inclusief prijs dat men dan nog steeds zo snel tot aankoop zou overgaan. ;)
Ik heb ook een Beoplay H95, dus yup ik heb dat wel met meer merken :)
Ik zit overigens zowel op Tidal als op Qobuz en als ik echt goed wil luisteren sluit ik het bedraad aan.

Maar goed de ene heeft een carbonne racefiets, de ander een bootje voor in het weekend en weer een andere heeft negative rente om zijn geld op de bank te mogen laten staan. Zo hebben we allemaal wel iets waar we ons geld aan uitgeven.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 08-12-2020 23:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
Oh snap ik helemaal. Ieder zijn ding. En ik hou van Audio-zaken. Maar zie totaal niet in waarom dit zo duur moet. Want dit gaat gewoon geen audiophile class ding zijn. AAC red het niet. En Apple Music files ook niet (al zijn ze beter dan spotify).

Ook gebruik je het uiterste van Qobuz e.d. niet met aac.

Maar ik ben wel zwaar benieuwd naar de reviews.

Overigens ben ik van over ears overgestapt naar AirPods Pro puur voor gebruikersgemak. En die dingen zijn ook niet het beste in die prijsklasse. Dus ik verwacht dit ook niet bij deze Max dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Zeer benieuwd naar de reviews.

Ben in de markt voor een nieuwe koptelefoon, en over de jaren heen verwend geraakt. Neig nu naar de Dan Clark Aeon 2, of de nieuwe Beyerdynamic T5. Beiden zeer goede reviews.

Maar deze Apple ook interessant, en zelfs wat ‘betaalbaarder’ dan de twee hierboven. Gebruikersgemak. Integratie, Draadloos geen must, maar wel handig. En wat voor verrassing hebben ze in petto qua geluidskwaliteit.

Wbt Qobuz. Grote voordeel van die dienst vind ik vooral de editorials, selecteren (cq uitzetten) van genres, en de wat andere ‘Franse blik’ op de muziekwereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:03

swv

Nou ik heb zo iets van: ff proberen en als het niet lekkerder zit of beter klinkt dan mijn Sony XM4 dan gaat ie weer retour. Heb ik bij Apple wat minder moeite mee dan bij de lokale ondernemer.

Ik heb alle AirPods (gehad) en die hebben mij niet teleurgesteld. Ik ben dan ook benieuwd wat de Max brengt :) De Sony is wat betreft geluidsonderdrukking geweldig maar geluidskwaliteit en en vooral comfort (mijn oren raken de schelp en het leren oorkussentje en hoofdkussentje zit niet heel lekker vind ik. En ik heb geen flaporen) vind ik niet perfect. Als de Max dat beter doet dan kan ik met de prijs wel leven. Is dat niet het geval dan blijf ik bij de Sony. Naar mijn mening ondanks mijn kritiekpuntjes nog wel de beste in zijn prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Mensen hebben duidelijk niet de Sony’s met LDAC codec en hi-RES files geluisterd. De Sony’s klinken met gewone files van spotify en Apple Music redelijk. Maar geef ze de juiste bestanden en codec en de zullen rijker, open en voller klinken.
Dit is helaas niet mogelijk op iPhone. Dus mensen raken gewend aan het iPhone geluid.

Ik gebruik dus nu AirPods Pro. Maar niet omdat ze het beste klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier het topic niet voor natuurlijk maar ik heb de hype rond die Sony koptelefoons nooit echt begrepen.

Misschien op prijs ofz maar ik vind ze niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Zoals beschreven moet je er wat moeite voor doen. Bedraad klinken ze bijvoorbeeld ook niet zo goed.
Ze staan erom bekend om met mindere files relatief slecht te klinken. En laat dit nu net de meeste files zijn waar iPhone luisteraars naar luisteren. Ze klinken sowieso beter dan de AirPods Pro’s 😅

Maar ja nogmaals. De AirPods Max moet van goede huize komen om van low end codecs en music files wat te maken.
Apple heeft tot nu toe nog niet bewezen dat ze erg goed zijn in geluidskwaliteit.

Maar goed, ik zit hier niet goed geloof ik om nuance te brengen aan Apple producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

4acesNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:05:
Mensen hebben duidelijk niet de Sony’s met LDAC codec en hi-RES files geluisterd. De Sony’s klinken met gewone files van spotify en Apple Music redelijk. Maar geef ze de juiste bestanden en codec en de zullen rijker, open en voller klinken.
Dit is helaas niet mogelijk op iPhone. Dus mensen raken gewend aan het iPhone geluid.

Ik gebruik dus nu AirPods Pro. Maar niet omdat ze het beste klinken.
Nou ik heb de XM4 nog aangesloten gehad op een OnePlus Nord en Galaxy S20+ i.c.m. Deezer Hi-Fi en Apple Music. Het zal wel aan mij liggen maar ik merk het verschil niet echt. Klinkt beide gewoon goed. Ook niet als ik die LDAC zaken instel op Android. Ik vind AAC op mijn iPhone ook wel lekker klinken hoor. En uiteindelijk luister ik dus via streamingdiensten zoals Apple Music en ga ik mij niet druk lopen maken om al die codecs want wat ik heb klinkt gewoon goed. Maar als het nog beter kan, waarom niet?

Ik ben wel benieuwd of Apple nog dat Hi-Fi gaat promoten (bijv. om aan te bieden via Apple Music) aangezien dat voorheen niet op AirPods zat.

Maar volgens mij zijn wij het niet oneens ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
@ SWV Helemaal prima toch? Ik heb ook besloten om voorlopig niet meer de high end op te gaan met muziek. Dus nu Apple Music en AirPods Pro. Onderweg heb je toch teveel invloeden van buitenaf die geluid benadelen. Dus hoor je goede kwaliteit sowieso minder. Maar ja, wat blijft er dan over? 629,- voor redelijk geluid?

Edit - en we zijn het inderdaad niet oneens met elkaar.
Ik ben overigens wel oprecht benieuwd naar de MAX.
Sowieso benieuwd waarom deze prijs. En kan het geluid goed genoeg zijn om dat te rechtvaardigen. Anders zie ik het nut niet om tot aanschaffen over te gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door 4acesNL op 09-12-2020 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

4acesNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:26:
@ SWV Helemaal prima toch? Ik heb ook besloten om voorlopig niet meer de high end op te gaan met muziek. Dus nu Apple Music en AirPods Pro. Onderweg heb je toch teveel invloeden van buitenaf die geluid benadelen. Dus hoor je goede kwaliteit sowieso minder. Maar ja, wat blijft er dan over? 629,- voor redelijk geluid?

Edit - en we zijn het inderdaad niet ineens met elkaar.
Ik ben overigens wel oprecht benieuwd naar de MAX.
Sowieso benieuwd waarom deze prijs. En kan het geluid goed genoeg zijn om dat te rechtvaardigen. Anders zie ik het nut niet om tot aanschaffen over te gaan.
Daar kom ik 23 december pas achter. Hopelijk iets eerder. Sowieso hoop ik persoonlijk zoals gezegd te winnen op comfort. Zal ook wel bij een ander merk te vinden zijn, maar is de ANC dan ook zo goed als de Sony’s? En kan Apple dat evenaren of nog beter? Verder heb je nog spatial audio. Ik vind dat echt geweldig tijdens het film kijken. De geluidkwaliteit en beleving lijkt er dan ook wel op vooruit te gaan op de AirPods Pro is mijn ervaring dus dat is voor mij een plus dat zich door zou moeten zetten op de Max. Verder nog integratie met iOS en MacOS oftewel de H1 chip. Eigenlijk dus het totaalplaatje wat het zal moeten rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 13:10
[...]
Wellicht dat Apple nu ook gaat komen met een Tidal-achtig abonnement?

[ Voor 62% gewijzigd door MartijnMartijn op 09-12-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:28
Ik ben blij dat deze toch nog dit jaar komt, ik heb nu een Parrot zik, die op zijn laatste eindjes loopt, en Parrot heeft geen opvolger gemaakt.

Alhoewel ik draadloos opladen op de Zik ideaal vond (zelf een charger stand voor gemaakt), zal ik het lightning opladen wat minder gaan vinden.
ik had al rekening gehouden met €500, dus is de prijs niet heel veel duurder.

Ik heb de Space gray besteld, (levering 23e)en zit hard te denken om nog een set witte pads te bestellen :)

Maar begrijp ik het goed, dat deze een soort surround geluid kan geven, betekend dit er met series en films surround geluid draadloos doorgestuurd gaat worden ?

Verder ben ik heel benieuwd naar de ruisonderdrukking, die van Zik was al goed, maar Apple kennende zullen ze daar een schepje boven op doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:42:
[...]

Wellicht dat Apple nu ook gaat komen met een Tidal-achtig abonnement?
Hangt dat ook niet af van wat de hele Apple keten aan kan? Stel de Airpods Max ondersteunen ook een lossless formaat (ALAC bv). Gaat dat dan werken met andere Apple devices.

Kan een enigzins courante iPhone losless streamen, idem een AppleTV, de iMacs, de HomePods, Airplay2, AudioShare etc.

Met de mate waarin Apple zaken integreert lijkt me dat nog niet zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Had gehoopt dat Marques Brownlee al wel een video zou uploaden met z'n standaard "so I've been using this product for the last 2 weeks " opener om een indruk te krijgen van de kwaliteit :P

Ik hoop dat de mic van goede kwaliteit is, dan zou ik hem ook kunnen gebruiken voor m'n Teams calls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amrit schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:48:
[...]

Hangt dat ook niet af van wat de hele Apple keten aan kan? Stel de Airpods Max ondersteunen ook een lossless formaat (ALAC bv). Gaat dat dan werken met andere Apple devices.

Kan een enigzins courante iPhone losless streamen, idem een AppleTV, de iMacs, de HomePods, Airplay2, AudioShare etc.

Met de mate waarin Apple zaken integreert lijkt me dat nog niet zo simpel.
Maar dat hoeft toch geen beperking te zijn? Zie bijvoorbeeld Tidal en Qobuz.
Speel je het af zonder support dan krijg je gewoon de "normale" file oid.

Ik zit wel te wachten op "betere kwaliteit" voor streaming diensten, ik zit op die reden nu op Tidal en Qobuz maar een enkele dienst voor alles (Apple Music+ bijvoorbeeld) zou ik zeker prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:46:
Has gehoopt dat Marques Brownlee al wel een video zou uploaden met z'n standaard "so I've been using this product for the last 2 weeks " opener om een indruk te krijgen van de kwaliteit :P

Ik hoop dat de mic van goede kwaliteit is, dan zou ik hem ook kunnen gebruiken voor m'n Teams calls.
aha, nu snap ik de afkorting MKBHD :X Zag die vaker voorbij komen. ff gecheckt, mm, mja, dan lees ik liever meer tijdschriften als Stereo, of StereoPlay.

ook leuk: https://www.head-fi.org/threads/airpods-max.949152/

veruit het beste om zelf te luisteren, moet ie wel ergens in een winkel liggen.. Even op gezocht, van de Apple site: 'Ophalen in de Apple Store is momenteel niet mogelijk'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amrit schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:06:
[...]

aha, nu snap ik de afkorting MKBHD :X Zag die vaker voorbij komen. ff gecheckt, mm, mja, dan lees ik liever meer tijdschriften als Stereo, of StereoPlay.

ook leuk: https://www.head-fi.org/threads/airpods-max.949152/

veruit het beste om zelf te luisteren, moet ie wel ergens in een winkel liggen.. Even op gezocht, van de Apple site: 'Ophalen in de Apple Store is momenteel niet mogelijk'.
Ja ding is nog niet uit, dus dan is ophalen ook nog niet mogelijk :)

Op dag van release zullen ze wel in de winkel hangen. Probleem is alleen een beetje dat de Apple Store even inkopen nu lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:48:
[...]

Maar dat hoeft toch geen beperking te zijn? Zie bijvoorbeeld Tidal en Qobuz.
Speel je het af zonder support dan krijg je gewoon de "normale" file oid.

Ik zit wel te wachten op "betere kwaliteit" voor streaming diensten, ik zit op die reden nu op Tidal en Qobuz maar een enkele dienst voor alles (Apple Music+ bijvoorbeeld) zou ik zeker prefereren.
hoe worden dat soort beslissingen binnen Apple genomen. Wel eens gelezen in een of ander mopperverhaal dat topmanagement in de tech & entertainment industrie zelf met standaard oortjes rondloopt, zelfs het MT in de muziekindustrie.
Als Neil Young in de RvB van Apple had gezeten, dan was er wel een lossless en/of High Res. formaat geweest.
Ze zullen vast een zeer competent marketing onderzoeksbureau hebben, en als dan blijkt dat 98% (ik verzin maar wat) van de gebruikers geen extra geld over heeft voor hogere kwaliteit streams, dan houdt het vermoedelijk meteen op.

Als Apple iets met high res audio wil gaan doen, dan wordt dat wel een fikse klus voor ze, al is het maar bandbreedte, categorisering, en opslag.
En mogelijk willen ze geen streams hebben die niet over alle producten heen wordt ondersteund. Allemaal extra aanpassingen, voor mogelijk een kleine doelgroep (naar Apple standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben benieuwd hoe goed de Transparency mode werkt. Ik heb een aantal dure modellen uitgeprobeerd, maar het nadeel is dat ze vaak niet te gebruiken zijn voor Teams of Zoom calls.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Je gaat toch niet zitten vergaderen met die dingen op? Koop dan gewoon de AirPods Pro. Die volstaan prima voor dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

4acesNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:52:
Je gaat toch niet zitten vergaderen met die dingen op? Koop dan gewoon de AirPods Pro. Die volstaan prima voor dit soort zaken.
Dat zal per persoon verschillen. Als je langere meetings hebt vind ik de AirPods Pro minder comfortabel of haalt de batterij het einde van de meeting niet. Als deze Max lekker comfortabel zit, een betere ANC heeft en een betere microfoon is de keuze voor mij een eenvoudige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:10
Plus, ik heb ook zo'n USB jabra ding, ik krijg regelmatig terug dat ik op dat jabra een stuk beter hoorbaar ben dan via mn airpods. En batterij is idd wel een dingetje.
Daarnaast, ik heb zat collega's die een sony op hun kop hebben, dus waarom niet zo'n apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Eh ho! Hoe weten mijn collega's anders dat ik $550 voor m'n koptelefoon heb betaald!? Bij ons heten ze al 'Zoom swag'. Ik kan mijn collega's niet meer aftroeven met mijn hippe kleding stijl en auto's dus nu moet het met kop telefoons en wat er in de zoom achtergrond past ja.. ;) /s

Meer serieus: Ik denk het eigenlijk dus wel, ik wil graag een kop telefoon die ik ~8h op kan houden de hele dag. Nu is het vaak AirPods in, AirPods uit.. Bose koptelefoon op voor muziek en dat wisselen is best irritant.

Als ik in een meeting zit heb ik graag transparantie mode aanstaan dus ik vind het idee van een kop telefoon die goed met muziek klinkt EN ik kan gebruiken bij meetings wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet? Ik vergader zowel met mijn h95’s als de AirPods Pro en dat gaat prima.

Zie geen goeie reden om dat niet te doen met de Max eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Ook nu bij de Amac te bestellen, helaas geen reservering zonder te betalen, anders had ik deze nog als backup besteld, als deze eerder leverbaar zou zijn dan de Apple store :)

• ppl
  • Niet online
Het is een bluetooth koptelefoon. Daar moet je niet meer van verwachten dan dat 256 kbps AAC. Het ding kan echter meer dan alleen maar muziek afspelen: je hebt ook ANC, transparancy mode, makkelijk tussen apparaten switchen en dat spatial audio. Er zijn dan ook veel mensen die er eentje kopen omdat ze er video meetings mee kunnen, muziek kunnen luisteren en bioscoopachtig geluid hebben bij films. Die combinatie van mogelijkheden zie je (nog) niet bij de rest. Of dit die prijs van 629 euro waard is zal afhangen van hoe goed deze functionaliteit in de praktijk werkt.

Ik ben benieuwd of je met deze AirPods Max ook stroom nodig hebt om 'm überhaupt te kunnen gebruiken. Dus of je dit ook nodig hebt wanneer je hem via de 3.5mm jack gebruikt. Mijn B&W P7W kan dat dus als de accu dood is en ik deze niet kan vervangen dan kan ik hem nog altijd als bedraadde koptelefoon gebruiken. De opvolger, de PX, kan dit echter niet. Die PX moet van stroom zijn voorzien. Vanuit milieu oogpunt zou zoiets een hele beroerde zet zijn van Apple aangezien ze nogal prat gaan op hun milieuvriendelijkheid (waarvan Greenpeace ze overigens geen ongelijk geeft, ook al zijn er nog heel wat verbeteringen mogelijk).

• absrnd
ppl schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:02:
[...]

Het is een bluetooth koptelefoon. Daar moet je niet meer van verwachten dan dat 256 kbps AAC. Het ding kan echter meer dan alleen maar muziek afspelen: je hebt ook ANC, transparancy mode, makkelijk tussen apparaten switchen en dat spatial audio. Er zijn dan ook veel mensen die er eentje kopen omdat ze er video meetings mee kunnen, muziek kunnen luisteren en bioscoopachtig geluid hebben bij films. Die combinatie van mogelijkheden zie je (nog) niet bij de rest. Of dit die prijs van 629 euro waard is zal afhangen van hoe goed deze functionaliteit in de praktijk werkt.

Ik ben benieuwd of je met deze AirPods Max ook stroom nodig hebt om 'm überhaupt te kunnen gebruiken. Dus of je dit ook nodig hebt wanneer je hem via de 3.5mm jack gebruikt. Mijn B&W P7W kan dat dus als de accu dood is en ik deze niet kan vervangen dan kan ik hem nog altijd als bedraadde koptelefoon gebruiken. De opvolger, de PX, kan dit echter niet. Die PX moet van stroom zijn voorzien. Vanuit milieu oogpunt zou zoiets een hele beroerde zet zijn van Apple aangezien ze nogal prat gaan op hun milieuvriendelijkheid (waarvan Greenpeace ze overigens geen ongelijk geeft, ook al zijn er nog heel wat verbeteringen mogelijk).
Zou dat echt nodig zijn met 20 uur accu, en na 5 min opladen weer 1.5 uur luisteren ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online

...... Want 256-Kbps muziek files en AAC encoding zal niet opeens magisch goed gaan klinken. En verder geen audiophile opties. Mmmh.
".......
ik ben nog eens gaan zoeken op blinde tests op verschillen tussen lossless versus lossy audio streams. En dan lees je dat het verschil tussen de twee voor de meesten niet hoorbaar is, of minimaal.

Bv: https://cdvsmp3.wordpress...-plus-blind-test-results/

Dat is ook mijn eigen indruk. Volgens mij is de kwaliteit van de speakers alles bepalend, of het nou koptelefoons zijn of boxen. En de kwaliteit van de opname.

Zo heb ik nog een echt oude Sony Walkman liggen uit mn jeugd ( :X ) en een paar bandjes. En een keer tijdens bezoek van vrienden dat ding gepakt, cassette van o.a. Lenny Kravitz, Let Love Rule, 1989, er in. En dan wel een moderne koptelefoon: een Audioquest Nighthawk Carbon.
Om James Bond te citeren, shocking, positively shocking.

Net even fotootje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAxqgzywa7x2MBsarRv6rp8FFxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtE1sWg6HwvNAvIfOHmnVgWe.jpg?f=fotoalbum_large

Zo heb ik ook nog een oude jaren 80 Phillips cd-speler liggen en bijpassende versterker. Aangesloten op twee recente B&W boxen, zelfde ervaring.
Dat is ook imo de lol van LP’s. Pak die Thorens platenspeler en buizenversterker van opa, een een paar courante en efficiente boxen eraan. En het dak gaat er af.

De muziek swingt er niet minder om.

HET grote verschil tussen 1989 versus 2020, behalve dat hoofdtelefoons en beter zijn geworden. Is de beschikbaarheid van streamingdiensten en eindeloze hvh muziek, voor een tientje per maand.
En recenter het gebruiksgemak van draadloze koptelefoons, al kan de kwaliteit daarvan veel beter. De Sony’s heb ik uitgeprobeerd, idem Bose en nog wat andere merken. En uiteindelijk voor kantoorgebruik een B&O aangeschaft, de meest comfortabele van het stel. Zonder uitzondering waren ze allemaal blèèh qua geluidskwaliteit. De Airpods Pro waren een positieve verrassing, maar blijft in één oor niet goed zitten, die zijn nu naar mn vriendin. De PowerbeatsPro zitten wél goed, en worden regelmatig gebruikt.

Imo het laatste waar men zich druk om moet maken is de AAC streams van Apple. Ik ben héél benieuwd naar deze Aipods Max, maar wel eerst luisteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4acesNL
Er wordt inderdaad veelal gedacht dat bijvoorbeeld cassettes slechtte kwaliteit geven qua geluid. Maar dat is niet waar.

Overigens een rode draad hier is dat Apple producten er altijd rooskleuriger uitkomen. Zo van ik heb alles geprobeerd maar de AirPods (pro) zijn beste.

Overigens maakt het wel degelijk uit welke codes je gebruikt. SBC en een wat duurdere/ betere hoofdtelefoon klinkt niet op die dingen.

Deels wat je zegt is waar over high RES music en standaard Apple/ Spotify’s zaken. Meeste horen het niet. Maar dit ligt ook aan de combinatie van factoren. De AirPods en Apple Music/ Spotify’s is gewoon opmerkzaam afgestemd qua kwaliteit. Hoe hoger de kwaliteit speaker/ hoofdtelefoon hoe meer je gaat missen kwa informatie.

En in geen enkele wereld klinken de AirPods Pro beter dan de Sony XM3. Maar met Apple
Music en Spotify geef ik persoonlijk ook de voorkeur aan AirPods (pro’s).

Maar het valt mij écht op dat hier alles wordt goedgepraat wat Apple betreft. Hoe duur dingen ook worden. En ook veelal tegenstrijdige dingen.
De AirPods Max zal geweldig geluid bevatten. Om dan weer te zeggen dat we niet teveel moeten verwachten met AAC en 256 Kbps.

Dus eigenlijk zou je met deze beredenering kunnen stellen dat de prijs sowieso te hoog ligt. Ongeacht wat ze doen (wat de Max betreft).

Ander bewijs is dat men al op de koopknop drukt eer dat er (eerlijke) reviews zijn geplaatst. Bewijst gewoon dat Apple alles op de markt kan zetten en mensen kopen het.

Nog een jammer ding is dat Apple producten niet fijn laat samenspelen met andere merken. Persoonlijk ik als Apple fan begon dat aardig op te merken en er ietwat afstand van doen.

Spatial audio? Leuk? Maar niet super indrukwekkend. Die technieken bestaan al een tijdje. En te gebruiken met alle hoofdtelefoons. En beter. En niet alleen voor Apple spul.

Maar goed. Apple probeert je steeds meer in te graven en te doen denken dat andere merken het niet waard zijn of altijd slechter.

En ja, ook ik laat mij ingraven. Maar probeer er ook wat nuchterder naar te kijken. Want slikte eerder ook alles wat Apple deed. Weet nog zo goed dat ik ruzie maakte met Android mensen. 😅

Zal overigens geweldig zijn als de AirPods Max wel zo goed zijn en dat ik dan al mijn woorden moet terugnemen. 😂

[ Voor 15% gewijzigd door 4acesNL op 10-12-2020 12:01 ]

• Amrit
  • Niet online
4acesNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:32:
Er wordt inderdaad veelal gedacht dat bijvoorbeeld cassettes slechtte kwaliteit geven qua geluid. Maar dat is niet waar.

Overigens een rode draad hier is dat Apple producten er altijd rooskleuriger uitkomen. Zo van ik heb alles geprobeerd maar de AirPods (pro) zijn beste.

Overigens maakt het wel degelijk uit welke codes je gebruikt. SBC en een wat duurdere/ betere hoofdtelefoon klinkt niet op die dingen.

Deels wat je zegt is waar over high RES music en standaard Apple/ Spotify’s zaken. Meeste horen het niet. Maar dit ligt ook aan de combinatie van factoren. De AirPods en Apple Music/ Spotify’s is gewoon opmerkzaam afgestemd qua kwaliteit. Hoe hoger de kwaliteit speaker/ hoofdtelefoon hoe meer je gaat missen kwa informatie.

En in geen enkeleŵ wereld klinken de AirPods Pro beter dan de Sony XM3. Maar met Apple

Maar het valt mij écht op dat hier alles wordt goedgepraat wat Apple betreft. Hoe duur dingen ook worden. En ook veelal tegenstrijdige dingen.
De AirPods Max zal geweldig geluid bevatten. Om dan weer te zeggen dat we niet teveel moeten verwachten met AAC en 256 Kbps.

Dus eigenlijk zou je met deze beredenering kunnen stellen dat de prijs sowieso te hoog ligt. Ongeacht wat ze doen (wat de Max betreft).

Ander bewijs is dat men al op de koopknop drukt eer dat er (eerlijke) reviews zijn geplaatst. Bewijst gewoon dat Apple alles op de markt kan zetten en mensen kopen het.

Nog een jammer ding is dat Apple producten niet fijn laat samenspelen met andere merken. Persoonlijk ik als Apple fan begon dat aardig op te merken en er ietwat afstand van doen.

Spatial audio? Leuk? Maar niet super indrukwekkend. Die technieken bestaan al een tijdje. En te gebruiken met alle hoofdtelefoons. En beter. En niet alleen voor Apple spul.

Maar goed. Apple probeert je steeds meer in te graven en te doen denken dat andere merken het niet waard zijn of altijd slechter.

En ja, ook ik laat mij ingraven. Maar probeer er ook wat nuchterder naar te kijken. Want slikte eerder ook alles wat Apple deed. Weet nog zo goed dat ik ruzie maakte met Android mensen. 😅
Mee eens, lijkt me voorbarig om meteen zonder zelf te luisteren een Airpod Max aan te schaffen. Een hoofdtelefoon blijft iets subjectiefs, iedereen heeft andere oren, oorkanaal etc.
Behalve een Audioquest Nighthawk heb ik ook nog een Sennheiser HD700 liggen. Die gebruik ik om bv films mee te kijken, veel geschikter voor dan de Audioquest. Interstellar op de HD700 is op mijn oren echt ‘out of this world’. Op diezelfde HD700 klinkt een band als bv Tool of de Stones redelijk vlak. De Audioquest is meer voor (klassieke) rock. Vrouwenstemmen gaan dan imo wel weer beter op de HD700 dan op de Audioquest.

Tegelijkertijd denk ik dat Apple succesvol is omdat de top in dat bedrijf zeer wetenschappelijk rationeel te werk gaat, op alle fronten. In de techniek, marketing, productie.
Apple zal ongetwijfeld of zelf, of van een universiteit, blinde tests hebben van onderzoeken van codecs, en lossy versus lossless. En daar de conclusies uit getrokken hebben.
Met de voorspelbaarheid die Apple de laatste Cook jaren laat zien, en ja, ook qua hoge qua prijs, redelijke kans dat deze hoofdtelefoon andere producten & producenten echt te kakken zet. Nu al kippenvel van voorpret >:)
Op z’n minst wordt de hoofdtelefoon-markt eens flink opgeschud, en dat kan die markt imo heel goed gebruiken.

Als het goed is krijg ik de biografie van Tim Cook binnenkort cadeau O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Inderdaad. Ze weten de boel weer flink op te schudden. En dit zonder grote campagne, Super knap. Ze deden het ook met de eerste AirPods btw (en andere zaken, zoals het weglaten van de 3.5mm jack. enz. enz.). Dus benieuwd hoe dit allemaal weer gaat lopen. En ondanks mijn kritische houding ben ik wel heel erg benieuwd naar de Max hoofdtelefoon.

"redelijke kans dat deze hoofdtelefoon andere producten & producenten echt te kakken zet."

Bedoel je hiermee de kwaliteit? Want dat zal wel echt niet het geval zijn. in ieder geval niet qua kwaliteit prijsverhouding. Maar nogmaals, zoals eerder gezegd zijn de Airpods Pro ook niet de beste in hun prijsklasse. Maar is het wel de samenkomst van factoren waarom men de AirPods Pro prefereert over anderen. Waaronder ikzelf.

En ik deel die voorpret met je :D

• ppl
  • Niet online
absrnd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:19:
Zou dat echt nodig zijn met 20 uur accu, en na 5 min opladen weer 1.5 uur luisteren ?
Ja, een accu heeft niet het eeuwige leven. Op een gegeven moment is ie op en moet je die vervangen. Met die P7W kan ik de keuze maken of ik dat nog wil doen of dat ik het zo laat en er een bedrade koptelefoon van maak. Bij iets als de PX e.d. kan dat niet omdat je altijd stroom nodig hebt. De kans dat die in de prullenbak verdwijnt is aanzienlijk groot. Apple biedt in deze wel vervanging van de accu aan maar dat ligt al snel op de 99 euro of zo en dat is voor sommigen een nogal hoge drempel.
Dat bewijst niet zo heel veel hoor. Dit jaar is een slecht jaar dus mensen zijn wat sneller geneigd om dingen te kopen om zich zo wat beter te voelen. Om maar eens iets te noemen. Ik denk dat mensen ook vergeten dat voorraden (van wat dan ook) momenteel erg klein en schaars zijn. De coronacrisis laat het simpelweg niet toe dat mensen weer en masse aan het werk kunnen in o.a. de fabrieken. Levertijden zijn heel lang of zelfs onbekend. Dus ja, het beeld is enorm vertekend.

Overigens zijn er veel meer bedrijven waar dit voor geldt. Ook de high-end audiobedrijven hebben dit en ik zie het ook terug in de high-end vulpenwereld.

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-03 12:07
Justine heeft de zwarte.
Ziet er naar mijn mening stuk beter uit.
De koptelefoon weliswaar 😊.
Ziet er een stuk minder lomp uit dan bv de Sony.
Maar die case 😖. Wie heeft dit uitgevonden
Kan het wel pruimen anders maar eerst zien of ze de prijs waard zijn tov Sony,Bose
YouTube: AirPods Max 🎧 Unboxing and First Impressions!

[ Voor 39% gewijzigd door Gunth op 10-12-2020 15:28 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ulster Seedling schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:40:
Nou, goed nieuws en slecht nieuws: ik krijg de AirPods Max cadeau als kerstpakket, maar daardoor moet ik wel mijnn eigen bestelling (levering: 18 december) annuleren en iets langer wachten (begin januari). Nou ja, ik mag niet klagen, denk ik :+

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Ik heb dus ook een zilveren genomen maar twijfel wel een beetje over blauw en groen.
Vind dat eigenlijk wel leuk verfrissend voor een koptelefoon, die al vaak genoeg zilver/zwart zijn.

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 23:02

epo

En in geen enkele wereld klinken de AirPods Pro beter dan de Sony XM3. Maar met Apple

Zal overigens geweldig zijn als de AirPods Max wel zo goed zijn en dat ik dan al mijn woorden moet terugnemen. 😂
Persoonlijk zie ik meer de rode draad tegen Apple, je moet je tegenwoordig verdedigen als je iets koopt van Apple tegen (wat zij vinden) een hoge prijs. Hey ik kan het betalen en voor mij werkt het fantastisch. Wil niet zeggen dat het voor jou en wie dan ook goed werkt, maar ik vind Apple producten dan ook niet per definitie voor iedereen beter. Zoek dat lekker zelf uit. Veel mensen (bedoel niet jou) vinden wat ze zelf het beste vinden ook het beste voor anderen 8)7

De meeste Apple producten werken gewoon fijner als je al een Apple apparaat hebt (althans mijn persoonlijke mening ;) ).
Ik ben zelf zeer technisch, maar het gebruiksgemak van IOS en MacOS en de samenwerking e.d. is gewoon fantastisch.

Ik wacht met deze Airpods de reviews af voordat ik hem bestel vanwege de prijs. Ik heb de XM3 die super zijn in de ANC maar geluid niet heel bijzonder, en afwerking en uiterlijk zelf erg lelijk.

• Amrit
  • Niet online
epo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:05:
[...]

Persoonlijk zie ik meer de rode draad tegen Apple, je moet je tegenwoordig verdedigen als je iets koopt van Apple tegen (wat zij vinden) een hoge prijs. Hey ik kan het betalen en voor mij werkt het fantastisch. Wil niet zeggen dat het voor jou en wie dan ook goed werkt, maar ik vind Apple producten dan ook niet per definitie voor iedereen beter. Zoek dat lekker zelf uit. Veel mensen (bedoel niet jou) vinden wat ze zelf het beste vinden ook het beste voor anderen 8)7

De meeste Apple producten werken gewoon fijner als je al een Apple apparaat hebt (althans mijn persoonlijke mening ;) ).
Ik ben zelf zeer technisch, maar het gebruiksgemak van IOS en MacOS en de samenwerking e.d. is gewoon fantastisch.

Ik wacht met deze Airpods de reviews af voordat ik hem bestel vanwege de prijs. Ik heb de XM3 die super zijn in de ANC maar geluid niet heel bijzonder, en afwerking en uiterlijk zelf erg lelijk.
en wat heet hoge kosten. Als je kijkt naar de TCO / ‘total cost of ownership’ is dat nog maar de vraag.

Bij ons op werk, in een zeer door controllers gedreven bedrijf, is de iPhone zo’n beetje het standaard device geworden.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 21:06
Als er behoefte is aan een discussie over de "walled garden" van Apple, dan mag daar een apart topic over worden geopend. Graag hier weer ontopic over de AirPods Max :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• ppl
  • Niet online
Als we het over de prijs hebben dan is de belangrijkste vraag in hoeverre dit zich verhoudt tot de concurrentie. Sony, Bose, B&O, Sennheiser, B&W zijn meestal de merken die worden genoemd als het op een bluetooth koptelefoon met ANC aankomt. Die dingen zitten allemaal zo tussen de 250 en 500 euro, de koptelefoon van Apple daar een behoorlijk stukje boven.

Houdt er echter rekening mee dat iets als pasvorm/comfort uiterst persoonlijk is. Bij B&W merk je dat heel erg: deze hebben iets meer klemkracht. Heb je een breed hoofd dan is dat onprettig (hoofdpijn o.a.) maar heb je een smal hoofd dan is dit juist weer heel prettig (het ding flikkert eens niet van je hoofd en de audiokwaliteit is stukken beter). Wel of geen bril dragen maakt ook al veel uit. Een review die het hier alleen maar over heeft is in feite compleet nutteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
*snip* offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door Daedalus op 10-12-2020 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik had ze HeadPods genoemd maar goed wie ben ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RigolleM
*snip* offtopic

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 10-12-2020 21:15 ]

• Amrit
  • Niet online

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Levertijd via Apple is maart... heeft een van jullie een idee waar ik deze -liefst deze maand- kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Menace_1981 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:22:
Levertijd via Apple is maart... heeft een van jullie een idee waar ik deze -liefst deze maand- kan krijgen?
Winkel voorraad in de gaten houden, anders marktplaats voor €800,- :)
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid