Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
tweakino schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:27:
[...]

Wist niet dat vervangingen in zo'n doos komen.

Hier nog een andere verkoper op Marktplaats met meerdere stuks, zelfde beschrijving mbt verpakking. Zullen wel een heleboel vervangingen geweest zijn :P
https://www.marktplaats.n...ace-grey-nieuw-ongebruikt

[...]

Gewisseld exemplaar, maar verder wel nieuw en ruim onder retail. Alleen andere doos. Lijkt me prima deal voor iemand die niet de volle prijs wil betalen
Misschien dat refurbished ook zo komt als je het aanschaft via Apple, bedenk ik me nu net.

Edit: hij zegt in zijn advertentie dat het geen refurbished is.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 29-09-2024 20:00 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tweakino schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:27:
Gewisseld exemplaar, maar verder wel nieuw en ruim onder retail. Alleen andere doos. Lijkt me prima deal voor iemand die niet de volle prijs wil betalen
Ja gewisseld exemplaar en daarmee niet nieuw, garantie kan al bijna verlopen zijn, etc.

Ze zijn bij Amazon regelmatig ongeveer dezelfde prijs geweest maar dan wel echt nieuw, met garantie, doos etc.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:01:
[...]

Ja gewisseld exemplaar en daarmee niet nieuw, garantie kan al bijna verlopen zijn, etc.

Ze zijn bij Amazon regelmatig ongeveer dezelfde prijs geweest maar dan wel echt nieuw, met garantie, doos etc.
Inderdaad, en je gaat nu geen lightning aansluiting meer kopen.

Slechte deal dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik even zoek op as-is+ dan blijkt dat niet zomaar een omgewisseld exemplaar maar een exemplaar waar geen support en garantie op zit.

Google zegt dit:
AS IS” indicating that they're being sold in their current condition without any warranty. Apple itself doesn't sell “as is”. You'll typically find them through private sellers or third-party vendors
Iemand zegt over een iPhone dit:
That is an iPhone meant to be used as a demonstrator
in an Apple or authorized retailer display and is not
intended to be sold to a customer. That iPhone is unusable
and cannot be connected to any wireless provider.
Oftewel van weg blijven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Nieuw, maar met veel maren in deze context zo te zien.

Hoop dat Apple uiteindelijk wel nog met een daadwerkelijke refresh komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Vandaag een Max gehaald: eerste indruk is erg goed. Wel vraag ik mij: de crown draait wel heel losjes rond, hoort dit zo? Had iets van een tegenstand verwacht a la Apple Watch crown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renegrunn schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:17:
Vandaag een Max gehaald: eerste indruk is erg goed. Wel vraag ik mij: de crown draait wel heel losjes rond, hoort dit zo? Had iets van een tegenstand verwacht a la Apple Watch crown.
Ik voel geen verschil tussen mijn Max (eerste generatie) en de kroon van mijn watch (ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:49:
[...]

Ik voel geen verschil tussen mijn Max (eerste generatie) en de kroon van mijn watch (ultra)
En zit er bij jou iets van speling in als je er vanaf de zijkant tegenaan drukt? Of helemaal niet?

Edit: zojuist omgeruild, crown bleek inderdaad gewoon los te zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door renegrunn op 02-11-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Even dit topic nieuw leven inblazen haha.

Ik was afgelopen dagen even bij Amac binnengelopen en met het hele gezin viel onze ogen weer op de Airpods Max. We hebben allemaal al setjes nieuwe Airpods, maar de Max voelt toch een beetje als laatste en welkome aanvulling. Even geluisterd in de winkel en daar is alles natuurlijk mooi, maar hoe denken jullie er hedendaags over? Is het een aanvulling qua sound op de normale oordopjes? Ik twijfel nog steeds een beetje dus zoek lotgenoten om mij over de drempel te helpen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:34

RnB

Ik zeg doen! :D

Zonder gekkigheid, ik vind de Max zeker beter klinken dan de AirPods 2 en Pro 2, maar de formfactor is natuurlijk heel anders. Ik pak zelf sneller mijn AirPods Pro dan mijn Max en voor mijn gebruik (ff snel iets op YouTube kijken of muziek luisteren tijdens het koken) is dat ook makkelijker.

Mijn Max gebruik ik dan als ik wat langer zit en muziek luister of als ik game wanneer ik niet al te veel geluid in huis kan maken (jonge kids).

Daarnaast vind ik het ook wel belangrijk om aan te geven dat er, zeker voor de prijs, betere koptelefoons zijn. De Max moet het echt hebben van de integratie met Apple producten, dat is echt goud. De Max (en de normale AirPods en Pro natuurlijk ook) wisselt zonder enige moeite tussen mijn Apple TV, iPhone, iPad en MacBook Pro.

Maar gezien de toon van jouw bericht, denk ik dat koptelefoons van andere fabrikanten geen kans maken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:47:
Even dit topic nieuw leven inblazen haha.

Ik was afgelopen dagen even bij Amac binnengelopen en met het hele gezin viel onze ogen weer op de Airpods Max. We hebben allemaal al setjes nieuwe Airpods, maar de Max voelt toch een beetje als laatste en welkome aanvulling. Even geluisterd in de winkel en daar is alles natuurlijk mooi, maar hoe denken jullie er hedendaags over? Is het een aanvulling qua sound op de normale oordopjes? Ik twijfel nog steeds een beetje dus zoek lotgenoten om mij over de drempel te helpen :+
Ja dat is absoluut een enorme aanvulling, die dopjes klinken naar niets als je dat met de Max vergelijkt.
Niet vreemd natuurlijk want het is een heel ander product maar zeker wel het vermelden waard.

Hier is de verdeling simpel, ik gebruik mijn Max voor zoveel mogelijk, de Pro's gebruik ik om te bellen en als ik op mijn hoofdkussen in bed wil liggen.

Ik heb zelf nog de originele Max (al is die in garantie eens vervangen) maar klinkt nog steeds geweldig, mijn vrouw heeft de "nieuwe", die is los van een mooier kleurtje en USB-C gelijk. Ik kan geen verschil horen.

Edit: Ik vind het overigens erg fijn dat de Max naturel klinkt, soms hoor ik dan wel eens mensen andere koptelefoons adviseren welke "beter klinken" maar dat gaat dan vaak om bijvoorbeeld die Bass Heavy Sony dingen. Dat vind ik persoonlijk geen upgrade t.o.v. de Max. De Beoplay H95 heb ik gehad en die vond ik wel beter klinken dan de Max, alleen BT koptelefoons integreren allemaal als een draak met al je producten dus dat valt dan bij mij ook weer snel af.

Apple Music en Spotify vond ik ook wel een groot verschil maken, de Max klinkt met Apple Music beduidend beter dan met Spotify.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 29-01-2025 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 19:56
Qua geluidskwaliteit hoef je het echt niet te doen inderdaad, zat andere merken die een stuk beter zijn (ook goedkopere modellen).
ANC is wel nog steeds goed en de integratie met Apple apparatuur natuurlijk.
Maar ik vond zelf destijds de geluidskwaliteit zo tegenvallen dat ik hem allang weggedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
RnB schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:54:
Ik zeg doen! :D

Zonder gekkigheid, ik vind de Max zeker beter klinken dan de AirPods 2 en Pro 2, maar de formfactor is natuurlijk heel anders. Ik pak zelf sneller mijn AirPods Pro dan mijn Max en voor mijn gebruik (ff snel iets op YouTube kijken of muziek luisteren tijdens het koken) is dat ook makkelijker.

Mijn Max gebruik ik dan als ik wat langer zit en muziek luister of als ik game wanneer ik niet al te veel geluid in huis kan maken (jonge kids).

Daarnaast vind ik het ook wel belangrijk om aan te geven dat er, zeker voor de prijs, betere koptelefoons zijn. De Max moet het echt hebben van de integratie met Apple producten, dat is echt goud. De Max (en de normale AirPods en Pro natuurlijk ook) wisselt zonder enige moeite tussen mijn Apple TV, iPhone, iPad en MacBook Pro.

Maar gezien de toon van jouw bericht, denk ik dat koptelefoons van andere fabrikanten geen kans maken. :P
Nul kans :+

Dank voor je uitleg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:00:
[...]

Ja dat is absoluut een enorme aanvulling, die dopjes klinken naar niets als je dat met de Max vergelijkt.
Niet vreemd natuurlijk want het is een heel ander product maar zeker wel het vermelden waard.

Hier is de verdeling simpel, ik gebruik mijn Max voor zoveel mogelijk, de Pro's gebruik ik om te bellen en als ik op mijn hoofdkussen in bed wil liggen.

Ik heb zelf nog de originele Max (al is die in garantie eens vervangen) maar klinkt nog steeds geweldig, mijn vrouw heeft de "nieuwe", die is los van een mooier kleurtje en USB-C gelijk. Ik kan geen verschil horen.

Edit: Ik vind het overigens erg fijn dat de Max naturel klinkt, soms hoor ik dan wel eens mensen andere koptelefoons adviseren welke "beter klinken" maar dat gaat dan vaak om bijvoorbeeld die Bass Heavy Sony dingen. Dat vind ik persoonlijk geen upgrade t.o.v. de Max. De Beoplay H95 heb ik gehad en die vond ik wel beter klinken dan de Max, alleen BT koptelefoons integreren allemaal als een draak met al je producten dus dat valt dan bij mij ook weer snel af.

Apple Music en Spotify vond ik ook wel een groot verschil maken, de Max klinkt met Apple Music beduidend beter dan met Spotify.
Ja, de integratie doet het hem. Bovenal vind ik Apple ook mooier qua ontwerp. Gelukkig heb ik AM en geen Spotify, al vond ik dat wel een fijne dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
StrayDog schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:01:
Qua geluidskwaliteit hoef je het echt niet te doen inderdaad, zat andere merken die een stuk beter zijn (ook goedkopere modellen).
ANC is wel nog steeds goed en de integratie met Apple apparatuur natuurlijk.
Maar ik vond zelf destijds de geluidskwaliteit zo tegenvallen dat ik hem allang weggedaan heb.
Ik was niet op zoek naar een tegengeluid hoor :+

Nee, héél fijn even een andere ervaring. Neem het allemaal mee, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
In vergelijking met andere ANC koptelefoons (Sennheiser Momentum 2, 4, Bose QC 35 II en Sony XM3) rond de zelfde prijsklasse of wat lager vind ik de Max wel het beste klinken. Is qua geluid wat zuiverder (betere soundstage) en een stuk(je) minder bass heavy, dat kan uiteraard ook juist een nadeel zijn afhankelijk van smaak. Qua geluidskwaliteit haalt hij het voor mij niet versus goede bedrade koptelefoons of een Amiron wireless maar klinkt zeker goed genoeg.

Voor mij is het gebruiksgemak en draagcomfort wel de USP voor de Max, ook in vergelijking met dopjes. Je zet hem op je hoofd, loopt weg en klaar. Omdat er geen leren oorkussens op zitten ademt hij ook een stuk beter zonder al te veel 'lekkage' in of uit. Dopjes he-le-maal uit het doosje halen, per stuk in je oor stoppen is toch wat meer gedoe voor mij. Die gebruik ik vooral buiten als ik meer van mijn omgeving mee wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Albinosaurus schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:35:
In vergelijking met andere ANC koptelefoons (Sennheiser Momentum 2, 4, Bose QC 35 II en Sony XM3) rond de zelfde prijsklasse of wat lager vind ik de Max wel het beste klinken. Is qua geluid wat zuiverder (betere soundstage) en een stuk(je) minder bass heavy, dat kan uiteraard ook juist een nadeel zijn afhankelijk van smaak. Qua geluidskwaliteit haalt hij het voor mij niet versus goede bedrade koptelefoons of een Amiron wireless maar klinkt zeker goed genoeg.

Voor mij is het gebruiksgemak en draagcomfort wel de USP voor de Max, ook in vergelijking met dopjes. Je zet hem op je hoofd, loopt weg en klaar. Omdat er geen leren oorkussens op zitten ademt hij ook een stuk beter zonder al te veel 'lekkage' in of uit. Dopjes he-le-maal uit het doosje halen, per stuk in je oor stoppen is toch wat meer gedoe voor mij. Die gebruik ik vooral buiten als ik meer van mijn omgeving mee wil krijgen.
Leuke input, en mooi vergelijk met andere producten.

Ik neem aan dat het vetgedrukte een geintje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Leuke input, en mooi vergelijk met andere producten.

Ik neem aan dat het vetgedrukte een geintje is?
Thanks!

Het is heel sterk overdreven, verschil is niet groot maar wel aanwezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
Albinosaurus schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Thanks!

Het is heel sterk overdreven, verschil is niet groot maar wel aanwezig.
Ik ga, mede door jouw input en hierboven van andere leden, vandaag de Max UBC-C ophalen. Ik zie er een mooie aanvulling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 14:57
Iemand ervaring met een 2e kans aankoop van AirPods Max USB-C bij phonemarket?

Nu staat ze er voor maar 395€. Dat is wel een hele scherpe prijs. Zag ze via de pricewatch.

https://www.phonemarket.n...rpods-max-usb-c-midnight/

Staat erbij dat er geen gebruikers sporen opzitten.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdiezrequejo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:06:
Iemand ervaring met een 2e kans aankoop van AirPods Max USB-C bij phonemarket?

Nu staat ze er voor maar 395€. Dat is wel een hele scherpe prijs. Zag ze via de pricewatch.

https://www.phonemarket.n...rpods-max-usb-c-midnight/

Staat erbij dat er geen gebruikers sporen opzitten.
Mm wel een goeie prijs zeg, geen gebruikers sporen en achteraf betalen, daar kan je dan toch eigenlijk geen buil aan vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Donstil schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:01:
[...]

Mm wel een goeie prijs zeg, geen gebruikers sporen en achteraf betalen, daar kan je dan toch eigenlijk geen buil aan vallen?
Heb hem inmiddels besteld via creditcard. Extra “veiligheid”. Mocht het niet echt zijn ben ik in ieder geval er tegen verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdiezrequejo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:02:
[...]

Heb hem inmiddels besteld via creditcard. Extra “veiligheid”. Mocht het niet echt zijn ben ik in ieder geval er tegen verzekerd.
Cool, hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Je kan nog steeds bestellen dus ze hebben er meer. Dat is best wel vreemd, maar zou kunnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Zijn aangekomen en zien er nog helemaal goed uit! Doos was natuurlijk al geopend (strips waren eraf) maar verder zat alles netjes ingepakt. Kabel zit erbij, het mooie tasje (haha) en verder geen gebruikerssporen te bekennen dus ik ben zeer tevreden!

Bizar scherpe prijs. Ik ben er super blij mee. Nog wat foto's bijgevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADCucIVxCTxI80eWSb0gdAFIOV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaPHnp1bo7uBlItqx2xPbeFW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV9D6sP_BjYBl6d5dK88mtcJdfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zaAtgQe4oSgHs166NMbURcfY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJGzSwhUz-Kay70X9OeG_qpZm2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlGZ2ttrC5uTjer89nEJ4Unn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdiezrequejo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:03:
Zijn aangekomen en zien er nog helemaal goed uit! Doos was natuurlijk al geopend (strips waren eraf) maar verder zat alles netjes ingepakt. Kabel zit erbij, het mooie tasje (haha) en verder geen gebruikerssporen te bekennen dus ik ben zeer tevreden!

Bizar scherpe prijs. Ik ben er super blij mee. Nog wat foto's bijgevoegd.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oei nice, dat is wel een fijne vondst zo :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhoneMarket.nl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 17:18
*snip* spam

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 20-02-2025 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*snip* reactie op spam

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 20-02-2025 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah dat is sad, ze gaan hiervoor dus softwarematig verschil maken terwijl dit verschil er hardware matig niet is.
Apple says lossless audio and ultra-low latency audio will be available in April as a free firmware update with iOS 18.4, iPadOS 18.4, and macOS Sequoia 15.4 for AirPods Max with USB-C.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 24-03-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:04
Donstil schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:44:
[...]

Ah dat is sad, ze gaan hiervoor dus softwarematig verschil maken terwijl dit verschil er hardware matig niet is.
En je moet de AirPods bekabeld gebruiken wat ik uit het artikel haal. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:45:
[...]

En je moet de AirPods bekabeld gebruiken wat ik uit het artikel haal. Klopt dit?
Zo lees het wel idd:
Lossless audio and ultra-low latency audio enable music creators to fully utilize AirPods Max throughout their entire professional workflow on Logic Pro and other music creation apps. Using the USB-C cable, AirPods Max will become the only headphones that enable musicians to both create and mix in Personalized Spatial Audio with head tracking.1 By delivering lossless, high-resolution digital audio with low latency, artists can seamlessly record and mix with AirPods Max without compromising fidelity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

[...]
Dat zou wel heel erg slecht zijn zeg.

En dat (veel te dure) kabeltje was er toch allang voor de Max?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
richards3 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Dat zou wel heel erg slecht zijn zeg.

En dat (veel te dure) kabeltje was er toch allang voor de Max?
De “oude” versie wel idd, maar die is op Lightning natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-04 08:49
Klinkt leuk maar nagenoeg niemand gebruikt 'm bedraad.... als je een bedrade hoofdtelefoon wilt gebruiken om (lossless) muziek te kunnen luisteren dan is er voor veel minder veel beters te krijgen.

Hou je alleen een leuk verkooppraatje over dat je nu ook lossless naar Apple Music kunt luisteren met hun eigen spullen.

En dan die andere flauwekul over low latency..... ja, natuurlijk. Zo werkt dat bij bedrade apparaten.

Maar vooruit, "gratis" upgrade.

[ Voor 17% gewijzigd door TweakGP op 24-03-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:25
[...]

[...]
Zou je looseless via lightning kunnen doen dan? Ik zou zeggen dat usbc toch juist wel een hardwarematig onderscheid is? Zou je hem dan ook bedraad aan pc en PlayStation kunnen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:51:
[...]

Zou je looseless via lightning kunnen doen dan? Ik zou zeggen dat usbc toch juist wel een hardwarematig onderscheid is? Zou je hem dan ook bedraad aan pc en PlayStation kunnen hangen?
Bedraad aan andere apparaten met een AUX aansluiting kan al die kabel was er al voor de “oude” Max.

Lossless via Lightning zou ook moeten kunnen. Er zijn ook DAC’s die dat kunnen.

Hardware is intern op de stekker na gelijk, er zijn ook geen USB-C zaken geïmplementeerd voor zover ik weet (denk bijvoorbeeld aan PD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Twijfel om de Max te halen om mijn Bose QC Ultra mee te vervangen. Reden? Gemak. Ik stoor me dood aan wat voor een gedoe het is om met BT te verbinden, soms pakt die 'm helemaal niet en soms weet ik ook niet of de Bose uberhaupt aanstaat en verbonden is. Laat staan multiconnect met mijn Macbook...

De Bose gebruik ik overigens zelden, alleen als ik op reis ga in het vliegtuig (gemiddeld 3/4x per jaar) en in de gym tijdens piekuren. Ik grijp liever naar mijn AirPods Pro, omdat dat zeker in combinatie met een iPhone zoveel gemak oplevert en gedoe scheelt.

Ik luister overigens voornamelijk muziek waar het laag/low belangrijk is. Dat zit bij mijn huidige Bose wel heel goed, vraag is dus (voor mij) of het zo te lezen mindere laag het mij het gemak waard is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Je schiet amper iets op met de Max tov de Pro's die je al hebt (neem tenminste aan dat het om v2 gaat).

Geluidskwaliteit van de Pro's wordt door velen, waaronder ikzelf, zelfs als iets beter gezien/gehoord dan de Max. Enige wat in het vliegtuig nog wel kan helpen is de langere batterij duur. Maar daar zou ik dan gewoon de Bose voor blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:55:
Je schiet amper iets op met de Max tov de Pro's die je al hebt (neem tenminste aan dat het om v2 gaat).

Geluidskwaliteit van de Pro's wordt door velen, waaronder ikzelf, zelfs als iets beter gezien/gehoord dan de Max. Enige wat in het vliegtuig nog wel kan helpen is de langere batterij duur. Maar daar zou ik dan gewoon de Bose voor blijven gebruiken.
"Door velen", dat heb ik nog nooit gehoord (en ik heb ze beiden), maar kan mij er ook echt helemaal niets bij voorstellen 8)7

De pro's hebben heus voordelen t.o.v. de Max maar geluidskwaliteit is er daar zeker niet 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Donstil schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:07:
[...]
"Door velen", dat heb ik nog nooit gehoord (en ik heb ze beiden), maar kan mij er ook echt helemaal niets bij voorstellen
Genoeg meningen daarover te vinden zou ik zo zeggen......

De Max is gewoon zwaar overpriced voor de geluidskwaliteit die je krijgt, de Pro 2 niet. Komt voor een deel ook door de standaard eigenschappen van een close-back maar toch. Maar als je van lompe bas en een slechte treble houdt is de Max de ideale hoofdtelefoon :-).

Als ik de Pro al had en een Bose voor reizen zou ik gewoon nooit de Max ook nog kopen.

En ik heb ze ook gewoon beiden. Vindt de Max ideaal voor dingen als films als ik de rest niet mee wil laten genieten.

[ Voor 29% gewijzigd door TweakGP op 31-03-2025 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb hier zowel de pro als max. De kleine dopjes zijn vooral fijn voor reizen. De max gebruik ik echter vooral thuis, voor thuiswerken of lekker een muziekje luisteren. Het comfort is echt veel beter dan de pro. Geluidskwaliteit vind ik niet echt heel anders.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:56:
[...]

Genoeg meningen daarover te vinden zou ik zo zeggen......

De Max is gewoon zwaar overpriced voor de geluidskwaliteit die je krijgt, de Pro 2 niet. Komt voor een deel ook door de standaard eigenschappen van een close-back maar toch. Maar als je van lompe bas en een slechte treble houdt is de Max de ideale hoofdtelefoon :-).
Als je zoekt ga je altijd een mening vinden die bij jezelf aansluit......, dat vind ik niet zo spannend allemaal.

Ik vind reviews (los van eigen mening) daarin veel belangrijker, en die schrijven toch wel hoog over Max, ook in de audio hoek, stuk hoger ook dan de pro’s

Lompe Bas en slechte treble, post natuurlijk lekker maar daar kan ik het eigenlijk ook niet mee eens zijn.
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:56:
[...]
Als ik de Pro al had en een Bose voor reizen zou ik gewoon nooit de Max ook nog kopen.
Ik wel, precies om de reden die aangehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Donstil schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:24:
[...]
Als je zoekt ga je altijd een mening vinden die bij jezelf aansluit......, dat vind ik niet zo spannend allemaal.
Je bedoelt dat jij nog nooit één kritische noot over de producten van Apple hebt gehoord :-)?

Maar helemaal prima natuurlijk als je er blij van wordt. Ik dus niet voor vele soorten muziek, en ik ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erhnam schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:57:
Ik heb hier zowel de pro als max. De kleine dopjes zijn vooral fijn voor reizen. De max gebruik ik echter vooral thuis, voor thuiswerken of lekker een muziekje luisteren. Het comfort is echt veel beter dan de pro. Geluidskwaliteit vind ik niet echt heel anders.
Ooh echt, ik gebruik de Max’en ook juist wel buiten, bijvoorbeeld tijdens het boodschappen doen, NC is dan echt een heel groot verschil.

Pro’s (2 in mijn geval) zijn voor mij “even bellen” dopjes of voor een podcast op kantoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Je bedoelt dat jij nog nooit één kritische noot over de producten van Apple hebt gehoord :-)?
Nee hoor dat bedoel ik helemaal niet, maar als jij het in die hoek denkt te moeten zoeken zijn we wel klaar denk ik.
Maar helemaal prima natuurlijk als je er blij van wordt. Ik dus niet voor vele soorten muziek, en ik ben niet de enige.
Zeker, en ik ben daarin inderdaad niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:46

_AN

Geluidskwaliteit van de Max vind ik ook een stuk beter dan de Pro’s. Ik heb beide, maar thuis gebruik ik altijd de Max, puur vanwege de geluidskwaliteit en draagcomfort. Ik ben het overigens wel eens dat die wat aan de dure kant is. Mocht er nog een keer een ‘echte’ v2 komen, dan zal ik zeker weer vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Geluidskwaliteit van de Max vond ik geweldig. Gebruikte hem ook bij de PlayStation. Zelf kreeg ik echter veel hoofdpijn van de Max door het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Heeft er iemand al de update gedaan voor de lossless audio? En zo ja, zouden jullie mogelijk kunnen bevestigen of dit alleen via USB-C werkt? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
turkeyhakan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:30:
Heeft er iemand al de update gedaan voor de lossless audio? En zo ja, zouden jullie mogelijk kunnen bevestigen of dit alleen via USB-C werkt? :-)
Volgens Apple wel dus waarom zou het dan anders werken? Kijk anders even YT, daar komt het ook allemaal voorbij.

Hierbij nog een link:
https://www.apple.com/nl/...udio-come-to-airpods-max/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Redondo1982 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:04:
[...]

Volgens Apple wel dus waarom zou het dan anders werken? Kijk anders even YT, daar komt het ook allemaal voorbij.

Hierbij nog een link:
https://www.apple.com/nl/...udio-come-to-airpods-max/
Dat weet ik, maar was even benieuwd naar de ervaringen in de praktijk. Nog geen tijd gehad om op YT te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
giantgiantus schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:11:
Geluidskwaliteit van de Max vond ik geweldig. Gebruikte hem ook bij de PlayStation. Zelf kreeg ik echter veel hoofdpijn van de Max door het gewicht.
Kwam dat door het gewicht? Ik moet zelf wel wennen aan die enorme oorschelpen op m'n kop, want heb altijd alleen maar oordopjes gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
turkeyhakan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:04:
[...]

Dat weet ik, maar was even benieuwd naar de ervaringen in de praktijk. Nog geen tijd gehad om op YT te kijken.
Maar hoe zou het anders moeten werken dan? Dit is een nieuwe update, zij het alleen met een kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:55:

Thanks, misschien nog even handig om te vermelden (vergeten in mijn post): heb sinds kort ook de Apple TV als vervanger van de Chromecast en dat had ik echt al jaren geleden moeten doen. Echter gebruik ik Vidi/Fusion in combinatie met InFuse voor het bekijken van video's met Real-Debrid erbij en dat kan tot voor kort niet echt, vandaar de Chromecast met Stremio.

Ik dacht eerst, goh, wat leuk om je AirPods te verbinden met de Apple TV, ga ik nooit gebruiken. Ben nu twee maanden verder en ik gebruik het luisteren via de AirPods toch zeker wel een aantal keer per week; als mijn vriendin op haar laptop iets aan het kijken is en ik de home cinema het niet wil laten overnemen, of soms in de avond als we samen op de bank liggen en zij al aan het tukken is, of soms gewoon als ik geen zin heb in de home cinema.

Dat zou nog een andere reden zijn om de AirPods Max erbij te nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
JDFS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:38:
[...]
Dat zou nog een andere reden zijn om de AirPods Max erbij te nemen :D
Daar gebruik ik 'm dus ook primair voor...... dan stoor je niemand, voordeel van een closed-back model.
Maar aan het eind van de avond wel warme oren :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakGP schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:14:
[...]

Daar gebruik ik 'm dus ook primair voor...... dan stoor je niemand, voordeel van een closed-back model.
Maar aan het eind van de avond wel warme oren :-).
Rooie oortjes, hè?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dat is snel: Apple Releases New Firmware for AirPods Max With Lossless Audio Support]

[ Voor 57% gewijzigd door turkeyhakan op 03-04-2025 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0WmVb7NUAyH79eVwq4gUxOKzDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXvrGfouyPxga3tgxueBb2Ee.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 09:36
Ik dacht dat je een nieuw soort kabeltje nodig had van 3.5mm naar usb c hiervoor? Werkt elke usb c kabel gewoon? Anders ga ik ff checken op mijn macbook :).

En hoe zit dit met een Iphone met Lightning aansluiting? Ik heb nog een 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
knarfyboy schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:41:
Ik dacht dat je een nieuw soort kabeltje nodig had van 3.5mm naar usb c hiervoor? Werkt elke usb c kabel gewoon? Anders ga ik ff checken op mijn macbook :).
Gewoon een reguliere USB-C data kabel......

Verder zijn er kabels voor Lightning en 3.5mm, maar dat geeft geen lossless audio........ niet dat je enig verschil gaat horen, maar vooruit.

[ Voor 18% gewijzigd door TweakGP op 04-04-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakGP schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:19:
[...]

Gewoon een reguliere USB-C data kabel......

Verder zijn er kabels voor Lightning en 3.5mm, maar dat geeft geen lossless audio........ niet dat je enig verschil gaat horen, maar vooruit.
Wel het Apple USB-C kabeltje, hè?! :+

Apple is wel meester geworden in het rekken van producten. Ben wel benieuwd wat de volgende ‘feature’ wordt om de Airpods Max nog even wat langer in leven te houden, zodat ze tijd hebben om nog meer nutteloze projecten op te starten en/of de achterstand wederom proberen in te halen met Siri en AI. Dat gaat ze nooit meer lukken heb ik het idee, al hebben ze wel bakken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:30:
[...]

Wel het Apple USB-C kabeltje, hè?! :+

Apple is wel meester geworden in het rekken van producten. Ben wel benieuwd wat de volgende ‘feature’ wordt om de Airpods Max nog even wat langer in leven te houden, zodat ze tijd hebben om nog meer nutteloze projecten op te starten en/of de achterstand wederom proberen in te halen met Siri en AI. Dat gaat ze nooit meer lukken heb ik het idee, al hebben ze wel bakken met geld.
Apple Intelligence in je koptelefoon lijkt mij überhaupt wel redelijk zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knarfyboy schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:41:

En hoe zit dit met een Iphone met Lightning aansluiting? Ik heb nog een 14.
De kabel waar het nieuws van laatst over ging is inderdaad 3,5mm naar USB-C, dat was geen USB-C naar USB-C kabel. Lossless werkt wel over usb-C met de update.

Met Apple Music wel een aanrader overigens, geen dag en nacht verschil maar het is net wat helderder voor mijn idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 04-04-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:30:
[...]
Apple is wel meester geworden in het rekken van producten. Ben wel benieuwd wat de volgende ‘feature’ wordt om de Airpods Max nog even wat langer in leven te houden
Ach..... het is gewoon een hoofdtelefoon met een leuk ontwerp en goede ANC. Middelmatige geluidskwaliteit voor de hoge prijs maar verder prima voor mobiel en draadloos gebruik en voor dingen als films.

Voor het andere werk zijn er honderden alternatieven dus Apple gaat daar niets aan toevoegen. Behalve die bizarre case natuurlijk, die hadden ze wel even kunnen herontwerpen.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakGP op 04-04-2025 11:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:04
TweakGP schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:45:
[...]

Ach..... het is gewoon een hoofdtelefoon met een leuk ontwerp en goede ANC. Middelmatige geluidskwaliteit voor de hoge prijs maar verder prima voor mobiel en draadloos gebruik en voor dingen als films.

Voor het andere werk zijn er honderden alternatieven dus Apple gaat daar niets aan toevoegen. Behalve die bizarre case natuurlijk, die hadden ze wel even kunnen herontwerpen.
Waarom zo "nep" negatief reageren, als het gewoon niet een koptelefoon voor jou is ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakGP schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:45:
[...]

Ik ben wel enorm tevreden erover, evenals de case. Ik vind het wel een leuk ontwerp. Het gebruiksgemak en de looks vind ik ook meer dan geslaagd, beter dan al die hele dikke oorschelpen waar je de meesten mee ziet lopen. Dat vind ik echt zooooo lelijk. Het oog wilt ook wat, al kom ik er zelf bijna niet mee buiten hoor. Daar gebruik ik de Airpods 4 voor.

Apple had dat ding wel allang kunnen updaten. Maarja, hij wordt nog steeds goed verkocht en in de tussentijd kunnen ze de tijd steken in een aantal andere projecten en ook goed bekijken waar de concurrentie mee komt. Vanuit daar kunnen ze weer toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:36:
[...]

Apple Intelligence in je koptelefoon lijkt mij überhaupt wel redelijk zinloos.
Heb ik wat gemist? Of haal je dit uit mijn bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:55:
[...]

Heb ik wat gemist? Of haal je dit uit mijn bericht?
Ooh nee omdat we hier in het topic voor een koptelefoon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
absrnd schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:49:
[...]
Waarom zo "nep" negatief reageren, als het gewoon niet een koptelefoon voor jou is ;w
Het was gewoon een reactie op de upgrade vraag.... er is gewoon geen reden om de Max constant te upgraden. Het lijkt ook niet snel te gaan gebeuren.

En verder is het natuurlijk om te kotsen die zoveelste Apple "it's amazing" upgrade voor (geluidstechnisch) een middelmatig product. Eerst kon het niet beter, en nu is het ineens nog beter met wat lossless trucjes (terwijl het geluid daarna nog helemaal suf geprocessed wordt). Om zoiets met het label ultieme geluidskwaliteit te promoten is gewoon suf. Net zoals het nu ineens het ultieme ding in een studio zou zijn, echt niemand gebruikt daar beroepsmatig een Max.

Prima product voor wat het is en het gebruiksgemak in het Apple eco systeem is onovertroffen.... maar op gebied van hoofdtelefoons is er weinig "amazing" aan behalve de prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakGP op 04-04-2025 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:49:
[...]

Precies, punt is nu wel gemaakt. Ondanks dat het opgeschreven wordt als feiten is het vooral een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:09:
[...]

Ooh nee omdat we hier in het topic voor een koptelefoon zitten.
Van Apple ja, dus prima om even te ventileren dat de Airpods Max nu wel genoeg iteraties heeft gehad en het tijd wordt voor wat nieuws, zodat de focus gaat op wat de mensen graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakGP schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:44:
[...]

Het was gewoon een reactie op de upgrade vraag.... er is gewoon geen reden om de Max constant te upgraden. Het lijkt ook niet snel te gaan gebeuren.

En verder is het natuurlijk om te kotsen die zoveelste Apple "it's amazing" upgrade voor (geluidstechnisch) een middelmatig product. Eerst kon het niet beter, en nu is het ineens nog beter met wat lossless trucjes (terwijl het geluid daarna nog helemaal suf geprocessed wordt). Om zoiets met het label ultieme geluidskwaliteit te promoten is gewoon suf. Net zoals het nu ineens het ultieme ding in een studio zou zijn, echt niemand gebruikt daar beroepsmatig een Max.

Prima product voor wat het is en het gebruiksgemak in het Apple eco systeem is onovertroffen.... maar op gebied van hoofdtelefoons is er weinig "amazing" aan behalve de prijs.
Je mag blijkbaar geen kritiek hebben heb ik het idee. Ga daar vooral mee door, want alle ja-knikkers hebben we er al zat van. Ik ben ook locked-in en groot Apple liefhebber van de mobile devices, maar kan gelukkig wel eea scheiden. Ik hou wel van tegengeluiden, of ze nu gefundeerd zijn of niet...dat onderzoek ik dan zelf wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:25:
[...]

Van Apple ja, dus prima om even te ventileren dat de Airpods Max nu wel genoeg iteraties heeft gehad en het tijd wordt voor wat nieuws, zodat de focus gaat op wat de mensen graag willen.
Ja maar het leek net geschreven alsof je AI in de koptelefoon bedoelde, vandaar, gewoon verkeerd begrepen.

Volgens mij is de Max prima zoals hij is en met 1 echte iteratie en een zeer kleine refresh valt het toch allemaal wel mee? Voelt niet als een product waarvan ze elke twee jaar een nieuwe versie van moeten uitbrengen of wat nu hopeloos achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:30:
[...]

Ja maar het leek net geschreven alsof je AI in de koptelefoon bedoelde, vandaar, gewoon verkeerd begrepen.

Volgens mij is de Max prima zoals hij is en met 1 echte iteratie en een zeer kleine refresh valt het toch allemaal wel mee? Voelt niet als een product waarvan ze elke twee jaar een nieuwe versie van moeten uitbrengen of wat nu hopeloos achterloopt.
Ik vond hem fantastisch, helaas werkte het gewicht/pasvorm niet voor mij. Nu andere koptelefoon, geluid min of meer zelfs niveau, pasvorm voor MIJ beter. Integratie met rest van Apple apparaten vele malen slechter, met andere apparaten weer wat beter.

Ik had hem zeker niet weggedaan als ik er geen hoofdpijn van kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:42:
[...]

Ik vond hem fantastisch, helaas werkte het gewicht/pasvorm niet voor mij. Nu andere koptelefoon, geluid min of meer zelfs niveau, pasvorm voor MIJ beter. Integratie met rest van Apple apparaten vele malen slechter, met andere apparaten weer wat beter.

Ja dat is ruk, dan heb je helaas niet veel andere opties dan hem wegdoen.

Ik heb een relatief groot hoofd dus dat helpt altijd wel voor zulke zaken, ik had voor de Max een koptelefoon van ongeveer hetzelfde gewicht en heeft mij nooit gestoord dus wist dat ik veilig voor de max kon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:30:
[...]

Geeft niet, lastige van tekst.

Airpod Max loopt al mee van eind 2020 dus ik verwacht dat ie ongeveer vijf jaar mee gaat. Hij is ook prima, maar hij had wel een refresh mogen krijgen qua hardware binnenin voor de late kopers en ook daardoor vermoedelijk langer en meer functioneel.

Misschien qua draagcomfort ook nog het eea aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:05:
[...]

Geeft niet, lastige van tekst.

Airpod Max loopt al mee van eind 2020 dus ik verwacht dat ie ongeveer vijf jaar mee gaat. Hij is ook prima, maar hij had wel een refresh mogen krijgen qua hardware binnenin voor de late kopers en ook daardoor vermoedelijk langer en meer functioneel.

Misschien qua draagcomfort ook nog het eea aanpassen?
Persoonlijk vind ik het draagcomfort prima maar een iets andere band zou wel welkom zijn, mijn netje heeft al jaren geen rek meer en is ook relatief geel (ik heb de zilveren), dat kreeg ik nog wel schoon aan het begin maar nu helaas niet meer.

Dus een echte AirPods Max 2 zou voor mij wel goed zijn, dan koop ik een zwarte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:36:
[...]

Persoonlijk vind ik het draagcomfort prima maar een iets andere band zou wel welkom zijn, mijn netje heeft al jaren geen rek meer en is ook relatief geel (ik heb de zilveren), dat kreeg ik nog wel schoon aan het begin maar nu helaas niet meer.

Dus een echte AirPods Max 2 zou voor mij wel goed zijn, dan koop ik een zwarte :P
Ik vind het comfort ook goed, maar een beetje finetunen zodat @giantgiantus er ook weer plezier aan kan beleven zou fijn zijn. Grootste overgang vind ik van Airpods naar de Max en vice versa. Dat merk je wel haha.

Ja, ik heb een zwarte. Leek mij inderdaad het beste om te kopen, ook ivm de oorschelpen. Echter vind ik de lichtere misschien wel mooier, maar heb dus gekozen voor een hygiënisch cosmetisch aangezicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:50:
[...]

Ik vind het comfort ook goed, maar een beetje finetunen zodat @giantgiantus er ook weer plezier aan kan beleven zou fijn zijn. Grootste overgang vind ik van Airpods naar de Max en vice versa. Dat merk je wel haha.

Ja, ik heb een zwarte. Leek mij inderdaad het beste om te kopen, ook ivm de oorschelpen. Echter vind ik de lichtere misschien wel mooier, maar heb dus gekozen voor een hygiënisch cosmetisch aangezicht :+
Haha ja dat laatste had ik ook moeten doen, al heb ik er wel zwarte oorschelpen op inmiddels, dat scheelt al weer iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

SambalBij

We're all MAD here

Die van mij doen het weer, nadat ze al een jaar ofzo defect waren.
Op een gegeven moment gebeurde het dat ze bij het opzetten niet meer aan gingen. Gebeurde steeds vaker, tot ze het helemaal niet meer deden.
Resetten ging ook niet meer; knipperde dan wel 3x oranje, maar daarna niet wit zoals zou moeten. Ding was ook niet meer te vinden/pairen vanaf de telefoon of macbook.

Volgens de berichten die ik destijds vond zou dat aan condensvorming kunnen liggen. Geen garantie of AppleCare+, dus zou dure reparatie worden dan... Toen het ding maar opgegeven en er emotioneel afscheid van genomen. Echter nooit daadwerkelijk weggedaan.

Recent kwam ik op reddit* wat posts tegen, dat deze issue optreedt wanneer de beide earcups geen verbinding meer met elkaar hebben, omdat het hele fragiele flatflex kabeltje in de draaipunten (waar de band in de earcups steekt en draait) kunnen scheuren/breken, waarna de verbinding dus niet meer werkt.

Afgelopen week dus maar uit China voor iets van 3 tientjes twee nieuwe kabeltjes besteld (https://www.sunsky-online...iFi-Signal-Flex-Cable.htm) en die vervangen. (Dat ding heeft zonder overdrijven de kleinste schroefjes die ik ooit heb gebruikt!)
Linker kabeltje vervangen hielp niet, maar de aan de rechterkant leek het kabeltje inderdaad wel een erg scherpe vouw/breuk te hebben. En na vervangen van dat kabeltje aan de rechterkant was er weer leven!

*
https://www.reddit.com/r/...al_repair_guide_purchase/

[ Voor 3% gewijzigd door SambalBij op 11-04-2025 17:33 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
SambalBij schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:29:
Die van mij doen het weer, nadat ze al een jaar ofzo defect waren.
Op een gegeven moment gebeurde het dat ze bij het opzetten niet meer aan gingen. Gebeurde steeds vaker, tot ze het helemaal niet meer deden.
Resetten ging ook niet meer; knipperde dan wel 3x oranje, maar daarna niet wit zoals zou moeten. Ding was ook niet meer te vinden/pairen vanaf de telefoon of macbook.

Volgens de berichten die ik destijds vond zou dat aan condensvorming kunnen liggen. Geen garantie of AppleCare+, dus zou dure reparatie worden dan... Toen het ding maar opgegeven en er emotioneel afscheid van genomen. Echter nooit daadwerkelijk weggedaan.

Recent kwam ik op reddit* wat posts tegen, dat deze issue optreedt wanneer de beide earcups geen verbinding meer met elkaar hebben, omdat het hele fragiele flatflex kabeltje in de draaipunten (waar de band in de earcups steekt en draait) kunnen scheuren/breken, waarna de verbinding dus niet meer werkt.

Afgelopen week dus maar uit China voor iets van 3 tientjes twee nieuwe kabeltjes besteld (https://www.sunsky-online...iFi-Signal-Flex-Cable.htm) en die vervangen. (Dat ding heeft zonder overdrijven de kleinste schroefjes die ik ooit heb gebruikt!)
Linker kabeltje vervangen hielp niet, maar de aan de rechterkant leek het kabeltje inderdaad wel een erg scherpe vouw/breuk te hebben. En na vervangen van dat kabeltje aan de rechterkant was er weer leven!

*
Top zeg! Succes met je nieuwe APM >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
Omdat de headband doorzakt, en de rubberlaag loslaat, heb ik maar een vervangende Headband besteld via:
https://centralsound.co/p...oise-canceling-headphones

Ik ben benieuwd wat de kwaliteit is :)

Het is jammer dat Apple wel van plan was de headbands los te gaan verkopen, maar niet doorgezet heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqqac1xRsbA2X1ZzRPHz0HBwoVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P39yj70gpDenQUQ9C69jepdC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door absrnd op 11-04-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:51
absrnd schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:03:
Omdat de headband doorzakt, en de rubberlaag loslaat, heb ik maar een vervangende Headband besteld via:
https://centralsound.co/p...oise-canceling-headphones

Ik ben benieuwd wat de kwaliteit is :)

Het is jammer dat Apple wel van plan was de headbands los te gaan verkopen, maar niet doorgezet heeft.

[Afbeelding]
Graag hoor ik (we?) hoe deze bevalt. Je bent niet de enige met dit probleem.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik ben vooral benieuwd of zo’n beschermer (voor de hoofdband) ook goed werkt en confortabel is, zodat je schade voorkomt. Ik ben super netjes op mijn spullen, maar een koptelefoon is wel om te gebruiken en komt nu eenmaal in aanraking met je hoofd. Vetten, gel/wax etc.

https://amzn.eu/d/92ru1ZT

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 12-04-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
giantgiantus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:42:
[...]

Heb je de band een beetje uitgerekt en voor een langere tijd geprobeerd? Ik had in het begin ook hoofdpijn, maar rekken hielp. Nu geen last meer van en AirPods Max is heerlijk in het vliegtuig, in de tuin, in de trein.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
TheKerremenke schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:35:
[...]

Graag hoor ik (we?) hoe deze bevalt. Je bent niet de enige met dit probleem.
De headband is binnen, en gelijkt getest:

Op eerste oogopslag, lijkt dit wel een OEM apple Headband, het voelt exact hetzelfde (rubber laag), en je krijgt een sim-eject tool erbij om de ear cups te verwijderen.

De aansluitingen en het gaas lijken ook exact hetzelfde, De headband klikt stevig vast na plaatsing, zoals de originele, alleen het in - uitschuiven is ietsje minder stroef dan de originele, maar dat zou met de nieuwe Airpods Max hetzelfde kunnen zijn, die van mij is die van dag 1.

Op het hoofd voelt het prima, ik kan niet met zekerheid zeggen of de flexibiliteit van de originele en de nieuwe hetzelfde zijn, die van mij is helemaal uitgerekt.
Over langdurig kwaliteit/gebruik kan ik nog niks zeggen, en ik hoop dat deze weer even mee gaan :)

Ik denk zeker dat dit een beter alternatief is dan een silicone opvulling, maar deze is wel duurder € 130,-
https://centralsound.co/p...os=1&_sid=67f63513d&_ss=r

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IugLwu_-aC2OiMXEX7FOnai0GwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HTxd8BC10G311zn9yHad7SA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DBJijpQjuyPVR4kSui31m36NP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67M25JJkwU2rgDygcfuxxQq6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5fdcFNdeE3vG57a_NdhBnroiEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FXGbmbJQX0jMlqixyDg8WmZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door absrnd op 17-04-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
absrnd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:42:
[...]

Op eerste oogopslag, lijkt dit wel een OEM apple Headband, het voelt exact hetzelfde (rubber laag), en je krijgt een sim-eject tool erbij om de ear cups te verwijderen.

De aansluitingen en het gaas lijken ook exact hetzelfde, De headband klikt stevig vast na plaatsing, zoals de originele, alleen het in - uitschuiven is ietsje minder stroef dan de originele, maar dat zou met de nieuwe Airpods Max hetzelfde kunnen zijn, die van mij is die van dag 1.

Op het hoofd voelt het prima, ik kan niet met zekerheid zeggen of de flexibiliteit van de originele en de nieuwe hetzelfde zijn, die van mij is helemaal uitgerekt.
Over langdurig kwaliteit/gebruik kan ik nog niks zeggen, en ik hoop dat deze weer even mee gaan :)

Ik denk zeker dat dit een beter alternatief is dan een silicone opvulling, maar deze is wel duurder € 130,-

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: How to Replace AirPods Max Headband | Replacement Part | Repair | Install | Remove | Fix | Broken]
Dank voor alle info. Ik vind dit wel een slechte zaak van Apple dat het niet wordt aangeboden óf begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Redondo1982 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:04:
[...]

Dank voor alle info. Ik vind dit wel een slechte zaak van Apple dat het niet wordt aangeboden óf begrijp ik dat verkeerd?
Apple, was bij de lancering, van plan om losse headbands te verkopen, maar om een of andere rede is dat nooit gebeurd.

Ik denk dat dit een goed alternatief is, ik ben zeker blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
absrnd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:24:
[...]

Apple, was bij de lancering, van plan om losse headbands te verkopen, maar om een of andere rede is dat nooit gebeurd.

Ik denk dat dit een goed alternatief is, ik ben zeker blij.
Ja, dat had ik al gelezen van je. Maar kan die niet gewoon ingebracht worden voor ‘reparatie’? En wat zijn dan de kosten? Of swappen ze hem gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:37
Een beetje een gekke vraag: ik draag mijn AirPods Max altijd op de fiets (niet met ANC aan ;) ), maar ik ben aan het overwegen om met een helm op te gaan fietsen. Weet iemand of er fietshelmen bestaan waarbij het mogelijk is om deze koptelefoon op je hoofd te houden? Of is dit fysiek onmogelijk?

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
posttoast schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:26:
Een beetje een gekke vraag: ik draag mijn AirPods Max altijd op de fiets (niet met ANC aan ;) ), maar ik ben aan het overwegen om met een helm op te gaan fietsen. Weet iemand of er fietshelmen bestaan waarbij het mogelijk is om deze koptelefoon op je hoofd te houden? Of is dit fysiek onmogelijk?
Ja, ik denk dan aan een helm die André Kuipers draagt of iemand van de explosieven-dienst.

Zal toch een helm worden die alleen de bovenkant beschermd en niet de zijkanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Redondo1982 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:28:
[...]

Ja, ik denk dan aan een helm die André Kuipers draagt of iemand van de explosieven-dienst.

Zal toch een helm worden die alleen de bovenkant beschermd en niet de zijkanten.
Hahaha, ja als je het zo stelt is het wel een beetje een stomme vraag ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:02
posttoast schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:30:
[...]

Hahaha, ja als je het zo stelt is het wel een beetje een stomme vraag ;)
Stomme vragen bestaan niet, maar ik denk dat een investering in AirPods Pro beter is in dit geval. Bijna dezelfde kwaliteit en perfect fietshelm compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Aiii schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:42:
[...]

Stomme vragen bestaan niet, maar ik denk dat een investering in AirPods Pro beter is in dit geval. Bijna dezelfde kwaliteit en perfect fietshelm compatible.
Zelfs gewone AirPods 4 zonder ANC zijn dan prima denk ik; je zit toch op de fiets, dan hoeft je niets méér te betalen voor Pro's die dan geen meerwaarde bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 17-04-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
RoRoNL schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:47:
[...]

Zelfs gewone AirPods 4 zonder ANC zijn dan prima denk ik; je zit toch op de fiets, dan hoeft je niets méér te betalen voor Pro's die dan geen meerwaarde bieden.
Inderdaad, de helm zorgt wel voor een soort van ANC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ja op zich valide punten allemaal. Ik vind alleen "dingen in mijn oren" echt gruwelijk vervelend. Maar misschien zou ik het gewoon eens moeten proberen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:42:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: How to Replace AirPods Max Headband | Replacement Part | Repair | Install | Remove | Fix | Broken]
Ooh whow dit had ik helemaal gemist. Hier ga ik er gelijk 1 van bestellen.

Neem aan dat het imitatie is maar veel slechter dan mijn originele we nu uitziet kan het eigenlijk ook niet zijn :P

Ga ik gelijk voor een zwarte.

Edit: Ah sad mijn kleur is er niet meer 🤨
Alleen nog een groene, alleen dat vloeit dan weer een beetje met het zilveren aluminium van de oorschelpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 17-04-2025 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
RoRoNL schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:47:
[...]

Ik denk juist dat ANC met Pass through de beste optie is op de fiets.
hoor je de muziek goed, en alles om je heen.
Donstil schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:46:
[...]

Ooh whow dit had ik helemaal gemist. Hier ga ik er gelijk 1 van bestellen.

Neem aan dat het imitatie is maar veel slechter dan mijn originele we nu uitziet kan het eigenlijk ook niet zijn :P

Ga ik gelijk voor een zwarte.

Edit: Ah sad mijn kleur is er niet meer 🤨
Alleen nog een groene, alleen dat vloeit dan weer een beetje met het zilveren aluminium van de oorschelpen.
Ik had dan net geluk, maar het kan ook zijn dat mijn posting (ook op MacRumours) daarvoor gezorgd heeft :/

[ Voor 43% gewijzigd door absrnd op 17-04-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:49:
[...]

Ik denk juist dat ANC met Pass through de beste optie is op de fiets.
hoor je de muziek goed, en alles om je heen.

[...]

Ik had dan net geluk, maar het kan ook zijn dat mijn posting (ook op MacRumours) daarvoor gezorgd heeft :/
Ja ik zal eens door twijfelen. Misschien doe ik die groene wel icm nieuwe groene oorschelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Donstil schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:23:
[...]

Ja ik zal eens door twijfelen. Misschien doe ik die groene wel icm nieuwe groene oorschelpen.
Het lijkt er op dat er weer een zwarte te bestellen is.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid