Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:55:
Je schiet amper iets op met de Max tov de Pro's die je al hebt (neem tenminste aan dat het om v2 gaat).

Geluidskwaliteit van de Pro's wordt door velen, waaronder ikzelf, zelfs als iets beter gezien/gehoord dan de Max. Enige wat in het vliegtuig nog wel kan helpen is de langere batterij duur. Maar daar zou ik dan gewoon de Bose voor blijven gebruiken.
"Door velen", dat heb ik nog nooit gehoord (en ik heb ze beiden), maar kan mij er ook echt helemaal niets bij voorstellen 8)7

De pro's hebben heus voordelen t.o.v. de Max maar geluidskwaliteit is er daar zeker niet 1 van.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-07 17:20
Donstil schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:07:
[...]
"Door velen", dat heb ik nog nooit gehoord (en ik heb ze beiden), maar kan mij er ook echt helemaal niets bij voorstellen
Genoeg meningen daarover te vinden zou ik zo zeggen......

De Max is gewoon zwaar overpriced voor de geluidskwaliteit die je krijgt, de Pro 2 niet. Komt voor een deel ook door de standaard eigenschappen van een close-back maar toch. Maar als je van lompe bas en een slechte treble houdt is de Max de ideale hoofdtelefoon :-).

Als ik de Pro al had en een Bose voor reizen zou ik gewoon nooit de Max ook nog kopen.

En ik heb ze ook gewoon beiden. Vindt de Max ideaal voor dingen als films als ik de rest niet mee wil laten genieten.

[ Voor 29% gewijzigd door TweakGP op 31-03-2025 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:17

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb hier zowel de pro als max. De kleine dopjes zijn vooral fijn voor reizen. De max gebruik ik echter vooral thuis, voor thuiswerken of lekker een muziekje luisteren. Het comfort is echt veel beter dan de pro. Geluidskwaliteit vind ik niet echt heel anders.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:56:
[...]

Genoeg meningen daarover te vinden zou ik zo zeggen......

De Max is gewoon zwaar overpriced voor de geluidskwaliteit die je krijgt, de Pro 2 niet. Komt voor een deel ook door de standaard eigenschappen van een close-back maar toch. Maar als je van lompe bas en een slechte treble houdt is de Max de ideale hoofdtelefoon :-).
Als je zoekt ga je altijd een mening vinden die bij jezelf aansluit......, dat vind ik niet zo spannend allemaal.

Ik vind reviews (los van eigen mening) daarin veel belangrijker, en die schrijven toch wel hoog over Max, ook in de audio hoek, stuk hoger ook dan de pro’s

Lompe Bas en slechte treble, post natuurlijk lekker maar daar kan ik het eigenlijk ook niet mee eens zijn.
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:56:
[...]
Als ik de Pro al had en een Bose voor reizen zou ik gewoon nooit de Max ook nog kopen.
Ik wel, precies om de reden die aangehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Donstil schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:24:
[...]
Als je zoekt ga je altijd een mening vinden die bij jezelf aansluit......, dat vind ik niet zo spannend allemaal.
Je bedoelt dat jij nog nooit één kritische noot over de producten van Apple hebt gehoord :-)?

Maar helemaal prima natuurlijk als je er blij van wordt. Ik dus niet voor vele soorten muziek, en ik ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erhnam schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:57:
Ik heb hier zowel de pro als max. De kleine dopjes zijn vooral fijn voor reizen. De max gebruik ik echter vooral thuis, voor thuiswerken of lekker een muziekje luisteren. Het comfort is echt veel beter dan de pro. Geluidskwaliteit vind ik niet echt heel anders.
Ooh echt, ik gebruik de Max’en ook juist wel buiten, bijvoorbeeld tijdens het boodschappen doen, NC is dan echt een heel groot verschil.

Pro’s (2 in mijn geval) zijn voor mij “even bellen” dopjes of voor een podcast op kantoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Je bedoelt dat jij nog nooit één kritische noot over de producten van Apple hebt gehoord :-)?
Nee hoor dat bedoel ik helemaal niet, maar als jij het in die hoek denkt te moeten zoeken zijn we wel klaar denk ik.
Maar helemaal prima natuurlijk als je er blij van wordt. Ik dus niet voor vele soorten muziek, en ik ben niet de enige.
Zeker, en ik ben daarin inderdaad niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:35

_AN

Geluidskwaliteit van de Max vind ik ook een stuk beter dan de Pro’s. Ik heb beide, maar thuis gebruik ik altijd de Max, puur vanwege de geluidskwaliteit en draagcomfort. Ik ben het overigens wel eens dat die wat aan de dure kant is. Mocht er nog een keer een ‘echte’ v2 komen, dan zal ik zeker weer vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:31
Geluidskwaliteit van de Max vond ik geweldig. Gebruikte hem ook bij de PlayStation. Zelf kreeg ik echter veel hoofdpijn van de Max door het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
Heeft er iemand al de update gedaan voor de lossless audio? En zo ja, zouden jullie mogelijk kunnen bevestigen of dit alleen via USB-C werkt? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
turkeyhakan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:30:
Heeft er iemand al de update gedaan voor de lossless audio? En zo ja, zouden jullie mogelijk kunnen bevestigen of dit alleen via USB-C werkt? :-)
Volgens Apple wel dus waarom zou het dan anders werken? Kijk anders even YT, daar komt het ook allemaal voorbij.

Hierbij nog een link:
https://www.apple.com/nl/...udio-come-to-airpods-max/

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Redondo1982 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:04:
[...]

Volgens Apple wel dus waarom zou het dan anders werken? Kijk anders even YT, daar komt het ook allemaal voorbij.

Hierbij nog een link:
https://www.apple.com/nl/...udio-come-to-airpods-max/
Dat weet ik, maar was even benieuwd naar de ervaringen in de praktijk. Nog geen tijd gehad om op YT te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
giantgiantus schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:11:
Geluidskwaliteit van de Max vond ik geweldig. Gebruikte hem ook bij de PlayStation. Zelf kreeg ik echter veel hoofdpijn van de Max door het gewicht.
Kwam dat door het gewicht? Ik moet zelf wel wennen aan die enorme oorschelpen op m'n kop, want heb altijd alleen maar oordopjes gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
turkeyhakan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:04:
[...]

Dat weet ik, maar was even benieuwd naar de ervaringen in de praktijk. Nog geen tijd gehad om op YT te kijken.
Maar hoe zou het anders moeten werken dan? Dit is een nieuwe update, zij het alleen met een kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:55:
Je schiet amper iets op met de Max tov de Pro's die je al hebt (neem tenminste aan dat het om v2 gaat).

Geluidskwaliteit van de Pro's wordt door velen, waaronder ikzelf, zelfs als iets beter gezien/gehoord dan de Max. Enige wat in het vliegtuig nog wel kan helpen is de langere batterij duur. Maar daar zou ik dan gewoon de Bose voor blijven gebruiken.
Thanks, misschien nog even handig om te vermelden (vergeten in mijn post): heb sinds kort ook de Apple TV als vervanger van de Chromecast en dat had ik echt al jaren geleden moeten doen. Echter gebruik ik Vidi/Fusion in combinatie met InFuse voor het bekijken van video's met Real-Debrid erbij en dat kan tot voor kort niet echt, vandaar de Chromecast met Stremio.

Ik dacht eerst, goh, wat leuk om je AirPods te verbinden met de Apple TV, ga ik nooit gebruiken. Ben nu twee maanden verder en ik gebruik het luisteren via de AirPods toch zeker wel een aantal keer per week; als mijn vriendin op haar laptop iets aan het kijken is en ik de home cinema het niet wil laten overnemen, of soms in de avond als we samen op de bank liggen en zij al aan het tukken is, of soms gewoon als ik geen zin heb in de home cinema.

Dat zou nog een andere reden zijn om de AirPods Max erbij te nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
JDFS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:38:
[...]
Dat zou nog een andere reden zijn om de AirPods Max erbij te nemen :D
Daar gebruik ik 'm dus ook primair voor...... dan stoor je niemand, voordeel van een closed-back model.
Maar aan het eind van de avond wel warme oren :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakGP schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:14:
[...]

Daar gebruik ik 'm dus ook primair voor...... dan stoor je niemand, voordeel van een closed-back model.
Maar aan het eind van de avond wel warme oren :-).
Rooie oortjes, hè?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dat is snel: Apple Releases New Firmware for AirPods Max With Lossless Audio Support]

[ Voor 57% gewijzigd door turkeyhakan op 03-04-2025 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0WmVb7NUAyH79eVwq4gUxOKzDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXvrGfouyPxga3tgxueBb2Ee.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 14:20
Ik dacht dat je een nieuw soort kabeltje nodig had van 3.5mm naar usb c hiervoor? Werkt elke usb c kabel gewoon? Anders ga ik ff checken op mijn macbook :).

En hoe zit dit met een Iphone met Lightning aansluiting? Ik heb nog een 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
knarfyboy schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:41:
Ik dacht dat je een nieuw soort kabeltje nodig had van 3.5mm naar usb c hiervoor? Werkt elke usb c kabel gewoon? Anders ga ik ff checken op mijn macbook :).
Gewoon een reguliere USB-C data kabel......

Verder zijn er kabels voor Lightning en 3.5mm, maar dat geeft geen lossless audio........ niet dat je enig verschil gaat horen, maar vooruit.

[ Voor 18% gewijzigd door TweakGP op 04-04-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakGP schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:19:
[...]

Gewoon een reguliere USB-C data kabel......

Verder zijn er kabels voor Lightning en 3.5mm, maar dat geeft geen lossless audio........ niet dat je enig verschil gaat horen, maar vooruit.
Wel het Apple USB-C kabeltje, hè?! :+

Apple is wel meester geworden in het rekken van producten. Ben wel benieuwd wat de volgende ‘feature’ wordt om de Airpods Max nog even wat langer in leven te houden, zodat ze tijd hebben om nog meer nutteloze projecten op te starten en/of de achterstand wederom proberen in te halen met Siri en AI. Dat gaat ze nooit meer lukken heb ik het idee, al hebben ze wel bakken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:30:
[...]

Wel het Apple USB-C kabeltje, hè?! :+

Apple is wel meester geworden in het rekken van producten. Ben wel benieuwd wat de volgende ‘feature’ wordt om de Airpods Max nog even wat langer in leven te houden, zodat ze tijd hebben om nog meer nutteloze projecten op te starten en/of de achterstand wederom proberen in te halen met Siri en AI. Dat gaat ze nooit meer lukken heb ik het idee, al hebben ze wel bakken met geld.
Apple Intelligence in je koptelefoon lijkt mij überhaupt wel redelijk zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knarfyboy schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:41:

En hoe zit dit met een Iphone met Lightning aansluiting? Ik heb nog een 14.
De kabel waar het nieuws van laatst over ging is inderdaad 3,5mm naar USB-C, dat was geen USB-C naar USB-C kabel. Lossless werkt wel over usb-C met de update.

Met Apple Music wel een aanrader overigens, geen dag en nacht verschil maar het is net wat helderder voor mijn idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 04-04-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:30:
[...]
Apple is wel meester geworden in het rekken van producten. Ben wel benieuwd wat de volgende ‘feature’ wordt om de Airpods Max nog even wat langer in leven te houden
Ach..... het is gewoon een hoofdtelefoon met een leuk ontwerp en goede ANC. Middelmatige geluidskwaliteit voor de hoge prijs maar verder prima voor mobiel en draadloos gebruik en voor dingen als films.

Voor het andere werk zijn er honderden alternatieven dus Apple gaat daar niets aan toevoegen. Behalve die bizarre case natuurlijk, die hadden ze wel even kunnen herontwerpen.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakGP op 04-04-2025 11:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13
TweakGP schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:45:
[...]

Ach..... het is gewoon een hoofdtelefoon met een leuk ontwerp en goede ANC. Middelmatige geluidskwaliteit voor de hoge prijs maar verder prima voor mobiel en draadloos gebruik en voor dingen als films.

Voor het andere werk zijn er honderden alternatieven dus Apple gaat daar niets aan toevoegen. Behalve die bizarre case natuurlijk, die hadden ze wel even kunnen herontwerpen.
Waarom zo "nep" negatief reageren, als het gewoon niet een koptelefoon voor jou is ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakGP schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:45:
[...]

Ik ben wel enorm tevreden erover, evenals de case. Ik vind het wel een leuk ontwerp. Het gebruiksgemak en de looks vind ik ook meer dan geslaagd, beter dan al die hele dikke oorschelpen waar je de meesten mee ziet lopen. Dat vind ik echt zooooo lelijk. Het oog wilt ook wat, al kom ik er zelf bijna niet mee buiten hoor. Daar gebruik ik de Airpods 4 voor.

Apple had dat ding wel allang kunnen updaten. Maarja, hij wordt nog steeds goed verkocht en in de tussentijd kunnen ze de tijd steken in een aantal andere projecten en ook goed bekijken waar de concurrentie mee komt. Vanuit daar kunnen ze weer toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:36:
[...]

Apple Intelligence in je koptelefoon lijkt mij überhaupt wel redelijk zinloos.
Heb ik wat gemist? Of haal je dit uit mijn bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:55:
[...]

Heb ik wat gemist? Of haal je dit uit mijn bericht?
Ooh nee omdat we hier in het topic voor een koptelefoon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
absrnd schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:49:
[...]
Waarom zo "nep" negatief reageren, als het gewoon niet een koptelefoon voor jou is ;w
Het was gewoon een reactie op de upgrade vraag.... er is gewoon geen reden om de Max constant te upgraden. Het lijkt ook niet snel te gaan gebeuren.

En verder is het natuurlijk om te kotsen die zoveelste Apple "it's amazing" upgrade voor (geluidstechnisch) een middelmatig product. Eerst kon het niet beter, en nu is het ineens nog beter met wat lossless trucjes (terwijl het geluid daarna nog helemaal suf geprocessed wordt). Om zoiets met het label ultieme geluidskwaliteit te promoten is gewoon suf. Net zoals het nu ineens het ultieme ding in een studio zou zijn, echt niemand gebruikt daar beroepsmatig een Max.

Prima product voor wat het is en het gebruiksgemak in het Apple eco systeem is onovertroffen.... maar op gebied van hoofdtelefoons is er weinig "amazing" aan behalve de prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakGP op 04-04-2025 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:49:
[...]

Precies, punt is nu wel gemaakt. Ondanks dat het opgeschreven wordt als feiten is het vooral een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:09:
[...]

Ooh nee omdat we hier in het topic voor een koptelefoon zitten.
Van Apple ja, dus prima om even te ventileren dat de Airpods Max nu wel genoeg iteraties heeft gehad en het tijd wordt voor wat nieuws, zodat de focus gaat op wat de mensen graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakGP schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:44:
[...]

Het was gewoon een reactie op de upgrade vraag.... er is gewoon geen reden om de Max constant te upgraden. Het lijkt ook niet snel te gaan gebeuren.

En verder is het natuurlijk om te kotsen die zoveelste Apple "it's amazing" upgrade voor (geluidstechnisch) een middelmatig product. Eerst kon het niet beter, en nu is het ineens nog beter met wat lossless trucjes (terwijl het geluid daarna nog helemaal suf geprocessed wordt). Om zoiets met het label ultieme geluidskwaliteit te promoten is gewoon suf. Net zoals het nu ineens het ultieme ding in een studio zou zijn, echt niemand gebruikt daar beroepsmatig een Max.

Prima product voor wat het is en het gebruiksgemak in het Apple eco systeem is onovertroffen.... maar op gebied van hoofdtelefoons is er weinig "amazing" aan behalve de prijs.
Je mag blijkbaar geen kritiek hebben heb ik het idee. Ga daar vooral mee door, want alle ja-knikkers hebben we er al zat van. Ik ben ook locked-in en groot Apple liefhebber van de mobile devices, maar kan gelukkig wel eea scheiden. Ik hou wel van tegengeluiden, of ze nu gefundeerd zijn of niet...dat onderzoek ik dan zelf wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:25:
[...]

Van Apple ja, dus prima om even te ventileren dat de Airpods Max nu wel genoeg iteraties heeft gehad en het tijd wordt voor wat nieuws, zodat de focus gaat op wat de mensen graag willen.
Ja maar het leek net geschreven alsof je AI in de koptelefoon bedoelde, vandaar, gewoon verkeerd begrepen.

Volgens mij is de Max prima zoals hij is en met 1 echte iteratie en een zeer kleine refresh valt het toch allemaal wel mee? Voelt niet als een product waarvan ze elke twee jaar een nieuwe versie van moeten uitbrengen of wat nu hopeloos achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:30:
[...]

Ja maar het leek net geschreven alsof je AI in de koptelefoon bedoelde, vandaar, gewoon verkeerd begrepen.

Volgens mij is de Max prima zoals hij is en met 1 echte iteratie en een zeer kleine refresh valt het toch allemaal wel mee? Voelt niet als een product waarvan ze elke twee jaar een nieuwe versie van moeten uitbrengen of wat nu hopeloos achterloopt.
Ik vond hem fantastisch, helaas werkte het gewicht/pasvorm niet voor mij. Nu andere koptelefoon, geluid min of meer zelfs niveau, pasvorm voor MIJ beter. Integratie met rest van Apple apparaten vele malen slechter, met andere apparaten weer wat beter.

Ik had hem zeker niet weggedaan als ik er geen hoofdpijn van kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:42:
[...]

Ik vond hem fantastisch, helaas werkte het gewicht/pasvorm niet voor mij. Nu andere koptelefoon, geluid min of meer zelfs niveau, pasvorm voor MIJ beter. Integratie met rest van Apple apparaten vele malen slechter, met andere apparaten weer wat beter.

Ja dat is ruk, dan heb je helaas niet veel andere opties dan hem wegdoen.

Ik heb een relatief groot hoofd dus dat helpt altijd wel voor zulke zaken, ik had voor de Max een koptelefoon van ongeveer hetzelfde gewicht en heeft mij nooit gestoord dus wist dat ik veilig voor de max kon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:30:
[...]

Geeft niet, lastige van tekst.

Airpod Max loopt al mee van eind 2020 dus ik verwacht dat ie ongeveer vijf jaar mee gaat. Hij is ook prima, maar hij had wel een refresh mogen krijgen qua hardware binnenin voor de late kopers en ook daardoor vermoedelijk langer en meer functioneel.

Misschien qua draagcomfort ook nog het eea aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:05:
[...]

Geeft niet, lastige van tekst.

Airpod Max loopt al mee van eind 2020 dus ik verwacht dat ie ongeveer vijf jaar mee gaat. Hij is ook prima, maar hij had wel een refresh mogen krijgen qua hardware binnenin voor de late kopers en ook daardoor vermoedelijk langer en meer functioneel.

Misschien qua draagcomfort ook nog het eea aanpassen?
Persoonlijk vind ik het draagcomfort prima maar een iets andere band zou wel welkom zijn, mijn netje heeft al jaren geen rek meer en is ook relatief geel (ik heb de zilveren), dat kreeg ik nog wel schoon aan het begin maar nu helaas niet meer.

Dus een echte AirPods Max 2 zou voor mij wel goed zijn, dan koop ik een zwarte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:36:
[...]

Persoonlijk vind ik het draagcomfort prima maar een iets andere band zou wel welkom zijn, mijn netje heeft al jaren geen rek meer en is ook relatief geel (ik heb de zilveren), dat kreeg ik nog wel schoon aan het begin maar nu helaas niet meer.

Dus een echte AirPods Max 2 zou voor mij wel goed zijn, dan koop ik een zwarte :P
Ik vind het comfort ook goed, maar een beetje finetunen zodat @giantgiantus er ook weer plezier aan kan beleven zou fijn zijn. Grootste overgang vind ik van Airpods naar de Max en vice versa. Dat merk je wel haha.

Ja, ik heb een zwarte. Leek mij inderdaad het beste om te kopen, ook ivm de oorschelpen. Echter vind ik de lichtere misschien wel mooier, maar heb dus gekozen voor een hygiënisch cosmetisch aangezicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:50:
[...]

Ik vind het comfort ook goed, maar een beetje finetunen zodat @giantgiantus er ook weer plezier aan kan beleven zou fijn zijn. Grootste overgang vind ik van Airpods naar de Max en vice versa. Dat merk je wel haha.

Ja, ik heb een zwarte. Leek mij inderdaad het beste om te kopen, ook ivm de oorschelpen. Echter vind ik de lichtere misschien wel mooier, maar heb dus gekozen voor een hygiënisch cosmetisch aangezicht :+
Haha ja dat laatste had ik ook moeten doen, al heb ik er wel zwarte oorschelpen op inmiddels, dat scheelt al weer iets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:50

SambalBij

We're all MAD here

Die van mij doen het weer, nadat ze al een jaar ofzo defect waren.
Op een gegeven moment gebeurde het dat ze bij het opzetten niet meer aan gingen. Gebeurde steeds vaker, tot ze het helemaal niet meer deden.
Resetten ging ook niet meer; knipperde dan wel 3x oranje, maar daarna niet wit zoals zou moeten. Ding was ook niet meer te vinden/pairen vanaf de telefoon of macbook.

Volgens de berichten die ik destijds vond zou dat aan condensvorming kunnen liggen. Geen garantie of AppleCare+, dus zou dure reparatie worden dan... Toen het ding maar opgegeven en er emotioneel afscheid van genomen. Echter nooit daadwerkelijk weggedaan.

Recent kwam ik op reddit* wat posts tegen, dat deze issue optreedt wanneer de beide earcups geen verbinding meer met elkaar hebben, omdat het hele fragiele flatflex kabeltje in de draaipunten (waar de band in de earcups steekt en draait) kunnen scheuren/breken, waarna de verbinding dus niet meer werkt.

Afgelopen week dus maar uit China voor iets van 3 tientjes twee nieuwe kabeltjes besteld (https://www.sunsky-online...iFi-Signal-Flex-Cable.htm) en die vervangen. (Dat ding heeft zonder overdrijven de kleinste schroefjes die ik ooit heb gebruikt!)
Linker kabeltje vervangen hielp niet, maar de aan de rechterkant leek het kabeltje inderdaad wel een erg scherpe vouw/breuk te hebben. En na vervangen van dat kabeltje aan de rechterkant was er weer leven!

*
https://www.reddit.com/r/...al_repair_guide_purchase/

[ Voor 3% gewijzigd door SambalBij op 11-04-2025 17:33 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
SambalBij schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:29:
Die van mij doen het weer, nadat ze al een jaar ofzo defect waren.
Op een gegeven moment gebeurde het dat ze bij het opzetten niet meer aan gingen. Gebeurde steeds vaker, tot ze het helemaal niet meer deden.
Resetten ging ook niet meer; knipperde dan wel 3x oranje, maar daarna niet wit zoals zou moeten. Ding was ook niet meer te vinden/pairen vanaf de telefoon of macbook.

Volgens de berichten die ik destijds vond zou dat aan condensvorming kunnen liggen. Geen garantie of AppleCare+, dus zou dure reparatie worden dan... Toen het ding maar opgegeven en er emotioneel afscheid van genomen. Echter nooit daadwerkelijk weggedaan.

Recent kwam ik op reddit* wat posts tegen, dat deze issue optreedt wanneer de beide earcups geen verbinding meer met elkaar hebben, omdat het hele fragiele flatflex kabeltje in de draaipunten (waar de band in de earcups steekt en draait) kunnen scheuren/breken, waarna de verbinding dus niet meer werkt.

Afgelopen week dus maar uit China voor iets van 3 tientjes twee nieuwe kabeltjes besteld (https://www.sunsky-online...iFi-Signal-Flex-Cable.htm) en die vervangen. (Dat ding heeft zonder overdrijven de kleinste schroefjes die ik ooit heb gebruikt!)
Linker kabeltje vervangen hielp niet, maar de aan de rechterkant leek het kabeltje inderdaad wel een erg scherpe vouw/breuk te hebben. En na vervangen van dat kabeltje aan de rechterkant was er weer leven!

*
Top zeg! Succes met je nieuwe APM >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
Omdat de headband doorzakt, en de rubberlaag loslaat, heb ik maar een vervangende Headband besteld via:
https://centralsound.co/p...oise-canceling-headphones

Ik ben benieuwd wat de kwaliteit is :)

Het is jammer dat Apple wel van plan was de headbands los te gaan verkopen, maar niet doorgezet heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqqac1xRsbA2X1ZzRPHz0HBwoVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P39yj70gpDenQUQ9C69jepdC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door absrnd op 11-04-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:22
absrnd schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:03:
Omdat de headband doorzakt, en de rubberlaag loslaat, heb ik maar een vervangende Headband besteld via:
https://centralsound.co/p...oise-canceling-headphones

Ik ben benieuwd wat de kwaliteit is :)

Het is jammer dat Apple wel van plan was de headbands los te gaan verkopen, maar niet doorgezet heeft.

[Afbeelding]
Graag hoor ik (we?) hoe deze bevalt. Je bent niet de enige met dit probleem.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik ben vooral benieuwd of zo’n beschermer (voor de hoofdband) ook goed werkt en confortabel is, zodat je schade voorkomt. Ik ben super netjes op mijn spullen, maar een koptelefoon is wel om te gebruiken en komt nu eenmaal in aanraking met je hoofd. Vetten, gel/wax etc.

https://amzn.eu/d/92ru1ZT

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 12-04-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
giantgiantus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:42:
[...]

Heb je de band een beetje uitgerekt en voor een langere tijd geprobeerd? Ik had in het begin ook hoofdpijn, maar rekken hielp. Nu geen last meer van en AirPods Max is heerlijk in het vliegtuig, in de tuin, in de trein.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
TheKerremenke schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:35:
[...]

Graag hoor ik (we?) hoe deze bevalt. Je bent niet de enige met dit probleem.
De headband is binnen, en gelijkt getest:

Op eerste oogopslag, lijkt dit wel een OEM apple Headband, het voelt exact hetzelfde (rubber laag), en je krijgt een sim-eject tool erbij om de ear cups te verwijderen.

De aansluitingen en het gaas lijken ook exact hetzelfde, De headband klikt stevig vast na plaatsing, zoals de originele, alleen het in - uitschuiven is ietsje minder stroef dan de originele, maar dat zou met de nieuwe Airpods Max hetzelfde kunnen zijn, die van mij is die van dag 1.

Op het hoofd voelt het prima, ik kan niet met zekerheid zeggen of de flexibiliteit van de originele en de nieuwe hetzelfde zijn, die van mij is helemaal uitgerekt.
Over langdurig kwaliteit/gebruik kan ik nog niks zeggen, en ik hoop dat deze weer even mee gaan :)

Ik denk zeker dat dit een beter alternatief is dan een silicone opvulling, maar deze is wel duurder € 130,-
https://centralsound.co/p...os=1&_sid=67f63513d&_ss=r

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IugLwu_-aC2OiMXEX7FOnai0GwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HTxd8BC10G311zn9yHad7SA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DBJijpQjuyPVR4kSui31m36NP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67M25JJkwU2rgDygcfuxxQq6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5fdcFNdeE3vG57a_NdhBnroiEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FXGbmbJQX0jMlqixyDg8WmZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door absrnd op 17-04-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
absrnd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:42:
[...]

Op eerste oogopslag, lijkt dit wel een OEM apple Headband, het voelt exact hetzelfde (rubber laag), en je krijgt een sim-eject tool erbij om de ear cups te verwijderen.

De aansluitingen en het gaas lijken ook exact hetzelfde, De headband klikt stevig vast na plaatsing, zoals de originele, alleen het in - uitschuiven is ietsje minder stroef dan de originele, maar dat zou met de nieuwe Airpods Max hetzelfde kunnen zijn, die van mij is die van dag 1.

Op het hoofd voelt het prima, ik kan niet met zekerheid zeggen of de flexibiliteit van de originele en de nieuwe hetzelfde zijn, die van mij is helemaal uitgerekt.
Over langdurig kwaliteit/gebruik kan ik nog niks zeggen, en ik hoop dat deze weer even mee gaan :)

Ik denk zeker dat dit een beter alternatief is dan een silicone opvulling, maar deze is wel duurder € 130,-

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: How to Replace AirPods Max Headband | Replacement Part | Repair | Install | Remove | Fix | Broken]
Dank voor alle info. Ik vind dit wel een slechte zaak van Apple dat het niet wordt aangeboden óf begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Redondo1982 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:04:
[...]

Dank voor alle info. Ik vind dit wel een slechte zaak van Apple dat het niet wordt aangeboden óf begrijp ik dat verkeerd?
Apple, was bij de lancering, van plan om losse headbands te verkopen, maar om een of andere rede is dat nooit gebeurd.

Ik denk dat dit een goed alternatief is, ik ben zeker blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
absrnd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:24:
[...]

Apple, was bij de lancering, van plan om losse headbands te verkopen, maar om een of andere rede is dat nooit gebeurd.

Ik denk dat dit een goed alternatief is, ik ben zeker blij.
Ja, dat had ik al gelezen van je. Maar kan die niet gewoon ingebracht worden voor ‘reparatie’? En wat zijn dan de kosten? Of swappen ze hem gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:15
Een beetje een gekke vraag: ik draag mijn AirPods Max altijd op de fiets (niet met ANC aan ;) ), maar ik ben aan het overwegen om met een helm op te gaan fietsen. Weet iemand of er fietshelmen bestaan waarbij het mogelijk is om deze koptelefoon op je hoofd te houden? Of is dit fysiek onmogelijk?

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
posttoast schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:26:
Een beetje een gekke vraag: ik draag mijn AirPods Max altijd op de fiets (niet met ANC aan ;) ), maar ik ben aan het overwegen om met een helm op te gaan fietsen. Weet iemand of er fietshelmen bestaan waarbij het mogelijk is om deze koptelefoon op je hoofd te houden? Of is dit fysiek onmogelijk?
Ja, ik denk dan aan een helm die André Kuipers draagt of iemand van de explosieven-dienst.

Zal toch een helm worden die alleen de bovenkant beschermd en niet de zijkanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Redondo1982 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:28:
[...]

Ja, ik denk dan aan een helm die André Kuipers draagt of iemand van de explosieven-dienst.

Zal toch een helm worden die alleen de bovenkant beschermd en niet de zijkanten.
Hahaha, ja als je het zo stelt is het wel een beetje een stomme vraag ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
posttoast schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:30:
[...]

Hahaha, ja als je het zo stelt is het wel een beetje een stomme vraag ;)
Stomme vragen bestaan niet, maar ik denk dat een investering in AirPods Pro beter is in dit geval. Bijna dezelfde kwaliteit en perfect fietshelm compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Aiii schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:42:
[...]

Stomme vragen bestaan niet, maar ik denk dat een investering in AirPods Pro beter is in dit geval. Bijna dezelfde kwaliteit en perfect fietshelm compatible.
Zelfs gewone AirPods 4 zonder ANC zijn dan prima denk ik; je zit toch op de fiets, dan hoeft je niets méér te betalen voor Pro's die dan geen meerwaarde bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 17-04-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
RoRoNL schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:47:
[...]

Zelfs gewone AirPods 4 zonder ANC zijn dan prima denk ik; je zit toch op de fiets, dan hoeft je niets méér te betalen voor Pro's die dan geen meerwaarde bieden.
Inderdaad, de helm zorgt wel voor een soort van ANC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ja op zich valide punten allemaal. Ik vind alleen "dingen in mijn oren" echt gruwelijk vervelend. Maar misschien zou ik het gewoon eens moeten proberen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:42:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: How to Replace AirPods Max Headband | Replacement Part | Repair | Install | Remove | Fix | Broken]
Ooh whow dit had ik helemaal gemist. Hier ga ik er gelijk 1 van bestellen.

Neem aan dat het imitatie is maar veel slechter dan mijn originele we nu uitziet kan het eigenlijk ook niet zijn :P

Ga ik gelijk voor een zwarte.

Edit: Ah sad mijn kleur is er niet meer 🤨
Alleen nog een groene, alleen dat vloeit dan weer een beetje met het zilveren aluminium van de oorschelpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 17-04-2025 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
RoRoNL schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:47:
[...]

Ik denk juist dat ANC met Pass through de beste optie is op de fiets.
hoor je de muziek goed, en alles om je heen.
Donstil schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:46:
[...]

Ooh whow dit had ik helemaal gemist. Hier ga ik er gelijk 1 van bestellen.

Neem aan dat het imitatie is maar veel slechter dan mijn originele we nu uitziet kan het eigenlijk ook niet zijn :P

Ga ik gelijk voor een zwarte.

Edit: Ah sad mijn kleur is er niet meer 🤨
Alleen nog een groene, alleen dat vloeit dan weer een beetje met het zilveren aluminium van de oorschelpen.
Ik had dan net geluk, maar het kan ook zijn dat mijn posting (ook op MacRumours) daarvoor gezorgd heeft :/

[ Voor 43% gewijzigd door absrnd op 17-04-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:49:
[...]

Ik denk juist dat ANC met Pass through de beste optie is op de fiets.
hoor je de muziek goed, en alles om je heen.

[...]

Ik had dan net geluk, maar het kan ook zijn dat mijn posting (ook op MacRumours) daarvoor gezorgd heeft :/
Ja ik zal eens door twijfelen. Misschien doe ik die groene wel icm nieuwe groene oorschelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Donstil schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:23:
[...]

Ja ik zal eens door twijfelen. Misschien doe ik die groene wel icm nieuwe groene oorschelpen.
Het lijkt er op dat er weer een zwarte te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:40
Ik ben in de markt voor de AirPods Max en was van plan even naar de Amac om de hoek te lopen - echter zijn ze daar haast 80 euro duurder dan bij de goedkoopste optie; Mobiel.nl.

Zie: uitvoering: Apple AirPods Max - USB-C (Paars)

Geeft Amac korting?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ericafterdark schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:22:
Ik ben in de markt voor de AirPods Max en was van plan even naar de Amac om de hoek te lopen - echter zijn ze daar haast 80 euro duurder dan bij de goedkoopste optie; Mobiel.nl.

Geeft Amac korting?
Amac zal wel adviesverkoop hanteren, of daar vlakbij zitten. Ga je daar luisteren en bestel je online, eigen schuld dikke bult toch?

Mobiel.nl is overigens ook duurder dan de pricewatch laat zien zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Donstil schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:39:
[...]

Amac zal wel adviesverkoop hanteren, of daar vlakbij zitten. Ga je daar luisteren en bestel je online, eigen schuld dikke bult toch?

Mobiel.nl is overigens ook duurder dan de pricewatch laat zien zie ik.
Ik heb zojuist contact opgenomen met Amac, maar er is geen mogelijkheid tot korting. Ook elkaar tegemoetkomen en ergens in het midden uitkomen is geen optie. Ik begrijp heus wel dat je meer betaalt voor een retailervaring, maar dit is gewoon jammer. Er is totaal geen ruimte om te onderhandelen bij zo'n verschil. Dit is dan ook de laatste keer dat ik de moeite neem om daar iets te kopen.

Dus het is inderdaad: eigen schuld, dikke bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ericafterdark schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:22:

Geeft Amac korting?
Nee, sowieso niet kopen daar. Waardeloze service. Advies: lekker goedkoopste online pakken en voor het verschil AC+ kopen. Best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ericafterdark schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:55:
[...]

Ik heb zojuist contact opgenomen met Amac, maar er is geen mogelijkheid tot korting. Ook elkaar tegemoetkomen en ergens in het midden uitkomen is geen optie. Ik begrijp heus wel dat je meer betaalt voor een retailervaring, maar dit is gewoon jammer. Er is totaal geen ruimte om te onderhandelen bij zo'n verschil. Dit is dan ook de laatste keer dat ik de moeite neem om daar iets te kopen.

Dus het is inderdaad: eigen schuld, dikke bult.
Retailervaring is ook bullshit. Ik kocht hem bij de MM voor € 60,- goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Redondo1982 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:14:
[...]

Nee, sowieso niet kopen daar. Waardeloze service. Advies: lekker goedkoopste online pakken en voor het verschil AC+ kopen. Best of both worlds.
Je verzint het niet: vandaag 10% korting bij Amac want ze bestaan 20 jaar. Prijs alleen vandaag: € 521,10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 12:15
posttoast schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:10:
Ja op zich valide punten allemaal. Ik vind alleen "dingen in mijn oren" echt gruwelijk vervelend. Maar misschien zou ik het gewoon eens moeten proberen.
Aangezien je geeft om verkeersveiligheid (de helm): Shokz. Totaal niet vergelijkbaar met je Airpods natuurlijk maar super veilig op de fiets. Ik hoor m'n audio (zowel podcast als muziek) altijd prima maar, hoor ook verkeer goed aankomen.

Ik fiets door een binnen stad dus altijd druk. Ik heb zelf 2 paar:

https://nl.shokz.com/products/openrun

https://nl.shokz.com/products/openfit-air

En wissel ze af op de fiets en met hardlopen. Allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ericafterdark schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:55:
[...]

Je verzint het niet: vandaag 10% korting bij Amac want ze bestaan 20 jaar. Prijs alleen vandaag: € 521,10.
Ja, ik zag het ook. Onbetrouwbare partij, zelfs voor de helft koop ik daar nooit meer.

Ik zal je zeggen waarom:
Pencil kapot, net na de garantie. Ik erheen en nul coulance mogelijk. Als ik het hoog op laat lopen had ik het gewonnen, maar had daar geen zin in. Resultaat: ik kon hem om laten ruilen. Prijs? Hoger dan de aanschaf van een nieuwe. Serieus!

Ik kom er alleen nog om spullen te bekijken en shop dan elders. Daar gebruik ik ze nog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Nou. Paar dagen in bezit, alleen maar binnen gebruikt, en ze zijn al stuk. Weigert vaak te wisselen tussen verschillende modes en als het wel werkt, werkt transparency alleen links. Zucht.

Een reset verhelpt het probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
ericafterdark schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 06:58:
Nou. Paar dagen in bezit, alleen maar binnen gebruikt, en ze zijn al stuk. Weigert vaak te wisselen tussen verschillende modes en als het wel werkt, werkt transparency alleen links. Zucht.

Een reset verhelpt het probleem niet.
Dan moet je hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20:22
In 2025 Airpods Max kopen voor 500 of ben ik gek? Ik wil gewoon mooi geluid bij muziek luisteren en focus werken op kantoor. Was onder de indruk van de Max geluidskwaliteit. Beter dan de XM4 die ik onlangs heb verkocht. Voor de rest zal ik eerder mijn Airpods Pro 2 pakken. Heb iig de Beyer Dynamic DT 990 Pro besteld om te testen.

[ Voor 19% gewijzigd door FbdJ op 13-05-2025 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
FbdJ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:45:
In 2025 Airpods Max kopen voor 500 of ben ik gek? Ik wil gewoon mooi geluid bij muziek luisteren en focus werken op kantoor. Was onder de indruk van de Max geluidskwaliteit. Beter dan de XM4 die ik onlangs heb verkocht. Voor de rest zal ik eerder mijn Airpods Pro 2 pakken. Heb iig de Beyer Dynamic DT 990 Pro besteld om te testen.
Waarom post je dan hier ?
Alleen om te klagen over de prijs anno 2025 ?
Patsergedrag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
absrnd schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:00:
[...]

Patsergedrag ?
Ik klaag niet, ik geef aan of het gek is om een 5 jaar oude apparaat te kopen voor 500 euro. Ik ben meer naar ervaringen benieuwd. mensen die ‘m 2-3 jaar hebben. Ik lees overal namelijk dat condensatie en band een issue zijn. Heb ik je Apple Ego geraakt? Sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
FbdJ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:05:
[...]

Ik klaag niet, ik geef aan of het gek is om een 5 jaar oude apparaat te kopen voor 500 euro. Ik ben meer naar ervaringen benieuwd. mensen die ‘m 2-3 jaar hebben. Ik lees overal namelijk dat condensatie en band een issue zijn. Heb ik je Apple Ego geraakt? Sorry
Nu je het zegt. De geluidskwaliteit van de AirPod Max is de afgelopen 5 jaar enorm afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:00:
[...]

Patsergedrag ?
Whow is ik 2025 €500 al Patsergedrag? Ik wist dat de kloof tussen arm en rijk groter werd maar dat het al zo erg was had ik nog niet door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FbdJ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:05:
[...]

De Max die ik nu heb is van een jaartje na release (want mijn eerste had een ruis), de oorkussens heb ik vervangen maar het netje op de band is al zijn rek al een tijdje terug verloren, in zicht zie je het goed maar tijdens gebruik heb ik er geen last van.

Geluidskwaliteit is nog steeds top maar als ik iets zou moeten zoeken denk ik dat met een firmware update een paar jaar geleden N.C. iets minder geworden is. Gevoelsmatig was dat op release iets beter.

Edit: Dat van de schelpen en de band vind ik overigens niet spannend, ik had hiervoor Bose en BeoPlay en daar heb je dat precies zo, dingen die schuren, nat worden van zweet of vochtig haar, regen, etc slijten gewoon. Hoort erbij.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 13-05-2025 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
De AirPods Max is nog steeds van hetzelfde niveau als de andere high-end headphones. Ik heb er een hele riedel hangen. Sony’s WH-1000XM series is het qua design niet meer, maar is qua ANC en geluid niet beter of slechter. Sennheiser’s Momentum 4 is vooral beter in bass-heavy muziek, maar legt het af qua ANC. Bose’s QC Ultra is mijn favoriet qua AirPods Max alternatieven, maar heeft wat issues met koppelen en de on-head detectie pauzeert mijn muziek als ik mijn hoofd naar rechts draai.

Qua comfort staat Apple wat mij betreft nog steeds bovenaan dankzij grote en diepe cups, met Bose er net achter, en dan pas met afstand Sony en Sennheiser, die allebei te kleine cups hebben die na een uur of wat oncomfortabel worden, terwijl je de Apple en Bose QC Ultra hele werkdagen kunt dragen.

AirPods Max is de enige die transparency op orde heeft, al het andere klinkt niet natuurlijk. En als je in het Apple Ecosysteem zit dan is de ease of use alleen al meer dan de moeite waard.

Als je minder wilt uitgeven en toch premium wilt dan zou ik de QC Ultra nemen. En als je normaal high-end wilt dan kun je de Momentum 4 nog overwegen want die kost nog maar rond de 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Aiii schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:32:
De AirPods Max is nog steeds van hetzelfde niveau als de andere high-end headphones. Ik heb er een hele riedel hangen. Sony’s WH-1000XM series is het qua design niet meer, maar is qua ANC en geluid niet beter of slechter. Sennheiser’s Momentum 4 is vooral beter in bass-heavy muziek, maar legt het af qua ANC. Bose’s QC Ultra is mijn favoriet qua AirPods Max alternatieven, maar heeft wat issues met koppelen en de on-head detectie pauzeert mijn muziek als ik mijn hoofd naar rechts draai.

Qua comfort staat Apple wat mij betreft nog steeds bovenaan dankzij grote en diepe cups, met Bose er net achter, en dan pas met afstand Sony en Sennheiser, die allebei te kleine cups hebben die na een uur of wat oncomfortabel worden, terwijl je de Apple en Bose QC Ultra hele werkdagen kunt dragen.

AirPods Max is de enige die transparency op orde heeft, al het andere klinkt niet natuurlijk. En als je in het Apple Ecosysteem zit dan is de ease of use alleen al meer dan de moeite waard.

Als je minder wilt uitgeven en toch premium wilt dan zou ik de QC Ultra nemen. En als je normaal high-end wilt dan kun je de Momentum 4 nog overwegen want die kost nog maar rond de 200.
Dank voor deze info! Hier heb ik veel aan. Ik heb wat reviews bekeken en ook fora’s. Ik begrijp dat de momentum 4 qua geluidskwaliteit boven de QC Ultra zit. En dichtbij de Airpods Max. Klopt dit?

Voor mij moet sound quality (en comfort) op 1 en ANC op 2/3. Ik ga zo naar Coolblue om het e.e.a uit te proberen. Eventueel schaf ik de momentum 4 aan voor testen en als dat mij niet zit misschien toch voor de max gaan.

Wat betreft Bose, ik hoor hele goede ANC maar mindere geluidskwaliteit. Smaken verschillen uiteraard dus zal die ook even beluisteren :)

Ik had voorheen de XM4 en ik krijg na 30 minuten pijn bij het middelste punt van de band.

Toen ik in dr Apple store was had ik de Airpods Max getest en vond ‘m heerlijk zitten. Geluid vond ik ook geweldig. Niet te vergelijken met de Sony XM4. Maar ik had toevallig Seinheiser hd 200 pro liggen en vind dat geluid t best gek genoeg. Die is dan wel bedraad.

[ Voor 6% gewijzigd door FbdJ op 13-05-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
Geluidskwaliteit is een kwestie van smaak en de juiste EQ settings. Zelf ben ik wel fan van de Sennheiser sound, maar de Bose en AirPods klinken ook allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Aiii schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:30:
Geluidskwaliteit is een kwestie van smaak en de juiste EQ settings. Zelf ben ik wel fan van de Sennheiser sound, maar de Bose en AirPods klinken ook allebei prima.
Dit klinkt misschien gek maar vind de momentum 4 het lekkerst zitten. Daarmee bedoel ik dat ik m niet op mn bovenkant van mn hoofd voel. Bij de twee andere voel ik druk op t middelste punt van de band.. vind de cups van de Bose wel koeler in vergelijking met de momentum

[ Voor 6% gewijzigd door FbdJ op 13-05-2025 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:30:
Maar ook de bron.

Ik had eens een collega aan mijn bureau die zijn Max niet zo goed vond klinken en bleek Spotify te gebruiken, mijn Max en Apple Music maar met hetzelfde nummer gaf een veel “beter” resultaat. Ook toen hij daarna zelf Apple Music gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
Donstil schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:01:
[...]

Maar ook de bron.

Ik had eens een collega aan mijn bureau die zijn Max niet zo goed vond klinken en bleek Spotify te gebruiken, mijn Max en Apple Music maar met hetzelfde nummer gaf een veel “beter” resultaat. Ook toen hij daarna zelf Apple Music gebruikte.
Voor de AirPods Max zeker waar, over de ethiek van die praktijken zullen we het maar niet hebben. We zijn inmiddels wel iets gewend van Tim Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
FbdJ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:46:
[...]

Dit klinkt misschien gek maar vind de momentum 4 het lekkerst zitten. Daarmee bedoel ik dat ik m niet op mn bovenkant van mn hoofd voel. Bij de twee andere voel ik druk op t middelste punt van de band.. vind de cups van de Bose wel koeler in vergelijking met de momentum
Comfort is altijd relatief, ieders hoofd is anders. Mijn rechter oor steekt iets verder uit dan normaal, dus met kleinere ear cups heb ik altijd druk op mijn oorschelp en wordt dat snel oncomfortabel. Zo heeft iedereen wel iets wat de pasvorm positief of negatief beïnvloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aiii schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:32:
[...]

Voor de AirPods Max zeker waar, over de ethiek van die praktijken zullen we het maar niet hebben. We zijn inmiddels wel iets gewend van Tim Apple.
Spotify betaalt de artiesten het minste per stream, dus over de ethiek daar moeten we het inderdaad maar niet hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FbdJ
Aiii schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:34:
[...]

Comfort is altijd relatief, ieders hoofd is anders. Mijn rechter oor steekt iets verder uit dan normaal, dus met kleinere ear cups heb ik altijd druk op mijn oorschelp en wordt dat snel oncomfortabel. Zo heeft iedereen wel iets wat de pasvorm positief of negatief beïnvloed.
Ik ben zeer tevreden over de Momentum 4. Ik heb ze gehaald. gebruik zelf Apple Music. Ik heb begrepen dat de M4 een interne DAC heeft. Ik heb de momentum gekoppeld via USB-C en merk dat het wat punchier is. Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik ga gewoon op AAC draadloos omdat 99% ik het verschil niet merk. Dat gepersonaliseerde EQ is echt TOP. Ik ben verbaasd voor zo'n prijs. Hopen dat hij na enkele uren nog comfortabel zit.

[ Voor 6% gewijzigd door FbdJ op 14-05-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
FbdJ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:35:
[...]

Ik ben zeer tevreden over de Momentum 4. Ik heb ze gehaald. gebruik zelf Apple Music. Ik heb begrepen dat de M4 een interne DAC heeft. Ik heb de momentum gekoppeld via USB-C en merk dat het wat punchier is. Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik ga gewoon op AAC draadloos omdat 99% ik het verschil niet merk. Dat gepersonaliseerde EQ is echt TOP. Ik ben verbaasd voor zo'n prijs. Hopen dat hij na enkele uren nog comfortabel zit.
Helaas na een uur koppijn. Toch de Max proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FbdJ
Wat een genot zijn de AirPods Max! zitten voor mij ook super. Dat ook nog voor een mooie prijs kunnen scoren :D. Ik ben benieuwd of iedereen hier de Smart Case gebruikt of een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
FbdJ schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:27:
Wat een genot zijn de AirPods Max! zitten voor mij ook super. Dat ook nog voor een mooie prijs kunnen scoren :D. Ik ben benieuwd of iedereen hier de Smart Case gebruikt of een alternatief.
Hier Smart Case in een Spigen grotere case om hem te beschermen tijdens vervoer en in de kast:

Spigen Klasden Ontworpen voor Airpods Max Carrying Case Pouch Bag - Houtskoolgrijs https://amzn.eu/d/4eLK7yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gebruik die case niet, geen andere case ook.
Hij gaat relatief snel in slaapstand en dat is voor mij goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:35
Wat is een mooi prijsje? :P

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
makooy schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:02:
[...]

Wat is een mooi prijsje? :P
Ik heb ze voor 240 euro van iemand overgenomen. In top staat. Met factuur en er zit nog bij Apple garantie tot Oktober 2025. Ik heb Apple gevraagd voor vervangende oorkussens en aangezien ik nog garantie had kreeg ik kosteloos een nieuw paar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:35
FbdJ schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:04:
[...]

Ik heb ze voor 240 euro van iemand overgenomen. In top staat. Met factuur en er zit nog bij Apple garantie tot Oktober 2025. Ik heb Apple gevraagd voor vervangende oorkussens en aangezien ik nog garantie had kreeg ik kosteloos een nieuw paar :P
Als dat de USB-C variant is heb je een hele mooie deal inderdaad !

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
makooy schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Als dat de USB-C variant is heb je een hele mooie deal inderdaad !
Gaat inderdaad om de USB-C variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07 09:17
Donstil schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:41:
[...]

Ik gebruik die case niet, geen andere case ook.
Hij gaat relatief snel in slaapstand en dat is voor mij goed genoeg.
Vraagje, maakt het voor de slaapstand nog uit hoe je hem weg legt of hangt.
Stop hem nu na gebruik namelijk standaard weer in een (niet standaard) case om deze reden.
Maar veel liever hang ik hem aan een mooie stand op mijn bureau.

Reden dat ik dit tot nu nooit gedaan heb is omdat ik dacht dat de Max alleen in slaapstand ging als je hem in de/een case deed.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eric H schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:02:
[...]

Stop hem nu na gebruik namelijk standaard weer in een (niet standaard) case om deze reden.

Reden dat ik dit tot nu nooit gedaan heb is omdat ik dacht dat de Max alleen in slaapstand ging als je hem in de/een case deed.
Ooh goeie vraag, ik gooi hem altijd op mijn nachtkastje :P
If you set your AirPods Max down and leave them stationary for 5 minutes, they go into a low power mode to preserve battery charge. After 72 stationary hours out of the Smart Case, your AirPods Max go into a lower power mode that turns off Bluetooth and Find My to preserve battery charge further.
https://www.macrumors.com...pods-max-low-power-modes/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
Eric H schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:02:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9e7ry5zPcvVTWbLV7uObotw0fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAcRwiisOglNXjhNaUUHpilI.jpg?f=fotoalbum_large

Die van mij hang hier al jaren (althans, ik heb hem inmiddels een keer vervangen door een nieuwe) en gaat gewoon in slaapstand, dus geen probleem. Wat wel eventueel een ding is met hangen is dat het wel zorgt voor permanente druk op je netje, dus wellicht dat het daarvoor nadelig kan zijn. Al zie ik bij alle oude Max's dat het netjes flink aan spanning verliest, dus hoeveel het daadwerkelijk uitmaakt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 10:40

Quakie

quakelen

Ik ging er vanuit dat je ze moet inklappen om stand-by te activeren?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Quakie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:00:
Ik ging er vanuit dat je ze moet inklappen om stand-by te activeren?
De BH houder, heeft 2 magneten aan de binnenzijde zitten, die schakelen dan direct low powermode in.
Sommige commerciële houders hebben ook deze magneetjes er in zitten
AirPods Max are bundled with a Smart Case for storing. The Smart Case includes magnets that switch AirPods Max to low-power mode
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid