Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Ik heb ze zojuist op http://apple.nl besteld, ik krijg ze de 29ste binnen volgens de site. Links en rechts wel gelezen dat ze soms tien dagen eerder leverbaar waren (US site) maar volgens mij heeft de NL site dat nooit aangegeven.

Waarschijnlijk zijn ze dan links en rechts al te vinden in Apple Stores tegen die tijd maar goed ik kan best een paar dagen wachten. Ik zou ze waarschijnlijk niet gekocht hebben als ik ze niet zou krijgen om VoIP applicaties te testen maar ik moet zeggen dat het idee om gewoon in mijn appartement rond te kunnen lopen terwijl ik bel wel erg aantrekkelijk is, plus de garantie dat het zeker goed werkt met alle andere Apple apparatuur.

Ik maak me niet zo veel zorgen om uitvallen binnenshuis maar ik kan me niet zo goed voorstellen er mee te gaan hardlopen (niet dat ik graag met muziek loop, maar toch).

[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 13-12-2016 21:02 ]

iOS developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:55
Oei!,

Dan hoop ik wel dat ze

https://tweakers.net/nieu...n-geluid-bij-airpods.html

inmiddels opgelost hebben, anders krijg je je linker oortje misschien later geleverd als je rechter oortje O-)

Maar anyways, bluetooth koptelefoons bestaan al heel lang, zelfs bluetooth oortjes zijn er al geruime tijd, en zeker goedkoper.

Waarom zo veel extra geld uitgeven voor iets wat al langer kan. Alleen omdat er een Apple logo op staat? Bluetooth is immers Bluetooth, het erop plakken van een Apple logo zorgt er niet voor dat het geluid opeens beter wordt, of de accuduur langer, of een hogere retentie...

(edit: typo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik wacht even op Apple, maar denk dat ik ze ook binnenkort mag gaan ontvangen :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 22:16

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

jacklam schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:21:
Oei!,

Dan hoop ik wel dat ze

https://tweakers.net/nieu...n-geluid-bij-airpods.html

inmiddels opgelost hebben, anders krijg je je linker oortje misschien later geleverd als je rechter oortje O-)

Maar anyways, bluetooth koptelefoons bestaan al heel lang, zelfs bluetooth oortjes zijn er al geruime tijd, en zeker goedkoper.

Waarom zo veel extra geld uitgeven voor iets wat al langer kan. Alleen omdat er een Apple logo op staat? Bluetooth is immers Bluetooth, het erop plakken van een Apple logo zorgt er niet voor dat het geluit opeens beter wordt, of de accuduur langer, of een hogere retentie...
De BT welke apple i.c.m. hun W1 chip gebruikt is schijnbaar niet zo normaal als jij beweert. Bereik, stabiliteit en accuduur is juist beter met deze Apple implementatie.
Dan heb je ook nog zaken als touchcontrol etc.
Veel EarPods met enigszins vergelijkbare mogelijkheden zijn minstens of duurder. Het valt dus nog wel mee, heel erg uit de pas lopen ze niet.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Levering op release (20december) is hier ook beschikbaar geweest. 29december is de tweede batch.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Donstil schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:36:
Levering op release (20december) is hier ook beschikbaar geweest. 29december is de tweede batch.
Ik las het ook al ergens. Was leuk geweest als ze al klaar gelegen hadden maar ik ben toch pas de 25ste weer thuis.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jacklam schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:21:

Waarom zo veel extra geld uitgeven voor iets wat al langer kan. Alleen omdat er een Apple logo op staat? Bluetooth is immers Bluetooth, het erop plakken van een Apple logo zorgt er niet voor dat het geluid opeens beter wordt, of de accuduur langer, of een hogere retentie...
Nou dat valt allemaal reuze mee, de directe concurrentie zit ook rond de 200,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacklam
  • Laatst online: 12:55
OkselFris schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:26:
[...]

De BT welke apple i.c.m. hun W1 chip gebruikt is schijnbaar niet zo normaal als jij beweert. Bereik, stabiliteit en accuduur is juist beter met deze Apple implementatie.
OK, betekent dit dan dat ze afwijken van de reguliere Bluetoots specificaties? Voor zover ik weet hebben we op dit moment ruwweg Bluetooth versie 1 t/m 4, en versie 5 is onderweg. Eventuele aanpassingen die Apple doorvoert op die standaard zorgen er welllcht voor dat de implementatie beter wordt, maar tevens dat het geen Bluetooth meer is. Apple is geen eigenaar van de Bluetooth standaard. Als ik dit zo lees zijn ze weer bezig om een proprietary versie van een standaard in te voeren.
Dan heb je ook nog zaken als touchcontrol etc.
Touchcontrol is inderdaad wellicht wel makkelijk, ben overigens wel benieuwd naar die "etc."
Veel EarPods met enigszins vergelijkbare mogelijkheden zijn minstens of duurder. Het valt dus nog wel mee, heel erg uit de pas lopen ze niet.
Klopt inderdaad. Het enige verschil is dat er voor die vergelijkbare earpods geen of nauwelijks aparte topics worden aangemaakt. Voor deze wel, en niet omdat het iets speciaals is, maar alleen omdat het van Apple is.

En wat me vooral verbaasd is dat bijna niemand het dan heeft over de geluidskwalitiet, mijns inziens het belangrijkste aan welke koptelefoon/luidspreker/geluidsdrager dan ook. Nu moet je met Bluetooth natuurlijk niet al te veel verwachten, maar wat ik zo uit de reviews lees die er nu beschikbaar zijn lijkt het wat dat betreft vrij matig te zijn.

En als ik dan toch voor een bluetooth oplossing zou moeten kiezen, heb ik voor minder geld veel betere opties. Er staat dan alleen geen Apple logo op.

Lekker belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jacklam schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:08:

Klopt inderdaad. Het enige verschil is dat er voor die vergelijkbare earpods geen of nauwelijks aparte topics worden aangemaakt. Voor deze wel, en niet omdat het iets speciaals is, maar alleen omdat het van Apple is.
En dat is een probleem waarom precies?
Het staat jou toch ook vrij om (in de daarvoor bestemde delen van het forum) topic's aan te maken rond andere producten?
OK, betekent dit dan dat ze afwijken van de reguliere Bluetoots specificaties? Voor zover ik weet hebben we op dit moment ruwweg Bluetooth versie 1 t/m 4, en versie 5 is onderweg. Eventuele aanpassingen die Apple doorvoert op die standaard zorgen er welllcht voor dat de implementatie beter wordt, maar tevens dat het geen Bluetooth meer is. Apple is geen eigenaar van de Bluetooth standaard. Als ik dit zo lees zijn ze weer bezig om een proprietary versie van een standaard in te voeren.
de AirPods zijn volledig compatible met de BT standaard en ook te pairen op niet apple apparaten.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 13-12-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
[...]

Volgens mij werken ze nog steeds prima over Bluetooth maar beter met Apple devices. Ik weet het niet eens zeker wat de W1 chip precies doet en of het ook aan de kant van de "server" speciale software vereist.
[...]
Dit is het Apple Talk subforum....waar zou ik het topic anders moeten aanmaken? En er is na al die weken nog steeds geen apart topic aangemaakt, volgens mij is het dan ook weer niet zo'n super hot issue verder. Was vooral benieuwd of anderen hem al eerder geleverd kregen.
[...]
En wat me vooral verbaasd is dat bijna niemand het dan heeft over de geluidskwalitiet, mijns inziens het belangrijkste aan welke koptelefoon/luidspreker/geluidsdrager dan ook. Nu moet je met Bluetooth natuurlijk niet al te veel verwachten, maar wat ik zo uit de reviews lees die er nu beschikbaar zijn lijkt het wat dat betreft vrij matig te zijn.
Voor mij zijn het gewoon Skype dingen. Voor echt geluid pak ik een gesloten met kabel.
[...]En als ik dan toch voor een bluetooth oplossing zou moeten kiezen, heb ik voor minder geld veel betere opties. Er staat dan alleen geen Apple logo op.
Volgens mij niks met gelijke specs en een aanmerkelijk betere prijs. Maar verbaas me.

[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 13-12-2016 22:16 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:04

SuBBaSS

-has Ryzen

De functie om siri op te roepen door een paar keer op een airpod te tappen is bijv. toch iets dat specifiek voor die pods/apple is of zit zoiets ook in 3rd party wireless bluetooth oortelefoons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 20:41
Ik maak me nog steeds het meeste zorgen om het uit je oren vallen van die dingen. Om die reden na het kopen van een Apple Watch de Plantronics Backbeat Fit gekocht.
http://www.plantronics.com/us/product/backbeat-fit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
HenkEisDS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:28:
Ik maak me nog steeds het meeste zorgen om het uit je oren vallen van die dingen. Om die reden na het kopen van een Apple Watch de Plantronics Backbeat Fit gekocht.
http://www.plantronics.com/us/product/backbeat-fit
Ik hoor dat veel en dat geeft mijn inziens wel aan dat dit voor velen speelt maar ik vraag me af of dit daadwerkelijk een probleem gaat zijn.

Ik bedoel hoevaak vallen de EarPods uit je oren? Mij Is dat nog nooit voorgekomen eigenlijk, misschien hooguit eens toen de draad ergens achter bleef hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SuBBaSS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:22:
De functie om siri op te roepen door een paar keer op een airpod te tappen is bijv. toch iets dat specifiek voor die pods/apple is of zit zoiets ook in 3rd party wireless bluetooth oortelefoons?
Vaak is er wel een knopje wat je ingedrukt kunt houden om deze functie op te roepen. Mijn non CarPlay auto radio (via BT) heeft dit bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als het goed is heb ik ze de 20e binnen (zat toevallig op Macrumors te surfen toen ik de aankondiging zag en heb ze direct besteld..

Ik bel veel op kantoor en heb verschillende (in ears) setjes welke allemaal voorzien van een draadje.. Nu ook de iPhone 7 en idd 'slachtoffer' geworden van 'the dongle life' en dus al verschillende keren de verkeerde headset/dongle combinatie in de buurt.

Sowieso zat ik al een tijd na te denken om een fatsoenlijke bluetooth oplossing te scoren maar eigenlijk nooit van gekomen. Nu eens kijken hoe het bevalt, ik verwacht zeker een uurtje per dag gebruik te maken van deze dingen dus betalen zich makkelijk terug ;) Voor mijn gevoel ben ik goedkoop uit omdat ik al naar de €300,- over de oren varianten zat te lonken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BikkelZ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:14:
[...]

Volgens mij werken ze nog steeds prima over Bluetooth maar beter met Apple devices. Ik weet het niet eens zeker wat de W1 chip precies doet en of het ook aan de kant van de "server" speciale software vereist.
Een van de grote voordelen is het gemak waarmee koppelen verloopt. Door de W1-chip kunnen de AirPods in iCloud worden opgeslagen, zodat je ze slechts eenmalig hoeft te 'pairen' om ze met alle Apple-apparaten in je iCloud-account te kunnen gebruiken. Mits die apparaten op iOS 10 of Sierra draaien.

Daarnaast maakt de chip de lange batterijduur en het grote bereik mogelijk. Behoorlijk indrukwekkend voor de bescheiden afmetingen.

Ik heb een Beats Solo3 met dezelfde W1-chip. Die werkt ook probleemloos met de pc. Het bereik is in dat geval wel merkbaar kleiner. Op de zolderverdieping van m'n huis wordt de verbinding met de pc een verdieping lager soms verbroken. Met de iPhone blijft de verbinding perfect, zelfs als die helemaal beneden ligt. Zonder muren, plafonds en andere obstakels zou een afstand van 100 meter haalbaar zijn, heb ik gelezen.

Het gebruikersgemak herinnert me weer een beetje aan de oude vertrouwde Apple-filosofie. Een positieve uitzondering op de ontwikkelingen binnen de producten van Apple van de laatste jaren, wat mij betreft.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nou, ik vond de Sennheiser Momentum bluetooth koptelefoons absoluut geen slecht geluid hebben. Echt prima! Alleen dat touchpad was zo fucking vervelend dat ik voor een koptelefoon uiteindelijk een Marshall heb gekocht met draad. (Na jaren Sennheiser... Maar die Marshall heeft echt waanzinnig goed geluid voor de muziek die ik draai en koste geen reet.)

Ik hoop dan ook dat de AirPods niet op elke lullige aanraking al wause acties uitvoert en random mensen gaat bellen enzo :P

[ Voor 16% gewijzigd door WhatsappHack op 14-12-2016 02:58 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 13:53
Ben erg benieuwd, 20 December wordt ie geleverd. Mooi dingetje voor in de kerstsok :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:42
SuBBaSS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:22:
Die functie is vergelijkbaar met gewone inline-controlls. Ik heb een goedkoop BT-setje uit China en daar zitten knoppen op voor volume, pauze en met lang indrukken krijg je bijvoorbeeld de laatste beller en Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-04 23:54
Wilde de AirPods gister na het werk bestellen voor de kerst. De leverdatum sprong van 20 december naar 24 januari.. Heb ze nu maar besteld bij YourMacStore die zegt ze binnen 1-2 weken te kunnen leveren, of terwijl tussen 20-28 december, ze zijn erg gewild dus..

Na dat ze gister op 1-2 weken stonden staan ze nu op 2-3 weken bij YourMacStore.. Ben benieuwd of Bol.com of Coolblue ze de 20ste kunnen leveren. Wilde ze graag onder de boom hebben :'(

[ Voor 43% gewijzigd door mprkooij op 14-12-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ook meteen besteld gister met levering op 20 december. Heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Laatst online: 30-04 14:44
Available today from Apple.com and will start delivering to customers and arriving at Apple Stores, Apple Authorized Resellers and select carriers next week'
Bron: http://www.apple.com/news...ds-are-now-available.html

Lijkt me dus dat derde partijen op z'n vroegst de AirPods volgende week ontvangen en eind van volgende week kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Hmmm wie weet zijn ze dan wel te koop in de Apple Store volgende week als we geluk hebben. Dan pik ik d'r daar wel eentje op.

Ik ben trouwens blij dat wij sinds dit jaar ook bij de "belangrijke" landen horen.

AirPods are available in more than 100 countries and territories including Australia, Canada, China, Hong Kong, France, Germany, India, Mexico, Netherlands, Japan, UAE, the UK and the US.

Ook tijdens de release van de iPhone 7 zaten wij bij de eerste landen. Vroeger moesten wij altijd 2-4 weken langer wachten dan Duitsland/Frankrijk.

[ Voor 70% gewijzigd door mprkooij op 14-12-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-04 19:27
Ik heb ze ook gister besteld met de leverdatum op de 20ste. Was bij de introductie al super enthousiast en helaas waren ze vertraagd. Maar hopelijk zijn ze alleen maar beter geworden!

Ook fijn dat je de tik instelling op de airpods kan veranderen naar start/stop afspelen van de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:16

swv

Ik hoop ook dat ze breed verkrijgbaar zijn volgende week. Andere Apple accessoires kennende is dat niet vanzelfsprekend ;) Ik heb dan wel bij Apple besteld, maar als bol.com ook kan leveren dan doe ik het daar omdat ik nog cadeaubonnen heb liggen (en anders gaan die op aan een PS4 game dus linksom of rechtsom betaal ik toch uiteindelijk hetzelfde). Of Coolblue wellicht. Coolblue hanteert namelijk 6.5% cashback op hoofdtelefoons en oordopjes via CashbackXL. Dus hopelijk vallen deze AirPods daar dan ook onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:22
Ik heb gister 11PM besteld en levertijd indicatie is 24 januari.
Nogal laat lijkt me? Zo veel mensen zullen toch niet daarvoor besteld hebben zoals bij de iPhone 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

maximiliaan! schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:17:
Nogal laat lijkt me? Zo veel mensen zullen toch niet daarvoor besteld hebben zoals bij de iPhone 7?
Lijkt mij meer een gevalletje lagere productie. Daarnaast communiceert Apple de uiterste levertijd en wordt deze zelden overschreden, maar juist eerder vervroegd :) Echter; januari blijft januari. Ik zou dan ook wat webshops in de gaten houden als jou was wil je ze graag nóg eerder in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
maximiliaan! schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:17:
'Under promise, over deliver' is inderdaad vaak het geval bij Apple. Echter bij de AirPods waren er productieproblemen dus je weet het niet. Ze komen in ieder geval niet later, iets dat niet elke webshop kan zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mm als er echt een grote schaarste is dan gaat mijn doosje direct op MP als hij binnen komt :)
Voor oordopjes kan ik best wel wat weekjes extra wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ziet er somber uit... Leverbaar vanaf 3 februari nu :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

mprkooij schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:22:
Ziet er somber uit... Leverbaar vanaf 3 februari nu :S
Hmm het zal toch niet weer zo'n Pencil en Smart Keyboard drama worden? Want dan hoef je er nog niet op te rekenen dat derden de AirPods volgende week al verkopen. Kijk ik wil best geloven dat de AirPods goed zullen verkopen, maar mij maak je niet wijs dat er nu al miljoenen besteld zijn en Apple er ook al miljoenen op de spreekwoordelijke plank had liggen. Dus zijn er nu al tekorten en dan zijn de AirPods nog een tijdje schaars vrees ik. Maar we zullen de komende dagen wel een of ander nieuwtje horen van Cook dat de pre orders van de AirPods alle verwachtingen overtreffen ;)

Voor balers onder ons: Zie het wachten als een voordeel, want nu kunnen anderen proefkonijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 21:12
De productie zal wel stilgelegen hebben tijdens het issue oplossen en dan duurt het even voordat de productie weer op gang is.

• swv

swv

Maak je je zorgen om het slechter worden van de batterij over een jaar of twee/drie? Voor €67,10 wordt dat probleem door Apple verholpen (wanneer het geen garantie betreft). Zie https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

sww89 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:29:
Maak je je zorgen om het slechter worden van de batterij over een jaar of twee/drie? Voor €67,10 wordt dat probleem door Apple verholpen (wanneer het geen garantie betreft). Zie https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing
8)7
Als ze zich nu al gaan indekken voor dat soort onzin, kun je er vanuit gaan dat die batterij inderdaad achteruit zal gaan. Lekkere cashcow zo voor Apple.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swv

swv

Bansheeben schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:36:
[...]

8)7
Als ze zich nu al gaan indekken voor dat soort onzin, kun je er vanuit gaan dat die batterij inderdaad achteruit zal gaan.
Twee of drie jaar is natuurlijk uit de lucht gegrepen van mij, maar het is nou eenmaal een feit dat batterijen geen lange levensduur hebben. En als je de AirPods vaak gebruikt zou het best kunnen dat deze over een paar jaar niet meer de gewenste gebruikstijd bereiken. In dat geval is het fijn om te weten dat de batterijen in ieder geval te vervangen zijn. Ik zag namelijk op de frontpage dat men zich af begon te vragen wat je met AirPods moet als de batterijen gaar zijn, en dat 'ik het wel laat bij mijn hoofdtelefoon met draad'.
Lekkere cashcow zo voor Apple.
Het is aan jezelf om toe te happen hè. Als jij per se 8 jaar met de AirPods wil doen dan geef je eenmalig extra €67,10 uit. Als je dat niet wilt koop je de opvolger. En als je dat niet wilt dan koop je een alternatief oordopjes. Met draad bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-04 19:46
Mijne ook besteld in het eerste uur, dus levertijd aanstaande dinsdag.
Volgens mij zijn Airpods precies wat ik wil van headphones, makkelijk met 1 in te gebruiken voor podcasts terwijl je je omgeving nog kan horen, klein, draadloos, en makkelijk te wisselen van iPhone naar Apple Watch naar Mac.

Is het een idee om een Airpods topic te starten? Zo ja dan wil ik me daar wel aan wagen.

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Uit nieuwsgierigheid, gaan jullie die ook gewoon buiten gebruiken? of meer voor thuis/kantoor?

• menalert
  • Laatst online: 30-04 20:17
Ik heb ze ook besteld in het eerste uur en levering dinsdag. Ben zeer benieuwd. Ik ga ze voornamelijk als ik aan het reizen ben gebruiken en in de sportschool - wanneer ze niet uitvallen.

• mprkooij
Ben heel benieuwd wanneer Apple de AirPods in de Apple Store heeft liggen. Stiekem hoop ik op 20 december. Zoja dan zal de voorraad beperkt zijn.

Net besteld bij CentrailPoint. "Verwachten" hem 26 december op voorraad te hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door mprkooij op 15-12-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04
Yibsel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:56:
Uit nieuwsgierigheid, gaan jullie die ook gewoon buiten gebruiken? of meer voor thuis/kantoor?
Voor beide situaties. Sterker nog, voor mij kan het zelfs zorgen voor extra gemak op kantoor.

Ik ben ook gewoon reuze benieuwd en zoek al tijden draadloze oordopjes. Die on-ear en over-ear dingen kan ik niet aan wennen, evenals de in-ear dingen niet met die condooms erop. De Apple oordopjes zijn voor mij echt een uitkomst, alleen nog als wens dat ze zonder draad zouden komen. Nou daar zijn ze dan eindelijk, al vind ik dat Siri verhaal nog steeds een beetje lastig. Normaal heb je gewoon een control aan je draadje hangen waarmee je alles doet, zoals nummer verder, harder en zachter. Nu moet ik tegen mn oordopjes praten en zeggen of het geluid harder kan. We gaan het meemaken allemaal.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Wanneer ik naar mijzelf kijk dan luister ik 9 van de 10 keer muziek op een stoel of ik zwerf door huis met mijn iPhone of iPad in de buurt (bij gebruik van mijn Beats Studio Wireless). Beide devices gebruik ik dan om de muziek en volume te bedienen, of ik gebruik mijn Apple Watch daarvoor. Daarnaast heeft de iPhone een raise to wake functie gekregen waardoor je snel acties uit kunt voeren mbt muziek op het beginscherm. Ik zie voor mij dan ook totaal geen reden om Siri te moeten gebruiken.

Ik heb wel vaker oortjes gehad waarbij ik voor de controls afhankelijk was van de mp3-speler/smartphone. Die eerste generatie Apple oortjes vond ik echt een ramp en heb ik al bij mijn iPod Touch 2 ( en iPhone 4 en 4s?) genegeerd. De laatste jaren echter heb ik vaak gebruik gemaakt van de EarPods. Met name onderweg. En ja dan is het wel verdomde handig om de controller van de EarPods te gebruiken.

Maar ik kan dus prima zonder. Gewoon even anders mee omgaan ;) En daarnaast ben ik niet iemand die telkens wanneer een nummer afgelopen is een nieuwe zoekt. Ik luister dan ook graag hele albums en mixes. Ik denk dat dat ook wel scheelt. En ik heb dan de complete ervaring omdat ik bijna altijd een Apple Watch draag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
Is bij iemand de orderstatus al veranderd? Hier nog steeds Processing en Amex kaart nog niet belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

MelvinW schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:34:
Is bij iemand de orderstatus al veranderd? Hier nog steeds Processing en Amex kaart nog niet belast.
Grote kans dat er zondagavond of maandag overdag een voorbereiden voor verzending (en kaart belasten) en verzonden volgt en dat de eerste lichting AirPods nu al in NL is (Eindhoven?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:38
Ik was er ook gelukkig snel bij en ze komen (als het goed is) de 20ste voor mij. Ik ga ze gebruiken naast me QC 35 die ik vooral op kantoor/in het vliegtuig gebruik. Deze worden toch meer voor het OV en voor meetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Op de buitenlandse sites zie ik dat de AirPods daar een dag eerder komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Laatst online: 30-04 20:17
Er is een bedrag van 179 euro gereserveerd op mijn creditcard voor de AirPods. Dus zal snel een melding krijgen dat hij verzonden wordt.

Inmiddels verzending wordt voorbereid.

[ Voor 21% gewijzigd door menalert op 16-12-2016 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
Verzending wordt voorbereid :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u6ggEpZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mooi, bij mij inderdaad ook. Ik kan straks m'n vrijheid niet geloven. Ipv dat mn Macbook als een sloopkegel achter me aanhobbelt, kan ik nu rustig opstaan zonder dat ik na hoeft te denken wat ik allemaal meesleur. 8)

EDIT:...en zojuist (17-12 13:24) verstuurd!

[ Voor 10% gewijzigd door Redondo1982 op 17-12-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70458

Ik las op verschillende sites dat ze maandag / dinsdag ook in de retail stores komen. Wel met lage oplage mogelijk. Ik was net paar min te laat mijn order staat op mid/eind januari... zeker de winkels in de gaten houden dus. Lijkt me echt een geniaal product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
Net verzendbevestiging ontvangen! Bezorging op 20 december door DHL Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Top. Hebben jullie ook een werkende track en trace code ontvangen om te zien waar de order vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
sww89 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:31:
Top. Hebben jullie ook een werkende track en trace code ontvangen om te zien waar de order vandaan komt?
Tracking doet het nog niet, maar daar zal later vandaag wel verandering in komen. Zodra ik het weet zal ik het laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Kijken of ik er maandag één kan oppikken bij de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-04 12:52
Hier ook zojuist verzendbevestiging ontvangen. Datum vooralsnog op 20 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
Ik geloof dat Linus zei dat ze vandaag een setje zouden krijgen dus verwacht de eerste reviews vanavond/vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
acst schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:02:
[...]

Ik geloof dat Linus zei dat ze vandaag een setje zouden krijgen dus verwacht de eerste reviews vanavond/vannacht.
Linustechtips neem ik aan? Ik ben benieuwd wat hij er van vindt. Zijn reviews vind ik altijd wel eerlijk en goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou een echt grondig of onderbouwende review maak je niet na een paar uurtjes gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
mprkooij schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:13:
[...]

Linustechtips neem ik aan? Ik ben benieuwd wat hij er van vindt. Zijn reviews vind ik altijd wel eerlijk en goed :)
Ja die bedoel ik en hij was ze al aardig aan het afzeiken in de podcast (op basis van z'n eigen vooroordelen), dus zou niet zo heel erg eerlijke review verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
acst schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:23:
[...]

Ja die bedoel ik en hij was ze al aardig aan het afzeiken in de podcast (op basis van z'n eigen vooroordelen), dus zou niet zo heel erg eerlijke review verwachten.
Elk product heeft zijn voor -en tegenstanders, maar ik denk dat bij dit product het contrast in zijn eerste jaar heel groot zal zijn. Dit zal vergelijkbaar zijn met de Apple Watch. Die begint nu ook eindelijk geaccepteerd te worden in alle geledingen van de samenleving en op werkniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Veel Amerikanen krijgen de Airpods op de 19e geleverd. Zou dit betekenen dat de Apple Stores in Nederland de voorraad morgen ook binnenkrijgen en ze dus vanaf morgen te koop zijn in de winkel? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mprkooij schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:02:
Veel Amerikanen krijgen de Airpods op de 19e geleverd. Zou dit betekenen dat de Apple Stores in Nederland de voorraad morgen ook binnenkrijgen en ze dus vanaf morgen te koop zijn in de winkel? :9~
Ik zou er niet op rekenen. De Nederlandse fysieke Store voorraad is nooit geweldig op release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:03:
[...]

Ik zou er niet op rekenen. De Nederlandse fysieke Store voorraad is nooit geweldig op release.
Helemaal waar wat je zegt, maar volgens mij is het wel altijd al zo geweest dat als de online store kan leveren, de fysieke Apple Stores dat ook kunnen. Er is immers een eerste batch aanwezig of onderweg naar Nederland voor levering op de 20e, dus zou je logischerwijs ook al mondjesmaat wat voorraad kunnen verwachten bij de drie Apple Stores en bijvoorbeeld de Amac.

Mja van mij is het ook een aanname en wat ervaring uit het verleden. En inderdaad zou ik er ook niet op rekenen dat er morgen al winkels bevoorraad worden. Dat kan net zo goed later deze week zijn. Het houd mij in ieder geval niet tegen om morgen zo nu en dan te MacF5en :7

Op goed geluk wat winkels afgaan is er iig helemaal niet bij mprkooij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Australië hadden alle winkels ze. 20-40 paar per Apple Store.
Dus mocht je in de buurt wonen is het de moeite waard om morgen te gaan kijken :)
Nog geen instore pick-up, dus je moet naar de winkel toe.
Paar extra voor Tweakers :*)

[ Voor 61% gewijzigd door matthijst op 19-12-2016 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:38
Even een titelfix naar "[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
Tracking doet het sinds vanochtend. Pakket is aangemeld en wordt vandaag opgepikt door DHL voor levering morgen :) Komt overigens gewoon vanuit Nederland. Gaat iemand het om 10:00 ook bij de Apple Store proberen?

[ Voor 15% gewijzigd door MelvinW op 19-12-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Als ze vandaag in de Apple Store liggen dan ga ik er even langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Msi92 schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:26:
Als ze vandaag in de Apple Store liggen dan ga ik er even langs!
Als NL net zo gaat als AU dan zijn ze na 10 min uitverkocht :)
Amac, Icentre etc. krijgen ze ws. van de week ook binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Net als half Nederland zeker Msi92 ;)

Nee ik volg het wel vanaf mijn bureaustoel. iCentre had bijvoorbeeld net nog 'levering begin januari' staan, en nu 'vanaf 22 december'. Ze hebben daar overigens een ongelofelijk scherpe aanbieding

AirPods aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hype zal wel niet supergroot zijn neem ik aan.
Paartje beseld bij iCentre en dan zie ik het wel.

Moet zeggen dat die Beats X die in februari komen ook wel leuke dingen zijn met W1 chip, maar EarPods vind ik fijner zitten dan die echte in-ear plugs.

Enige dat evt. mist is de skipknop in de draad, maar zag dat je met Apple Watch ook kunt skippen en de laatste app 8 minuten actief kunt houden, dus dan wordt die misschien ook nog 's gebruikt voor wat anders dan de tijd en notificaties :+

[ Voor 55% gewijzigd door matthijst op 19-12-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
sww89 schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:28:

Nee ik volg het wel vanaf mijn bureaustoel. iCentre had bijvoorbeeld net nog 'levering begin januari' staan, en nu 'vanaf 22 december'. Ze hebben daar overigens een ongelofelijk scherpe aanbieding

[afbeelding]
Thanks, daar ff bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
sww89 schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:28:

[afbeelding]
Thanks, heb ze ook maar daar besteld. Nu hopelijk ook echt levering 22 december. :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ook besteld bij iCentre nu net om 09:52 :) Ben benieuwd. Heb al betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
Kans is groot dat iCentre niet eens weet hoeveel ze binnenkrijgen, maar gewoon bestellingen blijven aannemen. Als Apple Stores al max 50 paar hebben, dan zie ik het somber in voor premium resellers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
MelvinW schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:55:
Kans is groot dat iCentre niet eens weet hoeveel ze binnenkrijgen, maar gewoon bestellingen blijven aannemen. Als Apple Stores al max 50 paar hebben, dan zie ik het somber in voor premium resellers :P
Zou wel teleurstellend zijn, iedereen maakt nu gelijk geld over waarschijnlijk omdat er leverdatum 22-12-2016 staat. Ik trek anders gelijk m'n geld terug als ik een mailtje krijg over een gewijzigde leverdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Niet boos worden op mij straks he :P

Ik ga - wanneer het ook mag zijn - alleen bestellen bij shops die daadwerkelijk voorraad hebben. Alleen bij Apple loopt een preorder van mij. Dus dat wordt refreshen bij Amac, Mediamarkt, Coolblue, Wehkamp, bol.com en tweakers.net. Iemand anders nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
mprkooij schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:57:
[...]

Zou wel teleurstellend zijn, iedereen maakt nu gelijk geld over waarschijnlijk omdat er leverdatum 22-12-2016 staat. Ik trek anders gelijk m'n geld terug als ik een mailtje krijg over een gewijzigde leverdatum.
Heb zoiets helaas ook meegemaakt met Apple Pencil... In premium resellers heb ik geen vertrouwen meer.

In Brussel staat inmiddels een rij: https://twitter.com/baroquehoedown/status/810770542433275905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Bestelling is verzonden met DHL express en verwachte leverdatum staat voor morgen. Als morgen niemand thuis is om de bestelling aan te nemen, werkt het dan net zo als PostNL? Kaartje in de bus en de volgende dag weer proberen? Volgens mij kan ik niet aangeven dat ik de order kan laten bezorgen bij een afhaalpunt. Of kan dat alleen na de eerste poging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
MelvinW schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:58:
[...]

Heb zoiets helaas ook meegemaakt met Apple Pencil... In premium resellers heb ik geen vertrouwen meer.

In Brussel staat inmiddels een rij: https://twitter.com/baroquehoedown/status/810770542433275905
Een rij staat er vaker voordat de winkel open gaat :)
Wel braaf volk, zo zonder lintjes :D

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 19-12-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
Sinus_rhythm schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:59:
Bestelling is verzonden met DHL express en verwachte leverdatum staat voor morgen. Als morgen niemand thuis is om de bestelling aan te nemen, werkt het dan net zo als PostNL? Kaartje in de bus en de volgende dag weer proberen? Volgens mij kan ik niet aangeven dat ik de order kan laten bezorgen bij een afhaalpunt. Of kan dat alleen na de eerste poging?
Je krijgt dan de mogelijkheid om een andere datum te kiezen. Vaak kan dit ook al voor de eerste poging, maar dat is afhankelijk van de verzender. Dit kan op ondemand.dhl.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Sinus_rhythm schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:59:
Ik zie de reactie van Melvin al, maar ik wilde hetzelfde voorstellen. Dit is naar mijn mening de juiste link https://delivery.dhl.com/prg/jsp/index.xhtml?ctrycode=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 11:56
sww89 schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:02:
[...]

Ik zie de reactie van Melvin al, maar ik wilde hetzelfde voorstellen. Dit is naar mijn mening de juiste link https://delivery.dhl.com/prg/jsp/index.xhtml?ctrycode=NL
En dan kan je ook voor avondlevering kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Krijg nu nog de melding: "Of het ingevoerde vrachtbriefnummer van uw zending is niet correct of de zending bestaat niet in ons systeem. Probeer het opnieuw."

Ik probeer het straks nog een keer. Bedankt iiig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
Sinus_rhythm schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:06:
Krijg nu nog de melding: "Of het ingevoerde vrachtbriefnummer van uw zending is niet correct of de zending bestaat niet in ons systeem. Probeer het opnieuw."

Ik probeer het straks nog een keer. Bedankt iiig!
Klopt, DHL heeft de zendingen nog niet opgehaald. Gebeurt meestal aan het einde van de middag :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Zo te lezen op Twitter was er in ieder geval een beetje voorraad in Amsterdam. Een ene Koen heeft er vier https://twitter.com/KoenvanH/status/810776752129802240 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ococ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik wil ze ook halen maar kan pas om 16:00 ben bang dat ze op zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 11:56
ococ schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:53:
Ik wil ze ook halen maar kan pas om 16:00 ben bang dat ze op zijn
Dat zijn ze nu al }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54
sww89 schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:51:
Zo te lezen op Twitter was er in ieder geval een beetje voorraad in Amsterdam. Een ene Koen heeft er vier https://twitter.com/KoenvanH/status/810776752129802240 7(8)7
Waarschijnlijk bang dat ie snel airpod verliest..heeft ie in ieder geval reserve exemplaren.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kak ging voor voeding maar dacht gelijk even EarPods meenemen. 12.00 stipt kom ik aan winkel blijkbaar allang open. Alles weg. Mensen stonden torens met EarPods te betalen. Crap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 11:29
MelvinW schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:58:
De APR's worden gewoon zwaar genaaid door Apple. Eerst mogen ze fijn een dealernetwerk voor Apple optuigen. Als het allemaal een beetje loopt, dan zet Apple ze neer als tweederangs winkels en krijgen de officiele Apple stores overal voorrang. Als APR zou ik me zo ontzettend genaaid voelen als Apple doodleuk een Apple store opent in dezelfde regio.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit. Ze hebben er nog 6 in den haag. Liep net nog even terug voor USBc naar USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Goed om te weten :)

https://9to5mac.com/2016/...n-ears-good-battery-life/

[ Voor 4% gewijzigd door Msi92 op 19-12-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Koen is gevonden :)

"Net in Apple Store Amsterdam in de rij gestaan om 10 uur voor deze Airpods. Nu op te halen in Capelle aan den IJssel!"

:D

[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 19-12-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
matthijst schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:36:
Koen is gevonden :)

"Net in Apple Store Amsterdam in de rij gestaan om 10 uur voor deze Airpods. Nu op te halen in Capelle aan den IJssel!"

:D
Ergste is dat er ook nog mensen zijn die dat ervoor gaan betalen ...

Ik wacht wel even, natuurlijk zou ik ze graag deze week hebben. Maar een paar dagen / weken wachten is ook niet erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Dit doet hij altijd, ook bij iPhones. Ik snap het aan de ene kant wel, maar ergens wel oneerlijk dat hij dan vier paar meeneemt. Zeg dan 2 paar, net als in de Online Store, dan maken anderen ook nog kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
BugBoy schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:21:
[...]

De APR's worden gewoon zwaar genaaid door Apple. Eerst mogen ze fijn een dealernetwerk voor Apple optuigen. Als het allemaal een beetje loopt, dan zet Apple ze neer als tweederangs winkels en krijgen de officiele Apple stores overal voorrang. Als APR zou ik me zo ontzettend genaaid voelen als Apple doodleuk een Apple store opent in dezelfde regio.
Maar dat zou geen excuus moeten zijn om valse informatie op de website te zetten. Daar benadeel je alleen maar je klanten mee. Als je niet zeker weet hoeveel en wanneer je ze ontvangt, dan moet je ook geen datum op je site zetten en maar bestellingen blijven aannemen voor die datum. Kan me namelijk niet voorstellen dat iCentre op 22 december aan iedereen die nu besteld heeft kan leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Als ze er nu nog 6 hebben in Den Haag dan valt de hype nogal tegen :)
Het is geen nieuwe iPhone.
Wil er best iets meer voor betalen als iCentre etc deze week niet kunnen leveren, maar met 200,- houdt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Ik zou er ook maximaal 200,- voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koen = gek, 300 euro voor airpods die waarschijnlijk nagenoeg dagelijks bevoorraad gaan worden in de stores. gewoon keer om 9u naar binnen lopen.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste