Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 22:03
Phoolie schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:29:
[...]

Wellicht kan je langs een repairpunt (Amac) gaan of wellicht Apple support contacten. Maar vrees dat hij wel echt stuk is als resetten ook niet helpt.
Vandaag gedaan (aMac) en heb al bericht. 1e reactie: we repareren niet, maar u kunt omruilen voor €352. Na ongeloof van mijn kant kon ik tegen onderzoekskosten toch inleveren. En dat ging snel: "wij kunnen 'm niet repareren, maar we sturen op en dan kost het €250".
We zitten thuis helemaal in het Apple ecosysteem maar er zijn soms momenten dat ik tandenknars over zoveel afzetterij. Kunnen die mensen van Amac niks aan doen natuurlijk.
Dank voor je reactie!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 08:06
Allissey schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Vandaag gedaan (aMac) en heb al bericht. 1e reactie: we repareren niet, maar u kunt omruilen voor €352. Na ongeloof van mijn kant kon ik tegen onderzoekskosten toch inleveren. En dat ging snel: "wij kunnen 'm niet repareren, maar we sturen op en dan kost het €250".
We zitten thuis helemaal in het Apple ecosysteem maar er zijn soms momenten dat ik tandenknars over zoveel afzetterij. Kunnen die mensen van Amac niks aan doen natuurlijk.
Dank voor je reactie!
Welke afzetterij hebben we het hier nu over, heel eerlijk? Je hebt het ding laten vallen, vervelend, maar kan gebeuren. Maar dat is niet Apple’s schuld. Vervolgens gaat het kapot, nogmaals, vervelend, maar nog steeds niet Apple’s schuld.

Dan breng je hem naar de Amac, waar ze eerlijk zeggen dat het stuk is en niet te repareren, maar dat ze hem wel willen vervangen tegen de helft van de prijs van een nieuwe. Gezien je de helft ervan kapot hebt, klinkt dat eigenlijk sowieso al heel redelijk in mijn oren? Je krijgt immers een nieuwe (ofwel een refurbished als nieuw) in plaats van je kapotte terug?

Ik bedoel, als je nu een week buiten de garantie zat en het uit zichzelf kapot was gegaan en er was geen enkele coulance vanuit Amac of Apple, soit, fair enough. Maar in dit geval heb je hem toch echt gewoon zelf laten vallen, dan is het toch netjes dat ze je nog een vervanging aanbieden tegen een lagere prijs dan de nieuwprijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 22:03
Aiii schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:03:
[...]

Welke afzetterij hebben we het hier nu over, heel eerlijk?
Je hebt een goed punt hier, respect. Het was inderdaad mijn eigen sufheid. Ik laat als iets stuk gaat dat bijna altijd repareren en dat zijn vaak kleinigheidjes of kan je ook elders brengen ter reparatie. Dat gaat in dit geval niet. Het is gewoon een duur onhandigheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 12:56
Allissey schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 23:05:
[...]

Je hebt een goed punt hier, respect. Het was inderdaad mijn eigen sufheid. Ik laat als iets stuk gaat dat bijna altijd repareren en dat zijn vaak kleinigheidjes of kan je ook elders brengen ter reparatie. Dat gaat in dit geval niet. Het is gewoon een duur onhandigheidje.
U kan het eventueel proberen bij een Apple Store, aangezien Amac bij mij ook moeilijk deed om mijn MacBook te repareren. Uiteindelijk bij Apple laten doen voor een derde van de Amac prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:52
Ik twijfel om de AirPods Max nog aan te schaffen. Is dit een goed idee om dit nu nog anno 2024 te doen?
Dat verhaal over usb-c en Lightning boeit mij echt niet zo.. maar zijn ze prijs / kwaliteit het waard?
Hiervoor de AirPods Pro 1 en gen 2 gehad maar deze gaan best snel kapot of andere issues.
Hoor dit ook veel terug van andere..

En een 2e handse AirPods Max zie ik ook niet zitten qua hygiene en veel fake op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:19

Mr. Freeze

¡GO!

epamel schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:39:
Ik twijfel om de AirPods Max nog aan te schaffen. Is dit een goed idee om dit nu nog anno 2024 te doen?
Dat verhaal over usb-c en Lightning boeit mij echt niet zo.. maar zijn ze prijs / kwaliteit het waard?
Hiervoor de AirPods Pro 1 en gen 2 gehad maar deze gaan best snel kapot of andere issues.

En een 2e handse AirPods Max zie ik ook niet zitten qua hygiene en veel fake op de markt.
Na ruim een jaar gebruik kan ik niet anders zeggen dat ze het mij in ieder geval wel waard zijn, ze bevallen me nog steeds net zo goed als dag 1.

Bij Bol nu 539€ (grijs).

Tsja, en of er een nieuwe versie komt? Wie zal het zeggen.......

PS, je moet geen Max kopen voor bij het sporten of andere actieve bezigheid, daarvoor zijn ze niet handig genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 25-03-2024 12:52 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
Ik luister voornamelijk thuis en in de auto naar muziek en dan loop ik gewoon door het huis bij het huishouden bijvoorbeeld. en dan vind ik het handig om iets draagbaars te hebben. maar qua geluidskwaliteit is dit wel echt top, zit zelf in het hele eco systeem van apple want ik had ook naar andere opties gekeken maar toch trekt mij de AirPods Max het meest ook vanwege de bouwkwaliteit. Sporten is bij mij bijkomstigheid volgens mij kun je dat er prima mee doen maar wat je zegt niet handig.. ik lees wel het een en ander over de verkleuring van de hoofdband? Kan iemand daar iets meer over vertellen nog? Is dat na lange tijd gebruik.

Apple producten blijven toch zijn waarde houden dus maakt mij niet echt uit of ik het nu koop of dat ik helemaal met gaan wachten op een nieuw model met waarschijnlijk een betere chip en waterbestendig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
epamel schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:39:

Nu echt nodig? Kopen!

Zo niet? Wachten op nieuwste. Paar maandjes nog. Ik zit ook zo in de wedstrijd. Ik heb wel Airpods 3, welke me uitstekend bevallen vanaf release dus dat remt wel beetje het verlangen. ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:19

Mr. Freeze

¡GO!

Die verkleuring is een dingetje bij de witte meen ik, veiligheidshalve zou ik voor een grijze gaan met zwarte hoofdband.

@Donstil kan je er meer over zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Freeze op 25-03-2024 13:37 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:25
Ik heb beiden, zowel de Max als de Pro en heb voor beiden ook echt een aparte usecase.

Voorbeeldje:
Afgelopen zondag F1, heel vroeg in de ochtend dus huis nog in volledige rust.
In dat geval vind ik het heerlijk om de Max op te zetten (koppelen met ATV)

Ook afgelopen zondag, hardloop evenement in Zandvoort. Tja, dan is het lekkerder om de Pro's in te doe.
Opzwepend muziekje opzetten en gaan !

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epamel
Zojuist toch maar aangeschaft. Ben heel benieuwd naar de AirPods Max en Ik hoop wel dat deze langer meegaat dan de AirPods (normaal en pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:36:
Die verkleuring is een dingetje bij de witte meen ik, veiligheidshalve zou ik voor een grijze gaan met zwarte hoofdband.

@Donstil kan je er meer over zeggen.
Klagen, klagen kan ik er vooral over :P

Nee hoor, inmiddels heb ik hem helemaal schoon gekregen. Eerst ingespoten met shout, tijdje laten intrekken daarna direct vanish oxi action er ingewreven met een borsteltje. Die combinatie/volgorde 2x herhaald en daarna was de band weer voor 95% zoals hij uit de verpakking kwam.

De volgende zou ik op zeker in het zwart nemen maar ben wel blij met het resultaat. Wel heb ik er al een tijdje zwarte oorschelpen op. De grijze oorschelpen worden heel snel vies.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:52
Donstil schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:43:
[...]

Klagen, klagen kan ik er vooral over :P

Nee hoor, inmiddels heb ik hem helemaal schoon gekregen. Eerst ingespoten met shout, tijdje laten intrekken daarna direct vanish oxi action er ingewreven met een borsteltje. Die combinatie/volgorde 2x herhaald en daarna was de band weer voor 95% zoals hij uit de verpakking kwam.

De volgende zou ik op zeker in het zwart nemen maar ben wel blij met het resultaat. Wel heb ik er al een tijdje zwarte oorschelpen op. De grijze oorschelpen worden heel snel vies.
En de oorschelpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die heb ik weg gegooid en vervangen voor (originele) zwarte :P

Had ze een keer in de wasmachine gedaan maar daar werden ze niet echt beter van merkte ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 25-03-2024 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakert2020
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-08 22:20
Allissey schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 23:05:
[...]

Je hebt natuurlijk een inboedelverzekering. Afhankelijk waar je verzekerd bent kan je dit soort "onhandigheidjes" bij de verzekeraar claimen, al dan niet met een eigen risico.
Heb je dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaY0pcBICSrAsqgLNj_LzzIWwaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPnWRbkzfQGmXPA1HNyx7LYm.jpg?f=fotoalbum_large

Zie tot mijn schrik ineens op beide oorschelpen deze verkleuring ? Ik ben echt super voorzichtig met mijn headset en ze zitten bij geen gebruik in de BH en nog eens in een hardcase. Iemand anders dit ook al eens gehad ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
epamel schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:38:
Zojuist toch maar aangeschaft. Ben heel benieuwd naar de AirPods Max en Ik hoop wel dat deze langer meegaat dan de AirPods (normaal en pro).
Heb je ze inmiddels binnen? Zo ja, wat zijn je ervaringen mbt to NC en audio verschil ten opzichte van de AirPods Pro?

Die van mij komt vanmiddag binnen. Ben benieuwd.

De airpods max zit nu op mijn hoofd :) Eerste wat opvalt als je hem uitpakt is de build quality, Dat is al vaak gezegd hier maar wilde het wel benoemen. Na jaren de airpods pro in te hebben gehad is een over ear toch echt wel even wennen. Wat ook opvalt is dat de airpods max wat zwaar op mijn hoofd zit. Zal ook wel wennen zijn.

De noice canceling is een echt een stuk beter. Ik hoor mijzelf niet lopen. Stond net ff te pissen, daarna doortrekken maar hoorde niks :)

Qua geluid moet ik het nog even bekijken maar tot nu toe erg tevreden!

[ Voor 39% gewijzigd door dhrhagenees.cro op 04-05-2024 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AirPods Max zijn geweldig! Misschien nét iets te zwaar, maar nog te doen. Meestal draag ik ze op de terugweg op de fiets naar huis, heenweg AirPods Pro 2. Heb dan net m’n haar gedaan. :)

Verder vooral AirPods Max als ik thuis ben, in het vliegtuig zit of op reis ben. En in de tuin. Geen gejengel meer van gillende kinderen in de buurt. Hopelijk gaan ‘ie nog jaren mee. Het is een uitgave, maar ook zeker waard.

Tip: kies Apple Music. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

Quakie

quakelen

In 2022 was ANC wel stukken beter dan nu het geval is. Ik hoor nu veel meer er door heen komen dan ervoor. Qua geluid inderdaad super maar ik hoor weinig verschil tov AirPods Pro 2. Die laat wel meer geluid door.

( ik zit vaak bij een mechanische ventilatie box en zit vaak in herrie van blad blazers etc want woon tegenover parkje )

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 12:09
Werkt dat dan beter samen met de Airpods dan Spotify?
Quakie schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:06:
In 2022 was ANC wel stukken beter dan nu het geval is. Ik hoor nu veel meer er door heen komen dan ervoor. Qua geluid inderdaad super maar ik hoor weinig verschil tov AirPods Pro 2. Die laat wel meer geluid door.

( ik zit vaak bij een mechanische ventilatie box en zit vaak in herrie van blad blazers etc want woon tegenover parkje )
Bij AirPods Pro helpt het om ze schoon te maken. Geen idee of dit bij een Max ook zo kan zijn, maar het lijkt mij dat als er vuil in de microfoon zit, dat de ANC minder zal worden.

[ Voor 61% gewijzigd door Phoolie op 14-05-2024 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Laatst online: 22:42
Phoolie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:37:
[...]

Werkt dat dan beter samen met de Airpods dan Spotify?
Dat niet, je hebt alleen een betere geluidservaring.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Phoolie Ik zal eens naar mic kijken maar zover ik weet was er iets met een patent en daardoor hebben ze ANC slechter moeten maken voor de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Vildhjarta schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:28:
[Afbeelding]

Zie tot mijn schrik ineens op beide oorschelpen deze verkleuring ? Ik ben echt super voorzichtig met mijn headset en ze zitten bij geen gebruik in de BH en nog eens in een hardcase. Iemand anders dit ook al eens gehad ??
Aangemeld met Apple Care en nu weer gloednieuwe buitenkanten gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

krizzziz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:52:
Iemand hier nog een tip voor een Lightning naar 3.5mm jack kabel? Ik weiger er €45 via Apple voor te betalen.

Kan op Aliexpress veel vinden, maar lijkt erop dat die de microfoon in de AirPods Max niet ondersteund. Wil mijn AirPods Max namelijk aansluiten op mijn laptop voor teams meetings.
Heb jij nog wat kunnen vinden?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 12:09
Greatsword schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:16:
[...]

Heb jij nog wat kunnen vinden?
Kan je dit niet gewoon via Bluetooth doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 20:39
Ik twijfel heel erg om deze koptelefoon te kopen, ik ben zelf gewend aan de airpods pro maar die zijn nu wel een keer aan vervanging toe.

Ik ben benieuwd naar het comfort van de Max, misschien een gekke vraag maar voel je ze op je hoofd zitten en gaan ze op den duur irriteren of zweten? Of heb je net als de airpods pro niet door dat je ze draagt? Wellicht dat je ze ergens kunt testen?

De reden dat ik erover twijfel is omdat ik toch wel erg veel oorsmeer aanmaak met de in ears, en over ears oordopjes is voor mij geen optie want die vallen bij mij altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Redmonkey92 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:10:
Ik twijfel heel erg om deze koptelefoon te kopen, ik ben zelf gewend aan de airpods pro maar die zijn nu wel een keer aan vervanging toe.

Ik ben benieuwd naar het comfort van de Max, misschien een gekke vraag maar voel je ze op je hoofd zitten en gaan ze op den duur irriteren of zweten? Of heb je net als de airpods pro niet door dat je ze draagt? Wellicht dat je ze ergens kunt testen?

De reden dat ik erover twijfel is omdat ik toch wel erg veel oorsmeer aanmaak met de in ears, en over ears oordopjes is voor mij geen optie want die vallen bij mij altijd uit.
Ik heb ze beiden, gebruik thuis de Max en als ik op pad ga de Pro's. Gebruik de Max gemiddeld 2 uur per dag aan een stuk en ervaar geen irritatie of ongemakken. Apple AirPods Max Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
De Max is een zware over the ear koptelefoon..... en ondanks dat het ding best een prettige pasvorm heeft merk je natuurlijk gewoon dat je 'm ophebt. Niet te vergelijken met de Pro's in mijn optiek.

Zou ook niet weten waarom je niet voor de Pro's zou gaan. In geluidskwaliteit win je ook niets. Een Max is leuk voor thuis als je de wereld echt buiten wilt sluiten of als je anderen niet wilt lastigvallen met je herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Redmonkey92 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:10:

Ik heb de Airpods Pro 2 en denk een week de Airpods Max gehad. Ik vond ze echt totaal niet comfortabel zitten en dat zat hem met name in het gewicht dus die zijn weer de verkoop in gegaan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Dankjewel mensen voor de snelle reacties, dan ga ik toch gewoon voor de Airpods Pro 2. Wellicht dat de siliconen dopjes dan iets groter kunnen waardoor ze minder ver het oor in gaan (ivm de oorsmeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Redmonkey92 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:07:
Dankjewel mensen voor de snelle reacties, dan ga ik toch gewoon voor de Airpods Pro 2. Wellicht dat de siliconen dopjes dan iets groter kunnen waardoor ze minder ver het oor in gaan (ivm de oorsmeer)
Je zou ook nog een maandje kunnen wachten, mogelijk dat bij het volgende Apple event in September o.a. de nieuwe AirPods Max 2 wordt aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ook de pro’s (2) en de Max. Verkies mijn Max vrijwel altijd boven de pro’s behalve op kantoor, daar ziet de max er net te veel “spreek mij niet aan” uit.

Ik heb een relatief groot hoofd dus dat maakt de Max in verhouding natuurlijk minder groot en zwaar als bij gebruikers met een kleiner hoofd maar ik merk er helemaal niets van dat de Max “zwaar” zijn. Op dagen dat ik thuis werk draag ik ze met gemak de volle 8 uur en ik had vorige week een lange vlucht met veel vertraging en heb ik ze bijna 24 uur permanent opgehad zonder problemen.

Wat mij betreft nu geen Max kopen maar ook geen pro’s, even tot de aankondiging van de Max2 wachten en dan de keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Max sinds release en begint nu toch wel erg slecht te worden allemaal, oorschelpen al eens vervangen maar netje bovenop heeft alle rek verloren en laatst viel mij ook op dat het rubber van de hoofdband allemaal vreemde zwarte vlekken gekregen heeft terwijl de band nooit met iets van die kleur in aanraking gekomen is.

Ik hoop dat ze wat doen aan die materialen met het volgende model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Donstil schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:52:
Ik heb ook de pro’s (2) en de Max. Verkies mijn Max vrijwel altijd boven de pro’s behalve op kantoor, daar ziet de max er net te veel “spreek mij niet aan” uit.

Ik heb een relatief groot hoofd dus dat maakt de Max in verhouding natuurlijk minder groot en zwaar als bij gebruikers met een kleiner hoofd maar ik merk er helemaal niets van dat de Max “zwaar” zijn. Op dagen dat ik thuis werk draag ik ze met gemak de volle 8 uur en ik had vorige week een lange vlucht met veel vertraging en heb ik ze bijna 24 uur permanent opgehad zonder problemen.

Wat mij betreft nu geen Max kopen maar ook geen pro’s, even tot de aankondiging van de Max2 wachten en dan de keuze maken.
Thanks, ik zie toevallig dat je het over lange vluchten hebt. Nog een vraagje, ik heb behoorlijk last van druk op de oren tijdens het opstijgen en met name het landen. Helpt die koptelefoon daar ook voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redmonkey92 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:20:
[...]

Thanks, ik zie toevallig dat je het over lange vluchten hebt. Nog een vraagje, ik heb behoorlijk last van druk op de oren tijdens het opstijgen en met name het landen. Helpt die koptelefoon daar ook voor? :P
Nee, ik heb daar zelf helaas ook erg veel last van (met landen) maar over-ears doen daarvoor bij mij helemaal niets, de Max helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
Top ding, in het begin dacht ik dat hij te klein was voor mijn oren, maar gelukkig wende dat vrij snel. Draag hem dagelijks. Echt wel beter geluid dan airpods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redmonkey92
Donstil schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Nee, ik heb daar zelf helaas ook erg veel last van (met landen) maar over-ears doen daarvoor bij mij helemaal niets, de Max helaas ook niet.
Jammer haha, ook niet de oplossing dus 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Ik heb ook zowel de pro’s als de max.
Max is wat mij betreft onovertroffen in ANC.
En al helpen ze niet tegen dicht’slaande’ oren tijdens opstijgen en/of landen; waar ze wel enorm bij helpen is het compleet wegfilteren van het vliegtuigmotorgeluid.
Voorheen stapte ik altijd vermoeid uit een vliegtuig aangezien ik ook, mede door mijn lengte, lastig kan slapen in een vliegtuig.
Nu met de Max is dit een stuk minder erg omdat je in complete stilte je vlucht doormaakt.
Later ook wel in artikelen gelezen dat het sonore geluid van de vliegtuigmotoren vermoeidheid veroorzaakt.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:58

reiker

dan jij!

Redmonkey92 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:20:
[...]

Het zou me hoogst verbazen wanneer een hoofdtelefoon daartegen helpt, aangezien het een kwestie is van veranderende druk in de cabine ten opzichte van de druk in je middenoor/neus-keelholten. Daar helpt een hoofdtelefoon of wat voor stuk elektronica dan ook niet bij.
De enige manier om ermee om te gaan is de druk vereffenen, door je buis van Eustachius even te openen. Dat kan bijvoorbeeld door gapen, slikken, of je neus te snuiten. Sommige mensen kunnen het ook door hun kaken op een bepaalde manier te bewegen.
Overigens is dit hetzelfde als je voelt wanneer je in het zwembad naar de bodem duikt. Snorkelaars en (sport)duikers zullen dit ook herkennen :) En in de lift in een hoog gebouw kun je het ook merken. Allemaal drukverschillen die opgelost moeten worden :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
Eric H schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 06:14:
waar ze wel enorm bij helpen is het compleet wegfilteren van het vliegtuigmotorgeluid.
Dat doet elke fatsoenlijke gesloten hoofdtelefoon met ANC.....10 jaar geleden was Bose de golden standard voor mensen die veel vlogen. Nu zie je vooral Bose, Sony en Apple.

Gewoon een standaard regel voor hoofdtelefoons... wil je zoveel mogelijk geluid van buiten uitsluiten dan kies je niet voor in-ears maar voor gesloten over-ears. Dat gaat dan ten kosten van wat minder draagcomfort en hetere oren. Net wat je belangrijk vindt.

[ Voor 9% gewijzigd door Tweaker_BE op 09-08-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Tweaker_BE schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Dat doet elke fatsoenlijke gesloten hoofdtelefoon met ANC.....10 jaar geleden was Bose de golden standard voor mensen die veel vlogen. Nu zie je vooral Bose, Sony en Apple.

Gewoon een standaard regel voor hoofdtelefoons... wil je zoveel mogelijk geluid van buiten uitsluiten dan kies je niet voor in-ears maar voor gesloten over-ears. Dat gaat dan ten kosten van wat minder draagcomfort en hetere oren. Net wat je belangrijk vindt.
Dat doen de Pro's (2) ook gewoon goed hoor. En dat andere hoofdtelefoons het ook doen geloven we best, maar het gaat hier over de Airpods Max (in vergelijking met de Pro's; ook een Apple product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
Redondo1982 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:12:
[...]
Dat doen de Pro's (2) ook gewoon goed hoor. En dat andere hoofdtelefoons het ook doen geloven we best, maar het gaat hier over de Airpods Max (in vergelijking met de Pro's; ook een Apple product).
De vraag van TS had niets met vliegen te maken :-). Dus als dat ineens de discussie is dan kan het ook anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaker_BE op 09-08-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Maar filtert het echt 100% weg of wordt het gedempt? Ik heb nog nooit gevlogen met de Max ( of de pro’s) maar thuis zit ik dichtbij mechanische box.
In begin hoorde ik hem niet maar met een software update hoor ik hem inmiddels wel. Dacht dat ANC niet meer zo goed was door patent issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Tweaker_BE schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Kan zijn dat iedere fatsoenlijke over ear koptelefoon dit doet, maar had hiervoor de Sony en die vond ik nadat ik de Max op had gehad met terugwerkende kracht echt een stuk minder

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric H schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 06:14:
Ik heb ook zowel de pro’s als de max.
Max is wat mij betreft onovertroffen in ANC.
En al helpen ze niet tegen dicht’slaande’ oren tijdens opstijgen en/of landen; waar ze wel enorm bij helpen is het compleet wegfilteren van het vliegtuigmotorgeluid.
Voorheen stapte ik altijd vermoeid uit een vliegtuig aangezien ik ook, mede door mijn lengte, lastig kan slapen in een vliegtuig.
Nu met de Max is dit een stuk minder erg omdat je in complete stilte je vlucht doormaakt.
Later ook wel in artikelen gelezen dat het sonore geluid van de vliegtuigmotoren vermoeidheid veroorzaakt.
Mijn Max filtert het vliegtuig geluid niet volledig weg overigens. Wel voor 80% verminderen maar als ik ernaast niet iets luister (of kijk) hoor ik de motoren zeker nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:11:
Maar filtert het echt 100% weg of wordt het gedempt? Ik heb nog nooit gevlogen met de Max ( of de pro’s) maar thuis zit ik dichtbij mechanische box.
In begin hoorde ik hem niet maar met een software update hoor ik hem inmiddels wel. Dacht dat ANC niet meer zo goed was door patent issue?
Dit inderdaad, goed gedempt niet helemaal weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De minimale update van de AirPods Max:
AirPods Max are available in five beautiful new colors, including midnight, starlight, blue, orange, and purple, and offer complementary finishes alongside other Apple products like Mac and iPad. Additionally, AirPods Max now feature USB-C charging capabilities, making them more convenient than ever to charge at home or on the go.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmCMtAwmKIjhTdd9KmFvNFesW1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agdaGITYZOwBQBKJL51VFLqe.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Mog schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:41:
De minimale update van de AirPods Max:

[...]

[Afbeelding]
Te bizar voor woorden dat Apple in die 4 jaar alleen dit heeft kunnen bedenken voor deze headphone. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
Davidas schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:45:
[...]

Te bizar voor woorden dat Apple in die 4 jaar alleen dit heeft kunnen bedenken voor deze headphone. 8)7
Ja idd. Gaat nergens over. Ook in 1 slide in de presentatie. Doodzonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidas schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:45:
[...]

Ja toch wel zonde, ik gebruik mijn Max veel en graag maar er zit zeker nog verbetering in.
Ik laat nu (na tip van @WouterL ) de accu vervangen, dus dan zie ik over 4 jaar wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Wat zou er dan beter moeten? Eigenlijk vind ik het vooral vervelend dat ik de verkeerde kleur heb gekocht waardoor ze er nu vies uitzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:42:
Wat zou er dan beter moeten? Eigenlijk vind ik het vooral vervelend dat ik de verkeerde kleur heb gekocht waardoor ze er nu vies uitzien.
Het is niet aan ons om te bedenken wat er allemaal beter moet, daar betalen we Apple voor :P

Maar zonder gekheid er zijn wel een paar dingetjes die mij zo 1.2.3. te binnen schieten.

1. Nog betere audio kwaliteit en/of ondersteuning Apple Lossless
2. Verbeterde ANC (al komt dat nu wel deels begreep ik)
3. Volledige case
4. Aan/Uit knop eventueel, want dat is voor sommige een puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 23:24
Wellicht is deze vraag eerder gesteld maar ik kan dit niet zo snel terugvinden..

Tussen de airpods pro2 en de max, welke van de 2 is het beste geschikt voor de volgende usercase?

Ik wil de headphones gebruiken voor in de avond bij het tv kijken. Hierbij gebruik ik de apple tv 4k. Ik gebruik voornaamlijk plex voor lokale gedownloade films en de streamingsdiensten zoals disney, netflix en prime. Zo heb ik op fora gelezen dat apple op het gebied van spatial audio goede prestaties levert met de max en dat filmbeleving best “immersive” is. Gebruik is alleen in de avond beneden in de woonkamer wanneer vrouw en kind beide slapen boven. Dus ik stoor verder niemand die naast me zit. Ik bevind me alleen in de ruimte.

Is de max dan overkil? En levert de pro qua geluidskwaliteit en spatial audio hetzelfde als de max op gebied van film kijken? Het gebruik zal maximaal 3/4uurtjes per avond zijn. Voor muziek gebruik ik sennheiser hd6xx. Overdag beschik ik over een 5.1 ht. Heb het geprobeerd om de sennheiser via mijn avr film te kijken maar vond dat erg tegenvallen. Het geklooi met te korte kabel is nog een ander reden voor draadloos optie.

Wie heeft deze dilemma ook gehad en wat heb jij uiteindelijk gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Had vooral verwacht dat we er een aan en uitknop toegevoegd zou worden, maar dat is dus helaas niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:06
nxt0206 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:33:
Wellicht is deze vraag eerder gesteld maar ik kan dit niet zo snel terugvinden..

Tussen de airpods pro2 en de max, welke van de 2 is het beste geschikt voor de volgende usercase?

Ik wil de headphones gebruiken voor in de avond bij het tv kijken. Hierbij gebruik ik de apple tv 4k. Ik gebruik voornaamlijk plex voor lokale gedownloade films en de streamingsdiensten zoals disney, netflix en prime. Zo heb ik op fora gelezen dat apple op het gebied van spatial audio goede prestaties levert met de max en dat filmbeleving best “immersive” is. Gebruik is alleen in de avond beneden in de woonkamer wanneer vrouw en kind beide slapen boven. Dus ik stoor verder niemand die naast me zit. Ik bevind me alleen in de ruimte.

Is de max dan overkil? En levert de pro qua geluidskwaliteit en spatial audio hetzelfde als de max op gebied van film kijken? Het gebruik zal maximaal 3/4uurtjes per avond zijn. Voor muziek gebruik ik sennheiser hd6xx. Overdag beschik ik over een 5.1 ht. Heb het geprobeerd om de sennheiser via mijn avr film te kijken maar vond dat erg tegenvallen. Het geklooi met te korte kabel is nog een ander reden voor draadloos optie.

Kan simpel zijn ik heb ze allebei...

Beste keus ooit!

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:33
nxt0206 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:33:

Ik heb beide en gebruik ook beide i.c.m. een ATV 4K. Ik kan je helaas niets zeggen over de spatial audio beleving, want de content die ik kijk bevat dat niet. Voor een avondje youtube/twitch of iets waarbij ik niet enorm immersed hoef te zijn, gebruik ik de Pro's en dat bevalt prima. Voor series, films en muziek schakel ik toch liever over naar de Max; deels vanwege de audio, deels vanwege het meer afgesloten gevoel door de over-ear setup en als laatste vanwege het comfort. In-ear kan ik prima mee omgaan, maar als ik van tevoren toch weet dat het een langere zit gaat worden is het fijner om niks in m'n oren te hebben.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Iemand bekend met, zoals de verkoper omschrijft, Apple as-in+ verpakking?

https://www.marktplaats.n...le-airpods-max-space-gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
tweakino schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:02:
Iemand bekend met, zoals de verkoper omschrijft, Apple as-in+ verpakking?

https://www.marktplaats.n...le-airpods-max-space-gray
Gekregen als vervanging na swap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind het een hoop geld voor een gewisseld exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Denk dat het voor veel Apple gebruikers ook goed is om de Beats Studio Pro mee te nemen in de overweging. Heb zelf de Airpods Max teruggestuurd omdat ik de klemkracht te hoog vond en de koptelefoon te zwaar. De Beats komt regelmatig voorbij voor 250,- en mist eigenlijk alleen het automatisch stoppen van muziek wanneer je de koptelefoon afzet. En dat is in de praktijk totaal geen probleem.

Er heeft voor mij te lang tussen gezeten om de geluidskwaliteit te beoordelen. Maar het is in ieder geval een flinke upgrade t.o.v. Airpods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:45:
[...]

Gekregen als vervanging na swap.
Wist niet dat vervangingen in zo'n doos komen.

Hier nog een andere verkoper op Marktplaats met meerdere stuks, zelfde beschrijving mbt verpakking. Zullen wel een heleboel vervangingen geweest zijn :P
https://www.marktplaats.n...ace-grey-nieuw-ongebruikt
Donstil schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:48:
Vind het een hoop geld voor een gewisseld exemplaar.
Gewisseld exemplaar, maar verder wel nieuw en ruim onder retail. Alleen andere doos. Lijkt me prima deal voor iemand die niet de volle prijs wil betalen

[ Voor 29% gewijzigd door tweakino op 29-09-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
tweakino schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:27:
[...]

Wist niet dat vervangingen in zo'n doos komen.

Hier nog een andere verkoper op Marktplaats met meerdere stuks, zelfde beschrijving mbt verpakking. Zullen wel een heleboel vervangingen geweest zijn :P
https://www.marktplaats.n...ace-grey-nieuw-ongebruikt

[...]

Gewisseld exemplaar, maar verder wel nieuw en ruim onder retail. Alleen andere doos. Lijkt me prima deal voor iemand die niet de volle prijs wil betalen
Misschien dat refurbished ook zo komt als je het aanschaft via Apple, bedenk ik me nu net.

Edit: hij zegt in zijn advertentie dat het geen refurbished is.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 29-09-2024 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tweakino schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:27:
Ja gewisseld exemplaar en daarmee niet nieuw, garantie kan al bijna verlopen zijn, etc.

Ze zijn bij Amazon regelmatig ongeveer dezelfde prijs geweest maar dan wel echt nieuw, met garantie, doos etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:01:
[...]

Ja gewisseld exemplaar en daarmee niet nieuw, garantie kan al bijna verlopen zijn, etc.

Ze zijn bij Amazon regelmatig ongeveer dezelfde prijs geweest maar dan wel echt nieuw, met garantie, doos etc.
Inderdaad, en je gaat nu geen lightning aansluiting meer kopen.

Slechte deal dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik even zoek op as-is+ dan blijkt dat niet zomaar een omgewisseld exemplaar maar een exemplaar waar geen support en garantie op zit.

Google zegt dit:
AS IS” indicating that they're being sold in their current condition without any warranty. Apple itself doesn't sell “as is”. You'll typically find them through private sellers or third-party vendors
Iemand zegt over een iPhone dit:
That is an iPhone meant to be used as a demonstrator
in an Apple or authorized retailer display and is not
intended to be sold to a customer. That iPhone is unusable
and cannot be connected to any wireless provider.
Oftewel van weg blijven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Niet online
Nieuw, maar met veel maren in deze context zo te zien.

Hoop dat Apple uiteindelijk wel nog met een daadwerkelijke refresh komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Vandaag een Max gehaald: eerste indruk is erg goed. Wel vraag ik mij: de crown draait wel heel losjes rond, hoort dit zo? Had iets van een tegenstand verwacht a la Apple Watch crown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renegrunn schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:17:
Vandaag een Max gehaald: eerste indruk is erg goed. Wel vraag ik mij: de crown draait wel heel losjes rond, hoort dit zo? Had iets van een tegenstand verwacht a la Apple Watch crown.
Ik voel geen verschil tussen mijn Max (eerste generatie) en de kroon van mijn watch (ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:49:
[...]

Ik voel geen verschil tussen mijn Max (eerste generatie) en de kroon van mijn watch (ultra)
En zit er bij jou iets van speling in als je er vanaf de zijkant tegenaan drukt? Of helemaal niet?

Edit: zojuist omgeruild, crown bleek inderdaad gewoon los te zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door renegrunn op 02-11-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Even dit topic nieuw leven inblazen haha.

Ik was afgelopen dagen even bij Amac binnengelopen en met het hele gezin viel onze ogen weer op de Airpods Max. We hebben allemaal al setjes nieuwe Airpods, maar de Max voelt toch een beetje als laatste en welkome aanvulling. Even geluisterd in de winkel en daar is alles natuurlijk mooi, maar hoe denken jullie er hedendaags over? Is het een aanvulling qua sound op de normale oordopjes? Ik twijfel nog steeds een beetje dus zoek lotgenoten om mij over de drempel te helpen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:32

RnB

Ik zeg doen! :D

Zonder gekkigheid, ik vind de Max zeker beter klinken dan de AirPods 2 en Pro 2, maar de formfactor is natuurlijk heel anders. Ik pak zelf sneller mijn AirPods Pro dan mijn Max en voor mijn gebruik (ff snel iets op YouTube kijken of muziek luisteren tijdens het koken) is dat ook makkelijker.

Mijn Max gebruik ik dan als ik wat langer zit en muziek luister of als ik game wanneer ik niet al te veel geluid in huis kan maken (jonge kids).

Daarnaast vind ik het ook wel belangrijk om aan te geven dat er, zeker voor de prijs, betere koptelefoons zijn. De Max moet het echt hebben van de integratie met Apple producten, dat is echt goud. De Max (en de normale AirPods en Pro natuurlijk ook) wisselt zonder enige moeite tussen mijn Apple TV, iPhone, iPad en MacBook Pro.

Maar gezien de toon van jouw bericht, denk ik dat koptelefoons van andere fabrikanten geen kans maken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:47:
Even dit topic nieuw leven inblazen haha.

Ik was afgelopen dagen even bij Amac binnengelopen en met het hele gezin viel onze ogen weer op de Airpods Max. We hebben allemaal al setjes nieuwe Airpods, maar de Max voelt toch een beetje als laatste en welkome aanvulling. Even geluisterd in de winkel en daar is alles natuurlijk mooi, maar hoe denken jullie er hedendaags over? Is het een aanvulling qua sound op de normale oordopjes? Ik twijfel nog steeds een beetje dus zoek lotgenoten om mij over de drempel te helpen :+
Ja dat is absoluut een enorme aanvulling, die dopjes klinken naar niets als je dat met de Max vergelijkt.
Niet vreemd natuurlijk want het is een heel ander product maar zeker wel het vermelden waard.

Hier is de verdeling simpel, ik gebruik mijn Max voor zoveel mogelijk, de Pro's gebruik ik om te bellen en als ik op mijn hoofdkussen in bed wil liggen.

Ik heb zelf nog de originele Max (al is die in garantie eens vervangen) maar klinkt nog steeds geweldig, mijn vrouw heeft de "nieuwe", die is los van een mooier kleurtje en USB-C gelijk. Ik kan geen verschil horen.

Edit: Ik vind het overigens erg fijn dat de Max naturel klinkt, soms hoor ik dan wel eens mensen andere koptelefoons adviseren welke "beter klinken" maar dat gaat dan vaak om bijvoorbeeld die Bass Heavy Sony dingen. Dat vind ik persoonlijk geen upgrade t.o.v. de Max. De Beoplay H95 heb ik gehad en die vond ik wel beter klinken dan de Max, alleen BT koptelefoons integreren allemaal als een draak met al je producten dus dat valt dan bij mij ook weer snel af.

Apple Music en Spotify vond ik ook wel een groot verschil maken, de Max klinkt met Apple Music beduidend beter dan met Spotify.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 29-01-2025 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrayDog
  • Laatst online: 13-09 20:01
Qua geluidskwaliteit hoef je het echt niet te doen inderdaad, zat andere merken die een stuk beter zijn (ook goedkopere modellen).
ANC is wel nog steeds goed en de integratie met Apple apparatuur natuurlijk.
Maar ik vond zelf destijds de geluidskwaliteit zo tegenvallen dat ik hem allang weggedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
RnB schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:54:
Ik zeg doen! :D

Zonder gekkigheid, ik vind de Max zeker beter klinken dan de AirPods 2 en Pro 2, maar de formfactor is natuurlijk heel anders. Ik pak zelf sneller mijn AirPods Pro dan mijn Max en voor mijn gebruik (ff snel iets op YouTube kijken of muziek luisteren tijdens het koken) is dat ook makkelijker.

Mijn Max gebruik ik dan als ik wat langer zit en muziek luister of als ik game wanneer ik niet al te veel geluid in huis kan maken (jonge kids).

Daarnaast vind ik het ook wel belangrijk om aan te geven dat er, zeker voor de prijs, betere koptelefoons zijn. De Max moet het echt hebben van de integratie met Apple producten, dat is echt goud. De Max (en de normale AirPods en Pro natuurlijk ook) wisselt zonder enige moeite tussen mijn Apple TV, iPhone, iPad en MacBook Pro.

Maar gezien de toon van jouw bericht, denk ik dat koptelefoons van andere fabrikanten geen kans maken. :P
Nul kans :+

Dank voor je uitleg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:00:
[...]

Ja dat is absoluut een enorme aanvulling, die dopjes klinken naar niets als je dat met de Max vergelijkt.
Niet vreemd natuurlijk want het is een heel ander product maar zeker wel het vermelden waard.

Hier is de verdeling simpel, ik gebruik mijn Max voor zoveel mogelijk, de Pro's gebruik ik om te bellen en als ik op mijn hoofdkussen in bed wil liggen.

Ik heb zelf nog de originele Max (al is die in garantie eens vervangen) maar klinkt nog steeds geweldig, mijn vrouw heeft de "nieuwe", die is los van een mooier kleurtje en USB-C gelijk. Ik kan geen verschil horen.

Edit: Ik vind het overigens erg fijn dat de Max naturel klinkt, soms hoor ik dan wel eens mensen andere koptelefoons adviseren welke "beter klinken" maar dat gaat dan vaak om bijvoorbeeld die Bass Heavy Sony dingen. Dat vind ik persoonlijk geen upgrade t.o.v. de Max. De Beoplay H95 heb ik gehad en die vond ik wel beter klinken dan de Max, alleen BT koptelefoons integreren allemaal als een draak met al je producten dus dat valt dan bij mij ook weer snel af.

Apple Music en Spotify vond ik ook wel een groot verschil maken, de Max klinkt met Apple Music beduidend beter dan met Spotify.
Ja, de integratie doet het hem. Bovenal vind ik Apple ook mooier qua ontwerp. Gelukkig heb ik AM en geen Spotify, al vond ik dat wel een fijne dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
StrayDog schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:01:
Qua geluidskwaliteit hoef je het echt niet te doen inderdaad, zat andere merken die een stuk beter zijn (ook goedkopere modellen).
ANC is wel nog steeds goed en de integratie met Apple apparatuur natuurlijk.
Maar ik vond zelf destijds de geluidskwaliteit zo tegenvallen dat ik hem allang weggedaan heb.
Ik was niet op zoek naar een tegengeluid hoor :+

Nee, héél fijn even een andere ervaring. Neem het allemaal mee, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
In vergelijking met andere ANC koptelefoons (Sennheiser Momentum 2, 4, Bose QC 35 II en Sony XM3) rond de zelfde prijsklasse of wat lager vind ik de Max wel het beste klinken. Is qua geluid wat zuiverder (betere soundstage) en een stuk(je) minder bass heavy, dat kan uiteraard ook juist een nadeel zijn afhankelijk van smaak. Qua geluidskwaliteit haalt hij het voor mij niet versus goede bedrade koptelefoons of een Amiron wireless maar klinkt zeker goed genoeg.

Voor mij is het gebruiksgemak en draagcomfort wel de USP voor de Max, ook in vergelijking met dopjes. Je zet hem op je hoofd, loopt weg en klaar. Omdat er geen leren oorkussens op zitten ademt hij ook een stuk beter zonder al te veel 'lekkage' in of uit. Dopjes he-le-maal uit het doosje halen, per stuk in je oor stoppen is toch wat meer gedoe voor mij. Die gebruik ik vooral buiten als ik meer van mijn omgeving mee wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Albinosaurus schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:35:
In vergelijking met andere ANC koptelefoons (Sennheiser Momentum 2, 4, Bose QC 35 II en Sony XM3) rond de zelfde prijsklasse of wat lager vind ik de Max wel het beste klinken. Is qua geluid wat zuiverder (betere soundstage) en een stuk(je) minder bass heavy, dat kan uiteraard ook juist een nadeel zijn afhankelijk van smaak. Qua geluidskwaliteit haalt hij het voor mij niet versus goede bedrade koptelefoons of een Amiron wireless maar klinkt zeker goed genoeg.

Voor mij is het gebruiksgemak en draagcomfort wel de USP voor de Max, ook in vergelijking met dopjes. Je zet hem op je hoofd, loopt weg en klaar. Omdat er geen leren oorkussens op zitten ademt hij ook een stuk beter zonder al te veel 'lekkage' in of uit. Dopjes he-le-maal uit het doosje halen, per stuk in je oor stoppen is toch wat meer gedoe voor mij. Die gebruik ik vooral buiten als ik meer van mijn omgeving mee wil krijgen.
Leuke input, en mooi vergelijk met andere producten.

Ik neem aan dat het vetgedrukte een geintje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Leuke input, en mooi vergelijk met andere producten.

Ik neem aan dat het vetgedrukte een geintje is?
Thanks!

Het is heel sterk overdreven, verschil is niet groot maar wel aanwezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Albinosaurus schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Thanks!

Het is heel sterk overdreven, verschil is niet groot maar wel aanwezig.
Ik ga, mede door jouw input en hierboven van andere leden, vandaag de Max UBC-C ophalen. Ik zie er een mooie aanvulling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 22:30
Iemand ervaring met een 2e kans aankoop van AirPods Max USB-C bij phonemarket?

Nu staat ze er voor maar 395€. Dat is wel een hele scherpe prijs. Zag ze via de pricewatch.

https://www.phonemarket.n...rpods-max-usb-c-midnight/

Staat erbij dat er geen gebruikers sporen opzitten.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdiezrequejo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:06:
Iemand ervaring met een 2e kans aankoop van AirPods Max USB-C bij phonemarket?

Nu staat ze er voor maar 395€. Dat is wel een hele scherpe prijs. Zag ze via de pricewatch.

https://www.phonemarket.n...rpods-max-usb-c-midnight/

Staat erbij dat er geen gebruikers sporen opzitten.
Mm wel een goeie prijs zeg, geen gebruikers sporen en achteraf betalen, daar kan je dan toch eigenlijk geen buil aan vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Donstil schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:01:
[...]

Mm wel een goeie prijs zeg, geen gebruikers sporen en achteraf betalen, daar kan je dan toch eigenlijk geen buil aan vallen?
Heb hem inmiddels besteld via creditcard. Extra “veiligheid”. Mocht het niet echt zijn ben ik in ieder geval er tegen verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdiezrequejo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:02:
[...]

Heb hem inmiddels besteld via creditcard. Extra “veiligheid”. Mocht het niet echt zijn ben ik in ieder geval er tegen verzekerd.
Cool, hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Je kan nog steeds bestellen dus ze hebben er meer. Dat is best wel vreemd, maar zou kunnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Zijn aangekomen en zien er nog helemaal goed uit! Doos was natuurlijk al geopend (strips waren eraf) maar verder zat alles netjes ingepakt. Kabel zit erbij, het mooie tasje (haha) en verder geen gebruikerssporen te bekennen dus ik ben zeer tevreden!

Bizar scherpe prijs. Ik ben er super blij mee. Nog wat foto's bijgevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADCucIVxCTxI80eWSb0gdAFIOV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaPHnp1bo7uBlItqx2xPbeFW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV9D6sP_BjYBl6d5dK88mtcJdfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zaAtgQe4oSgHs166NMbURcfY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJGzSwhUz-Kay70X9OeG_qpZm2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlGZ2ttrC5uTjer89nEJ4Unn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdiezrequejo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:03:
Zijn aangekomen en zien er nog helemaal goed uit! Doos was natuurlijk al geopend (strips waren eraf) maar verder zat alles netjes ingepakt. Kabel zit erbij, het mooie tasje (haha) en verder geen gebruikerssporen te bekennen dus ik ben zeer tevreden!

Bizar scherpe prijs. Ik ben er super blij mee. Nog wat foto's bijgevoegd.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oei nice, dat is wel een fijne vondst zo :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhoneMarket.nl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 09:35
*snip* spam

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 20-02-2025 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*snip* reactie op spam

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 20-02-2025 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ah dat is sad, ze gaan hiervoor dus softwarematig verschil maken terwijl dit verschil er hardware matig niet is.
Apple says lossless audio and ultra-low latency audio will be available in April as a free firmware update with iOS 18.4, iPadOS 18.4, and macOS Sequoia 15.4 for AirPods Max with USB-C.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 24-03-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
Donstil schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:44:
[...]

Ah dat is sad, ze gaan hiervoor dus softwarematig verschil maken terwijl dit verschil er hardware matig niet is.
En je moet de AirPods bekabeld gebruiken wat ik uit het artikel haal. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:45:
[...]

En je moet de AirPods bekabeld gebruiken wat ik uit het artikel haal. Klopt dit?
Zo lees het wel idd:
Lossless audio and ultra-low latency audio enable music creators to fully utilize AirPods Max throughout their entire professional workflow on Logic Pro and other music creation apps. Using the USB-C cable, AirPods Max will become the only headphones that enable musicians to both create and mix in Personalized Spatial Audio with head tracking.1 By delivering lossless, high-resolution digital audio with low latency, artists can seamlessly record and mix with AirPods Max without compromising fidelity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

[...]
Dat zou wel heel erg slecht zijn zeg.

En dat (veel te dure) kabeltje was er toch allang voor de Max?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
richards3 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Dat zou wel heel erg slecht zijn zeg.

En dat (veel te dure) kabeltje was er toch allang voor de Max?
De “oude” versie wel idd, maar die is op Lightning natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:54
Klinkt leuk maar nagenoeg niemand gebruikt 'm bedraad.... als je een bedrade hoofdtelefoon wilt gebruiken om (lossless) muziek te kunnen luisteren dan is er voor veel minder veel beters te krijgen.

Hou je alleen een leuk verkooppraatje over dat je nu ook lossless naar Apple Music kunt luisteren met hun eigen spullen.

En dan die andere flauwekul over low latency..... ja, natuurlijk. Zo werkt dat bij bedrade apparaten.

Maar vooruit, "gratis" upgrade.

[ Voor 17% gewijzigd door TweakGP op 24-03-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

[...]
Zou je looseless via lightning kunnen doen dan? Ik zou zeggen dat usbc toch juist wel een hardwarematig onderscheid is? Zou je hem dan ook bedraad aan pc en PlayStation kunnen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:51:
[...]

Zou je looseless via lightning kunnen doen dan? Ik zou zeggen dat usbc toch juist wel een hardwarematig onderscheid is? Zou je hem dan ook bedraad aan pc en PlayStation kunnen hangen?
Bedraad aan andere apparaten met een AUX aansluiting kan al die kabel was er al voor de “oude” Max.

Lossless via Lightning zou ook moeten kunnen. Er zijn ook DAC’s die dat kunnen.

Hardware is intern op de stekker na gelijk, er zijn ook geen USB-C zaken geïmplementeerd voor zover ik weet (denk bijvoorbeeld aan PD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Twijfel om de Max te halen om mijn Bose QC Ultra mee te vervangen. Reden? Gemak. Ik stoor me dood aan wat voor een gedoe het is om met BT te verbinden, soms pakt die 'm helemaal niet en soms weet ik ook niet of de Bose uberhaupt aanstaat en verbonden is. Laat staan multiconnect met mijn Macbook...

De Bose gebruik ik overigens zelden, alleen als ik op reis ga in het vliegtuig (gemiddeld 3/4x per jaar) en in de gym tijdens piekuren. Ik grijp liever naar mijn AirPods Pro, omdat dat zeker in combinatie met een iPhone zoveel gemak oplevert en gedoe scheelt.

Ik luister overigens voornamelijk muziek waar het laag/low belangrijk is. Dat zit bij mijn huidige Bose wel heel goed, vraag is dus (voor mij) of het zo te lezen mindere laag het mij het gemak waard is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:54
Je schiet amper iets op met de Max tov de Pro's die je al hebt (neem tenminste aan dat het om v2 gaat).

Geluidskwaliteit van de Pro's wordt door velen, waaronder ikzelf, zelfs als iets beter gezien/gehoord dan de Max. Enige wat in het vliegtuig nog wel kan helpen is de langere batterij duur. Maar daar zou ik dan gewoon de Bose voor blijven gebruiken.
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid