Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaneNij
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09-2022
Menace_1981 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:22:
Levertijd via Apple is maart... heeft een van jullie een idee waar ik deze -liefst deze maand- kan krijgen?
Amac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Begrijp ik het nu goed dat je deze headphone enkel kan uitzetten door hem in die gekke case te stoppen? :?
Mag toch hopen dat ze die ‘wear detection’ ook gebruiken om dat ding in stand-by te gooien na 15 minuten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Daar lijkt er tussen de reviews inderdaad wat twijfel te zijn. Geloof MKBHD zegt dat die na 2 uren ofzo ook wel naar slaapstand gaat, Verge zegt iets van 15 minuten.

Die case is toch wel veruit het raarste aan de koptelefoon. Beschermt nauwelijks, en koptelefoon kan ook niet echt compact worden. Niet echt een koptelefoon voor de frequent flyer ofzo.

Vind het voor de rest wel een stuk mooier dan mijn bose QC en de andere Sony, surface headphones, .. . Die zijn toch allemaal vrij hard eenheidsworst met hun zelfde plastiek. Dacht dat hier de oortjes gespuite plastiek was om er uit te zien als aluminium, maar blijkt effectief alluminium te zijn. Ook leuk om eindelijk wat andere kleuren te hebben. Blauw kan mij wel bekoren.

Overigens ook zeer benieuwd naar het surround geluid en Active NC.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 19:31

CerandoX.nl

Vides

Ulster Seedling schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:36:
[...]

Nou, goed nieuws en slecht nieuws: ik krijg de AirPods Max cadeau als kerstpakket, maar daardoor moet ik wel mijnn eigen bestelling (levering: 18 december) annuleren en iets langer wachten (begin januari). Nou ja, ik mag niet klagen, denk ik :+
Kun je mij een linkje sturen naar de vacatures? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
4bit schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:53:

...

Die case is toch wel veruit het raarste aan de koptelefoon. Beschermt nauwelijks, en koptelefoon kan ook niet echt compact worden. Niet echt een koptelefoon voor de frequent flyer ofzo.
.....
De case is volgens mij zo’n typische Apple actie. Die hebben gekeken hoeveel mensen nu zo’n hardcover case daadwerkelijk gebruiken, vervolgens blijkt 95% (ik verzin ff wat) het in de kast te gooien en nooit te gebruiken. Ik heb ook twee van die dingen liggen, nooit gebruikt. Mijn portable B&O ging altijd een apart voorvak in in mijn rugtas. Meest efficiënte oplossing qua ruimte, en ook het snelst te pakken.
Dus exit case, enter een minimaal hoesje, een provocerende zodat er veel over gepraat wordt. Scheelt kosten, levert extra publiciteit, en beter voor het milieu.

En straks zijn voor die andere 5% die wel een hardcover case willen hebben alternatieven te koop, van Otterbox en dergelijke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik koop meestal wel een case bij mijn koptelefoons.
Bij mijn H95 zit zelfs een heel mooi aluminium exemplaar.

Ik ga dus zeker wel opzoek naar iets waar ik de Max in kan vervoeren. Wat er standaard bij zit lijkt mij echt waardeloos. Als de Max inderdaad na 15 minuten automatisch uit gaat dan verwacht ik die case ook niet te gaan gebruiken.

Edit: Levertijd is wel echt vreselijk. Gisteren besloten dat ik toch liever een blauwe wil. Bleek de levertijd al opgelopen tot eind maart 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 11-12-2020 18:01 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:24
Ik hoop dat Apple nog met een deluxe case komt voor 200,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Raar dat ie koptelefoon niet opvouwbaar is. Apple zal wel willen dat je 'm op je hoofd, om je nek of in dat verwijfde handtasje houdt als je ermee rondloopt. Slim, gratis reclame. Maar niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-04 18:56
Inderdaad. De hoofdtelefoon voelt al niet aan als een techproduct. Maar met die case ziet het er als een mode tasje uit. Ik vind het helemaal niets.
De hoofdtelefoon zelf ziet er wel redelijk uit. Maar beetje groot, en zwaar. Vind het niet het beste design van Apple. Ziet er een beetje uit als aluminium oorwarmers. 😅 Ook al geen IPX rating. Je durft dat ding niet mee naar buiten te nemen op deze manier. Een 629,- hoofdtelefoon die niet zo goed beschermd is tegen de elementen en ook nog in een case zit die niet beschermd.

Rare keuzes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
4acesNL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:09:
Inderdaad. De hoofdtelefoon voelt al niet aan als een techproduct. Maar met die case ziet het er als een mode tasje uit. Ik vind het helemaal niets.
De hoofdtelefoon zelf ziet er wel redelijk uit. Maar beetje groot, en zwaar. Vind het niet het beste design van Apple. Ziet er een beetje uit als aluminium oorwarmers. 😅 Ook al geen IPX rating. Je durft dat ding niet mee naar buiten te nemen op deze manier. Een 629,- hoofdtelefoon die niet zo goed beschermd is tegen de elementen en ook nog in een case zit die niet beschermd.

Rare keuzes allemaal.
Apple is allang beide, een Tech bedrijf en zeker ook een Lifestyle bedrijf, en die Max is duidelijk beide (mijn mening)

Ik ben ook zeker dat er 3rd party hoezen gemaakt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-04 18:56
Maar dan moet je weer geld neerleggen voor cases en 3.5mm kabels enz enz. Ik vind het karig. En ja, ze zijn al een tijdje life style/ tech-bedrijf. Klopt.

Overigens wil het nog wel eens voorkomen dat ie in het echt mooier is dan op foto en dergelijke. Dus ik ben nog steeds lichtelijk benieuwd. Maar eigelijk vooral benieuwd wat die 629,- ons zal gaan geven. Nog steeds gematigd benieuwd/ enthousiast hier. Mede doordat ik van audizaken/ hoofdtelefoons hou. En wie weet weet Max mij uiteindelijk om te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Amrit schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:22:
Die hebben gekeken hoeveel mensen nu zo’n hardcover case daadwerkelijk gebruiken, vervolgens blijkt 95% (ik verzin ff wat) het in de kast te gooien en nooit te gebruiken. Ik heb ook twee van die dingen liggen, nooit gebruikt. Mijn portable B&O ging altijd een apart voorvak in in mijn rugtas. Meest efficiënte oplossing qua ruimte, en ook het snelst te pakken.
Dat betwijfel ik ten zeerste. De meeste mensen die je er online over hoort blijken allemaal op zoek te zijn naar een hardcase omdat ze er mee willen reizen. Zo'n hardcase geeft betere bescherming van de koptelefoon. Sterker nog, B&W heeft jarenlang van die softcases a la Apple bij hun koptelefoons geleverd en dat kwam ze dan ook al die jaren op forse kritiek te staan. Velen hebben hun uitvlucht gezocht in allerlei 3rd party hardcases of hardcases die ze nog ergens hadden liggen. Inmiddels levert B&W bij hun huidige line-up wel een hardcase mee.

Een goede case waarin de gehele koptelefoon kan is echt wel een goede investering voor behoud van je koptelefoon. Zeker met de bedragen die bij deze bluetooth ANC koptelefoons zijn gemoeid!
matthijst schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:57:
Raar dat ie koptelefoon niet opvouwbaar is. Apple zal wel willen dat je 'm op je hoofd, om je nek of in dat verwijfde handtasje houdt als je ermee rondloopt. Slim, gratis reclame. Maar niet praktisch.
Het is niet uniek, de B&W PX en diens opvolger, de PX7, is van hetzelfde kaliber. Je kunt hierbij alleen het speaker gedeelte wegvouwen zodat de koptelefoon plat op te bergen is. Dat is zowel een voordeel als een nadeel. Het voordeel is dat deze koptelefoons een stuk platter opvouwen dan bijv. die van Bose en Sony. Het nadeel is dat ze in de andere richtingen wat meer ruimte in beslag nemen.

Echter, een tasje is bij al die andere koptelefoons een optionele accessoire. Je kunt kiezen of je die wel of niet gebruikt. Dat tasje van Apple is echter een verplichte accessoire want anders kun je de koptelefoon niet in die low power mode krijgen binnen afzienbare tijd. Ieder andere koptelefoon gaat automatisch uit na een minuut of 10...behalve die van Apple. Nogal rare keuze maar wellicht lossen ze daarmee wel het probleem op die de andere koptelefoons vaak hebben: de draagsensoren detecteren lang niet altijd even goed dat je de koptelefoon weer opgezet hebt.
Ook al geen IPX rating. Je durft dat ding niet mee naar buiten te nemen op deze manier.
En terecht. Zonder dat ding hoor je tenminste het overige verkeer en de hulpdiensten nog en zit je niet in je eigen wereldje opgesloten. M.a.w. zonder koptelefoon heb je een veel grotere zekerheid dat je aan het eind van de dag überhaupt thuis komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rare keuzes allemaal.
Is IPx voor dit soort koptelefoons doorgaans wel gangbaar? Ik draag mijn H95 gewoon buiten maar heb daar geen seconde aan gedacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Lijkt me dat het gaat om het geluid dan een tijdje niks
Dan hoe comfortabel hij zit
Daarna hoe hij er uit ziet
Tasje interesseert mij niks , die liggen toch in een kast
Bij die YouTube filmpjes zit hij best mooi op het hoofd lekker plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
ppl schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:10:
[...]

Dat betwijfel ik ten zeerste. De meeste mensen die je er online over hoort blijken allemaal op zoek te zijn naar een hardcase omdat ze er mee willen reizen. Zo'n hardcase geeft betere bescherming van de koptelefoon. Sterker nog, B&W heeft jarenlang van die softcases a la Apple bij hun koptelefoons geleverd en dat kwam ze dan ook al die jaren op forse kritiek te staan. Velen hebben hun uitvlucht gezocht in allerlei 3rd party hardcases of hardcases die ze nog ergens hadden liggen. Inmiddels levert B&W bij hun huidige line-up wel een hardcase mee.

Een goede case waarin de gehele koptelefoon kan is echt wel een goede investering voor behoud van je koptelefoon. Zeker met de bedragen die bij deze bluetooth ANC koptelefoons zijn ".....
.....
Heel goed mogelijk dat je gelijk hebt, ik gis er maar naar. Maar ik verwacht dat Apple hier gewoon onderzoek naar gedaan heeft. Reacties op het internet is geen maatstaf, wellicht is er een veelvoud aan mensen die er niets om geven, en die hoor je niet.

Beetje gek vergelijk misschien: jaren geleden waren er lokale verkiezingen in België. Een nieuwe partij, de ‘Europees Arabische Liga’ zou volgens de pers een grote rol gaan spelen. Kreeg vervolgens ook nog eens enorm podium in allerlei kranten en tv, ook in Nederland. En ruzie met Theo van Gogh uiteraard.
Vervolgens waren de verkiezingen er, kreeg die partij minder dan 0,6 % van de stemmen (uit mn hoofd). En buiten Antwerpen was het nog minder.

Er zal bij Apple over nagedacht zijn. Maar mogelijk is het ook een ‘money grab’ en wordt er later idd een dure losse case aangeboden, mét Apple logo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dh6W0WZAdUzseDG4bOBqEE8Spw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMW84CDQwLQ83ueMepV5eWch.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Apple kennende gaan ze dat niet doen en laten ze het lekker over aan de accessoire-makers. Dat doen ze met heel veel dingen. Dit is meer erbij geleverd want dan heb je iets en dat is altijd beter dan niets. Voor Apple zal het wel niet zo gek veel kosten tov een hardcase variant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:19

swv

Ik zie het probleem niet van het ontbreken van een 3,5mm kabel trouwens. Zat er even over na te denken maar ik ben al sinds de iPhone 7 ‘verplicht’ over op draadloos. Alhoewel volgens mij ging ik bij de iPhone 6 al vrijwillig draadloos. En eigenlijk vind ik al die draadjes sindsdien irritant ook. Zou niet meer mét willen. Laat de mensen die er dan toch een nodig hebben er maar eentje los kopen. Hoeft niet van Apple te zijn dan natuurlijk. En trouwens: waar de een een lighting naar 3,5mm plug wilt, wilt de ander weer lightning naar usb-c ofzo (als dat kan). Wanneer ga je wat dan nog meeleveren?

Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat de verpakking niet meer vol zit met van alles en nog niks. Adapters, Earpods en kabels haalde ik er nooit uit (omdat ik vaak zelf al beter spul gekocht had :o)

Waar ik het wel mee eens ben, omdat je min of meer verplicht bent (net als logischerwijs bij de andere AirPods) een case te gebruiken ivm de low power mode, is dat er standaard beter beschermde case bij zou moeten zitten. Aan de andere kant kun je ook beargumenteren dat iedereen wat anders verlangd van een case en Apple het toch niet goed kan doen. Zodoende zou je kunnen zeggen dat je nu een zoethoudertje hebt zodat je kunt kijken wat voor jou een handige case is.

Dus dat. Is alles nu weer recht geluld :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-04 09:48
here are the complete release notes from Apple for the iOS 14.3 release candidate:

Apple Fitness+

A new fitness experience powered by Apple Watch with studio-style workouts available on your iPhone, iPad, and Apple TV (Apple Watch Series 3 and later)
New Fitness app on iPhone, iPad, and Apple TV to browse Fitness+ workouts, trainers, and personalized recommendations
Video workouts added each week in ten popular workout types: High Intensity Interval Training, Indoor Cycling, Yoga, Core, Strength, Dance, Rowing, Treadmill Walking, Treadmill Running, and Mindful Cooldown
Playlists curated by Fitness+ trainers to complement your workout
Fitness+ subscription available in Australia, Canada, Ireland, New Zealand, United Kingdom, and United States
AirPods Max

Support for AirPods Max, new over-ear headphones
High fidelity audio for rich sound
Adaptive EQ adapts sound in real time to the personal fit of ear cushions
Active Noise Cancellation to block out environmental noise
Transparency mode to hear the environment around you
Spatial audio with dynamic head tracking for a theater-like listening experience
Photos

Apple ProRAW photos can be captured on iPhone 12 Pro and iPhone 12 Pro Max
Apple ProRAW photos can be edited in the Photos app
Option to record video at 25 fps
Mirror the front facing camera for still photos on iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone SE, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 8, iPhone 8 Plus, and iPhone X
Privacy

New privacy information section on App Store pages that includes a developer-reported summary of the app’s privacy practices
TV app

An all-new Apple TV+ tab makes it easy to discover and watch Apple Original shows and movies
Enhanced search so you can browse by category such as genre, and see recent searches and suggestions as you type
Top search results shown with the most relevant matches across movies, TV shows, cast, channels, and sports
App Clips

Support for launching App Clips by scanning Apple-designed App Clip Codes via Camera or from Control Center
Health

Ability to indicate pregnancy, lactation, or contraceptive use in Cycle Tracking in the Health app in order to better manage period and fertile window predictions
Weather

Air quality data is now available in Weather, Maps, and Siri for locations in China mainland
Air quality health recommendations are provided in Weather and Siri for the United States, United Kingdom, Germany, India, and Mexico at certain air quality levels
Air quality data in Weather, Maps, and Siri reflects updated national scales for Germany and Mexico
Safari

Ecosia search engine option in Safari
This release also addresses the following issues:

Some MMS messages may not be received
Contact groups failed to display members when composing a message
Some videos would not appear correctly when shared from the Photos app
App folders may fail to open
Spotlight search results, and opening apps from Spotlight may not work
Bluetooth could be unavailable in Settings
MagSafe Duo Charger could wirelessly charge your iPhone at less than the maximum power
Wireless accessories and peripherals using the WAC protocol could fail to complete setup
The keyboard would dismiss when adding a list in Reminders while using VoiceOver

Ben benieuwd wat ze hiermee bedoelen (zie rich sound onder AirPods max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 12:38
Ik heb gepreordered bij Amac, ben benieuwd. Ik verwacht absoluut niet dat ze genoeg voorraad hebben dinsdag. Zou wel een mooi kerstcadeau zijn!

Ze zijn zeker duur (vooral in NL) maar denk wel dat ze echt top zijn. Ik ben al sinds de eerste airpods grote fan en elke nieuwe versie is weer beter dan de vorige. De airpods zijn Al jaren Apple’s beste product imo. De combi iPhone, MacBook en airpods zou ik echt niet kwijt willen. Vooral nu met ios14 en automatic switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-03 12:07
Ik wacht op CB.
Benieuwd wanneer ze daar binnen komen.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Welke kleur gaat iedereen voor? Ik zilver; dat is toch wel de klassieke Apple kleur. Blauw is ook wel tof maar ik ben bang dat ik er sneller flauw van wordt. Zwart is niet mijn fav op dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
swv schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:07:
Waar ik het wel mee eens ben, omdat je min of meer verplicht bent (net als logischerwijs bij de andere AirPods) een case te gebruiken ivm de low power mode, is dat er standaard beter beschermde case bij zou moeten zitten.
Dat is veel beter op te lossen met een firmware update waarbij de koptelefoon gewoon hetzelfde doet als de concurrentie: na 10 minuten niet gebruiken automatisch in die low power mode. Stop je het ding vol met allerlei draagsensoren, gebruik je ze niet eens. Raar.

@BurrowedLurker, die groene kleur is ook wel aardig, heb je een beetje het idee van die koptelefoons in helikopters en vliegtuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

ppl schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:02:
[...]

Dat is veel beter op te lossen met een firmware update waarbij de koptelefoon gewoon hetzelfde doet als de concurrentie: na 10 minuten niet gebruiken automatisch in die low power mode. Stop je het ding vol met allerlei draagsensoren, gebruik je ze niet eens.
Ja eens maar staat het eigenlijk ergens wel zwart wit van hoe het werkt dan? We hebben alleen nog wat first impressions gezien.

De andere AirPods werken natuurlijk hetzelfde: gaan ook in low power mode wanneer je ze in de case doet (worden dan zelfs opgeladen natuurlijk) en je kunt ze ook niet uitzetten. Zo merkwaardig is het dus niet dat je de Max niet uit kunt zetten.

Apple heeft natuurlijk wel een verleden met magneethoesjes. De iPad 2 kwam met de smart cover en wanneer je die dichtklapte ging de iPad ook in low power mode zou je kunnen zeggen. Net als dat je je iPhone doorgaans ook nooit uitschakelt. Er zit niet eens een uitknop op dat ding tegenwoordig! Daarvoor moet je ingewikkeld het menu in. Met de iPhone 12 wordt herkend welk accessoire je aansluit. Is het een Magsafe lader? Een hoes met Magsafe? De leren kaarthouder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Hier nog wat leesvoer:
https://daringfireball.ne...hat_wears_the_airpods_max

Nog wat kijkvoer:
YouTube: AirPods MAX Unboxing - Worth $549?

De blauwe YouTube: AirPods Max UNBOXING - Sky Blue - Are They Worth It?

Wat ik wel vaak terug zie komen is het gewicht. Ben benieuwd of je ze langdurig op kunt houden zonder daar last van te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
swv schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:25:
Ja eens maar staat het eigenlijk ergens wel zwart wit van hoe het werkt dan? We hebben alleen nog wat first impressions gezien.
Het staat op de productpagina, in de specs en het is ook door de mensen die er eentje van Apple hebben ontvangen bevestigd.
De andere AirPods werken natuurlijk hetzelfde: gaan ook in low power mode wanneer je ze in de case doet (worden dan zelfs opgeladen natuurlijk) en je kunt ze ook niet uitzetten. Zo merkwaardig is het dus niet dat je de Max niet uit kunt zetten.
Die andere AirPods werken anders omdat het hele andere oordopjes zijn. Dit zijn namelijk van die kleine dingen waar dan ook geen grote accu in kan. Dan heb je ook maar een paar uur aan accuduur en dat is wel erg karig. Je ziet dat Apple en de concurrentie dit dan oplossen door er een opbergdoosje bij te leveren waarin een accu zit die de oordopjes op kunnen laden. Je hoeft ze er alleen maar in te stoppen en klaar. Dat zorgt er uiteindelijk voor dat deze dopjes een even lange accuduur hebben als de grote broer waartoe de AirPods Max behoort. Door de oordopjes in low power mode te zetten als je ze erin stopt zorg je er ook nog eens voor dat het laden sneller gaat. Of anders gezegd: het zorgt er voor dat je met een minder rappe lader al toe kunt (bedenk je hier ook even dat het doosje zelf ook niet al te groot is).
Wat je hier omschrijft is dan ook van groot belang omdat anders niemand de draadloze oordopjes zou kopen. Ze zijn simpelweg te klein en dat heeft heel veel nadelen op accu gebied.

De AirPods Max hoeft dit allemaal niet omdat het groot genoeg is om een fatsoenlijke accu erin te stoppen. Doet de concurrentie ook. Daar is zo'n oplaaddoosje dan ook helemaal niet nodig. Hier is het uitgangspunt dan ook heel anders. Je wilt uiteindelijk ook hier wel batterijbesparend werken want hoe minder je hem op hoeft te laden des te beter voor accu en milieu. En des te minder gedoe voor de gebruiker. Vanuit dat oogpunt is het dan ook raar dat je 'm eerst in een hoesje moet stoppen om dat te bereiken. Zeker als je naar de concurrentie kijkt waar dit niet hoeft. Het is een afbreuk aan gebruiksgemak in deze en dat is een rare keuze bij een fabrikant die juist op dat gebruiksgemak is gericht.
Er zit niet eens een uitknop op dat ding tegenwoordig! Daarvoor moet je ingewikkeld het menu in.
Niet overdrijven, er zit gewoon nog een uitknop op de iPads en iPhones. De werking is ietsje anders dan die van oudere modellen maar je kunt 'm er nog steeds mee aan en uit zetten.

Wat gewicht betreft: de echte high-end audio koptelefoons zijn allemaal zo zwaar en daar hoor je niemand over klagen maar die gasten gaan er ook voor zitten. Apple richt zich meer op de algemene consument die 'm op zou zetten en dan het huishouden gaat doen. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat laatste met de zwaardere koptelefoons niet een heel erg groot succes is als je de hele tijd naar beneden moet kijken (het is net als met een bril: hij zakt af en je moet 'm weer even terugschuiven).

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 12-12-2020 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
swv schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:32:
.......

Wat ik wel vaak terug zie komen is het gewicht. Ben benieuwd of je ze langdurig op kunt houden zonder daar last van te krijgen.
Dat hangt van het design af. Ik gebruik alweer enkele jaren een hoofdtelefoon die, als ik de specs online even check, 346 gram zwaar is. Dat gewicht is geen enkel punt, uitmuntend comfort.

Je moet met zo’n hoofdtelefoon niet gaan headbangen, dan lanceer je ‘m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn huidige koptelefoon is 323 Gram maar die kan ik uren ophebben als ik thuis werk (Podcasts, Teams vergaderen, etc).

Dat zal met de Max ook wel gaan schat ik zo in.

Inmiddels is het bedrag overigens afgeschreven van mijn kaart en de order "Verzending wordt voorbereid".
Hopen dat de mannen van DHL Express of UPS ook nog even meewerken, dan zou hij er zomaar morgen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 18:30
Gewicht is niet het ding. Het zitcomfort bepaald hoe lang je zoiets zonder problemen op he hoofd kan houden. Ik heb u een AKG K550mkII en een Shure SRH1540, de AKG is lichter maar krijg er na een uur last van (hoofdband). De Shure zit langere tijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 12:26
Donstil schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:45:
Inmiddels is het bedrag overigens afgeschreven van mijn kaart en de order "Verzending wordt voorbereid".
Hopen dat de mannen van DHL Express of UPS ook nog even meewerken, dan zou hij er zomaar morgen kunnen zijn.
Same here! Ben erg benieuwd. Ook iOS 14.3 vandaag (waarin je de settings kan aanpassen van de AirPods Max.. Ook niet onbelangrijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Ashwani schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:20:
here are the complete release notes from Apple for the iOS 14.3 release candidate:
......
AirPods Max
....
High fidelity audio for rich sound
.........

Ben benieuwd wat ze hiermee bedoelen (zie rich sound onder AirPods max)
kwam dit tegen: https://www.apple.com/au/itunes/mastered-for-itunes/ en de PDF: https://www.apple.com/au/...s/mastered_for_itunes.pdf

Hier gaan ze nog volledig uit van 256 kbps/VBR.

Nou is deze PDF uit 2012. Daar staat ook het volgende in:"The iTunes catalog was initially offered in 2003 as 128 kbps AAC files..'
Wellicht dat Apple nu alweer 8 jaar verder, met een aanpassing komt. Met de Max hebben ze in theorie ook een device hebben waarvoor dat commercieel gezien de moeite waard kan zijn.

Ik denk niet dat Apple een high res gaat aanbieden, als ze dat niet beschikbaar hebben in iTunes. Dan zouden ze imo gebruikers aanmoedigen een abonnement te nemen bij Qobuz,Tidal & Co.
Anderzijds, het aanbieden van high res in iTunes heeft wel voeten in aarde. Mogelijk nieuwe abonnementssoorten en prijskaartjes. En je hebt eigenlijk ook meteen een flinke hoeveelheid content nodig.
En aangezien de officiele documentatie van Apple het nog over 256 kbs heeft, is er niets voorbereid.
Tenzij met bepaalde partijen/muziek maatschappijen er in het geniep wel van alles is voorbereid.

Oftewel, ondergetekende heeft werkelijk geen idee :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Amrit schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:35:
[...]

kwam dit tegen: https://www.apple.com/au/itunes/mastered-for-itunes/ en de PDF: https://www.apple.com/au/...s/mastered_for_itunes.pdf

Nou is deze PDF uit 2012. Daar staat ook het volgende in:"The iTunes catalog was initially offered in 2003 as 128 kbps AAC files..'
Wellicht dat Apple nu alweer 8 jaar verder, met een aanpassing komt. Met de Max hebben ze in theorie ook een device hebben waarvoor dat commercieel gezien de moeite waard kan zijn.

Ik denk niet dat Apple een high res gaat aanbieden, als ze dat niet beschikbaar hebben in iTunes. Dan zouden ze imo gebruikers aanmoedigen een abonnement te nemen bij Qobuz,Tidal & Co.
Anderzijds, het aanbieden van high res in iTunes heeft wel voeten in aarde. Mogelijk nieuwe abonnementssoorten en prijskaartjes. En je hebt eigenlijk ook meteen een flinke hoeveelheid content nodig.
En aangezien de officiele documentatie van Apple het nog over 256 kbs heeft, is er niets voorbereid.
Tenzij met bepaalde partijen/muziek maatschappijen er in het geniep wel van alles is voorbereid.

High fidelity = hifi. Niet high res. En 256AAC is meer dan voldoende voor hifi geluidskwaliteit. (=transparant en niet te onderscheiden van CD kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
14.3 is net uit dus we zullen het snel weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Amrit schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:35:
[...]

Wie weet, de overgang van 1080I naar 4K films en series, ging ook prima, en werden alle HD aankopen gratis naar 4K ge-upgrade.
Zou voor mij wel een rede zijn, om dan toch naar Apple music over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat een dergelijke overgang voor een bedrijf als Apple echt ingewikkeld gaat zijn.

Misschien niet met 1 druk op de knop het hele aanbod maar gefaseerd zoals Qobuz en Tidal lijkt mij prima mogelijk.

Ook vind ik een meerprijs niet iets voor Apple.
Het zou juist wel een goeie stunt zijn om gewoon te zeggen “ALAC nu beschikbaar voor alle leden op een groot selectie nummers”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
*snip* offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 14-12-2020 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Die Shure is heerlijk! :Hangt aan een Chord Hugo. Die klinkt neutraler dan een mojo en is een beter match met de Shure. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Donstil schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:55:
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat een dergelijke overgang voor een bedrijf als Apple echt ingewikkeld gaat zijn.

Misschien niet met 1 druk op de knop het hele aanbod maar gefaseerd zoals Qobuz en Tidal lijkt mij prima mogelijk.

Ook vind ik een meerprijs niet iets voor Apple.
Het zou juist wel een goeie stunt zijn om gewoon te zeggen “ALAC nu beschikbaar voor alle leden op een groot selectie nummers”.
Lossless streaming gaat echt niet gebeuren voor Apple of Spotify. Het maakt de kosten voor hun een stuk hoger, en ze zullen er geen cent meer aan verdienen.

Het zal alleen gebeuren als de concurrentie hun daar toe dwingt, en dat is tot dus ver niet zo.

AirPods Max bij Amac zijn lig nog niet onderweg, dus ben bang dat het lang wachten gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Het is om meerdere redenen onlogisch: Apple Music en Spotify worden onderweg veel gebruikt. Dan zit je met datalimieten, hi-res audio is dan simpelweg geen optie (veel te veel data). Bovendien heeft onderzoek ook uitgewezen dat voor de meeste mensen meer dan 256 kbit AAC ook geen enkele meerwaarde biedt, ze merken het verschil helemaal niet.

Dat zegt echter niks over de toekomst. Tidal en Qobuz missen wel wat dingen in hun catalogus; sommige zaken zie je wel weer bij Apple Music en Spotify. Amazon roert zich inmiddels ook al een tijdje op deze muziekmarkt net als diverse andere partijen. Willen ze dan nog echt onderscheidend zijn dan helpt een hi-res aanbod naast het huidige aanbod van Apple Music zeker. Ga je met deze AirPods Max dat hi-res audio volledig tot z'n recht laten komen? Ik ben bang van niet. Wellicht een AirPods Super Max (hoewel dat in de VS niet zo'n handige benaming is...) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het argument “de meeste horen het toch niet” persoonlijk maar een zwakke. Dat mag geen reden zijn, dat kan best met opt-in te regelen zijn.

Hetzelfde geld voor onderweg, dat kan Tidal ook dus dat moet Apple ook prima kunnen. Als het überhaupt klopt dat Apple Music meer onderweg gebruikt wordt dan tenminste.

Ik zie ALAC nog wel een keer gebeuren. Niet direct nu de Max uitkomt maar het zou een onderscheidende functie tov Spotify kunnen zijn.

Of dat verschil met de Max waarneembaar gaat zijn weet ik morgen pas maar met mijn H95’s kan ik het verschil tussen Apple Music en Qobuz (Tidal in mindere mate) zeker horen. Laatst genoemde vind ik overigens wel te prijzig, ik heb daarom naast Apple Music een Tidal abonnement via Turkije :P

Dit past overigens beter in het Apple Music topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:39
Vandaag kwam ik de review van iJustine tegen. Ik wist nog niet de prijs van deze headphones, maar voor die prijs moeten ze wel echt goed zijn. Ik ga niet zoveel geld betalen voor headphones. Goed, de iJustine review. Ik heb het volgehouden om 5 minuten te kijken, daarna was ik er klaar mee.

Eén punt trouwens. Waarom kan Apple niet een fatsoenlijke case bij de headphones leveren. Elke zichzelf respecterende noise canceling headphones komen met een case of tasje en deze Apple headphone zitten in een mandje. |:( 8)7 WTF?!

[ Voor 23% gewijzigd door rimave op 14-12-2020 23:22 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:53:
Ik vind het argument “de meeste horen het toch niet” persoonlijk maar een zwakke. Dat mag geen reden zijn, dat kan best met opt-in te regelen zijn.
Hoezo? Apple richt zich op een bepaald publiek en voor dat publiek is wat de AirPods Max biedt incl. Apple Music en Apple TV+ gewoon voldoende. Wil je meer dan zit je in een andere doelgroep en daar heb je dan ook andere diensten en apparaten voor. Die opt-in heb je dus al lang en breed ;)
Hetzelfde geld voor onderweg, dat kan Tidal ook dus dat moet Apple ook prima kunnen. Als het überhaupt klopt dat Apple Music meer onderweg gebruikt wordt dan tenminste.
Het gaat niet om wat er technisch kan, het gaat er om of Apple dat verkocht krijgt.

Ik baseer het overigens vooral op het aantal abonnees die zowel Apple Music als Spotify claimen te hebben. Dat is aanzienlijk groter dan die van Tidal en Qobuz. Hi-res audio is gewoon een niche.
Of dat verschil met de Max waarneembaar gaat zijn weet ik morgen pas maar met mijn H95’s kan ik het verschil tussen Apple Music en Qobuz (Tidal in mindere mate) zeker horen.
Ik ben reuze benieuwd naar de audiokwaliteit zeker gezien de concurrentie. Uiteindelijk gaat het toch om de vraag waarom je de AirPods Max zou kopen ipv de goedkopere Bose, Sony, B&W, Sennheiser, etc. koptelefoons.

@rimave iJustine video's moet je vooral kijken omdat ze leuk zijn want ze is over alles en nog wat enthousiast....op z'n Amerikaans (dus ik snap wel waarom je het maar 5 minuten volhoudt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Apple zal toch niet tot in de lengte der dagen vast blijven houden aan 256AAC lijkt me.
Of ze er premium geld voor vragen of gewoon de bende ooit switchen naar een hogere bitrate met een mooi promopraatje achteraan een keynote is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:35:
[...]

Hoezo? Apple richt zich op een bepaald publiek en voor dat publiek is wat de AirPods Max biedt incl. Apple Music en Apple TV+ gewoon voldoende. Wil je meer dan zit je in een andere doelgroep en daar heb je dan ook andere diensten en apparaten voor. Die opt-in heb je dus al lang en breed ;)
Met de aanname dat Apple zich inderdaad alleen op die doelgroep wil blijven richten. Misschien willen ze met de Max wel anders. Dat is geen vast gegeven natuurlijk.
Het gaat niet om wat er technisch kan, het gaat er om of Apple dat verkocht krijgt.

Ik baseer het overigens vooral op het aantal abonnees die zowel Apple Music als Spotify claimen te hebben. Dat is aanzienlijk groter dan die van Tidal en Qobuz. Hi-res audio is gewoon een niche.
Ik denk niet dat Apple het verkocht hoeft te krijgen, Als het gebeurt (vooral wens van sommige natuurlijk, geen aanwijzingen voor) dan lijkt het mij eerder iets wat Apple dan activeert zonder meerprijs. Als troef tegen Spotify of iets dergelijks.
Ik ben reuze benieuwd naar de audiokwaliteit zeker gezien de concurrentie. Uiteindelijk gaat het toch om de vraag waarom je de AirPods Max zou kopen ipv de goedkopere Bose, Sony, B&W, Sennheiser, etc. koptelefoons.
Ja zeker ik ook. Ik heb nu een B&O H95 maar daarvoor een B&O H9 en ook even kort een Bose Nc700.
Ik kan dus best wel een vergelijkje maken tussen die recente modellen.

Ik verwacht persoonlijk geluid in de categorie H9 (die is Advies 499,-) maar dan met een premium omdat het Apple is. Als ze dat halen ben ik in ieder geval goed tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Mac OS Big sur update 11.1

AirPods Max
• Support for AirPods Max — new over-ear headphones
• High-fidelity audio for rich sound
• Adaptive EQ adapts sound in real time to the personal fit of ear cushions
• Active Noise Cancellation to block out environmental noise
• Transparency mode to hear the environment around you
Spatial audio with dynamic head tracking for a cinema-like listening experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Geen enkele winkel lijkt voorraad te hebben voor vrije verkoop :’(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

BurrowedLurker schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:34:
Geen enkele winkel lijkt voorraad te hebben voor vrije verkoop :’(
Ik denk dat de Apple Store nog wel had gekund maar gezien de lockdown is dat geen optie meer :|

Acties:
  • +19 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5O2b6BR5ToTjgzTjjCn_64OqfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7wee7NvsEh6DXIVaNlUuueC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOdHy0oyYh9YbruDGuT6tqsp_mE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LccF60MFo8RGQxWO9uGw94PA.jpg?f=fotoalbum_large

Oe de mijne is zojuist bezorgd.

Eerste indruk is wel erg goed, hij is lekker zwaar. Zit comfortabel ondanks mijn grote hoofd, "digital crown" is handig en het klinkt met de eerste nummertjes nog erg goed ook.

Mijn eerste indruk zegt dat hij het niet haalt bij mijn H95 maar zich zeker kan meten met een H9 en misschien wel iets beter klinkt dan dat ook.

Edit: Wat mijn H95 vervelend maakt is het geluid van je eigen adem als je geen NC gebruikt, dat heeft deze op de middelste stand (dus geen NC en niet transparant) ook veel minder. Wat het voor lange sessies voor mij persoonlijk fijner maakt. Ik kan mij zo voorstellen dat je daardoor op een gegeven moment "vergeet" dat je deze draagt.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 15-12-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
super strakke timing ook. De dag na de iOS update, en dan bij de deur afleveren. Hier is echt een project van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste indruk is wel erg goed, hij is lekker zwaar. Zit comfortabel ondanks mijn grote hoofd, "digital crown" is handig en het klinkt met de eerste nummertjes nog erg goed ook.

Mijn eerste indruk zegt dat hij het niet haalt bij mijn H95 maar zich zeker kan meten met een H9 en misschien wel iets beter klinkt dan dat ook.

Edit: Wat mijn H95 vervelend maakt is het geluid van je eigen adem als je geen NC gebruikt, dat heeft deze op de middelste stand (dus geen NC en niet transparant) ook veel minder. Wat het voor lange sessies voor mij persoonlijk fijner maakt. Ik kan mij zo voorstellen dat je daardoor op een gegeven moment "vergeet" dat je deze draagt.
Ben je niet bang dat de witte band snel vies zal worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:32:
[...]

Ben je niet bang dat de witte band snel vies zal worden?
Ja dat zal wel vies worden inderdaad.

Ik heb voor mijn sneaker verzameling een goed schoonmaakmiddel, daar krijg je dat soort zaken echter wel mee weg dus maak mij er niet zo druk om.

Is ook wel een gebruiksvoorwerp natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Bizar dat geen enkele winkel voorraad lijkt binnen te krijgen vandaag... CoolBlue gecontact en die geven aan dat ze vandaag (nog) niks binnen hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:32:
Met de aanname dat Apple zich inderdaad alleen op die doelgroep wil blijven richten. Misschien willen ze met de Max wel anders. Dat is geen vast gegeven natuurlijk.
Het probleem is dat ze met bluetooth beperkt zijn tot die 256kbps AAC en vergelijkbare formaten. Dan zal die lightning-3,5mm kabel nog uitkomst moeten bieden op dit vlak.
Ik denk niet dat Apple het verkocht hoeft te krijgen, Als het gebeurt (vooral wens van sommige natuurlijk, geen aanwijzingen voor) dan lijkt het mij eerder iets wat Apple dan activeert zonder meerprijs. Als troef tegen Spotify of iets dergelijks.
Het is en blijft een kapitalistisch bedrijf dus dingen moeten iets opleveren. Als hi-res audio daarbij helpt dan zullen ze het ongetwijfeld doen. Ik hoop in ieder geval met je mee :)
Ik verwacht persoonlijk geluid in de categorie H9 (die is Advies 499,-) maar dan met een premium omdat het Apple is. Als ze dat halen ben ik in ieder geval goed tevreden.
Die verwachting heb ik ook en zo te lezen in je vervolgreactie lijkt het er op dat dit ook daadwerkelijk het geval is. De prijs bij Apple ligt wat hoger omdat het Apple is maar ook omdat ze net ietsje meer bieden (spatial audio, sensoren die geluid op je oor afstemmen).

Hoe goed is het geluid zonder de ANC? Meestal is dat niet veel soeps, de B&W koptelefoons uitgezonderd.
BurrowedLurker schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:18:
Bizar dat geen enkele winkel voorraad lijkt binnen te krijgen vandaag...
Bijzondere reactie, misschien voortaan toch even het nieuws gaan lezen. Er is een wereldwijde overbelasting van bezorgdiensten en schaarste aan producten/onderdelen door iets wat COVID-19 heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
ppl schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:24:
Bijzondere reactie, misschien voortaan toch even het nieuws gaan lezen. Er is een wereldwijde overbelasting van bezorgdiensten en schaarste aan producten/onderdelen door iets wat COVID-19 heet ;)
Akkoord, maar dan zou dit toch ook vertraging opleveren bij de bestelling die rechtstreeks bij Apple zijn gedaan? Het is toch opmerkelijk dat Apple wel aan een consument kan leveren op dag 1 maar niet aan de Mediamarkt en Coolblue? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:24:

Hoe goed is het geluid zonder de ANC? Meestal is dat niet veel soeps, de B&W koptelefoons uitgezonderd.
Ik vind het geluid van zowel mijn H95 als de Max zonder AC het beste.
AC heeft dan alleen als voordeel dat je niets meer hoort en dat wordt vaak onterecht als "beter" bestempeld.

Alleen puur op audio vind ik de normale stand ook hier het beste, maar gedurende de komende tijd zal blijken of ik daar ook bij blijf.

Heel veel verder dan wat Teams calls en een podcast ben ik voor nu nog niet gekomen.

Edit: Ik vind de Digital Crown wel erg fijn, fijner dan de draai ring op mijn H95's en zeer zeker dan sommige onhandige touchpads.

Edit2: Ik vind het overigens ook echt fantastisch dat de oorschelpen zo groot zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 15-12-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BurrowedLurker schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:26:
[...]

Akkoord, maar dan zou dit toch ook vertraging opleveren bij de bestelling die rechtstreeks bij Apple zijn gedaan? Het is toch opmerkelijk dat Apple wel aan een consument kan leveren op dag 1 maar niet aan de Mediamarkt en Coolblue? 8)7
Dat kunnen ze wel maar ze kiezen er klaarblijkelijk voor om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:27:
[...]
Edit2: Ik vind het overigens ook echt fantastisch dat de oorschelpen zo groot zijn.
Hier hoopte ik al op (leken de beelden al op te wijzen). Hierom hekel ik mijn kleine Sony XM4's.

En de oorkussentjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04:14
[...]

AC heeft dan alleen als voordeel dat je niets meer hoort en dat wordt vaak onterecht als "beter" bestempeld.
Dat vind ik ook het beste als mijn kinderen aan het schreeuwen zijn :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
swv schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:38:
[...]

Hier hoopte ik al op (leken de beelden al op te wijzen). Hierom hekel ik mijn kleine Sony XM4's.

En de oorkussentjes?
Ja lekker zacht wel, had misschien liever leer gezien voor de "luxe" look and feel maar misschien komt dat nog.
carpebios schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:40:
[...]

Dat vind ik ook het beste als mijn kinderen aan het schreeuwen zijn :+
Hehe, Dinsdag is hier de KDV dag en die was vandaag voor het laatst open natuurlijk.
Dus Pappa is even volledig aan het genieten van zijn nieuwe koptelefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Heel veel verder dan wat Teams calls en een podcast ben ik voor nu nog niet gekomen.
Hoe ervaart de andere kant de microfoon kwaliteit bij Teams calls?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:02:
[...]

Hoe ervaart de andere kant de microfoon kwaliteit bij Teams calls?
Goed, eerste twee keer gevraagd > Geen klachten.
Andere calls niets gezegd en ook niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Donstil schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf! Zou jij met ons willen delen hoe de transparency mode is? Bijvoorbeeld als je video of conference calls doet? Ik heb de Sony headset geprobeerd, maar het lijkt alsof in een lege vissenkom praat. Bij de normale AirPods Pro is dit een stuk beter. Je hoort jezelf duidelijk. Hoe goed werkt de transparency mode op de Max?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erhnam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:35:
[...]

Gaaf! Zou jij met ons willen delen hoe de transparency mode is? Bijvoorbeeld als je video of conference calls doet? Ik heb de Sony headset geprobeerd, maar het lijkt alsof in een lege vissenkom praat. Bij de normale AirPods Pro is dit een stuk beter. Je hoort jezelf duidelijk. Hoe goed werkt de transparency mode op de Max?
De pro’s doen dit wel iets beter maar vind het niet hinderlijk hier.

Aantal gesprekken gevoerd vandaag maar is goed bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
BurrowedLurker schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:26:
Het is toch opmerkelijk dat Apple wel aan een consument kan leveren op dag 1 maar niet aan de Mediamarkt en Coolblue? 8)7
Nee hoor. Er is een beperkte voorraad dus Apple maakt keuzes aan wie ze dat uitleveren. Natuurlijk gaan de eigen winkels en website orders voor. Daarin is Apple geen haar anders als de rest van de bedrijven. De supermarkten doen na die acties van de boeren (het blokkeren van de magazijnen) exact hetzelfde (eerst de online bestellingen, daarna de winkels) om exact dezelfde reden (beperkte voorraad).

Apple had die winkels kunnen bevoorraden maar dan niet de consument. Dan doe je een voorbestelling om de rest voor te zijn, is iemand die dat niet doet en gewoon naar de winkel gaat eerder dan jou. Waarom zou je dan nog aan voorbestellingen doen? Gevolg is dat iedereen weer massaal naar de winkel gaat wat weer de reden is waarom Nederland nu weer in een lockdown zit.

Er zitten grenzen aan wat mogelijk is waardoor je ergens in de keten mensen teleur moet gaan stellen.

@Donstil zo te lezen is het een goede koop geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
ppl schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:01:
[...]

Nee hoor. Er is een beperkte voorraad dus Apple maakt keuzes aan wie ze dat uitleveren. Natuurlijk gaan de eigen winkels en website orders voor. Daarin is Apple geen haar anders als de rest van de bedrijven. De supermarkten doen na die acties van de boeren (het blokkeren van de magazijnen) exact hetzelfde (eerst de online bestellingen, daarna de winkels) om exact dezelfde reden (beperkte voorraad).

Apple had die winkels kunnen bevoorraden maar dan niet de consument. Dan doe je een voorbestelling om de rest voor te zijn, is iemand die dat niet doet en gewoon naar de winkel gaat eerder dan jou. Waarom zou je dan nog aan voorbestellingen doen? Gevolg is dat iedereen weer massaal naar de winkel gaat wat weer de reden is waarom Nederland nu weer in een lockdown zit.

Er zitten grenzen aan wat mogelijk is waardoor je ergens in de keten mensen teleur moet gaan stellen.

@Donstil zo te lezen is het een goede koop geweest :)
Blah. Misschien heb je wel gelijk maar ik ben gewoon salty. Wacht echt al een jaar met smacht op deze Headphone en heb netjes lopen sparen, zat ook al klaar om te bestellen op de dag van de announcement, maar er kwam wat tussen wat even prioriteit had en toen ik er later op de avond tijd voor had was de levertijd al weer in maart... beetje balen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb de mijne in het zwart ook net een uurtje binnen. Merk wel op dat het geluid van mijn XM4 harder gaat dan de Max en hij is wel wat zwaar.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
MysticX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:30:
Heb de mijne in het zwart ook net een uurtje binnen. Merk wel op dat het geluid van mijn XM4 harder gaat dan de Max en hij is wel wat zwaar.
Als jij (of iemand anders) hem toch niet wilt hou ik me aangeraden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Dan (video content producer) van Macrumors in zijn hands on met de AirPods Max:

''Speaking of the case, it's not great. It looks weird and it doesn't offer much protection at all because it's made from a soft material''

verre van ideaal voor (lange) reizen en vrijwel geen protectie. Voor alleen thuisgebruik wellicht geen probleem uiteraard.

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 16-12-2020 03:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ik heb die van mkbhd en Bright gezien: doe je zelf een lol en skip die van mkbhd. Die van Bright geeft meer informatie en op een duidelijkere manier.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 16-12-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:56
Jammer dat ze niet zweet/water bestendig zijn, en na reviews blijkt het toch maar een koptelefoon voor thuis te zijn. Dan maar wachten op v2.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mijn exemplaar (Silver) vandaag ook ontvangen. zit lekker comfortabel, ondanks het wat hogere gewicht. Goede bouwkwaliteit, mooie materialen. De Digital Crown werkt eigenlijk perfect voor bediening. ANC is vergelijkbaar met mijn Jabra Elite 85h, prima dus.

Aantal Teams calls mee gedaan en mic kwaliteit is ruim voldoende. Aantal nummers op Apple Music mee geluisterd en een mooi vol geluid met een niet te nadrukkelijke bass.

Jammer dat er niet echt equalizer settings via de AirPods Max settings kunnen worden geconfigureerd.
Vanavond ook eens even een film proberen met dat Spatial Audio.

Minpunten: rare en lelijke cover en geen low power state modus zolang ik hem niet terug in de cover plaats. Ik hoop dat Apple dat gaat fixen via een firmware update maar ik betwijfel het. Ander is die cover natuurlijk grotendeels waardeloos, want veel bescherming biedt ie ook al niet. Het is gewoon een raar ding :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 03:32:
Dan (video content producer) van Macrumors in zijn hands on met de AirPods Max:

''Speaking of the case, it's not great. It looks weird and it doesn't offer much protection at all because it's made from a soft material''

verre van ideaal voor (lange) reizen en vrijwel geen protectie. Voor alleen thuisgebruik wellicht geen probleem uiteraard.
Ja dat zegt hij maar het is wel wat selectief om dan alleen dat te quoten..

Hij zegt namelijk ook

"Their design is top-notch" en "They sound awesome and they have fetures like spatial audio"

De case is een lachertje maar niemand gaat daar dat ding voor kopen lijkt mij, het is veel interessanter dat het geluid, de afwerking en de Apple seamlessness in orde zijn. En dat is dik in orde.

Ik heb ze nu een uurtje of 12 op gehad (nog niet hoeven opladen overigens) en ben er echt blij mee, al twee dagen de H95 niet opgehad dus dat beloofd niet veel goeds voor die headset 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:44:
Ik heb die van mkbhd en Bright gezien: doe je zelf een lol en skip die van mkbhd. Die van Bright geeft meer informatie en op een duidelijkere manier.

[YouTube: Eerste indruk: AirPods Max (de allereerste in Nederland!)]
Whow dat we dat nog kunnen zeggen van Bright 8)7
Ik haal de eerste minuut meestal niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:08:
Ik heb ze nu een uurtje of 12 op gehad (nog niet hoeven opladen overigens) en ben er echt blij mee, al twee dagen de H95 niet opgehad dus dat beloofd niet veel goeds voor die headset 8)7
Ga je de zilveren houden, of toch ruilen voor een andere kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:04:
[...]

Ga je de zilveren houden, of toch ruilen voor een andere kleur?
Nou nergens lijkt iets leverbaar. Dus hou de zilveren maar.

Is misschien wel leuk ook als we ooit nog andere kleuren oorkleppen komen enz. Bijvoorbeeld bruin leer lijkt mij daar wel fraai bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik ben ook dik tevreden (Space Gray). Zit comfortabel (heb hem in totaal 10 uur opgehad nu) mooi vol geluid en tof met spatial audio en films (gister een stuk getest). Muziek en podcasts klinken prima voor mij maar ik ben geen audio expert :) (kom van de QC35). Batterij na 10 uur is op 65% en dat is ~4 uur muziek/podcasts & ~6 uur meetings.

Ook geen klachten gehad tijdens meetings trouwens, ik klonk wat 'dichterbij' (gebruikte hiervoor altijd mijn AirPods Pro).

Enige nadeel: Het hoesje :D ik hoop op een travel case of, een mooie Apple stand die dat ding ook uitzet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Had je een reden om te upgraden van de qc35? Of gewoon leuke nieuwe gadget?
Heb zelf een qc35II, krijg volgende week de Max in zilver binnen.
Hoe is ie in vergelijking tot de bose?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb niet veel ervaring met de QC35II maar wel wat met de Nc700. De Max klinkt veel beter dan die laatst genoemde wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
matthijst schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:37:
[...]

Had je een reden om te upgraden van de qc35? Of gewoon leuke nieuwe gadget?
Heb zelf een qc35II, krijg volgende week de Max in zilver binnen.
Hoe is ie in vergelijking tot de bose?
M'n QC was ~5 jaar oud en ik vond de bluetooth range tegenvallen (kon niet naar de keuken lopen zonder dat hij uitvalt) dat lukt me met de AirPods Max wel (makkelijk).

Edit: De bose had ook connectiviteit problemen met mijn werk laptop en dan moest ik rebooten om het weer werkend te krijgen wat te veel tijd kostte, ik wist dat de H1 chip er voor zorgde dat ik dat soort 'gezeur' niet zou hebben.

Ik vind de Bose te veel bas hebben voor hoe ik graag muziek luister en niet prettig tijdens meetings vanwege het gebrek aan transparant mode wat ik heerlijk vind tijdens meetings (zodat ik niet zit te schreeuwen omdat ik mezelf niet hoor).

Als gevolg zit ik continue te wisselen tussen m'n 35 / AirPods Pro en daar werd ik gek van.. Nu is het 1 device, hele dag op en hou ik m'n Pro's voor onderweg en het hardlopen.

[ Voor 11% gewijzigd door ex87 op 16-12-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Voor wie Duits kan lezen, een sehr gründlicher review bij Heise.de
Stond zelf op het punt om voor een Sennheiser HD660 te gaan, maar nu toch weer twijfel :')

https://www.heise.de/test...hen-Hoertest-4987597.html

Mit 600 Euro tritt Apple in der nach oben offenen Klasse der Premium-Kopfhörer an, in der man mühelos Geräte für 1000 Euro und mehr findet. Man wird sehen, wie gut sie sich dort auf Dauer verkaufen. Ich möchte nicht dagegen wetten.

AirPods und AirPods Pro hat Apple mehr verkauft als alle anderen Kopfhörer. Die AirPods Max sind noch einmal eine ganz andere Nummer. Sie sind sehr viel teurer, aber auch sehr viel besser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Van The Verge review:
You’ll notice I said nothing about a power button, and that’s because the AirPods Max lack one. They power on when placed on your head, and automatically pause music if removed (or if you lift one ear cup). Take them off fully, and they’ll go into a sleep mode when left on a table or around your neck for a few minutes. When slid into their case, the headphones enter a deeper ultra-low-power mode. I’ve left the AirPods Max out overnight several times without the case and they’ve barely lost any of their charge, so you don’t need to worry about battery drain. This design quirk has been deemed “very Apple” by some, but I wish they’d just stuck a power button somewhere for simplicity’s sake.”
Vannacht even proberen en kijken hoe snel de accu leegloopt zonder hem in de case te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
kazuka schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:53:
Van The Verge review:

[...]

Vannacht even proberen en kijken hoe snel de accu leegloopt zonder hem in de case te doen.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik ben erg benieuwd naar maar gebruikerservaringen! Zelf heb ik bij Amac en Coolblue ingeschreven voor bericht als er voorraad is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
De eerste "betere" recensie, met een aantal feiten die ik nog niet gehoord had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:53:
Van The Verge review:

[...]

Ik ben te lui om weer naar beneden te gaan dus ben wel benieuwd wat jij ervaart.

Als het inhoud dat ik 3x per week moet laden ipv 2x dan zou ik op zeker voor de caseloze optie gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nou, heb hem om 23.00u op tafel gelegd zonder de case en 8.5 uur later is de batterij van 59% naar 56% gegaan. Denk dus dat ik de case weinig ga gebruiken, zeker als je hem met 5 min. aan een kabeltje alweer voor 1.5 uur kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Edit: uitverkocht

[ Voor 90% gewijzigd door matthijst op 17-12-2020 08:24 ]

• Niveus
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 08:09
De blauwe is inmiddels ook te koop op coolblue! (morgen in huis)

Edit 2: mail van coolblue; blauwe is toch niet op voorraad dus bestelling wordt geannuleerd. Lekkere deceptie vanuit cb (zoals vaker afgelopen jaar, maar dat terzijde), ook geen idee wanneer er wel iets komt.

[ Voor 77% gewijzigd door Niveus op 17-12-2020 12:50 . Reden: aanvulling leverdatum ]

• swv

swv

Blauw is uitverkocht, zilver nog wel beschikbaar https://www.coolblue.nl/p...e-airpods-max-zilver.html

• Gunth
Zwart en blauw net te laat 😡.
Terug maar even wachten dan,zilver is mijn ding niet jammer genoeg

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03 06:29
Toch raar dat zowel die SMS als e-mail alert van Coolblue blijkbaar niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
frankegiani schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:03:
Toch raar dat zowel die SMS als e-mail alert van Coolblue blijkbaar niet werken.
Is bij mij altijd zo.
Uren later krijg je dan een mail maar dan is alles uitverkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
Al met al, komen nu de reviews van gebruikers die weten waar over ze praten, en het klinkt zeer hoopvol :)

Dus het hele accu leegloop zonder de BH, probleem is helemaal geen accu leegloop probleem :)

https://twitter.com/i/web/status/1339361399747694594

En hier een audiofile perspectief, die tenminste weten waar ze over praten.

https://www.head-fi.org/threads/airpods-max.949152/page-26

En nog een audiofile impressie, die niet de Oehhh en Aaahh geluiden maakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 979365

_Bailey_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:05:
de case van deze AirPods Max doet me denken aan een bepaald dames kledingstuk...

[Afbeelding]
een tas valt niet onder kleding ;)
kazuka schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:32:
Nou, heb hem om 23.00u op tafel gelegd zonder de case en 8.5 uur later is de batterij van 59% naar 56% gegaan. Denk dus dat ik de case weinig ga gebruiken, zeker als je hem met 5 min. aan een kabeltje alweer voor 1.5 uur kan gebruiken.
Ooh dat klinkt hoopvol!
Dan stop ik ook met die case en gaat hij daar alleen in als ik hem langer niet ga gebruiken.

Overigens heeft de mijne zojuist de 10% melding gegeven. Ik kreeg hem met 75% en heb hem zeker 15 uur opgehad (Niet altijd met audio) sinds dinsdag.

Lijkt dus wel prima te zijn de accuduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
frankegiani schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:03:
He shit dat was mijn enige kans voor een blauwe, hier ook niets gehad.

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:27
Ik had hem in het winkelmandje zitten. Airpods max zwart. Maar was aan het twijfelen of ik het moest doen. Heb nu een QC35II 1 jaar oud die mij prima bevalt.

You and I have memories longer than the road ahead

• BurrowedLurker
Donstil schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:25:
[...]

He shit dat was mijn enige kans voor een blauwe, hier ook niets gehad.
Net gemist... checkte om 8:50 CoolBlue en toen was het al op... :X

• Ashwani
zojuist een verzend bevestiging ontvangen voor de space grijze
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid