Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:21

swv

BurrowedLurker schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:13:
[...]

Net gemist... checkte om 8:50 CoolBlue en toen was het al op... :X
Niet getreurd. Ik had de blauwe besteld toen ie op voorraad sprong om 8:40. Lukte pas na 20x om ’m in mijn mandje te krijgen en het bestelproces te voltooien. Kreeg ik een uur geleden een mail dat ie niet op voorraad is. Oftewel de website had teveel bestellingen toegelaten. Dus weer geannuleerd. Ik ben ook hardleers hoor. De website van Coolblue is niet gemaakt voor snelle orders van gewilde producten ben ik al een tijdje achter. Recent nog het bestellen van een RTX3080 of Xbox Series X liep ook op teleurstellingen uit. Toch blijf ik proberen omdat ik het geld (of creditcard reservering) wel altijd snel terug heb.

Dan maar wachten op Apple. Dat lukt wel altijd :)
Ik blijf wel ervaringen lezen hier tot Apple een blauwe aflevert :z

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om een draadloze headphone te bestellen. Gebruik al jaren een Beyerdynamic DT1350 met een ouderwetse jack. Nu gebruik ik iPad en iPhone maar ook nog een Windows laptop.

Kan iemand mij vertellen hoe dat in de praktijk werkt icm Airpods? Ik lees dat je gewoon via bluetooth kan connecten, maar switched hij dan ook automatisch over naar mijn telefoon als er een telefoontje binnenkomt? Of is dat echt Mac only?

>> Signature?

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-04 23:18
Een tip google regelmatig op het product nummer MGYH3ZM/A = space grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:25:
Overigens heeft de mijne zojuist de 10% melding gegeven. Ik kreeg hem met 75% en heb hem zeker 15 uur opgehad (Niet altijd met audio) sinds dinsdag.
Even mijzelf Quoten, het is nu 16:23 en hij is zojuist uitgevallen.
Toch nog een krappe 5 uur t.o.v. van de melding vanmorgen. Waarin de Max continu iets afgespeeld heeft (Teams, bellen, podcast).

Dik tevreden dus. Die 20 uur lijkt mij makkelijk haalbaar als ik het zo inschat op mijn eerste gebruik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Voor diegene die een case zoeken voor de max, deze Youtuber heeft een algemene case van Amazon gekocht, die prima lijkt te passen. vanaf 1:50.

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
(jarig!)
knoop doorgehakt, ik doe het ... niet :P

Voor ieder verschillend natuurlijk, maar hier thuis is het vrij stil en rustig. Geen lawaaiige kids, en vriendin en ik zitten elkaar ook niet in de weg. Thuiswerken zal ook na corona voor mij wel de gangbare werkwijze blijven.

En dan met dit soort hoofdtelefoons die toch vooral voor thuisgebruik zijn, waarom een gesloten hoofdtelefoon nemen als een open hoofdtelefoon ook kan. Ook nog eens wat luchtiger aan de oren..

Al langer naar zitten loeren, de AKG 712 Pro is besteld, en wordt begin volgende week geleverd. Ding lijkt ook uit productie te zijn gegaan, dus wellicht nu of nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overigens is NC niet alleen fijn als het thuis niet stil is. Ook als je denkt dat je in een stil huis woont (zoals ikzelf ook bijvoorbeeld) dan hoor je hoeveel stiller de wereld nog kan zijn als je NC aan hebt staan.

Wat ik doe. Ik zet mijn Max (of de pro’s daarvoor) op transparant en dan “AirPort sound” uit de HomePod. Daar ga ik echt goed op als ik mij moet concentreren op een of andere manier.

• Amrit
  • Niet online
(jarig!)
Donstil schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:06:
Overigens is NC niet alleen fijn als het thuis niet stil is. Ook als je denkt dat je in een stil huis woont (zoals ikzelf ook bijvoorbeeld) dan hoor je hoeveel stiller de wereld nog kan zijn als je NC aan hebt staan.

Wat ik doe. Ik zet mijn Max (of de pro’s daarvoor) op transparant en dan “AirPort sound” uit de HomePod. Daar ga ik echt goed op als ik mij moet concentreren op een of andere manier.
goed punt. Echt stille plekken heb je in Nederland ook niet meer. En dan kan goede noice cancelling een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Een leuke unboxing en ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21

ja3

Excuses voor de mensen die AirPods Max ook bij Coolblue wilden bestellen gister. Ik heb ze binnen gekregen en moet zeggen dat de volgende dingen mij het meeste opvielen in de eerste paar uur:

- Audiokwaliteit ben ik niet zo van onder de indruk. Behalve als je spacial audio hebt dan vind ik het ineens extreem goed/realistisch. Ik hoop dus dat ze iets van die equalizer instellingen kunnen overnemen in normale audio content.
- Comfortabel
- Geen gekraak? Dit is de eerste headset waarbij ik zelf geen gekraak hoor in het 'plastic' of andere onderdelen.
- Wat een fluthoesje, hij is ook nog onhandig in het gebruik los van dat hij bijna niks beschermt. Deze gaat denk ik niet veel gebruikt worden (hopelijk niet teveel effect op de accuduur).
- Audio switching werkt super goed tussen iPhone en iPad. Maar met de Mac blijft het een beetje behelpen en gaat het allemaal niet zo soepeltjes. Dit was ook mijn ervaring met de standaard AirPods dus in die zin geen veranderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-05 08:52
ja3 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:46:
Excuses voor de mensen die AirPods Max ook bij Coolblue wilden bestellen gister. Ik heb ze binnen gekregen en moet zeggen dat de volgende dingen mij het meeste opvielen in de eerste paar uur:

- Audiokwaliteit ben ik niet zo van onder de indruk. Behalve als je spacial audio hebt dan vind ik het ineens extreem goed/realistisch. Ik hoop dus dat ze iets van die equalizer instellingen kunnen overnemen in normale audio content.
- Comfortabel
- Geen gekraak? Dit is de eerste headset waarbij ik zelf geen gekraak hoor in het 'plastic' of andere onderdelen.
- Wat een fluthoesje, hij is ook nog onhandig in het gebruik los van dat hij bijna niks beschermt. Deze gaat denk ik niet veel gebruikt worden (hopelijk niet teveel effect op de accuduur).
- Audio switching werkt super goed tussen iPhone en iPad. Maar met de Mac blijft het een beetje behelpen en gaat het allemaal niet zo soepeltjes. Dit was ook mijn ervaring met de standaard AirPods dus in die zin geen veranderingen.
Coolblue: ja, gister er net naast gegrepen, helaas. En vandaag helemaal geen aanbod, zo lijkt het. Zal wel januari worden voordat ik er eentje op de kop tik.

Wat betreft audiokwaliteit: te weinig bas voor je? Of zit het in iets anders? Blijft altijd iets subjectiefs tot op zekere hoogte.

Wat betreft audio switching: sinds ik macOS Big Sur gebruik (11.1) loopt dat bij mij wel goed met de Airpods Pro. Maar ik gebruik het niet heel vaak, dus misschien is dat niet representatief. Tussen iPhone en iPad switch ik wel regelmatig en dat gaat inderdaad supersoepel. Beste iOS 14 feature wat mij betreft _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pitux
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Coolblue heeft voorraad, net besteld!
Alleen de space gray op dit moment

[ Voor 32% gewijzigd door pitux op 18-12-2020 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3

ja3

Zoals ook wel omschreven in de reviews is het geluid redelijk vlak. Wat inderdaad voor mij aanvoelt als 'saai'. Maar dit is direct weg als die Spatial Audio aan gaat. Helaas kan dat nog niet voor muziek. Even opzoek naar de muziekdienst met de beste equalizer zodat ik de hoge en lage tonen wat op kan voeren. Ik zat nu bij YouTube maar die app is een beetje zielig. :+

Het switchen moet in theorie volgens Apple ook werken met Big Sur natuurlijk maar daar heb ik gewoon veel last van bugs als dat de connectie niet tot stand komt. En het switchen zelf gaat ook niet automatisch. (Volledige clean install 11.1 Big Sur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
pitux schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:28:
Jup, mij ook net gelukt. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Thanks man! Net besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 12:38
Woensdag bij ACES DIRECT besteld, die zou 12 op voorraad hebben op het moment van bestellen, die ging direct na het bestellen ook omlaag naar 11, maar nog niks verstuurd. Volgens klantenservice klopte de voorraad toch niet en is er geen exemplaar voor mij.

CD-Rom-Land had een groene op voorraad. Die heb ik gekocht. Maar volgens de website is er nu nog steeds 1 op voorraad. Ze houden de voorraad dus blijkbaar niet realtime bij. Ik ben bang deze dus wel dubbel besteld zal worden en hoge kans op annulering.

Het heeft lig geen zin om deze nu nog te bestellen voor de andere lezers van het forum.

EDIT: Nu wel 0 voorraad. Dat heeft ongeveer 10 minuten geduurd. Wel gevaar dus.

[ Voor 33% gewijzigd door BurrowedLurker op 18-12-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
En op ;(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Ik hoop dat mijn risicovolle poging bij CD-Rom-Land goed afloopt, want heb daarvoor de Space Grey bij CoolBlue overgeslagen... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

ja3 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:31:
Zoals ook wel omschreven in de reviews is het geluid redelijk vlak. Wat inderdaad voor mij aanvoelt als 'saai'. Maar dit is direct weg als die Spatial Audio aan gaat. Helaas kan dat nog niet voor muziek. Even opzoek naar de muziekdienst met de beste equalizer zodat ik de hoge en lage tonen wat op kan voeren. Ik zat nu bij YouTube maar die app is een beetje zielig. :+

Het switchen moet in theorie volgens Apple ook werken met Big Sur natuurlijk maar daar heb ik gewoon veel last van bugs als dat de connectie niet tot stand komt. En het switchen zelf gaat ook niet automatisch. (Volledige clean install 11.1 Big Sur).
Mijn ervaring met de geluidskwaliteit van Youtube icm koptelefoons en oortjes is ook niet best. Je moet echt een muziekdienst proberen als je zelf geen muziek bezit. Bijvoorbeeld Apple Music welke je tot 4 maanden gratis kunt proberen via Mediamarkt https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/apple-music.html. Anders Deezer of Tidal ofzo. Let wel dat je in Apple Music via iOS > instellingen > muziek de EQ settings vind, terwijl dat bijv bij Deezer of Spotify weer in de app zelf zit. Spotify vind ik zelf de minste van het stel wat geluidskwaliteit betreft maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker

Dat is ook niet gek! YouTube heeft een heel lage bitrate waardoor muziek echt niet goed tot zijn recht komt. Ik merk het ook als ik op YouTube muziek opzet op mijn home cinema set... Dan klinkt het super flets en niet indrukwekkend. Als ik hetzelfde nummer dan stream via Apple Music of Spotify (met de setting ingesteld op Hoge kwaliteit) dan klinkt het ineens 10x beter. Ik zou eerst eens een goede streaming service proberen voordat je je oordeel over de geluidskwaliteit rond hebt.

Over de battery drain

Dit zegt Apple nu, zonder case:
‘ If you set your ‌AirPods Max‌ down and leave them stationary for 5 minutes, they go into a low power mode to preserve battery charge. After 72 stationary hours out of the Smart Case, your ‌AirPods Max‌ go into a lower power mode that turns off Bluetooth and ‌Find My‌ to preserve battery charge further.’

Met case:
‘ If you put your ‌AirPods Max‌ in the Smart Case when you're not using them, they go into a low power mode immediately to preserve battery charge. After 18 hours in the Smart Case, your ‌AirPods Max‌ go into an ultralow power mode that turns off Bluetooth and ‌Find My‌ and maximizes battery life.’

Het is dus feitelijk geen issue. In principe zal je het verschil alleen merken als je de headphones langer dan 18 uur in de case doet en ze daarna een tijdje niet gebruikt. Praktische betekenis: als je de headphones minimaal 1x per dag gebruikt maakt het geen verschil of je de case wel of niet gebruikt. De case is echt voor storage wanneer je het een paar dagen niet gebruikt.

(wel opmerkelijk trouwens dat het pas na 18 uur naar ultra low power gaat in de case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Heb de zwarte ook binnen. Uurtje mee aan het klooien geweest. QC35II op ipad, Airpods op de iPhone, zelfde playlist en wat heen en weer switchen.
Geluid van de Max is mooier, bas komt er beter uit. Het klinkt allemaal net wat lekkerder.
Het hoesje dat erbij zit is echt een aanfluiting. OK, je beschermt de oorschelpen ermee omdat ze anders alu-op-alu tegen elkaar liggen te schuren, maar verder heb je er weinig aan. Zou er wel een travelcase bij kopen.
Ik vind hem ook behoorlijk/irritant zwaar (384 gram vs 234 gram van de Bose). Denk dus dat het voor mijn gebruik (vliegvakanties en sporadisch gamen of tv kijken) niet de moeite van 't upgraden vanaf Bose waard is.

Ze voelen trouwens wel super stevig aan, kwaliteit. Wat dat betreft snap ik de premiumprijs wel, maar ik vraag me wel af wat de doelgroep precies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
matthijst schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:01:
Heb de zwarte ook binnen. Uurtje mee aan het klooien geweest. QC35II op ipad, Airpods op de iPhone, zelfde playlist en wat heen en weer switchen.
Geluid van de Max is mooier, bas komt er beter uit. Het klinkt allemaal net wat lekkerder.
Het hoesje dat erbij zit is echt een aanfluiting. OK, je beschermt de oorschelpen ermee omdat ze anders alu-op-alu tegen elkaar liggen te schuren, maar verder heb je er weinig aan. Zou er wel een travelcase bij kopen.
Ik vind hem ook behoorlijk/irritant zwaar (384 gram vs 234 gram van de Bose). Denk dus dat het voor mijn gebruik (vliegvakanties en sporadisch gamen of tv kijken) niet de moeite van 't upgraden vanaf Bose waard is.

Ze voelen trouwens wel super stevig aan, kwaliteit. Wat dat betreft snap ik de premiumprijs wel, maar ik vraag me wel af wat de doelgroep precies is.
Voor mensen die goede geluidskwaliteit willen met het ultieme gebruiksgemak. Andere Bluetooth headphones zijn lang niet zo makkelijk, vooral als je meerdere devices hebt. Ook als ze multiple pairing ondersteunen.

Ik had Sennheiser True Wireless en die hadden het irritante probleem dat ze altijd automatisch verbinding maakte met het laatst gebruikte apparaat ook als die in slaapstand zit. Het gebeurde regelmatig dat ik in de stad aan het rondlopen was en de oortjes in wou doen en dat ze verbinding maakte met de laptop in mijn Rugtas. Enige manier om dat te fixen was de laptop uit de rugtas halen, inloggen en disconnecten met de oortjes en daarna op de telefoon handmatig weer verbinden.

Van dat soort dingen wordt je super snel moe. Vooral ook omdat draadloos juist gaat om het gemak en het op deze manier juist lastiger is. Deze heb ik vervangen met AirPods Pro die wel perfect werken.

Zelfde probleem met mijn huidige Bluetooth headphones MW60 van Master Dynamics. Die hebben nog de extra irritatie dat ze met meerdere apparaten verbonden blijven waardoor ze gaan hakkelen. Als ik boven op de laptop zit te luisteren en ik laat mijn iPhone beneden in de woonkamer liggen, dan gaat het ontzettend lopen hakkelen. Enige oplossing is dan wederom ok handmatig verbinding te verbreken op de iPhone.

Enige oplossing voor een goede ervaring op beide apparaten was uiteindelijk alle pairings ongedaan maken en ze op 1 apparaat gebruiken. Dat is echt te bizar voor woorden natuurlijk.

Daarnaast hebben deze headphones allemaal bagger microfoons. Als je wilt bellen of meetings dan zijn de airpods VEEL beter. Luister maar eens naar de mic comparison in de verge review.

[ Voor 3% gewijzigd door BurrowedLurker op 18-12-2020 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Amrit schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:06:
Echt stille plekken heb je in Nederland ook niet meer.
Dat mag ik toch hopen! Als het stil zou zijn dan zou dat betekenen dat er geen enkel dier meer in leven is.
Zoals ook wel omschreven in de reviews is het geluid redelijk vlak. Wat inderdaad voor mij aanvoelt als 'saai'.
Dat heeft ook te maken met je ervaring met koptelefoons. Veel reviewers zijn goedkope koptelefoons gewend waarin juist het geluid heel erg vlak is (alles zit op hetzelfde niveau en moet dus met elkaar vechten waardoor je details mist). De mensen die wat meer high-end spul gewend zijn, zijn steevast enthousiaster over het geluid dan de gemiddelde reviewer op bijv. YouTube.

Houdt er hier echter ook rekening mee dat audio nogal erg subjectief is. Uiteindelijk gaat het bij muziek gewoon om de sfeer en niet om hoe juist het geluid wordt weergegeven. Als jij geen plezier aan de muziek beleeft dan is de betreffende koptelefoon niet de juiste voor je en zul je verder moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
BurrowedLurker schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:11:
Voor mensen die goede geluidskwaliteit willen met het ultieme gebruiksgemak. Andere Bluetooth headphones zijn lang niet zo makkelijk, vooral als je meerdere devices hebt. Ook als ze multiple pairing ondersteunen.
Mja, OK, gebruik dagelijks de AirPods Pro. Bose meestal vooral met iPad, of gekoppeld aan TV. Sporadisch met zowel iPhone als iPad, maar of ie al dan niet automatisch switchte heeft geen indruk achtergelaten (weet niet of ie dat deed, dacht van wel, 2 apparaten tegelijk connecten deed ie, itt tot de Sony 3).

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 18-12-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Nc700 die ik even kort had (en zich niet kan meten met de Max in geluid maar zeker ook brouwkwaliteit ) wisselde wel en mijn H95 ook. AirPods vind ik daarin niet echt bijzonder eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:36:
De Nc700 die ik even kort had (en zich niet kan meten met de Max in geluid maar zeker ook brouwkwaliteit ) wisselde wel en mijn H95 ook. AirPods vind ik daarin niet echt bijzonder eigenlijk.
AirPods zijn ook niet bijzonder :)
Bedoelde gewoon dat ik die dagelijks gebruik.

Geluid en bouwkwaliteit van Bose zijn zeker minder, maar door dat plastic zijn ze wel lekker licht en Bose heeft een stevige case :+
Dus voor mij is dan de afweging: is dat extra gewicht en geluidkwaliteit, plus aanschafprijs het voor mijn gebruik waard. Antwoord is nee, vooral door het gewicht en hoe weinig ik ze zou gebruiken.
Vooraf ook wel een beetje verwacht, maar goed, blijft nieuw Apple spul, dus was wel nieuwsgierig.

Wachten op de M1 iMacs dan maar.

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 18-12-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:16
De groene is nu weer op voorraad bij Coolblue (ik had blijkbaar de laatste zwarte)

[ Voor 34% gewijzigd door Hijo Del Jefe op 18-12-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
space grey op voorraad nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Mediamarkt heeft space gray en green op voorraad
https://www.mediamarkt.nl...html?ga_query=airpods+max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33
Net misgegrepen bij coolblue

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cxv2q3h3BO7t_KDIPYfCL_qY2Uk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jvL1mfv6c9B9VTR406VKJbmB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Same. Bizar. Er staat ook dat hij al ingepakt wordt (en dus niet meer te annuleren valt). Met andere woorden, ondanks dat ik vermoedde dat er wel een mailtje zou komen met
Sorry, toch geen voorraad
lijkt deze wel binnen te komen morgen? We gaan het zien.

Aces Direct vertelde mij trouwens (via de chat) dat ze het niet zeker wisten met hun voorraad voor aanstaande week, aangezien Apple ze geen échte zekerheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
mijne kan elk moment komen. heb toch voor de space grijze gekozen omdat deze denk ik het minst opvalt. De normale Airpods worden tegenwoordig al uit je oren gestolen.. laat staan deze. Gaan jullie ze buiten dragen?

[ Voor 9% gewijzigd door Ashwani op 18-12-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Donstil schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:36:
Het zal per implementatie vast verschillen, maar ik had dus met twee verschillende bluetooth headphones dit soort problemen; dat terwijl er in de reviews steeds niks over werd gezegd. Als je dan gaat zoeken op forums kom je er achter dat het veelvoorkomende klachten zijn. Maar goed daar zeggen de reviews weer niks over (of pas de latere reviews). Vandaar dat ik liever gewoon AirPods heb waarbij ik weet dat het gewoon werkt zonder eindeloze frustraties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
EDIT; CD-Rom-Land AirPods zijn verstuurd!! Hoera!!

[ Voor 40% gewijzigd door BurrowedLurker op 18-12-2020 23:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ashwani
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYzbngwDruGd5wcXNzhN1wjrd1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C39sGNHGNMWHH0p9F4omDzl0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Cool mijn bestelling van Apple (blauw, levertijd 23 dec) is nu onderweg met bezorger (DHL Express). Niet verwacht op zaterdag.

Nog even en dan komt mijn ervaring er ook aan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:29:
mijne kan elk moment komen. heb toch voor de space grijze gekozen omdat deze denk ik het minst opvalt. De normale Airpods worden tegenwoordig al uit je oren gestolen.. laat staan deze. Gaan jullie ze buiten dragen?
Yup, de zilveren en antwoord op je vervolg vraag nee daar ben ik niet bang voor :)

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 19-12-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren is mijn iPad Pro 2020 12,9 scherm gebasten (nieuwe is onderweg via Apple Care) dus ik kijk nu even nood gedwongen in bed op mijn iPhone.

Maar the Mandalorian 4K HDR met Spatial Audio is wel gaaf hoor, had dat nog niet eerder echt getest maar overtuigd wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 19-12-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Helaas, gisteren stond er dat het vandaag in de middag bezorgd zou worden, maar nu staat in de track en trace dat het nog niet door PostNL is opgehaald (huh?) en dinsdag pas bezorgd.

Het is wat het is, als het maar goed komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:35:
Gisteren is mijn iPad Pro 2020 12,9 scherm gebasten (nieuwe is onderweg via Apple Care) dus ik kijk nu even nood gedwongen in bed op mijn iPhone.

Maar the Mandalorian 4K HDR met Spatial Audio is wel gaaf hoor, had dat nog niet eerder echt getest maar overtuigd wel.
Dat is balen pff ik kijk liever op me iPhone pro max dan op me iPad, denk door de zwart waarde van het Oled scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:20:
[...]

Dat is balen pff ik kijk liever op me iPhone pro max dan op me iPad, denk door de zwart waarde van het Oled scherm.
Ja zeker. Zodra er een iPad 12,9” (of liefst nog groter) komt met OLED dan sta ik vooraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
(jarig!)

Wind er geen doekjes om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Ik zeg wauw tegen blauw. Kek kleurtje. Ik zal kijken of ik er een natuurgetrouwe foto van kan maken. Het is gelukkig geen iPhone 12 blauw heb ik het idee. Meer de kleur van de ‘Reageer’ en ‘Plaats reactie’ knop hier op het forum.

Helemaal happy met mijn blauwe Watch en 12 Pro Max. Past wel goed bij elkaar al zijn de tinten blauw onderling verschillend. Eerste indruk van het geluid is ook goed. Mijn oren zitten ook goed in de schelp. Diep genoeg voor mij. Transparante modus is echt veel beter dan de Sony XM4. Verder onthoud ik mij nog van vergelijkingen. Eerst een tijdje mee spelen. Mooie timing zo voor de kerstvakantie. Twee weken vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ik vind de case niet eens zo slecht vind het allemaal maar een beetje overdreven.. haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-04 19:21
Vandaag de musical Hamilton gezien op Disney+ met de Airpods Max i.c.m. ruimtelijke audio. Ruimtelijke audio komt dan volledig tot zijn recht, en samen met de geweldige geluidskwaliteit is het net alsof je zelf in de zaal zit!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Deze is ook wel geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Goeie review, heel goed te volgen met Airpods Pro in.
Nu maar proberen geduldig te wachten tot mijn Airpods Max arriveren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Ik wilde deze net posten :)
een zeer goede review, die goed de ANC laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik zit serieus naar deze koptelefoon te kijken echter heb ik inmiddels al zoveel koptelefoons geprobeerd en uiteindelijk weer weggedaan. Elke was het net niet. Om moedeloos van te worden.

Uiteindelijk is hetgene wat ik zoek als volgt te omschrijven:

-net zo levendig (of beter) geluid als de xm3 (en xm4 gok ik)
-net zo lekker zit als de bose 700 (waar je dus niet na paar uurtjes van die warme, pijnlijke rode oren van krijgt).

Ik weet dat ik een redelijke basshead ben dus de bass op de xm3 stond dan ook redelijk hoog. Echter ben ik wel gewoon dik tevreden met de airpods pro die, volgens mij, niet overdreven bassy zijn.

Kan iemand zeggen of de airpods max een gokje waard zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Gewoon bestellen en proberen?
De bas is prima, maar hoe ze zitten moet je zelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Blijft toch wel de reviewer waar ik altijd naar uitkijk wanneer apple iets lanceert.
Moest hij een consistenter upload schedule hebben, dan was hij in mijn ogen stukken groter geworden zijn.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4bit schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:39:
[...]

Blijft toch wel de reviewer waar ik altijd naar uitkijk wanneer apple iets lanceert.
Moest hij een consistenter upload schedule hebben, dan was hij in mijn ogen stukken groter geworden zijn.
Ja fijne vent inderdaad. Zijn DJI reviews zijn ook wel lekker altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:46:
[...]

Ja fijne vent inderdaad. Zijn DJI reviews zijn ook wel lekker altijd.
ja idd, fijne kanaal. Ik moet ook zeggen dat ik me de laatste tijd echt vreselijk irriteer aan een hoop youtubers.
ze bestellen alles meteen bij de releases ( sommige ook in alle kleuren) en dan sturen ze alles weer retour... En mensen die echt een headset willen kopen, moeten vervolgens maanden wachten. Van de grotere kanalen met giveaways etc snap ik het wel maar er zijn er nu zoveel pff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ja3

ja3

Na een paar dagen gebruik ben ik toch wel erg enthausiast over de AirPods Max. Beste koptelefoon die ik ooit in mijn bezit heb gehad en de eerste die ik echt graag op doe.

Wat mij betreft is er echt wel een markt voor 600 euro hoofdtelefoons dus ik nodig Sony en Bose graag uit om deze markt ook te betreden met betere bouwkwaliteit en een beter hoesje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

jdevries189 schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:45:
Ik zit serieus naar deze koptelefoon te kijken echter heb ik inmiddels al zoveel koptelefoons geprobeerd en uiteindelijk weer weggedaan. Elke was het net niet. Om moedeloos van te worden.

Uiteindelijk is hetgene wat ik zoek als volgt te omschrijven:

-net zo levendig (of beter) geluid als de xm3 (en xm4 gok ik)
-net zo lekker zit als de bose 700 (waar je dus niet na paar uurtjes van die warme, pijnlijke rode oren van krijgt).

Ik weet dat ik een redelijke basshead ben dus de bass op de xm3 stond dan ook redelijk hoog. Echter ben ik wel gewoon dik tevreden met de airpods pro die, volgens mij, niet overdreven bassy zijn.

Kan iemand zeggen of de airpods max een gokje waard zijn?
Toch wel bijzonder dat je iets zoekt gelijk of beter dan de XM3 ook vanwege de bass weergave, maar toch tevreden bent met de AirPods Pro op dat punt. Voor mij zijn het twee tegenstrijdigheden. De Sony heeft veel meer bass weergave, helemaal als je de EQ van de meegeleverde Headphones app nog wat verder tuned. Dit ga je zeker niet vinden in de Pro en Max als je van (overdreven) bass weergave houdt. Ik moet zeggen dat ik ook wel houd van een lekkere bass en ik heb nooit duurdere koptelefoons gehad dan de Sony’s, maar het geluidsbeeld dat de Max produceert kan ik nu eigenlijk ook wel waarderen. Alles kraakhelder van laag naar hoog, maar ik moet inleveren op wat bass. Echter zegt dat dan iets over de Max of over (sommige) koptelefoons van andere merken?

Hierover gesproken vind ik het jammer dat de AirPods icm Apple Music het moeten doen met de ingebakken EQ van iOS met wat presets. Ik heb nu de EQ op klassiek staan omdat dat op de AirPods Pro het lekkerst klinkt, maar wellicht moet ik voor de Max een andere hebben. Het liefst wil ik met een curve kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:54
Toen Apple dit product i.c.m. de prijs aankondigde dacht ik "Typisch Apple weer", maar na het lezen van reviews ben ik sterk aan het overwegen mijn Bose NC 700 de deur uit te doen en toch deze te halen. De Bose hebben namelijk een ontzettend irritant probleem met multipoint audio wat ze maar niet opgelost krijgen, waardoor ik het hele ding eigenlijk niet gebruik.

Als ik dan zie en lees dat deze headphones net zo goed klinken, wellicht betere NC hebben, in elk geval acceptabele bel-microfoons en connecties tussen je i-devices delen dan blijven er op de prijs na weinig argumenten over voor mij om deze niet te halen. Enige lastige voorlopig is de verkrijgbaarheid natuurlijk. Iemand enig idee of en welke shops nog voorraad krijgen de komende tijd?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben gisteren even aan de slag geweest met Spatial Audio.
Toen het uitkwam voor de Pro's converteerde ik de audio streams van mijn "vakantie films" handmatig om naar AC3 maar dat blijkt niet meer nodig met wat kleine aanpassingen aan Plex media server.

Via een XML vertel je Plex dat hij all het geluid naar de iOS app moet converteren naar AC3 als dat het nog niet is.

Eerste indrukken zijn indrukwekkend wel. Alles wat ik getest heb werd zonder problemen met Spatial Audio afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
swv schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:23:
[...]

Toch wel bijzonder dat je iets zoekt gelijk of beter dan de XM3 ook vanwege de bass weergave, maar toch tevreden bent met de AirPods Pro op dat punt. Voor mij zijn het twee tegenstrijdigheden. De Sony heeft veel meer bass weergave, helemaal als je de EQ van de meegeleverde Headphones app nog wat verder tuned. Dit ga je zeker niet vinden in de Pro en Max als je van (overdreven) bass weergave houdt. Ik moet zeggen dat ik ook wel houd van een lekkere bass en ik heb nooit duurdere koptelefoons gehad dan de Sony’s, maar het geluidsbeeld dat de Max produceert kan ik nu eigenlijk ook wel waarderen. Alles kraakhelder van laag naar hoog, maar ik moet inleveren op wat bass. Echter zegt dat dan iets over de Max of over (sommige) koptelefoons van andere merken?

Hierover gesproken vind ik het jammer dat de AirPods icm Apple Music het moeten doen met de ingebakken EQ van iOS met wat presets. Ik heb nu de EQ op klassiek staan omdat dat op de AirPods Pro het lekkerst klinkt, maar wellicht moet ik voor de Max een andere hebben. Het liefst wil ik met een curve kunnen spelen.
Ik snap je volledig en dat is zeker ook een tegenstrijdigheid. Ik denk dat het precies dat is wat jij zegt. Ik ben bij de airpods pro zo tevreden over het comfort dat ik de oordopjes (ben even de naam ervan kwijt) die een veel betere bass weergave hadden teruggestuurd heb omdat ze gewoon niet lekker zaten en regelmatig uit mn oren vielen. Vandaar dat ik nu ook al een half jaar de Bose 700 heb. Geluid is ruk (om het zo maar te zeggen) maar het comfort en de uitmuntende noise cancelling maken een hoop goed. Maar zoals jij het zegt ik mis idd zeker een een goeie EQ (zowel bij de Bose als de Airpods Pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
Serial-X schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:34:
Toen Apple dit product i.c.m. de prijs aankondigde dacht ik "Typisch Apple weer", maar na het lezen van reviews ben ik sterk aan het overwegen mijn Bose NC 700 de deur uit te doen en toch deze te halen. De Bose hebben namelijk een ontzettend irritant probleem met multipoint audio wat ze maar niet opgelost krijgen, waardoor ik het hele ding eigenlijk niet gebruik.

Als ik dan zie en lees dat deze headphones net zo goed klinken, wellicht betere NC hebben, in elk geval acceptabele bel-microfoons en connecties tussen je i-devices delen dan blijven er op de prijs na weinig argumenten over voor mij om deze niet te halen. Enige lastige voorlopig is de verkrijgbaarheid natuurlijk. Iemand enig idee of en welke shops nog voorraad krijgen de komende tijd?
Ik zie er op dit moment op voorraad voor levering morgen bij cd-rom-land en Megekko. Net zelf een besteld bij Megekko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41

epo

DennisLMB schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:15:
[...]

Ik zie er op dit moment op voorraad voor levering morgen bij cd-rom-land en Megekko. Net zelf een besteld bij Megekko.
Cheers, ook eentje besteld bij Megekko! Ben benieuwd of ik met mijn muzieksmaak verschil hoor. En hopen dat de AppleTV ook ondersteuning gaat krijgen voor Spatial Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

jdevries189 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:10:
[...]

Ik snap je volledig en dat is zeker ook een tegenstrijdigheid. Ik denk dat het precies dat is wat jij zegt. Ik ben bij de airpods pro zo tevreden over het comfort dat ik de oordopjes (ben even de naam ervan kwijt) die een veel betere bass weergave hadden teruggestuurd heb omdat ze gewoon niet lekker zaten en regelmatig uit mn oren vielen. Vandaar dat ik nu ook al een half jaar de Bose 700 heb. Geluid is ruk (om het zo maar te zeggen) maar het comfort en de uitmuntende noise cancelling maken een hoop goed. Maar zoals jij het zegt ik mis idd zeker een een goeie EQ (zowel bij de Bose als de Airpods Pro).
Ah jij bedoelt dat je de Sony WF-1000XM3 hebt gehad (de oortjes dus) en ik ging ervan uit dat je de Sony WH-1000XM3 (koptelefoon) bedoelde. Heb die oortjes nooit geprobeerd maar in de basis blijft de vergelijking onderling wel staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
DennisLMB schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:15:
[...]

Serieus? Zie ze bij Megekko en CDROMLand allebei niet meer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Laatst online: 30-04 17:01
Bij de Mediamarkt zijn waren ze ook weer beschikbaar

[ Voor 22% gewijzigd door Robert1989 op 21-12-2020 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 21:42

Blaz0r

:)

Hoe vinden jullie beschikbaarheid bij winkels waar ze niet in het assortiment lijken te staan? (Megekko, cdromland). Ik heb een aantal tabs met winkels die ik af en toe refresh maar nog geen geluk.

Is het iemand onlangs nog gelukt om de blauwe variant te vinden of zijn de leveringen vooral spacegray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Blaz0r schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:55:
Hoe vinden jullie beschikbaarheid bij winkels waar ze niet in het assortiment lijken te staan? (Megekko, cdromland). Ik heb een aantal tabs met winkels die ik af en toe refresh maar nog geen geluk.

Is het iemand onlangs nog gelukt om de blauwe variant te vinden of zijn de leveringen vooral spacegray?
De tweakers prijzen pagina trackt MeGekko en Cdromland wel, dus af en toe deed ik voor elke kleur een tab open en dan even kijken wat er tussen staat. Zo had ik de groene gevonden bij cdromland.

Ik was overigens niet van plan om groen te bestellen, maar ik ben er nu wel enthousiast over. Nog niet in huis, maar groen ziet er toch wel mooi uit op veel van de videos.

YouTube: Unboxing Every Apple AirPods Max...
11m35s

Roze is ook wel tof moet ik zeggen. Wit is altijd goed maar ook een beetje saai - blauw ben ik niet helemaal weg van om eerlijk te zien (en dan vooral door de donkere headband, het contrast wat te veel imo).

[ Voor 10% gewijzigd door BurrowedLurker op 21-12-2020 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisLMB
Serial-X schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:36:
[...]

Serieus? Zie ze bij Megekko en CDROMLand allebei niet meer staan.
Ze stonden er echt. Maar ik denk dat ze snel weer weg waren dan :|

Ik ben benieuwd of ik een verzendbevestiging krijg vandaag. Begint een beetje op het PS5 gebeuren te lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
Blaz0r schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:55:

Ik keek toevallig even in de Tweakers pricewatch. Redelijk lucky i guess..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
DennisLMB schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:04:
[...]

Ze stonden er echt. Maar ik denk dat ze snel weer weg waren dan :|

Ik ben benieuwd of ik een verzendbevestiging krijg vandaag. Begint een beetje op het PS5 gebeuren te lijken...
Ze zijn schaars, maar het is niet zo onmogelijk als bij de PS5. Een paar dagen geleden was er bijna de hele dag beschikbaarheid op mediamarkt - die in het groen zelfs anderhalve dag. Op Megekko heeft er toen ook bijna de hele dag een groene gestaan.

Het is te doen, als je niet picky bent over de kleur en regelmatig checkt.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat de eerst leveringen op beginnen te raken en dat het lastiger gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03 06:29
Nice review.
Komt goed overeen met mijn persoonlijke ervaringen.
https://www.whathifi.com/reviews/apple-airpods-max

[ Voor 30% gewijzigd door frankegiani op 21-12-2020 20:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• absrnd
Vandaag ook mijn Space Grey ontvangen,
dit zijn mijn bevindingen:

- Te zwaar, onzin, in de hand voelen ze gewichtig t.o.v. andere koptelefoons, maar eenmaal op mijn hoofd merk ik er niets van.
- Muziek kwaliteit, echt geweldig, precies goed.
- Spacial Audio, dit gaat films en series kijken een hele andere belevenis geven.
- Noise canceling, is de beste, of dat nu wel of niet een fractie beter of slechter is dan de sony's of Bosos's en zo, boeit niet.
- Tasje, wat een hoop gezeik, deze gebruik je alleen als je de Max niet vaak gebruikt, dus praktisch niet nodig.

Ik heb zelf een surround set thuis voor mijn TV, maar dat ik nu ook meer surround belevenis in de trein heb, op mijn iPad Pro, is gewoon prachtig, een stukje Blade Runner 2049 is spectaculair met diepe dreunende bastonen.

Bij elk Youtube filmpje wat ik keek, werd ik weer enthousiast, of had ik angst geld weggegooid te hebben.
maar het is allemaal overdreven onzin met nitpicking om details.
Zodra ik de Max op mijn hoofd zette, had ik maar 1 gedachte, gewoon fantastisch :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQdk9anWgfabevcAahwmf8l8ru8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5h0InScPL1ICWj7gFCQ4muN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Planet
Wit was heel even op voorraad bij Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
Captain Planet schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:39:
Wit was heel even op voorraad bij Coolblue
Mijn bestelling bij Aces direct is verschoven van 23/12 naar 31/12. Helaas niet meer op tijd voor de kerstboom :-( , grote kans dat het nog een keer verschoven zal worden maar we gaan het zien. Op dit moment geen andere shops gevonden waar de verwachting beter is. Je kan geluk hebben dat hij idd ergens op voorraad komt.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Planet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
(jarig!)
Amrit schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:50:
knoop doorgehakt, ik doe het ... niet :P

Voor ieder verschillend natuurlijk, maar hier thuis is het vrij stil en rustig. Geen lawaaiige kids, en vriendin en ik zitten elkaar ook niet in de weg. Thuiswerken zal ook na corona voor mij wel de gangbare werkwijze blijven.

En dan met dit soort hoofdtelefoons die toch vooral voor thuisgebruik zijn, waarom een gesloten hoofdtelefoon nemen als een open hoofdtelefoon ook kan. Ook nog eens wat luchtiger aan de oren..

Al langer naar zitten loeren, de AKG 712 Pro is besteld, en wordt begin volgende week geleverd. Ding lijkt ook uit productie te zijn gegaan, dus wellicht nu of nooit.
eeuh, :')

De geest wil wel, maar het vlees is zwak. Kon de verleiding toch niet weerstaan, helemaal niet na de tip hier over op voorraad bij...
Grootste grap is dat deze nog eerder binnen is dan mijn bestelde AKG. Dat was zeg maar niet helemaal verwacht. De Apple was blijkbaar idd even op voorraad. De AKG komt morgen.

Uitdaging is nu hoe ik dit thuis ga uitleggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neIzt7mBlC6YpsswZCgpZ643rzc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/en6z5PjH9CZRHcOGspY59To4.jpg?f=user_large

De Apple is zonder meer een mooie hoofdtelefoon. En een hoofdtelefoon behoort uiteraard gewoon (een soort van) zwart te zijn. De 'natural order of things' met hoofdtelefoons.
Ik zal ook wel de enige op de wereld zijn die wél content is met het hoesje. Toen ik nog reisde, ging mijn B&O H9 (1st gen) gaat altijd een voorvak van mijn rugzak in. Zonder verdere bescherming, niet nodig, en scheelt veel ruimte. Dat gaat met dit hoesje ook prima, en het aluminium is dan nog wat extra beschermd.

Geluidskwaliteit is ook zonder meer beter dan de B&O H9 (1st gen), en ik voel ook die irritante druk niet meer op mijn oren met de noice cancelling aan. Ik ga een kennis die het niet zo breed heeft blij maken met de B&O (hoop ik).

De hoeveelheid bas is wél wennen voor mij. Merk dat ik thuis al decennia gewend ben aan open hoofdtelefoons, nu een Audioquest Nighthawk Carbon en een Sennheiser HD700. Zo'n gesloten hoofdtelefoon klinkt toch héél anders dan een open hoofdtelefoon.

Als de AKG ook binnen is ga ik de hoofdtelefoons eens rustig vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
En Snazzy labs heeft nu toch wel de definitieve review, waar ik het totaal mee eens ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
absrnd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:19:
En Snazzy labs heeft nu toch wel de definitieve review, waar ik het totaal mee eens ben :)

[YouTube: AirPods Max Review: An Audiophile's Perspective]
Snazzy Labs is echt poep. Het klinkt altijd heel overtuigend maar zijn video’s zitten vol met mis informatie of half truths met als doel om de video’s spannender te maken en meer views te krijgen. Heb al een tijdje geleden geunsubscribed.

Full disclosure: heb deze review ook niet gekeken but I don’t care to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
BurrowedLurker schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:15:
[...]

Snazzy Labs is echt poep. Het klinkt altijd heel overtuigend maar zijn video’s zitten vol met mis informatie of half truths met als doel om de video’s spannender te maken en meer views te krijgen. Heb al een tijdje geleden geunsubscribed.

Full disclosure: heb deze review ook niet gekeken but I don’t care to.
Wow, het zit je inderdaad behoorlijk hoog, en dan zelfs ook nog geunsubscribed !
Maar het hele Youtube zit vol poep, mocht je dat nog niet weten :)

Ik kijk het (willekeurige) Youtube clipje, en maak dan mijn eigen keuze en mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
(jarig!)
De discussie over geluidskwaliteit is eeuwig. Uiteindelijk moet je zelf luisteren.
Check voor de grap deze topic op head-fi
(en wat bv een ZMF Verite Open kost ;w )
voorbeeld;
1) AKG K712 Pro - great value, sense of air, good soundstage/imaging, comfort, good balance
2) ZMF Verite Open - lush but excellent resolution, organic, fun sound with excellent balance
3) Sony Z7M2 - airy for a closed back, smooth and inoffensive sound, comfort, excellent for long sessions
4) Beyerdynamic T1.2 - clarity, sharp imaging, comfort
5) Sennheiser HD650 - Nostalgia!
6) Focal Stellia - speed, accuracy, excellent balance, metallic HF
7) Hifiman HE6SEV2 - way off timbre, avg. transient response for a planar
8 Sony WH-1000XM4 - excellent ANC mediocre sound
9) Bose QC35 - years later still excellent ANC, fake sparkly treble
10) Phillips Fidelio X3 - intense and sibilant
11) Denon AH-D5200 - meh all around'
Topic staat vol met dit soort lijstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik ben nu Katie Melua aan het luisteren via proefabbo op Tidal. Klinkt echt goed met deze koptelefoon. Ben er erg tevreden over. Heb ook de XM2’s. Ook altijd tevreden over geweest, maar verschil in kwaliteit is behoorlijk. Prijs van de Airpods Max is mi gerechtvaardigd!

Ik heb laatst gelezen dat iemand goedkoop Tidal heeft via Turkije. Misschien dat ik dat wel ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
(jarig!)
Iemand trouwens de equalizer settings in Spotify al eens geprobeerd in combi met de APM?

Vandaag even (te) kort mee geëxperimenteerd, maar merkte niet echt verschil.

Wellicht dat dat beter werkt met Apple Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menace_1981 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:01:
Ik ben nu Katie Melua aan het luisteren via proefabbo op Tidal. Klinkt echt goed met deze koptelefoon. Ben er erg tevreden over. Heb ook de XM2’s. Ook altijd tevreden over geweest, maar verschil in kwaliteit is behoorlijk. Prijs van de Airpods Max is mi gerechtvaardigd!

Ik heb laatst gelezen dat iemand goedkoop Tidal heeft via Turkije. Misschien dat ik dat wel ga proberen.
Ik vind de H95 met Tidal en Qobuz beter klinken dan met Apple Music maar met de Max had ik gek genoeg die indruk niet echt (dezelfde nummers), dan vond ik Apple Music juist iets beter naar mijn gevoel.

Moet er op eens echt voor gaan zitten maar dat was mijn vluchtige indruk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
Donstil schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:26:
[...]

Ik vind de H95 met Tidal en Qobuz beter klinken dan met Apple Music maar met de Max had ik gek genoeg die indruk niet echt (dezelfde nummers), dan vond ik Apple Music juist iets beter naar mijn gevoel.

Moet er op eens echt voor gaan zitten maar dat was mijn vluchtige indruk wel.
Ik luister normaal via Spotify, maar heb nu weer eens een Apple Music proefabo genomen, en ik vind Apple Music ook wat beter klinken dan Spotify op de Airpods Max zo op het eerste gehoor (zonder EQ aanpassingen op beide).

Maar, ach, lastig om dit goed te bepalen, en hangt van diverse factoren af en is uiteindelijk ook heel persoonlijk (wat hierboven ook al staat). Maar dat de geluidskwaliteit van de Airpods Max heel goed is, daar is iedereen het wel over eens. Mijn referentie voor nu is de BeyerDynamic DT770 Pro (gesloten), een redelijke neutrale studio headphone, en naar mijn smaak is de Max no een tikkie neutraler/minder warm en nog beter strak in het laag. De ruimtelijke beleving is ook net wat beter.

Ik ben overigens benieuwd naar of de drivers nog beter worden na een aantal luisteruren (wat bij de DT770 en DT990 wel het geval was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
Amrit schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:02:
[...]
Ik zal ook wel de enige op de wereld zijn die wél content is met het hoesje. Toen ik nog reisde, ging mijn B&O H9 (1st gen) gaat altijd een voorvak van mijn rugzak in. Zonder verdere bescherming, niet nodig, en scheelt veel ruimte. Dat gaat met dit hoesje ook prima, en het aluminium is dan nog wat extra beschermd.
Ik ben ook happy met het hoesje. Juist blij dat het niet zo'n onmogelijke case is waarbij je de headphone moet mishandelen om hem erin te krijgen. En ook niet zo lomp, tenminste.

Ik zie de Airpods Max als een thuis-headphone, die alleen wel eens mee gaat op (vlieg)vakanties. Voor thuis is het hoesje superpraktisch: overdag bij gebruik heb je hem niet nodig en 's avonds de kast in (of aan de lader) met het hoesje erom. Geeft dan net wat bescherming voor de cups inderdaad. Voor vakantie haal ik mogelijk nog eens een generieke hard shell case op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
Serial-X schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:34:

Nadat ik mijn problemen met multipoint bij de diverse Bose supportkanalen kenbaar maakte en nul op rekest kreeg (sterker nog, ze adviseerden mij een USB-dongle te kopen van €50 om "connectiviteit te verbeteren", zonder te garanderen dat het probleem daarmee opgelost was 8)7) bleek Amazon gelukkig begripvoller en nemen ze de NC700 nog terug, ondanks dat ik deze al een half jaar heb. Dit was mijn eerste Bose product, maar met dat merk ben ik voorlopig klaar.

De AirPods Max heb ik gisteravond voor een fijne prijs weten te scoren op Bol.com en naar verwachting komt dit nog net op tijd om onder de kerstboom te kunnen.

Voor degene die 'm al in huis hebben, heb ik wat vragen over de ervaringen tot nog toe:
  • Ik lees her en der over glitchy audio, ervaren jullie dit ook?:
    Also have had intermittent "glitching" of the audio. It goes away and isn't consistent past the first few minutes of use, I just never experienced with any other devices except occasionally with my AirPod Pro's
  • Voor m'n werk gebruik ik een Windows-laptop en iPhone, privé heb ik daarnaast nog een iPhone. Ik begrijp dat wisselen tussen de iPhones geen probleem zal zijn gezien ze onder hetzelfde Apple-account vallen, maar gebruikt iemand ook een Windows-device gelijktijdig met z'n iPhone? Kun je dan alsnog gelijktijdig verbinden?
  • Als laatste zou ik ze graag wired gebruiken bij m'n Windows desktop, maar via de 3.5mm to lightning-kabel van Apple wordt de microfoon dan niet ondersteund. Ik kan echter niet vinden of ze mogelijk via USB-C wel te gebruiken zijn, of dat er wellicht een alternatieve 3.5mm+mic to lightning-kabel verwacht wordt?
@cranebird toevallig, ik heb ook de DT770 pro. Ben benieuwd of mijn ervaring overeenkomt straks, maar ik ben alvast enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
Serial-X schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:18:
[...]
  • Ik lees her en der over glitchy audio, ervaren jullie dit ook?
  • Voor m'n werk gebruik ik een Windows-laptop en iPhone, privé heb ik daarnaast nog een iPhone. Ik begrijp dat wisselen tussen de iPhones geen probleem zal zijn gezien ze onder hetzelfde Apple-account vallen, maar gebruikt iemand ook een Windows-device gelijktijdig met z'n iPhone? Kun je dan alsnog gelijktijdig verbinden?
Ik heb tot nu toe geen glitches ervaren (enkele dagen in bezit). Verder weet ik uit het verleden met normale Airpods dat het op zich prima gaat met iPhone en Windows PC, maar af en toe kaapte de Windows PC bluetooth de verbinding als ik via de iPhone aan het luisteren was, dus ik moest dan handmatig de bluetooth-verbinding met de airpods even pauzeren in Windows. Hoe dat dan nu gaat met automatisch switchen erbij weet ik niet. Overigens vond ik wel de geluidskwaliteit via de PC wat minder, maar geen idee waar dat aan lag en voor mijn doel geen probleem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
[...]

Nadat ik mijn problemen met multipoint bij de diverse Bose supportkanalen kenbaar maakte en nul op rekest kreeg (sterker nog, ze adviseerden mij een USB-dongle te kopen van €50 om "connectiviteit te verbeteren", zonder te garanderen dat het probleem daarmee opgelost was 8)7) bleek Amazon gelukkig begripvoller en nemen ze de NC700 nog terug, ondanks dat ik deze al een half jaar heb. Dit was mijn eerste Bose product, maar met dat merk ben ik voorlopig klaar.

De AirPods Max heb ik gisteravond voor een fijne prijs weten te scoren op Bol.com en naar verwachting komt dit nog net op tijd om onder de kerstboom te kunnen.

Voor degene die 'm al in huis hebben, heb ik wat vragen over de ervaringen tot nog toe:
  • Ik lees her en der over glitchy audio, ervaren jullie dit ook?:

[...]
  • Als laatste zou ik ze graag wired gebruiken bij m'n Windows desktop, maar via de 3.5mm to lightning-kabel van Apple wordt de microfoon dan niet ondersteund. Ik kan echter niet vinden of ze mogelijk via USB-C wel te gebruiken zijn, of dat er wellicht een alternatieve 3.5mm+mic to lightning-kabel verwacht wordt?
@cranebird toevallig, ik heb ook de DT770 pro. Ben benieuwd of mijn ervaring overeenkomt straks, maar ik ben alvast enthousiast :)
- Glitchy audio, geen last van.

- Handoff werkt alleen bij Apple devices met de laatste firmware, en dezelfde iCloud account, bij Android of Win devices moet je elke keer handmatig verbinden en weer loskoppelen, anders kan het problemen geven als je in de buurt bent van die devices.

- Met de speciale Apple kabel zal dit minder verbindingsproblemen geven met Win, mits deze audio automatisch over schakelt naar de headphone jack, als je deze er in steekt

- Misschien komt er een kabel met microfoon (3rd party), maar de huidige kabel ondersteunt het niet, en moet je een aparte microfoon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijnvb_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06-2023
Hoe is deze koptelefoon in verhouding met de H95 van B&O. Want daar betaal je 180 euro meer voor, maar heb je ook meer dan 2 keer zo grote accu. Want het prijsverschil is niet enorm. Zouden jullie de H95 of de Airpods Max aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
florijnvb_ schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:19:
Hoe is deze koptelefoon in verhouding met de H95 van B&O. Want daar betaal je 180 euro meer voor, maar heb je ook meer dan 2 keer zo grote accu. Want het prijsverschil is niet enorm. Zouden jullie de H95 of de Airpods Max aanraden?
Ik heb de vergelijking met de H95 al een aantal keer gemaakt. Korte samenvatting: de H95 klinkt beter met muziek geen dag en nacht verschil maar het is back to back wel merkbaar.

Op het gebied van draag comfort vind ik de Max net winnen maar dat verschilt niet heel veel, de h95 heeft ook fijne grote oorschelpen maar klemt iets meer.

Op het gebied alles Apple wint de Max hands down (Seamlessness, spatial audio, switchen tussen devices, connecten).

Ik vind het advies lastig. Als je €800,- wilt uitgeven en luistert veel muziek, ga dan voor de H95. Wil je een meer allround koptelefoon dan de Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Als je iets minder geld uit wil geven dan is de BeoPlay H9 (3rd gen) ook een goed alternatief. Deze zijn soms voor rond de €300 te verkrijgen, terwijl de adviesprijs €500 is. Ik had hem zelfs voor €200, voor dat geld kon ik hem niet laten liggen. Ik gebruik hem voornamelijk voor het luisteren naar muziek, maar ik kan me voorstellen dat de AirPods Max meer geschikt is voor films en series (wat @Donstil eigenlijk al aangeeft).

[ Voor 27% gewijzigd door syltheboy op 23-12-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind persoonlijk de Max wel beter klinken dan de H9.

De H9 is een van de beste als je in die prijs categorie shopt, de Max en H95 zitten daar echter wel boven wat mij betreft, in het geval van de Max ook als je alleen muziek luistert.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 23-12-2020 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joderoo
  • Laatst online: 02-04 20:42
[...]
Ik ook bij Bol.com. Ik dacht eerst dat de prijs een foutje was, maar ik kreeg net een bevestiging dat hij is verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13
Crap. Jammer genoeg gemist dat er webshops voorraad hadden. Gisterenmiddag nog gekeken, maar toen was er niets beschikbaar.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
joderoo schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:06:
[...]

Ik ook bij Bol.com. Ik dacht eerst dat de prijs een foutje was, maar ik kreeg net een bevestiging dat hij is verzonden :)
Geheimzinnig heur, hoeveel was ie bij bol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joderoo
  • Laatst online: 02-04 20:42
matthijst schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:43:
[...]

Geheimzinnig heur, hoeveel was ie bij bol?
569,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Waarom zou je korting geven als je het voor de volle prijs ook gelijk kwijt zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:41
Supertjeduc schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:16:
Waarom zou je korting geven als je het voor de volle prijs ook gelijk kwijt zou zijn
Ja, dat lijkt mij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:53
Dat lijkt mij inderdaad een prijsfoutje. Dan was ie bij bol.com maar ook zeer beperkt verkrijgbaar / zichtbaar. Ik vind nu niks als ik op bol.com zoek. Naja, volgend jaar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
Safaci schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:38:
Dat lijkt mij inderdaad een prijsfoutje. Dan was ie bij bol.com maar ook zeer beperkt verkrijgbaar / zichtbaar. Ik vind nu niks als ik op bol.com zoek. Naja, volgend jaar beter.
Ik was gisteravond net de pricewatch aan het refreshen en zag ze online komen, zover ik kon zien hadden ze er niet meer dan 3, waren echt in 2 min weg.

Ik denk wel dat iedere webshop nu ondertussen hun (veel te kleine) voorraad heeft ontvangen en dat ze net als de PS5 de komende tijd volledig uitverkocht blijven helaas.

De levertijd bij Apple varieert ondertussen ook van eind februari tot begin maart.

Zou Apple echt zo weinig geproduceerd hebben door het hele COVID gebeuren of zouden ze het een beetje onderschat hebben hoe gewild dit product eigenlijk wel niet is?

[ Voor 39% gewijzigd door Henk. op 23-12-2020 19:32 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid