Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Henk. schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:40:
[...]

Ik was gisteravond net de pricewatch aan het refreshen en zag ze online komen, zover ik kon zien hadden ze er niet meer dan 3, waren echt in 2 min weg.

Ik denk wel dat iedere webshop nu ondertussen hun (veel te kleine) voorraad heeft ontvangen en dat ze net als de PS5 de komende tijd volledig uitverkocht blijven helaas.

De levertijd bij Apple varieert ondertussen ook van eind februari tot begin maart.

Zou Apple echt zo weinig geproduceerd hebben door het hele COVID gebeuren of zouden ze het een beetje onderschat hebben hoe gewild dit product eigenlijk wel niet is?
Zou het niet zo zijn dat ze er net een beetje te weinig leveren omdat dan iedereen die er wel een heeft zich erg gelukkig voelt en hem zeker niet terug stuurt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Vond in iOS (op een onmogelijke plek :| ) de mogelijkheid om het geluid te tunen. Nou is me niet helemaal duidelijk of dat specifiek in de iPhone is, of direct in de APM. En als ik switch, gaan de settings dan mee naar bv de iPad..?

Zit onder: (zal in het Nederlands wel toegankelijkheid heten of iets dergelijks).

Edit: de url naar Apple support: https://support.apple.com/en-us/HT211218

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQn3ges9JipVwbl6a3GC5wuft-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gz2AD06kW1BPnGV0ebkSsuly.jpg?f=fotoalbum_large

En dan customer audio setup, en de stappen doorlopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6tq6y3ERxnIapwzeBr7ti4Yd_Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gDIq2gamCFUhh8J7Cx3ImcUh.png?f=fotoalbum_large

Subtiel, maar voor mij wat helderder geluid, en wat minder bas :)

[ Voor 3% gewijzigd door Amrit op 26-12-2020 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:58
Amrit schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:16:
Vond in iOS (op een onmogelijke plek :| ) de mogelijkheid om het geluid te tunen. Nou is me niet helemaal duidelijk of dat specifiek in de iPhone is, of direct in de APM. En als ik switch, gaan de settings dan mee naar bv de iPad..?

Zit onder: (zal in het Nederlands wel toegankelijkheid heten of iets dergelijks).

[Afbeelding]

Deze had ik ook gevonden, voor mijn ouder oren een betere belevenis :)

En nog een leuke review.

[ Voor 20% gewijzigd door absrnd op 23-12-2020 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat betreft iPad switch ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:15
Ik vind deze review wel cool gedaan

YouTube: The Apple Airpods Max Cinematic Review

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:58
Ik heb ze! Door een berichtje van een mede tweaker die een bestelling dubbel ontving mocht ik ze van hem overnemen! Thanks @Matias
Mijn eerste indrukken zijn zeer boven verwachting. Ik kom van een bedrade Beyerdynamic DT1350 af die heel mooi neutraal spelen met geen overdreven bas. De bas in de airpods is meer aanwezig dan op de Beyerdynamics, dat bevalt mij wel. Het komt ook doordat dit over-ears zijn en de Beyers on-ear zijn.

Stukje Mandalorian gekeken met de spatial audio en wow dat is wel top hoor.

Ook bellen werkt prima, collega viel meteen op 'wat is het rustig bij jou'. Voor mijn Skype/Teams overleggen moet ik nog even gaan testen hoe de koppeling werkt met mijn windows laptop.

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:44:
Ik heb ze! Door een berichtje van een mede tweaker die een bestelling dubbel ontving mocht ik ze van hem overnemen! Thanks @Matias
Fijn dat ze bevallen! :)

Overigens; pairen in Windows 10 werkt prima, even afzetten en de noise control button indrukken tot het ledje onderop wit gaat pulseren, daarna pairen zoals andere bluetooth audio devices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

ChiLLeR schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:44:
...
Voor mijn Skype/Teams overleggen moet ik nog even gaan testen hoe de koppeling werkt met mijn windows laptop.
Volgens mij kan je bij Teams het geluid laten lopen via je (de app op je) telefoon terwijl je de rest gewoon via desktop doet. Dan hoef je dus helemaal niet te koppelen met windows.

• ChiLLeR
Blaz0r schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:56:
[...]

Volgens mij kan je bij Teams het geluid laten lopen via je (de app op je) telefoon terwijl je de rest gewoon via desktop doet. Dan hoef je dus helemaal niet te koppelen met windows.
Oh dat is een goede tip! Ga ik eens naar kijken.

>> Signature?

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:08
Hier heeft iemand een speciaal apparaat om de verschillen na te bootsen.

YouTube: AirPods Max In-Depth Review! Hear the difference vs Sony XM4, Bose 7...

[ Voor 13% gewijzigd door JimmyJoness op 24-12-2020 13:36 ]

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

Na het zien van deze intro weet ik weer waarom ik wacht tot de blauwe variant ergens leverbaar wordt :*)
Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om de spacegrey variant te bestellen (dan had ik deze al binnen gehad) maar ik moet sterk blijven :P
Ja die blauwe is wel gaaf ja.
Ik heb ook wel een klein beetje spijt.

Zilver matched echter wel lekker met andere oorschelpen. Zeker als daar bijvoorbeeld eens bruin leren voor komen ofz.

[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 24-12-2020 15:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Leren oorschelpen zullen wel 120 euro gaan kosten.

• absrnd
syltheboy schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:10:
Die van Apple wel, maar 3rd party misschien minder.
Persoonlijk ben ik blij dat deze geen echt of faux leer schelpen hebben, veel minder zweet oren :)

Ik hoop voor mijn Space Grey Max op mosterd gele schelpen :)
Ik ga zeker de blauwe aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWLwimdEVSifYWn6iDQ_tg9Kzgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YfWlEyobTRW9OyB7bfdKUgX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door absrnd op 24-12-2020 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
de AKG K-712 Pro was ondertussen ook binnen gekomen.

Eerste indruk via een op vol vermogen gezet dac/versterkertje meteen een asjemenou-momentje. De AKG zoals verwacht zeer comfortabel. En, in positieve zin, ietwat onverwacht: de geluidskwaliteit lijkt het beste wat ik in jaren gehoord heb.

De Apple is natuurlijk een totaal ander beestje, draadloos, gesloten, noice cancelling, de USP's van de Max zal ik maar zeggen. Maar ik ga de AKG toch vooral eens goed vergelijken met mijn Audioquest Nighthawk Carbon en Sennheiser HD700. Tot nu toe alleen een eerste indruk, maar het zal toch niet waar zijn dat die twee (op mijn oren) ondergeschoffeld worden door een hoofdtelefoon van 225,- euri's die al jaren op de markt is. :$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HRSK8UugDtUXY3CK1vnu2Z9UKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rH2aswvEJnOlfVnuZhHTve6O.jpg?f=fotoalbum_large

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03 06:29
Het valt me op dat er op veel fora en in diverse reviews een prijsvergelijking wordt gemaakt tussen de AirPods Max en de goedkopere Sony wh-1000XM4.

Het prijsverschil in gebruik is in werkelijkheid echter kleiner dan men insinueert.

Niemand geeft aan dat de originele Sony oorkussens minimaal 200,- (excl. verzendkosten) kosten!! (Bij Apple 79,-) Nodig want fake kussens slopen veelal de noise cancelling. Bovendien zul je ook nog eens een dergelijk bedrag kwijt zijn voor een nieuwe batterij (bij Apple 85,-). En dan heb ik het nog niet over het risico op het barsten van de plastic hoofdband dat bij de 1000x serie veelvuldig heeft plaatsgevonden en niet onder garantie wordt vergoed. Tweedehands-waarde van de Airpods Max zal -typisch Apple- naar verwachting ook nog eens een stuk hoger zijn.

Dus ja de Sony is qua initiële aanschaf significant goedkoper maar de cost of ownership-kloof met de Max wordt gedurende het gebruik (groten)deels ingelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:54
frankegiani schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:06:
Het valt me op dat er op veel fora en in diverse reviews een prijsvergelijking wordt gemaakt tussen de AirPods Max en de goedkopere Sony wh-1000XM4.

Het prijsverschil in gebruik is in werkelijkheid echter kleiner dan men insinueert.

Niemand geeft aan dat de originele Sony oorkussens minimaal 200,- (excl. verzendkosten) kosten!! (Bij Apple 79,-) Nodig want fake kussens slopen veelal de noise cancelling. Bovendien zul je ook nog eens een dergelijk bedrag kwijt zijn voor een nieuwe batterij (bij Apple 85,-). En dan heb ik het nog niet over het risico op het barsten van de plastic hoofdband dat bij de 1000x serie veelvuldig heeft plaatsgevonden en niet onder garantie wordt vergoed. Tweedehands-waarde van de Airpods Max zal -typisch Apple- naar verwachting ook nog eens een stuk hoger zijn.

Dus ja de Sony is qua initiële aanschaf significant goedkoper maar de cost of ownership-kloof met de Max wordt gedurende het gebruik (groten)deels ingelopen.
Gezwam natuurlijk. Je kunt een compleet nieuwe Sony kopen als ie versleten is en dan ben je nog goedkoper uit |:(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankegiani
Het neemt niet weg dat de vergelijking in prijs uiteindelijk minder groot is dan men insinueert. Interessant om te zien dat niemand het heeft over de verborgen hoge kosten van de Sony’s die daarmee als wegwerp apparaten ook nog eens haaks staan op hun duurzaamheidsbeleid.
Ik ben trouwens fan van beide hoofdtelefoons.

[ Voor 5% gewijzigd door frankegiani op 24-12-2020 20:55 ]

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik heb nu de Sony XM4, de Bose 700 en de Airpods Max naast elkaar liggen.

Ik moet zeggen dat ik bij die laatste nog het meest onder de indruk ben van de bouwkwaliteit (vooral vergeleken met het hoge plastic dinky toy gehalte van de XM4) en daarnaast het movie geluid bij Apple TV / Disney.
Voor de rest, ja het klinkt inderdaad wel zuiver maar zeker geen wow factor.
Toch denk ik dat ik ze wel ga houden. Ja de bass bij de XM4 is beter maar blijkbaar kan je de bijbehorende EQ enkel gebruiken als je muziek vanaf je telefoon (en dus via die app) afspeelt. Niet als je bijv. je mac gebruikt wat ik voornamelijk doe. Als je ze dan met elkaar gaat vergelijken met een willekeurig youtube filmpje of apple music dan valt het verschil heel erg mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34

Niemand geeft aan dat de originele Sony oorkussens minimaal 200,- (excl. verzendkosten) kosten!!
...de 1000XM4's zijn letterlijk pas een half jaar oud, dus niemand heeft die oorkussens nog hoeven te vervangen, misschien daarom? ;) En de eerstkomende jaren (als het niet 5+ jaar is), zal dat waarschijnlijk ook niet hoeven.

Beetje scheef om te beginnen over mogelijk hogere kosten, jaren in de toekomst, om de prijs van het basisproduct goed te praten.

The devil is in the details.

• frankegiani
Ik praat de prijs van het basisproduct niet goed want geef aan dat er zeker een significant prijsverschil zit tussen de aanschafkosten.

Het is mi pas scheef om alleen deze aanschafprijzen te vergelijken en de rest (incl. cost of ownership en totale klantbeleving ) buiten beschouwing te laten.

[ Voor 4% gewijzigd door frankegiani op 24-12-2020 21:30 ]

Niet echt ontopic maar kolere wat een prijs 8)7

Hahn schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:11:
[...]

...de 1000XM4's zijn letterlijk pas een half jaar oud, dus niemand heeft die oorkussens nog hoeven te vervangen, misschien daarom? ;) En de eerstkomende jaren (als het niet 5+ jaar is), zal dat waarschijnlijk ook niet hoeven.
Mm dat zal het niet zijn, de AirPods kussens hebben ook al een prijs en daarvan heeft ook nog “niemand” ze moeten vervangen.

syltheboy schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:10:
Dat zien we dan wel weer, vind ik niet zo heel spannend maar iedereen die dat te veel vindt moet het dan maar niet doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
absrnd schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:16:
[...]

Die van Apple wel, maar 3rd party misschien minder.
Persoonlijk ben ik blij dat deze geen echt of faux leer schelpen hebben, veel minder zweet oren :)
Ik niet, de H95 schelpen zijn van lams leer en dat is wel erg fijn.
Zit echt super zacht. Daar zou ik zo naar upgraden als die beschikbaar komen voor de Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:33
Heb de Airpods Max inmiddels ontvangen en getest, ze zijn qua geluid fijner dan de Bose NC700 vind ik. Ben benieuwd hoe de microfoon het straks op kantoor zal doen, als we weer naar kantoor mogen.

Heb nog moeite met Spatial Audio. Ik dacht dat The Mandalorian op Disney+ het ondersteunde, maar ik krijg via control panel bij de audio opties niet het symbool dat het werkt, terwijl het wel aan staat in bluetooth settings. Weet iemand welke apps ik nog meer kan testen op een iPhone?

Daarnaast zie ik een aparte modelnaam staan bij bluetooth, zien jullie dat ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpYQEtIX3SAJuZBamKH5E7huI5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmjH5hoNB4VTLcjjng6xLmLA.jpg?f=fotoalbum_large

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani

Ik snap sowieso al die vergelijkingen niet. Apple is gewoon een duurder merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Donstil schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:29:
[...]

Mm dat zal het niet zijn, de AirPods kussens hebben ook al een prijs en daarvan heeft ook nog “niemand” ze moeten vervangen.
Dat was heel m'n punt :D Dat niemand die vergelijking maakt, omdat die oorkussens vervangen helemaal niet zo snel/vaak hoeft te gebeuren. Zowel bij Sony als bij Apple niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 25-12-2020 00:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Thanks voor de tip! _/-\o_

Klinkt nog iets beter :o

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joderoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:29
Serial-X schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:15:

Daarnaast zie ik een aparte modelnaam staan bij bluetooth, zien jullie dat ook?
Ik had hetzelfde..

Je hebt waarschijnlijk de laatste versie van iOS nog niet geinstalleerd. Als je dit doet zit er support voor de Airpods Max op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hahn schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:52:
[...]

Dat was heel m'n punt :D Dat niemand die vergelijking maakt, omdat die oorkussens vervangen helemaal niet zo snel/vaak hoeft te gebeuren. Zowel bij Sony als bij Apple niet.
Maar dan zijn ze nog steeds bijna 3 keer duurder. Dat is zijn punt. Dat niemand dat nu nog gedaan heeft doet er niet toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ashwani schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:32:
[...]
Ik snap sowieso al die vergelijkingen niet. Apple is gewoon een duurder merk.
Bij elke release komt dit weer terug. Tweakers die in de eerste dagen even komen vertellen dat het vooral heel duur is, wat je niet allemaal nog meer kan kopen voor dat geld en dat het vast geen succes gaat worden. Dat is inmiddels ook traditie geworden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:26:
[...]

Maar dan zijn ze nog steeds bijna 3 keer duurder. Dat is zijn punt. Dat niemand dat nu nog gedaan heeft doet er niet toe.
En niemand zal dat ook doen, aangezien die dingen $25 per stuk voor de WM3, en $16 per stuk voor de WM4 kosten. Direct van Sony:
https://www.androidcentra...00xm3-earpads-replaceable
Waar die zwetserd "minimaal 200 euro exclusief verzendkosten!1!!" vandaan heeft is me een raadsel.
:O

En nogmaals: een nieuwe XM4 kost 260 euro, dus het is sowieso debiel om dat er bij te trekken.
Donstil schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:32:
Bij elke release komt dit weer terug. Tweakers die in de eerste dagen even komen vertellen dat het vooral heel duur is, wat je niet allemaal nog meer kan kopen voor dat geld en dat vast geen succes gaat worden. Dat is inmiddels ook traditie geworden :P
Mwah, (ongeveer) elke review heeft het dit keer over de prijs. Niet heel gek, met Beats zaten ze rond dezelfde prijs als Sony, Bose etc. Deze zijn dubbel zo duur, dan kan je verwachten dat de prijs mee gaat tellen.

AirPods Max review: Expensive headphones
AirPods Max review: The price hurts
Apple AirPods Max review: Is it really worth $549?
Apple $549 AirPods Max Headphones Review
Apple AirPods Max review: stunning sound, painful price ...

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 25-12-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankegiani
Die ‘Zwetserd’ heeft die prijzen gewoon netjes opgevraagd bij de enige officiële toeleverancier van Sony onderdelen in NL : EET Europarts. Belachelijke onderdelen-prijzen gelden voor de gehele X-serie, medewerkers schrikken er zelfs ook van. Ze zijn ook super goed beschikbaar bij Encompass 😆 en ook nog eens: ‘ Not Available for Export to (NL) Netherlands - 037’

[ Voor 15% gewijzigd door frankegiani op 25-12-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
MatthijsT: over zwetsen gesproken...260,-? Betaal jij geen BTW en invoerrechten? Goede partij ook om je spullen te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
frankegiani schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:29:
Ze zijn ook super goed beschikbaar bij Encompass 😆 en ook nog eens: ‘ Not Available for Export to (NL) Netherlands - 037’
Hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6tRnmwDr2ComlXcrjin0iDO348=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJRQ2G8IoB3xJ7BaBUKKOeW2.jpg?f=fotoalbum_large

En niet leverbaar naar Nederland. Ik denk dat zelfs jij het voor elkaar moet kunnen krijgen om 2 van die kapjes voor minder dan 200 euro in Nederland te krijgen |:(
frankegiani schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:37:
MatthijsT: over zwetsen gesproken...260,-? Betaal jij geen BTW en invoerrechten? Goede partij ook om je spullen te halen
XM4 komt regelmatig voorbij voor rond de 260 euro.
En dan nog: laagste Price in Pricewatch is 309 euro. Ook daarvoor kan een compleet nieuwe headset kopen in plaats van losse oordoppen (voor jouw prijs) en ben je goedkoper uit dat de Max :*)
Maar goed, lekker blijven volhouden en denken dat je een punt had. Goed gevonden hoor ;w

Nog ff met de Max aan het testen geweest. Wat ik bij een Bose (Sony doet het ook volgens mij, aan plaatjes te zien) fijner vind is dat de oordoppen iets gedraaid zijn tov. de hoofdband, waardoor die band wat verder naar voren op je hoofd zit. Liggend op de bank, of achteroverleunend in een stoel zit het dan wat stabieler, tenminste, zo voelt het.
Dit:
Afbeeldingslocatie: https://d1aeri3ty3izns.cloudfront.net/media/22/226155/1200/preview.jpg

Wel cool dat je 2 Airpods tegelijk vanaf 1 Apple apparaat kunt aansturen (al langer, maar nooit gedaan). Bij Bose kan je audio van de ene naar de andere sharen (handig in het vliegtuig als je samen een film wilt kijken). Helaas kan je dan weer niet een Bose en een APM tegelijk van audio voorzien (evt dubbel upgraden dus).

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 25-12-2020 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17
[verwijderd]

[ Voor 100% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:05:
Mwah, (ongeveer) elke review heeft het dit keer over de prijs. Niet heel gek, met Beats zaten ze rond dezelfde prijs als Sony, Bose etc. Deze zijn dubbel zo duur, dan kan je verwachten dat de prijs mee gaat tellen.

AirPods Max review: Expensive headphones
AirPods Max review: The price hurts
Apple AirPods Max review: Is it really worth $549?
Apple $549 AirPods Max Headphones Review
Apple AirPods Max review: stunning sound, painful price ...
Dat was mijn punt niet. De prijs is bij elk product relevant. Het ging mij erom dat er tweakers komen (ook in dit topic zag je ze) die het product toch al niet zouden kopen. Dat is simpelweg niet relevant.

Ik vraag mij wel eens af of dit op het BMW forum dan ook gebeurt. “Een Nissan heeft dat standaard....”
matthijst schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:05:
[...]

En niemand zal dat ook doen, aangezien die dingen $25 per stuk voor de WM3, en $16 per stuk voor de WM4 kosten. Direct van Sony:
https://www.androidcentra...00xm3-earpads-replaceable
Waar die zwetserd "minimaal 200 euro exclusief verzendkosten!1!!" vandaan heeft is me een raadsel.
:O

En nogmaals: een nieuwe XM4 kost 260 euro, dus het is sowieso debiel om dat er bij te trekken.
Ooh Jee dus het is Fake News? Ik had het niet gecontroleerd verder want heb geen interesse in die plastic fantastic koptelefoon dus had het aangenomen.

Foute info dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 25-12-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:25:
Ooh Jee dus het is Fake News? Ik had het niet gecontroleerd verder want heb geen interesse in die plastic fantastic koptelefoon dus had het aangenomen.

Foute info dus.
Ik nam het ook aan, maar het leek nogal vaag, dus dacht eens googlen :)
En toevallig pas voor m'n pa zo'n ding gehaald dus bekend met de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Donstil schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:26:
[...]

:? Waarom doet dat er niet toe? Dat doet er wel toe. (En ik zei niet alleen 'tot nu toe', maar ook 'ooit zullen gaan'.) Anders kan ik ook allerlei andere kosten erbij gaan halen die het duurder gaan maken. Maar als in de praktijk niemand die kosten gaat maken, wat boeit het dan dat de (originele) oorkussens van merk A veel duurder zijn dan merk B..?

Zijn punt was: losse oorkussens van Sony zijn veel duurder dan die van Apple, dus als je die meerekent zijn ze bijna even duur!
Mijn punt was: weinig mensen zullen die oorkussens ooit gaan vervangen, dus als je die prijs mee gaat rekenen, dan gaat de vergelijking scheef voor het gros van de mensen.

Helemaal prima natuurlijk als iemand die oorkussens wel mee wil nemen in z'n vergelijking, maar hij bracht het als 'Opvallend dat niemand dit eerder mee heeft genomen in de vergelijking!', terwijl dat helemaal niet opvallend is, want niet vaak van toepassing en dus niet relevant voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:53:
[...]

:? Waarom doet dat er niet toe? Dat doet er wel toe. (En ik zei niet alleen 'tot nu toe', maar ook 'ooit zullen gaan'.) Anders kan ik ook allerlei andere kosten erbij gaan halen die het duurder gaan maken. Maar als in de praktijk niemand die kosten gaat maken, wat boeit het dan dat de (originele) oorkussens van merk A veel duurder zijn dan merk B..?

Zijn punt was: losse oorkussens van Sony zijn veel duurder dan die van Apple, dus als je die meerekent zijn ze bijna even duur!
Mijn punt was: weinig mensen zullen die oorkussens ooit gaan vervangen, dus als je die prijs mee gaat rekenen, dan gaat de vergelijking scheef voor het gros van de mensen.

Helemaal prima natuurlijk als iemand die oorkussens wel mee wil nemen in z'n vergelijking, maar hij bracht het als 'Opvallend dat niemand dit eerder mee heeft genomen in de vergelijking!', terwijl dat helemaal niet opvallend is, want niet vaak van toepassing en dus niet relevant voor de meeste mensen.
Zie boven. Kussens prijzen zijn al debunked dus we kunnen weer on-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Donstil schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:57:
[...]

Zie boven. Kussens prijzen zijn al debunked dus we kunnen weer on-topic :)
Dat die prijzen niet meer kloppen doet er niet toe :+

Overigens vind ik de losse, magnetische oorkussens van de AirPods Max wel een hele slimme zet van Apple, en vind ik de prijs relatief meevallen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 25-12-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:57:
[...]

Dat die prijzen niet meer kloppen doet er niet toe :+
Dat we eigenlijk on-topic moeten wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice en met low power mode. Best wel interessant dus.
Alleen producten in dit soort artikelen zijn vaak niet of nauwelijks verkrijgbaar in de EU.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 25-12-2020 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
Tjah ik had begin van dit jaar een Samsung Fold 2 gekocht 2000 euro. Prachtige telefoon. Maar na een maand was die al te koop voor 1800 en nu zie ik ze al voor 1150 op marktplaats. Ik hoef geen andere merk meer. Laat Apple maar wat duurder zijn tenminste hou het beter z’n waarde. En mijn dsquared petje is echt niet beter dan m’n Nike petje. Wel 4 x zo duur. En daarnaast denk ik echt dat de prijs qua marketing echt briljant is. Als ik naar de media aandacht kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Ashwani Die Fold 2 zag ik gisteren toevallig bij Belsimpel voor 1350 euro, ik dacht nog van nou die mensen balen wel van die 650 euro die zij extra hebben betaald. Daar hadden ze de AirPods Max van kunnen halen + een fatsoenlijke hardcase van 3 tientjes. :P

[ Voor 21% gewijzigd door syltheboy op 25-12-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zit je eerst te miepen om de verzonnen prijs van Sony earpads, is een case van $99 interessant :D
Die case zit er bij andere headphones gewoon bij.

Wel slim dat hij van leer is, want dat is ook een toverwoord om de prijs te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Ik denk ik laat de oorkussen discussie met rust maar je triggert me toch weer met ‘verzonnen’.
Die oorkussens-prijs is niet verzonnen maar een feit, bron: de officiële Sony-route in NL (EET Europarts). Prijs klopt dus wel, maar goed dat jij weer een goedkopere bron hebt gevonden in het buitenland; benieuwd of je het dit keer wel goed hebt met genoemde prijzen dus incl. btw, invoerrechten en verzendkosten 😂

[ Voor 26% gewijzigd door frankegiani op 25-12-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
syltheboy schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:16:
@Ashwani Die Fold 2 zag ik gisteren toevallig bij Belsimpel voor 1350 euro, ik dacht nog van nou die mensen balen wel van die 650 euro die zij extra hebben betaald. Daar hadden ze de AirPods Max van kunnen halen + een fatsoenlijke hardcase van 3 tientjes. :P
Ja pff echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Fold 2 had ik ook bijna gekocht, gelukkig kon ik op release even in de Samsung Winkel kijken want toen was ik gelijk genezen. Prachtige hardware maar die software was weer helemaal ruk.

Hopen dat Apple hier mee aan de haal gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Graag op een normale manier reageren en ontopic blijven.

[ Voor 104% gewijzigd door Hoedje op 25-12-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Graag een TR aanmaken en niet reageren.

[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 25-12-2020 13:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Modbreak:Graag ontopic blijven over de AirPods Max.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
joderoo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:46:
[...]

Ik had hetzelfde..

Je hebt waarschijnlijk de laatste versie van iOS nog niet geinstalleerd. Als je dit doet zit er support voor de Airpods Max op.
Oeps. Had blijkbaar alleen mn zakelijke telefoon bijgewerkt, niet de privé. Unboxing / eerste koppeling klopt nu ook een stuk beter, net als spatial audio. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
Bij alles van Samsung kan je beter een maand of 2 wachten, scheelt je een hoop geld.
Bij Apple heb je dit vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Henk. schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:30:
Bij alles van Samsung kan je beter een maand of 2 wachten, scheelt je een hoop geld.
Bij Apple heb je dit vrijwel nooit.
Ja klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ik ben trouwens echt blij met die smartcase. Het is een case die je kan gebruiken in een tas Bij veel koptelefoons krijg je misschien een hardcase. Maar in een smalle laptop tas ofzo Gebruik je het uiteindelijk niet omdat het te veel ruimte inneemt. Deze case is gemaakt om het daadwerkelijk te gebruiken. En ook het in en uit de smartcase halen gaat super snel. Design kon mooier en beter maar een hele grote case die ik naast me iPad en laptop mee moet sjouwen.. nee dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
Ik heb sinds gisteren de airpods max. Ben er heel blij mee, maar ik verlies vrij vaak de verbinding met mijn iPhone. Doe ik iets verkeerds? Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
De eerste vid van de Waterfield case
Ik ga er vanuit dat er snel veel meer volgen :)

En de eerste sloopvideo, ( gecontroleerde dissemble kan je het niet noemen )

en het lijkt er op dat de hoofdband gemakkelijk vervangen kan worden door Apple (11:42)

[ Voor 44% gewijzigd door absrnd op 25-12-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
leergierig schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:07:
Ik heb sinds gisteren de airpods max. Ben er heel blij mee, maar ik verlies vrij vaak de verbinding met mijn iPhone. Doe ik iets verkeerds? Hebben meer mensen hier last van?
Misschien een re-set doen en opnieuw verbinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
meer bedrijven die erop inspringen:

https://www.amazon.nl/dp/...x&qid=1608927428&sr=8-11#

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jTn5w-Mhwh1bmyImR-tfm_OUOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g72ijjNbCOxNb72Bfk1EUphi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28
Bellen is trouwens top met de AirPod Max. Gisteren op kantoor een uur met klant gebeld en kwaliteit is top.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
moet trouwens zeggen dat ik de Apple case / handtas / BH handig vind zo thuis. Andere hoofdtelefoons slingeren los op tafel, bureau etc. De APM berg je makkelijk even op.
Vriendin al naar bed, en ik even boven de APM halen, en als een handtasje mee naar beneden.

En ik weet niet hoe dat bij anderen gaat thuis gaat, maar mijn vriendin vind het wel een kekke case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
leergierig schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:07:
Laatste versie iOS (14.3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inderdaad! Dat flinterdunne beetje extra high's geeft ze nét nog even dat laatste zetje aan helderheid!

Voor de goede orde; deze accessibility setting moet je instellen per iOS device en geld alleen voor de Pro's en Max als ik me niet vergis.

[ Voor 0% gewijzigd door Matias op 26-12-2020 05:41 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was altijd zo dat die accessibility setting hier eigenlijk niet voor bedoelt is. Omdat het systeem breed is, niet per gekoppeld apparaat.

Oftewel als je hier iets aan aanpast geld dit voor alles. Of is dat inmiddels niet meer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:51:
Het was altijd zo dat die accessibility setting hier eigenlijk niet voor bedoelt is. Omdat het systeem breed is, niet per gekoppeld apparaat.

Oftewel als je hier iets aan aanpast geld dit voor alles. Of is dat inmiddels niet meer zo?
https://support.apple.com/en-us/HT211218
When using automatic device switching with your AirPods, your custom audio settings will transfer between your iPhone, your iPad, and your paired Apple Watch (on watchOS 7), but they won't transfer to your Mac.
Je kan zelfs je oren doorlichten, maar dat durf ik niet / wil ik niet weten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amrit schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:13:
[...]

https://support.apple.com/en-us/HT211218

[...]

Je kan zelfs je oren doorlichten, maar dat durf ik niet / wil ik niet weten :')
Nou ik bedoel dus eigenlijk. Stel ik het voor de Max in dan gaat de iPhone datzelfde profiel voor de Pro’s gebruiken (bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Mimi lijkt de meest voor de hand liggende app om je oren te laten doorlichten.

En die gegevens vervolgens te importeren in je health app, zodat de Max in de Headphone Accommodations er een custom profile van kan maken.

De initiële gehoormeting van Mime lijkt echter helaas nog niet compatible met de AirPods Pro of Max. Alleen EarPods en AirPods staan in het lijstje van compatible Apple apparaten.

Nu kun je natuurlijk wel een EarPods of AirPods Mimi-meting laten doen en die toepassen op de Max maar vraag me af of dit een goed representatief beeld geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Aan de hand van de sloop video, die ik eerder gepost had,
zie ik dat er een mogelijkheid is dat de headband "gemakkelijk" te vervangen is, blijkbaar zit er een mechanisme in verwerkt die dat mogelijk maakt, en die zit op een locatie waar ook een klein gaatje zit aan de binnenzijde van de ear-cups.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNGEoiQ7CqDPWcETzp9APiHbJ7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lk59qwA3q8KOnuAlGmi5ZAqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLrgkvRu4T3xyuUlNORUS1OI8po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6UDVYvCiV7NSMBaJlGbd9kE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door absrnd op 26-12-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
frankegiani schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:26:
Nu kun je natuurlijk wel een EarPods of AirPods Mimi-meting laten doen en die toepassen op de Max maar vraag me af of dit een goed representatief beeld geeft.
Hij meet je oren toch?
Als het goed is zou je uit elke test dezelfde uitslag moeten krijgen. Anders meet ie niet je oren, maar je hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:00:
Aan de hand van de sloop video, die ik eerder gepost had,
zie ik dat er een mogelijkheid is dat de headband "gemakkelijk" te vervangen is, blijkbaar zit er een mechanisme in verwerkt die dat mogelijk maakt, en die zit op een locatie waar ook een klein gaatje zit aan de binnenzijde van de ear-cups.

[YouTube: Airpods Max headband removal]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ooh dat is best wel positief. Ben benieuwd of daar ooit officiële accessoires voor komen, want dit ziet er uit alsof het daar wel voor bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Voor degenen die net zoals ik heel erg de EQ misten: ik heb eindelijk mn geliefde V-shaped geluid terug. Mooie diepe bass gecombineerd met haarscherpe highs. En dat zonder dat alles gelijk enorm dof gaat klinken (zoals ik wel op de XM3 en XM4 had).

Ik heb Tidal geprobeerd, Spotify en daarnaast Apple Music (waar ik reeds een abonnement op had).
Conclusie: de EQ van Apple Music is compleet ruk in tegenstelling tot degene die bij de Spotify app zit. Die werkt fantastisch! Voor de MBP zelf gebruik ik nu eqMac. Man man..wat een geluid. Dit heb ik nog niet eerder mogen ervaren. Daar waar bijv. de MX3 bij een zeker volume de lage tonen gaat clippen gaat de Airpods Max met loepzuiver geluid vrolijk verder. Het enige waar ik me nu nog zorgen over moet maken is een eventuele gehoorbeschadiging :P
Qua geluidskwaliteit heb ik het dure Hifi Tidal abonnement vergeleken de hoogste streaming kwaliteit van Spotify. Ik kon werkelijk geen verschil waarnemen (heb ook begrepen dat je vanaf dat punt eigenlijk moet overstappen naar bedraad omdat je simpelweg tegen de bluetooth limitaties aanloopt). De Airpods max zijn voor mij dus zeker een blijvertje. De XM4 gaat per direct terug op de bus (en de Bose 700 gaat naar m'n zoontje van 4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Lol een Bose 700 voor een kind van 4. Zou het eerder verkopen en een bluetooth headset halen van 100 euro.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die NC700 is €250,- nieuw, daar krijg je gebruikt niet zoveel meer voor schat ik zo in. Voor die paar tientjes verschil zou ik hem ook lekker in het gezin houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdevries189
Precies dat. Misschien dat ik er nog 150 euro voor zou krijgen. Bovendien is mn zoontje redelijk snel overprikkelt dus die heeft absoluut baat bij goeie noisecancelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 15:50
Mag ik nog even een shootout geven aan de digital crown voor volume. Wat mij betreft de meest prettige volume regeling die ik ben tegengekomen. In fijne kleine stapjes, met prettige feedback en op een of andere manier weet mijn wijsvinger het altijd in één soepele beweging te vinden (ik leg mijn middelvinger tegen de stalen band aan en dan ligt de wijsvinger er al op).

Ook weer zo'n puntje wat de algehele beleving van deze headphone zo prettig maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik had vanochtend wel een probleem dat m’n iPhone totaal niet wou connecten met de AirPods. Althans hij zei dat hij verbonden was maar als ik muziek startte gebeurde er niks. Herstart etc, pas nadat ik opnieuw pairing had gedaan werkte het weer. Hopelijk eenmalige glitch.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
ChiLLeR schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:34:
Ik had vanochtend wel een probleem dat m’n iPhone totaal niet wou connecten met de AirPods. Althans hij zei dat hij verbonden was maar als ik muziek startte gebeurde er niks. Herstart etc, pas nadat ik opnieuw pairing had gedaan werkte het weer. Hopelijk eenmalige glitch.
Er zullen wel wat bugs in zitten.

Gisteravond pakte ik de iPad om muziek te gaan luisteren. Ik zag ook even in de iPad de Airpods verschijnen, met het batterij percentage. Maar vervolgens pakte de Airpods alsnog de iPhone op, die al even niet gebruikt was en scherm uit.

Was ff verwarrend. Dat soort dingen zullen wel glad gestreken worden tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 15:50
ChiLLeR schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:34:
Ik had dit precies zo eens per maand met de Airpods Pro icm iOS 13 (vrijwel elke versie). Herstarten v iPhone was de enige oplossing, opnieuw pairen was niet nodig. Op de iPad nooit last van gehad en sinds iOS 14 ook niet meer (afkloppen). Ik dacht dat het mogelijk opgelost was door automatic switching.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zijn ze nog ergens te krijgen online? Overal uitverkocht en bij Apple is het helemaal wachten.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
Alle winkels hebben hun zeer kleine voorraad ondertussen wel gehad,
nieuwe voorraad kan als ik zo alle berichten online lees nog wel eens lang gaan duren vrees ik.

Apple schijnt vanwege COVID er zeer weinig te hebben kunnen produceren.

[ Voor 43% gewijzigd door Henk. op 27-12-2020 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries189
Voor degenen die graag spatial audio willen op een groot scherm: Iphone icm een orginele Apple AV adapter werkt prima :)
(Op 1080p. Voor 4k heb je minimaal ipad pro nodig dacht ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er kopers hier die AppleCare afgesloten hebben voor de Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
Donstil schreef op maandag 28 december 2020 @ 00:47:
Ik overweeg het nog, maar kan het niet afsluiten via Apple.nl. Krijg een melding 'Dit apparaat komt niet in aanmerking voor aanvullende dekking.'. Heb m'n Max niet bij Apple gekocht, maar voor zover ik weet moet dat geen beperking zijn., na het valideren van de aankoopdatum kan ik via Apple.nl AppleCare+ aanschaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door Serial-X op 28-12-2020 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
jdevries189 schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:25:
Voor degenen die graag spatial audio willen op een groot scherm: Iphone icm een orginele Apple AV adapter werkt prima :)
(Op 1080p. Voor 4k heb je minimaal ipad pro nodig dacht ik..)
Het zal wachten worden op een AppleTV update of wellicht dat ze dit pas introduceren bij de nieuwe AppleTV.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serial-X schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:45:
[...]

Ik overweeg het nog, maar kan het niet afsluiten via Apple.nl. Krijg een melding 'Dit apparaat komt niet in aanmerking voor aanvullende dekking.'. Heb m'n Max niet bij Apple gekocht, maar voor zover ik weet moet dat geen beperking zijn., na het valideren van de aankoopdatum kan ik via Apple.nl AppleCare+ aanschaffen.
Ja twijfel ook een beetje. Mijn oude koptelefoons hadden nooit wat maar voor €59,- (en €29,- per schade) is het wel het overwegen waard.

(De mijne is via Apple gekocht en kan zonder extra validatie nog worden geactiveerd overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Zou het sowieso doen vanwege het materiaalgebruik. Vooral voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op maandag 28 december 2020 @ 00:47:
ik wil het wel afsluiten maar de mijne komt online via de Amac dus volgens mij gaat het dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:27:
[...]

ik wil het wel afsluiten maar de mijne komt online via de Amac dus volgens mij gaat het dan niet
Jawel hoor dat kan gewoon, zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:56:
Zou het sowieso doen vanwege het materiaalgebruik. Vooral voor die prijs.
Waarom vanwege het materiaalgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Donstil schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:28:
[...]

Waarom vanwege het materiaalgebruik?
Oorschelpen kunnen snel beschadigd raken. Met Apple Care kun je na een jaar of twee met een kleine aanbetaling een nieuwe meekrijgen. Tevens ook voor de batterij. Meestal is na 2-3 jaar een accu op zo'n ding ook veel minder. Maar je moet hetzelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:35:
[...]

Oorschelpen kunnen snel beschadigd raken. Met Apple Care kun je na een jaar of twee met een kleine aanbetaling een nieuwe meekrijgen. Tevens ook voor de batterij. Meestal is na 2-3 jaar een accu op zo'n ding ook veel minder. Maar je moet hetzelf weten.
Beschadigingen vallen niet onder Apple Care maar juist de materialen maken hem duurzamer dan de plastic versies van de “concurrentie” schat ik zo in.

Accu zou een reden kunnen zijn maar AppleCare is alleen de eerste 2 jaar. En dan is dat meestal nog niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Donstil schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:41:
[...]

Beschadigingen vallen niet onder Apple Care maar juist de materialen maken hem duurzamer dan de plastic versies van de “concurrentie” schat ik zo in.

Accu zou een reden kunnen zijn maar AppleCare is alleen de eerste 2 jaar. En dan is dat meestal nog niet aan de orde.
Beschadigingen zoals valschade valt er zeker onder. Anders zou het meteen een stuk minder aantrekkelijk voor vele zijn om geen Apple Care the nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:43:
[...]

Beschadigingen zoals valschade valt er zeker onder. Anders zou het meteen een stuk minder aantrekkelijk voor vele zijn om geen Apple Care the nemen.
Beschadigingen door vallen niet. Defecten door vallen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:48:
[...]

Beschadigingen door vallen niet. Defecten door vallen wel.
Voor cosmetische schade wordt er niks vergoed door Apple care. Maar stel de mesh gaat kapot. Dan wordt het wel gemaakt of vervangen. Ik zag eerder dat deze makkelijk te vervangen is. Dus dan krijg je geen nieuwe. Bij een iPhone is het toch anders die is van glas, die breekt en dan kan je wel een nieuwe. maar de airpods Max. denk dat normale garantie van 2 jaar wel voldoende is.

[ Voor 11% gewijzigd door Ashwani op 28-12-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:01:
[...]

Voor cosmetische schade wordt er niks vergoed door Apple care. Maar stel de mesh gaat kapot. Dan wordt het wel gemaakt of vervangen. Ik zag eerder dat deze makkelijk te vervangen is. Dus dan krijg je geen nieuwe. Bij een iPhone is het toch anders die is van glas, die breekt en dan kan je wel een nieuwe. maar de airpods Max. denk dat normale garantie van 2 jaar wel voldoende is.
Precies. Zodra het de werking beïnvloed (defect dus) is het wel gedekt.

Maar je Max laten vallen en krassen op het aluminium hebben dus niet.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid