Caviar Introduces Custom 'Pure Gold' AirPods Max for $108,000

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 28-12-2020 19:07 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wel mooi haha maar niks voor mijDonstil schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:06:
Daar zitten we dan met onze normale Max’en
Caviar Introduces Custom 'Pure Gold' AirPods Max for $108,000
[Afbeelding]
Factory reset lukte niet. Knipperde wel oranje, maar nooit wit. Hoe lang ik de knoppen ook ingedrukt hield. Paar uur later nog eens geprobeerd, maar toen was hij helemaal dood. Zelfs geen led wanneer ik de oplader aansluit.
Apple Support gebeld, medewerker aan de lijn wist niet eens van het bestaan van de AirPods Max af. Na veel in de wacht te hebben gehangen kwamen ze tot de conclusie dat hij stuk is en dat ik hem kan terugsturen voor een refund. Geen aparte voorraad voor reparatie/omruilen beschikbaar.
Nu wachten tot eind februari wanneer m’n nieuwe bestelling wordt geleverd. Of hopen dat hij ergens anders eerder te krijgen is, maar qua garantieafhandeling vind ik het toch altijd wel fijner om bij Apple zelf te kopen.
M’n Bose NC700 voelt als een behoorlijke stap terug
Lekker dan, is het zo slecht gesteld met de voorraadLongbowh schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:40:
Apple Support gebeld, medewerker aan de lijn wist niet eens van het bestaan van de AirPods Max af. Na veel in de wacht te hebben gehangen kwamen ze tot de conclusie dat hij stuk is en dat ik hem kan terugsturen voor een refund. Geen aparte voorraad voor reparatie/omruilen beschikbaar.

You and I have memories longer than the road ahead
Nou goed zal wel met COVID enz te maken hebben.
Een hangende standaard wil ik niet omdat ik bang ben dat de mesh van de headband na verloop van tijd vervormd.
Ik kwam een 3D tekening tegen (scheelt weer zelf tekenen), die na wat aanpassingen van echte maten een steun omheen getekend heb.
https://www.thingiverse.com/thing:4680017
Er moeten nog een kleine aanpassing gedaan worden, en misschien een paar magneten er in bouwen.
Maar het begin is er
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dp9Piv07pZkDgd994XPwlTJe.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/gJoJFAsM1f04mBvbuZEGIjby.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door absrnd op 29-12-2020 11:13 ]
Dit duurde ongeveer 9 uur, op 0.1mm laag hoogteCaptain Planet schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:03:
Ziet er geinig uit, hoelang duurt het om zoiets te printen?
En zit het een beetje goed?absrnd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:05:
[...]
Dit duurde ongeveer 9 uur, op 0.1mm laag hoogte
Ja vast 1 of 2 per kleur, en dan weer in 2 min wegcarpebios schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:11:
Helaas weer niets nu, Coolblue zegt in week 1 en 2 van januari weer alle kleuren te kunnen leveren. Voor hoeveel dat waard is.
Ik hoop dat de blauwe ergens snel op voorraad komt.
Ik moet de hoek van de earcups iets aanpassen, en nog een laagje vilt toevoegen,
Als ik weer mag reizen zou ik wel wat anders kopen maar voor thuis/de supermarkt vind ik het prima.
ja precies ik vind het ook primaDonstil schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:36:
Nu ik de Max wat weken heb vind ik de case eigenlijk wel prima. Nu is er wat handigheid om hem snel op te bergen enz.
Als ik weer mag reizen zou ik wel wat anders kopen maar voor thuis/de supermarkt vind ik het prima.
Haha ja dat is een akelig geluid ook.jdevries189 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:07:
Ik stoor me meer aan het tegen elkaar aan klapperen zodra je ze een kwartslag draait.
Ik pak hem aan de hoofdband, dan zet ik daar net genoeg kracht op dat het niet gebeurt en hij zo in de hoes geschoven kan worden.
Ik vind het jammer dat de ear cups tegen elkaar aan komen als je hem plat op je bureau legt zonder direct in de case te doen. Het blijft gevoelig materiaal dat op dat moment telkens tegen elkaar aan schuurt.jdevries189 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:07:
Ik stoor me meer aan het tegen elkaar aan klapperen zodra je ze een kwartslag draait.
>> Signature?
[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:56 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
[ Voor 25% gewijzigd door syltheboy op 30-12-2020 22:00 ]
Ik heb nog een 7th gen classic die ik misschien wil opknappen als het geluid goed is via die kabel.
Uiteindelijk te verwachten, als het het aluminium koud is en je daarna er warmte op zet vanaf de binnenkant, je hoofd en oren geven warmte af. Daarnaast sluit je die 'warmtebron' ook nog af dmv oorkussens. Dan is er natuurlijk kans dat je condens krijgt. Wellicht wel iets om rekening mee te houden als je airpods dus in een koude ruimte hebt.
>> Signature?
Alhoewel er oor sweet kan ontstaan, en door de Alu cups kan condenseren, krijg ik er een fake news gevoel bij.
Zoals deze gast die ook na gebruik een beetje condens zag, en besloot zijn max schoon te maken en zelfs de losse cups te wassen (fout idee)
en na een 30 min cycle in de was droger, niet genoeg gedroogd waren, en precies hetzelfde effect qua hoeveelheid vocht, zoals in de foto's kreeg.
Best wel cool inderdaad.
Dit kan ik ook altijd wel waarderen aan Apple producten. Het “hele internet” komt met oplossingen of toffe producten.
Let wel dat Kickstarter projecten "te vaak" problematisch verlopen,
of je krijgt nooit het product, of vele maanden later.
Ik ben al een paar keer flink (hoop eurie) de boot in gegaan, en ik wacht wel af, vanaf nu komen er zeker veel meer mooie oplossingen voor cases en opladers
https://www.etsy.com/nl/l...eprinte-slimme-wandhanger
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:56 ]
Wel heb ik dat Kickstarter product hierboven gesteund. Dat ziet er op het eerste gezicht wel goed uit. Als het van de grond komt dan, het totale doel is wel wat stevig namelijk.
Wow, dat is misschien net € 4,- aan materiaalfrankegiani schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:44:
Bedankt voor de tip. Iemand ervaring met Etsy?
https://www.etsy.com/nl/l...eprinte-slimme-wandhanger
Is het in het nieuws verschenen probleem wel aanwezig bij (sommigen van) jullie?
Of toch fake- nieuws?
Bij mij is het probleem (als het daadwerkelijk een probleem is) zeker aanwezig. Wanneer ik na een paar uur dragen de oorschelpen verwijder kan ik de condensdruppels zien zitten.frankegiani schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:46:
Ik heb trouwens helemaal geen condens probleem bij de Max.
Is het in het nieuws verschenen probleem wel aanwezig bij (sommigen van) jullie?
Of toch fake- nieuws?
Heb mijn koptelefoons soms uren op en dit nooit als een probleem ervaren en dus ook nooit gekeken.frankegiani schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:46:
Of toch fake- nieuws?
Als dit een probleem is dan lijkt mij dat niet uniek voor de Max. Zat andere koptelefoons die ook “volledig” van metaal zijn.
Ga me er niet druk om maken in ieder geval.
Eigenlijk gebeurd dit bij alle koptelefoons, maar omdat je bij de max de cups kan verwijderen, zie je het ook,frankegiani schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:46:
Of toch fake- nieuws?
normaal wordt dit door de earcups geabsorbeerd, en verdampt het weer, maar dat is een van de reden de earcups op koptelefoons vergaan
Waar ik me aan erger is de de foto's die gebruikt worden fake zijn, de hoeveelheid vocht en druppels op de randen, kan nooit zo veel zijn.
ik heb andere foto's gezien met daadwerkelijk een beetje condens, maar lang niet zo absurd veel als op die foto's.
Bij mijn bowers P7 wireless is het makkelijk te checken (ivm de ook magnetische oorkussens) en ook geen condens te bekennen; weliswaar geen noise cancelling dus wellicht minder gesloten closed back headphone.
Bij mijn Max dus ook geen condens tot nu toe. Lijkt me met alle technologie gevoelsmatig wel wat kwetsbaarder voor vocht.
Condens foto’s van de Max die circuleren lijken idd wel wat dik aangezet.
[ Voor 7% gewijzigd door frankegiani op 01-01-2021 17:45 ]
Zo voelt dit ook een beetje.
Snap eerlijkgezegd de hele ophef niet.
[ Voor 14% gewijzigd door jdevries189 op 01-01-2021 21:46 ]
hi!
Op reddit zijn meer klachten te lezen en foto's te zien.MysticX schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:16:
Zo ver ik gelezen heb heeft 1 a 2 personen op Twitter geklaagd en ik zie nu overal artikelen verschijnen, met die zelfde foto's alleen. Mijn Max heb ik de afgelopen weken wel 5+ uurtjes op gehad zonder enige vorm van condensvorming.
Ik vind de ontwikkeling in zo'n topic als dit bijzonder. Eerst praat iedereen de prijs voor zichzelf goed en koopt er 1, vervolgens heeft men een exemplaar thuis en zijn ze fantastisch, vervolgens komen er klachten en worden die afgedaan als fake foto's en hier en daar een klachtje. Krijg er jeuk van.
Ik ben de eerste klachten tegengekomen op Twitter en nu zie ik overal artikelen met de zelfde foto's. Dat bedoelde ik eigenlijk. Als ik op reddit kijk, zie ik idd ook enkele posts, maar omdat het hier om Apple gaat wordt dit weer in de spotlights gezet. Koptelefoon van 600 euro en heeft blijkbaar een designflaw.deBennie schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:36:
[...]
Op reddit zijn meer klachten te lezen en foto's te zien.
Ik vind de ontwikkeling in zo'n topic als dit bijzonder. Eerst praat iedereen de prijs voor zichzelf goed en koopt er 1, vervolgens heeft men een exemplaar thuis en zijn ze fantastisch, vervolgens komen er klachten en worden die afgedaan als fake foto's en hier en daar een klachtje. Krijg er jeuk van.
Dat mensen hier hun aankoop rechtvaardigen is toch hun eigen keuze trouwens? Bij elk product kan er klachten komen. Apple is niet perfect en zo is geen enkel bedrijf dat.
hi!
Het is vooral voer voor de doelgroep die ze toch al niet ging kopen.
Dit is mijn tweede paar, de eerste is eerder deze week stuk gegaan (onbekende oorzaak) en daar had ik precies hetzelfde na een paar uur dragen.
:strip_exif()/f/image/JwAGbWsSg5Wj9wibp1zIXc7X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xTCMJ2APE7oAB61j4y9glDXz.jpg?f=fotoalbum_large)
Hiervoor gebruikte ik een Bose NC700 en daarvoor Sennheiser Momentum Wireless II, bij beide koptelefoons verder nooit iets van condens of vocht gemerkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Longbowh op 01-01-2021 23:28 ]
Met grote verkoop aantallen lijkt dat dan al snel wat natuurlijk.
Maar haalde je bij die koptelefoons na lange sessies dan altijd de oorkussens los om te kijken?Longbowh schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:27:
Hiervoor gebruikte ik een Bose NC700 en daarvoor Sennheiser Momentum Wireless II, bij beide koptelefoons verder nooit iets van condens of vocht gemerkt.
Want met mijn H95’s (die mij warmere oren geven dan de Max) heb ik persoonlijk nooit gekeken. Was hiervoor nooit in mij opgekomen eigenlijk.
Nee, ik beweer ook nergens dat het een probleem is. Ik kwam er de eerste avond dat ik ze had zelf al achter doordat ik ermee zat te spelen en de oorkussens er eens afhaalde en druppels zag zitten. Dit was lang voordat de verhalen in de media kwamen.Donstil schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:30:
[...]
Maar haalde je bij die koptelefoons na lange sessies dan altijd de oorkussens eraf om te kijken?
Want met mijn H95’s (die mij warmere oren geven dan de Max) heb ik persoonlijk nooit gekeken. Was hiervoor nooit in mij opgekomen namelijk.
Aan de andere kant weet ik ook niet welke maatregelen er in de andere koptelefoons zijn getroffen tegen het vocht en welke maatregelen Apple heeft genomen. Wie weet blijkt het later toch problemen te veroorzaken en wie weet was het wel de doodsoorzaak van m’n eerste paar.
Kortom, is het een probleem? Geen idee.
Kan ik de verhalen op internet dat er zich een op het oog aanzienlijke hoeveelheid vocht ophoopt in de AirPods Max bevestigen? Absoluut. Bij twee afzonderlijke AirPods Max.
Nou ik zie dat jij het hebt dat twijfel ik niet aan, alleen je zegt:Longbowh schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:39:
[...]
Nee, ik beweer ook nergens dat het een probleem is. Ik kwam er de eerste avond dat ik ze had zelf al achter doordat ik ermee zat te spelen en de oorkussens er eens afhaalde en druppels zag zitten. Dit was lang voordat de verhalen in de media kwamen.
Aan de andere kant weet ik ook niet welke maatregelen er in de andere koptelefoons zijn getroffen tegen het vocht en welke maatregelen Apple heeft genomen. Wie weet blijkt het later toch problemen te veroorzaken en wie weet was het wel de doodsoorzaak van m’n eerste paar.
Kortom, is het een probleem? Geen idee.
Kan ik de verhalen op internet dat er zich een op het oog aanzienlijke hoeveelheid vocht ophoopt in de AirPods Max bevestigen? Absoluut. Bij twee afzonderlijke AirPods Max.
Vandaar dat ik benieuwd was of je dat dan wel eens controleerde met die koptelefoons, want anders zegt dat niet zo heel veel natuurlijk.Hiervoor gebruikte ik een Bose NC700 en daarvoor Sennheiser Momentum Wireless II, bij beide koptelefoons verder nooit iets van condens of vocht gemerkt.
Ik heb nooit iets gemerkt bij de koptelefoons die Ik hiervoor had maar misschien had ik het daar ook wel. Ik ga maandag in ieder geval toch eens kijken wat de max doet als ik weer aan het werk moet, ben nu wel benieuwd geworden
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 02-01-2021 00:09 ]
Heb je helemaal gelijk in, ik was niet helemaal duidelijk. Mijn aanname is al dat het bij die koptelefoons in zekere mate ook gespeeld moet hebben, maar dat ik het eenvoudigweg nooit heb gemerkt en dat het ook geen enkel probleem was.Donstil schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:59:
Vandaar dat ik benieuwd was of je dat dan wel eens controleerde met die koptelefoons, want anders zegt dat niet zo heel veel natuurlijk.
Het grote verschil is wel dat die andere koptelefoons van plastic zijn, hierdoor zal de kou van buiten minder snel naar binnen geleid worden en daardoor zal er vanzelf al minder snel condensatie tegen de binnenkant optreden, Daarnaast zijn de AirPods zo luchtdicht als ze maar kunnen zijn (1 blok aluminium) en hebben de andere koptelefoons een stuk meer naadjes/kiertjes/randjes waardoor ook nog een klein beetje ventilatie plaats kan vinden.
Denk ook dat de omgeving een belangrijke rol speelt. In m’n slaapkamer is het bijvoorbeeld een stuk kouder dan in de rest van mijn huis, ik verwacht daar sneller condensvorming dan ergens anders. In droge airconditioned lucht van 21 graden op een kantoor kan ik me voorstellen dat het helemaal niet speelt.
En hoewel ik een zeer groot liefhebber ben van Apple producten en software ken ik ze inmiddels al lang genoeg dat ik er niet zomaar vanuit durf te gaan dat ze heel diep hebben nagedacht over de minder dan ideale temperatuur - en luchtvochtigheidsomstandigeden
LolDonstil schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:17:
Altijd weer hetzelfde liedje. Duizenden/tienduizenden/honderdduizenden van die dingen op de markt. Paar hebben problemen > Heel het internet staat er vol mee (met inderdaad veel dezelfde foto's en "informatie").
Jij hebt er geen last van, prima. Gewoon blij mee zijn en plezier van hebben.
Dan kunnen ondertussen degene die er wel last van hebben kijken wat ze eraan kunnen doen.
Ben het met beide eens. Maar snap wel het sceptische geluid van @Donstil wel. Bij nieuwe lanceringen van Apple, maar ook spelcomputers bv krijg je in het begin altijd een stortvloed aan problemen te lezen op fora. Na een par weken zakt het weg en hoor je niemand er meer over.deBennie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:00:
[...]
Lol
Dan kunnen ondertussen degene die er wel last van hebben kijken wat ze eraan kunnen doen.
Tegelijkertijd als het echt een probleem is moet het wel opgelost worden. Maar Apple doet dat doorgaans wel netjes.
'Gelukkig' heb jij het probleem ook. Dat maakt het voorval iets tastbaarder.giantgiantus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:11:
[...]
Ben het met beide eens. Maar snap wel het sceptische geluid van @Donstil wel. Bij nieuwe lanceringen van Apple, maar ook spelcomputers bv krijg je in het begin altijd een stortvloed aan problemen te lezen op fora. Na een par weken zakt het weg en hoor je niemand er meer over.
Tegelijkertijd als het echt een probleem is moet het wel opgelost worden. Maar Apple doet dat doorgaans wel netjes.
Ik lees hier dat de koptelefoon door het water niet meer automatisch op pauze gaat als je ze af doet:
https://www.journaldugeek...dite-sous-les-coussinets/After noticing this problem, the user thus reports having discovered a malfunction of the device , undoubtedly linked to this accumulation of humidity. Indeed, the vacuum detector, intended to automatically pause listening when the headphones are removed, seemed to be out of service. A problem that is finally resolved by itself once the terminal is dry, but which could bring with it many technical problems, or even anticipated obsolescence on certain models.
(Google translate)
Dat zou je ook nog eens kunnen onderzoeken?
Hoe zit het met de jouwe eigenlijk, heb jij er ook last van?deBennie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:00:
[...]
Lol
Ja dat laatste lijkt mij ook wel. Ga het maandag eens testen als ik ze lang op heb.giantgiantus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:11:
[...]
Ben het met beide eens. Maar snap wel het sceptische geluid van @Donstil wel. Bij nieuwe lanceringen van Apple, maar ook spelcomputers bv krijg je in het begin altijd een stortvloed aan problemen te lezen op fora. Na een par weken zakt het weg en hoor je niemand er meer over.
Edit: Heb jij het zelf ook? Ik zie dat hierboven debennie zeggen maar lees dat in het topic niet terug.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 02-01-2021 10:45 ]
Ik ben was zeker van plan een setje te kopen, maar ga nu eerst dit vochtprobleem afwachten.Longbowh schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:39:
[...]
... Ik kwam er de eerste avond dat ik ze had zelf al achter doordat ik ermee zat te spelen en de oorkussens er eens afhaalde en druppels zag zitten. Dit was lang voordat de verhalen in de media kwamen.
[ Voor 14% gewijzigd door deBennie op 02-01-2021 11:39 ]
Dit is een andere user toch?deBennie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:38:
Hier:
[...]
Ik ben was zeker van plan een setje te kopen, maar ga nu eerst dit vochtprobleem afwachten.
Aah oke, dacht misschien heb je het zelf ook, nou even afwachten dan.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik zorgde dan ook altijd dat ik de koptelefoon altijd weg hing op een steun, waar de earcups open waren, zodat deze kon opdrogen.
Ik heb dan ook 2X de Earcups moeten vervangen, wat niet zo gemakkelijk gaat.
De steun die ik nu voor mijn max aan het maken ben, zorgen ook dat de Earcups open staan.
Spijker op de kop. We weten allemaal dat mensen die het niet kopen graag zoiets gebruiken om Apple te bashen. Hetzelfde in mn schoonfamilie. Als er negatief Apple nieuws is krijg ik dat steevast te horen. Ik heb wel andere dingen te vertellen dan iets zeggen over Android. Ik zou ook niet weten wat.Donstil schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:17:
Altijd weer hetzelfde liedje. Duizenden/tienduizenden/honderdduizenden van die dingen op de markt. Paar hebben problemen > Heel het internet staat er vol mee (met inderdaad veel dezelfde foto's en "informatie").
En als straks blijkt dat dit een designflaw is. Wat ik absoluut niet denk, dan ben ik blij dat ik het heb gekocht bij Apple, want betere service heb ik nog niet van een andere firma ervaren.
Als ik even voor mezelf praat: helemaal niet. Ik gebruik tig producten van apple en doe dat al jaaaaren, maar blijf wel kritisch bij dit soort zaken. Ik heb boven mn 6 nog liggen die op 2 punten geknakt is wat niet werd vergoed door xando én apple.Menace_1981 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:34:
[...]
Spijker op de kop. We weten allemaal dat mensen die het niet kopen graag zoiets gebruiken om Apple te bashen.
En ook hierbij, als vocht betekent dat er defecten ontstaan, dan wacht ik eerst even af voor ik dit aanschaf. Maar ik ga niet op voorhand roepen dat er niks aan de hand is, dat we fakefoto's zien en dat dit 'altijd gebeurd bij nieuwe apple producten'.
En over dat bashen, ik zie dat op reddit ook helemaal niet gebeuren.
[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 02-01-2021 13:25 ]
Verwijderd
En ook onder de indruk van het geluid, je hoort instrumenten die ik eerder niet kon horen op mijn Sony. Je moet wel even spelen voor het optimale geluid in accesibility, maar dan heb je ook wat. Zou wel fijn zijn als ze dit naar een plek verplaatsen met meer mogelijkheden. Ik ben verre van een audiofiel en draai van allerlei herrie
Het is wel even wennen qua gewicht want de Sony's zijn superlicht. En verder is het automatisch switchen van device super! Ook gebruik i.c.m de AppleTV werkt super, en films klinken echt goed. Fijn om dit te gebruiken in de late uurtjes.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2021 13:37 ]

Terugkomend op mijn vorige post. Ik heb het nog eens getest en zie hierboven een foto. Het is heel minimaal, maar wel aanwezig. Ik had hem de hele nacht op. Het was wel alleen de linkerkant. Vannacht ga ik het nogmaals even testen, maar ben inmiddels wel bang dat dit 'normaal' is.
De vraag is natuurlijk of dit kwaad kan of niet.
Ben overigens nog steeds tevreden met de Max. Persoonlijk beter dan de XM4, die kon ik maar twee uurtjes op en ik kreeg last van me oren, maar met de Max heb ik dit niet.
hi!
Nou dat is inderdaad de vraag maar ook een belangrijke vraag is of de Max hierin uniek is.MysticX schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:40:
[Afbeelding]
Ik heb dit nooit gecontroleerd bij alle koptelefoons die ik al versleten heb in mijn leven en daardoor eigenlijk geen idee of ik er wat van moet vinden als ik het zou hebben.
Ik stuur ‘m terug en cash back nu dat nog kan en wacht even af totdat er een reactie van Apple komt.
Tussentijds toch geen nieuwe leverbaar....
Iemand trouwens opgevallen dat de crown minder metallic / meer plasticky klikt dan de Apple Watch als je deze indrukt?
Ik denk niet dat de Max hierin uniek is, tenminste uit mijn eigen ervaring met hoofdtelefoons worden ze allemaal na een tijd gebruik warm/vochtig door zweet, wat na een tijdje bij mij ook ging irriteren.Donstil schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:54:
[...]
Nou dat is inderdaad de vraag maar ook een belangrijke vraag is of de Max hierin uniek is.
Ik heb dit nooit gecontroleerd bij alle koptelefoons die ik al versleten heb in mijn leven en daardoor eigenlijk geen idee of ik er wat van moet vinden als ik het zou hebben.
We gaan het zien
hi!
Bij normale koptelefoons zie ik niet zo snel risico, maar bij koptelefoons als deze met technieken als anc etc kan vocht een groter probleem zijn. Zoals hier waarbij een sensor het niet meer doet bij vocht.Donstil schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:54:
[...]
Nou dat is inderdaad de vraag maar ook een belangrijke vraag is of de Max hierin uniek is.
Zeker, ik ga er vanuit dat de klik een heel bewuste ontwerpkeuze is. Iedere keer dat je een knop indrukt een keiharde ‘metalen’ klik vlak naast je oor, extra versterkt door de holle ruimte in de oorschelp, lijkt me bijzonder oncomfortabel.frankegiani schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:58:
Iemand trouwens opgevallen dat de crown minder metallic / meer plasticky klikt dan de Apple Watch als je deze indrukt?
Ik doelde meer op draadloze (NC) koptelefoons, misschien een sensortje minder hier en daar maar zitten ook vol techniek.deBennie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:16:
[...]
Bij normale koptelefoons zie ik niet zo snel risico, maar bij koptelefoons als deze met technieken als anc etc kan vocht een groter probleem zijn. Zoals hier waarbij een sensor het niet meer doet bij vocht.
Nee ik denk het ook niet.MysticX schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:00:
[...]
Ik denk niet dat de Max hierin uniek is, tenminste uit mijn eigen ervaring met hoofdtelefoons worden ze allemaal na een tijd gebruik warm/vochtig door zweet, wat na een tijdje bij mij ook ging irriteren.
We gaan het zien
Moet iemand even een goeie test mee doen op YouTube ofz want nu blijft dat een beetje gissen.
Maar wel opmerkelijk hoe super makkelijk het oorkussen los te halen is. Mooie constructie. Laatst een oorkussen van mijn HD700 moeten vervangen, en dat was echt dikke ellende.
Ik zie graag EU-wetgeving dat dit verplicht wordt op alle hoofdtelefoons. Maken die zich ook eens nuttig.
Dat gaat een hele markt worden voor de APM. Oorkussens van Alcantara, schapenleer, varkensleer, combinaties, geperforeerd, niet geperforeerd, 1001 kleuren, enz enz.
En dan eindeloze discussies over de invloed daarvan op het geluid
Dit is wat normale zweet/condens er uit ziet.MysticX schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:40:
[Afbeelding]
Terugkomend op mijn vorige post. Ik heb het nog eens getest en zie hierboven een foto. Het is heel minimaal, maar wel aanwezig. Ik had hem de hele nacht op. Het was wel alleen de linkerkant. Vannacht ga ik het nogmaals even testen, maar ben inmiddels wel bang dat dit 'normaal' is.
Ben overigens nog steeds tevreden met de Max. Persoonlijk beter dan de XM4, die kon ik maar twee uurtjes op en ik kreeg last van me oren, maar met de Max heb ik dit niet.
En ik denk niet dat dit een probleem gaat geven, wel zal je, net zoals alle andere koptelefoons, af en toe schoon moeten maken, en normaal moet laten luchten, voordat er paddenstoelen uit gaan groeien
Beetje overdreven reactie, maar jij maakt die keuzefrankegiani schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:58:
Dus nu twee forumleden die er in enige mate last van hebben.
Ik stuur ‘m terug en cash back nu dat nog kan en wacht even af totdat er een reactie van Apple komt.
Tussentijds toch geen nieuwe leverbaar....
De mijne had ook batterij-leegloop-problemen, ik bleef factory resetten.
Condens-verhalen waren voor mij de druppel ...
Nu dus -gedurende de no stock periode- toch maar even wachten totdat het product uit de beta-testen is.
[ Voor 24% gewijzigd door frankegiani op 02-01-2021 16:55 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Snap ik opeens waarom mensen rook door de Xbox koeling hebben gevoerd: hoop op een tweedekansje 😂matthijst schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:10:
Mijne vandaag uiteindelijk ook teruggestuurd. Coolblue 2e kansje komt eraan dus
Haha ja. Of met een planten spuit Max’en staan nat te spuitengiantgiantus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:11:
[...]
Snap ik opeens waarom mensen rook door de Xbox koeling hebben gevoerd: hoop op een tweedekansje 😂
Zo heb ik wel eens mijn eigen tweede kansje terug gekocht, had het product geretourneerd, spijt van, tweede kansje gekocht, kreeg ik mijn eigen product. Herkende het aan de manier waarop ik de kabel had opgerold
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 02-01-2021 19:13 ]
Lijkt me ook handig om aan mijn samsung tv te hangen.
Dit heb ik ook een keer gehad, had twijfel en daarom terug gestuurd maar achteraf spijt.Donstil schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:12:
[...]
Zo heb ik wel eens mijn eigen tweede kansje terug gekocht, had het product geretourneerd, spijt van, tweede kansje gekocht, kreeg ik mijn eigen product. Herkende het aan de manier waarop ik de kabel had opgerold![]()
Toen het tweedekans artikel online kwam gelijk gekocht, bleek mijn eigen geretourneerde product te zijn.
Zag het aan het serienummer
[ Voor 4% gewijzigd door Henk. op 02-01-2021 19:48 ]
Airpods Max 2x ingepakt, tape erop en toch weer losgemaakt en nog 's een keer proberen.
Uiteindelijk besloten toch niet te houden vanwege:
- Bose QC35 voor vliegtuig, kan je geluid mee sharen en samen films kijken. Kan ook met Airpods, maar dan zou ik d'r twee moeten kopen en m'n vrouw vond ze sowieso te zwaar.
- Gewicht: ze zijn zwaar, daar kon ik wel aan wennen, maar vond het onhandig dat de band recht boven de speakers zit, waardoor ze bij mijn hoofd, niet echt lekker bleven zitten als ik in m'n favoriete houding zat: liggend op de bank
- Verwacht dat ik ze te weinig zou gebruiken. Op series X werken ze niet met mic, dus daar losse hoofdtelefoon voor. PS5 niet geprobeerd, maar zal ook wel niet. Icm het niet kunnen sharen van geluid op vakanties (en hebben van Airpods Pro en qc35ii) zou het voor mij vrij beperkt gebruikt kunnen worden. Heb wel teams calls, maar ook niet de hel dag door en zit alleen thuis.
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 02-01-2021 20:06 ]
Ik heb de Sony WH-1000XM4 en daar ben ik blij mee. Hoe graag ik als liefhebber van Apple en bezitter van een Apple ecosysteem ook die AirPods Max zou willen aanschaffen, ik zie geen echte reden om de XM4's maar op Marktplaats te zetten.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Is liggen in bed op of tegen een kussen vervelend met de Max op?Donstil schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:09:
Ik vind dat liggen met die dingen wel een serieus nadeel. Ik begin in bed met de Max maar als ik op mijn rug liggen zat ben ga ik dan toch maar over op de Pro’s
Ik kijk voornamelijk films en series ‘s avonds in bed en gebruik nu de Pro’s
Maar zit te wachten op de blauwe maar begin wel een beetje te twijfelen nu.
Nou niet perse met de Max op maar gewoon met koptelefoons in het algemeen.Henk. schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:24:
[...]
Is liggen in bed op of tegen een kussen vervelend met de Max op?
Ik kijk voornamelijk films en series ‘s avonds in bed en gebruik nu de Pro’s
Maar zit te wachten op de blauwe maar begin wel een beetje te twijfelen nu.
Althans ik vind het niet fijn.
Voor mij was de reden voornamelijk dat de XM4 aanvoelt als plastic kinderspeelgoed vergeleken met de APM en het bijbehorende boomy bassgeluid door alle nummers heen. En daarnaast, ok, dit is persoonlijk; Bij de APM zijn de earcups nog enigzins low profile. Terwijl bij de sony’s zie je er uit als een halve alien met 2 van die grote cones op je hoofd. Doorslaggevend was voor mij toen ik er ook nog eens achter kwam dat ik op de APM dezelfde diepe bass kan tunen zoals op de XM4 (zonder dat het door alle nummers heen klinkt) en de rest van het frequentiebereik op elk volume ook nog eens loepzuiver blijft. Dat het tenslotte mooi integreert met mn MBP 16”, apple watch en iphone xs max is mooi meegenomen. Toen ik het ding voor het eerst in handen had kreeg ik een beetje hetzelfde gevoel als jaren geleden dat je voor het eerst in je leven een macbook pro in handen krijgt na jaren van plastic laptops (die overigens icm linux ook prima werkten altijd).Eiríkr schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:11:
Poeh.
Ik heb de Sony WH-1000XM4 en daar ben ik blij mee. Hoe graag ik als liefhebber van Apple en bezitter van een Apple ecosysteem ook die AirPods Max zou willen aanschaffen, ik zie geen echte reden om de XM4's maar op Marktplaats te zetten.
Inderdaad persoonlijk want ik vind de APM echt vrij lomp om te zien.jdevries189 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:58:
[...]
Bij de APM zijn de earcups nog enigzins low profile. Terwijl bij de sony’s zie je er uit als een halve alien met 2 van die grote cones op je hoofd.
Niet lelijk ofzo, maar wel groot doordat het uit 1 stuk is.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Serieus benieuwd of en zo ja hoe & wanneer Apple dit hardwarematig gaat oplossen. De waarschuwingen en druk vanuit de media worden iig wat serieuzer:
https://www.forbes.com/si...adphones/?sh=329e88ec32c7
[ Voor 8% gewijzigd door frankegiani op 03-01-2021 09:21 ]
Ja dat is inderdaad persoonlijk. Ik vind de XM4's mooier.matthijst schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:14:
[...]
Inderdaad persoonlijk want ik vind de APM echt vrij lomp om te zien.
Niet lelijk ofzo, maar wel groot doordat het uit 1 stuk is.
Hoe dan ook, ik heb wederom diverse YouTube filmpjes bekeken en (echt, helaas) kan ik geen reden vinden om de XM4's in te ruilen. Ik blijf dit topic uit interesse wel volgen. Wellicht dat een tweede generatie straks me wel kan overtuigen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Dank, heb de grey-ones besteld.....nu maar hopen dat ze waterdicht zijncarpebios schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:46:
Bij Coolblue staan nu 2 tweedekansjes.
Gadver wat is dat stuk vies geschreven zeg. Vol aannames en zinnen om het eigen idee kracht bij te zetten.frankegiani schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:17:
Je weet dan natuurlijk niet of deze tweedekansjes al vocht voor hun kiezen hebben gekregen 😩
Serieus benieuwd of en zo ja hoe & wanneer Apple dit hardwarematig gaat oplossen. De waarschuwingen en druk vanuit de media worden iig wat serieuzer:
https://www.forbes.com/si...adphones/?sh=329e88ec32c7
Serious Warning Issued For Apple AirPods Max Users
Moreover, this may be caused by an unfixable design flaw.
Vooral deze:likely creates the condensation problem due to heat build up from wearing the (also heavy) AirPods Max over time.
Alsof alle koptelefoons waterdicht zijn en alleen de Max nietIt gets worse too. Not only did Apple (controversially) decide not to make the AirPods Max water resistant

Dat sommige wat condens hebben is inmiddels wel een feit maar dit is wel een erg vies sensatie stukje om wat clicks mee te genereren.
Maar als dit soort Telegraaf-achtige berichten sneller leidt tot een statement van Apple dan hoor je me niet klagen😀
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid