Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:54
frankegiani schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:17:
Je weet dan natuurlijk niet of deze tweedekansjes al vocht voor hun kiezen hebben gekregen 😩

Serieus benieuwd of en zo ja hoe & wanneer Apple dit hardwarematig gaat oplossen. De waarschuwingen en druk vanuit de media worden iig wat serieuzer:

https://www.forbes.com/si...adphones/?sh=329e88ec32c7
She told me to just make sure to wipe them down after every use. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankegiani schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:29:
Inderdaad nogal stevig aangezet stuk.

Maar als dit soort Telegraaf-achtige berichten sneller leidt tot een statement van Apple dan hoor je me niet klagen😀
Dat laatste is wel waar ja, alleen hoor dan toch liever wat van de inhoudelijkere Apple site's dan een dergelijk stukje voor clicks. Sowieso wel benieuwd waar die blijven, of die zijn wat meer onderzoek aan het doen, dat kan natuurlijk ook.

Op Macrumors is er een kort topic over (12 reacties) met wat mensen die het ook hebben maar daar zegt iemand:
You’ll end up with the same problem people with condensation build up in the XM4s have. It will have an effect on ANC.
(Als ik daar even kort op Google kom ik daar ook berichten over tegen, en een verwijzing in de handleiding, offtopic hier natuurlijk maar zo uitzonderlijk is het dus niet)

Zoals ik al eerder schreef, het lijkt mij veel interessanter om te weten of dit bij alle koptelefoons een ding is/kan zijn. Of dat het hier echt om een "design flaw" ( :+ ) gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 03-01-2021 11:52 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:54
Iemand een idee wat ze hiermee bedoelen?
"Decided to return them after seeing that the water was also getting inside the driver and that the ring was getting red... too worrisome for me"

Zie op iFixit zo snel geen vochtindicator in de Airpods.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:07
Joh gebruik dat ding. Als er een designfout is zal Apple het herstellen. Als het er gewoon beetje bij hoort is dit de gebruikelijke storm in een glas water bij nieuwe lanceringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
Idd een storm in een glas water.
Dit is alleen aan het licht gekomen omdat je de earcups er zo makkelijk afhaalt.
Geloof me in elke andere koptelefoon krijg je na lang gebruik enigszins condens, alleen zie je dit niet omdat je de cups niet 1 2 3 kan verwijderen, dit droogt vanzelf wel weer op.

Tis juist goed dat je de earcups er zo makkelijk af kan halen, kan je hem zelf goed schoonhouden 👍🏻

[ Voor 21% gewijzigd door Henk. op 03-01-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03 06:29
@Henk. die condens ben ik tot nu toe (zie mijn eerdere post) in mijn Sony XM2, XM3 en (ook magnetische oorkussens) Bowers P7 Wireless op het oog nog niet tegen gekomen.
Overigens ook niet op mijn Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:14:
[...]

Inderdaad persoonlijk want ik vind de APM echt vrij lomp om te zien.
Niet lelijk ofzo, maar wel groot doordat het uit 1 stuk is.
lomp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJu1AbgJF7kkTVPf-pcygZcGXhc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7GsUR0RGDUTfRi6y9GpH7GZ7.jpg?f=user_large

(ik zou ‘m wel willen hebben trouwens :9 )

überhaupt , wanneer is het publiekelijk dragen van hoofdtelefoons in zwang geraakt. 2010 of zo?
Imo een kwestie van tijd dat dat weer een modieuze doodzonde wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draag mijn NC koptelefoons al jaren buiten. Echt heerlijk als je even boodschappen doet maar volledig in je eigen wereld kan blijven.

Je wordt ook niet aangesproken als je ze op hebt, ook ideaal.

Alleen maar voordelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Henk. schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:28:
Idd een storm in een glas water.
Dit is alleen aan het licht gekomen omdat je de earcups er zo makkelijk afhaalt.
Geloof me in elke andere koptelefoon krijg je na lang gebruik enigszins condens, alleen zie je dit niet omdat je de cups niet 1 2 3 kan verwijderen, dit droogt vanzelf wel weer op.

Tis juist goed dat je de earcups er zo makkelijk af kan halen, kan je hem zelf goed schoonhouden 👍🏻
Verwijderen van earcups lukt meestal wel, het er weer op krijgen is een ander verhaal leert de ervaring :')

Dat heeft Apple erg mooi opgelost. Ik vind het een grote pré van de APM dat ze dat opgelost hebben.

Hopelijk wordt voortaan elke hoofdtelefoon vergeleken met de APM wat betreft verwijderen / vervangen van de oorkussens. Soort van benchmark. En als een fabrikant alsnog met een k-oplossing komt, ze genadeloos afgefakkeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:49:
Ik draag mijn NC koptelefoons al jaren buiten. Echt heerlijk als je even boodschappen doet maar volledig in je eigen wereld kan blijven.

Je wordt ook niet aangesproken als je ze op hebt, ook ideaal.

Alleen maar voordelen :)
Haha, ook helemaal prima. Gewoon je eigen ding doen.

Maar toch interessant wanneer het dragen van over-ears een mode ding is geworden. Van vanouds had je natuurlijk van die on-ear hoofdtelefoons met een schuimpje (bij de Walkman).
Maar volgens mij is het iets van 10 jaar geleden dat je over ears ook buiten begon tegen te komen. Volgens mij met dank aan Beats en bijbehorende celebrities, maar kan het helemaal mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amrit schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Haha, ook helemaal prima. Gewoon je eigen ding doen.

Maar toch interessant wanneer het dragen van over-ears een mode ding is geworden. Van vanouds had je natuurlijk van die on-ear hoofdtelefoons met een schuimpje (bij de Walkman).
Maar volgens mij is het iets van 10 jaar geleden dat je over ears ook buiten begon tegen te komen. Volgens mij met dank aan Beats en bijbehorende celebrities, maar kan het helemaal mis hebben.
Interesseert mij persoonlijk echt geen biet of het wel of niet een "mode ding" of of is geworden.
Ik wil gewoon lekkere muziek, ook buiten, en dat is al jaren beter met over-ears.

Kan mij eigenlijk ook niet meer herinneren wanneer ik daarmee begonnen ben. Op de middelbare school had ik er in ieder geval al een, dus een jaartje of 20 is het zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 03-01-2021 13:55 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Nou heb de Max vandaag van 08:15 tot 14:00 onafgebroken opgehad.
Kussens zijn droog, achter het kussen van de linker schelp zie ik aan de bovenkant wat condens vorming maar het is te weinig om er met mijn iPhone een foto van te kunnen nemen (je ziet het niet op de foto).

Voelt een beetje alsof de kussens dit net teveel doorlaten of dat dit gewoon standaard is bij dit soort koptelefoons (zie de XM4's hierboven).

Zonder het kussen te verwijderen was het na c.a. 15 minuten al weg overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Bedankt voor de update, interessant om te lezen. Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb ook vandaag weer redelijk wat condens, heb mezelf maar aangeleerd om het af en toe even af te drogen. Op een gegeven moment worden het echt druppels en buiten de randen van de oorschelp kan je het ook op de driver zelf zien zitten wanneer je door de gaatjes kijkt. Kan nog altijd dat het geen kwaad kan, maar voor m'n gemoedsrust hou ik ze liever een beetje droog :)

Moet zeggen dat ik nu wel met andere ogen naar de smart case kijk. In een volledig afgesloten case zou tussen het gebruik door het vocht waarschijnlijk niet helemaal verdampen waardoor het zich alleen maar op blijft hopen. En wat heeft Apple bij de AirPods Max geleverd? Een vreemde, niet bijzonder mooie, niet al te praktische cover die bijna geen bescherming biedt doordat hij heel veel openingen heeft. Openingen die voor prima ventilatie zorgen. Hmm.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Longbowh schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:34:
Moet zeggen dat ik nu wel met andere ogen naar de smart case kijk. In een volledig afgesloten case zou tussen het gebruik door het vocht waarschijnlijk niet helemaal verdampen waardoor het zich alleen maar op blijft hopen. En wat heeft Apple bij de AirPods Max geleverd? Een vreemde, niet bijzonder mooie, niet al te praktische cover die bijna geen bescherming biedt doordat hij heel veel openingen heeft. Openingen die voor prima ventilatie zorgen. Hmm.......
Ja je zou haast denken dat het normale gang van zaken is bij over-ear headphones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Interessant om te zien dat de wachttijd voor een space grey of silver Max op de Apple site inmiddels niet meer oploopt...staat al enige dagen 'vast' op 24 feb-2 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:40:
Ja je zou haast denken dat het normale gang van zaken is bij over-ear headphones :)
Ik kan m'n Bose en Sennheiser uren dragen zonder dat er ook maar een druppel te bekennen is. Inmiddels al geprobeerd. Ook logisch gezien ze van plastic zijn, er is binnen de oorschelp niets koud genoeg waar het vocht tegen kan condenseren. De luchtvochtigheid binnen die koptelefoons kan daardoor even hoog of zelfs hoger zijn, maar zodra je ze afzet verdwijnt de vochtige lucht direct.

Bij de AirPods blijven de metalen delen veel kouder. Delen die vlakbij je oor zitten hebben een directe koudegeleidende link met de buitenlucht. Dus al bij een veel lagere luchtvochtigheid binnen de oorschelp begint de condensatie. Zodra er eenmaal druppels zijn ontstaan ontsnappen die niet zo snel als vochtige lucht zodra je de koptelefoon afzet of door de seal die nooit helemaal luchtdicht zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Longbowh schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Ik kan m'n Bose en Sennheiser uren dragen zonder dat er ook maar een druppel te bekennen is. Inmiddels al geprobeerd. Ook logisch gezien ze van plastic zijn, er is binnen de oorschelp niets koud genoeg waar het vocht tegen kan condenseren. De luchtvochtigheid binnen die koptelefoons kan daardoor even hoog of zelfs hoger zijn, maar zodra je ze afzet verdwijnt de vochtige lucht direct.

Bij de AirPods blijven de metalen delen veel kouder. Delen die vlakbij je oor zitten hebben een directe koudegeleidende link met de buitenlucht. Dus al bij een veel lagere luchtvochtigheid binnen de oorschelp begint de condensatie. Zodra er eenmaal druppels zijn ontstaan ontsnappen die niet zo snel als vochtige lucht zodra je de koptelefoon afzet of door de seal die nooit helemaal luchtdicht zal zijn.
Ik ga dit nog even testen met een H95.
Waar de condens plek bij de Max van kunstof is, gebruikt de H95 daar Aluminium voor, wat het nog weer extra koud moet maken.

Maar waar ik meer op doelde, de XM4 heeft het ook maar merkt ook niet iedereen dit.
Ik had dit bij de max nooit gemerkt als niet iemand mij erop gewezen had dus als ik dan nu bij mijzelf denk "huh dit had ik bij andere koptelefoons nooit" dan hoeft dat niet zoveel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een aantal reacties zijn verplaatst naar [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid. Dit topic is voor discussiëren over en delen van ervaringen met de AirPods Max. Voor het delen van bestellingen, levertijden en beschikbaarheid kun je in [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid terecht.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzTMygQc0k2rr3p2KyKnGa-pt4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnJnokVaIspTlDtMCmoT5jtt.jpg?f=fotoalbum_large

Nou mijn kabeltje van engelen haar is binnen gekomen. Eerste indruk is helaas niet geweldig, iPod staat vol ALAC files en die klinken goed maar niet baanbrekend beter dan Apple Music (zelfde tracks).

Het grote nadeel zit hem in de Dual Sense controller van de PS5. Die ziet de Max niet als deze aangesloten wordt met de kabel. Waarschijnlijk hetzelfde euvel met de stekker als de DualShock4 had met EarPods.

Oftewel: Dit gaat weer lekker retour naar Apple 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnl4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 09:33
Met kabel in de PS5 controller zou moeten werken. Heb meerdere keren gelezen dat dat werkt. Misschien een audio setting aanpassen in de PS5?
Ik heb de kabel hier ook voor gekocht alleen helaas de Max nog niet binnen.

Een BT dongle in de ps5 lijkt me nog mooier, latency schijnt ook prima te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door dnl4 op 05-01-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
dnl4 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:19:
Met kabel in de PS5 controller zou moeten werken. Heb meerdere keren gelezen dat dat werkt. Misschien een audio setting aanpassen in de PS5?

Dan moet je elke keer je AirPods opnieuw connecten als je weer je iPhone wil gebruiken? En het lijkt me ook dat je dan geen telefoontjes kan ontvangen op de AirPods Max als je aan het gamen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dnl4 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:19:

Ja lees het nu ook. Settings op de Ps5 zijn goed, als ik mijn spraak headsetje inprik gaat het geluid daar ook over.

Vreemd. Even doorzoeken dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Uit het head fi forum mbt de condens:

‘Oh man, I’m seriously considering returning because of this.’

I discussed this problem today with the technical support of Apple. They said there will be no limited functionality, but it is recommendable to dry them after using in cold environment and coming to warm environment.

https://www.head-fi.org/threads/airpods-max.949152/page-144

[ Voor 8% gewijzigd door frankegiani op 05-01-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankegiani schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:13:
Uit het head fi forum mbt de condens:

‘Oh man, I’m seriously considering returning because of this.’

I discussed this problem today with the technical support of Apple. They said there will be no limited functionality, but it is recommendable to dry them after using in cold environment and coming to warm environment.

https://www.head-fi.org/threads/airpods-max.949152/page-144
Hehe
In the control center there is not a Reduce Condensation setting, swipe down and then select on/off.
Edit: Topic ga ik even in de gaten houden. Iemand daar heeft bijvoorbeeld die case al ontvangen.

Ook zie ik iemand een lans breken voor de H95 waar ik volledig achter kan staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 05-01-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:11
Donstil schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Maar waar ik meer op doelde, de XM4 heeft het ook maar merkt ook niet iedereen dit.
Wat heeft de xm4 ook, het vochtprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deBennie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:02:
[...]
Wat heeft de xm4 ook, het vochtprobleem?
Yup, nou althans probleem moet nog blijken.
Zie mijn eerdere post, oa op reddit hebben mensen het en de handleiding spreekt erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens had ik het vandaag na een soortgelijke periode als gisteren niet. Terwijl vreemd genoeg de setting, warmte, etc gelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:17:
[...]

Yup, nou althans probleem moet nog blijken.
Zie mijn eerdere post, oa op reddit hebben mensen het en de handleiding spreekt erover.
Of de sony's hier nou wel of geen last van hebben, jij bent gewoon helemaal zen met je airpod max koptelefoon, dus dat water/condens dingetje is voor jou helemaal geen issue.
Het is voor mij in ieder geval reden om nog even de ontwikkelingen af te wachten voor ik een setje aanschaf en kan me voorstellen dat anderen nu ook even wat huiverig zijn in de aanschaf van een setje max koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
deBennie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:30:
[...]

Of de sony's hier nou wel of geen last van hebben, jij bent gewoon helemaal zen met je airpod max koptelefoon, dus dat water/condens dingetje is voor jou helemaal geen issue.
Het is voor mij in ieder geval reden om nog even de ontwikkelingen af te wachten voor ik een setje aanschaf en kan me voorstellen dat anderen nu ook even wat huiverig zijn in de aanschaf van een setje max koptelefoons.
Levertijd is toch 10 weken.

Volgens mij is het een klassiek Apple eerste week verhaal overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deBennie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:30:
[...]

Precies. Voor mij is het niet zo belangrijk, had net voor het kwam opborrelen toch al AppleCare genomen dus zal zo vaart niet lopen.

Ik heb gewoon niet echt hard gemaakt zien worden dat dit alleen voor de Max’en aan de orde is en na de XM4 constateringen kan dat eigenlijk ook al wel van tafel.

Nee ik maak mij er niet zo druk om. Heb nu 2x gekeken, morgen laatste keer en dan zie ik het wel mocht het eens problemen op leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:34:
Volgens mij is het een klassiek Apple eerste week verhaal overigens.
Dit idd. Zou mij verbazen als her over een paar weken nog echt een ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Dat hele condens verhaal kan ik me niet bepaald druk om maken. Wat me echter wel zorgen baart is dat er een enorme battery drain in lijkt te zitten. Ik begin de dag met 100%, gebruik de APM misschien 3 uurtjes, doe hem terug in de beha, en als ik vervolgens 's avonds ga kijken heb ik nog maar 5% :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdevries189 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:51:
Dat hele condens verhaal kan ik me niet bepaald druk om maken. Wat me echter wel zorgen baart is dat er een enorme battery drain in lijkt te zitten. Ik begin de dag met 100%, gebruik de APM misschien 3 uurtjes, doe hem terug in de beha, en als ik vervolgens 's avonds ga kijken heb ik nog maar 5% :/
Is er niet iets wat hem uit zijn slaap houd? Een non iOS device ofz?
Ik drukte laatst de Max aan I.p.v. de pro’s en toen verbond die gewoon terwijl hij in de case zat, dat lijkt dus wel mogelijk en kan mij daarom voorstellen dat dit bij non iOS devices voor kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Donstil schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:28:
[...]

Is er niet iets wat hem uit zijn slaap houd? Een non iOS device ofz?
Ik drukte laatst de Max aan I.p.v. de pro’s en toen verbond die gewoon terwijl hij in de case zat, dat lijkt dus wel mogelijk en kan mij daarom voorstellen dat dit bij non iOS devices voor kan komen.
Nu je het zegt. Ik zag vandaag toevallig dat de APM spontaan ging verbinden met mn iphone terwijl de APM op zolder lag (in de case) en ikzelf met de iphone een verdieping lager. Niet apple devices weet ik niet. Maar goed punt. Zal er eens op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankegiani
Die drain was de hoofdreden dat ik ‘m had teruggestuurd. Bleef maar verbonden met iPhone in slaaptoestand. Factory reset leek oplossing totdat je in gebruik een switch maakte tussen iPhone en mac. Het leek daarna in slaaptoestand wel of de drain dan weer versneld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Nu ik er even op zoek lijkt het idd echt een ding te zijn: YouTube: My AirPods Max Have a Problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
Ah lijkt me een klassiek apple bash verhaal

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/004/130/bagdad-bob.gif

;)

[ Voor 3% gewijzigd door deBennie op 06-01-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Wel mooi om te zien dat op dat forum, in tegenstelling tot het condensprobleem, ook echt IEDEREEN er last van heeft. Het is dus in ieder geval lekker consistent :+

[ Voor 16% gewijzigd door jdevries189 op 06-01-2021 10:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
Zou mij vrij weinig verbazen als de eerstvolgende firmware update gewoon een power off functie toevoegt. Dit is weer zo'n typisch design dingetje waarbij iemand bij Apple het idee had dat die dingen meteen geconnect moeten zijn als je ze op je oren zet en er geen seconde langer gewacht mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joderoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-06 09:42
jdevries189 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:02:
Wel mooi om te zien dat op dat forum, in tegenstelling tot het condensprobleem, ook echt IEDEREEN er last van heeft. Het is dus in ieder geval lekker consistent :+
Hier geen last hoor. Verliest per nacht ongeveer 5%. Als ik onder de 20 of 30% zit laad ik hem simpelweg even een uurtje op...Totaal geen issue dus. Ook het condens verhaal is volgens mij zwaar overtrokken.

Verder is het een geweldig ding waar vooral het snel koppelen met de afspeelbron een van de grootste pluspunten voor is voor mij.
Ik heb ook de Bose en B&O gehad, maar ik werd gek van het continue verbinding moeten maken wat simpelweg 10 seconden duurt als het al in 1x goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deBennie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:59:
Ah lijkt me een klassiek apple bash verhaal

[Afbeelding]

;)
Hahaha, mensen die hem toch al niet gingen kopen kom er maar weer in! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdevries189 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:02:
Ik heb hier niet direct last van maar vind de batterij wel iets tegenvallen tijdens gebruik.
Ik haal wel twee volle werkdagen ermee maar de H95's doen dat echt veel beter.

Nou goed misschien dat die Kickstarter stand door gaat, dan kan ik hem 's nachts daarop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
joderoo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Hier geen last hoor. Verliest per nacht ongeveer 5%. Als ik onder de 20 of 30% zit laad ik hem simpelweg even een uurtje op...Totaal geen issue dus. Ook het condens verhaal is volgens mij zwaar overtrokken.

Verder is het een geweldig ding waar vooral het snel koppelen met de afspeelbron een van de grootste pluspunten voor is voor mij.
Ik heb ook de Bose en B&O gehad, maar ik werd gek van het continue verbinding moeten maken wat simpelweg 10 seconden duurt als het al in 1x goed gaat.
Dat koppelen werkt wel bizar goed inderdaad. Ik heb de iphone gedocked naast mn MBP staan. Op de MBP bedien ik nu de Spotify op mn iphone terwijl de APM daarmee gekoppeld is. Nummers wisselen kan dan ook nog eens gewoon met je keyboard alleen volume bedienen moet met de apple watch :+ Waarom al die moeite zou je nu denken: spotify heeft alleen in de app een fatsoenlijke EQ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk nu ineens dat NC aan blijft als ik gebeld wordt.
De H95 schakelt dan automatisch naar transparante modus en dat vind ik persoonlijk fijner.

Weet iemand of je dat ergens kunt instellen voor Airpods? Ik kan het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Oplossing voor condens in de maak 😃

https://m.gsmarena.com/ch...ld_incoming-amp-47052.php

[ Voor 4% gewijzigd door frankegiani op 06-01-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
@Donstil Daar had ik ook last van. Is ook bij de AirPods Pro het geval. Is gek genoeg volgens mij (nog) geen setting voor. Zie ook:

https://forums.macrumors....en-call-comes-in.2225843/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankegiani schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:04:
@Donstil Daar had ik ook last van. Is ook bij de AirPods Pro het geval. Is gek genoeg volgens mij (nog) geen setting voor. Zie ook:

https://forums.macrumors....en-call-comes-in.2225843/
Aah zonde, ik heb mijn pro's vrijwel altijd op transparency dus dat heb ik daarom nooit gemerkt denk ik.
Nou duimen op een update dan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Heb ze een weekje niet gebruikt. Op dit moment The Weeknd aan het luisteren via Spotify met aangepaste EQ settings. Wat een genot en wat ben ik tevreden met deze airpods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcIw9S1-Q2nfORfUx1JlIt_6H8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7SoID2iCLvADcqDC5uLa3z8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Wellicht is dit display nog gebaseerd op de oude plannen van een meer modulaire opbouw van de Max?

Of is de hoofdband stiekem toch uitwisselbaar? Ik dacht in de tear down te zien dat het een kliksysteem is, maar dat de ear cups dan eerst open moeten en er een hoop lijm opzij moet.

Ook nog nergens gelezen dat er losse hoofdbanden te koop zijn bij Apple, alleen (tzt) ear pads.

[ Voor 63% gewijzigd door frankegiani op 06-01-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
frankegiani schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:23:
Wellicht is dit display nog gebaseerd op de oude plannen van een meer modulaire opbouw van de Max?

Of is de hoofdband stiekem toch uitwisselbaar? Ik dacht in de tear down te zien dat het een kliksysteem is, maar dat de ear cups dan eerst open moeten en er een hoop lijm opzij moet.

Ook nog nergens gelezen dat er losse hoofdbanden te koop zijn bij Apple, alleen (tzt) ear pads.
Als je kijkt in deze vid rond 11:42, zie je dat ze het klik mechanisme hebben gevonden, deze zou, in theorie" dmv het kleine gaatje aan de bovenzijde van de earcups losgekoppeld kunnen worden.

Op deze foto zie je de achterkant van dat gaatje, en dit is misschien een beveiliging om te controleren of deze doorgedrukt is met een metalen pennetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNGEoiQ7CqDPWcETzp9APiHbJ7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lk59qwA3q8KOnuAlGmi5ZAqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLrgkvRu4T3xyuUlNORUS1OI8po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6UDVYvCiV7NSMBaJlGbd9kE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Interessant, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit fan made? Of van een van de stores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Was een tweet van een 9to5mac-contributor met een display uit een Apple Store (volgens hem)

[ Voor 38% gewijzigd door frankegiani op 06-01-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankegiani schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:13:
Was een tweet van een 9to5mac-contributor met een display uit een Apple Store (volgens hem)
Aah oke cool. Kan ook wel gewoon een samenvatting zijn maar makkelijk wisselen van onderdelen was wel altijd het gerucht en dat viel met alleen de oor schelpen toch iets wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Ja daar had ik idd ook meer van verwacht nav de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-06 12:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/549p0BuEGnjt-Q7mnb7rMgevgCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzEvfUu8Sb6MLuiqumHhzkdK.jpg?f=fotoalbum_large

Na 3+ weken in gebruik ben ik zeer tevreden over de Max. Het is geen vervanger voor mijn AirPods Pro. Maar dat was de bedoeling ook niet. De Airpods gaan altijd en overal mee naar toe. De Max is meer om extra van m’n muziek te genieten. En daar is hij perfect voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Leuk om te horen!
Verfrissend na de recente meer kritische geluiden van oa condens en battery-drain.
Ik heb ‘m dus teruggestuurd en wil eigenlijk eerst officiële reactie van Apple over condens.
Maar zit stiekem toch telkens weer cb en Apple te volgen of er alweer voorraad is😆
Zal ongetwijfeld ook wel stukje ‘fear of missing out’ in zitten😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06 19:28

epo

Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:42:
[...]

Ja lees het nu ook. Settings op de Ps5 zijn goed, als ik mijn spraak headsetje inprik gaat het geluid daar ook over.

Vreemd. Even doorzoeken dus nog.
Ik heb de gok genomen en kabel vandaag binnen, en werkt out of the box met de PS5. Heb geen settings hoeven aan te passen. Gisteren ook geprobeerd met het verloopstukje, maar dat werkte niet.
Mooi dun kabeltje voor 40 euro |:( Maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
epo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Ik heb de gok genomen en kabel vandaag binnen, en werkt out of the box met de PS5. Heb geen settings hoeven aan te passen. Gisteren ook geprobeerd met het verloopstukje, maar dat werkte niet.
Mooi dun kabeltje voor 40 euro |:( Maar het werkt!
Aah gaar, denk dat het in mijn controller zit.
Heb de settings nagelopen met iemand waar het wel werkt en alles lijkt goed te staan.

Kabel werkt op een IPod wel.
Nou goed ik laat het er maar bij, als er echt een baanbrekende 3D audio game komt koop ik misschien wel een usb BT dongle, dat schijnt ook wel aardig te zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
@donstil had jij toevallig nog gecheckt of de condensatie ook speelt bij het aluminium van jouw mooie H95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Zilver bij mm op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankegiani schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:58:
@donstil had jij toevallig nog gecheckt of de condensatie ook speelt bij het aluminium van jouw mooie H95?
Nou daar kwam niet echt iets uit. Had het 1x bij de Max en 2x niet. H95 nu 1x en daar had ik het niet.

Moet die H95 dus ook nog wat vaker dragen. Vind alleen tijdens het werken de Max veel fijner dus dat is er nog niet echt van gekomen. Denk er overigens ook aan de H95 weg te doen, omdat het verschil in audio voor mij te klein is om de H95 nog te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Aha ok duidelijk thx!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aiii
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/d463a499-e58e-41a6-bakjwz.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/c168b50b-acd1-4349-a6hjqq.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/4b768d8e-764d-4446-9beksr.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/f1acbc45-9a86-4622-btlk45.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2deea4e4-0bb9-4c91-875kft.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/fa7f00fc-a31c-4663-9eqk3g.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/45f0618b-8417-44a0-8xdkz0.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/d6e673f0-f9d9-48d8-b05jtl.jpeg

[ Voor 129% gewijzigd door Aiii op 11-01-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-06 18:19
Slecht zal ie niet zijn. Maar raar is ie. Maar ik heb liever wat anders.
Beste cijfer van RTings is voor "commute": dat is nou precies wat ik nooit met z'n fashionhoofddeksel zou gaan doen. ("heavy bulky" prachtig)

Qua uiterlijk een ouderwedse schommelstoel.
Maar al weken op de voorpagina van Tweakers... ik hoop dat ze goed voor de reclame betalen. 😈

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 21:18
De case is binnen, erg fijne case. Hardshell met een magneet erin. Ik ben weer blij

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:17
Oei, da's niet best... ik had gedacht dat ze beter, of in elk geval net zo goed uit de test zouden komen als bijvoorbeeld de veel goedkopere concurrentie van Bose en Sony, maar niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
*snip* levertijden mogen in [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid :)
evdakker schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:11:
[...]

Oei, da's niet best... ik had gedacht dat ze beter, of in elk geval net zo goed uit de test zouden komen als bijvoorbeeld de veel goedkopere concurrentie van Bose en Sony, maar niet dus...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel waarde aan rtings hecht, omdat geluid te subjectief is voor grafiekjes, maar ik kan mij eerlijk is eerlijk ook helemaal niet vinden in hun conclusie.

Luister hier maar eens op 5:05 naar het verschil tussen de XM4 en de Max: YouTube: My AirPods Max's Died...

[ Voor 16% gewijzigd door Daedalus op 12-01-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Captain Planet schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:15:
[...]

De case is binnen, erg fijne case. Hardshell met een magneet erin. Ik ben weer blij
Keurig, gaan ze in deep sleep ook hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 21:18
Donstil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:51:
[...]

Keurig, gaan ze in deep sleep ook hiermee?
Jazeker,

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Captain Planet schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Dus behalve dat bij deze koptelefoon van 629 euro zelfs geen 3.5 mm kabeltje zit, moet je eigenlijk ook nog minimaal 20 euro uitgeven als je een beetje nette case wil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
evdakker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:18:
[...]

Dus behalve dat bij deze koptelefoon van 629 euro zelfs geen 3.5 mm kabeltje zit, moet je eigenlijk ook nog minimaal 20 euro uitgeven als je een beetje nette case wil?
Yup dat klopt, goed geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
[...]

Ik ben anders heel content met de BH. Werkt prima in huis. En ik zal wellicht tzt zien hoe dat buitenhuis gaat. Mijn oude B&O ging gewoon z’n eigen voorvak in in mijn rugzak. Zo’n case is alleen maar VEEL extra ruimte.

En hoeveel mensen gebruiken zo’n case. Ik heb er nog twee liggen, waarvan een vrij luxe van Audioquest. Nooit in de afgelopen 30 jaar een case gebruikt. Nu ik er bij stil sta, de BH is de eerste hoofdtelefoon case die ik gebruik.

Niet gebruikte cases, en andere meuk, en milieu en zo:

https://www.apple.com/environment/

https://www.greenpeace.or...greener-electronics-2017/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZ-_oEofl_iQQsJrtryQzg4BtfE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SLHFEnvbE2mRxXwPFxrPo42D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Ja en ook 450.000€ als je deze koptelefoon binnen wil gebruiken in je koophuis. Wat een schande.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:19
[...]

En nu? Koop je ‘m toch niet.. ik hoef al die accessoires niet erbij. Ik zou nooit het ding gebruiken met een kabel (doe ik met m’n huidige Sony ook niet) en die case is prima als je het in een rugzak doet (wat ik dus doe). Heel persoonlijk allemaal zoals je ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
Ik heb gisteren mijn review gepubliceerd: productreview: Apple AirPods Max (Grijs) review door Aiii

Laat ik zeggen dat ik zeker laaiend enthousiast ben over de headset. Maar ik ben het stiekem wel eens dat voor die prijs een kabel en hardcase een vereiste zijn, en ik vind dat wel degelijk een minpunt. Dat zou je niet apart moeten hoeven kopen. Maar zelfs als je geen hardcover levert, in ieder geval een pouch of een softcase waar het enigszins in beschermd kan worden (zoals de Sennheiser Momentum Wireless heeft, bijvoorbeeld).

Uiteindelijk zijn deze headphones wel bedoeld om mee te reizen, dan zijn accessoires die daarvoor nodig zijn gewoon onderdeel van het product. Een kabel heb je nodig in het vliegtuig, en een hardcase heb je nodig voor als het ding in een koffer gepropt moet worden met een heleboel ander spul zodat e.e.a. compact en beschermd meekan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Aiii schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:44:
Ik heb gisteren mijn review gepubliceerd: productreview: Apple AirPods Max (Grijs) review door Aiii

Laat ik zeggen dat ik zeker laaiend enthousiast ben over de headset. Maar ik ben het stiekem wel eens dat voor die prijs een kabel en hardcase een vereiste zijn, en ik vind dat wel degelijk een minpunt. Dat zou je niet apart moeten hoeven kopen. Maar zelfs als je geen hardcover levert, in ieder geval een pouch of een softcase waar het enigszins in beschermd kan worden (zoals de Sennheiser Momentum Wireless heeft, bijvoorbeeld).

Uiteindelijk zijn deze headphones wel bedoeld om mee te reizen, dan zijn accessoires die daarvoor nodig zijn gewoon onderdeel van het product. Een kabel heb je nodig in het vliegtuig, en een hardcase heb je nodig voor als het ding in een koffer gepropt moet worden met een heleboel ander spul zodat e.e.a. compact en beschermd meekan.
Pure aanname, maar stel dat Apple 10 miljoen van deze hoofdtelefoons heeft laten maken. En daar hadden ook 10 miljoen cases bij gezeten.
Vervolgens worden 9 miljoen van die cases niet gebruikt, of zelfs meteen weggegooid. Dat is gewoon niet van deze tijd.

Overigens, in een Japans interview met het Apple designteam:

https://translate.google....tus.com%2Fdesign%2F167958

"Today, most headphones come with large, cumbersome cases, but we travel a lot, so we know how important it is to fit in a bag. So it's extremely storage efficient. I wanted to make a good case. Our case has a structure in which one sheet is cut out and fastened in several places so that it becomes three-dimensional. When the ear cup is rotated and inserted here, the headband is exposed. Although it is still in the state, it is judged that it is not necessary to cover it because it is made strong in the first place. Also, thanks to the exposed band, it is possible to have a function that you can easily grasp it with your hand and take it out of the bag can we have "

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn B&O H95 zat wel een (hele mooie maar door zijn formaat super onhandige) case maar bij de B&O H9 die ik daarvoor had weer niet. Ik vind het daarom niet echt een gegeven dat er maar een case bij moet zitten.

De soort van bescherming die er nu bij zit vind ik overigens inmiddels wel oke. Was ff wennen maar inmiddels kan ik hem er wel blind in en uit krijgen. Ook thuis gaat hij daar dus gewoon in.

Als we weer mogen reizen dan koop ik wel een harde case schat ik zo in maar dat moest vroeger ook dus kan mij daar niet echt druk om maken.

De 39,95 Audio kabel heb ik overigens wel terug gestuurd, op mijn Ps5 kreeg ik het niet werkend en had eigenlijk geen zin nog verder uit te zoeken waar dat nou in zat. (Kabel werkte wel op iPod maar andere aux apparaten werkte weer op Ps5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Donstil schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:40:

De 39,95 Audio kabel heb ik overigens wel terug gestuurd, op mijn Ps5 kreeg ik het niet werkend en had eigenlijk geen zin nog verder uit te zoeken waar dat nou in zat. (Kabel werkte wel op iPod maar andere aux apparaten werkte weer op Ps5)
Past een standaard 2x 3,5mm audiokabel ook? Zoals je die bij andere koptelefoons krijgt? Of gebruikt Apple een audiokabel met een eigen propietary aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
evdakker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Past een standaard 2x 3,5mm audiokabel ook? Zoals je die bij andere koptelefoons krijgt? Of gebruikt Apple een audiokabel met een eigen propietary aansluiting?
Lightning poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evdakker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Het is aan de Max kant Lightning, Apple (en andere) hebben daar een 3,5mm to Lightning voor.

Kabel deed het verder prima in andere apparaten maar kreeg het op mijn PS5 via de DualSense niet werkend.
Terwijl een andere tweaker hier melde dat het wel goed werkte. Dus daar verder geen tijd in gestoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ah okee, dus het boodschappenlijstje wordt: nette case, audio kabel, lightning naar mini-jack convertor. En een huis van 340.000 euro om binnen te kunnen luisteren :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evdakker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Ah okee, dus het boodschappenlijstje wordt: nette case, audio kabel, lightning naar mini-jack convertor. En een huis van 340.000 euro om binnen te kunnen luisteren :+ .
Nee de "audio kabel" en "Lightning naar mini-jack" is 1 ding. Geen 2.

Edit: Dit dus: Afbeeldingslocatie: https://www.hardwarewebwinkel.nl/pi/nedis-koptelefoon-adapterkabel--apple-lightning-8-pins-m--35mm-m--100m--alu-cctb39940al10-nedis/medium/cctb39940al10_p10.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 13-01-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
evdakker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Moet je wel in de provincie willen wonen 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
giantgiantus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Moet je wel in de provincie willen wonen 😉.
Da's waar. Ach ja, als je een koptelefoon van 629 euro kunt kopen is een ton extra voor een huis ook vast geen probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Donstil schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Nee de "audio kabel" en "Lightning naar mini-jack" is 1 ding. Geen 2.

Edit: Dit dus: [Afbeelding]
Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joderoo
  • Laatst online: 29-06 09:42
Heeft iemand al ergens gelezen wanneer de losse oorkussens in de verkoop gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door joderoo op 14-01-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Donstil schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Het is aan de Max kant Lightning, Apple (en andere) hebben daar een 3,5mm to Lightning voor.

Kabel deed het verder prima in andere apparaten maar kreeg het op mijn PS5 via de DualSense niet werkend.
Terwijl een andere tweaker hier melde dat het wel goed werkte. Dus daar verder geen tijd in gestoken.
Kan de PS5, zoals de PS4, nog steeds geen audio spelen over bluetooth?
Dat vind ik bij mijn PS4 al triest dat mijn AirPods daar niet bij werken.
Jammer omdat er wel gewoon bluetooth in een playstation zit.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
4bit schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:33:
[...]

Kan de PS5, zoals de PS4, nog steeds geen audio spelen over bluetooth?
Dat vind ik bij mijn PS4 al triest dat mijn AirPods daar niet bij werken.
Jammer omdat er wel gewoon bluetooth in een playstation zit.
Klopt. Komt door latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al heb ik daar wel mijn vraagtekens bij. Ik heb vanaf de iPad met games geen last van de latency met de nieuwere generatie koptelefoons. Dus dat zou dan op de Consoles ook wel moeten kunnen zou je zeggen.

Sterker nog er zijn USB dongles (die de PS5 ziet als audio apparaat) met BT 5.0 die prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-06 21:00
Tjsa, ik denk dat Sony gewoon graag wilt dat je hun gamingheadset koopt. De XM3 en XM4 werken ook niet.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
Eerlijk is eerlijk, ik moest lachen toen ik dit patroon zag in mijn recensie waarderingen:
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/unknownsyjv6.png

Vast toeval, denk ik... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Aiii op 14-01-2021 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Safaci schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:43:
Tjsa, ik denk dat Sony gewoon graag wilt dat je hun gamingheadset koopt.
Haha nee dank je :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankegiani
Netflix werkt aan Spatial Audio support https://www.macrumors.com...al-audio-support-airpods/

[ Voor 19% gewijzigd door frankegiani op 15-01-2021 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
Oei, dat is mooi nieuws. Als ik van Plex of Apple TV+ met Spatial Audio overga naar iets kijken op Netflix is het toch altijd weer jammer. :D

Hopelijk komt dan binnenkort ook eindelijk een Apple TV met Spatial Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Aiii schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:36:
[...]

Oei, dat is mooi nieuws. Als ik van Plex of Apple TV+ met Spatial Audio overga naar iets kijken op Netflix is het toch altijd weer jammer. :D

Hopelijk komt dan binnenkort ook eindelijk een Apple TV met Spatial Audio.
Ja dat snap ik ook nog niet. Theoretisch gezien zou de huidige Apple TV dat toch ook gewoon moeten kunnen?
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid