Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Weet iemand hier toevallig of airplay 2 vanaf een iphone 4K resolutie kan streamen naar een...ik noem maar wat..een recente LG OLED tv? (icm de Disney+ app bijv.)

Ik zou spatial audio namelijk wel heel graag willen combineren met 4K (en evt HDR) ipv enkel Full HD mbv die Apple AV adapter kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door jdevries189 op 15-01-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-06 12:31
Wow als netflix dit ondersteund spring ik een gat in de lucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07
Aiii schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:36:
[...]

Oei, dat is mooi nieuws. Als ik van Plex of Apple TV+ met Spatial Audio overga naar iets kijken op Netflix is het toch altijd weer jammer. :D

Hopelijk komt dan binnenkort ook eindelijk een Apple TV met Spatial Audio.
Plex ondersteund geen Spatial Audio?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
Rivanov schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Plex ondersteund geen Spatial Audio?
Jawel, maar je moet er wel wat moeite voor doen.

https://forums.plex.tv/t/...e-spatial-audio/634228/24

---

Man, ik sta nog steeds een beetje versteld van hoe lekker deze headset klinkt t.o.v. de Sony WH-1000XM4. De Sennheiser Momentum Wireless zitten er wat dichterbij, maar die zijn wat meer bass heavy en hebben lang niet zo'n wijde soundstage.

Ook begin ik steeds meer te merken wanneer de Adaptive EQ zijn ding doet. Het geeft een bass thump wanneer je hem wil, maar zorgt er tegelijk voor dat liedjes niet muddy gaan klinken door de bass ook op de juiste momenten wat meer prominent te maken.

Ik ga er even vanuit dat de meesten hier Apple Music gebruiken, check dit liedje: https://music.apple.com/n...8886772?i=1498886780&l=en
(Jude - Madonna, de versie van het album Me and My Monster)

Zet hem op max volume en voel de bass. Hnng.

[ Voor 58% gewijzigd door Aiii op 15-01-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Aiii schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Jawel, maar je moet er wel wat moeite voor doen.

https://forums.plex.tv/t/...e-spatial-audio/634228/24

---

Man, ik sta nog steeds een beetje versteld van hoe lekker deze headset klinkt t.o.v. de Sony WH-1000XM4. De Sennheiser Momentum Wireless zitten er wat dichterbij, maar die zijn wat meer bass heavy en hebben lang niet zo'n wijde soundstage.

Ook begin ik steeds meer te merken wanneer de Adaptive EQ zijn ding doet. Het geeft een bass thump wanneer je hem wil, maar zorgt er tegelijk voor dat liedjes niet muddy gaan klinken door de bass ook op de juiste momenten wat meer prominent te maken.

Ik ga er even vanuit dat de meesten hier Apple Music gebruiken, check dit liedje: https://music.apple.com/n...8886772?i=1498886780&l=en

Zet hem op max volume en voel de bass. Hnng.
Awesome! Ga dit proberen! :)

Uitleg: https://dwffls.com/posts/plex-spatial-audio/

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:17
Aiii schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Ik vrees voor je dat de meesten hier géén Apple Music gebruiken. Spotifiy is marktleider. Ik heb een gratis proefabonnement op Apple Music, maar ik gebruik eigenlijk alleen Spotify. Dat werkt voor mij persoonlijk véél beter. Veel meer relevante afspeellijsten, en prettiger interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
evdakker schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Ik vrees voor je dat de meesten hier géén Apple Music gebruiken. Spotifiy is marktleider. Ik heb een gratis proefabonnement op Apple Music, maar ik gebruik eigenlijk alleen Spotify. Dat werkt voor mij persoonlijk véél beter. Veel meer relevante afspeellijsten, en prettiger interface.
Uh, ik gebruik Apple Music hoor. ;)
En het schijnt dat de kwaliteit van Apple Music i.c.m. AirPods Pro/Max veel beter is dan met Spotify.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 16-01-2021 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:07
Ook altijd spotify gebruikt en moet wel zeggen dat Apple Music inderdaad helaas veel beter klinkt. Zal dus wel over moeten stappen wat ik heel jammer vind omdat ik de concentratie bij 1 bedrijf beetje too much begin te vinden.

Andere vraag: wie gebruikt zijn AirPods Max met de PlayStation 5? Ik zie dat er best wat mensen op Reddit zijn die hem ook aan Bluetooth single koppelen maar ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt. Hoe krijg ik hem op de ps5 en hoe schakel ik over op m’n Apple devices weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
Rivanov schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Uh, ik gebruik Apple Music hoor. ;)
En het schijnt dat de kwaliteit van Apple Music i.c.m. AirPods Pro/Max veel beter is dan met Spotify.
Dat kan ik bevestigen, maar dat geld eigenlijk voor iedere headset waarmee ik getest heb. Dit is zelfs bij de Android versie van Apple Music het geval. Apple Music heeft schijnbaar simpelweg wat hogere kwaliteit encodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Naast Spotify gebruik ik Deezer, maar het verschil hoor je wel (320 kbps vs 1.411 kbps). Spotify vind ik echter prettiger in gebruik. Ik heb overigens geen AirPods Max, maar een BeoPlay H9.

[ Voor 17% gewijzigd door syltheboy op 16-01-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik poste die een aantal weken geleden al maar die aanpassing met de XML is alleen nodig als je wilt dat de audio stream geconverteerd wordt.

Files met het juiste audio formaat hebben native Spatial Audio zonder deze aanpassing.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-01-2021 12:11 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@donstil gebruik je de AirPods nu ook met de PlayStation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:11:
Andere vraag: wie gebruikt zijn AirPods Max met de PlayStation 5? Ik zie dat er best wat mensen op Reddit zijn die hem ook aan Bluetooth single koppelen maar ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt. Hoe krijg ik hem op de ps5 en hoe schakel ik over op m’n Apple devices weer?
Ik snap ook niet precies hoe dat werkt. Ik vind alleen maar BT dongles die via de 3,5mm Jack in de controller werken.

DAC in de controller is echter dusdanig slecht dat ik die niet wil gebruiken. Jij iets anders gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Ik snap ook niet precies hoe dat werkt. Ik vind alleen maar BT dongles die via de 3,5mm Jack in de controller werken.

DAC in de controller is echter dusdanig slecht dat ik die niet wil gebruiken. Jij iets anders gevonden?
Ja. Ik zie mensen de BT-W3 gebruiken.

https://forums.macrumors....-5-my-experience.2278082/

Maar ik zie niet helemaal voor me hoe het pairings proces werkt en hoe je weer over kan schakelen. En verder kom ik er ook niet achter of je dan nog de mic kan gebruiken van de controller.

[ Voor 7% gewijzigd door giantgiantus op 16-01-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Ja. Ik zie mensen de BT-W3 gebruiken.

https://forums.macrumors....-5-my-experience.2278082/

Maar ik zie niet helemaal voor me hoe het pairings proces werkt en hoe je weer over kan schakelen.
Aah nice. Die ga ik ff bekijken!

Gewoon hetzelfde als met BT naar een non Apple apparaat denk ik, als in verbonden tot je hem verbreekt of handmatig op een Apple apparaat over schakelt.

Het wordt wat minder seamless maar daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Aah nice. Die ga ik ff bekijken!

Gewoon hetzelfde als met BT naar een non Apple apparaat denk ik, als in verbonden tot je hem verbreekt of handmatig op een Apple apparaat over schakelt.

Het wordt wat minder seamless maar daar kan ik wel mee leven.
Bij de derde post lijkt het alsof de Bluetooth van die dongle agressief is en er tussendoor komt als je ps5 aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Bij de derde post lijkt het alsof de Bluetooth van die dongle agressief is en er tussendoor komt als je ps5 aanstaat.
Ik zou hem alleen inpluggen als ik game met koptelefoon, dus dat is dan niet zo heel erg.

Hier zie ik echter ook weer een 3,5mm plug bij zitten., dat is een microfoon. Dus optioneel.

Edit: ik bestel er wel even een, dan zie ik het volgende week wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 16-01-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Ik zou hem alleen inpluggen als ik game met koptelefoon, dus dat is dan niet zo heel erg.

Hier zie ik echter ook weer een 3,5mm plug bij zitten.
Is dat niet alleen voor de Nintendo switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
giantgiantus schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:11:
Ook altijd spotify gebruikt en moet wel zeggen dat Apple Music inderdaad helaas veel beter klinkt. Zal dus wel over moeten stappen wat ik heel jammer vind omdat ik de concentratie bij 1 bedrijf beetje too much begin te vinden.
Eerlijk gezegd hoor ik geen verschil tussen Spotify en Apple Music. Het verschil tussen 320Kbps Ogg Vorvis en 320 Kbps AAC is ook niet groot. Als je het verschil al kunt horen ben je denk ik als audiofiel sowieso beter uit met een aanbieder die losless streaming/downloading biedt. En kun je beter ook een high end bedrade koptelefoon kopen ipv eentje uit de klasse Airpods Max/Sony XM3/Bose QC35.

[ Voor 3% gewijzigd door Of-Aaargh op 16-01-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evdakker schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:55:
[...]

Eerlijk gezegd hoor ik geen verschil tussen Spotify en Apple Music. Het verschil tussen 320Kbps Ogg Vorvis en 320 Kbps AAC is ook niet groot. Als je het verschil al kunt horen ben je denk ik als audiofiel sowieso beter uit met een aanbieder die losless streaming/downloading biedt. En kun je beter ook een high end bedrade koptelefoon kopen ipv eentje uit de klasse Airpods Max/Sony XM3/Bose QC35.
Met de Max hoor ik wel verschil tussen Apple Music en Tidal. Dat had ik hier al eens eerder gepost.

Op een of andere manier voelt het wat warmer/voller op Music. Met mijn H95 had ik dat weer andersom, daar vond ik Qobuz en Tidal wel weer beter dan Apple Music.

Verder vind ik persoonlijk de AirPods Max niet in de Categorie Xm3/4 of Qc35/nc700 vallen maar wel echt een categorie daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
evdakker schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:55:
Eerlijk gezegd hoor ik geen verschil tussen Spotify en Apple Music. Het verschil tussen 320Kbps Ogg Vorvis en 320 Kbps AAC is ook niet groot.
Dat kan, je moet er wel een beetje een oor voor hebben en ook in de situatie zitten waarin je aandacht aan de muziek kunt besteden. Als je aan het werk bent dan ligt je concentratie bij het werk en niet de muziek met als gevolg dat je niet doorhebt wat er aan muziek speelt, wat de tekst is en of het in hoge of lage audiokwaliteit zit.

Daarnaast is de codec en de hoeveelheid bits/s maar 2 van de vele variabelen die meespelen. Zaken als de mastering bepalen ook erg veel. Sommige nummers zijn gewoon zo slecht gedaan dat de codec en bits/s al vrij weinig uit gaat maken.

Er is echter op dit vlak door diverse mensen, sites en instellingen onderzoek gedaan en die hebben allemaal uitgewezen dat Apple Music een betere kwaliteit heeft dan Spotify. Waar Spotify zich vooral lijkt te richten op gebruiksgemak, richt de rest zich weer vooral op kwaliteit (waarbij bijv. Tidal en Qobuz daarin heel ver gaan). Of je dit ook zelf hoort of het waard vindt zul je zelf moeten uitzoeken. De muziekdiensten hebben allemaal een testperiode. Maak daar gebruik van en test vooral ook hoe dingen klinken op de diverse audio devices (zoals de Airpods Max) die je hebt. Kijk dus niet alleen zuiver naar het muziekaanbod.

Tot slot nog een klein ding: Spotify staat niet bepaald bekend als een goed platform voor muzikanten zelf. Ze betalen het minste per stream van alle diensten terwijl zij wel als enige publiek een andere partij beschuldigen van dit soort praktijken. Sommige mensen vinden dit soort zaken van belang en gebruiken om deze reden geen Spotify.
En kun je beter ook een high end bedrade koptelefoon kopen ipv eentje uit de klasse Airpods Max/Sony XM3/Bose QC35.
Met bluetooth heeft hogere kwaliteit dan wat Spotify en Apple Music aanbieden inderdaad geen zin, echter, voor veel mensen is de koptelefoon niet het enige stuk audio in huis. Er zijn zat mensen met een stereo installatie in huis die high-end audio kan weergeven en daarom een Tidal of Qobuz abo hebben. Waarom zouden die nog een Spotify of Apple Music abo moeten afsluiten voor hun Airpods Max? Tidal en Qobuz kun je ook in lagere kwaliteit laten streamen (scheelt weer data onderweg) en gebruiken met de Airpods Max. Heb je weliswaar geen high-end audio op je koptelefoon maar wel in de woonkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
Donstil schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:50:
[...]
Met de Max hoor ik wel verschil tussen Apple Music en Tidal. Dat had ik hier al eens eerder gepost.

Op een of andere manier voelt het wat warmer/voller op Music. Met mijn H95 had ik dat weer andersom, daar vond ik Qobuz en Tidal wel weer beter dan Apple Music.

Verder vind ik persoonlijk de AirPods Max niet in de Categorie Xm3/4 of Qc35/nc700 vallen maar wel echt een categorie daarboven.
Klopt, vallen ze ook niet. Zowel qua prijs als het product zelf is het gewoon een andere categorie. Probleem is natuurlijk dat er niet echt vergelijkbare producten zijn buiten de B&O H95, dus veel mensen willen ze automatisch gelijk stellen aan de lager geprijsde producten, snap ik wel.

Een probleem wordt het pas als mensen hun hakken in de grond zetten en zonder de Max te proberen en vergelijken al besluiten dat ze gelijkwaardig zijn. Ik snap volkomen dat ze vanwege hun prijs voor velen de overweging niet waard zijn, en die mensen moeten binnen hun budget het beste product kiezen, maar dat maakt deze headset nog niet gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb overigens voor de kast naar mijn bed een AliExpress haak besteld.

Tot ik een mooie stand heb voldoet dat eigenlijk wel prima: Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jZkH4MF/35-B452-EA-3383-4-BC0-B9-C1-DE42-E3-B1-DFAC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
Mooie oplossing.

Die van mij hangen bij de rest aan een schap zodat de katten er niet bij kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3ElWG4hzOJgJQ3AsSq2H7nNBfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujXuL4EbUy3U2b7t2Byb29Hy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:24:
Mooie oplossing.

Die van mij hangen bij de rest aan een schap zodat de katten er niet bij kunnen.

[Afbeelding]
Haha dat laatste is precies de reden waarom ik hem achter de deur wil hebben.
Nu zijn het niet echt slopers maar iets van een dergelijk haakje tikken is wel erg leuk natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertG
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-04 21:25
Donstil schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Haha dat laatste is precies de reden waarom ik hem achter de deur wil hebben.
Nu zijn het niet echt slopers maar iets van een dergelijk haakje tikken is wel erg leuk natuurlijk :P
Ach, voor mij voldoet elk 'uitsteeksel'. Dus hier gewoon een roerhoutje aan de tafel vast getackerd en voilà...het hangtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLj8WtC4aTIWer57C3-sl55ypU8=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/M088iLNtC63byj6nHZdv0JET.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:29

KroeT

[...]

EvertG schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Ach, voor mij voldoet elk 'uitsteeksel'. Dus hier gewoon een roerhoutje aan de tafel vast getackerd en voilà...het hangt[Afbeelding]
Creatief en goed gevonden, maar dat zou hier niet door de ballottage komen. Dat geldt overigens voor elke oplossing waarbij elektronica in het zicht hangt, dus een roerhoutje ergens in een afgesloten kast vastknallen ga ik overwegen ;)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03 06:29
Zou dat nog kwaad kunnen, om de Max op 1 smal punt te laten rusten?
Dit ivm evt. kans op vervorming van de fabric-constructie van de hoofdband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik heb af en toe last van een enorme batterij drain. Gisteren op 60% in het zakje gedaan en nu op 1% toen ik hem er vanochtend uit viste. Is dit een bekend probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door giantgiantus op 19-01-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Yes it is. Factory reset wil wel helpen.
Schijnt naar ik begrijp vooral te zitten in het automatisch switchen & verbonden blijven met alle beschikbare iOS en macOS apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
frankegiani schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:13:
Yes it is. Factory reset wil wel helpen.
Schijnt naar ik begrijp vooral te zitten in het automatisch switchen & verbonden blijven met alle beschikbare iOS en macOS apparaten.
Dat zijn er nogal veel in dit huis. Verder heb ik hem ook verbonden met mijn tv. Vraag me nog af of dat slecht effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-06 20:43
giantgiantus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Dat zijn er nogal veel in dit huis. Verder heb ik hem ook verbonden met mijn tv. Vraag me nog af of dat slecht effect heeft.
Je kunt dit op devices uitschakelen. Ik heb ook een iPad liggen voor algemeen gebruik maar gekoppeld aan mijn ID, dus schakelde de Max daar ook vrolijk op mee. Maar je kunt in de instellingen van de Max (als de Max verbonden is met het device) bij Verbind met deze iPhone voor Als deze iPhone de laatste verbinding was (ipv Automatisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Dat lijkt idd het beste te werken na een of meerdere factory resets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
cranebird schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Je kunt dit op devices uitschakelen. Ik heb ook een iPad liggen voor algemeen gebruik maar gekoppeld aan mijn ID, dus schakelde de Max daar ook vrolijk op mee. Maar je kunt in de instellingen van de Max (als de Max verbonden is met het device) bij Verbind met deze iPhone voor Als deze iPhone de laatste verbinding was (ipv Automatisch).
Niet echt een optie voor mij. Ik gebruik hem non-stop op zowel iPhone als iPad. Just het schakelen vind ik erg gemakkelijk als ik bijvoorbeeld een telefoontje krijg etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 10:43
Donstil schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:50:
[...]
Misschien heeft dat ook te maken met dat Apple Music direct AAC256 aanbiedt, en dat dus niet meer door je eigen apparaat geconverteerd hoeft te worden. Wellicht doen ze bij Apple iets meer dan op de 'encode to AAC' knop klikken, geen idee. Uit interesse, vind je dit voor alle muziek de je hebt vergeleken? Tidal en Qobuz hechten wel meer waarde aan betere masters (meer dynamisch bereik) dan Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Je leest het online wel vaker en vrijwel altijd is er dan een "Normaal" BT device in het spel die de verbinding actief houd. Misschien dat je TV dit ook doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote Schurk schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Misschien heeft dat ook te maken met dat Apple Music direct AAC256 aanbiedt, en dat dus niet meer door je eigen apparaat geconverteerd hoeft te worden. Wellicht doen ze bij Apple iets meer dan op de 'encode to AAC' knop klikken, geen idee. Uit interesse, vind je dit voor alle muziek de je hebt vergeleken? Tidal en Qobuz hechten wel meer waarde aan betere masters (meer dynamisch bereik) dan Apple Music.
Nou ik moet er nog eens voor gaan zitten maar ik heb zo wat albums waar ik altijd nieuwe audio mee test.
En met al die albums had ik wel het gevoel inderdaad.

Inmiddels is de H95 niet meer en heb ik alleen nog maar de MAX en is mijn Qobuz verlopen, dus heel snel verder testen gaat hem niet worden denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ik heb gehoord dat muziek gespeeld via Apple Music niet zomaar wordt gestreamd naar de max. Maar dat de data van het nummer naar de headset gaat en dat er dmv de H1 chips de muziek realtime wordt omgezet naar audio. Zodat het allemaal beter klinkt etc. Maar goed ben hier geen expert in misschien is het onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Donstil Heb je die H95 ergens verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ashwani schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:20:
Ik heb gehoord dat muziek gespeeld via Apple Music niet zomaar wordt gestreamd naar de max. Maar dat de data van het nummer naar de headset gaat en dat er dmv de H1 chips de muziek realtime wordt omgezet naar audio. Zodat het allemaal beter klinkt etc. Maar goed ben hier geen expert in misschien is het onzin.
Ja, alle input (of het nou afkomstig is van Apple Music, Spotify, Netflix of Youtube) gaat eerst door de audioprocessor in de koptelefoon. Bijzonder is het niet, elke bluetooth koptelefoon doet dat. Of het nu de H1 chip van Apple is, of bv. de QN1 chip in vergelijkbare Sony koptelefoons, het principe is hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door Of-Aaargh op 19-01-2021 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertG
jdevries189 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:17:
Weet iemand hier toevallig of airplay 2 vanaf een iphone 4K resolutie kan streamen naar een...ik noem maar wat..een recente LG OLED tv? (icm de Disney+ app bijv.)

Ik zou spatial audio namelijk wel heel graag willen combineren met 4K (en evt HDR) ipv enkel Full HD mbv die Apple AV adapter kabel.
Streamen lukt volgens mij niet. Maar ik sluit mijn iPad Pro met HDMI kabel, via Moshi USB-C to HDMI adapter, aan op mijn Philips Oled TV. Deze adapter geeft 4K (60Hz) en HDR beeld door, vervolgens zet ik geluidsoutput naar mijn Max en voilà, op groot beeld film kijken incl Spatial Audio, I Love It!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxzrOrI4lzAAsMf4HOc23lm1BZQ=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/UgYF1r46aUK8HOgsqorIiDLz.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Grappige oplossing. Streamend werkt dat helaas niet. Hoop echt dat de Apple TV 2021 spatial audio gaat ondersteunen.

Edit: de iPad Pro kan je toch ook gewoon usbc naar HDMI kabel voor kopen? Losse adapter toch niet nodig?

[ Voor 39% gewijzigd door giantgiantus op 19-01-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertG
giantgiantus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:27:
Grappige oplossing. Streamend werkt dat helaas niet. Hoop echt dat de Apple TV 2021 spatial audio.
Ja, ik ook maar voor nu werkt dit meer dan prima. Zeker als Netflix straks ook nog met Spatial Audio komt (op het adapter doosje staat vermeld dat HDCP 2.2 voor o.a. Netflix wordt ondersteund). En als Apple TV inderdaad ge-update wordt, is deze oplossing via de kabel altijd nog bruikbaar voor boven op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertG
giantgiantus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:27:
Grappige oplossing. Streamend werkt dat helaas niet. Hoop echt dat de Apple TV 2021 spatial audio.

Edit: de iPad Pro kan je toch ook gewoon usbc naar HDMI kabel voor kopen? Losse adapter toch niet nodig?
Ja, dat laatste kan maar dan krijg je geen 4K HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
EvertG schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Ja, dat laatste kan maar dan krijg je geen 4K HDR
Dank. Wist ik niet. Dan is het wel een mooie oplossing nu inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
evdakker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Ja, alle input (of het nou afkomstig is van Apple Music, Spotify, Netflix of Youtube) gaat eerst door de audioprocessor in de koptelefoon. Bijzonder is het niet, elke bluetooth koptelefoon doet dat. Of het nu de H1 chip van Apple is, of bv. de QN1 chip in vergelijkbare Sony koptelefoons, het principe is hetzelfde.
Ja maar apple doet er dan toch weer wat meer mee waardoor Apple Music wat beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
AirPods Max teardown makes Sony and Bose headphones look ‘like toys’

https://www.theverge.com/...sive-sony-bose-headphones

'iFixit is particularly fond of the headband hinge mechanism found between the band and the ear cups, which it notes can be detached “with just a SIM card removal tool or paperclip, without even opening the ear cup.” It calls this “perhaps the most elaborate part of the AirPods Max” and notes that it’s “both intricate and overbuilt, and might make the AirPods Max’s price tag a little easier to swallow.”'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 09:49
Amrit schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:27:
AirPods Max teardown makes Sony and Bose headphones look ‘like toys’

https://www.theverge.com/...sive-sony-bose-headphones

'iFixit is particularly fond of the headband hinge mechanism found between the band and the ear cups, which it notes can be detached “with just a SIM card removal tool or paperclip, without even opening the ear cup.” It calls this “perhaps the most elaborate part of the AirPods Max” and notes that it’s “both intricate and overbuilt, and might make the AirPods Max’s price tag a little easier to swallow.”'
Dit is ook mooi om te zien hoe dat mechanisme werkt:
https://nl.ifixit.com/Tea...m_campaign=buffer#s278307

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Echt geweldig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Interessant om te zien van die hoofdband! thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben dan toch wel benieuwd hoe het werkt. Loopt we dan stroom doorheen ofz?

Want lijkt een stukje massief RVS te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
Donstil schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:35:
Ben dan toch wel benieuwd hoe het werkt. Loopt we dan stroom doorheen ofz?

Want lijkt een stukje massief RVS te zijn.
Hij laat de mini connector zien in de video. Gewoon een kabeltje met een plug aan iedere kant.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 13:35
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Hij laat de mini connector zien in de video. Gewoon een kabeltje met een plug aan iedere kant.
Ooh ik had er ff doorheen geklikt. Precies het verkeerde gezien dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Je leest het online wel vaker en vrijwel altijd is er dan een "Normaal" BT device in het spel die de verbinding actief houd. Misschien dat je TV dit ook doet?
De iPad was de schuldige. Die was continu contact aan het maken met de koptelefoon. Al oude oplossing van een restart van de iPad heeft het probleem verholpen.

Van alle dingen die ik heb gekocht het afgelopen jaar (ps5/Xbox etc) maakt die koptelefoon met echt het gelukkigst. Werkt heerlijk, zit heerlijk en geluid is voor mij meer dan voldoende en is een stapje beter dan Böse en Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:13:

De iPad was de schuldige. Die was continu contact aan het maken met de koptelefoon. Al oude oplossing van een restart van de iPad heeft het probleem verholpen.

Van alle dingen die ik heb gekocht het afgelopen jaar (ps5/Xbox etc) maakt die koptelefoon met echt het gelukkigst. Werkt heerlijk, zit heerlijk en geluid is voor mij meer dan voldoende en is een stapje beter dan Böse en Sony.
Aah nice, en prima te patchen door Apple zou je zeggen.

Moet zeggen dat ik persoonlijk toch wel vaak terug grijp naar de Airpod pro's, i.p.v. de Max.
Vind de Max wel fijn zitten, natuurlijk fantastisch klinken maar toch voor thuis werken winnen de dopjes op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoe werkt de combinatie met de 3.5mm aansluiting? Ik wil het draadloos aan m'n Apple hardware gekoppeld hebben, maar aan mijn PC met de 3.5mm aansluiting. Ik neem aan dat ze niet beide tegelijk werken. Is het seamless wanneer ik die 3.5mm kabel er uit trek? Kan ik dan bijv. meteen op mijn iPhone verder of kan ik een delay oid verwachten?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Chester schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:34:
Hoe werkt de combinatie met de 3.5mm aansluiting? Ik wil het draadloos aan m'n Apple hardware gekoppeld hebben, maar aan mijn PC met de 3.5mm aansluiting. Ik neem aan dat ze niet beide tegelijk werken. Is het seamless wanneer ik die 3.5mm kabel er uit trek? Kan ik dan bijv. meteen op mijn iPhone verder of kan ik een delay oid verwachten?
Zou kabeltje bestellen en het eventjes proberen. Apple is zeer coulant met terugsturen.

Ik heb nu de Bluetooth dongle voor mijn ps5 thuis liggen. Aankomend weekend even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Chester schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:34:
Ondertussen die 3.5mm aansluiting zelf getest. Werkt behoorlijk seamless :) Zodra ik die kabel er uit trek, schakelt het meteen om naar mijn telefoon. Een nadeel is dat wanneer ik het weer terug aansluit, het volume gereset is, maar daar kan ik mee leven.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:25

Blaz0r

:)

Wordt bij het gebruik van deze kabel het analoge signaal via een ADC terug geconverteerd naar digitaal om vervolgens via een DAC weer terug afgespeeld te worden? Of gaat het analoge signaal direct naar de versterker van de Max?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries189
Mar.tin schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:11:
Ok, een dikke 2 weken verder met mijn Max.

Na uitpakken een kwartiertje getest, diep onder de indruk, en mijn bezoek destijds ook.

Daarna een paar dagen nauwelijks tijd gehad om er even lekker voor te gaan zitten, en ze weer ingepakt, retour gemeld.

Toch maar weer uitgepakt, uurtje geprobeerd, weer ingepakt. Probleem was.. daarna klonken mijn Airpod Pro's als goedkope meuq.

Toch maar weer uitgepakt, doos opgeborgen en nu met veel plezier in gebruik. Wat genieten zeg :D
Goed verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Inmiddels deze dongle in gebruik genomen ism PS5 en APM.
https://nl.creative.com/p/speakers/creative-bt-w3
Werkt top. Alleen de dongle maakt agressief contact met de APM. Dus wil nu eigenlijk een USB verlengkabel met een schakelaar er tussen, maar weet niet of die bestaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52
Hmmm de Max nu een weekje in bezit, maar ik denk toch dat ze retour gaan.
Ik vind hem vrij zwaar en het geheel klemt een beetje op m'n hoofd dat je het gaat voelen.
De audio kwaliteit is top maar als ik hem vergelijk met mijn beats studio vind ik het, het geld niet waard.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
giantgiantus schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:11:
Werkt top. Alleen de dongle maakt agressief contact met de APM. Dus wil nu eigenlijk een USB verlengkabel met een schakelaar er tussen, maar weet niet of die bestaan :).
Ze bestaan wel.
https://a.aliexpress.com/_B0q0Fb

Je moet hem natuurlijk met USB C hebben. :)
https://a.aliexpress.com/_BSJj2V
robbinonline schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:04:
Hmmm de Max nu een weekje in bezit, maar ik denk toch dat ze retour gaan.
Ik vind hem vrij zwaar en het geheel klemt een beetje op m'n hoofd dat je het gaat voelen.
De audio kwaliteit is top maar als ik hem vergelijk met mijn beats studio vind ik het, het geld niet waard.
Dan is die Max niks voor jou. Hij moet wel comfortabel op je hoofd zitten natuurlijk. ;) Het is altijd persoonlijk of je het het geld wel of niet waard vindt.

[ Voor 42% gewijzigd door syltheboy op 26-01-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dank. Maar ik kan nergens vinden of deze ook data toelaat of alleen een stroomkabel is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Vraagje: ik gebruik mijn Max zonder de case en alleen met iPhone.
Blijft de Max bij jullie met iPhone altijd geconnect in low power mode (dus zonder te gebruiken) zonder de case?
Bij mij gaat dat half uur goed, dan niet meer geconnect, als dan weer in buurt kom soms automatisch geconnect, vaak niet. Klopt dit? Herkennen jullie dit gedrag? Hoe ontwaakt de Max bij jullie uit de sleep/ low power mode?

Edit: ik had de Max op de headphone stand opgehangen zoals andere hoofdtelefoons. Blijkbaar moet hij ook buiten de case plat neergelegd worden, dan behoudt hij wel connectie...

[ Voor 29% gewijzigd door frankegiani op 27-01-2021 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:11:
Hoe is het geluid? Ik heb mijn H95 een paar keer via draad aan de Dual Sense gehad en dat viel heel erg tegen.

Ik zelf dacht toen aan de DAC maar in het PlayStation 5 topic beweerde er een paar dat de koptelefoon niet voor gaming “gemaakt” was en het daarom slecht klonk.

De Max is ook niet voor gaming gemaakt zou je zeggen. Dus hoe klinkt die?

Edit: Je kunt die dongle toch gewoon uit je PS5 trekken? Dat was ik van plan tenminste.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 26-01-2021 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Hoe is het geluid? Ik heb mijn H95 een paar keer via draad aan de Dual Sense gehad en dat viel heel erg tegen.

Ik zelf dacht toen aan de DAC maar in het PlayStation 5 topic beweerde er een paar dat de koptelefoon niet voor gaming “gemaakt” was en het daarom slecht klonk.

De Max is ook niet voor gaming gemaakt zou je zeggen. Dus hoe klinkt die?

Edit: Je kunt die dongle toch gewoon uit je PS5 trekken? Dat was ik van plan tenminste.
Ik vind het geluid erg goed. Als ik de koptelefoon vergelijk met de pulse 3D en een wat oudere bose noice cancellation vind ik de APM erg goed klinken. Net als bij muziek vind ik dat de hoofdtelefoon de bass heel goed controleert. Nu is het zo dat veel mensen een dreunende bass natuurlijk heel leuk vinden en dat zie je vaak bij game koptelefoons. Laatste punt. Alleen nog maar met death stranding geprobeerd.

Dongle uit de ps5 trekken kan prima. Maar wilde graag knopje bovenop mijn kastje. Probeer de PS5 zo min mogelijk te zien ;).

Mocht je in Adam wonen kan je hem wel een dagje lenen als je wil.

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 26-01-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Ik vind het geluid erg goed. Als ik de koptelefoon vergelijk met de pulse 3D en een wat oudere bose noice cancellation vind ik de APM erg goed klinken. Net als bij muziek vind ik dat de hoofdtelefoon de bass heel goed controleert. Nu is het zo dat veel mensen een dreunende bass natuurlijk heel leuk vinden en dat zie je vaak bij game koptelefoons. Laatste punt. Alleen nog maar met death stranding geprobeerd.

Dongle uit de ps5 trekken kan prima. Maar wilde graag knopje bovenop mijn kastje. Probeer de PS5 zo min mogelijk te zien ;).

Mocht je in Adam wonen kan je hem wel een dagje lenen als je wil.
Aah thanks voor het aanbod! Alleen ik zit niet in de buurt helaas.

Klinkt op zich wel goed dus, ik ga ervoor.
Amazon heeft hem voor komende maandag weer beschikbaar zo lijkt het, dus ik bestel hem wel even.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Voor de liefhebber die ook een 3D printer tot zijn beschikking heeft,
ik heb een stand gemaakt waar je de max in kan zetten, en niet hoeft te hangen.

https://www.thingiverse.com/thing:4740784

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5DiKb9rJe1LvPJ2qEsIzvA6t7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhOdMiBVIDuusOfS4oWEfYSY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:54:
Voor de liefhebber die ook een 3D printer tot zijn beschikking heeft,
ik heb een stand gemaakt waar je de max in kan zetten, en niet hoeft te hangen.

https://www.thingiverse.com/thing:4740784

[Afbeelding]
Ooh kick, zelf geen printer maar een maatje wel, die klaagt altijd dat hij stof staat te happen dus mag er nu eindelijk weer eens wat mee doen zo te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Mooi ding, Nice!
Heb je ‘m zelf al irl?
Draai je die houder misschien ook op bestelling?
Ik ben zeer geïnteresseerd (en wil daar dan ook een nette prijs voor betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar echte foto's @absrnd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• absrnd
Donstil schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:25:
Ja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar echte foto's @absrnd
Dit zijn foto's van de test versie, met hier en daar wat 1mm vilt geplakt om de passing van de vorm te testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHP9BmKKDzGRrhrtEPlOvCRb5Fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SGMJRou5sWKQ1KUcQoDKfKT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxGkpEoDX7MjXrO2scfyUjmb9JU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/24gL1741BRAb3xXWuGZjCe7N.jpg?f=user_large

En ik ben ook bezig met een grotere stand om met een magsafe-lightning kabel op te laden,
het formaat is wat groter om contra gewicht te plaatsen, zodat je niet de gehele stand optilt voordat deze loskomt van de (sterke) magneet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXe64iNd0f5doGpSpaajpD4Keq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zACAJATZEo7fmaovBE8IHo9n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEYTn-Gt6oBHbQ5p86yvIfKWdSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1goFLGB0mHIuqb6ppFMx5NQT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
absrnd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Dit zijn foto's van de test versie, met hier en daar wat 1mm vilt geplakt om de passing van de vorm te testen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En ik ben ook bezig met een grotere stand om met een magsafe-lightning kabel op te laden,
het formaat is wat groter om contra gewicht te plaatsen, zodat je niet de gehele stand optilt voordat deze loskomt van de (sterke) magneet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi gemaakt. Apple had beter jou aan kunnen nemen dan de ontwerper van de Apple BH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06 22:42
Gister de kabel ontvangen, wat een dun ding. Zou mij verbazen als hij de zomer zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Ik krijg vandaag mijn nieuwe Bowers en Wilkins P7 Wireless binnen. Geen NC, maar heb ik ook niet nodig. De APM is veel te duur. Het hoesje is niet praktisch en jammer dat er geen aan/uit knop op zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:55:
Ik krijg vandaag mijn nieuwe Bowers en Wilkins P7 Wireless binnen. Geen NC, maar heb ik ook niet nodig. De APM is veel te duur. Het hoesje is niet praktisch en jammer dat er geen aan/uit knop op zit.
Oke, nou veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Certh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-06 11:10
Mijn vriendin heeft mij Airpods Max cadeau gedaan voor mijn verjaardag, helaas nog wel wachten tot eind februari voor ze geleverd worden. Maar ik kijk er erg naar uit, heb vooral positieve ervaringen gelezen!

Vraagje voor mensen die hem al hebben, hoe vervoeren jullie hem, gewoon in de tas?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
Ik heb nu een test print gemaakt van het 2e design, met een Magsafe lightning kabel, en dit systeem werkt goed.
Ik heb wel wat gewicht aan de voet moeten toevoegen, omdat de magneet best wel sterk is, en ik anders de Max met de voet omhoog til :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQlmHLNoxIQzB0p1sP-6gtCSkGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uleeYPNGRw0giYxN5VOCGRt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYR9amL1W5PRDZ51ieYKqZFexkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LP59pZALcAv1SlnKIDDNbngy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
absrnd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:13:
Ik heb nu een test print gemaakt van het 2e design, met een Magsafe lightning kabel, en dit systeem werkt goed.
Ik heb wel wat gewicht aan de voet moeten voegen, omdat de magneet best wel sterk is, en ik anders de Max met de voet omhoog til :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tot. Vind je andere creatie wel mooier. Deze wat te massief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jdevries189
turkeyhakan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:55:
Ok doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de laatste dagen wel wat irritante software probleempjes met de Max.

Al een paar keer gehad dat de Max uit slaap na 5 seconden “luisteren” de verbinding verliest en er niets aan te doen lijkt behalve weer terug in de hoes.

En net had ik links wel ANC en rechts niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:10:
Heb de laatste dagen wel wat irritante software probleempjes met de Max.

Al een paar keer gehad dat de Max uit slaap na 5 seconden “luisteren” de verbinding verliest en er niets aan te doen lijkt behalve weer terug in de hoes.

En net had ik links wel ANC en rechts niet.
iOS 14.4 geïnstalleerd?

Had hetzelfde en was over na opnieuw koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:29:
[...]

iOS 14.4 geïnstalleerd?

Had hetzelfde en was over na opnieuw koppelen.
Ja wel 14.4 inderdaad maar draaide de bèta’s/RC ook al en het lijkt iets van deze week.

Opnieuw koppelen eigenlijk nog niet gedaan. Toch maar ff proberen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Net mijn nieuwe Max binnen (vorige 2 hadden Bluetooth en batterij problemen).
Het valt me op dat deze nieuwe met productiedatum 1-2021 iets anders is dan de andere twee.

Hoofdband lijkt iets wijder waardoor de oorschelpen minder tegen elkaar aan ‘klakken’ en er minder clamping force is (alhoewel wel goed aansluit en goede seal creeert).
Ook is de fabric/ stof op de hoofdband iets strakker gespannen waardoor de hoofdband prettiger zit.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat elke Max na wat uurtjes inspelen beter klinkt dan koud uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
frankegiani schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:14:
Net mijn nieuwe Max binnen (vorige 2 hadden Bluetooth en batterij problemen).
Het valt me op dat deze nieuwe met productiedatum 1-2021 iets anders is dan de andere twee.

Hoofdband lijkt iets wijder waardoor de oorschelpen minder tegen elkaar aan ‘klakken’ en er minder clamping force is (alhoewel wel goed aansluit en goede seal creeert).
Ook is de fabric/ stof op de hoofdband iets strakker gespannen waardoor de hoofdband prettiger zit.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat elke Max na wat uurtjes inspelen beter klinkt dan koud uit de doos.
Welk probleem liep je tegen aan? Qua beter geluid na paar uur is dat denk ik gewoon gewenning. Ik luister veel klassiek. Als ik een bepaald stuk wat ik goed ken van een bepaalde dirigent beluister van andere dirigent vind ik het de eerste keren niets en na par keer vaak prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankegiani
Bluetooth verloor vaak connectie met iPhone.
Met Apple experts ook niet op te lossen.
Dan de batterij: deze was soms al leeg na 1 nacht niet gebruikt te hebben. Alles gedaan wat ik kon doen zoals diverse factory resets, geen automatische koppeling met Mac etc maar zonder succes.
Inspelen is idd heel verhaal met voorstanders (bijv bij de bowers p7 en px serie hoofdtelefoons) en tegenstanders. Ik heb mijn standaard lijst met nummers die ik graag beluister. Bij elke Max klonken deze -voor mijn oren- koud uit doos slechter dan na wat uurtjes inspelen.
Dat heb ik trouwens ook bij de bowers ervaren maar bijv nooit bij de Sony xm2 of xm3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inspelen is voor drivers/speakers niet vreemd inderdaad. Zelf niet echt gemerkt maar luister voornamelijk podcasts en doe er teams meetings mee, dus echt representatief is dat niet.

Dat er nu een hardware update zou zijn met bovenstaande updates lijkt mij persoonlijk wel erg vlot, al vind het internet dat soort zaken wel snel uit. Dus als het zo is lezen we het de komende dagen/weken vanzelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 31-01-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Hardware update lijkt me idd ook wat vroeg, eerder productie-afwijkingen.
Alhoewel deze eigenaar ook een verschil in de hoofdband bespeurt:
https://twitter.com/vyyyper/status/1355620033473478656?s=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Weten jullie of deze headphone-stand (net gekocht) gaat werken?
Ik heb geen zin in die bh-case.
Gaat de Max op deze headphone-stand net zo in de sleep mode als dat ik de Max op tafel leg zonder case? Of zou de Max denken dat hij -gezien vorm van de headphone-stand -op mijn hoofd zit en dus continu operationeel blijven? Head detection heb ik uit staan.
Iemand ervaringen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4l97cyv6WE65bD04Cm0QOAfOAEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fiqgrf70NUp5hWRuNMWUOmwy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
frankegiani schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:08:
Weten jullie of deze headphone-stand (net gekocht) gaat werken?
Ik heb geen zin in die bh-case.
Gaat de Max op deze headphone-stand net zo in de sleep mode als dat ik de Max op tafel leg zonder case? Of zou de Max denken dat hij -gezien vorm van de headphone-stand -op mijn hoofd zit en dus continu operationeel blijven? Head detection heb ik uit staan.
Iemand ervaringen?
[Afbeelding]
Dan zou de muziek ook via de Max afgespeeld moeten worden, terwijl deze op de stand zit,
kwestie van proberen, en een nachtje er op laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Thx voor de tip.
Net gecheckt.
Muziek inderdaad via de Max als op deze hoofdtelefoon stand zit.
Batterij power snel omlaag.
Niet de juiste houder voor de Max dus!
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Wel een beetje jammer, dat er in de review op de front pagina, zeer stellig aangenomen wordt, de de Mesh hoofdband zo gemakkelijk te beschadigen is, en in de video spreken ze zelfs: dat je er zo doorheen prikt !

Er is nog steeds geen duidelijk bewijs dat de hoofdband zo zwak is.
en het valt me ook op dat geen enkele Youtuber zich er aan waagt om de Max te slopen, wat meestal standaard praktijk is met een nieuw Apple product :/

Ik heb wel wat postings gezien, met wat schade aan de ear cups, zoals vette krassen, en dat de hoofdband en foam cups vies kunnen worden, maar een kapotte Mesh niet ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Idd opvallend, scherp!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sowieso zijn Apple reviews op de frontpagina niet de plek waar je echt moet zijn.

Vooral een feest voor de Android parade.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aiii
Donstil schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:22:
Sowieso zijn Apple reviews op de frontpagina niet de plek waar je echt moet zijn.

Vooral een feest voor de Android parade.
Ja, vooral de usual suspects zijn dan weer een genot. Vooral de dooddoeners over de geluidskwaliteit terwijl ze er zelf niet naar hebben geluisterd hebben blijven geweldig.

Maar goed, dat valt te verwachten, zo heeft mijn Gebruikersreview twee keer een nul gekregen en en twee keer een +1, gewoon omdat ik positief was over een Apple product dat "te duur" durft te zijn. Meningen kun je hebben over het product, je kan het bovendien te duur vinden, lijkt mij ook zeer terecht. Maar laat het daar dan bij, je hoeft er echt geen redenen omheen te verzinnen.

Wel ben ik van mening dat de review de geluidskwaliteit geen eer aan doet, ze proberen het wel uit te leggen aan de hand van het computational verhaal, maar het blijft toch iets dat je moet horen. Vooral de wijde Soundstage die erg opmerkelijk is voor een closer back en de instrumentseperatie ben ik nog niet bij de concurrentie tegen gekomen. Daar merk je nu echt het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Ja, vooral de usual suspects zijn dan weer een genot. Vooral de dooddoeners over de geluidskwaliteit terwijl ze er zelf niet naar hebben geluisterd hebben blijven geweldig.

Maar goed, dat valt te verwachten, zo heeft mijn Gebruikersreview twee keer een nul gekregen en en twee keer een +1, gewoon omdat ik positief was over een Apple product dat "te duur" durft te zijn. Meningen kun je hebben over het product, je kan het bovendien te duur vinden, lijkt mij ook zeer terecht. Maar laat het daar dan bij, je hoeft er echt geen redenen omheen te verzinnen.

Wel ben ik van mening dat de review de geluidskwaliteit geen eer aan doet, ze proberen het wel uit te leggen aan de hand van het computational verhaal, maar het blijft toch iets dat je moet horen. Vooral de wijde Soundstage die erg opmerkelijk is voor een closer back en de instrumentseperatie ben ik nog niet bij de concurrentie tegen gekomen. Daar merk je nu echt het prijsverschil.
Ja typisch idd.

Hoe zit het eigenlijk met die reviews? Moet je aantonen dat je het product echt bezit?

Want ik zie bij twee reviews staan
De reviewer heeft dit product te leen gekregen voor het schrijven van deze review.”

Maar dat lijkt mij gezien de inhoud (het ontbreken daarvan vooral) van de review onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
Donstil schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Ja typisch idd.

Hoe zit het eigenlijk met die reviews? Moet je aantonen dat je het product echt bezit?

Want ik zie bij twee reviews staan
De reviewer heeft dit product te leen gekregen voor het schrijven van deze review.”

Maar dat lijkt mij gezien de inhoud (het ontbreken daarvan vooral) van de review onzin.
Nee, gewoon iets wat je zelf kiest. Maar je kan ze melden hierop het forum dan worden ze eventueel verwijderd indien ongewenst.
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid