My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Even een (3?) maanden check-in: Nog steeds super tevreden.. Draag hem nog steeds dagelijks en klinkt heerlijk. Mesh ziet er ook verder uit zoals dag 1.

Dit soort dingen wekt gewoon zoveel irritatie op.
Dit dus gewoon. Daarbij is het gewoon een product dat beter is dan de goedkopere "concurrentie." Dan kan er best wat Apple tax op zitten, maar als dat zonder Apple Tax geen prijs van 500 to 550 Euro geweest zou zijn dan zou het mij sterk verbazen. Gezien de prijsstelling van de AirPods reeks is er sowieso geen historie van overpricing, dus misschien is dit wel gewoon wat het kost om deze te ontwikkelen en produceren.Te duur is sowieso een dooddoener. Prijs/product verhouding is altijd wat je zelf er voor wilt uitgeven.
Das toch wel een eer eigenlijk
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:44 ]
Ik ga er vanuit dat dit komt omdat ze stiekem wel weten dat het allemaal erg goed samen werkt en ze het liefst ook zoiets zien op het andere platform.giantgiantus schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:48:
Wat ik me afvraag is wat het is? Soort afgunst ofzo? Mensen gaan heel ver om te beargumenteren dat het een slecht product is, maar ze hebben helemaal geen interesse om het te kopen?
Zo zag ik er gisteren eentje die dan onder de review post
Iets wat door bijna alle reviews ontkracht wordt en waar vervolgens een linkje bij gehaald wordt die dat ook ontkracht. Nou dan kan ik er niets mee hoorDe kwaliteit van andere headphones qua muziek is wel een stuk hoger en voor een lagere prijs. Dus het is maar wat je belangrijk vindt.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 08-02-2021 12:35 ]
De groene (besmettelijke hoofdband) ziet er wel geinig uit.
De blauwe is gewoon mooi (sommige reviews laten een heel blauwe hoofdband zien, andere weer niet)
De Space grijze ziet er sjiek het meest normaal uit (veilige keuze, maar niet te saai?)
Mijn apparatuur bestaat uit iPad Pro (wit 2017 model wordt binnenkort vervangen) iPhone 12 Pro Pacific Blue, Apple Watch series 6 Product Red. Dus kleur combinatie mogelijkheden te over.
Twijfel twijfel hier. Iemand adviezen hierover?
[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 08-02-2021 12:35 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik heb voor de zilveren gekozen (twijfelde wel even over de blauwe) omdat dit naar mijn idee het makkelijkst gaat matchen met andere oorschelpen. Ik hoop/verwacht dat er wel bedrijven gaan komen die de oorschelpen gaan produceren. Misschien van mooi zacht leer, etc. Dan lijkt mij een Zilveren met bruine schelpen wel watTheKerremenke schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:35:
Even een andere vraag. Hoe hebben jullie de afweging vóór de kleur gemaakt?
De groene (besmettelijke hoofdband) ziet er wel geinig uit.
De blauwe (sommige reviews laten een heel blauwe hoofdband zien, andere weer niet)
De Space grijze (veilige keuze, maar niet te saai)
Mijn apparatuur bestaat uit iPad Pro (wit 2017 model wordt binnenkort vervangen) iPhone 12 Pro Pacific Blue, Apple Watch series 6 Product Red. Dus kleur combinatie mogelijkheden te over.
Twijfel twijfel hier. Iemand adviezen hierover?
Zwart viel hier als eerste af eigenlijk, ik heb al zoveel zwarte headsets gehad dat ik eens wat anders wilde.
Andere afwegingen door andere mensen?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik heb voor de "veilige" kleur gekozen, space grey, omdat ik deze met mijn dagelijkse reis op heb in de trein en bus, en ik niet wil dat deze van mijn hoofd geplukt wordenTheKerremenke schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:47:
Helder. Dank je.
Maar liever had ik de zilveren versie gehad, die is echt chique/mooi, als de Max meer gemeengoed is geworden op straat, dan zal ik bij de 2e iteratie waarschijnlijk de zilveren halen
Wel zit ik er over na te denken om witte of blauwe kussentjes te halen.
:strip_exif()/f/image/Nwb6lkcniQ8LjpsGKy5OuL3d.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door absrnd op 08-02-2021 12:56 ]
Ik ben erg bleek en blond hair. Zilver dus. Zwart te donker en blauw te mode-afhankelijk.TheKerremenke schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:47:
Helder. Dank je.
Zwart vind ik toch wat minder opvallend en kleed wat meer af, bij zo'n relatief bulky ding als een over-ear headphone heeft dat toch mijn voorkeur. Zeker omdat ik geen haar heb om de headband te verbergen.
Deze zijn inderdaad meer classy dan de speelse kleuren groen en blauw. Ben alleen bang dat het wit te besmettelijk is. Zilver met bruine oorschelpen zou inderdaad 🤩 🤤 zijn, maar die bestaat (nog) niet.
Fake. Hebben ze net uitgelegd op de frontpage. Slechte kwaliteit, super kwetsbaar en niet om aan te horen😝Donstil schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:08:
Ik heb overigens nog geen viezigheid op mijn witte hoofdband, terwijl hij hier toch wel actief gebruikt wordt:
[Afbeelding] 😆
Hahaha, ja joh dit is al mijn 4e hoofdband, ik doe gewoon alsof hij niet stuk gaat. Als een echte fanboy enzgiantgiantus schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:13:
[...]
Fake. Hebben ze net uitgelegd op de frontpage. Slechte kwaliteit, super kwetsbaar en niet om aan te horen😝
Twijfel wel nog altijd over de kleur..... Maar ik denk maar zo. Retour kan altijd nog.
Omdat ik die niet voor die prijs kon vastleggen bij CB. Amazon heeft de zilver wel voor die prijs maar niet leverbaar.frankegiani schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:30:
En waarom niet de white/silver Max voor 518,-?
Daarnaast weet ik niet wat ik van die kleur vind..
Edit: je brengt me wel aan het twijfelen nu...
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 09-02-2021 10:59 . Reden: Aanvulling ]
Ik twijfel ook nog heel erg over de kleur. Heb zelf bij Apple gewoon de Sky Blue in bestellinge (sinds december.. levering eind maart waarschijnlijk), omdat ik altijd blauw heb. Als ik videos bekijk vind ik blauw niet misstaan, maar ben benieuwd straks.TheKerremenke schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:34:
[...]
Omdat ik die niet voor die prijs kon vastleggen bij CB. Amazon heeft de zilver wel voor die prijs maar niet leverbaar.
Daarnaast weet ik niet wat ik van die kleur vind..
Edit: je brengt me wel aan het twijfelen nu...
Welke kleur(en) heeft dan nog meer je voorkeur?kevintjuh93 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:53:
[...]
Ik twijfel ook nog heel erg over de kleur. Heb zelf bij Apple gewoon de Sky Blue in bestellinge (sinds december.. levering eind maart waarschijnlijk), omdat ik altijd blauw heb. Als ik videos bekijk vind ik blauw niet misstaan, maar ben benieuwd straks.
Al moet ik bekennen, dat ik dan nóg geen roze zou nemen
https://www.wired.com/review/apple-airpods-max
/f/image/uRQx7e30umTJ2cFYVoFSGByv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door frankegiani op 09-02-2021 20:06 ]
frankegiani schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:51:
Late maar mooie review van onze Max.
https://www.wired.com/review/apple-airpods-max
One quirk is that Apple has once again implemented its wonky reverse scroll behavior on that volume knob. Using the default settings, a counterclockwise turn raises the volume, and clockwise lowers it. Any self-respecting knob enthusiast knows this is sacrilege. I found myself turning the volume up when what I wanted was to turn it down. This is presumably why you can change the scrolling direction of the knob in an iOS settings menu. I did, and didn't look back.

Ik heb dat overigens ook omgedraaid. Vond de default ook onhandigAiii schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:19:
[...]
[...]
Naar voren is volume omhoog, naar achteren is volume omlaag, hoe logisch wil je het nog hebben? Begint ie over klokken
Een klok hangt immers aan de muur, de digital crown op de Apple Watch zit op zijn zij, maar de draaiknop van de Max ligt plat. Die logica klopt dus niet. Dat je naar voren duwt voor volume omhoog en naar achteren voor omlaag lijkt mij de correcte default.
Ik vind de H95 stukken mooier klinken dan de H9. Sterker nog, ik vind wat dat betreft dat B&O voor het eerst een echt mooie relatief neutrale draadloze koptelefoon heeft gemaakt die in de buurt zit van wat men als audiofiel zou kunnen beschouwen (voor zover dat uberhaupt te realiseren is via bluetooth) Zo vind ik hem net iets mooier klinken nog dan de DALI IO-6 en de Shure Aonic 50. En veel meer ruimte en detaillering dan de H9. En erg mooi gelayerd .. De H9 klinkt in vergelijking echt gecomprimeerd. En de ANC van de H95 beinvloed het geluid nagenoeg niet. Dat is bij de H9 wel anders.syltheboy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:27:
[...]
De H9 vind ik supergoed klinken, maar dat mag ook wel voor die prijs. Daarnaast vind ik hem luxer ogen, door de leren oorkussens. De Max vind ik wel minimalistischer ogen.
Wat betreft het verschil met de Airpods Max is het verschil veel subtieler .. Maar goed, daar is het eigenlijk lastig vergelijken omdat de AirPod Max feitelijk bedoeld is voor iOS. Koppel je hem aan Android dan valt 50% of meer van de toegevoegde waarde van de Airpods Max weg. Dus alleen al door de twee verschillende voorkeursplatformen kun je ze eigenlijk lastig vergelijken. Puur op muzikale kwaliteiten beschouwd vind ik de H95 mooier dan de Airpods Max .. Maar het scheelt niet veel. In dat opzicht zal het prijsverschil het voor velen waarschijnlijk niet waard zijn. Maar ik had een kans om een genummerde oplage van de H95, met ingegraveerd nummer, kleur zwart met goud accenten te kopen. Gelimiteerde oplage van 95 stuks. Dat had ik er wel voor over ..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KXuq4hrpFU1hY6atmWLLzu3K.jpg?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door wiz op 09-02-2021 23:25 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Vind het ook maar raar, hele paragraaf neuten, om dan gewoon te zeggen "je kan het wel aanpassen".Aiii schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:45:
Begrijp me niet verkeerd, het is prima dat de optie er is voor de mensen die dat willen, maar om daar nu een hele paragraaf aan te wijden en over clockwise te beginnen alsof de default niet "juist" is, is een beetje vreemd.
Een klok hangt immers aan de muur, de digital crown op de Apple Watch zit op zijn zij, maar de draaiknop van de Max ligt plat. Die logica klopt dus niet. Dat je naar voren duwt voor volume omhoog en naar achteren voor omlaag lijkt mij de correcte default.
Ben overigens nog altijd aan het wachten op mijn blauwe max.
I'll do what I can, but expect very little.
En weer geannuleerd. Na er langer over nagedacht te hebben tot de conclusie gekomen dat de space grey variant niet de juiste kleur voor mij is.TheKerremenke schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:16:
Afgelopen nacht de AirPods Max in space grijs besteld. Kon niet slapen en zag dat die om 3.30 op voorraad was bij Coolblue. Ben benieuwd of dit klopt. Aangezien de voorraad nu weer op is.. Bevestigingsmail wel al gehad.
Twijfel wel nog altijd over de kleur..... Maar ik denk maar zo. Retour kan altijd nog.
Kan er beter iemand anders gelukkig mee zijn..
Ik ben heel tevreden over mijn Space Grijze. Is ook minder opvallend ivm diefstalTheKerremenke schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:02:
[...]
En weer geannuleerd. Na er langer over nagedacht te hebben tot de conclusie gekomen dat de space grey variant niet de juiste kleur voor mij is.
Kan er beter iemand anders gelukkig mee zijn..
Ik zie dat nu wel vaker terug komen maar is dat echt een issue?Ashwani schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:38:
[...]
Ik ben heel tevreden over mijn Space Grijze. Is ook minder opvallend ivm diefstal
Nu woon ik ook gewoon in een stad in de randstad maar het is hier nou ook weer niet de Bronx ofz, heb geen moment het idee dat een dergelijke koptelefoon van mijn hoofd getrokken zou worden.
Als dat zo is dan kan je ook niet meer bellen met je 12 Pro max, kijken op je watch, etc.
Ach er zijn mensen die een case om hun Apple Watch stoppen.... Volgens mij denk half Nederland dat we in een gevaarlijk land wonen en de andere helft gebruikt een gebruiksproduct alsof het iets super kostbaars is. Ik gebruik m’n spullen gewoon waar ze voor bedoeld zijn (geen gekke hoesjes etc) zowel binnen als buiten door heel Europa en na twee jaar zijn ze vaak nog prima en nog nooit gestolen.Donstil schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Ik zie dat nu wel vaker terug komen maar is dat echt een issue?
Nu woon ik ook gewoon in een stad in de randstad maar het is hier nou ook weer niet de Bronx ofz, heb geen moment het idee dat een dergelijke koptelefoon van mijn hoofd getrokken zou worden.
Als dat zo is dan kan je ook niet meer bellen met je 12 Pro max, kijken op je watch, etc.
[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 10-02-2021 15:27 ]
Als iemand die al jaren door een stad wandelt met koptelefoons van 300 Euro of meer op zijn hoofd, en dan ook nog bijna dagelijks door een wijk waar men tijdens avondklokken even lekker gaat rellen zeg maar, is dat niet echt een ding waar ik heel erg mee bezig ben.Donstil schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Ik had wel een tijd lang de Interpolis "Buiten-de-deur" verzekering, maar afgezien van een keer een schermvervanging van een gevallen iPhone X heb ik daar nooit gebruik van hoeven maken (en sindsdien is er voor dat soort zaken een eigen risico waardoor de verzekering ook niet echt interessant meer was).
Als iemand de Max van mijn hoofd wil trekken en harder kan rennen als ik, dan zij het zo, hopelijk heeft diegene er dan nog wat plezier van. Kan je de Max eigenlijk blokkeren via Find My?
Aiii schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:28:
[...]
Als iemand die al jaren door een stad wandelt met koptelefoons van 300 Euro of meer op zijn hoofd, en dan ook nog bijna dagelijks door een wijk waar men tijdens avondklokken even lekker gaat rellen zeg maar, is dat niet echt een ding waar ik heel erg mee bezig ben.
Zo sta ik er ook wel in, gewoon lekker gebruiken en dan zie ik het wel.giantgiantus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:25:
[...]
Ach er zijn mensen die een case om hun Apple Watch stoppen.... Volgens mij denk half Nederland dat we in een gevaarlijk land wonen en de andere helft gebruikt een gebruiksproduct alsof het iets super kostbaars is. Ik gebruik m’n spullen gewoon waar ze voor bedoeld zijn (geen gekke hoesjes etc) zowel binnen als buiten door heel Europa en na twee jaar zijn ze vaak nog prima en nog nooit gestolen.
Goeie reden om Airpods Max S2 te kopen zullen we maar zeggen.
Alleen ben dan stiekem toch wel benieuwd of het paranoia is of dat het nog ergens mee te staven is.
Als ik kijk naar de cijfers: https://opendata.cbs.nl/s...3651NED/table?fromstatwebDonstil schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:36:
Zo sta ik er ook wel in, gewoon lekker gebruiken en dan zie ik het wel.
Goeie reden om Airpods Max S2 te kopen zullen we maar zeggen.
Alleen ben dan stiekem toch wel benieuwd of het paranoia is of dat het nog ergens mee te staven is.
Dan zijn er qua straatroof minder dan 4000 gevallen per jaar, dus dat lijkt mij inderdaad verwaarloosbaar. Daar vallen dan ook overvallen bij pinautomaten e.d. onder als ik het goed begrijp. Dus daadwerkelijke "tasjesdieven" zullen nog lager zijn.
Wel is het zo dat de iPhone en Apple Watch minder zichtbaar zijn, en soms niet heel herkenbaar door de vele hoesjes en zo.
Het is meer een punt dat gelegenheidsdieven er achter gaan komen de herkenbaarheid en hoe gemakkelijk het is om die van je hoofd te trekken.
en deze is dan gewoon te gebruiken en doorverkopen voor een hoge prijs.
En natuurlijk een beetje paranoia, maar ik reis met OV door Rott en zo, en ik heb wal wat incidenten gezien
Hiervoor had ik een koptelefoon die ook meer dan 350 kostte, en ik had er niet zo'n gevoel bij, maar met meer dan 600,- voelt het net effe anders
Zelf ben ik er niet bang voor al moet ik zeggen dat ik mijn spul voornamelijk thuis gebruik. Als ik reis doe ik dat met de auto en als ik naar de stad ga heb ik 3 kleine kinderen om mij heen waar ik op moet letten 😜
Het gebeurd vooral bij de reguliere Airpods die zijn gewoon in de mode en ontzettend populair. En vallen door de witte kleur op.Donstil schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Nu zijn deze max niet zo populair. Maar als ze de kans krijgen en de waarde ervan weten dan rukken ze het gewoon van je hoofd.
Mm ik vind dat maar lastig om te geloven eigenlijk.Ashwani schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:08:
[...]
Het gebeurd vooral bij de reguliere Airpods die zijn gewoon in de mode en ontzettend populair. En vallen door de witte kleur op.
Nu zijn deze max niet zo populair. Maar als ze de kans krijgen en de waarde ervan weten dan rukken ze het gewoon van je hoofd.
Maar als er bronnen zijn laat ik mij natuurlijk graag corrigeren.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 11-02-2021 00:17 ]
Beschikbaarheid, ik wilde of de zilveren of de space grey. Heb de zilveren besteld want ik had geen zin om te wachten op een space gray. (krijg hem morgen). Boeit mij eerlijk gezegd niet echt, ik heb nu ook een Bose (licht grijs), witte Airpods Pro.etc.,TheKerremenke schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:35:
Even een andere vraag. Hoe hebben jullie de afweging vóór de kleur gemaakt?
Dat ding zit op je hoofd
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
bron is al wat verouderd maar ik weet dat het nog regelmatig gebeurd. Vaak zitten ze met zn 4e op 2 scooters rijden ze naast je en beginnen ze te dreigen enzo en binnen paar seconden zijn ze weg.Donstil schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:15:
[...]
Mm ik vind dat maar lastig om te geloven eigenlijk.
Maar als er bronnen zijn laat ik mij natuurlijk graag corrigeren.
https://www.rtlnieuws.nl/...iefstal-almere-amersfoort
[ Voor 13% gewijzigd door Ashwani op 11-02-2021 12:42 ]
Mm oke, hoor het voor het eerst, maar vier voorvallen in het artikel maar oké komt dus zo nu en dan welp voor.Ashwani schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:41:
[...]
bron is al wat verouderd maar ik weet dat het nog regelmatig gebeurd. Vaak zitten ze met zn 4e op 2 scooters rijden ze naast je en beginnen ze te dreigen enzo en binnen paar seconden zijn ze weg.
https://www.rtlnieuws.nl/...iefstal-almere-amersfoort
Of een zwarte dan gaat helpen weet ik niet (want als ze willen zoeken ze gewoon) maar als het voor bepaalde kopers een fijn gevoel geeft ben ik helemaal voor!
Ik loop gewoon over straat (al zit ik met dit weer lekker binnen) met mijn zilveren exemplaar
Ik reis altijd met de auto dus ben er niet bang voor. haha Maar voor mensen op een fiets of ov is het soms toch ffe achter je kijken. Apple zou eigenlijk een optie tot vergrendeling moeten geven. Iets zoals nu met iOS 14.5 met een mondmasker wordt je toestel nu ontgrendeld dmv je Apple Watch. Zoiets zou handig zijn buiten met de Max op je oren.Donstil schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:58:
[...]
Mm oke, hoor het voor het eerst, maar vier voorvallen in het artikel maar oké komt dus zo nu en dan welp voor.
Of een zwarte dan gaat helpen weet ik niet (want als ze willen zoeken ze gewoon) maar als het voor bepaalde kopers een fijn gevoel geeft ben ik helemaal voor!
Ik loop gewoon over straat (al zit ik met dit weer lekker binnen) met mijn zilveren exemplaar
Als dieven weten dat diefstal zinloos is. Dan wordt het wellicht zelf minder. Zoals toen met de iPhones idd en cloud lock. of al is het alleen maar om zelf een goed gevoel te krijgen. Zo van dieven kunnen er nu toch niks mee.
Wat een geluid! ik kom vanaf 1e gen AirPods dus ik ben nieuw met ANC.
Vind die ' BH' wel een beetje lachwekkend.
Aanvankelijk vond ik het geluid in mijn oren wat gesluierd, maar je kan het geluid wat tweaken via onderstaande stappen. Voor mij een hele verbetering.Nitai schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:22:
Nou hij is binnen, en wat een geluid. Ben er ontzettend blij mee, geen externe dac's meer meesjouwen en hele setups onderweg. M'n Sennheiser HD 6XX klinken in de mids wel iets beter, maar wow, wat een prachtige headset is dit. Straks eens proberen met het draadje, schijnt dat nog beter geluid oplevert las ik hier in dit topic ergens?
Amrit in "[AirPods Max] Ervaringen & Discussie"
Dat met die kabels, imo zonde van tijd en geld. Deze hoofdtelefoon is er om draadloos gebruikt te worden.
Dank, die kende ik al van m’n Beats. Ik heb zelf een custom profiel.Amrit schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:08:
[...]
Aanvankelijk vond ik het geluid in mijn oren wat gesluierd, maar je kan het geluid wat tweaken via onderstaande stappen. Voor mij een hele verbetering.
Amrit in "[AirPods Max] Ervaringen & Discussie"
Dat met die kabels, imo zonde van tijd en geld. Deze hoofdtelefoon is er om draadloos gebruikt te worden.
Beetje kort door de bocht maar waarom zou een kabel gebruiken zonde van de tijd (?) en geld zijn? Een kabel kost 39 euro, en als je toch in bed ligt en even van muziek wil genieten waarom niet? Of als je audio device niet Bluetooth enabled is, dan ontkom je er ook niet aan. Het hoeft niet altijd het 1 of het ander te zijn hè
Ik hoorde wel wat verschil maar niet noemenswaardig. Iig heb ik een kabel voor als we weer mogen vliegen.
[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 12-02-2021 22:51 ]
Peace is not simply the absence of war.
Zou ik hem terugsturen. Lijkt me niet ok.KroeT schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:01:
Ik ben erg tevreden met m'n APM, maar het volume van de ruis als je geen muziek afspeelt maar wel de ANC aan hebt staan is best stevig. Niet te vergelijken met mijn QC35. Dat deel valt mij best tegen. Ook hapert het geluid regelmatig als ik een nummer skip in Apple Music. Wellicht is dat een kinderziekte maar ik wil het toch maar even meegeven aan mogelijke kopers.
Net getest, met ANC zonder muziek, totaal geen ruis.KroeT schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:01:
Ik ben erg tevreden met m'n APM, maar het volume van de ruis als je geen muziek afspeelt maar wel de ANC aan hebt staan is best stevig. Niet te vergelijken met mijn QC35. Dat deel valt mij best tegen. Ook hapert het geluid regelmatig als ik een nummer skip in Apple Music. Wellicht is dat een kinderziekte maar ik wil het toch maar even meegeven aan mogelijke kopers.
Ik denk zeker dat er bij jou iets mis is.
Peace is not simply the absence of war.
Dat zou kunnen wat betreft de ruis, maar haperingen heb ik gewoon niet.KroeT schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:12:
Dank beiden. Ik heb contact gezocht met Apple en haal vrijdag een nieuwe koptelefoon op in de Apple Store. Ik zal terugkoppelen of het uitmaakt. Wellicht ben ik gewoon een zeiksnor, ik kan het niet uitsluiten want ik ken mezelf.
Ik zoek iets waarbij kans op vervorming van de fabric /stof van de Hoofdband zo klein mogelijk is.
Dus liefst een zo breed mogelijke ondersteuning in de vorm van de hoofdband van de Max.
Staat goed. Ik hou mijn geld even in de zak tot er leren zijn maar het personaliseren vind ik wel leuk zo.frankegiani schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:37:
De zwarte kussens zijn binnen. [Afbeelding]
Leuk dat het kan maar staat niet heel mooi met de witte hoofdband lijkt? Nu beetje allegaartje van kleurtjes?frankegiani schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:37:
De zwarte kussens zijn binnen. [Afbeelding]
Zou mooi zijn, maar ik denk van niet. Misschien wel third party aanbieders zoals via AliExpress ofzo...frankegiani schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:06:
Verwacht jij leren oorkussens van Apple?
Misschien niet heel snel maar zie het wel gebeuren zodat het marktaandeel wat groter is.frankegiani schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:06:
Verwacht jij leren oorkussens van Apple?
Beetje zoals met de Apple Watch zeg maar, daar hebben ze ook een beperkt lederen assortiment.
Maar als ze het toch onverhoopt al bij onze Max gaan uitbrengen, dan ben ik er zeker bij.
Persoonlijk vind ik zilver bij uitstek de kleur, waar leren oorkussens erg goed bij zouden kunnen passen.
Nu ineens is de zilveren deze prijs en de Space Gray met 100 euro gestegen. Van waar is dit, puur beschikbaarheid?
Volgens mij is die € 518 net als bij Amazon een aanbiedingsprijs. Af en toe zag ik die ook voorbij komen.Relight89 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:10:
Ik ben me aan het oriënteren voor een AirPods Max, Space Gray. Ik zag twee dagen geleden nog dat hij voor 518 euro werd verkocht op YourMacStore.nl
Nu ineens is de zilveren deze prijs en de Space Gray met 100 euro gestegen. Van waar is dit, puur beschikbaarheid?
€ 629 is de vanaf prijs.
Zijn een paar sites die daar korting vanaf doen.
Dat zal flink zweten worden danDonstil schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:45:
[...]
Staat goed. Ik hou mijn geld even in de zak tot er leren zijn maar het personaliseren vind ik wel leuk zo.
Nah heb ik niet echt last van.
Mijn H95's hadden heel mooi zacht kalfsleer en dat ging prima, zoiets dus graag weer
inderdaad, nou let ik op dat het niet gebeurt, maar best wel een beetje irritant. Eigenlijk het enige wat ik minder vindt aan de Max.Safaci schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:43:
Ik vind dat getik van die oorschelpen wel eer raar design-dingetje. Als je niet oplet heb je zo een deukje in dat zachte aluminium.
Ik let nergens op en ruk dat ding gewoon uit de bh meerdere keren per dag en niets te zien nog.Amrit schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:13:
[...]
inderdaad, nou let ik op dat het niet gebeurt, maar best wel een beetje irritant. Eigenlijk het enige wat ik minder vindt aan de Max.
Is ook zo. Misschien dat het op de lange duur wat krasjes/dofheid geeft. Ook afhankelijk van de kleur. Zal wel loslopen in de praktijk.giantgiantus schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:19:
[...]
Ik let nergens op en ruk dat ding gewoon uit de bh meerdere keren per dag en niets te zien nog.
Dan nog vind ik het niet prettig. Dus haal ik ‘m dus met wat beleid uit de hoes, en er weer in.
Maar goed, gaat dus helemaal nergens over eigenlijk 🤣
Druk tijdens muziek luisteren met noise cancelling tegelijk de pauze/crown en ANC Button in om goed je omgeving te kunnen horen.
Daarna weer dezelfde button combinatie om verder van muziek te genieten met ANC aan.
Wel in de settings even ‘ANC off’ weghalen uit de 3 opties van de ANC button.
[ Voor 8% gewijzigd door frankegiani op 20-02-2021 08:17 ]
Misschien snap ik het niet helemaal? Je zet je muziek op pauze en schakelt je ambient sound in? Dat je de twee knoppen tegelijk kunt indrukken zodat het tegelijk gebeurt?frankegiani schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 07:34:
Ik kwam net achter de volgende handige tip:
Druk tijdens muziek luisteren met noise cancelling tegelijk de pauze/crown en ANC Button in om goed je omgeving te kunnen horen.
Daarna weer dezelfde button combinatie om verder van muziek te genieten met ANC aan.
Wel in de settings even ‘ANC off’ weghalen uit de 3 opties van de ANC button.
Voor mij persoonlijk iets simpeler dan in 4 (2+2) stappen.
[ Voor 5% gewijzigd door frankegiani op 20-02-2021 16:24 ]
Voor mij persoonlijk voelt het als een feature ;-)
Als iemand kort tegen me praat zet ik als automatisme eerst altijd op pauze en als ik dan niet genoeg hoor toggle ik de NC button.
Nu dus in 1x.
Heb laatst ook zoiets ontdekt in de auto. Kan gas geven en naar rechts sturen tegelijkertijd. Vond het al zo vreemd dat iedereen toeterde als ik even stil ging staan....frankegiani schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:35:
Klopt. Je schakelt synchroon twee functies tegelijk uit en daarna weer synchroon tegelijk in.
Voor mij persoonlijk voelt het als een feature ;-)
Als iemand kort tegen me praat zet ik als automatisme eerst altijd op pauze en als ik dan niet genoeg hoor toggle ik de NC button.
Nu dus in 1x.
Dan zou het idd raar zijn om die twee functies los van elkaar te gebruiken als dat ook tegelijk kan.
Blijkbaar al vanzelfsprekend.
[ Voor 87% gewijzigd door frankegiani op 20-02-2021 18:27 ]
Dat is dan wel flink langer, volgens mij een seconde of 15.
Geluid is op het eerste oor ook heel goed.
I'll do what I can, but expect very little.
thx goede tip. Vooral handig als je de volume erg hoog hebt staan en iemand je iets verteld.frankegiani schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:16:
Dat is pas een mooie feature;-)
Dan zou het idd raar zijn om die twee functies los van elkaar te gebruiken als dat ook tegelijk kan.
Blijkbaar al vanzelfsprekend.
Ben benieuwd of Apple nu ook mee gaat, lijkt de enige concurrent van Spotify te zijn dus misschien moeten ze nu wel.
Ben benieuwd wat dat voor de AirPods Max zou kunnen betekenen.
Wat anders. Ik had een vieze vlek op de witte mesh van mijn hoofdband. Gisteren zeiknat gespoten met Vanish, schoon gemaakt en laten drogen. Ziet er weer als nieuw uit, looks safe to me. Dus wie ook een zilveren heeft of nog twijfelt. Schoonmaken lijkt geen probleem.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 22-02-2021 19:41 ]
Bluetooth ondersteund toch geen highres audio?Donstil schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:36:
Ik zag Apple Music Studio. Of Apple Music ALAC al eerder zitten maar nu blijkt Spotify er ook mee te komen.
Ben benieuwd of Apple nu ook mee gaat, lijkt de enige concurrent van Spotify te zijn dus misschien moeten ze nu wel.
Ben benieuwd wat dat voor de AirPods Max zou kunnen betekenen.
Wat anders. Ik had een vieze vlek op de witte mesh van mijn hoofdband. Gisteren zeiknat gespoten met Vanish, schoon gemaakt en laten drogen. Ziet er weer als nieuw uit, looks safe to me. Dus wie ook een zilveren heeft of nog twijfelt. Schoonmaken lijkt geen probleem.
Dat is me nog niet helemaal duidelijk.giantgiantus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:27:
[...]
Bluetooth ondersteund toch geen highres audio?
Ik las ergens dat de data dan naar de Airpods kan en daar wordt verwerkt ofz.
Maar ondanks dat lijkt mij ALAC > Comprimeren door BT > Max beter dan gecomprimeerde bron > nog eens comprimeren voor BT > Max.
Ik kon met mijn H95 het verschil tussen highres audio en hetzelfde nummer niet highres wel horen overigens. Moest ik soms wel mijn best voor doen maar was waarneembaar.
[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 22-02-2021 20:55 ]
Apple zegt over schoonmaken:
De kussens en hoofdband van uw AirPods Max schoonmaken
Meng in een schone kom 5 ml vloeibaar wasmiddel met 250 ml water.
Verwijder de kussens van de oorschelpen.
Houd tijdens het schoonmaken van de hoofdband uw AirPods Max ondersteboven om te voorkomen dat er vloeistof in het koppelpunt van de hoofdband loopt.
Dip een pluisvrije doek in het zeepwater, wring de doek lichtjes uit en wrijf deze zachtjes langs de kussens en hoofdband, 1 minuut voor elk.
Veeg de kussens en hoofdband schoon met een andere doek die licht vochtig is gemaakt met schoon water.
Droog de kussens en hoofdband met een zachte, droge, pluisvrije doek en zorg ervoor dat alle vocht wordt verwijderd.
Leg uw AirPods Max minstens een dag te drogen voordat u uw kussens opnieuw vastmaakt en gebruikt.
Ach, gelukkig heeft Disney+ sinds vandaag een hoop nieuwe content om met Spatial Audio te kijken.

Uiteraard persoonlijke voorkeur, maar zo klinkt hij min of meer gelijk aan mijn Apple Music met Rock EQ setting, wat daar mijn voorkeur is.

[ Voor 7% gewijzigd door Aiii op 25-02-2021 19:18 ]
Gaat dat trouwens goed met de rits en de ear cups? Lijken zo te zien vrij dicht op elkaar te zitten.
Er komt daarom een aangepaste versie met een lager doel, gaat over enkele dagen live en ziet er naar mijn mening nog beter uit dan de eerste stand.
:strip_exif()/f/image/kpOlo117X5zJHWBnISv7s7hj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VaGA3whwl1qKJXmYh1n1Vhti.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s1xT2PjxDA09S4Ngz31eBkyj.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid