Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:47
Mede-auteur:
  • tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:46

tcviper

Apple TV 4(K)

Apple TV specificaties:

• Dual Core Apple A8 (4) of A10 (4K) chip
• 32Gb of 64Gb versies beschikbaar
• 1 x HDMI
• Gigabit Ethernet
• Bluetooth 4.0 voor remote/controllers
• Wi-Fi (802.11a/b/g/n/ac)
• Ingebouwde universele stroomvoorziening van 6 watt

Ondersteuning Videostructuren AppleTV4K

• HEVC Dolby Vision (Profile 5)/HDR10 (Main 10 profile) up to 2160p
• HEVC SDR tot 1080p, 30 bps, Main/Main 10 Profile
• H.264-video tot 1080p, 60 bps, High of Main Profile level 4.2 of lager
• H.264 Baseline Profile level 3.0 of lager met AAC‑LC audio tot 160 Kb/s per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuren
• MPEG-4-video tot 2,5 Mb/s, 640 x 480 pixels, 30 bps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kb/s, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestands­structuur

Verder is het nu ook mogelijk om Frame rate en Dynamic range te matchen met de TV. Ga hiervoor naar Instellingen > Video en zet beide opties aan om de frequenties te synchroniseren.

Ondersteuning Audiostructuren

• HE‑AAC (V1), AAC (tot 320 Kb/s), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (tot 320 Kb/s), MP3 VBR, Apple Lossless, FLAC, AIFF en WAV; AC‑3 (Dolby Digital 5.1) en E‑AC‑3 (Dolby Digital Plus 7.1 surround sound)

Ondersteuning Fotostructuren

• HEIF, JPEG, GIF, TIFF

Fysieke dimensies:

• Hoogte: 35 mm
• Breedte: 98 mm
• Diepte: 98 mm
• Gewicht: 425g
In de doos:

• Apple TV
• Apple Remote
• Lightning kabel
• Netsnoer
• Documentatie

Prijzen:

• Apple TV 4: €155
• Apple TV 4K: €199
Meer informatie:

• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/appletv/
• Wat is: http://www.apple.com/nl/appletv/what-is/
• AirPlay: http://www.apple.com/nl/appletv/airplay/

Oude topics:

[Apple TV] Discussietopic - deel 1
[Apple TV] Discussietopic - deel 2

Uitstekend Apps om te gebruiken

Receiver (voor Radio)
Plex (voor Media)
InFuse (voor Video/Media)
NOS (voor NOS Televisie)

tcviper wijzigde deze reactie 04-11-2018 13:50 (19%)
Reden: Update voor AppleTV4/4K

• SquareOne
gereserveerd

• SquareOne
In het vorige topic en in mijn review had ik het trouwens over iVI (films converteren naar ATV3 formaat), bij sommige mensen blijkt de snelheid wat tegen te vallen en ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Er zijn 2 dingen die je moet doen:
1) 'Enable pass thru conversion' (settings --> conversion)
2) zet het aantal file conversion threads of 4 of op 8 (settings --> conversion)

• SquareOne
quote:
Mrkoekie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:53:
Sinds een aantal weken in het bezit van een ATV3 en ben erg te spreken over de kwaliteit en gebruiksgemak. Het was even puzzelen naar een applicatie die ik begrijp om m'n mkv's over te zetten naar mp4. Ik gebruik hier nu mkvtomp4 voor. Makkelijk in gebruik en doet wat het moet doen. Echter doet tie niet precies wat ik wil of eigenlijk mis ik nog een aantal dingen (op te lossen wanneer er een JB beschikbaar is):

Auto converten als een bestand in een bepaalde map staat en dan output in een map zodat itunes 'm direct oppikt
Automatisch metatags/serieinformatie toevoegen d.m.v. thetvdb of iets dergelijks

Wie weet of ik iets over het hoofd zie in het programma of wie weet een programma die dit wel doet? (wel een windows compatible programma)
xmedia recode is ook wel een handige app om films mee te converteren op windows, zie daarvoor ook de review over de Apple TV (zie topic start). Voor metadata weet ik voor windows helaas geen app al zullen die er beslist zijn.
quote:
robbydw schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:27:
[...]

Wat is het voordeel van het zetten van het aantal threads op 4 of 8? Staat bij mij nu op 0 en een film conversie (MKV naar M4V/MP4) in pass thru conversion modus heeft nu een doorlooptijd tussen de 30 en 40 minuten. Kan niet zo snel vinden wat die threads inhouden.

Andere vraag: in deel 2 heb ik aangegeven de nodige films en series met ondertiteling te hebben waarbij ik een semi transparant venster onder in mijn scherm heb over de gehele breedte. Dit heb ik nu bij eigenlijk iedere film / serie. Meer mensen met dit issue, danwel een oplossing?
Dan gebruikt die meerdere threads van je processor, wat dus sneller zou moeten zijn (correct me if i'm wrong).

Ik heb ook die semi transparant subtitels, afhankelijk van de film. Mij stoort het niet echt, het zorgt er tenminste voor dat de subtitles goed leesbaar zijn.

SquareOne wijzigde deze reactie 13-04-2012 00:04 (37%)

• SquareOne
quote:
robbydw schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:05:
Ik heb het "mysterie" van de semi transparante ondertiteling ontrafeld (denk ik). Wanneer je In iVI een film hebt geplaatst in de wachtrij om te laten converteren kan je door een "dubbelklik" op de film onder andere kiezen welke audio streams en subs je mee wilt converteren. In het tabblad subtitles heb je ook de keuze tussen soft subtitles en hard subtitles. Indien je voor de "harde" versie kiest heb je geen semi transparants subs balk. Echter levert dit bij mij een groot nadeel op, namelijk dat de film qua beeld erg stottert. ZIjn er meer bij wie dit het geval is bij de keuze voor hard subtitles?
de subtitles die bij mij altijd bij de films zitten kan ik meestal niet eens als hard-subtitles selecteren.

• SquareOne
quote:
brenstef schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:19:
Ik heb wil graag mijn muziek de op de iMac staat, luisteren via mijn Bose 321 II daar tussen gebruik een apple tv 3.
Nu heb ik een Optische audiokabel van mijn apple tv naar mijn Bose 321 gedaan, en op de imac heb ik itunes aangegeven dat ik het liedje via de apple tv wilt streamen, maar het geluid komt niet ui de Bose boxen?
Zie ik nog wat over het hoofd, hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.

Mvg Benda
staan de bose boxen aan? :+
optische kabel al met andere apparaten getest?

• SquareOne
quote:
xamirz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:35:
Ik ben van plan om binnenkort een ATV3 te kopen. Tot dat er een jailbreak is, ben ik van plan om mijn MKV om te zetten zodat ik ze via ATV3 kan bekijken. Nu lees ik dat Handbrake een goeie optie is om de bestanden om te zetten.
2 Vragen:

* Hoelang durrdt het omzetten van een 1080p MKV bestand?
* Heb je dan kwaliteits verlies (beeld en geluid)?
Heb je een mac of windows PC? Bij een mac zou ik kiezen voor iVI (2,99 EUR) in App Store. Bij PC zou ik gaan voor Xmedia recode.

Dit omdat deze programma's een 'pass thru' functie hebben waardoor de MKV niet volledig hoeft te worden geconverteerd. Hierdoor gaat het 'converteren' een stuk sneller (half uurtje voor een 10gb film).

• SquareOne
Mijn ouders hebben sinds enkele dagen een vreemd probleem met hun ATV2; de remote lijkt niet meer fatsoenlijk te werken. Ik kan de Apple TV niet meer aanzetten, uitzetten of verder bedienen dmv de Apple Remote. Ik dacht eerst dat het lag aan de ATV zelf maar toen probeerde ik een filmpje van youtube te airplayen en dat deed die gewoon. Ook bedienen met de remote app op de iPad en iPhone werkt gewoon. Het probleem ligt volgens mij dus bij de remote.

Als ik op een knop van de remote duw dan begint het lampje van de Apple TV snel te knipperen (een keer of 3/4) vervolgens blijft het lampje gewoon branden maar er is geen actie uitgevoerd. Er wordt dus wel contact gemaakt met de ATV op de een of andere manier.

De ATV is gejailbreakt, zou dat misschien nog problemen op kunnen leveren? (lijkt me zelf sterk...) Of is de remote gewoon kapot? Kan ik dit op de een of andere manier testen?

• SquareOne
quote:
henkna schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:00:
[...]

Wellicht ligt het aan mij, maar het lukt niet om met Xmedia recode subs toe te voegen. Kan dit normaal wel, en zo ja wat doe ik dan fout? Heb trouwens wanneer ik converteer met handbrake last van een hele lichte stottering in het beeld wanneer ik een film afspeel.
Handbrake beviel mij zelf ook niet zo goed. Ikzelf heb geen Windows dus ik kan helaas niet uitzoeken hoe je de subtitels toevoegt in Xmedia recode. Heb ondertussen ook geen bootcamp meer. Misschien dat iemand anders het voor je uit kan zoeken/proberen

• SquareOne
quote:
YellowCube schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:11:
[...]

je kunt remotes toch koppelen en ontkoppelen (pairing)?
ik heb ook wel eens gehad dat m'n remote ontkoppeld was. Zelfde effect.
En hoe kan ik de remote weer koppelen als ik er de Apple TV niet mee kan bedienen? Eventueel door bediening met de iPad?

Edit: ik ga dit eens proberen.
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

SquareOne wijzigde deze reactie 27-04-2012 18:26 (11%)

• SquareOne
Helaas was dat de oplossing niet. Het symbooltje kwam wel in beeld te staan maar de ATV reageert nog steeds niet op de apple remote (enkel de witte led gaat knipperen).

Zou terugzetten op fabrieksinstellingen kunnen werken?

SquareOne wijzigde deze reactie 27-04-2012 18:47 (14%)

• SquareOne
quote:
detee schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:57:
[...]

Ik zou gewoon zoals YellowCube zegt de remote opnieuw koppelen en dan via de remote-app op de iPad. Ik heb dit ook een keer gehad.
Dat werkte dus niet. Toch bedankt voor je input.

• SquareOne
Heeft iemand van jullie toevallig gewone PC-speakers aangesloten op de ATV? (Dus speakers met een 3.5mm jack)

Weet niet precies welke converter ik nodig heb.

Dan nog een ander vraagje, kun je in dat geval eventueel muziek afspelen (via Airplay) via de Apple TV zonder de TV aan te hoeven zetten?

• SquareOne
quote:
Marc3l schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:44:
Ik heb op dit moment een Raspberry PI icm met XBMC, erg tevreden over.
Nu wil ik Netflix ook gaan gebruiken alleen dat gaat (nog) niet op de Raspberry.
Ik heb nu 2 oplossingen gevonden een Apple TV3 (+/- 100 euro) of WD TV Play (+/- 50 euro)

Natuurlijk is de WD een prima oplossing voor Netflix. Apple TV3 is weer interessant mocht er ooit een jailbreak komen, kan ik de Raspberry of Apple TV (Apple verkoopt beter dan een WD) weg doen zodat je weer één device hebt.

Hebben jullie nog advies welke ik het beste kan kopen?
Een jailbreak voor de ATV3 verwacht ik niet meer, daar wachten we al veel te lang op. Er schijnt op relatief korte termijn een nieuwe ATV te komen: http://www.macrumors.com/2014/01/23/apple-tv-game-support/

Ik heb zelf geen ervaring met de WD maar het schijnen prima mediaspelers te zijn.

• tcviper
quote:
iAmRenzo schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:18:
Hoe is het met PlexConnect, kun je dat een beetje veilig doen? Ik wil natuurlijk geen problemen.
Beetje late reactie maar ja dat werkt prima, wij gebruiken het al een hele tijd hier thuis :)

https://github.com/iBaa/PlexConnect

Heb op mijn router trailers.apple.com gewoon redirected staan naar plexconnect IP, en dan in plexconnect zelf puur alleen webserver stuk draaien. Werkt zeer snel over LAN naar Plex. En met Dolby natuurlijk 5.1.

tcviper wijzigde deze reactie 17-08-2014 13:18 (23%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• tcviper
Gebruik zelf gewoon puur Plexconnect hier (Plex naar ATV3) en dat heeft eigenlijk alles wat we willen :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• tcviper
quote:
The Inquisitor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:01:
Wat vinden jullie van de subtitles van de aTV? Ik heb gezocht in dit topic maar kon het zo gauw niet vinden.
Ik heb er gisterenavond een beetje mee gestoeid om subs in Netflix anders te krijgen, de oplossing was best simpel door het vinkje aan te zetten dat het video settings override. Maar goed. Mijn vraag is meer;

Vinden jullie de standaard Netflix subtitles prettig? Dus de font en de schaduw erachter. Op de iPhone en iPad stoort het me niet en vind ik het wel toepasselijk (beter zichtbaar) maar op de TV vond ik het minder, en wilde ik liever het 'gewone font', ofwel degene die je op de kabelTV en vrijwel alle dvd spelers ziet. Echter kwam ik tot de conclusie dat wanneer ik deze selecteer in de subtitles options (volgens mij heet deze sub-style ook echt 'standaard') dat het toch niet bijzonder goed leesbaar is in Netflix, waardoor ik alsnog terug ben naar de Netflix standaard.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Kan Netflix, zoals andere apps op AppleTV (Plex) niet gewoon de default AppleTV instelling gebruiken voor fonts? Want ik heb die dus 1x aangepast onder instellingen > algemeen > toegankelijkheid > stijl. En dan zo gemaakt dat het witte letters zijn met kleine zwarte rond eromheen (en font kleiner gemaakt).

• tcviper
quote:
Erik1805 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:56:
Even een vraag over de Apple TV 4. Kun je de remote van de Apple TV ook gebruiken om je TV en setupbox te bedienen? Ik heb zelf een TV van Toshiba en gebruik T-Mobile thuis voor TV. Zou wel handig zijn, 1 remote voor alles :)
Met HDMI CEC (wat AppleTV 4(k)) ondersteunt kun je wel de afstandsbediening van je TV gebruiken voor bijna alles. Andersom dus. Of inleren zoals hierboven werd genoemd maar dan ontbreken toch veel knoppen lijkt me. Neeo of Logitech Harmony is nog een andere optie.

• tcviper
Ik mis niks want ik gebruik mijn TV (Sony) Remote overal voor ;)

• tcviper
quote:
zonoskar schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:09:
Ik ben benieuwd hoe hij mij gaat bevallen, ik zag dat de 4K 32GB versie bij de MM in Eindhoven (Ekkersrijt) op voorraad was, dus vanavond maar even afhalen. Ik heb geen 4K TV (niet eens full-HD :)) en ook geen HDMI receiver, dus ik ga een aantal features niet kunnen gebruiken, maar ik vond de snellere SoC wel een zodanig pluspunt dat ik de 4K versie boven de normale ATV4 verkies.
Kan je vertellen dat het qua media speler zeer goed bevalt (op wat features zoals refresh rate switching na), ook dat het als Homekit bridge gebruikt kan worden (voor Homekit devices via internet te besturen) en de hoeveelheid aan apps plus de enorm hoge snelheid (de CPU is zelfs een stuk sneller dan bijv een nVidia SHIELD) maakt het apparaat super tot nu toe imo.

• tcviper
quote:
Barthak schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:57:
[...]

Het is mij nog steeds niet gelukt om de aTV 4K als Homekit Hub te enablen. Heb al een "miljoen" :P keer factory reset gedaan & opnieuw iCloud uit/ingelogt op alle devices en alle andere suggesties van diverse fora geprobeerd, super irritant.
Moet met zelfde icloud account zijn ingelogd als waar je Home op aangemaakt is op je iphone.
Heb het net even geprobeerd met uit en aan, en registreert zich bij mij meteen.

Misschien Router probleempje? (upnp/mdns staat aan op router?)

• tcviper
Hmm jullie hebben gelijk ja, hij is wel verbonden en lokaal werkt, maar op 4G (mobiel) blijft ie 'updating' op de telefoon.... wth.

• tcviper
quote:
bones schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:25:
Is er iemand die hier PLEX media server met zijn Apple TV 4K gebruikt? Ik was benieuwd of het mogelijk is om met een apple tv 4K directplay films te kijken (inclusief ondertitels) (zonder transcoden dus).
Met mijn PS4 krijg ik dat bijvoorbeeld niet voor elkaar, maar op mijn iphone wel.
Hi, ik werk zelf voor Plex en kan je vertellen dat 4K films op dit moment alleen in bepaalde formaten in Direct play kunnen afspelen (MP4/H265/AC3). Alles wat daarvan afwijkt word op dit moment nog ofwel ge-transcode of direct stream (remuxing). Hier word aan gewerkt en hopelijk verbetert voor de toekomst, maar is gedeeltelijk ook afhankelijk van wat Apple wel en niet toe staat.

• tcviper
quote:
bones schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

Ok maar het gaat mij meer om de ondertitels. Ik convert alles dmv handbrake naar mp4, en bij veel apparaten werkt dat prima (directplay zonder transcode), maar merk bij zowel mijn tv als mijn ps4 dat zodra er ondertitels inzitten dat Plex toch gaat transcoden.
Op mijn iphone kan ik dezelfde film wel bekijken inclusief ondertitels zonder transcoding. Dus vandaar dat ik mij afvroeg of dat ook op een apple tv 4k gaat werken. (gaat overigens niet alleen om 4k films, maar ook om 1080p films).
Plex gaat alleen transcoden als dat nodig is (of remuxen, wat bijna geen CPU kost). Apple is vrij specifiek in de formaten wat ze ondersteunen zonder transcoding: https://support.apple.com/kb/SP724?locale=en_US Alles wat daarvan afwijkt heeft dus remuxing of transcoding nodig. Als je bijvoorbeeld een H264 / MKV 1080p Film hebt met .srt ondertiteling (of ingebouwde srt subs), dan zal die Remuxen (Direct Stream), dan zet Plex server puur het formaat en hoeft ie niet volledig te transcoden.

• tcviper
quote:
zonoskar schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:19:
Na 2 dagen ATV4 gebruikt valt het me een beetje tegen. Netflix is wel stabieler dan op de horizon box van Ziggo, de bediening is veel sneller, maar het gemis van een toetsenbordje is wel groot. Bovendien had ik me niet gerealiseerd dat er (nog) geen spotify was. Nou kun je dit casten, maar toch.

En de keuze aan films in iTunes viel me heel erg tegen. Bovendien, geen Anime? echt?
Dan zet je toch een lokale Plex server op en 'grab' je wat je mist daarin (zou ik denken). Plex app op de AppleTV en klaar is kees.

• tcviper
Goed nieuws mbt AppleTV updates:
Apple TV 4K to gain automatic frame rate & dynamic range switching with tvOS 11.2
http://flatpanelshd.com/n...on=showfull&id=1509422850

Ooh oops, zag de post hierboven net te laat :P

tcviper wijzigde deze reactie 31-10-2017 08:33 (12%)

• tcviper
Misschien kan @SquareOne de first page post ff updaten met AppleTV4 en 4K :P Thread loopt wat achter zo te zien? :) Verder, hoe komen jullie constant bij die HD/4K Movie deals? :)

• SquareOne
quote:
tcviper schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:55:
Misschien kan @SquareOne de first page post ff updaten met AppleTV4 en 4K :P Thread loopt wat achter zo te zien? :) Verder, hoe komen jullie constant bij die HD/4K Movie deals? :)
Ik ben zelf niet helemaal up to date rondom Apple TV. Wat mij betreft mag er een keer een nieuw topic worden gestart :)

• tcviper
quote:
SquareOne schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:49:
[...]

Ik ben zelf niet helemaal up to date rondom Apple TV. Wat mij betreft mag er een keer een nieuw topic worden gestart :)
Als je mij de rechten geeft pas ik topic wel aan :)

• SquareOne
quote:
tcviper schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:05:
[...]

Als je mij de rechten geeft pas ik topic wel aan :)
Done

• tcviper
quote:
ikweethetbeter schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 07:35:
[...]

Voor Plex op de Apple TV heb je Plex Server op een Mac, PC of NAS nodig, die vrijwel alle films transcodeert. Je computer moet daarvoor aanstaan, en mag niet teveel andere dingen doen, anders trekt-ie het niet. Mijn advies: vergeet Plex. Gebruik in plaats daarvan het programma Infuse, deze speelt alles af wat je 'm aanbiedt.
Jep en voor degene die Infuse het liefst gebruikt, maar ook Plex Server heeft komt er zeer binnenkort een mooie integratie :)

• tcviper
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:48:
[...]

Ik heb anders sinds kort toch problemen. Geen surround geluid meer van de ene op de andere dag.
En als je de AppleTV bij instellingen > audio nu eens zet naar Dolby Surround 5.1?

• tcviper
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:41:
[...]

Helpt niet. Alleen op stereo werkt het, maar ja, da's geen surround. :P
Raar,.... heb zelf een receiver (Sony DN1080) ertussen zitten (AppleTV>Receiver>TV) en heb gewoon Surround overal. Daar heb jij nu natuurlijk niks aan, maar vind het wel vreemd.

tcviper wijzigde deze reactie 13-02-2018 09:42 (9%)

• tcviper
quote:
WvB22 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:25:
[...]

Er zijn wel een aantal voordelen. Zo blijft Apple netjes zijn besturingssysteem bijwerken, iets waar de smart-tv makers zelden doen. Die willen liever dat je een nieuw model koopt. En de prijzen van iTunes zijn ronduit scherp. Ook nieuwe 4K HDR titels zijn vaak voor een prikkie te koop. Kijk alleen al naar Harry Potter. Boxset kost bijna 200 euro in 4K. Op iTunes 50 euro en er zijn aanbiedingen geweest dat de hele set 30 euro kostte. Zelde voor bijvoorbeeld ds Nolan set. Alles bij elkaar was ik rond de 50 euro kwijt voor alle 7 films. Veel van die films waren als HD uitgave nog spotgoedkoop. Alleen Dunkirk is prijzig omdat ie net uit was. Bol rekent voor dezelfde films doodleuk 180 euro. Met dat soort verschillen heb je snel je AppleTV 4K terugverdiend. Enige echte minpunt blijft geluid. Dolby Digital 7.1 blijft op dit moment het best haalbare. Het is de hoogste tijd voor in ieder geval Atmos. Ik hoop er nog steeds op.

Snap niet dat Apple nu niet doorpakt. Koop een OLED paneel bij LG, flikker je AppleTV CPU en GUI in de TV, bestel desnoods je beeldprocessor bij Sony of TP Vision, intergreer je HomePod speakers (liefst los) en je hebt een TV die je makkelijk in de markt zet voor 3500 Euro.
Van wat ik heb 'gelezen' is Atmos ondersteuning onderweg bij Apple, dus dat zal dit jaar heus nog wel erin komen :) En ik geef je gelijk wat AppleTV4k vs bijv de AndroidTV implementatie betreft, AppleTV werkt gewoon 10x zo snel en hangt of crasht nooit, als ik de Sony AndroidTV interface pak, die moet je gemiddeld een keer per week rebooten, want dan word ie traag.

Ik gebruik zelf dus nu de Sony A1 OLED TV met daarachter een Sony STR-DN1080 Receiver, en daaraan is de AppleTV4K gekoppeld.

tcviper wijzigde deze reactie 14-02-2018 10:01 (3%)

• tcviper
Main topic updated met AppleTV4(K) informatie :)
Heb ook 4 apps toegevoegd die ik de moeite wel waar vind om te installeren, als iemand nog meer apps weet die er echt bij moeten, let me know :)

tcviper wijzigde deze reactie 19-02-2018 15:02 (60%)

• tcviper
quote:
WvB22 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Volgens mij ben je alleen bij de info de 2160 video structuur vergeten?

HEVC Dolby Vision (Profile 5)/HDR10 (Main 10 profile) up to 2160p

Of is dat mijn cache die nog oude webpagina opvist?
Fixed :)

• tcviper
quote:
ikweethetbeter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:47:
[...]

Nee, niet doen. Plex Server vraagt, afhankelijk van je bronmateriaal, veel van je MacBook Pro, dus tegelijk doorwerken zit er dan niet meer in!

Daarbij is een ATV4(K) krachtig genoeg om zelf alle video's af te spelen, dus is Plex overbodig en is Infuse een veel betere keuze.
Nog beter, binnenkort krijgt Infuse Plex server ondersteuning :) Dan kun je inloggen via Infuse en je hele plex library gewoon rechtstreeks afspelen op AppleTV :)

Overigens als je in Plex app van AppleTV instelling op MAX zet (kwaliteit, original etc) dan gaat ie alleen remuxen, niet transcoden bij MKV+SRT subs, dat kost een stuk minder CPU.

tcviper wijzigde deze reactie 19-02-2018 16:51 (13%)

• tcviper
quote:
ikweethetbeter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:52:
@tcviper
Dat klopt! Maar dat is vooral nuttig als je al een Plex bibliotheek hebt op een server die je toch al hebt; je hoeft dan geen Plex client op je ATV te zetten. Als je nog geen Plex server met bibliotheek hebt, dan zou ik er niet aan beginnen.
Nou ja, (los van het feit dat ik bij Plex gewerkt heb) vind ik het super handig voor als ik onderweg ben, boeit niet of ik nu op mijn iPhone, AppleTV, iPad of AndroidTV kijk, heb overal mijn watched status en bibliotheek compleet. Maar goed, ieders eigen keuze natuurlijk! Ik denk wel dat als Infuse zometeen Plex ondersteunt dat dat mijn default player gaat worden :)

tcviper wijzigde deze reactie 19-02-2018 17:02 (6%)

• tcviper
quote:
ikweethetbeter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:55:
@tcviper
Voor je OP: er zit ook een lightning kabel in de doos om de remote op te laden.
Fixed ,thanks :)

Daarnaast word het misschien binnenkort tijd voor nieuw deel 4 van deze topic, want het aantal pagina's is nu al veel :)

tcviper wijzigde deze reactie 19-02-2018 17:04 (21%)

• tcviper
quote:
fonsmeister schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:17:
[...]

Welke ondersteuning bedoel je daarmee? Ik kan nu ook via Infuse de Plex server op mijn PC benaderen namelijk
Echte plex server ondersteuning, niet via DLNA of SMB ;)

• tcviper
quote:
ptrv schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:08:
Gekocht, kijk straks op de ATV om te bevestigen dat de bundel daar in 4K beschikbaar is.
Bij deze bevestigt, alle HP films zijn in 4k met die bundel :)

• tcviper
quote:
ptrv schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 01:00:
Het is geloof ik niet gebruikelijk hier om links te delen - en voor het geval dat het niet mag bij voorbaat mijn excuses aan de mods - maar ik vond dit wel een interessant artikel.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1519123680

Hoe blij ik ook ben met de 4K ATV, het verlangen naar fysieke media en het gevoel daarmee de meest optimale kwaliteit in huis te halen blijft bij mij bestaan. Ook al kan voor mij momenteel niets op tegen het gemak van de ATV - het is fantastisch om alles vanaf mijn horloge te kunnen sturen, verlichting in de woonkamer dimmen, ATV aan en (automatisch via CEC) het display aan en gààn met die film, toch blijft er iets knagen.

Eerst was er VHS, daarna begon ik eind jaren 80 met het verzamelen van laserdiscs, toen kwamen de dvd's en blu-rays en nu dan de UHD BR’s. Natuurlijk ken ik de verhalen, vergelijkingen en tests waaruit blijkt dat op 2,5 meter afstand van het display het kwaliteitsverschil niet of nauwelijks te zien is, en hoe handig ik de ATV ook vind, ik mis wel een beetje dat ouderwetse gevoel van op zaterdagmiddag naar de stad en thuiskomen met een schijfje :)
Ja ik ken het hele verhaal en heb er zelf ook veel mee gedaan (van Betamax > VHS > CD > DVD > Bluray) maar wat ben ik blij dat ik dat niet meer hoef zeg (die zaterdagmiddag gebruik ik wel voor andere dingen :P). Gewoon AppleTV starten, geen discs kopen of zoeken ergens in huis, het werkt overal (iPhone, iPad etc) en is altijd beschikbaar, plus als nieuwe kwaliteit komt krijg je die ook.

• tcviper

• tcviper
Voor degene die Plex server gebruiken maar liever Infuse gebruiken als player (vooral omdat bijna alles met Infuse direct play is) op hun AppleTV is er nu goed nieuws: https://firecore.com/blog/20459

Oh en we hebben ook een Facebook groep voor Plex NL gebruikers: https://www.facebook.com/groups/plexnl/

tcviper wijzigde deze reactie 19-04-2018 10:41 (36%)

• tcviper
quote:
Yucko schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:07:
[...]

thanks, was er vanmorgen al achtergekomen toen ik een update op mijn telefoon zag klaarstaan met deze nieuwe feature in de omschrijving.

Ik gebruik liever Infuse ivm direct-play tov direct-stream met de native Plex app op mijn ATV4, maar zit daarna in Plex handmatig bij te werken wat ik gekeken heb (want Infuse kan bv. op mijn telefoon buitenshuis de mediabestanden niet benaderen zonder eerst een VPN te openen, dus daar zat ik tot nu toe weer vast aan de Plex app).
Nu met de Plex koppeling heb je dat dus niet meer.
Daarnaast wordt mijn kijkgedrag nu ook weer zichtbaar in Tautulli (voorheen PlexPy).

Nog een voordeel: als ik op vakantie ga kan ik mijn ATV meenemen en toch alles benaderen en afspelen zonder zware transcodering op mijn server thuis 8)
Ja, super fijn he :) Ben er ook blij mee.
In 5.7.1 van Infuse word On-Deck van Plex ook nog geintegreerd en er komen nog wat mooie updates aan! Geweldige player.

• tcviper
quote:
The Inquisitor schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 09:02:
Ik krijg Plex nog niet werkend in Infuse... het toevoegen /inloggen lukt prima met een succesnelding maar als ik er vervolgens naar navigeer krijg ik een fout dat de locatie toegankelijk is.

Getest op iPad iPhone en Apple tv
Denk dat je dat soort specifieke vragen beter in de Infuse/Firecore forums kunt stellen.

• tcviper
quote:
shoombak schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:39:
[...]

Ik was heel enthousiast, maar ik merk dat de beeldkwaliteit binnen Infuse echt dramatisch is sinds deze update? Ik gebruik dus Plex als source maar ik zie vooral bij zwarte beelden een enorme pixelbrij terwijl dezelfde videobestanden in de Plex player er prima uitzien. Of mis ik ergens een setting in Infuse?
Lijkt mij dus echt een setting want ik heb daar totaal geen last van :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tcviper
quote:
epo schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:08:
Lijkt mij vrij logisch dat Netflix en Amazon en alle andere apps ook Atmos kunnen afspelen. Ze moeten alleen de app updaten en dat gaat echt wel gebeuren.
Wat meer interessant is of passthrough nu gaat werken, dus DTS-HD of True-HD Atmos via b.v Infuse. Dan is het echt de ideale mediabox.
Ala je het over Infuse hebt jazeker 😀 word al aangewerkt kan ik je vertellen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tcviper
quote:
DennusB schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:36:
[...]

Heb je daar een bron van?
Die bron ben ik zelf, zit in het test team ;)

• tcviper
quote:
meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:59:
[...]

Waarschijnlijk ben ik gek. Sinds ik mijn ATV 4K heb, heb ik nog nooit een NPO app voorbij zien komen. Wel NOS.
http://www.spreekbuis.nl/npo-stelt-apple-tv-app-uit
Van zowel NPO als RTL zijn er helaas 'nog' geen AppleTV apps.

• tcviper
quote:
TonVH schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:13:
Ik snap niet waarom zou je Plex gebruiken op je NAS en vervolgens Infuse om de film af te spelen. Infuse kan rechtstreeks (folderview of bibliotheek) alle films afspelen en Plex is m.i. een overbodige tussenlaag.

Benieuwd wat de argumenten pro zijn?
Jouw redenatie snap ik niet helemaal. Plex is een server / management applicatie waarbij je naar meerdere apparaten kunt streamen, transcoden waar nodig (zoals naar mobiel) en alles kunt bij houden (hoever ben je met spelen en bij welke aflevering etc zit je per show). Daarnaast heeft het een hoop extra functionaliteit (subtitles zoeken, podcasts, covers eenmalig instellen, lyrics laten zoeken voor muziek, films automatisch sorteren etc) die men overal ter wereld kan benaderen en bijv content automatisch laten syncen naar je mobiele telefoon of ipad voor wanneer je geen internet hebt.

Een van de beste features van Plex vind ik zelf On-Deck en Recently added. On-Deck laat je de nieuwste episodes zien van alle series die je volgt, zelfs van een tijd terug. En dat op alle apparaten (windows, mac, ipad, iphone, appletv, androidtv, xbox, playstation, samsung etc etc).

Daarnaast delen met vrienden en familie is natuurlijk geweldig! :)

En dan is het sinds kort ook nog mogelijk om Plex server als DVR te gebruiken. Anyway er zijn tal van features die op de site staan, ik zou zeggen probeer het eens een keer, dan kom je er denk ik wel achter ;) Je kunt het het beste zien als een server applicatie die alles voor je regelt mbt muziek, films en series.

inFuse is prachtige software en uitstekend als client als je net die extra's wilt (want de default Plex app voor AppleTV is vaak ook al meer dan prima), maar als ik niet op mijn AppleTV zit te kijken en bijv op iphone, ipad, windows pc of ergens anders wil ik alsnog verder kunnen gaan zonder veel gedoe.

Ik gebruik zelf ook inFuse op de AppleTV maar in combinatie met Plex server, best of both worlds.

tcviper wijzigde deze reactie 02-08-2018 10:19 (24%)

• tcviper
quote:
TonVH schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:13:
Ik snap prima de keuze of voor Plex of voor Infuse. Kwestie van subjectieve smaak en voorkeuren.

Wat ik niet snap is waarom (als je Infuse op aTV/iPad/iPhone) gebruikt je dan Infuse voedt met data die van Plex afkomt. Infuse kan prima rechtstreeks alle data op een NAS benaderen.
Dat schrijf ik dus net.....
Bijhouden wat bekeken is en hoever, plus zelfde instellingen per media (welke subtitle en posters etc) overal.

Best of both worlds... Infuse kan net iets meer op AppleTV dan de Plex client zelf. Zoals bijv DTS-HD en aanpassen van ondertiteling on the fly. Plus dat Infuse net wat beter met 4K media om gaat op dit moment.

tcviper wijzigde deze reactie 02-08-2018 09:17 (16%)

• tcviper
quote:
TweakersOnly schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:44:
Ik heb deze week de film SpiderMan via itunes movie store gekocht en bekeken. Volgens Siri had deze film inderdaad ook nu een Dolby Atmos geluidsspoor, maar de receiver ontvangt alleen multichannel PCM 5.1 geluid.
En wat als je de AppleTV (Audio settings) op Dolby digital 5.1 zet? Pakt ie dan wel atmos mee? ;)

• tcviper
quote:
fonsmeister schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:28:
Inmiddels krijg ik Atmos wel werkend via Infuse, via iTunes nog niet.

Geluid loopt alleen nog niet lekker via Infuse, spraak komt niet uit de center speaker, maar via links- en rechtsvoor. Zal straks nog wat meer testen met andere films.

[...]

Die optie is verdwenen bij mij zo te zien, meest recente beta versie staat erop, kan het niet meer terug vinden bij audio opties in het menu

Edit: Gevonden, DD 5.1 komt tevoorschijn als je op ‘change format’ klikt, maar geen Atmos dan
Ok goed om te weten, zal tegen de tijd dat het final is wel goed komen ;)

• tcviper
quote:
Lekkerbek312 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:35:
Hebben diegene met Dolby Atmos de speaker daadwerkelijk aan het plafond hangen of liggend op een bestaande speaker? Ik ben nog op zoek naar reviews van de laatste opstelling. Lijkt mij dat dat niet goed werkt.
Ik gebruik Phantom Atmos via een Sony STR-DN1080. Die maakt 'Atmos' via 5.1 of 7.1 speakers en werkt eigenlijk best goed moet ik zeggen. Geen zin om speakers aan het plafond te hangen verder.

• tcviper
quote:
Frank-NL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:19:
Als je je ATV als homekit hub gebruikt stel je alles in via de Home app op iOS. Niet via de ATV zelf.
Dat of vanaf MacOS 10.14 (nu nog in beta) zit er ook een Home app waar je alles in kunt doen :)
Het gros stel ik in op iphone of ipad en gebruik het op mijn Macbook nu om snel even wat te wijzigen.

• tcviper
quote:
RicoK schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:02:
[...]

Je kunt de ATV ook middels een UTP-aansluiting aansluiten! Wat bedoeld wordt is dat kijken via een internetverbinding op een ATV vaak van mindere kwaliteit is dan kijken via de coax en dus via een Ziggo box.

Dus, ja, je kunt zeker via de Ziggo app afspelen/kijken, maar dan is/kan de kwaliteit dus een stuk minder (zijn) omdat je dan via internet kijkt ipv direct via een Ziggo box.
Ja, behalve als dadelijk (eindelijk) een keer de Ziggo app voor AppleTV uit komt :) Dan kun je gewoon in HD streamen zonder problemen. Zal eind dit jaar worden denk ik.

• tcviper
quote:
Nindustries schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:35:
Niet 100% on-topic, maar ik heb proberen de AppleTV experience na te bouwen met een 2014 mac mini.
Enerzijds gebruik ik deze als server (plex server, timemachine backups), anderzijds als htpc (plex media player, siri remote met bettertouchtool en Philips Hue sync)

Nu beetje rondzoeken voor TV via Plex te kijken in Belgie en dan kan de decoder en shitty samsung smart tv de deur uit. :-)
Enige nadeel is gebrek aan HDMI CEC (uitzetten TV bij uitzetten mac), misschien later mac mini als server en toch appleTV als client, maar dan heb ik geen philips hue sync. |:(
Jep, ik denk dat de upcoming Macmini (men denkt oktober) dat wel gaat krijgen (4K support en hopelijk HDMI CEC ondersteuning). Maar voor nu met de huidige generatie heeft dat inderdaad weinig nut. Het enige dat je zou kunnen doen is een Logitech Harmony remote gaan gebruiken icm je TV, Macmini etc. Ikzelf gebruik voor nu de AppleTV4k en wacht tot aankondiging van nieuwe Macmini om te kijken wat daaruit komt. Zo niet, dan blijft AppleTV fijn staan, want die bevalt heel erg goed :)

Overigens Philips weet dat dit gevraagd word, zal me niks verbazen als er een Hue Sync app nog gaat komen voor de AppleTV.

• tcviper
Rivanov schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:45:
Werkt audio passthrough weer? Iemand die dit kan testen met tvOS 12 en bijvoorbeeld Infuse?
Heb Infuse hier draaien met Atmos aan op de ATV4K (iOS 12) - icm Sony STR-DN1080 receiver. Alleen Infuse zelf knalt nu Dolby 5.1 door ook bij Atmos tracks, passthrough werkt dus maar maakt er dankzij Infuse voor nu DD5.1 van. Daar wordt aan gewerkt door Firecore, maar dat heeft nog tijd nodig (is ook al meerdere malen gepost hier). Het werkt wel al prima bij iTunes movies met Atmos track.

Apps die gebruik maken van de native video player van Apple werken wel prima met Atmos. Infuse gebruikt een eigen player en is het dus even wat meer werk en wachten tot Apple de API's update en dat is nog niet gebeurt.

tcviper wijzigde deze reactie 17-09-2018 11:55 (24%)

• tcviper
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:49:
[...]

Weet je zeker dat de Passthrough weer werkt? Heb je dit in Infuse ook ingesteld? Want met tvOS 11.4 kreeg ik enkel gekraak en gesuis als ik 'm op Passthrough had gezet. Dat kwam omdat Apple dus de Passthrough functionaliteit had gekilled na tvOS 11.3

Hierdoor krijg ik op mijn receiver (Marantz) ook geen weergave van Dolby of DTS te zien, maar enkel Multi In (LPCM)

Zie ook dit topic op forum van Firecore (ontwikkelaar Infuse): https://firecore.com/forum/topic/20352
Ja dat weet ik zeker ja, mijn receiver doet het prima met alles enabled.

tcviper wijzigde deze reactie 17-09-2018 16:32 (3%)

• tcviper
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:49:
[...]

En de audio settings van de Apple TV heb je op Best Quality staan ipv forced 5.1 of Stereo (de andere twee opties)?

En Infuse dus op Passthrough ipv Auto?
Die staan op Best ja. Bij Infuse op Auto.

• tcviper
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:59:
Dat verklaart het dus. Zet Infuse maar eens op passthrough ;)

Dan zal het dus waarschijnlijk niet werken bij, wat ik dus eerder deze posts al aanhaalde. Bij Auto zet de Apple TV alles om naar PCM en stuurt dit door naar de receiver. Maar je wil dit eigenlijk door de receiver laten decoden en de Apple TV dus op passthrough zetten...maar dát is dus kapot sinds 11.4
Als het PCM is kreeg ik geen Dolby Surround 5.1 in beeld op de receiver. Dan zegt ie letterlijk PCM. Maar goed, we kunnen eindeloos discussies voeren over wel of niet, ik heb in ieder geval dolby geluid, dus vind het prima voor nu :P Ik wacht wel tot ze bij Infuse een update voeren.

• tcviper
Montoya200x schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:55:
[...]

Voor jouw gebruik misschien, maar ik zie Infuse voorlopig niet mijn :

- Hue lampen automatisch dimmen als ik een film of serie opstart als het donker is.
- Hue lampen weer ongedimd maakt als ik op pauze druk
- Hue entertainment lampen in Ambilight mode kan zetten indien ik geen dimming wil tijdens een film.
- Verbinding maken met DVBLink TV Servers voor het kijken en opnemen van DVB-C/SAT/IPTV
- Verbinding maken met TVMosaic Servers voor het kijken en opnemen van DVB-C/SAT/IPTV
- Verbinding maken met Emby Servers voor het kijken van films en series.

Dus in bovenstaande vind ik Infuse dan weer beperkt :+
Dat kan wel (gedeeltelijk) als je Plex Server icm Infuse gebruikt en je Homebridge hebt draaien: https://github.com/alexp2ad/homebridge-plex-sensors

• tcviper
Rivanov schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

Infuse installeren en je kunt álles afspelen. Wel vanaf een Network share. Je kunt er geen externe opslag op aansluiten.
Mits je Plex server gebruikt en dan Infuse als client, dan kun je ook remote streamen ;)

• tcviper
TonVH schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:52:
Waar het omgaat is dat er maar al te vaak wordt gedaan alsof Plex een must have is en dat is het absoluut niet. Niet iedereen is geïnteresseerd in de door jou genoemde punten. Veel (meeste?) mensen willen gewoon een film kijken en vinden de toeters en bellen van Infuse ruim voldoende daarvoor.

En waarom zou mijn mening van rond 2 augustus nu anders zijn? Komisch dat je zoveel moeite hier in stopt.
Wie zegt waar dat het een must have is? Het is gewoon een hele fijne server tool die daadwerkelijk wat toevoegt, iedereen kan zelf goed bepalen of het wel of niet bruikbaar is lijkt me :)

• tcviper
Domino schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:50:
[...]

FTFY :+

Hele punt van infuse is namelijk Direct Play/Direct Stream, geen zware transcoding meer benodigd.
Ja je gebruikt Plex server als 'server' en Infuse kun je nu Plex in toevoegen en dan is alles Direct play, klaar!

• tcviper
ikweethetbeter schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:31:

[...]

Op vakantie kijk ik geen tv. Als ik bij vrienden ben, dan kijken we wat ze daar hebben. Thuis wil ik alles. En daar heb ik geen Plex voor nodig. Sterker, ik wil geen extra stroomvretend apparaat altijd aan hebben staan!

[...]

Kan ook met Infuse icm Trakt.

[...]

Als ik dat doe, dan krijg ik ruzie met m'n vrouw. En dan nog, ik wil dit niet geautomatiseerd hebben. Als ik Expeditie Robinson kijk, dan gaat het geluid via de tv en wordt er geen licht gedimd. Bij sommige series wil ik surround geluid, en bij de meeste films ga ik het licht gedimd. O ja, als het 's avonds laat is, dan wil ik het licht altijd dimmen, en dan wil ik niet dat het licht na de film / serie weer voluit aan gaat!

[...]

Het zijn toevoegingen voor de ultieme nerd. Prima als je dat zoekt, maar ik schat zo in dat het grootste deel van de mensheid hier niet op zit te wachten. Nu is het gehalte aan nerds (waar ik mezelf net niet toe reken) en gadget freaks (waar ik mezelf wel toe reken) hier hoger dan gemiddeld.

[...]

Plex wordt in leven gehouden door echte nerds en mensen die denken dat ze Plex nodig hebben.

Voor de eerste groep zeg ik: prima, jij hebt Plex nodig, en je weet de extra mogelijkheden te waarderen.

Voor de tweede groep zeg ik: je gebruikt de extra mogelijkheden van Plex niet, en als je een Apple TV met Infuse hebt, dan is Plex totaal overbodig. Je kunt volstaan met de simpelste NAS en/of je PC hoeft niet dag en nacht aan te staan. Probeer het eens zonder Plex!
Ik snap niet waarom deze discussie nu begint. Je zegt dat je met trakt en Infuse ook verder kan kijken, dat klopt... maar wie zegt of mensen zomaar hun kijk gedrag willen doorgeven aan trakt?

Daarnaast, Infuse is er alleen voor iPhone/Ipad en AppleTV, waar Plex ook voor Playstation, Xbox, PC, Windows, Android(TV) en een hoop andere platforms werkt. Ik wil ook niet gebonden zijn aan 1 platform to be honest.

Verder, Plex is echt niet alleen voor nerds hoor, heb er een aantal jaren gewerkt en ik ken de statistieken. Een groot gedeelte van Plex subscribers (ca 55%) is gewoon de huis-tuin-keuken gebruiker die een overzicht wilt krijgen van zijn/haar eigen media (Muziek, Films, Series, TV, Foto's) en dit kunnen delen met vrienden en/of streamen op andere apparaten. Met de toevoeging van LiveTV en opnemen van kanalen. Daarbij heeft Plex niet alleen video mogelijkheden zoals Infuse maar ook opties voor Muziek en foto's.

En verder, als je Infuse gebruikt icm Plex server, krijg je al die mooie metadata, afbeeldingen en info over films en series vanuit de plex server. Een keer instellen en klaar en dat werkt dan ook voor Infuse dankzij de Infuse plex integratie. Best of both worlds lijkt me zo.

En dan heb je bij Infuse op dit moment nog geen support voor multi users en/of 3rd party plugins, dat kan Plex wel.

Voor ieder wat wils lijkt me zo.

tcviper wijzigde deze reactie 01-11-2018 17:49 (14%)

• tcviper
Denk dat de discussie wel klaar is nu :) Laten we verder gaan over AppleTV en zijn geweldige kwaliteiten nu! :P

• tcviper
Dat of wachten tot de Ziggo (Als je bij Ziggo zit) AppleTV app uit wordt gebracht (hopelijk snel) dan heb je al die zenders ;)

• tcviper
brambello schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:35:
[...]

Ik neig naar de Nvidia Shield, die zal ook goed zijn dan?
Totaal ander systeem. Heb ook een SHIELD gehad voordat ik de AppleTV4k kocht en moet zeggen dat ik AndroidTV net niet zo flexibel en snel vind werken als de ATV4K.

• tcviper
Scrtz schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:54:
Iemand nog aanraders voor een betaalbare goede HDMI kabel voor 4K HDR & Dolby?

Toch aan het denken mijn Apple TV4 te upgraden voor de 4K variant zodat de TV4 naar de slaapkamer kan gaan, want de 3 die daar nog staat is niet heel stabiel ook qua airplay en ofc het gebrek aan dedicated apps.
Die wat apple van Belkin verkoopt zijn uitstekend.

• tcviper
DeNachtwacht schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:27:
Andere tip; je kan je tv en/of stereo automatisch aan laten gaan als je je Apple tv aan zet, wisten jullie dit al?
Ja dat is met HDMI CEC :)

• tcviper
Lyca schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:16:
Wij hebben net Apple TV aangekocht, mijn gezin gebruikt het nu. Maar mijn iCloud account is er wel mee gekoppeld.

De vraag is wel, gaat er naar die Apple TV meldingen gezonden worden die ook naar de Macbook/iPhone komen?
Dat zou ik willen vermijden, dat de Apple TV iMessages kan bekijken of e-mails. Ik zie op het eerste zicht niet echt een mogelijkheid dat dat kan, maar ik vraag het toch voor de zekerheid eens.
Simpel: nee

• tcviper
Geduld (helaas) :) Er is volop beweging bij Ziggo mbt de AppleTV en AndroidTV apps. Hopelijk is die app tweede kwartaal uit voor iedereen.

• tcviper
Voor de infuse fans / AppleTV fans. MrMC heeft flinke update gekregen met Atmos support: https://mrmc.tv/
Nu nog wachten tot Infuse dit ook krijgt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tcviper
Nog even geduld helaas, de Ziggogo app voor Appletv en Androidtv word op dit moment getest bij een selecte groep. Als ik moet gokken, rond Juni ofzo Public.

• tcviper
Serena schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:19:
[...]

Hoe kom je aan deze wijsheid, heb ik op nog geen enkel forum of pagina gelezen...
Zou wel heel fijn zijn!!!
Ik zit onder NDA helaas dus kan er niks verder over zeggen ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tcviper
Donstil schreef op zondag 5 mei 2019 @ 23:23:
Ik kocht vandaag een nieuwe tv, dus stap de 4K wereld in (85” :9 ). Moet ik dus ook een nieuwe AppleTV, €199,- al niet misselijk maar dan zit er niet eens een HDMI kabel bij, handig voor als je hem standalone wilt gebruiken verwacht ik 8)7
Apple is net als Audi, daar betaal je voor ieder ding :P hahaha.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
marcellux schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:32:
@ikweethetbeter Ik wil de Apple TV 4K kopen maar vraag me af of er bij het gebruik van Infuse 6 inderdaad geen verschil is te horen tussen DTS-HD en het gedecodeerde LPCM wat via Infuse uit de luidsprekers komt
Je stelt bij de AppleTV audio in op Direct / PCM, dan komt het altijd ongecomprimeerd eruit en mag je versterker het afhandelen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
marcellux schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:12:
[...]

ik heb begrepen dat bij Infuse de app DTS omzet naar LPCM (omdat Apple geen DTS ondersteuning heeft) en mijn vraag blijft dus of je een verschil hoort tussen het originele DTS en het gedecodeerde LPCM
Denk dat je die vraag beter op Infuse forums kunt gooien, maar volgens mij is er 0 verschil.
FYI Ik gebruik ook Infuse, dagelijks :)

tcviper wijzigde deze reactie 14-05-2019 12:19 (4%)

• tcviper
Dat kan wel zo zijn, maar ik vertrouw toch net wat meer op Apple dan Google wat dat betreft. Dan kan die maar iets minder, maar weet ik wel zeker dat het in goede handen is.

Gebruik de Apple Watch iedere dag (knopje induwen ipv automatisch luisteren) voor bijv openen van garage, rolluiken dicht etc. Werkt uitstekend met Homey.

Blogje: https://www.techconnect.n...istenten-privacy-en-meer/

tcviper wijzigde deze reactie 18-07-2019 11:37 (11%)

• tcviper
iAmRenzo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:49:
Zitten hier ook (public) beta testers? Ik krijg tvOS 13 maar niet op mijn Apple TV HD... hij download in een 20 minuten maar stap 1 blijft op 0 staat totdat de Apple TV zichzelf afsluit (sluimer). Heel vaag.
Ik blijf tegenwoordig van de beta's af :P stabiliteit is me te belangrijk bij mijn i-devices hahaha, maar sorry nee, geen idee.

tcviper wijzigde deze reactie 22-07-2019 16:08 (6%)

• tcviper
the-body schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:19:
Heb ik het nou gemist bij het Apple event of komt er inderdaad nog geen nieuwe Apple TV?
Nee, er komt nog geen nieuwe appleTV. Gelukkig! :)

• tcviper
Vettigedennis schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:17:
[...]

Heb je toevallig een Sony tv ? Ik dacht ook dat het aan de apple tv 4k lag maar het was een beeldinstelling die in de sony aangepast moest worden.

Iedere keer als ik in de app store een app opende om ff te checken of ik hem wilde kopen ging de tv een seconde of twee op zwart beeld en zodra ik de app weer uitging ging de tv weer twee seconde op zwart. In de apple tv Tidal app deed de tv het ook continu als je op bepaalde dingen klikte. Nu met de aangepaste beeldinstellingen van de tv nergens last meer van. Apple tv is super snel nu.
Ja en zou super zijn als je dan ook even deelt wat die instelling is 😀

• tcviper
The Inquisitor schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:16:
[...]

Dat komen ze ook met de standaard ondertiteling toch ?
Als we met een aantal mensen via twitter of fb misschien daarover een bericht sturen naar Disney, misschien kunnen ze dan wel iets. Ik heb ook liever de ondertiteling in de zwarte balk onder in beeld ipv in het beeld :)

• tcviper
chulin schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:15:
Het is niet erg maar naar mijn smaak iets lager was beter geweest. Misschien met de nieuwe tvOS?
Nee dat maakt niet uit, dat ligt aan wat de player doet van Disney. In Infuse bijvoorbeeld kun je dat makkelijk instellen (bottom of the screen). Dat zal Disney zelf moeten implementeren.

• tcviper
The Inquisitor schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:28:
Met Infuse kun je ook Plex toevoegen als bron
https://support.firecore....62093-Streaming-from-Plex

Alleen dan zul je alsnog weinig hebben aan je Plex abonnement voordelen
Yeps, gebruik zelf ook Plex server icm Infuse op AppleTV 4k, dat werkt heel fijn.

• tcviper
Infuse ;) Succes gegarandeerd.

• tcviper
Afroman9 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:28:
[...]

Had hem ook verwacht.

Ik wil hem graag voor Homekit, en ik wil gewoon de nieuwste hardware. Ik had eentje verwacht met de A12(X) of A13 chip. Zeker met Apple TV + en met Apple Arcade. Werkt ook prima op de huidige maar goed. Als ze dat ding als serieuze game-console neer willen zetten wil ik ook wel iets wat toekomstbestendig is.

https://buyersguide.macrumors.com/#Apple_TV

Aan de andere kant. Als ik hem nu koop dan heb ik er wel plezier van. Maar goed. Ik heb geen haast dat maakt het wel makkelijk.
Weet niet waarom jullie dat blijven denken, maar ik verwacht echt geen AppleTV 5 ofzo op dit moment. Voorlopig zal Apple de 4K nog blijven aanhouden.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True